Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:48

ChillPascal

In the end...

leopod schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:23:
Iemand hier die zijn ultrabook for studie gebruikt?
zit te denken wat ik voor volgend jaar zal kopen, en ik denk dat ik mijn pc met mijn gtx 460 gewoon bewaar en een laptop erbij kopen aangezien je niet echt mooi kan gamen op een laptop(als ik de benchmarks mag geloven), maar werkt dat een beetje of is het toetsenbord te klein om echt handig te gebruiken en kan ik beter voor een 15" gaan?
neem aan dat je met de de hd graphics 4000 wel indie games kan spelen als ik niks te doen heb :)
Precies mijn vraag, ook ik heb een goede (vrij high-end) game PC.

Maar voor studie (en 's avonds voor op de bank) wil ik er graag een laptop bij. Dus wil sowieso een Ultra-book.
Volgens mij moet die HD Graphics 4000 wel voldoen voor enkele, enigszins, oude games.
Verder met een i5/i7 (Dual-core) erin moet 't wel goed genoeg zijn voor de studie.

Een 15" beeldscherm doet nog niet eens zo heel veel onder voor een 13", k ken zelfs wel mensen die een 11" gebruiken, alhoewel dat wel erg klein (en traag) wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een 13" is prima, vergeleken met een doorsnee 15". Sterker nog, ik zie niet direct waarom je een 15" zou kopen in plaats van een 13". Als je niet voor een 1080p scherm gaat. Want dat is eigenlijk het grootste nadeel: 768p is hel. Het toetsenbord is vaak prima op zowel 13" als 15", en de rest maakt niet gek veel uit... Pas als je naar de 11" gaat wordt de prestaties echt minder, maar niets wat een SSD niet kan oplossen :)
Cyclonist schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:39:
Overigens heb ik de XPS 13 al regelmatig 'gezien' zo kort na NL introductie, Dell maakt flink reclame. Op televisie een spotje en op het station hing een billboard. Als ze nu nog even een leuke upgrade mogelijkheid van het scherm kunnen verzorgen, en nog een mooie korting kunnen geven..
Ik zag hem inderdaad, ik vind het raar. Zo'n matig product, en dan zoveel reclame. Ik zie de XPS 13 vooralsnog als een echt marketingproduct. Stijlvol en op het eerste gezicht erg goed, maar daarna minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Weet iemand misschien of dat de HP Envy 15 uit 2012 ook in Nederland zal uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vast wel, erg laat. Maar ik vind hem veel te duur vergeleken met de XPS 15. Het IPS scherm is ook niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 18:39:

Ik zag hem inderdaad, ik vind het raar. Zo'n matig product, en dan zoveel reclame. Ik zie de XPS 13 vooralsnog als een echt marketingproduct. Stijlvol en op het eerste gezicht erg goed, maar daarna minder.
Het zegt inderdaad veel dat ze zo veel reclame maken voor dit product, een bepaalde strategie lijkt me.
Men zal zelf ook wel weten dat het geen geweldig product is op bepaalde vlakken, als je maar genoeg reclame maakt zullen er voldoende mensen over te halen zijn, dit doen veel bedrijven met matige producten.
Maar gelukkig trappen wij hier op GoT er niet in ;)!

[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 23-03-2012 19:42 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:20
een ultrabook langs je vaste pc is aan te raden. Meeste werk doe ik gewoon op mijn vaste pc, maar het is gewoon te makkelijk om even je ultrabook te pakken. Games gaat met 3000 serie ook al goed en de 4000 zaml het gamen prima gaan.

Bedenk wel dat de ultra low voltage cpu weinig rekenkracht heeft. Tijdens een spelletje world of.tanks heb last van lag omdat het spel maar 1 core gebruikt.

Daarbij weet ik niet hoe goed veel gamen voor een ultrabook is welke temps ok zijn enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Cyclonist schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:39:
[...]

De i5 2450M heeft wel aanzienlijk meer power dan een vorige generatie i3, dus daar zou ik me niet druk om maken.

Overigens heb ik de XPS 13 al regelmatig 'gezien' zo kort na NL introductie, Dell maakt flink reclame. Op televisie een spotje en op het station hing een billboard. Als ze nu nog even een leuke upgrade mogelijkheid van het scherm kunnen verzorgen, en nog een mooie korting kunnen geven..
Gaat makkelijk. Ik heb zelf de V131 met de i5 2410, ik heb namelijk al een tijdje. Daarop kun je al prima full hd films kijken. Ik sluit hem vaak zat via HDMI kabel aan op de tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan zelfs met een vorige generatie i3 nog full-hd afspelen, dat is geen probleem meer tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

oosterhofjf schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:48:
een ultrabook langs je vaste pc is aan te raden. Meeste werk doe ik gewoon op mijn vaste pc, maar het is gewoon te makkelijk om even je ultrabook te pakken. Games gaat met 3000 serie ook al goed en de 4000 zaml het gamen prima gaan.

Bedenk wel dat de ultra low voltage cpu weinig rekenkracht heeft. Tijdens een spelletje world of.tanks heb last van lag omdat het spel maar 1 core gebruikt.

Daarbij weet ik niet hoe goed veel gamen voor een ultrabook is welke temps ok zijn enz.
Ik ga sowieso niet 'veel' gamen op 'n Ultrabook. Maar 't kan wel eens voorkomen dat ik enkele uren achter elkaar zit te tekenen op AutoCAD, hoop dat de laptop dat aankan.

Dat is op 't moment het grootste probleem, ben er niet zeker van of een Ultrabook daaraan voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Laatst online: 09-05 11:19
op mobiletechreview gaven ze het aan als een van de beste ultrabooks juist, zou blijbkaar goed toetsenbord hebben (terwijl ik juist het toetsenbord zeer lelijk vind), compact zijn voor 13" en zou ook koel blijven. verder zou wel de fans vaak aanslaan.

word wel moeilijke keuze tussen ultrabooks, want moet denk ik wel een 256 gig ssd hebben, en zelfs al kan ik de macbook air via amerika regelen is die nogsteeds 1140 euro waar de dell via amerika voor 998 euro, ervanuitgaand dat ze in amerika niet van die goede kortingsbonnen hebben zoals hier.
en dan komt ook nog eens de nieuwe zenbook straks uit met 1080p scherm, maar blijkbaar was hier het toetsenbord niet zo goed van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook best een leuk ding, maar er missen een paar dingen. Met name

$999 = €1149 8)7
Gorilla glass marketing, met een of ander goedkoop scherm. What?
touchpad driver bij de release erg brak.
binnen een week na release, 3 bios revisies en een heatsink revisie om de fan herrie op te lossen

Fix de fan noise, de prijs, het scherm, en het touchpad, allemaal kleine problemen. En je hebt wat mij betreft de eerste ultrabook te pakken die de MBA verslaat. Als de zenbook niet eerder is.. Tot die tijd, gewoon teveel kleine problemen.

En in amerika hebben ze ook bonnen, en je krijgt er ook nog eens €100 aan t-mobile vouchers bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
touchpad zou al opgelost zijn. Ik weet niet hoeveel support het ding gaat krijgen en zla me dus ook niks verbazen als ze die fan ook gewoon lekker laten draaien.

scherm valt me wel tegen nu ik er op heb ingelezen. in ieder geval ongeveer genoeg om het prijsverschil een beetje rechtvaardigen. al heeft de xps wel weer beter geoptimaliseerde drivers voor Windows gok ik
volgende kans is dus de znebook of het zal toch de MBA worden

[ Voor 11% gewijzigd door leopod op 23-03-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Nadelen van de zenbook vind ik glanzend scherm, geen verlicht tobo en niet zelf accu kunnen verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Praktisch alle ultrabooks hebben een glanzend scherm, en een ultrabook waarvan je de accu kunt wisselen. Keep on dreaming. Dan is het ultrabook concept niet iets voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:46
tja of je moet net over de ultrabook grens gaan en een vaio z kopen. Die heeft wel een verwisselbare batterij. Beperkt glanzend scherm, en maar iets dikker dan de echte ultrabooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vaio Z heeft een verwisselbare batterij? That's news to me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Ook de nieuwe heeft dat gewoon ja, alleen zit ie wat slimmer verwerkt ;) Is onderdeel van de onderkant:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/6679cd721d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/cdae6b1760.jpg

4 metalen schroeven in het midden en 4 schroeven met een grotere rubbere dop die meteen dienst doen als laptop voetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens die theorie bevat de elitebook 8560p een verwisselbare heatsink, dat ding is zelfs met 4 schroefjes in totaal te verwisselen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Na 2 jaar is die accu eot hoeveel kost dat om hem te vervangen? Overigens hoop ik wel dat het nieuwe zenbook screen wel mat is. Tegen die tijd ben ik wel in om mijn NC10 te vervangen door zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:41
In het krantje van Computerland staat dat je bij de Sony Vaio VPCSE1M1E nu gratis de sheet battery krijgt, kan het op hun website echter niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Indiaan706 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:15:
In het krantje van Computerland staat dat je bij de Sony Vaio VPCSE1M1E nu gratis de sheet battery krijgt, kan het op hun website echter niet vinden.
Deze aanbieding is ook op de Sony webshop te vinden:
Speciale Sony online aanbieding
Gratis batterij met lange levensduur en 50% korting op SSD upgrade
Aanbieding geldig tot en met 26 maart 2012 zolang de voorraad strekt
En ze schuiven dus elke keer die datum op. Deze aanbieding geldt ook al ongeveer vanaf het uitbrengen van de SE. Ze hadden eerst nog wat andere upgrades: HDD, RAM, CPU. Die SSD aanbieding is overigens niet 50%
128 GB SATA Flash SSD [+ 270.0 €] [Nieuwe prijs: + 187.0 € , u bespaart 83.0 € ]
Dat is volgens mij ~31%. Bovendien kan je voor ~140,- een goede SSD halen, dus goedkoper ben je ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:41
Maar in de Sony webshop zie ik vanaf € 949 staan, dat is sowieso geen concurrerende prijs als ik in de Pricewatch kijk toch?

Ik dacht ik meld het maar even hier omdat ik hier de laatste weken toch wel een paar keer voorbij heb zien komen dat dit nu wel een interessant model is sinds die prijsverlaging.
En omdat ik em zelf interessant vind vooral ook..Nu zou ik zelf die sheet battery nooit kopen, maar het brengt je toch weer extra aan het twijfelen he.. Dit, of toch maar wachten op de Dell XPS L521X..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je nu nog steeds twijfelt.. Wacht dan op wat er nog op de markt gaat komen. volgende maand komt er volgens mij wel wat nieuw spul uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Indiaan706 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 20:12:
Maar in de Sony webshop zie ik vanaf € 949 staan, dat is sowieso geen concurrerende prijs als ik in de Pricewatch kijk toch?
Die SE variant die in de pricewatch staat voor 800 is als die ook inclusief de sheet battery is, mocht je dat graag willen, zeker een betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Laatst online: 28-09-2024
Als je de Sony Vaio SE ergens anders besteld dan Sony zelf krijg je dan ook nog steeds 6% studenten korting?
En weet iemand misschien van welk materiaal de notebook gemaakt is, het leek mij aluminium als ik me niet vergis?

[ Voor 34% gewijzigd door flash1 op 26-03-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is de buitenkant van een niet-metaal. en de binnekant van een magnesium legering.

Deze is ook leuk:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LJKF6XXPSGY]
Waarom zit er zoveel ruimte rond de accu en heatsink? De bezels hadden met gemak de helft kunnen zijn van wat ze nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Ik zag toevallig dit voorbij komen Link naar unofficial Dell forum

Hier staat toch dat er Quad-core processoren voor laptops gaan komen.
Is dit iets voor de komende series Ultrabooks met een Ivy Bridge? Of zijn deze Ultrabooks daar te compact voor (m.b.t. koeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn al lang quadcores voor laptops. Alleen niet in de ultrabook form factor. Daar kan je nog 2 generaties voor wachten. Tot 15nm. Met het huidige 22nm wat volgende maand op de markt komt is dat volgens mij niet mogelijk < 35w.

De V131-achtige notebooks en de sony SE zijn de minimale form factors waar je straks een quadcore in kunt vinden. Dunner dan dat gaat het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Doe mij ook zo'n glazen bol, je bent wel erg zeker van je zaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:19:
Er zijn al lang quadcores voor laptops. Alleen niet in de ultrabook form factor. Daar kan je nog 2 generaties voor wachten. Tot 15nm. Met het huidige 22nm wat volgende maand op de markt komt is dat volgens mij niet mogelijk < 35w.

De V131-achtige notebooks en de sony SE zijn de minimale form factors waar je straks een quadcore in kunt vinden. Dunner dan dat gaat het niet worden.
Hmm begin toch wel enigszins te twijfelen of ik wel een Ultrabook wil, Ik ben nu in bezit van een 16" Acer van 3,6KG. Wat toch wel vrij veel is.

Maar een Ultrabook, naar mijn wensen, kost al gauw €1200,-
Je kan een stuk betere 15,6" laptop krijgen met een betere processor, 8GB RAM, en een degelijke videokaart voor minder dan €1000,-

[ Voor 44% gewijzigd door ChillPascal op 26-03-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:22:
Doe mij ook zo'n glazen bol, je bent wel erg zeker van je zaak :P
Tsja dat kan je met het normale denkwerk ook wel bedenken ;) Als het mogelijk was waren er wel ultrabooks met full-voltage processoren.
ChillPascal schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:22:
Je kan een stuk betere 15,6" laptop krijgen met een betere processor, 8GB RAM, en een degelijke videokaart voor minder dan €1000,-
€ 762 zelfs ;) Dat is ongeveer wat je betaalt voor een degelijk uitgeruste xps 15.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:29:

€ 762 zelfs ;) Dat is ongeveer wat je betaalt voor een degelijk uitgeruste xps 15.
Was vergeten te zeggen dat een van de eisen een SSD is (256GB)
Dan ga je al wel snel richting de €1000,-

Trouwens, weet niet of dat hier bestemd is.
Maar ik lees ook wel regelmatig dat mensen de HDD vervangen voor een SSD.
Is dit aan te raden? Oftewel is dat zoveel beter/goedkoper dan er een halen met een SSD erin.
En hoe zit dat met de garantie van het apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Het kan prima, zie m'n Z2 maar. Alleen mag het met een standaard voltage cpu van intel dan weer geen ultrabook heten. Of is 16mm en 1.15 kg te dik/zwaar voor jouw definitie van ultrabook, of moet het een macbook air kloon zijn op windows? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Sick Nick schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:38:
Het kan prima, zie m'n Z2 maar. Alleen mag het met een standaard voltage cpu van intel dan weer geen ultrabook heten. Of is 16mm en 1.15 kg te dik/zwaar voor jouw definitie van ultrabook, of moet het een macbook air kloon zijn op windows? :P
Nou een 16mm en 1,15KG klinkt perfect, (13,3"?) Ben niet zo perse opzoek naar een Ultrabook. Alleen een laptop die je makkelijk meeneemt en 's avonds makkelijk erbij pakt.

Tenminste lichter en kleiner dan mijn 3,6KG, 16" laptop, die op het dikste punt wel ruim 3cm meet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:38:
Goed punt. Die heb ik even gemist. Al denk ik dat mijn stelling nog steeds opgaat. Iig in zijn prijsklasse.
ChillPascal schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:37:
[...]

Was vergeten te zeggen dat een van de eisen een SSD is (256GB)
Dan ga je al wel snel richting de €1000,-

Trouwens, weet niet of dat hier bestemd is.
Maar ik lees ook wel regelmatig dat mensen de HDD vervangen voor een SSD.
Is dit aan te raden? Oftewel is dat zoveel beter/goedkoper dan er een halen met een SSD erin.
En hoe zit dat met de garantie van het apparaat
De garantie vervalt in principe niet. Uitzonderingen bij merken die moeilijk doen heb je echter altijd.

En je kan beter de dvd drive vervangen door een SSD. Dan heb je niet zo'n groote nodig, en je houd je bulk opslag.
ChillPascal schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:41:
[...]

Nou een 16mm en 1,15KG klinkt perfect, (13,3"?) Ben niet zo perse opzoek naar een Ultrabook. Alleen een laptop die je makkelijk meeneemt en 's avonds makkelijk erbij pakt.

Tenminste lichter en kleiner dan mijn 3,6KG, 16" laptop, die op het dikste punt wel ruim 3cm meet
Zie Verwijderd in "[Ervaringen] Sony Vaio Z" bijvoorbeeld. Hij was laatst erg goedkoop, maar ik weet niet of je hem nog ergens kan krijgen voor de aanbieding prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:42:

De garantie vervalt in principe niet. Uitzonderingen bij merken die moeilijk doen heb je echter altijd.

En je kan beter de dvd drive vervangen door een SSD. Dan heb je niet zo'n groote nodig, en je houd je bulk opslag.

[...]

Zie Verwijderd in "[Ervaringen] Sony Vaio Z" bijvoorbeeld. Hij was laatst erg goedkoop, maar ik weet niet of je hem nog ergens kan krijgen voor de aanbieding prijs.
Hm, ik zie hem voor ~1,800 wat toch wel ruim boven mijn budget ligt.

Ik heb de tijd ook nog wel, van plan om in de zomer misschien begin herfst de laptop aan te schaffen.

Hoe moeilijk is het om een HDD te vervangen voor een SSD of zelfs de CD-drive? Heb je dan aan de zijkant geen gat e.d.? Een PC in elkaar bouwen is een eitje, maar dit is toch wel andere koek lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het inbouwen is doorgaans geen probleem, maar dat hangt van de laptop af. Bij mijn laptop is het een hel, bij de XPS 15 doe je het in 2 schroefjes. Het orginele frontje kan je gewoon overzetten, aan de buitenkant zie je er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:51:
Het inbouwen is doorgaans geen probleem, maar dat hangt van de laptop af. Bij mijn laptop is het een hel, bij de XPS 15 doe je het in 2 schroefjes. Het orginele frontje kan je gewoon overzetten, aan de buitenkant zie je er niets van.
Deze Tweaker denkt er toch anders over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XPS 15 != XPS 15z. De XPS 15z is imo een van de slechtste prijs/kwaliteit laptops die dell ooit heeft gemaakt. Notice de reacties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:54:
XPS 15 != XPS 15z. De XPS 15z is imo een van de slechtste prijs/kwaliteit laptops die dell ooit heeft gemaakt. Notice de reacties :P
Ja, inderdaad, die had ik al gespot.
Bedoel je deze dan?
Vind deze denk ik toch wat aan de grote kant (lees zwaar, 2,7KG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2.83kg zelfs. En bij dell is hij goedkoper vanwege allerhande kortingsconstructies (http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 voor €762), en de opvolger komt binnenkort, die wordt waarschijnlijk een stuk dunner. Maar dat valt eigenlijk buiten de scope van dit topic.

De sony SE is de enige 15.6" met een acceptabele schermresolutie met een significant lager gewicht dan de XPS 15: namelijk rond de 2KG. Op dit moment in de aanbieding: pricewatch: Sony Vaio VPCSE1M1E/S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Zojuist deze gezien op de dell site XPS 14z
Of is dit net zoals z'n grote broer, de 15z, ook een 'slechte' laptop.
Alleen zou ik bij de 14z graag een Quad-core zien, als dat mogelijk is, weet zo niet waar de grens ligt.

Nog m.b.t. een eerdere vraag. Is het beter om een laptop te kopen met een 256GB SSD erin of er zelf een in te bouwen, bij Dell betaal je al gauw €350,- extra voor een 256GB SSD (I.p.v. een 750HDD)

[ Voor 10% gewijzigd door ChillPascal op 26-03-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het een prima laptop (http://www.anandtech.com/...atures-in-a-small-package) maar ik zou echt wachten op ivy bridge wat dat betreft. Vooral omdat ik eigenlijk geen reden zie (buiten de service van sony) om de 14z te nemen in plaats van de sony SE. In principe doet die alleen het scherm beter, maar het scherm is juist een heel erg belangrijk kenmerk aan een notebook.
ChillPascal schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:04:
Nog m.b.t. een eerdere vraag. Is het beter om een laptop te kopen met een 256GB SSD erin of er zelf een in te bouwen, bij Dell betaal je al gauw €350,- extra voor een 256GB SSD (I.p.v. een 750HDD)
Het grappige is dat dat 2 weken terug €199 was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:17:
Volgens mij is het een prima laptop (http://www.anandtech.com/...atures-in-a-small-package) maar ik zou echt wachten op ivy bridge wat dat betreft. Vooral omdat ik eigenlijk geen reden zie (buiten de service van sony) om de 14z te nemen in plaats van de sony SE. In principe doet die alleen het scherm beter, maar het scherm is juist een heel erg belangrijk kenmerk aan een notebook.

[...]

Het grappige is dat dat 2 weken terug €199 was 8)7
Ik ben sowieso van plan om te wachten op Ivy Bridge, maar ik denk toch dat de meeste laptops ook wel met een Ivy Bridge uitkomen?!

Hmm bij dell, voor 199? Lijky me vrij goedkoop. Maar zijn deze SSD's ook net zo snel als de SSD's die je in de winkel zou kunnen kopen voor wellicht nog minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De OEM versie van pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 256GB krijg je. De beste SSD die je kan kopen.

Maar ik raadde meestal nog steeds aan de harde schijf te nemen. Een SSD van 256GB is leuk, een harde schijf van 750GB en een SSD van 128GB voor iets minder, is nog leuker :P Met deze prijs is er helemaal geen reden meer om dat te doen.

En veel fabrikanten hebben nog voorraden oude chips, het kan even duren voordat de hele markt over is op ivy. Maar ik verwacht voor de interessante modellen wel een snelle introductie: de oude voorraden worden meestal weggestopt in de low-end lijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:55:
De OEM versie van pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 256GB krijg je. De beste SSD die je kan kopen.

Maar ik raadde meestal nog steeds aan de harde schijf te nemen. Een SSD van 256GB is leuk, een harde schijf van 750GB en een SSD van 128GB voor iets minder, is nog leuker :P Met deze prijs is er helemaal geen reden meer om dat te doen.

En veel fabrikanten hebben nog voorraden oude chips, het kan even duren voordat de hele markt over is op ivy. Maar ik verwacht voor de interessante modellen wel een snelle introductie: de oude voorraden worden meestal weggestopt in de low-end lijn.
Tja daar zit wat in, maar in een ultrabook kunnen denkik geen 2 HDD's. Dan zou ik toch al voor eengrotere moeten gaan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
ChillPascal schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:32:
[...]

Tja daar zit wat in, maar in een ultrabook kunnen denkik geen 2 HDD's. Dan zou ik toch al voor eengrotere moeten gaan niet?
Wel als je zoals eerder aangegeven voor de 14z zou gaan, optibay deruit hdd daar zetten en ssd op de hoofdpoort
Xps zou trouwens maar 3,5 uur batterij halen met goed gebruik, iets wat bij ultraportables wel hoger is

[ Voor 12% gewijzigd door leopod op 27-03-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

leopod schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:46:
[...]

Wel als je zoals eerder aangegeven voor de 14z zou gaan, optibay deruit hdd daar zetten en ssd op de hoofdpoort
Xps zou trouwens maar 3,5 uur batterij halen met goed gebruik, iets wat bij ultraportables wel hoger is
Hmm, moet ik maar een filmpjes gaan kijken op youtube hoe je dat allemaal precies doet.

3,5u is meer dan genoeg, de laptop wordt vaak maar een uurtje achter elkaar gebruikt. En wanneer ik langer ga, heb ik wel een powercable bij de hand.

De 14z lijkt nou wel erg mooi, en voldoet goed aan de eisen. Moet ik alleen nog even wachten tot de 14z met Ivy Brigde uitkomt en uitvogelen hoe dat werkt met die kortingen dan Dell, al wel enkele dingen over gelezen, maar nog niet veel wijzer van geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leopod schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:46:

4.5 volgens ananadtech. Ik verwacht dat de volgende generatie minimaal 5 doet. Maar je hebt wel gelijk: een ultrabook gaat gewoon langer mee, al is de 14z geen hoogvlieger (daar moet je de V131 voor halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Na alle voordelen en nadelen bij elkaar optellen heb ik toch gekozen om voor een echte Ultrabook te gaan.

Zeer waarschijnlijk wordt dat de nieuwe Zenbook van Asus
Tweakers artikelen: Hier en hier

Ik lees dat de 13,3" Zenbooks waarschijnlijk gaan beginnen op 1100$.
Maar hoeveel (€) zou ik ongeveer gaan betalen voor 't meeste high end (i7, 256gb SSD en 1080p)
Heb zo'n gevoel dat deze te ver boven m'n budget zal gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
~€1400 a 1500 gok ik. De SSD, i7 zijn zo'n €100 per stuk, en het scherm €50. Nog wat marge erbij en je zit aan een flink bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:03:
~€1400 a 1500 gok ik. De SSD, i7 zijn zo'n €100 per stuk, en het scherm €50. Nog wat marge erbij en je zit aan een flink bedrag.
Tja zit wat in, nouwja opzich kan ik wel doorgaan met, net zoals de huidige zenbooks, een 1600x900 panel, wat voor een 13,3" scherm nog goed genoeg is.
M.b.t. de i7, 't is natuurlijk net zoals de i5 een dual-core, alleen geen hyperthreating (toch?!)
Tja en de SSD, misschien moet ik met mijn huidige laptop maar eens testen. Alles opnieuw installeren en dan niks downloaden o.i.d. en kijken hoeveel ruimte ik nodig heb. Wellicht dat ik aan 128gb ook genoeg heb.

Dat zou beteken dat ik bijna aan 't instap model zit. En misschien voor €1200 klaar kan zijn.

Btw de 9 series van Samsung doen ook nog mee voor de race. Benieuwd naar spec's van deze Ultrabook met z'n Ivy Bridge processoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
ChillPascal schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:18:
[...]

Tja zit wat in, nouwja opzich kan ik wel doorgaan met, net zoals de huidige zenbooks, een 1600x900 panel, wat voor een 13,3" scherm nog goed genoeg is.
M.b.t. de i7, 't is natuurlijk net zoals de i5 een dual-core, alleen geen hyperthreating (toch?!)
Tja en de SSD, misschien moet ik met mijn huidige laptop maar eens testen. Alles opnieuw installeren en dan niks downloaden o.i.d. en kijken hoeveel ruimte ik nodig heb. Wellicht dat ik aan 128gb ook genoeg heb.

Dat zou beteken dat ik bijna aan 't instap model zit. En misschien voor €1200 klaar kan zijn.

Btw de 9 series van Samsung doen ook nog mee voor de race. Benieuwd naar spec's van deze Ultrabook met z'n Ivy Bridge processoren!
ik weet niet of het een werk ultrabook word, maar op dit moment hoor ik dat er veel problemen zijn met het toetsenbord van de zenbook. de nieuwe serie heeft een nieuw toetsenbord (en 1080p scherm) en als je dus moet typen zou ik daar toch zeker even op wachten, of iig de reviews afwachten.

En btw, 128 gig is wel heel weinig als toch zeker 30 gig voor windows rekent, maar ik weet niet hoe groot jouw verbruik is en of je alleen maar dvdrips gebruik en worddocuments en browsen, maar als je hd film wil kijken loopt toch al snel op

[ Voor 9% gewijzigd door leopod op 28-03-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

leopod schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:50:
[...]

ik weet niet of het een werk ultrabook word, maar op dit moment hoor ik dat er veel problemen zijn met het toetsenbord van de zenbook. de nieuwe serie heeft een nieuw toetsenbord (en 1080p scherm) en als je dus moet typen zou ik daar toch zeker even op wachten, of iig de reviews afwachten.

En btw, 128 gig is wel heel weinig als toch zeker 30 gig voor windows rekent, maar ik weet niet hoe groot jouw verbruik is en of je alleen maar dvdrips gebruik en worddocuments en browsen, maar als je hd film wil kijken loopt toch al snel op
Ik wacht sowieso tot er Ultrabooks komen met de Ivy Bridge processoren, ik koop de mijne wellicht over ~4maand.

Het is de bedoeling dat ik 'm enkel gebruik op school (Word, AutoCAD, browsen). En thuis gewoon om even snel op de bank voor de TV alles te checken (Mail, Skype, Tweakers e.d.)

Vooral om die redenen heb ik besloten voor een Ultrabook te gaan. En idd, opzich heb ik niet veel ruimte nodig. Ben niet van plan om er games op te gaan zetten (behalve waarschijnlijk Age of Empires 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
ChillPascal schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:20:
[...]

Ik wacht sowieso tot er Ultrabooks komen met de Ivy Bridge processoren, ik koop de mijne wellicht over ~4maand.

Het is de bedoeling dat ik 'm enkel gebruik op school (Word, AutoCAD, browsen). En thuis gewoon om even snel op de bank voor de TV alles te checken (Mail, Skype, Tweakers e.d.)

Vooral om die redenen heb ik besloten voor een Ultrabook te gaan. En idd, opzich heb ik niet veel ruimte nodig. Ben niet van plan om er games op te gaan zetten (behalve waarschijnlijk Age of Empires 3)
Ok, dan zit je dus met hetzelfde probleem.
Als je ff kijkt of je nog een kennis hebt die naar Amerika gaat van de zomer kun je nog voor een leuke prijs een goede ultrabook kopen, en misschien zit dan de 256 gig wel in het budget. Maar gok er maar op dat de ssd niet goedkoper word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

leopod schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:16:
[...]

Als je ff kijkt of je nog een kennis hebt die naar Amerika gaat van de zomer kun je nog voor een leuke prijs een goede ultrabook kopen, en misschien zit dan de 256 gig wel in het budget. Maar gok er maar op dat de ssd niet goedkoper word
Hmm, scheelt dat zo veel?

Ik zag laatst toevallig ook een filmpje van ces2012, over e nieuwe 9 series van Samsung. Vond deze toch vrij prijzig, 1400 euro voor het instap model. Link het filmpje wel als ik strx thuis ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Vergeet alleen niet dat je met garantie ed zit, altijd van te voren uit zoeken hoe dat dan in zijn werk gaat als je dit product in Amerika aanschaft.
En buiten dat goed uit zoeken wat het gaat kosten aan invoer kosten etc..
Op het oog ziet het er goed(koper) uit om dit soort dure producten uit Amerika aanschaffen maar er komt wel wat meer bij kijken waar je rekening mee moet houden. :)

[ Voor 45% gewijzigd door pino85 op 29-03-2012 09:15 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

leopod schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:16:
[...]

Hierbij nog 't filmpje, t lijkt alsof je voor een advies prijs van 1400 euro slechts een 9 series krijgt met: Core i5-3317U, 1600x900 HD scherm en een 128gb SSD.

Vind ik toch wel heel matig voor deze specs, hoop dat Asus een beter z'n best doet op de prijs/specs ratio.
pino85 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:12:
Vergeet alleen niet dat je met garantie ed zit, altijd van te voren uit zoeken hoe dat dan in zijn werk gaat als je dit product in Amerika aanschaft.
Op het oog ziet het er goed(koper) uit om dit soort dure producten uit Amerika aanschaffen maar er komt wel wat meer bij kijken waar je rekening mee moet houden. :)
De kans dat ik mijne komende laptop uit 't buitenland (of zelfs Amerika) ga halen, acht ik heel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit enorm te twijfelen tussen de Dell XPS 13 en de Samsung 900X3A-B01NL. Ik zag ook dat er een ander versie is van de samsung de 900X3A-B02NL die is weer stukken duurder maar wat is nou het verschil ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
pino85 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:12:
Veel fabrikanten hebben gelukkig wereldwijde garantie. Verder is het zeer slim om het in amerika een goed te instaleren, gebruikersnaam met eigen naam aanmaken en er wat prgorammas met instellingen op te zetten zodat het een gebruikte laptop lijkt. En dan is het daarna nog slim om hem in je tas die je op het vliegtuig meenemeent mee te nemen, ipv je bagetas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:08:
Zit enorm te twijfelen tussen de Dell XPS 13 en de Samsung 900X3A-B01NL. Ik zag ook dat er een ander versie is van de samsung de 900X3A-B02NL die is weer stukken duurder maar wat is nou het verschil ???
Haha geen idee wat het verschil is eigenlijk. Mag ik vragen waarom je niet geïnteresseerd bent voor de Asus Zenbook's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
ChillPascal schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:45:
[...]

Haha geen idee wat het verschil is eigenlijk. Mag ik vragen waarom je niet geïnteresseerd bent voor de Asus Zenbook's?
Als hij veel moet typen kan het mss door toetsenbord komen wat nu volgens vele reveiws belabberd zou zijn
Reviews: http://www.amazon.com/Zen...TF8&qid=1333115194&sr=8-2

Trackpas zou ook niet al te best zijn, maar hiervan weet ik niet of dat al gefixt is aangezien dat vaak ook drivertechnisch is

[ Voor 11% gewijzigd door leopod op 30-03-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

leopod schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:48:
[...]

Als hij veel moet typen kan het mss door toetsenbord komen wat nu volgens vele reveiws belabberd zou zijn

Trackpas zou ook niet al te best zijn, maar hiervan weet ik niet of dat al gefixt is aangezien dat vaak ook drivertechnisch is
Aah klopt, van het tegenvallende toetsenbord had ik al vaker wat gehoord, maar hopen dat ze het verbeteren in de Ivy Bridge versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
ChillPascal schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:51:
[...]

Aah klopt, van het tegenvallende toetsenbord had ik al vaker wat gehoord, maar hopen dat ze het verbeteren in de Ivy Bridge versie!
Is een van de grote maar ook makkelijk oplosbare klachten, Lijkt me dan ook redelijk togisch dat ze zo slim waren het te fixen. Trackpad is alleen maar te hopen

Blijkbaar stopte ze ook nog 2 verschillende soorten ssd's erin waarbij de 1 best slecht was vergeleken met de ander dus dat maakt de ene helft van de mensen ook best potttig die de snelle niet hebben gekregen

[ Voor 20% gewijzigd door leopod op 30-03-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 12:42
leopod schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:48:
[...]

Trackpad werkt prima, ze hebben daarvoor al een andere fabrikant genomen (elantech). Toetsenbord daarentegen is gewoon niet fijn. Heb hem nu een paar weken, maar mis nog steeds aanslagen. Keys zijn ook een beetje wiebelig (los).

Hij is nu trouwens terug naar de MM omdat er een verticale streep pixels niet goed meewerkt (goed te zien op de tweakers-grijze achtergrond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Stfnlln schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:48:
[...]

Trackpad werkt prima, ze hebben daarvoor al een andere fabrikant genomen (elantech). Toetsenbord daarentegen is gewoon niet fijn. Heb hem nu een paar weken, maar mis nog steeds aanslagen. Keys zijn ook een beetje wiebelig (los).

Hij is nu trouwens terug naar de MM omdat er een verticale streep pixels niet goed meewerkt (goed te zien op de tweakers-grijze achtergrond)
Verder over de prestaties tevreden? En mag ik vragen waar u 'm allemaal voor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 12:42
ChillPascal schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:00:
[...]

Verder over de prestaties tevreden? En mag ik vragen waar u 'm allemaal voor gebruikt?
Opstarten is echt razendsnel, behuizing is stevig en onwaarschijnlijk dun. Hij maakt er weinig geluid, wordt ook niet snel warm. Scherm is bright, maar slechte kijkhoek.

Ik gebruik hem vooral voor surfen en films/series kijken. HD content stotterde heel erg, maar dat lag aan de buffer instelling van VLC.

Het mobiele aspect in combinatie met stevige behuizing en goede performance sprak mij erg aan. En dat levert hij goed af.

En natuurlijk speelt het ook wel een beetje mee dat hij er het beste uitziet van alle ultrabooks

[ Voor 8% gewijzigd door Stfnlln op 30-03-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Stfnlln schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:20:
[...]

Opstarten is echt razendsnel, behuizing is stevig en onwaarschijnlijk dun. Hij maakt er weinig geluid, wordt ook niet snel warm. Scherm is bright, maar slechte kijkhoek.

Ik gebruik hem vooral voor surfen en films/series kijken. HD content stotterde heel erg, maar dat lag aan de buffer instelling van VLC.

Het mobiele aspect in combinatie met stevige behuizing en goede performance sprak mij erg aan. En dat levert hij goed af.

En natuurlijk speelt het ook wel een beetje mee dat hij er het beste uitziet van alle ultrabooks
Hmm, Nja ben ook niet van plan HD content te kijken, kijkhoek is ook niet erg belangrijk.
De nieuwe Ivy Bridge based Zenbook wordt dus waarschijnlijk toch mijn volgende laptop .

Hoop alleen dat AutoCAD een beetje fatsoenlijk draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Even een vraag,

Ik ben opzoek naar een niet al te dure laptop, deze laptop moet 13 of 14 inch zijn en het liefste de afmetingen van richting een ultrabook.
Tevens natuurlijk een leuke processor, 4GB ram en een hdd van minimaal 250gb
ik kwam uit bij de HP Pavilion dm4-2100ed, deze is 599 euro en daarme ook direct het maximale in mijn budget.

Tevens leek mij deze ook niet verkeerd: Packard Bell EasyNote NS11-HR-103, alleen het is een packerd bell en dat staat mij tegen.

iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:08:
Het verschil tussen beide modellen is dat de B01NL een Intel 6230 wireless kaart heeft en de B02NL een Intel 6300N wireless kaart. De laatste heeft in theorie een hogere doorvoersnelheid als de eerste (3 vs 2 antennes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCeQbe.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 21:35
Voor de Belgen onder ons: in exellent te koop voor 750 €:

SAMSUNG NP900X3A-A01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
iCeQbe. schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:37:
Voor de Belgen onder ons: in exellent te koop voor 750 €:

SAMSUNG NP900X3A-A01
Dat is een vrij aardige deal, zeker voor dit model met 3 jaar garantie. Het toetsenbord is niet vervangbaar door een QWERTY model zeg ik er maar alvast bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

arnoud_h schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:46:
[...]

Het verschil tussen beide modellen is dat de B01NL een Intel 6230 wireless kaart heeft en de B02NL een Intel 6300N wireless kaart. De laatste heeft in theorie een hogere doorvoersnelheid als de eerste (3 vs 2 antennes).
En de garantieperiode is teruggebracht van 3 naar 2 jaar. In de c't staan ook wat testen van de diverse thin en lights.

[ Voor 7% gewijzigd door RAAF12 op 06-04-2012 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

RAAF12 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 01:08:
[...]

En de garantieperiode is teruggebracht van 3 naar 2 jaar. In de c't staan ook wat testen van de diverse thin en lights.
ik heb dat blad gekocht in de winkel, de test bevat de volgende modellen
ik ga geen gegevens kopiëren, auteursrecht ed...
• macbook air 11&13 inch
• asus zenboox UX21&UX31
• toshiba sateliteZ830
• samsung 900X3A

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 06-04-2012 01:26 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 14:04
Nouja, je kunt wel raden dat de Air daar als beste uit komt. Als je alle specs, snelheid en bouwkwaliteit naast elkaar legt moet ik toch toegeven dat Apple de tijd 'ver vooruit' was. Nu een jaar na introductie ligt hij nog steeds voor op de concurrentie. Ik had graag gezien dat de Dell XPS13 een stuk van zijn marktaandeel had weggeslagen, maar de 'problemen' die je daarmee tegenkomt (fan, scherm, accu..) hoor je niet te vinden in een notebook van 1000+ euro.

Ik hoop écht dat we eind deze maand verrast worden met een serie echt concurrerende ultrabooks, met name van Samsung (9-serie) en Lenovo (X2??), en ik hoop ook op een prijsdaling van de XPS13, en een upgrade mogelijkheid van het scherm. Ivy Bridge zullen ze t.z.t. ook wel gaan gebruiken in dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

Cyclonist schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:15:
Nouja, je kunt wel raden dat de Air daar als beste uit komt. Als je alle specs, snelheid en bouwkwaliteit naast elkaar legt moet ik toch toegeven dat Apple de tijd 'ver vooruit' was. Nu een jaar na introductie ligt hij nog steeds voor op de concurrentie. Ik had graag gezien dat de Dell XPS13 een stuk van zijn marktaandeel had weggeslagen, maar de 'problemen' die je daarmee tegenkomt (fan, scherm, accu..) hoor je niet te vinden in een notebook van 1000+ euro.
het leuke van de conclusie van de CT, is dat er geen beste ultrabook is, allemaal hebben ze wel een nadeel.
ze geven een duidelijk tabelletje met hun oordeel& alle specs, zoals: accuduur, helderheid scherm, geluidskwaliteit+dynamiek, upgradeability +er word vooruitgeblikt op de ivy bridge modellen.
IMO een zeer interessant artikel...

en btw in mn lijstje ontbreekt de acer S3 die staat ook in de "test"

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Yep het ideale exemplaar is er niet.
Glanzende schermen, lawaaig, incourant OS, klein kb, weinig usb aansluitingen, ingekorte garantie ect.
En dat voor apparaten die omgerekend boven de 2000 ouderwetse guldens zitten. Ze denken zeker dat er idioten rondlopen die dat enmasse gaan kopen. Nou ik niet. Dan maar geen blingbling om de familie te imponeren <G>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
RAAF12 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 01:08:
[...]

Alleen de A0*NL modellen hadden 3 jaar garantie, alle B0*NL modellen hebben inderdaad 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
Inmiddels via werk ook in het bezit van een lenovo X1. Echt een hele mooie machine, maar toch maar eerst die slice batterij bestellen voordat ik over stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Heb al een tijdje een Dell V131, maar wil toch weer een Mac. Alleen ben ik bang dat als ik nu een Air koop dat over 2 maanden een nieuwe versie ligt. Dus wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Als je nog even kan wachten zou ik wachten op de 2012 lineup.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het veel zin heeft om te wachten. Je krijgt straks LPDDR3 ondersteuning en ivy brigde, wat een uurtje kan schelen. Maar de air is al een hele fijne notebook. Dus ik verwacht dat je straks meer 'specs' krijgt, maar voor de rest niet zo veel zinvols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Meer specs voor nagenoeg gelijke prijs is altijd goed, daarnaast kan een uurtje voor sommigen net het verschil maken.
En als het verschil al klein is kan het dus ook zo maar zijn dat de 2011 lineup bij veel shops goedkoper weg zal gaan en dan is het wachten sowieso handig en aan te raden, ligt er ook aan hoeveel tijd je hebt.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er komt ongeveer elk half jaar en kleine refresh in CPU-speed. Dus dat is eigenlijk niet heel erg boeiend. De reden dat ik mensen nu aanraad te wachten is vanwege kepler en een mogelijke refresh van een paar laptops, twee dingen die je sowieso niet gaat zien in de air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
B0MBACI schreef op zondag 08 april 2012 @ 20:22:
Heb al een tijdje een Dell V131, maar wil toch weer een Mac. Alleen ben ik bang dat als ik nu een Air koop dat over 2 maanden een nieuwe versie ligt. Dus wat is wijsheid?
Als je kan wachten zou ik ook op de refresh wachten die wellicht nog eind deze maand nog komt. Dan kan je zoals pino85 zegt goedkoper de 2011 versie kopen of voor waarschijnlijk dezelfde prijs de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je met de Air-advies steeds steevast voorbijgaat aan het grootste probleem/voordeel (ligt aan je perspectief) ervan: OS X. Ik moet echt absoluut niks daarvan hebben en dan valt hij bij voorbaat al af, hoe goed hij ook mag zijn. Bootcamp is toch niet ideaal en clean installen van Windows betekent fors minder batterijduur... Ik ben het wel met je eens dat hij qua specs veel beter is dan de huidige concurrentie, maar toch. Ik hoop dat de nieuwe UX31 beter dan de Air wordt (dan maakt het mij in ieder geval niet meer uit dat de volgende Air hem weer gaat voorbijstreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik met je eens. Ik hoef ook absoluut geen mac. Maar als ik een ultrabook zou kopen dan zou ik toch met de gedachte in het achterhoofd zitten dat de air gewoon stukken beter is. Ondanks dat ik weet dat dat apparaat niets voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 01:13:
Ik denk dat je met de Air-advies steeds steevast voorbijgaat aan het grootste probleem/voordeel (ligt aan je perspectief) ervan: OS X. Ik moet echt absoluut niks daarvan hebben en dan valt hij bij voorbaat al af, hoe goed hij ook mag zijn. Bootcamp is toch niet ideaal en clean installen van Windows betekent fors minder batterijduur... Ik ben het wel met je eens dat hij qua specs veel beter is dan de huidige concurrentie, maar toch. Ik hoop dat de nieuwe UX31 beter dan de Air wordt (dan maakt het mij in ieder geval niet meer uit dat de volgende Air hem weer gaat voorbijstreven).
Ik ben het ook volledig met je eens, maar misschien mis ik iets, want we of ik in ieder geval reageerde op:
B0MBACI schreef op zondag 08 april 2012 @ 20:22:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

engadget: 15-inch Samsung Series 9 review (2012)

micro-HDMI ;(
mini-vga ;(
slecht toetsenbord
matig touchpad.

mat 900p scherm. 400 nits.
Geluid "even thinner than average"
fatsoenlijke SSD. Natuurlijk een samsung 830.
Gaat héél erg lang mee op de accu. De folio is er niets bij.
backlit

Ik ben niet direct onder de indruk.

Omdat ik een slecht toetsenbord en touchpad gewoon niet acceptabel vind. Voor de rest zit er best wat leuks tussen, maar dan de prijs... Je krijgt wel iets unieks. Maar ik vind dat je erg veel betaalt daarvoor.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCeQbe.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 21:35
ik moet wel zeggen dat dit voor mij dichtbij de ideale laptop komt dankzij het 15 inch scherm zonder extra gewicht. Dan past mijn laptop makkelijk in mijn rugzak met DSLR camera.

nu nog die prijs wat lager of wat meer concurrentie in het 15 inch 'thin and light' segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Pfff....wat een geld zeg. Doe me dan maar een Vaio SE. Nee, de accu gaat niet zo lang mee, dikker en zwaarder maar nog steeds goed voor een 15". Wel:
- 500e goedkoper
- Hybride GPU
- Full voltage CPU
- Fatsoenlijk tobo en touchpad
- Full HD scherm van erg goede kwaliteit
- Normale poorten

Ik snap best dat je met dusdanig laag gewicht wat concessies moet doen, maar dit gaat imho wel erg ver.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 14:04
Maar bedenk je wel, dat bijvoorbeeld een 15" model van de Air bij Apple ook minstens 1500 dollar gaat kosten. Die prijs is dus niet zo vreemd. Toch had voor die prijs het toetsenbord en touchpad inderdaad feilloos moeten functioneren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De key travel van de nieuwe Series 9 modellen is inderdaad erg kort, maar om het toetsenbord 'slecht' te noemen gaat me te ver.

Het trackpad is even wennen als je fysieke knoppen gewend bent, maar het Elan trackpad reageert erg goed naar mijn mening. Rechter muisklik kan even wennen zijn, maar ik ben ondertussen (ook vanwege andere notebooks) gewend aan twee-vinger-klik voor de rechter muisklik, en dat werkt prima.

BTW: het geteste model (met Sandy Bridge CPU) gaat in Nederland niet uitkomen, enkel in Ivy Bridge variant.

[ Voor 13% gewijzigd door arnoud_h op 10-04-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Cyclonist schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:44:
Maar bedenk je wel, dat bijvoorbeeld een 15" model van de Air bij Apple ook minstens 1500 dollar gaat kosten. Die prijs is dus niet zo vreemd. Toch had voor die prijs het toetsenbord en touchpad inderdaad feilloos moeten functioneren..
Apple vind ik ook overpriced :P
arnoud_h schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:50:
De key travel van de nieuwe Series 9 modellen is inderdaad erg kort, maar om het toetsenbord 'slecht' te noemen gaat me te ver.
Dat is niet dé reden dat ze het tobo ruck vinden ;)
Het trackpad is even wennen als je fysieke knoppen gewend bent, maar het Elan trackpad reageert erg goed naar mijn mening. Rechter muisklik kan even wennen zijn, maar ik ben ondertussen (ook vanwege andere notebooks) gewend aan twee-vinger-klik voor de rechter muisklik, en dat werkt prima.
En de meerwaarde is? :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Cyclonist schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:44:
Een vaio voor 600e:

Geconfigureerd
Intel® CoreTM i3-2350M 2,3 GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium
39,5cm LCD 1366 x 768 + camera
NVIDIA® GeForce® 410M GPU 1GB
500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
Office 2010 Starter
Geen bescherming

Tevens meegeleverd
HDMI(TM) uitgang
Batterij werkt maximaal 4 uur
1 AC-adapter
Draadloos LAN(bgn) + Bluetooth
Alle specificaties weergeven

Is dit kwaliteit voor die prijs? 3jaar garantie is 90 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als dat de sony E serie is: dat is een echt wanproduct. Niet doen.

Goede laptops in dit segment zijn de V131, inspiron 14z en wat er verder nog in de pricewatch staat van asus en in mindere mate samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
JT schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:41:
[...]
Dat is niet dé reden dat ze het tobo ruck vinden ;)
Ze vinden het toetsenbord dan ook niet 'ruck', maar 'so-so'. Da's naar mijn beleving iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:38
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe laptop en aangezien het niet heel erg veel haast heeft stel ik het telkens weer uit...
Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen de HP dm42100ed, de MSi X460DX, de Dell Inspiron 14z en de Dell Vostro V131. Mobiliteit, goede accuduur en max. 2 kg, is erg belangrijk en natuurlijk ook bouwkwaliteit aangezien ik hem veel wil meenemen. En mijn budget had ik zo op max. €600/€700 gezet.

Ik vind het zo toch wel een lastige keuze...het lijkt elkaar allemaal niet veel te ontlopen. Dus als iemand nog iets extra's kan toevoegen over mijn afweging, hoor ik het graag.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of iets als V&A aangeboden: Dell E5420, i5-2520M, win7 Pro, dvd +/- rw, 14" led, Wifi uit V&A. Wel zwaarder dan 2KG, maar ook veel meer waar voor je geld. Hij is wel behoorlijk log in vergelijking met een netbook, overigens.

Ik mis verder nog wat je ermee wilt doen. Ik vind een SSD een must, en dan kom je door het budget al erg snel bij de 14z uit, omdat je daar nu eenmaal de drive kunt vervangen door een SSD. In de lenovo x121e kan je ook een msata-ssd kwijt meen ik.

Lenovo prices IdeaPad Yoga in the UK, reveals a few more laptops on the side

Yikes... Toch wat duurder dan ik had gedacht.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Regeneration schreef op zondag 08 april 2012 @ 23:52:
[...]

Als je kan wachten zou ik ook op de refresh wachten die wellicht nog eind deze maand nog komt. Dan kan je zoals pino85 zegt goedkoper de 2011 versie kopen of voor waarschijnlijk dezelfde prijs de nieuwe.
Ik kan nog wachten heb nog mijn v131 niet verkocht, maar meer dan 1 maand wil ik ook niet wachten.. Dus als eind deze maand apple de air gaat aankondigen zou het super zijn.

Thx voor het meedenken.
Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste