De Duurzame Kroeg Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 144 Laatste
Acties:
  • 466.234 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ben ik mijn favorieten aan het opruimen (in Firefox, veel duurzame links tussen), kom ik dit tegen;
http://www.dezontekoop.nl/index.html
Klik maar eens op de webshop...

Mailtje naar de eigenaar, of zou dat niet veilig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvPower
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 18:18
Misschien moet je een mailtje sturen naar de AIVD ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PvPower op 05-06-2012 21:45 ]

15 x Suntech STP255-20/Wd+, 1 x Power-One Aurora PVI 3.0 OUT omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 22:24

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Bartjuh schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:34:
Ben ik mijn favorieten aan het opruimen (in Firefox, veel duurzame links tussen), kom ik dit tegen;
http://www.dezontekoop.nl/index.html
Klik maar eens op de webshop...

Mailtje naar de eigenaar, of zou dat niet veilig zijn?
Wow

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:04
Artikel over de regenwateropvanginstallatie is een heel eind gevorderd maar ik voel me niet helemaal fit dus ik vind het even mooi zo. Nederlandse tekst is al geheel klaar, nu bezig met vertalen naar het Engels. Morgenavond krijg ik het wel af denk ik.

Vandaag trouwens helemaal geen slechte PV-dag, op een haar na 8kWh.

Afbeeldingslocatie: http://www.solarwebsite.nl/wp-content/uploads/2012/06/kraan_drukknop_indicator.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenH op 05-06-2012 22:07 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

JeroenH schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:46:
Eindelijk serieus aan het schrijven aan het 'eindartikel' over onze regenwateropvanginstallatie. Hier is alvast de schets die ik gemaakt heb:

[afbeelding]

Uitleg volgt in het artikel. Nu maffen, het is alweer veel te laat. Veel plezier in de kroeg nog!
Waarom de tonnen niet op een verhoging geplaatst en de kraan wat meer naar onderen in de ton, eventueel aangevuld met een elektrisch pompje als nivo < kraan.
De zwaartekracht zal dan z'n werk doen om je gieter te vullen, scheelt weer in pompverbruik ;)

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Die pomp verbruikt minder dan de Plugwise plug waar-ie aan hangt :)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Beiden niet gebruiken maar de zwaartekracht z'n werk laten doen verbruikt nog minder :p

[ Voor 3% gewijzigd door SpeksteenWP op 05-06-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 22:40
JeroenH schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:36:
[...]

Die pomp verbruikt minder dan de Plugwise plug waar-ie aan hangt :)
Ik ben benieuwd naar het verhaal en het type pomp welke je gekozen hebt.
Op dit moment ziet mijn situatie er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/6z26hd.jpg

Zwengelpomp gekoppeld aan maximum voorraad van ongeveer 4 kuub.
Gebruikt nul aan energie, alleen denk ik soms 's avonds na een keer of honderd zwengelen: met een pompje gaat alles makkelijker. Een losse beregenings pomp staat in de garage in geval van "extreme" droogte (vorig jaar niet tevoorschijn gehaald).
edit: zoals hieronder al terecht vermeld: NIET nul aan energie, omdat er spierkracht gebruikt wordt. Met de energie doelde ik op elektrische energie.

[ Voor 10% gewijzigd door W.Wonderland op 06-06-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet hier even duurzaam juigen.

HIJ DOET HET !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:21:
Ik moet hier even duurzaam juigen.
HIJ DOET HET !
Je maakt me wel heel nieuwsgierig... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

+1 :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfbouw mini wkk op ppo

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
W.Wonderland schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 01:24:
Ik ben benieuwd naar het verhaal en het type pomp welke je gekozen hebt.
Verhaal komt vrijwel zeker vanavond. Ik gebruik deze pomp van Conrad.
Zwengelpomp gekoppeld aan maximum voorraad van ongeveer 4 kuub.
Gebruikt nul aan energie,
Nul aan energie? Dat dacht je maar ;) Spierkracht kost ook energie, biomassa in de vorm van eten, en je lichaam is geen heel efficiënt omzetapparaat.

Maar 4 kuub is nice. Als ik één ding geleerd heb van het bouwen van onze setup dan is dat qua opslagruimte meer beter is. Je kunt bijna niet te veel hebben, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

JeroenH schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:51:

Maar 4 kuub is nice. Als ik één ding geleerd heb van het bouwen van onze setup dan is dat qua opslagruimte meer beter is. Je kunt bijna niet te veel hebben, zo lijkt het.
Dat geldt ook voor de grootte van een zonneboiler, de PV installatie, etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
mkleinman schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:58:
Dat geldt ook voor de grootte van een zonneboiler, de PV installatie, etc ;)
Het maakt mij weer eens duidelijk waarom een autonome zonnestroominstallatie geen goed idee is. Je resource kan zomaar 'op' zijn. En dan kost een 'accu' in de vorm van een regenton nog niet zoveel, maar een echte accu wel (in geld, in fossiele Joules voor periodieke vervanging, etc.)

Misschien moet ik een dekkend regenwaternetwerk in mijn wijk aan gaan leggen zodat we altijd genoeg hebben :)

Netkoppeling FTW! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-10 17:40
JeroenH schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:05:
[...]
Misschien moet ik een dekkend regenwaternetwerk in mijn wijk aan gaan leggen zodat we altijd genoeg hebben
hebben we dat al niet uit gevonden?
noemen we dat niet wijk vijvers?
(je ziet ze steeds vaker in nieuwbouw wijken.)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
migjes schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:25:
hebben we dat al niet uit gevonden?
noemen we dat niet wijk vijvers?
(je ziet ze steeds vaker in nieuwbouw wijken.)
Dat klopt, maar kun je dat water ook gebruiken in je huishouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Niet van mij, maar iemand misschien een paneeltje nodig? Suntech STP250s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
JeroenH schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:31:
[...]

