Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
De Samsung "New Series 9" (NP900X3C) zal begin juni wel zo'n beetje beschikbaar komen, en als het goed is zal rond die tijd de oude voorraad redelijk schaars beginnen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Vinand schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:48:
[...]

Verder zou je misschien nog kunnen wachten op de Sony Sonic (E14P). Dat gaat ook wel een leuke 14 inch worden met een redelijke krachtige GPU met daarbij een volledige feature set in connecties en een erg lange accuduur van 7 uur. Ook ziet die er ergonomisch (grote toetsen, grote touchpad alla apple) stukken beter uit dan het gemiddelde.
Je bedoeld die E 14?
i5 2450M is de oude Sandy Bridge en HD7670 is een rebrand van de 67xxM. Verder vind ik die zogenaamde hippe kleuren ook niks. Witte notebook met baby licht blauwe toetsenbord backlight? De zwarte versie waarbij de rand om het scherm wit is en de zilveren versie waar de rand om het scherm zwart is? Juist... 8)7
Natuurlijk, ze adverteren met 7 uur, maar je weet toch ook wel dat dit in praktijk nooit gehaald gaat worden? Je mag blij zijn als het meer dan 5 uur in praktijk is. Daarnaast is het gewicht 2,3 kg, mocht dat kloppen en gezien de SE heb ik hier wel meer vertrouwen in, vind ik het nog steeds aan de zware kant.

Er is echter 1 maar, als je nu besteld met de i5 2450M (met of zonder 7670M) geeft dat je een minderprijs van 190 euro. Vergeet daarbij niet de 1600 x 900 voor 60 euro meer en de gun metal kleur (die ik het minst erg vind) kom ik op 559,99. Dit wilde ik voor degene die hem wel interessant vinden niet onthouden. Dus mocht je interesse hebben wees er snel bij. Uiteraard heb ik geen idee of Sony de notebook ook daadwerkelijk uitlevert.

[ Voor 15% gewijzigd door Regeneration op 25-04-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
arnoud_h schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:04:
De Samsung "New Series 9" (NP900X3C) zal begin juni wel zo'n beetje beschikbaar komen, en als het goed is zal rond die tijd de oude voorraad redelijk schaars beginnen te worden.
Hmmm.. Rond mijn verjaardag.. Dit brengt mij op ideeen haha:P

Toevallig, is een normale 15 inch fijner of toch een 13 inch ultrabook voor te internetten en die dingetjes..
Want ik zit nu op een 17inch en het scherm is fijn groot en overzichtelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 14:04
Met een beetje importeer-skills zou je zelfs nog een nieuwe 15" Samsun 9-serie hierheen kunnen halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Regeneration schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:07:
[...]

Je bedoeld die E 14?
i5 2450M is de oude Sandy Bridge en HD7670 is een rebrand van de 67xxM. Verder vind ik die zogenaamde hippe kleuren ook niks. Witte notebook met baby licht blauwe toetsenbord backlight? De zwarte versie waarbij de rand om het scherm wit is en de zilveren versie waar de rand om het scherm zwart is? Juist... 8)7
Natuurlijk, ze adverteren met 7 uur, maar je weet toch ook wel dat dit in praktijk nooit gehaald gaat worden? Je mag blij zijn als het meer dan 5 uur in praktijk is. Daarnaast is het gewicht 2,3 kg, mocht dat kloppen en gezien de SE heb ik hier wel meer vertrouwen in, vind ik het nog steeds aan de zware kant.

Er is echter 1 maar, als je nu besteld met de i5 2450M (met of zonder 7670M) geeft dat je een minderprijs van 190 euro. Vergeet daarbij niet de 1600 x 900 voor 60 euro meer en de gun metal kleur (die ik het minst erg vind) kom ik op 559,99. Dit wilde ik voor degene die hem wel interessant vinden niet onthouden. Dus mocht je interesse hebben wees er snel bij. Uiteraard heb ik geen idee of Sony de notebook ook daadwerkelijk uitlevert.
ik had hem bijna besteld! maar heb hem eigenlijk niet nodig!

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

Q-bone

Dusss...

Ik las een aantal posts dat de dell E6220 erg duur gevonden wordt, ze staan gewoon voor leuke prijzen in de vraag en aanbod (nieuw) :+

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Regeneration schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:07:
[...]

Je bedoeld die E 14?

[inside information] Je vergist je waar ik het over heb, dit model (sonic) waar ik het over heb gaat op de nederlandse markt komen met een ivy bridge processor en een recentere GPU. Het is inderdaad wel hetzelfde type die nu in webshop staat alleen op het moment heb je een ander configuratie omdat ze ivy brdige nog niet beschikbaar willen stellen... Ik heb gehoord dat de Sonic over zo een 5 weken op de markt gaat komen. Dan komen ze ook met de ivy bridge modellen van hun andere laptops.[/inside information] :D

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Vinand schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:16:
[...]

[inside information] Je vergist je waar ik het over heb, dit model (sonic) waar ik het over heb gaat op de nederlandse markt komen met een ivy bridge processor en een recentere GPU. Het is inderdaad wel hetzelfde type die nu in webshop staat alleen op het moment heb je een ander configuratie omdat ze ivy brdige nog niet beschikbaar willen stellen... Ik heb gehoord dat de Sonic over zo een 5 weken op de markt gaat komen. Dan komen ze ook met de ivy bridge modellen van hun andere laptops.\[/inside information] :D
Ah ok, ik dacht dat je het het type 14P die in dit artikel genoemd wordt bedoelde. Maar ook met IB en nieuwe GPU vind ik hem door het gewicht, voor mij niet interessant. Hij is namelijk zelfs zwaarder dan de 15" Sony SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel de E serie, jeweetwel, de serie met 2.5 uur accuduur op z'n best in combinatie met die vervelende pieptoon. Uiteindelijk kwam sony met een fix die de accuduur halveerde :X. Klagen dan maar? Nee. Het geluid valt volgens sony binnen de gestelde specificaties...

En over ivy bridge gesproken. Het schijnt dat dell, als je nu een alienware met sandy bridge bestelt, meteen ivy bridge levert volgende week. We hoeven dus niet meer lang te wachten op de full-voltage parts.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 00:27:
Het is wel de E serie, jeweetwel, de serie met 2.5 uur accuduur op z'n best in combinatie met die vervelende pieptoon. Uiteindelijk kwam sony met een fix die de accuduur halveerde :X. Klagen dan maar? Nee. Het geluid valt volgens sony binnen de gestelde specificaties...

En over ivy bridge gesproken. Het schijnt dat dell, als je nu een alienware met sandy bridge bestelt, meteen ivy bridge levert volgende week. We hoeven dus niet meer lang te wachten op de full-voltage parts.
Waarom is dat niet met de xps systemen? :( weeh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 00:27:

Tja, ze bieden al gelukkig de crappy 410m (ALS UPGRADE!!!) niet meer aan.. Ze gebruiken al een middenklasser als GPU.. .Daarnaast hebben ze die vreselijke kleine stekelvarken touchpad ook al weggehaald voor een grote gladde met geïntegreerde toetsen die ook nog lekker klikt. Ook spreken ze nu al van een accuduur rond de 7 uur.. Dat is dus wederom alweer nog een mooie verbetering. Wat me tevens ook opviel is dat het geluid in mijn oren echt zuiver en hard klonk... En dan praat ik over het niveau van de XPS15. Tevens wil ik ook nog weten wat het Rapid Wake ECO + functie inhoud van de Sonic... zal dat misschien niet de standby zoals bij de macbook zijn? (Heb het niet kunnen testen! :'( )

Wie weet heb je bij deze ook het piepsyndroom niet meer.

Donkere steen, zullen we gewoon eventjes afwachten met het trekken van conclusies? Althans je hebt het nog niet gevoeld, geprobeerd, gelikt :9 en getest... Sony would just might redeem the E-series. 8)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 15:31
ik heb pas een inspiron 14z met een i3 besteld bij dell, voor 400 euro (met kortingsbon en shopkorting) Hoe goed is deze vaio deal? Is de vaio e veel beter dan de inspiron 14z? maw zou ik beter mijn dell bestelling cancelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Sourcey schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:36:
ik heb pas een inspiron 14z met een i3 besteld bij dell, voor 400 euro (met kortingsbon en shopkorting) Hoe goed is deze vaio deal? Is de vaio e veel beter dan de inspiron 14z? maw zou ik beter mijn dell bestelling cancelen?
Nu heb je voor 500 euro ongeveer een i5, betere accuduur en betere grafische kaart, tobo verlichting en je kan nog je eigen design kiezen... Het is gewoon een fout van sony op hun website maar ik zou er vol van profiteren als ik jullie was. Mijn zus gaat er waarschijnlijk ook eentje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
hebben we ergens een review van deze notebook? Kan er zelf geen vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Sourcey schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:54:
hebben we ergens een review van deze notebook? Kan er zelf geen vinden!
http://dhanti.com/advanta...-of-sony-vaio-e14-review/
http://dhanti.com/advanta...of-sony-vaio-e14p-review/

Enigste wat ik kan vinden... Ondanks de misleidende benaming lijkt het wel meer op propaganda dan een review...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Eventjes over de nieuwe 9 Series van Samsung, zijn deze ook van alluminium gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
itsFuzeh schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:32:
Eventjes over de nieuwe 9 Series van Samsung, zijn deze ook van alluminium gemaakt?
Naar mijn idee wel, alhoewel allumium zelf helemaal niks zegt over de kwaliteit van de laptop.. (kuch HP pav DV series kuch)...

Het is juist een hele onlogische keuze om de bouw van de laptop op te baseren... Het geleid veel warmte, het geleid stroom, en daarnaast is het tevens ook wel erg stijf waardoor je heel makkelijk putjes krijgt en waardoor het gevoeliger is voor stootschade en buigschade. Plastic is raar genoeg in vele gevallen een betere keuze... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Vinand schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:38:
[...]

Naar mijn idee wel, alhoewel allumium zelf helemaal niks zegt over de kwaliteit van de laptop.. (kuch HP pav DV series kuch)...

Het is juist een hele onlogische keuze om de bouw van de laptop op te baseren... Het geleid veel warmte, het geleid stroom, en daarnaast is het tevens ook wel erg stijf waardoor je heel makkelijk putjes krijgt en waardoor het gevoeliger is voor stootschade en buigschade. Plastic is raar genoeg in vele gevallen een betere keuze... :)
Mij lijkt t anders wel steviger dan plastic.. Heb wel is een laptop met plastic behuizing laten vallen, toen was 1 hoek helemaal gebarsten.. Maar mij lijkt het niet dat ik snel putjes in alluminium krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
itsFuzeh schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:42:
[...]

Mij lijkt t anders wel steviger dan plastic.. Heb wel is een laptop met plastic behuizing laten vallen, toen was 1 hoek helemaal gebarsten.. Maar mij lijkt het niet dat ik snel putjes in alluminium krijg
Het ligt totaal aan de engineering en wat voor een kwaliteit van plastic het is... Als je bijvoorbeeld kijkt naar de HP G series dan heb je echt te maken met plastic die niet bepaald van de hoogste kwaliteit af komt (Lees: Piepschuim kwaliteit).. Maar al neem he bijvoorbeeld de Lenovo Thinkpads.. of de oude IBM laptops..

Dan praat je over de hoogste mate van kwalteit die je ook maar kunt tegenkomen in de wereld van ICT. En de lenovo thinkpads bestaat uit een heleboel plastic componenten... Er is maar 1 verschil... Aluminium voelt steviger aan, en de gemiddelde consument denkt er zo over dankzij de harde marketing van Apple... Daarmee is jammer genoeg ook alles gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
Vinand schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:39:
[...]

Nu heb je voor 500 euro ongeveer een i5, betere accuduur en betere grafische kaart, tobo verlichting en je kan nog je eigen design kiezen... Het is gewoon een fout van sony op hun website maar ik zou er vol van profiteren als ik jullie was. Mijn zus gaat er waarschijnlijk ook eentje halen.
Ik hoop dat je er al 1 gehaald hebt want er staat nu bij de i5 met 7670m: Deze configuratie is niet beschikbaar.
Bij de normale i3 staat nu: Wordt doorgaans geleverd binnen 7-8 weken. Dat was vanmiddag nog 3-4 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:49

Sick Nick

Drop the top!

itsFuzeh schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:42:
[...]

Als je een alu laptop laat vallen op de hoek zoals een plastic laptop is is gewoon compleet krom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
boppos schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:33:
[...]

Ik hoop dat je er al 1 gehaald hebt want er staat nu bij de i5 met 7670m: Deze configuratie is niet beschikbaar.
Bij de normale i3 staat nu: Wordt doorgaans geleverd binnen 7-8 weken. Dat was vanmiddag nog 3-4 weken
ik heb er een besteld met acceptgiro, dit geeft me nog 10 dagen om te bedenken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Cyclonist schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:54:
Met een beetje importeer-skills zou je zelfs nog een nieuwe 15" Samsun 9-serie hierheen kunnen halen :P
De 15.0" variant komt waarschijnlijk ook gewoon naar Nederland. Het model wat op dit moment in de UK en US verkocht wordt is nog het Sandy Bridge model, dus ik zou in ieder geval heel even wachten op de Ivy Bridge modellen.
itsFuzeh schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:32:
Ja, de behuizing is van aluminium. Wat andere merken (ahem) ook wel 'unibody' noemen.
Denzis schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:32:
ik heb er een besteld met acceptgiro, dit geeft me nog 10 dagen om te bedenken! :D
Mijn god, in welke eeuw leef jij nog?? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Unibody is een behuizing uit 1 stuk. Meestal maar niet per definitie van alu.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Is het ook de moeite waard om een Ultrabook te verzekeren of zal dit niet nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
itsFuzeh schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:56:
Is het ook de moeite waard om een Ultrabook te verzekeren of zal dit niet nodig zijn?
dat ligt aan jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

itsFuzeh schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:56:
Verzekeringen zijn niet gratis, en al zeker niet voor een duur draagbaar apparaat.
Als je dan ook nog waterschade en diefstal in je pakket hebt betaal je daar dik voor.

En dan nog kan het zijn dat je voor een deel van de kostten moet opdraaien.(eigen risico)
Het is maar net wat jij denkt dat voordeliger is.

Imo beter zuinig zijn op je spullen en koop accessoires ipv een verzekering.
Of je zet geld opzij voor onverwachte dingen.

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 27-04-2012 11:29 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Ja, das waar, maar ben er niet vanplan om er mee te gooien :P
De nieuwe Samsung 9 Series gaan rond de 1300 kosten toch met 128gb ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Laatst online: 28-07 12:47
Dit is ook mijn antwoord.

Ik ken mensen die alles verzekeren, van fiets tot mobiel tot laptop.
Ik zelf heb nog nooit een verzekering voor een laptop of telefoon afgesloten, kwestie van zuinig zijn naar mijn mening.

Nu moet ik wel zeggen dat ik wanneer ik een grote uitgave doe in mijn achterhoofd altijd deze vraag stel: "Wat als mijn laptop morgen stuk gaat, of wat als mijn laptop morgen gestolen word?"
In de meeste gevallen zorg ik dan dat ik in geval van nood altijd een nieuwe kan ophalen door genoeg gespaard te hebben.

Tot nu toe nooit beroep op mijn extra spaarpotje moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
itsFuzeh schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:24:
[...]

Ja, das waar, maar ben er niet vanplan om er mee te gooien :P
De nieuwe Samsung 9 Series gaan rond de 1300 kosten toch met 128gb ssd?
Je bent gek als een deur als je dat doet... De Vaio Z beidt gewoon veel meer performance, mobiliteit en snelheid voor maar 24 euro meer bij betalen... Tevens staat de Vaio Z bij mij ook persoonlijk ook hoger op het gebied van bouw kwaliteit in verhouding met de Samsung Series 9 alhoewel daar enkele discussies over gaan... http://www.sony.nl/product/vn-z-series

Edit: als je tevens je product laat bestellen door zo een online chat medewerker die in zo een popup verschijnt.. Dan kun je nog korting afronselen.. (5% als je meer dan 1500 uitgeeft kreeg ik al na 4 zinnetjes tekst van mijn, vraag ook tevens naar de studenten korting... Misschien kun je die combineren)...

[ Voor 20% gewijzigd door Vinand op 27-04-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Vinand schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:42:
[...]

Je bent gek als een deur als je dat doet... De Vaio Z beidt gewoon veel meer performance, mobiliteit en snelheid voor maar 24 euro meer bij betalen... Tevens staat de Vaio Z bij mij ook persoonlijk ook hoger op het gebied van bouw kwaliteit in verhouding met de Samsung Series 9 alhoewel daar enkele discussies over gaan... http://www.sony.nl/product/vn-z-series
Maar de nieuwe 9 Series van Samsung zijn nog niet eens op de markt?
Maar die Vaio Z, zit daar die base station etc bij wat er bij staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
itsFuzeh schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:49:
[...]

Maar de nieuwe 9 Series van Samsung zijn nog niet eens op de markt?
Maar die Vaio Z, zit daar die base station etc bij wat er bij staat?
Hij komt heel binnenkort op de markt dacht ik.. Alles is er bijna over bekend.. Maar volgens insiders zou de introductie prijs uitkomen op 1399 euro (Ik had zelf van insiders gehoord dat het 1300 euro in nederland zou gaan worden)... Kijk anders eens in de Samsung series 9 topic... en op dit moment is de Vaio Z gewoon puur vanwege de prijsverlaging van 2000 naar 1330 gewoon een high end ultrabook killer geworden... Er is niet echt een logische reden om een ultrabook te nemen in verhouding met de briljante Vaio Z.. Vanwege de full voltage engineering, RAID 0 SSD opstelling en de koeling die daarbij ook nog uitstekend werkt is er zo een 40% a 50% meer performance vanwege de FV processor.

De "PMD" (De dock waar jij het over heb) is in principe een externe videokaart met daarbij een blue ray speler. Die kun je via een optische viber aansluiting connecten met je latpop. (Die toen destijds door intell als een usb hub werd geintroduceerd in 2008 onder de codenaam "lightpeak").

Hierdoor heb je een ultrabook waarmee je ook mee kan gamen als je die dock aansluit. Natuurlijk is die dock eigenlijk eerder bedoeld om 3 a 4 schermen tegelijk te gebruiken voor ultieme multi tasking. (Er zitten 2 video uit op de dock, en een video uit op de laptop + laptopscherm). Als je al deze mik mak niet nodig hebt, kun je hem gewoon zonder de dock aanschaffen. De dock kun je tevens ook selecteren in het configuratie scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Vinand schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:02:
[...]

Hij komt heel binnenkort op de markt dacht ik.. Alles is er bijna over bekend.. Maar volgens insiders zou de introductie prijs uitkomen op 1399 euro (Ik had zelf van insiders gehoord dat het 1300 euro in nederland zou gaan worden)... Kijk anders eens in de Samsung series 9 topic... en op dit moment is de Vaio Z gewoon puur vanwege de prijsverlaging van 2000 naar 1330 gewoon een high end ultrabook killer geworden... Er is niet echt een logische reden om een ultrabook te nemen in verhouding met de briljante Vaio Z.. Vanwege de full voltage engineering, RAID 0 SSD opstelling en de koeling die daarbij ook nog uitstekend werkt is er zo een 40% a 50% meer performance vanwege de FV processor.

De "PMD" (De dock waar jij het over heb) is in principe een externe videokaart met daarbij een blue ray speler. Die kun je via een optische viber aansluiting connecten met je latpop. (Die toen destijds door intell als een usb hub werd geintroduceerd in 2008 onder de codenaam "lightpeak").

Hierdoor heb je een ultrabook waarmee je ook mee kan gamen als je die dock aansluit. Natuurlijk is die dock eigenlijk eerder bedoeld om 3 a 4 schermen tegelijk te gebruiken voor ultieme multi tasking. (Er zitten 2 video uit op de dock, en een video uit op de laptop + laptopscherm). Als je al deze mik mak niet nodig hebt, kun je hem gewoon zonder de dock aanschaffen. De dock kun je tevens ook selecteren in het configuratie scherm.
Daarmee blinkt de Vaio Z dan zeker wel uit. Maar die externe batterij die erbij zit is uiteraard ook handig en maakt de laptop niet veel dikker. Maar opzich met een i5 kan ik al prima uit de voeten, maar deze is natuurlijk rond mijn budget en een mooie i7 zit erin
Enige wat ik met een laptop doe is internetten en word etc gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
Inmiddels heeft sony de fout op hun website mbt de vaio e 14 opgelost: ze zijn niet meer op voorraad met de i5 en i5+hd7670 combinatie, en de prijs is nu ook weer gewoon 733.

Ik heb nog een bestelling openstaan van een gun metal kleur versie, met i5 en hd7670 voor 459 euro. Ik moet binnen 8 dagen het geld overmaken. Ik heb hem zelf wss niet nodig, zijn er andere geinteresseerden? Ik weet eigenlijk niet zeker of ik hem zelf wel wil. Levertijd staat ook behoorlijk lang, 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
itsFuzeh schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:05:
[...]

Daarmee blinkt de Vaio Z dan zeker wel uit. Maar die externe batterij die erbij zit is uiteraard ook handig en maakt de laptop niet veel dikker. Maar opzich met een i5 kan ik al prima uit de voeten, maar deze is natuurlijk rond mijn budget en een mooie i7 zit erin
Enige wat ik met een laptop doe is internetten en word etc gebruiken.
Vergeet niet dat de i5 in de Vaio z stukken sneller en krachtiger is dan de i7 in die samsung of elke andere ultrabook processor... Die zijn namelijk ULV "Voluit: Ultra low voltage" processoren terwijl Sony in staat is geweest om een Full Voltage te plaatsen in hun Vaio Z (Ze maken gebruik van erg briljante koeling en engineering)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
arnoud_h schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:17:
[...]

De 15.0" variant komt waarschijnlijk ook gewoon naar Nederland. Het model wat op dit moment in de UK en US verkocht wordt is nog het Sandy Bridge model, dus ik zou in ieder geval heel even wachten op de Ivy Bridge modellen.
Gezien je meer inside info hebt, kan je ook wat meer vertellen over het scherm? Welke grootte is het scherm: toch 15,0" en niet 15,6"? Wat voor paneel type is het, IPS? Wat is de resolutie? Het Sandy Bridge model wordt dus met 1600 x 900 resolutie geleverd. Beter dan 1366 × 768 natuurlijk, maar nu Asus een 11,6" en 13,3" Zenbooks gaat uitrusten met een hogere resolutie van 1920 × 1080, is Samsung wellicht ook van plan een hogere resolutie uit te brengen? 2560 × 1440 of 2240 × 1260?

Asus zou, volgens geruchten, overigens ook al een tijdje bezig zijn met een 15" Zenbook. Kijkend naar de kleinere varianten ziet dat er hoopvol uit. Een van de minpunten vind ik is die dikke rand om het scherm en dat zou perfect opgelost kunnen worden door een groter scherm in te doen. Verder hoop ik nog altijd op een touchpad met aparte muisknoppen, maar dat zie ik minder snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De 15.0" variant blijft voorlopig een 1600x900 scherm houden, ook in de Ivy Bridge variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
arnoud_h schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:28:
De 15.0" variant blijft voorlopig een 1600x900 scherm houden, ook in de Ivy Bridge variant.
Jammer, want dan loopt Samsung 9 serie alweer achter op de Asus Zenbooks wat betreft de resolutie in ieder geval.

Huidige 13,3" 9 series 1366 × 768
Huidige 13,3" Zenbook 1600 × 900

Nieuwe 13,3" 9 series 1600 × 900
Nieuwe 13,3" Zenbook 1920 × 1080

Nieuwe 15" 9 series 1600 × 900
Nieuwe 15" Zenbook 1920 × 1080 of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 11" zenbook schijnt ook 1080p te krigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 17:10
Vinand schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:51:
[...]

Vergeet niet dat de i5 in de Vaio z stukken sneller en krachtiger is dan de i7 in die samsung of elke andere ultrabook processor... Die zijn namelijk ULV "Voluit: Ultra low voltage" processoren terwijl Sony in staat is geweest om een Full Voltage te plaatsen in hun Vaio Z (Ze maken gebruik van erg briljante koeling en engineering)...
Je hebt gelijk, maar je overdrijf wel een beetje met "stukken sneller".

Even snel opgezocht op http://www.cpubenchmark.net (Average score in PassMark):
Intel Core i5-2430M @ 2.40GHz, 35W tdp (in Vaio Z en SE (snelste i5)) - 3456
Intel Core i7-2677M @ 1.80GHz, 17W tdp (in o.a. Asus Zenbook) - 3114
Intel Core i7-2617M @ 1.50GHz, 17W tdp (in o.a. Samsung Series 9) - 2956

De "full voltage" i5 van de Vaio's is dus 10% sneller dan de i7 @ 1.8Ghz en 15% sneller dan de i7 @ 1.5GHz.

Ter vergelijking, de echte full-voltages uit de desktops scoren meer dan dubbel zo hoog:
Intel Core i5-2500K @ 3.30GHz, 95W tdp - 6743
Intel Core i5-2400 @ 3.10GHz, 95W tdp - 6126

Het vervelende vind ik vooral dat er geen duidelijk type-aanduiding is waarmee je ziet dat het in het geval van de ultrabooks om een Ultra-low voltage exemplaar gaat. De 'M' staat voor 'mobile', waardoor je weet dat het niet de desktop versie is. Ik dacht altijd dat intel de ultra-low voltage versies van 'ULM' voorzag, maar kennelijk is dit een soort marketing truc van ze. Erg verwarrend.

edit: Wattages erbij gezet

[ Voor 3% gewijzigd door Maarten21 op 29-04-2012 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
passmark = onzin. En je vergeet dat de i7-ulv een pak duurder is dan de i5-2430m... Een eerlijke vergelijking zou de i7-2640M zijn. Enkele voorbeelden:

http://www.anandtech.com/...1.247.248.249.251.149.148
M11x (i7-2617M) vs Z2 (i7-2640M)

De Z2 heeft schijnbaar moeite de CPU op de volledige kloksnelheid te houden. De V131 heeft dat niet:
http://www.anandtech.com/...0.141.247.248.249.250.251
V131 (i5-2410M) vs folio 13 (i5-2467M). In de praktijk kan je de i5-2410M niet meer krijgen en heb je de i5-2430M, die marginaal sneller is.

maar het verschil is inderdaad niet enorm. Het grootste verschil ga je krijgen met ivy bridge: dan krijgen de V131, Z2 en SE opeens een quadcore. En dan maak je opeens wel gehakt van de ulv parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Tja ik ging er vanuit als snelheid toch de argument was dat je dan toch de vaio Z met I7 dual zou gaan nemen.

Het feit dat een i5 al sneller is dan een ulv i7 zegt al een hele hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat snelheid argument vind ik best meevallen. Het voornaamste selling point -en dat is een heel groot selling point- is in mijn optiek het scherm. Daaraan kun je toevoegen de optie tot sheet batterij en het lage gewicht. De processor doet er imho niet heel veel toe.

Neem bijvoorbeeld pricewatch: Asus Zenbook UX31E-RY010V. In vergelijking met de gelijk geprijsde Z krijg je een minder scherm en geen sheet batterij, de asus heeft een 2x zo grote SSD. Oh, en de Z heeft een 300mhz snellere processor. Daarnaast kan je de Z uitrusten met een 1080p scherm. Op de rest van de opties zit een marge van 300%+, en zijn het niet waard.

Ja, de Z is goed, maar zo groot is het verschil nu ook weer niet... Zoals ik al eerder zei, het is inderdaad de beste keus, maar niet omdat hij zo goed is. De concurrentie is gewoon nog slechter :P. Ik doel daarbij vooral op de input devices en beschikbare poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thors_Hammer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 15:37
Probleemstelling/doel
Mijn zus is architect, net voor zichzelf begonnen en haar oude laptop is op (6 jaar oud).
Ze heeft dus een nieuw systeem nodig. Nu gaat ze op een aantal verschillende plekken werken (1 a 2 dagen in de week gemiddeld, soms meer), dus haar systeem moet mobiel zijn: een laptop dus.

Ze gebruikt vooral autocad (voornamelijk 2d), photoshop en sketchup. Veelal naast/door elkaar (even een snel ontwep in sketchup, dan in photoshop plaatsen en bewerken, etc.). Data zet ze op een externe schijf, dus er hoeft geen grote harde schijf in te zitten.

Nu komt het grote probleem, ze wil een laptop van maximaal 14,5"..
Thuis gaat ze een 24" scherm gebruiken, op de andere werkplekken vindt ze 13.3/14/14,5" groot genoeg.
Haar belangrijkste argument is dat ze geen extra laptoptas mee wil slepen. Haar kennende gaat ze zich verschrikkelijk ergeren aan een grote laptop. Doet ze nu ook al met haar huidige.
We zijn al in verschillende winkels geweest, en 15,6" laptops vindt ze echt te groot, die passen namelijk niet in een hoes in haar tas.

Met deze eisen kwam ik dus uit bij de ultrabooks.

In mijn gesloten topic kwamen een aantal opties naar voren, waarvan de Dell XPS 14z mij het interessants leek.
Aan de telefoon met Dell werd echter verteld dat die laptop problemen heeft met AutoCad. Na wat zoeken zag ik dat de videokaart (GeForce GT5XXM) nogal vaak genoemd wordt in combinatie met problemen met autocad.
De Dell valt dus (helaas) af.. net als alle laptops met eenzelfde videokaart...

Nu viel mijn oog op een ZenBook.
http://tweakers.net/price...x31e-ry010v.html#tab:info
http://tweakers.net/price...9v-(zilver).html#tab:info
Mooi design, prima inhoud en prijs.

Vraag / twijfelpunten
Mijn belangrijkste twijfelpunten zijn de volgende:
- is deze zenbook geschikt om photoshop en autocad op te draaien? Mijn zus hoeft geen monstersysteem, het moet "gewoon soepel" draaien.
- Gaat zij het voordeel merken van een SSD? Ik dacht van wel (snel schakelen tussen programmas + als geheugen vol is bij photoshop neemt de harde schijf het over, ssd is veel sneller dan 7200 rpm)
- Kan ze misschien beter een (kleine) reguliere laptop nemen ipv een ultrabook?

Alvast dank voor de hulp!

p.s. ze wilt geen Apple, AutoCad voor OSX is blijkbaar net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Naast zoals genoemd het prijsverschil dat je vergeet en het feit dat PassMark meerdere malen de situatie heeft voorgedaan waarbij de score toch sterk in twijfel kunnen worden getrokken, moet je ook de turbo functie van de processoren niet vergeten. Verder zit er sinds een tijdje de 2450M in de SE en Z en niet meer de 2430M. Maar goed, als je dus kijkt naar de turbo, die tijdens een benchmark vaak toch op max staat, zie je:

Intel Core i5-2430M @ 2.40GHz, 35W TDP, Turbo: 3.1/2.8 GHz (respectievelijk 1 core en 2 core turbo)
Intel Core i7-2677M @ 1.80GHz, 17W TDP, Turbo: 2.9/2.6 GHz
Intel Core i7-2617M @ 1.50GHz, 17W TDP, Turbo: 2.6/2.3 GHz

Met de turbo is het verschil een stuk minder en dat zou een reden kunnen zijn waarom de benchmark scores zo dicht bij elkaar staan. Maar je zit nu dus nog steeds een goedkopere i5 ($225) te vergelijken met een stuk duurdere i7 (2667M $317 / 2617M $289), wat je vaak ook terug kan zien in de notebook prijzen, waarbij de standard voltage i5 cpu nog steeds sneller is.
Het vervelende vind ik vooral dat er geen duidelijk type-aanduiding is waarmee je ziet dat het in het geval van de ultrabooks om een Ultra-low voltage exemplaar gaat.
Dit is inderdaad erg verwarrend en uiteraard expres gedaan door Intel, waarbij door verkopers gezegd kan worden dat er een i7 core inzit. Dat betekend eigenlijk alleen maar dat hij duur is en hoe de CPU presteert, dit heeft Intel zelf een keer gezegd als ik me goed herinner. Je kan het uiteindelijk toch wel ergens aan zien en dat is de xx7M combinatie, dat duidt op een ulv CPU.

[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 29-04-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thors_Hammer schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:45:
Aan de telefoon met Dell werd echter verteld dat die laptop problemen heeft met AutoCad. Na wat zoeken zag ik dat de videokaart (GeForce GT5XXM) nogal vaak genoemd wordt in combinatie met problemen met autocad.
Dat kan best. Echter heb je toch switchable graphics, en zou je daar dus niet veel last van moeten hebben. Google desnoods op optimus. Zo heet die nvidia-technologie.

ten tweede, als een 24" scherm een 1200p scherm is. Dan kan je de zenbook direct afstrepen. De zenbook gaat tot 1080p op een extern display. :/

En ten derde, ik geloof dat autoCAD redelijk wat RAM nodig heeft bij de grotere projecten. Een laptop waarbij je het RAM kan upgraden lijkt mij sterk aan te raden. Dan kom je al vrij snel uit bij de lelijke maar doch populaire V131. Als je nog even kan wachten, dan krijg je binnenkort ook quadcores in die form factor. Hoe lang dat gaat duren vraag ik mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 14:04
Als ik zo de eisen hoor, zeker met dat vele reizen en vereiste power: Thinkpad T420(s)? Erg degelijk gebouwd, groter (mat) scherm dan de meeste ultrabooks (14") en met een full voltage CPU. Ook met aparte grafische kaart meen ik. Zeker als ze weer járen wilt doen met een laptop, zou ik niet voor een ULV ultrabook kiezen met een mooi design maar een functionele 'werkbak' zoals eerder genoemde optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eens. Maar kan je dat ding in nederland ook maar ergens krijgen voor een degelijke prijs? Thinkpads zijn in nederland meestal enorm duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCeQbe.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 21:35
Thors_Hammer schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:45:

Nu komt het grote probleem, ze wil een laptop van maximaal 14,5"..
Thuis gaat ze een 24" scherm gebruiken, op de andere werkplekken vindt ze 13.3/14/14,5" groot genoeg.
Haar belangrijkste argument is dat ze geen extra laptoptas mee wil slepen. Haar kennende gaat ze zich verschrikkelijk ergeren aan een grote laptop. Doet ze nu ook al met haar huidige.
We zijn al in verschillende winkels geweest, en 15,6" laptops vindt ze echt te groot, die passen namelijk niet in een hoes in haar tas.
De Samsung Chronos is relatief klein voor een 15,6 inch laptop, dus misschien dat die het overwegen waard is moest een ultrabook niet krachtig genoeg zijn.

pricewatch: Samsung 700Z5A-S01NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hij heeft een heel slecht scherm (toegegeven, zoals bijna alles in het segment) en de bouwkwaliteit is subjectief echt ruk. Je kan de behuizing op veel punten ver indrukken.

Zeker omdat je 'maar' 900px hebt kan je in mijn optiek beter een 14" 900p nemen of 15.6" een iets zwaardere 1080p (of gewoon de sony SE. Die is nog steeds cheap bij paradigit) al heb je dan weer te maken met de slechte service van dat merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:52
Het beste kun je zoals eerder geadviseerd een Lenovo T420s kopen. Als je die laptop importeert van E-Bay:
http://www.ebay.nl/itm/LE...m27c65d050a#ht_5239wt_901 is het vele malen goedkoper dan in Nederland kopen. BTW bij het importeren kan toch terug worden gevraagd van de belastingdienst als de laptop via de zaak wordt gekocht. Kwa performance is het lastig iets beters te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thors_Hammer
Dank voor alle hulp tot nu toe!
Voor de prijs van die 420s heb je in Nederland amper een i5, 4 GB en geen SSD..
Maakt het erg interessant!
Die BTW kan inderdaad teruggevraagd worden, maar zijn er nog andere invoerkosten? En hoe zit het met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De T420s die jij linkt kost ongeveer het dubbele van de V131 met een marginaal tragere processor en 128GB SSD. En ik geloof je meteen dat de T420s een stuk beter is. Dat prijsverschil lijkt mij het simpelweg niet waard.

De T420s komt wel regelmatig langs in V&A voor aantrekkelijke prijzen. Maar voor de 'normale' ebay prijs lijkt hij mij veel te duur.

Overigens staat er een E6420 low-spec op ebay:
http://www.ebay.nl/itm/De...em41644f0c7f#ht_630wt_698
nog 45 minuten, voor de snelle beslisser. Hij lijkt mij zelf niets: met 2.7kg is hij enorm log.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Een dubbelpost, en ik kan mijn eigen berichten niet meer verwijderen ;(

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCeQbe.
  • Laatst online: 18-08 21:35
Ik heb even van de gelegenheid gebruik gemaakt om te praten met een sony medewerker die het volgende wist te zeggen over de sony SE serie:
De Ivy Bridge processoren zullen vanaf volgende donderdag beschikbaar zijn. De SE serie zal voortaan S15 genoemd worden. Wij hebben vanaf volgende donderdag namelijk een nieuwe line-up.
De prijzen gaan in ieder geval niet veel verschillen.
Een andere verandering aan de S zal zijn dat de optische drive niet meer "naar buiten komt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.notebookcheck....aptop-Review.74151.0.html

Samsung 900X3B review.

Met 900p PLS scherm. Kwijl.

Wat dan wel jammer is:
Matige (voor een ultrabook) accuduur.
wordt nog heter dan de XPS 13
mini-hdmi + micro VGA. En geen verloopstukjes. Kan iemand mij het overtuigen van de voordeelen van mini-hdmi of micro-vga ten opzichte van displayport?

Voor de rest een slick apparaat.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Zeker een mooi design. Zit ook toch nog steeds erg te twijfelen tussen deze en de nieuwe Zenbook. Is er eigenlijk al iets bekend of de 15" van samsung toch misschien ook naar europa komt? Want dat kan ook wel erg interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Nog een maandje, dan komt ook het Nederlandse 13.3" model met Ivy Bridge.

Ik heb goede hoop dat dit positief zal zijn voor de warmte ontwikkeling en batterijduur van de notebook.

Oh, BTW: ik las gisteren in het MediaMarkt krantje dat ze vrij gortige korting op Samsung notebooks geven vanwege het 12,5 jarige bestaan. Dan kun je voor een nog zachter prijsje een Series 9 900X3A of Series 5 ULTRA scoren (die was volgens de folder van 888 euro naar 760 afgeprijsd).

[ Voor 44% gewijzigd door arnoud_h op 02-05-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:27
Eindelijk de eerste officiële Sony Ultrabook.

http://www.engadget.com/2...abook-vaio-t13/#continued

Wat opvalt is de hybride storage oplossing, een Sandy Bridge i3 en een vrij volledige set aansluitingen.

[ Voor 10% gewijzigd door rrozijn op 02-05-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:53:
mini-hdmi + micro VGA. En geen verloopstukjes. Kan iemand mij het overtuigen van de voordeelen van mini-hdmi of micro-vga ten opzichte van displayport?
niet elke tv heeft displaypoort?
meeste tv hebben wel hdmi, en micro hdmi->hdmi kabel kost niet zo veel.
en zo kabeltje kan je makkelijk thuislaten

voor displaypoort zijn er ook adapters te verkrijgen, maar als je een active nodig hebt, vind ik het wel veel geld.
micro vga is wel vervelend zonder adapters, op DX kan geen adapter vinden.
veel beamers en smartboards bij op ons school gebruiken vga ingang. dus als je die niet kan aansluiten heb je er niets aan ;(

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 02-05-2012 10:01 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
rrozijn schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:38:
Eindelijk de eerste officiële Sony Ultrabook.

http://www.engadget.com/2...abook-vaio-t13/#continued

Wat opvalt is de hybride storage oplossing, een Sandy Bridge i3 en een vrij volledige set aansluitingen.
Heel erg mooi, en de featureset ziet er goed uit (Geen micro bullshit zo te zien)... Over de HD Ready in het artikel: Ik neem aan dat je bij Sony online een 900p, of hopelijk 1080p kan inproppen...

Grootste tegenargument voor deze: Why no mini displayport :'(
9 uur accu is wel erg lang, maar Sony is meestal wel accuraat met zulke uitspraken (Ps Vita, Vaio Z bijv.) ... 1.6kg vind ik wel zwaar, erg jammer. Ik hoop trouwens ook dat er een sheet battery voor deze gaat komen.

Maar goed, onwaarschijnlijk maar dit zou nog wel erg scherp geprijsd kunnen worden gezien de hybride ssd, + de i3.. En als de bouwkwaliteit, scherm, koeling en accuduur in orde zijn.. Dan zou het nog wel een killer kunnen worden voor de juiste prijs... Het lijkt me gezien de prijsstelling van de huidige Vaio Z online onwaarschijnlijk dat het boven de 900/800 euro uit zal gaan komen. Maar als het Sony Belony is, dan weet je maar ook nooit zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:27
Vinand schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:07:
[...]

Heel erg mooi, en de featureset ziet er goed uit (Geen micro bullshit zo te zien)... Over de HD Ready in het artikel: Ik neem aan dat je bij Sony online een 900p, of hopelijk 1080p kan inproppen...

Grootste tegenargument voor deze: Why no mini displayport :'(
9 uur accu is wel erg lang, maar Sony is meestal wel accuraat met zulke uitspraken (Ps Vita, Vaio Z bijv.) ... 1.6kg vind ik wel zwaar, erg jammer. Ik hoop trouwens ook dat er een sheet battery voor deze gaat komen.

Maar goed, onwaarschijnlijk maar dit zou nog wel erg scherp geprijsd kunnen worden gezien de hybride ssd, + de i3.. En als de bouwkwaliteit, scherm, koeling en accuduur in orde zijn.. Dan zou het nog wel een killer kunnen worden voor de juiste prijs... Het lijkt me gezien de prijsstelling van de huidige Vaio Z online onwaarschijnlijk dat het boven de 900/800 euro uit zal gaan komen. Maar als het Sony Belony is, dan weet je maar ook nooit zeker.
Inderdaad te hopen dat hij configureerbaar wordt.
Minimaal wil ik in een nieuwe 13 inch Ultrabook een i5 Ivy Bridge en een goed 900p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Scherm wordt matig ;) Mark my words.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JT schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:53:
Scherm wordt matig ;) Mark my words.
Dacht ik ook bij de Vaio SE... "Turns out to be one of the best laptop screens of 2011/2012 ever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, maar ik heb reden om aan te nemen dat het bij deze niet het geval zal zijn ;) Ook de hybride opslag kan erop duiden: hybride opslag is goedkoper. Daarnaast is het gewicht erg hoog. Blijkbaar wil Sony hun ultrabook positioneren in het budget deel van de markt. Dan gaat er echt geen goed scherm in zitten :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrc4nl schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:53:
[...]

niet elke tv heeft displaypoort?
meeste tv hebben wel hdmi, en micro hdmi->hdmi kabel kost niet zo veel.
en zo kabeltje kan je makkelijk thuislaten

voor displaypoort zijn er ook adapters te verkrijgen, maar als je een active nodig hebt, vind ik het wel veel geld.
micro vga is wel vervelend zonder adapters, op DX kan geen adapter vinden.
veel beamers en smartboards bij op ons school gebruiken vga ingang. dus als je die niet kan aansluiten heb je er niets aan ;(
Voor de ongelovigen, ik leg het nog een keer uit:

mini-hdmi
te verlopen naar: hdmi, of dvi (single link)
maximale resolutie: 1920*1080
bijzonderheden: licentiekosten

micro-vga
te verlopen naar VGA
maximale resolutie: 2100*1500-iets
bijzonderheden: analoog, dus wil je dus echt niet gebruiken op een dergelijke resolutie...

mini-displayport
te verlopen naar VGA, hdmi, displayport, DVI (single link, en dual link met een actieve adapter denk ik)
maximale resolutie: 4k2k
bijzonderheden: displayport passtrough.

Er is geen enkel voordeel van mini-hdmi en micro-vga boven mini-displayport. Ja, de naam.. Door een displayport variant te gebruiken bespaar je licentiekosten, heb je een hogere maximale resolutie, kan je meer schermen aansluiten, en verlopen naar meer mogelijkheden. De nadelen van displayport zijn.. welke eigenlijk? Ik ken er geen.

Nog vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:58:
[...]

Voor de ongelovigen, ik leg het nog een keer uit:

mini-hdmi
te verlopen naar: hdmi, of dvi (single link)
maximale resolutie: 1920*1080
bijzonderheden: licentiekosten

micro-vga
te verlopen naar VGA
maximale resolutie: 2100*1500-iets
bijzonderheden: analoog, dus wil je dus echt niet gebruiken op een dergelijke resolutie...

mini-displayport
te verlopen naar VGA, hdmi, displayport, DVI (single link, en dual link met een actieve adapter denk ik)
maximale resolutie: 4k2k
bijzonderheden: displayport passtrough.

Er is geen enkel voordeel van mini-hdmi en micro-vga boven mini-displayport. Ja, de naam.. Door een displayport variant te gebruiken bespaar je licentiekosten, heb je een hogere maximale resolutie, kan je meer schermen aansluiten, en verlopen naar meer mogelijkheden. De nadelen van displayport zijn.. welke eigenlijk? Ik ken er geen.

Nog vragen?
En de associatie in een ieders achterhoofd van DisplayPort met evil Apple met zijn 99,99 per converter dan?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Elke mini versie is wat mij betreft evil, je hebt altijd een verloopje/converter nodig om aan te sluiten op wat voor beeld-kanon dan ook. En wat is de eigenschap van kleine verloopjes? Juist, dat ze altijd kwijt zijn op het moment supreme precies wanneer je ze nodig hebt... Doe mij maar full size aansluitingen, ben erg bij met m'n normale VGA/HDMI. Resolutie is idd wel beperkt tot 1920x1200 voor m'n HDMI maar ik heb (nog) geen 30" 2560x1600 display :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sick Nick schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:36:
Elke mini versie is wat mij betreft evil, je hebt altijd een verloopje/converter nodig om aan te sluiten op wat voor beeld-kanon dan ook. En wat is de eigenschap van kleine verloopjes? Juist, dat ze altijd kwijt zijn op het moment supreme precies wanneer je ze nodig hebt... Doe mij maar full size aansluitingen, ben erg bij met m'n normale VGA/HDMI.
Dat zeg ik ook elke keer als mensen me vragen naar ultrabooks. De Toshiba Portege Z830 is de enige die alle belangrijke aansluitingen heeft, en elke keer als ik weer een projector aansluit op mijn Z830, ben ik er weer blij mee ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:36:
Elke mini versie is wat mij betreft evil, je hebt altijd een verloopje/converter nodig om aan te sluiten op wat voor beeld-kanon dan ook. En wat is de eigenschap van kleine verloopjes? Juist, dat ze altijd kwijt zijn op het moment supreme precies wanneer je ze nodig hebt... Doe mij maar full size aansluitingen, ben erg bij met m'n normale VGA/HDMI. Resolutie is idd wel beperkt tot 1920x1200 voor m'n HDMI maar ik heb (nog) geen 30" 2560x1600 display :P
De keuze voor full-size VGA of HDMI kan ik nog wel begrijpen, mini-hdmi en micro-vga zijn echt misbaksels die echt vandaag nog moeten sterven in de voorkeur van miniDP.

Dat elke mini versie evil is ben ik ook niet met je eens. Er zijn namelijk ook mini-displayport schermen. Niet veel, maar ze bestaan. eigenlijk is de keuze voor full-size DP erg onlogisch nadat apple breed miniDP heeft geintroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ook mini-DP heeft dus een verloopje nodig naar zowel VGA, HDMI als gewoon DisplayPort. Dus precies hetzelfde probleem wat mij betreft. Ik wil gewoon een native aansluiting hebben zodat het altijd gewoon zonder gedoe werkt. Extra dingen zijn onhandig om mee te nemen, kan je kwijt raken, ergens laten liggen/vergeten, etc.

Misschien anders moeten verwoorden, op zich hoeft mini niet erg te zijn als de rest van de wereld ook apparaten heeft met dezelfde standaard plug (mini USB / micro USB bijvoorbeeld). Het moeten gebruiken van een verloopje is wat voor mij een no-go is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JT schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:16:
Ja, maar ik heb reden om aan te nemen dat het bij deze niet het geval zal zijn ;) Ook de hybride opslag kan erop duiden: hybride opslag is goedkoper. Daarnaast is het gewicht erg hoog. Blijkbaar wil Sony hun ultrabook positioneren in het budget deel van de markt. Dan gaat er echt geen goed scherm in zitten :P
Maar wel als Sony nu eindelijke gewoon doorheeft dat het een sterk verkooppunt is...

Maar goed, we zien het dan wel, ik dacht dat Darkstone ooit had onderzocht dat het verschil tussen een crappy 1080p scherm en het high RGB contrast matte full HD display van sony maar 6 euro zou schelen...
gambieter schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:40:
[...]

Dat zeg ik ook elke keer als mensen me vragen naar ultrabooks. De Toshiba Portege Z830 is de enige die alle belangrijke aansluitingen heeft, en elke keer als ik weer een projector aansluit op mijn Z830, ben ik er weer blij mee ;)
Vaio Z...

De Toshiba is echt een enorme miskoop... Crappy beeldscherm + Resolutie, crappy constructie + Engineering... en een SSD met de snelheid van een HDD? 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Vinand op 03-05-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Vinand schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:39:
[...]

Maar wel als Sony nu eindelijke gewoon doorheeft dat het een sterk verkooppunt is...

Maar goed, we zien het dan wel, ik dacht dat Darkstone ooit had onderzocht dat het verschil tussen een crappy 1080p scherm en het high RGB contrast matte full HD display van sony maar 6 euro zou schelen...
Vroeger wisten ze dat. En niet alleen met hun schermen maar met meer dan dat. Resultaat was dat de verkopen steeds minder werden toen de andere merken met hun prijzen wél omlaag gingen en Sony dat niet kon vanwege de kwaliteit. En nu doen ze er toch aan mee en geven ze allerlei dingen op, ten koste van de kwaliteit (waarmee ik niet wil zeggen dat Sony gelijk staat aan Acer ofzo) om de prijs omlaag te krijgen, op het niveau van concurrenten. Daarnaast kan je je afvragen hoe belangrijk de consument een goed scherm vind. Misschien kan ik beter zeggen, WAT de consument een goed scherm vind.

En van dat verschil, dat was ik ;) Van een Sony insider, die op een hoge positie voor Vaio werkt. Dat ging om het verschil tussen een glossy 1080p scherm met crap kleuren van de F13L vs het matte scherm met goede gamut, hoog contrast en mat. Dat was echt peanuts. Op 13" is dat overigens wel een ander verhaal. Zolang je kiest tussen hoge reso óf goede kleuren dan valt het nog mee, wil je beide dan kost dat erg veel op 13". Ws omdat het weinig wordt verkocht en er dus geen schaalvoordeel is.

[ Voor 19% gewijzigd door JT op 03-05-2012 09:50 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JT schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:48:
[...]

Vroeger wisten ze dat. En niet alleen met hun schermen maar met meer dan dat. Resultaat was dat de verkopen steeds minder werden toen de andere merken met hun prijzen wél omlaag gingen en Sony dat niet kon vanwege de kwaliteit. En nu doen ze er toch aan mee en geven ze allerlei dingen op, ten koste van de kwaliteit (waarmee ik niet wil zeggen dat Sony gelijk staat aan Acer ofzo) om de prijs omlaag te krijgen, op het niveau van concurrenten. Daarnaast kan je je afvragen hoe belangrijk de consument een goed scherm vind. Misschien kan ik beter zeggen, WAT de consument een goed scherm vind.

En van dat verschil, dat was ik ;) Van een Sony insider, die op een hoge positie voor Vaio werkt. Dat ging om het verschil tussen een glossy 1080p scherm met crap kleuren van de F13L vs het matte scherm met goede gamut, hoog contrast en mat. Dat was echt peanuts. Op 13" is dat overigens wel een ander verhaal. Zolang je kiest tussen hoge reso óf goede kleuren dan valt het nog mee, wil je beide dan kost dat erg veel op 13". Ws omdat het weinig wordt verkocht en er dus geen schaalvoordeel is.
damn... Klinkt wel als een logisch verhaal.

Jammer, maar ik hoop wel dat Sony de optie online misschien zal gaan aanhouden om nog te kunnen kiezen voor een goed scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vinand schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:39:
De Toshiba is echt een enorme miskoop... Crappy beeldscherm + Resolutie, crappy constructie + Engineering... en een SSD met de snelheid van een HDD? 8)7
Jij kunt niet beoordelen of een ander een miskoop heeft gemaakt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
gambieter schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:39:
[...]

Jij kunt niet beoordelen of een ander een miskoop heeft gemaakt :)
Daar heb je natuurlijk gelijk in aangezien ik natuurlijk niet weet wat de wensen zijn.
Maar desalniettemin kun ik vanuit centraal standpunt natuurlijk wel concluderen wat je nou voor hoeveel geld je eraan uitgeeft krijgt.

Ik ga niet gauw tegen iemand zeggen dat die bijvoorbeeld de HP Envy Spectre eens boven bijvoorbeeld de Samsung NP900 moet gaan nemen... Of een random Sony VPC 15" E-serie met een NVIDEA410M als upgrade...

Zo zijn er bijvoorbeeld een hoop missers aan een laptop die eigenlijk alleen veel meer redenen moeten zijn om de laptop niet te mogen kiezen boven een andere betere of bijvoorbeeld een goedkopere alternatief... Maar of die redenen relevant zijn, dan hangt natuurlijk van de gebruiker zelf af... De Toshiba heeft gewoon een hele hoop grote missers en maar een paar enkele zwakke redenen om die te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het hele punt is dat bijna alle huidige ultrabooks 'een hele hoop grote missers' heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:34:
Het hele punt is dat bijna alle huidige ultrabooks 'een hele hoop grote missers' heeft ;)
Jammer genoeg wel ja, alleen heeft het ene meerdere grotere en ergere punten dan de andere... Waarom zou je nou bijvoorbeeld de toshiba boven de macbook air nemen...
- lager gewicht, en heel klein beetje dunner...
- 1 meer usb connectie...

Waarom de macbook air boven de toshiba nemen...
- Beter scherm
- Betere accuduur
- Meer vitale connecties: Mini Display
(- MacOS maybe?)
- Betere bouwkwaliteit
- veel betere touchpad...
- Betere prestaties vanwege de SSD die redelijk snel is (nog niet bepaald in het segment goed maar alsnog beter dan de toshiba)...
- Minder warmte onder zware load...

Dus je kan heus wel met een oordeel komen of een ultrabook gewoon waar voor zijn geld geeft in verhouding met een concurrent... En als je de gemiddelde ultrabook neemt, en je zet de toshiba ernaast, dan kun je toch wel vertellen of die voor zijn prijs onder het gemiddelde of boven het gemiddelde terecht komt? Althans als je kijkt naar een prijs van bijv 999 euro dan zie ik al direct een hele hoop die op vele fronten dominant zijn ten opzichte van de toshiba: Asus, Samsung en Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

1188 (Air) vs 909 (Z830) euro. Bijna 300 euro verschil. Vergelijk dan met een Ultrabook uit dezelfde prijsklasse.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JT schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:56:
1188 (Air) vs 909 (Z830) euro. Bijna 300 euro verschil. Vergelijk dan met een Ultrabook uit dezelfde prijsklasse.
Samsung dan... :p

Maar je hebt inderdaad daarbij een punt.. Ik dacht dat de z830 tevens 999 euro was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt ook. Was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vinand schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:43:
Jammer genoeg wel ja, alleen heeft het ene meerdere grotere en ergere punten dan de andere... Waarom zou je nou bijvoorbeeld de toshiba boven de macbook air nemen...
- lager gewicht, en heel klein beetje dunner...
- 1 meer usb connectie...
Je vergeet de belangrijkste: connectiviteit zonder adapters. Full HDMI, full VGA, full LAN. Voor een zakelijk gebruiker heeft de Portege Z830 gewoon een aantal voordelen, ik reis veel en geef presentaties en daar is de VGA poort gewoon heel fijn voor. Adapters raak je kwijt, en als ik zie hoe vaak op congressen de Mac-mensen problemen hebben met de VGA connectie van de projector, dan ben ik blij dat ik hem gewoon inklik op de VGA-poort. Thuis gebruik ik gewoon een 22" monitor, keyboard, muis etc.

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 03-05-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een zakelijk gebruiker (en ja, ik ken er zo een) zijn de MBP en XPS 13 de enige mogelijkheid, omdat dat de enige keuzes zijn met de mogelijkheid om fatsoenlijke schermresoluties aan te sturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Het zal je tegenvallen hoe weinig organisaties beamers hebben met digitale aansluiting en hoge resolutie...meeste is vga met 1024x768.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JT schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:19:
Het zal je tegenvallen hoe weinig organisaties beamers hebben met digitale aansluiting en hoge resolutie...meeste is vga met 1024x768.
Klopt. Bij de meeste congressen kom je niet boven de 1024x768 :)

Het geeft aan dat de factoren een stuk genuanceerder moeten worden meegenomen, bij een recente ultrabook test in PC Advisor kwam de connectiviteit er ook duidelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik zou zelf de Z830 niet halen in mijn situatie, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je in jouw situatie voor de Toshiba hebt gekozen. Het is gewoon erg afhankelijk van je gebruik.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JT schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:29:
Ik zou zelf de Z830 niet halen in mijn situatie, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je in jouw situatie voor de Toshiba hebt gekozen. Het is gewoon erg afhankelijk van je gebruik.
Klopt. Prive zou ik andere afwegingen hebben meegenomen, wij moesten ivm (educatief) leverantier ons beperken tot Toshiba/Samsung. Maar ik vind het zeker geen miskoop, hij voldoet aan mijn eisen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 13:42
Hoi,

Voor mijn studie ga ik binnenkort een laptop nodig hebben. Ik studeer niet in dezelfde stad als waar ik woon, dus ik ben veel onderweg en heb tot zover een laptop een beetje uitgesteld, omdat ik een desktopsysteem toch wel wat fijner vind en een desktop toch wat meer mogelijkheden biedt voor gamen etc.
Nu denk ik echter dat toch het moment is aangebroken om er een laptop naast te nemen. Ik denk dat een 13 inch laptopje hiervoor goed genoeg is. Ik zal er niet mee gaan gamen / video's bewerken of andere krachtige processen draaien, hooguit wat SPSS en misschien een beetje photoshop. Daarnaast vind ik 13 inch volgens mij het lekkerste formaatje. Niet te groot en daardoor praktisch voor een veel reizend persoon als ik :)

Ik heb dit topic een beetje doorgelezen, maar ik ben nog lang niet zeker van mijn keuze. Omdat ik de laptop voornamelijk naast mijn desktop gebruik, ben ik niet van plan om er heel veel geld aan uit te geven. Ik zie alleen dat veel 13 inch laptops toch al snel als ultrabookuitvoering te vinden zijn en daardoor aan de prijzige kant. Super fijn dat ze zo licht en plat zijn, maar dat zie je terug in de prijs natuurlijk :P Ik had zelf eigenlijk een budget van 400 euro in gedachten, maar als ik zo een beetje rondkijk dan denk ik dat ik daar al vanaf moet gaan zien (gesprekje met mijn ouders dan maar ;) )

Bij deze wil ik jullie vragen of jullie wat tips hebben. Ik heb net in de V&A deze gezien, en die is qua prijs absoluut niet gek. Echter vraag ik me af of de specs inmiddels niet erg achterhaald zijn. Ik ben er absoluut geen pro in, maar volgens mij wil je als tweaker toch wel minimaal een i3 in je laptop hebben zitten? ;)

Daarnaast ben ik even op de site van BTO gaan kijken. Ik zag ergens anders hier op GoT dat BTO een solide merk is, echter wel prijzig. Nu vind ik de prijzen nog wel redelijk, maar als ik daar een 13 inch laptop aanschaf dan zit ik ook al snel op 500 euro. Voordeel hier vind ik wel dat ik hem helemaal zelf kan customizen.

Heeft iemand aankoopadvies voor mij? Is het verstandig om nog even te wachten omdat er nieuwe laptops aankomen bijvoorbeeld (ik heb hem in principe pas vanaf september nodig)?

Bij voorbaat dank

Maardiweb

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe dell documentatie uitgelekt:

http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/ins5520/
http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/ins7420/
http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/ins7520/
bron: ikzelf.

Waarom hier? Dit is de enige actieve plek :P CSL heeft dringend behoefte aan een kroeg-topic

Waarom is dat zo gaaf?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tshemL0o5amHWKzNS5B9y8Ol/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XUgE5XMOh5U0KMVPTgmVNiNv/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GRtgFwoI6Kpkt5DjtXlbbQy3/full.png
Ik vind hem wel kontlelijk, en het gewicht valt tegen. Een kleine notebook met een fatsoenlijke grafische kaart én een high res display is al wat getuig waard.

rant: ik snap trouwens geen fuck meer van het nummersysteem van dell. Ten tijde van de studio 15 waren de eerste 2 cijfers de schermgroote in inch, gevolgd door de generatie en de revisie. Nu is het eerste cijfer een performance (let op, geen bouwkwaliteit. Puur performance. Een notebook kan in een configuratie verschillende eerste cijfers hebben..), gevolgd door wat makkelijk te raden cijfers. Waar slaat dat nu weer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Hmmm, wel heel interessant! Quadcore processor met 7730M (ik hoop GDDR5). Wel jammer van het hoge gewicht inderdaad.

De 14R met 640M is ook niet mis, alleen jammer dat die geen full-hd scherm heeft als optie :/ .

[ Voor 29% gewijzigd door Cubic X op 03-05-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

2.4 en 2.8 kilo? Dat in een "light" topic noemen is vloeken in de kerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thors_Hammer
Na wat zoeken kom ik denk ik toch bij zo'n Dell Vostro uit:
Voor 1018 euro kom ik dan uit op:
Intel® Core™ i7-2640M Processor (2.80 Ghz)
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 4.096 + 1 x 2.048]
750 GB Seriële ATA-harde schijf (7.200 rpm)
AMD Radeon™ HD 6630M 1 GB grafische kaart

Of voor 878 een Intel® Core™ i5-2450M Processor (3 MB Cache, 2,50 GHz) ipv die i7.
M.a.w., gaat die i7 140 euro verschil waard zijn?

Of weet iemand toch nog een voordeligere/beter keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen zou toch prima kunnen? En ja als je daar niet gaat posten wordt dat topic niet actiever op. :+
Waarom is dat zo gaaf?
Ik vind hem wel kontlelijk, en het gewicht valt tegen. Een kleine notebook met een fatsoenlijke grafische kaart én een high res display is al wat getuig waard.
Eindelijk een echte resolutie revolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Regeneration schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:59:
Eindelijk een echte resolutie revolutie?
4 jaar geleden (oid?) had dell al de studio 14z met een 900p scherm. Eerder het corrigeren van een achteruitgang. Als ze morgen weer met 1200p komen, dan is het toch ook geen revolutie? :)
Thors_Hammer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:01:
Na wat zoeken kom ik denk ik toch bij zo'n Dell Vostro uit:
Voor 1018 euro kom ik dan uit op:
Intel® Core™ i7-2640M Processor (2.80 Ghz)
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[1 x 4.096 + 1 x 2.048]
750 GB Seriële ATA-harde schijf (7.200 rpm)
AMD Radeon™ HD 6630M 1 GB grafische kaart

Of voor 878 een Intel® Core™ i5-2450M Processor (3 MB Cache, 2,50 GHz) ipv die i7.
M.a.w., gaat die i7 140 euro verschil waard zijn?

Of weet iemand toch nog een voordeligere/beter keuze?
Dat is de.. Vostro 3450?

Ik vind altijd, zo'n 14" is nu niet bepaald significant lichter dan een lichte 15" laptop. En de resolutie van 768p vind ik gewoon kut rond dit formaat. De sony SE 15.6" is dan een leuke keuze, maar weer niet geschikt voor de meeste zakelijke werkzaamheden omdat de service van sony over het algemeen verschrikkelijk is.

Wat dat betreft raad ik zeker aan te wachten op de inspiron hierboven. Er zal ongetwijfeld een vergelijkbaar geprijsde vostro variant komen. dan krijg je A een redelijk betere grafische kaart (wat mij sowieso al de reden lijkt de 3450 te nemen?) en B een hogere resolutie. Ik had laatst een discussie met iemand, en de enige leverbare laptop die dat lijkt te bieden is de sony SA, en die is vrij prijzig... En, of course, het is een sony.

De snellere processor is overigens geldverspilling, niet doen. Als je echt waarde hecht aan meer processing poiwer, wacht op ivy bridge. Dan krijg je quadcores met hetzelfde TDP. Meer cores is altijd beter, op dit moment.
gambieter schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:09:
2.4 en 2.8 kilo? Dat in een "light" topic noemen is vloeken in de kerk ;)
Je hebt gelijk. Ik zag de typenummers en begon hier meten een post te tikken. Pas later zag ik 900p en het gewicht. Het high-res topic is inderdaad een betere keuze.
Cubic X schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:08:
Hmmm, wel heel interessant! Quadcore processor met 7730M (ik hoop GDDR5). Wel jammer van het hoge gewicht inderdaad.
Staar je niet al te blind op GDDR5. Neem bijvoorbeeld het vlaggenschip van AMD vs nvidia, de AMD heeft een significant (30% uit het hoofd) voordeel qua memory bandwidth. Ondanks dat er dezelfde busbreedte en RAM wordt gebruikt in beide kaarten. AMD lijkt deze generatie *iets* te hebben wat een flinke sloot aan bandbreedte mogelijk maakt.
Maardiweb schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:00:
Hoi,

Voor mijn studie ga ik binnenkort een laptop nodig hebben. Ik studeer niet in dezelfde stad als waar ik woon, dus ik ben veel onderweg en heb tot zover een laptop een beetje uitgesteld, omdat ik een desktopsysteem toch wel wat fijner vind en een desktop toch wat meer mogelijkheden biedt voor gamen etc.
Nu denk ik echter dat toch het moment is aangebroken om er een laptop naast te nemen. Ik denk dat een 13 inch laptopje hiervoor goed genoeg is. Ik zal er niet mee gaan gamen / video's bewerken of andere krachtige processen draaien, hooguit wat SPSS en misschien een beetje photoshop. Daarnaast vind ik 13 inch volgens mij het lekkerste formaatje. Niet te groot en daardoor praktisch voor een veel reizend persoon als ik :)

Ik heb dit topic een beetje doorgelezen, maar ik ben nog lang niet zeker van mijn keuze. Omdat ik de laptop voornamelijk naast mijn desktop gebruik, ben ik niet van plan om er heel veel geld aan uit te geven. Ik zie alleen dat veel 13 inch laptops toch al snel als ultrabookuitvoering te vinden zijn en daardoor aan de prijzige kant. Super fijn dat ze zo licht en plat zijn, maar dat zie je terug in de prijs natuurlijk :P Ik had zelf eigenlijk een budget van 400 euro in gedachten, maar als ik zo een beetje rondkijk dan denk ik dat ik daar al vanaf moet gaan zien (gesprekje met mijn ouders dan maar ;) )

Bij deze wil ik jullie vragen of jullie wat tips hebben. Ik heb net in de V&A deze gezien, en die is qua prijs absoluut niet gek. Echter vraag ik me af of de specs inmiddels niet erg achterhaald zijn. Ik ben er absoluut geen pro in, maar volgens mij wil je als tweaker toch wel minimaal een i3 in je laptop hebben zitten? ;)

Daarnaast ben ik even op de site van BTO gaan kijken. Ik zag ergens anders hier op GoT dat BTO een solide merk is, echter wel prijzig. Nu vind ik de prijzen nog wel redelijk, maar als ik daar een 13 inch laptop aanschaf dan zit ik ook al snel op 500 euro. Voordeel hier vind ik wel dat ik hem helemaal zelf kan customizen.

Heeft iemand aankoopadvies voor mij? Is het verstandig om nog even te wachten omdat er nieuwe laptops aankomen bijvoorbeeld (ik heb hem in principe pas vanaf september nodig)?

Bij voorbaat dank

Maardiweb
Laat ik het zo zeggen: de eerste BTO die een goede keus is moet nog gemaakt worden.

Met een zodanig laag budget heb je uit het hoofd 3 keuzes: een netbook, een 2e-handse, of een inspiron 14R, de oude versie that is, niet diegene waar ik het net over heb. (die staat sowieso op nog geen enkele dell site ter wereld, meen ik), maar de 14R lijkt wat duurder dan een maand geleden.. dus ik denk eigenlijk niet meer dat dat de beste keuze is. Wachten heeft in dit segment weinig zin. Ik zou gewoon V&A goed in de gaten houden.

Voor prijzen van het dell consumentenspul, zie zoals altijd de sheet. Let bij de inspiron op de batterijopties. Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8"

Misschien staat er in de pricewatch ook nog iets rond dit prijspunt. Maar ik volg het segment op het moment niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 13:42
Ah ok thnx. En wat denk je van die laptop uit de V&A die ik aanstipte?

edit: en bijvoorbeeld een 14 inch? pricewatch: Acer Aspire 4752-2354G50MN (Zwart)
Voordeeltje volgens mij dat daar een i3 in zit.. of maak mezelf nu te druk om specs met mijn eisen? ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Maardiweb op 04-05-2012 00:59 ]

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Laatst online: 15-09 14:39
Maardiweb schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 00:38:
Ah ok thnx. En wat denk je van die laptop uit de V&A die ik aanstipte?

edit: en bijvoorbeeld een 14 inch? pricewatch: Acer Aspire 4752-2354G50MN (Zwart)
Voordeeltje volgens mij dat daar een i3 in zit.. of maak mezelf nu te druk om specs met mijn eisen? ;)
Als je door het rood heen kan kijken is dit een goede deal: V&A aangeboden: Dell Vosto v131 i5-2430M 4GB 500GB 3y Garantie RED PRIJS VERLAAGD!
Moet je je budget wel iets oprekken, maar dan heb je: i5, goede bouwkwaliteit (voor dat segment iig), mat scherm, toetsenbord verlichting, 3 jaar garantie.

De MSI is lekker draagbaar, maar de su7300 daarin komt anno 2012 verdacht dicht bij netbooks (ongeveer 20% sneller dan AMD E-450), die (of netbook) incl een ssd heb je leuke laptop aan, maar dan kan je photoshop (en spss? Dat weet ik niet) vergeten.
Die Acer die je aanwijst is met 2,3kg alweer best een log ding, ik zou even langs een mediamarkt ofzo gaan om verschillende laptops naast elkaar te zien zodat je kunt besluiten welk formaat/gewicht je ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

http://www.nu.nl/gadgets/...oedkoopste-ultrabook.html
Is geen über model, maar voor zo'n prijs wordt het wel interessant voor de niet veeleisende gebruiker die gewoon een kleine laptop wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Voor de prijs wel, maar rare kwalificatie...
Met 17,8 millimeter dikte en een gewicht van 1,6 kilo bevindt de Vaio T zich in de middenmoot wat betreft ultrabooks.
Middenmoot my ass, middenmoot is 1,3kg. Ding is samen emt de Folio het zwaarst. Maar goed, met die prijs kan ik het nog vergeven. Ben benieuwd wat de i5 gaat kosten.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Tevens kloppen de tweakers en nu.nl artikelen niet..

De Vaio T heeft WEL een 32 ssd storage in het bduget model van 649 euro... Wel een killerprijs.. Heel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Laatst online: 15-09 14:39
Vinand schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:27:
De Vaio T heeft WEL een 32 ssd storage in het bduget model van 649 euro... Wel een killerprijs.. Heel interessant
Eens, hoewel E649 de prijs is van de 11 incher, de 13 kost E699. ze staan inmiddels ook op de sony site. SSD upgrade is veel te duur en helaas geen upgrade naar beter scherm.
Wordt natuurlijk reviews afwachten maar lijkt een veelbelovende budget ultrabook.

[ Voor 5% gewijzigd door ejdvandenberg op 04-05-2012 14:23 . Reden: [quote][b][message=38163931,noline]Vinand schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:27[/message]:[/b] De Vaio T heeft WEL een 32 ssd storage in het bduget model van 649 euro... Wel een killerprijs.. Heel interessant [/quote] Eens, hoewel E649 de prijs is van de ]

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste