[NBBG] Basisnotebook - Juni 2012

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[NBBG] Basisnotebook - Apriljuni 2012

Een van de categorieen in de NBBG van komende maand is de basisnotebook. Het budget is zoals altijd €600 De prijzen van notebooks zijn de laatste maanden echter licht gestegen. Onder andere de immer populaire K53 en XPS 15 liggen dit kwartaal buiten bereik.
kandidaten
pricewatch: Fujitsu Lifebook AH531 (VFY:AH531MP502NL)
i3, GT525m, goed geprijsd

pricewatch: Asus K53TK-SX023V
A6, 480 shaders.

pricewatch: Medion Akoya P6631 Laptop
i5, GT540m

pricewatch: Acer Aspire 5750G-2434G64MN
i5, GT540m. Slecht leverbaar, rode rotkleur :P

pricewatch: Fujitsu Lifebook A531 (VFY:AH531MP506NL)
i5, GT525m

pricewatch: Dell Inspiron Q15R (5110-6985)
i5, GT525m

pricewatch: HP Pavilion dv6-6b15ed (QG927EA)
A8, Hybrid CF 880 shaders. slecht leverbaar.

pricewatch: Medion Akoya P7621 laptop
i3, GT 630m, 17"

Op prijs gesorteerd.

Het verbaast me hoe weinig er te krijgen is. Vorige maand hadden we de XPS 15 met i5 en GT525m. Duurder dan de maand ervoor. En weer daarvoor hadden we de K53SV voor tussen de €600 en de €550. De prijzen stijgen alleen maar :P

Ik moet nog even de tijd nemen om reviews door te nemen. Maar mij voorlopige lijst is:
• Fujitsu Lifebook AH531. Dat €480 model. Uitzonderlijk scherp geprijsd.
• Medion Akoya P6631. Deze was vorige keer al een kandidaat, maar legde het nipt af tegen de XPS. Lijkt mij echter geen €100 extra waard tov. de fujitsu.
De rest zie ik als een middenmotor. Asusje hier, HP-tje daar. Geen groot onderscheid. al heeft de HP een snellere grafische kaart. Of we echter nog een snellere grafische kaart willen aanraden op dit moment... het gaat geen maand meer duren voordat kepler en AMD 7*** goed beschikbaar is.

Input is altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:04
basisnotebooks zijn vrijwel altijd uitgerust met een 15.4 inch scherm. In hoeverre mag er vanaf geweken worden? Er komen namelijk steeds meer 14 inch laptops op de markt.

Iedereen die in mijn omgeving een laptop zoekt, vraag te wachten tot ivy bridge goed leverbaar is. de interne videokaart is sterk genoeg voor de gemiddelde consument lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door oosterhofjf op 11-05-2012 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar mag vanaf worden afgeweken. Maar na een snelle ronde in de pricewatch vond ik niet direct iets interessants omdat ik vooral naar een redelijke grafische kaart keek. Maar nu je het zegt. pricewatch: Packard Bell Easynote NS11-HR-103 is mogelijk een goede keus, als de accuduur een beetje redelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik faal met het correct aflezen van de kalender: april moet zijn juni :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We zijn even verder. Zoals je kunt zien is bijna alles in de topicstart niet meer leverbaar. Ik hou ook de nieuwe prijsvermeldingen in de gaten, en daar zit ook niets tusssen. Of ik moet iets hebben gemist.

Verder heb ik even de fujitsu en de K53TK vergeleken. Ze zijn ongeveer even goed/slecht. De asus gaat een stuk langer mee op de accu, en de asus heeft 2 jaar garantie. De fujitsu heeft snellere hardware. Door de werkelijk ongelofelijke prijs/specs verhouding van de fujitsu lijkt mij de keuze bijzonder snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Welke Fujitsu bedoel je? de goedkoopste? Je hebt er namelijk 2 in staan.

Ik zit op dit moment precies in dit budget te kijken, dus ik was al wat van je suggesties aan het bekijken. Alleen zo jammer dat de Fujitsu geen USB3.0 heeft.

Enig idee trouwens hoe het scherm van de Fujitsu is? En de verdere bouwkwaliteit? Ik kan er weinig reviews van vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door blitzkrieg op 24-05-2012 10:05 ]

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De goedkoopste. Er staat een review op notebookcheck:
http://www.notebookcheck....531-Notebook.55738.0.html
In verhouding tot de prijs die je betaalt, een best goed apparaat als ik notebookcheck mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik wil graag de pricewatch: Sony Vaio VPCEL2S1E nomineren... Beste Bang for Bucks ooit!!! _/-\o_

:+ Just kidding

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weg ermee.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RrWWb54GCv1Mb9z4WQfnLHPo/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
8)7

Ik snap die prijzen die Sony durft te vragen voor deze laptop... Zit zeker 40% marge op ofzo :p

Ze denken zeker "20 stuks verkopen internationaal en we zijn uit de kosten.."

[ Voor 11% gewijzigd door Vinand op 24-05-2012 10:47 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Pagina: 1