Dat klopt, maar kun je dat water ook gebruiken in je huishouden?
voor de tuin geen probleem.
voor de wc is een zand filter wel aan te raden.
gewoon om het water wat grove stukjes uit te halen.

wasmachine heb ik ook mijn twijfels over.

via de moterclub ken ik iemand die daar zijn eigen vijver voor heeft aan gelegd.
hij heeft geen water aansluiting of riool.
al het dak water gaat daar in.
ook het wc water, na door een stuk te zijn gestroomd met planten.
(ziet er cool uit met gele lissen)
en hij pompt het water weer de wc in.
(al het andere water doet hij in tanks)

edit:
krijg een mailtje van hem terug.
zijn bezink tank is van de winter bevroren en geschuurd.
grote behoefte kan nu niet thuis, kleine gaat nog wel.

[ Voor 10% gewijzigd door migjes op 06-06-2012 11:45 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 12:21
Een 'grijs'waternet wordt inderdaad in nieuwbouwwijken steeds vaker toegepast.

Dat is vaak regenwater wat in de wijk opgevangen wordt en licht gefilterd wordt. Daarop worden dan de wc's en kan ook de wasmachine e.d. aangesloten worden.

Ik weet alleen niet of er nou ook een watermeter voor zit, volgens mij was dat water 'gratis'.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:14
NovapaX schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:37:
Een 'grijs'waternet wordt inderdaad in nieuwbouwwijken steeds vaker toegepast.

Dat is vaak regenwater wat in de wijk opgevangen wordt en licht gefilterd wordt. Daarop worden dan de wc's en kan ook de wasmachine e.d. aangesloten worden.

Ik weet alleen niet of er nou ook een watermeter voor zit, volgens mij was dat water 'gratis'.
Ik moest je bericht 2x lezen. Ik dacht eerst dat de afvoer van de wc's er ook op werd aangesloten.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 16:54

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Zo, tenminste altijd een parkeerplek 8)

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/14v47zm.jpg

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje NL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 22:21
Mooie Fisker Karma
Catalogusprijs 116977 eurie
Met dank aan de RDW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
2400 kg 7(8)7 (bron)

Belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Pietje NL schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:10:
Mooie Fisker Karma
Catalogusprijs 116977 eurie
Met dank aan de RDW :)
Alleen net een grammetje CO2 teveel voor 0% bijtelling, dat dan ook weer :(
Voor een sportwagen van 5m lengte die naast de accus ook nog een motor (rangeextender) heeft vind ik het nog meevallen. Een Opel Ampera is ook al bijna 1800kg en heeft een accu van 16kWh, tegen de 20kWh van de Karma. De kleine Tesla Roadster zit ook al op 1300kg en de Tesla S gaat net als de Ampera naar de 1800kg.

Maar JA ik ben het met je eens, het is heel veel gewicht als je hem ongewenst tegen het (stille) lijf loopt!

Er zullen dus nieuwe, lichte en betaalbare materialen moeten komen om het extra gewicht van de accu's te compenseren en zo het bereik van de auto's flink te vergroten, en om te voorkomen dat het rijdende bommen zijn voor fietsers en voetgangers.
De Evonik Elise-E demo auto (zelfde platform / idee als de Tesla Roadster) is een goed voorbeeld: deze is 300kg lichter dan de Tesla door gebruik van andere materialen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Een Tazzari Zero weegt 550 kg... en daarmee kom je ook met twee personen van A naar B.

En ja, dat ding ziet er niet uit, ja het is een plastic gebakje waarmee je niet tegen een Fisker aan wil rijden* maar kijk wat verder in de toekomst en durf te fantaseren over een toekomst waarin de meeste voertuigen op de weg licht zijn en we geen debiele beslissingen nemen over het verhogen van de maximumsnelheid.

* Hoewel ik twee jaar terug weet betrokken was bij voorzover ik weet de eerste aanrijding in Nederland tussen twee elektrische voertuigen - en ik zat in een Zero. Voertuig B was een omgebouwde Lotus Elise

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenH op 06-06-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Alleen heeft die Zero wel de aerodynamica van een baksteen... beetje jammer. Geef mij die VW XL1 maar; licht, aerodynamisch, en ik vind hem (zonder gein) echt prachtig :P. Misschien komt het omdat ik er als techneut naar kijk dat ik die ver doorgevoerde druppelvorm/airfoil mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het vergelijken van het gasgebruik zet ik deze in relatie tot de gewogen graaddagen van de site van KWA.
Dit geeft al jaren een aardig beeld en het resultaat is ook verklaarbaar met het gedrag in huis en de beleving van de weersomstandigheden buiten.
Afgelopen maand was het aantal graaddagen nagenoeg gelijk aan vorig jaar. Het gasverbruik lag echter enkele kuubs hoger. In mijn beleving was de zonnestraling per dag ook aanzienlijk minder dan vorig jaar. Maar met alleen de graaddagen als referentie krijg ik blijkbaar nog geen goed vergelijkingsbeeld.
Zijn er bronnen die gebruikt kunnen worden die de zonnestraling registreren? Bij voorkeur ook nog door het land verspreidt. De invloed hiervan is blijkbaar groter dan de graaddagen (althans voor de maanden dat er nauwelijks of geen ruimteverwarming plaats vindt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:11

ericplan

5180 Wp PV

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:55:
Met het vergelijken van het gasgebruik zet ik deze in relatie tot de gewogen graaddagen van de site van KWA.
Dit geeft al jaren een aardig beeld en het resultaat is ook verklaarbaar met het gedrag in huis en de beleving van de weersomstandigheden buiten.
Afgelopen maand was het aantal graaddagen nagenoeg gelijk aan vorig jaar. Het gasverbruik lag echter enkele kuubs hoger. In mijn beleving was de zonnestraling per dag ook aanzienlijk minder dan vorig jaar. Maar met alleen de graaddagen als referentie krijg ik blijkbaar nog geen goed vergelijkingsbeeld.
Zijn er bronnen die gebruikt kunnen worden die de zonnestraling registreren? Bij voorkeur ook nog door het land verspreidt. De invloed hiervan is blijkbaar groter dan de graaddagen (althans voor de maanden dat er nauwelijks of geen ruimteverwarming plaats vindt).
Misschien kan je iets met de site van het KNMI? (met name Q)
http://www.knmi.nl/klimatologie/daggegevens/selectie.cgi

