jobr schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:40:
[...]
Dat bordje van jou ken ik niet.
Die 2 van mij wel. Je sluit de 12V aan op het bord met de temp sensor. Dat bordje moet je zien als een schakelaar. De 12V loopt dan ook door de schakelaar (moet je wel aansluiten) naar dat andere regel bordje. Daar sluit je dan de fans parallel op aan (alleen de 12v + en -).
Wat creatief omgaan met kabeltjes, evt
verlengkabeltjes erbij. Eventueel knip je die verlengkabels door de helft en verleng je die met een stukje telefoonsnoer of utp kabel.
Er zijn ook wel DC plugjes met aan de ene kant schroef aansluiting en andere kant dc plug man of vrouwtje (zoals op adapter zit)
Eerder in dit topic hebben ook wel wat oplossingen gestaan.
Ok, duidelijk. Qua kabels voor de fans zou het ideaal zijn als je een soort verleng kabel met spitter in een hebt, met om de 15 a 20 cm weer een aansluiting voor de volgende fan.
Ziet er ook interessant uit, maar de beschrijving is nog een beetje te minimaal (voor mij

): op het plaatje staan een groen en blauw bordje aan elkaar gekoppeld aan de linkerkant en rechts staat nog los een
groen blauw bordje. Als ik de linkjes eronder naar Ali volg komen die uit bij het groene en blauwe bordje aan de linkerkant,
die aan de rechterkant zie ik niet gelinkt en ik snap ook niet wat daarvan de functie is en of die eigenlijk wel nodig is. Ik heb ondertussen gezien dat dat de achterkant is van het blauwe bordje, maakte voor mij het plaatje niet direct duidelijker
Van de andere 2 begrijp ik dat het blauwe bordje de huidige temperatuur kan zien en dan zowel de ondergrens als bovengrens in kan stellen, en vervolgens zal hij (net als het bordje als hierboven werd aangeraden, die alleen op een ondergrens werkt) werken als schakelaar en het 2e bordje van stroom voorzien. Die heeft de aansluitingen voor de fans, maar op Ali zie ik dat daar ook een aantal temperatuursensoren in kunnen, maar die functie snap ik even niet, want de temperatuurregeling doet het eerste blauwe bordje toch al?
Iets meer uitleg zou fijn zijn, bedankt alvast
Het 2e bordje zorgt dan dus voor de snelheid van de fans, is het dan goed in te stellen dat hij bij bijv. die 27 graden start met bijv. 10% snelheid en bij 40 graden op 60% staat en daartussen traploos van 10% naar 60% gaat?
[
Voor 7% gewijzigd door
Dreamer-1982 op 26-11-2019 20:52
]