De Duurzame Kroeg Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 144 Laatste
Acties:
  • 466.245 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

ollie1965 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:23:
[...]

Mmm, ik wilde vorig jaar overstappen toen het hele zaakje in het nieuws kwam, even gewacht maar hoe meer er van dit boven water kwam hoe minder ik er over nadacht om over te stappen. Tot 1 maand geleden, ik dacht we zullen weer eens kijken. En dan krijg je het verhaal weer van de echtgenoot van X? Y? die in de gemeenteraad zit en geen melding heeft gedaan van haar nevenactiviteit 7(8)7 :r
Hoe dom/naïef/corrupt kun je zijn als stroman (sorry echtgenoot) want het eigenaarschap is er nog steeds en ze worden niet verder juridisch vervolgt want ze zouden al zo geleden hebben......... 7(8)7

Nee, leuk die (vroegere?) tekstregel onze directeuren verdienen niet meer dan XX per jaar :+

Hulde aan de interne mensen die dit openbaar hebben gemaakt (aanname aan de hand van de feiten en uitspraak) nadat het intern niet lukte om het aan de kaak te stellen. *O*
Technische leiding is niet meer in handen van (a) het oude management, en (b) juridisch ontnomen van "de partner van" n.a.v. de procedure die Eneco heeft aangespannen (feitelijke dagelijkse leiding ligt in handen van drie externen, totdat alles is uitgezocht).

Dus ik zou ze nog een kans gunnen, maar dat moet je verder zelf weten. De hoofdschuldigen zijn "gepakt", niet zachtzinnig ook (en naar we nu weten terecht, als NMa zaken correct en volledig heeft weergegeven). De grote fossiele energiebobo's, die al die decennia geen f*ck aan groene revolutie hebben gedaan, en ons dagelijks blijven vergiftigen met kolenwalm, kwik, N20, opwarmend oppervlaktewater, en God mag weten wat nog meer voor ongerechtigheden en ellende, lachen zich natuurlijk helemaal te barsten.

Die grijns zou ik gaarne van hun gezichten willen trekken...

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:07
Wat zou een goed alternatief zijn voor Greenchoice? Wat ik zoek is het volgende:
  • Lage vaste kosten
  • Hoge variabele kosten, hoe hoger hoe beter
  • Duurzame opwek (bij voorkeur eigen opwek)
  • Goed omgaan met een jaarlijks zonnestroomoverschot
  • Een draaischijfmeter gewoon accepteren (negatieve meterstanden)
...en een beetje integer bestuur zou ook niet gek zijn. Iemand een tip? Ik ben niet meer zo'n fan van Greenchoice, maar voorzover ik weet zit je er als 'Ferraris-neggie' nog altijd het best.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:35

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

JeroenH schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:39:
Wat zou een goed alternatief zijn voor Greenchoice? Wat ik zoek is het volgende:
  • Lage vaste kosten
  • Hoge variabele kosten, hoe hoger hoe beter
  • Duurzame opwek (bij voorkeur eigen opwek)
  • Goed omgaan met een jaarlijks zonnestroomoverschot
  • Een draaischijfmeter gewoon accepteren (negatieve meterstanden)
...en een beetje integer bestuur zou ook niet gek zijn. Iemand een tip? Ik ben niet meer zo'n fan van Greenchoice, maar voorzover ik weet zit je er als 'Ferraris-neggie' nog altijd het best.
Ik wil best met meerdere duurzame personen van alhier een initiatief opzetten om te komen tot een energieleverings bedrijf. In de stijl van dat Duitse dorp (iemand een link?) die het heft ook in eigen handen
heeft genomen.

Kennis van de energiewet en regelgeving is volgens mij aanwezig ( PolderPV)
Kennis van bedrijfsvoering is aanwezig (meerdere personen)
Kennis van belasting wetgeving is aanwezig (Neanderthaler)
Kennis van duurzaam is aanwezig om te promoten (wie niet in deze kroeg)
Kennis van windmolen werk is er ook (hier waren toch windvogels actief?)

Laten we er een greendrinks voor opzetten?

Kunnen we er een poll van maken? Hoe ging dat hier?

Oh wacht even, maar even niet voor de kerst mijn verbouwing moet wel afkomen voor die datum anders wordt de WAF faktor lager voor alle volgende duurzame projecten :o
zonnigtype schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:36:
[...]

Technische leiding is niet meer in handen van (a) het oude management, en (b) juridisch ontnomen van "de partner van" n.a.v. de procedure die Eneco heeft aangespannen (feitelijke dagelijkse leiding ligt in handen van drie externen, totdat alles is uitgezocht).

Dus ik zou ze nog een kans gunnen, maar dat moet je verder zelf weten. De hoofdschuldigen zijn "gepakt", niet zachtzinnig ook (en naar we nu weten terecht, als NMa zaken correct en volledig heeft weergegeven). De grote fossiele energiebobo's, die al die decennia geen f*ck aan groene revolutie hebben gedaan, en ons dagelijks blijven vergiftigen met kolenwalm, kwik, N20, opwarmend oppervlaktewater, en God mag weten wat nog meer voor ongerechtigheden en ellende, lachen zich natuurlijk helemaal te barsten.

Die grijns zou ik gaarne van hun gezichten willen trekken...
Nou dat van punt b wist ik dus niet maar toch raar dat een echtgenoot het niet opgeeft.
Het aanpakken was in mijn ogen niet zachtzinnig genoeg want ze worden niet juridisch vervolgt.
Over de andere fossiele kan ik alleen maar zeggen: stel aan de kaak net zoals het aanbieden van een gasstoker door een netbeheerder die ook een leverancier is.

Ik geef ze gerust een kans maar wacht even af, net zoals ik de belastingzaak van de windvogel afwacht in het kropje sla geval. Als dat uitgesproken is zal ik ook inleggen met een aantal groen flappen

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-07 23:30

wie

5130Wp, Ecolution V.warmtepomp

Essent medewerkers, die kunnen er ook wat van.
Dinsdagmiddag werd ik opgebeld door een callcenteragent van Essent en deze vertelde mij dat Essent voor de eerste 5000 KWh 21 cent per KWh zou betalen . Ook al leverde ik meer terug dan ik verbruiken zou.
Dat is dus veel meer dan ik momenteel voor mijn stroom ontvang.

Na even doorvragen of dat wel klopte, bleef hij bij dit verhaal en werd ik door verbonden met de chef van het telefoonpanel.
Deze herhaalde het verhaal van zijn ondergeschikte en ik zei dat ik dit wel graag ''zwart op wit'' wilde ontvangen en daarna de stroom met genoegen aan hen zou leveren.
Omdat de chef het zelf ook allemaal niet meer begreep, gaf hij mij een nummer van Essent hoofdkantoor.

Ik gelijk gebeld natuurlijk want dit was KASSA voor mij en mijn companen in de ''zonnepanelen industrie''.
Op het hoofdkantoor het zelfde verhaal van de 21 cent per KWh.
Je kunt je voorstellen dat ik er niets van begreep, had ik in het verleden zelf niet voldoende informatie in gewonnen en was ik akkoord gegaan met de verkeerde afnemer?
Nadat ik even met deze medewerker op het hoofdkantoor had gesproken, begon deze zelf aan zijn verhaal te twijfelen en besloot te informeren bij degene die het echt moest weten.
Toen hij weer aan de telefoon kwam, gaf hij mij gelijk en bood zijn excuus aan met het argument dat zij ook niet alles kunnen weten.
Vervlogen was mijn hoop op een financiële onafhankelijke toekomst.

Ik kreeg te horen dat ik mij er waarschijnlijk meer in had verdiept, maar op de vraag of ze een leuke baan voor mij hadden kreeg ik een negatief antwoord, helaas.

Zo zie je maar weer eens, niet alles gelijk geloven wat men zegt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

ollie1965 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:24:

Nou dat van punt b wist ik dus niet maar toch raar dat een echtgenoot het niet opgeeft.
Zie rechtsspraak voorlopige voorziening:

punt 3.30.

(nog zo'n heerlijk stukje proza...)

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

@Ollie1965:

De op non-actief gestelde directeur van GC is mede oprichter en voor een deel nog steeds eigenaar. Daar is niets vreemds aan. Je kan de technische leiding ontnemen (Eneco), maar het eigenaarsrecht (aandelenrecht) dus niet.

Je hebt dan ook recht op zetels in het bestuur, e.d.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:41
Uit dit stuk blijkt:
Aandeelhouder Eneco meent namelijk dat de boete van €7,2 miljoen die Greenchoice kreeg opgelegd, niet voor haar rekening mag zijn, en dat de overige aandeelhouders maar moeten bloeden. Dat zijn de twee voor de fraude verantwoordelijke ex-bestuurders, een eerder vertrokken medeoprichter, en enkele huidige personeelsleden van Greenchoice. Zij zijn verenigd in het investeringsvehikel Energieconcurrent BV en 70% aandeelhouder.
Is het nu zo dat die 'oplichters' nog steeds grotendeels eigenaar zijn van GC? Dan hoop ik dat het snel wordt overgenomen, anders ben ik bij die club weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Zie mijn vorige mail.
Als je 70 % van de aandelen hebt, ben je voor 70 % eigenaar.

Zo werkt dat nu eenmaal in "aandelenland".

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:41
Schinnen-groen schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:03:
Zie mijn vorige mail.
Als je 70 % van de aandelen hebt, ben je voor 70 % eigenaar.

Zo werkt dat nu eenmaal in "aandelenland".
Dat begrijp ik, maar ik begrijp niet waarom GC dit niet gewoon klip en klaar verkondigd op hun website. Ze mogen wat mij betreft wel wat dieper door het stof gaan. Ik vertrouw die club niet echt meer, dat ligt mede aan hun communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Schinnen-groen schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:02:
@Ollie1965:

De op non-actief gestelde directeur van GC is mede oprichter en voor een deel nog steeds eigenaar. Daar is niets vreemds aan. Je kan de technische leiding ontnemen (Eneco), maar het eigenaarsrecht (aandelenrecht) dus niet.

Je hebt dan ook recht op zetels in het bestuur, e.d.
Ik weet het, ik heb kaas gegeten van BV, bestuurder, DGA enz.
Echter een juridische procedure van onbehoorlijk bestuur en uit de macht zetten blijft uit zoals ik de stukken nu kan doorgronden. Als iemand echt zo zit te flessen kan ben je echt Boris Boef.
Query draaien en er vervolgens stored procedures van maken om het zelfs te vergemakkelijken dan ben je bezig met verduisteren/valsheid in geschrift enz enz enz WvS ken er vele varianten en termen voor.

Maar Eneco is nog bezig in kortgeding en er zal ongetwijfeld bodemprocedure volgen.
zonnigtype schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:41:
[...]

Zie rechtsspraak voorlopige voorziening:

punt 3.30.

(nog zo'n heerlijk stukje proza...)
Proza :?

Zware kluif maar dank voor de link ik zal er de komende dagen eens in duiken (van a-z)

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Ik begrijp uit de info van de NMA-site dat volgens wet- en regelgeving de maximale boete is opgelegd. Gaswet: 225.000,- en via elektriciteitswet: 225.000,-

De rest van het verhaal wordt nog een ellelange procedure, denk ik.

Maar vergeet niet dat Eneco er ook voor 30% in zit. Dus in principe is Eneco zeker voor 30% medeschuldig. Toezicht/bestuur is een serieuze aangelegenheid en dat vindt een bestuursrechter ook.

Het verhaal is zeker nog niet ten einde, denk ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

FicoF schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:55:
Uit dit stuk blijkt:

[...]

Is het nu zo dat die 'oplichters' nog steeds grotendeels eigenaar zijn van GC? Dan hoop ik dat het snel wordt overgenomen, anders ben ik bij die club weg.
Juridisch niet meer, ook "de partner van" kan (nu) niks meer doen, want "geparkeerd" op instigatie van NMa.

Vergeet niet dat dit begonnen is als een familiebedrijf, s.v.p., dat kan je van alle andere e-leveranciers niet zeggen (dat zijn ongrijpbare molochs geworden, voor het grootste deel, en daar heeft blijkbaar niemand moeite mee). Ik spreek hier niets goed, en keur de door NMa vastgestelde handelswijze hartgrondig af, met een vieze smaak in de mond. Maar nogmaals: de rest van NEEderland heeft geen reet aan duurzaamheid gedaan, en het zou zonde zijn om "het nieuwe Greenchoice" (als dat al lukt) integraal te veroordelen op basis van de ranzige praktijken van haar ex-bestuurders (althans, van 2 van de 3).

Moet iedereen verder voor zichzelf weten, maar baseer je "oordeel" s.v.p. op het complete dossier, en alles wat je tot nu toe ervaren hebt bij dat bedrijf. En niet op allerlei aannames zonder snoeiharde documentatie (vergeet niet dat NMa een kant van de zaak is, wat weten we nog meer niet, en van welke orde is dat?). Er lopen nog onderzoeken, GroenLinks doet hun eigen onderzoek (for whatever that is worth), wie weet wordt "de partner van" wel het politiek functioneren onmogelijk gemaakt (jeweetwel, verkiezingstijd).

* edit *
Ik vertrouw die club niet echt meer, dat ligt mede aan hun communicatie.
Hoe denk je dat het bij een e-moloch gespindoctort had geworden? Of denk je dat ze het nooit zover hadden (kunnen) laten komen? Communicatie over interne processen is bij alle e-leveranciers een disaster...

[ Voor 8% gewijzigd door zonnigtype op 22-08-2012 16:38 . Reden: spindoctors en brandjesblussers everywhere ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Helemaal mee eens, zonnigtype.

Als klant van GC zal ik e.e.a. zeker kritisch bijven volgen.

Mijn ervaringen met dit bedrijf zijn tot nu toe steeds positief geweest. Ook toen ik problemen had met mijn vorige leverancier toen ik naar GC ging. Perfect geholpen!

Op dit moment heb ik geen ambities in de richting van een andere energieleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Energeia today:
Het onderzoeksbureau Bing (Bureau Integriteit Nederlandse Gemeenten) start het onderzoek naar de integriteit van het Rotterdamse gemeenteraadslid Judith Bokhove.
Opdrachtgever is het landelijke partijbureau van GroenLinks.

http://www.bureauintegriteit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

@ het hele Greenchoice en Energie Concurrent verhaal en Eneco bij de Ondernemingkamer.
Met referentie naar de link die PolderPV/Zonnigtype gaf http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BW6048

Het heeft me 1,5 uur gekost om het te lezen en in grote lijnen te begrijpen.
Mijn conclusie aan de hand van eerdere feiten vast gesteld door NMA en Ondernemingskamer en niet weersproken door de oud bestuurders van Energie Concurrent (toen feitelijke bestuurders van Greenchoice).
- Het bewust en doelmatig achterhouden van een eindafrekening
- Dit proces te automatiseren en verder te verfijnen
- In gesprekslogging valsheid in geschrift te doen om eindafrekeningen niet te hoeven doen
- Geen valide jaarrekening (van de BV) kunnen produceren, na bevraging van een aandeelhouder
- Het stelselmatig niet nakomen van toezeggingen aan een aandeelhouder
- Het niet juist en niet volledig beantwoorden van vragen van een aandeelhouder

Punt 3.16 van de bevinding van de Ondernemingskamer is een zeer hard oordeel.
Het is hier duidelijk een beleid geweest om winsten op te krikken over de ruggen van (gemiddeld zo'n € 319 per persoon, totaal meer dan 9 miljoen ) de vertrekkende klanten.

Al met al kan het huidige Greenchoice en hun (ingestelde) bestuurders gewoon werken en hoeven geen last te hebben van hun verleden indien de eindconclusie van de NMA in oktober 2012 positief is bevonden.

Echter het Ondernemingskamer proces zal jaren lang smetten werpen op het harde werken van de huidige medewerkers van Greenchoice, welke telkens moeten worden opgepoetst.

Zo en nu slapen :Z

Dit , hierom en hierom

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:30

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:05:
Even het rijtje:

•optimalisatie van de cv-ketel ( gratis ) kan dat via de woningvereniging, gratis?
•Eventueel voorzetwanden plaatsen in de woonkamer op de el-cheapo manier met gipsplaat/balken/EPS?: kan dat zomaar in een huurwoning? Geen idee.
Optimalisatie CV ketel is kijken of de aanvoertemperatuur naar beneden kan. Het liefst naar 60 graden aanvoer maximaal. De retour blijft dan onder de 60 graden en worden rookgassen gecondenseert. Dit kan je 10% gas schelen.

En eventueel zelf met de hand "CV tunen".Dit kan je vrij eenvoudig doen door je installatie te laten opwarmen en dan te voelen welke radiator sneller (veel) warmer is. Die moet je dan iets knijpen totdat elke radiator even snel opwarmt in huis.

Als er al voetventielen aanwezig zijn bij elke radiator kost dit geen cent extra. Als je de voetventielen moet aanschaffen en moet ( laten ) plaatsen wordt het een ander verhaal uiteraard.

Verder inderdaad overal dikke en zware gordijnen, korter douchen etc.

En wat betreft het isoleren. Dit kost geld maar het kan ook een heleboel gas besparen. Misschien is de woningbouw te porren voor spouwmuurisolatie? Met voorzetwanden werken kost ook niet al te veel geld, probleem is alleen om het goed te doen moet je meteen een hele muur doen en dat kost aanvankelijk aardig wat centen.

Een hoop gemeentes bieden duurzaamheidsleningen waarbij je voor 1% rente geld kan lenen om te investeren in je woning. Als ik de OSB platen niet meetel dan heeft mijn schuur heeft nog geen 500 euro gekost om geheel te isoleren, omgerekend 22m2. Dus om en nabij de 23euro/m2 om te isoleren en af te werken.

Zeker als de woning geen spouwmuurisolatie heeft of zelfs halfsteens is dan is zo'n voorzetwand goud waard. Die voorzetwand heeft een Rd van ongeveer 1,8. Zo'n wand gaat een hoop gas schelen, zeker in een kamer waar in de winter wordt gestookt ( woonkamer ). En 500 euro moeten lenen tegen 1% rente is 5 euro per jaar aan rente moeten betalen.

5 euro is omgerekend ongeveer 8,3m3 aan gas, en ik verwacht dat er veel meer bespaard kan worden met zo'n voorzetwandje, dus de rente betalen over die 500 euro lening moet te doen zijn. Met een grote disclaimer dat dit een joekel van een aanname is van mijn kant.
ollie1965 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:51:
Zo, na 9 dagen hakken/breken/graven is er bijna zicht op het einde van het afbreek proces en gaan we starten met het opbouwen.
Alleen morgen nog 2 muren nog verder ondersteunen en 3 doorvoeren maken door draagmuren (100x100x10mm hoekstaal voor opvang)

[afbeelding]
Trap opvangen

[afbeelding]

[afbeelding]
Ollie, is er alweer een update van je huis? Of heb ik die in 1 van de zoveel pagina's gemist :) _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door mkleinman op 23-08-2012 13:35 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• JeroenH
OK dan....

Een interessante situatie, mogelijk niet geheel hypothetisch. Stel, ik kan een baan in de duurzame sector krijgen waarmee ik daadwerkelijk slagen kan maken op het gebied van duurzaamheid / energiebesparing.

Maar.

Bij deze baan zit een auto.

Over dilemma's gesproken. Discuss...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Meridiaan
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-01-2023
JeroenH schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:51:
OK dan....

Een interessante situatie, mogelijk niet geheel hypothetisch. Stel, ik kan een baan in de duurzame sector krijgen waarmee ik daadwerkelijk slagen kan maken op het gebied van duurzaamheid / energiebesparing.

Maar.

Tesla S ? ;)

• JeroenH
Het is nog allemaal zeer pril maar dat zal er niet inzitten. Eerder klasse à la Leon zeg maar, verwacht ik.

Daarbij ga ik natuurlijk niet in een auto van 2200kg rijden 7(8)7

• Meridiaan
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-01-2023
JeroenH schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:03:
[...]

Het is nog allemaal zeer pril maar dat zal er niet inzitten. Eerder klasse à la Leon zeg maar, verwacht ik.

Daarbij ga ik natuurlijk niet in een auto van 2200kg rijden 7(8)7
Om de uitstoot zo laag mogelijk te houden en het verschil van de compensatieslag(en) zo groot
mogelijk zul je naar een zo zuinig mogelijke auto kunnen kijken. Elektrisch/hybride/LPG ofzo.
Klein en zuinig.
We hebben hier al menig discussie over gehad. Per huishouden is de situatie echter anders en dus maakt dat adviseren/discussiëren lastig.

Zelf zijn we van groot auto naar klein gegaan, van 1:10 naar 1:17,5.
Nu 4 dagen per week 130 km. per dag. OV is geen optie, verhuizen ook niet, veranderen van baan zit er niet echt in met de huidige situatie. Pas nog gesolliciteerd voor dichterbij. Er waren "slechts" 350 kandidaten.
Straks wellicht 3 of 2 dagen met de auto en 1 of 2 dagen met elektrische motorfiets.
Volgende week hebben we onze tweede proefrit, waar het dan vooral om actieradius gaat.
Verslag volgt. :P

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:29
Een auto is niet principieel fout. Als er geen betere mogelijkheid is, dan is een zuinige auto die zuinig gereden wordt acceptabel. Zeker als het om je werk gaat, want dat is (voor de meeste mensen) niet optioneel. Als je baan dan ook nog het besparen van energie behelst, dan is het helemaal in orde. (Er vanuit gaande dat je meer energie bespaart dan de auto verbruikt, of CO2, net wat je wilt.)

En hoezo een Seat Leon? Dat is bepaald geen zuinige auto:
http://www.spritmonitor.d...ml?fueltype=2&powerunit=2

Kijk dan liever naar een auto hoog uit deze lijst:
http://www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html

Een hybride Yaris bijvoorbeeld. Bouw er dan ook nog LPG in! :)

• kdeboois
  • Laatst online: 06-10 17:08
Opel Ampera ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
In gereden maar mijn mening niet duurzaam. Ca 1500kg, ca 70 km op accu en dan toch benzine vreten. Greenwashing. Verslag is op mijn site te lezen

[ Voor 6% gewijzigd door NielsTn op 23-08-2012 15:30 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• JeroenH
pcmadman schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:21:
Een auto is niet principieel fout.
Tsja, een auto misschien niet, maar het gehele vervoerssysteem 'auto' wel, naar mijn mening. Zoals ik wel vaker aangegeven heb kijk ik breder dan de meeste andere mensen. Duurzaamheid is niet alleen maar wat er in de tank gaat.
Als er geen betere mogelijkheid is, dan is een zuinige auto die zuinig gereden wordt acceptabel. Zeker als het om je werk gaat, want dat is (voor de meeste mensen) niet optioneel. Als je baan dan ook nog het besparen van energie behelst, dan is het helemaal in orde. (Er vanuit gaande dat je meer energie bespaart dan de auto verbruikt, of CO2, net wat je wilt.)
Maar sommige andere (on)duurzaamheidsaspecten vallen niet te compenseren.
En hoezo een Seat Leon? Dat is bepaald geen zuinige auto:
Ik noemende hem meer als prijsklasse die ik verwacht dan het type zelf.
Ik kan alleen maar onderschrijven wat Niels hierboven zegt. Bij mij op mijn werk hebben ze er twee. Er wordt me toch veel mee getankt en dus op benzine gereden, echt niet normaal. Ik vind het echt crimineel dat deze auto als volledig elektrisch beschouwd wordt en dus van allerlei subsidies* gebruik mag maken.

* Weer voor de gevoeligen; het woord 'subsidies' hier wederom gebruikt in de breedste zin des woords.

-edit-

Ik vind het gewoon een dilemma. Ik wil heel erg graag aan de slag in de duurzame sector, en ik zou daar veel voor over hebben. Echter, het staat me tegen om (weer) onderdeel uit te gaan maken van de asfaltslaven. Het geeft me ook veel levensgeluk dat ik daar nu al een flinke tijd vanaf ben. Het is een dilemma waar ik zelf uit zal moeten komen.

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenH op 23-08-2012 15:38 ]

• kdeboois
JeroenH schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:33:

Ik kan alleen maar onderschrijven wat Niels hierboven zegt. Bij mij op mijn werk hebben ze er twee. Er wordt me toch veel mee getankt en dus op benzine gereden, echt niet normaal. Ik vind het echt crimineel dat deze auto als volledig elektrisch beschouwd wordt en dus van allerlei subsidies* gebruik mag maken.
Dat komt niet door de Opel Ampera maar door de gebruikers.

Het lukt mij nu om mijn normale woon werk verkeer er 100% elektrisch mee te doen. Dat is 0 liter / 100 km / week / maand / jaar :-)

Voor de langere ritten (vakantie) is hij ook nog redelijk zuinig. Ik kwam met af- en toe laden (daar waar mogelijk) op 5.6 liter / 100 km uit.

• JeroenH
kdeboois schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:40:
Dat komt niet door de Opel Ampera maar door de gebruikers.
Je zult gelijk hebben maar dit is de praktijk: http://www.spritmonitor.d...tmodel=ampera&powerunit=2

(en nogmaals, (on)duurzaamheid is niet uitsluitend wat er in de tank gaat)

• kdeboois
Dit is ook de praktijk: http://www.autoweek.nl/verbruik/6297/opel-ampera-2012

De bijtellings voordelen heb ik zelf omgezet in een PV installatie en wek zo ook een deel van dat andere gaatje duurzaam op.

• rube
  • Nu online
@ JeroenH: ik begrijp je dilemma, je zult voor jezelf moet afwegen of de duurzame ontwikkelingen die je hiermee op langere termijn in gang kan zetten zwaarder wegen als het nadeel van de auto.

Een kans dat je in de toekomst geen auto meer nodig zal hebben, of een andere meer duurzame oplossing?

• JeroenH
rube schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:57:
@ JeroenH: ik begrijp je dilemma, je zult voor jezelf moet afwegen of de duurzame ontwikkelingen die je hiermee op langere termijn in gang kan zetten zwaarder wegen als het nadeel van de auto.
Precies.
Een kans dat je in de toekomst geen auto meer nodig zal hebben, of een andere meer duurzame oplossing?
Ik stem altijd op politieke partijen die fiets en OV willen stimuleren, en de subsidies op de auto willen terugbrengen, dus wie weet is dat mogelijk....

;)

Ik weet nog niet genoeg van de functie om dat te kunnen zeggen. We zullen zien.

• rube
  • Nu online
okay, succes in ieder geval en we horen/zien het wel :)

• JeroenH
Thanks.

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:32

flippo765

4170 Wp subsidieloos

JeroenH schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:06:
[...]

Precies.

[...]

Ik stem altijd op politieke partijen die fiets en OV willen stimuleren, en de subsidies op de auto willen terugbrengen, dus wie weet is dat mogelijk....

;)

Ik weet nog niet genoeg van de functie om dat te kunnen zeggen. We zullen zien.
Zijn die partijen er dan? In Nederland? Ik ben er naar opzoek namelijk.

De afweging of een duurzame baan met auto wel zo duurzaam is, is inderdaad een lastige afweging.

Ach wie weet wat er allemaal op je pad komt om de keuze niet te hoeven maken, volgens mij ben je pas net begonnen met solliciteren?
En anders kan je altijd nog ogen en oren open houden als je al in de sector zit...

Het wijzigen van baan is altijd een spannende uitdaging maar met niets doen kom je nooit verder, succes!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
heeft iemand een link van de bron voor het artikel op nu.nl"Ruim de helft van subsidie zonnepanelen benut", want de pagina van ANL is sinds 17/8 nog niet veranderd.

Edit gevonden: telegraaf

[ Voor 16% gewijzigd door Domba op 23-08-2012 18:53 ]

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• zonnigtype

zonnigtype

Domba schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:17:
heeft iemand een link van de bron voor het artikel op nu.nl"Ruim de helft van subsidie zonnepanelen benut", want de pagina van ANL is sinds 17/8 nog niet veranderd.

Edit gevonden: telegraaf
Oorspronkelijke bron was natuurlijk niet Telegraaf, maar dat is CBS / StatLine. En het zijn al oude gegevens waarover ik al eind mei heb gerapporteerd (ook: bron CBS voorlopige cijfers). De zogenaamde reuring nu is omdat CBS het jaarrapport hernieuwbare energie heeft uitbracht, waarin dezelfde cijfers staan die al bekend waren (maar waar Telegraaf etcetera niet naar heeft gezocht omdat ze de originele bronnen niet raadplegen en liever persberichten kopiëren). 31 mei was het "al" bekend (gruwelijk veel later dan de voorlopige cijfers voor Duitsland, Vlaanderen, en noem maar op).

En in dat jaarrapport wordt :( :( :( weer gerekend met 700 kWh/kWp.jaar om de vermeende zonnestroom productie in NL te SCHATTEN :( :( :( ... en word ik, ondanks schriftelijke belofte dat wel te doen NIET geciteerd (maar hebben ze wel mijn enorme lijst met leveranciers van eerder dit jaar gebruikt, en onderschatten desondanks schomelijk het aantal in hun achterhaalde publicatie...).

CBS: Hartstikke bedankt, toffe jongens!

:r

Gaat vast nog wel een meeltje die kant op als ik ben afgekoeld...

• zonnigtype

zonnigtype

FSCD, leuke extra stukkie voor ollie:

Accountants schudden hun hoofd n.a.v. de absurd gebrekkige jaarrekening/stukken controle bij Greenchoice.

Blog met lezersreacties hier.
Als het waar is, en ik ben er van overtuigd dat het waar is, dat toepassing van data-analyse met behulp van daarvoor beschikbare tools, een vaardigheid is die velen in het accountantsberoep niet werkelijk beheersen dan is dat niets anders dan een schande.
Waarvan akte.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

JeroenH schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:51:
OK dan....

Maar.

Heb je hem nodig omdat je in de buitendienst komt oid? Of kun je het ook met een trajectkaart doen?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

zonnigtype schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:17:
[...]

En in dat jaarrapport wordt :( :( :( weer gerekend met 700 kWh/kWp.jaar om de vermeende zonnestroom productie in NL te SCHATTEN :( :( :( ... en word ik, ondanks schriftelijke belofte dat wel te doen NIET geciteerd (maar hebben ze wel mijn enorme lijst met leveranciers van eerder dit jaar gebruikt, en onderschatten desondanks schomelijk het aantal in hun achterhaalde publicatie...).

CBS: Hartstikke bedankt, toffe jongens!

:r

Gaat vast nog wel een meeltje die kant op als ik ben afgekoeld...
Gooi het op twitter, facebook en stuur een e-mail naar de perspersoon bij CBS.

Paul D. en Henry V.

LinkedIn WoT Cash Converter

• ollie1965

ollie1965

zonnigtype schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:23:
FSCD, leuke extra stukkie voor ollie:

Accountants schudden hun hoofd n.a.v. de absurd gebrekkige jaarrekening/stukken controle bij Greenchoice.

Blog met lezersreacties hier.

[...]

Waarvan akte.
Ach BI tools en data analyse. Wat er niet staat krijg je er niet uit. :+
Als oud DBA'er ken ik de trucs nog wel om dit compleet te verdonker manen.
Zo was er een tijdje geleden iemand van een leverancier van ons boekhoud pakket (redelijk stevig pakket).
Ze vertelden dat de hele database met triggers was omgeven en dat het heel moeilijk was om waarden zomaar in tabellen te wijzigen, omdat er dan ergens anders iets `omviel`.
Toen ik haar wees op 1 "simpel" commando (combinatie) om dit uit te schakelen werd het even stil aan de andere kant van het bureau. Vervolgens vertelde ik welke logica al had ontdekt met mijn PL/SQL Developer (database tool), en toen zei zij: "ja, je hebt gelijk".

Ook de accountants die bij mijn collega al enkele malen zijn geweest weten gewoon te weinig van IT om bij de audit ver genoeg te graven.[EDIT] Er gaat bij ons behoorlijk wat geld doorheen en het is geen klein kantoor wat controleert.

Net zoals dieven, als ze iets willen hebben (wat de beveiliging ook is) ze krijgen het wel te pakken.

Nadeel met goed ingerichte IT omgevingen is voornamelijk de backups van de data. Het verdonker manen, overboeken en wegkomen met het geld gaat wel (besteller, budgethouder, tussenrekening, tussenrekening, eindrekening en door naar verwegistan) en ze ontdekken het bij het volgende maand/kwartaal overzicht (als ze goede overzichten maken en controleren).
Maar de backups laten zien waar het fout is gegaan, of ze de persoon kunnen vinden ligt aan de vindingrijkheid van de dief.
mkleinman schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 07:44:
[...]
<KNIP>
Ollie, is er alweer een update van je huis? Of heb ik die in 1 van de zoveel pagina's gemist :) _/-\o_
Vergeten, nou mondeling dan.
Betonvloer, vloerverwarming en cementdekvloer liggen erin (inclusief pijpen voor stereo en netwerkbekabeling)
Raveelwerk muren van woonkamer is gedaan en electra hierin ook.
Tengelen van plafond woonkamer is ook klaar.

Dit weekend starten met isolatie van de muren en plaatsen van Miofol in de woonkamer (mogelijk wanden gipsen)

Volgende week op bezoek bij www.passiefkozijn.nl voor raam, deur en hefschuifpui

Begin september doorvoer maken voor speksteenkachel aanvoer (lucht van buiten) en afvoer, electra in plafond woonkamer afmaken en plafond dicht maken,
Hierna door met de hal, en dan wordt het kozijnen en vloer tegelen

Ik zal kijken of ik dit weekend foto's kan plaatsen

Dit , hierom en hierom

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:35
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/305266_493354954026071_26536167_n.jpg

Vakantie voorbij, wie heeft er in zo'n tent geslapen??

• zonnigtype

zonnigtype

Snowmiss schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:21:
[afbeelding]

Vakantie voorbij, wie heeft er in zo'n tent geslapen??
Gadget. Wij hebben zo'n kerstboom niet nodig als we in de bergen (of waar dan ook) bivakkeren...

... of het moet zijn om de geile herten af te schrikken in het najaar?

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
ollie1965 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:03:
[...]

Ach BI tools en data analyse. Wat er niet staat krijg je er niet uit. :+
Als oud DBA'er ken ik de trucs nog wel om dit compleet te verdonker manen.
Zo was er een tijdje geleden iemand van een leverancier van ons boekhoud pakket (redelijk stevig pakket).
Ze vertelden dat de hele database met triggers was omgeven en dat het heel moeilijk was om waarden zomaar in tabellen te wijzigen, omdat er dan ergens anders iets `omviel`.
Toen ik haar wees op 1 "simpel" commando (combinatie) om dit uit te schakelen werd het even stil aan de andere kant van het bureau. Vervolgens vertelde ik welke logica al had ontdekt met mijn PL/SQL Developer (database tool), en toen zei zij: "ja, je hebt gelijk".

Ook de accountants die bij mijn collega al enkele malen zijn geweest weten gewoon te weinig van IT om bij de audit ver genoeg te graven.[EDIT] Er gaat bij ons behoorlijk wat geld doorheen en het is geen klein kantoor wat controleert.

Net zoals dieven, als ze iets willen hebben (wat de beveiliging ook is) ze krijgen het wel te pakken.

Nadeel met goed ingerichte IT omgevingen is voornamelijk de backups van de data. Het verdonker manen, overboeken en wegkomen met het geld gaat wel (besteller, budgethouder, tussenrekening, tussenrekening, eindrekening en door naar verwegistan) en ze ontdekken het bij het volgende maand/kwartaal overzicht (als ze goede overzichten maken en controleren).
Maar de backups laten zien waar het fout is gegaan, of ze de persoon kunnen vinden ligt aan de vindingrijkheid van de dief.
[...]
Haha! Wat een herkenning! Ontwikkelaars die denken met triggers de boel te kunnen dichttimmeren. En die arme gebruikers maar klagen over de performance. Been there. A million times.

Triggers....Funest voor schaalbaarheid, integriteit en concurrency. O ja, lekker programmacode onderhouden die deels in de database zit en voor het andere deel in de applicatie.

Met je opmerking over backups ben ik het niet volledig eens. Backups zouden moeten dienen om logische fouten snel ongedaan te maken. Auditing is m.i. een beter middel om de bedrijfsregels te bewaken. En dan natuurlijk geen auditing middels triggers....

Feit is wél dat je inmiddels net zoveel audit data als business data hebt te backuppen. Dus da's goed nieuws voor EMC, Hitachi en kleinere spelers op de storagemarkt.

@mkleinman: nog iets toe te voegen aangaande niet-schaalbare PL/SQL?

En om het een duurzaam tintje te geven: inefficiente code verbrandt teveel cpu-cycles. En daarvoor is stroom nodig en snelle processoren. Dus: snelle code is duurzaam!

[ Voor 44% gewijzigd door hansdegit op 23-08-2012 22:27 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

hansdegit schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:26:
[...]

Haha! Wat een herkenning! Ontwikkelaars die denken met triggers de boel te kunnen dichttimmeren. En die arme gebruikers maar klagen over de performance. Been there. A million times.

Triggers....Funest voor schaalbaarheid, integriteit en concurrency. O ja, lekker programmacode onderhouden die deels in de database zit en voor het andere deel in de applicatie.

Met je opmerking over backups ben ik het niet volledig eens. Backups zouden moeten dienen om logische fouten snel ongedaan te maken. Auditing is m.i. een beter middel om de bedrijfsregels te bewaken. En dan natuurlijk geen auditing middels triggers....

Feit is wél dat je inmiddels net zoveel audit data als business data hebt te backuppen. Dus da's goed nieuws voor EMC, Hitachi en kleinere spelers op de storagemarkt.

@mkleinman: nog iets toe te voegen aangaande niet-schaalbare PL/SQL?

En om het een duurzaam tintje te geven: inefficiente code verbrandt teveel cpu-cycles. En daarvoor is stroom nodig en snelle processoren. Dus: snelle code is duurzaam!
Triggers, ze kunnen handig zijn maar ook performance killers. Hetzelfde geldt ook voor views. Die kunnen ook de boel compleet omver gooien.

Overigens zijn beide niet de grootste probleemveroorzakers. Grootste probleem is wanneer DBA's vinden dat zij alles weten over de DB of wanneer ontwikkelaars vinden dat DBA's performanceproblemen maar moeten oplossen. Team development. overleg! Samenwerken! Daar komt altijd de beste code uit.

En inderdaad. Snelle code is duurzaam!!! Optimaliseren is leuk! :*)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• hansdegit
performance by design. Optimaliseren op het hoogst mogelijke niveau. Liefst op het niveau van het bedrijfsproces. De snelste query is degene die niet hoeft te worden uitgevoerd.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• NielsTn
hansdegit schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:42:
performance by design. Optimaliseren op het hoogst mogelijke niveau. Liefst op het niveau van het bedrijfsproces. De snelste query is degene die niet hoeft te worden uitgevoerd.
ga door... I'm a tester, you build it, I'll break it :+ (vooral omdat documenteren altijd een ramp is bij devvers en designers)

[ Voor 9% gewijzigd door NielsTn op 23-08-2012 22:49 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• ollie1965

ollie1965

hansdegit schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:26:
[...]

<KNIP>
Wat ik bedoelde met de backups is dat het een "hell of a job" is ook in de backups alles te verdonker manen. Wij gaan bijvoorbeeld 7 jaar terug (jaar volledig, daarna maand en jaar werk).
Wat auditing betreft, daar kunnen veel bedrijven wel wat van gaan aanzetten als ze de komende tijd niks kwijt willen zijn.
Ik denk dat meer dan de helft van de grotere het niet aan hebben staan terwijl de systemen (netwerk, access, database) het allemaal kunnen/hebben.

EDIT
NielsTn schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:49:
[...]

ga door... I'm a tester, you build it, I'll break it :+ (vooral omdat documenteren altijd een ramp is bij devvers en designers)
Aha monkey :+ (monkey test), pay peanuts get monkeys :+

[ Voor 16% gewijzigd door ollie1965 op 23-08-2012 22:53 ]

Dit , hierom en hierom

• hansdegit
Ach so! Eensch. Ja, hier spreekt een bank IT-er. Ik mag dus weinig tot niets vertellen over hoe wij het allemaal doen. Een backupje meenemen lijkt mij praktisch onmogelijk, laat staan de volledige set.

@NielsTn: ik heb diep respect voor testers. Bovendien houden ze je scherp, dus.... <barry stevens mode> vooral doorgaan</barry stevens mode>

• rube
  • Nu online
ollie1965 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:03:
[...]
Volgende week op bezoek bij www.passiefkozijn.nl voor raam, deur en hefschuifpui
Hele bouw verhaal erg interessant, maar ik ben zeker geïnteresseerd hoever dit in NL inmiddels is (en hoe de prijs ligt t.o.v. een "standaard" kozijn).

Ik ben benieuwd naar je update. Succes met de grote klus!

• NielsTn
ollie1965 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:51:
[...]

[...]

Aha monkey :+ (monkey test), pay peanuts get monkeys :+
ach it is a job.
paid my Qsolar and 21 PV panelen in no-time. nu versneld aflossen en dan ga ik wat relaxter doen.
want testmanager spelen bij internationaal bedrijf is leuk maar stressvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

NielsTn schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:30:
[...]

ach it is a job.
paid my Qsolar and 21 PV panelen in no-time. nu versneld aflossen en dan ga ik wat relaxter doen.
want testmanager spelen bij internationaal bedrijf is leuk maar stressvol :)
Iedere gek zijn gebrek zei de gek (ik dus) :+
Wat dacht je van mij dan, via ICT in de vastgoed en nu weer terug in de ICT

TMAP? in het verleden iets mee gedaan (eind jaren 90 geloof ik).
rube schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:23:
[...]

Hele bouw verhaal erg interessant, maar ik ben zeker geïnteresseerd hoever dit in NL inmiddels is (en hoe de prijs ligt t.o.v. een "standaard" kozijn).

Ik ben benieuwd naar je update. Succes met de grote klus!
Mmmm, verschil in prijs is moeilijk te zeggen door mij omdat je dan alle cijfers moet hebben.
Zo wordt er dikker hout gebruikt voor het frame vanwege de beglazing (42-45mm dik 3 voudig) en bestaat het uit 2 gelijmde delen (voor extra isolatie).

Ik kan wel een verschil opgeven van 25% tussen standaard kozijn en passiefkozijn (inclusief plaatsen).

Maar dat is dus appels met peren vergelijken omdat bij het standaard kozijn met een te klein profiel wordt gewerkt en daardoor de glas lat op het hout geschroefd wordt en niet in de sponning.
En ik denk dat de constructieve eisen niet gehaald worden (het is me namelijk een aardig gewicht 3 voudig glas van 3m x 1,4m).

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik ben een uurtje geleden weer eens met mijn neus (of mijn kont, liever gezegd) op het feit gewezen waarom auto's niet in de stad horen. Ik ben aangereden. Ik fietste op een fietspad (waar ik voorrang had) en een mij tegemoetkomende auto slaat rechtsaf en kijkt niet. Ik ging er vanuit dat hij zou stoppen maar hij bleef maar doorrollen. Ik reed niet hard (nog geen 15km/u denk ik) en hij ook niet, maar toen hij toch door bleef rollen had ik bijna geen tijd meer om te remmen en hij tikt me zo aan met de hoek van de auto en ik kom op de grond terecht. Droplul.

Spatbord verbogen, pijn in mijn kont en in mijn arm.

Stomme auto's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Voor hetzelfde geld was dat een bus of fietser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 20:26

WoudseHoeve

Hobby Boer

JeroenH schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:25:
" Ik ging er vanuit dat hij zou stoppen maar hij bleef maar doorrollen. "
Regel 1 in het verkeer "Iedereen is gek behalve ik"
Regel 2 "Assumption is the mother of all fuckups"

Hiermee wil ik zeggen dat het niet een probleem is van "auto in de stad" of "fietsen op het platteland", ALLE deelnemers in het verkeer moeten opletten.

P.S. Regel 2 geld trouwens niet alleen in het verkeer .........

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Erasmo schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:57:
Voor hetzelfde geld was dat een bus of fietser.
Er passeren honderden bussen per dag dat kruispunt, maar die letten wel op. Fietsers letten een stuk minder op, maar een aanrijding met een andere fietser heeft potentieel niet zulke grote gevolgen als tussen een fietser en een auto.
WoudseHoeve schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:01:
Regel 1 in het verkeer "Iedereen is gek behalve ik"
Regel 2 "Assumption is the mother of all fuckups"
Beiden zijn waar, maar de situatie andersom was geweest (hij op een voorrangsweg en ik steek op de fiets zonder te kijken over) hadden de gevolgen voor mij veel ernstiger kunnen zijn dan voor hem. Er is gewoon een grote ongelijkheid in bescherming die een fiets biedt (geen, maar ook geen groot gevaar voor andere weggebruikers) en die een auto biedt (veel, maar alleen voor de inzittenden).
Hiermee wil ik zeggen dat het niet een probleem is van "auto in de stad"
Dat denk ik wel, althans in ieder geval gedeeltelijk en zeker voor wat betreft de gevolgen van een ongeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:45

Fiber

Beaches are for storming.

