De Duurzame Kroeg Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 144 Laatste
Acties:
  • 466.245 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:13
RocketKoen schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:46:
[...]
Als het regent of sneeuwt lachen ze net zo hard terug ;)
Hoe vaak sneeuwt het in Nederland? Overigens, als het sneeuwt is het op de Nederlandse wegen ook niet altijd even fijn om met de auto te rijden...

En regenen zal het iets vaker, maar dan vertrek je even 10 minuten later, of je gaat de volgende dag boodschappen doen, of je doet een regenpak aan.

Veel argumenten van auto gebruikers zijn niet steekhoudend als je ze gaat analyseren.
Ja, ik geef toe dat ik zelf ook nog te vaak de auto pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lachwekkend die reactie van rocketkoen over sneeuw,
ook met sneeuw kom je alkmaar nauwelijks in, het is dan helemaal een puinhoop met de otootjes.
we zitten beide in een parralel universum

ik heb een agm bella

ik heb nog een kleine auto hoor, dus ik kan ook met sneeuw in die auto stappen,
maar liever niet, je raakt je hele zaterdag anders kwijt.
ik tel trouwens al 5 jaar mee, 9 vorst en 9 sneeuw dagen
niet iets om in een euro zuigende auto te investeren,
dus graag even nieuwe argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor volgend jaar wil ik een fiets met elktro ondersteuning kopen. De redenen zijn :
- Minder gebruik van de auto.
- Iets meer aan mijn conditie doen. Niet dat mijn buikje meteen minder wordt, maar alle kleine beetjes helpen.

Die fiets wil ik niet alleen bij mooi, zonnig en droog weer gebruiken. Natuurlijk fiets ik liever met droog weer. Maar als er een regenbui is, dan fiets ik er gewoon doorheen. Van tegenwind met regen heb ik met een elektro-fiets ook minder last, want ik kan dat gewoon lekker doorfietsen.

Voor de rest nog een paar fietstassen er bij en gaan.

Hoe ik doe ik dat dan in de winter? Dat ligt er maar net aan hoe de weg er bij ligt. Met vier vielen ben je toch stabieler op de weg dan met twee.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

De schuur is weer een stap verder. Vandaag het meest vervelende werk gedaan. Gaatjes stoppen in gipsplaten en daarna alles schuren om het mooi glad te maken.

* mkleinman heeft nu stoflongen en er komt gips uit m'n neus :S

Vanavond nog een begin gemaakt met de eerste laag latex op de muren om het mooi egaal te maken van kleur. Morgen naar de Gamma voor de laatste benodigdheden om alles in de structuurverf te zetten. Wanneer dat gedaan is kan ik eindelijk mijn nieuwe werkbank maken en gereedschap netjes van boven naar de schuur verhuizen.

Ik kreeg overigens van Bluedec.nl nog een bericht dat er ook een nieuw type aerogel is die bijna niet stoft. Dit in tegenstelling tot de stofbende die ik had beneden na het leggen.

Ik twijfel nu toch weer om ook in de schuur Aerogel te leggen. Extra isolatie is altijd prima.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:35

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Dank u, dank u , dank u, maar ............................

Jullie kunnen het ook (voor diegene die eigenaar zijn).
Het is gewoon de knop om, investeren en vervolgens genieten.
Ja de WAF factor is nodig, maar die is zo bereikt als het veel behaaglijker is in huis na de eerste stap.
Hier was de stap zo gemaakt na de eerste verdieping en deels de zolder, oké maximaal zoals ik wil gaat niet maar we komen een aardig eind.

@Marz01
De muur zal iets van Rd 4,2 worden, omdat het een jaren 70 huis is, is de spouw ook maar 5cm

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat kost dat spul nou eigenlijk?

Bij mij in de berging is een kantoortje gebouwd. Allemaal leuk en aardig, maar de vloer bestaat uit gewoon tegels, waarop een laagje beton is gestort om te egaliseren en daaroverheen ligt isogold ondertapijt, groene tegels en vervolgens laminaat. In de winter is die vloer gewoon ijskoud. Als dat aerogel een beetje te betalen is zou ik de hele zooi eruit trekken, de aerogel op het beton leggen en daaroverheen het ondertapijt en daaroverheen het laminaat.

De zooi moet er binnenkort toch uit... heb plannen met de berging:
- tussenwand in berging gaat voor 3/4 dood
- stukje wand dat blijft staan wordt omgebouwd tot halve kast zodat CV-ketel uit het zicht is
- wasmachine/droger combi-apparaat wordt onderin die kast gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

ollie1965 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:56:
Dank u, dank u , dank u, maar ............................

Jullie kunnen het ook (voor diegene die eigenaar zijn).
Het is gewoon de knop om, investeren en vervolgens genieten.
Ja de WAF factor is nodig, maar die is zo bereikt als het veel behaaglijker is in huis na de eerste stap.
Hier was de stap zo gemaakt na de eerste verdieping en deels de zolder, oké maximaal zoals ik wil gaat niet maar we komen een aardig eind.
Je vloerverwarming is hoofdverwarming? Dus HOH 10cm max? Enig idee wat het aan materiaal heeft gekost om het aan te leggen? Leg je voor de zekerheid nog een radiator aan in de woonkamer? Of laat je die optie achter de hand?

Bij ons blijft de optie vloerverwarming ook spelen, ik wil heel graag dan ook de radiatoren de deur uit hebben en dan de onbenutte ruimte onder het raam beter isoleren. Alleen vraag ik me af of het niet beter is om in elk geval 1 of 2 radiatoren te laten hangen voor "snelle" warmte in de woonkamer.

Any thought about that one?

Vandaag nog verder gekomen met klussen trouwens? We willen pics!
RocketKoen schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:46:

Als het regent of sneeuwt lachen ze net zo hard terug ;)
Als het sneeuwt maakt het vervoermiddel niet meer uit. Alles gaat dan langzaam. :) Ik ben wel makkelijker geworden. Wanneer het behoorlijk sneeuwt of er is 's nachts een fors pak gevallen dan stap ik überhaupt de auto niet meer in om richting het werk te gaan.

Ik ga niet als een mak schaapje achteraan sluiten in een totale verkeerschaos :)

[ Voor 18% gewijzigd door mkleinman op 25-08-2012 23:03 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:35

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

mkleinman schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:01:
[...]

Je vloerverwarming is hoofdverwarming? Dus HOH 10cm max? Enig idee wat het aan materiaal heeft gekost om het aan te leggen? Leg je voor de zekerheid nog een radiator aan in de woonkamer? Of laat je die optie achter de hand?

Bij ons blijft de optie vloerverwarming ook spelen, ik wil heel graag dan ook de radiatoren de deur uit hebben en dan de onbenutte ruimte onder het raam beter isoleren. Alleen vraag ik me af of het niet beter is om in elk geval 1 of 2 radiatoren te laten hangen voor "snelle" warmte in de woonkamer.

Any thought about that one?

Vandaag nog verder gekomen met klussen trouwens? We willen pics!

<KNIP>
Ja, vloerverwarming is hoofdverwarming HOH 10 cm, voor de huiskamer hebben we buizen aangelegd in de voorzetwand (afgedopt). Dus als blijkt dat het opwarmen ons te langzaam gaat op sterk wisselende dagen, gips stukje eruit. Jaga LTV DBE aanleggen en klaar. Want een Jaga Twin van 3M levert 1275W en de kamer heeft 1600 nodig (bij -20).

Kosten, moet ik nazoeken.
Ik zal zoeken naar leidingen, pomp, verdelers, staalmatten, reflectiefolie

En ja verder met klussen gegaan, maar gipsen is niet zo interessant, komt wel later.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

mkleinman schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:01:

Als het sneeuwt maakt het vervoermiddel niet meer uit. Alles gaat dan langzaam. :) Ik ben wel makkelijker geworden. Wanneer het behoorlijk sneeuwt of er is 's nachts een fors pak gevallen dan stap ik überhaupt de auto niet meer in om richting het werk te gaan.

Ik ga niet als een mak schaapje achteraan sluiten in een totale verkeerschaos :)
Dan kun je beter andere dingen gaan doen, als het ook heeft gevroren...

Afbeeldingslocatie: http://www.polderpv.nl/Assets/images/DSCF5936_11feb2012_Kaag.jpg

Heb iedereen d'r weer zin an?

Bij mij blijven de hoofdkranen van de SV installatie in ieder geval zo lang mogelijk uit, kijken hoe lang we het deze keer kunnen rekken zonder opstand in huis... >:)

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 16:41
Isover heeft ook een hightec isolatie plaat in 30-40Mm met een Rd van 2,9 tot 4,5
Prijskaartje is ook bizar: m2 prijs van 195 tot 330 euro

Isover Vacupad vvp007, kiezelzuur net alu en xps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:32
Ik zie net het laatste stukje van West op Zondag (TV Westm Zuid-Holland) en daar ging het over kleine windturbines (heb ik dus net niets van mee gekregen) en dat de nieuwe voorzitter van het Platform Duurzaam Den Haag (met een site tot 2010?) waarschijnlijk Shell Nederland gaat worden (de voorzitter was Eneco).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
Wat een bedroevende PV-opbrengst vandaag, slechts 4,9 kWh uit mijn 3000Wp systeem. Ik ben half juli begonnen en dus zal het even wennen zijn dat je opbrengsten niet altijd zo hoog zijn.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

hansvk schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:56:
Wat een bedroevende PV-opbrengst vandaag, slechts 4,9 kWh uit mijn 3000Wp systeem. Ik ben half juli begonnen en dus zal het even wennen zijn dat je opbrengsten niet altijd zo hoog zijn.
Grappig, ik heb net een bericht geplaatst dat mijn 3,5kWh uit 2000Wp me nog reuze meeviel op zo'n dag als vandaag. Maar gezien jouw bericht moet ik eigenlijk bedroefd zijn?

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
MrScratch schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:20:
[...]

Grappig, ik heb net een bericht geplaatst dat mijn 3,5kWh uit 2000Wp me nog reuze meeviel op zo'n dag als vandaag. Maar gezien jouw bericht moet ik eigenlijk bedroefd zijn?
Dan was het hier een mooie dag; 5,5kWh uit 1500Wp O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Zo weer een weekend verder met klussen.

Schuur is nu praktisch af, alle muren zitten in de structuurverf en het laminaat ligt. De foto's

Gisteren, net te weinig latex om alles eerst wit te maken. Vandaag maar een nieuwe bus gehaald bij de Gamma.

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/bijkeuken_laminaat/imag0758.jpg

2x3mm XPS ondervloer en een reflecterende folie die dampremmend is. Eerste rij laminaat ligt er al.
Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/bijkeuken_laminaat/imag0765.jpg

Ventilatierooster inclusief laminaat
Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/bijkeuken_laminaat/imag0770.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/bijkeuken_laminaat/imag0773.jpg

Hier moet nog een radiator komen.. Zal die nog nodig zijn? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/bijkeuken_laminaat/imag0776.jpg

En de radiatorombouw in de bijkeuken ( nu helemaal af )

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/bijkeuken_laminaat/imag0759.jpg

En deze in de gang/hal bij de voordeur

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/bijkeuken_laminaat/imag0760.jpg

Hier lopen de leidingen door ( geisoleerd ) naar de wc

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/bijkeuken_laminaat/imag0761.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door mkleinman op 27-08-2012 07:19 . Reden: Link naar plaatje gefixed. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een werk en wat ziet het er goed uit. Goed bezig!
Afbeeldingslocatie: http://a0.twimg.com/profile_images/1165427259/thumbs_up_normal.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 16:13
De bovenkant van de radiator dicht zorgtbtoch behoorlijk minder convectie?
Of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

marz01 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:20:
Isover heeft ook een hightec isolatie plaat in 30-40Mm met een Rd van 2,9 tot 4,5
Prijskaartje is ook bizar: m2 prijs van 195 tot 330 euro

Isover Vacupad vvp007, kiezelzuur net alu en xps?
En je vergeet het belangrijkste: vacuum. Vandaar ook de bizar hoge isolatiewaarden.
engelbertus schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 00:15:
De bovenkant van de radiator dicht zorgtbtoch behoorlijk minder convectie?
Of valt dat mee?
Het was eerst de bedoeling om twee roosters erin te zetten. Doordat de buisombouw breder moest kon er nog maar 1 in. En daar had ik, eerlijk gezegd, weinig zin meer in om te doen. Dus tja :X we gaan het proefondervindelijk ondervinden :/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
MrScratch schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:20:
[...]

Tja, ben zulke lage opbrengsten nog niet gewend. Tot nu toe gemiddeld vanaf half juli 4,6 kWh/kWp opgewekt (zie http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=11841&sid=9817). Over een tijdje (herfst) ben je blij met zo'n dagopbrengst :)
Snowmiss schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:42:
[...]

Dan was het hier een mooie dag; 5,5kWh uit 1500Wp O-)
In de Achterhoek was het gisteren ronduit slecht weer met veel donkere momenten tijdens buien. Nadeel van wonen in het oosten des lands begint zich te vertonen ;(

[ Voor 43% gewijzigd door hansvk op 27-08-2012 08:12 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 22:22
mkleinman schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 07:18:
[...]

En je vergeet het belangrijkste: vacuum. Vandaar ook de bizar hoge isolatiewaarden.
En de bizar hoge prijs... Aangezien het materiaal van top kwaliteit moet zijn, anders verdwijnt je vacuum te snel. En je moet ze op maat laten maken, omdat bijsnijden niet kan.

vacuum isolatie is het op het moment alleen waard als je geen ruimte hebt voor een dikker materiaal, maar wel een goede isolatie moet hebben.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

RocketKoen schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:25:
[...]

En de bizar hoge prijs... Aangezien het materiaal van top kwaliteit moet zijn, anders verdwijnt je vacuum te snel. En je moet ze op maat laten maken, omdat bijsnijden niet kan.

vacuum isolatie is het op het moment alleen waard als je geen ruimte hebt voor een dikker materiaal, maar wel een goede isolatie moet hebben.
En dan nog heb je ook de aerogel optie met een Lambda waarde van 0,0131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor geinteresseerden in electische auto's. Zaterdag a.s. mogelijkheid om wat proefritjes te doen en te loeren.. (oa de Nuna6 !)

http://www.doesburgdirect...to%E2%80%99s-in-doesburg/

[ Voor 3% gewijzigd door IJsbeer op 27-08-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:57
Dat denk ik niet:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/551805_10151793981025110_290918817_n.jpg

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Gebeurt dat nooit met een "echte" auto?

Dacht 't wel......

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ik denk niet dat je in de nuna mag rijden :P
Je mag er misschien wel in zitten (als je max 1m70 bent en <70 kg weegt ;))

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Die deuk ziet er wel lelijk uit; dus ik denk dat het wel even duurt voor ze een hele nieuwe bodyshell gemaakt hebben. Ik weet niet in hoeverre die panelen daar integraal inzitten, maar daar zit nog wel wat werk in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

RocketKoen schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:01:
Ik denk niet dat je in de nuna mag rijden :P
Je mag er misschien wel in zitten (als je max 1m70 bent en <70 kg weegt ;))
ja, dan moet ik helaas afhaken.....

Volgende week bij mijn garage een proefritje maken op een e-scooter, ben benieuwd.

Auto--> e-scooter, het leven is....

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Roamor schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:03:
Die deuk ziet er wel lelijk uit; dus ik denk dat het wel even duurt voor ze een hele nieuwe bodyshell gemaakt hebben. Ik weet niet in hoeverre die panelen daar integraal inzitten, maar daar zit nog wel wat werk in...
Die cellen zijn in groepen van ongeveer twintig gelamineerd, en die laminaten zijn op de carbon body gelijmd. Uren+carbon+cellen+lamineren+spuiten+bestickeren dure grap. Als ik een getal uit de lucht pak zie je op die foto zomaar 10-15k schade - en het zou prima meer kunnen zijn.
Schinnen-groen schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:13:
Volgende week bij mijn garage een proefritje maken op een e-scooter, ben benieuwd.
Wat voor merk en type? Wat voor accu? Li-ion?
Verrukuluk :) Doe je je auto ook daadwerkelijk weg? Da's een prima deal :9

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenH op 27-08-2012 14:56 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

JeroenH schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:54:
[...]

Die cellen zijn in groepen van ongeveer twintig gelamineerd, en die laminaten zijn op de carbon body gelijmd. Uren+carbon+cellen+lamineren+spuiten+bestickeren dure grap. Als ik een getal uit de lucht pak zie je op die foto zomaar 10-15k schade - en het zou prima meer kunnen zijn.

[...]

[...]

Ja, want ik ben per 1-1-2013 een echte huisman (en daarna gaan we de zzp-kant op). Dus eentje kan de deur uit. Voor mijn betere helft niet, want die moet het hele land door.

Welke scooter? Er staan er een aantal in de zaak, dus we gaan eens kijken. Eerst maar eens kijken hoe dat rijdt.

Uiteraard met een Li-Ion. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Peugeot e-Vivacity wil ik nog eens uitgebreid testen.

Voordelen: Lithium batterijen, Europees product en een echt BMS (betrouwbare actieradius-indicatie). Groot nadeel: aanschafprijs € 4300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
JeroenH schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:54:
[...]

[...]

[...]

Studenten zijn goedkope arbeid :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Da's waar, die uren zullen niet betaald zijn. Maar de rest van de materialen zijn prijzig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
Is het topic Extreem Energie verbruik verplaatst naar de huiskamer of zo? Ik krijg geen toegang tot categorie 6??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
Snowmiss schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:00:
Is het topic Extreem Energie verbruik verplaatst naar de huiskamer of zo? Ik krijg geen toegang tot categorie 6??
zelfde probleem hier

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
Nee, hij staat er nog wel. Heeft waarschijnlijk te maken met wat weggehaalde posts.

(waar ik dan net een bookmark op had staan).

Het is daar nog steeds wachten op de TS......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-01-2023
Schinnen-groen schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:13:
[...]

ja, dan moet ik helaas afhaken.....

