Ik denk dat er met POE, Power over ethernet bedoelt wordt.
Maar de Flukso heeft dit niet, die werkt nog met een externe voedingsadapter.
Maar de Flukso heeft dit niet, die werkt nog met een externe voedingsadapter.
Anoniem: 326401
[ Voor 12% gewijzigd door NielsTn op 15-08-2012 16:49 ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Mooie oplossingen, maar ik wil eigenlijk mijn seriele P1-poort van mijn Kamstrup energiemeter uitlezen, niet de S0-puls. Nu heb ik verschillende oplossingen gezien om de P1-poort uit te lezen naar USB (inderdaad via een Arduino), maar nog geen oplossing gezien om deze naar ethernet uit te lezen.NielsTn schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:47:
Arduino/netduino, EMU S0 monitor, you name it...Veelal met digitale kwh- meter met S0 puls aangestuurd. Zie ook de openingspost
En daar kun je natuurlijk ook best een programmatje op installeren. De opslag zit in ieder geval dan wel goedaard01 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:33:
[...]
In mijn meterkast zit namelijk geen USB-poort (behalve dan die op mijn Synology NAS).
Dit: http://code.google.com/p/sma-uploader/ draaien op bijvoorbeeld een Ebox of FitPC (met bluetooth dongle) is dat niet wat je zoekt? Leest als je wilt elke 5 minuten uit, slaat op en stuurt dit ook nog eens naar PVOutput.zoeperman schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:45:
Als ik dit topic zo even door lees dan is er niet een goedkope olossing om een Sunny boy met bluetooth uit te lezen vian lan/wifi.
[ Voor 45% gewijzigd door aard01 op 16-08-2012 18:17 ]
Kameraad heeft zijn xs omvormer ontcijferd en protocol wordt uitgelezen. Heb al eerder hier melding gemaakt dus zoekfunctie zit er niet voor nietsJustin2000 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:03:
Iemand ervaring met het uitlezen van een mastervolt xs?
Kun je als je 1x per maand je laptop er aan hangt alle info van 30 dagen eruit trekken of kan hij alleen live loggen als het masterlog actief is?
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Wo0t! Dat ben ik dus ook van planIcingdeath schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 17:13:
Ik heb deze week eindelijk een raspberry pi mogen ontvangen en deze wordt nu ingezet om een SMA SB4000TL uit te lezen
The revenge of the mutant signature of doom is upon us!
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb ook al het een en ander gezocht, maar een kant en klare oplossing ben ik niet tegen gekomen.revolution-nl schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:06:
Heeft iemand een manier om eenvoudig pvoutput.org met mijn youless te laten babbelen?
[ Voor 14% gewijzigd door WackyWindsurfer op 20-08-2012 12:04 ]
Gokje... pvoutput.org verwacht kWh en jij stuurt Wh door?fredman159 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:13:
[...]
[...]
Het totaal lijkt echter vanaf 1970 gerekend te worden zodat ik een onwaarschijnlijk groot aantal gigawattuur heb opgewerkt. En PVoutput.org slikt dat ook niet
Aangezien ik zowat dezelfde opzet heb vermoed ik dat ik ergens stiekem iets verkeerd ingesteld heb...enig idee?
bronIMPORTANT SETTINGS - CLOCK and DECIMALPOINT
For the script to work correctly, SE must be exporting the CSV file with 24hr time format (HH:mm) and with the DecimalPoint set to dot not comma.
[ Voor 27% gewijzigd door bertalizer op 23-08-2012 21:06 ]
Ik heb hier problemen mee, wat ik ook instel in Sunny Explorer, in de csv files blijft hij de . gebruiken.bertalizer schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:44:
[...]
Gokje... pvoutput.org verwacht kWh en jij stuurt Wh door?
EDIT: zal het niet zijn... maar het is misschien een komma/punt probleem?
[...]
bron
Volg het niet helemaal, welke taal heb je ingesteld?Tomcat schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:08:
[...]
