De Duurzame Kroeg Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 144 Laatste
Acties:
  • 466.244 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:58

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Terpen Tijn schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:52:
Ha. Ik zie iedereen al verplicht hutjemutje in een "werkbusje" zitten. Gezellig wakker worden met je collega's op schoot.

Zou ik geen pre vinden bij een werkgever...
Inderdaad, en dan pietje te laat, keesje ziek, jolanda ui bed bellen dus iedereen moet al een uur eerder opstaan anders is de hele bus te laat. Naar huis zelfde verhaal, kees nog niet klaar, jan nog op de wc enz.

Gaat prima als je van dat 9 tot laat alles vallen de zoemer gaat 5 uur werk vee bent, maar anders niet.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:59
Rol-Co schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:11:
[...]
Inderdaad, en dan pietje te laat, keesje ziek, jolanda ui bed bellen dus iedereen moet al een uur eerder opstaan anders is de hele bus te laat. Naar huis zelfde verhaal, kees nog niet klaar, jan nog op de wc enz.

Gaat prima als je van dat 9 tot laat alles vallen de zoemer gaat 5 uur werk vee bent, maar anders niet.
Ook hier weer: alleen maar negatief benaderen, maar oplossingen zie ik niet....

Het OV wacht ook niet en toch reizen daar miljoenen mensen mee. Gaat toch ook als Jolanda ziek is en Kees nog niet klaar is en Jan op de WC zit?

Wellicht kan de werkgever wel een busje elke 15 minuten laten rijden en 's avonds laat nog elk uur voor de mensen die willen over werken? Zeg maar, een soort O.V. maar dan per bedrijventerrein (of voor hele grote bedrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 20:11
rube schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:15:
[...]

Het OV wacht ook niet en toch reizen daar miljoenen mensen mee. Gaat toch ook als Jolanda ziek is en Kees nog niet klaar is en Jan op de WC zit?

Wellicht kan de werkgever wel een busje elke 15 minuten laten rijden en 's avonds laat nog elk uur voor de mensen die willen over werken? Zeg maar, een soort O.V. maar dan per bedrijventerrein (of voor hele grote bedrijven).
De meeste bedrijven terreinen waar veel personeel zit hebben dit al hoor, kun je meestal naar 1 of meer dichtbijzijnde trainstations met een pendelbusje wat elke 15 minuten bijvoorbeeld komt tussen 16:30 en 17:30.

Je stipt overigens een belangrijk element aan; de wil om het te doen. Tuurlijk is in de auto veel sjieker dan met een pendelbusje naar een station en dan met de trein en dan met de bus/fiets naar je eindbestemming, het is maar hoe graag je dat wilt. Ik heb gezorgd voor zo min mogelijk reismomenten en bespaar op die manier kosten en CO2 uitstoot, maar de momenten die ik dan rij wil ik wel de flexibiliteit van een auto.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

rube schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:15:
[...]

Het is ook niet aan mij om die oplossing te vinden, het ov wacht ook niet, dat klopt maar als het een werkbusje van het bedrijf zelf is zal het moeten.

De werkgever een busje laten rijden en dan ook nog elke 15 min? wat het jij voor een werkgever dan , de mijne houd al koffiegeld in als ik een dag vrij bent, die gaat echt geen bus laten rijden op zijn kosten elke 15 min , dat is een ding die ik zeker weet.
Zolang daar geen vette belasting aftrek of subsidie op zit gaat het nooit gebeuren.

Ik zal het nog erger maken voor je, ik rijd een kort stukje per dag (20) in een vervuilende diesel, de reden is dat het huidige financiele klimaat me de auto laat houden omdat div bedrijven sluiten of drastisch gaan korten en de kans bestaat dat je zo ineens een andere werkgever moet zoeken. Aangezien die niet altijd in de buurt zijn durf ik de diesel er nog niet uit te gooien. (heb 190km per dag gereden 2 jaar terug voor werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Mooie discussie.
Ik begrijp dat er eigenlijk twee adviezen zijn;

- verkoop je auto en ga met het OV
- verkoop je huis en ga naast je werk wonen

Beiden zijn m.i. niet realistisch.
Voor advies nummer 1 zijn al een aantal houtsnijdende argumenten gegeven, voor het verkopen van je huis nog niet. Misschien ligt dit aan het feit dat de beperkingen voor deze optie erg voor de hand liggen:
- weg investering in eigen huis
- huis is minder waard dan bij koop
- hypotheekbedrag nu is minder dan in het verleden
- huizen in de buurt van het werk zijn onbetaalbaar
- huurprijzen in de buurt van het werk zijn onbetaalbaar
- er is ook nog zoiets als de bijleenregeling (zoek maar eens op)
etc.

Er is erg veel gebeurd op de huizenmarkt, de hypotheekrente-aftrek, en er volgen nog een aantal regeringsbesluiten; linksom of rechtsom.

Soms zijn keuzen niet helemaal realistisch...

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Rol-Co schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:49:
[...]
Het is ook niet aan mij om die oplossing te vinden,
Ja, met die instelling zullen we er vooral komen 8)
Ik zal het nog erger maken voor je, ik rijd een kort stukje per dag (20) in een vervuilende diesel
20 km, waarom dan geen fiets of elektrische scooter? ;)
de reden is dat het huidige financiele klimaat me de auto laat houden...
Dat geloof ik niet. Keuzes maakt je zelf, die worden niet voor je gemaakt

Ik hoop dat je wel door hebt dat ik advocaat van de duivel speel :+ , maar mij vertellen "kan niet, werkt niet" gaat er bij mij niet in (zolang er geen lichamelijke of geestelijke beperking aan ten grondslag ligt) .

Zoek eens voor elke drempel die je ziet een oplossing....
En ja, tuurlijk begrijp ik ook wel dat "de samenleving" niet van het ene op het andere moment veranderd uit zichzelf.

Maar bedenk eens wat er zou gebeuren als er een gigantische oorlog in het Midden Oosten uitbreekt en olie gaat 20 x zo duur worden. Mensen passen zich aan en worden inventiever. Ze zullen dan niet zeggen "kan niet, werkt niet". Dus het kan wel, maar we willen niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
8) Ik moet zo echt weer gaan werken...
Soms zijn keuzen niet helemaal realistisch...
Realistisch is subjectief en veranderen vaak met de omstandigheden rondom de persoon (of groep)

Voor de ene is een keuze wel acceptabel en dus realistisch, voor de andere niet. Zeggen dat het simpelweg niet kan geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
De dekking van het OV in Nederland is simpelweg niet goed genoeg. Het is leuk als je vlakbij een station woont en je werk ook vlakbij een station is. Maar als ik van Oisterwijk naar bijvoorbeel Rosmalen wil, dan is er geen goed alternatief voor de auto. Idem als ik net de grens over wil.

De auto is in Nederland niet voor niets het meest gebruikte vervoermiddel (wellicht de fiets, maar dat komt omdat de jeugd geen auto mag rijden). Als woon-werk verkeer ooit belast gaat worden, dan is een bijkomend voordeel dat men zuiniger gaat rijden en dat wellicht het carpoolen eindelijk van de grond gaat komen. Maar dan alleen voor mensen die een kantoorbaan hebben van 9-5 of in een winkel staan van 10- 18 of in een fabriek werken van 6-15 of van 15-00. Ik zou geen half uur willen wachtten totdat mijn carpool partner klaar is met werken, bij uitzondering wel eens, maar niet dagelijks. Alles is een afweging van tijd en geld en voor sommige komt daar een afweging bij en dat is milieu. Dat is heel nobel, maar die gaat voor 90-99 procent van de bevolking niet op. Ik wil er wel rekening mee houden, maar ik wil er niet heeeeel veeeeel voor laten. Zo is mijn auto die 1 op 6 rijd vervangen door een auto op LPG die 1 op 12 rijd. Maar het gaat me een stap te ver om puur electrisch te gaan rijden vanwege de actieradiusnadelen die ik maar een paar keer per jaar zal merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

rube schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:12:
[...]

[...]

[...]

Ik hoop dat je wel door hebt dat ik advocaat van de duivel speel :+ , maar mij vertellen "kan niet, werkt niet" gaat er bij mij niet in (zolang er geen lichamelijke of geestelijke beperking aan ten grondslag ligt) .

En ja, tuurlijk begrijp ik ook wel dat "de samenleving" niet van het ene op het andere moment veranderd uit zichzelf.

Maar bedenk eens wat er zou gebeuren als er een gigantische oorlog in het Midden Oosten uitbreekt en olie gaat 20 x zo duur worden. Mensen passen zich aan en worden inventiever. Ze zullen dan niet zeggen "kan niet, werkt niet". Dus het kan wel, maar we willen niet....
De stelling van een 20x hogere olieprijs is een andere situatie dan die heden ten dage. Dan gebeuren er andere (eer ellendigere) dingen in de wereld.

Maar even naar die omwisseling van diesel naar e-scooter:
Je verkoopt je diesel, legt hier flink wat pieken bij en koopt een e-scooter. Je verliest je baan, krijgt een andere werkplek of moet een andere baan aannemen. Dat werkt ligt nu ineens op 45 km afstand van je 5 jaar geleden gekochte woning.
Met OV reis je 2,5 uur per dag.

En dan?

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:17:
[...]
De stelling van een 20x hogere olieprijs is een andere situatie dan die heden ten dage. Dan gebeuren er andere (eer ellendigere) dingen in de wereld.

Maar even naar die omwisseling van diesel naar e-scooter:
Je verkoopt je diesel, legt hier flink wat pieken bij en koopt een e-scooter. Je verliest je baan, krijgt een andere werkplek of moet een andere baan aannemen. Dat werkt ligt nu ineens op 45 km afstand van je 5 jaar geleden gekochte woning.

En dan?
Hmm, je houd je diesel. Zegt verzekering en wegenbelasting op -> geen kosten.

Je koopt een 2de hands redelijke fiets wat je anders betaald aan 1 maand auto kosten. Als je wilt kun je na 3 maanden van de uitgespaarde autokosten een e-fiets of scooter kopen.

Daarna spaar je iedere mand een paar honderd euro en je doet nog wat aan je conditie ook :-)

Als je je baan houd, prima. Niets aan de hand.

Verlies je je baan, dan kun je kijken of je een nieuwe baan kunt vinden. Ook al levert die een paar honderd euro minder per maand netto op, dat maakt niet uit want dat heb je net uitgespaard door die auto niet meer te gebruiken.

Wil je dat niet: dan is 45 km alsnog te doen op een E-scooter.
En anders kun je misschien nog car poolen met een collega en/of regelmatig thuiswerken.
Of, huis verkopen. Als je huis minder waard is geworden, dan heb je hopelijk toch ondertussen wel iets gespaard om dat op te vangen en een nieuw huis dichterbij je werkplek is ondertussen ook net zoveel goedkoper geworden, dus afgezien van de verhuiskosten moet dat kunnen toch?

En als je dat echt allemaal niet wilt, dan pak je tijdelijk de diesel weer en ga je ondertussen toch op zoek naar een andere oplossing.

Het scenario dat je schetst is behoorlijk zwart en echt niet van toepassing op 80% van de bevolking. En zelfs dan hoeft het nog geen ramp te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:14

ericplan

5180 Wp PV

Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:17:
[...]

[knip]..
Dat werkt ligt nu ineens op 45 km afstand van je 5 jaar geleden gekochte woning.

En dan?
We hebben het laten gebeuren dat het openbaar vervoer werd afgebroken, te duur, onrendabel, vies of om welke reden dan ook.

We hebben het laten gebeuren dat er bedrijventerreinen en kantoorparken gebouwd werden op plaatsen waar geen OV is.

We laten het gebeuren dat enerzijds heel veel kantoren leeg staan en dat er toch nog heel veel nieuwe kantoren gebouwd worden.

We laten het gebeuren dat bedrijven hun oude pand leeg achterlaten en weggelokt worden door subsidie op de bedrijfshuisvesting in een nieuwe gemeente. (vb. Plaspoelpolder Rijswijk, KPMG, Amstelveen)

Allemaal omdat we denken dat Nederland het kan doen zonder ruimtelijke ordening 8)7

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:32

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Mijn vrouw moest dit jaar februari noodgedwongen van baan veranderen (opleiding af, geen plek meer).
Ze is toen op 40 km afstand gaan werken omdat er in de buurt nog niks vrij was, ondertussen ogen open gehouden en 1 september begint ze bij haar nieuwe werk op 10km afstand.
Dit scheelt ons weer een auto á 1700 euro per jaar aan vaste lasten.

Er zijn dus 3 optie's:
- OV
- Huis dichterbij werk
- Werk dichterbij huis

Hier in de buurt werken er vele bij Hoogovens/Corus/Tata, daar gaat elke dag en elke shift een bus heen en weer.
Hij stopt bij bushalte's en rijd tot de werkplek, op tijd zijn is je eigen verantwoording.
Je hebt daar de keuze om reiskostenvergoeding te ontvangen(wat nooit echt toereikend is) of met de bus te gaan (wat voor jou gratis is en de baas een hoop vergoedingen scheelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

rube schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:27:
[...]

Je koopt een 2de hands redelijke fiets wat je anders betaald aan 1 maand auto kosten. Als je wilt kun je na 3 maanden van de uitgespaarde autokosten een e-fiets of scooter kopen.

Daarna spaar je iedere mand een paar honderd euro en je doet nog wat aan je conditie ook :-)

Als je je baan houd, prima. Niets aan de hand.

Verlies je je baan, dan kun je kijken of je een nieuwe baan kunt vinden. Ook al levert die een paar honderd euro minder per maand netto op, dat maakt niet uit want dat heb je net uitgespaard door die auto niet meer te gebruiken.

Wil je dat niet: dan is 45 km alsnog te doen op een E-scooter.
En anders kun je misschien nog car poolen met een collega en/of regelmatig thuiswerken.
Of, huis verkopen. Als je huis minder waard is geworden, dan heb je hopelijk toch ondertussen wel iets gespaard om dat op te vangen en een nieuw huis dichterbij je werkplek is ondertussen ook net zoveel goedkoper geworden, dus afgezien van de verhuiskosten moet dat kunnen toch?

En als je dat echt allemaal niet wilt, dan pak je tijdelijk de diesel weer en ga je ondertussen toch op zoek naar een andere oplossing.

Het scenario dat je schetst is behoorlijk zwart en echt niet van toepassing op 80% van de bevolking. En zelfs dan hoeft het nog geen ramp te zijn.
Het kan heel anders zijn, maar mijn gevoel zegt dat je de financiële ruimte hebt om bepaalde keuzen te maken.
Heb ik ook en heb die ook gemaakt.
Maar of iedereen in dezelfde situatie zit? Betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:32:
[...]
Het kan heel anders zijn, maar mijn gevoel zegt dat je de financiële ruimte hebt om bepaalde keuzen te maken.
Heb ik ook en heb die ook gemaakt.
Maar of iedereen in dezelfde situatie zit? Betwijfel het.
Ja, ondertussen hebben wij de ruimte om bepaalde keuzes voor ons makkelijker te maken.
En ja, daarin heb je gelijk, niet iedereen kan die keuzes even makkelijk maken.
Maar als mensen zeggen dat ze helemaal geen keuze hebben, dat geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

rube schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:12:
[...]

Ik weet het , het is geen beste, maar ik bedoelde het oplossen van het achterblijven van mensen zodat die bus niet optijd vertrekt.
Fiets zou prima kunnen of een brommertje oid, maar dat neemt niet weg dat die diesel blijft staan, dus ga ik nog meer fossiele brandstoffen verstoken en belangrijker.......kosten hebben.

