Dat gaat op z'n vroegst begin juli zijn. Pas dan komen de ULV chips van ivy bridge.
Wat wil ik doen met een nieuw aan te schaffen laptop?
Niet zo veel ingewikkelds, internetten, office (word, excel (grote vaak gekoppelde files) en access), filmpje kijken op z'n tijd, muziek beluisteren en zo nu en dan skypen ofzo.
Ik neem de laptop veel mee, dus vandaar liefst niet zo zwaar, max. 2kg, en stevig. En voorkeur gaat uit naar 14". Zo kwam ik dus uit bij de HP dm42100ed, de MSi X460DX, de Dell Inspiron 14z en de Dell Vostro V131.
Bij de aanschaf van een goedkoper exemplaar heb ik natuurlijk nog centjes over voor een SSD
Niet zo veel ingewikkelds, internetten, office (word, excel (grote vaak gekoppelde files) en access), filmpje kijken op z'n tijd, muziek beluisteren en zo nu en dan skypen ofzo.
Ik neem de laptop veel mee, dus vandaar liefst niet zo zwaar, max. 2kg, en stevig. En voorkeur gaat uit naar 14". Zo kwam ik dus uit bij de HP dm42100ed, de MSi X460DX, de Dell Inspiron 14z en de Dell Vostro V131.
Bij de aanschaf van een goedkoper exemplaar heb ik natuurlijk nog centjes over voor een SSD
Er heeft iemand in dit topic een V131 met i5, 3 jaar garantie en backlit tobo te koop voor 525. Hou je genoeg geld over voor een SSD
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
En nu ook in het nederlands: nieuws: Lenovo's W8-ultrabook met ips-touchscreen gaat 1500 euro kosten
http://www.nu.nl/gadgets/...we-schooljaar-omlaag.html
Zou prettig zijn als dat daadwerkelijk dan al gaat gebeuren. Mijn aanschaf gaat toch pas tegen die tijd plaats vinden. Als ben ik bang dat de modellen die ik op het ook heb niet echt binnen die de groep vallen waarvan de prijs lager wordt.
Zou prettig zijn als dat daadwerkelijk dan al gaat gebeuren. Mijn aanschaf gaat toch pas tegen die tijd plaats vinden. Als ben ik bang dat de modellen die ik op het ook heb niet echt binnen die de groep vallen waarvan de prijs lager wordt.
Ik kan er niet warm van worden.
Kijk nu naar het aantal fabrikanten wat op dit moment een fatsoenlijke ultrabook kan maken waar de basiselementen in orde zijn: scherm, toetsenbord, touchpad.
Stel dat er nu nog goedkopere modellen komen. Wat schieten we daarmee op? Dell is de enige die erin kan slagen een fatsoenlijke budget-ultrabook uit te brengen vanwege hun achterlijke kortingsbonnensysteem waardoor de tweaker zo'n 15% goedkoper uit is dan een normale consument. Maar eigenlijk heb ik zelfs daar niet al te veel hoop voor. Maar nu eerst goed spul, en ga daarna pas de prijs en masse verlagen.
Kijk nu naar het aantal fabrikanten wat op dit moment een fatsoenlijke ultrabook kan maken waar de basiselementen in orde zijn: scherm, toetsenbord, touchpad.
Stel dat er nu nog goedkopere modellen komen. Wat schieten we daarmee op? Dell is de enige die erin kan slagen een fatsoenlijke budget-ultrabook uit te brengen vanwege hun achterlijke kortingsbonnensysteem waardoor de tweaker zo'n 15% goedkoper uit is dan een normale consument. Maar eigenlijk heb ik zelfs daar niet al te veel hoop voor. Maar nu eerst goed spul, en ga daarna pas de prijs en masse verlagen.
Ik ben opzoek naar een kleine laptop met ingebouwde 3G functionaliteit waar een simkaart in kan. Ik heb de volgende wensen/eisen aan de laptop.
- Klein en licht( 10 t/m 13 inch)
- Weinig processorkracht nodig (Office, IE)
- Accu die lang mee gaat (7h+)
- Wifi en 3G
- Niet meer dan 1000 euro
Nu heb ik wat rondgekeken en kwam ik het volgende tegen:
Dell Vostro v131: http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/vostro-v131/fs
Hp Probook 5330m: http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=5071212
Sony: http://www.sony.nl/product/vn-s-series
Samsung, Acer, Lenovo, Apple: Niet beschikbaar, niet kleiner als 15 inch of 1000+.
Mijn vraag aan jullie is of ik missschien nog wat heb gemist of dat er toch een 11 inch laptop bestaat met 3G.
- Wifi en 3G
Samsung, Acer, Lenovo, Apple: Niet beschikbaar, niet kleiner als 15 inch of 1000+.
Mijn vraag aan jullie is of ik missschien nog wat heb gemist of dat er toch een 11 inch laptop bestaat met 3G.
Bij Paradigit kun je hem nog vinden, inclusief de sheet battery, voor de lagere prijs.Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:00:
Op dit moment in de aanbieding: pricewatch: Sony Vaio VPCSE1M1E/S.
[ Voor 3% gewijzigd door mrmrmr op 13-04-2012 15:34 ]
Zoals ik al verwachtte, de Z2 kost nu in NL ook een stuk minder; de goedkoopste versie is 1324 euro met i5 en 128gb SSD. Zolang die prijs geld is er bijna geen reden om een andere 1000+ euro ultrabook te halen imho 
In de USA 1649 dollar voor dezelfde versie met PMD op de Sony website, wellicht goedkoper bij andere bronnen
1324 dollar op Ebay bijvoorbeeld
In de USA 1649 dollar voor dezelfde versie met PMD op de Sony website, wellicht goedkoper bij andere bronnen
[ Voor 25% gewijzigd door JT op 13-04-2012 15:50 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
nvm
[ Voor 147% gewijzigd door pino85 op 13-04-2012 15:36 ]
Liefhebber van Tweakers
Maar het is en blijft vreemd in verhouding met bijvoorbeeld de Vaio SE. Die is dan wel iets zwaarder (1,95kg), dikker, maar alsnog is die daar in tegen, wel een ergonomisch fatsoenlijk toetsenbord en touchpad, veeeeel beter scherm die ook nog fullHD is, full voltage hardware + gpu in plaats van die "energiezuinigheid excuus van intell om ulv troep processoren voor extra hoge prijzen te verkopen"... Dan weet ik mijn keuze wel... En dat zou iedereeen denk ik zeker wel weten... Mac levert ten minste nog hun eigen unieke software en het logo waar vooral bij het laatst genoemde jammer genoeg veel mensen heel veel extra voor zouden betalen.Cyclonist schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:44:
Maar bedenk je wel, dat bijvoorbeeld een 15" model van de Air bij Apple ook minstens 1500 dollar gaat kosten. Die prijs is dus niet zo vreemd. Toch had voor die prijs het toetsenbord en touchpad inderdaad feilloos moeten functioneren..
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Als je toch al voor de 1000 euro gaat: geef gewoon die 300 euro meer uit en neem die briljante Vaio Z... Dan ben je gelijk al futureproof + helemaal klaar. De erg lage gewicht, 900p, lange accuduur + de Raid 0 SSD opstelling ga je ook heeeel erg leuk vinden...jefkie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:33:
Ik ben opzoek naar een kleine laptop met ingebouwde 3G functionaliteit waar een simkaart in kan. Ik heb de volgende wensen/eisen aan de laptop.
- Wifi en 3G
Er is nu met die sony shop prijs niet bepaald een reden om voor een andere lichte ultrabook te gaan.
Anders: De vostro!!!
[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 13-04-2012 15:16 ]
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
E6220. Maar dat ding is gruwelijk duur, en heeft imho weinig voordeel boven de V131 (buiten de bouwkwaliteit).jefkie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:33:
Of deur 3: wachten. Maar ik heb het idee dat je heel lang kan wachten op iets fatsoenlijke met 3G. Het meeste bij dell heeft wel 3G, al staat dat bijna nooit in de specs.
De Z is een mooie laptop, maar de batterijduur is niet heel bijzonderVinand schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:13:
[...]
Als je toch al voor de 1000 euro gaat: geef gewoon die 300 euro meer uit en neem die briljante Vaio Z... Dan ben je gelijk al futureproof + helemaal klaar. De erg lage gewicht, 900p, lange accuduur + de Raid 0 SSD opstelling ga je ook heeeel erg leuk vinden...
Er is nu met die sony shop prijs niet bepaald een reden om voor een andere lichte ultrabook te gaan.
Anders: De vostro!!!
Ecodan warmtepomp
Alleen de crappy dell ultrabook en de samsung 15" ultrabook zijn beter... dus het is eigenlijk wel iets bijzonders... Zeker als je nagaat dat het full voltage is.. En dan heb je nog altijd de "gratis" sheet battery... zou dus nog in principe kunnen verdubbelen naar 13, 14 uurtjes.JT schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:51:
[...]
De Z is een mooie laptop, maar de batterijduur is niet heel bijzonder
[ Voor 14% gewijzigd door Vinand op 13-04-2012 15:59 ]
It's back:
http://www.notebookcheck....aptop-Review.72625.0.html
Een HP 14" met 900p en beats audio
Dat was het goede nieuws. Nu het slechte:
Scherm is crap
bouwkwaliteit so-so
toetsenbord idem.
next!
http://www.notebookcheck....aptop-Review.72625.0.html
Een HP 14" met 900p en beats audio
Dat was het goede nieuws. Nu het slechte:
Scherm is crap
bouwkwaliteit so-so
toetsenbord idem.
next!
Tja, what else is new... 
Bijzondere tijden ga je ook niet vinden in deze klasse gezien het gebrek aan ruimte voor een grote accu. En full-voltage is niet echt een reden waarom het nog meer bijzonder is, een full voltage cpu verbruikt met surfen niks meer dan een low voltage variant. Maar nogmaals, wel een goede score van de Z
13-14 uur ga je niet redden, 5-6 uur met surfen + wlan, dubbel met sheet battery. Alsnog een mooie tijd en meer dan ik had verwacht, maar imho nog steeds niet extreem bijzonderVinand schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:58:
[...]
Alleen de crappy dell ultrabook en de samsung 15" ultrabook zijn beter... dus het is eigenlijk wel iets bijzonders... Zeker als je nagaat dat het full voltage is.. En dan heb je nog altijd de "gratis" sheet battery... zou dus nog in principe kunnen verdubbelen naar 13, 14 uurtjes.
[ Voor 3% gewijzigd door JT op 14-04-2012 00:21 ]
Ecodan warmtepomp
Ik vind de full-voltage anders een behoorlijk selling point ten opzichte van bijvoorbeeld de zenbook...
100% met je eens. Maar zoals je zelf al zo vaak hebt gezegd is het niet zo dat een full voltage cpu per definitie meer stroom gebruikt. Dat geld alleen bij full load situaties, niet bij surfen, muziek luisteren, filmpje kijken enz.Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:17:
Ik vind de full-voltage anders een behoorlijk selling point ten opzichte van bijvoorbeeld de zenbook...
Ecodan warmtepomp
Als je toch alleen gaat internetten, browsen en een muziekje luisteren... Koop dan een atom, amd fusion netbookje ofzo en bouw er een ssd in... Vaio Z is bedoeld voor het echte werk.. Lichtroom, photoshop, heavy multitasken, renderen en toch mobiel zijn.. Dan heb je bij de vaio z al gauw 40%, 50% meer performance dan die ulv troep van intell. (Wanneer leert iedereen het nou dat ULV + Ultrabook benaming niks meer dan een erg slimme marketing truuk is van intell)... Gewoon een mooie excuus van intell om extra hoge prijzen te vragen voor die trage ulv chips...JT schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:22:
[...]
100% met je eens. Maar zoals je zelf al zo vaak hebt gezegd is het niet zo dat een full voltage cpu per definitie meer stroom gebruikt. Dat geld alleen bij full load situaties, niet bij surfen, muziek luisteren, filmpje kijken enz.
Dat is mijn punt ook helemaal niet. Jij vind de accuduur extra bijzonder vanwege de full voltage cpu. Maar die mooie accuduur wordt gehaald in situaties waarin een full voltage cpu 0 extra stroom verbruikt tov een ulv variant. Dus imho is het dan niet extra bijzonder omdat een full voltage cpu in het scenario van lange accuduur niks extra verbruikt tov ulv. Bij full-load merk je namelijk (logischerwijs) dat het een fv cpu is; de accuduur blijft dan onder een uur. Het bijzondere van de fv cpu in de Z is dat het qua koeling werkt. En voor 1324 is het een geniaal apparaat.
Ecodan warmtepomp
Aah ok! Daar heb je zeker gelijk in! Sorry dan had ik je dus verkeerde begrepenJT schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 23:52:
Dat is mijn punt ook helemaal niet. Jij vind de accuduur extra bijzonder vanwege de full voltage cpu. Maar die mooie accuduur wordt gehaald in situaties waarin een full voltage cpu 0 extra stroom verbruikt tov een ulv variant. Dus imho is het dan niet extra bijzonder omdat een full voltage cpu in het scenario van lange accuduur niks extra verbruikt tov ulv. Bij full-load merk je namelijk (logischerwijs) dat het een fv cpu is; de accuduur blijft dan onder een uur. Het bijzondere van de fv cpu in de Z is dat het qua koeling werkt. En voor 1324 is het een geniaal apparaat.
Ik denk dat we op dezelfde lijn zitten dat we iedereen voor gek kunnen verklaren als ze een andere ultrabook boven de duizend kopen maar niet de Z
ik wil een nieuwe laptop gaan kopen, en mijn oog is gevallen op de vostro 131 vanwege zijn kleine formaat, zachte prijs en toch goede rekenkracht. Nu vraag ik me af of er een ivy bridge refresh aan zit te komen voor de 131, of dat ik daar niet op hoef te wachten! Of komt er misschien van een andere laptopfabrikant iets vergelijkbaars uit met ivy?
Verwijderd
Het is geen Apple, ik ben er zeker van dat een refresh dan geen Vostro V131 gaat heten.
Ik heb de Vostro V131, deze notebook bevalt me prima. Hou er wel rekening mee dat het een zakelijke notebook betreft dus geen game-topper.
Ik heb de Vostro V131, deze notebook bevalt me prima. Hou er wel rekening mee dat het een zakelijke notebook betreft dus geen game-topper.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2012 21:25 . Reden: typo ]
Imho is het nuVinand schreef op zondag 15 april 2012 @ 08:01:
[...]
Aah ok! Daar heb je zeker gelijk in! Sorry dan had ik je dus verkeerde begrepen.
Ik denk dat we op dezelfde lijn zitten dat we iedereen voor gek kunnen verklaren als ze een andere ultrabook boven de duizend kopen maar niet de Z
<650: V131
<1000: NP900
>1000 Vaio Z
Ecodan warmtepomp
Full voltage zegt ook niet alles sinds een jaar of 15 kunnen CPU's ook throttelen en dan gaat de cpu speed flink omlaag, net zoiets als met een Ferrari met 400 pk op de Amsterdamse ring rijden
Of het ding wordt heet/lawaaig ect.

Het blijft een compromis tussen kwaliteit en prijs, nieuwkopers betalen sowieso de hoofdprijs.
Of het ding wordt heet/lawaaig ect.
Het blijft een compromis tussen kwaliteit en prijs, nieuwkopers betalen sowieso de hoofdprijs.
[ Voor 24% gewijzigd door RAAF12 op 15-04-2012 21:58 ]
Iets lager heb je ook nog de inspiron 14z.JT schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:26:
[...]
Imho is het nu
>1000 Vaio Z
En de 'nieuwe' v131 met ivy bridge. Daar is nog niets over bekend. maar ik verwacht een i7-3612QM, een quadcore met een tdp van 35W. Als die komt dan zal hij wel inchecken rond de €800. Dus daar zou ik niet direct op wachten.
Ja maar dat is het nou met de Z, die heeft daar geen last van. Het WERKT allemaal d.m.v. de geniale koeling, anders zou ik hem nooit goed en bijzonder gevonden hebben, net zoals ik om dezelfde reden niet gauw een "game machine" van MSI zou nemen.RAAF12 schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:36:
Full voltage zegt ook niet alles sinds een jaar of 15 kunnen CPU's ook throttelen en dan gaat de cpu speed flink omlaag, net zoiets als met een Ferrari met 400 pk op de Amsterdamse ring rijden
Of het ding wordt heet/lawaaig ect.![]()
De MSI's hebben anders enorm goede koeling. Althans, de high-end lijnen. De GE*** midrange lijn is ruk, ja.
Edit: er staat weer een leuke laptop op V&A: V&A aangeboden: Lenovo Thinkpad T420s (417032U)
Edit: er staat weer een leuke laptop op V&A: V&A aangeboden: Lenovo Thinkpad T420s (417032U)
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 13:39 ]
Alsnog is het veruit de beste deal om bij de high end line eigenlijk een Alienware te kiezen in plaats van een MSI, dus daar heb ik eigenlijk in dat aspect niet naar gekekenVerwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:38:
De MSI's hebben anders enorm goede koeling. Althans, de high-end lijnen. De GE*** midrange lijn is ruk, ja.
Verwijderd
Ik zoek voor mijn vrouw, die voornamelijk internet en wat muziek luistert, een laptop die vooral een beetje goede batterijduur heeft. Dus kwam ik bij de Vostro V131 uit. Alleen is dat scherm wat klein... Het is altijd het een of het ander met laptops.
Budget was eigenlijk zo'n 500 euro dus we zijn al duurder uit met die V131. De review hier op Tweakers was okay, maar ik lees elders toch aardig wat opmerkingen over de niet al te robuuste plastic behuizing...?
Ik vind het uitkiezen van een laptop altijd een hel. Er zijn veel te veel types. Ik stel liever een pc samen onderdeel voor onderdeel...
Zijn er nog meer low budget thin&light laptops die een goede batterij duur hebben en wellicht een iets groter scherm?
Ik vind het uitkiezen van een laptop altijd een hel. Er zijn veel te veel types. Ik stel liever een pc samen onderdeel voor onderdeel...
Zijn er nog meer low budget thin&light laptops die een goede batterij duur hebben en wellicht een iets groter scherm?
Inspiron 14z, de rest is verre van low budget AFAIK.
Ecodan warmtepomp
Ik zou een bod doen op die thinkpad, anders kom je imo inderdaad bij de inspiron 14z uit. Zie die mooie sheet van mij:
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8"
Hmm.. interesting update bij Lenovo. In de pdf van Engadget is een plaatje terug te vinden bij de X220 pagina (32), dat daar niet hoort
Zou dit 'm dan gaan worden? Hij ziet er zonder dat klassieke thinkpad toetsenbord wel nog een stuk strakker uit vind ik zelf, het typen met dat nieuwe type chicklet heb ik nog niet getest.

http://www.engadget.com/2...iver-ivy-bridge-june-5th/

http://www.engadget.com/2...iver-ivy-bridge-june-5th/
[ Voor 10% gewijzigd door Cyclonist op 18-04-2012 13:07 ]
Is deze nog steeds te koop?JT schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:27:
Er heeft iemand in dit topic een V131 met i5, 3 jaar garantie en backlit tobo te koop voor 525. Hou je genoeg geld over voor een SSD
Is het verstandig om in plaats van nu een ultrabook te kopen, te wachten op een eventuele pricedrop(najaar) en ivy bridge cpu's? Want mijn broer zit binnenkort zonder notebook(oude arrandale i5 notebook gaat weg).
Het is toch wat, tijdelijk geen notebook hebben.
Het is toch wat, tijdelijk geen notebook hebben.
Intel doet niet aan price drops, als er iets is op de markt wat aan je wensen voldoet, dan kan je dat beter kopen als je dat wil. Wachten heeft meestal niet zoveel zin.
offtopic:
Ik stuur je een Dm met de link erin, anders word dit topic te veel vervuild
Ik stuur je een Dm met de link erin, anders word dit topic te veel vervuild
Liefhebber van Tweakers
Sinds de preview van de ultrabook series 9 van de CES ben ik al geinteresseerd in de nieuwe series 9: video: Samsung Ultrabooks Series 9 en 5 (niet de huidige, met dat 'dunne' zilveren randje).
Volgens de review en verschillende tech-sites komt deze nieuwe series 9 uit met Ivy bridge. Gezien de wisselende berichten over de release van Ivy bridge ben ik aan het afwegen of ik nog langer kan wachten tot mijn aanschaf, of een alternatief moet zoeken.
Nu kom ik echter op Amazon en de amerikaanse retailer JR de nieuwe 9 series (in ieder geval in nieuwe behuizing) tegen: http://www.amazon.co.uk/S...TF8&qid=1334788891&sr=8-1
en deze is ook te bestellen vanuit Nederland.
De processor die daarin zit is een i5 2467M. Nu is mijn vraag, is deze i5 2467M een Ivy bridge processor? (lijkt me sterk), en wat is het verschil tussen deze processor en Ivy bridge (in andere woorden, het wachten waard)?
En waarom kan ik deze notebook met in ieder geval de nieuwe 9-serie behuizing nergens terugvinden in de pricewatch of andere aankondigingen?
Volgens de review en verschillende tech-sites komt deze nieuwe series 9 uit met Ivy bridge. Gezien de wisselende berichten over de release van Ivy bridge ben ik aan het afwegen of ik nog langer kan wachten tot mijn aanschaf, of een alternatief moet zoeken.
Nu kom ik echter op Amazon en de amerikaanse retailer JR de nieuwe 9 series (in ieder geval in nieuwe behuizing) tegen: http://www.amazon.co.uk/S...TF8&qid=1334788891&sr=8-1
en deze is ook te bestellen vanuit Nederland.
De processor die daarin zit is een i5 2467M. Nu is mijn vraag, is deze i5 2467M een Ivy bridge processor? (lijkt me sterk), en wat is het verschil tussen deze processor en Ivy bridge (in andere woorden, het wachten waard)?
En waarom kan ik deze notebook met in ieder geval de nieuwe 9-serie behuizing nergens terugvinden in de pricewatch of andere aankondigingen?
De ivy bridges beginnen met een 3, en komen pas in juni op z'n vroegst. De ULV varianten. Daarom kan je die niet vinden.
Vraagje, als je nu de Dell XPS 14z hebt tegenover de Inspiron 14z, wat is dan het wezenlijke verschil? Nu er weer goede kortingsbonnen van Dell door de lucht vliegen is een iets duurder uitgangspunt misschien wel interessant, dacht ik zo...
Iemand hier inzicht in?
Iemand hier inzicht in?
Met de huidie 15% kortingsbon, die ook op epp werkt, is de 14z inderdaad echt spotgoedkoop. Ik zou alleen de V131 nemen omdat die nu eenmaal een stuk betere accuduur heeft, uit het hoofd.
nieuws: Dell geeft Alienware-laptops een upgrade en stopt met M11x
Jammer...
nieuws: Dell geeft Alienware-laptops een upgrade en stopt met M11x
Jammer...
Ja, zo wordt het wel lastig... Eigenlijk wilde ik wel minimaal een 14" scherm. Zit er trouwens nog verschil tussen de kwaliteit van de schermen van de V131, de XPS 14z en de Inspiron 14z? Hoe kan ik de accuduur eigenlijk vergelijken? Volgens mij is dat erg lastig
Overigens is de epp korting plus kortingsbon 15%, minder voordelig dan de Shopkorting/Haalmeeruitjecard plus de kortingsbon...en drie dubbel korting pakken lijkt me niet mogelijk (schat ik zo in)
De bonnen zijn geldig tot de 22ste, ik heb nog een paar dagen om te twijfelen
Overigens is de epp korting plus kortingsbon 15%, minder voordelig dan de Shopkorting/Haalmeeruitjecard plus de kortingsbon...en drie dubbel korting pakken lijkt me niet mogelijk (schat ik zo in)
De bonnen zijn geldig tot de 22ste, ik heb nog een paar dagen om te twijfelen
Reviews. anandtech heeft de V131 en XPS 14z gereviewd. En de inspiron zit er tussenin.Kwesiq schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:38:
Ja, zo wordt het wel lastig... Eigenlijk wilde ik wel minimaal een 14" scherm. Zit er trouwens nog verschil tussen de kwaliteit van de schermen van de V131, de XPS 14z en de Inspiron 14z? Hoe kan ik de accuduur eigenlijk vergelijken? Volgens mij is dat erg lastig
Dat kan dus welOverigens is de epp korting plus kortingsbon 15%, minder voordelig dan de Shopkorting/Haalmeeruitjecard plus de kortingsbon...en drie dubbel korting pakken lijkt me niet mogelijk (schat ik zo in)
De sheet heb ik sowieso gebruikt, superhandig trouwens (thanks!). Maar epp+kortingsbon, ook met aanpassing URL lukt me niet. er gebeurt niets tenminste.
Maar goed de shopkorting van 7% plus 15% van de bon is al een flinke korting, natuurlijk.
De V131 en de XPS14z ontlopen elkaar niet zo veel, volgens de benchtests. V131 heeft wel betere accu scores en de xps betere scherm scores....verder zit het erg dicht op elkaar (xps op meeste punten net ietsjes beter)
Als de Inspiron 14z ertussen zit, wordt dat wellicht mijn keuze...dan kan ik binnen mijn budget ook nog een SSD kopen.
Anyway, thanks voor de input!
Maar goed de shopkorting van 7% plus 15% van de bon is al een flinke korting, natuurlijk.
De V131 en de XPS14z ontlopen elkaar niet zo veel, volgens de benchtests. V131 heeft wel betere accu scores en de xps betere scherm scores....verder zit het erg dicht op elkaar (xps op meeste punten net ietsjes beter)
Als de Inspiron 14z ertussen zit, wordt dat wellicht mijn keuze...dan kan ik binnen mijn budget ook nog een SSD kopen.
Anyway, thanks voor de input!
[ Voor 10% gewijzigd door Kwesiq op 19-04-2012 15:05 ]
Omdat in het grootste gedeelte van de wereld de New Series 9 pas uitkomt als Intel zijn Ivy Bridge processoren heeft geïntroduceerd.sanderbz schreef op donderdag 19 april 2012 @ 00:53:
Het model wat in de US en UK verkocht wordt is inderdaad nog het Sandy Bridge model.
Voor jouw referentie:
2011 Series 9: NP900X3A-XXXXX
New Series 9 (Sandy Bridge) : NP900X3B-XXXXX
New Series 9 (Ivy Bridge) : NP900X3C-XXXXX
Ik zag de Acer Aspire S5, maar die heeft de usb 3,0 ports etc in een special ding zitten dat je door 1 knop omlaag kunt laten komen, maar mij lijkt dat dit snel kapot gaat? En heeft iemand ervaring met de Aspire S3? Want ik ben opzoek in iedergeval een stijlvolle ultrabook, of een strakke ultrabook. 256gb SSD en uiteraard ga ik er een klein HDD'tje aanhangen voor mijn bestanden..
S3 is in mijn mening een enorme miskoop.. Erg slechte accuduur voornamelijk (nauwelijks 3 uur kun je eruit krijgen), belachelijk slechte bouwkwaliteit ook.. Ik hoor ook wel verhalen over hitte problemen. Kun je beter naar de Samsung alternatief kijken..itsFuzeh schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:52:
Ik zag de Acer Aspire S5, maar die heeft de usb 3,0 ports etc in een special ding zitten dat je door 1 knop omlaag kunt laten komen, maar mij lijkt dat dit snel kapot gaat? En heeft iemand ervaring met de Aspire S3? Want ik ben opzoek in iedergeval een stijlvolle ultrabook, of een strakke ultrabook. 256gb SSD en uiteraard ga ik er een klein HDD'tje aanhangen voor mijn bestanden..
En als je boven de duizend euro gaat kijken (goede kwaliteit apparaat + 256 ssd) en je gaat niet voor jezelf een Sony Vaio Z samenstellen, dan word je nu ook sinds de prijsverlaging van ongeveer 600 euro voor gek verklaard. Heeft zo een beetje het beste beeldscherm, bouw kwaliteit, 1,175kg gewicht, featureset in aansluitingen, 3G, RAID 0 SSD. op een na langste accuduur (13") en Full Voltage CPU (zo een 50% meer performance dan welke ultrabook je ook kan vinden)... Alleen het toetsenbord met erg lichte slag is een ergonomische minpunt van de laptop... Net zoals bij de MB AIR...
Twee vragen: Vriendin zit met een budget van €500,- tot €600,-. Ik als tweaker kijk natuurlijk naar het technische aspect. Voor haar is het uiterlijk ook heel belangrijk. Zijn er voor die prijs (bijna-)ultrabooks te scoren?
Voor mezelf/studie ben ik ook aan het kijken naar een ultrabook. De UX31E-RY010V staat bovenaan mijn lijstje nu. Zijn er misschien nog mensen hier die het daarmee oneens zijn en betere alternatieven kunnen aanraden? In mijn geval gaat het budget iets verder, tot zo'n €1300,- ben ik wel bereid aan miijn nieuwe ultrabook uit te geven.
Bedankt alvast voor jullie advies!
Voor mezelf/studie ben ik ook aan het kijken naar een ultrabook. De UX31E-RY010V staat bovenaan mijn lijstje nu. Zijn er misschien nog mensen hier die het daarmee oneens zijn en betere alternatieven kunnen aanraden? In mijn geval gaat het budget iets verder, tot zo'n €1300,- ben ik wel bereid aan miijn nieuwe ultrabook uit te geven.
Wat betreft de UX31, ik zou persoonlijk wachten op de nieuwe Ivy Bridge versies (UX31A).Torrentus schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:07:
Twee vragen: Vriendin zit met een budget van €500,- tot €600,-. Ik als tweaker kijk natuurlijk naar het technische aspect. Voor haar is het uiterlijk ook heel belangrijk. Zijn er voor die prijs (bijna-)ultrabooks te scoren?
Hebben toch weer een iets snellere processor, welke bovendien ook wat zuiniger is. Grafische chip moet ook een stuk sneller zijn, maar weet niet hoeveel waarde je daaraan hecht.
Ook is het toetsenbord backlit en heeft het ipv één USB 3.0, maar liefst twee USB 3.0 poorten
Waarschijnlijk zullen ze ook een ander toetsenbord en touchpad gebruikt hebben, omdat de meesten er niet echt over te spreken waren bij de UX31E.
Misschien wel één van de leukste verbeteringen is de keuze voor het scherm. Je kan bij de opvolger zelfs kiezen voor een Full HD IPS scherm.
Al met al een aardige verbetering to.v. de UX31E.
Zelf had ik in februari bijna een UX31 gekocht, maar toen ik hoorde over de opvolger heb ik toch maar besloten om te wachten. Omdat ik zelf vrij veel aan photoshoppen doe, wil ik wel een IPS scherm erin.
Dus, moet je voor jezelf even afwegen of je het waard gaat vinden. De prijzen van de UX31A zullen waarschijnlijk ongeveer hetzelfde zijn (1300 euro), voor een IPS scherm zal je waarschijnlijk wel bij moeten betalen (1400-1500?)
De huidige UX31E modellen inmiddels al in prijs verlaagd zie ik, met zo'n 100 euro. Maakt het misschien iets makkelijker voor je
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Erg nuttige informatie! Ga ik zeker op wachten dan..Yellowneck schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:21:
[...]
Wat betreft de UX31, ik zou persoonlijk wachten op de nieuwe Ivy Bridge versies (UX31A).
Hebben toch weer een iets snellere processor, welke bovendien ook wat zuiniger is. Grafische chip moet ook een stuk sneller zijn, maar weet niet hoeveel waarde je daaraan hecht.
Ook is het toetsenbord backlit en heeft het ipv één USB 3.0, maar liefst twee USB 3.0 poorten.
Waarschijnlijk zullen ze ook een ander toetsenbord en touchpad gebruikt hebben, omdat de meesten er niet echt over te spreken waren bij de UX31E.
Misschien wel één van de leukste verbeteringen is de keuze voor het scherm. Je kan bij de opvolger zelfs kiezen voor een Full HD IPS scherm.
Al met al een aardige verbetering to.v. de UX31E.
Zelf had ik in februari bijna een UX31 gekocht, maar toen ik hoorde over de opvolger heb ik toch maar besloten om te wachten. Omdat ik zelf vrij veel aan photoshoppen doe, wil ik wel een IPS scherm erin.
Dus, moet je voor jezelf even afwegen of je het waard gaat vinden. De prijzen van de UX31A zullen waarschijnlijk ongeveer hetzelfde zijn (1300 euro), voor een IPS scherm zal je waarschijnlijk wel bij moeten betalen (1400-1500?)
De huidige UX31E modellen inmiddels al in prijs verlaagd zie ik, met zo'n 100 euro. Maakt het misschien iets makkelijker voor je
Vaio Z, zie boven jouw post.
Ecodan warmtepomp
Ik twijfel eigenlijk over de Z. Ik zie eigenlijk als enige voordeel het veel betere scherm. Bij de versie in de pricewatch krijg je een i5-2410M (WTF? De meest low end i5 in zo'n apparaat?), en die is niet echt significant sneller dan een ULV i5. En over de bouwkwaliteit heb ik persoonlijk ook mijn twijfels. De air bijvoorbeeld is een stuk stijver. En dan heb je het toetsenbord en touchpad, maar veel beters is er buiten de air niet. Dus dat is ook niet echt een argument.
Niet significant, ongeveer 35, 40% is niet significant? Ik denk dat je de review en OOK je eigen uitspraken over ulv plosteling vergeten ben... Meestal ben ik het met je eens... maar nu absoluut niet.. bouwkwaliteit van de Z is alles behalve twijfelachtig.. Zo een beetje de beste credentials op het gebied van productie van alle laptops die in de wereld geproduceerd word.. En stijfheid is juist een hele rare keuze om een bouwkwaliteit op te baseren.. Wederom ook een uitspraak van jouw... Aluminium is stijf en dat is niet bepaald een goede keuze voor bouwkwaliteit aangezien het ook erg veel warmte en stroom geleid.. Ik heb de Vaio Z al een enorme stresstest laten voortduren aan het flexibele scherm en ik kan je absoluut verzekeren dat dit ding veeeeel degelijker is dan de aluminium breekbare macbooks als voorbeeld.Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:22:
Ik twijfel eigenlijk over de Z. Ik zie eigenlijk als enige voordeel het veel betere scherm. Bij de versie in de pricewatch krijg je een i5-2410M (WTF? De meest low end i5 in zo'n apparaat?), en die is niet echt significant sneller dan een ULV i5. En over de bouwkwaliteit heb ik persoonlijk ook mijn twijfels. De air bijvoorbeeld is een stuk stijver. En dan heb je het toetsenbord en touchpad, maar veel beters is er buiten de air niet. Dus dat is ook niet echt een argument.
Daarnaast vergis je je ook over de 2410m:
Dit is de processor die je in de basis configuratie krijgt..
Intel®Core(TM)i5-2450M,2.50GHz
met Intel® Turbo Boost Technology tot 3.10 Ghz met 3 MB L3 Cache
(De 2410 kan nieteens meer gekozen worden.)
desalniettemin is het een logische reactie van jou aangezien je niet echt bekend staat als een Sony fan

pricewatch: Sony Vaio VPCZ21L9E (Zwart), of is hij bij sony goedkoper? Ik ben te lui om te kijken op dit moment.
En als ik reviews: Sony Vaio Z: ultra-concurrent met losse gpu nasla, dan lijkt het verschil in de praktijk vaak minder. Ik zou zeggen dat het verschil met de U31x (toegegeven, met i7 ULV) average 10% is. Dat vind ik zelf wel raar.
En het bouwkwaliteit argument breng ik vooral omdat anandtech niet bepaald tevreden was over de uitvoering. Als ik op zoek was naar een notebook in dit segment zou ik waarschijnlijk ook de sony nemen (met als voornaamste argument dat er niets beters is, want dat is zo).
En als ik reviews: Sony Vaio Z: ultra-concurrent met losse gpu nasla, dan lijkt het verschil in de praktijk vaak minder. Ik zou zeggen dat het verschil met de U31x (toegegeven, met i7 ULV) average 10% is. Dat vind ik zelf wel raar.
En het bouwkwaliteit argument breng ik vooral omdat anandtech niet bepaald tevreden was over de uitvoering. Als ik op zoek was naar een notebook in dit segment zou ik waarschijnlijk ook de sony nemen (met als voornaamste argument dat er niets beters is, want dat is zo).
Bij sony inderdaad goedkoper (1323Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:16:
pricewatch: Sony Vaio VPCZ21L9E (Zwart), of is hij bij sony goedkoper? Ik ben te lui om te kijken op dit moment.
Tsja, maar als ik 256 SSD (hoe kom je bij RAID 0? is dat wat ze met '3rd generation SSD' bedoelen?), het full HD scherm, de accu, enz. opkrik naar door jou genoemde levels kom ik ergens inde 1600-1900 euro range uit?Vinand schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:15:
[...]
S3 is in mijn mening een enorme miskoop.. Erg slechte accuduur voornamelijk (nauwelijks 3 uur kun je eruit krijgen), belachelijk slechte bouwkwaliteit ook.. Ik hoor ook wel verhalen over hitte problemen. Kun je beter naar de Samsung alternatief kijken..
En als je boven de duizend euro gaat kijken (goede kwaliteit apparaat + 256 ssd) en je gaat niet voor jezelf een Sony Vaio Z samenstellen, dan word je nu ook sinds de prijsverlaging van ongeveer 600 euro voor gek verklaard. Heeft zo een beetje het beste beeldscherm, bouw kwaliteit, 1,175kg gewicht, featureset in aansluitingen, 3G, RAID 0 SSD. op een na langste accuduur (13") en Full Voltage CPU (zo een 50% meer performance dan welke ultrabook je ook kan vinden)... Alleen het toetsenbord met erg lichte slag is een ergonomische minpunt van de laptop... Net zoals bij de MB AIR...
Als je 256gb SSD wilt dan betaal je wel een aso bedrag extra. Maar goed, een Acer is echt wel supermager als ultrabook. Beter dan een Samsung NP900 halen voor 949 en zelf 256gb SSD in stoppen.
- Goede accuduur in vergelijking met de meeste ultrabooks met de mogelijkheid voor zo een sheet battery die je er momenteel zelfs gratis bij krijgt!
- Topscherm, voor 40e meer full HD
- RAID 0 SSD
- 1,18kg
- Full voltage i5, grofweg 25% sneller volgens benchmarks van notebookcheck
- Thunderbolt
- TPM en vingerafdrukherkenning. Misschien voor sommigen niet echt een plus, maar zit er wel bij.
- Mogelijkheid tot een dock met DVD of BR writer én externe GPU
- Mogelijkheid voor 3G
2000 euro voor zo een apparaat vind ik moeilijk te verantwoorden tov bepaalde ultrabooks, maar 1349e (inc backlit tobo) vind ik een ander verhaal.
Bouwkwaliteit excelleert niet maar is imho ruim voldoende. Ik kan wel wat dingen noemen:Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:22:
- Goede accuduur in vergelijking met de meeste ultrabooks met de mogelijkheid voor zo een sheet battery die je er momenteel zelfs gratis bij krijgt!
- Topscherm, voor 40e meer full HD
- RAID 0 SSD
- 1,18kg
- Full voltage i5, grofweg 25% sneller volgens benchmarks van notebookcheck
- Thunderbolt
- TPM en vingerafdrukherkenning. Misschien voor sommigen niet echt een plus, maar zit er wel bij.
- Mogelijkheid tot een dock met DVD of BR writer én externe GPU
- Mogelijkheid voor 3G
2000 euro voor zo een apparaat vind ik moeilijk te verantwoorden tov bepaalde ultrabooks, maar 1349e (inc backlit tobo) vind ik een ander verhaal.
[ Voor 6% gewijzigd door JT op 23-04-2012 00:02 ]
Ecodan warmtepomp
Je krijgt geen thunderbolt, maar een propetaire aansluiting die intern hetzelfde werkt. Het gaat niet gebeuren dat er in de toekomst extra apparaten voor komen.
Als je de gratis sheet batterij erbij krijgt, dan snap ik het enthousiasme. Misschien komt er over een paar jaar iets waar ik niets op aan te merken heb
En over een andere boeg: vandaag, of volgende week maandag, is de dag dat de NDA van ivy bridge afloopt. Ik ben benieuwd...
Als je de gratis sheet batterij erbij krijgt, dan snap ik het enthousiasme. Misschien komt er over een paar jaar iets waar ik niets op aan te merken heb
En over een andere boeg: vandaag, of volgende week maandag, is de dag dat de NDA van ivy bridge afloopt. Ik ben benieuwd...
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 00:51 ]
Ik snap dat er ook op de Z wat aan te merken valt (ik vind vooral de speakertjes, of wat er voor door moet gaan, niet te filmen zo slecht) maar het is niet zo dat deze geen meerwaarde heeft tov reguliere ultrabooks
Ecodan warmtepomp
De toekomstige ultrabooks krijgen wel zeker Thunderbolt.. De Aspire S5 krijgt ook zo'n poort.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:49:
Je krijgt geen thunderbolt, maar een propetaire aansluiting die intern hetzelfde werkt. Het gaat niet gebeuren dat er in de toekomst extra apparaten voor komen.
tja... Voor die SSD betaal je gewoon een "Sony/Dell" bedrag.. Kun je beter zelf eentje kopen en erin stoppen.Torrentus schreef op zondag 22 april 2012 @ 23:43:
[...]
Tsja, maar als ik 256 SSD (hoe kom je bij RAID 0? is dat wat ze met '3rd generation SSD' bedoelen?), het full HD scherm, de accu, enz. opkrik naar door jou genoemde levels kom ik ergens inde 1600-1900 euro range uit?
Met FULL HD scherm en de (gratis) extra batterij kom ik uit onder de 1400 euro... En tevens als je FULLHD niet noodzakelijk vind is de 900p scherm al erg fijn en van erg goede kwaliteit (erg goede kleurenaccuraat, goede kijkhoeken + hoge helderheid). Veeeeel beter dan die HD+ troep die acer gebruikt
Gaat toch lastig worden in een Z aangezien daar niet een standaard 2.5" of 1.8" SATA SSD in zit maar een custom module met 2 SSD's en controller in een andere form-factor
ooh dat is feest, Sony Belony!!Sick Nick schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:56:
Gaat toch lastig worden in een Z aangezien daar niet een standaard 2.5" of 1.8" SATA SSD in zit maar een custom module met 2 SSD's en controller in een andere form-factor
Maar goed, dat zal denk ik ook de hoge snelheid en uiteraard de RAID 0 opstelling verklaren...
De SSD's zelf zijn niet van Sony, maar in het geval van de Z2 is het een en ander te verklaren door het formaat
Zo een dun ding, koeling van een full voltage CPU én 2 SSD's, dan kan je echt niet 2 1,8" SSD's kwijt.
Ecodan warmtepomp
De SSD's komen van Samsung. Sony produceert naar mijn idee geen opslagmedia in de vorm van HDD/SSD...JT schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:41:
De SSD's zelf zijn niet van Sony, maar in het geval van de Z2 is het een en ander te verklaren door het formaatZo een dun ding, koeling van een full voltage CPU én 2 SSD's, dan kan je echt niet 2 1,8" SSD's kwijt.
Zou het denk je eigenlijk mogelijk kunnen zijn om de SSD's te kunnen opstellen in RAID1, of is er daar een hele andere soort opstelling en engineering voor nodig? Nu ben ik eigenlijk niet geintresseerd om het te zo aan te schaffen, maar het lijkt me wel handig voor sommige mensen die erg afhankelijk zijn van hun informatie op de laptop die ze absoluut niet mogen kwijtraken...
RAID 1 heb je niks aan als je je laptop kwijt raakt.
/flauw
Kwestie van driverondersteuning vermoed ik. Zal straks eens in de bios van m'n Z1 kijken
/flauw
Kwestie van driverondersteuning vermoed ik. Zal straks eens in de bios van m'n Z1 kijken
Ecodan warmtepomp
http://forum.notebookrevi...o-z2-photos-teardown.htmlVinand schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:04:
[...]
De SSD's komen van Samsung. Sony produceert naar mijn idee geen opslagmedia in de vorm van HDD/SSD...
Zou het denk je eigenlijk mogelijk kunnen zijn om de SSD's te kunnen opstellen in RAID1, of is er daar een hele andere soort opstelling en engineering voor nodig? Nu ben ik eigenlijk niet geintresseerd om het te zo aan te schaffen, maar het lijkt me wel handig voor sommige mensen die erg afhankelijk zijn van hun informatie op de laptop die ze absoluut niet mogen kwijtraken...
Schijnt een soort van PCI-e aansluiting te hebben. Niet iets wat je zo in de winkel kan kopen.
Ik wil ook graag een Ultrabook kopen.
Ik heb momenteel een Alienware die ik verwacht voor ongeveer 1100 euro te kunnen verkopen.
Nu wou ik eigenlijk minder geld uitgeven en wat geld opzij leggen, maar ik houd voorlopig mijn budget ook op 1100 euro dan maar.
Nu kwam ik uit bij de goedkoopste Dell XPS 13", die is 999 euro ex btw wat neerkomt op zo'n 1200 euro, eigenlijk wel boven budget, maar ik hoor wel eens wat over kortingscodes?
Hebben jullie een aanrader voor mij? Mijn eisen zijn:
Licht, klein, 5 uur accuduur (bij redelijk gebruik, internet, muziek, programmeren) > alle ultrabooks?
128gb ssd is in principe genoeg, maar 256gb ssd zou toch wel fijn zijn.
4gb ram
Een fatsoenlijke processor.
Volgens mij voldoet de goedkoopste XPS 13" daar wel aan?
Ook nog één vraagje mbt gamen. Wat voor soort spellen zijn met zo'n Intel HD ding nog wel te doen? Het is echt geen vereiste dat het moet kunnen, maar ik vroeg het me af.
Ik heb momenteel een Alienware die ik verwacht voor ongeveer 1100 euro te kunnen verkopen.
Nu wou ik eigenlijk minder geld uitgeven en wat geld opzij leggen, maar ik houd voorlopig mijn budget ook op 1100 euro dan maar.
Nu kwam ik uit bij de goedkoopste Dell XPS 13", die is 999 euro ex btw wat neerkomt op zo'n 1200 euro, eigenlijk wel boven budget, maar ik hoor wel eens wat over kortingscodes?
Licht, klein, 5 uur accuduur (bij redelijk gebruik, internet, muziek, programmeren) > alle ultrabooks?
4gb ram
Ook nog één vraagje mbt gamen. Wat voor soort spellen zijn met zo'n Intel HD ding nog wel te doen? Het is echt geen vereiste dat het moet kunnen, maar ik vroeg het me af.
Als je nog eventjes wacht op een Ivy Bridge update, dan zijn die spelletjes alweer net een beetje beter speelbaar door de upgrade aan de interne GPU.
Het probleem is, dat mijn Alienware alweer van begin 2010 is, wel top spec en alles max configuratie optie, maar dat de prijzen heel snel dalen doordat de techniek zo snel gaat.
Het is tevens ook mijn enigste laptop, dus ik moet eigenlijk wel zo snel mogelijk na de verkoop een nieuwe hebben. Ik denk niet over een half jaar dat ik nog meer als 1000 euro voor mijn Alienware krijg.
Het is tevens ook mijn enigste laptop, dus ik moet eigenlijk wel zo snel mogelijk na de verkoop een nieuwe hebben. Ik denk niet over een half jaar dat ik nog meer als 1000 euro voor mijn Alienware krijg.
Hallo,
Ik ben binnenkort van plan om een Ultrabook te gaan kopen, maar ik weet niet of ik beter i5 of i7 kan pakken.
Mijn vraag is dus wat het verschil is tussen i5 en i7 bij Ultrabooks.
Hiervoor ga ik mijn ultrabook gebruiken:
Internet (Twitter, Tweakers, Facebook etc)
Apps en programma's (MSN, Tweetdeck)
Microsoft Word, Excell, Powerpoint
Het verschil tussen de i5 en de i7's is in prijs soms meer dan 200 euro. Daarom wil ik graag weten of ik met een i5 al goed uit de voet kan, zodat ik die 200 euro nog aan accessoires kan besteden.
Ik wil eventueel een Acer Aspire S3 gaan kopen, met 240GB SSD. En anders als de betere S5 versie uit is, de S5 met 250GB SSD.
ps: Mij lijkt de Aspire S3 een mooie Ultrabook, daardoor de keuze. Als er iets beters is en ongeveer dezelfde stijl hoor ik het graag.
Ik ben binnenkort van plan om een Ultrabook te gaan kopen, maar ik weet niet of ik beter i5 of i7 kan pakken.
Het verschil tussen de i5 en de i7's is in prijs soms meer dan 200 euro. Daarom wil ik graag weten of ik met een i5 al goed uit de voet kan, zodat ik die 200 euro nog aan accessoires kan besteden.
Ik wil eventueel een Acer Aspire S3 gaan kopen, met 240GB SSD. En anders als de betere S5 versie uit is, de S5 met 250GB SSD.
ps: Mij lijkt de Aspire S3 een mooie Ultrabook, daardoor de keuze. Als er iets beters is en ongeveer dezelfde stijl hoor ik het graag.
Ik vind zelf de XPS13 echt een enorme miskoop. Zo een onverklaarbaar hoge prijs (Het lijkt wel de HP spectrem19 schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:30:
Ik wil ook graag een Ultrabook kopen.
4gb ram

Je kan dan veeeeel beter kijken naar bijvoorbeeld de Vostro 13 (eigen ssd erin gooien geadviseerd). En als je toch boven de 1000 gaat en een ultrabook wilt hebben, word je nu op het moment voor gek verklaard als je geen Vaio Z neemt... Dan heb je ook in beide gevallen een echt snelle processor in plaats van die ULV troep.
Edit:
De acer is ook niet bepaald een goede ultrabook (lees: troep). Voornamelijk de accu is niet wat Acer belooft (hun zeggen 8 uur). Veel mensen halen er max maar nauwelijks 3 uurtjes uit.. Wat ik ook nadelig is vind ik zelf het scherm wat eigenlijk een soort van dieptepunt is. (Slechte kijkhoeken, slechte scharnieren bouwkwaliteit en lagere resolutie HD+). Dan zijn zaken die je eerder gaat merken dan het verschil tussen een ulv i5 of een ulv i7. het zou in jou geval absoluut niet moeten uitmaken met jou taken welke processor je neemt.itsFuzeh schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:01:
Hallo,
De meest interessante keuzes die je op het moment kan maken staan in het volgende lijstje die gemaakt is door onze tweaker broeder genaamd "JT". (happy donkere steen is happy vanwege het correct grammatica
>1000 Vaio Z
Sony Vaio Z word geprezen vanwege zijn bizar lage huidige prijs zwaar dominante specs met daarbij het feit dat er gewoon niks beters te vinden is op bijna elk front... Gewoon de koning der laptops van het moment.
Samsung NP900 word geprezen om zijn mooie scherm (Jammer van de 768p), redelijke accuduur en stevige bouwkwaliteit met daarbij toch ook een mooi prijskaartje.
Dell Vostro v131 is gewoon de meeste "budget" keuze.. Je hebt dan wel een kutscherm maar rete goede specs voor je geld met daarbij een ver bovengemiddelde accuduur en in mijn mening een acceptabel gewicht.
Succes!
[ Voor 41% gewijzigd door Vinand op 24-04-2012 16:36 ]
De bouwkwaliteit, form factor, backlit toetsenbord (zo'n beetje de enige windows ultrabook die niet finaal afgekraakt wordt op dat gebied, uit de selectie die anandtech heeft gereviewd, maar daarmee is alles wel gezegd).Vinand schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:25:
[...]
Ik vind zelf de XPS13 echt een enorme miskoop. Zo een onverklaarbaar hoge prijs (Het lijkt wel de HP spectre) voor de magere specs, bizar slechte scherm plus resolutie, warmte problemen, nauwelijks aansluitingen... Enigste wat lovend is aan de xps13 is de lange accuduur.
Maar het is inderdaad geen goede keus, echt een typisch eerste-generatieproduct. Het begin is er, nu nog de prijs en een goed scherm. Zoals de meeste ultrabooks op dit moment.
d/t foutenZo een beetje de interessant keuzes op het moment is het volgende lijstje van tweaker broeder JD.
Je hebt gelijk over de punten die je aankaart betreft de XPS13 maar in verhouding is de Vostro gewoon een veel betere keuze. (Vanwege de prijs)Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:16:
[...]
De bouwkwaliteit, form factor, backlit toetsenbord (zo'n beetje de enige windows ultrabook die niet finaal afgekraakt wordt op dat gebied, uit de selectie die anandtech heeft gereviewd, maar daarmee is alles wel gezegd).
Maar het is inderdaad geen goede keus, echt een typisch eerste-generatieproduct. Het begin is er, nu nog de prijs en een goed scherm. Zoals de meeste ultrabooks op dit moment.
[...]
d/t fouten
Is het na mijn edit ietsie pietsie beter geworden
Zeg het! Maak me blij!

Ecodan warmtepomp
Ik kan alleen de Vaio Z niet vinden in de pricewatch.. Maar ff over de Acer's, ze krijgen die nieuwe S5 in Q2, dus tussen nu en juni.. En kan het dan zijn dat deze een betere accu en scherm heeft? Die behuizing is wel helemaal van aluminium (< rot woord om te onthoudenVinand schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:25:
[...]
Ik vind zelf de XPS13 echt een enorme miskoop. Zo een onverklaarbaar hoge prijs (Het lijkt wel de HP spectre) voor de magere specs, bizar slechte scherm plus resolutie, warmte problemen, nauwelijks aansluitingen... Enigste wat lovend is aan de xps13 is de lange accuduur.
Je kan dan veeeeel beter kijken naar bijvoorbeeld de Vostro 13 (eigen ssd erin gooien geadviseerd). En als je toch boven de 1000 gaat en een ultrabook wilt hebben, word je nu op het moment voor gek verklaard als je geen Vaio Z neemt... Dan heb je ook in beide gevallen een echt snelle processor in plaats van die ULV troep.
Edit:
[...]
De acer is ook niet bepaald een goede ultrabook (lees: troep). Voornamelijk de accu is niet wat Acer belooft (hun zeggen 8 uur). Veel mensen halen er max maar nauwelijks 3 uurtjes uit.. Wat ik ook nadelig is vind ik zelf het scherm wat eigenlijk een soort van dieptepunt is. (Slechte kijkhoeken, slechte scharnieren bouwkwaliteit en lagere resolutie HD+). Dan zijn zaken die je eerder gaat merken dan het verschil tussen een ulv i5 of een ulv i7. het zou in jou geval absoluut niet moeten uitmaken met jou taken welke processor je neemt.
De meest interessante keuzes die je op het moment kan maken staan in het volgende lijstje die gemaakt is door onze tweaker broeder genaamd "JT". (happy donkere steen is happy vanwege het correct grammatica)
>1000 Vaio Z
Sony Vaio Z word geprezen vanwege zijn bizar lage huidige prijs zwaar dominante specs met daarbij het feit dat er gewoon niks beters te vinden is op bijna elk front... Gewoon de koning der laptops van het moment.
Samsung NP900 word geprezen om zijn mooie scherm (Jammer van de 768p), redelijke accuduur en stevige bouwkwaliteit met daarbij toch ook een mooi prijskaartje.
Dell Vostro v131 is gewoon de meeste "budget" keuze.. Je hebt dan wel een kutscherm maar rete goede specs voor je geld met daarbij een ver bovengemiddelde accuduur en in mijn mening een acceptabel gewicht.
Succes!
edit:
Wat zijn de verschillen? Ik kan ze namelijk niet vinden.. Alle drie i5'jes en 128gb SSD'tjes en 4gb ram
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung 900X3A-A01NL | € 990,05 | € 990,05 |
1 | Samsung 900X3A-B01NL | € 969,- | € 969,- |
1 | Samsung 900X3A-B02NL | € 1.295,95 | € 1.295,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.255,- |
edit2:
Dit jaar zullen er natuurlijk weer veel ultrabooks uitkomen, maar ik ben dus ook van plan om de Samsung NP900 aan het einde van de zomer te kopen, deze zal dan nog wel redelijk "nieuw" zijn toch? Aangezien een ultrabook ook nog niet zo lang bestaat en niet heel veel dunner/lichter gaat worden.. (Oke, sommige zijn dunner/lichter maar dit scheelt niet meer dan 10mm/200g)
[ Voor 28% gewijzigd door Droid op 24-04-2012 19:16 ]
Een beter scherm, acer? Does not compute..
Zelfs HP, asus en dell verkopen in dit segment laptops met niets meer dan het allergoedkoopste scherm wat er beschikbaar was. Acer is wel de laatste waarvan ik verwacht dat die daar verandering in gaat brengen. Acer is toch een bedrijf wat vooral in het lagere segment aanwezig is, en daar tegenwoordig best wat dingen goed doet. Maar nee, goede schermen heb ik bij acer nog niet gezien.
Zelfs HP, asus en dell verkopen in dit segment laptops met niets meer dan het allergoedkoopste scherm wat er beschikbaar was. Acer is wel de laatste waarvan ik verwacht dat die daar verandering in gaat brengen. Acer is toch een bedrijf wat vooral in het lagere segment aanwezig is, en daar tegenwoordig best wat dingen goed doet. Maar nee, goede schermen heb ik bij acer nog niet gezien.
tussen de A en de B zat geloof ik o.a. een verschil in garantie (1 jaar vs 2 jaar), weet niet welke nu 2 jaar garantie heeft.. De A heeft ook een langzamere processor.
[ Voor 13% gewijzigd door WVL_KsZeN op 24-04-2012 19:12 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
De A-A of de A-B?WVL_KsZeN schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:11:
tussen de A en de B zat geloof ik o.a. een verschil in garantie (1 jaar vs 2 jaar), weet niet welke nu 2 jaar garantie heeft.. De A heeft ook een langzamere processor.
Want er staat bij alle drie een A'tje..
Al is degene met de betere processor het goedkoopst..
edit: de B01 en de B02 hebben dezelfde processor? En de A01 heeft een lagere processor maar toch is de B01 goedkoper.. Hmm. Ik ga voor de B01 lijkt mij.. In augustus zal die hopelijk wel wat goedkoper zijn
Nog ff voor degene die mn vorige post niet gezien hebben:
Dit jaar zullen er natuurlijk weer veel ultrabooks uitkomen, maar ik ben dus ook van plan om de Samsung NP900 (A-B01 versie) aan het einde van de zomer te kopen, deze zal dan nog wel redelijk "nieuw" zijn toch? Aangezien een ultrabook ook nog niet zo lang bestaat en niet heel veel dunner/lichter gaat worden.. (Oke, sommige zijn dunner/lichter maar dit scheelt niet meer dan 5mm/200g)
En hoelang gaat een Ultrabook mee? Ben niet van plan om na 2 jaar een nieuwe te gaan kopen
[ Voor 49% gewijzigd door Droid op 24-04-2012 19:28 ]
Nieuw, maar duur. De huidige lijn is tegen die tijd, gok ik, niet meer te krijgen. En de nieuwe lijn krijgt een startprijs van zo'n €1500. Ik denk dat er tegen die tijd betere alternatieven zijn. Maar zeker weten doe ik dat niet.
Vaio Z moet je kijken op www.sony.nlitsFuzeh schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:42:
[...]
Ik kan alleen de Vaio Z niet vinden in de pricewatch.. Maar ff over de Acer's, ze krijgen die nieuwe S5 in Q2, dus tussen nu en juni.. En kan het dan zijn dat deze een betere accu en scherm heeft? Die behuizing is wel helemaal van aluminium (< rot woord om te onthouden)
edit:
Wat zijn de verschillen? Ik kan ze namelijk niet vinden.. Alle drie i5'jes en 128gb SSD'tjes en 4gb ram
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung 900X3A-A01NL € 990,05 € 990,05 1 Samsung 900X3A-B01NL € 969,- € 969,- 1 Samsung 900X3A-B02NL € 1.295,95 € 1.295,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 3.255,-
edit2:
Dit jaar zullen er natuurlijk weer veel ultrabooks uitkomen, maar ik ben dus ook van plan om de Samsung NP900 aan het einde van de zomer te kopen, deze zal dan nog wel redelijk "nieuw" zijn toch? Aangezien een ultrabook ook nog niet zo lang bestaat en niet heel veel dunner/lichter gaat worden.. (Oke, sommige zijn dunner/lichter maar dit scheelt niet meer dan 10mm/200g)
Is daar toch het goedkoopst...
Edit: En ik zie nu dat je online kan chatten met een sony verkoper om je "te helpen" bij je keuze...
Ik zal eens proberen te vragen of ik een kortingscoupon kan regelen?
vinand: jullie zijn vast wel zo vriendelijk voor een Online coupon code?
David: Welkom bij Sony Store Online. Ik ben David, uw verkoopadviseur. Hoe kan ik u helpen?
vinand: voor mij?
vinand: )
David: Helaas kan ik dat niet doen, wij hebben geen online coupons.
David: Mijn excuses.
vinand: dat is jammer, bij Dell doen ze dat namelijk wel.. Ga ik toch maar bij hun shoppen
David: De enige manier dat ik een korting kan geven is als ik de order voor u zelf plaats. Dit gaat dan om 5% korting maar dan moet het aankoopbedrag boven 1500 euro zijn.
KORTING!!!!!!
Win Win!!!
[ Voor 13% gewijzigd door Vinand op 24-04-2012 20:31 ]
Hmm de Zenbook met i5 en 128 gb ssd is bij de Amazon.de 985 euro. Dus ruim 150 euro verschil tussen de NL prijzen.
Is het de bestellen waard?
http://www.amazon.de/UX31...TF8&qid=1335296654&sr=8-1
heb je waarschijnlijk wel een qwertz tobo.iPodKiller schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:47:
Hmm de Zenbook met i5 en 128 gb ssd is bij de Amazon.de 985 euro. Dus ruim 150 euro verschil tussen de NL prijzen.

Je kan trouwens wel shopkorting cashback krijgen, en er schijnt ook studentenkorting mogelijk te zijn. Maar dat gaat om procenten, bij dell gaat er meteen 15% van de prijs af...
Dat vind mijn broer niet erg zegt hij al vooraf.
De tweedehands waarde met qwertz zal alleen wel minimaal zijn.
Op Ebay.com een Z21 mét PMD voor 1349 dollarVinand schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:22:
[...]
Vaio Z moet je kijken op www.sony.nl
Is daar toch het goedkoopst...
Ecodan warmtepomp
Ben zelf onder andere naar de Vostro V131 aan het kijken (al krijg ik hem zelf momenteel rond de 700, volgens mij zijn er nu niet echt kortingen beschikbaar). Ze hebben nu de Vostro NB V131 BTS met 50 euro korting. Is deze aantrekkelijker dan de normale versie? Volgens mij zit er niet zo gek veel verschil in toch?Vinand schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:25:
[...]
Edit:
[...]
De acer is ook niet bepaald een goede ultrabook (lees: troep). Voornamelijk de accu is niet wat Acer belooft (hun zeggen 8 uur). Veel mensen halen er max maar nauwelijks 3 uurtjes uit.. Wat ik ook nadelig is vind ik zelf het scherm wat eigenlijk een soort van dieptepunt is. (Slechte kijkhoeken, slechte scharnieren bouwkwaliteit en lagere resolutie HD+). Dan zijn zaken die je eerder gaat merken dan het verschil tussen een ulv i5 of een ulv i7. het zou in jou geval absoluut niet moeten uitmaken met jou taken welke processor je neemt.
De meest interessante keuzes die je op het moment kan maken staan in het volgende lijstje die gemaakt is door onze tweaker broeder genaamd "JT". (happy donkere steen is happy vanwege het correct grammatica)
>1000 Vaio Z
Succes!
Daarnaast wordt er aangeraden om een SSD er zelf in te zetten. Echter, vervalt dan niet gelijk je garantie? Zou net zo zonde zijn, aangezien je voor 60 euro garantie voor 3 jaar kan regelen.
Voor de rest ben ik ook nog aan het kijken naar de XPS 14z, maar voor het verschil alleen al kan ik er een SSD in zetten, dus dat lijkt me niet bepaald de beste optie.
HDD (of SSD) upgraden is toch één van de dingen, naast bijvoorbeeld RAM, dat je zelf mag vervangen zonder dat de garantie vervalt? Kijk, als je er een ander scherm in gaat zetten of processor, da's andere koek.Chevalley schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:11:
[...]
Daarnaast wordt er aangeraden om een SSD er zelf in te zetten. Echter, vervalt dan niet gelijk je garantie? Zou net zo zonde zijn, aangezien je voor 60 euro garantie voor 3 jaar kan regelen.
Dat zou mooi zijn!Cyclonist schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:04:
[...]
HDD (of SSD) upgraden is toch één van de dingen, naast bijvoorbeeld RAM, dat je zelf mag vervangen zonder dat de garantie vervalt? Kijk, als je er een ander scherm in gaat zetten of processor, da's andere koek.
Ik zit even te kijken en prijstechnisch lijkt de XPS 14z logischer. Deze is namelijk maar 100 euro duurder, maar dan gaat er nog wel 7% van shopkorting.nl af, bij de v131 dan weer niet. Dan is het prijsverschil nog maar 45 euro. Dit terwijl je er wel een videokaart(niet dat ik dat heel erg nodig heb),beter scherm en de dvd kan vervangen voor ssd voor terug krijgt. Hij is dan wel weer wat zwaarder, groter, heeft slechts 2 usb aansluitingen. De accuduur valt volgens mij wel mee.
Ik las trouwens dat de bouwkwaliteit van de 15z niet zo was na verloop van tijd. Hoe zit dit met de 14z en de V131. Net zo slecht?
15z is een complete faal laptop, alleen maar problemen van hier tot daar... Niet naar kijken... 14z is al inderdaad en stuk beter.. Voordeel van de 14z ten opzichte van de v131 is dat deze tobo verlichting heeft. (typisch weer iets waar ik op zit te geilen). Maar verder kun je dan in verhouding beter de insiron14z nemen als het gewicht en accuduur toch niet zo heel veel uitmaakt... Die is dan wel weer een stuk prijstechnischer dan de xps14z...Chevalley schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:43:
[...]
Dat zou mooi zijn!
Ik zit even te kijken en prijstechnisch lijkt de XPS 14z logischer. Deze is namelijk maar 100 euro duurder, maar dan gaat er nog wel 7% van shopkorting.nl af, bij de v131 dan weer niet. Dan is het prijsverschil nog maar 45 euro. Dit terwijl je er wel een videokaart(niet dat ik dat heel erg nodig heb),beter scherm en de dvd kan vervangen voor ssd voor terug krijgt. Hij is dan wel weer wat zwaarder, groter, heeft slechts 2 usb aansluitingen. De accuduur valt volgens mij wel mee.
Ik las trouwens dat de bouwkwaliteit van de 15z niet zo was na verloop van tijd. Hoe zit dit met de 14z en de V131. Net zo slecht?
Verder zou je misschien nog kunnen wachten op de Sony Sonic (E14P). Dat gaat ook wel een leuke 14 inch worden met een redelijke krachtige GPU met daarbij een volledige feature set in connecties en een erg lange accuduur van 7 uur. Ook ziet die er ergonomisch (grote toetsen, grote touchpad alla apple) stukken beter uit dan het gemiddelde.
Inspiron 14z inderdaad weer een stuk prijstechnischer. Voor 675 euro(zonder korting) bijvoorbeeld wel gewoon 750gb hdd en 8gb geheugen. Alleen wel weer een stukje groter en echt mooi kan ik hem nou ook niet echt noemen.Vinand schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:48:
[...]
15z is een complete faal laptop, alleen maar problemen van hier tot daar... Niet naar kijken... 14z is al inderdaad en stuk beter.. Voordeel van de 14z ten opzichte van de v131 is dat deze tobo verlichting heeft. (typisch weer iets waar ik op zit te geilen). Maar verder kun je dan in verhouding beter de insiron14z nemen als het gewicht en accuduur toch niet zo heel veel uitmaakt... Die is dan wel weer een stuk prijstechnischer dan de xps14z...
Verder zou je misschien nog kunnen wachten op de Sony Sonic (E14P). Dat gaat ook wel een leuke 14 inch worden met een redelijke krachtige GPU met daarbij een volledige feature set in connecties en een erg lange accuduur van 7 uur. Ook ziet die er ergonomisch (grote toetsen, grote touchpad alla apple) stukken beter uit dan het gemiddelde.
De V131 lijkt af te vallen zodoende, helaas. Komt prijstechnisch niet heel gunstig uit vrees ik. Trouwens model wat ik noemde van V131 heeft wel tobo verlichting
Als ik trouwens de optische drive verwissel voor een ssd dan zal dat me zeker wel me garantie kosten? Aan de andere kant bij een 14z heb ik maar een jaar garantie.
Wanneer zullen dan ongeveer de nieuwe Ultrabooks uitkomen van Samsung? Beetje de stijl van de NP900's hoop ik dan wel. Vanwege dat ik pas aan het einde vd zomer een ultrabook koop..
Maar de NP900 is goedkoop, mooi en krachtig:d
Komen zeer binnenkort al uit, met een 900p beeldscherm van fucking hoge kwaliteititsFuzeh schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:19:
Wanneer zullen dan ongeveer de nieuwe Ultrabooks uitkomen van Samsung? Beetje de stijl van de NP900's hoop ik dan wel. Vanwege dat ik pas aan het einde vd zomer een ultrabook koop..
Ook een erg strak design...
Jammer genoeg gaan ze wel geïntroduceerd worden rond de 1400 euro... Dus daarentegen is het alles behalve interessant aangezien je de Vaio Z al kan krijgen vanaf 1334 euro...
1400 euro.. Dan zal ie rond augustus rond de 1200 zitten op pricewatch..Vinand schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:38:
[...]
Komen zeer binnenkort al uit, met een 900p beeldscherm van fucking hoge kwaliteit![]()
Ook een erg strak design...
Jammer genoeg gaan ze wel geïntroduceerd worden rond de 1400 euro... Dus daarentegen is het alles behalve interessant aangezien je de Vaio Z al kan krijgen vanaf 1334 euro...
De prijzen van samsung spul zakken over het algemeen nauwelijks. Nu €1400, of over een half jaar nog steeds €1400, daar kan je van uitgaan.
Voor de rest, zie die sheet van mij voor de prijzen van dell spul. Al staan de zakelijke laptops er niet in.
Bij de V131 kan er ook 5.88% shopkorting vanaf, en epp korting... Daar zijn alleen wel url-hacks voor nodig, en ik weet eigenlijk niet zeker of het werkt. Nog niemand heeft het geprobeerd.Chevalley schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:43:
Voor de rest, zie die sheet van mij voor de prijzen van dell spul. Al staan de zakelijke laptops er niet in.
Bedankt, zo wordt het toch een mooie korting.[...]
Bij de V131 kan er ook 5.88% shopkorting vanaf, en epp korting... Daar zijn alleen wel url-hacks voor nodig, en ik weet eigenlijk niet zeker of het werkt. Nog niemand heeft het geprobeerd.
Even stom vraagje waarschijnlijk, in jouw sheet en in de bestelling staat code N0214Z17 of N0214Z12. Maar er is toch geen enkel verschil tussen twee? Aangezien je volgens mij ook niet kan kiezen tussen een van de twee wanneer je gaat bestellen?
Als je op de code klikt, dan ga je daar de dell site. Het kan best zijn dat er meerdere dezelfde configs zijn, maar waarom dat is weet ik niet.