We zitten thuis al een paar jaar te dubben over vloerverwarming of echt LTV radiatoren. Die keuze is nu gemaakt. Vloerverwarming als hoofdverwarming in de woonkamer. Het wordt heel misschien dit jaar al maar ik verwacht eerder volgend jaar.
Alleen nu komt stap twee, welk systeem voor het aanleggen?
Systemen die ik heb gevonden:
Het gaat om een vloer van 40m2. Dat is de woonkamer en de open keuken. We hebben al besloten om de hal/gang en de wc beneden niet te doen. Daar blijven de radiatoren gewoon hangen. De vloer is goed geisoleerd met 13cm EPS op de meeste plekken en op sommige plekken 23cm EPS.
Eerste probleem is dat de muren niet thermisch onderbroken zijn met die van de buren. Alleen als we buizen laten infrezen. Hoeveel warmte gaat er dan naar de buren?
Zijn er hier ervaringen met vloerverwarming? En welk systeem raden jullie aan?
Alleen nu komt stap twee, welk systeem voor het aanleggen?
Systemen die ik heb gevonden:
- Infrezen in de dekvloer
- Dekvloer eruit en vanaf het kale beton opbouwen
- Dekvloer laten liggen en vanaf daar beginnen.
Het gaat om een vloer van 40m2. Dat is de woonkamer en de open keuken. We hebben al besloten om de hal/gang en de wc beneden niet te doen. Daar blijven de radiatoren gewoon hangen. De vloer is goed geisoleerd met 13cm EPS op de meeste plekken en op sommige plekken 23cm EPS.
Eerste probleem is dat de muren niet thermisch onderbroken zijn met die van de buren. Alleen als we buizen laten infrezen. Hoeveel warmte gaat er dan naar de buren?
Zijn er hier ervaringen met vloerverwarming? En welk systeem raden jullie aan?
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.