Volgens wikipedia was het autobezit in 2007 297 auto's per 1000 inwoners. Die staan overigens niet allemaal op het eiland, een aantal bewoners heeft de auto in Harlingen staan.hansdegit schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:40:
Het eiland telt ongeveer 1100 inwoners. Waar wil je als inwoner naartoe met de auto? Laat ik het anders stellen: de keren dat ik er geweest ben ben ik ongeveer 10x ingehaald / tegemoetgereden door een auto. Dus ook als je qua aantal gelijk hebt, gebruiken ze hun blik heel weinig (in mijn ogen).
Veel auto's die je wel ziet zijn het bagagevervoer, een aantal onderhoudsdiensten, staatsbosbeheer en de gemeente. De eilanders zijn vaak op zondag, als er niet gevlogen mag worden, met hun auto op de Vliehors te vinden. In vergelijking met mijn woonplaats is het verkeer uitzonderlijk rustig. Deze vakantie niet één keer een sirene van de ambulance gehoord. Het enige verkeerslicht staat bij de veerbootsteiger waar je bij rood licht niet de steiger op mag rijden (omdat er dan geen boot ligt).
A'dam PVOutput