Ik heb hier problemen mee, wat ik ook instel in Sunny Explorer, in de csv files blijft hij de . gebruiken.
Zo is Sunny Explorer ingesteld:
Getallenformaat: 123,456.0
Tijdindeling: HH:mm
Dit is een waarde uit de CSV:
24-08-2012 12:35;101.548;1.296
Klop niet helemaal volgens mij en daarom geeft PVupload een foutmelding
[ Voor 7% gewijzigd door Domba op 24-08-2012 16:53 ]
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Anoniem: 326401
Ik denk dat het inderdaad een van de goedkoopste oplossingen is voor het loggen van 2 S0 poorten. Voor een goeie 100 euro ben je gesteld.hansvk schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:20:
Ik heb twee kWh meters voor in de groepenkast besteld met S0 poort (B+G E-Tech DRS154D). Ik wil hiermee mijn opgewekte energie van het PV-systeem en mijn verbruik apart meten. Nu heb ik al een en ander bekeken voor het loggen van de S0 poorten en denk ik erover om daarvoor voor een Flukso te kiezen. Voordat ik de knoop doorhak zou ik willen weten wat de ervaringen hier zijn mmet de Flukso, welke nadelen er aan dat systeem zitten en welke (in jullie ogen betere) alternatieven er zijn.
Voor diegene die een kant en klaar product willen hebben is de logger van busware misschien een oplossing. http://busware.de/tiki-index.php Het is een 4 kanaals linux logger waarbij je ook het elektrische schema kan bekijken. De s0 inputs worden via een optocoupler gescheiden en op een analoge poort ingelezen. Het hart is een atmel chip ala arduino.Anoniem: 326401 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:42:
[...]
Ik denk dat het inderdaad een van de goedkoopste oplossingen is voor het loggen van 2 S0 poorten. Voor een goeie 100 euro ben je gesteld.
Owel moet je beginnen klooien met die arduino, netduino, raspberry, ... toestanden. Maar zelfs dan zal je niet veel goedkoper af zijn, zeker niet als je draadloos wilt connecteren met je netwerk.
Je hebt ook nog de S0 impuls logger van Emu, maar dat kost dan weer stukken van mensen.
[ Voor 110% gewijzigd door NielsTn op 26-08-2012 18:50 . Reden: aanvulling frequentie en configuratie van omvormer ]
[ Voor 11% gewijzigd door aard01 op 26-08-2012 19:09 ]
doneaard01 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:08:
Je kunt ergens invoeren of je Piko een keer per dag of zes maal per dag zijn data naar de portal verstuurd (ben even vergeten waar dat was).
Je moet eerst wachten totdat de Piko zijn data een keer doorgestuurd heeft voordat je hem op de portal kunt 'activeren'.
Via de webserver onder 'instellingen' is te zien wanneer het laatste contact met de portal is geweest.
Je moet de gateway goed invoeren (dit is het IP-adres van je router die aan het internet hangt).
[ Voor 7% gewijzigd door NielsTn op 26-08-2012 19:57 ]
Dat had ik ook en er lijkt een bug te zitten in smatool. Een paar keer opnieuw runnen en dan doet ie het wel.. Aangezien dat natuurlijk geen oplossing is kun je beter deze kloon gebruken. Werk bij mij perfect!fredman159 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:13:
[...]
Wo0t! Dat ben ik dus ook van plan
Afgelopen vrijdag hebben we 4410 wattPiek op het dak gelegd (18x 245w Canadians + SMA SB4000TL-21) en ik ben gister even leuk aan het fröbelen geweest met mijn Raspberry Pi en een Bluetooth dongeltje.
Ik heb de boel nu wel min of meer aan de praat, SMA-Bluetooth was even wat gehannes, maar uiteindelijk kan ie de SMA uitlezen en krijg ik waarden terug die op zich wel kloppen.
Het totaal lijkt echter vanaf 1970 gerekend te worden zodat ik een onwaarschijnlijk groot aantal gigawattuur heb opgewerkt. En PVoutput.org slikt dat ook niet
Aangezien ik zowat dezelfde opzet heb vermoed ik dat ik ergens stiekem iets verkeerd ingesteld heb...enig idee?
EV6 Plus
Belangrijk: laat het adres van de dns-server op de beheerpagina precies zo staan zoals in de handleiding vermeld.NielsTn schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:44:
[...]
done
done
done
done...
(firmware in Piko Kostal is meen 3.75 zo uit mn hoofd).
E.e.a. is aangesloten op een Experiabox.
Ook gechecked en is ongewijzigdhansdegit schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:23:
[...]
Belangrijk: laat het adres van de dns-server op de beheerpagina precies zo staan zoals in de handleiding vermeld.
Hoeft niet, je dns van je eigen gateway werkt ook.. omdat je systeem al op de portal bekend is, werkt de communicatie. Ik zou nog een da g wachten....hansdegit schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:23:
[...]
Belangrijk: laat het adres van de dns-server op de beheerpagina precies zo staan zoals in de handleiding vermeld.
[ Voor 14% gewijzigd door aard01 op 26-08-2012 20:48 ]
Je kan met de piko ook loggen op www.suntrol-portal.com, daar kan je een interval van 15 minuten instellen voor de logging. Hier de handleiding: http://www.suntrol-portal.com/nl/help/upload-kostal.NielsTn schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:46:
vandaag gespiekt op de piko kostal solar portal: rond 1830u was alles tot ca 15.00u bijgewerkt.
dus ik schat dat ze 3-4x per dag de omvormer ondervragen (of omvormer antwoordt geeft). Hmmm.. ik volg het nauwgezet, misschien dat de interval toeneemt naarmate vaker een positieve respons is gekomen?
Zeker weten dat de omvormer geen antwoord geeft, maar zelf de data pusht. Immers, ik heb op mijn firewall geen poort opengezet.NielsTn schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:46:
vandaag gespiekt op de piko kostal solar portal: rond 1830u was alles tot ca 15.00u bijgewerkt.
dus ik schat dat ze 3-4x per dag de omvormer ondervragen (of omvormer antwoordt geeft). Hmmm.. ik volg het nauwgezet, misschien dat de interval toeneemt naarmate vaker een positieve respons is gekomen?
Ik heb interesse in dat tooltje, want ik heb ook een Effekta ES5000. Kabel heb ik al liggen, en de Windows-monitor werkt daarop. Alleen dat kost me bijna 50% van die processor.alberthakvoort schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:51:
Ik heb het nu voor elkaar (met van hulp van Jörg Falkenberg) om de Effekta serieel onder Linux uit te lezen (Raspberry Pi)
setting ok:
device /dev/ttyUSBS0
speed 9600
data bits 8
stop bits 1
parity 0
test crc c9 be
ok
Register 0: 30
Register 1: 221
Register 2: 218
Register 3: 0
Register 4: 16
Register 5: 0
Register 6: 500
Register 7: 330
Register 8: 0
Register 9: 48
Register 10: 38
Register 11: 246
Register 12: 317
Register 13: 5
Register 14: 7
Register 15: 12
Register 16: 22
Register 17: 0
Register 18: 145
Tevens een PDF gevonden met protocol beschrijving van de Effekta.
[ Voor 9% gewijzigd door wernars op 15-09-2012 21:48 . Reden: Tootltje gekregen, wil ook delen. ]
http://www.elektor.nl/for...erp-verzoek.2246892.lynkxaltec schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 06:15:
Heeft één van jullie toevallig ervaring met het splitten van de P1 poort?
Ik zit namelijk aan een leuk monitoring tooltje van ZonIQ en ik zou graag ook zelf wat in elkaar klussen.
