hier draait momenteel nog immer een AWB thermomaster VR ketel uit 1997 als een zonnetje.
Volgens de onderhoudsmonteur ziet het er nog steeds goed uit en moet ik me geen illusies maken over een veel lagere stroom en gasrekening wanneer ik er een nieuwerwetse HR ketel in hang.
In mijn appartement (bouwjaar 1997, 130m3 en gasverbruik <1000m3) gaat het dus vooralsnog prima met deze ketel.
Omdat de ketel in mijn ogen natuurlijk wel een oudje aan het worden is wordt er gekeken naar een eventuele vervanger, bijvoorbeeld wanneer de huidige ketel de geest geeft of het simpelweg wel de investering waard is.
Het rookafvoerkanaal is geschikt voor een HR ketel, hoewel ik niet weet of ik voor de cv ketel het beste kan kiezen voor een alu of een RVS warmtewisselaar, heb geen idee waar de rookafvoer van gemaakt is.
eisen: (zeer)energiezuinige pomp, CW3 volstaat voor mij, geschikt voor een nieuwe gassamenstelling
Ik heb gekeken naar Vaillant EcoTec, Remeha, Atag, Nefit en Intergas.
Als ik op dit moment direct een keuze zou moeten maken heb ik de voorkeur voor een Nefit Trendline ketel met übergeile thermostaat.
Remeha en Vaillant, tja, ik weet het niet en over Atag hoor ik regelmatig allerlei horrorverhalen en dat schrikt af.
Intergas lijkt aardig aan de weg te timmeren met zijn nieuwe pompen maar ieder keer wanneer ik zo'n ketel zie heb ik direct zoiets van "wow: wat een berg plastic".
Het ziet er een beetje low budget uit.
Nu is Intergas wel heel scherp van prijs, wellicht niet zonder reden, en al helemaal geen idee of de lagere prijs opweegt tegen het voordeel van het weglaten van de 3-wegklap?
[
Voor 4% gewijzigd door
Anoniem: 266026 op 10-07-2014 23:36
]