Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

13" met SSD is 850 euro....voor 850 euro 128gb SSD, 1,6kg, 1.4ghz :X i3 en megabezel....no tnx. Als je een ultrabook met SSD zoekt imho beter ergens anders kijken dan Sony.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
JT schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:20:
13" met SSD is 850 euro....voor 850 euro 128gb SSD, 1,6kg, 1.4ghz :X i3 en megabezel....no tnx. Als je een ultrabook met SSD zoekt imho beter ergens anders kijken dan Sony.
Ja vind ik eigenlijk ook. Maar is het dan niet veeeeel goedkoper om er zelf een ssd in te gooien? Sony vraagt toch meestal woekerprijzen voor die onderdelen die ze erin zetten...

Wat een fail ultrabook trouwens... Het gewicht, Het formaat, en wtf is er dan met die resolutie aan de hand.. Niet upgradebaar via sony online? Are u kidding me sony?

Wel een leuk ding als je naar het budget kijkt van 649/699 euro maar voor de hogere prijsklasses kun je veel beter kijken naar de alternatieven. Ik denk dat Sony dat gedaan heeft omdat ze zo de opvolger van de SB in de hogere prijsklassen positioneren, en de Z natuurlijk voor de big spenders.

[ Voor 33% gewijzigd door Vinand op 04-05-2012 15:41 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, stock voor 699 is het wel grappig voor het geld, maar meer niet. En net wat je zegt, zal wel ter bescherming zijn van andere premium modellen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is helemaal geen ultrabook. Die hebben minimaal een i5.

En inderdaad, wat een failbook. Nothing to see here, move along..

edit:
boppos schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:19:
De Sony E14 is nu ook te bestellen met i7-3612QM,2,1GHz, Dus met IB. Op de E-series hoofd pagina staat nog steeds tot i3
veel en veel eerder dan ik sony had verwacht.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Flinke meerprijs :X

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:04:
Het is helemaal geen ultrabook. Die hebben minimaal een i5.

En inderdaad, wat een failbook. Nothing to see here, move along..

edit:
[...]

veel en veel eerder dan ik sony had verwacht.
Hoezo "nothing to see here"?
Voor die prijs vind ik hem anders wel best wel aardig... I3 is anders voor de meeste gebruikers veel meer dan genoeg... Beetje hedendaags gebruik: word, excel, internet, powerpoint, multi media gebruik op elk niveau... (Tot f hd)... Gewoon het zakelijk gebruik: plus alle aansluitingen. Incl. VGA zonder daarbij micro varianten te gebruiken + 9 uur accuduur wat dus een 2 uur hogere schatting van de Vaio Z is door Sony die bijna alle ultrabooks verslaat op accuduur is anders wel heel erg mooie featureset voor de prijs... Maar goed, jij probeert Sony ook altijd een beetje laag te praten op elk niveau dus ik vergeef het je donkere steen. :9 8) (still luv you)

Edit: Sony E series... "Zucht"...
Ik vrees dat het voor mij weer een paar maandjes E series bashen word.. Laat me het maar zo brengen: ze bieden tenminste niet de upgrade genaamd de Nvidea 410m aan... :p

[ Voor 9% gewijzigd door Vinand op 04-05-2012 22:52 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Valt best mee.
Vinand schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:49:
[...]

Hoezo "nothing to see here"?
Voor die prijs vind ik hem anders wel best wel aardig... I3 is anders voor de meeste gebruikers veel meer dan genoeg... Beetje hedendaags gebruik: word, excel, internet, powerpoint, multi media gebruik op elk niveau... (Tot f hd)... Gewoon het zakelijk gebruik: plus alle aansluitingen. Incl. VGA zonder daarbij micro varianten te gebruiken + 9 uur accuduur wat dus een 2 uur hogere schatting van de Vaio Z is door Sony die bijna alle ultrabooks verslaat op accuduur is anders wel heel erg mooie featureset voor de prijs... Maar goed, jij probeert Sony ook altijd een beetje laag te praten op elk niveau dus ik vergeef het je donkere steen. :9 8) (still luv you)
V131 is goedkoper, bijna net zo zwaar/vergelijkbare accduur/vergelijkbaar ruckscherm maar 2x zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:51:
[...]

Valt best mee.

[...]

V131 is goedkoper, bijna net zo zwaar/vergelijkbare accduur/vergelijkbaar ruckscherm maar 2x zo snel?
Ssd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
32GB. Really?
Vinand schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:49:
Edit: Sony E series... "Zucht"...
Ik vrees dat het voor mij weer een paar maandjes E series bashen word.. Laat me het maar zo brengen: ze bieden tenminste niet de upgrade genaamd de Nvidea 410m aan... :p
Goed excuus inderdaad. Maak plaats voor de slechtste fabrikant anno 2012 :+

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:55:
32GB. Really?

[...]

Goed excuus inderdaad. Maak plaats voor de slechtste fabrikant anno 2012 :+
Mijn stem gaat nog steeds naar HP: *kijkt naar de uit elkaar vallende hp "premium" dv series, hp heavily overpriced ultrabooks vol met gluren en uhmmmm..... Glas?, en g series waar vuur uit de ventilatie komt* ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de categorie: i don't want to live on this planet anymore:
http://forum.notebookrevi...ridge-34.html#post8496120
The proof is in the pudding. XPS 13, said to be a MBA rip off, is selling at nearly 3X forecast.
De xps 13 verkoopt goed. Je weet wel, dat ding wat bijna net zo duur is als de MBA? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Valt zeker mee, want het is niet alleen de quadcore die je krijgt maar ook de AMD graphics.

ntel®Core(TM)i7-3612QM,2,1GHz
met Intel® Turbo Boost Technology tot 3.10 Ghz met 6 MB L3 Cache
+AMD Radeon(TM) HD 7670M + Intel® HD Graphics 4000 met 1 GB exclusief toegewezen Video RAM geheugen

Het is niet een dikke gamelaptop maar je kan er redelijk mee uit de voeten op normale instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 14:04
Op zich natuurlijk goed voor de ontwikkeling dat die XPS 13 lekker verkoopt, dat zorgt er hopelijk wel voor dat Dell in de toekomst meer wil investeren in dit marktsegment. Maar dan nog: de prijs mag wel wat omlaag en de (scherm) specs omhoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Sick Nick schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:09:
[...]

Valt zeker mee, want het is niet alleen de quadcore die je krijgt maar ook de AMD graphics.

ntel®Core(TM)i7-3612QM,2,1GHz
met Intel® Turbo Boost Technology tot 3.10 Ghz met 6 MB L3 Cache
+AMD Radeon(TM) HD 7670M + Intel® HD Graphics 4000 met 1 GB exclusief toegewezen Video RAM geheugen

Het is niet een dikke gamelaptop maar je kan er redelijk mee uit de voeten op normale instellingen.
Die AMD zag ik over het hoofd...dan is het voor laptop begrippen zeer redelijk geprijsd ja :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overigens: pricewatch: Acer M3-581TG
Best een nette prijs voor de specs. Dat belooft wat voor de rest van de dunne gamebakken die dit jaar komen. De M3 is ergonomisch toch een misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als ik een T&L wil dan liever de Sony 13" ultrafailbook. Geen redelijke Gpu maar veel draagbaarder, 2 jaar garantie, betrouwbaarder, lichter, kleiner.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2 jaar garantie bij sony als argument aandragen... :F

Waarschijnlijk heeft de M3 ook 2 jaar garantie. Volgens mij hebben de timelineX-jes 2 jaar garantie per 1 januari dit jaar, maar de pricewatch is daar niet duidelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ah ok dat wist ik niet. Maar vanuit mijn werkervaring weet ik dat Acer, PB en HP het meeste terugkwamen, Sony behoort wat dat betreft tot de betere helft qua betrouwbaarheid. Die 3 eerder genoemde merken zullen me dan ook niet snel overtuigen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JT schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:00:
Ah ok dat wist ik niet. Maar vanuit mijn werkervaring weet ik dat Acer, PB en HP het meeste terugkwamen, Sony behoort wat dat betreft tot de betere helft qua betrouwbaarheid. Die 3 eerder genoemde merken zullen me dan ook niet snel overtuigen.
Dat is ook zo, sony kun je vergelijken als audi/mercedes... Erg betrouwbaar en consistent in kwaliteit en afwerking... Maar als er iets misgaat dan ben je goed de sjaak... ;(

Overigens, zijn er maar een paar fabrikanten die hun service op orde hebben... We kunnen niet zeggen dat hp, acer, packard bell, compaq, Apple bijvoorbeeld betere garantie geven.. (Jammer genoeg). Alleen over Samsung, asus (wisselvallig), toshiba (wisselvallig) en dell hoor ik enigszins positieve verhalen. Over lenovo en nederlandse producten/service en ik niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:18
He getver. Die vostro is net voor mijn neus weggekaapt :( Leek met toch wel een goeie deal inderdaad. Zijn er nog meer laptops waar ik naar kan/moet kijken? Ik ben eigenlijk niet zo van het 2e hands kopen, dus ik denk dat ik mijn budget wat moet oprekken. 500 euro vind ik dan wel echt een maximum eigenlijk. Ben ik dan te veeleisend of is er op dit moment gewoon niet iets voor mij te vinden?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

JT schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:00:
Dat kan ik ook beamen, dat was bij onze rma afdeling ook de ervaring/Sony/Toshiba/Samsung alle 3 goede rma afhandelingen/service en die andere merken toch een stuk(je) minder.. al is Acer wel goed op weg heb ik vernomen kwa service gerichtheid en de afhandelingen.
Maar het zijn wel zaken die als ik iemand iets adviseer of zelf rond kijk toch wel in mijn achterhoofd mee zal nemen.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 15:31
maardiweb, waarom geen inspiron 14z? met wat kortingsbonnen misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een GROTE tip:

Ga met een grote boog om de Acer Timeline Ultra M3 om in de winkel. Ik heb er gisteren 1 gekocht, een 640m is wow in zo'n dunne laptop, maar de airflow is dramatisch. Als ik de laptop een kwartier stress krijg ik een BSOD bccode 116. Het kan goed zijn dat mijn exemplaar minder is dan andere, maar je voelt dat de airflow in dit ding een groot probleem is.

Ik ga mijn recht op teruggave gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarmee gestrest? anandtech melde niets over temperatuurproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:06:
Een GROTE tip:

Ga met een grote boog om de Acer Timeline Ultra M3 om in de winkel. Ik heb er gisteren 1 gekocht, een 640m is wow in zo'n dunne laptop, maar de airflow is dramatisch. Als ik de laptop een kwartier stress krijg ik een BSOD bccode 116. Het kan goed zijn dat mijn exemplaar minder is dan andere, maar je voelt dat de airflow in dit ding een groot probleem is.

Ik ga mijn recht op teruggave gebruiken...
Defect model misschien!

@darkstone, Anandtech heeft ook niets gemeld over de ventilatieproblemen van de hp dv series...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was nog voor mijn tijd, maar heeft anand die ooit gereviewd dan? ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

De vorige timelinex met gpu hadden toch hetzelfde probleem? Ook zwaar terugklokken bij stressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep. Alleen de MSI met GT540m en de alienware's schijnen fatsoenlijke koeling te hebben. en natuurlijk mag ik van Vinand de Z1 niet vergeten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:42:
Yep. Alleen de MSI met GT540m en de alienware's schijnen fatsoenlijke koeling te hebben. en natuurlijk mag ik van Vinand de Z1 niet vergeten. :+
_/-\o_ Je leert het eindelijk! _/-\o_

Maar je vergeet ook de XPS15... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik kreeg net een mailtje van notebook revieuw,
ze hadden daar een Eurocom Monster 1.0 (Clevo W110ERF) gerevieuwd, het is een T&L en wat hem ook zo bijzonder maakt icm de specs. ok echt dun is ie niet, maar best draagbaar in vergeijking met die dikke alienwares :P.
of ik te koop zal zijn in NL: geen idee

specs: 11.6-inch screen, an Intel Core i7-3720QM quad-core processor and Nvidia GT 650M
en de temps zijn ook ok!

http://www.notebookreview...vo+w110erf+gaming+netbook

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 09-05-2012 00:44 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The home, end, pgup, and pgdn keys have been integrated into the arrow keys due to space limitations.
jah?
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/64315.jpg
Space limitations? Slecht design. Wat helaas bij 99% van de notebooks het geval is tegenwoordig. Geef me mijn home/end toetsen terug.

Verder, ik vind hem eigenlijk best tegenvallen vanwege de accuduur en de prijs. Dit is echt typisch zo iets wat een nog ergere niche bedient dan de M11x. Meer performance, hogere prijs, mindere accuduur. Kom op clevo, in een 11.6" met optimus moet je toch wel een betere relatieve accuduur kunnen halen dan het bakbeest wat de XPS 15 heet?

Voor wie de goedkoopste ultrabook nog goedkoper wil krijgen:
V&A aangeboden: Acer Aspire S3

/me heeft ff snel een script in elkaar gegooid om elke dag de nieuwste prijsvermeldingen op te zoeken.

Today, nieuw in de pricewatch:
pricewatch: Samsung Series 5 Ultra-2nd i3-2367M

En pricewatch: Lenovo Thinkpad L520s. Ik begon haast te juigen toen ik hem zag. Maar toen zag ik dat het niet de T420s was, maar de L520s...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikker81
  • Laatst online: 28-08 15:59
Ik ben momenteel aan kijken naar de aanschaf van een laptop, wat ik er mee wil is het volgende:
  1. Voor optredens met een band dienst doen als mijn sound engine, via een audio interface midi keyboards aan sluiten en VST plugins aansturen, dit worden geen lompe op samples gebaseerde 100Gig instrumenten maar meer zoiets: http://www.genuinesoundware.com/?a=products.
  2. Web development, dus Photoshop en 1200 tabs tegelijk open in Chrome.
Waarom ik perse een thin en light wil? Ik wil er overal mee kunnen werken en geen lomp ding mee hoeven slepen, 13" is ook een prima maat, zeker niet veel groter.
Mijn voorkeur gaat uit naar de VaioZ (te duur) of de AsusUX31 (vanaf 1000,- zien staan, qua prijs beter te doen), de resolutie moet ook hoog zijn (minstens 900px)

Uiteraard is de audio interface voor de live performance van groot belang, dat wordt een RME Babyface, dus dat zal de bottleneck niet zijn. Maar zijn er andere variabelen die erop duiden dat ik beter een andere laptop kan kiezen of zie ik hier een perfecte kandidaat over het hoofd?

Ik hoef geen ohhh audio, dan moet je Apple hebben, verhalen te lezen, voor sprookjes ga ik wel naar de dichtstbijzijnde Apple dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
kikker81 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:28:
Ik ben momenteel aan kijken naar de aanschaf van een laptop, wat ik er mee wil is het volgende:
  1. Voor optredens met een band dienst doen als mijn sound engine, via een audio interface midi keyboards aan sluiten en VST plugins aansturen, dit worden geen lompe op samples gebaseerde 100Gig instrumenten maar meer zoiets: http://www.genuinesoundware.com/?a=products.
  2. Web development, dus Photoshop en 1200 tabs tegelijk open in Chrome.
Waarom ik perse een thin en light wil? Ik wil er overal mee kunnen werken en geen lomp ding mee hoeven slepen, 13" is ook een prima maat, zeker niet veel groter.
Mijn voorkeur gaat uit naar de VaioZ (te duur) of de AsusUX31 (vanaf 1000,- zien staan, qua prijs beter te doen), de resolutie moet ook hoog zijn (minstens 900px)

Uiteraard is de audio interface voor de live performance van groot belang, dat wordt een RME Babyface, dus dat zal de bottleneck niet zijn. Maar zijn er andere variabelen die erop duiden dat ik beter een andere laptop kan kiezen of zie ik hier een perfecte kandidaat over het hoofd?

Ik hoef geen ohhh audio, dan moet je Apple hebben, verhalen te lezen, voor sprookjes ga ik wel naar de dichtstbijzijnde Apple dealer.
1200 tabs open :/
Naar mijn idee als je thin en light en veel performance wilt en toch al naar een prijs van 1000 gaat zou ik gewoon kijken voor de Vaio Z (Retail of sony.nl maakt nu niet echt meer uit).
Hou er rekening mee, dat de full voltage wel tegelijk ook veel stroom trekt dus de accuduur onder heavy load zo van de 7 uur naar 2 uur kan dalen...

Omg, ik zie nu dat de prijs is gestegen naar 1500 euro... Dat is gewoon een stijging van bijna 200 euro...
Sony... ;(

Je kan namelijk niet meer de i5 selecteren... Alleen de core i7 processor :) (En nu is er de gratis 8gb ram upgrade, dat kun je wel gebruiken met je performance eisen)

[ Voor 5% gewijzigd door Vinand op 09-05-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Na een daling van ruim 500 euro, nog steeds niet slecht toch ;) Tijdelijke aanbiedingen kan altijd, je gaat bij de mediamarkt ook niet klagen dat ze niet altijd de btw actie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Sick Nick schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:06:
Na een daling van ruim 500 euro, nog steeds niet slecht toch ;) Tijdelijke aanbiedingen kan altijd, je gaat bij de mediamarkt ook niet klagen dat ze niet altijd de btw actie hebben?
Nu ik er nog eens over nadenk en de opties controleer, is er niet echt sprake van een prijsstijging... Normaal was de vaio z namelijk eerst met een i5 en zonder 3g module 1338 euro... Nu hebben ze die twee opties gewoon weggehaald, en heb je dus standaard altijd de vaio Z met een i7 en met een 3G module... Dus dan zou de prijs naar mijn idee ongeveer ook op 1500 euro komen.. (70 euro voor i7, 100 euro voor de 3g)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij gaat er iets fout bij de productfeeds van dell:

pricewatch: Dell Vostro BE V3550/i3-2330M
pricewatch: Dell Vostro BE V3750/i3-2330M
pricewatch: Dell Vostro BE V3550/i5-2430M

iemand nog een laptop van 10 mil. nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Ingelegd met goud zeker en diamantjes? :)

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

alexandersamson schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 00:18:
[...]

Ingelegd met goud zeker en diamantjes? :)
Platina toetsen waar de letters met diamant zijn ingelegd.
Titanium frame met gouden behuizing.
Plus een kleine kernreactor waardoor ie de komende 10 jaar niet aan de stroom hoeft.
De specs hadden wel wat beter gemogen voor dat geld.
Doe er op z'n minst niet zo'n 1366x768 scherm in! :P

[ Voor 10% gewijzigd door CrackSlet op 10-05-2012 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
CrackSlet schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:23:
[...]

Platina toetsen waar de letters met diamant zijn ingelegd.
Titanium frame met gouden behuizing.
Plus een kleine kernreactor waardoor ie de komende 10 jaar niet aan de stroom hoeft.
De specs hadden wel wat beter gemogen voor dat geld.
Doe er op z'n minst niet zo'n 1366x768 scherm in! :P
We raken nu een beetje offtopic, maar ik moest ineens denken aan zo'n gouden AK-47, ook zo fout zegmaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikker81
Vinand schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:54:
[...]

1200 tabs open :/
Naar mijn idee als je thin en light en veel performance wilt en toch al naar een prijs van 1000 gaat zou ik gewoon kijken voor de Vaio Z (Retail of sony.nl maakt nu niet echt meer uit).
Hou er rekening mee, dat de full voltage wel tegelijk ook veel stroom trekt dus de accuduur onder heavy load zo van de 7 uur naar 2 uur kan dalen...

Omg, ik zie nu dat de prijs is gestegen naar 1500 euro... Dat is gewoon een stijging van bijna 200 euro...
Sony... ;(

Je kan namelijk niet meer de i5 selecteren... Alleen de core i7 processor :) (En nu is er de gratis 8gb ram upgrade, dat kun je wel gebruiken met je performance eisen)
Niet echt 1200 natuurlijk, maar wel heel veel. Accuduur voor high performance maakt niet uit, dan ligt ie toch altijd aan de netstroom.

1500 euro is een fiks bedrag, ik neig zelf ook meer naar de vaio omdat ik het gewoon ook een gaaf ding vind.
Heb je alle kleuren wel eens in real life gezien? Zit te denken aan de goudkleurige maar vraag me af of het niet te "gay" is. Vond de zwarte niet veel uitstralen bij de media markt.

Dag lief vakantiegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wacht dan heeeeeel even, heb je Ivy Bridge.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikker81
JT schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:41:
Wacht dan heeeeeel even, heb je Ivy Bridge.
Klopt, maar aan de andere kant kun je op die manier blijven wachten omdat er altijd wel iets is om op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HP envy 14 baksteenspectre review:
http://www.notebookcheck....re-Ultrabook.73635.0.html

Ik vind hem, los van het gewicht en prijs, nog best geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

kikker81 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:43:
[...]

Klopt, maar aan de andere kant kun je op die manier blijven wachten omdat er altijd wel iets is om op te wachten.
Op de E-serie is al een IB CPU te bestellen zo dichtbij is het. Maar goed. jouw aankoop :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
kikker81 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:43:
[...]

ben ik met je eens, maar in dit geval is het echt misschien maar een weekje wachten en dan kun je gewoon een dikke quad core in je vaio z dumpen... Sony is al bijna door de gehele voorraad i5'jes heen... Dan kun je ook zien aan het feit dat de vaio z gewoon niet meer leverbaar is met een i5. Ze staan echt op het punt om een dikke quad core te gooien in de vaio z en dan heb je gewoon echt 60, 70% meer snelheid en kunnen. (Donkere steen, kun je mijn percentage verbeteren, was maar een gokje :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eerder 90, 100%. Maar dat kan de koeling van de Z nooit aan, dus dat is niet van te voren in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
Vinand schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:31:
[...]

ben ik met je eens, maar in dit geval is het echt misschien maar een weekje wachten en dan kun je gewoon een dikke quad core in je vaio z dumpen... Sony is al bijna door de gehele voorraad i5'jes heen... Dan kun je ook zien aan het feit dat de vaio z gewoon niet meer leverbaar is met een i5. Ze staan echt op het punt om een dikke quad core te gooien in de vaio z en dan heb je gewoon echt 60, 70% meer snelheid en kunnen. (Donkere steen, kun je mijn percentage verbeteren, was maar een gokje :p)
Ik ben ook nog geduldig aan het wachten totdat er iets leuks beschikbaar komt. :) Maar voor mij is het eerder voor de nieuwe serie grafische kaarten, zoals die igp hd4000 of de 6xx series van nVidia, al ik gehoord heb dat dit alleen maar een rebrand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:32:
eerder 90, 100%. Maar dat kan de koeling van de Z nooit aan, dus dat is niet van te voren in te schatten.
Goed punt!

Is er dan ook echt zo een grote verschil in stroomverbruik?

Maarja, als je geen geduld hebt... het is niet zo dat de vaio z met een i7 dual core retesloom is :+ ...
Die dual ssd in raid 0 maakt al een hele hoop goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
W110ER review:
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.74505.0.html

Hij valt nog erger tegen dan die van notebookreview.3 uur en 43 minuten accuduur, en 35° idle over de hele behuizing? Hij klokt ook terug onder load. Waarom stop je er dan een quadcore in? 8)7

Edit: ahh, een 90w adapter. Dat gaat natuurlijk nooit werken. Volgens iemand van notebookreview:
Hmm, CPU - Turbo Boost not possible with active GT650M.
So when gaming you're capped at 2,1Ghz...
Waarom bied je dan uberhaubt zo'n processor aan? |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Omdat 4x 2.1 Ghz zonder turbo nog steeds sneller kan zijn dan 2x 3.5 Ghz met turbo toch? Beetje afhankelijk van de toepassing. Maar als je een 35W quadcore niet in de turbo kan laten gaan, zou het met een 35W dualcore dan wel gaan? Grote kans dat die dan ook niet of amper in de turbo kan, zit je op 2x2.7 Ghz, dat is zeker trager dan 4x 2.1 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de meeste sites kan je niet kiezen voor de i7-3612QM, maar wel voor de i7-3610QM en i7-3720QM.

Daarnaast. Je ontwerpt een laptop om X TDP weg te werken met Y koeloplossing. Als je CPU vervolgens al terugklokt naar onder de stock clocks na 21 seconden superpi.... dan heb je dat gewoon niet goed gedaan. En dan is superpi nog een singlethreaded benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Het is dan ook geen goed ontwerp maar als ik mag kiezen tussen stock speeds zonder turbo tussen een 2.1 quadcore of een 2.7 dualcore, doe mij dan maar de quad. Overigens, het geteste model heeft de 3612QM, als ze die al niet fatsoenlijk kunnen koelen dan is een 3610 of 3720 natuurlijk helemaal kansloos in dat chassis :P Zeker als je kijkt dat ie bijna net zo groot is als een 13" notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor. Hij is in (bijna?) alle dimensies kleiner dan de dmz1 netbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

11.6" Höhe x Breite x Tiefe (in mm): 37 x 287 x 207
13.1" Höhe x Breite x Tiefe (in mm): 16.6 x 330 x 210
Zo goed als net zo diep, alleen is m'n Z iets breder. Dikte is niet echt eerlijk om te vergelijken dus daar heb ik het verder ook niet over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:42
Ik heb wat hulp nodig voor de keuze van een laptop voor mijn vriendin. Budget is ongeveer 500 euro, wordt vnl. gebruikt voor licht zakelijk werk (Word, excel, internet). Verder is ook belangrijk dat de laptop handzaam is en dus makkelijk mee te nemen is. Ingebouwde webcam is een leuke feature maar geen absolute must.

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind die Eurocom monster 1.0 eigenlijk wel een toffe netbook, kleine gaming laptop for on the go.
Denk alleen dat ik nooit voor de i7 zou gaan, maar gewoon voor de i5 ivm cooling.
Met die videokaart en 8gb (of 16) en een SSD heb je een erg portable WoW station :)

Alleen wordt alles zo verdomde klein op een 11" met 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Blik1984 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:04:
Ik heb wat hulp nodig voor de keuze van een laptop voor mijn vriendin. Budget is ongeveer 500 euro, wordt vnl. gebruikt voor licht zakelijk werk (Word, excel, internet). Verder is ook belangrijk dat de laptop handzaam is en dus makkelijk mee te nemen is. Ingebouwde webcam is een leuke feature maar geen absolute must.

Iemand ideeen?
Wat valt er onder makkelijk mee te nemen bij jou?
En dan bedoel ik wat is het max gewicht wat je zoekt en hoeveel inch max?
Evenals de accu duur, in welke mate is dit van belang? moet hij minimaal 3 uur/5 uur of langer mee gaan?
heb je nog voorkeur voor bepaalde merken of juist een merk wat je sowieso liever links wilt laten liggen?
Als men dit weet kan men je beter helpen met bepaalde keuzes.

[ Voor 13% gewijzigd door pino85 op 10-05-2012 21:26 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bitshady schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:25:
Ik vind die Eurocom monster 1.0 eigenlijk wel een toffe netbook, kleine gaming laptop for on the go.
Denk alleen dat ik nooit voor de i7 zou gaan, maar gewoon voor de i5 ivm cooling.
Met die videokaart en 8gb (of 16) en een SSD heb je een erg portable WoW station :)
Neem dan een 2e-hands M11x, of zelfs een nieuwe. In mijn sheet staan ze nog.

Ik zie werkelijk niet wat er zo bijzonder aan is. De M11x ging 3x zo lang mee op de accu, is een stuk stiller, en koeler onder furmark dan de clevo volledig idle is, en heeft meer features, zoals een leuk toetsenbord.

Dat is nu met elke clevo het geval: denk de prestaties even weg. Wat blijft er dan nog over? Een 11.6" met een quadcore die niet fatsoenlijk gekoeld kan worden, met matige accuduur en voor de rest bijna alles middelmatig.

En sowieso, asus komt met een lichte laptop met GPU, medion komt er met een, en het zal me niets verbazen als HP ook met een komt. -en acer heeft er al een paar, maar die zijn nog slechter qua koeling-. Het beste wat je kan doen op dit moment is wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
pino85 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:25:
[...]

Wat valt er onder makkelijk mee te nemen bij jou?
En dan bedoel ik wat is het max gewicht wat je zoekt en hoeveel inch max?
Evenals de accu duur, in welke mate is dit van belang? moet hij minimaal 3 uur/5 uur of langer mee gaan?
heb je nog voorkeur voor bepaalde merken of juist een merk wat je sowieso liever links wilt laten liggen?
Als men dit weet kan men je beter helpen met bepaalde keuzes.
Het is voor mijn vriendin, en die heeft echt geen idee. Merk maakt sowieso niet uit. De eisen zijn eigenlijk verder helemaal niet hoog. De computer wordt niet superintensief gebruikt, alleen licht internet, word en excel gebruik. Dus een echt snelle processor is bijvoorbeeld geen must.

Met makkelijk mee te nemen bedoel ik o.a. de grootte, mijn vriendin vond mijn eigen laptop (Lenovo T410, 14.1 inch) eigenlijk iets te groot. Dus ze zoekt eerder een 12 a 13 inch laptop. Qua gewicht, geen idee wat een beetje normaal is. Maar niet te zwaar is wel belangrijk.

Accuduur: 3 uur is wel het minimum, moet wel wat langer kunnen werken zonder dat er stroom voorhanden is.

Iemand ideeen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou de hp dmz1 of lenovo X121e aanraden, met een SSD erbij. Voor de rest is er weinig volgens mij.
pricewatch: HP Pavilion dm1-4000sd
pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWS5RMH)
van beide laptops staan 10 verschillende varianten in de pricewatch.Goed zoeken.

In de pricewatch kom ik verder alleen acers tegen, waarvan ik weer dat de accuduur matig is. Zowel de HP als de lenovo doen ~7 uur op de accu onder reallistisch gebruik.

De volgende stap lijkt mij de inspiron 14z:€470 met 4-cel accu en i3. Maar dat is dan weer meteen een 14" en de accuduur is niet ideaal. In het <14 (of <13") kan je eigenlijk alleen uit netbooks kiezen.
pricewatch: Packard Bell Easynote NS11-HR-103 ziet er ook niet slecht uit.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelloww
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Ben benieuwd wat hiervan zal komen, 1kg, 13" verder niks bekend!

http://www.engadget.com/2...k-uses-lithium-magnesium/
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/05/nec-lavie-z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hetzelfde als die mooie LG met GT555m: het is een leuk ding. Maar breng hem dan uit in meer dan één land. Dat is natuurlijk gedoemd te mislukken :P

De NEC zal wel dezelfde kant uit gaan. Exotische notebooks komen zeer zelden naar nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hot damn, ziet er erg nice uit :9 Lekker dunne bezel ook.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:37:
Ik zou de hp dmz1 of lenovo X121e aanraden, met een SSD erbij. Voor de rest is er weinig volgens mij.
van beide laptops staan 10 verschillende varianten in de pricewatch.Goed zoeken.

In de pricewatch kom ik verder alleen acers tegen, waarvan ik weer dat de accuduur matig is. Zowel de HP als de lenovo doen ~7 uur op de accu onder reallistisch gebruik.

De volgende stap lijkt mij de inspiron 14z:€470 met 4-cel accu en i3. Maar dat is dan weer meteen een 14" en de accuduur is niet ideaal. In het <14 (of <13") kan je eigenlijk alleen uit netbooks kiezen.
Die PB is idd interessant als keuze wellicht ondanks dat hij 14 inch is, ook nog eens met 2 jaar pick up en return garantie waar de andere 2 keuzes 1 jaar bezitten, de lenovo heeft 1 jaar carry in garantie, de HP 1 jaar pick up en return.
Wellicht ook iets wat sommigen belangrijk vinden, al weet ik niet of de vriendin van Blik1984 dit ook zal laten mee wegen maar ach kan het beter even zeggen :)
Andere keuzes zie ik ook niet echt

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De lenovo heeft een cashback actie, met uitbreiding naar 2 jaar next business day -uit het hoofd- Ik weet niet of die nog steeds loopt. Maar met die actie is de lenovo de onbetwiste winnaar wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dan wel, zeker weten inderdaad, is dan zeker interessant om te kiezen!
Wist niet eens dat er een actie liep maar jij bent wat dat betreft een echte guru in dat soort zaken ;)

[ Voor 43% gewijzigd door pino85 op 11-05-2012 00:17 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
On a side note. Ik twijfel nog over de laatste categorie van de NBBG. De high-end thin en light categorie is redelijk geschikt. Maar... is daar animo voor? Bij vrijwel elke categorie kom je toch uit op het advies dat je beter kan wachten. Maar een NBBG met 2 categorieen (budget, en basis) is ook weer zo wat...

Het gaat dan om een high-end thin & light. Ook bekend onder de naam ultrabook. Dat lijkt het enige segment wat niet al aan jaar potdicht zit of achteruit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een paar dagen dit topic in de gaten te houden. Heb zelf een XPS15, Die van vorig jaar in combinatie met 4 kortingen, maar mijn zusje moet nu een nieuwe laptop hebben.

Laptop moet klein (max 13.3 Inch) en licht zijn, Beetje Word, Internet, Youtube, etc. Budget ligt zo rond de 400-500 Euro's. Hoger heeft ook geen zin. Ze speelt geen spellen, geen videobewerking, geen zware programma's etc.

Nou komt deze over een paar uur in de aanbieding. Ik kan de priis nu nog niet zien, maar moet zo rond de 3 nog wat liggen denk ik.

Is dit oke voor haar of toch echt te langzaam?

Ik wil eigenlijk 13.3 voor haar, maar 11.6 zou ook oke moeten zijn.

Samsung NP305U1A-A03NL Netbook

- Processor AMD Dual Core Processor E-450 (1.65GHz, 1MB L2 Cache)
- Opslag 500GB S-ATA-II Hard Drive (5400RPM)
- Grafische processor AMD Radeon HD 6320 Graphics
- Scherm 11.6" HD LED Display (1366 x 768) AntiReflective
- Main Chipset AMD A50M
- Geheugen 4GB DDR3 Systeem Memory at 1333MHz
- 2 jaar garantie (meer dan mijn xps15 in ieder geval :P )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:37:

Veel dank! Heb ze even bekeken en ik denk dat ik hier wel wat mee kan. Zal het vanavond eens met mijn vriendin bespreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kan op de Lenovo site niks vinden over een cashback of verlengde garantie ofzo, zal dus wel over zijn.

@Darkstone: ik vind het wel prima hoor, welke categorieen heb je nu? Budget, basis en high-end lijken me prima qua categorieen. Sommige mensen kunnen ook niet wachten en moeten nu of binnenkort kiezen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 14:04
Pff die NEC zou maar 1 kg gaan wegen, das nogal een prestatie! Dan zal de accu waarschijnlijk niet zo héél veel voorstellen neem ik aan. Of is zo'n magnesium body echt heel veel lichter vergeleken met aluminium? Ben benieuwd naar verdere specs. Wat betreft dit soort 'exotische' merken (ze bestaan al langer natuurlijk, en ze hebben in NL ook eerder laptops geleverd), zou dat voor anderen hier een drempel zijn om zo'n apparaat daarom aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Had die Toshiba ook niet zo'n magnesiumlegering? Was wel heel licht, alleen kan je het scherm zowat dubbelvouwen. Desalnietemin vind ik het eerste design wel mooi, dus is zeker een modelletje wat ik in de gaten ga houden. Op z'n minst tot er iets meer specificaties bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 16:46
Heb vandaag de nieuwe Dell Vostro 3360 mogen aanschouwen en mee kunnen spelen. welke 9 juni aangekondigd gaat worden.

En kan niks anders zeggen dan wat een mooi apparaat! met zijn 1,75kg en alluminium behuizing

Mooie opvolger voor de Vostro v131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Zullen ze bij Dell blij mee zijn dat je dat soort informatie nu al online strooit :+ Geen NDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 16:46
Ja geef ook al zoveel details weg :)

Maar nee geen NDA, zal alleen geen foto's delen.

en daarbij 21 & 22 mei wordt hij hier gepresenteerd aan een groter publiek...

[ Voor 65% gewijzigd door D3LTA op 11-05-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikker81
Vinand schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:31:
[...]

Hm nouja, eind deze maand ga ik over tot de aanschaf dus dan hoop ik maar dat ze dan de quad core ook aanbieden, of dat dan de dual core een stuk in prijs zakt.
Ik krijg op dit moment trouwens bij meerdere opties te zien dat de optie niet op voorraad is, bv de 128GB sata, die van 256GB is mooi even 300,- duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zal hier ook maar even een update plaatsen aangaande de discussie over USB-docking stations/port replicators die in eerdere T&L-BBG topics werd gevoerd. Ik was altijd negatief over deze apparaten gebaseerd op mijn ervaringen met de Toshiba Dynadock V10 (zie gambieter in "[Dynadock docking] Uitschakelen backlight laptop LCD scherm?" en productreview: Toshiba Dynadock V10 review door gambieter, maar met de nieuwe software versie en driverupdate zijn een aantal van de problemen/nadelen opgelost. Ik heb mijn Dynadock nu in gebruik genomen, en het is toch makkelijker om alleen een USB kabel in te pluggen ipv HDMI, LAN, sound, USB ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Nu online
gambieter schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:56:
Ik heb mijn Dynadock nu in gebruik genomen, en het is toch makkelijker om alleen een USB kabel in te pluggen ipv HDMI, LAN, sound, USB ;)
Helemaal mee eens :)

Ik zou m'n UltraBase voor m'n TP ook echt niet willen missen. Ik heb voor de laptop van m'n vriendin ook pas een Dynadock aangeschaft, en het werkt best, maar haalt het toch niet t.o.v. mijn UB.
(Wel bedankt voor de tip over de nieuwe software.. ik zal er morgen eens naar kijken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zeker bij ultrabooks of laptops zonder dedicated docking station poort, is dit van belang (als men tenminste een docking station/port replicator wil gebruiken). Van welk merk is de UltraBase? :)

Edit: dat is van Lenovo? Maar dat is dus wel een dedicated dock ;)

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 13-05-2012 00:18 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

als we het toch over docks hebben,
je kan ook zelf wat in elkaar knutselen, vooral vanwege de grafishe mogelijkheden is een Egpu erg leuk.

http://forum.notebookrevi...diy-egpu-experiences.html

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:16:
Van welk merk is de UltraBase? :)
Thinkpad natuurlijk ;)
mrc4nl schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:17:
als we het toch over docks hebben,
je kan ook zelf wat in elkaar knutselen, vooral vanwege de grafishe mogelijkheden is een Egpu erg leuk.

http://forum.notebookrevi...diy-egpu-experiences.html
/me benadrukt nogmaals dat de invoering van thunderbolt veel te lang duurt...

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zag het al, maar dat is dus een dedicated en merkspecifiek dock. Die USB-oplossingen zijn algemener.

Er schijnen trouwens nu ook USB3.0 docks te zijn, inclusief een Dynadock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Nu online
Yep^^

Maar het dock / Mediaslice van m'n Dell D420 werkte ook prima, die was vrijwel hetzelfde. Maar inderdaad, die merk specifieke docks zullen eigenlijk altijd beter werken dan de universele USB docks. Toch jammer dat je die vrijwel alleen bij de zakelijke notebooks ziet, het was voor mij een van de redenen om een TP te kopen. Ik kan het ook prima af met een consumenten notebook (Mits ie een mat scherm heeft :P) maar een goed dock is toch wel errug handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:17:
[...]
/me benadrukt nogmaals dat de invoering van thunderbolt veel te lang duurt...
thunderbolt heeft veel voordelen, helaas is de markt er nog niet echt op ingesteld -O-
voor een egpu ben je nog altijd afhankelijk van pci-express insteekkaarten. (intern of extrern)
en het aansturen van >1200p schermen is thunderbolt ook een uitkomst dmv displaypoort

idd jammer dat thunderbolt gpu's zo schaars zijn ;w
hier eentje gevonden, voor 600 dollar. ex kaart daar koop je een mooie notebook voor
http://www.sonnettech.com/product/echoexpresschassis.html

[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 13-05-2012 00:42 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

cmndr_adama schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:25:
Maar inderdaad, die merk specifieke docks zullen eigenlijk altijd beter werken dan de universele USB docks. Toch jammer dat je die vrijwel alleen bij de zakelijke notebooks ziet, het was voor mij een van de redenen om een TP te kopen.
Probleem bij de ultrabooks is dat ze te dun zijn voor een docking port. En als je meerdere notebooks heb van verschillende merken, tja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

gambieter schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:38:
[...]

Probleem bij de ultrabooks is dat ze te dun zijn voor een docking port. En als je meerdere notebooks heb van verschillende merken, tja ;)
tijd voor een universele standaard :P
*op thunderbolt natuurlijk ,lekker universeel*

[ Voor 54% gewijzigd door mrc4nl op 13-05-2012 00:56 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me benadrukt nogmaals dat... efin, je snapt het wel :P

Een docking port is inderdaad behoorlijk lomp. Maar niemand houd de fabrikanten tegen om iets kleiners te ontwikkelen. Een tijd terug zag je acers met een soort van extern pci-e. Dat is nauwelijks groter dan hdmi. Dat is helaas nooit doorgebroken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mrc4nl schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:41:
tijd voor een universele standaard :P
*op thunderbolt natuurlijk ,lekker universeel*
Helaas niet universeel, as usual. USB is eigenlijk de enige universele standaard ervoor.
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:42:
Toch niet weer die 1200p en zo? :p

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 13-05-2012 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:42:

Een docking port is inderdaad behoorlijk lomp. Maar niemand houd de fabrikanten tegen om iets kleiners te ontwikkelen. Een tijd terug zag je acers met een soort van extern pci-e. Dat is nauwelijks groter dan hdmi. Dat is helaas nooit doorgebroken..
Ik kan me zoiets nog vaag herinneren inderdaad..wel jammer dat het niet doorgebroken is. En dat een docking connector a la die van m'n TP te groot is voor een Ultrabook, dat is inderdaad zo. Maar ook daarvoor zijn er best wel kleine alternatieven te verzinnen, afhankelijk van hoe je het dock ontwerpt hoeft een connector ook echt niet aan de onderkant te zitten.

Wanneer er een fabrikant komt met een Ultrabook met een goed dock, mag dat de opvolger van m'n TP worden ;) (mits er een goed, mat, scherm in zit natuurlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

cmndr_adama schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:54:
[...]
Wanneer er een fabrikant komt met een Ultrabook met een goed dock, mag dat de opvolger van m'n TP worden ;) (mits er een goed, mat, scherm in zit natuurlijk :P)
asus zou met de zenbook ux32a de optie voor een mat 1080P ips scherm toevoegen
maar over het dock kan je er al vanuit gaan dat die er niet bij zit, docks zijn niet voor consumenten laptops, die zitten er veel liever mee op bed/ de bank, ik nu ook: laptop in bed is heerlijk :z
gambieter schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:48:
[...]

Helaas niet universeel, as usual. USB is eigenlijk de enige universele standaard ervoor.
usb1.0 wel, backworks compability enzo O-)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

cmndr_adama schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:54:
[...]

Ik kan me zoiets nog vaag herinneren inderdaad..wel jammer dat het niet doorgebroken is. En dat een docking connector a la die van m'n TP te groot is voor een Ultrabook, dat is inderdaad zo. Maar ook daarvoor zijn er best wel kleine alternatieven te verzinnen, afhankelijk van hoe je het dock ontwerpt hoeft een connector ook echt niet aan de onderkant te zitten.

Wat een mazzel, die kan je nu al kopen! De VAIO Z. Lichter dan de meeste ultrabooks, 1 plug aan de zijkant met lightpeak voor je dock. In dat dock zit dan ook nog eens externe graphics en een dvd of bluray drive (hangt er vanaf welke je koopt). Qua scherm zit je wel goed, een 900p of 1080p naar keus met geweldig mooie kleuren :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je op zich wel gelijk in. De Z lijkt mij echter een vrij grote downgrade qua user interfaces ten opzichte van een lenovo. Dus ik weet niet of hij daarmee wel zo'n goede keuze maakt.

Brand los: [NBBG] high-end thin & light / ultrabook juni 2012

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikker81
Sick Nick schreef op zondag 13 mei 2012 @ 09:44:
[...]

Wat een mazzel, die kan je nu al kopen! De VAIO Z. Lichter dan de meeste ultrabooks, 1 plug aan de zijkant met lightpeak voor je dock. In dat dock zit dan ook nog eens externe graphics en een dvd of bluray drive (hangt er vanaf welke je koopt). Qua scherm zit je wel goed, een 900p of 1080p naar keus met geweldig mooie kleuren :9~
Joh dat ding tikt de 2100,- aan met dock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja dus? Je zei dat je een ultrabook met dock zocht en die zou de opvolger worden. Je zei volgens mij niet ultrabook met dock onder de 1000 euro ofzo :P Wat je zoekt is er al.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pas maar op. Straks koop je iets van een bedrijf wat failliet gaat:
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=24668
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

:P Vaio groeit gigantisch de laatste jaren dus dat blijft wel bestaan, al dan niet in de handen van een ander bedrijf.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:37:
Daar heb je op zich wel gelijk in. De Z lijkt mij echter een vrij grote downgrade qua user interfaces ten opzichte van een lenovo. Dus ik weet niet of hij daarmee wel zo'n goede keuze maakt.

Brand los: [NBBG] high-end thin & light / ultrabook juni 2012
Daar heb je wel een goed punt, ik ben toch bang dat het tobo van de Vaio niet kan tippen aan mijn Thinkpad. En, net zo erg, de Sony heeft geen Trackpoint! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 23:08
Daar heb je wel een goed punt, ik ben toch bang dat het tobo van de Vaio niet kan tippen aan mijn Thinkpad. En, net zo erg, de Sony heeft geen Trackpoint! :P
Liever een 1080p scherm dan trackball..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Trackpoint. En wellicht geld dat niet voor hem :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of deur 3: je wilt allebei... Dus wachten.
Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste