ollie1965 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:45:
Ik volg je wel, maar zoals je weet ben ik ook erg Ozzie minded en lees/kijk op zeer frequente basis het nieuws daar. Dus ik volg meerdere bronnen (zoals je mijn links in de reply's hebt kunnen zien in de afgelopen challenge).
Heel goed

Als je tips hebt, heel graag! Het is soms lastig alle obscure bronnen te vinden.
Wat ik mis in de WSC is een teampresentatie/blog/logging (ook realtime tijdens de race (de dekking is te laag om dat ook mobile te doen)) door WSC gehost/ondersteund maar ja aangezien ooit de race gestart is voor de promotie van SA (door de Tourist Board)
Nu is het (geloof ik) onderdeel van de motorsport board, ik weet ook nog steeds niet hoe ze het allemaal funden (wie weet hebben ze de middelen niet). Maar een eigen pagina en een blog zou toch wel te doen moeten zijn, vooral de kleinere teams kunnen hiermee enorm gebaat zijn.
Ik moet een beetje aannames doen, zo diep zit ik er (nog) niet in maar er is vanuit de organisatie niet veel budget voor PR, dus website e.d. Ik ben in overleg met de WSC organisatie over op wat voor manier mijn website in de 2013 WSC past. Ik heb vorige week met Chris Selwood gesproken toen hij in Nederland was, en we gaan de komende tijd onze ideeën naast elkaar leggen en kijken wat er mogelijk is. Eén van mijn ideeën is inderdaad alle teams aan te sporen/te dwingen meer aan
engelstalige online PR te doen, zowel voor als tijdens de race. Veel van de kleinere teams waren compleet onvindbaar op het web. Ik kreeg ontzettend veel vraag naar informatie over die teams.
Kijk, het is lastig, een website bijhouden kost resources. Als je ziet op hoe weinig geld sommige teams het hele project runnen dan snap ik dat je elke cent uitgeeft aan het meedoen, en dat een website er even niet af kan. Zeker een website bijhouden tijdens de race is een dure grap (satellietmodem). Aan de andere kant: het zijn allemaal universiteiten, die moeten toch wel een mediaopleiding hebben. Desnoods rijd je naar het dichtsbijzijnde dorpje en bel/56k-modem je de kopij door naar de thuisbasis die het online zet. Solar Team Twente deed het ook op die manier (maar dan wel over satelliet).
Maar goed, het is niet eens zozeer de webruimte, dat zijn de kosten niet. Het zijn de uren van het consequent bijhouden, het moet naar mijn mening in het Engels anders is het zinloos, foto/video-apparatuur, computers, weer een paar mensen die meegaan naar Australië (tickets, lokale levensvoorziening) en eventueel een satellietmodem. Als je team op enkele tienduizenden euro's draait is dat gewoon heel moeilijk te doen.
Maar wie weet kan ik ze er bij helpen. We gaan het meemaken.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar