Je hebt gelijk. Ik heb een Calenta 28C en daar is P19 standaard 18, voor de 40C die jij hebt is deze waarde 17. My bad.Anoniem: 643675 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 01:08:
[...]
P19 staat bij mij af fabriek op 17, ketel is 2 maanden geleden geplaatst. Had de monteur dus meteen moeten aanpassen of voldoet waarde 17 voor een Calenta C5?
P17 Staat bij mij af fabriek op 42, best een groot verschil met de 22 van u. De P17 staat voor het maximum toerental van de ventilator, wat houdt dat precies in qua werking van de cv? Zou dat graag willen weten voordat ik de waarde aanpas.
Wat betreft P17, dit betreft het maximaal vermogen dat de ketel levert bij CV verwarming. Door het maximaal vermogen wat te knijpen zorg je er voor dat het water wat minder snel opwarmt waardoor de radiatoren de warmte beter kunnen afstaan en de ketel langere tijd zonder onderbrekingen kan doorbranden. Als de ketel immers te snel op temperatuur komt kan hij in anti pendel stand schieten. E.e.a. staat ook uitgebreid besproken in de openingspost van dit topic

Een quick&dirty methode is om het max vermogen in te stellen op het vermogen aan radiators dat je daadwerkelijk stookt. In mijn huis hangt iets van 20kW aan radiators, maar ik stook voornamelijk de woonkamer en keuken tegelijk op. Die hebben een capaciteit van 10kW. Ik heb dusnvia P17 de max ventilatorsnelheid op 22 gezet, wat ong overeenkomt met 10kW.
[Voor 13% gewijzigd door Microkid op 30-12-2014 10:18]
3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.