Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mij ouders.
Wat ze er meestal mee doen
- Internet
- Mail
- Eenvoudige spelletjes
Hiervoor hadden ze een HP 6830s (Intel Pentium Dual Core P8400) die helaas overleden is. Deze vonden ze altijd wel wat traag dus wat sneller kan geen kwaad. HP wil ik niet meer. In mijn zoektocht van het defect lees je toch wel veel problemen met HP laptops. Nu zal elk merk zijn problemen hebben maar ik ben er even klaar mee.
Budget tussen 500 en 600 max. En zoals ouders altijd aangeven liever 500 dan 600 euro. Maar goed kan ze wel overtuigen als het richting de 600 gaat.
Het moet een 17,3 inch scherm hebben. Laptop wordt niet gebruikt om mee te nemen.
Glossy scherm is helaas niet anders. Liever niet maar een mat scherm is niet echt meer gangbaar.
Nu heb ik er een paar gevonden. Probleem is alleen dat alles op elkaar lijkt en zo te lezen zitten hier veel mensen met ervaring en daar maak ik natuurlijk graag gebruik van.
http://tweakers.net/price...0116;282017;283340;285534
Nu is 1 asus een i5 en ik zou dan denken dat is natuurlijk altijd meer waar voor je geld maar mogelijk denken jullie daar anders over. Alleen is deze op dit moment niet overal leverbaar zo te zien.
Dell kan ook nog een optie zijn maar de XPS17 zit net boven budget. De Inspiron R17 is wel een optie maar heb begrepen dat dit een instapmodel is en van mindere kwaliteit dan de XPS.
Dus ik hoop dat iemand mij nog een goed advies kan geven. Andere types mogen natuurlijk ook als je iets weet. ik heb geen idee welk merk nu beter is of dat dit allemaal wel redelijk gelijk is.
Ik denk dat ik als merk moet gaan kiezen tussen een Asus, Dell of Samsung.