JeroenH schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:25:

Voordelen: Lithium batterijen, Europees product en een echt BMS (betrouwbare actieradius-indicatie). Groot nadeel: aanschafprijs € 4300.
Zoals aangekondigd maken wij morgen een tweede(eerder met de Vectrix VX-1 Li gereden)proefrit met een andere E-motorfiets. 8)
Het gaat ons vooral, naast kwaliteit en algehele performance, om de actieradius.
De E-Sens motorscooter(België) staat in de boeken voor € 5199.
Voor een motorscooter zeker betaalbaar. Als jullie geïnteresseerd zijn wil ik wel een verslagje van onze
bevindingen doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Snowmiss schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:05:
[...]

Nee, hij staat er nog wel. Heeft waarschijnlijk te maken met wat weggehaalde posts.

(waar ik dan net een bookmark op had staan).

Het is daar nog steeds wachten op de TS......
Hmmm, ik kon er net nog in. Zag een reactie van Rukapul en hij was niet blij.
Dit werkt bijvoorbeeld wel: Extreem veel energie verbruikt

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 27-08-2012 19:37 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Snowmiss schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:00:
Een mod die het slechte voorbeeld door een vraag te stellen en niet terug te komen op de feedback. Nice. Leading by example - not.
Meridiaan schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:32:
Als jullie geïnteresseerd zijn wil ik wel een verslagje van onze
bevindingen doen? :)
Ondanks dat ik geen motorrijbewijs heb: jazeker! Elk voertuig wat weer een auto minder op de weg betekent is interessant. Daarbij is volgens mij online maar heel weinig info te vinden over elektrische motorscooters.

[ Voor 32% gewijzigd door JeroenH op 27-08-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-01-2023
Ondanks dat ik geen motorrijbewijs heb: jazeker! Elk voertuig wat weer een auto minder op de weg betekent is interessant. Daarbij is volgens mij online maar heel weinig info te vinden over elektrische motorscooters.
Helaas zijn de fabrikanten van E-motoren net politici. Ze beloven veel.... maar kunnen ze het ook waarmaken.
We zullen het zien. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

JeroenH schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:25:

Zou de 25km variant ook makkelijk op te voeren zijn naar 45km 8)

De kreet BMS is wordt ook veel in de ketel wereld gebruikt. :o
Boiler Management System
Burner Management System
Battery Management System

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Speksteenkachel schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:11:
Zou de 25km variant ook makkelijk op te voeren zijn naar 45km 8)
Bij vrijwel alle scooters is het zo dat de 25- en 45-km modellen technisch identiek zijn. Sommige modellen worden met een jumper tussen beide snelheden geschakeld, bij andere modellen gaat het via een instelling in het dealer-menu.
De kreet BMS is wordt ook veel in de ketel wereld gebruikt. :o
Boiler Management System
Burner Management System
Battery Management System
Boiler/Burner management system; voor je stoomscooter ;) Daar het een stRoomscooter is bedoelde ik de laatste :P
Meridiaan schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:24:
Helaas zijn de fabrikanten van E-motoren net politici. Ze beloven veel.... maar kunnen ze het ook waarmaken.
We zullen het zien. :o
Helemaal juist. Daarom stel ik prijs op een goed BMS die continue de resterende actieradius berekent. Dan kom je niet voor verrassingen te staan.

[ Voor 20% gewijzigd door JeroenH op 27-08-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

JeroenH schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:19:
Bij vrijwel alle scooters is het zo dat de 25- en 45-km modellen technisch identiek zijn. Sommige modellen worden met een jumper tussen beide snelheden geschakeld, bij andere modellen gaat het via een instelling in het dealer-menu.
Interessant, de vraag is hoe kom je in het dealer menu >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Speksteenkachel schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:27:
[...]

Interessant, de vraag is hoe kom je in het dealer menu >:)
niet.. want dan is je verzekering ook niet meer geldig..
en dan mag je er de openbare weg niet meer mee op

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Inderdaad, of je het nu met jumpers of software doet, opvoeren is niet legaal en daarom niet slim. Daarbij is het bij e-scooters ook niet echt handig, want je neemt bij hogere snelheden gelijk een flinke hap uit de actieradius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Weer een hele andere kant van Greenchoice nader belicht.

Door een ouwe schoolkameraad...
Wat is de les? Het blijft uitkijken voor mensen die al te snel dichtbij komen.
Waarschuwing: ook daar natuurlijk e.e.a. aan hinein-interpretierung van "feiten" en "wat er precies is gebeurd" (of "kan zijn gebeurd").

Maar interessant genoeg om eens na te lezen.

Sommige stukjes zijn herkenbaar.

Gelukkig heb ik altijd "afstand" bewaard...

... en niet zonder reden.

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

JeroenH schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 01:00:
Inderdaad, of je het nu met jumpers of software doet, opvoeren is niet legaal en daarom niet slim. Daarbij is het bij e-scooters ook niet echt handig, want je neemt bij hogere snelheden gelijk een flinke hap uit de actieradius.
Dat het niet legaal is lijkt me logisch maar het kan wel handig zijn om op rechte stukken buiten de bebouwde kom even wat sneller te gaan :P
Hier in het Oosten hebben we nog een echte "buiten de bebouwde kom" t.o.v. de Randstad ;)
zonnigtype schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 02:23:
Gelukkig heb ik altijd "afstand" bewaard...

... en niet zonder reden.
LAT-releatie gehad :o

[ Voor 15% gewijzigd door SpeksteenWP op 28-08-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:08
Even een stukje green washing doen.

Gisteren een zuinigheids record gereden in de Opel Ampera op mijn werk -> woon ritje.

Ik kwam op 126 Wh / km gemiddeld uit. Mijn PV installatie heeft gisteren zo'n 50% van de mobiliteits energie opgewekt.

Ik denk dat met de juiste overheidsmaatregelen het toch moet lukken om heel wat mensen klimaat neutraal in de file te laten staan in 2020 :-)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-10 16:33
In de file (stil) staan is het probleem niet....Het rijden wel. :) :) :) :)

[ Voor 11% gewijzigd door internet4me op 28-08-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
En hier en daar "klimaatneutraal" een fietser of voetganger platrijden...
Ik ben benieuwd hoe het 1 december met mijn negatieve meterstand zal gaan. Die gaf ik altijd via Michiel Rexwinkel door, maar er is een aardige kans dat dat nu niet meer gaat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:07

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

kdeboois schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:34:
Even een stukje green washing doen.

Gisteren een zuinigheids record gereden in de Opel Ampera op mijn werk -> woon ritje.

Ik kwam op 126 Wh / km gemiddeld uit. Mijn PV installatie heeft gisteren zo'n 50% van de mobiliteits energie opgewekt.

Ik denk dat met de juiste overheidsmaatregelen het toch moet lukken om heel wat mensen klimaat neutraal in de file te laten staan in 2020 :-)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hulde aan de EV met range extender, damn wat zou ik graag zo bolide op de stoep hebben staan. Weg met dat ouderwetse inefficiente plofhok. PV uitbreiding op het dak en vervolgens zonder uitstoot door Nederland kachelen.

Wat leven we toch in interessante tijden :9~

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
revolution-nl schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:56:
Wat leven we toch in interessante tijden :9~
Absoluut! Jonge Amerikanen kopen fietsen en geen auto's De trend is duidelijk, en als dat in Amerika-auto-land kan moet dat hier toch ook kunnen? Bijzondere tijden indeed...

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenH op 28-08-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Daar heb je hem weer,
met zijn smart grids
:-)

http://www.vvplus.nl/306209?issueid=342061#22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
JeroenH schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:05:
[...]

Absoluut! Jonge Amerikanen kopen fietsen en geen auto's De trend is duidelijk, en als dat in Amerika-auto-land kan moet dat hier toch ook kunnen? Bijzondere tijden indeed...
Iets oudere Nederlanders ook hoor. Ik heb begin dit jaar ook mijn OV-Chip kaart doorgeknipt en een nieuwe fiets gekocht. Dat is echter wel alleen voor Amsterdam en omstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
JeroenH schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:05:
[...]

Nu nog beter fietspaden daar (als ze er al uberhaupt zijn, vele buitengebieden hebben niet eens een stoep).

De Amerikaanse jeugd gaat zich ook steeds meer interesseren in "urban gardening".

YouTube: Rooftop Garden Grows Food to Feed Customers at Busy Cafe

Komend voorjaar ga ik hier ook aan de deep water hydro om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ik heb de afgelopen 6 weken voor mn werk in NO Engeland gezeten. Met mn (elektrische) fiets.
Collega's daar reageerden alsof ze nog nooit een fiets gezien hadden... Er waren een paar die zelf een fiets hadden (mountainbike), maar de meeste hadden alleen een auto.

Nu is een mountainbike daar eigenlijk wel nodig, vooral de versnellingen (als je geen hulpmotor hebt). het is nogal bergachtig... Ik heb stukken gehad waar ik zelfs met mn motor amper vooruit kwam.

Dat weinig mensen daar fietsen is ook wel te zien op de weg. Bij gebrek aan fietspaden fietsen de meeste mensen over de stoep (mag daar). Maar die moeten dus wel bij elke zijstraat alle verkeer voor laten gaan, en in de spits kost je dat 10 minuten bij een rotonde. Ze strooien daar met rotondes, en ipv een fietspad zoals hier, hebben ze daar standaard 2 rijbanen.
De enige die op de weg durfde te fietsen, waren ik en wat wielrenners. Je moet ook wel flink hard gaan wil je niet te lastig zijn, want op de meeste wegen waar je als fietser op de rijbaan mag/moet mogen auto's 40mph rijden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Yep, mijn vrouw heeft zes jaar geleden een half jaar in Edinburgh, Schotland gewerkt. Fietsen is daar een 'ding', als je op de fiets stapt, al is het maar om naar je werk te gaan, dan kleed je je aan in speciale fluorescerende fietskleding, een helm op, etc. Als je dan vertelt dat je in je gewone kleren en zonder helm naar je werk fietst dan kijkt men je wel aan alsof je gek bent.

Uitstekend openbaar vervoer trouwens in die stad, en ook in de regio eromheen. Ik hem me daar een week lang uitsluitend per bus verplaatst en dat was perfect.

-edit-

Overigens vrij veel mensen zonder auto ontmoet daar. Stedelijk gebied, slimme, hoog opgeleide mensen (collega's van mijn vrouw), goed OV... het zal er allemaal mee te maken hebben. Leuke stad, prima te wonen zonder auto. Alleen je zonnestroompanelen leveren er geen drol op ;)

[ Voor 41% gewijzigd door JeroenH op 28-08-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ja, ik werkte daar in de haven. Net als hier, is het niet echt een optie om daar met het OV heen te gaan.
Gelukkig ben je daar toch al verplicht op een high-vis outfit/overal te dragen, dus die deed ik alvast aan voordat ik op de fiets stapte :P

Maar wel een paar keer bijna platgereden.. vooral die 2 baans rotondes zijn gevaarlijk.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

JeroenH schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:36:

Ik ben benieuwd hoe het 1 december met mijn negatieve meterstand zal gaan. Die gaf ik altijd via Michiel Rexwinkel door, maar er is een aardige kans dat dat nu niet meer gaat denk ik.
My idea... :F

@Speksteenkachel:
LAT-releatie gehad :o
Nou, dat lijkt me erg overdreven gesteld. Neen, meer iets in de richting van situatie JeroenH.

En ik heb het een keer gedaan gekregen dat ik onterecht teveel betaalde gas vastrechten terug kreeg (paar Euro, maar het ging om het principe), nadat ik een omvangrijke spreadsheet berekening naar meneer [X] had gestuurd... :P

[ Voor 5% gewijzigd door zonnigtype op 28-08-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 20:26

WoudseHoeve

Hobby Boer

Ik heb wat lopen zoeken op het forum maar kan er niets over vinden:
Ik zoek een Energie Zuinige Stofzuiger ( EZS )
Het in bouwen van een centraal systeem is geen optie in mijn woonboerderij van 1900.
De gewone stofzuigers zijn allemaal 2kW of meer !
Is daar informatie over, weet iemand daar wat van ?

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Miele S5 Ecoline, bevalt me prima.
Instelbaar tussen 300..1300Watt

[ Voor 32% gewijzigd door SpeksteenWP op 28-08-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

WoudseHoeve schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:37:
Het in bouwen van een centraal systeem is geen optie in mijn woonboerderij van 1900.
Een maand geleden mijn Philips naar het milieupark gebracht en een Nilfisk Family gekocht.
Prima stofzuiger, heel simpel, zuigen als een beest (honden) en heel soepel door het huis. Niet te zwaar en zeeeer grote stofzakken.

wil geen andere meer...

oh ja, 1400 W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Houten/stenen/laminaatvloer?

Voila!

Afbeeldingslocatie: http://borstelwerken.nl/REISSTRO_BEZEM.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
Schinnen-groen schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:43:
[...]

Een maand geleden mijn Philips naar het milieupark gebracht en een Nilfisk Family gekocht.
Prima stofzuiger, heel simpel, zuigen als een beest (honden) en heel soepel door het huis. Niet te zwaar en zeeeer grote stofzakken.

wil geen andere meer...

oh ja, 1400 W.
Zuigt als een Nilfisk....

edit: wist niet eens dat die gasten nog steeds stofzuigers maken. Nilfisk...Is toch iets uit vervlogen tijden?

[ Voor 11% gewijzigd door hansdegit op 28-08-2012 14:25 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

De wattages slaan volgens mij niet uit het vermogen dat ze uit het stopcontact trekken...

Het hoogste wat ik heb gezien in de folders is een Miele 1800W. Zoek er wel een die je traploos kan instellen qua zuigkracht: kan zo 500W schelen.

[ Voor 48% gewijzigd door PcDealer op 28-08-2012 14:29 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb deze sinds een half jaar: http://www.philips.nl/c/s...malcare-fc8918_01/prd/nl/

Zuigt prima, laag verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

PcDealer schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:27:
De wattages slaan volgens mij niet uit het vermogen dat ze uit het stopcontact trekken...

Het hoogste wat ik heb gezien in de folders is een Miele 1800W. Zoek er wel een die je traploos kan instellen qua zuigkracht: kan zo 500W schelen.
Wij hebben er thuis nu een van 2100 of 2200W. Is ook een beest maar volgens mij met ontzettend inefficiente motor. Het ding wordt namelijk loeiheet na een poosje zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

:z

Wat een lekker forum is dit toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Proest

Op deze manier kan ik tijdens het werk natuurlijk niet onopvallend bij lezen. Moet ik aan m'n collega's weer uitleggen waarom ik dat scherm schoon moet maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

hansdegit schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:24:
[...]

Zuigt als een Nilfisk....

edit: wist niet eens dat die gasten nog steeds stofzuigers maken. Nilfisk...Is toch iets uit vervlogen tijden?
Aangeschaft n.a.v. een advies van een vriend die dit ding al ruim 10 jaar in gebruik heeft. Super eenvoudig systeem, dus er kan weinig aan stuk gaan. Geen allerlei instellingen, en frutsels/knutsels.

Nilfisk richt zich in principe met hun stofzuigers op de niet-particulier.
De stofzuiger die we nu hebben gekocht wordt veel gebruikt in winkels, bedrijven, etc.

Ik sta er nog steeds versteld van hoe soepel je met dat kubusje rond alle spullen kan draaien. Lekker lang snoer dus ik kan nu onder alles zuigen, incl. de trap.
We hadden voor de zekerheid een dertigtal stofzakken mee besteld, maar dat was ietwat overkill. Ben nu pas aan de derde zak bezig. Man, daar kan best wel wat in! De zuigkracht vermindert niet noemenswaardig als de zak vol raakt.

Die Philips was eentje zonder zakken, zeg maar zo'n dyson-type. Alles ging eraan kapot en het leegmaken is niet echt gezond voor je longen. Was ook nog een stuk duurder dan die Nilfisk.

Als semi-huisman kan je niet meer zonder :*)

Die gaat ons nog wel overleven, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
OT Alert: The day Microsoft make a product that doesn't suck is the day they start making vacuum cleaners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Nohting sucks like an Electrolux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
kdeboois schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:10:
OT Alert: The day Microsoft make a product that doesn't suck is the day they start making vacuum cleaners.
schreef de beste man vanaf zijn windows PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
looyenss schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:22:
[...]

schreef de beste man vanaf zijn windows PC
Nou niet de 'mijne' hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Het beste product:

"iets waar niets meer af kan en niets meer bij hoeft"

Die uitspraak is van een werktuigbouwer waar ik niets dan respect voor heb.

Gewoon boven je bed hangen.. >:)

Volgens mij is een PV-installatie een goede kandidaat..

[ Voor 16% gewijzigd door Schinnen-groen op 28-08-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
JeroenH schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:41:
Yep, mijn vrouw heeft zes jaar geleden een half jaar in Edinburgh, Schotland gewerkt. Fietsen is daar een 'ding', als je op de fiets stapt, al is het maar om naar je werk te gaan, dan kleed je je aan in speciale fluorescerende fietskleding, een helm op, etc. Als je dan vertelt dat je in je gewone kleren en zonder helm naar je werk fietst dan kijkt men je wel aan alsof je gek bent.
Mja, fietsen in andere landen is niet zoals hier. Hier leer je op jonge leeftijd fietsen en is het tot je 17e heel erg normaal om alles op de fiets te doen. OV-chipkaart heb je dan nog niet, auto heb je nog niet, dus alles op de fiets.
Sommigen kopen dan op hun 16e een brommer omdat ze het fietsen beu zijn, maar anderen zien in dat een brommer geldverspilling is, aangezien je dat stukje al 4 jaar fietst en je met een brommer alsnog nat wordt.

Ik heb een paar jaar geleden fietsen gehuurd toen we op vakantie waren in Canada. In de meeste staten is een valhelm en beschermende kleding verplicht, maar in British Columbia niet. Zeg je doodleuk tegen de fietsmaker dat je een helm onzin vindt, want wij Nederlanders kunnen wel fietsen. Kijkt ie je aan als je gek bent...
Maargoed, we waren ook gek. 10% helling afdalen op een stadsfietsje zonder versnelling en terugtraprem, als een malloot bijtrappen om zo snel mogelijk te gaan, en dan ineens tot de ontdekking komen dat de weg ook een keer een bocht gaat maken... "SLOW!" stond er op een bordje, om te voorkomen dat je rechtdoor het ravijn in zou vliegen. Daar zit je dan met je terugtraprem: geen helm, geen beschermende kleding, korte broek, t-shirt, zeer grof asfalt, en de mogelijkheid dat je fiets niet rechtdoor blijft rollen als je de terugtraprem blokkeert. Dat laatste deed ie dus ook, maar heb gelukkig de fiets nog kunnen houden en reed uiteindelijk langzaam genoeg om de bocht te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Schinnen-groen schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:30:
Volgens mij is een PV-installatie een goede kandidaat..
Dat was ook precies wat ik dacht :)
_JGC_ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:40:
Mja, fietsen in andere landen is niet zoals hier. Hier leer je op jonge leeftijd fietsen en is het tot je 17e heel erg normaal om alles op de fiets te doen.
Klopt, wat dat betreft zitten we hier in Nederland in een bevoorrechte situatie. We wonen in een klein land, dicht bebouwd (feitelijk één grote stad en voorstad), het OV is hier ondanks dat veel mensen er de nationale sport 'zeuren' op loslaten eigenlijk prima, we hebben uitstekende fietspaden - ook voor de lange afstand. Heel Nederland is per lichte tweewieler snel, makkelijk en relatief veilig te bereiken. We wonen duidelijk in één van de landen waar de transitie weg van de auto het makkelijkst uitgevoerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

We wonen in een klein land, dicht bebouwd (feitelijk één grote stad en voorstad),

Nou, kom je nooit in Limburg en Zeeland?

Dikke fun voor fietsers.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Hoezo, alle ruimte toch om te fietsen daar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Schinnen-groen schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:52:
Nou, kom je nooit in Limburg en Zeeland?

Dikke fun voor fietsers.. :P
Merk op dat schreef "lichte tweewieler" en dat schreef ik niet voor niets. Je hebt ook nog de elektrische fiets en de elektrische scooter. Daarmee leg je makkelijk grotere afstanden af.

-edit-

En in Limburg en Zeeland kan het OV inderdaad nog wel een slag maken. Hier en daar wat stoptreinlijntjes (of lightrail, zoals daar bij Pijnacker en zo) zou heel mooi zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door JeroenH op 28-08-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Nou, ik bedoelde meer dat we hier niet een grote stad zijn met bijgebieden.

Als je dus eens lekker op de felo wilt knallen, zonder al te veel ellende, dan zou dit wel een mooi plekje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

JeroenH schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:57:
En in Limburg en Zeeland kan het OV inderdaad nog wel een slag maken. Hier en daar wat stoptreinlijntjes (of lightrail, zoals daar bij Pijnacker en zo) zou heel mooi zijn.
Eh, hier in Twente zie je nog dieselende Buffels in het landschap :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Speksteenkachel schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:06:
Eh, hier in Twente zie je nog dieselende Buffels in het landschap :X
Ja, ik ben wel eens naar Cuijk met de trein geweest. Holy shit, op diesel! Ik wist niet wat ik zag. Ik heb geen idee waarom het daar nog niet geëlectrificeerd is (ongetwijfeld: geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Terwijl je aan de andere kant van de IJssel prachtig lightrail vervoer ziet rijden. _/-\o_
Het zal me trouwens niet verbazen dat ze bij PClop in Oost Groningen nog met wadlopers rondrijden :o
Wikipedia: Wadloper (spoorwegmaterieel)

[ Voor 23% gewijzigd door SpeksteenWP op 28-08-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
_JGC_ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:40:
[...]

Mja, fietsen in andere landen is niet zoals hier. Hier leer je op jonge leeftijd fietsen en is het tot je 17e heel erg normaal om alles op de fiets te doen. OV-chipkaart heb je dan nog niet, auto heb je nog niet, dus alles op de fiets.
Sommigen kopen dan op hun 16e een brommer omdat ze het fietsen beu zijn, maar anderen zien in dat een brommer geldverspilling is, aangezien je dat stukje al 4 jaar fietst en je met een brommer alsnog nat wordt.

Ik heb een paar jaar geleden fietsen gehuurd toen we op vakantie waren in Canada. In de meeste staten is een valhelm en beschermende kleding verplicht, maar in British Columbia niet. Zeg je doodleuk tegen de fietsmaker dat je een helm onzin vindt, want wij Nederlanders kunnen wel fietsen. Kijkt ie je aan als je gek bent...
Maargoed, we waren ook gek. 10% helling afdalen op een stadsfietsje zonder versnelling en terugtraprem, als een malloot bijtrappen om zo snel mogelijk te gaan, en dan ineens tot de ontdekking komen dat de weg ook een keer een bocht gaat maken... "SLOW!" stond er op een bordje, om te voorkomen dat je rechtdoor het ravijn in zou vliegen. Daar zit je dan met je terugtraprem: geen helm, geen beschermende kleding, korte broek, t-shirt, zeer grof asfalt, en de mogelijkheid dat je fiets niet rechtdoor blijft rollen als je de terugtraprem blokkeert. Dat laatste deed ie dus ook, maar heb gelukkig de fiets nog kunnen houden en reed uiteindelijk langzaam genoeg om de bocht te kunnen maken.
In Engeland hadden ze het lef om "slow" op de weg te zetten die 10% omhoog ging...
Was blij dat ik uberhaubt vooruit ging

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Mja, zoiets heet conditie en kracht. Weet nog dat mijn broer maanden daarvoor heeft lopen trainen bij de sportschool. Vnml spinning, en z'n conditie was super. Ik was gewoon een simpele student die 4x per week bij de deuren langs ging met bedrukte gebonden boomsnippers en daarbij zo snel mogelijk langs de deuren ging, aangezien hoe sneller je bent, hoe hoger je uurloon. Heel wat fietsen gesloopt, elke 4 weken nieuwe remkabels en uiteindelijk iets in de naaf gebroken. Leuk detail was dat ik bij elke heuvel bovenaan op mijn broer stond te wachten >:).
Soms zou ik gewoon voor de beweging wel weer een krantenbaantje willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
JeroenH schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:08:
[...]

Ja, ik ben wel eens naar Cuijk met de trein geweest. Holy shit, op diesel! Ik wist niet wat ik zag. Ik heb geen idee waarom het daar nog niet geëlectrificeerd is (ongetwijfeld: geld).
heel handig... het is kennelijk te kostbaar het Maaslijntje te voorzien van bekabeling. Oh.. en het is geexploiteerd door Veolia, dus maximale winst, minimale (onderhouds)kosten denk ik. Al zal prorail geen zin hebben om even de infra aan te leggen: om de 25 meter mastwerk, kabels, etc...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Arriva hier in Friesland en Groningen hetzelfde, ook allemaal dieselelektrisch. Dat gaat ook nooit veranderen overigens, want investeren in infrastructuur in Friesland is taboe. Bedrijven komen hier niet omdat veel delen van de provincie onbereikbaar zijn, en infrastructuur komt hier niet omdat er geen bedrijven zijn. Was zo leuk geweest, een stukje nieuw spoor vanuit Flevoland richting Heerenveen, Drachten en Groningen... dat is zo ongeveer dezelfde route die ik met de auto afleg als ik naar de randstad moet vanuit Heerenveen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
_JGC_ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:49:
Heel wat fietsen gesloopt, elke 4 weken nieuwe remkabels en uiteindelijk iets in de naaf gebroken.
Hier idem. Vroeger een jaar of vijf een ochtend-krantenwijk gehad, en dat was erg goed voor mijn conditie. Net als jij inderdaad wel veel fietsonderhoud gegenereerd (spaken, remnaven, nog meer spaken, bagagedragers, had ik spaken al genoemd?).
Soms zou ik gewoon voor de beweging wel weer een krantenbaantje willen.
Ja, ik denk er stiekem ook wel eens aan terug. Met oud en nieuw langs de deuren, bakken met geld ophalen >:)

@spoor/infrastructuur:

Dat is iets wat we als maatschappij beslissen. Ik denk dat de toenemende individualisering daar wellicht in meespeelt. Ieder zijn eigen blikje, dat mag (subsidie)geld kosten, maar spoor is 'duur' omdat het veel mensen niet duidelijk is wat het ze persoonlijk oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:05

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Leuke uitzending uit 1990 over energiebesparing en alternatieve energiebronnen. Er wordt "teruggeblikt" naar 1984
Inmiddels zijn we heel wat jaren verder, er is veel bereikt, maar toch bekruipt mij het gevoel: het gaat allemaal veel te traag. Over 10-20 jaar 's-zomers een ijsvrije Noordpool...... :s

Veel kijkplezier. (met Amanda Spoel :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Gisteren in het 8 uur journaal werd er nog een grapje over gemaakt in de trant van "kunnen we met de boot naar de Noordpool" :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
"Energie besparen is voordelig - en nog leuk ook" (ongeveer 1m30)

Men wist het 28 jaar geleden al. Waarom hebben zoveel mensen dat nog steeds niet door?

"Amerika, het land wat onafhankelijk wil zijn van het buitenland" (ongeveer 3m15)

Ook iets anders wat in 28 jaar tijd nog niet is veranderd >:)

Heel hinderlijk, je kunt niet zappen in de video :(

Nederland als leverancier van zonnestroompanelen en windturbines. Toen nog wel... :'(

[ Voor 19% gewijzigd door JeroenH op 28-08-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Het procede van PV-panelen en zonnecollectoren anno 1990 wordt ook getoond :) Daar is wel een en ander aan verbeterd, Nederland was toen nog een koploper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Jan Workum schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:02:
Leuke uitzending uit 1990 over energiebesparing en alternatieve energiebronnen. Er wordt "teruggeblikt" naar 1984
Inmiddels zijn we heel wat jaren verder, er is veel bereikt, maar toch bekruipt mij het gevoel: het gaat allemaal veel te traag. Over 10-20 jaar 's-zomers een ijsvrije Noordpool...... :s

Veel kijkplezier. (met Amanda Spoel :9 )
Ik mag dan van geluk spreken dat ik nog een poolexpeditie heb meegemaakt rond Spitsbergen, en ijsberen, walrussen, zeehonden, etc etc van redelijk dichtbij heb kunnen zien in het wild. Grote kans dat mijn (wellicht) toekomstige kinderen dat niet meer gaan meemaken.
Speksteenkachel schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:12:
Gisteren in het 8 uur journaal werd er nog een grapje over gemaakt in de trant van "kunnen we met de boot naar de Noordpool" :N
Je kan al met de boot naar de Noordpool: http://www.quarkexpeditio...arctic-adventure/overview (niet goedkoop)

Op een gigantische ijsbreker met 2 nucleaire reactors die 74.000 paardekrachten uitpompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Oeps, kan weg

[ Voor 91% gewijzigd door Jan Workum op 28-08-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Jan Workum schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:02:
maar toch bekruipt mij het gevoel: het gaat allemaal veel te traag.
Ik vind het eigenlijk ook maar een deprimerend filmpje... hoewel ik weet dat het niet zo is lijkt het erop dat er niet heel veel veranderd is in bijna dertig jaar tijd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nagaan hoe effectief de lobby der fossielen is ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:38:
Kan je nagaan hoe effectief de lobby der fossielen is ... :'(
Ze zeggen het ook gewoon (ik meen ergens rond 24m). Decentrale opwek wordt tegengewerkt door overheden (EZ wordt genoemd) uit angst voor minder inkomsten en minder macht. Sommige zijn dus ook niet veranderd. En ik vind het gewoon triest om te zien hoe hier vol trots de Nederlandse windturbine-industrie wordt getoond.

Daey Ouwens als altijd sterk. Helaas is dat wel veranderd, in 2007 overleed hij.

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenH op 28-08-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

JeroenH schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:32:
[...]

Ik vind het eigenlijk ook maar een deprimerend filmpje... hoewel ik weet dat het niet zo is lijkt het erop dat er niet heel veel veranderd is in bijna dertig jaar tijd :/
OT: Iets soortgelijks voltrekt zich momenteel met het financiële systeem. Delay and pray.
'Opwarming aarde niet meer onder controle' las ik net in Trouw.

Straks weer lekker slapen en morgen weer gezond op en met volle moed verder :D
Pagina: 1 ... 53 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.