Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

De notebook heeft 2 gpu's. 1 van de Cpu zelf, vandaar de 'fusion' series. En daar zit nog een andere videokaart bij. HD6520G + 6650M. En die kunnen in een xfire opstelling werken.

Maar als je alleen films gaat kijken, dan zou ik gewoon de GT540m + i5 versie nemen. + Over de K53TA zijn wat probleempjes gevonden, lees de vorige posts maar. Ik raad je gewoon aan de K53SV te nemen, dan zit je sowieso safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocodeluxe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 16:50
Ja dat heb ik gelezen, heb jij ook last gehad van die problemen met je scherm? Heb je een schone instalatie erop gezet? werkt usb3 daarna nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ik heb de k53sv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocodeluxe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 16:50
I know. Daarom vroeg ik me af of op deze lap ook die problemen voorkwamen? of andere?

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nee, ik heb voorzover geen een probleem met de K53SV gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik wil dit graag in combinatie van mijn 22" monitor en extern toetsenbord/muis gebruiken. Is hiervoor een soort docking station beschikbaar waardoor de laptop ook wat hoger staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 16:22
Even een vraag aan de eigenaars van dit model (K53TA-SX026V) of zijn broer (K53TA-SX108V) ik wil eigenlijk deze morgen halen maar twijfel nog.
Is dit nog een goed recent model wat nog 2 jaar mee kan met games, ik ben niet van plan op full te spelen medium is genoeg.

Is het waard om deze te halen of zijn er intussen betere modellen in de zelfde categorie/prijsklasse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
franssnarf schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:22:
Even een vraag aan de eigenaars van dit model (K53TA-SX026V) of zijn broer (K53TA-SX108V) ik wil eigenlijk deze morgen halen maar twijfel nog.
Is dit nog een goed recent model wat nog 2 jaar mee kan met games, ik ben niet van plan op full te spelen medium is genoeg.

Is het waard om deze te halen of zijn er intussen betere modellen in de zelfde categorie/prijsklasse ?
Wat denk je van deze laptop?
pricewatch: Asus K53SV-SX152V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Mja ik ben zeer te spreken over amd notebooks en heb dus liever ook een complete amd set dan een intel set.
Aangezien in de pricewatch geen enkel ander goed amd model rond deze prijs zit vond ik deze wel aan spreken.

En ja ik weet het amd fan zus en zo maar dat is een kwestie van smaak. :)

Ik kom nu trouwens van een hp met amd athlon 2 dual core m320 (2.1ghz) en een hd4200 af.

[ Voor 13% gewijzigd door franssnarf op 06-01-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

franssnarf schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:32:
Mja ik ben zeer te spreken over amd notebooks en heb dus liever ook een complete amd set dan een intel set.
Aangezien in de pricewatch geen enkel ander goed amd model rond deze prijs zit vond ik deze wel aan spreken.

En ja ik weet het amd fan zus en zo maar dat is een kwestie van smaak. :)

Ik kom nu trouwens van een hp met amd athlon 2 dual core m320 (2.1ghz) en een hd4200 af.
Neem gewoon een i5 + 540m man :P Ik ben ook fan van AMD, maar Intel is toch echt de betere in notebook cpu's, ook al is het wat duurder, je merkt het verschil zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Die gaat het niet worden kan max 500 doen, en die asus amd komt nog redelijk sterk/goed uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
pricewatch: Asus X54HY-SX061V
pricewatch: HP Pavilion g7-1270sd
pricewatch: Samsung RV520-S01NL
pricewatch: MSI CX640-050NL
pricewatch: Asus K53SC-SX075V

Je kunt het beste zelf zoeken op http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html. De Tweakers Pricewatch is geweldig voor het vinden van laptops, al lijken de filters voor grafische kaarten soms ook laptops niet te vermelden die wel die grafische kaart hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een schone installatie doen van windows. Is het mogelijk om dit met een OEM DVD van windows 7 te doen en dan de key te gebruiken die achterop de laptop staat? Ik lees nogal wat tegenstrijdige berichten op internet over schone installaties met gebruik making van de keys die op de achterkant staan van laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oehh... Wat lees ik plots op notebookreview?
you have to use K10stat.. use this as a basic guide on how to.
Aspire Gemstone: K10STAT AMD Griffin Processor UnderVolting Guide
AMD has been very kind with the voltages its given its cpus so you can def undervolt it while overclocking at the same time
http://forum.notebookrevi...er-could.html#post7794428

Overklokken maar! Volgens die dude is hij tot 3ghz over te clocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nieuwe graka drivers geïnstalleerd van april 2012. Deze vervangen de drivers van november 2011.

Vooraf getest met 3dmark06 = 7172 punten.
Na de update 7496 punten.

Zonder of met crossfire getest en krijg dezelfde scores.

Is een voortuitgang want ik meen dat de score in 3dmark achteruit ging in hybrid crossfire.

Crossfire laat ik maar nog steeds uitstaan zo lang het niet expliciet betere resultaten geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Mijn scherm is kapot en valt buiten reparatie... Ben zelf niet heel bekend met bestellen van schermen van laptops... Mijn vraag is daarom dan ook of iemand toevallig welis een los scherm besteld heeft voor de k53ta en waar zodat ik zeker weet dat goed is.

Ik kan overigens het scherm door iemand laten inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak het beste van de situatie, en koop meteen een goed scherm :P

Volgens mij past elk willekeurig 15.6" LED scherm. Maar de kans is groot dat alleen resoluties onder de 1080p gaan werken. Kopen kan bijvoorbeeld bij http://www.laptopscreen.c...ts&model=K53TA&brand=ASUS, er staat zelfs een filmpje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al geprobeerd er een Full HD scherm in te proppen? Ik ben benieuwd of ik dan wel of niet een nieuwe kabel erbij moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Is een oud draadje, maar ff een update:

Mijn laptop is inmiddels bijna 4 jaar oud.

Begon het steeds meer zat te worden dat ie bij Adobe Lightroom zo beroerd performde en de stoute schoenen aangetrokken: een HDDCaddy besteld en een 250GB solid-state disk. Andere optie was compleet nieuwe laptop, maar wilde het eerst hiermee gaan proberen.

Volgens de handleidingen op HDDCaddy.nl moet je bij Asus het toetsenbord loshalen om bij een schroefje te komen om de dvd-speler te verwijderen. Dat maar proberen maar steeds leek het of ie ergens vast zat. Nog maar eens verder googelen en blijkt dat het toetsenbord nog met een paar schroeven vast zit aan de onderkant. Die eerst los en toen het toetsenbord eruit. En dan zie je dus geen schroefje om die dvd-speler los te krijgen. Die bljkt dus weer te zitten onder het compartiment waar ook de geheugenmodules zitten. Nu ik daar zaterdag dan toch mee bezig was maar ff een 4GB-module gehaald om de 2GB te vervangen. Dus van 6GB naar 8GB en de 2GB-module in de laptop van mijn eega geprikt zodat zij van 4 naar 6GB is gegaan.

Toetsenbord weer terug, maar die is nu wel wat golvend geworden. ;-)

DVD-speler eruit, HDDCaddy met solid state erin en maar een image van het OS hier naartoe gemaakt middels een door HDD-copy aangeraden programma. Maakt ie er ook weer een paritite van 200GB van net als mijn oorspronkelijke OS-partitie.
De disken omgewisseld, maar vertikte ie van de SSD te booten, dus weer van de oude disk die nu in de HDDCaddy zat. En hernieuwd een image-backup gemaakt met Easeus Partition Manager die ook imagebackup kan maken. En nu start ie keurig op van de SSD.
Oude OS-partitie leeggeknikkerd en mijn D-partitie uitgebreid.
Vooralsnog een aanzienlijke performanceverbetering. Zelfs Lightroom draait weer wat vloeiender. Zo kunnen we weer ff vooruit.

Overigens zoemt die fan nog steeds enorm en het wordt in die hoek erg heet onder de laptop.

aka pluim003

Pagina: 1 2 3 Laatste