Normaal gesproken stel ik functionaliteit voor esthetiek, maar nutteloos slordig is ook zoietsericplan schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:52:
[...]
Als je werkelijk voor het esthetische gaat zou ik in ieder geval gaan voor één oriëntatie, dus portrait óf landscape.
Al die opties heb ik verkend. De CV-afvoer is echter de langste en knettervast op die locatie ivm locatie van de ketel en indeling. Aangezien het ook meteen de langste (80cm) is vallen de linker en rechter er eigenlijk al bij in het niet. (De linker zou heel veel werk zijn ivm complete omlegging van systeem. De rechter verdwijnt op termijn geheel.)Maar ik zou toch echt eerst kijken of er niets aan de pijpjes te doen is. Verplaatsen naar de andere dakhelft, inkorten, wat dan ook. Je ziet zelf hoezeer ze in de weg zitten bij het uitwerken van je plannen.
Wat ik wel ga doen bij het plaatsen van de HR-ketel is vragen om een zo kort mogelijke afvoerpijp (voor zover mogeljk binnen de normen). Ik vrees echter dat het niet korter zal worden.