[...]
Spatbord verbogen, pijn in mijn kont en in mijn arm. Stomme auto's...
Fikse schadeclaim indienen. De fysieke bescherming van auto's mag dan beter zijn, de wettelijke bescherming van fietsers is beter... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb een hekel aan de claimmaatschappij waar we naar onderweg zijn. Ik heb mijn spatbord rechtgebogen en ben doorgefietst. Ik laat het feit dat iemand anders het nodig vindt om met de auto in een stadscentrum rond te rijden mij niet meer tijd kosten dan nodig is.

Ik heb een paar jaar geleden nog € 150 moeten claimen omdat een automobilist daadwerkelijk mijn fiets aan pulp heeft gereden (bijna identieke situatie trouwens, alleen andere kruising), wat ik daar een tijd aan heb moeten spenderen is echt niet grappig.

Nee, die externe kosten van het autogebruiken vallen wel mee :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

JeroenH schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:40:
[...]
Er passeren honderden bussen per dag dat kruispunt, maar die letten wel op. Fietsers letten een stuk minder op, maar een aanrijding met een andere fietser heeft potentieel niet zulke grote gevolgen als tussen een fietser en een auto.
[...]
Beiden zijn waar, maar de situatie andersom was geweest (hij op een voorrangsweg en ik steek op de fiets zonder te kijken over) hadden de gevolgen voor mij veel ernstiger kunnen zijn dan voor hem. Er is gewoon een grote ongelijkheid in bescherming die een fiets biedt (geen, maar ook geen groot gevaar voor andere weggebruikers) en die een auto biedt (veel, maar alleen voor de inzittenden).
[...]

Dat denk ik wel, althans in ieder geval gedeeltelijk en zeker voor wat betreft de gevolgen van een ongeval.
Ik heb een hekel aan de extreem intolerante maatschappij waar wij naar toe op weg zijn. Fietsen, auto's, bussen, voetgangers, brommers, motoren, vrachtwagens, paard en wagens enz. moeten gewoon kunnen coëxisteren in onze samenleving in de stad of op het platteland. We moeten gewoon een beetje rekening met elkaar houden !

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Ik ben een uurtje geleden weer eens met mijn neus (of mijn kont, liever gezegd) op het feit gewezen waarom auto's niet in de stad horen. Ik ben aangereden. Ik fietste op een fietspad (waar ik voorrang had) en een mij tegemoetkomende auto slaat rechtsaf en kijkt niet. Ik ging er vanuit dat hij zou stoppen maar hij bleef maar doorrollen. Ik reed niet hard (nog geen 15km/u denk ik) en hij ook niet, maar toen hij toch door bleef rollen had ik bijna geen tijd meer om te remmen en hij tikt me zo aan met de hoek van de auto en ik kom op de grond terecht. Droplul.

Spatbord verbogen, pijn in mijn kont en in mijn arm.

Stomme auto's :(
Niets afdoen aan de fout van de automobilist en de pijn en schade die je hebt.

Ik, als motorrijder, ga altijd van een andere aanname uit in het verkeer.
Ik kijk voor mezelf en alle andere die om mij heen zijn en acteer/anticipeer hier op.

Zo ben ik vanmorgen door een een auto met caravan ingehaald (ik reed 110 Km/h) waarbij de caravan met een lichte slinger achter de auto hing. Bij het inhalen ben ik uiterst recht gaan rijden, en heb even gas geminderd (niemand achter me). Vervolgens ben ik op gepaste afstand er achter gebleven en heb nog even 2 bijna botsingen gezien bij het invoegen door het duwen van deze persoon achter het stuur.

En wat ik toen heb gedaan is niet correct maar het had wel effect.
Ter indicatie ik rijd op een zwarte motor, zwart pak met een donker vizier. Mijn type motor wordt ook door de politie gebruikt voor burgerwerk.
Ik ben naast de auto gaan rijden (!125Km/h!) en heb gedaan wat politie in burger ook wel eens doet, bewust naar binnen kijken, oogcontact hebben terug naar mijn snelheidmeter gekeken, terug naar de automobilist kijken en een teken gegeven snelheid minderen. Vervolgens vizier open gedaan en voor de auto gaan rjiden. De snelheid was er direct uit. Nog overdwars op de motor gezeten en gekeken en vervolgens door gereden.

Ja, je hebt er gekken tussen (ik inclusief)

[ Voor 0% gewijzigd door ollie1965 op 24-08-2012 12:12 . Reden: typo ]

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
Ja, helemaal mee eens. In de auto wacht ik altijd braaf op groen en vind het wel prima. Maar op de fiets en vooral te voet kan ik me doodergeren aan verkeerslichten. In de stad staan die stomme dingen overal. Nuttig voor blinde mensen en minder valide mensen die ruim de tijd nodig hebben om over te steken, maar als ik te voet bij 10 seconden bij een verkeerslicht sta te wachten om één enkele rijbaan over te steken, terwijl ik donders goed kan zien dat er geen verkeer aan komt, dan erger ik me zeker.

Voetgangersverkeerslichten zouden standaard oranje moeten knipperen en dan moet je zelf uitkijken. Als je daar behoefte aan hebt kun je op de knop drukken en wachten tot het oranje licht uit gaat en groen aan gaat.

En verkeerslichten zijn dom! Lussen in de weg is leuk, maar wanneer komen er eens verkeerslichten die camera's en beeldherkenning gebruiken. Dan blijft het een veilige situatie, maar kan er een veel efficiënter patroon gekozen worden. Minder mensen laten stoppen betekend een betere doorstroming en ook minder brandstofverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Aaaaah, vreselijk! Ik kom elke dag bij ASML en het MMC. Daar is een groot kruispunt. Daar mogen auto's vaak twee (soms zelfs drie keer) doorrijden voordat de fietsers mogen oversteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Auto laten door rijden is duurzamer dan hem laten stoppen. :) Maar niet tegen JeroenH aan ! dat is niet netjes. :(

[ Voor 3% gewijzigd door kdeboois op 24-08-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
kdeboois schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:57:
Auto laten door rijden is duurzamer dan hem laten stoppen.
Fietsers meer groen geven / auto's meer rood -> fiets wordt aantrekkelijker vervoermiddel -> meer mensen verwisselen de auto voor de fiets -> duurzaamheid in de breedste zin des woords. Hoppa!
:) Maar niet tegen JeroenH aan ! dat is niet netjes. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Helemaal waar. Ik fiets ook een route die iets langer is, maar geen stoplichten kent, precies om deze reden. Probleem voor de beheerder is natuurlijk wel dat het aantal fietsen veel lastiger te meten valt; bij auto's zijn er lussen etc in de weg om dit goed bij te houden. Daarbij schuiven fietsers makkelijker in elkaar dan auto's, dus ze hoeven zich minder zorgen te maken om opstoppingen die ook voorgaande kruispunten treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Nog beter is het om fietstunnels onder de weg door te maken. Of fietsbruggen. Lelystad is daar een goed voorbeeld van. Praktisch nergens fietsen fietsers in de buurt van auto's.

Ik mag dan aan het einde van de wereld wonen en daarna nog rechtsaf moeten, over doorstroming, auto's en fieters is goed nagedacht!

Edit:

Viel me net iets op toen ik even uit het raam op kantoor aan het kijken was. Een behoorlijk fors aandeel van de automobilisten heeft geen riem om!

[ Voor 20% gewijzigd door mkleinman op 24-08-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:35
mkleinman schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:08:
Ik mag dan aan het einde van de wereld wonen en daarna nog rechtsaf moeten, over doorstroming, auto's en fieters is goed nagedacht!
Maar over wandelaars die de weg niet helemaal kennen en afgaan op een simpele stadskaart dan weer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
Snowmiss schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:11:
[...]

Maar over wandelaars die de weg niet helemaal kennen en afgaan op een simpele stadskaart dan weer niet ;)
Je bedoelt van die mensen die een telefoon zonder GPS hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Nu online
volgens mij heeft zelfs Zonnigtype tegenwoordig eentje met GPS hoor, alleen is zijn draadje niet zo lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
JeroenH schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:06:
[...]
Fietsers meer groen geven / auto's meer rood -> fiets wordt aantrekkelijker vervoermiddel -> meer mensen verwisselen de auto voor de fiets -> duurzaamheid in de breedste zin des woords. Hoppa!
[...]
Er zal altijd een grote groep zijn die altijd de auto wil pakken (mezelf inclusief).Ik ben begaan met het milieu, maar er zijn grenzen. En tegen 1,4miljard Aziaten die straks de auto gaan pakken maken die paar miljoen in Nederland weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

jantje.vlaam schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:19:
[...]

Er zal altijd een grote groep zijn die altijd de auto wil pakken (mezelf inclusief).Ik ben begaan met het milieu, maar er zijn grenzen. En tegen 1,4miljard Aziaten die straks de auto gaan pakken maken die paar miljoen in Nederland weinig uit.
Dat laatste is een non-argument.

Dan zou je ook kunnen zeggen omdat ze in Azie nu meer gaan verbruiken hoeven wij ook niet te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
jantje.vlaam schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:19:
Het maakt wel uit als je recent nog de motorkap van een auto van zeer nabij hebt gezien. Ik blijf het zeggen: duurzaamheid is meer, veel meer dan wat erin gaan of eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

rube schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:18:
volgens mij heeft zelfs Zonnigtype tegenwoordig eentje met GPS hoor, alleen is zijn draadje niet zo lang :P
Huh? :?

Vertel! Hebbikwatgemist, of hebben jullie hier ingebroken en weten jullie iets wat mijn dinnetje wel al weet (en gekocht zou hebben), maar ik nog niet????

ENLIGHTEN ME PLEASE! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:07

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

JeroenH schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:06:
[...]

[...]

Utrecht is ook zo mooi voorbeeld, daar sta je 10 minuten voor een roodstoplicht te wachten terwijl de rotonde LEEG is.

Goed voor het millieu al die stationair draaiende motoren, complete waanzin.
Niemand die er de auto voor het laat staan overigens. Veel verkeer is namelijk niet lokaal.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:31
mkleinman schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:08:
Nog beter is het om fietstunnels onder de weg door te maken. Of fietsbruggen. Lelystad is daar een goed voorbeeld van. Praktisch nergens fietsen fietsers in de buurt van auto's.

Edit:

Viel me net iets op toen ik even uit het raam op kantoor aan het kijken was. Een behoorlijk fors aandeel van de automobilisten heeft geen riem om!
Makkelijk in een pre-fab stad als Almere, die in een paar jaar uit de grond gestapt is.
Iets lastiger in de rest van het land. Waar de wegen al te smal zijn en heel het centrum een monument is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Nu online
zonnigtype schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:31:
[...]
Huh? :?

Vertel! Hebbikwatgemist, of hebben jullie hier ingebroken en weten jullie iets wat mijn dinnetje wel al weet (en gekocht zou hebben), maar ik nog niet????

ENLIGHTEN ME PLEASE! }:O
Just kidding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

if ( generaliseer_mode == true )
{
Fietsers wachten nooit voor rood stoplicht dus dat maakt niet uit :)
Fietsers hebben nooit hun licht aan (ze kunnen toch genoeg zien?)
Fietsers denken dat ze onkwetsbaar zijn.
Fietsers houden geen rekening met voetgangers.
Fietsers houden zich nooit aan de regels.
Motorrijders ook niet.... (@ollie1965) maar goed gedaan hoor, wel gevaarlijk !
}

Maar :
De andere rij gaat altijd sneller als die waar je instaat. :?

Statement :
Eigenlijk zou iedereen auto moeten rijden, veel veiliger ? Elektrisch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

WoudseHoeve schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:06:

Statement :
Gelukkig. Blijf ik als enige fietser over in NL. Top, lekker veel ruimte op de fietspaden... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Statement :
Alsjeblieft niet zeg. Iedereen nog dikker en ongezonder: http://kpvvdashboard-12.blogspot.nl/

Ik blijf het zeggen: duurzaamheid heeft vele gezichten...
zonnigtype schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:19:
Gelukkig. Blijf ik als enige fietser over in NL. Top, lekker veel ruimte op de fietspaden... d:)b
En bij elke kruising het risico lopen door 1,5-2 ton aan blik geschept te worden omdat de automobilisten geen fietsers meer gewend zijn? Nee bedankt...

[ Voor 33% gewijzigd door JeroenH op 24-08-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

JeroenH schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:41:

En bij elke kruising het risico lopen door 1,5-2 ton aan blik geschept te worden omdat de automobilisten geen fietsers meer gewend zijn? Nee bedankt...
Ik heb me aardig weten te redden de afgelopen >50 jaar, in een (dorp en vervolgens) stad met best wel druk >= 4-wielig gemotoriseerd verkeer. Heel veel drukker, en de zooi loopt gewoon vast, en dan "moeten" ze wel iets anders verzinnen. Altijd wel een gaatje voor een fiets te vinden... ;)

Gooi d'r af en toe wat humor in, het leven is al "zwaar" genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Oh, ik red me ook prima zonder de vierwieler, maar op de grond zittend, in de koplamp van een auto starend vergaat je de humor wel enigszins kan ik je vertellen.

Maar goed, vooruit dan. Hier een enigszins duurzaam te noemen auto - die prompt door de politie van de weg gehaald wordt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Weet iemand hier hoe de regels omtrent salderen voor VvE's geregeld zijn? Ik zit in het bestuur van een vrij grote VvE Nu ben ik eens aan het kijken wat het zou moeten kosten om met zonnepanelen de elektriciteitskosten (op dit moment bijna 2000 euro per maand!) naar beneden te krijgen.

Particulieren kunnen tot 5000kWh salderen, maar voor bedrijven (een VvE wordt denk ik als bedrijf gezien?) kan in weinig vinden.

Weet iemand hoe dit geregeld is?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

[...]

<KNIP> Motorrijders ook niet.... (@ollie1965) maar goed gedaan hoor, wel gevaarlijk !
Nee niet goed gedaan, maar op dat moment wel volgens de gedachte.
Tot 2x toe duwen tijdens het invoegen is gewoon crimineel.
Het gevaarlijke (voor mij) viel wel mee, genoeg afstand houden en blijven opletten.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:54

WouterG

Dit is geen ondertitel

Eerste 100kWh zijn binnen 8)
Om het te vieren een lekker krentebrood gebakken op zonnestroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Ethnocentrix schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:06:
Weet iemand hier hoe de regels omtrent salderen voor VvE's geregeld zijn? Ik zit in het bestuur van een vrij grote VvE Nu ben ik eens aan het kijken wat het zou moeten kosten om met zonnepanelen de elektriciteitskosten (op dit moment bijna 2000 euro per maand!) naar beneden te krijgen.

Particulieren kunnen tot 5000kWh salderen, maar voor bedrijven (een VvE wordt denk ik als bedrijf gezien?) kan in weinig vinden.

Weet iemand hoe dit geregeld is?
Gaat niet om "particulieren". Het gaat om "kleinverbruik aansluiting". Onder 3x 80 Ampère zit je safe, en moet er gesaldeerd worden. Zelfs boven de 5.000 kWh netinvoeding per jaar, mits er evenveel of meer wordt afgenomen op dezelfde aansluiting. Heeft dus verder niks met VVE's te maken.

Probleem daar is dat vaak forse installaties gepland worden, en dat de stroom opwek gepoogd wordt "te herverdelen over de VVE leden", maar dan administratief. Dat kan niet, want iedereen heeft eigen aansluiting >>> regelgeving bagger, en dus pilots om het te forceren. Uitkomst: totale duisternis, hangt van juridische interpretaties en rechters af. Dus zekerheden zijn er op dat vlak (nog) niet.

Pilot VVE, zonnestroom, en virtueel salderen in Amsterdam:

http://www.amsterdam.nl/w...ie/zonne-energie/zon-vve/
http://www.energeia.nl/pr...ollectieve-saldering.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
zonnigtype schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:26:
[...]

Gaat niet om "particulieren". Het gaat om "kleinverbruik aansluiting". Onder 3x 80 Ampère zit je safe, en moet er gesaldeerd worden. Zelfs boven de 5.000 kWh netinvoeding per jaar, mits er evenveel of meer wordt afgenomen op dezelfde aansluiting. Heeft dus verder niks met VVE's te maken.

Probleem daar is dat vaak forse installaties gepland worden, en dat de stroom opwek gepoogd wordt "te herverdelen over de VVE leden", maar dan administratief. Dat kan niet, want iedereen heeft eigen aansluiting >>> regelgeving bagger, en dus pilots om het te forceren. Uitkomst: totale duisternis, hangt van juridische interpretaties en rechters af. Dus zekerheden zijn er op dat vlak (nog) niet.

Pilot VVE, zonnestroom, en virtueel salderen in Amsterdam:

http://www.amsterdam.nl/w...ie/zonne-energie/zon-vve/
http://www.energeia.nl/pr...ollectieve-saldering.html
Iedere string op 1 inverter, en dan per inverter een kabel naar een aansluiting in een van de appartementen.
Zo heeft ieder appartement 1 string op hun aansluiting, en kun je mooi salderen :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

RocketKoen schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:48:
[...]
Iedere string op 1 inverter, en dan per inverter een kabel naar een aansluiting in een van de appartementen.
Zo heeft ieder appartement 1 string op hun aansluiting, en kun je mooi salderen :P
Ja, en in project Ymere hadden ze uitgesplitst met 128 bruto productiemeters voor SDE, EN ze hadden allemaal in de meterkast ook nog radiografisch uitleesbare unit staan zodat de klanten met 6 paneeltjes elk individueel "hun" opbrengst konden uitlezen (link).

Krankzinnige kapitaal- en grondstof vernietiging vanwege imbeciele ondersteunings-systemen die ondernemers tot "creatieve" en beslist niet duurzame oplossingen dwingen.

Gewoon alles op een aansluiting fl****ren en een decente vaste invoedings-vergoeding, geen uitsplits en onnodig multi-inverter en vele meters onnodig koper kabel gezeik alstublieft. Alsof dat allemaal niks kost... ;(

Niet persoonlijk bedoeld, laten we dat even duidelijk stellen hier. ;)

* edit *

En dan heb ik het nog niet over het boren van vele gaten in muren, trekken van kabels over absurde afstanden en via onmogelijke binnenmuur constructies, en andere totaal onnodige malheur... ;w

[ Voor 7% gewijzigd door zonnigtype op 24-08-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:00:
Oh, ik red me ook prima zonder de vierwieler,
/me deed vandaag weer 112km op het e-scootertje terwijl ik lachend naar die file boodschappenrijders kijk.
geen parkeermeter gezien, snel thuis, en na opladen nog steeds -17kWh op de meter.
de scooter blijft onverminderd probleemloos rijden, en is sneller dan welke auto of fiets dan ook.
inmiddels lenen meer mensen de scooter voor de snelle boodschap, pak luiers en dergelijke.
alkmaar is namelijk een crime voor de auto.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

En een kleine update van de verbouwing voor die gene die volgen

Betonvloer ligt erin, PVC rioolpijp 50mm voor stereo installatie in de hoek 1 van de vier pijpen voor de balansventielatie
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files5/133454/medium/fn53IARZejX.jpg

En ondertussen ook nog een boomhut bouwen voor mijn zoon, we hadden toch even niets te doen omdat 1x uitstel beton storten 3x uitstel cementdekvloer
En palen van oud kozijnhout 1ste verdieping, later volledige betimmering met gepotdekselde oude schroten (groef afgezaagd) van het plafond in de huiskamer (recycle!)
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files5/133455/medium/fMGSOth.jpg

Verdeler voor verwarmingen in keuken, hal, wc en reserve leiding naar woonkamer (voor als de vloer te traag blijkt te zijn bij het overschakelen van een warme naar koude dag), Alles Jaga LTV DBE
Verder de verdeler voor 4 groepen vloerverwarming en 2 uitbreiding voor toekomstige plannen, de 2 PVC pijpjes die al doorgevoerd zijn naar buiten voor toekomstige schuur (en weer later slaapkamer/badkamer als we oud en bejaard zijn en niet meer de eerste verdieping gemakkelijk kunnen bereiken)
Pomp Grundfoss Alpha
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files5/133456/medium/wkgSDfVR.jpg

Cementdekvloer is gelegd, EPS is om de pijpen 100% goed uit te richten. EPS eruit verwarming hangen en aansluiten en vervolgens dekvloer aansmeren
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files5/133457/medium/q0dRi45HB.jpg

Begin van voorzetwand, eerst mocht onze zoon en zijn vriendinnetje nog even los op de muur (ze wilden zelfs een tentoonstelling gaan doen voor in de straat :) )
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files5/133459/medium/nHmMFNaK3.jpg

Roosterbox op de voorgrond die nog geplaatst wordt op de pijp tegen de muur, even draaien met je hoofd voor het juiste perspectief >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files5/133461/medium/WzKlfrbUZi.jpg

En vandaag het eerste isolatiewerk en deels al Miofol 125S voor gehangen
10cm glaswol zijmuur (Rd2,7) op noordkant 12,5cm
Morgen afmaken en beginnen met afgipsen. Opening in voorzet wand is voor doorvoer speksteenkachel (aan en afvoer) dit komt in september. EDIT dit wordt natuurlijk nog geïsoleerd en dicht gezet

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files5/133462/medium/4qAlCEVjTXOs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files5/133463/medium/0pCkq3XFW.jpg

Zo dat was het dan weer, lijkt niks als je zo even kijkt, verschillende onder ons weten hoeveel uur er in zit uit ervaring.

Wordt vervolgt

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Netjes, je laat er geen gras over groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat word heerlijk wonen, ik denk met veel geluk terug aan dat ik dat heb gedaan, en geen seconde spijt, of seconde nog aan het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Gotsamme, wat een werk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Gaaf! Als ik het opnieuw zou doen, dan zou ik met de kennis van nu een hoop anders doen.

Welke speksteenkachel ga je nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
  • Laatst online: 07-04 22:56
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:29:
[...]

* Mr-Leo deed vandaag weer 112km op het e-scootertje terwijl ik lachend naar die file boodschappenrijders kijk.
geen parkeermeter gezien, snel thuis, en na opladen nog steeds -17kWh op de meter.
de scooter blijft onverminderd probleemloos rijden, en is sneller dan welke auto of fiets dan ook.
inmiddels lenen meer mensen de scooter voor de snelle boodschap, pak luiers en dergelijke.
Wat voor scooter heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

jantje.vlaam schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:23:
Gaaf! Als ik het opnieuw zou doen, dan zou ik met de kennis van nu een hoop anders doen.

Welke speksteenkachel ga je nemen?
Nog niet beslist, Altech maakt de meeste kans

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

ollie1965 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:02:
En een kleine update van de verbouwing voor die gene die volgen

Betonvloer ligt erin, PVC rioolpijp 50mm voor stereo installatie in de hoek 1 van de vier pijpen voor de balansventielatie
[afbeelding]

En ondertussen ook nog een boomhut bouwen voor mijn zoon, we hadden toch even niets te doen omdat 1x uitstel beton storten 3x uitstel cementdekvloer
En palen van oud kozijnhout 1ste verdieping, later volledige betimmering met gepotdekselde oude schroten (groef afgezaagd) van het plafond in de huiskamer (recycle!)
[afbeelding]

Verdeler voor verwarmingen in keuken, hal, wc en reserve leiding naar woonkamer (voor als de vloer te traag blijkt te zijn bij het overschakelen van een warme naar koude dag), Alles Jaga LTV DBE
Verder de verdeler voor 4 groepen vloerverwarming en 2 uitbreiding voor toekomstige plannen, de 2 PVC pijpjes die al doorgevoerd zijn naar buiten voor toekomstige schuur (en weer later slaapkamer/badkamer als we oud en bejaard zijn en niet meer de eerste verdieping gemakkelijk kunnen bereiken)
Pomp Grundfoss Alpha
[afbeelding]

Cementdekvloer is gelegd, EPS is om de pijpen 100% goed uit te richten. EPS eruit verwarming hangen en aansluiten en vervolgens dekvloer aansmeren
[afbeelding]

Begin van voorzetwand, eerst mocht onze zoon en zijn vriendinnetje nog even los op de muur (ze wilden zelfs een tentoonstelling gaan doen voor in de straat :) )
[afbeelding]

Roosterbox op de voorgrond die nog geplaatst wordt op de pijp tegen de muur, even draaien met je hoofd voor het juiste perspectief >:)
[afbeelding]

En vandaag het eerste isolatiewerk en deels al Miofol 125S voor gehangen
10cm glaswol zijmuur (Rd2,7) op noordkant 12,5cm
Morgen afmaken en beginnen met afgipsen. Opening in voorzet wand is voor doorvoer speksteenkachel (aan en afvoer) dit komt in september. EDIT dit wordt natuurlijk nog geïsoleerd en dicht gezet

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo dat was het dan weer, lijkt niks als je zo even kijkt, verschillende onder ons weten hoeveel uur er in zit uit ervaring.

Wordt vervolgt
Wauw. +1, dat word genieten deze winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

mkleinman schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:57:
[...]

Wauw. +1, dat word genieten deze winter.
+1 van die andere harde werker...

Van mij krijg je d'r 9 punten bij (jij ook, martin).

@ollie: ik ga diep door het stof voor je noeste arbeid.

Straks vet genieten! Welverdiend.

Ook respect voor toekomstgerichtheid van je activiteiten, en re-use van materialen.

Dit soort voorbeelden doen de mensheid weer gloeien van trots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Gaaf Ollie! Als ik het opnieuw zou kunnen doen...
Maareh: _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 16:41
@ollie respect voor het werk!!
Nu heb je de bestaande geisoleerde wanden met glaswol en klimaatfolie naar een rd waarde van 5??

Super de fotoserie zeer besmettelijk virus, hopelijk heb je de gaskraan niet meer nodig in de winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Mooie rapportage, ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Krijg spontaan zin om ook het een en ander te gaan verbouwen. Moet alleen nog eventjes door sparen, want om nu zo'n berg geld in een gehuurd huis te stoppen zie ik niet zitten..
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:29:
[...]

* RocketKoen deed vandaag weer 112km op het e-scootertje terwijl ik lachend naar die file boodschappenrijders kijk.
Als het regent of sneeuwt lachen ze net zo hard terug ;)

[ Voor 56% gewijzigd door RocketKoen op 25-08-2012 09:49 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Roamor schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:07:
[...]

Probleem voor de beheerder is natuurlijk wel dat het aantal fietsen veel lastiger te meten valt; bij auto's zijn er lussen etc in de weg om dit goed bij te houden.
In fietspaden zijn ook lussen.

Pagina: 1 ... 52 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.