Websolarlog - Importeren oude gegevens. - Fixed :-)
Met dank aan Freemann voor de snelle reacties, de hulp en het meedenken.
VOORAF:
Ik was dus alle gegevens kwijt en de beschreven oplossing beschrijft dan ook de import van ALLE beschikbare gegevens en niet van een deel van de gegevens. Ik ga ervan uit dat de methode ongeveer hetzelfde is met de uitzondering dat de totalen handmatig berekend moeten worden.
Ik heb een Power-One omvormer
Ik draai Websolarlog op een raspberry pi (raspbian) en omdat ik een totale linux noob ben heb ik ook de grafische interface geïnstalleerd.
OPLOSSING:
1 ) install sql lite database browser op je PI.
sudo apt-get install sqllitebrowser
2 ) stop websolarlog
3 ) Op je PI, ga naar de grafische interface, start SQL Lite Browser. (Stond bij mij onder programming)
4 ) Open de websolarlog database: /usr/share/nginx/www/websolarlog/database/wsl.db
5 ) Clear de energy, history en cache tabel door de volgende queries uit te voeren:
delete from energy
delete from history
delete from cache
6 ) Sla de database op en sluit sql lite database browser af.
7 ) Open je browser en open de volgende URL:
http://IPADRESS/websolarlog/admin/admin-server.php?s=getHistoryDataPowerOne
8 ) De webpagina opent en je ziet alleen [ ] in beeld.
9 ) Laat de pagina even open staan (geen idee of dat ook moet maar ik heb het even een 30 seconden gegeven (just to be sure))
10 ) Sluit de pagina af en start deze NIET meer op!!!
11 ) Bekijk met sql liet browser of de energy tabel weer is gevuld.
12 ) Clear de cache in je browser en ga naar de yields pagina in de configuratie settings
http://IPADRESS/websolarlog/admin/index.php#yields
13 ) Klik rechts op de maand die je wilt importeren en er verschijnen 4 kolommen in het scherm:
Als het goed is, is de Kwh kolom leeg.
14 ) Vul de Kwh waarde aan door op de edit link te klikken. Pas verder niks aan maar klik in het kleine pop up schermpje gewoon op OK. Het pop up schermpje verdwijnt en daarna kan het even wachten voordat de waarde is bijgewerkt.
BELANGRIJK: KLIK NIET TE SNEL ALLE WAARDEN AF! WACHT MET DE VOLGENDE WAARDE TE UPDATEN TOTDAT DE VORIGE WAARDE IN DE KOLOM STAAT
De update gebeurt asynchroon waardoor websolarlog de data door elkaar haalt en niet goed opslaat. Dit is bij de ontwikkelaars nu bekend

Als dit gebeurt is het geen ramp maar dan mag je weer terug naar punt 3
15 ) Als alle waarden zijn ingevuld start dan websolarlog weer op.