Wellicht kan het al makkelijk met een RJ11 splitter, maar hoor graag jullie ervaringen
[ Voor 12% gewijzigd door Gé Brander op 02-09-2012 12:31 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Nice.. maar de berichten in de link spreken elkaar wel tegen. één zegt dat het wel zou moeten werken, de ander niet. Eigenlijk moet ik dus gewoon even naar de gamma crossen om een lot van 2,95 te kopen en kijken of ik geluk hebc70070540 schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:19:
[...]
http://www.elektor.nl/for...erp-verzoek.2246892.lynkx
Een gewone splitter werkte helaas niet bij mij. Ik heb nu een splitter die wel werkt welke wat weerstanden, condensatoren en diodes bevat.
Als je je DM aanzet dan kan ik je misschien wel even helpen.altec schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:51:
[...]
Nice.. maar de berichten in de link spreken elkaar wel tegen. één zegt dat het wel zou moeten werken, de ander niet. Eigenlijk moet ik dus gewoon even naar de gamma crossen om een lot van 2,95 te kopen en kijken of ik geluk heb![]()
Thanks voor dit draadje een interessant stuk tekst!
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik weet niet zeker of dit zal werken maar... heb je de team functionaliteit bekeken? Je stuurt ze dan alle drie apart door en combineert ze in een team.MasterMaceMichu schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:30:
Ik wil ook gaan loggen naar PVOuput, alleen ik heb drie omvormers. Alle drie kunnen mbv een insteekkaart van fp4all automatisch loggen naar PVOutput.org, maar ik wil de drie 'systemen' graag combineren en als één overview zien in PVOutput. Ik zie daar niet hoe ik dit voor elkaar krijg.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Jammer, SolarEdge staat er niet bij. Tot voor kort kon je de SolarEdge Configuration Tool gratis downloaden, maar nu dus niet meer. Ook google geeft geen uitkomst. Binnenkort eens een mailtje naar de installateur sturen voor een kopietje.Rol-Co schreef op donderdag 06 september 2012 @ 01:50:
Kennen we dit al in dit topic?
http://whirlpool.net.au/wiki/solar_software
Post hier je ervaringen, ook ik denk over zo'n opzet!hansvk schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:10:
Heb mijn Flukso met 1 50A current clamp binnen. Twee Din rail kWh-meters met s0 uitgang en wat 6m^2 installatiedraad had ik vorige week al binnen. Nu een geschikt moment uitzoeken dat ik de boel even stroomloos kan maken (lees: verder niemand thuis) en de meters en clamp in de groepenkast kan plaatsen.
Je gebruik staat nu wel voor iedereen te kijk, mijn ervaring met de YouLess is dat je erg makkelijk patronen kan herkennen. Dat is leuk voor jou uiteraard, kan vermakelijk zijn voor ons en ronduit retehandig voor mensen met snode plannen.hansvk schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:58:
De kWh meters heb ik geplaatst en de Flukso ingesteld. Ik meet nu via s0 op de kWh meters de netto opbrengst van de zonnepanelen en het totale verbruik in huis. Deze gegevens kan ik online bekijken op de website van Flukso. Ook heb ik bij pvoutput.org een koppeling gemaakt naar de Flukso gegevens, zodat ik daar niets meer handmatig hoef bij te houden. Zie http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=11841&sid=9817
Mag ik vragen hoe je de S0 hebt gemeten? Electrisch of via de lichtpuls? Wil zelf via de lichtpuls gaan meten, maar nog op zoek naar een juiste sensor.hansvk schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:58:
De kWh meters heb ik geplaatst en de Flukso ingesteld. Ik meet nu via s0 op de kWh meters de netto opbrengst van de zonnepanelen en het totale verbruik in huis. Deze gegevens kan ik online bekijken op de website van Flukso. Ook heb ik bij pvoutput.org een koppeling gemaakt naar de Flukso gegevens, zodat ik daar niets meer handmatig hoef bij te houden. Zie http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=11841&sid=9817
Ah ok! Net de Flukso besteld namelijk om gas, licht, water uit te meten maar zou liever met de lichtpuls meten dan via de klemmen.hansvk schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:33:
Ik meet electrisch. Voor de lichtpuls zou je bijv. de Youless kunnen gebruiken.
SMAtool is inderdaad niet helemaal jofel. Af en toe bizarre waarden, af en toe normale waarden, en af en toe een bluetooth dongel die er geen zin meer in heeft. Dan is een reboot van de Raspberry PI de enige optie. Wat natuurlijk vrij ranzig is.swat! schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:09:
[...]
Dat had ik ook en er lijkt een bug te zitten in smatool. Een paar keer opnieuw runnen en dan doet ie het wel.. Aangezien dat natuurlijk geen oplossing is kun je beter deze kloon gebruken. Werk bij mij perfect!
[ Voor 11% gewijzigd door fredman159 op 10-09-2012 16:03 . Reden: resultaat van kloon toegevoegd ]
The revenge of the mutant signature of doom is upon us!
Die kloon heb ik inmiddels ook al meer dan 1 maand in gebruik op een Alix 2D13 met een AVM BlueFritz! 2.0 dongle. Windows weigert deze USB bluetooth dongle, Linux vindt het allemaal prima.fredman159 schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:43:
[...]
SMAtool is inderdaad niet helemaal jofel. Af en toe bizarre waarden, af en toe normale waarden, en af en toe een bluetooth dongel die er geen zin meer in heeft. Dan is een reboot van de Raspberry PI de enige optie. Wat natuurlijk vrij ranzig is.
Ik zal de kloon eens testen, eens zien of die minder gedoe oplevert!
----
Kloon geïnstalleerd, ging zowaar meteen goed. Cewl. Nu dus in de crontab gezet om te zien of ie ook netjes *blijft* werken! En of bluetooth het ook blijft doen natuurlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door robkds op 13-09-2012 12:40 ]
Goed man!
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋
Ah, ik dacht al dat het aan mij lag.... Bekabeling gecontroleerd, 2 verschillende pc's.... Het probleem zit dus daar. Afwachten dan maar. Ik moet sowieso zeggen dat ik het een vervelende site vindt om zulke simpele dingen weer te geven. Ik ga toch maar eens verder met m'n kwhmeters en een nog te ontwikkelen pulsteller.klump4u schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:44:
Sinds gisteravond geen data meer op Solivia Monitor.com
Nog meer mensen last van met Delta omvormer
[ Voor 20% gewijzigd door kockie op 14-09-2012 18:49 ]
Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl
[ Voor 9% gewijzigd door klump4u op 15-09-2012 15:57 ]
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋
[ Voor 20% gewijzigd door 2Dutch op 16-09-2012 18:33 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Dat is precies de reden waarom ik zelf de baas wil zijn over m'n meetdata.kockie schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:45:
Bij mij doet ie het weer. Data van gisteren is de grote verdwijnput ingegaan
A'dam PVOutput
I'm up (or down?) with Ericplanericplan schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:26:
[...]
Dat is precies de reden waarom ik zelf de baas wil zijn over m'n meetdata.
Dat wil ik ook graag, maar moet nog eens uitzoeken hoe ik met 1 arduino (oid.) minimaal 3 S0 meters kan loggen. Weer eens m'n licht opsteken in het wijwillenzonforum wijhebbenzon forum. (eigenlijk wil ik er 4 tegelijk loggen; 3 in de schuur en 1 in huis met 30 meter afstand.)ericplan schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:26:
[...]
Dat is precies de reden waarom ik zelf de baas wil zijn over m'n meetdata.
[ Voor 2% gewijzigd door kockie op 16-09-2012 21:00 . Reden: oeps... vergissing ]
Dat is toch wel het leuke van de EMU S0-logger. Toegegeven hij is niet goedkoop, maar je krijgt een apparaat voor 9 S0 apparaten en twee temperatuursensoren met een webinterface en een mogelijkheid om rechtstreeks csv data uit te lezen. Bovendien wordt alles ook nog gelogd op een SD-kaartje, ook als je geen netwerk hebt. Zo heb je altijd een backup van je data, zelfs als je zelf aan het blunderen bent.kockie schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:59:
[...]
Dat wil ik ook graag, maar moet nog eens uitzoeken hoe ik met 1 arduino (oid.) minimaal 3 S0 meters kan loggen. Weer eens m'n licht opsteken in het wijwillenzonforum wijhebbenzon forum. (eigenlijk wil ik er 4 tegelijk loggen; 3 in de schuur en 1 in huis met 30 meter afstand.)
A'dam PVOutput
Hier voor 2 maal S0.. 1 van de PV-in-aantocht en 1 maal de kWh meterkockie schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:59:
[...]
Dat wil ik ook graag, maar moet nog eens uitzoeken hoe ik met 1 arduino (oid.) minimaal 3 S0 meters kan loggen. Weer eens m'n licht opsteken in het wijwillenzonforum wijhebbenzon forum. (eigenlijk wil ik er 4 tegelijk loggen; 3 in de schuur en 1 in huis met 30 meter afstand.)
Ik heb deze na de introductieprijs niet meer onder de 600 euro incl verzending gezien. EMU S0 logger.kockie schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:33:
@ericplan: Ziet er mooi uit, alleen is die 350 euro wel een bedrag waar ik erg tegen zit aan te hikken. Ik hou het in m'n achterhoofd.
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Klopt, zie het als afhaalprijs. Bij bestellen komen er nog verzendkosten (30 EUR) en invoerkosten (75 EUR) bij. Nog steeds geen bijna 600 EUR overigens, die de NL-vertegenwoordiging 4Top er voor durft te vragen (489 ex BTW.)kockie schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:10:
Ik zie 'm nog voor een kleine 360 euro staan (wel even prijs op euro zetten).
[ Voor 10% gewijzigd door ericplan op 17-09-2012 08:59 . Reden: 4Top ]
A'dam PVOutput
Nog nooit naar Euro gezet, aardige prijsverschillen voor de verschillende valuta, waarbij euro 12-19% gunstig is.kockie schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:10:
Ik zie 'm nog voor een kleine 360 euro staan (wel even prijs op euro zetten).
@Ricdijkricdijk schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:09:
[...]
Je kan met de piko ook loggen op www.suntrol-portal.com, daar kan je een interval van 15 minuten instellen voor de logging. Hier de handleiding: http://www.suntrol-portal.com/nl/help/upload-kostal.
PVbeancounter is ook alleen voor Windows dacht ik. Ik heb hem via libpowercom uitgelezen en dat werkt perfect.Rol-Co schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:31:
Misschien dat dit programma hem ondersteund
http://code.google.com/p/pvbeancounter/
Er staat ook een uigebreide beschrijving om de Effekta/growat te loggen namelijk.
ook rs232
je hebt een pmwernars schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:25:
[...]
PVbeancounter is ook alleen voor Windows dacht ik. Ik heb hem via libpowercom uitgelezen en dat werkt perfect.
Een kabel van 30 meter cat-5 naar beneden, plugjes eraan en werken via USB2Serial.
Asl je de code wil, mail me maar, dan stuur ik het op!
Probleem bleef, contactformulier ingevuld. Kijken wat ze nog voor 'n opties bieden.2Dutch schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:29:
Ik merkte vandaag dat er een Circle van Plugwise vervelend loopt te doen.
Mis de PV-opbrengst van na 8 september 13:00. Verversen, SHIFT verversen..krijg niks in de grafieken. Ik zie wel de actuele productie in beeld, maar er wordt niks meer in de grafieken geschreven. De Circle+ heeft nergens last van en geeft alles netjes weer.