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
En daar is-ie dan: het 'eindverslag' van onze regenwateropvanginstallatie: http://www.solarwebsite.n...installatie-grote-update/

Afbeeldingslocatie: http://www.solarwebsite.nl/wp-content/uploads/2012/06/Regenwateropvangsysteem.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Speciaal voor de electriciens, zo werkt het toch ook :X
http://forum.fok.nl/topic/1823050

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
ollie1965 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:31:
Ik denk dat we moeten wachten tot World Environment Day, volgens mij worden de regelementen op deze dag gepresenteerd, nog 4 dagen geduld?
Ik dacht ook dat ze op WED gepresenteerd zouden worden, maar volgende de vernieuwde website van de World Solar Challenge worden de nieuwe regels 19 juni bekend gemaakt.

De geruchtenmachine fluistert steeds harder in mijn oor dat er inderdaad een klasse voor vierwielige voertuigen bijkomt, maar ik weet niet of dat de 'koningsklasse' wordt. Nog even geduld oefenen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
En ik dacht dat de vorige bewoner van dit huis een prutser was. Valt hier nog mee, de vloerverwarming van de badkamer zit hier met een kroonsteentje aan een geaarde stekker zodat er 930W door een schakelklok kan gaan als die verwarming aan is.
Verder is het bij mij in de garage een grote puinzooi van grondkabel die uit een centraaldoos komt en waar vervolgens met kroonsteentjes wederom een stekker aan is gezet. De een is voor iets wat voorheen een vijver is geweest, de ander is voor een stel buitenlampen in het terras weggewerkt. Jammergenoeg staan die vol water, dus de stekker in het stopcontact doen zie ik niet zitten. Denk dat ik binnenkort de tang er maar eens in zet.

Edit:
Verlichting van de slaapkamer was fun. 12V lampjes, geen van allen werkte. Vervangen, nog niks. Uiteindelijk nieuwe G10 fittingen gekocht, op zolder de draad van de adapter losgeknipt, stekker eraan, G5.3 vervangen door G10 fittingen, lampjes geplaatst en... niks. Wat bleek: de kabels zaten in het plafond aanelkaar gefabriekt met kroonsteentjes, en de helft van de draden lagen bloot omdat ze uit de kroonsteen waren getrokken. Dat ik daar zo 230V op durfde te zetten zeg :P.

[ Voor 26% gewijzigd door _JGC_ op 06-06-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whow! Ik ga de gegevens eens downloaden en dan kijken of dit een ander (beter) beeld geeft van weersinvloeden en energiegebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:32

flippo765

4170 Wp subsidieloos

JeroenH schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:31:
En daar is-ie dan: het 'eindverslag' van onze regenwateropvanginstallatie: http://www.solarwebsite.n...installatie-grote-update/
Volgende is een druppelslang aansluiten om volledig automatisch water te geven zonder ook daar naar te hoeven kijken?

Ook al heb je tegenslagen gehad, ik vind het een mooi en veilig afgewerkt systeem geworden.

[ Voor 12% gewijzigd door flippo765 op 06-06-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10 07:16
Dju, stroom uitgevallen thuis :(

http://www.telegraaf.nl/b...muitval_in_Limburg__.html

als het goed is draait o.a. de diepvries door op de stroom van de zonnepanelen :9 de zon schijnt hier in ieder geval, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Petje72 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:30:
Dju, stroom uitgevallen thuis :(

http://www.telegraaf.nl/b...muitval_in_Limburg__.html

als het goed is draait o.a. de diepvries door op de stroom van de zonnepanelen :9 de zon schijnt hier in ieder geval, haha.
Heb je een autonoom of hybride systeem dan? Met Accu's? :?
flippo765 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:11:
Volgende is een druppelslang aansluiten om volledig automatisch water te geven zonder ook daar naar te hoeven kijken?
Wie weet... ik vind het niet erg om met mijn plantjes bezig te zijn. 's Ochtends water geven, 's avonds misschien wat onkruid wieden en zo... het is een hobby :)
Ook al heb je tegenslagen gehad, ik vind het een mooi en veilig afgewerkt systeem geworden.
Tegenslagen is een groot woord, ik zou het leermomenten willen noemen :)

[ Voor 41% gewijzigd door JeroenH op 07-06-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
JeroenH schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:32:
[...]

Heb je een autonoom of hybride systeem dan? Met Accu's? :?

[...]

Wie weet... ik vind het niet erg om met mijn plantjes bezig te zijn. 's Ochtends water geven, 's avonds misschien wat onkruid wieden en zo... het is een hobby :)

[...]

Tegenslagen is een groot woord, ik zou het leermomenten willen noemen :)
Nee, maar ik ben in de veronderstelling dat de stroom die de panelen nu leveren gewoon gebruikt kan worden door apparaten in huis... toch? of ligt alles nu plat ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Petje72 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:37:
[...]

Nee, maar ik ben in de veronderstelling dat de stroom die de panelen nu leveren gewoon gebruikt kan worden door apparaten in huis... toch? of ligt alles nu plat ? :?
Nee, je omvormer schakelt uit als het net niet beschikbaar is. Beveiligingsfeature. Helaasch dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Petje72 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:37:
Wel eens de handleiding van je omvormer doorgelezen?

Bij stroomuitval schakelt je omvormer direct uit en nu mis je dus productie. Naar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
JeroenH schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:57:
[...]

Wel eens de handleiding van je omvormer doorgelezen?

Bij stroomuitval schakelt je omvormer direct uit en nu mis je dus productie. Naar maar waar.
hmm, handleiding omvormer nooit gelezen, ik heb het destijds laten installeren. Misschien toch eens doorbladeren. :9

Ben benieuwd of alles gesmolten is in de vriezer als ik thuis kom. Ik hoop het niet, doos frikandellen is geen ramp maar als de kip en konijn uit eigen tuin is gesmolten dat zou balen zijn. Maar een uurke of 5 a 6 moet de inhoud in een vriezer het toch wel uit houden?

Edit: lees nu net dat we weer stroom hebben

[ Voor 3% gewijzigd door Petje72 op 07-06-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:28
Petje72 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:22:
[...]

hmm, handleiding omvormer nooit gelezen, ik heb het destijds laten installeren. Misschien toch eens doorbladeren. :9

Ben benieuwd of alles gesmolten is in de vriezer als ik thuis kom. Ik hoop het niet, doos frikandellen is geen ramp maar als de kip en konijn uit eigen tuin is gesmolten dat zou balen zijn. Maar een uurke of 5 a 6 moet de inhoud in een vriezer het toch wel uit houden?
Volgens mij moet 24 uur normaal nog kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:27

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dat kan inderdaad zat. Zolang dat ding maar gesloten blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 11:00

Geckoo

Good news, everyone!

Hadden jullie hier al opgemerkt dat er weer een subsidie ronde langs komt voor de zonnepanelen?
https://www.google.nl/sea....2.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0.
vanaf 1 juli 15% subside oOo

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
OMG, lezen mensen dan niet eens meer tot 10 posts ofzo terug 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
@rube: jij zegt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvPower
Vandaag ben ik vrij en kan ik zelf over mijn tijd beschikken (zolang hij niet ingevuld word door mijn baas thuis)
Maar op dagen dat ik werk kost het me ook moeite om het een beetje bij te houden wat er hier allemaal gepost word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
@JeroenH: Ja, ik vind het erg goed dat er zoveel nieuwe mensen meelezen en posten. Juich ik echt alleen maar toe.
En dat ze niet alle informatie hebben van alle voorgaande delen en niet altijd alles meelezen met het ongeloofelijke tempo waarin deze topics gaan kan ik me ook heel goed voorstellen.

Maar sommige vragen / opmerkingen die ik hier de laatste tijd voorbij zie komen.......tja, dan is het aanmaken van een tweakers account volgens mij toch echt meer moeite als een google search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Inderdaad Rube, het lijkt er soms op dat zowel de google search als de forum search niet meer bekend zijn. Ik juich de nieuwe instroom ook zeker toe, maar soms als ik weer eens een vraag zie waarvan ik denk "zou die zelf wel gezocht hebben" en ik kijk even naar de MyReact... ja hoor... één of twee posts op Tweakers...

(algemene opmerking, niet richting iemand in het bijzonder bedoeld)

Ben ik ouderwets als ik lid word van een forum ik eerst eens een weekje lurk, door de subforums en topics blader om een gevoel te krijgen voor de sfeer in het forum? Een forum is geen automaat waar je een muntje ingooit en direct een antwoord krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

JeroenH schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:27:
Inderdaad Rube, het lijkt er soms op dat zowel de google search als de forum search niet meer bekend zijn. Ik juich de nieuwe instroom ook zeker toe, maar soms als ik weer eens een vraag zie waarvan ik denk "zou die zelf wel gezocht hebben" en ik kijk even naar de MyReact... ja hoor... één of twee posts op Tweakers...

Ben ik ouderwets als ik lid word van een forum ik eerst eens een weekje lurk, door de subforums en topics blader om een gevoel te krijgen voor de sfeer in het forum? Een forum is geen automaat waar je een muntje ingooit en direct een antwoord krijgt...
Niet ouderwets, Tweakers zou hier iets mee moeten. Bijvoorbeeld de eerste 10 posten alleen plaatsen na moderatie of iets dergelijks.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
ericplan schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:32:
[...]
Niet ouderwets, Tweakers zou hier iets mee moeten. Bijvoorbeeld de eerste 10 posten alleen plaatsen na moderatie of iets dergelijks.
Ben ik het wel mee eens.
Nu weer even aan het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvPower
Jullie hebben gelijk wat betreft zelf eerst een zelf op zoek gaan naar informatie(er is vaak genoeg te vinden op internet)
Als je dan twijfelt aan wat nu het juiste antwoord is op je vraag dan hier je vraag neer zetten maar wel met de informatie die je hebt gevonden (en liefst waar b.v. url) dan krijg je vast wel een antwoord op je vraag.
En zoals ik al aangaf het is vaak niet bij te houden wat er allemaal gepost word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Leest NIEMAND hier NRC Next?

Het is al einde van de middag en niemand heeft iets gepost dat ene meneer Segaar weer eens in de krant stond met een verhaal / mening over toepassing van zonnepanelen in NL en D O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
PvPower schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:54:
Jullie hebben gelijk wat betreft zelf eerst een zelf op zoek gaan naar informatie(er is vaak genoeg te vinden op internet)
Als je dan twijfelt aan wat nu het juiste antwoord is op je vraag dan hier je vraag neer zetten maar wel met de informatie die je hebt gevonden (en liefst waar b.v. url) dan krijg je vast wel een antwoord op je vraag.
En zoals ik al aangaf het is vaak niet bij te houden wat er allemaal gepost word.
misschien is het handig om veel gestelde vragen in de eerste post te zetten als een soort FAQ ofzo. niet dat de btw vraag daar toe behoort maar andere globale vragen kunnen daar best in. Geld ook voor het PV forum

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zit wat te rekenen aan de ferraris meter die hier hangt.
Het is er een met een c van 750 dus 750 omwentelingen per kWh.
Max 40A door dat ding geeft mij in een uur 9200kWh (das bijna meer dan wat het tellertje aankan)
Whoohohh ik heb gevonden waar mijn rekenfoutje zit ;)
Rest van verhaaltje 9,2 maal 750 geeft omw per uur /3600 geeft bijna 2 omw per seconde.

Ik geloofde namelijk niet dat dat ding met 2000 omw per seconde zou draaien.... dat wordt dus 2 per seconde.
Het heeft toch wel nut om dingen op te schrijven ... ipv snel uit het rekenmachientje.

De reden dat ik het aan het berekenen was is omdat de draaischijf erg dun en vies is, blijkbaar want wat ik uit oscilloscoop krijg is niet zo prettig met een een ledje en een optische transistor. Er zijn plekken op de schijf die bijna net zo weinig reflecteren als het rode gedeelte, met een 890nm led. Kun je natuurlijk wel nog een extra condensatortje plaatsen om de pieken af te vlakken en een extra transistor die je af kunt regelen, maar dan nog is het krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Mars Warrior schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:13:
Leest NIEMAND hier NRC Next?
Het is al einde van de middag en niemand heeft iets gepost dat ene meneer Segaar weer eens in de krant stond met een verhaal / mening over toepassing van zonnepanelen in NL en D O-) O-) O-)
Zegt dat iets over NRX Next of wellicht dat het zo gewoon begint worden dat dhr. Segaar in het nieuws is dat er niets meer over word gezegd :+

Maar vertel, wat was de strekking van het artikel?

[ Voor 5% gewijzigd door rube op 07-06-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
rube schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:32:
Maar vertel, wat was de strekking van het artikel?
Of een scan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvPower
Ik ben een ouwe l*l, ik lees de avond versie.
Hopelijk staat het daar ook in.

Edit
Niets te vinden in de avond versie.
Wel een heel artikel over het hoogspannings net in Duitsland

Edit2
Naam van het artikel Duitsland verkijkt zich op stroom uit zon en wind

[ Voor 57% gewijzigd door PvPower op 07-06-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
heb jeroen en zonnigtype fotos gestuurdvan nrc artikel over duitsland duurzame energie.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Daar hebben we hier wat aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
ik zal ff een FTP upload doen/proberen. Be right back

DONE
even uitpakken, hoop dat alles te lezen is.

[ Voor 22% gewijzigd door NielsTn op 07-06-2012 19:38 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Super Niels, hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

PvPower schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:45:
Ik ben een ouwe l*l, ik lees de avond versie.
Hopelijk staat het daar ook in.

Edit
Niets te vinden in de avond versie.
Wel een heel artikel over het hoogspannings net in Duitsland

Edit2
Naam van het artikel Duitsland verkijkt zich op stroom uit zon en wind
Maar daarin wordt de naam van Zonnigtype niet genoemd. Toch twee verschillende artikelen?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

http://nos.nl/video/38126...onwijk-op-aardwarmte.html

Mooi om te zien dat dat soort systemen nu ook in Nederland worden toegepast, ook al moet je wat dieper boren.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Goede apparatuur is het halve werk: de warmtebeeldcamera heeft zijn hoofddoel gevonden: kijken of mijn bier koel is:

Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/Auzqr2hCQAAYV69.jpg

Proost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvPower
Ik moet zeggen een heel nuttige toepassing :)

[ Voor 3% gewijzigd door PvPower op 07-06-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Dat dacht ik ook :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvPower
Bier en gadgets, de belangrijkste dingen in het leven van een man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:51

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

JeroenH schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:33:
[...]

Ik dacht ook dat ze op WED gepresenteerd zouden worden, maar volgende de vernieuwde website van de World Solar Challenge worden de nieuwe regels 19 juni bekend gemaakt.

De geruchtenmachine fluistert steeds harder in mijn oor dat er inderdaad een klasse voor vierwielige voertuigen bijkomt, maar ik weet niet of dat de 'koningsklasse' wordt. Nog even geduld oefenen ben ik bang.
En ik maar proberen http://www.worldsolarchallenge.org/2013 maar helaas ze hebben gewoon de root op de achtergrond ingericht.
Even wachten en een mogelijk een google news search aanmaken met als extensie .com.au.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
... of gewoon www.solarwebsite.nl in de gaten houden ;) al dan niet via RSS. Als je trouwens alleen WSC-nieuws wil zien, kijk dan hier: http://www.solarwebsite.nl/category/world-solar-challenge/

Ik heb inmiddels hier en daar ook al leuke contacten met de 'niet-top-teams', zoals het DTU team uit India. Als je ziet wat die voor hordes moeten overwinnen om alleen al aan de start te verschijnen... Ze hebben een fractie van het budget van teams als Nuon, Twente, Michigan en Tokai. De staalbewerker wilde het frame van hun auto niet teruggeven omdat ze niet voldoende geld hadden. Ze zijn toen bliksemsnel familie en vrienden afgegaan om het ontbrekende bedrag op te halen. Dat zul je bij de grotere westerse teams niet zo gauw zien.

Ik heb voor alle teams respect (ze werken allemaal keihard) maar voor de minder bedeelde teams heb ik dubbel respect. Toen ik vorige week Chris Selwood sprak zei hij dat hij het zo waardeerde dat ik ook de kleinere teams zoveel aandacht gaf. Hij realiseert zich dat die het niet makkelijk hebben om mee te kunnen doen. Da's toch een groot compliment van the man himself :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
Iemand nog schade opgelopen door de windhoos in montfort?

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
Zit in onze vaatwasser. En die is al bijna twee jaar oud, dus de nieuwswaarde ontgaat me.

Niettemin: gaaf spul.

edit: goed lezen, Hans...Oké, nieuwswaarde nu wel duidelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door hansdegit op 08-06-2012 09:31 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 03-10 11:00

Geckoo

Good news, everyone!

rube schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:13:
[...]

OMG, lezen mensen dan niet eens meer tot 10 posts ofzo terug 7(8)7
Ik heb zojuist dit nog even na gelezen maar met 50 posts per pagina stond deze niet op de huidige pagina (En aangezien het nieuws was had ik niet de intentie om het nog verder terug te lezen.)
En daarbij zijn dit leuke ontwikkelingen welke niet genoeg aandacht kunnen ontvangen.
JeroenH schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:27:

ericplan schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:32:
[...]

Een kleine search wordt inderdaad vaak vergeten door nieuwe users en vaak wordt GoT gebruikt als vraagbaak. Ik ben wel van mening dat als je de korte vragen wel helpt (niet door het antwoord te geven, maar wel de juiste zoek worden geeft) dat je mensen toch tevreden stelt. En op het moment dat ze het dan vinden hebben ze ook de voldoening dat ze het "zelf" hebben gedaan.
Dit motiveert hun ook om volgende vragen zelf op te zoeken.

Voor wat betreft het 10post modaratiesysteem, dit is denk ik te zwaar voor de mods/vrijwilligers en zal mijn inziens weinig toevoeging geven om het kaf van het koren te scheiden.

anyhow, deze post kost ook alleen maar teveel energie en het is wel de bedoeling dat er duurzaam mee wordt omgesprongen :Y oOo

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Je hebt gelijkt, het was meer als 10 post terug O-)
En misschien ook wel meer als 50 of zelfs 100 (heb ik niet gecontroleerd) of wellicht stond het in het andere topic waar het meer van toepassing is. Maar sinds de BTW, oh nee, susbsidie regeling, eh, toch? bekend werd, nou ja de geruchten dan, is dit onderwerp behoorlijk vaak voorbij gekomen en was het volgens mij niet echt nieuws meer. Vandaar mijn, in dit geval niet geheel correct opmerking, dat mensen vaak niet de moeite nemen om zich enigszins te verdiepen in het forum.

Het was ook niet persoonlijk bedoelt, hoop niet dat je het zo opvat, maar sinds ik dit topic met al zijn voorgangers volgens mij als zo'n ruim 4 jaar volg, zie ik een flinke verandering in dit gedrag de afgelopen maanden/weken.

Maar goed, als iedere nieuwkomer zich uiteindelijk gedraagt als HansdeGit, die volgens mij in 6 maanden tijd van kritische, niet altijd even zinnige vragen tot een behoorlijke nerd (positief bedoeld Hans ;) ) op PV en micro-omvormer gebied, dan ben ik wel tevreden hoor. Een _/-\o_ voor zo'n houding en inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
JeroenH schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:36:
Goede apparatuur is het halve werk: de warmtebeeldcamera heeft zijn hoofddoel gevonden: kijken of mijn bier koel is:

[afbeelding]

Proost!
migjes denkt :F

en pakt der zelf ook maar een biertje bij. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:51

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

JeroenH schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:18:
... of gewoon www.solarwebsite.nl in de gaten houden ;) al dan niet via RSS. Als je trouwens alleen WSC-nieuws wil zien, kijk dan hier: http://www.solarwebsite.nl/category/world-solar-challenge/

Ik heb inmiddels hier en daar ook al leuke contacten met de 'niet-top-teams', zoals het DTU team uit India. Als je ziet wat die voor hordes moeten overwinnen om alleen al aan de start te verschijnen... Ze hebben een fractie van het budget van teams als Nuon, Twente, Michigan en Tokai. De staalbewerker wilde het frame van hun auto niet teruggeven omdat ze niet voldoende geld hadden. Ze zijn toen bliksemsnel familie en vrienden afgegaan om het ontbrekende bedrag op te halen. Dat zul je bij de grotere westerse teams niet zo gauw zien.

Ik heb voor alle teams respect (ze werken allemaal keihard) maar voor de minder bedeelde teams heb ik dubbel respect. Toen ik vorige week Chris Selwood sprak zei hij dat hij het zo waardeerde dat ik ook de kleinere teams zoveel aandacht gaf. Hij realiseert zich dat die het niet makkelijk hebben om mee te kunnen doen. Da's toch een groot compliment van the man himself :Y)
Ik volg je wel, maar zoals je weet ben ik ook erg Ozzie minded en lees/kijk op zeer frequente basis het nieuws daar. Dus ik volg meerdere bronnen (zoals je mijn links in de reply's hebt kunnen zien in de afgelopen challenge).

Wat ik mis in de WSC is een teampresentatie/blog/logging (ook realtime tijdens de race (de dekking is te laag om dat ook mobile te doen)) door WSC gehost/ondersteund maar ja aangezien ooit de race gestart is voor de promotie van SA (door de Tourist Board)
Nu is het (geloof ik) onderdeel van de motorsport board, ik weet ook nog steeds niet hoe ze het allemaal funden (wie weet hebben ze de middelen niet). Maar een eigen pagina en een blog zou toch wel te doen moeten zijn, vooral de kleinere teams kunnen hiermee enorm gebaat zijn.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
ollie1965 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:45:
Ik volg je wel, maar zoals je weet ben ik ook erg Ozzie minded en lees/kijk op zeer frequente basis het nieuws daar. Dus ik volg meerdere bronnen (zoals je mijn links in de reply's hebt kunnen zien in de afgelopen challenge).
Heel goed :) Als je tips hebt, heel graag! Het is soms lastig alle obscure bronnen te vinden.
Wat ik mis in de WSC is een teampresentatie/blog/logging (ook realtime tijdens de race (de dekking is te laag om dat ook mobile te doen)) door WSC gehost/ondersteund maar ja aangezien ooit de race gestart is voor de promotie van SA (door de Tourist Board)
Nu is het (geloof ik) onderdeel van de motorsport board, ik weet ook nog steeds niet hoe ze het allemaal funden (wie weet hebben ze de middelen niet). Maar een eigen pagina en een blog zou toch wel te doen moeten zijn, vooral de kleinere teams kunnen hiermee enorm gebaat zijn.
Ik moet een beetje aannames doen, zo diep zit ik er (nog) niet in maar er is vanuit de organisatie niet veel budget voor PR, dus website e.d. Ik ben in overleg met de WSC organisatie over op wat voor manier mijn website in de 2013 WSC past. Ik heb vorige week met Chris Selwood gesproken toen hij in Nederland was, en we gaan de komende tijd onze ideeën naast elkaar leggen en kijken wat er mogelijk is. Eén van mijn ideeën is inderdaad alle teams aan te sporen/te dwingen meer aan engelstalige online PR te doen, zowel voor als tijdens de race. Veel van de kleinere teams waren compleet onvindbaar op het web. Ik kreeg ontzettend veel vraag naar informatie over die teams.

Kijk, het is lastig, een website bijhouden kost resources. Als je ziet op hoe weinig geld sommige teams het hele project runnen dan snap ik dat je elke cent uitgeeft aan het meedoen, en dat een website er even niet af kan. Zeker een website bijhouden tijdens de race is een dure grap (satellietmodem). Aan de andere kant: het zijn allemaal universiteiten, die moeten toch wel een mediaopleiding hebben. Desnoods rijd je naar het dichtsbijzijnde dorpje en bel/56k-modem je de kopij door naar de thuisbasis die het online zet. Solar Team Twente deed het ook op die manier (maar dan wel over satelliet).

Maar goed, het is niet eens zozeer de webruimte, dat zijn de kosten niet. Het zijn de uren van het consequent bijhouden, het moet naar mijn mening in het Engels anders is het zinloos, foto/video-apparatuur, computers, weer een paar mensen die meegaan naar Australië (tickets, lokale levensvoorziening) en eventueel een satellietmodem. Als je team op enkele tienduizenden euro's draait is dat gewoon heel moeilijk te doen.

Maar wie weet kan ik ze er bij helpen. We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
rube schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:37:
[...]

Maar goed, als iedere nieuwkomer zich uiteindelijk gedraagt als HansdeGit[..]
Alsjeblieft niet zeg, ik word al moe van mezelf.... ;) Thx voor het compliment. Ben overigens nog steeds kritisch, hoor.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvPower
Hans je hebt je wel met argumenten laten "ompraten" en daar is niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
haha, maar kritisch is ook heel goed hoor, dat houd ons allen scherp >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajoorFataal
  • Niet online
Heet van de naald het laatste nieuws over de (compleet overbodige en markt verziekende) subsidie regeling voor zonnepanelen:
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2012/06/08/15-subsidie-voor-zonnepanelen-vanaf-2-juli-2012.html

Quotes:
In totaal is er dit jaar voor de subsidie en de uitvoering van de regeling maximaal €22 miljoen beschikbaar. Daarmee kunnen zeker 30.000 aanvragen worden gehonoreerd.

Per installatie wordt maximaal €650 subsidie verstrekt, wat neerkomt op een vermogen van 3,5 kilowatt.

Particulieren kunnen subsidie aanvragen met DigiD via het elektronisch loket van AgentschapNL met de digitale versie van een getekende overeenkomst op of na 2 juli 2012. Per adres kan één aanvraag worden ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-10 18:54
Wat is er mis met die regeling? Te klein budget? In ieder geval kan het met dat maximum niet leeggetrokken worden door agrarische grootverbruikers... een goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Marktverstoring... zelfde fout als nu al vele malen gemaakt is. Markt deed het juist prima op eigen kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info zo vers als ik het weet
Subsidie voor zonnepanelen
08 juni 2012 — 15:32
Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie
Persbericht ministerraad
8 juni 2012

Subsidie voor zonnepanelen

Particulieren die zonnepanelen aanschaffen om in hun eigen energiebehoefte te voorzien, kunnen vanaf 2 juli 2012 15 procent van het aankoopbedrag terugkrijgen. De ministerraad heeft daarmee ingestemd op voorstel van ministerVerhagen vanEconomische Zaken, Landbouw en Innovatie. De regeling vloeit voor uit het begrotingsakkoord dat is gesloten tussen vijf partijen in de Tweede Kamer. In totaal is er dit jaar voor de subsidie en de uitvoering van de regeling maximaal 22 miljoen euro beschikbaar. Daarmee kunnen zeker 30.000 aanvragen worden gehonoreerd.

Per installatie wordt maximaal 650 euro subsidie verstrekt, wat neerkomt op een vermogen van 3,5 kilowatt. Hiermee kan voor een gemiddeld huishouden genoeg energie worden opgewekt.

De subsidie hoeft niet van tevoren te worden aangevraagd en wordt uitbetaald op basis van een getekende overeenkomst met het bedrijf dat de panelen verkoopt en installeert. Particulieren kunnen subsidie aanvragen met DigiD via het elektronisch loket van AgentschapNL met de digitale versie van een getekende overeenkomst op of na 2 juli 2012. Per adres kan één aanvraag worden ingediend.

RVD, 08.06.2012
Was ik toch niet de eerste met dit bericht..... wat is het snel bekent zeg.. (topic PV)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 17:47 . Reden: niet de snelste ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een traandruppel op een slochteren gasverwarmde gloeiende plaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Vraag me af of de zonnepaneelboeren straks aan de vraag kunnen voldoen. Meesten gaan nu nog 2 weken wachten en willen vervolgens voor 1 oktober die dingen gefactureerd hebben zodat ze en 15% subsidie opstrijken en nog onder 19% BTW vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was met de sde ook al zo,
net of iemand continu aan de noodrem trekt, je zal maar ondernemer zijn in deze sector....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Tja... nederland krijgt weer wat het verdiend/gekozen heeft he ;)
Tijd om op 12 september 'en masse' het roer om te gooien via het stemrecht, dunkt me?
Maar ja... kan ik wel willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
NielsTn schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:46:
maar het maakt toch niet uit waar je op stemt. Het volgende zooitje bij elkaar geraapte historici en kunst geleerde maakt er weer net zo'n potje van.

Ik heb bij alle verkiezingen op partij programma's gestemd waarvan achteraf niks terecht kwam. Maar werd wel opgezadeld met regels en wetgeving die en niet in partij programma's stond en waar ik het niet mee eens was. Stemmen heeft geen zin.

Raar eigenlijk dat er een bedrijfstak die op zichzelf kan staan en ook wil gesubsidieerd wordt.

Nu maar hopen dat de subsidies op kolen afgeschaft gaan worden.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:32

flippo765

4170 Wp subsidieloos

NielsTn schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:46:
Tja... nederland krijgt weer wat het verdiend/gekozen heeft he ;)
Tijd om op 12 september 'en masse' het roer om te gooien via het stemrecht, dunkt me?
Op wie of welke partij moeten we stemmen zodat er rust komt in PV-land?

Volgens mij is elke partij wel een week gunstig of juist niet gunstig gebleken.

Het halve kunduz/lenteakkoord ligt alweer overhoop, om nog maar te zwijgen over prinsjesdag of verkiezingen.
Ik heb bij alle verkiezingen op partij programma's gestemd waarvan achteraf niks terecht kwam. Maar werd wel opgezadeld met regels en wetgeving die en niet in partij programma's stond en waar ik het niet mee eens was. Stemmen heeft geen zin.
Je was me voor, stemmen heeft misschien wel zin maar dan zou je het iedere maand moeten doen. Het kabinet veranderd vaker van mening dan ik van sokken.

[ Voor 26% gewijzigd door flippo765 op 08-06-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Wat wordt hier ge***t (door met name mensen met zonnepanelen), als er nieuws is over de btw regeling! Ik (en wellicht meerdere mensen) juichen het natuurlijk van harte toe als je eindelijk eens een keer korting kan krijgen op iets wat voor jou van toepassing is! Uiteraard had het breerder gekunt of zou het alleen beschikbaar moeten zijn voor het aanpassen van isolering, maar het is nou eenmaal niet anders. (Gelukkig maar, want onze woning is al volledig geisoleerd de vorige eigenaar, de woningbouw).
Lieve mensen gun het ons dit ook eens en zie het niet als een grote bedreiging voor de PV markt. Over 2 weken is het geld op (volgens sommige cowboys) en kunnen jullie + de paneelboeren weer rustig met vakantie.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:15
Kiswum schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:01:
Wat wordt hier ge***t (door met name mensen met zonnepanelen), als er nieuws is over de btw regeling! Ik (en wellicht meerdere mensen) juichen het natuurlijk van harte toe als je eindelijk eens een keer korting kan krijgen op iets wat voor jou van toepassing is! Uiteraard had het breerder gekunt of zou het alleen beschikbaar moeten zijn voor het aanpassen van isolering, maar het is nou eenmaal niet anders. (Gelukkig maar, want onze woning is al volledig geisoleerd de vorige eigenaar, de woningbouw).
Lieve mensen gun het ons dit ook eens en zie het niet als een grote bedreiging voor de PV markt. Over 2 weken is het geld op (volgens sommige cowboys) en kunnen jullie + de paneelboeren weer rustig met vakantie.
het probleem is natuurlijk dat de panelenboeren hun personeel de komende 3 weken de WW in moeten sturen, of moeten betalen voor niks doen.
En mensen die net een PV systeem hebben gekocht voelen zich genaaid.

[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 08-06-2012 20:08 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Over 2 weken is het geld op (volgens sommige cowboys) en kunnen jullie + de paneelboeren weer rustig met vakantie.
Hoe kunnen er 30.000 aanvragen zijn in twee weken?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:15
PcDealer schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:08:
[...]

met 7 miljoen (gokje) huizen in Nederland. Als 0,43% daarvan een aanvraag doet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

RocketKoen schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:08:
[...]

het probleem is natuurlijk dat de panelenboeren hun personeel de komende 3 weken de WW in moeten sturen, of moeten betalen voor niks doen.
En mensen die net een PV systeem hebben gekocht voelen zich genaaid.
Met sommige prijzen die ik heb ontvangen hoeven ze niemand weg te sturen, want als je 2,5-3 euro per Wp vraagt incl. installatie dan maak je genoeg winst of je koopt niet genoeg in. het gaat hier niet om 1 offerte rond die prijs maar 2/3.
Wellicht hebben ze het winst al ingecalculeerd :)
PcDealer schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:08:
[...]

Ik zie op de laatste 30 pagina's dat de leveranciers een grote drukte verwachten, die 30.000 gaan er dan snel doorheen. Dit is uiteraard ook weer goed voor de inkomsten van werknemers die verplicht met verlof moeten. Ik zie het eigenlijk als risico van de markt, maar ja wie ben ik nou als loondienst medewerker :D

[ Voor 28% gewijzigd door Kiswum op 08-06-2012 20:35 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op wie of welke partij moeten we stemmen zodat er rust komt in PV-land?
misschien iemand die wat van schone energie weet ?
die het amendement van salderen (de enige incentive) heeft gemaakt ?
iemand die al 15 jaar geleden demonstreerde tegen energiemolochs ?
het is ook niet mijn favoriet, of richting, maar ik beloon hem daar wel voor.
hij beantwoord zijn mail ook gewoon en gaat de discussie aan zonder spindoktor,
dat mag ik wel, ineens zie ik een optie.

de rest maakt de keuze zo makkelijk, het lijkt wel een freak show verder.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 20:42 . Reden: choices made easy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Lieve mensen gun het ons dit ook eens
Mijn mening is simpel: het doel is (of dan toch: moet zijn) zonnestroompanelen op alle daken. Als we dat met halfbakken subsidies doen heeft uiteindelijk iedereen meebetaald aan iedereens panelen.

Dat is waanzin. Dat is een legertje ambtenaren op de been voor niets. Dat is de markt schokken geven voor niets. De zonnestroommarkt begon er het afgelopen jaar eindelijk uit te zien zoals het hoort in een beschaafd land - juist omdat er niet vel subsidies waren.

Ziet dat niemand dat het probleem aan de andere kant zit? Schaf de subsidies (en niet mierenn**ken over de term graag, elke financieële hulp is subsidie) op fossiele energie af en duurzame bronnen kunnen zichzelf prima staande houden.

Dat heeft niets met gunnen te maken, dat heeft te maken met onze resources slim inzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenH op 08-06-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/whisper
uitstootrecht is per 1-1-2013 voor fossiele energiebedrijven NIET meer gratis
ga er maar vanuit dat het word doorbelast, en belast met de btw uiteraard.
Pagina: 1 ... 30 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.