In deze fase nog geen rechtbijstand, pas als de eindafrekening "hard" is, (je onderbouwing afwijzen en vasthouden dat eindafrekening juist is) want Essent heeft nog een paar disclaimers op de achterzijde staan_JGC_ schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:44:
[...]
Weet niet of je rechtsbijstand hebt, maar evt kan je die erachteraan sturen. Vraag me alleen af of die voor een paar tientjes moeite gaan zitten doen
Meterstanden schatten zodat het ze goed uitkomt zijn leveranciers overigens goed in... zo schat Eneco mij op 1777m3 gas voor 2012, terwijl ik daar vorig jaar met 1492 en een prognose van 1611 voor dit jaar bij mindergas.nl toch ruim onder zit. Maargoed, is nog altijd beter dan de 3500m3 die de vorige bewoners er per jaar doorheen stookten...
Als je de uitvlucht routes bij elkaar neemt is zo'n eindafrekening een beetje "handje klap"onderhandelen tot deze op werkelijke verbruik/afname is teruggebracht.Corrigeren van de rekening
Essent houdt zich het recht voor te corrigeren in het geval van toegepaste verbruikschattingen, zelfopnames of kennelijke vergissingen
De oude GC leiding is door de Nma op de vingers getikt voor deze praktijken en Essent is druk bezig om zich in de picture te werken als ik kijk naar het circus rond 2 van mijn 3 aansluitingen, nummer 3 kom nog, met 6,2kWp PV wil je niet bij Essent zitten voor saldering.
Moet ik eerst snappen wat ze schrijven, die eerste zin van het antwoordt

als je over de 5000kWh gaat nul saldering voor de volledige teruglevering???????
Welke vergoeding biedt Essent boven een grens van 5000 kWh?
Essent geeft een jaarlijkse teruglevering boven 5000 kWh voor de volledige teruglevering. Dit is een inkoopprijs (gemiddelde APX waarde) vermenigvuldigd met een dempingfactor van 0,7 vergoed. Hierover wordt geen BTW en energiebelasting vergoed.
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant