Acties:
  • 0 Henk 'm!
kingfriko schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:50:
[...]

Mijn eerste 3D tv dus voor mij allemaal nieuw , maar waarmee speel ik dat af dan ? heb wel een paar van die iso`s maar geen enkele player speelt ze af (pc hangt dus rechtstreeks aan de tv ...)
Je loopt naar de winkel, je koopt daar een 3d bluray en stopt die in je 3d bluray speler. Nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
323 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:57:
Ik heb sinds vrijdag de 42st60
Hij is mooier en de beeld is beter dan de 42 st50
Vertel, wat is er dan mooier, geen getallen maar welk verschil zie je ?

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:32
Adlermann schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:57:
[...]

Je loopt naar de winkel, je koopt daar een 3d bluray en stopt die in je 3d bluray speler. Nergens last van.
Offtopic:
Behalve alle rotzooi over copyright, bla bla, trailertje 1 t/m 5, blabla.

Voor degene die het vroeg, volgens mij ondersteunt de Pana geen 3D rips vanaf USB. Zelf nooit geprobeerd.

Ontopic:
Overigens iemand die hier een raspberry aan de praat heeft op een 50 serie plasma met de afstandsbediening van de televisie zelf? In de raspberry topic vrij weinig reacties. Dus vandaar de vraag hier.

Verder erg tevreden met de GT50. Maar merk wel als het licht is het beeld minder is. Dan zet ik de instelling gewoon op THX bright room. Alleen jammer dat je dat dus door het menu moet doen en ze er niet een dedicated knop voor hebben op de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:37:
[...]

Alleen jammer dat je dat dus door het menu moet doen en ze er niet een dedicated knop voor hebben op de afstandsbediening.
Zou voor mij ook een pluspunt zijn ja, á la "aspect" of "AV" snel door de verschillende geprefereerde beeldmodi switchen. Steeds al die extra klikken is heel vermoeiend. :)

PS uit je reactie is het niet duidelijk wat je al geprobeerd hebt, ik neem aan dat je Viera Link aan hebt gezet en de juiste HDMI kabel gebruikt, maar Google zegt bij het invoeren van beide zoektermen http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=4428&page=2 en http://www.avforums.com/f...i-problem-viera-link.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Dreke008 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:58:
[...]

Vertel, wat is er dan mooier, geen getallen maar welk verschil zie je ?
Het beeld is helder dan st 50
Ook kwa ruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:32
Cap schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:46:
[...]

Zou voor mij ook een pluspunt zijn ja, á la "aspect" of "AV" snel door de verschillende geprefereerde beeldmodi switchen. Steeds al die extra klikken is heel vermoeiend. :)

PS uit je reactie is het niet duidelijk wat je al geprobeerd hebt, ik neem aan dat je Viera Link aan hebt gezet en de juiste HDMI kabel gebruikt, maar Google zegt bij het invoeren van beide zoektermen http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=4428&page=2 en http://www.avforums.com/f...i-problem-viera-link.html
Thanks. Die link had ik ook al gezien. Heb in principe alles gedaan wat op internet te vinden is. Enige is een andere HDMI kabel proberen (die heb ik niet zo liggen hier). Heb jij het wel aan de praat met een 50 serie toestel???

Viera Link staat gewoon aan in de opties en ook CEC is enabled in Xbian

[ Voor 3% gewijzigd door dangerpaki op 07-05-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik kan het helaas niet uitproberen want ik heb geen Raspberry Pi.

Heb je beide links die ik noemde gelezen, in de eerste staat namelijk dit in post 12:

I have a this years model Panasonic Viera (ST50) and can control the Pi (and AV amp) with the Panasonic remote control, it works pretty flawlessly.

You have to enable CEC control in RaspBMC first, which is found at - System>settings>system>Input Devices>Peripherals>Raspberry Pi CEC adapter

Then all you need to do is press the Viera tools button on the remote (may be called Viera link(?) on older models), choose 'Viera Link' (again, may be different on older models). Then I see the Viera Link Menu, I choose 'Viera Link control' and choose player and hit OK (the Pi running RaspBMC identifies itself as 'player' to the TV) and that's it.

Full control of Pi via TV remote.

en

I think you might find that once CEC is enabled, your Viera TV should automatically switch to the Pi's HDMI input when Raspbmc boots up, and if it does then the TV remote buttons should work straightaway, without needing to go into the Viera Link menus. However if you'd switched to the Pi's HDMI input manually, you probably would need to go into the Viera Link menu to tell it to pass the CEC commands through.

At least, that's how my Viera (GT30) works. Other models may be different. You might need to try different HDMI inputs as well to see which one works the best, they don't all behave the same way.

etc etc

Edit: lees nu je aangepaste post en begrijp dat je bovenstaande al geprobeerd hebt, helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 07-05-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
323 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:07:
[...]

Het beeld is helder dan st 50
Ook kwa ruis
Nog helderder, daar heb ik sfeerlampen voor _O-
En hij kan dus net iets beter overweg met sd materiaal.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
[b][message=40207677,noline]En tja België... dit is natuurlijk wel een Nederlandse site hè. ;)

PS Maar als je haast hebt, waarom niet bestellen bij Correct Rotterdam? Daar staan ze zoals eerder gemeld "op voorraad" en levering is ook naar België.
Er zitten toch wel een aantal Belgen op dit forum hoor :)

Als ik hem online bestel zou ik dat liever doen bij een Belgische afdeling. Vraag mij niet waarom, stelt mij op een of andere manier gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:00
Ik zit te denken om de nieuwste Go Pro te kopen voor een visvakantie.
Deze heeft een 4K resolutie. Nu heb ik een 65ST50 en deze kan de resolutie op max 1920 afspelen.

Zijn de beelden van 4K dus even scherp als blue ray content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versteegrob schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:15:
Ik zit te denken om de nieuwste Go Pro te kopen voor een visvakantie.
Deze heeft een 4K resolutie. Nu heb ik een 65ST50 en deze kan de resolutie op max 1920 afspelen.

Zijn de beelden van 4K dus even scherp als blue ray content?
Misschien wel minder, omdat hij moet scalen naar 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
Adlermann schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:18:
Misschien wel minder, omdat hij moet scalen naar 1080p.
Hmmm je zou toch mogen verwachten dat het bij zo'n dramatische downscaling alsnog erg scherp blijft, in ieder geval minimaal even scherp als een native full-hd opname. Daarentegen kán het uiteraard ook tegenvallen ja, zijn wel vreemdere dingen dan dit.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:15:
[...]

Hmmm je zou toch mogen verwachten dat het bij zo'n dramatische downscaling alsnog erg scherp blijft, in ieder geval minimaal even scherp als een native full-hd opname. Daarentegen kán het uiteraard ook tegenvallen ja, zijn wel vreemdere dingen dan dit.
Dat hangt van de kwaliteit van de scaler af. Ik vermoed dat downscalen moeilijker is dan upscalen. Je hebt bv meer pixels die op 1 moeten. Dan kies je natuurlijk de pixel die ongeveer het gemiddelde heeft van die 4 pixels...Dat is best nog wel een intensief klusje.

Dat is ook de reden waarom 1080p materiaal op een hd ready scherm er slechter uitzien dan hetzelfde materiaal in 720p op dat scherm.

[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 08-05-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:43
Ekfad schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:37:
[...]

Er zitten toch wel een aantal Belgen op dit forum hoor :)

Als ik hem online bestel zou ik dat liever doen bij een Belgische afdeling. Vraag mij niet waarom, stelt mij op een of andere manier gerust.
vanden borre heeft ze gewoon, en verder al die grote belgische ketens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de kleurdiepte van een vt50 paneel ( 8,10 of 12 bits) . ik kan dat namelijk instellen op m'n dune he base 3D maar weet niet welke het is

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 07:59
Mediamarkt Zoetermeer heeft nog een hoop 55st50's staan voor de mensen die een nieuwe St 50 zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:59:
Mediamarkt Zoetermeer heeft nog een hoop 55st50's staan voor de mensen die een nieuwe St 50 zoeken.
Ik loop nu stiekem met het vakantiegeld op mijn rekening wel heel hard nat e denken om toch ene 65" vt50 te halen waar ze nog beschikbaar zijn...2200 euro. Geen geld ;)

Trouwens voor de geinteresseerden. Ik denk niet dat ik nog geloof in een 50 serie die compleet uniform blijft. Alhoewel het nog steeds redelijk goed is hier krijg ik toch steeds duidelijker op dezelfde plek (rechts) weer wat groene rotzooi. Het is nu alleen nog goed te zien met mijn finder window en op test slides en full whites (ook in real content).

[ Voor 32% gewijzigd door Adlermann op 09-05-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
Onlangs een VT50 gekocht. Zeer tevreden. Behalve over één ding. Eén ventilator klinkt net zo luid als mijn 2nd gen PS3. Die is op zich niet zo luid, maar tijdens de rustige momenten in een film is het best storend om twee apparaten de horen zoemen. Had Panasonic niet beter grotere langzaam draaiende fans kunnen monteren?

Is het trouwens een ding dat is op te lossen dmv reparatie/inruil? Of zijn alle VT50's hoorbaar?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PjotrStroganov schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:39:
Onlangs een VT50 gekocht. Zeer tevreden. Behalve over één ding. Eén ventilator klinkt net zo luid als mijn 2nd gen PS3. Die is op zich niet zo luid, maar tijdens de rustige momenten in een film is het best storend om twee apparaten de horen zoemen. Had Panasonic niet beter grotere langzaam draaiende fans kunnen monteren?

Is het trouwens een ding dat is op te lossen dmv reparatie/inruil? Of zijn alle VT50's hoorbaar?
Ik hoor mijn tv alleen buzzen. Niet zoemen van de ventilatoren.

Een buzz op lichte beelden (wit) is wel normaal. is het echt de ventilator of is het gewoon plasmabuzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
De buzz is mij bekend. Dit is echter het zoemen van de fans. Het klinkt praktisch hetzelfde als de fan van mijn PS3. Als ik de fan afdek met mijn hand, wordt het geluid gedempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Ik heb ook een buzz bij witte of vrij lichte beelden.

[ Voor 194% gewijzigd door LuPo op 09-05-2013 14:42 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PjotrStroganov schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:12:
De buzz is mij bekend. Dit is echter het zoemen van de fans. Het klinkt praktisch hetzelfde als de fan van mijn PS3. Als ik de fan afdek met mijn hand, wordt het geluid gedempt.
Dat heb ik niet. Dus ik zou daar iemand naar laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De zachte ruis van de ventilatoren van mijn 50VT50 hoor ik alleen 's avonds laat, als het buiten stil is, niemand in de kamer, als ik vlak bij de tv sta (hangt aan de muur) en het uitgezonden programma ook stil is (artmovie bijv.). Zit ik op meer dan een meter en is er een of ander geluid (van de uitzending of van buitenaf) dan hoor ik het dus al niet. Misschien ben ik slechthorender dan jij maar ik heb het vermoeden dat jouw fans harder tekeer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:02:
De zachte ruis van de ventilatoren van mijn 50VT50 hoor ik alleen 's avonds laat, als het buiten stil is, niemand in de kamer, als ik vlak bij de tv sta (hangt aan de muur) en het uitgezonden programma ook stil is (artmovie bijv.). Zit ik op meer dan een meter en is er een of ander geluid (van de uitzending of van buitenaf) dan hoor ik het dus al niet. Misschien ben ik slechthorender dan jij maar ik heb het vermoeden dat jouw fans harder tekeer gaan.
Ik heb ook nog het voordeel dat ik een 29dB piep in mijn oren heb. Teveel Iron Maiden en Slayer concerten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeh tinnitus? Da's zwaar balen. :(

Ik heb het net nog even getest: de VT50 20 minuten op de schuifbalk gezet, dan warmt ie lekker op en draaien de fans lekker door. Ik moet echt mijn hoofd boven de tv houden om het fangeruis te onderscheiden van de achtergrondruis in de omgeving. De fan rechtsboven is daarbij naar mijn idee een heel ietsje luider dan de linker. Als ik vervolgens op 1 meter van de tv rustig ga zitten hoor ik het niet. Alleen als ik dan geconcentreerd blijf luisteren terwijl ik hem uitzet hoor ik het verschil, maar bewust horen boven de achtergrondruis dat lukt me al niet. Misschien als ik in een supergeisoleerde betonnen nieuwbouwwoning aan de rand van een verlaten Vinex wijk zou wonen dat het wel zou lukken. Maar in de stad heb je altijd achtergrondgeluid.

PS plasmabuzz bij volledig wit scherm hoor ik uiteraard wel. Maar ik moet zeggen dat het bij deze VT50 wel een stuk minder is dan bij de evengrote ST50. Totaal niet storend. Bij de 42ST50 had ik ook geen last.

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 09-05-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Adlermann schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:11:
[...]

Ik loop nu stiekem met het vakantiegeld op mijn rekening wel heel hard nat e denken om toch ene 65" vt50 te halen waar ze nog beschikbaar zijn...2200 euro. Geen geld ;)
hier ook, ook al heb ik nog geen vakantiegeld op m'n rekening staan..
het verschil met de VT60 is gewoon te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dan krijg je de VT70, dan heb je dat weer :p

ik hou de diverse sites wel in de gaten, als blijkt dat ze overal uitverkocht raken grijp ik snel m'n kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 22:18
De vt60 begint al lager dan de vt50. Vorig jaar was de vt50 na 3 a 4 maanden 1000 euro gezakt op de pricewatch. Ik ga hetzelfde afwachten voor de vt60 / misschien zt60. Iemand ervaring met import uit de u.s.? Niet alleen voor een 65" zt60, maar de vt60 is daar veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:24

Don Quijote

El Magnifico

De afgelopen jaren heb ik volop genoten van mijn TX-P42VT20 maar nu de TV in de slaapkamer is gesneuveld, is het een mooi moment om de VT20 naar de slaapkamer te verplaatsen en een nieuwe TV voor de woonkamer te bestellen.

Ik heb ondertussen in ieder geval de beslissing genomen om een stap groter te gaan en ipv 42" 50" te nemen. Nu blijft alleen de vraag welk type ik moet nemen, uit de verschillende reviews die ik heb gelezen betreffende de ST/GT/VT60 zie ik geen schokkende verschillen qua beeldkwaliteit. Na callibratie lijken ze alledrie een uitstekend getrouw beeld te geven (waarbij niet zelden reference niveau wordt aangehaald in de reviews). Ik neig dan ook op dit moment om wat geld te besparen en een "stapje terug" te doen van VT naar ST (niet echt natuurlijk want de ST60 zal zeker weer een bak beter zijn dan de VT20).

Nu aan jullie de vraag, heb ik de reviews compleet verkeerd geïnterpreteerd. Of zit er qua 2D beeldkwaliteit inderdaad weinig verschil tussen de schermen? (om 3D, Geluid en hippe besturingsystemen op de TV geef ik niet; daar heb ik een full hd 3D beamer, speakerset en dedicated HTPC voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ravnoss schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:35:
De afgelopen jaren heb ik volop genoten van mijn TX-P42VT20 maar nu de TV in de slaapkamer is gesneuveld, is het een mooi moment om de VT20 naar de slaapkamer te verplaatsen en een nieuwe TV voor de woonkamer te bestellen.

Ik heb ondertussen in ieder geval de beslissing genomen om een stap groter te gaan en ipv 42" 50" te nemen. Nu blijft alleen de vraag welk type ik moet nemen, uit de verschillende reviews die ik heb gelezen betreffende de ST/GT/VT60 zie ik geen schokkende verschillen qua beeldkwaliteit. Na callibratie lijken ze alledrie een uitstekend getrouw beeld te geven (waarbij niet zelden reference niveau wordt aangehaald in de reviews). Ik neig dan ook op dit moment om wat geld te besparen en een "stapje terug" te doen van VT naar ST (niet echt natuurlijk want de ST60 zal zeker weer een bak beter zijn dan de VT20).

Nu aan jullie de vraag, heb ik de reviews compleet verkeerd geïnterpreteerd. Of zit er qua 2D beeldkwaliteit inderdaad weinig verschil tussen de schermen? (om 3D, Geluid en hippe besturingsystemen op de TV geef ik niet; daar heb ik een full hd 3D beamer, speakerset en dedicated HTPC voor).
De vraag is vooral, heb je veel licht in je woonkamer. Zo ja, dan voldoet de st60 een stukje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Adlermann schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:40:
[...]

De vraag is vooral, heb je veel licht in je woonkamer. Zo ja, dan voldoet de st60 een stukje minder.
Licht is niet echt een probleem. De keren dat we overdag TV kijken is zelden tot nooit, en dan kunnen we makkelijk direct invallend licht tegengaan door de shutters te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ravnoss schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:43:
[...]

Licht is niet echt een probleem. De keren dat we overdag TV kijken is zelden tot nooit, en dan kunnen we makkelijk direct invallend licht tegengaan door de shutters te sluiten.
Dan heb je zelf antwoord op je vraag gegeven. Dan voldoet de st60 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan bespaar je met een ST60 inderdaad een hele hoop geld uit en mis je erg weinig! Dus de ST60 lijkt voor jou een prima keus als je niet vies bent van minder geld uitgeven. Of... je koopt voor hetzelfde geld een VT50! Het topmodel van vorig jaar, ook niet te versmaden...

Voor de liefhebbers staat er trouwens nog een VT60 op de V&A. Het is een inruilexemplaar onder garantie dus het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het zit met de resterende garantie. De verkoper dacht 2 jaar, ik zou denken de resterende garantieduur van het oorspronkelijke product (met misschien een minimum van 3 of 6 maanden). Dat is vrij gebruikelijk bij vervanging van een product onder garantie. En het is wel relevant voor de prijs die je ervoor wilt betalen vind ik.

[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 09-05-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:01:
Dan bespaar je met een ST60 inderdaad een hele hoop geld uit en mis je erg weinig! Dus de ST60 lijkt voor jou een prima keus als je niet vies bent van minder geld uitgeven. Of... je koopt voor hetzelfde geld een VT50! Het topmodel van vorig jaar, ook niet te versmaden...

Voor de liefhebbers staat er trouwens nog een VT60 op de V&A. Het is een inruilexemplaar onder garantie dus het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het zit met de resterende garantie. De verkoper dacht 2 jaar, ik zou denken de resterende garantieduur van het oorspronkelijke product (met misschien een minimum van 3 of 6 maanden). Dat is vrij gebruikelijk bij vervanging van een product onder garantie. En het is wel relevant voor de prijs die je ervoor wilt betalen vind ik.
Volgens mij is garantie bij een tweedehands product ook meer een gunst van de leverancier dan daadwerkelijk wettelijk verplicht. je wettelijke garantie is een discutabel onderwerp bij een tweedehands product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ben er een tijd geleden eens mee bezig geweest, is nogal vaag inderdaad.
fabrieksgarantie is overdraagbaar, kijk bijv. naar 2e hands auto's die nog volledig ondersteund worden door de fabrikant.
garantie met een overeenkomst tussen een koper en retailer is een wat grijzer gebied want daarvoor moet je in de kleine letters kijken of daar iets in staat over dat garantie overdraagbaar is.
staat het er niet in dan zou je er recht op moeten hebben, maar ja.. recht hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen...

maar in principe is het zo dat garantie aan een product wordt afgegeven, niet aan een persoon.

[ Voor 17% gewijzigd door Shanquish op 09-05-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shameete schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:52:
ben er een tijd geleden eens mee bezig geweest, is nogal vaag inderdaad.
fabrieksgarantie is overdraagbaar, kijk bijv. naar 2e hands auto's die nog volledig ondersteund worden door de fabrikant.
garantie met een overeenkomst tussen een koper en retailer is een wat grijzer gebied want daarvoor moet je in de kleine letters kijken of daar iets in staat over dat garantie overdraagbaar is.
staat het er niet in dan zou je er recht op moeten hebben, maar ja.. recht hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen...
Klopt als er fabrieksgarantie is dan is dat wel overdraagbaar. Maar fabrieksgarantie is sowieso een gunst (niet verplicht in nederland).

Maar bij e-care gaat dat wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 09:29
Net telefoontje van e-care: mijn ingebrande 42gt50 wordt volgende week omgeruild voor een 42gt60. TV heb ik bij mediamarkt gekocht, maar ik heb meteen e-care benaderd zonder tussenkomst van MM. Moet zeggen dat e-care het totnutoe erg netjes oplost - ze hebben me van elke stap op de hoogte gehouden.

Anyway, als ik de gt60 heb zal ik mijn ervaringen posten. Ben benieuwd of de nadelen van gt50 (DSE, burn-in) verleden tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

grmpf schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:58:
Net telefoontje van e-care: mijn ingebrande 42gt50 wordt volgende week omgeruild voor een 42gt60. TV heb ik bij mediamarkt gekocht, maar ik heb meteen e-care benaderd zonder tussenkomst van MM. Moet zeggen dat e-care het totnutoe erg netjes oplost - ze hebben me van elke stap op de hoogte gehouden.

Anyway, als ik de gt60 heb zal ik mijn ervaringen posten. Ben benieuwd of de nadelen van gt50 (DSE, burn-in) verleden tijd zijn.
Ze hebben een goede service e-care zo mogen meer bedrijven werken een top service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:16
Ben ook van plan om mijn 42G30 op pensioen te doen, echter zit ik wat met de keuze voor de opvolger.
Qua prijs zitten de: 55St60, 50GT60 en de 55VT50 mooi bij elkaar. een "budget" en "midrange"(echter 5"kleiner) van dit jaar, of het high end model van vorig jaar.

Vind de VT50 toch wel een mooi toestel, qua beeld zijn ze geloof ik allemaal wel goed.

Voorkeur gaat toch een beetje naar de GT of VT, omdat de ST minder calibratie mogelijkheden heeft.

Reden: wil graag wat groters, en graag naar 3D.

[ Voor 5% gewijzigd door Renegade666 op 10-05-2013 17:04 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renegade666 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:03:
Ben ook van plan om mijn 42G30 op pensioen te doen, echter zit ik wat met de keuze voor de opvolger.
Qua prijs zitten de: 55St60, 50GT60 en de 55VT50 mooi bij elkaar. een "budget" en "midrange"(echter 5"kleiner) van dit jaar, of het high end model van vorig jaar.

Vind de VT50 toch wel een mooi toestel, qua beeld zijn ze geloof ik allemaal wel goed.

Voorkeur gaat toch een beetje naar de GT of VT, omdat de ST minder calibratie mogelijkheden heeft.

Reden: wil graag wat groters, en graag naar 3D.
Een st60 heeft 10punts kalibratie voor greyscale! Dus dat hoeft geen beperking te zijn. Als je design en overdag kijken niet zo belangrijk vindt, dan zou ik de st60 nemen boven de vt50.

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 10-05-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En 55 inch sowieso boven een 50 incher! Tenzij je op 1,5 meter zit misschien. Ik zou het zelf trouwens een moeilijke keuze vinden, VT50 vs ST60... ben iig erg tevreden met de VT50. Goede vraag is of je vaak in een kamer kijkt met redelijk veel licht, of dat nu komt omdat je overdag kijkt of omdat de lampen aan moeten. ;)
Verrassend he? Nee, zoals voorspeld. :+

PS Ik houd het niet zo bij, maar heb je ook al retentieklachten gezien?

[ Voor 104% gewijzigd door Cap op 10-05-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Adlermann schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:08:
[...]

Een st60 heeft 10punts kalibratie voor greyscale! Dus dat hoeft geen beperking te zijn. Als je design en overdag kijken niet zo belangrijk vindt, dan zou ik de st60 nemen boven de vt50.
Tv staat in mijn studie/kantoor/zolderkamer (woon nog bij mijn ouders), en het gaat mij om goed beeld (2d/3d). ST60 vind qua design niet raar, vt50 is wel mooier!.

Maar bij de GT/VT heb je een pro modus (die ik nu ook heb) en dan niet meer. Kan ik hem dan wel zo goed kalibreren? (THX is leuk, maar gebruik ik nu ook niet, pro1 profiel goed ingesteld)

NL tv kijk ik toch niet, dus dat hoeft niet mee gerekend te worden. Puur bluray en series via BDspeler en Dune 3.0.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renegade666 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 18:16:
[...]

Tv staat in mijn studie/kantoor/zolderkamer (woon nog bij mijn ouders), en het gaat mij om goed beeld (2d/3d). ST60 vind qua design niet raar, vt50 is wel mooier!.

Maar bij de GT/VT heb je een pro modus (die ik nu ook heb) en dan niet meer. Kan ik hem dan wel zo goed kalibreren? (THX is leuk, maar gebruik ik nu ook niet, pro1 profiel goed ingesteld)

NL tv kijk ik toch niet, dus dat hoeft niet mee gerekend te worden. Puur bluray en series via BDspeler en Dune 3.0.
Je krijgt een custom mode ervoor terug en je kan true cinema gewoon kalibreren. een st60 is bijna even goed te kalibreren als een gt/vt dit jaar! (afgezien van de secundaire kleuren, maar dat is geen issue bij deze toestellen)
Cap schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:54:
En 55 inch sowieso boven een 50 incher! Tenzij je op 1,5 meter zit misschien. Ik zou het zelf trouwens een moeilijke keuze vinden, VT50 vs ST60... ben iig erg tevreden met de VT50. Goede vraag is of je vaak in een kamer kijkt met redelijk veel licht, of dat nu komt omdat je overdag kijkt of omdat de lampen aan moeten. ;)

[...]

Verrassend he? Nee, zoals voorspeld. :+

PS Ik houd het niet zo bij, maar heb je ook al retentieklachten gezien?
Ja ook al een burn-in na 2 weken ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Adlermann op 10-05-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Ik zal eens contact opnemen met de shop. Het ziet er naar uit dat de fan niet zo goed hoorbaar moet zijn. Thnx voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Voor de geïnteresseerden, dag 1 van de Flat Panel HDTV Shootout:

http://new.livestream.com...vshootout/videos/18161789

Vanaf 1:30.00 de vergelijking tussen ZT60/VT60/Samsung F8500 en als referentie de Kuro 500M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Adlermann schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:51:
[...]

Dan heb je zelf antwoord op je vraag gegeven. Dan voldoet de st60 wel.
Vrijdag inderdaad de TV besteld. De 50ST60. Zojuist binnengekomen, ik vol enthousiasme de doos openmaken, haal het scherm er uit om te zien dat er drie joekels van van barsten in het glas zitten. Zonde :(. Nu maar eens kijken hoe het RMA proces van Coolblue in elkaar steekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@ravnoss, die RMA van coolblue ben ik wel tevreden over, dus denk niet het een probleem gaat worden.
Echter wel zonde van de tv :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ravnoss schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 09:45:
[...]

Vrijdag inderdaad de TV besteld. De 50ST60. Zojuist binnengekomen, ik vol enthousiasme de doos openmaken, haal het scherm er uit om te zien dat er drie joekels van van barsten in het glas zitten. Zonde :(. Nu maar eens kijken hoe het RMA proces van Coolblue in elkaar steekt :)
Of gewoon geen rma doen en meteen ontbinden de koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vandaag ga ik dan eindelijk na 10 weken Creditatie ellende mijn nieuwe tv ophalen.
Nu heb ik alleen een vraagje, er staat me iets bij dat je de eerste zoveel uur 3D moest vermijden? Mijn vriendin wilde namelijk een bepaalde 3D film zien maar weet dus niet of dat gelijk kan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreazyRocks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-03 02:23
Ik ben van plan de Panasonic P50GT60 plasma televisie te kopen maar kan iemand me even helpen door de afmetingen van de voet (breedte en diepte) van deze plasma televisie even op te nemen en door te geven.
Vriendelijk bedankt

Panasonic TX-P50GTW60 | Logitech Z-5500 | HTPC C2D E8400 | PS3 Slim | Xbox 360 Slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 10-10 14:11
Donstil schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:47:
Vandaag ga ik dan eindelijk na 10 weken Creditatie ellende mijn nieuwe tv ophalen.
Nu heb ik alleen een vraagje, er staat me iets bij dat je de eerste zoveel uur 3D moest vermijden? Mijn vriendin wilde namelijk een bepaalde 3D film zien maar weet dus niet of dat gelijk kan.
Ik heb het gedaan en heb er geen problemen mee gehad.

edit: 3d films gekeken dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Basekid op 11-05-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:47:
Dat kan prima hoor! Gewoon meteen van genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Adlermann schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:03:
[...]

Dat kan prima hoor! Gewoon meteen van genieten
Basekid schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:01:
[...]

Ik heb het gedaan en heb er geen problemen mee gehad.

edit: 3d films gekeken dus.
Dan moeten we dat maar gaan doen dan :)

Afgelopen jaar heb ik ook eerst 150 uur de inspeel dvd laten draaien maar twijfel nog een beetje of ik dat weer ga doen, heeft het nog zin om dat te doen maar wel tussendoor de tv gewoon te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

FreazyRocks schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:01:
Ik ben van plan de Panasonic P50GT60 plasma televisie te kopen maar kan iemand me even helpen door de afmetingen van de voet (breedte en diepte) van deze plasma televisie even op te nemen en door te geven.
Vriendelijk bedankt
Dat had je zelf ook nog wel kunnen vinden. Hier.

Enfin zo'n RMA is nog niet zo 1,2,3 gedaan, ze stellen voor dat ik zelf de 50" plasma bij een postNL afgifte punt ga brengen. Ik zie mezelf nog niet over straat lopen met die doos.

Misschien maar gewoon Adlermann zijn advies opvolgen. Geen gedoe met deze terugsturen, wachten op reactie en wachten op een nieuwe. Maar gewoon koop ontbinden, en een nieuwe bestellen. Dan heb je maandag al een nieuwe, en wanneer ze dan de defecte komen ophalen moeten ze zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Donstil schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:29:
Afgelopen jaar heb ik ook eerst 150 uur de inspeel dvd laten draaien maar twijfel nog een beetje of ik dat weer ga doen, heeft het nog zin om dat te doen maar wel tussendoor de tv gewoon te gebruiken?
Contrast wat lager, zoveel mogelijk fullscreen kijken, logo's proberen te vermijden en geniet maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ravnoss schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:32:
[...]

Enfin zo'n RMA is nog niet zo 1,2,3 gedaan, ze stellen voor dat ik zelf de 50" plasma bij een postNL afgifte punt ga brengen. Ik zie mezelf nog niet over straat lopen met die doos.

Misschien maar gewoon Adlermann zijn advies opvolgen. Geen gedoe met deze terugsturen, wachten op reactie en wachten op een nieuwe. Maar gewoon koop ontbinden, en een nieuwe bestellen. Dan heb je maandag al een nieuwe, en wanneer ze dan de defecte komen ophalen moeten ze zelf weten.
Hoe is de tv bezorgd? Maar ik denk dat het geen rare eis is dat je zelf de tv moet versturen bij een postorder(internet)bedrijf. Ook bij de koop ontbinden moet je het apparaat zelf terugsturen.

Ik zou het zeker goed verzekeren....Let op, je hebt bij ontbnden koop recht op teruggave van de verzendkosten die je bij de bestelling hebt betaald (dus van de winkel naar jouw huis toe). Van jouw huis naar de winkel toe moet je zelf betalen bij ontbinden van de koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreazyRocks
Ravnoss schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:32:
[...]

Deze pagina had ik al bezocht maar daar weet ik alleen maar de diepte mee en het is de breedte die ik zou moeten weten van de voet.Ik vind het nergens anders op het internet.

Panasonic TX-P50GTW60 | Logitech Z-5500 | HTPC C2D E8400 | PS3 Slim | Xbox 360 Slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Adlermann schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:34:
[...]

Hoe is de tv bezorgd? Maar ik denk dat het geen rare eis is dat je zelf de tv moet versturen bij een postorder(internet)bedrijf. Ook bij de koop ontbinden moet je het apparaat zelf terugsturen.

Ik zou het zeker goed verzekeren....Let op, je hebt bij ontbnden koop recht op teruggave van de verzendkosten die je bij de bestelling hebt betaald (dus van de winkel naar jouw huis toe). Van jouw huis naar de winkel toe moet je zelf betalen bij ontbinden van de koop.
De TV is bezorgd via Dynalogic. Iets extra betaald zodat ik gewoon een tijdsvak kan uitkiezen en niet de hele dag thuis hoef te zitten.

Of ik zelf wat extra verzend kosten moet betalen maakt me niet zo uit. Het is meer het feit dat ik mijn god geen idee heb hoe ik die doos bij een afgiftepunt moet krijgen zonder een busje te huren. :-). Ach ja we zullen zien.

@FreazyRocks. Excuses ik had je post niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met Coolblue gaat het wel goed komen, die hebben goeie service.

Kijk nu naar de VE stream, en een paar belangrijke punten m.b.t. kalibratie van de nieuwe Panasonic series:

1. De ISF kopieer functie van de nieuwe modellen bevat een bug waarbij de settings niet naar andere inputs gekopieerd worden maar naar een andere beeldmodus (dus bijv. HDMI1 Pro 1 naar HDMI1 Pro 2. Of erger nog, gemengd d.w.z. de kleureninstellingen worden wel gekopieerd maar de gamma settings niet.

2. De VT30 instabiliteit m.b.t. kalibratie is terug van weggeweest. (@Adlermann, moet meteen denken aan Bumotious met zijn ST60 kalibratie, die juist beweerde dat kalibratie zo gemakkelijk ging in vergelijk met vorig jaar.) Ze zeggen dat je een greyscale of CMS run onder de dE 1 krijgt, dus "perfect", maar als je meteen daar achteraan nog een run draait dat je andere resultaten krijgt. De vraag die bij mij meteen ontstaat is hoe je dan weet wanneer ie perfect gekalibreerd is, maar die wordt helaas niet beantwoord. Ze zeggen 5 a 6 keer herhalen, maar goed dat lijkt me een onzinnig advies, want resultaat nummer 6 is niets beter dan resultaat nummer 1. Als de metingen varieren is het enige wat je kan doen de meting herhalen, maar dan moet je ze vervolgens wel uitmiddelen.

Ze hebben in ieder geval besloten de run-in time van de tv's te verhogen naar minimaal 300 uur alvorens te kalibreren. Overigens heb ik met mijn VT50 ook gemerkt dat ik de kalibratie die ik op 150 uur gemaakt had bij de 500 uur significant moest bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Cap schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:10:

KNIP

Ze hebben in ieder geval besloten de run-in time van de tv's te verhogen naar minimaal 300 uur alvorens te kalibreren. Overigens heb ik met mijn VT50 ook gemerkt dat ik de kalibratie die ik op 150 uur gemaakt had bij de 500 uur significant moest bijstellen.
Wordt de beeldkwaliteit 'out of the box' daarmee niet belangrijker en nut kalibratie minder? Zeker voor mensen, die NIET zelf kalibreren? Je moet dan immers vaker iemand laten komen om het scherm te kalibreren? (prijzig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:10:
Met Coolblue gaat het wel goed komen, die hebben goeie service.

Kijk nu naar de VE stream, en een paar belangrijke punten m.b.t. kalibratie van de nieuwe Panasonic series:

1. De ISF kopieer functie van de nieuwe modellen bevat een bug waarbij de settings niet naar andere inputs gekopieerd worden maar naar een andere beeldmodus (dus bijv. HDMI1 Pro 1 naar HDMI1 Pro 2. Of erger nog, gemengd d.w.z. de kleureninstellingen worden wel gekopieerd maar de gamma settings niet.

2. De VT30 instabiliteit m.b.t. kalibratie is terug van weggeweest. (@Adlermann, moet meteen denken aan Bumotious met zijn ST60 kalibratie, die juist beweerde dat kalibratie zo gemakkelijk ging in vergelijk met vorig jaar.) Ze zeggen dat je een greyscale of CMS run onder de dE 1 krijgt, dus "perfect", maar als je meteen daar achteraan nog een run draait dat je andere resultaten krijgt. De vraag die bij mij meteen ontstaat is hoe je dan weet wanneer ie perfect gekalibreerd is, maar die wordt helaas niet beantwoord. Ze zeggen 5 a 6 keer herhalen, maar goed dat lijkt me een onzinnig advies, want resultaat nummer 6 is niets beter dan resultaat nummer 1. Als de metingen varieren is het enige wat je kan doen de meting herhalen, maar dan moet je ze vervolgens wel uitmiddelen.

Wat ik bij bumptious heb is dat hij misschien heel goed aan de knoppen kan draaien, maar meer ook niet.

Die instabiliteit is wel vervelend trouwens. Dat zou de primaire reden zijn om niet een 60 serie te halen, of iig een firmware update af te wachten. Ik kan alleen maar speculeren over de oorzaak. Maar panasonic kennende fixen ze niet veel bugs met firmware updates. Wat je krijgt bij release is het vaak wel, alleen wat features van smart tv corrigeren/fixen ze.

Ik denk dat je dan ook nie te veel moet focussen op de plaatjes, maar gewoon op het laatst met het oog maar moet kijken of het een goede run was...Het liefst met een referentie vt50 ernaast :)

[edit]

Ik kijk nu de shootout. Het shiften gebeut wel (dat is neit fijn) maar het waren kleine shifts wat ze zeiden. Maar ja je weet niet wat er gebeurt 500 uur later...

[edit]
Ik ga zo verder kijken, maar erg interessant dit. En dit bevestigt ook gelijk waarom ik David een betere reviewer vind. Hij maakt z'n eigen patterns om dingen te testen e.d. Wat natuurlijk ook helpt is dat hij als beroep heeft om blurays te maken (dus films vertalen naar bluray, editen, disc maken, etc). Hij is echt professioneel bezig met beeldkwaliteit.

Ook een leuk feitje is dat blijkbaar de panasonics dit jaar beter omgaan met retentie dan de samsungs. Maar dat volgens hun inspelen 0 effect heeft op retentie. Het enige nut is om sneller uren te krijgen en sneller productiefouten te vinden.

[edit]

De reden waarom de stxx zoveel meer licht heeft: filter. Ze hebben daar een kuro waar een stuk filter uit is, dat stuk geeft 2x zoveel licht :)

filter kuro: surpassed in ambient light door eigenlijk zt en f8500. Even verder kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Adlermann op 11-05-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Laatst online: 10-10 21:22
Na deze laatste verhalen weet ik niet meer wat ik het beste kan kopen een 50gt60 of toch nog een 50vt50 halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasper2603 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 13:00:
Na deze laatste verhalen weet ik niet meer wat ik het beste kan kopen een 50gt60 of toch nog een 50vt50 halen?
Ik zou de gt60 halen. Die drift lijkt wel mee te vallen. Ja de resultaten waren anders. Maar wel heel minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreazyRocks
Denken jullie dat een plasma hier aangewezen zou zijn voor in mijn kamer?
Ik ben namelijk van plan de Panasonic P50GT60 plasma tv te kopen (nu zit ik met een 5 jaar oude CCFL LCD HDReady tv van Samsung dus ben ik dringend aan vervanging toe) maar ik zit met een raam pal achter mij en ik weet nu niet of de mate van reflectie zou storen ,nu kan ik natuurlijk wel het rolluik laten zakken indien gewenst.
Ik heb totaal geen ervaring met plasma televisies dus vraag ik het liever aan mensen die hier ervaring mee hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/359mply.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/11m73ag.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door FreazyRocks op 11-05-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat is irri, een raam pal achter je kijkpositie én recht tegenover je tv staat natuurlijk garant voor reflecties. Ook bij een LCD tv zal het er niet beter op worden. Maar bij een tv met een glasplaat, zoals een plasma dus, heb je nog meer last. Ik zou luxaflex nemen omdat je dan de lichtinval goed kan regelen, of een combinatie rolluik (half laten zakken) en luxaflex. Zo kun je het licht altijd goed regelen.
Adlermann schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:55:
[...]

Ik kijk nu de shootout. Het shiften gebeut wel (dat is neit fijn) maar het waren kleine shifts wat ze zeiden. Maar ja je weet niet wat er gebeurt 500 uur later...

...

Ook een leuk feitje is dat blijkbaar de panasonics dit jaar beter omgaan met retentie dan de samsungs. Maar dat volgens hun inspelen 0 effect heeft op retentie. Het enige nut is om sneller uren te krijgen en sneller productiefouten te vinden.

[edit]

De reden waarom de stxx zoveel meer licht heeft: filter. Ze hebben daar een kuro waar een stuk filter uit is, dat stuk geeft 2x zoveel licht :)

filter kuro: surpassed in ambient light door eigenlijk zt en f8500. Even verder kijken.
Ja en wat er 500 uur later gebeurt, daar hebben we dus al de eerste reports van de op de fora, van D-Nice op highdefjunkies. Die waarschuwde dus al voor shifts bij de 60 serie, en dan had hij het dus niet over verschillen die zo klein waren dat ze er niet toe deden. Het is dus gedeeltelijk in lijn met wat ze op VE zeggen. Hoe groot die shifts zijn is voorlopig alleen maar raden. Maar dat ze groter zijn dan op de 50 serie dat lijkt nu wel te verwachten.

Dat inspelen niet veel invloed heeft op retentie is wel de meest geaccepteerde visie volgens mij.

En dat het filter van de VT en ZT serie licht wegneemt was mij ook wel duidelijk, daarom zijn de inderdaad allemaal donkerder dan de ST series en ook nog GT series. Er zit immers hetzelfde of vrijwel hetzelfde (ZT) paneel in. Maar de voordelen van het filter (dieper zwart bij omgevingslicht) wegen ruimschoots op tegen de nadelen. ;)
Azqi schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:17:
[...]

Wordt de beeldkwaliteit 'out of the box' daarmee niet belangrijker en nut kalibratie minder? Zeker voor mensen, die NIET zelf kalibreren? Je moet dan immers vaker iemand laten komen om het scherm te kalibreren? (prijzig)
Ik denk dat kalibreren altijd zin zal hebben als het out of the box niet super goed is. En de kans dat het out of the box super goed is, die is gewoon heel klein. Er is gewoon geen tijd voor de fabrikanten om een tv een paar honderd uur te laten warm draaien en dan iemand een uur of meer aan een tv te laten pielen. Als je eenmalig laat kalibreren dan heb je al flinke winst te pakken, maar dan zou ik het wel pas na 500 uur of meer doen.

[ Voor 82% gewijzigd door Cap op 11-05-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:05

FeaR

In GoT we trust

Mail naar de Hobo HiFi en iEar gestuurd om een offerte te vragen voor de Panasonic Viera 65VT50 en een paar Focal Chorus 816W. De prijzen van de VT50 liggen zodanig dat het van de zotte is om 1500 euro meer te betalen voor de VT60. Al zou het de helft zijn dan zou ik nog twijfelen. Hoop volgende week dus een 65VT50 in bezit te hebben :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:52:
Ja dat is irri, een raam pal achter je kijkpositie én recht tegenover je tv staat natuurlijk garant voor reflecties. Ook bij een LCD tv zal het er niet beter op worden. Maar bij een tv met een glasplaat, zoals een plasma dus, heb je nog meer last. Ik zou luxaflex nemen omdat je dan de lichtinval goed kan regelen, of een combinatie rolluik (half laten zakken) en luxaflex. Zo kun je het licht altijd goed regelen.

[...]

Ja en wat er 500 uur later gebeurt, daar hebben we dus al de eerste reports van de op de fora, van D-Nice op highdefjunkies. Die waarschuwde dus al voor shifts bij de 60 serie, en dan had hij het dus niet over verschillen die zo klein waren dat ze er niet toe deden. Het is dus gedeeltelijk in lijn met wat ze op VE zeggen. Hoe groot die shifts zijn is voorlopig alleen maar raden. Maar dat ze groter zijn dan op de 50 serie dat lijkt nu wel te verwachten.

Dat inspelen niet veel invloed heeft op retentie is wel de meest geaccepteerde visie volgens mij.

En dat het filter van de VT en ZT serie licht wegneemt was mij ook wel duidelijk, daarom zijn de inderdaad allemaal donkerder dan de ST series en ook nog GT series. Er zit immers hetzelfde of vrijwel hetzelfde (ZT) paneel in. Maar de voordelen van het filter (dieper zwart bij omgevingslicht) wegen ruimschoots op tegen de nadelen. ;)

[...]
Dat was d-nice die dat zei op die video (die is daar ook bij :P ) d-nice runt nu zijn scherm 24/7 en gaat tot de 2000 uur door. Vanaf de 300 uur gaat het idd wel, maar daarvoor wel shifts. Hij raadt aan om ook op 1000 uur weer te herkalibreren en op 2000 uur etc.

De afwijkingen tussen runs waren niet heel groot, daar bedoelde hij op. De afwijkingen na langere tijd zijn wel iets groter.

Dat is wel fors vaker dan de vt50.

[edit]
ze raden de 60 serie nog wel aan trouwens. Alleen je moet vaker herkalibreren. Persoonlijk zou ik zoiets wel overwegen, maar dan doe ik mijn meter niet meer weg (moet ik hem wel iedere keer opnieuw ijken)
Eigenlijk doe ik mijn meter sowieso niet meer weg. Ik vind het veel te handig. Moet ik alleen af en toe een i1 pro huren.

[edit]

Ik ga zo eens proberen of ik mijn bril voor de meter kan tapen en dan 3d eens afstellen :)

[edit

Mijn pro-3d kalibratie opstelling :) :)

Afbeeldingslocatie: http://sinas.rename-it.nl/~wilco/vt50/IMG_0200.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sinas.rename-it.nl/~wilco/vt50/IMG_0201.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sinas.rename-it.nl/~wilco/vt50/IMG_0202.jpg

Ik ga het zo even testen. Ik heb nog niet echt keihard gepushed. Ik denk dat ik het op het plaatje wel correct krijg. Maar ik kan alleen testen met de bril die ik gebruik. Dus nu ff bijna goed gemaakt en dan even kijken of het daadwerkelijk werkt, want het kan ook compleet verkeerd gegaan zijn (kijk maar naar mijn pro opstelling)

[edit
Net de eerste 5 min van the smurfs gekeken. Het is een werld van verschil. Misschien niet de beste kal ooit. Maar het haalt nu al de nare waas bij 3d weg. Nog een beter en groter effect dan bij 2d.

[ Voor 24% gewijzigd door Adlermann op 11-05-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
FreazyRocks schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:16:
Denken jullie dat een plasma hier aangewezen zou zijn voor in mijn kamer?
Ik ben namelijk van plan de Panasonic P50GT60 plasma tv te kopen (nu zit ik met een 5 jaar oude CCFL LCD HDReady tv van Samsung dus ben ik dringend aan vervanging toe) maar ik zit met een raam pal achter mij en ik weet nu niet of de mate van reflectie zou storen ,nu kan ik natuurlijk wel het rolluik laten zakken indien gewenst.
Ik heb totaal geen ervaring met plasma televisies dus vraag ik het liever aan mensen die hier ervaring mee hebben.

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat gaat storen, een plasma is nou eenmaal niet zo helder als en lcd, plus je hebt natuurlijk toch reflectie van het glas.

Als je die rolluik dicht doet of 1 of ander verduistering, dan heb je dit probleem natuurlijk niet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Adlermann schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:22:
[...]

Dat was d-nice die dat zei op die video (die is daar ook bij :P ) d-nice runt nu zijn scherm 24/7 en gaat tot de 2000 uur door. Vanaf de 300 uur gaat het idd wel, maar daarvoor wel shifts. Hij raadt aan om ook op 1000 uur weer te herkalibreren en op 2000 uur etc.

De afwijkingen tussen runs waren niet heel groot, daar bedoelde hij op. De afwijkingen na langere tijd zijn wel iets groter.

Dat is wel fors vaker dan de vt50.

[edit]
ze raden de 60 serie nog wel aan trouwens. Alleen je moet vaker herkalibreren. Persoonlijk zou ik zoiets wel overwegen, maar dan doe ik mijn meter niet meer weg (moet ik hem wel iedere keer opnieuw ijken)
Eigenlijk doe ik mijn meter sowieso niet meer weg. Ik vind het veel te handig. Moet ik alleen af en toe een i1 pro huren.

[edit]

Ik ga zo eens proberen of ik mijn bril voor de meter kan tapen en dan 3d eens afstellen :)

[edit

Mijn pro-3d kalibratie opstelling :) :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ga het zo even testen. Ik heb nog niet echt keihard gepushed. Ik denk dat ik het op het plaatje wel correct krijg. Maar ik kan alleen testen met de bril die ik gebruik. Dus nu ff bijna goed gemaakt en dan even kijken of het daadwerkelijk werkt, want het kan ook compleet verkeerd gegaan zijn (kijk maar naar mijn pro opstelling)

[edit
Net de eerste 5 min van the smurfs gekeken. Het is een werld van verschil. Misschien niet de beste kal ooit. Maar het haalt nu al de nare waas bij 3d weg. Nog een beter en groter effect dan bij 2d.
Zijn boeken ook nog eens nuttig, en nu je hem niet de verkoop doet, dan zal maar eens een nieuwe kopen:-)
Leuke opstelling btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Stomme vraag misschien, maar ik stap net in, in de wereld van plasma's. Is de Panasonic TC-PST60 die op buitenlandse websites wordt geroemd hetzelfde als de 'VT60' die hierboven besproken wordt? Iemand meer info over de verkrijgbaarheid?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kan het zijn dat de brillen van een vt50 niet op een st50 werken?
Als ik het type nummer in Google inklap zou het volgens de specificaties wel moeten werken maar onze brillen gaan niet aan. De tv schakeld wel keurig om naar 3D maar daar blijft het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:29:
Kan het zijn dat de brillen van een vt50 niet op een st50 werken?
Als ik het type nummer in Google inklap zou het volgens de specificaties wel moeten werken maar onze brillen gaan niet aan. De tv schakeld wel keurig om naar 3D maar daar blijft het bij.
Je moet ze even opnieuw pairen. Dus op 20 cm van de tv houden en dan het aanknopje 5-10 seconden helemaal naar rechts houden terwijl de tv in 3d staat.

[edit]

Ik moet zeggen dat een gekalibreerd 3d smurftastisch is ;)

Ik moet nu nog even een andere film smurfen en dan nog een 3d film besmurfen. Ik moet er ook wat smurf bij drinken.

[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 11-05-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Adlermann schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:48:
[...]

Je moet ze even opnieuw pairen. Dus op 20 cm van de tv houden en dan het aanknopje 5-10 seconden helemaal naar rechts houden terwijl de tv in 3d staat.

[edit]

Ik moet nu nog even een andere film smurfen en dan nog een 3d film besmurfen. Ik moet er ook wat smurf bij drinken.
Held! Dit was het idd :)

Nu heb ik alleen nog een sport kleur ghost zo nu en dan, net een uurtje tv gekeken en het toen 2x gezien, 1x kwam er tijdens reclame het logo van cornflakes voorbij in het rood en dat zag ik ernaast nog een keer, een soort van spiegeling oid maar dan met 1 kleur, daarna zag ik het ook nog een keer tijdens bewegend beeld.

Deed me het meest lijken op artefacts welke een defecte videokaart soms kan geven, is dat een bekend iets toevallig? Heb nog geen settings aangepast verder behalve het contrast wat omlaag gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Diepe zucht. Vind ik eindelijk de 55VT60, vind mijn vrouw de LED die er naast staat mooier van beeld (ook pana trouwend) na veel doordrammen zag ze eindelijk dat de donkere scenes meer detail bevatten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Bonkdoos schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:22:
Stomme vraag misschien, maar ik stap net in, in de wereld van plasma's. Is de Panasonic TC-PST60 die op buitenlandse websites wordt geroemd hetzelfde als de 'VT60' die hierboven besproken wordt? Iemand meer info over de verkrijgbaarheid?
Nope, de st60 en gt60 heten gewoon hetzelfde. De vt60 wordt in de uk ook wel de vt65 genoemd. En de vt60 is gewoon leverbaar bij enkele shops, ze staan alleen niet in pricewatch.
Ekfad schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:05:
Diepe zucht. Vind ik eindelijk de 55VT60, vind mijn vrouw de LED die er naast staat mooier van beeld (ook pana trouwend) na veel doordrammen zag ze eindelijk dat de donkere scenes meer detail bevatten.....
Vrouwen....

[ Voor 23% gewijzigd door Renegade666 op 11-05-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Renegade666 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 23:03:
[...]

Nope, de st60 en gt60 heten gewoon hetzelfde. De vt60 wordt in de uk ook wel de vt65 genoemd. En de vt60 is gewoon leverbaar bij enkele shops, ze staan alleen niet in pricewatch.
Wat bedoel je met 'heten hetzelfde'? Bedoel je niet 'zijn dezelfde'? En de TC-PST60 die ik noemde, is dat ook dezelfde?

[ Voor 11% gewijzigd door Bonkdoos op 11-05-2013 23:25 ]

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bonkdoos schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 23:15:
[...]

Wat bedoel je met 'heten hetzelfde'? Bedoel je niet 'zijn dezelfde'? En de TC-PST60 die ik noemde, is dat ook dezelfde?
Nee. st60 is gewoon st60 overal, gt60 is gt60.

TC is de amerikaanse benaming volgens mij.

In Nederland kun je de st60 kopen (instapmodel), gt60 (midrange) vt60 (top range) en zt60 (premium range).

In de VS heb je alleen geen gt60. Maar daar is de st gewoon ook de st.

In de UK heet de 60 range soms de 65 range. Maar dat is alleen maar een wijziging in de naam omdat het 'exclusief' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 07:43
Bonkdoos schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:22:
Is in EU de tx-p**st60e ** - schermmaat in inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

Ik kon geen Pana plasma 2009 topic vinden dus ik stel mijn vraag hier even. Ik heb een TX P42U10E. Nu hebben we een brief van UPC gekregen dat ze standaard ook alles digitaal uitzenden. Nu heeft mijn Pana volgens de gebruiksaanwijzing een DVB-C tuner. Volgens de gebruiksaanwijzing hangt de beschikbaarheid af van het land. Ik kan met de 'TV" knop alleen DVB-T en analoog kiezen, er zit geen -C bij...Ik las ergens anders dat iemand voor Ziggo met een CI module destijds de TV op het land Zweden had gezet met taal NL. Ik vroeg mij af of dit de enige manier is; als ik dit doe dan moet ik alles opnieuw instellen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:03:
Ik kon geen Pana plasma 2009 topic vinden dus ik stel mijn vraag hier even. Ik heb een TX P42U10E. Nu hebben we een brief van UPC gekregen dat ze standaard ook alles digitaal uitzenden. Nu heeft mijn Pana volgens de gebruiksaanwijzing een DVB-C tuner. Volgens de gebruiksaanwijzing hangt de beschikbaarheid af van het land. Ik kan met de 'TV" knop alleen DVB-T en analoog kiezen, er zit geen -C bij...Ik las ergens anders dat iemand voor Ziggo met een CI module destijds de TV op het land Zweden had gezet met taal NL. Ik vroeg mij af of dit de enige manier is; als ik dit doe dan moet ik alles opnieuw instellen.
Als ik het me goed herinner staat inderdaad bij NL de dvd-c tuner uit bij de 2009 modellen. Maar pin me er niet meer op vast. Het toestel op zweeds zetten was idd bij mijn g10 de enige manier om dvb-c aan de praat te krijgen. Ik zou zeggen, probeer het. Instellen kost je hooguit 5 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wat idioot zeg...ik ga het eens proberen.

Edit: profit!!! Heerlijk, eindelijk digitale TV zonder CI module of externe tuner.

[ Voor 51% gewijzigd door JT op 12-05-2013 21:01 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Adlermann schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:48:

Goh... zou Adlermann toevallig "De Smurfen" in 3D hebben gekeken ?? _O- Ik heb De Smurfen gezien in 3D and I liked it! mist nog in je post :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
FeaR schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:59:
Mail naar de Hobo HiFi en iEar gestuurd om een offerte te vragen voor de Panasonic Viera 65VT50 en een paar Focal Chorus 816W. De prijzen van de VT50 liggen zodanig dat het van de zotte is om 1500 euro meer te betalen voor de VT60. Al zou het de helft zijn dan zou ik nog twijfelen. Hoop volgende week dus een 65VT50 in bezit te hebben :)
Idem wat betreft de 65VT50.

Zijn er mensen die de 65VT50 al hebben? Zoja, nog problemen ondervonden met het beeld zoals groene zweem of iets anders? Ik las in reviews dat voor gamen de ST50 wordt aangeraden vooral als je games speelt waarbij snelheid er toe doet.

Nu heb ik de 50ST50 en gamen gaat top maar ik wil upgraden naar de 65VT50 omdat ik vaak films (1080p) en series kijk en de prijs is nu 'gunstig'.

Edit: Oh en ik wil de satelliet ook rechstreeks aansluiten op de tv want deze heeft een DVB-C. Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 6% gewijzigd door Mandrake466 op 13-05-2013 09:22 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 09:25
Ik heb even gezocht in dit topic en op google, maar een duidelijk antwoord kon ik niet vinden..

Kan iemand mij uitleggen (in lekentaal) waar de HDMI 1080 pure direct mode voor is? En wanneer je die aan of uit moet zetten?

Het gaat over de vt50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1e en 2e hit Google :)

The new 1080p Pure Direct mode
Upon hearing of a “Pure Direct” mode, videophiles’ ears will prick up, since any mode which bypasses unwanted processing usually results in higher image quality. We scoured test patterns and high quality video material at length, and we found that the only difference with this mode is the one which Panasonic advertised: with the 1080p Pure Direct mode turned on, the full chroma bandwidth of the video was preserved, meaning that tiny coloured details were not blurred out by the TV. Of course, to see tiny coloured details, they need to exist in the source to start with. There are a couple of prerequisites regarding this control that we’ll mention at the end of this section.

Lees verder: http://www.hdtvtest.co.uk...1757.htm?page=Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
Hmm die pagina heb ik wel voorbij zien komen, maar overheen gelezen :+

Als ik het goed begrijp kun je de pure direct mode dus aanzetten als je een bluray speler met “Reference Chroma Processing” hebt, en in alle andere gevallen uitzetten?

Of zijn er nog meer scenario's waar je de pure direct mode kunt inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Defnosh schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:24:
Hmm die pagina heb ik wel voorbij zien komen, maar overheen gelezen :+

Als ik het goed begrijp kun je de pure direct mode dus aanzetten als je een bluray speler met “Reference Chroma Processing” hebt, en in alle andere gevallen uitzetten?

Of zijn er nog meer scenario's waar je de pure direct mode kunt inschakelen?
Ik zou hem voor bluray dat ook niet aanzetten, content is toch niet (films) zijn toch niet full chroma. Voor desktop werk (pc/mac) zou ik hetw el doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
Okee, en hoe zit het dan met:

- content die je afspeelt via een laptop;
- gamen via een console?

Ik ben nu waarschijnlijk zaken door elkaar aan het halen, maar ik wil graag weten hoe ik met die functie om moet gaan. In ieder geval alvast bedankt voor jullie geduld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Defnosh schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:45:
Okee, en hoe zit het dan met:

- content die je afspeelt via een laptop;
- gamen via een console?

Ik ben nu waarschijnlijk zaken door elkaar aan het halen, maar ik wil graag weten hoe ik met die functie om moet gaan. In ieder geval alvast bedankt voor jullie geduld:)
Nou ja voor films blijft het niet uitmaken, maar een laptop ozu ikw el via 1080p pure direct aansturen (doe ik thuis ook)

Gamen vai een consoel: dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We found that the option to turn the feature on could be a little bit elusive. The [1080p Pure Direct] menu option should appear in the [Advanced Settings] menu underneath “Gamma”. But, it only appears with certain types of signal. It does not appear with any type of RGB input over HDMI, which is strange, because all digital RGB signals are 4:4:4. And, the option does not appear with 24p 4:2:2 signals, such as those sent by most Blu-ray players – although when we tested this signal type, we found that there was no need for the choice to appear because the chroma bandwidth was not being compromised, anyway. Strangely, 50p and 60p 4:2:2 signals did cause the option to appear. With the HDMI output of a source set to 4:4:4 mode, the control was selectable in all cases, and we advise turning it on.

Met andere woorden, de menu optie verschijnt niet altijd en dat is niet logisch, maar het maakt allemaal niet zoveel uit, de tv snapt zelf al wanneer de chroma bandbreedte van de bron gecomprimeerd is en wanneer niet. :)

Het lijkt wel alsof de optie alleen in het menu zit om hem uit te kunnen zetten in gevallen dat de bron het wel ondersteunt maar je toch geen 1080p wilt, want als de bron het niet ondersteunt wordt de menu optie sowieso niet getoond. Wat het voordeel is van uitzetten is me echter niet duidelijk. En bij RGB wordt de optie dus niet getoond maar wordt toch de full chroma bandbreedte doorgegeven...

Kortom, 't lijkt niet veel uit te maken of je hem aan of uit zet omdat ten eerste de tv zelf kiest wat ie wil, en ten tweede je er toch niks van ziet. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 13-05-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb trouwens dit weekend heel voorzichtig naar een spectrometer gekeken :(

Met mijn huidige meter en hcrf krijg je best geode resultaten. Maar er knaagt toch iets :)

Ik heb trouwens wel heel iets raar: als ik op 100% kleur saturatie kalibreer (dE's perfect) dan heb ik een te hogere saturatie op 75% saturatie, terwijl de meeste mensen daar ondersaturatie hebben. Dit vind ik wel vreemd....

Maar als ik op 75% perfect kalibreer dan is 100% echt heel slecht (vooral helderheid bij blauw). Het blauw knalt dan van het scherm....

maar 3d kalibreren kan ik best wel aanraden trouwens. Daar heb ik de laatste paar dagen echt plezier avn gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal eens kijken. Welke schermen gebruik je? APL small, APL large, windows? Dat kan al uitmaken. :)

Ik kalibreer altijd op 75%, dan heb je toch het meeste kans dat het 50-100% kleurbereik gemiddeld het beste is. Check vaak wel even de 100%. Switch ook wel tussen APL large en small.

[ Voor 50% gewijzigd door Cap op 13-05-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hoe zit het trouwens met zoemen van de huidige plasma's? Mijn TX-P42U10E uit 2009 zoemt nog aardig. Is dat inmiddels afgenomen of verdwenen?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
mijn 42gt60 zoemt ook een beetje als-ie lichte beelden moet weergeven. Maar dat hou je toch bij een plasma. Ik vind 't niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Laatst online: 10-10 21:22
Hoe bevalt jou de gt60?
grmpf schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:41:
mijn 42gt60 zoemt ook een beetje als-ie lichte beelden moet weergeven. Maar dat hou je toch bij een plasma. Ik vind 't niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
whoops... kleine typo. Heb nu nog gt50, krijg deze week gt60. garantiegeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:27:
Ik zal eens kijken. Welke schermen gebruik je? APL small, APL large, windows? Dat kan al uitmaken. :)

Ik kalibreer altijd op 75%, dan heb je toch het meeste kans dat het 50-100% kleurbereik gemiddeld het beste is. Check vaak wel even de 100%. Switch ook wel tussen APL large en small.
Voor greyscale gebruik ik apl small, voor gamma windows en voor kleuren windows.

Ik zal eens nameten met apl's

Om eerlijk te zijn: greyscale op apl of windows geeft in de testen idd wat drift en de greyscale ramp is op het oog beter met apl's. Maar ik kon het in echt video-materiaal niet echt zien (prof 1 en prof 2 op verschillende manieren gedaan).

Voor gamma krijg ik met windows op het oog betere resultaten. BV als ik thx nameet dan is het op windows een stuk stabieler dan bij (kleine) apl's. Dus leek windows me voor gamma iets betere resultaten geven. Maar ja bij een plasma blijft het altijd moeilijk omdat de ABL het een beetje onvoorspelbaar maakt.

[edit]
Mijn grootste probleem met kalibreren op 75% atm is toch wel de blue luminance. Op 75% is die bijvoorbeeld -20% en op 100% op +1%. Ga ik die goed zetten op 75% dan is de normale kleur blauw op 100% niet meer om aant e zien, die springt dan naar +40% oid.

Maar om eelrijk te zijn op 75% is alleen blauw die een dE heeft van 4.5 oid. De rest zit op 2.

[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 13-05-2013 12:19 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.