Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Dames/heren,

Hier een opzetje voor een algemeen Asus K53TA-topic, waar we ervaringen en nadere informatie uit kunnen wisselen.

Sinds een paar dagen ben ik de gelukkige en trotse bezitter van een Asus K53TA-SX026V van de Ibood-actie van 27 juni jl. Overigens staat er op de doos Asus K53TA-SX108V.

Specificaties ('gejat' van de Ibood-site):

Merk: Asus
Type: K53TA-SX026V
Processor: AMD A6-3400M 1.4GHz-2.3GHz
Werkgeheugen: 6GB DDR3
Harde schijf: 500GB, 2.5″ SATA
Scherm: 15.6″ LED-backlit TFT-LCD
Resolutie: HD 1366×768 / 16:9
Externe video modus: HDMI 1.3a, VGA max. 2048×1536@85Hz
Grafische kaart: AMD Radeon™ Mobility HD6720G2 met 1GB DDR3 (HD6520G + 6650M)
Ingebouwde 0.3 Megapixel webcam
Optische drive: 8x Super Multi Double Layer
Wireless: 802.11bgn
Netwerk: 10/100/1000 Mbps
Kaartlezer: SD, MMC, MS, MS Pro
Aansluitingen: 2x USB 2.0 / 1x USB 3.0 / 1x Microphone-in / 1x Koptelefoon / VGA(D-Sub) / HDMI 1.3a
Ingebouwde Altec Lansing® luidsprekers
Ingebouwde microfoon
IF Award-winnend ergonomisch chiclet QWERTY-toetsenbord
IceCool Technologie houdt je handen koel
Palm Proof Technologie voorkomt abusievelijke invoer
Deels aluminium casing, brons kleurig
Accu: 56WHrs, 5200mAh,3S2P, 6-cell Li-On
Afmetingen: 37.8 x 25.3 x 3.49 cm
Gewicht: 2.60 kg
Garantie: 2 jaar

Goed, bij levering blijkt het typenummer iets anders te zijn. Maakt me verder niet uit.
De harde schijf is onderverdeeld in 2 partities: 1 voor het OS van 200GB en 1 voor Data van 240GB. Als je de backup-dvd's gaat maken, waar ie steeds om mekkert (tot je het uit zet) mount ie nog een hidden partitie. Ik heb er nog geen partitionmanager op losgelaten.
En na 1DVD branden was het proces gestopt vanwege weer eens een windowsboot. Nu laat ik het ook maar zo.

De genoemde bronskleur is uiteindelijk een erg donkere bruine kleur.

Dit hele bericht tik ik overigens op het toetsenbord van de nieuwe laptop en ik moet zeggen: het valt me niet tegen. De Palm Proof technologie lijkt te werken en ik zit niet steeds met de cursor elders in de tekst, hetgeen me met de werklaptop Dell Lattitude D620 wel vaak gebeurt.

Er was een trialpakket voor security (virusscan enzo) geïnstalleerd. Deze verwijderd en vervangen voor AVG. Er staat nog meer meuk op maar die halen we er later wel af.

In tegenstelling tot sommigen die berichten in het Ibood-forum, heb ik nog geen vastlopers gehad.

Ook positief: de wifi-ontvanger is wat sterker zodat ik zelfs op zolder nog behoorlijke ontvangst heb.

De schermresolutie zou wat hoger mogen, maar goed dat wisten we vooraf bij het bestellen. 1366x768 geeft mij net wat te weinig lijnen verticaal. Het is wel voor het eerst dat ik werk met een 16x9-computerscherm, dus het is ff wat wennen. Heb er nog geen externe monitor op aangesloten en eerljk gezegd ook nog niet de behoefte gehad daarvoor.
Voor de beste beeldkwaliteit moet ik het scherm iets naar achteren kantelen (graadje of 30). In de rechtopstand lijkt de boel erg overbelicht (merkte dat bij het bewerken van foto's, wat voor mij ook de voornaamste reden was om over te gaan op een nieuw apparaat, en ja, ik weet voor fotobewerking kan je het beste een desktop nemen, maar ben nog wel eens eigenwijs en wilde eigenlijk geen nieuwe desktop meer, de oude staat hier nog wel bij mijn voeten te zoemen). Nou moet ik zeggen dat dat bewerken razendsnel gaat. Niet meer als voorheen dat je gerust een minuut kon wachten als je een raw-foto had aangeklikt voor ie op het scherm was, nu is ie er binnen een seconde zeg maar.

Geluidskwaliteit vind ik wat minder, maar ok, het is een laptop. Ik mis een beetje bass uit de speakers. Ik vind het zelf nu meer een veredeld transistorgeluid. ;-)

Verder: ik heb de handleiding nog in de gesealde verpakking. Ook nog niet echt nodig gehad. Zal ik binnenkort wel nodig hebben, want ik vind de kaartlezer (nog) niet. Jammer dat in de specs ondersteuning voor CF ontbreekt, dus dat wordt toestel koppelen met USB om foto's over te zetten. Of via de desktop naar het NAS.

Tot slot: tot dusverre, maar da's 2 dagen zeer tevreden met deze aanschaf.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb em ook van ibood sinds 2 dagen. Heel precies gesteld gaat het om de K53TA-SX108V trouwens ;). Voorzover ik de sticker op de achterkant van mn laptop moet geloven.

De schermkwaliteit is niet je van het, maar ze moeten ergens op bezuinigen denk ik.

Er zat wel dermate veel teringzooi op dat ik vrij snel last kreeg met vastlopers e.d., vandaar dat ik een schone Win7 install heb gedaan. Sindsdien werkt ie prima. Ik ga nog proberen een refund te krijgen van de meegeleverde windows versie sinds ik nu mijn eigen win7 erop heb gegooid. Ook omdat er geen herstelpartitie of meegeleverde windows7 cd bij zat..

Het typen is nog even wennen, ik had juist wel de neiging het touchpad te raken terwijl je typt wat ervoor kan zorgen dat je opeens heel ergens anders zit te typen in de tekst, maar dat is een kwestie van gewenning. Misschien is het simpelweg wel omdat deze touchpad groter is dan degene van m'n vorige laptop

Ik vind het geluid uit de speakertjes in tegenstelling tot de topicstarter juist wel redelijk aangenaam, beter dan de blikken rommel van m'n vorige 3 jaar oude laptop.

Grafisch ook snel voorzover ik kan inschatten (alhoewel nog alleen teamfortress 2 geprobeerd). Voor gamen heb ik de laptop tenslotte gedeeltelijk aangeschaft. Er zit wel een vertraging in mijn muis met gamen, ben benieuwd of anderen dat ook hebben. Is toch vrij storend als je serieus probeert te fraggen. Binnenkort schaf ik starcraft 2 aan en dan zal ik mocht iemand geinteresseerd zijn laten weten wat de FPS is afhankelijk van instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
VeldKoe schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:10:

Ik vind het geluid uit de speakertjes in tegenstelling tot de topicstarter juist wel redelijk aangenaam, beter dan de blikken rommel van m'n vorige 3 jaar oude laptop.

Grafisch ook snel voorzover ik kan inschatten (alhoewel nog alleen teamfortress 2 geprobeerd). Voor gamen heb ik de laptop tenslotte gedeeltelijk aangeschaft. Er zit wel een vertraging in mijn muis met gamen, ben benieuwd of anderen dat ook hebben. Is toch vrij storend als je serieus probeert te fraggen. Binnenkort schaf ik starcraft 2 aan en dan zal ik mocht iemand geinteresseerd zijn laten weten wat de FPS is afhankelijk van instelling.
Ok, ja, hij klinkt ook inderdaad beter dan een pakweg 5 jaar oude laptop die hier ook nog staat. Maar goed, met wat speakertjes zal het uiteraard beter klinken.

Grafisch vind ik hem dus behoorlijk snel, zoals ik hier ook al boven meldde. En da's 1 van de voornaamste punten waarom ik een (nieuwer en) sneller systeem wilde. Scheelt mijn een hoop tijd bij bewerken van grote serie foto's. Heb er in korte tijd een dikke 400 gedaan (weliswaar verdeeld over paar avondjes, maar als ik de totale tijd bekijk is dat een fractie van voorheen). Gamen doe ik niet dus kan daar weinig van zeggen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Hier ook een gebruiker van de ibood laptop :)

Het typen gaat inderdaad erg lekker en de bouwkwaliteit is heel goed voor het prijssegment.
Ik heb ook gelijk een nieuwe installatie gedaan van windows.
Bij het opstarten vraagt hij alleen nog wel vaak of ik de driver van het touchpad (ELAN nogwat.exe) wil installeren. Als ik dat annuleer werkt het multitouch scrollen en andere acties ook niet meer. Toch wel irritant, hopelijk stopt hij vanzelf een keer met dat vragen of het is wachten op een update.
Dat multitouch is in mijn ogen wel een must. Na wat afstellen werkt het wel lekker. Nog niet zo goed als op een macbook. Ik kon al nooit begrijpen waarom laptopfabrikanten Apple daarin niet volgden. Verder is een macbook oninteressant vanwege de prijs, maar dingen zoals dat multitouchpad heeft Apple wel slim gedaan. Op de Asus had het touchpad (persoonlijk) wel wat groter gemogen, maar het is een hele vooruitgang. Wellicht dat de volgende dat wel heeft.

Al met al geen slechte keus. Mijn oude laptop deed ik weg vanwege de schrale keyboard layout (allerlei sneltoetsen op strategisch slechte locaties). Dit keyboard is helemaal top, voor een laptop dan.

Nog een (misschien stomme) vraag. Stel dat je het scherm wilt upgraden, zou je dan theoretisch gezien niet gewoon een los HD scherm uit China kunnen kopen en dat monteren? Of is het moederbord daar niet op voorbereid? Stekkers moeten natuurlijk overeen wel komen..

[ Voor 19% gewijzigd door PatrickG op 10-07-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Is er al iemand die van plan is om er een SSD in te zetten en even de performance te testen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenmelle
  • Laatst online: 28-08 23:19

ikbenmelle

Front-end javascript developer

Waar ik persoonlijk erg benieuwd naar ben: kunnen jullie een idee geven van de accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
de accuduur is zo'n 2.5 a 3 uur, en dat is op de "normale" gebruikersstand. in mijn geval is dat energiebeheerschema gebalanceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt erg tegen imo. Ik had toch de hoop dat hij een langere accuduur zou hebben dan de intel+nvidia tegenhanger. Dat bleek namelijk uit de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
ik zal het voor de zekerheid nog eens testen, maar een uur of 3 is wat tot nu toe is gebleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Inderdaad, heel lang gaat hij nou ook weer niet mee. Maar als je een laptop wilt die lang mee gaat, moet je toch minimaal een 9cell batterij hebben, toch?

Is dat, net als het scherm, niet iets wat je eventueel zelf kunt vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het scherm en de accu gaat vervangen had je beter een duurdere klasse kunnen kopen... De xps 15 doet het nog 4 en een half uur met dezelfde 56WH accu als in dit model zit, om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ja, dat snap ik. Maar volgens mij kost het - als je het zelf via een chinese ebay doet - niet zoveel om die hardware aan te schaffen. Hier heb ik mezelf niet in verdiept en ik kan het fout hebben, maar het is een ingeving :)

Misschien wordt de accuduur nog beter naar mate de chipset drivers geüpdatet worden. Zelf heb ik een clean windows 7 install gedaan (zoals de meeste hier op tweakers denk doen) en misschien heb ik een cruciale driver die de samenwerking van de CPU en GPU regelt nu niet geinstalleerd. Al lijkt dat me sterk omdat ik de Asus drivers heb.

Of ik moet hem beter instellen, voor wanneer hij de externe GPU gebruikt en wanneer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een scherm kost €120-150 incl kabel, en een accu 65+. Dan had je net zogoed pricewatch: Asus N53SV-SZ507V kunnen kopen.

Kortom, als je een goede accuduur en een goed scherm wilt heb je de verkeerde laptop gekocht, al zou de accuduur beter moeten zijn dan hij nu is.. Misschien valt er nog het een en ander te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Accuduur moet je ook niet testen met balanced... Daarvoor heb je juist de enregy saving stand en je moet je brightness ook flink omlaag schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:39:
Een scherm kost €120-150 incl kabel, en een accu 65+. Dan had je net zogoed pricewatch: Asus N53SV-SZ507V kunnen kopen.

Kortom, als je een goede accuduur en een goed scherm wilt heb je de verkeerde laptop gekocht, al zou de accuduur beter moeten zijn dan hij nu is.. Misschien valt er nog het een en ander te tweaken.
Oké, dat is dan toch niet zo goedkoop als ik dacht. Ik dacht ooit ergens te hebben gelezen dat je een laptopscherm (intern) voor niet al te veel geld kon kopen uit China...
Desalniettemin ben ik erg tevreden hoor :) Ik dacht slechts voor t.z.t. aan kleine upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Met de Asus Sonic Focus aan klinkt het geluid een heel stuk beter, dus toch nog maar niet alle asus-meuk verwijderen. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickG schreef op zondag 10 juli 2011 @ 19:14:
[...]

Oké, dat is dan toch niet zo goedkoop als ik dacht. Ik dacht ooit ergens te hebben gelezen dat je een laptopscherm (intern) voor niet al te veel geld kon kopen uit China...
Desalniettemin ben ik erg tevreden hoor :) Ik dacht slechts voor t.z.t. aan kleine upgrades.
Het is toch een stuk goedkoper dan ik dacht:
http://www.hootoo.com/156...disp_order=4&page_show=20
Maar ga er maar niet vanuit dat je nder de €100 klaar bent, je moet ook nog een kabel ergens vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:34
Tc-Chub schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:28:
Is er al iemand die van plan is om er een SSD in te zetten en even de performance te testen? :D
U vraagt wij draaien }:O

AMD_SATA driver
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/6273/asssdbenchm4ct064m4ssd2.png

MSAHCI driver
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/6273/asssdbenchm4ct064m4ssd2.png

Lijkt dus op SATA II performance terwijl de chip ( AMD A70M ) wel SATA III ondersteuning heeft.(het gaat om een 64GB crucial m4)

Ik kan IDE mode niet testen, dan krijg ik zoals verwacht een BSOD.

[ Voor 25% gewijzigd door Phorze op 10-07-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Mm ik vind de resultaten niet erg denderend. Ik draai met mijn SATA-2 chip met ook een 64gb M4 een stuk sneller. Vooral de 4k read valt tegen. Je hebt de laptop neem ik aan wel in AHCI modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msahci ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Hahah juist. Kijken is ook een kunst! Nee maar ik vind de waardes een beetje tegenvallen. Je zou met een SATA3 moederbord makkelijk 350-400 mb/s read kunnen halen en minimaal 25mb 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er inderdaad op dat de snelheid slechts SATAII is, en de random waarden vallen inderdaad flink tegen. Onder ehh, ideale condities zou je dit moeten zien:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/65s5qq.png
bron: productreview: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB review door Abeltje130

En met SATA2 snelheid hetzelfde, maar dan worden alle cijfers boven de 275MB/s afgekapt. De random snelheden bijven dus precies gelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2ir3j4p.jpg

De mijne is zelf nog iets beter dan dat gezien de 4k waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:31
Ik heb vandaag mijn asus k53sx binnen gekregen en ben nu de recovery disks aan het branden om vervolgens een schone installatie te doen. Maar is er daarna software van asus (of van intel/nvidia ofzo) die ik echt moet installeren? Zoals drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
als je het over de K53TA hebt, dan is na een schone win7 sp1 install alleen noodzakelijk de chipset drivers (welke meteen de grafische kaart drivers bevatten) en de realtek LAN driver. beiden te vinden via de ASUS site (voor win7 64bit deze link: http://support.asus.com/D...uage=en&m=K53TA&p=3&s=295)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:31
Ik had het over een asus k53sv-sx146v, maar daar hoef ik dus ook alleen de chipset en LAN drivers van te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Mania-92 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:55:
Ik had het over een asus k53sv-sx146v, maar daar hoef ik dus ook alleen de chipset en LAN drivers van te downloaden?
Hoi, Dit topic is specifiek bestemd voor de KT53TA, deze laptops zijn AMD gebaseerd
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:43:
En met SATA2 snelheid hetzelfde, maar dan worden alle cijfers boven de 275MB/s afgekapt. De random snelheden bijven dus precies gelijk.
Nou, ik denk dat we de perf op dit moment dus om te huilen kunnen noemen, Sata II beperking en in het algemeen ondermaatse snelheden. Ik heb overigens de AMD_SATA drivers gebruikt van de support pagina van ASUS. Ik kan vanavond nog storage drivers direct van amd proberen.
Voor de chipset zelf zijn overigens helemaal geen drivers te vinden op de site van amd.

On another note:
Heeft iemand al iets werkend met crossfire? Ik krijg met Starcraft II zo'n 35 fps met de default instellingen (resolutie aangepast naar native) Met zowel "high performance" als "power saving"(IGP ? ) modus. (crossfire staat aan in vision control center)

[ Voor 12% gewijzigd door Phorze op 11-07-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
ik heb starcraft 2 net speciaal aangeschaft voor dit dingetje, maar helaas heeft iemand de cd-key sticker eruitgerukt.. kan het dus nog niet testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phorze schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:38:
On another note:
Heeft iemand al iets werkend met crossfire? Ik krijg met Starcraft II zo'n 35 fps met de default instellingen (resolutie aangepast naar native) Met zowel "high performance" als "power saving"(IGP ? ) modus. (crossfire staat aan in vision control center)
Welke settings? Je kan hier vergelijken:
http://www.anandtech.com/...es-fusion-apu-a8-3500m/11 en de pagina erna.
Houd er rekening mee dat SC2 typisch een game is die een zware CPU goed kan gebruiken. Zat momenten dat ik onder de 1FPS zat met mijn notebook en teveel monsters op het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Overigens heb ik vaak dat bij het opstarten het beeld heel donker is ingesteld (lees: onleesbaar donker). Met slechts één klik op brightness (helderder óf donkerder) schakelt hij weer over op normaal beeld.

Fijn, die drivers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
PatrickG schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:01:
Overigens heb ik vaak dat bij het opstarten het beeld heel donker is ingesteld (lees: onleesbaar donker). Met slechts één klik op brightness (helderder óf donkerder) schakelt hij weer over op normaal beeld.

Fijn, die drivers :(
Probeer Power4Gear eens te deinstalleren of uit te zetten, ik heb een vermoeden dat dat ook de brightness aanpast.
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:08:
[...]

Welke settings? Je kan hier vergelijken:
http://www.anandtech.com/...es-fusion-apu-a8-3500m/11 en de pagina erna.
Houd er rekening mee dat SC2 typisch een game is die een zware CPU goed kan gebruiken. Zat momenten dat ik onder de 1FPS zat met mijn notebook en teveel monsters op het scherm...
Ik denk inderdaad dat crossfire al draait, aangezien ik de instellingen heb kunnen opvoeren tot high, met native resolutie, zonder een noemenswaardige performance hit. CPU intensieve settings wat lager gezet zoals physics (low) reflections(off). Op Extreme zijn de framedrops te erg. Ik gok dat bij een 4 tegen 4 of een 12player TD map de settings weer lekker op laag mogen.

Ik zou graag de werking van de turbo modus willen monitoren, er is nog geen tool voor helaas.

Bios instellingen zijn ook erg karig. Nou heb ik verschillende stukken gelezen over het "unlocken" van geavanceerde bios instellingen bij acer systemen (van het insyde type). Ik zou niet raar opkijken dat dat bij dit bios ook zou moeten kunnen aangezien het een bios is van 2mb met ontzettend veel modules. Als iemand hints heeft wil ik nog best aan het hacken gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Waar ik ook nog niet uit ben: als ik Power4Gear op Battery save zet krijg ik een witte Asus-wallpaper als achtergrond en verbergt ie mijn taakbalk weer automatisch. Moet ik elke keer weer terugzetten. Op d'1of andere manier wordt dat niet opgeslagen. Ik heb normaliter een vaste zwarte kleur als achtergrond.

Heb nog geen drivers ed geupdate. Voor de rest werkt ie heel erg naar behoren. Zit net in de gedownloade handleiding te kijken en lees dat je de touchpad uit kan schakelen als je gebruik maakt van een externe muis. Da's wel weer handig. Ik werk toch altijd met een externe muis.

En bij energiebeheer had ik gezet dat ie na een uur het beeldscherm moet uitschakelen, maar dat (b)lijkt ie ook niet te doen.

Verder nog steeds zeer content met het apparaat. Gebruik de desktop al niet eens meer (zal nog wel eens nodig zijn want heb niet het hele firefox-profiel verhuisd naar de laptop, staat al wel op het NAS, dus kan ik er zo heen pleuren, zoals ik met Thunderbird heb gedaan).

Nu maar eens op zoek naar een laptop voor mijn vrouw, zodat de hele desktop de deur uit kan. Hoeft niet een zware te zijn, want ze doet niks buiten Word/Excel/Internet/Mail. ;-)
Vind het niet meer handig om met meerdere van 1 apparaat gebruik te maken, zoals voorheen. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
DikkieDick schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:21:
Waar ik ook nog niet uit ben: als ik Power4Gear op Battery save zet krijg ik een witte Asus-wallpaper als achtergrond en verbergt ie mijn taakbalk weer automatisch. Moet ik elke keer weer terugzetten. Op d'1of andere manier wordt dat niet opgeslagen. Ik heb normaliter een vaste zwarte kleur als achtergrond.
Power4Gear is gewoon een rukprogramma, ik heb het meteen weer gedeinstalleerd :z
Windows energiebeheer werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
ik vind starcraft 2 toch acceptabel lopen hoor (op mn guest pass). niet slecht voor deze prijsklasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Phorze schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:58:
[...]

Power4Gear is gewoon een rukprogramma, ik heb het meteen weer gedeinstalleerd :z
Windows energiebeheer werkt perfect.
Thanx. Ga ik die er vanavond ook eens afknikkeren. Heb geen clean install gedaan en heb er ook geen zin in. En tot op heden, afkloppen, nog geen BSOD of vastloper.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
VeldKoe schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:04:
ik vind starcraft 2 toch acceptabel lopen hoor (op mn guest pass). niet slecht voor deze prijsklasse
Wat is acceptabel? meer details graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
Ik zal wat fraps resultaten posten binnenkort. Ik heb wel een ander probleem: artifacts. Zal het mn grafische kaart zijn? Het komt in praktisch elk windows scherm voor, alhoewel onregelmatig.

Maar tot nu toe blijkbaar alleen in windows schermen zelf (bureaublad bijvoorbeeld, of opera). Het staat los van het programma, zoveel is duidelijk. Het zijn horizontale strepen. De frequentie waarmee het voorkomt is wel dermate laag tot nu toe dat het me niet erg stoort, maar dit belooft niet veel goeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimmi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08-2017
Ik heb tot nu toe alleen nog Civilization V geprobeerd op de K53TA. Loopt redelijk vlot op Medium, hogere instellingen maken het spel laggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Ok, power4gear eraf en dan gaat het scherm wel normaal uit.

Ik lees op het ibood-forum ook dat er mensen zijn die last hebben van gradients. Ik herken het zelf niet.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat komt omdat Power4Gear standaard op energy saving die "energy saving desktop" heeft die het geheel naar 16-bit ipv 32-bit zet om Aero geforceerd uit te schakelen. Alleen dan kan de videokaart terug in 2D mode en dat zou moeten schelen. Wat vroegâh op zich wel klopte, want Windows XP -> Windows Vista kostte me gewoon 3 kwartier accutijd, mede door Aero die mn Go 7600 destijds behoorlijk aan het werk hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paf
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:26

Paf

Ik heb de laptop aangesloten op mijn externe monitor (HP 2710m) via een HDMI-kabel. Als ik de resolutie op 1920x1080 zet dan wordt niet het hele scherm gevuld, maar heb ik zwarte randen aan alle kanten van 1-2cm. Ik gebruik deze zelfde monitor en HDMI-kabel al meer dan jaar icm mijn vorige laptop (een 4 jaar oude PB) en mijn PS3 en heb dit probleem nog nooit gehad bij deze resolutie. Hij staat op dit moment op 1680x1050 te draaien en dan vult ie het scherm wel. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Heb trouwens de chipset drivers al geupdate en alle Asus software behalve ATK en ELAN eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keyword: Overscan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
GENETX schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:35:
Dat komt omdat Power4Gear standaard op energy saving die "energy saving desktop" heeft die het geheel naar 16-bit ipv 32-bit zet om Aero geforceerd uit te schakelen. Alleen dan kan de videokaart terug in 2D mode en dat zou moeten schelen. Wat vroegâh op zich wel klopte, want Windows XP -> Windows Vista kostte me gewoon 3 kwartier accutijd, mede door Aero die mn Go 7600 destijds behoorlijk aan het werk hield.
Heeft 3d vs 2d mode nu nog effect op het stroomverbruik van de igp? (wordt hier uberhaupt nog tussen geschakeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paf

Paf

Bedankt, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Phorze schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:08:
[...]

Heeft 3d vs 2d mode nu nog effect op het stroomverbruik van de igp? (wordt hier uberhaupt nog tussen geschakeld)
Ik weet niet hoeveel invloed het nog heeft tegenwoordig. Chips kunnen in veel zuinigere standen tegenwoordig. Toch denk ik dat het zou kunnen schelen, maar niet meer dan een kwartier gok ik, tenminste, dat hoop ik. Het was 4 jaar geleden echt dramatisch wat dat betreft.

Maar op mijn eigen Asus heb ik die energy saving desktop wel uitstaan. Het is gewoon irritant. MS heeft hier in mijn ogen wel gefaald, die zouden gewoon de optie moeten bieden om terug te gaan naar 2D. Asus heeft gewoon een lelijke oplossing gemaakt nu, een hele lelijke. In KDE (Linux) kan ik dat dus wel netjes. Maar ik weet niet wat het scheelt op mijn Asus U30Jc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik vind ook dat hij best traag afsluit. Mijn vorige hp laptop uit december was zo uit en deze moet er echt ff de tijd voor nemen.

Ook jammer dat het browsen met multitouch nog niet zo heel soepel gaat. Het scrollen gaat op zich wel, maar de vergroot- en verkleinfunctie mag wel wat soepeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Las op het Ibood-forum dat dezelfde laptop nu ook elders tegen de ibood-prijs wordt aangeboden.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paf

Paf

Ik heb alle Asus software behalve ATK, ELAN, ATI en RealTek eraf gegooid en nu merk ik dat mijn USB 3.0 poort niet meer werkt. Weet iemand hier misschien welke driver ik nodig heb? Kan het niet echt vinden op de Asus site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DikkieDick schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:13:
Las op het Ibood-forum dat dezelfde laptop nu ook elders tegen de ibood-prijs wordt aangeboden.
Waar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paf

Paf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. http://www.cdromland.nl/i...=producten&prodnum=950259 'direct uit voorraad leverbaar'
Helaas nog niet in de pricewatch.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drosophila
  • Nu online
Yip, bij CD-rom land, ik had dat op het Ibood-forum gezet met wat kritische kanttekeningen maar het werd er door de moderator bij Ibood elke keer afgehaald.
Was dan ook mijn laatste Ibood aankoop (zeker na het debakel met de Dane-Elec geheugenkaartjes).
Ook dit keer voel ik me genept, deze laptop blijkt achteraf zeker geen "superaanbieding" zoals ze zelf beloven. Veel mensen hebben in vertrouwen besteld omdat er nog geen vergelijkingsmateriaal was, ervan uitgaand dat Ibood zich aan die belofte zou houden. Helaas, trek jullie eigen conclusie.

Maar nu even over "ons" laptopje.
Ik ben redelijk tevreden met de performance maar het scherm is ronduit slecht in niet Asus-waardig.
Blijkbaar zitten ook op de andere Asus laptop's van de K-serie deze schermen? (i3 i5 i7)
Verder is de batterijduur ook beperkt. Het scheelt wel enorm of je het energiegebruikt vermindert bijv.
via Power4gear. Had ik er in eerste instantie afgegooid maar later er weer op met aangepaste instellingen.

Wat de performance betreft heb ik de 3Dmark11 test laten lopen op de laptop en mijn Desktop.
De resultaten:

Laptop: P1596 3DMarks
http://3dmark.com/3dm11/1...KJbQc0AunRPAhNATYEYWujTQn

Mijn Desktop:( I5-750 + MSI HD 5770 HAWK) P2884 3DMarks
http://3dmark.com/3dm11/1...2kZ8JyqKdsVf0MfKFjkzYeaXa

Dus op zich nog niet zo beroerd, grafisch zeker niet.

BYD Atto3 / EV lader Wallbox / PV Goodwe / Warmtepomp 5KW / Marstek 5.12kwh V151 / Shelly Pro 3EM/ 3 fasen net/Home Assistant Modbus kopp./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Het scherm is inderdaad slecht. Ik verwacht van Asus degelijke en hoogwaardige producten. De specs klonken goed, maar dit scherm had ik niet verwacht.

Toch maar een andere erin proppen? Als je hem zo verkoopt krijg je er tenslotte ook niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-03 10:02
Ik heb deze laptop nu ook, ben er qua specs zeer tevreden mee (Crysis 2 op High werkt prima) alleen de kwaliteit van het scherm (de gradients en kleuren worden uitgesmeerd) stoort mij heel erg, dit klopt niet bij de rest van de inhoud van de laptop... Toch vraag ik me af of dit niet aan drivers of iets in die richting kan liggen...

Plaatje van een screenshot van een HD film...

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/155/kleurenuitgesmeerd.jpg/

Kijk vooral naar het gedeelte wat niet gefocust is

[ Voor 5% gewijzigd door Eury op 16-07-2011 18:20 ]

Cies custodiet ipsos custodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dezelfde als http://www.anandtech.com/...g-dualcore-sandy-bridge/6 dus.
Once again, we have the usual caveat: the LCD. Even when we’re looking at budget laptops with low-end LCDs, this panel doesn’t impress. The contrast isn’t the worst we’ve seen, but color quality is right near the bottom. I also noticed a dithering pattern when viewing movies and images, more so than with other laptops. I never saw the Gateway ID49C in person, but I’d wager the AUO B156XW02 v6 panel used here gives it a run for the money in terms of being the least desirable LCD. As usual, you get what you pay for, and in this instance you’re paying for a laptop with the least expensive LCD ASUS could scrounge up.
*zucht* hoe moeilijk is het nu een laptop te maken zonder enorme nadelen?

De K53SV bevat hopelijk een ander scherm, ik heb er nog nooit iemand over horen klagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Ik ben ook al redelijk zeker dat ik het scherm ga vervangen zodra ik tijd heb. Verder vind ik de resolutie nog overkomelijk. Er is al veel goed te maken met zoomen en browsen met F11. Ik vind de kwaliteit van het scherm nog wel belangrijker dan de resolutie.

Het is dus uitzoeken welk scherm en welke kabel optimaal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Phorze schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:36:
Ik ben ook al redelijk zeker dat ik het scherm ga vervangen zodra ik tijd heb. Verder vind ik de resolutie nog overkomelijk. Er is al veel goed te maken met zoomen en browsen met F11. Ik vind de kwaliteit van het scherm nog wel belangrijker dan de resolutie.

Het is dus uitzoeken welk scherm en welke kabel optimaal zijn
Als jij hier iets meer over weet, kan je mij dat dan laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet er ook wel meer over.. Je hebt mogelijk een andere kabel nodig voor resoluties boven de 900p. Anders kan je er een willekeurig LED (ik neem aan dat het LED is) scherm in stoppen. Al deze schermen hebben de universele 40-pin LVDS aansluiting.

De oplettende lezer merkt nu: universeel? Waarom heb ik dan een kabel nodig?
Welnu, niet alle draden zijn nodig om een resolutie van 900p of lager aan te sturen, om een paar cent te besparen worden er soms 'halve' kabels ingestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Okeoke, nu nog iemand vinden die dit voor me kan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is heus niet moeilijk, de manuals zijn vast wel ergens op het i-net te vinden, en een scherm zoeken is ook de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Met mijn twee linker handen ga ik het in ieder geval niet zelf doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Het lijkt mij ook niet moeilijk. Gewoon een goed stel schroevendraaiers, een statische polsarmband en wat beleid is het enige dat je volgens mij nodig hebt.

Het probleem is een goed vervangingsscherm vinden op internet. Je ziet veel schermen, maar naar de precieze specs kun je alleen maar gokken.
Mocht het mogelijk zijn, ga ik gelijk voor een HD scherm. Als je dan toch bezig bent maken die paar tientjes ook niet meer uit.

Zijn dikte's van schermen nog verschillend of hoef je daar niet echt rekening mee te houden?
Nu nog wachten op een ijverige tweaker die een goed scherm kan vinden. ;)

Misschien kunnen we dan ook nog een groupbuy doen. Al is dat soms wat tricky als je elkaar niet kent natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Of je we eisen gewoon collectief een vervangingsscherm van Asus omdat we het de kwaliteit belachelijk vinden. ;)
Zoals iBood ermee adverteerde mocht je er toch wel vanuit gaan dat er iets fatsoenlijks in zat. Je kunt zo niet echt photoshoppen omdat het eindresultaat niet goed zichtbaar is op de laptop zelf door al dat gradient banding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickG schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:26:
Het probleem is een goed vervangingsscherm vinden op internet. Je ziet veel schermen, maar naar de precieze specs kun je alleen maar gokken.
Ohh, dat is niet moeilijk. Als je een redelijk scherm zoekt neem je een B156HW01 v0, en als je een wide gamut scherm wilt neem je V7.

Voor de matte versie neem je respectievelijk v1 en v4.

O-)

Alleen niet van ebay bestellen. In de voorwaarden staat altijd dat ze een compatibel scherm kunnen leveren als ze het scherm wat je net hebt besteld niet op vooraad hebben. Dat is altijd zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Thanks!
Maar jij hebt het dan over 1366*768 ?
Weet je het ook van HD schermen? (edit:Het door jou gegeven type nummer is dus een HD scherm. Eerst googlen voordat je vraagt :X)

En wat betreft glossy of mat. Dat is nog een moeilijke keuze met beide hun eigen voordelen...
Nu nog de juiste aanbieder vinden. Althans, ik denk dat ik hem op termijn gaan bestellen. M'n broertje heeft dezelfde laptop gekocht en heeft er denk ook wel interesse in.

[ Voor 67% gewijzigd door PatrickG op 17-07-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 1080p scherm. Ik heb hem zelf ook.
Als je iets vervangt, doe het dan goed. Een 1080p scherm is niet veel duurder dan een brak, 768p exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
True, ik ga zeker voor een 1080p scherm.
Waar heb jij hem vandaan of zat het standaard al in je laptop?
En die kabel ( 40-pin LVDS ), maakt dat nog uit qua kwaliteit (merk) of van waar je die besteld?

Overigens ga ik er vanuit dat dit niet offtopic is aangezien anderen de informatie ook goed kunnen gebruiken, mochten ze het scherm willen vervangen.
De gradient banding is zo erg, dat je het zelfs al ziet bij het openen van MS Word aan de blauwe zijbalken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De LVDS kabel kan je volgens mij alleen bij asus zelf bestellen... Lees het (vanaf) hier: http://forum.notebookrevi...uccess-3.html#post6938250

Als je een topic wil maken ga je gang, dit is de ...4e.. keer dat ik uitleg hoe je een scherm vervangt :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
-

[ Voor 186% gewijzigd door Phorze op 17-07-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Die kabel is dus nog het moeilijkste. Op dat forum geeft iemand aan dat hij hem op de volgende site heeft gekocht: http://www.cloningpc.com/ASUS-CABLES/
En voor de Asus G51Vx laptop heeft hij de volgende kabel gebruikt: 1422-00GQ000 ( http://www.cloningpc.com/1422-00GQ000.html )

Die valt onder de LCD kabels, maar ze hebben dus ook LVDS kabels met het nodige onderscheid in typenummers. Dit wordt nog een grote zoektocht zo en ik weet niet of ik makkelijk de juist kan gaan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
PatrickG schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:45:
Die kabel is dus nog het moeilijkste. Op dat forum geeft iemand aan dat hij hem op de volgende site heeft gekocht: http://www.cloningpc.com/ASUS-CABLES/
En voor de Asus G51Vx laptop heeft hij de volgende kabel gebruikt: 1422-00GQ000 ( http://www.cloningpc.com/1422-00GQ000.html )

Die valt onder de LCD kabels, maar ze hebben dus ook LVDS kabels met het nodige onderscheid in typenummers. Dit wordt nog een grote zoektocht zo en ik weet niet of ik makkelijk de juist kan gaan vinden...
Er zijn geen K53s met een hoge resolutie variant naar mijn weten.
Dus dat maakt de kans dat er een geschikte kabel in zit vrij klein, maar dat betekent ook dat we niet kunnen "afkijken" welke kabel er nodig is. Wat ik nog kan doen is kijken wat het partnummer is van de huidige kabel in de laptop, maar of we daar verder mee komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan kijken of er al een '1080p' kabel in zit. Zoals je kunt lezen in de gelinkte thrread is dat inderdaad soms het geval.

En anders moet je kijken waar de locatie op het moederbord zit, en vervolgens een kabel van de G53 of N53 aanschaffen. Je moet daarvoor alleen wel te weten komen hoe die PC in elkaar zit, met veel geluk heb je hetzelfde moederbord.

Oh, en trouwens. Banding is niet per-se de schuld van het scherm. Volgens HP EliteBook 2740P Slecht beeld met Core i5 IGP kan het ook aan de firmware van de scherm-controller liggen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
@Darkstone Ja, het is natuurlijk wel een vrij nieuwe GPU (en CPU), dus de kans is groot dat een firmware update verbetering brengt. Ik heb de thread niet volledig doorgenomen, maar belangrijke dingen proberen te filteren.

@Phorze, je zegt dat je wel kunt/wilt kijken welke kabel er in de laptop zit. Betekent dit dat je hem wilt gaan openmaken? Dat zou natuurlijk wel uitkomst kunnen bieden. Als we foto's hebben van het moederbord, de kabel en de aansluiting. Misschien dat we dan ergens een Asus hardware expert kunnen raadplegen. Niet dat ik weet waar je die kunt vinden, maar toch. Misschien weet een reseller meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Oh, en trouwens. Banding is niet per-se de schuld van het scherm. Volgens HP EliteBook 2740P Slecht beeld met Core i5 IGP kan het ook aan de firmware van de scherm-controller liggen.
Zou ik dit na moeten vragen bij asus zelf? Want ik had ze hier al over gecontact, en hun zeggen dat het probleem bij hun niet bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
@Eury, Haha, zullen we even een petitie starten. We zullen het eens aan de kaak stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Ik heb asus net maar weer eens een uitgebreide mail gestuurd met de vraag of ze ondertussen al meer meldingen gehad hebben en of nieuwe firmware voor de screen-controller op de planning staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Hoe werkt dat dan met firmware? wat is de "screencontroller" ? Wordt de IGP niet gewoon door een driver aangestuurd?

Betreft het openschroeven, ik wil wel eerst een servicemanual voor deze of vergelijkbare laptop hebben voordat ik "even" onder het linker scharnier kijk en daarna misschien meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phorze schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:57:
Hoe werkt dat dan met firmware? wat is de "screencontroller" ? Wordt de IGP niet gewoon door een driver aangestuurd?
Het BIOS en videoBIOS. Dat was een nogal ongelukkig gekozen woordcombinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:11:
[...]

Het BIOS en videoBIOS. Dat was een nogal ongelukkig gekozen woordcombinatie.
Dus de BIOS drivers moeten geupdate worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:06
Volgens mij is deze guide geschikt om erachter te komen wat voor kabel er tussen het scherm en het moederbord zit:
http://www.insidemylaptop...acer-aspire-3810t-laptop/

of

http://www.insidemylaptop...-screen-asus-u52f-laptop/

[ Voor 17% gewijzigd door ReinTheMan op 17-07-2011 17:25 . Reden: extra link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eury schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:17:
[...]

Dus de BIOS drivers moeten geupdate worden?
Dat zeg ik niet :P Het kan aan het scherm of aan de aansturing liggen. Als het aan de aansturing ligt heeft het weinig zin om het scherm te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:34:
[...]

Dat zeg ik niet :P Het kan aan het scherm of aan de aansturing liggen. Als het aan de aansturing ligt heeft het weinig zin om het scherm te vervangen.
Oke, ik heb nog niet geprobeerd de bios opnieuw te "flashen" (zo heet dat toch? :P) het enige wat er bij de asus driver website staat voor bios is: "Windows BIOS flash utility"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet die update alleen wel beschikbaar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:47:
Dan moet die update alleen wel beschikbaar zijn..
Kan ik die Windows BIOS Flash Utility gewoon runnen?

*EDIT* Ah dan moet er dus ook een BIOS file zijn met een update :P

[ Voor 13% gewijzigd door Eury op 17-07-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paf

Paf

Paf schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:24:
Ik heb alle Asus software behalve ATK, ELAN, ATI en RealTek eraf gegooid en nu merk ik dat mijn USB 3.0 poort niet meer werkt. Weet iemand hier misschien welke driver ik nodig heb? Kan het niet echt vinden op de Asus site...
Ik heb Asus gemaild en die hebben mij doorverwezen naar de driverpage waar ik niks aan heb... weet iemand hier misschien waar het aan kan liggen? de USB 2.0 poorten doen het allebei maar de USB 3.0 poort niet. Hij heeft het wel gedaan want ik me back up erop gezet via die poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Paf schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:26:
[...]

Ik heb Asus gemaild en die hebben mij doorverwezen naar de driverpage waar ik niks aan heb... weet iemand hier misschien waar het aan kan liggen? de USB 2.0 poorten doen het allebei maar de USB 3.0 poort niet. Hij heeft het wel gedaan want ik me back up erop gezet via die poort.
De USB 3.0 ondersteuning zit geintegreerd in de chipset. Dat betekent dat deze bij de chipset drivers zit. Als je deze al geinstalleerd hebt installeer hem dan opnieuw.
( V8.861.0.0000 ) van de driverpagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
De medewerker van ASUS heeft mij terug gemaild en gaat nu bij ASUS Headquarters navraag doen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb ook maar eens een mailtje gestuurd naar Asus. Wat dit soort zaken betreft is het altijd zaak om zoveel mogelijk je stem aan de fabrikant te laten horen natuurlijk. Anders nemen ze het probleem niet eens serieus.

Edit: ik heb het natuurlijk over het gradient banding

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickG op 19-07-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
ik heb ook inderdaad al contact gehad met asus over de SATA doorvoersnelheid. Zou ook naar HQ doorgestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
PatrickG schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:26:
Ik heb ook maar eens een mailtje gestuurd naar Asus. Wat dit soort zaken betreft is het altijd zaak om zoveel mogelijk je stem aan de fabrikant te laten horen natuurlijk. Anders nemen ze het probleem niet eens serieus.

Edit: ik heb het natuurlijk over het gradient banding
Yes, dat lijkt me ook het handigste, dus iedereen die last heeft van het probleem, pls laat je horen bij ASUS dan kan er ook wat aan gedaan worden.

Ik denk trouwens dat het aan de drivers ligt, want als ik een extern beeldscherm aansluit krijg ik de zelfde gradient banding, en als ik een andere pc of laptop op hetzelfde scherm aansluit is er niks aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ligt het aan de firmware die true 6-bit kleuren uitzend in plaats van 8-bit, niet aan het scherm zelf. Hier kan asus ZEKER iets aan doen, een ander scherm gaat dit niet fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Lekker dan, zit ik me een partij op te winden en te refereren naar dit forum. Hahaha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
PatrickG schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:22:
Lekker dan, zit ik me een partij op te winden en te refereren naar dit forum. Hahaha....
Hoe bedoel je? :p

Kan iemand trouwens kijken of het ook zo is dat als je een extern scherm aansluit, dat dan de problemen niet verholpen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Wat een reactie...
Geachte Heer xxxxxxx,

Ik begrijp wat u bedoelt met de gradient banding.
Echter is dit een scherm met 1366x768 resolutie.
Afhankelijk van wat u wilt tonen heeft dit dus zeker invloed.

U kunt eventueel de laatste versie voor de VGA drivers via onze website downloaden en kijken of dat verbetering geeft:

http://support.asus.com/D...TI_Win7_64_Z885000000.zip
Ik had in mijn mail geklaagd over gradient banding en het probleem dat ontstaat bij het werken met bv. photoshop.

Voor de zekerheid toch maar de driver gedownload en geïnstalleerd, maar dat hielp uiteraard niets.

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickG op 21-07-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
PatrickG schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:34:
Wat een reactie...

[...]

Ik had in mijn mail geklaagd over gradient banding en het probleem dat ontstaat bij het werken met bv. photoshop.

Voor de zekerheid toch maar de driver gedownload en geïnstalleerd, maar dat hielp uiteraard niets.
Daar blijft het niet bij, ook als ik in het donker een film kijk heb ik dikke strepen door de donkere delen van het scherm lopen. Dit is echt niet te wijten aan de resolutie van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien wist iemand hierboven te melden dat het probleem ook op een extern scherm voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb nu ook last van andere horizontale strepen door mijn beeldscherm. Zeg maar, dat alsof je een oude videoband afspeelt, niet continu, maar flikkerend met enige regelmaat. Weet iemand daar een officiële term voor? Zodat ik in mijn volgende mail dit ook kan aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
PatrickG schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:11:
Ik heb nu ook last van andere horizontale strepen door mijn beeldscherm. Zeg maar, dat alsof je een oude videoband afspeelt, niet continu, maar flikkerend met enige regelmaat. Weet iemand daar een officiële term voor? Zodat ik in mijn volgende mail dit ook kan aankaarten.
ik heb er in het begin ook last van gehad, strepen boven in het beeld. Nadat ik power4gear er weer af had was het weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Dat programma heb ik er ook niet opstaan. Heb nu wel Ati ingesteld op wat betere performance. Misschien is het nu ook weg. Even afwachten...
Pagina: 1 2 3 Laatste