In de afgelopen 10 jaar , 1 werkgever verkocht zijn bedrijf, 2e ging falliet, 3 ging dicht, half jaar ww, en nu weer een bedrijf wat niet top loopt, ik ben het geloof in de bedrijven een beetje kwijt, als ik elke keer van auto/trein/huis/of plaats zou wisselen kost het al met al meer als het me opleverd en kan ik beter thuisblijven denk ik.
Als je een vrij zekere baan hebt en je verwacht er nog 20 jaar te zitten zou ik a,la minuut verhuizen, als ik het dan op de fiets kan ging dat gebeuren...... maar die zekerheid heb ik de afgelopen 10 jaar zeker niet.

Ook nu denk ik wel aan een electrische auto, maar de hoge aanschaf + bankrek houd me tegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ja ja, en waar laten we die wagen dan? ......ok schorsen a 170,- maar waar stallen we hem? op zolder! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Rol-Co schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:41:
[...]
Ja ja, en waar laten we die wagen dan? ......ok schorsen a 170,- maar waar stallen we hem? op zolder! :+
Als je geen eigen oprit hebt, dan mag je hem misschien wel bij een kennis/vriend stallen. Of gebruik maken van een caravan stalling o.i.d. Dan zitten er wel wat kosten aan, maar die vallen waarschijnlijk in het niet bij het gebruik ervan. Je kan mij niet vertellen dat als je je een paar uurtjes zoek je hier geen oplossing voor kunt vinden die niet al te veel hoeft te kosten.

Oplossingen! problemen zijn er al genoeg ;)

Overigens, ik ben zelf echt niet heilig hoor, we hebben ook nog een auto en er zijn meer zaken die ik doe die niet duurzaam zijn. En ik geef toe dat ik bepaalde keuzes zelf ook nog niet wil maken, maar daar probeer ik wel naar toe te werken. Maar bij deze en ergelijkbare discussies gaat het mij erom dat mensen altijd bezwaren hebben en zeggen dat het niet kan en dat geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Tuurlijk is er wel een oplossing, maar dan is die besparing van een paar honderd euro weer weg, dan heb je er weinig aan buiten het verbruik van fossiele brandstoffen zoals jeroen zo mooi zegt. :)

een beetje stalling kost net zo veel als mijn verzekering per jaar.....dus ja.
als je hem ergens bij een kennis (lees boerderij of zo) kan stallen zou het werken.

een oplossing is er altijd wel, of het zin heeft een 2e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
ericplan schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:30:
[...]

We hebben het laten gebeuren dat het openbaar vervoer werd afgebroken, te duur, onrendabel, vies of om welke reden dan ook.

We hebben het laten gebeuren dat er bedrijventerreinen en kantoorparken gebouwd werden op plaatsen waar geen OV is.

We laten het gebeuren dat enerzijds heel veel kantoren leeg staan en dat er toch nog heel veel nieuwe kantoren gebouwd worden.

We laten het gebeuren dat bedrijven hun oude pand leeg achterlaten en weggelokt worden door subsidie op de bedrijfshuisvesting in een nieuwe gemeente. (vb. Plaspoelpolder Rijswijk, KPMG, Amstelveen)

Allemaal omdat we denken dat Nederland het kan doen zonder ruimtelijke ordening 8)7
We kunnen ook als de Amish gaan leven, die hebben geen van de hierboven genoemde punten laten gebeuren! (maar goed, dan zouden we deze discussie niet voeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:11
Het is niet dat ik denk dat "het niet kan", het is dat het een behoorlijk ongemak oplevert dat ik als te groot beschouw om het een realistische keuze te vinden.

Kijk, als we met zijn allen gedwongen worden omdat de auto onbetaalbaar is, dan "kan het" inderdaad. Maar we kunnen kiezen, vandaag de dag. Er is voor iedereen een verschillend moment is waarop men het "groene offer" te groot vindt worden. Hier wordt vaak gedaan alsof dat moment slechts uit lamheid of onwil erg dichtbij ligt, maar die mening deel ik niet.

Overigens, zoals ik al eerder eens heb gezegd; ik fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
jantje.vlaam schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:57:
[...]
We kunnen ook als de Amish gaan leven, die hebben geen van de hierboven genoemde punten laten gebeuren! (maar goed, dan zouden we deze discussie niet voeren)
Amish: met PV en internet en nog een paar aanpassingen, ik zie een gelijkenis met transition towns ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Echte Amish hebben geen PV en internet. Die hebben een paard en wagen ipv een auto (en meerdere vrouwen, dat weer wel :> ).
Maar goed.

Ik hoop wel dat als we sec naar inkomen kijken, met daaraan gekoppeld je vaste uitgaven, dat de trias energetica beperkt wordt tot 2 van de 3 onderdelen.

Realistisch zijn de dingen die in ieder geval te betalen zijn. Als je de pieken niet hebt om bijvoorbeeld PV op je dak te leggen, een warmteboiler aan te schaffen, je huis prima te isoleren dan houdt het gewoon op.

Als men dan de uitspraak maakt: "kan niet, bestaat niet", dan vind ik dit ongenuanceerd en erg kort door de bocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Schinnen-groen op 21-08-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:11:
Echte Amish hebben geen PV en internet. Die hebben een paard en wagen ipv een auto (en meerdere vrouwen, dat weer wel :> ).
Haha, ja is ook bij mij bekend (was zondagavond nog een doc. over op NG)
Realistisch zijn de dingen die in ieder geval te betalen zijn. Als je de pieken niet hebt om bijvoorbeeld PV op je dak te leggen, een warmteboiler aan te schaffen, je huis prima te isoleren dan houdt het gewoon op.
We hadden het hier over auto gebruik, niet PV e.d.
Maar ja, er zijn gevallen waar ik ook van mening ben dat die "pieken" er niet zijn.
Echter, in bijna alle gevallen denk ik dat je een keuze kunt maken tussen een nieuwe telefoon, vakantie, trui, uiteten, of (een gedeelte van) een 1ste PV paneel. Ook hier gaat het om keuzes.
Als men dan de uitspraak maakt: "kan niet, bestaat niet", dan vind ik dit ongenuanceerd en erg kort door de bocht.
Ja, dat is ook zo. Maar dat maakt de stelling vaak zo lekker duidelijk.

Laat ik het anders stellen als je niet hoeft te overleven, dus als je een eenvoudig dak boven je hoofd en eten kunt veroorloven, dan zijn de rest vaak keuzes en zeggen "kan niet" vind ik dan niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

rube schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:22:
[...]

Haha, ja is ook bij mij bekend (was zondagavond nog een doc. over op NG)

[...]

We hadden het hier over auto gebruik, niet PV e.d.
Maar ja, er zijn gevallen waar ik ook van mening ben dat die "pieken" er niet zijn.
Echter, in bijna alle gevallen denk ik dat je een keuze kunt maken tussen een nieuwe telefoon, vakantie, trui, uiteten, of (een gedeelte van) een 1ste PV paneel. Ook hier gaat het om keuzes.

[...]

Ja, dat is ook zo. Maar dat maakt de stelling vaak zo lekker duidelijk.

Laat ik het anders stellen als je niet hoeft te overleven, dus als je een eenvoudig dak boven je hoofd en eten kunt veroorloven, dan zijn de rest vaak keuzes en zeggen "kan niet" vind ik dan niet correct.
Een leermoment.
Nieuwe stelling:

Voor mensen die het zich kunnen veroorloven, zonder in de financiële problemen te komen, geldt:

"kan niet, berstaat niet". 8)

Er zijn in NEEderland best wel mensen om mij heen die in deze tijd moeite hebben om het hoofd boven water te houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Schinnen-groen op 21-08-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
haha, ook hier kunnen nog eindeloze discussies over gevoerd worden maar ik denk inderdaad dat het hiermee wel duidelijker is.

En nu op naar een duurzame samenleving, te beginnen bij onszelf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

rube schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:28:
haha, ook hier kunnen nog eindeloze discussies over gevoerd worden maar ik denk inderdaad dat het hiermee wel duidelijker is.

En nu op naar een duurzame samenleving, te beginnen bij onszelf 8)
My type of guy! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:03
Met een sneltreinvaart?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Nou, als ik naar mijn werk ga (ja, ik kan vaak thuis werken) heb ik de sprinter. Dat klinkt snel, maar is het niet :|

Hopelijk gaat het met de duurzaamheid sneller....

JeroenH, ik had je wel eerder verwacht in deze discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Rol-Co schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:49:
[...]

Het is ook niet aan mij om die oplossing te vinden, het ov wacht ook niet, dat klopt maar als het een werkbusje van het bedrijf zelf is zal het moeten.

De werkgever een busje laten rijden en dan ook nog elke 15 min? wat het jij voor een werkgever dan , de mijne houd al koffiegeld in als ik een dag vrij bent, die gaat echt geen bus laten rijden op zijn kosten elke 15 min , dat is een ding die ik zeker weet.
Zolang daar geen vette belasting aftrek of subsidie op zit gaat het nooit gebeuren.

Ik zal het nog erger maken voor je, ik rijd een kort stukje per dag (20) in een vervuilende diesel, de reden is dat het huidige financiele klimaat me de auto laat houden omdat div bedrijven sluiten of drastisch gaan korten en de kans bestaat dat je zo ineens een andere werkgever moet zoeken. Aangezien die niet altijd in de buurt zijn durf ik de diesel er nog niet uit te gooien. (heb 190km per dag gereden 2 jaar terug voor werk)
Mooie werkgever heb je dan als ie zulke geintjes flikt.

Maar die pendelbus hoeft natuurlijk niet de hele dag te rijden, alleen als de meute van en naar het werk gaat.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb me om twee redenen afzijdig gehouden in deze discussie:
  1. Ik begin het vermoeiend te vinden. Veel autobezitters zijn het sprekende voorbeeld van 'als je een hamer hebt lijkt elk probleem een spijker'. Elke keer weer precies dezelfde argumenten...
  2. In het kader van 'leading by example' ben ik vanochtend bezig geweest met een aantal sollicitaties, waarvan eentje in mijn woonplaats. Mijn huidige zich duurzaam noemende werkgever heeft namelijk in al zijn wijsheid besloten dat ik wordt overgeplaatst van een werkplek op 20km van mijn huis (fiets en OV geen probleem) naar 70km van mijn huis. Niet echt een gevalletje 'leading by example', zullen we maar zeggen. Maar ik werk dus zelf maar aan een duurzame oplossing. Als het allemaal loopt naar hoe het er nu uitziet ga ik tijd én geld overhouden. Het kan.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Erasmo schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:39:
[...]

Mooie werkgever heb je dan als ie zulke geintjes flikt.

Maar die pendelbus hoeft natuurlijk niet de hele dag te rijden, alleen als de meute van en naar het werk gaat.
Nou helemaal niet zo vreemd hoor, het gouden randje is er in nederland al een jaar of 15 af, alleen heeft de een er eerder "last" van als de ander.

en ja het koffiegeld waar we het over hebben is € 0.60 :) (ja ik weet het gaat nergens over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

JeroenH schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:44:
Ik heb me om twee redenen afzijdig gehouden in deze discussie:
  1. Ik begin het vermoeiend te vinden. Veel autobezitters zijn het sprekende voorbeeld van 'als je een hamer hebt lijkt elk probleem een spijker'. Elke keer weer precies dezelfde argumenten...
  2. In het kader van 'leading by example' ben ik vanochtend bezig geweest met een aantal sollicitaties, waarvan eentje in mijn woonplaats. Mijn huidige zich duurzaam noemende werkgever heeft namelijk in al zijn wijsheid besloten dat ik wordt overgeplaatst van een werkplek op 20km van mijn huis (fiets en OV geen probleem) naar 70km van mijn huis. Niet echt een gevalletje 'leading by example', zullen we maar zeggen. Maar ik werk dus zelf maar aan een duurzame oplossing. Als het allemaal loopt naar hoe het er nu uitziet ga ik tijd én geld overhouden. Het kan.
Precies wat ik bedoel. Als je qua opleiding, kennis en een evt. meewerkende partner, mogelijkheden hebt, kan je die gebruiken.

Heb je die niet, is het een ander verhaal. Dan zijn keuzes wat beperkter, zullen we maar zeggen.

Schaal van Maslow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Sja, keuzes. Ik kan nu inderdaad keuzes maken als gevolg van de situatie waarin we nu zitten. Maar die situatie is het gevolg van keuzes die we gemaakt hebben, niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:11:
Ho, ho, ho!

Datzelfde boze snode internet vertelt mij nota bene op een Amish America site dat die Amish helemaal niet meer zo rabiaat anti-tech zijn, sommigen een Facebook account hebben, sommigen mailen, en - websites beheren.

http://amishamerica.com/d...mputers-and-the-internet/

Amish en geen zonnepaneeltjes?

Ha!

Noot: dat is al uit 2007...

Quod erat demonstrandum

De wereld is altijd fascinerender dan ze lijkt...

... en neem nooit (meer) iets aan als "de waarheid" als je niet zelf ff verder kijkt dan je neus lang is... ;)

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Wat een interessante en leerzaam topic is dit toch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

zonnigtype schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:01:
[...]

Ho, ho, ho!

Datzelfde boze snode internet vertelt mij nota bene op een Amish America site dat die Amish helemaal niet meer zo rabiaat anti-tech zijn, sommigen een Facebook account hebben, sommigen mailen, en - websites beheren.

http://amishamerica.com/d...mputers-and-the-internet/

Amish en geen zonnepaneeltjes?

Ha!

Noot: dat is al uit 2007...

Quod erat demonstrandum

De wereld is altijd fascinerender dan ze lijkt...

... en neem nooit (meer) iets aan als "de waarheid" als je niet zelf ff verder kijkt dan je neus lang is... ;)
Als rode wijn ineens wit blijkt te zijn, noem ik dat geen rode wijn meer :*)

Dat zijn dus geen amish meer. Daar moet een andere naam voor worden verzonne"n: hi-tec Amish :+

Wieder eine Wahrheit gefunden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

e-Decentraal (waar een bekend ODE lid nogal over fulmineert, zie reacties onder dit bericht) op Energie+ site:
Om lokale duurzame energie verder te ontwikkelen moet de overheid voor 2015 de juiste randvoorwaarden creëren. Vooral op het gebied van wet- en regelgeving verwacht de alliantie dat de overheid ingrijpt. Zo moet onder meer salderen voor eigen gebruik mogelijk gemaakt worden voor een grotere groep energiegebruikers en -opwekkers, bijvoorbeeld op het gebied van groen gas en duurzame warmte.
Straks biogas terugleveren via mijn kookgasmetertje (G1,6) en warmte overschotten terug het warmtenet in proppen via de digitale Kamstrup stadswarmtemeter van monopolist Vattenfall?

Lijkt me leuk. Ik wens ze veel succes.

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Bron is vermeld, sorry.

[ Voor 118% gewijzigd door Schinnen-groen op 21-08-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Staat onder de onderstreepte link ( ** KLIK! **). Geciteerd op Energie+ site. In originele bericht van e-Decentraal staat het niet (ik neem aan dat het stukkie is geschreven n.a.v. een interview, maar er wordt wel vaker prematuur geciteerd wat niet zo bedoeld is).

http://www.energieplus.nl...il&utm_source=nieuwsbrief

* edit * kruispost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Een algemene vraag aan de bar (dit naar aanleiding van vragen van iets minder bedeelden qua inkomen in en rond Schinnen).

Stel je hebt een minimum inkomen, 1 inkomen, 2 jonge kinderen en dus weinig spek op de botten. Wat is dan de beste insteek om met energiebesparing je maandelijkse energielasten te verlagen?
Je woont in een huurhuis. Het verbruik is al op veel plaatsen behoorlijk teruggedrongen door o.a. tadapters, computergebruik, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:55:
Een algemene vraag aan de bar (dit naar aanleiding van vragen van iets minder bedeelden qua inkomen in en rond Schinnen).

Stel je hebt een minimum inkomen, 1 inkomen, 2 jonge kinderen en dus weinig spek op de botten. Wat is dan de beste insteek om met energiebesparing je maandelijkse energielasten te verlagen?
Je woont in een huurhuis. Het verbruik is al op veel plaatsen behoorlijk teruggedrongen door o.a. tadapters, computergebruik, etc.
Ik zou denken in de el-cheapo besparingen:
  • Radiatorfolie
  • buis-isolatie voor CV en warm water.
  • optimalisatie van de cv-ketel ( gratis :) )
  • Tochtstrips en tochtband overal rondom
  • Halogeenverlichting vervangen voor LED. ?
  • Voorzetglazen voor in de winter ( mits geen dubbel/HR glas )
  • Eventueel voorzetwanden plaatsen in de woonkamer op de el-cheapo manier met gipsplaat/balken/EPS?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Even het rijtje:

•Radiatorfolie: aanwezig
•buis-isolatie voor CV en warm water: zit er al in
•optimalisatie van de cv-ketel ( gratis ) kan dat via de woningvereniging, gratis?
•Tochtstrips en tochtband overal rondom: is al aangebracht
•Halogeenverlichting vervangen voor LED. ?: ze hebben geen halogeenverlichting
•Voorzetglazen voor in de winter ( mits geen dubbel/HR glas ): er zit al dubbel glas in de woning
•Eventueel voorzetwanden plaatsen in de woonkamer op de el-cheapo manier met gipsplaat/balken/EPS?: kan dat zomaar in een huurwoning? Geen idee.

Die had ik ook al aan de orde gesteld.
Andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-10 17:40

zo als mkleinman al vertelde.

het voorschot niet aanpassen op het nieuwe gebruik.
meteen een spaarpotje voor iets te doen na een jaar.
dan kom je elk jaar een stapje verder.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:05:
•optimalisatie van de cv-ketel ( gratis ) kan dat via de woningvereniging, gratis?
gratis via de woningbouwvereniging kan alleen als je het zelf doet.
het hoeft geen halogeen verlichting te zijn.
een 60W gloeilamp bespaart ook al aardig.
•Eventueel voorzetwanden plaatsen in de woonkamer op de el-cheapo manier met gipsplaat/balken/EPS?: kan dat zomaar in een huurwoning? Geen idee.
geen probleem, maar maak het zo dat je het makkelijk weer kunt verwijderen.
(een paar goede dikke gordijnen doen ook al wonderen, niet over de radiators laten vallen natuurlijk, maar er achter.)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Misschien een nieuw fenomeen: een minimum inkomen.
Dan wil/kan je geen spaarpotjes aanleggen. Dan is elke euro een half brood.

Een soort dagelijks overleven dus. Zelfs met al die mooie subsidies in Nederland.

Zij zoeken naar nul-budget oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:05:
Even het rijtje:

•Radiatorfolie: aanwezig
•buis-isolatie voor CV en warm water: zit er al in
•Tochtstrips en tochtband overal rondom: is al aangebracht
•Voorzetglazen voor in de winter ( mits geen dubbel/HR glas ): er zit al dubbel glas in de woning

Die had ik ook al aan de orde gesteld.
Andere opties?
Warmte binnenhouden. Gordijn bij de voordeur maken als er geen afgesloten halletje is. Gordijn in het trapgat, zodat er geen warmte verloren gaat naar de 1e verdieping of (nog erger) de zolder. Douchetimer bij de douche. En uiteraard, nog niet genoemd, standby killers.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

ericplan schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:14:
[...]

Warmte binnenhouden. Gordijn bij de voordeur maken als er geen afgesloten halletje is. Gordijn in het trapgat, zodat er geen warmte verloren gaat naar de 1e verdieping of (nog erger) de zolder. Douchetimer bij de douche. En uiteraard, nog niet genoemd, standby killers.
Gordijn bij de voordeur was het eerste wat ze gedaan hadden. Er is geen echte zolder. Douchetimer kost geld, dus ze gaan gewoon minder vaak onder de douche. Boven staat geen verwarming aan, maar als je de bovenverdieping gaat afsluiten wordt het wel erg "vriezering"in de winter (is boven al koud genoeg).

Oh ja, alles wordt gewoon uitgezet met een schakelaar, dus geen stand by killers nodig. Behalve de CV ketel en de ijskast dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Schinnen-groen op 21-08-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 16:41
Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:13:

Een soort dagelijks overleven dus. Zelfs met al die mooie subsidies in Nederland.

nul-budget is meer het gebruik in kaart brengen en aanpassen:
er kan vast iemand een wattcher uitlenen of mischien zelfs een warmtebeeldfoto maken of met een ir-thermometer door het huis.

douchen max 5min?
koken met deksel?
koelkast minimaal open laten staan,
koelkast en vriezer ontdooien en op min temp?
verwarming lager zetten en kleding aanpassen,
Kijk ook eens naar het huishoudgeld voor eten dit is vaak een groter uitgave dan energie maar verspilling is vaak veel hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:13:

je ziet het steeds meer verschijnen in nederland.
in de v.s. hebben ze er een term voor.
1000 dollar baan.

of te wel nog minder als minimum loon.
heb jaren zo geleefd (was wel de tijd van mijn leven, ik zou het zo weer doen als ik wat jonger was.)
een baan waarmee je niet genoeg uren haalt om eigenlijk van te kunnen leven.
en geen centen van wat voor uitkering dan ook.
je leert dan wel goedkoop te leven.
(aardig wat weken goed kunnen eten uit eigen tuin.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

marz01 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:20:
[...]

nul-budget is meer het gebruik in kaart brengen en aanpassen:
er kan vast iemand een wattcher uitlenen of mischien zelfs een warmtebeeldfoto maken of met een ir-thermometer door het huis.

douchen max 5min?
koken met deksel?
koelkast minimaal open laten staan,
koelkast en vriezer ontdooien en op min temp?
verwarming lager zetten en kleding aanpassen,
Kijk ook eens naar het huishoudgeld voor eten dit is vaak een groter uitgave dan energie maar verspilling is vaak veel hoger
Nooit een minimum inkomen gehad? Zoek eens op wat een minimum inkomen is, qua geld tegenwoordig.
Voorstellen zijn prima, maar ze lopen al met dikke truien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

migjes schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:21:
[...]

1000 dollar baan.

heb jaren zo geleefd (was wel de tijd van mijn leven, ik zou het zo weer doen als ik wat jonger was.)
Je snapt het!!

Echter: met vrouw en twee kinderen en geen uitzicht op verbetering?

Ik heb zelf ook een drietal jaren in deze gelukkige omstandigheid mogen leven in mijn jonge jaren.

Leermomenten, leermomenten...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Vorige week nog meegemaakt bij kennissen.

Aardappels koken met de deksel schuin op de pan en de aardappels ruim onder water. En het dan gek vinden dat het zo lang duurt voor de aardappels gaar zijn.....

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Volgens mij is het meeste al genoemd mbt energie.

Inkomen: zoals je zelf al aangaf is elke Euro er een bij zulke lage inkomens. Uitgaven dus echt heel kritisch (laten) bekijken (ja, zelfs al hebben ze dat zelf gedaan, iemand anders ziet misschien andere mogelijkheden).
En is er wellicht een manier om het inkomen te verhogen?

Het volgende is weliswaar geschreven door iemand uit de USA en niet speciaal voor mensen met een minimum inkomen, maar wel interessant en wellicht een aantal tips (ook in het algemeen):
http://earlyretirementextreme.com/how-i-live-on-7000-per-year.html

Edit: tomaten en wat andere zaken binnen als hangende tuin verbouwen? (hebben ze een tuin/balkon?)

[ Voor 7% gewijzigd door rube op 21-08-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

migjes schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:21:
[...]

1000 dollar baan.

Ik denk dat we elkaar snappen. Vroeger, ergens tussen 17 en 23 jaar zo'n zelfde periode gehad. Dat vormt de geest.

Maar voor die gasten waarover ik het heb is dat natuurlijk geen oplossing.

Over besteding van je inkomen heb ik nog steeds een (leuke) discussie met mijn betere helft.
Dat houdt de relatie levendig, denk ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Nog een paar die geld kunnen opleveren.
Digitenne in plaats van kabel TV, scheelt toch al gauw EUR 10,- per maand. Vaste telefoonaansluiting opzeggen en alleen mobiel bellen of VOIP met ADSL, kan geld opleveren of meer gemak bij dezelfde uitgave.
Contracten bij energiemaatschappijen nalopen. Overbodige verzekeringen stoppen, ziektekostenverzekeringen nu gaan bekijken op dekking en gewenst pakket, zodat je in december rustig je keus kan maken.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat we elkaar snappen. Vroeger, ergens tussen 17 en 23 jaar zo'n zelfde periode gehad. Dat vormt de geest.

Maar voor die gasten waarover ik het heb is dat natuurlijk geen oplossing.

Over besteding van je inkomen heb ik nog steeds een (leuke) discussie met mijn betere helft.
Dat houdt de relatie levendig, denk ik >:)
o ik heb dat veel langer gedaan.

wat dacht je van een paar kippen.
voor een paar centen heb je dan een aantal maanden eieren.
en daar na kun je een aantal dagen kip eten. jummie stuk beter als uit de supermarkt.
dan kom je er weer achter dat kip uit 2 kleuren vlees bestaat.
wij hadden met ons 2e, elk jaar 3 of 4 kippen.
(wel gedacht aan varkentje, maar nooit gedaan.)

het grootste probleem met een krappe kas is dat mensen het stiekem toch gaan compenseren.
door b.v. een extra zakje chips of reep chocola. en eigenlijk is dat heel erg duur.
door wat kruiden te verbouwen in de tuin kun je zelfs goedkoop eten lekker maken.
en het gevoel van eigenwaarde opkrikken.
(word vaak niet gezegd, de ego van de mens houd het tegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

ericplan schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:48:
Digitenne in plaats van kabel TV, scheelt toch al gauw EUR 10,- per maand. Vaste telefoonaansluiting opzeggen en alleen mobiel bellen of VOIP met ADSL, kan geld opleveren of meer gemak bij dezelfde uitgave.
Contracten bij energiemaatschappijen nalopen. Overbodige verzekeringen stoppen, ziektekostenverzekeringen nu gaan bekijken op dekking en gewenst pakket, zodat je in december rustig je keus kan maken.
Been there, did that. Alle verzekeringen en abbo's zijn nagelopen en indien nodig aangepast.
TV + telefonie voor het laagste tarief, overstappen op een andere energieprovider gebeurt elk jaar. alleen de meest noodzakelijke verzekeringen. Idem voor de ziektekostenverzekering.

Ik zou geen andere zaken meer weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:41
ericplan schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:48:
Wat vaak ook helpt, belastingaangifte op een juiste wijze doen. De juiste toeslagen / uitkeringen / kortingen aanvragen. Volgens mij zijn er velen die nauwelijks gebruik maken van de juiste voorzieningen.

Voorbeeld: kennis woont alleen in een flat, betaalde teveel voor riool en waterschap. Als je alleen woont krijg je hier een fikse korting.
Op eten kunnen ook velen besparen. Ik woon in de provincie, hier kun je aardappels, uien wortels etc.. voor bijna niets bij de boer ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Ik vul al jaren de belastingaangifte in, Ben zeer goed op de hoogte van alle mogelijkheden. Indien ik twijfel, heb ik gelukkig wat backups die het allemaal precies weten.

Het feit dat je in bijvoorbeeld Groningen de piepers gratis krijgt, wil nog niet zeggen dat die ook in Limburg zijn af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
FicoF schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:56:
[...]
Op eten kunnen ook velen besparen. Ik woon in de provincie, hier kun je aardappels, uien wortels etc.. voor bijna niets bij de boer ophalen.
das waar ook.
een paar keer per jaar langs de boer voor een flinke zak.
dat deed ik vroeger ook.

op dit moment zijn er best wel wat bosbessen te vinden in de gebieden om me heen.
en straks beginnen de padenstoelen weer.
(dit doe ik nog steeds. :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:00:
Ik vul al jaren de belastingaangifte in, Ben zeer goed op de hoogte van alle mogelijkheden. Indien ik twijfel, heb ik gelukkig wat backups die het allemaal precies weten.

Het feit dat je in bijvoorbeeld Groningen de piepers gratis krijgt, wil nog niet zeggen dat die ook in Limburg zijn af te halen.
geen piepers klopt.
maar limburg heeft wel andere dingen.
kersen/appels (appelstroop)
en waarschijnlijk wel meer dingen als in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Uitgave patroon is al veel over gezegd.

Is er een mogelijkheid om inkomen op een of andere manier te vergroten? Wellicht niet voor geld, maar dan "ruilen" of zoiets als noppes zie noppes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Stoppen met roken en stoppen met bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

migjes schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:04:
[...]

geen piepers klopt.
maar limburg heeft wel andere dingen.
kersen/appels (appelstroop)
en waarschijnlijk wel meer dingen als in Groningen.
Ik ben geen goeie katholiek, maar toch even een reactie op je post: JEZUS!!!

We hebben het hier over dagelijkse voeding (kersen/appels/stroop??? wat voer jij je kinderen elke dag?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

rube schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:08:
Uitgave patroon is al veel over gezegd.

Is er een mogelijkheid om inkomen op een of andere manier te vergroten? Wellicht niet voor geld, maar dan "ruilen" of zoiets als noppes zie noppes.nl
Alweer iemand (no offence!!) die dit soort situaties niet echt kan inschatten.

Het is ook f*cking moeilijk om te begrijpen dat je niet gewoon de winkel in kan om brood en beleg te kopen.
Ik heb daar ook best wel "vele leermomenten" voor nodig gehad.

En wat "Eine Wahrheid" beteft: meerderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

jantje.vlaam schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:09:
Stoppen met roken en stoppen met bellen.
Ze roken al jaren niet meer, vanwege de kosten.
Bellen zit in hun abbo. Haar dat doen ze ook al minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:16:
[...]
Alweer iemand (no offence!!) die dit soort situaties niet echt kan inschatten.
hmm, als ik dit blijkbaar niet zo goed in kan schatten, kun je me dan uitleggen waarom hij/zij wellicht niet iets (een dienst) kan doen waar een ander blij mee is en zo "noppes" verzameld die ze zelf kan gebruiken voor iets?

Is het een gebrek aan tijd, kennis of gaat het je erom dat de "noppes" voor hem/haar niet nuttig ingewisseld kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Ik weet te weinig over de situatie van de desbetreffende familie, maar hier in Oisterwijk is een erg ruimhartig miniumabeleid. Per gezin kan er dan wat extra gedaan worden voor de kinderen (zoals sporten). Als de nood erg hoog is kunnen ze nog aankloppen bij een liefdadigheidsinstelling waar de gemeente mee samen werkt.

Maar werken beide ouders of kan dat niet? Anders iets anders verzinnen om de inkomstenkant te verbeteren! Dat is beter dan bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:00:
Het was een voorbeeld. Ik weet toch niet waar iedereen woont. In elk gedeelte van Nederland zul je wel wat eetbaars kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

migjes schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:53:
[...]

o ik heb dat veel langer gedaan.

wat dacht je van een paar kippen.
voor een paar centen heb je dan een aantal maanden eieren.
en daar na kun je een aantal dagen kip eten. jummie stuk beter als uit de supermarkt.
dan kom je er weer achter dat kip uit 2 kleuren vlees bestaat.
wij hadden met ons 2e, elk jaar 3 of 4 kippen.
(wel gedacht aan varkentje, maar nooit gedaan.)

het grootste probleem met een krappe kas is dat mensen het stiekem toch gaan compenseren.
door b.v. een extra zakje chips of reep chocola. en eigenlijk is dat heel erg duur.
door wat kruiden te verbouwen in de tuin kun je zelfs goedkoop eten lekker maken.
en het gevoel van eigenwaarde opkrikken.
(word vaak niet gezegd, de ego van de mens houd het tegen)
Kippen op een flat, fun.
Varkentje ook, dubbel fun.

Ja, die minima, daar moet je eigenlijk toch maar even van af. Vreten die gasten toch stiekem een zak chips, of nog erger een stuk chocola. Tokki volk, weg ermee.

Nee hoor, HBO opleiding en een Tia gehad. Als je maar lang genoeg wacht, wordt het leven heel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:25:
[...]

Nee hoor, HBO opleiding en een Tia gehad. Als je maar lang genoeg wacht, wordt het leven heel anders...
Is er aan de woning nog iets te verbeteren? Tonzon kost bijvoorbeeld niet veel maar zou wel in het comfort en dus de stookkosten kunnen schelen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

ericplan schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:28:
[...]

Is er aan de woning nog iets te verbeteren? Tonzon kost bijvoorbeeld niet veel maar zou wel in het comfort en dus de stookkosten kunnen schelen.
Nee, helaas. Alle mogelijkheden zijn volgens mij gebruikt. Ergens houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Laatst online: 20-08 20:26

WoudseHoeve

Hobby Boer

Schinnen-groen schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:32:
[...]
Nee, helaas. Alle mogelijkheden zijn volgens mij gebruikt. Ergens houdt het op.
Maar wacht eens even, ik vind de opmerking "Inkomen verhogen" een zeer juiste.
Mogelijk dat niet beide ouders (fulltime)kunnen werken maar kinderen mogen ook wel wat doen voor de kost.
Ik heb als kind voor mijn eigen zakgeld moeten zorgen, en als mijn kinderen wat willen welke buiten het normale (lees: beschikbare budget) valt dan mogen ze daar zelf voor gaan werken (s'avonds, weekend, krantjes). Dat hoeft zeker niet ten koste van hun school te gaan, integendeel ze leren ervan!
Als een gezin in een situatie is dat de hoofdkostwinner niet voldoende kan verdienen vind ik het niet raar als de partner en kinderen meehelpen indien mogelijk.

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

4, 6 en 7 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:49
ericplan schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:33:
[...]

Vorige week nog meegemaakt bij kennissen.

Aardappels koken met de deksel schuin op de pan en de aardappels ruim onder water. En het dan gek vinden dat het zo lang duurt voor de aardappels gaar zijn.....
Aardappels koken doe je met water eronder, niet met water eromheen. Groente net zo.

Sinds ik vorig jaar in de Ikea-catalogus een stoompan zag staan gewoon eentje gehaald, kook nu al ruim een jaar met stoom. Eten is veel lekkerder, eten is veel sneller klaar en zolang het water in de onderste pan niet droogkookt fikt er ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

_JGC_ schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:05:
[...]
Aardappels koken doe je met water eronder, niet met water eromheen. Groente net zo.
Sinds ik vorig jaar in de Ikea-catalogus een stoompan zag staan gewoon eentje gehaald, kook nu al ruim een jaar met stoom. Eten is veel lekkerder, eten is veel sneller klaar en zolang het water in de onderste pan niet droogkookt fikt er ook niks aan.
Ik heb jaren gekookt met een snelkook pan, veel sneller met veel minder energie en je kan in twee lagen koken ( aardappelen onder groente boven). Ook blijven de vitaminen beter bewaard. Ook bv stoof vlees is in 20 min klaar op het zelfde kleine pitje. Een pan is wel "duur" maar vaak te vinden bij een kringloop of op marktplaats. Alleen opletten of de rubberen ring nog heel is.
Trouwens water koken met een "waterkoker" ipv op het gas is ook zuiniger. Laatst nog ergens een test van gezien...?

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
WoudseHoeve schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:14:
Trouwens water koken met een "waterkoker" ipv op het gas is ook zuiniger. Laatst nog ergens een test van gezien...?
http://www.solarwebsite.nl/2008/11/fluitketel-vc-waterkoker/

(Ik moet de proef nog eens nauwkeuriger overdoen, en ook met de magnetron erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Dus niet uitzichtloos, maar nu valt het niet mee dat begrijp ik. Is ook moeilijk aan kinderen uit te leggen waarom dingen niet kunnen die wel kunnen bij andere kinderen.

Trouwens een groot deel van mijn inboedel komt van kringloop, marktplaats of Ikea (in die volgorde). Ik beschouw het duurzaam om goederen te kunnen gebruiken die anderen niet meer nodig hebben of niet meer mooi vinden.
(Edit: en een stuk goedkoper!!)

[ Voor 3% gewijzigd door WoudseHoeve op 21-08-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:49
WoudseHoeve schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:14:
[...]

Ik heb jaren gekookt met een snelkook pan, veel sneller met veel minder energie en je kan in twee lagen koken ( aardappelen onder groente boven). Ook blijven de vitaminen beter bewaard. Ook bv stoof vlees is in 20 min klaar op het zelfde kleine pitje. Een pan is wel "duur" maar vaak te vinden bij een kringloop of op marktplaats. Alleen opletten of de rubberen ring nog heel is.
Komt in principe neer op hetzelfde als wat ik heb, verschil is dat mijn stoompan niet met hogedruk werkt. Ik gooi er meestal een liter water uit de fluitketel in, 2 korfjes erop en vervolgens op laag vuur een minuut of 20 laten stomen.

Wat waterkoker vs gas betreft: hangt van je waterkoker en de hoeveelheid water af. Een fluitketel koelt met grote hoeveelheden water sneller af dan een waterkoker en is daardoor een stuk minder zuinig als je veel water gaat koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

_JGC_ schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:23:
[...]
Komt in principe neer op hetzelfde als wat ik heb, verschil is dat mijn stoompan niet met hogedruk werkt. Ik gooi er meestal een liter water uit de fluitketel in, 2 korfjes erop en vervolgens op laag vuur een minuut of 20 laten stomen.

Wat waterkoker vs gas betreft: hangt van je waterkoker en de hoeveelheid water af. Een fluitketel koelt met grote hoeveelheden water sneller af dan een waterkoker en is daardoor een stuk minder zuinig als je veel water gaat koken.
De snelkookpan is goedkoper omdat door de hogere druk het kookproces veel sneller gaat. Je hebt daarnaast minder energie nodig omdat het dichte deksel voorkomt dat veel energierijke stoom de pan verlaat. Er ontsnapt slechts een beetje omdat je hem net op de max druk houd en het overdruk ventiel ietsje opengaat. Als je het een beetje timed dan kan het nog beter omdat indien je op tijd het gas uitzet tijdens het afkoelen daarna de laatste kookfase plaatsvind en het gerecht klaar is op het moment dat de pan drukloos is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik zie nu net dat een niet nader te noemen Leidenaar vorige week mijn mooie woonplaats heeft doorkruist met de ligfiets :P Jammer dat ik het niet eerder wist anders had ik hem de mooiste PV'tjes van Winterswijk kunnen laten zien :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:28
WoudseHoeve schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:18:
[...]

Dus niet uitzichtloos, maar nu valt het niet mee dat begrijp ik. Is ook moeilijk aan kinderen uit te leggen waarom dingen niet kunnen die wel kunnen bij andere kinderen.
Dat hoort gewoon bij de opvoeding. Kinderen die altijd alles krijgen worden vaak vervelend, arrogant en onuitstaanbaar... Dus zelfs als je geld hebt als water kan het geen kwaad om regelmatig "Nee" te verkopen.

En dingen als "gratis" telefoon bij je abo / verlenging, terwijl je oude telefoon nog prima voldoet. Daar trappen ook nog veel te veel mensen in.

Echte armoede bestaat ook niet in Nederland. Genoeg verhalen gehoord van mn moeder (jongste in een gezin van 8) over 4e hands schoenen. Zomervakantie: met de fiets naar een meertje en dan in de open lucht slapen. 2 kinderen per bed, wat wel handig was, want zonder verwarming werd het snachts erg koud. 1x per week vlees eten. Wassen met de hand, met water uit de pomp. Om de beurt in bad, in hetzelfde water.
En die vonden zichzelf niet arm. En vergeleken met mensen nu, waren ze toen verschrikkelijk duurzaam...

Tegenwoordig ben je al zielig als je geen HDTV hebt, je kinderen geen merknaam sportschoenen dragen en geen 3DS hebben. Als je zelf geen smartphone hebt van maximaal 2 jaar oud. Je geen auto kan betalen, je je boodschappen bij de aldi moet doen, of je niet naar de middellandse zee op vakantie kan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

ericplan schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:03:
[...]

Je ziet het wel erg negatief. De werkgever kan er ook voor gezorgd hebben dat het vervoer aantrekkelijk is, genoeg zitplaatsen, airco enz.
Is een kwestie van cultuur. In Zwitserland bijvoorbeeld is het zeer ongebruikelijk om met eigen vervoer naar je werk te gaan.
Ik heb bij NedCar in Born gewerkt. Daar waren er meerdere bussen die in verschillende plaatsen mensen oppikten. Ik moest wel om 05:00 2,2km verder weg opstappen bij de vroege dienst. Dus dagelijkse een stukje rennen was wel nodig :)

Het was een volwaardige touringcar., dus luxe genoeg.

Je woont in een huurhuis. Het verbruik is al op veel plaatsen behoorlijk teruggedrongen door o.a. adapters, computergebruik, etc.
Voedselbank, bijzondere bijstand, kledingbank. Is er een maatschappelijk werker er mee aan de slag? Ik begrijp dat jij veel weet, wellicht weten de specialisten meer?

Trouwens over abbo opzeggen: vaak is een pakket goedkoper.

Zijn beide ouders/verzorgers aanwezig en zo ja, waarom geen inkomen? Wat zijn de maandcijfers voor g/w/l? Wat voor soort woning?

[ Voor 41% gewijzigd door PcDealer op 21-08-2012 19:52 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Iets lichters even tussendoor van de satirische website de Speld, een heuse Stemwijzer.
http://www.speld.nl/2012/08/21/de-speld-stemwijzer/

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
ericplan schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:25:
Iets lichters even tussendoor van de satirische website de Speld, een heuse Stemwijzer.
http://www.speld.nl/2012/08/21/de-speld-stemwijzer/
Die site is al dood, wat een performace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
PcDealer schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:25:
[...]

Voedselbank, bijzondere bijstand, kledingbank. Is er een maatschappelijk werker er mee aan de slag? Ik begrijp dat jij veel weet, wellicht weten de specialisten meer?

Trouwens over abbo opzeggen: vaak is een pakket goedkoper.

Zijn beide ouders/verzorgers aanwezig en zo ja, waarom geen inkomen? Wat zijn de maandcijfers voor g/w/l? Wat voor soort woning?
Achtergrond info is inderdaad handig. Sinds wanneer kan er niet meer gewerkt worden, wat is nog wel mogelijk en dergelijke. Zijn de mensen kerkelijk? Anders eens aankloppen bij de diaconie?

--overigens ga ik hiermee redelijk offtopic--

[ Voor 3% gewijzigd door FicoF op 21-08-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Laatst online: 16:59
kerk staat vaak bij een kroeg, in dit geval een duurzame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 15:56
Hoe lang zou ik nog moeten wachten op mijn PV-subsidie? Op 3 juli aanvraag per e-mail met het beruchte formulier ingediend.
(PV ligt ondertussen al wel ruim een maand te produceren)

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:07

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

hansvk schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:14:
Hoe lang zou ik nog moeten wachten op mijn PV-subsidie? Op 3 juli aanvraag per e-mail met het beruchte formulier ingediend.
Hier ook nog geen bericht. Dit is ook de laatste keer dat ik aanspraak op een subsidie maak, wat een werk en ellende :F

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

3 juli per mail(2x) en fax aangevraagd,
5-juli per brief en digitaal
week geleden binnen.

Heb je een bevestiging gekregen?
Kan je wel inloggen en je aanvraag zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Ik heb destijds een bevestiging per e-mail ontvangen. Heb even gekeken in het eLoket van Agentschap NL en bij "Mijn Overzicht" staat geen aanvraag vermeld. Lijkt me op zich niet vreemd, omdat de aanvraag met een pdf-formulier per e-mail is ingediend. Zal nog wel in de stapel "nog af te handelen" liggen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duinsel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 10:32
hansvk schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:58:
Ik heb destijds een bevestiging per e-mail ontvangen. Heb even gekeken in het eLoket van Agentschap NL en bij "Mijn Overzicht" staat geen aanvraag vermeld. Lijkt me op zich niet vreemd, omdat de aanvraag met een pdf-formulier per e-mail is ingediend. Zal nog wel in de stapel "nog af te handelen" liggen.
Bij mij hetzelfde, 1x pdf formulier, bevestiging van ontvangst per email, verder nog niks. Ik denk dat het 'normaal' is dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Een advertentie in de krant van ik meen Eon die wel redelijk goed samenvat waarom dit soort subsidies geen goed idee is:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/50384722/IMG_20120821_142716.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

duinsel schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:07:
[...]

Bij mij hetzelfde, 1x pdf formulier, bevestiging van ontvangst per email, verder nog niks. Ik denk dat het 'normaal' is dus.
Van een collega die ze heeft gebeld heb ik gehoord dat ze binnen 1 tot 2 weken de hele berg dubbelen zullen hebben weggewerkt. We zullen zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 06-10 20:11
JeroenH schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:44:
Een advertentie in de krant van ik meen Eon die wel redelijk goed samenvat waarom dit soort subsidies geen goed idee is:

[afbeelding]
Subsidie zoals die er nu ligt heeft niets met een duurzame visie te maken, dat ziet iedereen. Ook zorgt de run en beperkte aanbod van de subsidie er voor dat meer mensen afhaken dan werkelijk meedoen (misschien nu blijkt dat er eigenlijk geen run op is dat meer mensen nog een poging gaan doen).

Maar, anderzijds, wees opportunistisch - pak de subsidie gewoon mee. Ik heb vorige week besteld en gegokt dat er nog wat in de pot zou zitten en ik had 'mazzel'.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Verhaal up nul.nl over de invoer van elektriciteit ....
Moeten ze hier maar meer betalen voor onze zonnestroom.
Maar die 0.125 euro per kWh lijkt me vreemd, zonder EB is het zelfs hoog ?
Als ik 0.125 Euro voor een kWh krijg leg ik snel nog wat daken vol met paneeltjes ......
Iemand die dat begrijpt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

5 dagen geleden gepost. Met alle toen bekende details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Die pagina op Agentschap NL heb ik uiteraard goed doorgelezen. Maar ja, was al weer bijna een week geleden he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:35

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Petje72 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:33:
De oprichters van Greenchoice zijn echt een stel boeven geweest :( Ze noemen zichzelf gewoon Dagobert en Boris Boef !

Quote uit hun emailwisseling:
In weer een andere e-mail van de heer [Y] aan de heer [X] staat:
“Oom Dagobert,
De eindnota score was 11.100 euro
Boris Boef.”

Bron: http://www.nma.nl/images/...choice%20(1)22-201314.pdf

Als klant van Greenchoice heeft mijn vertrouwen in Greenchoice een klein deukje opgelopen, maar ik blijf wel klant. Sinds begin 2012 zijn er nieuwe directeuren aangesteld. Ik neem aan dat die goed in de gaten worden gehouden.
Mmm, ik wilde vorig jaar overstappen toen het hele zaakje in het nieuws kwam, even gewacht maar hoe meer er van dit boven water kwam hoe minder ik er over nadacht om over te stappen. Tot 1 maand geleden, ik dacht we zullen weer eens kijken. En dan krijg je het verhaal weer van de echtgenoot van X? Y? die in de gemeenteraad zit en geen melding heeft gedaan van haar nevenactiviteit 7(8)7 :r
Hoe dom/naïef/corrupt kun je zijn als stroman (sorry echtgenoot) want het eigenaarschap is er nog steeds en ze worden niet verder juridisch vervolgt want ze zouden al zo geleden hebben......... 7(8)7

Nee, leuk die (vroegere?) tekstregel onze directeuren verdienen niet meer dan XX per jaar :+

Hulde aan de interne mensen die dit openbaar hebben gemaakt (aanname aan de hand van de feiten en uitspraak) nadat het intern niet lukte om het aan de kaak te stellen. *O*

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Pagina: 1 ... 51 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.