Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Verhip zeg, je hebt gelijk. Da's dan wel weer leukVerwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:00:
Wel aardig is het genre waaronder de uitzending is gerangschikt: Drama/Fiction
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Themaprogramma over energie, waarin een voordracht door Jules Croiset, een quiz, een reportage over energie en energiebesparing en een studiodiscussie. Een panel van vier deskundigen en een familie nemen zowel deel aan de quiz als aan de discussie. Presentatie: Hans Engelman
Edit: De uitzending toch nog bekeken. Uitermate interessant hoe er anno 1979 werd aangekeken tegen het energie-onderwerp. Vooral de laatste 10 minuten van de uitzending worden er zeer wijze opmerkingen gemaakt over de problematiek waar wij nu, 33 jaar later, middenin zitten.
[ Voor 24% gewijzigd door Jan Workum op 29-08-2012 00:45 ]
Het is ook drama/fictionVerwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:00:
Wel aardig is het genre waaronder de uitzending is gerangschikt: Drama/Fiction
Het is een uitzending uit 1984 die vooruit kijkt naar 1990. Hoe het er dan uitziet.
Héél slim...

[ Voor 32% gewijzigd door JeroenH op 29-08-2012 07:51 ]
tja ik ben er ook echt niet blij mee qua verkeersveiligheidJeroenH schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 07:45:
http://mobiel.nu.nl/pda/a...30-op-veel-snelwegen.html
Héél slim...Ik ben benieuwd hoe latere generaties terug zullen kijken op dit soort oliedomme beslissingen...
zie onderstaande tabel maar eens
Remweg
Na die ene reactieseconde, begin je met remmen. Hoe goed een auto ook remt, hoe hard je het pedaal ook indrukt en hoe prima het ABS ook ingrijpt – een auto heeft nou eenmaal een bepaalde afstand nodig om tot stilstand te komen. In deze tabel zie je wat gemiddelden (bij normaal wegdek en goed weer; bij slecht wegdek en slechte weersomstandigheden is de remafstand langer):
bij km./uur 50 60 80 120
meters/sec. 13,9 16,7 22,2 33,3
remweg 12,0 17,4 30,8 69,3
stopafstand 26 meter 34 meter 53 meter 104 meter
Kortom, je legt heel wat meters af voor je daadwerkelijk stilstaat. Zelfs als je maar 36 km/uur rijdt, heb je al zo’n 15 meter nodig om tot stilstand te komen. Immers, tijdens je reactieseconde leg je al 10 meter af en dan heeft je auto nog een paar meter nodig om tot stilstand te komen. En rijd je 130, dan heb je bijna 120 meter nodig om stil te staan – ongeveer de lengte van 30 personenauto’s achter elkaar.
Het wordt helemaal feest als het dan ook nog gaat regenen.
En dan ook nog dat zinnetje deze maatregel gaat tussen de 50 en de 100 miljoen opleveren voor de schatkist.

Ik kom liever veilig thuis.
De verkeersveiligheid is hier niet in het geding daar ben ik van overtuigd. Duitsland is een mooi voorbeeld.zonnefreak schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:39:
[...]
tja ik ben er ook echt niet blij mee qua verkeersveiligheid
zie onderstaande tabel maar eens
Remweg
Na die ene reactieseconde, begin je met remmen. Hoe goed een auto ook remt, hoe hard je het pedaal ook indrukt en hoe prima het ABS ook ingrijpt – een auto heeft nou eenmaal een bepaalde afstand nodig om tot stilstand te komen. In deze tabel zie je wat gemiddelden (bij normaal wegdek en goed weer; bij slecht wegdek en slechte weersomstandigheden is de remafstand langer):
bij km./uur 50 60 80 120
meters/sec. 13,9 16,7 22,2 33,3
remweg 12,0 17,4 30,8 69,3
stopafstand 26 meter 34 meter 53 meter 104 meter
Kortom, je legt heel wat meters af voor je daadwerkelijk stilstaat. Zelfs als je maar 36 km/uur rijdt, heb je al zo’n 15 meter nodig om tot stilstand te komen. Immers, tijdens je reactieseconde leg je al 10 meter af en dan heeft je auto nog een paar meter nodig om tot stilstand te komen. En rijd je 130, dan heb je bijna 120 meter nodig om stil te staan – ongeveer de lengte van 30 personenauto’s achter elkaar.
Het wordt helemaal feest als het dan ook nog gaat regenen.
En dan ook nog dat zinnetje deze maatregel gaat tussen de 50 en de 100 miljoen opleveren voor de schatkist.
Ik kom liever veilig thuis.
Op een drie baans weg baan links >150kmph, middenbaan 130kmph, rechts 100.
Blijf het altijd wel een verademing vinden als ik door Duitsland rij, de doorstroming is echt vele malen beter. Mensen kunnen daar nog actief auto rijden en nadenken. In Nederland is een grootdeel van de automobilisten een stel schapen die amper nog zelf nadenken in het verkeer en voortsukkelen over Neerlands wegen.
Daarnaast.... kijk naar de moderne auto's in vergelijking met de auto's van 10-15 jaar geleden. Wat is 160kmph nu als je in de 6de versnelling met 3000rpm op de cruise control op een rustige snelweg rijd.
Het verbruik neemt natuurlijk wel expotioneel toe, bij snelheden >110kmph.
Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat de brandstof nog veels te goedkoop is als ik zie hoeveel benzine slurpers nog over de linkerbaan stormen met snelheden boven de 120kmph... vervolgens hoor je dezelfde personen klagen dat de brandstof zo duur is

Ik kijk zelf dubbel tegenover deze maatregel. Ik hou van eigenverantwoordelijkheid, en vind 120kmph op een lege snelweg onzin, aan de andere kant is de snelheidswinst in Nederland minimaal en neemt het brandstofverbruik redelijk fors toe bij dergelijke snelheden.
[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 29-08-2012 09:56 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Dat is ook een goede ontwikkeling.Mr-Leo schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:57:
Het valt mij juist op dat steeds meer mensen juist langzamer rijden, ook als je 130 mag. Ik moet bekennen dat ik zelf tegenwoordig ook 100 rijd als ik geen haast hebt, scheelt 100km op een volle tank!
Ik rijd zelf meestal max 110kmph, geeft het meeste rust in het verkeer en is zuinig. Als ik (gevoelsmatig) ergens snel wil zijn en het is rustig op de weg dan wil ik sporadisch wel eens harder rijden.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ik kan er met mijn hoofd echt niet bij wat we er aan hebben om de max. snelheid naar 130 km/u op te trekken. Buiten het effect op het geluid, het brandstofverbruik, de uitstoot en de veiligheid op de snelweg zelf moedigt deze hogere snelheid veel mensen aan zwaardere auto's te kopen ('want dat is veiliger'), een trend die veel nadelen heeft.
@ alle overige geintresseerde
Even opnieuw aanzwengelen want het laat me niet los.
JeroenH schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:39:
Wat zou een goed alternatief zijn voor Greenchoice? Wat ik zoek is het volgende:...en een beetje integer bestuur zou ook niet gek zijn. Iemand een tip? Ik ben niet meer zo'n fan van Greenchoice, maar voorzover ik weet zit je er als 'Ferraris-neggie' nog altijd het best.
- Lage vaste kosten
- Hoge variabele kosten, hoe hoger hoe beter
- Duurzame opwek (bij voorkeur eigen opwek)
- Goed omgaan met een jaarlijks zonnestroomoverschot
- Een draaischijfmeter gewoon accepteren (negatieve meterstanden)
En iemand hier die er oren naar heeft om iets te gaan verkennen?ollie1965 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:24:
Ik wil best met meerdere duurzame personen van alhier een initiatief opzetten om te komen tot een energieleverings bedrijf. In de stijl van dat Duitse dorp (iemand een link?) die het heft ook in eigen handen heeft genomen.
Kennis van de energiewet en regelgeving is volgens mij aanwezig ( PolderPV)
Kennis van bedrijfsvoering is aanwezig (meerdere personen)
Kennis van belasting wetgeving is aanwezig (Neanderthaler)
Kennis van duurzaam is aanwezig om te promoten (wie niet in deze kroeg)
Kennis van windmolen werk is er ook (hier waren toch windvogels actief?)
Laten we er een greendrinks voor opzetten?
Kunnen we er een poll van maken? Hoe ging dat hier?
Oh wacht even, maar even niet voor de kerst mijn verbouwing moet wel afkomen voor die datum anders wordt de WAF faktor lager voor alle volgende duurzame projecten
Apart draadje opzetten om hierin te brainstormen, want dat is namelijk wel mogelijk voor mij de komende tijd?
Lijkt jullie dat wat?
Oh ja gisteren avond in het wild (openbare weg) gezien

En 500meter verder op een Tesla Roadster
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
en die ? renault toch? staat hier ook bij de garage in het gras.... zeer opvallende verschijning, maar.. is dat niet eigenlijk een overdektse scooter ipv een auto ?
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Ben best te porren om een duurzaam initiatief met een aantal Tweakers op te zetten. Als er meerdere zijn kunnen in een apart draadje inderdaad eens brainstormen over de mogelijkheden.ollie1965 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:37:
@JeroenH @ZonnigType @Neanderthaler @Windvogel leden @Dreamvoid ?
[...]
[...]
En iemand hier die er oren naar heeft om iets te gaan verkennen?
Apart draadje opzetten om hierin te brainstormen, want dat is namelijk wel mogelijk voor mij de komende tijd?
Lijkt jullie dat wat?
Het lijkt me ontzettend leuk en interessant, maar ik weet nu al dat ik er de komende maanden de capaciteit niet voor (over) heb. Ik zit voor werk in een enorm stressvolle situatie. Maar ik zal het wel met veel interesse volgen.ollie1965 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:37:
@JeroenH @ZonnigType @Neanderthaler @Windvogel leden @Dreamvoid ?
Het ding is niet gemaakt voor hoge snelheden, maar hij is licht! Slechts 450kg
Ik zie dat wel vaker in discussies NL vs DE. De wegen in Duitsland zijn anders. Eigenlijk de afstand tussen afslagen door. Een snelweg hier heeft veel meer aftakkingen dan in Duitsland waar het zo'n beetje van metropool naar metropool is. en hier van stad naar dorp, naar stad, naar metropool.revolution-nl schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:53:
[...]
De verkeersveiligheid is hier niet in het geding daar ben ik van overtuigd. Duitsland is een mooi voorbeeld.
Blijf het altijd wel een verademing vinden als ik door Duitsland rij, de doorstroming is echt vele malen beter. Mensen kunnen daar nog actief auto rijden en nadenken. In Nederland is een groot deel van de automobilisten een stel schapen die amper nog zelf nadenken in het verkeer en voortsukkelen over Neerlands wegen.
Daarnaast is de bevolkingsdichtheid ook lager.PcDealer schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:27:
[...]
Ik zie dat wel vaker in discussies NL vs DE. De wegen in Duitsland zijn anders. Eigenlijk de afstand tussen afslagen door. Een snelweg hier heeft veel meer aftakkingen dan in Duitsland waar het zo'n beetje van metropool naar metropool is. en hier van stad naar dorp, naar stad, naar metropool.
En bovendien, de grootste rampfiles die ik ooit heb meegemaakt waren in Duitsland...
En? Hoeveel Nederlanders stonden daar bij?Bartjuh schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:09:
En bovendien, de grootste rampfiles die ik ooit heb meegemaakt waren in Duitsland...
Just kidding, ik ben een auto(bahn)mijder...
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)
Brainstormen kan altijd, maar ook ik heb het druk, dus geen garanties op permanente aandacht. Er wordt hier aan alle kanten getrokken om "aandacht" (aan nogal ingewikkelde zaken, en werk aan de website lijdt daar al onder...).ollie1965 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:27:
@ZonnigType
Zou jij willen aanvullen als we een draadje openen om te brainstormen (zie bovenstaande over een energieproducent/leverancier)?
Don't forget: NL energie wet- en regelgeving is ranzige fossiele bagger, en daar wil je je niet elke dag in wentelen. Dan raak je nl. innerlijk ook besmet, en dat wil ik voorkomen... Anders praat ik straks ook als een netbeheerder, dat wil ik jullie [en mijzelf] gaarne besparen...
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)
Wikipedia: Verkeersonveiligheidrevolution-nl schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:53:
[...]
De verkeersveiligheid is hier niet in het geding daar ben ik van overtuigd. Duitsland is een mooi voorbeeld.
Blijf het altijd wel een verademing vinden als ik door Duitsland rij, de doorstroming is echt vele malen beter. Mensen kunnen daar nog actief auto rijden en nadenken. In Nederland is een grootdeel van de automobilisten een stel schapen die amper nog zelf nadenken in het verkeer en voortsukkelen over Neerlands wegen.
Daarnaast.... kijk naar de moderne auto's in vergelijking met de auto's van 10-15 jaar geleden. Wat is 160kmph nu als je in de 6de versnelling met 3000rpm op de cruise control op een rustige snelweg rijd.
Het verbruik neemt natuurlijk wel expotioneel toe, bij snelheden >110kmph.
Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat de brandstof nog veels te goedkoop is als ik zie hoeveel benzine slurpers nog over de linkerbaan stormen met snelheden boven de 120kmph... vervolgens hoor je dezelfde personen klagen dat de brandstof zo duur is.
Ik kijk zelf dubbel tegenover deze maatregel. Ik hou van eigenverantwoordelijkheid, en vind 120kmph op een lege snelweg onzin, aan de andere kant is de snelheidswinst in Nederland minimaal en neemt het brandstofverbruik redelijk fors toe bij dergelijke snelheden.
Duitse snelweg zijn per autokilometer een stuk gevaarlijker dan de Nederlandse. Het idee dat het in Duitsland veiliger is, is een fabel.
@ollie1965: wat is jouw gedachte om eventueel iets van een energieproducent/leverancier op te zetten?
Wat zou het echt onderscheidend moeten maken van de bestaande leveranciers?
Ik doe een gooi:
-speciaal (alleen) gericht op consumenten die zelf ook energie opwekken
-gewoon om kunnen gaan met negatieve standen / teruglevering zonder ge$%"
-duidelijke en eenduidige informatie mbt teruglevering
-een stichting, dus geen winstoogmerk
misschien leuk om een appart topic voor te openen?rube schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:47:
Altijd leuk om gevoel met data te vergelijken![]()
@ollie1965: wat is jouw gedachte om eventueel iets van een energieproducent/leverancier op te zetten?
Wat zou het echt onderscheidend moeten maken van de bestaande leveranciers?
Ik doe een gooi:
-speciaal (alleen) gericht op consumenten die zelf ook energie opwekken
-gewoon om kunnen gaan met negatieve standen / teruglevering zonder ge$%"
-duidelijke en eenduidige informatie mbt teruglevering
-een stichting, dus geen winstoogmerk
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
http://www.amsterdamenergie.nl/
Vooral de organisatievorm, een coöperatie, spreekt me wel aan.
A'dam PVOutput
Klanten met enige tijd geleden aangelegde PV-installaties krijgen te horen dat ze "hadden moeten aanmelden bij netbeheer".
Melden aan ("ik wist van niks"). OK toch, rechtgebreid?
Netbeheerder: ja, maar er wordt pas gesaldeerd vanaf moment melding.
De Bizarre Suggestie: U bent de op een gecertificeerde, geijkte meter (eigendom: netbeheerder), geregistreerde invoeding gewoon kwijt, pech gehad...

... wordt vast vervolgd, wat een land ...
Op het eerste gezicht nogal wollig clubje.ericplan schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:54:
Ik denk erover om me (op termijn) aan te sluiten bij deze club:
http://www.amsterdamenergie.nl/
Vooral de organisatievorm, een coöperatie, spreekt me wel aan.
Dat ze in het hoofdkantoor van shell willen trekken ....
Vooral dat verhaal van winst naar "projecten" wie gaat dat allemaal controleren ???
Beter gewoon winst terug naar de klanten, die andere projecten moeten zelf de kosten maar regelen.
Ik ben van nature wantrouwig....
EDIT: gewoon een ander jasje van deze club.
2deEDIT: NHEC heeft zelfs een nieuw product:
"ZON in de KOP en de NHEC
Wanneer u besloten hebt zonnepalen op uw dak te leggen,"
[ Voor 14% gewijzigd door WoudseHoeve op 29-08-2012 17:47 ]
~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin
WTF?
Dan weet u dat nog maar eens een keertje. (heb ik al jaren elke keer met bewijzen als "steeds maar groeiend probleem" gesignaleerd)"... de grootste vijand van decentrale duurzame energie is de schatkist", stelde zij in verwijzing naar gemiste belastinginkomsten voor het rijk als saldering ruim wordt geregeld.
Verder hoop ideetjes weer. Zoals deze van Stientje van Veldhoven van D66, zeg maar om "regionaal" ook "regionaal" te gaan houden bij EVENTUEEL toestaan van "zelflevering" model (lees: "kropje sla", buiten eigen aansluiting om):
Ik weet niet of van Veldhoven de weerbarstige praktijk kent, hoe (grillig) postcode grenzen lopen, wat voor niet vermijdbare discriminatie effecten je zo al bij de geboorte van eventuele "regelgeving" in beton gaat gieten, en zo kan ik nog wel enkele valkuilen en clusterbom lokaties noemen. Maar ik vind dat dus alweer een zoveelste politiek "gestoord idee voor de bühne".Van Veldhoven dacht bijvoorbeeld aan een manier waarbij postcodegebieden richtinggevend zijn voor het toestaan van saldering. Belastingvrijstelling wil zij niet optuigen voor "energie die in Groningen wordt opgewekt om het hier te verbruiken." Dan kun je niet meer spreken van 'eigen' energie, gaf het Kamerlid aan.
Neen, zo komen we d'r nooit, met dat soort leuke "ideetjes"...
Uh... que? Vertel eens meer? Kan ik dat ook verwachten? Ik heb me nooit ergens aangemeld...zonnigtype schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:09:
Klanten met enige tijd geleden aangelegde PV-installaties krijgen te horen dat ze "hadden moeten aanmelden bij netbeheer".
Er is toch geen wettelijke basis voor aanmelden, wel voor salderen.JeroenH schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:59:
[...]
Uh... que? Vertel eens meer? Kan ik dat ook verwachten? Ik heb me nooit ergens aangemeld...
Edit: ik ben in de war met die vrijwillige site.
Ik heb een nieuw topic geopend: Wat is jouw dagelijkse waterverbruik?
[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 29-08-2012 19:04 ]
Heb jij niks mee te maken, net als alle andere Ferraris meter "bezitters" (lees: huurders). Want daar gaat salderen volautomatisch (en dus: Elektriciteitswet artikel 31-c zoals je het nooit beter kunt krijgen in uitvoering).JeroenH schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:59:
[...]
Uh... que? Vertel eens meer? Kan ik dat ook verwachten? Ik heb me nooit ergens aangemeld...
Ging uiteraard over ongelukkige lieden die een digitale meter in de kast hebben hangen en waarop de netinvoeding op het "teruglever telwerk" (of, bij dubbel tarief, telwerken) gecertificeerd gemeten (dat heet in jargon "gevalideerd") is komen te staan. En dan moet de netbeheerder "de standen administratief salderen" (beter: de "verbruiken die resulteren uit het verschil tussen de oude en de nieuwe meterstanden salderen"). En dat vertikte deze netbeheerder, die stelde gewoon snoeihard: u begint met deze melding NU met salderen, wat daarvoor is geschied hebben we nix mee te maken...

@WoudseHoeve:
Ik denk dat het inmiddels wel een van de meest gemaakte blunders is, ik ben hem inmiddels al heel erg vaak tegengekomen, en niet op de minste sites...... Wanneer u besloten hebt zonnepalen op uw dak te leggen ...
[ Voor 11% gewijzigd door zonnigtype op 29-08-2012 19:53 ]
Welke netbeheerder is dat? Weet ik wat me te wachten staat als er PV komt hier. Heb hier een digitale meter met 5 telwerken, waarvan eentje "teruggeleverde energie" is. Die staat nu op 0, maar verwacht volgend jaar dat nummertje een stuk hoger te krijgen.zonnigtype schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:09:
Net weer gevalletje netbeheerdersfascisme (OK, wellicht overdreven, maar toch).
De Bizarre Suggestie: U bent de op een gecertificeerde, geijkte meter (eigendom: netbeheerder), geregistreerde invoeding gewoon kwijt, pech gehad...![]()
... wordt vast vervolgd, wat een land ...
Overigens leuk nieuwtje: mijn vader die alles mbt besparing en overstappen "voor 100 euro besparing en voor 200 euro gedonder" vindt, zit er serieus over te denken om een zwik zonnepanelen te plaatsen. Voordeel voor hem is dat zijn huis net buiten beschermd dorpsgezicht valt
Duitsland koerst af op 45% groene energie 2020
Snelheid omschakeling naar duurzame energie nu ook in Duitsland onderwerp van discussie
Dat is al vele jaren lang een van de felst bediscussieerde thema's überhaupt. Alleen wordt de "discussie" steeds intenser, omdat er maar (vooral PeeVau) bijgeplaatst blijft worden, en de grote e-molochs winstmarge zien verdampen waar ze bij staan omdat hun lucratieve, soms al afgeschreven fossiele centrales steeds vaker teruggeschakeld moeten worden...FicoF schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:19:
Duitsland is goed op weg maar de kritiek zwelt nu ook aan. Benieuwd of dit ook invloed gaat krijgen op beleid en of hoe de Duitser ermee omgaat.
Duitsland koerst af op 45% groene energie 2020
Snelheid omschakeling naar duurzame energie nu ook in Duitsland onderwerp van discussie
... en er wordt gelogen over de kosten. Net artikel in sep. nummer van Photon: steeds meer van de kosten van het EEG wordt op de nek van de burgers gelegd. De grote profiteurs: de stroom zuipende grote bedrijven die steeds meer worden vrijgesteld van het betalen van de EEG Umlage. En zelfs al zou er NIETS meer aan PV bijgebouwd worden: door allerlei trukendozen zal die EEG Umlage blijven stijgen. Te betalen door de Duitse Henk en Ingrid. Om de grootindustriëlen in eigen land een hartverwarmende financiële uitgangspositie te verschaffen.
Dus ik hoop ook daar op revolutie. Als tenminste het kikker in heet water effect ze ook daar geen parten gaat spelen...
@_JGC_
De grootste...
[ Voor 1% gewijzigd door zonnigtype op 29-08-2012 20:54 . Reden: inkoppertje ]
We gaan het zien. Meestal wordt de soep niet zo heet gegeten als 't ie wordt opgediend.hansdegit schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:04:
Revolutie? Denk je niet dat daarna alle industrie uit Duitsland zal verhuizen naar plekken waar ze goedkope(re) stroom hebben?
Of denk je dat ze naast de door het Duitse RWE af te bouwen kolencentrale in de Eemshaven een nieuw fabriekje gaan bouwen? Of naast het nieuwe kolenmonster van het ook al Duitse E.ON op de Maasvlakte?
Denk het nie, maar zeg nooit nooit...
Ik bedoel maar te zeggen: hoe je het ook wendt of keert: Heinz und Helga met een baan gaan het gelag zowiezo voelen in hun knip.
edit: nou meen ik gelezen te hebben dat er al talloze mensen (ettelijke honderdduizenden) in de BRD niet meer in staat zijn om hun energierekening te betalen. Dat wordt natuurlijk alleen maar erger naarmate de industrie de regering meer in de houdgreep houdt EN de BRD vasthoudt aan de uitbreiding van het duurzame arsenaal.
BTW: worden er niet as we speak enorm veel kolencentrales bijgebouwd daar?
[ Voor 36% gewijzigd door hansdegit op 29-08-2012 21:15 ]
- ons enthousiasme zijn over duurzaam tijdens de afgelopen 3 straat bbq's?
- de keren zijn dat we buren hebben uitgenodigd tijdens de duurzame verbouwingen
- gewoon eigen gedachte dat het anders moet
- het positieve rekensommetje zijn van zelf opwekken
Enfin, vanmorgen een bestelbus in de straat met een grote zon er op, vandaag bij thuiskomst 20 panelen in portret. Goed gedaan buren.
Voor het energieproducent/leverancier verhaal. binnen een paar minuten een draadje om te brainstormen
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Jeroen: is er niemand die kan helpen o.i.d.JeroenH schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:04:
Ik zit voor werk in een enorm stressvolle situatie.
als ik zoiets lees, schrik ik altijd
inderdaad , heel rustig de laatste tijd (helaas)JeroenH schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:33:
Ik heb de afgelopen twee maanden zelfs al niets op mijn websites gepost...
Heinz uhn Helga gingen ook de straat op tegen kernenergie na Fuchushima. Waardoor een hoop kerncentrales stil liggen. En dan op het eind van het jaar huilen dat de energieprijs zo hoog is geworden.hansdegit schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:12:
Ik weet het ook niet hoor. Maar wanneer energie een flinke component van je kostprijs is, maak je de grootste klappen als je daarop kunt besparen. Auto's....Duitsland's succesvolste exportproduct. Nogal energie-intensief.
Ik bedoel maar te zeggen: hoe je het ook wendt of keert: Heinz und Helga met een baan gaan het gelag zowiezo voelen in hun knip.
edit: nou meen ik gelezen te hebben dat er al talloze mensen (ettelijke honderdduizenden) in de BRD niet meer in staat zijn om hun energierekening te betalen. Dat wordt natuurlijk alleen maar erger naarmate de industrie de regering meer in de houdgreep houdt EN de BRD vasthoudt aan de uitbreiding van het duurzame arsenaal.
BTW: worden er niet as we speak enorm veel kolencentrales bijgebouwd daar?

De slimme burgers huilen niet zo, hoor.RocketKoen schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:34:
[...]
Heinz uhn Helga gingen ook de straat op tegen kernenergie na Fuchushima. Waardoor een hoop kerncentrales stil liggen. En dan op het eind van het jaar huilen dat de energieprijs zo hoog is geworden.
De grote bedrijven die stroom zuipen als tempeliers, en die in absurde mate zijn vrijgesteld van het meebetalen aan de Duitse stroom revolutie, huilen het hardst "dat de energie zo duur is" (lees: "zou zijn").
Het zijn echter He-le Gro-te Kro-ko-dil-len-tra-nen...
Hanwha gaat er met Q-Cells vandoor, Isofotón met ook grote tranen enttauscht achterlatend...
"Wij denken dat we een beter bod hadden gedaan dan Hawha"
Ja, een curator accepteert altijd het laagste bod, om spanjaarden te pesten.

Hoeft niet eens eigen terrein te zijn.rube schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:50:
Ach, ik kan er wel om lachen.
Is het op privé terrein?
Er zijn al gemeentes die bepaalde type voertuigen de binnenstad niet in laten. Zou me niets verbazen als ze dit soort dingen gebruiken om vervuilende auto's te weren.
ik durf te wedden dan een mini uit 1985 zuiniger is dan een Hummer...
Als men dat gaat doen dan wordt het tijd om een American V8 Muscle Car meeting te houden bij het stadhuis. Uiteraard met auto's van na 1985looyenss schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:48:
In utrecht zijn er plannen om autos voor een bepaald bouwjaar niet meer in de stad te laten.
ik zal me mustang vast uit de garage halen... hij doet het sinds enige tijd weer (zie link)revolution-nl schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:51:
[...]
Als men dat gaat doen dan wordt het tijd om een American V8 Muscle Car meeting te houden bij het stadhuis. Uiteraard met auto's van na 1985
YouTube: 16082011045
Volgende punt op het programma
Dan moet er eerst een hoop geld naar het OV. Want alle inwoners en bezoekers moeten natuurlijk wel op hun bestemming kunnen komen.JeroenH schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:30:
Inderdaad, onderscheid maken in welke auto's wel en niet een stad in mogen is wazig en geeft alleen maar gezeur... doe het gewoon in één keer goed: geheel autovrij. Klaar!
Volgende punt op het programma
Nu kun je je in de grote steden prima redden met het OV, maar niet als iedereen het gaat gebruiken. Treinen en trams zitten in de spits nu al vol.
Lastig op te lossen, maar een gevolg van het feit dat geld (lang) niet alles meet wat belangrijk is in het leven. Hoeveel is schone lucht waard? En een laag geluidsniveau? Een goede conditie? Etc. etc. etc.
Maar dat probleem is niet uniek voor het verkeer.
Ik heb zo'n mini gehad. Dat is wel zuiniger, maar zeker niet schoner dan welke moderne auto ook (liep 1 op 200 aan olie, 1 op 13 aan benzine, geen katalysator, asbest remblokjes, haaks de bocht om. heerlijk autootje :-)looyenss schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:48:
In utrecht zijn er plannen om autos voor een bepaald bouwjaar niet meer in de stad te laten.
Wijze woorden
Het laatste woord is aan D66-veteraan Dick Tommel: "Tientallen moties zijn voorbij gekomen. En we voeren niets uit. Het blijft gewoon hangen. We zijn kampioen achterlopen. Er komt niets van terecht. Ministeries bevechten elkaar. Ministers klagen dat hun portefeuille te groot is. Ze willen wel maar ze komen er niet aan toe. Maar de energie-transitie is te belangrijk voor de samenleving. We moeten een minister voor energietransitie hebben. Dan gaan we dat doen. Dan kunnen we een slag maken."
Met een fiets kom je niet van Amsterdam naar Rotterdam he. Niet in een acceptabele tijd iig.JeroenH schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:58:
Fiets, lichte elektrische tweewielers, ook allemaal opties. Meer geld naar OV, prima zaak. Dat moet echter wel op een goede en duurzame manier ingekleed worden, want veel gemeentes zien de auto nu als inkomstenbron (parkeren) en het OV als kostenpost.
Lastig op te lossen, maar een gevolg van het feit dat geld (lang) niet alles meet wat belangrijk is in het leven. Hoeveel is schone lucht waard? En een laag geluidsniveau? Een goede conditie? Etc. etc. etc.
Maar dat probleem is uniek voor het verkeer.
En boodschappen voor een groot gezin op de fiets is ook lastig, tenzij het een bakfiets is.
Gelukkig valt de overlast van auto's nog wel mee in NL. De echte wereldsteden hebben pas echt last van de smog enzo.
Alleen al vanwege de overlast van auto's zou ik niet graag willen ruilen met mensen die langs de ring wonen in Amsterdam en Rotterdam.

Als morgen iedereen stopt met autorijden en gaat steppen zou ik nog niet in één van die twee steden gevonden willen worden, laat staan langs de ring van die steden. Laat mij maar lekker "provinciaal" of "boer" zijn in Noord-Brabant. Lekker in de Oisterwijkse bossen, daar kan geen stad tegenop!rube schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:01:
Wel of geen overlast is natuurlijk subjectief.
Alleen al vanwege de overlast van auto's zou ik niet graag willen ruilen met mensen die langs de ring wonen in Amsterdam en Rotterdam.
Antwerpen is 45 minuten rijden (naar het centrum) met het OV is het denk ik een dag.
Neen hoor, je bent er zo (fiets kan mee...). Niet te vroeg, zaterdag 1 september, 9 uur naar het station, bakkie doen, en karren maar:jantje.vlaam schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:14:
[...]
Als morgen iedereen stopt met autorijden en gaat steppen zou ik nog niet in één van die twee steden gevonden willen worden, laat staan langs de ring van die steden. Laat mij maar lekker "provinciaal" of "boer" zijn in Noord-Brabant. Lekker in de Oisterwijkse bossen, daar kan geen stad tegenop!
Antwerpen is 45 minuten rijden (naar het centrum) met het OV is het denk ik een dag.

Op de fiets naar Camp Zonejantje.vlaam schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:14:
[...]
Lekker in de Oisterwijkse bossen, daar kan geen stad tegenop!
Of ik s.v.p. weer terug wil keren in de (fossiele) omhelzing van de oude vertrouwde energieprovider (waar ik sowieso al die jaren lang toch al het meeste geld aan spendeer, gewild of niet - aan de gebonden stadswarmte).
BelMeNiet register (waar we, met alle voorgangers, al eeuwen staan ingeschreven) werkt niet voor "oude klanten", die mogen gewoon "benaderd" blijven worden (ja, ja, echies waar, het blijft Nederland natuurlijk....).
Ik hield het kort, geen interesse, hij zou me uit het bestand lichten.
Zeiden ze de vorige keren ook...
De tijden dat ik nog naar LAN parties ging is al zo'n jaar of 8-10 aan mij voorbij gegaan. (ik wist niet eens dat Camp Zone hier in Oisterwijk gehouden was, ik dacht in Oirschot. Maar dat is ook te fietsen (niet met 2 27" schermen en een PC)).
Je onderschat de mogelijkheden van fietstassen. In het formaat krantentas kan je aardig wat kwijt.jantje.vlaam schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:28:
Dat met die trein valt me niet tegen! Maar goed, met twee volwassenen en twee kinderen zonder kortingskaart zal wel in de papieren lopen. (zal zo eens kijken).
De tijden dat ik nog naar LAN parties ging is al zo'n jaar of 8-10 aan mij voorbij gegaan. (ik wist niet eens dat Camp Zone hier in Oisterwijk gehouden was, ik dacht in Oirschot. Maar dat is ook te fietsen (niet met 2 27" schermen en een PC)).
En over OV gesproken, over ruim een maand weer naar Parijs, 3 uur en 20 minuten vanaf A'dam CS, EUR 70,- retour. Wonen in de stad heeft echt ook wel voordelen. We lopen in 15 minuten naar het station en kunnen van daar echt alle kanten op.
A'dam PVOutput
Verwijderd
als je eenmaal gekozen hebt voor een auto,
dan zijn er maar weinig mensen die blijven wegen.
wat een auto levert is voor mij allang niet meer de waarde die ik eraan moet besteden
Er is ook een limiet aan wat je fiets aan kanericplan schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:55:
[...]
Je onderschat de mogelijkheden van fietstassen. In het formaat krantentas kan je aardig wat kwijt.
En over OV gesproken, over ruim een maand weer naar Parijs, 3 uur en 20 minuten vanaf A'dam CS, EUR 70,- retour. Wonen in de stad heeft echt ook wel voordelen. We lopen in 15 minuten naar het station en kunnen van daar echt alle kanten op.
Ik dacht laatst dat ik van de boot naar het station ook wel op de fiets kon. Met mijn volle backback (70L formaat) achterop.
Ik kon het prima aan, was maar een half uurtje fietsen. Alleen mijn fiets dacht daar anders over. En dan met name mijn fietsband, die met een harde knal de geest gaf.
Je wil niet weten wat je allemaal op een fiets kunt vervoeren...RocketKoen schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:54:
[...]
Er is ook een limiet aan wat je fiets aan kan
Seen 'em all. Done it all... Je weet wel, zo'n ouderwetse loodzware kleuren TV bak van de kraak, helemaal uit Leiden naar mijn geboortedorp, TV op de bagagedrager. 1 hand aan het stuur. Net aan de brug over het Rijn en Schiekanaal gehaald, met krakende ketting.
Of een fauteuil, paste niet op de bagagedrager, dus gewoon over het zadel heen en in de fauteuil zittend, voorover gebogen - met wat moeite - maar ik kwam er... (tijd lang gebruikt, je moet toch wat als student...).
* edit *
Owjaa, die twee keukenkasten van een meter of anderhalf hoog, vertikaal in het fietskarretje, en niet te hard de bochten nemen...
Man, man, man. Dat waren nog eens tijden...
[ Voor 8% gewijzigd door zonnigtype op 30-08-2012 21:00 ]
Op naar het Belgische Wuustwezel om aldaar de proefrit met de elektrische scooter/motor "Roadstar"
van het bedrijf E-Sens te maken.
http://www.e-sens.eu/modellen/roadstar/
Doel van de trip was om naast de kwaliteit en handteerbaarheid vooral de actieradius van de scooter te bekijken. Hiervoor heb ik mijn vrouw meegenomen die als bijrijdster(buddyseat) voor wat extra gewicht zou zorgen

E-Sens is een zojuist opgestart bedrijf van twee jonge broers die (nu nog) naast hun vaste baan,
E-scooters en E-motoren verkopen. Modellen voor maximaal 25, 45 km/p.uur en het door ons "geteste"
max.100 km./p.uur model.
Leuk detail is dat één van de broers een verdienstelijk motorcoureur is geweest.
Na in mei een proefritje gehad te hebben op een Vectrix VX-1 Li was het nu dus de beurt aan de Roadstar.
De reeds gevestigde Amerikaanse Vectrix met z'n eerste klas onderdelen is met z'n 11.995 euro toch ietwat aan de prijs, een reden temeer om deze Roadstar van 5199 euro eens nader te besnuffelen.
We hoeven tenslotte niet allemaal met een Mercedes van A naar B.
De Chinese Roadstar heeft allereerst geen BMS(Battery Management System).
Onderweg dus geen informatie over de actieradius, anders dan een teruglopend kW metertje.
Heeft geen ingewikkelde elektronica, heeft geen Brembo remschijven, heeft geen Sachs vering, geen Pirelli banden, geen onboard lader en
geen achteruit(uniek van Vectrix, vereenvoudigd het keren en parkeren)
Daarnaast ziet de Vectrix er gewoon degelijker afgewerkt uit.
Rechtvaardigd dit het prijsverschil? Deels. Marketing en overhead van Vectrix doet wellicht een aardige
duit in het zakje.
Dan de rij-ervaring. ....... . G e w e l d i g
Net zoals de Vectrix, starten met sleutel , je hoort helemaal niets. Geen brom, geen piep.... niets.
Linker rem los, zachtjes wegglijden en daarna in 1 versnelling door naar de 95/100.

Optrekken gaat rap en soepel. Prima motor. 72V/60Ah.
Plots werden we afgeremd door de Belgische broers die als begeleiding voor ons reden. In België mag je namelijk op de provinciale wegen niet harder dan 70. Prima die schijfremmen.
Door het lage zwaartepunt van de motor(zware LiPo4 batterijen onderin) ligt de Roadster ook nog eens
goed op de weg, zonder problemen manoevreer ik dus soepel door de bochten.
Na 21 km(soms 80/85 km./p.uur soms 50 bebouwde kom) gereden te hebben zijn we terug bij het bedrijf en zijn we beide ook tevreden over de vering(verstelbaar) en het zadel(onder het zadel bergruimte genoeg voor helm, lader en tas)
De kW meter geeft aan een kwart van de batterijen verbruik te hebben.
21 km. voor een motor van 150 kg en 2 personen van totaal 160 kg is echt niet verkeerd.
Volgens zeggen heeft deze motor met 1 persoon, volledig opgeladen en rijden op een
snelweg(95/100 km./p.uur) een actieradius van 80+ km.
Waarempel ik begin het te geloven.
Voor ons zou dit wel eens een toppertje kunnen worden m.b.t. ons overschot aan zonnestroom.
Allez, wordt vervolgd.
Op atoomstroom?ericplan schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:55:
En over OV gesproken, over ruim een maand weer naar Parijs, 3 uur en 20 minuten vanaf A'dam CS, EUR 70,- retour.
8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP
Boeit dat voor een vervoersmiddel dat toch wel gaat rijden al zit er niemand in? Als er dan atoomstroom wordt gebruikt wil je liefst ook dat het nut heeft. Verspillen is nooit duurzaam.
Dat buiten de spits de treinen lang niet vol zitten is een ander verhaal net als er in de meeste auto's vaak maar 1 persoon zit.
[ Voor 29% gewijzigd door SpeksteenWP op 30-08-2012 22:07 ]
http://www.nu.nl/economie...ktra-metaalbedrijven.html
lang leve Prins Kernafval
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
tja 12 september (erna) weten we waar democratie voor gezorgd heeft...Speksteenkachel schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:14:
Jan met de Pet kan straks weer bijspringen zeker.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ommetje maken via Antwerpen, kun je stukkie zonnestroom meepikken (wel overdag natuurlijk)...

(Enfinity project, hoppa 4,05 MWp MWac op het dak gegooid...)
[ Voor 0% gewijzigd door zonnigtype op 30-08-2012 22:28 . Reden: scusi, Belgen "doen" het met omvormer vermogen in de stats ... ]
Laatste stuiptrekking van Verhagen?NielsTn schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:13:
financiele crisis, en de energie-grootverbruikers krijgen 50% korting op transportkosten elektra:
lang leve Prins Kernafval

Ja, NMa gaat natuurlijk "de kosten socialiseren over alle netgebruikers".Speksteenkachel schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:14:
Jan met de Pet kan straks weer bijspringen zeker.
EXclusief de bofkonten met de beste lobbies die ff lekker stroop hebben zitten likken bij Verhagen voordat 'ie vertrekt...
VEMW, VNO-NCW, etcetera kunnen weer de champagne kurken laten knallen: lobby gelukt!
Lijkt Duitsland wel, waar de EEG Umlage van de grootzuipers verschoven wordt naar de kleinverbruikers. Die zijn lekker makkelijk te plunderen namelijk. Snappen toch niks van hun nota...
Of moeten die bedrijven maar op de fles? Of verhuizen?
edit: lamaar, Zonnigtype gaat reeds los.
[ Voor 7% gewijzigd door hansdegit op 30-08-2012 22:34 ]
U werd op uw wenken bediend... Zie ^^^hansdegit schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:33:
Waarom geen kritiek op Duitsland? Ik voel geen behoefte om Verhagen te verdedigen, maar de Duitse metaalbedrijven profiteren reeds langer van een korting op hun energiekosten. Verhagen reageert, that's all.
Of moeten die bedrijven maar op de fles? Of verhuizen?
* edit *
Owjaa, de genoemde bofkont Nyrstar heeft de grootste zonnestroom centrale van België*...
* Vrijeveld installatie. Uit der aard is 40 MW Katoen Natie (vier lokaties) op loodsen het grootste (dak gebonden) PV-project.

© IZEN
Dat heet in onvervalscht 'ollandsch:
Van TWEE walletjes willen eten ...
... en het ook nog gedaan krijgen. De Vlaamse Guys en Goedeles betalen de zonnestroom groencertificaten voor Nyrstar Overpelt in Belgisch Limburg. De Nederlandse Henken en Ingrids dokken straks de niet meer afgedragen bijdragen voor de transportkosten voor Nyrstar Budel in Noord Brabant...
Hoe krom kan een "rechts"staat verder nog worden?
[ Voor 51% gewijzigd door zonnigtype op 30-08-2012 22:54 . Reden: dubbelewalleneter ]
Willen ze eerst alleen op Tennet en Liander toepassen, de rest is uitgesloten. Redenatie van gemeente is dat er 40 andere gemeentes zijn die precario heffen, en vnml Liander de kosten van die precario uitstrijkt over alle aansluitingen. Waarom wij wel meebetalen aan de precarioheffing van de buurgemeente, maar zelf niks vangen?
Water en gas hebben ze uitgesloten overigens, aan de ene kant omdat daar destijds afspraken over zijn gemaakt, aan de andere kant omdat precario op de waterleiding gewoon betekent dat je als eindgebruiker dat individueel op je rekening krijgt (ik heb waterrekeningen op dit forum gezien waarbij de precarioheffing even duur is als mijn hele jaarverbruik

Gaat nog meer bijkomen.zonnigtype schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:33:
Lijkt Duitsland wel, waar de EEG Umlage van de grootzuipers verschoven wordt naar de kleinverbruikers. Die zijn lekker makkelijk te plunderen namelijk. Snappen toch niks van hun nota...
Tennet krijgt de aansluiting van de grote Duitse windparken op zee niet op tijd voor elkaar.
De energieproduktie die de energiebedrijven daar mislopen gaan ze wel uitbetaald krijgen.
Raad eens wie dat gaat betalen
Misschien. Ergens moet er toch een breekpunt bij de bevolking komen. Als je linksom, rechtsom, van achteren, van voren, van boven en van onder gen***d wordt door je eigen regering, moet er ooit eens wat knappen, toch?Speksteenkachel schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:53:
[...]
Gaat nog meer bijkomen.
Tennet krijgt de aansluiting van de grote Duitse windparken op zee niet op tijd voor elkaar.
De energieproduktie die de energiebedrijven daar mislopen gaan ze wel uitbetaald krijgen.
Raad eens wie dat gaat betalen
Mag je hopen...
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Eventjes doorlezen Martin, of naar boven browsen vanaf dit punt...mkleinman schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:57:
Wat vinden we daar van dan
Of zoals we t op een ander forum deden.....
OUD!
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Enige wat je ertegen kunt doen is een andere partij stemmen, maar of dat echt de uitkomst geeft die je graag zou willen?zonnigtype schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:57:
[...]
Misschien. Ergens moet er toch een breekpunt bij de bevolking komen. Als je linksom, rechtsom, van achteren, van voren, van boven en van onder gen***d wordt door je eigen regering, moet er ooit eens wat knappen, toch?
Mag je hopen...
Protesteren gaat niet helpen, staken is leuk, maar heb je alleen jezelf en de rest van het volk mee, enige wat je kunt doen is gewoon je energierekening niet meer betalen, maar dan word je ook afgesloten. Zij zijn degenen met macht, jij bent het slaafje die uitgemolken gaat worden.
Waren de "echte" twiekerts niet een beetje revolutionair?_JGC_ schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:02:
[...]
Enige wat je ertegen kunt doen is een andere partij stemmen, maar of dat echt de uitkomst geeft die je graag zou willen?
Protesteren gaat niet helpen, staken is leuk, maar heb je alleen jezelf en de rest van het volk mee, enige wat je kunt doen is gewoon je energierekening niet meer betalen, maar dan word je ook afgesloten. Zij zijn degenen met macht, jij bent het slaafje die uitgemolken gaat worden.
Of hebben ze dat er ook genetisch uit gemanipuleerd?

Zometeen komt hier nog eerst een stortbui over
* mkleinman houd z'n hart vast.....
Europa is ook weer lekker op tijd met hun oordeel:zonnigtype schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:33:
[...]
Ja, NMa gaat natuurlijk "de kosten socialiseren over alle netgebruikers".
EXclusief de bofkonten met de beste lobbies die ff lekker stroop hebben zitten likken bij Verhagen voordat 'ie vertrekt...
VEMW, VNO-NCW, etcetera kunnen weer de champagne kurken laten knallen: lobby gelukt!
Het kabinet heeft de Europese Commissie in februari gevraagd te onderzoeken of de Duitse korting in strijd is met de Europese regels tegen staatssteun. De commissie heeft hier nog geen uitspraak over gedaan.
Niets wat we nog niet wisten natuurlijk, maar toch... Een paar interessante zinsnedes:
"Dat neemt niet weg dat er voor 60 procent van de autoritten wel een alternatief is." (volgens mij is dat percentage hoger)
"Veel verplaatsingen per auto zijn inderdaad niet strikt noodzakelijk." (Duh)
"Wat daarnaast opvalt, is dat de middenklasse de auto gebruikt om zich te onttrekken aan de openbare ruimte ... De auto is een middel geworden om de openbare ruimte te doorkruisen zonder eraan deel te nemen." (waarmee het autogebruik mede een oorzaak is van de vermeende onveiligheid)
Wat heeft u het meest verbaasd?
‘Dat verantwoord autogebruik in westerse landen helemaal geen thema is, terwijl mensen zich wel
enorm druk maken over de ethische aspecten van voedsel. Over de bio-industrie woedt een hevig maatschappelijke debat, terwijl de effecten van de almaar stijgende autoafhankelijkheid toch ook heel ingrijpend zijn. Het gaat altijd maar over infrastructuur, over de vraag of er ergens een weg moet worden verbreed, niet over de maatschappelijke gevolgen van de autoafhankelijkheid.'
Dit artikel geeft goed weer dat duurzaamheid meer, veel meer, is dan 'wat anders in de tank doen'. Sociale problemen zoals deze negeren (of proberen ze op te lossen met uitsluitend technische middelen) is ook onduurzaam.
Collega van mij heeft gloeilampen gehamsterd, die ziet niets in ledlampenJeroenH schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:12:
Morgen gaat de volgende fase van het gloeilampverbod in: http://www.lighting.phili...0_hoofdartikel_glsban.wpd
Wat ziet hij of zij als probleem dan?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Dit topic is gesloten.