HR-ketel(anders was die denk ik wel al weg geweest). Haha nee ik post dit hier zeg maar namens/voor mijn vader. En een koophuis dus
'ik' woon hier nog met mijn zus en mijn ouders dus. Het huidige gasverbruik, dat was vorig jaar 3000m³ waarvan 900 in februari. Gemiddeld per maand nu iets van 20-30m³ voor warm water (maar nogal erg winter afhankelijk, afgelopen winter viel dus mee itt vorig jaar).
We pompen in één maand er meer door dan sommige huishoudens per jaar.
Ons is trouwens verteld dat een nieuwe ketel maar enkele procenten (ok paar procent scheelt al) zuiniger is. Ketel vervangen wordt misschien dit jaar gedaan, was vorig jaar te duur (blijft elk jaar hetzelfde, maar aldus mijn vader). De ketel moet denk ik wel van minstens dezelfde capaciteit zijn om het in de winter bij te houden hier. Het huis is niet al te best geïsoleerd. En als er dan ook nog iemand in bad wil kan de verwarming niet een half uur uit denk ik.
Ik heb sowieso al vaker gezegd dat die meer naar isolatie moet kijken, maar goed ik ben over een tijd het huis uit

.
We kunnen nog kijken naar het plafond en een nieuwe dakkoepel en een nieuwe voordeur

(maar pa is eigenwijs, hebben er nu voor gratis 30€ tochtstrip in zitten en kiert nog. Heeft namelijk een stuk in het water gestaan 50 jaar geleden.).
edit:
Ik had de verwarmingen zeg maar afgesteld een hele dag lang zodat er zeg maar een stuk kouder water uit kwam als er in ging, toen besloot mijn vader elke verwarming open te draaien behalve de 2 in de woonkamer en die van de badkamer. Alles dus voor niks

. Voor de rest valt er niks te stellen (geen stelschroefje) en we hebben digitale thermostaatkranen maar die passen niet, duh

. De pomp langzamer zetten kan ook niet meer en is niet gewenst met de grote afstand.
[
Voor 18% gewijzigd door
alaintje op 20-06-2014 20:31
]
Absoluut relatief, relatief absoluut.