Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Nee, het scherm is gewoon zoals alle anderen. Ik werd even verward door de ultraberoerde specs die erbij stonden, maar ik betwijfel sterk of er een nog slechter scherm in zit dan normaal.

Wacht, dat neem ik terug:
http://www.anandtech.com/...g-dualcore-sandy-bridge/6
Dat is nog slechter dan hun specs :P :X

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-06-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Maar er staat ASUS K53SV he, en die test is over een K53E. Ja ik weet het ook niet maar wat ik wel weet is dat ik Apple Laptops te duur vind, als ik dan toch zoveel geld uitgeef koop ik liever een Vaio S met een i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet ik. Maar vaak gebruiken ze een boel schermen door elkaar. Dit bewijst dat het asus geen reet uitmaakt wat voor kwaliteit erin komt. Bij andere fabrikanten is dat wel het geval. bv dell gebruikt een heel reeks 1080p schermen in de vroegere studio reeks, maar die leken allemaal op elkaar specsgewijs.

Overigens staat sony juist bekend om zijn slechte schermen in de niet-premium reeksen, dus als je een goed scherm wilt moet je die sowieso vermijden. Zie bv JT in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook de..."...

En er schiet me nog een ding te binnen. Bij een 14.1" zijn de schermen om verschillende redenen makkelijk te vervangen. Zie bijv http://forum.notebookrevi...-l401x-screen-thread.html. Het punt is dat er niet veel interessante 14.1" laptops in nederland zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-06-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Nja ik wil op het zich geen extra goed scherm, maar het moet ook geen slecht scherm zijn. Ik weet niet of ik met die deal via campusshop op een slecht scherm uitkom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een beetje gokken. Maar verwacht niets boven gemiddeld. De kwaliteit is wel een stuk minder dan je samsung scherm, de contrastwaarde van dat scherm ligt 3x hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Mm, maar tot nu toe denk ik dat ik maar voor de Campusshop actie ga. Maar indien ik dus alsnog een SSD in mijn laptop wil moet ik daar natuurlijk ook nog apart voor bij betalen. Nu is 64gb voor een laptop denk ik wel meer dan genoeg gezien ik er niet mee ga downloaden en ook bijna niet mee ga gamen (En anders gewoon oude games uninstallen)

Dan is de vraag, wat is slim. Of de i5 2410 nemen voor 560 euro inclusief Crucial M4 á 100 euro = 660 euro of dus de i7 2630 nemen voor 650 euro zonder de Crucial M4 (heeeeel misschien met, maar ik weet niet of het budget dat toe laat). De i7 heeft ook 2 gb geheugen meer. De accu is bij beide laptops wel hetzelfde, hoe lang kan ik dan met een accu doen bij een i5 tov een i7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tc-Chub schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:48:
Hoe lang kan ik dan met een accu doen bij een i5 tov een i7?
Dat scheelt minuten. Intel heeft zijn werk goed gedaan.

Dan rest ons de vraag i7 vs i5. Ik zeg meestal dat een i5 ruim voldoende is tenzij je echt zwaar werk gaat doen, anders heb je veel meer aan een SSD. Nu weet ik niet welke opleiding je gaat doen, maar bij bouwkunde is het wellicht interessant om de i7 te nemen. Voor de meeste andere studies... nee.

Ik die technische informatica en ik heb alleen meet CPU power nodig bij het compilen en starten van VM's, en dat laatste alleen omdat er een SSD in zit: anders was de HDD dik de bottleneck.

Bovendien vind ik het niet eens zo erg dat het compilen 2 sec duurt in plaats van 1, dat nodigt namelijk uit tot het optimaliseren daarvan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-06-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja dat idee had ik ook. Ik denk ook dat ik beter de sx146v kan nemen dan inclusief een sdd, want ik vind het raar dat ik de modellen van campusshop nergens kan vinden. Als ik deze dan gewoon bij een Pczaak kopen dan weet ik tenminste dat er een fatsoenlijk scherm in zit. En ben ik met 720 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je weet al of er een fatsoenlijk scherm in zit: dat is niet het geval. Je hebt enkel de keuze tussen slecht en nog slechter. De enige betaalbare keuze met een kwalitatief goed scherm is de xps 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja dat klopt, maar die modellen van de campusshop hebben misschien een nog slechter scherm en dat risico wil ik niet lopen. Voor een goed scherm ga ik dan maar achter mijn computer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan ook natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Bovendien lees ik niet erg goede berichten overal op Campusshop en dat de modellen nergens anders te vinden zijn bevalt mij ook niet. Ik neem denk ik gewoon de K53SV -SX146V met een SSD'tje erbij. Ik heb ook nog een foldertje van mijn hogeschool waar je korting kunt krijgen bij een online winkel alleen ik kan die kortingen nog niet inzien.

Is er verder nog een actie die elk jaar rond deze tijd is voor studenten waar ik misschien op kan wachten? Er komen binnenkort ook geen nieuwe laptops uit in het segment dat ik zoek of wel?

Ik vind de back to school actie van apple dit jaar trouwens ook erg tegenvallen. Normaal krijg je een iPod Touch nu maar 75 euro App Store bonnen. Als ik een ipod Touch erbij had gekregen was mijn vader misschien wel overstag gegaan gezien hij graag zo'n ding wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tc-Chub schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:28:
Is er verder nog een actie die elk jaar rond deze tijd is voor studenten waar ik misschien op kan wachten? Er komen binnenkort ook geen nieuwe laptops uit in het segment dat ik zoek of wel?
Nee, binnenkort komen de Llano modellen van AMD maar die zijn alleen interessant als je processorkracht wilt inleveren voor grafische prestaties. En de opvolger van sandy bridge, ivy bridge, komt pas over een maand of 5 op zn vroegst. Daar zou ik niet op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Mm ik denk dat het het dan gewoon de ASUS SX146V wordt icm met een SATA-600 crucial M4, daar kan ik voorlopig wel mee voorruit lijkt mij.

Hoe zit het me de accuduur van die laptop? Kan er niets over vinden, maar ik neem aan dat de accuduur wel verbeterd is ten opzichte van de vorige generatie i5 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verbeterd ja. Er staat een review hier:
http://www.notebookcheck....31V-Notebook.56057.0.html
iets meer dan 4 uur onder normale omstandigheden. Dit model heeft een stuk betere accuduur dan gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ah ok dat is helemaal mooi, dan moet ik het wel 2 dagen uit kunnen zingen als ik hem elke dag ongeveer 2 uurtjes gebruik en dan weer oplaad.

Darkstone ik zie trouwens dit in je inventaris staan: dit alles voor de prijs van € 800,- ex. OS (lang leve het student zijn :+ ) Heb jij daar ook fikse korting op kunnen krijgen via je opleiding oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee. Destijds hanteerde dell nog het beleid dat je je OS kon weigeren wat en flikse korting opleverde, €112 in mijn geval. Tegenwoordig doet alleen asus dat nog. Ze geven ongeveer €50 terug. En bovendien had ik helemaal tot het einde van de zomer gewacht tot er een goede aanbieding was: 4 jaar garantie was plots maar €20 *O*

Zie ook [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Aha ik ziet het. Nja dan kan ik beter ergens iets met de BTW regelen dat gaat makkelijker. Maar ik doe dan gewoon die laptop met een SSD en dan is ie ook supersnel :)

Er zit SATA-600 in dus dan kan ik gewoon de maximale snelheden van een M4 halen dus dat is helemaal mooi. Als ik hem dan bij een goede pc zaak bestel inclusief SSD willen ze die er misschien ook wel gelijk inzetten, dat zou helemaal ideaal zijn :)

Edit: Als ik nu de 500gb 2.5 inch HDD in zo'n behuizing doe: pricewatch: Sharkoon QuickStore portable USB 3.0 2,5" Zwart heb ik er dan een 2.5 inch 500gb externe HDD bij of werkt dat niet zo?

[ Voor 27% gewijzigd door Tc-Chub op 26-06-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:59

Laguna

Connaisseur

De iBOOD van vandaag is wel interessant (verder nergens nog te krijgen geloof ik):

Asus K53TA 15,6 inch Notebook met de nieuwste Quadcore AMD A6-3400M processor

Adviesprijs € 799,95

Nu! € 499,95 + (5,95)

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/product/5413_eC_hi_1308925596.jpg

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
serieus?
Ik vertrouw iets niet. Om eerlijk te zijn. Dit klinkt te goed om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is toch echt zo. Vergeet niet dat een A6 iets trager is als een i3, en de grafische kaart sneller dan een GT540m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
is het misschien de 0.3 megapixel webcam?
Ik kan niets vinden op de asus site over deze model.
edit: toch wel maar niet op de nederlandse site
edit2: de canadese prijs is 500 euro dus waarschijnlijk is het alleen heel vroeg verkrijgbaar via ibood.

[ Voor 85% gewijzigd door tomcatha op 27-06-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is er precies te goed om waar te zijn eigenlijk? AMD is altijd fors goedkoper dan intel. Door de merknaam, maar ook omdat intel gewoon sneller is qua cpu kracht.

CPU kracht is tegenwoordig echter nauwelijks meer een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
Vanwege de opgeven adviesprijs van 800 euro en dat hij nu all voor 500 euro te verkrijgen is via ibood terwijl het nog nergens anders te krijgen is. Het is zeker een mooie koop maar ik denk niet dat de daadwerkelijke advies prijs van deze laptop 800 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

tomcatha schreef op maandag 27 juni 2011 @ 01:21:
Vanwege de opgeven adviesprijs van 800 euro en dat hij nu all voor 500 euro te verkrijgen is via ibood terwijl het nog nergens anders te krijgen is. Het is zeker een mooie koop maar ik denk niet dat de daadwerkelijke advies prijs van deze laptop 800 euro is.
Adviesprijzen zijn er om direct weer te vergeten ;). Hier vind je de specificaties op de ASUS site: http://support.asus.com/S...hashedid=9uPjXDPXYCmmivrU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 14:20
Laguna schreef op maandag 27 juni 2011 @ 00:51:
De iBOOD van vandaag is wel interessant (verder nergens nog te krijgen geloof ik):

Asus K53TA 15,6 inch Notebook met de nieuwste Quadcore AMD A6-3400M processor

Adviesprijs € 799,95

Nu! € 499,95 + (5,95)
Belangrijke vraag zou voor mij ook zijn: hoe goed is dit scherm eigenlijk? back-lit LED, maar dan nog... heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje standaard. Je kan kiezen tussen brak en heel erg brak. Zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:37
Ik begin dit jaar met mijn MBO opleiding ( ICT - Beheer Niv 4 ), en ik heb dus een laptop nodig.
Hij mag maximaal 500 Euro kosten.

Ik heb me al helemaal suf gezocht maar ik zie door de bomen het bos niet meer :+
Allereerst ; Ik zou heel graag een 13.3 Inch met een Sandy bridge CPU maar performance en mobiel is nou eenmaal duurder jammer genoeg.
* Ik vond deze perfect pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 3820T-372G16N maar acer schijnt nogal slechte kwaliteit te zijn en garantie is ook niet perfect, dus dat gaat em niet worden :'( )
Nu is mijn vraag ( niet te diep op ingaan :P ) Is een 15,6 Inch een beetje makkelijk mee te zeulen?

Dus ik kan 15,6 Inch wel overwegen ( zal het waarschijnlijk wel worden door het geringe budget )
Ik zag uiteraard ook de ibood van vandaag, en ik las ook dat Sandy Bridge beter is voor VM , zou die AMD er moeite mee hebben of merk je het niet. ( iemand die meer weet over mijn opleiding kan misschien beter zeggen wat ik echt nodig heb )

Ik hoop dat iemand wat opheldering kan geven _/-\o_

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:48
Hmm twijfel hier. Of de ibood aanbieding van vandaag voor 500 euro. Of een tweedehands Lenovo T510 van januari 2011. Ik moet dan mijn iPhone die nog nieuw in doos zit inruilen(gekocht voor 350)+175 euro contant.
De Lenovo heeft garantie tot 2016 (!) en een mat 1600x900 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt geen idee hoe handig een hoger resolutie scherm is. Doen. Tenzij je je helemaal lam wilt gamen: dat gaat namelijk niet met de lenovo geloof ik. De IGP is knudde.
Spekker schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:06:
Ik begin dit jaar met mijn MBO opleiding ( ICT - Beheer Niv 4 ), en ik heb dus een laptop nodig.
Hij mag maximaal 500 Euro kosten.

Ik heb me al helemaal suf gezocht maar ik zie door de bomen het bos niet meer :+
Allereerst ; Ik zou heel graag een 13.3 Inch met een Sandy bridge CPU maar performance en mobiel is nou eenmaal duurder jammer genoeg.
* Ik vond deze perfect pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 3820T-372G16N maar acer schijnt nogal slechte kwaliteit te zijn en garantie is ook niet perfect, dus dat gaat em niet worden :'( )
Nu is mijn vraag ( niet te diep op ingaan :P ) Is een 15,6 Inch een beetje makkelijk mee te zeulen?

Dus ik kan 15,6 Inch wel overwegen ( zal het waarschijnlijk wel worden door het geringe budget )
Ik zag uiteraard ook de ibood van vandaag, en ik las ook dat Sandy Bridge beter is voor VM , zou die AMD er moeite mee hebben of merk je het niet. ( iemand die meer weet over mijn opleiding kan misschien beter zeggen wat ik echt nodig heb )

Ik hoop dat iemand wat opheldering kan geven _/-\o_
Ik sleep dagelijks een 15.6" mee. Maar om een reden: het 1080p scherm.
Zat dat scherm er niet op kon het me weinig schelen of ik nu een 13" of 15" had aangeschaft: het verschil in gebruik is nu eenmaal nihil. Ik raad dan ook, mits je beschikt over een desktop, een 13" aan Of nog kleiner als je wilt.

Tevens, Llano is vrij traag in het CPU dell, Als je CPU kracht belangrijker vind dan GPU kracht heb ik maar een advies: intel.
Nu weet ik niet wat je allemaal gaat doen op die opleiding, maar als je niet toevallig een verstokte gamer bent zou ik de Llano notebooks links laten liggen. Wel snel beslissen: de aanbieding is er alleen vandaag.

Trouwens is een sandy-bridge i3 niet sneller dan een i3-380m. Daar hoef je het dus niet voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik ga niet voor de aanbieding van vandaag, ik vind proccesorkracht toch belangrijker dan GPU kracht. Gamen doe ik wel op mijn desktop met 24" inch scherm. Daarbij komt ook nog dat je er gemakkelijker een nieuwe videokaart in kan zetten.

@Darkstone, ik kan geen gelijkwaardige laptop aan de K53SV-SX146V vinden die een 13 inch scherm heeft voor dezelfde prijs, ik zou me dat anders ook eens gaan bekijken of ik nu wel een 15,6" nodig heb, maar heb nog niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De goedkoopste 13" op dit moment is:
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/vostro-3350/fs
Let op: ex. BTW. Als je het goedkoopste model neemt, upgrade naar i5, en zelf 8GB ram erin stopt ben je voor €650-670 klaar.

Ik zit ook al enkele dagen te kijken in de pricewatch. Maar ik vind eigenlijk helemaal niets. En als ik iets vind heb ik al snel het gevoel dat je jezelf tekort doet dat je http://www.computerpirate.../lenovo-thinkpad-edge-15/ + €100 cashback niet gewoon neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Gamen doe ik toch al niet veel ( PS3 ) , en omdat je al zegt dat 13 of 15'' niet zo veel uit maakt ben ik in iedergeval van dat probleem af. ( Ik zou hem eventueel altijd aan mijn 24 Incher thuis kunnen hangen als ik echt meer ruimte nodig heb )

Even over die ibood deal, ik lees op dat forum dat de ''Product Expert'' toch zegt dat hij tussen de i3 en de i5 inligt - stel dat dat zo is dan is er bijna geen een 15.6 Inch NB met dezelfde CPU en GPU kracht als deze voor 500 Euro?

[ Voor 12% gewijzigd door Spekker op 27-06-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De A6 is niet sneller dan een i3 hoor. Eerder trager. Zie http://www.notebookcheck....ok-Processor.55753.0.html

De Llano notebooks zijn echt alleen interessant als je bereid bent CPU kracht op te geven voor extra grafische prestaties. Vind je gamen niet interessant: neem gewoon intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Ik wil hier niet te lang over door gaan, en je hebt waarschijnlijk ook wel gelijk maar ik wil toch even zeggen dat die benchmark op 13 Juni is gedraait.
Toen was die CPU toch nog niet op de markt? Is dat gewoon een speculatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speculatie waarschijnlijk. Kijk maar:
http://www.anandtech.com/...ies-fusion-apu-a8-3500m/9
Het topmodel houd de i5 niet eens bij in de meest optimale situatie. Singlethreaded ziet het verschil er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4444/38899.png

Vergeet niet dat deze "processor" max. 5% sneller is per clock dan de phenom core die al moeite had met de C2D. Hij is traag, maar daar is de prijs ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Hmm zelfs in multi threaded is hij niet sneller :(
Dan is pricewatch: Asus K52F-EX558V waarschijnlijk de beste bang for buck voor max 500 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neem de lenovo van een paar post terug. Scheelt €100 en is sneller dan de Llano APU, maar je kan er niet mee gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Keuzes keuzes :(

Het gaat nu dus om de Asus en de Lenovo, en stiekum de LIano in het achterhoofd :x
Performance van de Asus en Lenovo zijn hetzelfde, alleen het uiterlijk van de Lenovo trekt me totaal niet, alleen dat hij geen numpad heeft is een plus.

Ik heb nog even bedenktijd nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Houd er ook rekening mee dat de service van computerpirates werkelijk om te huilen is. Ik heb nog nooit een shop gezien die de wetgeving zo hard aan zijn laars lapte als deze winkel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
1 down 2 to go.

Naja, de twijfel voor die laptop was al groot en dit maakt het alleen maar erger dus de lenovo kan ik weg strepen.
De asus zou ik zo kunnen bestellen niks over te klagen, alleen die LIano blijft aan me knagen, ik moet even goed nadenken of ik extra CPU power nodig heb en/of ik de GPU power nodig heb :|

Bij nader inzien, de pricewatch: Asus K53SJ-SX216V maakt ook nog een goede kans O-)

Edit : De Sandy Bridge is zuiniger en is bijna op alle vlakken sneller als een i3 380M. Laat maar, notebookcheck zegt wat anders :+
Als nog denk ik dat de snellere GPU de slomere CPU goed maakt en de CPU is nog steeds sneller als de LIano O+ :9 ( Ik weet dat de GPU nog steeds niks is maar wel een stuk betere driver ondersteuning en iets betere performance :> )

Dit word hem waarschijnlijk :o

Echt waar, ik moet stoppen met zoeken en gewoon bestellen want nu heb ik dit gevonden : http://www.cpubenchmark.n...U+with+Radeon+HD+Graphics

Betrouwbaar of niet? Op deze lijst is hij echt donders snel :+

[ Voor 65% gewijzigd door Spekker op 27-06-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Spekker schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:01:

Echt waar, ik moet stoppen met zoeken en gewoon bestellen want nu heb ik dit gevonden : http://www.cpubenchmark.n...U+with+Radeon+HD+Graphics

Betrouwbaar of niet? Op deze lijst is hij echt donders snel :+
Hmm ja die link verbaasde mij ook, daar scoort de Llano zo'n 1000 punten meer dan de i3 sandy bridge :?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Passmark geeft veel hogere scores met een 64 bit versie van windows. Ik snap niet dat de makers deze lijst nog onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Oke, dan word het waarschijnlijk de pricewatch: Asus K53SJ-SX216V

Ik ben een veel te erge twijfelaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heb je mij niet meegemaakt. Ik heb 2 maanden gewacht totdat ik een notebook vond die aan mijn eisen voldeed. 2x zo door als ik oorspronkelijk dacht uit te geven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anoniem: 303530 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:29:
Passmark geeft veel hogere scores met een 64 bit versie van windows. Ik snap niet dat de makers deze lijst nog onderhouden.
Je bedoelt dat bij de test voor de Llano er gebruik is gemaakt van Windows 64-bit en bij de i3 sandy bridge Windows 32-bit? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Ik twijfel vooral omdat de laptop die misschien ook nog in aanmerking komt over 1 uur en 25 minuten niet meer te koop is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laguna schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:33:
[...]

Je bedoelt dat bij de test voor de Llano er gebruik is gemaakt van Windows 64-bit en bij de i3 sandy bridge Windows 32-bit? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Dat kan. Maar echt, gebruik geen passmark. Die is echt onbetrouwbaar. Je kan net zo goed windows experience index gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ja die iBOOD vind ik zelf ook een mooie aanbieding, maar ik had al een HP ProBook 4330s besteld die vandaag geleverd is :)

Ik had eerst even een HP G62 gehad, maar dat toetsenbord vond ik niks (bij het schoonmaken kwam er al een toets af die ik vervolgens niet meer goed op het ophangmechanisme kon plaatsen..) en wou toch wat kleiner dus nu 13,3" ipv 15,6".

@Darkstone
Ok helder.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 27-06-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 00:05
Spekker schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:35:
Ik twijfel vooral omdat de laptop die misschien ook nog in aanmerking komt over 1 uur en 25 minuten niet meer te koop is :X
Het ligt er helemaal aan waarvoor je het gaat gebruiken, persoonlijk vind ik dat elke hedendaagse CPU snel zat is voor het meeste gebruik, ik merk echt totaal geen verschil tussen een laptop met een Athlon II P320 en mijn desktop met een Q9400 @ 3,6Ghz bij de meeste dingen die ik doe.

Juist de GPU loopt vaak achter qua prestaties en daar is Llano juist erg sterk in :)

Overigens zou het mij ook juist wel leuk lijken om iets nieuws te proberen dat net uit is maar dat ben ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Maar de Intel schijnt toch een stuk beter te zijn in VM in tegenstelling tot de LIano, en dat schijn ik aardig veel te moeten doen op mijn opleiding.
Maarja de GPU daarin tegen is subliem :9

De ibood kan al niet meer want mijn ouders gaan al slapen ;w :+

Achja, eigenlijk wel een pak van mijn hart ; hoef ik daar iig niet meer over na te denken :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door Spekker op 27-06-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
ik geld bij elkaar gesprokkeled en ben voor de ibood gegaan. Ik ga toch een tijdje gamen omdat ik geen geld heb voor een goede desktop en zowiezo een nieuwe laptop nodig had. Ga eerst een nieuwe beeldscherm halen tegen september en die er dan op aansluiten dan zie ik wel weer later voor een echte desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:38
Spekker schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:45:
Maar de Intel schijnt toch een stuk beter te zijn in VM in tegenstelling tot de LIano, en dat schijn ik aardig veel te moeten doen op mijn opleiding.
Op zich is dat helemaal niet zo. Wat wel zo is, is dat Intel gewoon veel meer rekenpower heeft. En bij een VM verdeel je de resources van je systeem min of meer. Dat betekend, dat wanneer je guest en host beide 100% laat lopen, dat beide iets sneller zijn. De vraag is echter hoe vaak je vol in de belasting gaat. Als je een enkele VM op zijn tijd draait om met een server OS te werken ofzo, dan zie ik voor Llano ook niet echt een groot probleem.

Daarbij, Een core i3 is geen snelheidswonder hè. De Llano verliest dik van de i7 quad, behoorlijk van de i5. Maar een i3 zal niet heel veel sneller zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 28-06-2011 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Misschien interessant voor iemand?
http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80002571
7200rpm schijf en Nvidia Geforce GT550 2GB. En 1080p scherm!
De projectcode welke je nodig hebt tijdens het bestellen kan je googlen... :) (LPTP1112)

Campusshop is een onderdeel van paradigit. Gek dat zowel campusshop als paradigit geen prijzen vermelden in de pricewatch.

Vergelijkbare laptop in de PW kost 800 euro pricewatch: Asus N53SV-SZ016V maar dan heb je wel een "tragere" harde schijf en grafische kaart is ook lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Hmm, aangezien jij al zegt dat de i3 niet bijster veel sneller zal zijn en multicore ondersteuning word tegenwoordig ook veel beter. Dan is de ibood wel een goede keus en laat het geluk nu ik een keer met mij zijn :

Beste iBOOD’er

Maandag 27 juni 2011 heeft niet iedereen kunnen bestellen omdat onze website te maken had met een storing. Gezien de belangstelling willen wij graag diegene die nog niet hebben kunnen bestellen tegemoet komen met de éénmalige mogelijkheid om toch nog te bestellen.

Deze aanbieding loopt vandaag tot middennacht.

Om van deze aanbieding alsnog gebruik te kunnen maken: ga naar het contactformulier en kies de categorie iBOOD van de dag; dagelijkse aanbieding. Vul daar de velden in met uw loginnaam en uw emailadres. Geef aan dat u de Asus van 27-06-2011 alsnog wilt bestellen. U krijgt dan vervolgens van ons een email met instructies over hoe u de bestelling alsnog kunt plaatsen en hoe u kunt betalen.

Betaling kan alleen via bankoverschrijving plaats vinden. Andere betaalmethodes zijn niet mogelijk.

Er is een maximum van 4 stuks per order. De transportkosten zijn nog steeds van kracht.

Indien er nog vragen zijn kun je deze via het forum of via het contactformulier via dezelfde categorie stellen.

Wij hopen jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Het iBOOD Team

Het verschil tussen i3 Sandy bridge en de LIano is niet groot, daarin tegen heeft de LIano 4 cores en een veel betere GPU, en ik denk dat ik toch de ibood ga halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het punt is dat die 4 cores de 2 cores van de i3 net niet kunnen bijhouden. Meer cores is in dat geval juist een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Het toetsenbord is ook ruk zie ik net....

Je hebt me geinfecteerd met je twijfel virus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hetzelfde toetsenbord als alle andere K53'tjes, of mis ik iets?

Anandtech is best tevreden over de layout: http://www.anandtech.com/...g-dualcore-sandy-bridge/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Nee de toetsen zitten een stuk dichter op elkaar als de oudere uit de serie, dan vind ik dit zeer veel prettiger :
http://1.bp.blogspot.com/...Tk/s1600/Asus%2BK53SJ.jpg

Edit ; Ik zoek even die van de LIano op

http://laptopreviewshop.c...-announced-at-berlin.html

Je ziet dat het niet echt een chicklet toetsenbord is

[ Voor 30% gewijzigd door Spekker op 28-06-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ziet eruit als hetzelfde goedkoop uitziende toetsenbord wat ook in de N53 zit. Als we weer de mening van anandtech erbij pakken ( :P ).
The keyboard is another “average” area. ASUS eschews the chiclet style that is used on so many other laptops for a change, but I’m not sure their flat keys are any better. There’s a fair amount of flex on the keyboard, no backlighting, and the number keypad has a half-sized “0” key that overlaps with the cursor keys. It’s certainly not my favorite keyboard ever, not by a long stretch, but it’s also not as bad as the Acer/Gateway floating islands. The palm rest and trackpad are decent sized and the latter works as well as other touchpads I’ve used, with support for all the latest multi-touch features. Again, ASUS uses a glossy rocker switch for the buttons, which is the wrong decision in our opinion, but it’s not so bad that we can’t live with it. Like I said, it’s simply an average layout.
Merely average, dus. De flex issue kwam ook terug in een groot aantal N53 notebooks maar is makkelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Hoe je dat kunt oplossen heb ik idd al gelezen, maar dat is waar ik laptops het meeste om haat ; Ik kan echt niet fatsoenlijk tiepen als die toetsen zo dicht op elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is ook meteen de reden dat ik een afkeur heb voor toetsenborden met numpad layout. Koploper is clevo welke hetzelfde toetsenbord gebruikt in de 17" en 15" lijn. Zie je het al voor je?

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/3970/avadirect-clevo-x7200-keyboard-sm.jpg
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Kan gewoon niet, klaar :P

Echt. Als die asus hetzelfde toetsenbord had had ik het zeker overwogen, en ik heb ook geen zin om bij een net nieuwe laptop een nieuw toetsenbord erin te hangen.

Jammer, maar een goed toetsenbord scheelt zo veel in de gebruikerservaring dat ik hem daarom wel kan laten liggen

Hmm ik dacht dat als je je keyboard vervangt dat dan je garantie weg was, dat is dus niet zo :F
Twijfel, twijfel, twijfel :+

Hmm hardwareinfo heeft hier een tabel van de LIano A8 ( maar iets sneller als A6 op CPU prestatie's ) tegenover de Intel Core i5 2410M en de verschillen zijn niet zo groot : Als je dan bedenkt dat de i3 2310M langzamer is als de i5. Kan je wel zeggen dat de prestatie's op CPU vlak vrijwel gelijk zijn.

http://nl.hardware.info/r...ook-apu-review-benchmarks

Ik lees bijna overal dat zelfs de i3 2310m sneller is als de A8, dus mijn twijfel is over en het word hoogste waarschijnlijk de pricewatch: Asus K53SJ-SX216V
Snellere CPU - Redelijke GPU performance ; ben toch geen echte PC gamer dus voor de Ati GPU hoef ik het niet te doen.

Overall ben ik er nu vrijwel zeker van dat het de K53SJ word, de twijfel is nog niet helemaal weg, maar ik ben een heel eind :z :P

Update: Ik heb vanmiddag de Asus K53SJ bestelt, dus misschien is hij er morgen al, ik ben benieuwd :9

[ Voor 159% gewijzigd door Spekker op 29-06-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 22:23
Mijn vriendin wil een nieuwe laptop kopen omdat haar oude aan zo goed als overleden is.
Uiteraard wil ik haar graag helpen, maar ik ben totaal niet thuis in de laptop wereld. Ik heb dus geen flauw idee welke producten een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.

Na inventarisatie is dit wat ze wilde:
- budget ~€500
- Ze wil films kunnen afspelen + HDMI uit aansluiting voor op de TV kijken.
- liefst een 17" scherm, maar als dat niet lukt is kleiner ook mogelijk.
- ze moet er games mee kunnen spelen.
Op dit moment vindt ze Sims 3 en Fable 3 leuk. Dit moet ze dus kunnen draaien, uiteraard niet op de hoogste settings. Een klein beetje toekomstgerichtheid zou echter wel fijn zijn, uiteraard enkel als dit binnen het budget past.

Uiteraard heb ik zelf ook wat lopen rondsnuffelen en ik denk dat dit goede laptops zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Packard Bell Easynote LM85-GO-237€ 498,-€ 498,-
1Packard Bell Easynote LM98-GO-237€ 499,-€ 499,-
1Samsung R780-JT01NL€ 494,45€ 494,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.491,45

In vergelijkingsvorm:
http://tweakers.net/price.../496/276849;276852;267503

Om mijn vraag concreet te maken:
Zullen deze laptops aan haar eisen voldoen? Zo nee, welke suggesties hebben jullie dan? Zo ja, evt. nog suggesties voor laptops die meer waar voor hun geld bieden?

Uiteraard weer super bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Hoi Renzzie, dit is het netbook topic maar ik zal je even op weg helpen.

Haal GEEN acer/packard bell. Zoek iets in de richting van Dell/Toshiba/Asus/HP/Samsung.

Zoals bv. pricewatch: Asus K53SJ-SX216V

Zoek iets met een videochip zoals HD3000, nvidia 4xx of 5xx serie, ati 5xxx of 6xxx serie. Hier kun je prima mee vooruit met sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou dell ook vermijden in dit budget eigenlijk.

Ik zou waarschijnlijk voor de K53 hierboven gaan. Je kan ook nog wachten op Llano.€500 met HD5650-performance. Dat is 2x zoveel als de GT520m welke je maximaal in dit budget krijgt.

Even verplaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Bedankt voor het advies en voor het verplaatsen.

Zelf zat ik echter te denken aan een harde schijf van 500gb. 320gb is immers wel erg snel vol als je ook series/film download.

Hoe staat de prestatie van de CPU's tegenover elkaar?
Ik heb hier nu een aantal laptops gepakt die een 17,3" scherm hebben en 500GB.
Het voornaamste verschil zit hier in een andere CPU per laptop.

Welke van deze is aan te raden? (de laatste is de k53, welke eerder voorgesteld is)
http://tweakers.net/price...6313;267503;279305;280111

Ik heb gelezen dat de i3 serie beter presteert dan de P6100. Hier heb ik ook begrepen dat de i3 2310M en de i3 370M/380M ongeveer gelijk presteren. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De p6100 is simpelweg een lager geclockte versie van de i3. Draait op 2.13Ghz uit het hoofd, en de i3-380m draait wederom uit het hoofd op 2.53Mhz. 20-25% sneller dus.

Als je perse een 17" wil zou ik de asus of samsung nemen. De samsung in dit geval: de 17" asus is namelijk niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Darkstone

Volgens mij is de Samsung ook niet meer leverbaar of heeft iig net als de Asus een lange levertijd. Daarnaast is de Samsung, maar bij 1 winkel zo goedkoop en daar zie ik op de website geen prijs staan (na het plaatsen in het mandje blijft het mandje ook gewoon leeg..). Bij de overige winkels is de Samsung zo'n +750 euro. Blijft over de HP en de 15" Asus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is alleen leverbaar bij computerpirates. Laat dat nu de meest waardeloze shop ooit zijn... Dat had ik even over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Ah ok, dan laat ik de 17"maar varen. Een compromis moet gemaakt worden met een beperkt budget.
Ik kom nu uit op deze 2:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/267554;280111

De eerste (K52) heeft het voordeel van een 640GB HDD tov 320GB. Ik kan echter niet goed vinden hoe de HD5470 presteert tov de GT520M. Ik had al begrepen dat de i3 370M en de i3 2130M ongeveer hetzelfde presteren.

Dus mijn vraag: Zijn de prestaties van de K53 zoveel beter dat ze het tekort in de HDD size goed maken?

wederom bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413426

Bij de computerwinkel bieden ze deze hp aan: HP Pavillion DV6-3180sd i5-460/3GB/320GB voor EUR 549,--. Is dit een goede laptop voor deze prijs, of zeggen jullie niet doen en neem een andere laptop voor deze prijs.

Ben benieuwd naar jullie reacties. ;)

Gr.

Sammy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neem een andere... meer dan €400 uitgeven en dan 3GB ram krijgen is echt triest.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 01-07-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat viel mij ook tegen, maar zag wel een snelle harddisk erin. Het lieft zou ik ook minder willen uitgever, maar wel een goede all-round laptop willen.Heb je een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snelle harddisk? Daar valt weinig over te zeggen.

Misschien Philflow in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Lapto..."? Alleen niet kiezen als je een spelletje wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben meer geintresseerd in wat degelijker merken, zoals Asus etc. Ik speel weinig spelletjes, behalve wat facebook spelletjes, vooral internet, filmpje downloaden en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Nee, eigenlijk zelfs te duur.

Voor die prijs heb je al een leuke Sandy Bridge te pakken, met betere prestaties en een beter merk
Want acer staat niet echt bekend om de denderende bouwkwaliteit / garantie

[ Voor 26% gewijzigd door Spekker op 02-07-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor 13 euro meer heb je inderdaad de inspiron 15r met GT525m, als je wilt gamen. Want dat gaat met een HD5470m niet echt... Zo zijn er nog wel meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
389 euro is niet veel voor die specs (acer van Hewigh)

@darkstone; wil jij het linkje geven van die dell 15r? 389 + 13 = 402 euro is niet veel voor een laptop met gt525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 + €29 verzendkosten.

Ik vind de prijs zelf ook erg laag. Maar ik ben op de een of andere manier niet zo'n fan van de inspiron lijn, al komen ze vaak prima uit de reviews.

Edit: nog een 7200rpm schijf ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-07-2011 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:03

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:53:
Voor 13 euro meer heb je inderdaad de inspiron 15r met GT525m, als je wilt gamen. Want dat gaat met een HD5470m niet echt... Zo zijn er nog wel meer te vinden.
Darkstone, hoe erg is die HD5470? ik zoek ook een nieuwe laptop in t 400-500 euro segment, waar ik ook nog een beetje casual mee kan gamen (COD4, C&C Generals, oudere Need For Speed zoals Most Wanted, Medal of Honor, en wellicht GTA IV). Ik verwacht niet dat ik Crysis 2 kan spelen of de nieuwste COD.

En als die HD5470 niets is, waar kan ik dan wel mee uit de voeten? ik snap helemaal niets van die laptopkaarten :(

Als ik dit topic lees maakt CPU power niet zoveel veel meer uit, tenzij je geen trage amd dualcor of een intel celeron neem. De meeste laptops in mjn prijsklasse zijn pentium dualcores of i3's.

overigens: enorm handig topic! d:)b *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er zelf ook eentje :P En dat was bijna 2 jaar geleden al een matige kaart. Hij speelt starcraft leuk op low @ 1080p. Maar dragon age bijvoorbeeld met alles op low en 768p is net speelbaar. De GT525m is bijna 2x zo snel en je kan hem nog leuk overklokken ook.

Zie ook http://www.notebookcheck....deon-HD-5470.23698.0.html. Onderaan zie je welke games speelbaar zijn. Let erop dat notebookcheck op 600*800 test met "low" preset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:03

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Anoniem: 303530 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:22:
Ik heb er zelf ook eentje :P En dat was bijna 2 jaar geleden al een matige kaart. Hij speelt starcraft leuk op low @ 1080p. Maar dragon age bijvoorbeeld met alles op low en 768p is net speelbaar. De GT525m is bijna 2x zo snel en je kan hem nog leuk overklokken ook.

Zie ook http://www.notebookcheck....deon-HD-5470.23698.0.html. Onderaan zie je welke games speelbaar zijn. Let erop dat notebookcheck op 600*800 test met "low" preset...
Tering, das snel :D Maar goed, rampenkaart dus :P Volgens mij zijn al die ATI kaarten niet echt wat, behalve die 5650 als ik dit topic zo eens doorlees... of zit ik dr naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is gewoon een low-end kaart.. Een GT520m is bijvoorbeeld net zo snel.

Nvidia is een betere keus op dit moment. Niet omdat die sneller zijn, maar omdat nvidia zijn kaarten dumpt om aan marktaandeel te komen. Het klinkt gek, maar AMD heeft een groter martkaandeel dan nvidia op dit moment. De hele high-end nvidia (fermi) lijn is zo ontzettend geflopt. AMD haalt dezelfde performance met de helft van de transistoren (2 chips voor de prijs van een :Y) ) en helft van de TDP in het high-end segment. Zo zie je dat de HD6970m de helft van de GT485m kost, terwijl de performance 5% scheelt. Kassa!

Maar dat is allemaal niet zo boeiend voor het low-end segment. GT525m, HD5650m, HD6550m, maakt allemaal niet zoveel uit.

Ik ga ook maar eens naar bed...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-07-2011 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:07:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 + €29 verzendkosten.

Ik vind de prijs zelf ook erg laag. Maar ik ben op de een of andere manier niet zo'n fan van de inspiron lijn, al komen ze vaak prima uit de reviews.

Edit: nog een 7200rpm schijf ook.
Hij kost 474 euro excl verzendkosten. Moet ik dan nog een kortingsbon gebruiken om de prijs van 402 euro te krijgen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat de acer €496 was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413320

Precies, daarom was de Acer een prima deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414027

Ik heb gisteren de ASUS K53SVSX146V ontvangen (bsteld bij coolblue.be; perfecte levering btw) maar stoor me nogal aan al de rommel die er extra op geïnstalleerd staat. en zou een cleane install willen uitvoeren

Ik begrijp dat ik door het aankopen van de laptop automatisch de licentie heb voor W7, maar er zit dus geen installation CD bij.

Ik heb gelezen gelezen dat je bij het maken van de recovery CD ook windows 7 meeneemt om opnieuw te installeren, maar dan zal automatisch alle andere asus-rommel geïnstallerd worden; wat dus niet de bedoeling is.

Vraag is dus of/waar ik die installatie DVD kan verkrijgen. Is die gratis aan te vragen/te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-05 23:05
is het echt nodig om een cleane install van windows 7 te doen? Ik dacht dat je met CCleaner de meeste zooi wel goed kon de-installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Tja stel nu dat je een SSD erin wil hebben, dan heb je dat ook nodig. Maar ik ben sowieso van mening dat als je een licentie hebt ze er dan sowieso een installatie CD bij moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210757

Anoniem: 414027 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:27:
Vraag is dus of/waar ik die installatie DVD kan verkrijgen. Is die gratis aan te vragen/te downloaden?
Volgens mij heb ik ergens in de laptopforums wel een link voorbij zien komen waar je gewone OEMversies kon downloaden, ben er dus ook net naar op zoek, maar kan hem niet vinden... iemand?
Edit: gevonden: http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 210757 op 06-07-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:56
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mij ouders.

Wat ze er meestal mee doen
- Internet
- Mail
- Eenvoudige spelletjes

Hiervoor hadden ze een HP 6830s (Intel Pentium Dual Core P8400) die helaas overleden is. Deze vonden ze altijd wel wat traag dus wat sneller kan geen kwaad. HP wil ik niet meer. In mijn zoektocht van het defect lees je toch wel veel problemen met HP laptops. Nu zal elk merk zijn problemen hebben maar ik ben er even klaar mee.

Budget tussen 500 en 600 max. En zoals ouders altijd aangeven liever 500 dan 600 euro. Maar goed kan ze wel overtuigen als het richting de 600 gaat.

Het moet een 17,3 inch scherm hebben. Laptop wordt niet gebruikt om mee te nemen.
Glossy scherm is helaas niet anders. Liever niet maar een mat scherm is niet echt meer gangbaar.

Nu heb ik er een paar gevonden. Probleem is alleen dat alles op elkaar lijkt en zo te lezen zitten hier veel mensen met ervaring en daar maak ik natuurlijk graag gebruik van.
http://tweakers.net/price...0116;282017;283340;285534

Nu is 1 asus een i5 en ik zou dan denken dat is natuurlijk altijd meer waar voor je geld maar mogelijk denken jullie daar anders over. Alleen is deze op dit moment niet overal leverbaar zo te zien.

Dell kan ook nog een optie zijn maar de XPS17 zit net boven budget. De Inspiron R17 is wel een optie maar heb begrepen dat dit een instapmodel is en van mindere kwaliteit dan de XPS.

Dus ik hoop dat iemand mij nog een goed advies kan geven. Andere types mogen natuurlijk ook als je iets weet. ik heb geen idee welk merk nu beter is of dat dit allemaal wel redelijk gelijk is.
Ik denk dat ik als merk moet gaan kiezen tussen een Asus, Dell of Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allereerst: de snelheid van de laptop word NIET bepaald door de processor. De meest belangrijke onderdelen:

HDD. Of beter nog: een SSD. Helaaas zijn die erg prijzig..
RAM: minimaal 2GB, anders is het niet te harden zodra je meer dan firefox open hebt staan.
CPU: alles sneller dan een SU7200 op 1.3Ghz merk je nauwelijks.

Ik heb ook niet echt een hoge dunk van de inspirion lijn vergeleken met de xps lijn. Maar daarbij moet ik wel vermelden dat de xps-jes een stuk steviger zijn dan bijvoorbeeld de K53: die bestaat volledig uit plastic. Nu kan plastic (denk thinkpad) ook best stevig zijn, het is vaak minder.

Als ik even rondkijk in de pricewatch, je kan denk ik het beste gaan voor de goedkoopste asus uit je lijst + pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB. Als het goed is kunnen er 2 schijven in. Even uitzoeken. En anders pricewatch: Asus K72F-TY310V. Dat is de goedkoopst leverbare 17" van een goed merk.

Ik weet dat het raar klinkt om een tragere processor te kopen, maaar dat maakt anno 2010 eigenlijk weinig uit als je niet de meeste zware gebruiker bent die met VM's aan de slag gaat. Al klok ik mijn P8600 op 800mhz, bij het surfen merk je daar niets van. Wat echt traag gaat is het openen van programma's. Tenzij je ouders met "traag" bedoelen dat het bewerken van een foto eeuwen duurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:56
Bedankt dat is een goed advies. Denk dat ze dan maar moeten gaan voor de K73E-TY029V. Voordeel is dat de techniek nieuwer is dus mogelijk de restwaarde later ook. Het verschil in prijs maakt niet veel uit.

Komt alleen nog niet achter of er nu 2 harddisken in passen. Als ik de handleiding bekijk bij Asus dan lijkt het dat er 2 in kunnen. Alleen staat het nergens vermeld. Vreemd eigenlijk aangezien het toch een mooie optie zou zijn. Dan kan ik er inderdaad een SSD bij zetten om het opstarten en werken met Windows nog meer te versnellen en de andere disk gebruiken voor opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.notebookcheck....32V-Notebook.54381.0.html

Ik zie alleen geen bevestigingspunten. Maar met een SSD is dat niet zo'n issue, tape hem gewoon vast.
Wel met de SSD doen, een normale harde schijf kan slecht tegen trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-04 13:29
Hoi, ik heb zojuist mijn nieuwe K53TA-SX026V binnen, heeft imand enig idee of dit scherm (1360x768) te vervangen is voor een full-hd, bijvoorbeeld de B156HW01 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan. Lees wel eerst de ervaringen van triddle hier: http://forum.notebookrevi...transplant-success-3.html. Je hebt namelijk ook een kabel nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-04 13:29
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:22:
Dat kan. Lees wel eerst de ervaringen van triddle hier: http://forum.notebookrevi...transplant-success-3.html. Je hebt namelijk ook een kabel nodig...
De kunst is dus het vinden van een kabel die compatible is, tenzij er al een aanwezig is met dual LVDS ondersteuning. Eerst maar eens ssd erin etc, kijken of het zaakje goed draait (en hoe ontevreden ik met het scherm zal zijn).
Daarna maar eens kijken wat voor kabel er in zit..
Misschien is er een kans dat de kabel voor de k73ta geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 'halve' LVDS kabel wekt voor elke resolutie lager dan en inclusief 900p. Voor hoger, ik denk ook 1050*1680, heb je de dual nodig.
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste