Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-06 01:21
Hai Tweakers,

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop, de ASUS X54H.
Het is een behoorlijk fijne laptop maar ik heb 1 probleem: als delen van het scherm zwart/grij weergeven wordt bewegen de pixels / knipperen, flikkeren.
Ook de kleur is heel anders dan mijn vorige laptop, maar dat is normaal, dat hangt af van het type scherm.
Maar het is toch niet normaal dat pixels bewegen, of dat je het ziet iig.

De rechter is mijn nieuwe, de linker mijn oude:

Afbeeldingslocatie: http://i1090.photobucket.com/albums/i368/kristanoost/WP_000819.jpg

Inwisselen?

Kristan

[ Voor 3% gewijzigd door StrongArmLance op 25-02-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Bewegende pixels??!! Dat klinkt als zeer irritant en niet wenselijk. Eventueel kun je langs de lokale mediamarkt* lopen en je laptopscherm vergelijken met het demo-model? Waarschijnlijk kun je met calibratie het e.e.a. oplossen.

Een andere manier om te testen is de resolutie even te veranderen naar bijv 640 x 480 o.i.d. en dan nogmaals de vergelijking te maken... Het kan namelijk ook een videokaartprobleem zijn (dat is mijn hoofdverdachte)

*ieder willekeurige computerboer met jouw laptop op voorraad

Edit: Calibratie is voor 99% van de laptops niet mogelijk (hardwarematig) echter kun je met bijvoorbeeld Adobe Gamma wel softwarematig aanpassen. Ik kan het zelf niet aanraden, maar het zou op kleine schaal kunnen helpen...

[ Voor 18% gewijzigd door Neodymium op 25-02-2012 13:48 . Reden: Calibratie op notebookschermen vaak onmogelijk ]

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Neodymium schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:33:
Bewegende pixels??!! Dat klinkt als zeer irritant en niet wenselijk. Eventueel kun je langs de lokale mediamarkt* lopen en je laptopscherm vergelijken met het demo-model? Waarschijnlijk kun je met calibratie het e.e.a. oplossen.

Een andere manier om te testen is de resolutie even te veranderen naar bijv 640 x 480 o.i.d. en dan nogmaals de vergelijking te maken... Het kan namelijk ook een videokaartprobleem zijn (dat is mijn hoofdverdachte)

*ieder willekeurige computerboer met jouw laptop op voorraad
Okee! Bedankt ik ga het proberen!

edit: Resolutie veranderen helpt niet, het is ook alleen het zwarte gedeelte, bij bijvoorbeeld tweetdeck. De rest ziet er normaal uit. Er is langs heen te kijken, maar het valt me op. Ik zal het zo aan wat ander mensen vragen.

Het is niet zo dat ze door je scherm heen schieten, je ziet ze een beetje knipperen, flikkeren..

[ Voor 19% gewijzigd door StrongArmLance op 25-02-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Brightness hoger zetten. Is heet dan opgelost?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 25-02-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:56:
Brightness hoger zetten. Is heet dan opgelost?
Dat is het niet... Ik heb hem nu al op energysaver en performance etc. gehad, maakt geen verschil, maar opsturen kost altijd zoveel moeite ;)
Maar wat voor kalibratie software zou ik kunnen gebruiken?
Er zit ook een automatische scherm Calibrator op, ik ga er mee aan de slag.

edit: kan het wat te maken hebben met led backlight?
Bij het opstarten van windows zie ik geen dansende pixels op zwart scherm...

[ Voor 21% gewijzigd door StrongArmLance op 25-02-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kristan schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:08:
edit: kan het wat te maken hebben met led backlight?
Bij het opstarten van windows zie ik geen dansende pixels op zwart scherm...
Nee, want dan zou het dus opgelost zijn als je de brightness omhoog zou schroeven ;)

evt http://www.lagom.nl/lcd-test/inversion.php testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:23:
[...]

Nee, want dan zou het dus opgelost zijn als je de brightness omhoog zou schroeven ;)

evt http://www.lagom.nl/lcd-test/inversion.php testen?
Het is ongelooflijk raar, bij google bijvoorbeeld. Alles prima, behalve dat zwarte balkje.

Even gekeken, misadjusted denk ik dan ;(

Als ik m op GAMMA zet met asus splendid nog wat, is het probleem grotendeels weg. Maar dan zijn de kleuren veel minder mooi!
Overigens is dat zwarte bij die site normaal, maar die box om de text dan weer niet...

[ Voor 25% gewijzigd door StrongArmLance op 25-02-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je op http://www.lagom.nl/lcd-test/black.php kijkt zie je waarschijnlijk #1, 2 3 en #5 6 7... flikkeren. Je hebt dan te maken met een slechte implementatie van FCR. Wellicht kan je contact opnemen met asus? In [Ervaringen] ASUS K53TA kwam iets soortgelijks voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:53:
Als je op http://www.lagom.nl/lcd-test/black.php kijkt zie je waarschijnlijk #1, 2 3 en #5 6 7... flikkeren. Je hebt dan te maken met een slechte implementatie van FCR. Wellicht kan je contact opnemen met asus? In [Ervaringen] ASUS K53TA kwam iets soortgelijks voorbij.
Ik heb komplett.nl gebeld (de site waar ik hem had besteld) en zij verwezen me naar het DOA formulier.

En ik zag die inderdaad flikkeren... ;(
Stiekem allemaal, ben ik gek?
Nee op mn desktop kan ik kijken tot ik scheel zie, knipperen doen ze niet.

[ Voor 12% gewijzigd door StrongArmLance op 25-02-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij kan je nummers die deelbaar zijn door 4 niet zien flikeren als het daadwerkelijk aan de FRC ligt. Dan moet het probleem ergens anders zitten, bijvoorbeeld het feit dat het paneel gewoon junk is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Ach die medewerker was aardig en zei: Ja dat is DOA, stuur maar op, maar eerst even formuliertje.
:)
Opsturen en dan een mooie vervanger krijgen, zonder djenzende pixels :)

[ Voor 26% gewijzigd door StrongArmLance op 25-02-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Ugh, vervanger, van een andere website notabene, precies hetzelfde...
Ik accepteer het maar denk ik.
Pagina: 1