Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PatrickG schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:11:
Ik heb nu ook last van andere horizontale strepen door mijn beeldscherm. Zeg maar, dat alsof je een oude videoband afspeelt, niet continu, maar flikkerend met enige regelmaat. Weet iemand daar een officiële term voor? Zodat ik in mijn volgende mail dit ook kan aankaarten.
ik heb precies hetzelfde. het komt alleen voor als ik een tijdje heb gegamed en dan het spel afsluit en terugga naar windows. het zou te maken kunnen hebben met de driver, maar mij suggereert het eerder dat de warmteontwikkeling van de 3d-kaart teveel is voor de 2d-aansturing waardoor ie zulk soort dingen gaat vertonen. vooral omdat het alleen voorkomt in 2d (windows e.d.), en niet tijdens gaming of andere spellen.

maar het komt dus onregelmatig voor en helemaal niet als ik niet gegamed heb

[ Voor 4% gewijzigd door VeldKoe op 21-07-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Interessant. Het komt bij mij ook voornamelijk voor bij normaal gebruik van windows (Word, surfen, etc.). Maar niet bij het afspelen van een film.

Wel een vervelend iets.

Stel dat je de externe grafische kaart zou uitzetten door hem in het geheel niet toe te wijzen aan de applicaties die je gebruikt, zou het dan verdwijnen?...
Ik heb er nog geen games op gespeeld, dus ik kan niet oordelen of het bij mij daarna erger is.
Toevallig trad het bij mij op toen ik hem van de oplader afsloot. Weet niet of dat een indicator kan zijn..

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickG op 21-07-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-03 10:02
Vandaag kreeg ik een reactie op mijn mail aan asus, waarin ik had vermeld van de gradient banding en dat het probleem niet opgelost is met een extern scherm. In de reactie werd mij verteld dat hun ook van mening zijn dat het een driver probleem moet zijn en dat ze werken aan een oplossing.

Cies custodiet ipsos custodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Je scherm staat wel op 32-bits kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
GENETX schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:48:
Je scherm staat wel op 32-bits kleuren?
Dude, serious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan best. Check het nu maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Precies. Zeker vanwege het feit dat Asus by default overstapt op 16-bits kleuren om Aero geforceerd uit te zetten als je energy saving inschakeld.

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 22-07-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Het staat op 32 bits :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:34
maar is dat niet een andere instelling dan de 6 / 8 bit output waar eerder over gesproken werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere instelling, zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb gister mijn Full HD TV aangesloten op de laptop via HDMI en daar zag je helaas ook de gradient banding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Ik heb het vermoeden dat dit bizar slechte scherm ook in mijn oude Asus G53 (768p) zat. De reviews van de G53 - allemaal met 1080p scherm - waren mild als het om dit scherm ging, vandaar mijn aankoop. Alleen had ik de goedkopere versie met 768p scherm, welke volgens mij identiek is aan het besproken scherm in deze laptop.

Nooit meer in ieder geval, ik heb na een paar weken mijn laptop weer verkocht en wacht nu op een laptop met een competent scherm.

Dat Asus die troep durft te verkopen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verbaas me er meer over dat je dat soort troep tegenkomt in zgn 'elitebooks'. Schermen zijn nu eenmaal een ondergeschoven kindje. De voornaamste reden dat ik iedereen adviseer een xps 15 te kopen is omdat het de goedkoopste laptop is met een goed scherm.. Maar met dit budget gaat dat je nooit lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik weet in ieder geval dat ik nooit meer zal bezuinigen op een goed scherm. Ik heb mijn budget maar wat aangepast en een XPS 17 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:06
Maar het is nu toch vastgesteld dat het probleem niet zo zeer bij het scherm ligt, maar bij de drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Dan verander je die zin in 'slechte schermen/software' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Om nog iets toe te voegen aan de klaaglijst:

Voor mij gevoel deed mijn oude HP met i5-460m processor het beter dan de AMD A6-3400M die hierin zit.
Dat is wel erg jammer.. Maar misschien moet ook hiervan de driver nog een juiste update krijgen t.z.t...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Als ik iedereen hier hoor over deze laptop, dan moeten er verdomd veel 'drivers' gaan uitkomen om hier een 'goede' laptop van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickG schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:04:
Voor mij gevoel deed mijn oude HP met i5-460m processor het beter dan de AMD A6-3400M die hierin zit.
Dat is ook zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Dan klaag ik eens een keer niet. 'k Weet niet hoe het zit, maar ik constateer het gradient-probleem niet. Of ik ben te kippig. ;-)
Vind hem verder superperformen, maar kom van een 5 jaar oude desktop (met E6400-processor) als ik me niet vergis).
Ben nog steeds erg in mijn nopjes. Op vakantie gaat ie mee. Pleur ik er een aantal films op, hebben we 's avonds wat te kijken in de vouwwaggel. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
@Darkstone: Dat is jammer, had ik niet helemaal verwacht. Dacht dat ze gelijk waren qua performance.

Ik kan hem overigens nu naar Asus sturen zodat zij er verder naar kijken. Ik weet alleen nog niet of ik het ook echt ga doen...
Om hem een tijdje kwijt te zijn kan ik me niet veroorloven. Dan kan ik net zo goed over een tijdje het scherm zelf vervangen en hopen op nieuwe drivers die het probleem verhelpen. Of wil iemand anders hier wel het proefpersoon voor zijn :P

@DikkieDick: Ja, als je van een heel oude desktop afkomt zul je waarschijnlijk wel een grote verbetering meemaken nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Hier een reactie gehad van Asus: (mbt de sata doorvoersnelheid)
At this moment we don't have any new information concerning this problem. We also are not sure when or if there will be a update for this. Please check our website regular for upcoming updates:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddykgb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 20:31
Heeft er al iemand geprobeerd het scherm te vervangen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Nee, ik denk dat er met name onzekerheid is over het bestellen van de juiste kabel die je daarvoor nodig hebt.
Zelf ben ik handig, maar geen extreme techneut en hoop dat iemand anders het eerst doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Het blijft wel frustrerend dat je van die flikkerende strepen op je beeldscherm hebt. Dan neem je de gradient banding nog voor lief.
Maar ik kan het me nou eenmaal niet veroorloven om m'n laptop lang kwijt te zijn :( #klaagpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Nieuw bios op de site:

http://support.asus.com/d...uage=en&p=3&s=295&m=K53TA
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/K43TA/K43TA203.zip

Bios is waarschijnlijk dezelfde die we al hebben, maar hij stond er eerder nog niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een K53TA bij CD-ROM-LAND besteld.
Een perfecte shop overigens en brabants gezellig zou je kunnen zeggen, die lui.
Twee uur na het bestellen is de laptop al overgedragen aan TNT!

Ondanks de mogelijke banding enz. van het lcd scherm deze laptop met een gerust hart besteld.
Asus kennende komen ze snel met een oplossing op het gebied van bios of via amd op het gebied van drivers.
Dat loopt wel los. Het is een gloednieuwe laptop met een gloednieuwe APU.

Het is handig om hier even onderscheid te maken tussen mensen die hun scherm willlen vervangen vanwege het kwaliteits nivo ( kleurweergave, kijkhoek of resolutie).en zij die echt problemen ervaren met het paneel.
zoals dithering / gradient banding en de strepen. Komt soms een beetje verwarrend over namelijk.
Natuurlijk overlappen deze 2 zaken elkaar wel en kan er wellicht verbetering komen door betere drivers en of ander bios.

bij http://slickdeals.net/for...ead.php?t=3183764&page=32
is er al veel over de fouten in het lcd scherm geschreven:

conclusie is: melden, melden en nog eens een melden aan Asus. Massaal! gaat het wellicht nog wat sneller

uit slickdeals topic K52TA gekopieerd:

Quote from ZombieChow :
I've spent the better part of 12 hours running tests and trying different configurations with attempt to resolve the color banding issues. Here's what I've found.

1) No change with updating to AMD's latest driver. I also attempted to reinstall ASUS's latest GPU driver after performing a complete removal of the previous driver (removing all old left behind files and reg keys)

2) The BIOS that shipped with the laptop are the latest offered by ASUS on their support site. This is likely a video BIOS bug that will likely be resolved in a later update. After hours of skimming Google, I've read similar reports about those in a similar situation to us. ASUS fixed the issue with a video BIOS updated that enabled some sort of dithering.

3) The banding appears to be caused by a forced 16 bit color depth. Some time examining a few test images confirmed this. This again points to either an issue with the GPU or an incompatibility issue with LCD panel. Our notebooks contain an SEC5441 panel which is produced by Samsung and has been used in various Dell model Alienware notebooks.

4) This is not a Windows related issue. The problem exists both on Windows using the generic VESA driver, as well as Ubuntu 11.04 with both the VESA and fglrx driver.

It's doubtful that this will be an issue that a typical driver will fix. In my opinion, we will have to wait for ASUS to provide us with a BIOS update. Thankfully, they have a history of providing very quick updates to their motherboard and notebook line of products. This is why I only purchase ASUS motherboards and Laptops when possible.

If you have not already, PLEASE call ASUS and report the problem. RMA if you can. This is the only was they will know the problem exists.

Misscien dat het bios dat Phorze hier gisteren gepost heeft soelaas biedt?
http://support.asus.com/d...uage=en&p=3&s=295&m=K53TA

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Niet dus, het is heb bios wat bij ons al voorgeinstalleerd is. Overigens ga ik wel bellen en desnoods een RMA aanvragen

-edit: Heb het bios dus geflashed gisteren, is exact dezelfde.

Overigens is het wel mooi dat hij nu breder verkocht is, meer klachten = meer kans op oplossing.

[ Voor 42% gewijzigd door Phorze op 10-08-2011 16:49 ]

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Heb de k53TA ook bij Azerty gespot voor 530,-

http://azerty.nl/0-875-43...ta-sx108v-fusion-a6-.html

Verwijderd

Niet voorradig. Levertijd 10+ werkdagen.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

-.- altijd niet op voorraad. Komop zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
@Ronkvogel:

Bedankt voor de informatie, ook al betreft het een ander model dan de onze.
Dit geeft wel aan dat het waarschijnlijk op korte termijn goed moet gaan komen. Zelf heb ik al gebeld en de mogelijkheid aangeboden gekregen om gebruik te maken van RMA, maar ik kan hem - zoals eerder aangegeven - gewoon eigenlijk niet lang missen.

Andere mensen: bellen of mailen naar Asus svp :P

Edit: Ik vind ook dat hij erg traag opstart en uit de slaapmodus/standby modus komt. Ik heb er geen rare rotzooi op zitten, dus het lijkt me sterk dat het daaraan ligt. We hebben het nu natuurlijk in dit topic voornamelijk over grafische drivers. Zou het kunnen dat de cpu nog sneller moet worden door een driver-update of ben ik de enige die hem traag vind op dit gebied? :+

[ Voor 32% gewijzigd door PatrickG op 12-08-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Misschien dan toch een oplossing gevonden voor de screen banding? :)
Ik las net een forumpje erover.

De volgende quote had dan toch gelijk : ''It's doubtful that this will be an issue that a typical driver will fix. In my opinion, we will have to wait for ASUS to provide us with a BIOS update. Thankfully, they have a history of providing very quick updates to their motherboard and notebook line of products. This is why I only purchase ASUS motherboards and Laptops when possible.''

Zie hier : ''no need.

Banding fix is out. I was curious, so I searched asus ftp, and they uploaded a new bios today.

ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/nb/K43TA/K43TA206.zip

Download new bios, unzip file, use flashing tool from Start menu

Start > all programs > asus utility > winflash

and load the new k43ta.206 and reboot.

make sure you got the battery plugged in just in case.''

Ik kan het niet proberen omdat ik de laptop zelf nog niet heb. :-(

Best snelle oplossing van Asus, nu heb ik er steeds meer vertrouwen erin om de K53TA te kopen. Ook al heb ik maar een budget van 450. Ben echt bereid er meer geld op te leggen.

Maar als die nou eens in de winkels op voorraad komen.. Hoop nog tegen eind augustus.

[ Voor 40% gewijzigd door iPodKiller op 13-08-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Thanks ik ga het zo proberen, hier alvast een enthousiaste update van iemand anders op dat buitenlandse forum:

http://forum.notebookrevi...anding-5.html#post7811172

Sorry, maar als ik het goed lees, betreft het een link voor de bios update van de K43TA ?

Is het dan wel verstandig om hem te installeren ook al wordt er op dat andere forum geen woord gerept over het verschil in typenummer en wel over een fix?

[ Voor 40% gewijzigd door PatrickG op 13-08-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ik zou het niet weten.
Het staat toch echt in een K53TA forum en mensen met een K53ta hebben de update uitgevoerd.

Hier een persoon met een k53TA die waarschijnlijk deze update heeft uitgevoerd :

''YAY! the bios fixed the banding. now this is most def the best deal out there.
thanks link626 for the link! lol

Als je er twijfels over hebt, dan moet je het natuurlijk niet doen maar dan zit je wel met die screen banding.

[ Voor 4% gewijzigd door iPodKiller op 13-08-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Nou, volgens mij maakt het niet uit.. Want op de support site van Asus hebben beide modellen dezelfde processor en GPU modellen:

K43TA:
http://www.asus.com/Noteb...nce/K43TA/#specifications

K53TA
http://www.asus.com/Noteb...nce/K53TA/#specifications

Aldus:

Processor:
AMD® Fusion APU A6-3400M/A4-3300M Processor

Graphic
AMD Radeon® HD 6650M with 1GB DDR3 VRAM Built-in A4-3300M
AMD Radeon® HD 6720G2 with 1GB DDR3 VRAM Built-in A6-3400M

Chipset:
AMD A70M Chipset (K43TA)
AMD M780G Chipset (K53TA)

Oh wacht, ze hebben wel een andere chipset....
Maar dan nog, bij hen doet het het ook.. Dus f#ck it :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dus ga je de poging wagen of niet?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Absoluut, nu winflash aan het installeren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ok ik wacht intussen wel af.

Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Hier het verlossende woord:

Gelukt! :P

Het viel al op bij het startscherm van Windows 7, de blauwe zijbalken van Windows Word en tot slot nog even de test bekeken op http://www.lagom.nl/lcd-test/nl_gradient.php

Alles loopt soepel over :D
Als je heel precies kijkt zie je nog wel wat onzuiverheden, maar dat is geen banding en volgens mij van het scherm zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kijk eens aan. :)

Weer een top actie van Asus dus. d:)b

Nu nog maar afwachten totdat de modellen weer op voorraad komen en ik er zelf eentje in mijn handen kan nemen. ;)

Veel plezier nog ermee!

[ Voor 7% gewijzigd door iPodKiller op 13-08-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Thanks.

Overigens heb ik nog wel last van flikkerende strepen zo nu en dan. Hopelijk komt daar ook nog een fix voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
die flikkeringen heb ik al een tijdje niet meer gehad. nu moet ik zeggen dat ik ook een al een tijdje niet zo intensief meer heb gegamed, en de flikkeringen kwamen vooral daarna voor. iets met warmteontwikkeling waarschijnlijk.

iemand maakte melding van traag opstarten en afsluiten, ik heb dat dus helemaal niet. maar heb dan ook een clean install gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veldkoe, die clean install gaat dat gewoon met de asus recovery dvd's?
Dus een Win7 install zonder al die software als resultaat? Dan lijkt het me wel interessant. Ik heb zelf geen Win7 dvd.
Ik twijfel nu nog namelijk om met de recovery dvd's een herinstallatie te doen.
Op dit moment ben ik stukjes bloatware aan het verwijderen. Zo netjes mogelijk en moet zeggen de laptop is voor mijn gevoel perfect en vlot. De Asus software lijkt mij wel okee en zelfs handig of nodig.
En niet vertragend ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
nee, ik heb de win7 sp1 van m'n pa gebruikt. ik had het geluk dat hij net zelf een nieuwe pc had aangeschaft, dus voor mij geen extra kosten voor een schoon OS.

met die recovery cd's krijg je gewoon precies dezelfde troep erbij zoals eerder, lijkt me. of je moet em inderdaad backuppen nadat je het meeste eraf hebt gehaald.

wat je wel kunt doen is win7 gewoon downloaden en de cd-key op de achterkant van je laptop gebruiken.

als je wilt patrick kan ik de tijd van opstarten en afsluiten je wel laten weten, mocht je het idee hebben dat het bij jou te langzaam is.

over het algemeen ben ik erg tevreden met de laptop. snel, ook voor gaming. ok, ik moet de bios update nog doorvoeren want ook ik heb zoals de rest gradient problemen. ik mis alleen sonic focus, welke wel erbij geinstalleerd zat in de originele install. dat scheelt nogal een hoop kwa geluidservaring via de 'normale' ingebouwde boxjes.

[ Voor 43% gewijzigd door VeldKoe op 14-08-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb het dan ook meer over de tijd dat hij nodig hebt als je het scherm dichtklapt en direct weer open doet.
Dat zou toch sneller moeten kunnen volgens mij..
Nu eerst op vakantie, dus mogelijk reageer ik pas over twee weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
De bios update die aangegeven was door iPodKiller heeft voor mij ook gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mooi toch ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Absoluut :D Thanx allot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios 206 staat nu ook bij de ondersteuning voor de K53 bij Asus. (12 augustus)

@Veldkoe: dank je . ik ben benieuwd naar jouw opstart tijd. Ik zal hier eens gaan meten.
Als ik het goed begrijp is het mogelijk om gewoon een oem cd van microsoft down te loaden?
Lijkt me erg handig om achter de hand te houden.

Wel iets geks is dat mijn ventilator nu aan lijkt te blijven , is heel zacht . maar had het idee dat deze voorheen geregeld helemaal uitstond .( cpu op 0% )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
bij mij zegt ie als ik winflash probeer te installeren halverwege "Sorry, this program only supports ASUS notebook!"

nou, ik heb toch echt een asus hoor. beetje vreemd

edit: en ook bij het installeren van live update dezelfde melding

[ Voor 29% gewijzigd door VeldKoe op 16-08-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
VeldKoe schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:11:
bij mij zegt ie als ik winflash probeer te installeren halverwege "Sorry, this program only supports ASUS notebook!"

nou, ik heb toch echt een asus hoor. beetje vreemd

edit: en ook bij het installeren van live update dezelfde melding
Via het bios menu kun je ook ezflash oid opstarten. Zorg dat je batterij vol is en aangesloten op de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is raar Veldkoe, winflash werkte hier goed.

Ik heb even de opstart tijd gemeten die is bij mij een 55 seconden. Dat is tot aan het inlog scherm. Dat je echt je wachtwoord kunt intypen.

Batterijtijd is hier nu 5 uur en 8 seconden met AMD power plan. Asus power
4gear er af gegooid.

Wat ik me afvraag is of de koeling ook in bepaalde gevallen passief is in te stellen.
Ik ben wel een zeurkous hoor want deze laptop is al superstil bij het browsen en dat soort taakjes.

edit:

opstart is 49 seconden nu, batterijtijd is 6 uur en 21 minuten bij 93 % (!)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:33
Hebben jullie ook problemen met internet browsers? Om de 5 minuten freezet firefox en internet explorer. In de menubalk komt "reageert niet" te staan en dat duurt zo'n 15 seconden. Daarna werkt het weer voor een tijdje. Het gebeurt ook als er geen andere programma's openstaan, bij 1 tabblad dat reeds geladen is enz. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddykgb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 20:31
Hey Ronkvogel, welk programma is dit precies, dat amd power plan? toch niet hetgeen standaard met de drivers meekomt, neem ik aan; want dat is imo slechter dan asus power4gear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@freddy : dit is mijn eerste laptop van mijn leven. Power for gear maakte problemen dus direct er af gegooid.
AMD power plan doet volgens mij gewoon zijn werk; verschillende instellingen voor gebruik met accu en voor gebruik met netvoeding. Tja beetje open deur, maar veel dieper zal ik er niet induiken; Het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Heb deze laptop een tijdje geleden gekocht, maar naar mijn gevoel loopt alles nog niet helemaal soepel.

Het eerste probleem dat ik zag was de branding, gelukkig was dit met de bios update opgelost. Maar nog steeds is het scherm niet perfect. In plaats van branding zijn er nu problemen met noise. Ook is de verticale kijkhoek nogal dramatisch, er is geen positie waar ik geen last hebt van de kijkhoek ( of van onder, of van boven verkleuring ). Ook is er 'nogal' wat backlight bleeding. Met volle backlight brightness wordt een zwart scherm nogal blauw. Enkel op 50% backlight brightness kan ik geen bleeding meer zien, maar op deze stand is het contrast erg laag en zijn donkere elementen op het scherm slecht te zien.

Ook heb ik mijn twijfels over de prestaties. Ik heb benchmarks gezien van de A3400 met de 6520g IGP en die blijken hoger te zijn dan mijn A3400 met 6520G + 6650m crossfire. Bijvoorbeeld zou crysis met zo'n 35 fps moeten draaien op medium met de 6520g, ik krijg ongeveer 25 tot 30 op medium met de 6720g2. Soms lijkt het zelfs of de laptop alleen de 6520G wil gebruiken... nogal vreemd. Nou heb ik vernomen dat de crossfire opstelling tussen deze twee GPU's nogal wat problemen heeft. Door alleen de 6650m te gebruiken zou je op verschillende games al gauw een fps of 5 extra krijgen. Weet iemand misschien hoe ik de drivers kan configureren zodat de laptop voor 3d toepassingen enkel de 6650m gebruikt? Of weet iemand misschien om uberhaupt na te gaan of de 6650m wel in gebruik wordt genomen? Overigens staat de in de drivers de 6520g beschreven als de primairy GPU, zou dit misschien het probleem kunnen zijn als ik er van uit gaat dat de crossfire niet goed functioneerd?

Een ander probleem is de turbo functie op de CPU. Dit blijkt ook niet helemaal geweldig te werken. Allereerst heb ik in de power settings gezorgd dat de CPU op 100% - 100% loopt. Als ik vervolgens kijkt welke clock dit is dan staat er 1400Mhz - 1400Mhz in plaats van 2300Mhz - 2300Mhz, al zou dit kunnen liggen aan het feit dat de turbo functie hardwarematig gebeurt. Nu heb ik gekeken met CPUz of alles wel klopt. Nu verneem ik dat in idle modus de CPU rond 1400Mhz draait, en ongeveer één keer in de vijf seconden opeens naar 2300Mhz springt. Als ik bijvoorbeeld SuperPI draait, dan is de situatie precies omgekeerd. De CPU draait rond 2300Mhz en springt één keer in de vijf seconden naar 1400Mhz. Is dit normaal of is er een optie om de turbo modus uit te doen?

Ik hoop dat er één van jullie deze performance problemen hebben kunnen oplossen. Ik zou toch graag bijvoorbeeld Crysis kunnen spelen met meer dan 25fps op medium ( wat een A3400 + 6520G al zou moeten doen ).

[ Voor 4% gewijzigd door Fox op 28-08-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SniperFox schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:50:
Heb deze laptop een tijdje geleden gekocht, maar naar mijn gevoel loopt alles nog niet helemaal soepel.

Het eerste probleem dat ik zag was de branding, gelukkig was dit met de bios update opgelost. Maar nog steeds is het scherm niet perfect. Nu is er in plaats van branding problemen met noise. Ook is de verticale kijkhoek nogal dramatisch, er is geen positie waar ik geen last hebt van de kijkhoek ( of van onder, of van boven ). Ook is er 'nogal' wat backlight bleeding. Met volle backlight brightness wordt een zwart scherm nogal blauw. Enkel op 50% backlight brightness kan ik geen bleeding meer zien, maar op deze stand is het contrast erg laag en zijn donkere elementen op het scherm slecht te zien.
ELKE laptop in deze prijsklasse heeft een slecht scherm. Waarom denk je dat ik zo'n fan ben van de xps 15?
Een ander probleem is de turbo functie op de CPU. Dit blijkt ook niet helemaal geweldig te werken. Allereerst heb ik in de power settings gezorgd dat de CPU op 100% - 100% loopt. Als ik vervolgens kijkt welke clock dit is dan staat er 1400Mhz - 1400Mhz in plaats van 2300Mhz - 2300Mhz, al zou dit kunnen liggen aan het feit dat de turbo functie hardwarematig gebeurt. Nu heb ik gekeken met CPUz of alles wel klopt. Nu verneem ik dat in idle modus de CPU rond 1400Mhz draait, en ongeveer één keer in de vijf seconden opeens naar 2300Mhz springt. Als ik bijvoorbeeld SuperPI draait, dan is de situatie precies omgekeerd. De CPU draait rond 2300Mhz en springt één keer in de vijf seconden naar 1400Mhz. Is dit normaal of is er een optie om de turbo modus uit te doen?
De turbo blijkt idd niet fatsoenlijk te werken, maar dat had je in letterlijk elke review kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik ben ook zeer benieuwd naar eventuele oplossingen m.b.t. de prestaties..

Overigens gaat er hier waarschijnlijk een HDD caddy in komen van Ebay en dan koop ik daar een 60gb solid state disk voor. Daar komt dan het OS op te staan en zal hij wel redelijk snel moeten worden denk :)

Verwijderd

Afgezien van dat crysis (nog) niet helemaal perfect werkt , tja op een laptop van 500 euro. IS deze laptop zeer goed in multi tasken. Zet maar eens een radio stream aan, ga photoshoppen etc etc. Het is duidelijk dat de APU van amd zijn werk sneller doet dan een i5 2410m . Kijk je naar getalletjes en benchmarks, zoals fps in crysis, cpu z een beetje de turbo in de gaten houden, dan raak je ego wel zeer licht teleurgesteld, paar puntjes minder in de benchmarks, ook die waar intel zich zo aan vastklampt. Kijk je naar DE PRAKTIJK en het werken met deze laptop dan is dat gewoonweg fenomenaal. Deze APU van amd is zeker sneller dan een i5 , IN DE PRAKTIJK, niet in de cpu benchmarks, waar het meer om 1 core draait. Een cpu kan nu eenmaal geen beeld maken, daar heb je ook een gpu voor nodig, en graag wel zuinig graag dan in tegenstelling tot een nvidia gt 540m , die dan al gauw moet worden ingeschakeld om de apu van amd bij te benen. Dan laat ik de 6650m nog buiten beschouwing. Nog wat finetuning van de drivers en de kleine probleempjes met de turbo en crossfire zullen zeker opgelost worden. Deze APU kan alleen maar meer waard worden in de toekomst. Zou eigenlijk in prijs mogen gaan stijgen, nu deze zich aan het bewijzen is. Zodra het allemaal op gang komt denk ik dat laptops met de A6 processor straks niet meer onder de 500 euro over de toonbank gaan, of in ieder geval niet meer in prijs zullen dalen het komende jaar.
Zuinig photoshoppen (zelfs zonder de 6650m prima !!), radiostream aan, zaken aan het uitpakken en nog wat programmas, een flash op google chroom aan het kijken allemaal tegelijk: dan heeft een i5 met hd3000 het nakijken. Draai je een cpu benchmarkje dan wint de i5 met een paar puntjes. Het is maar waar je zin in hebt om naar te staren.

• PatrickG
Hier heb ik dan wel weer problemen met het kijken van full HD films (in VLC player)... Die haperen ontzettend terwijl hij met niets anders bezig is. Taakbeheer geeft aan dat de processor maar weinig gebruikt wordt, het geheugen ook, maar toch hapert het beeld.

Wellicht hetzelfde probleem/oorzaak als waardoor Crysis niet soepel loopt..

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Mocht deze quote waar zijn dan is de Asus binnenkort verleden tijd...
The local bestbuy confirmed with me that not only are all of the area stores out of k53TA's, but that the regional warehouse is out too, and that they won't be able to order any after next week because the model is no longer going to be sold.
Ik vraag me af wat de vervanging wordt, maar het zal niet veel goedkoper kunnen denk ik. Wel hoop ik op een nette 3510MX of iets anders dat 1600Mhz DDR3 ondersteunt, de bandbreedte kan goed gebruikt worden!

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Asus k53TA UNOBTAINIUM. Nu al Vintage , haha. . Ik kijk er niet gek van op als Asus straks laptops gaat leveren met AMD A6 / 6650M / 6 gb / usb 3.0 voor 700 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Lekker dan, een onedayfly dus. Het is dat we hem bij ibood hebben gekocht ;)

Hebben hier nou nog meer mensen last van flikkerende horizontale strepen zo nu en dan? Mijn broertje heeft dezelfde laptop en die heeft er geen last van.. Ik heb zelf geen power4gear geinstalleerd staan, dus daar kan het niet aan liggen.

En o ja, heeft iemand een alternatief voor ATK_package? Dus de hinderlijke incoontjes die in je beeld verschijnen als je het geluid harder of zachter zet met de sneltoetsen. Zonder dat ATK_package werkt dat niet volgens mij.. De icoontjes die verschijnen happeren nogal eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Heeft iemand al de 6650 aan de praat gekregen? Hoor nog steeds veel berichten dat enkel de 6520 het doet ( daarom ook de matige prestaties ), zowel in crossfire als zonder crossfire. Klopt inderdaad want ik krijg zowel met crossfire aan en uit veel slechtere prestaties dan een 3400m met enkel een 6650.

Hier overigens geen last van witte balken, en sinds de bios update ook geen last meer van branding. Na de bios update wel helaas zoals velen last gekregen van een statische ruis ( een soort ruis die je zou zien bij een lage kwaliteit afbeelding ) , die vooral te zien is bij de overgang tussen hele lichte en hele donkere kleuren. Hopelijk lossen ze dit snel op zoals bij de andere modellen.

[ Voor 70% gewijzigd door Fox op 03-09-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
de kans op bios/software updates/support is natuurlijk wel omlaag gegaan sinds het product al uit de roulatie is.. zucht :-(

ik draai sinds kort trouwens teamfortress 2, maar de framerate valt mij behoorlijk tegen. een oud spelleke, ik dacht dat zou vlekkeloos moeten draaien maar nee hoor, het dondert met redelijk wat man op het scherm met gemak in naar een 15/20 FPS. dat is niet eens op de native resolutie, maar op 1024x600.
verder alles wel op high, zoals ie zelf instelde, maar dan nog.. tis erg teleurstellend.

starcraft 2 daarentegen vind ik wel weer heel behoorlijk draaien.
quake live draait ook prima, maar wat wil je op een 12 jaar oude engine.

[ Voor 68% gewijzigd door VeldKoe op 03-09-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
De HD-films happeren hier overigens niet meer, althans.. In VLC player happeren ze, maar toen ik ze met Windows Media Player afspeelde was er niets aan de hand. Ligt aan de player dus, al had ik een erg hoge pet op van VLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paf
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:26

Paf

Er is een nieuwe chipset driver update op de Asus site.
http://support.asus.com/D...aspx?SLanguage=en&m=K53TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Veldkoe, bios updates en chipset updates zijn in het begin belangrijk, en op een gegeven moment werkt het gewoon goed. Dan kan je jaren vooruit. Kijk hierboven een link naar nieuwe chipset drivers. Verder is het zo dat Asus natuurlijk chipset updates makkelijk doorkopelt voor modelgroepen en niet voor 1 model, dus als ze straks een nieuwe laptop bouwen met een A6 3400M er in dan kan je er zeker van zijn dat chipset updates hiervoor ook bij de K53TA terecht komen. Asus is vrij consequent daarin verwacht ik, en zal geen enkel product laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg hier net een BSOD als ati catalyst de boel aan het installeren is! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Eenmalig, of krijg je hem niet meer aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick, het lukt ook niet de tweede keer, ook niet in safe modus (geen idee of dat zin had).
Ik laat het maar, want nadat het system herstart lijkt er geen schade te zijn verder.
Ga ook niet tweaken , heb wel wat beters te doen en AMD zal binnen een paar maandjes wel met weer een nieuwe versie komen. Mijn drivers gecontroleerd en die zijn van 28 -6, dus nog de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Nee, dat snap ik. Ik bedoelde of je er wel nog gewoon mee kon werken of dat je een RMA mocht opsturen...

We wachten het dan maar gewoon af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Bij mij heeft de update gewoon gewerkt, weet alleen niet wat er nieuw/beter is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
En ook BIOS 207 is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Heb hem geïnstalleerd, volgens mijn betreft het alleen een interne rename of zo.. Ging snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paf
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:26

Paf

De beeldkwaliteit van me .avi videos is zeer slecht na deze laatste BIOS update... En ik kan em niet terugflashen naar een oudere versie. Weet iemand hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
hoe flashen jullie de bios als je ezflash gebruikt via het bios menu van ASUS? winflash werkt bij mij niet zoals eerder gemeld.

via een stickie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
dank u vriendelijk! gelukt!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 12:01
De Asus Notebook K53TA-SX108V 15.6", 3400M, 500GB is in veel winkels nu €499,-

Is dit wat? De videokaart die erin zit schijnt nog best wel redelijk te zijn en een quad core cpu.

pricewatch: Asus K53TA-SX108V

Facts don't care about your feelings

• banus19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08 13:40
PatrickG schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:23:
Ik heb gister mijn Full HD TV aangesloten op de laptop via HDMI en daar zag je helaas ook de gradient banding...
Ik heb een Asus K52JU, deze heeft ook een 6370 grafkaart maar een i3-380M processor. Alleen bij zwarte kleuren zie ik een heel klein beetje gradient bending.. Als ik de tv via HDMI aansluit zie ik dit niet.

gr

• Fox
  • Niet online

Fox

De 6650M blijkt nog steeds niet te functioneren. Heel veel mensen hebben hier last van en geen één woord van Asus hierover. Best schandalig dat ze een product durven te verkopen waarvan één van de belangrijkste componenten het ( nog steeds ) niet goed doet. Na bios flash nog steeds screen issues die het voor mij moeilijk maken deze laptop te kunnen gebruiken bij grafisch werk ( naast af en toe gamen de belangrijkste rede van de aanschaf ).

Wanneer zullen we eindelijk een echte fix kunnen verwachten? :/

[ Voor 6% gewijzigd door Fox op 15-09-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
banus19 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:31:
[...]

Ik heb een Asus K52JU, deze heeft ook een 6370 grafkaart maar een i3-380M processor. Alleen bij zwarte kleuren zie ik een heel klein beetje gradient bending.. Als ik de tv via HDMI aansluit zie ik dit niet.

gr
De gradient banding is inmiddels al opgelost via een bios update

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Hallo iedereen,

ik heb sinds kort deze K53TA, hoofdzakelijk voor mijn studie. Bevalt zeer goed.
Ik heb echter een probleem, als ik headphones/plugs inplug heb ik maar geluid via de rechter kant. Maakt niet uit welke headphones of plugs ik er in doe, altijd alleen geluid uit de rechterkant. als ik niets inplug doet hij het wel gewoon goed.
Enig idee wat ik hier aan kan doen? Of wordt dit reparatie werk voor Asus?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
Er is een nieuwe chipset driver uit van 22 sept. 2011 op support.asus.com. Versie V8.882.0.0000

[ Voor 14% gewijzigd door VeldKoe op 01-10-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
VeldKoe schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 10:30:
Er is een nieuwe chipset driver uit van 22 sept. 2011 op support.asus.com. Versie V8.882.0.0000
Engie verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met het geluid wat de laptop produceert?
Ik zoek een nieuwe laptop en volgens tweakers moet dit een goede zijn..
Zijn jullie het hiermee eens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:32:
hoe zit het met het geluid wat de laptop produceert?
Ik zoek een nieuwe laptop en volgens tweakers moet dit een goede zijn..
Zijn jullie het hiermee eens??
Geluid is prima, maar als ik thuis ben heb ik altijd boxen of oordopjes er aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb de chipset driver geïnstalleerd. Echt verschil kan ik niet zien, maar ik draai dan ook geen benchmarks of zo. Het was wel een grote update en het installeren duurde wel even. Dus ik neem aan dat het wel iets belangrijks was, maar zeker weten doe ik het niet :)
Er staan tenslotte ook geen beschrijving bij de update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Toch maar eens een video gemaakt van mijn probleem, het is niet echt heel duidelijk.. Maar je zit een horizontale flikkerende streep. Binnenkort maar eens als RMA opsturen. Verder niemand last hiervan zeker?

http://youtu.be/eWD5iRciGm4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
patrickG: nee, ik heb er geen last meer van. wel gehad in het begin, precies hetzelfde. (na een tijdje gegamed te hebben, dan was het flikkeren ingame en daarna uit de game in het OS zelf.

het is niet meer voorgekomen sinds ik de laatste BIOS update heb uitgevoerd. maar misschien is dat toeval. hoe langer ik de laptop in gebruik had, hoe minder het voorkwam na verloop van tijd raar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 19:21
Is deze laptop nog wel aan te raden ? :P

Wil hem aanschaffen voor mijn studie, maar als ik de problemen zo eens doorlees..weet ik niet of dit een geschikte laptop is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet alsof er voor deze prijs iets beters is qua grafische prestaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
  • Laatst online: 13-06 19:21
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:16:
Het is niet alsof er voor deze prijs iets beters is qua grafische prestaties...
Con creet: ja? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ja, ik zie 2 non-Llano notebooks rond dezelfde prijs die allebei slecht leverbaar zijn: http://tweakers.net/price...2Fa42YeWbWzYMPSokI4T9P0BQ

Je krijgt niet veel kwaliteit, dat geef ik toe. Dat staat echter wel in verhouding met de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocodeluxe
  • Laatst online: 31-07 16:50
Heren, Ik wil ook graag deze laptop! maar ik twijfel tussen de

K53TA-SX108V

AMD A6-3400M 1,4GHz
6GB
Radeon Mobility HD6720G2
2x USB 2.0, USB 3.0

K53SV-SX798V

Intel Core i5 2430M 2,4GHz
4GB
GeForce GT540M
2x USB 2.0, USB 3.0

Kunnen jullie mij tips geven? Wat zijn de voor / nadelen van beide lappies?

[ Voor 14% gewijzigd door chocodeluxe op 19-12-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

De HD6720G2 is over het algemeen veel krachtiger dan de GT540m. Alleen ik weet niet of het opgelost is, maar de crossfire opstelling van de gpu's werken niet optimaal.

De A6 cpu is wel quad core, maar op de benchmarks is te zien dat de A6 ongeveer net zo krachtig is als een i3.
En de turbo functie(weet ook niet of het opgelost is) doet zijn werk niet.

Als je safe wilt , en gelijk wilt profiteren van de volle kracht van de gt540m, dan zou ik de K53SV nemem.

Wil je toch met oog op de toekomst kopen, dan zou ik voor die K53TA gaan.

Misschien dat de K53TA eigenaren er wat meer over kunnen vertellen, zij zijn tenslotte de gebruikers ervan. Maar ik kan je vertellen van de K53SV die ik bezit, dat je ook niet mis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocodeluxe
  • Laatst online: 31-07 16:50
Bedankt voor je reactie! Maar wat zou dan het voordeel zijn van de ati ten opzichte van de gt540 in de toekomst? Ik zal de laptop hoogstwaarschijnlijk gebruiken voor het afspelen van films. of hij moet beter zijn dan me huidige ati5850?
Pagina: 1 2 3 Laatste