Zie ik iets over het hoofd, of heb ik hier met een bugje te maken? Zo ver ik weet is er qua stroom op zolder niets uitgevallen waardoor de plug "uit" kan hebben gestaan. Heb ook 2 pc's geprobeerd, maar dat maakte niets uit. Gelukkig heb ik nog gewoon een metertje voor de PV in de meterkast, dus wat dat betreft maakt het niet uit..maar ik heb een hekel aan buggy software. Krijg niet bepaald de indruk dat de software "af" is, en vind het tot nu toe wat rommelig.
Anders gooi ik er ff een mailtje richting de helpdesk tegenaan vandeweek
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Kleine bump voor mijn vraag.robkds schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:57:
Ik monitor mijn PV installatie met twee (binnenkort uitbreiding dus dan drie) Plugwise Circles. Mooi en leuk en zo, maar ik wil die data ook naar pvoutput.org exporteren. De software van Plugwise (Source) staat 24 uur per dag aan op een HTPC dus ik zou ieder uur de MDB-file van plugwise kunnen uitlezen en de data kunnen uploaden naar pvoutput.org.
Nu kan ik zelf geen letter programmeren dus:
Is er iemand die hier al eens iets voor geprogrammeerd heeft?
Zonnestroomopbrengst.eu is ook goed natuurlijk. Gewoon iets externs om te kunnen vergelijken.
Goed man!
Vanuit Plugwise kun je toch ook exporteren naar csv? Op PVoutput kun je csv weer importeren. Hoef je in ieder geval niet elke dag handmatig in te voeren, maar kan je bijvoorbeeld alle dagwaarden van een maand importeren.robkds schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:35:
[...]
Kleine bump voor mijn vraag.
Ik zie op pvoutput en zonnestroomopbrengst wel wat mensen die met Plugwise werken maar volgens mij allemaal met handmatige invoer. Dat ziet er niet best voor me uit
[ Voor 3% gewijzigd door antonboonstra op 18-09-2012 16:45 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Tja, dat is plan B natuurlijk. Het mooiste is als het allemaal automatisch gaat.antonboonstra schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:44:
[...]
Vanuit Plugwise kun je toch ook exporteren naar csv? Op PVoutput kun je csv weer importeren. Hoef je in ieder geval niet elke dag handmatig in te voeren, maar kan je bijvoorbeeld alle dagwaarden van een maand importeren.
Goed man!
[ Voor 41% gewijzigd door NielsTn op 19-09-2012 21:59 ]
Dat wat jij op het plaatje als shunt benoemt is de verbruiker. Bij zonnepanelen dus omdraaien.reddo schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:30:
ff een wellicht onnozele vraag... moet ik deze kWh meter (7e.23.8.230.0010) nu aansluiten met een shunt tussen L en N ??? Ik dacht gewoon aan een kant L+N er in en aan de andere kant er weer uit...
http://www.findernet.com/media/series/7E/NL/S7ENL.pdf
A'dam PVOutput
Ah, werkt al, dankje... ik had hem al ff aan een lamp gehangen, inderdaad de verbuiker, en hij werkt. Morgen 2 in de meterkast zetten, arduino prog is al klaar om PV en verbruik naar pvoutput te loggen.. nu nog het PV systeemericplan schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:55:
[...]
Dat wat jij op het plaatje als shunt benoemt is de verbruiker. Bij zonnepanelen dus omdraaien.
[ Voor 19% gewijzigd door Foxfire op 20-09-2012 21:41 ]
Dat dan weer wel......
Zou je daar csv bestanden oid van kunnen maken? Dan kan ik ze weer inlezen met jSunnyreports . Volgens mij zou dat zelfs op een Raspberry moeten kunnen draaien. ( Java ).alberthakvoort schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:32:
Het is mij ondertussen gelukt om zelf een goed werkend programma(tje) te schrijven welke ook goed werkt op de Raspberry om de Effekta te kunnen uitlezen
[afbeelding]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1517396
[ Voor 11% gewijzigd door mkleinman op 20-09-2012 21:43 ]
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Is dit wat ?? http://ictoblog.nl/2012/0...aspberry-pi-op-pvoutput-1Foxfire schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:36:
ik heb 8 centralsolar 240Wp panelen liggen op een SMA SB2000HF-30 inverter.
Inmiddels een RasPi aangeschaft met de bedoeling (eindelijk eens een beetje Linux te leren en) deze te laten loggen naar PVoutput.
Bluetooth dongle die ik hier heb (Belkin met een broadcom chipset) krijg ik niet aan de gang, ik heb nu een ander besteld waar ik hoop verder mee te komen.
Maar nu ben ik dus nogal Linux n00b, is er ergens een goede uitleg over hoe een en ander aan de gang te krijgen is?
(NB: For the time being log ik via Android "Sunny Solar PV Log". Deze werkt prima maar moet dan wel mijn tablet binnen bluetooth bereik van de inverter laten liggen en dat is niet ideaal....)
http://pvoutput.org/list.jsp?userid=13577
Heb je voorkeuren hoe de csv opgebouwd wordt? Dan kan ik een poging wagenmkleinman schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:42:
[...]
Zou je daar csv bestanden oid van kunnen maken? Dan kan ik ze weer inlezen met jSunnyreports . Volgens mij zou dat zelfs op een Raspberry moeten kunnen draaien. ( Java ).
Edit:
Ik heb trouwens vandaag versie 1.3.2.0 final gereleased van jSunnyreports en meteen begonnen met 1.3.3.0 ( bugfixes ). Voor de geinteresseerden.
Dat boeit niet zo heel erg. Zolang er maar datum/tijd en Opgewekte kWh en of Wattage in zit.alberthakvoort schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:20:
[...]
Heb je voorkeuren hoe de csv opgebouwd wordt? Dan kan ik een poging wagen
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Deze eens gaan proberen. De laatste beta kreeg ik niet werkend. Heb je de manual nu ook herschreven?mkleinman schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:42:
Ik heb trouwens vandaag versie 1.3.2.0 final gereleased van jSunnyreports en meteen begonnen met 1.3.3.0 ( bugfixes ). Voor de geinteresseerden.
bla?
[ Voor 85% gewijzigd door Q-bone op 23-09-2012 10:46 ]
bla?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?php /****************************************************************************** * maak min_day.js bestand aan revisie september 2012 * **************************************************************************** */ $i=0; $sql=" select concat(Datum_Dag, group_concat( concat( '|', Geg_Dag, ';' ,'0', ';',round(1000*kWh_Dag,0), ';','0') Order by Naam SEPARATOR '') ) from ".$prefix."_dag where Datum_Dag > curdate() Group by Datum_Dag Order by Datum_Dag DESC"; $result = mysql_query($sql); $rows=mysql_numrows($result); $fp = fopen('/jouwwebsite.nl/zonphp/'.$_SESSION['Wie'].'/min_day.js',"w+");//pad aanpassen while ($i < $rows) { //echo 'm[mi++]="' . mysql_result($result, $i, 0) . '"' . "\n <BR>" ; fwrite($fp, 'm[mi++]="' . mysql_result($result, $i, 0) . '"' . "\n" ); $i++; } fclose($fp); ?> |
1
2
3
4
5
6
7
| m[mi++]="2012-09-26 08:05:00|0;0;0;0|0;0;0;0|0;0;0;0" m[mi++]="2012-09-26 08:00:00|0;0;0;0|0;0;0;0|0;0;0;0" m[mi++]="2012-09-26 07:55:00|0;0;0;0|0;0;0;0|0;0;0;0" m[mi++]="2012-09-26 07:50:00|0;0;0;0|0;0;0;0|0;0;0;0" m[mi++]="2012-09-26 07:45:00|0;0;0;0|0;0;0;0|0;0;0;0" m[mi++]="2012-09-26 07:40:00|0;0;0;0|0;0;0;0|0;0;0;0" m[mi++]="2012-09-26 07:35:00|0;0;0;0|0;0;0;0|0;0;0;0" |
A'dam PVOutput
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq