Hoe zit het met die VT60? Is die niet officieel in Nederland geïntroduceerd of iets dergelijks? Of nemen winkels deze tv niet op omdat die weinig meerwaarde biedt boven de vt50?
Verwijderd
De Panasonic VT60 serie is inmiddels gewoon leverbaar echter enkel bij een aantal geselecteerde vakzaken. Dit betekend dat deze tv`s weinig tot niet online te zien zullen zijn, maar wel verkrijgbaar bij de betere winkels.
Ik heb altijd gezworen bij LCD/LED maar overweeg plasma nu serieus als een optie.
Kan de Panasonic TX-P55ST60E online kopen voor 1.399,-. Is dit een goede prijs? Staat op internet/kieskeurig voor vanaf E 1.599,- dus lijkt van wel
Kan hem helaas niet zelf bekijken aangezien hij niet in de 'gangbare' winkels opgesteld staat.
Is er iemand die deze tv of een ander formaat uit dezelfde al in bezit of gezien heeft? Is het een aanrader?
Kan de Panasonic TX-P55ST60E online kopen voor 1.399,-. Is dit een goede prijs? Staat op internet/kieskeurig voor vanaf E 1.599,- dus lijkt van wel
Is er iemand die deze tv of een ander formaat uit dezelfde al in bezit of gezien heeft? Is het een aanrader?
[ Voor 15% gewijzigd door Bonkdoos op 13-05-2013 18:45 ]
zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
Heel weinig winkels mogen ze verkopen, zag er vorige week aantal staan bij mm arena.Timberly2 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:36:
Hoe zit het met die VT60? Is die niet officieel in Nederland geïntroduceerd of iets dergelijks? Of nemen winkels deze tv niet op omdat die weinig meerwaarde biedt boven de vt50?
Heb net een offerte binnen en schrok wel van de prijs van de 50gt60, bijna 300 euro duurder dan een 50vt50!
Dat is zeker een goeie prijs, zoals je zelf zegt is hij over 1600 euro!Bonkdoos schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:35:
Ik heb altijd gezworen bij LCD/LED maar overweeg plasma nu serieus als een optie.
Kan de Panasonic TX-P55ST60E online kopen voor 1.399,-. Is dit een goede prijs? Staat op internet/kieskeurig voor vanaf E 1.599,- dus lijkt van welKan hem helaas niet zelf bekijken aangezien hij niet in de 'gangbare' winkels opgesteld staat.
ps: mag ik die link ook, wil ook de 55ST60 bestellen namelijk
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Bonkdoos, je mag mij die link ook wel doen, dat is goedkoper als een 50gt60!
Ik had mijn oog ook op de 50vt50 laten vallen maar aangezien deze slecht verkrijgbaar is heb ik vandaag een aanbod gehad om de 50st60 voor 999 kopen maar vraag me af of ik hier spijt van krijg tov doorzoeken nar een 50vt50. Ook de 50gt60 kan ik voor 1349 kopen maar dan is de 55st60e ook wel interssant linkje DM?
[ Voor 17% gewijzigd door Wingie op 13-05-2013 19:56 ]
Wingie 999 voor een 50st60! Dat is erg goedkoop. Mag ik vragen bij welke winkel dat is? Daar moet ik 1199 voor betalen en voor de 50gt60 1499
Want?Bonkdoos schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:35:
Ik heb altijd gezworen bij LCD/LED
Want?Bonkdoos schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:35:
maar overweeg plasma nu serieus als een optie.
Ja.Bonkdoos schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:35:
Is het een aanrader?
Staat trouwens best mooi geprijsd bij mm, 2499€!Bever! schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:46:
[...]
Heel weinig winkels mogen ze verkopen, zag er vorige week aantal staan bij mm arena.
Is de Panasonic 55st60e te zien bij de Media Markt Arena?
Ja hing er naast geloof ik, en stond ook nog wat st50 als aanbieding.Bonkdoos schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:08:
Is de Panasonic 55st60e te zien bij de Media Markt Arena?
Oh kijk aan, weet je ook wat prijzen toevallig? Ben erg benieuwd!
ik meen:Bonkdoos schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:55:
Oh kijk aan, weet je ook wat prijzen toevallig? Ben erg benieuwd!
42st50 699
50st50 899
nieuwe serie gewoon adviesprijs
Best mooie prijzen voor de oude serie! Waarin verschilt de ST50 van de ST60? Ik lees bij de 50 series overal over inbranden. Is dat in de 60 serie verbeterd op dat punt?
Dat zijn exemplarische problemen, en de mensen met die problemen lees je natuurlijk het eerste op het forum. Op zich is inbranden bij normaal gebruik geen issue. Of de 60 serie daarin beter is, dat is maar afwachten. Time will tell... Ik zou er niet op rekenen dat het heel anders is, aangezien het gebruikte paneel niet of nauwelijks verschilt.
De Smart TV software van de 60 serie is vernieuwd t.o.v. de 50 serie, als je dat veel gebruikt kan dat leuk zijn. Hoewel ik er hier nog niemand echt over gehoord heb die er enthousiast over is. Kan ik me ook wel voorstellen: mijn ervaring met smart TV is dat je het in het begin een paar keer gebruikt om het uit te proberen, daarna geloof je het wel en ga je gewoon tv of film kijken.
Verder is het contrast nog verder verbeterd, met nog iets dieper zwart, maar eerlijk is eerlijk, de ST50 serie is wat dat betreft al uitstekend.
En de ST60 is glanzend zwart uitgevoerd waar de ST50 "gun-metal grey" is.
Als je de tv heel graag wilt laten kalibreren (kost 150 a 200 euro) dan is het leuk dat de ST60 10-punts instellingen heeft voor de witbalans, waar de ST50 2-punts heeft. Maar met dat laatste kom je in praktijk een heel end, dus ook dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Er gaan nu ook verhalen de ronde dat de 60 serie minder stabiel is dan de 50 serie met betrekking tot kalibreren, m.a.w. dat na enkele honderden uren je kalibratie weer verlopen is en opnieuw moet. Ook dat is een kwestie van time will tell, en vermoedelijk (en hopelijk) zal het wel meevallen.
De ST50 heeft ook een voordeel: je kunt er programma's mee opnemen op een USB-HDD. Bij de ST60 hebben ze die functie laten vervallen, vermoedelijk om de GT/VT60 meer meerwaarde te geven t.o.v. de ST60. Dat zijn wel de belangrijkste punten.
De Smart TV software van de 60 serie is vernieuwd t.o.v. de 50 serie, als je dat veel gebruikt kan dat leuk zijn. Hoewel ik er hier nog niemand echt over gehoord heb die er enthousiast over is. Kan ik me ook wel voorstellen: mijn ervaring met smart TV is dat je het in het begin een paar keer gebruikt om het uit te proberen, daarna geloof je het wel en ga je gewoon tv of film kijken.
Verder is het contrast nog verder verbeterd, met nog iets dieper zwart, maar eerlijk is eerlijk, de ST50 serie is wat dat betreft al uitstekend.
En de ST60 is glanzend zwart uitgevoerd waar de ST50 "gun-metal grey" is.
Als je de tv heel graag wilt laten kalibreren (kost 150 a 200 euro) dan is het leuk dat de ST60 10-punts instellingen heeft voor de witbalans, waar de ST50 2-punts heeft. Maar met dat laatste kom je in praktijk een heel end, dus ook dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Er gaan nu ook verhalen de ronde dat de 60 serie minder stabiel is dan de 50 serie met betrekking tot kalibreren, m.a.w. dat na enkele honderden uren je kalibratie weer verlopen is en opnieuw moet. Ook dat is een kwestie van time will tell, en vermoedelijk (en hopelijk) zal het wel meevallen.
De ST50 heeft ook een voordeel: je kunt er programma's mee opnemen op een USB-HDD. Bij de ST60 hebben ze die functie laten vervallen, vermoedelijk om de GT/VT60 meer meerwaarde te geven t.o.v. de ST60. Dat zijn wel de belangrijkste punten.
[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 14-05-2013 22:42 ]
Voor gamma zou ik inderdaad windows gebruiken, eventueel kan APL small ook wel omdat ook daar niet of nauwelijks sprake is van ABL.
Voor greyscale gebruik ik zelf zowel small APL als windows, met als toetje controleer ik nog even de fullscreen fields. Dus een stuk of 30 testschermen. Hoe groter de windows hoe meer rood gaat overheersen, zeker bij de hogere helderheid: dus van APL small minste rood via windows naar fields meeste rood. Dit heeft waarschijnlijk te maken met hoe de ABL werkt. Vervolgens visueel nog controleren met de greyscale ramp en steps. Doel is dat alles "vrij goed" is, dus geen zichtbaar storende afwijkingen. Zo krijg ik dan vrijwel alles onder de dE 2, waarschijnlijk met een paar van die 30 testschermen een dE van 2 á 4. Liever dat dan bijv de Windows perfect krijgen en dan blijven zitten met een dikke groenzweem in je small APL's.
Kleur kalibreren doe ik op 75% verzadiging, zoals gezegd omdat bij kalibreren op 100% grote kans is dat de kleuren van 0-75% meer afwijken. 75% is toch wel de algemene aanbeveling, idee is toch dat dit het belangrijkste verzadigingsgebied is, en bovendien liever een relatief kleine afwijking op 50% en 100% verzadiging dan perfecte 100% verzadiging en dan een grotere afwijking op de lagere niveaus.
Ook de luminance van de kleuren is inderdaad niet constant: kalibreer je de RGB luminance 100% goed op windows, of fields dan zit er een flinke afwijking als je gaat kijken naar APL small of APL large schermen. Ik kies ervoor om 75% APL small of APL large te gebruiken omdat ik dat representatiever vind (meestal meerdere kleuren in beeld en die moeten dan relatief t.o.v. elkaar de juiste luminance hebben) dan een enkele kleur windowed of een enkele fullscreen kleur. In ieder geval zien de APL small en large schermen er zo gebalanceerd uit, zonder dat een enkele kleur eruit springt. Mocht fullscreen blauw er dan wel meer uitspringen t.o.v. de andere kleuren dan is dat maar zo, het valt in ieder geval een stuk minder op.
Kortom: zowel de gamma, greyscale, de color saturation als de color luminance zijn in hoge mate afhankelijk van welk testscherm je gebruikt. Een plasma kalibreren is één groot compromis. Gelukkig is het eindresultaat ondanks de theoretische onvolkomenheden
[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 14-05-2013 20:24 ]
Over de greyscale en gamma ben ik heel tevreden. Ik stoor me alleen een beetje aan het feit dat de luminance zo afwijkt op dezelfde paterns. Als ik windows gebruik dan is is de lumance van alle kleuren erg lineair, behalve die blauw. Dus op 75% goed is die op 100% fors te hoog, op 100% goed is die op 75% een vrij te laag..Cap schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:18:
[...]
heel verhaal:)
. Een plasma kalibreren is één groot compromis. Gelukkig is het eindresultaat ondanks de theoretische onvolkomenheden
dE's zijn verder op 50 en 100 onder de 3 verder (behalve dan die van blauw, daar is het of op 75% goed of op 100%).
Ik zal het eens kalibreren op een apl, kijken wat dat voor effect heeft.
maar al met al wel tevreden verder, als ik bv vergelijk met thx dan zitten er geen storende afwijkingen in verzadiging. Maar op zich wel een leuk speeltraject
Over greyscale en gamma ben ik echt erg tevreden. Eigenlijk kan ik me al geen tv meer voorstellen zonder die correct. Als je eenmaal weet waar je op moet letten valt een afwijking daarin gewoon zo hard op
Tja, snap ik. Helaas valt er aan de lineariteit van de verzadiging weinig in te stellen. Ik zou toch kiezen voor 75% goed. Hopelijk is 50% en lager dan ook aardig goed, en 100% niet al te slecht.
Thanks voor je uitgebreide uitlegCap schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:54:
Uitleg over verschillen tussen de -50 en -60 serie
Toevoeging, mocht je 3D willen kijken: bij de ST60 wordt een 3D bril bijgeleverd, bij de ST50 niet. Kan je natuurlijk wel los bijkopen.
Heren (ga er even vanuit dat dat het aantal dames in dit draadje beperkt is...),
nu mijn 65ST50 inmiddels een tijdje hangt zit ik toch te denken om eens 3D uit te proberen. Het schijnt zelfs dat het thuis vaak beter is dan in de bios. Ik ben absoluut geen voorstander en het is volgens mij ook met name verzonnen om de ticketprijzen voor films kunstmatig te verhogen maar ik heb James Cameron's Avatar nog nooit in 3D gezien en wil toch wel eens kijken waar al die 'poeha' toen over ging.
Wie heeft ervaring met 3D op een ST50 en wat voor brillen zijn aan te raden. En waar zijn ze relatief goedkoop? Heb wel eens eea gelezen over brillen importeren uit Azië etc.
Deze worden iig gebruikt bij hdtvtest.co.uk dus dat lijken wij dan wel geschikte:
pricewatch: Panasonic TY-ER3D4ME
nu mijn 65ST50 inmiddels een tijdje hangt zit ik toch te denken om eens 3D uit te proberen. Het schijnt zelfs dat het thuis vaak beter is dan in de bios. Ik ben absoluut geen voorstander en het is volgens mij ook met name verzonnen om de ticketprijzen voor films kunstmatig te verhogen maar ik heb James Cameron's Avatar nog nooit in 3D gezien en wil toch wel eens kijken waar al die 'poeha' toen over ging.
Wie heeft ervaring met 3D op een ST50 en wat voor brillen zijn aan te raden. En waar zijn ze relatief goedkoop? Heb wel eens eea gelezen over brillen importeren uit Azië etc.
Deze worden iig gebruikt bij hdtvtest.co.uk dus dat lijken wij dan wel geschikte:
Zoeken op "bril" in dit topic levert eigenlijk alle informatie op die je nodig hebt. Hier linkjes naar 2 brillen die werken op jouw tv.
LuPo in "[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series"
hdtracer in "[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series"
Cap in "[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series"
elhopo in "[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series"
Adlermann in "[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series"
Brad Pitt in "[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series"
hdtracer in "[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series"
Cap in "[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series"
elhopo in "[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series"
Adlermann in "[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series"
Brad Pitt in "[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series"
[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 15-05-2013 08:00 ]
Een dame hierbramberk15 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 07:46:
Heren (ga er even vanuit dat dat het aantal dames in dit draadje beperkt is...),
Dame! Klopt helemaal dat je goed moet kijken: jouw tv is 1 generatie ouder en werkt niet met de nieuwe bluetooth standaard (full HD 3D glasses initiative), je hebt dus IR brillen nodig. Ik zou niet teveel moeite doen om de perfecte bril te vinden, zo spannend is dat 3D helemaal niet. Waarschijnlijk kijk je 1 of 2 keer per jaar en liggen ze de rest van de tijd in de hoek stof te happen. Zorg dat je zeker weet dat ze compatible zijn en betaalbaar, dat is wel het belangrijkste.
Ik had dus deze op het oog maar die kunnen niet naar NL worden verscheept lees ik net.
Op zoek naar een ander alternatief

http://www.ebay.de/sch/i....nsonic+panasonic&_sacat=0
http://www.amazon.de/s/re...2Ck%3Asainsonic+panasonic
2 voor 55 euro + een tientje verzend lijkt me een redelijke deal.
http://www.amazon.de/s/re...2Ck%3Asainsonic+panasonic
2 voor 55 euro + een tientje verzend lijkt me een redelijke deal.
[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 15-05-2013 09:16 ]
Damn, jij bent snel
Ik had ondertussen ook deze gevonden op de UK site van Amazon. Omgerekend 100 euro voor 2, maar die van jou zijn nog beter geprijst.
Die van amazon.de die jij aangeeft komt op 54 euro incl verzenden
Ik ga nog ff de afstand tussen de bank en de tv verifieren en dan gaan we ze gewoon bestellen. Ben benieuwd.
Die van amazon.de die jij aangeeft komt op 54 euro incl verzenden
[ Voor 54% gewijzigd door Miss_80 op 15-05-2013 10:47 ]
net mijn 42gt60 binnen. Paar eerste indrukken: vormgeving is wat eleganter dan gt50. Geluid is helderder en dieper. Ook even getest op DSE, waarvoor ik Zero Dark Thirty heb opgezet; bij de GT50 was het in deze film echt goed te zien, bij de nieuwe zie ik het niet eigenlijk. Zwartwaarden bij 'professional' zijn duidelijk dieper, zelfs bij daglicht te zien. Vanavond nog een keer kijken, als ik de kamer beter kan verduisteren.
GT60:

GT50:
GT60:

GT50:

[ Voor 28% gewijzigd door grmpf op 15-05-2013 11:58 ]
Wacht eerst maar eens 600 uur afgrmpf schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:54:
net mijn 42gt60 binnen. Paar eerste indrukken: vormgeving is wat eleganter dan gt50. Geluid is helderder en dieper. Ook even getest op DSE, waarvoor ik Zero Dark Thirty heb opgezet; bij de GT50 was het in deze film echt goed te zien, bij de nieuwe zie ik het niet eigenlijk. Vanavond nog een keer kijken, als ik de kamer beter kan verduisteren.
Mijn nieuwe vt50 was eerst ook dse/vbi vrij maar kwam later ook toch met iets. Maar als je de fora's nu leest zie je gewoon dat steeds meer mensen ook bij de 60 serie vbi krijgen.
Dat zit gewoon in die panelen en verwacht niet dat je compleet dse/vbi vrij zult blijven.
Ik twijffel nog een beetje of ik een vt60 moet halen. Het betere contrast is natuurlijk wel prettig, maar dat zou de enige reden zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 15-05-2013 11:58 ]
Fingers crossed :-)
gt50 had 't al vanaf het begin, dus ik heb goede hoop.
ja, mijn eerste vt50 ook vanaf het begin. Mijn tweede vt50 vanaf het begin helemaal perfect. Nu iets minder (maar nog steeds goed genoeg). Maar hij krijgt nu wel weer last van witte/groene vlekken op zwart in een compleet donkere ruimte.grmpf schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:59:
[...]
Fingers crossed :-)
gt50 had 't al vanaf het begin, dus ik heb goede hoop.
Vandaag de knoop doorgehakt, de 55st60 besteld voor 1349
hopelijk deze week binnen
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
kleine update: er zitten twee 3d-brillen van type TY-ER3D5MA bij mijn gt60. Bij de gt50 zaten uberhaupt geen brillen; alweer een pluspuntje dus.
Grappig hoe smaken verschillen, ik vind o.b.v. de foto's de GT50 juist eleganter ogen vanwege de minder dikke glimrand aan de buitenkant.grmpf schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:54:
net mijn 42gt60 binnen. Paar eerste indrukken: vormgeving is wat eleganter dan gt50. Geluid is helderder en dieper. Ook even getest op DSE, waarvoor ik Zero Dark Thirty heb opgezet; bij de GT50 was het in deze film echt goed te zien, bij de nieuwe zie ik het niet eigenlijk. Zwartwaarden bij 'professional' zijn duidelijk dieper, zelfs bij daglicht te zien. Vanavond nog een keer kijken, als ik de kamer beter kan verduisteren.
De ultieme DSE test: AVSHD downloaden en de 10, 15, 20, 25 en 30% full-gray fields bekijken in een verduisterde kamer.
En inderdaad, enkele honderden uren later kan het er weer heel anders uit zien.
Die lichte plekken kreeg ik inderdaad op mijn vorige vt50 ook en die werden steeds erger (2 vertikale strepen van boven naar onder en rechts een vlekv an 40 bij 50 cm ofzo)Cap schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:26:
[...]
Grappig hoe smaken verschillen, ik vind o.b.v. de foto's de GT50 juist eleganter ogen vanwege de minder dikke glimrand aan de buitenkant.![]()
De ultieme DSE test: AVSHD downloaden en de 10, 15, 20, 25 en 30% full-gray fields bekijken in een verduisterde kamer.En ook full-black in een verduisterde kamer, dankzij mijn DSE zie ik aan de rechterzijkant dan een iets lichtere plek, een beetje zoals clouding bij LCD's. Dat had ik bij mijn ST50 niet.
En inderdaad, enkele honderden uren later kan het er weer heel anders uit zien.
Je moet je tv eens in 3d mode zetten op die ful gray fields. Dan zie je pas echt de plekken
[edit
Ook wel interessant om te lezen dat de samsungs dit jaar ook last van vbi hebben en zichtbaar in bijna alle content
Het lijkt er gewoon op als je die schermen pushed tot de limiet dat er dan gewoon toch andere dingen zichtbaar gaan worden.
[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 15-05-2013 14:35 ]
goeie tip! ik zal dat avshd-gebeuren eens op een stickje zetten.
In bezit niet, maar hij is wel besteld
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
hier inmiddels ook

kon 'm er niet voor laten liggen staan
[ Voor 24% gewijzigd door Shanquish op 15-05-2013 18:27 ]
Nice!
Ik zit alleen even met mijn TV-meubel. Dat wordt 67 centimeter hoog. Als daar dan nog een center op moet en dan de TV wordt het wel flink omhoog kijken. Wellicht de center toch maar in het meubel plaatsen zodat de TV wat lager kan komen te hangen. Al is het zo theoretisch altijd lastig, hoop snel de praktijk te kunnen zien
Ik zit alleen even met mijn TV-meubel. Dat wordt 67 centimeter hoog. Als daar dan nog een center op moet en dan de TV wordt het wel flink omhoog kijken. Wellicht de center toch maar in het meubel plaatsen zodat de TV wat lager kan komen te hangen. Al is het zo theoretisch altijd lastig, hoop snel de praktijk te kunnen zien
Hier is ie 60 hoog, center in het meubel plaatsen is bij mij helaas geen optie.
De nieuwe tv moet ik toch opnieuw ophangen want de huidige beugel is ongeschikt.
Ik probeer die zo ergonomisch mogelijk op te hangen (middellijn scherm moet op ooghoogte toch?)
En dan kijken hoeveel ruimte er op het meubel overblijft voor de center
De nieuwe tv moet ik toch opnieuw ophangen want de huidige beugel is ongeschikt.
Ik probeer die zo ergonomisch mogelijk op te hangen (middellijn scherm moet op ooghoogte toch?)
De 3D3 3D brillen schijnen beter te zijn dan die van Panasonic (review), de RF only versie is ook goedkoper. Iemand hier ervaring met deze brillen?bramberk15 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 07:46:
http://www.3d3.co.uk/home.php
http://www.ebay.nl/sch/tp...rksid=p3911.c0.m270.l1313
Lijkt er op dat de nieuwe 'King of HDTV' dit toch niet de ZT60 lijkt te worden.
http://www.avsforum.com/t...amsung-f8500-king-of-hdtv
Hoogte is persoonlijk en hangt onder andere af van de kijkafstand en zithoogte/-positie. Als jij heel onderuit zit gezakt op een bank kan het lekker zijn de TV wat hoger te hangen. Je hoort ook wel eens dat 1/3 van het scherm onder moet hangen vanaf ooghoogte en dan 2/3 er boven.shameete schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:28:
Hier is ie 60 hoog, center in het meubel plaatsen is bij mij helaas geen optie.
Ik ga voor dit:

In plaats van dit:

Maar... ik houdt alle opties open. Eerst de TV maar eens bestellen en dan neerzetten. Kan met blokjes wel de hoogte simuleren.
Wat wel leuk is: de experts kozen de vt/zt combinatie en de 'leken' de f8500.SanduTje schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:39:
Lijkt er op dat de nieuwe 'King of HDTV' dit toch niet de ZT60 lijkt te worden.
Dus wat ik eruit haal is dit:
heb je een gecontroleerde ruimte met weinig licht: de panasonics, heb je een algemene woonkamer de f8500
Inderdaad en ook erg opvallend dat de VT60 nagenoeg hetzelfde (en volgens sommigen zelfs beter) presteert dan de ZT60.
Is er een run op de 65 inch model ofzo?shameete schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:57:
hier inmiddels ook![]()
Ik heb de 65VT50 inmiddels ook besteld en wordt morgen bezorgd.

Zit nu tegen de 50ST50 aan te kijken en ben wel benieuwd hoeveel groter de 65VT50 is. Ik ben wel een beetje huiverig voor beeldafwijkingen op de 65 inch. Ik ga zo een paar kleuren op de usb stick gooien en de plaatjes op de tv bekijken. Ik had vorig jaar de 50VT30 maar die heb ik na 2 dagen retour gedaan omdat deze last had van groene zwemen.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Was het niet net andersom? 1/3 boven ooghoogte, 2/3 onder ooghoogte.FeaR schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:43:
Je hoort ook wel eens dat 1/3 van het scherm onder moet hangen vanaf ooghoogte en dan 2/3 er boven.
Ben overigens zeer benieuwd op welke hoogte je uiteindelijk uit gaat komen. Ik overweeg ook een 65 inch ST/VT (budgetafhankelijk
Ik zou die slides maar niet te vaak opzetten want je vergroot daarmee alleen maar 'gebreken' die je in normale content vaak toch niet ziet. Gisteren ook even de 5%-100% greyscale slides opgezet en flink wat groene vlekken en een hardnekkig RTL4 logo ontdektMandrake466 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:17:
[...]
[...]
Zit nu tegen de 50ST50 aan te kijken en ben wel benieuw hoeveel groter de 65VT50 is. Ik ben wel een beetje huiverig voor beeldafwijkingen op de 65 inch. Ik ga zo een paar kleuren op de usb stick gooien en de plaatjes op de tv bekijken. Ik had vorig jaar de 50VT30 maar die heb ik na 2 dagen retour gedaan omdat deze last had van groene zwemen.
haha ja en moet je het eens in 3d mode zetten, dan komt er nog meer drek naar bovenSanduTje schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:33:
[...]
Ik zou die slides maar niet te vaak opzetten want je vergroot daarmee alleen maar 'gebreken' die je in normale content vaak toch niet ziet. Gisteren ook even de 5%-100% greyscale slides opgezet en flink wat groene vlekken en een hardnekkig RTL4 logo ontdekt
tja, gezien het prijsverschil met de VT60 zou ik een dief van m'n portomonee zijn als ik 'm zou laten staan.Mandrake466 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:17:
[...]
[...]
Is er een run op de 65 inch model ofzo?
ik ben al sinds januari bezig met orienteren voor een nieuwe tv, expres zonder maximum budget maar het moet wel binnen de perken blijven.
de VT60 wordt pas veel goedkoper in Q3 á 4 dit jaar (deVT50 was bij release immers ook 3999) zie nieuws: Panasonic maakt NL-adviesprijzen 2012-tv-modellen bekend
en zo lang wil ik er niet op wachten, want dan zal vast de VT70 aangekondigd gaan worden.
enige waar ik nog wel mee zat is de opkomst van de 4K OLED TV's, maar die markt moet eerst maar eens flink volwassen worden, het wordt leuk gehyped maar concreet is er nog weinig te vinden.
[ Voor 14% gewijzigd door Shanquish op 16-05-2013 09:42 ]
Ik weet niet of dat nou zo verstandig is wanneer ik nog enigszins zorgeloos tv wil kijken... Iets met 'wat niet weet wat niet deert' of zoAdlermann schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:38:
[...]
haha ja en moet je het eens in 3d mode zetten, dan komt er nog meer drek naar boven
Als dat nog erger wordt anders misschien een mooie aanleiding om e-care eens te contacten
Ik ga zeker niet het hele scherm afpluizen naar foutjes maar het kan geen kwaad even een chekc te doen.SanduTje schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:33:
[...]
Ik zou die slides maar niet te vaak opzetten want je vergroot daarmee alleen maar 'gebreken' die je in normale content vaak toch niet ziet. Gisteren ook even de 5%-100% greyscale slides opgezet en flink wat groene vlekken en een hardnekkig RTL4 logo ontdekt
Bij de VT30 viel het mij gelijk op dus zonder de slides.
Volgens mij komt er geen nieuwe reeks meer. Er was toch een artikel op GoT dat Panasonic zou stoppen met Plasma?shameete schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:40:
[...]
de VT60 wordt pas veel goedkoper in Q3 á 4 dit jaar (deVT50 was bij release immers ook 3999) zie nieuws: Panasonic maakt NL-adviesprijzen 2012-tv-modellen bekend
en zo lang wil ik er niet op wachten, want dan zal vast de VT70 aangekondigd gaan worden.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ze zetten R&D op een laag pitje, maar ze gaan gewoon door met toesteleln maken op de huidige stand van zaken qua technologie. Tweaks e.d. zullen nog wel voorkomen, maar nieuwe panels zullen niet meer gemaakt worden.Mandrake466 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:54:
[...]
Ik ga zeker niet het hele scherm afpluizen naar foutjes maar het kan geen kwaad even een chekc te doen.
Bij de VT30 viel het mij gelijk op dus zonder de slides.
[...]
Volgens mij komt er geen nieuwe reeks meer. Er was toch een artikel op GoT dat Panasonic zou stoppen met Plasma?
je bedoelt vast nieuws: Panasonic stopt verdere ontwikkeling van plasmapanelenMandrake466 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:54:
[...]
Volgens mij komt er geen nieuwe reeks meer. Er was toch een artikel op GoT dat Panasonic zou stoppen met Plasma?
er zullen ongetwijfeld nieuwe features worden toegevoegd aan de TV's an sich maar het 'plasma team' van panasonic gaat zich primair richten op de ontwikkeling van OLED panelen
[ Voor 24% gewijzigd door Shanquish op 16-05-2013 10:25 ]
Waarom staan er in de pricewatch bij de nieuwe 60 serie alleen advies prijzen?
Vraag het de persoon die de pricewatch beheert?! Of de winkels?!jasper2603 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:50:
Waarom staan er in de pricewatch bij de nieuwe 60 serie alleen advies prijzen?
Verklaring: omdat het nog zo vroeg in de release-cycle is zijn ze alleen nog te koop tegen adviesprijzen?!
De toestellen zijn nauwelijks leverbaar atm!
Gefeliciteerd met je aankoop! Laat je aub weten als je hem hebt en hoe die bevalt, kleine review misschien?Renegade666 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:24:
Vandaag de knoop doorgehakt, de 55st60 besteld voor 1349hopelijk deze week binnen
een uitgebreide review van T.net is er reeds, maar hoe meer hoe beter natuurlijk 
misschien handig om in de OP op te nemen ?
ST50
reviews: Viera ST50: voor een dubbeltje op de eerste rij
VT50
reviews: Panasonic Viera VT50: zwartkijken voor gevorderden
misschien handig om in de OP op te nemen ?
ST50
reviews: Viera ST50: voor een dubbeltje op de eerste rij
VT50
reviews: Panasonic Viera VT50: zwartkijken voor gevorderden
Verwijderd
55st60shameete schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:29:
een uitgebreide review van T.net is er reeds
Gefeliciteerd! Na lang wikken en wegen hebben wij ook de knoop doorgehakt. Zaterdag wordt onze TX-P50ST60 bezorgdRenegade666 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:24:
Vandaag de knoop doorgehakt, de 55st60 besteld voor 1349hopelijk deze week binnen
Foka heeft binnenkort een actie 'tot 25% korting op diverse producten'.
Echter, zij willen per mail / telefoon geen uitspraak doen welke modellen welke korting krijgen. Alleen persoonlijk in de winkel. Heb een mail gestuurd dat ik voor een bepaald model toch graag eea wil weten omdat Rotterdam bepaald niet om de hoek ligt voor mij. Antwoordmail dat ze dat niet doen.
Starre houding, dan toch lekker niet
Echter, zij willen per mail / telefoon geen uitspraak doen welke modellen welke korting krijgen. Alleen persoonlijk in de winkel. Heb een mail gestuurd dat ik voor een bepaald model toch graag eea wil weten omdat Rotterdam bepaald niet om de hoek ligt voor mij. Antwoordmail dat ze dat niet doen.
Starre houding, dan toch lekker niet

Hallo Plasma experts, volg nu al geruime tijd met plezier dit topic. Heb nu een 32'' Philips uit de 8000 serie, prima tv maar ik wil upgraden. Ik overweeg een 42''ST50 of een 42'' GT50. Op het moment is het prijsverschil ongeveer 100 euro. Ik weet dat de GT50 een ander paneel heeft, een ander design heeft en diverse extra instelmogelijkheden biedt. Aan de andere kant kan ik de 100 euro ook gebruiken om de ST50 na de eerste x aantal branduren te laten kalibreren.
De vraag, wat zouden jullie doen? Bedankt alvast.
Heeft iemand sowieso wat meer informatie mbt calibreren? Over wat het precies is, waarom het nodig/wenselijk is en wie het kan doen. Bij voorbaat erg bedankt.
Verwijderd
Nee ik denk dat er meer mensen in dit forum daar wel wat meer over willen weten.Bonkdoos schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:24:
Heeft iemand sowieso wat meer informatie mbt calibreren? Over wat het precies is, waarom het nodig/wenselijk is en wie het kan doen. Bij voorbaat erg bedankt.
Het is dan ook iets dat niet echt vaak besproken is, best jammer.
/sarcasme

http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=10457Bonkdoos schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:24:
En zoek eens op kalibreren / calibreren in dit topic.
Als je een niet al te (ver)lichte kamer hebt en het design niet belangrijk is dan voor de ST50 + kalibratie gaan.mjkmobI schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:21:
Hallo Plasma experts, volg nu al geruime tijd met plezier dit topic. Heb nu een 32'' Philips uit de 8000 serie, prima tv maar ik wil upgraden. Ik overweeg een 42''ST50 of een 42'' GT50. Op het moment is het prijsverschil ongeveer 100 euro. Ik weet dat de GT50 een ander paneel heeft, een ander design heeft en diverse extra instelmogelijkheden biedt. Aan de andere kant kan ik de 100 euro ook gebruiken om de ST50 na de eerste x aantal branduren te laten kalibreren.
Wohoo, TV (55st60) is binnen gekomen thuis, echter moet ik de hele dag nog werken 
Echter de chauffeur (Electronic Logistics) melde aan mijn vader als de tv straks op zjin plek staat (moet nog 2 trappen omhoog), dat hij eerst 4 uit moest staan om zo te "klimatiseren" .
Dit heb ik zelf nog niet eerder gehoord om eerlijk te zijn. Hij staat nu de rest van de dag in de gang, dus dat zou wel genoeg zijn denk ik? Heeft iemand dit eerder gehoord ?
Echter de chauffeur (Electronic Logistics) melde aan mijn vader als de tv straks op zjin plek staat (moet nog 2 trappen omhoog), dat hij eerst 4 uit moest staan om zo te "klimatiseren" .
Dit heb ik zelf nog niet eerder gehoord om eerlijk te zijn. Hij staat nu de rest van de dag in de gang, dus dat zou wel genoeg zijn denk ik? Heeft iemand dit eerder gehoord ?
Ach ja, dat is een soort standaard advies voor apparaten, uit voorzorg ivm mogelijke condensvorming door vocht en temperatuurverschillen tijdens het transport. Zolang ie ingepakt zit verdampt eventueel aanwezige condens natuurlijk lastiger. Maar het zal allemaal wel meevallen. Ik houd me er nooit aan.
Dit. Mijn huidige tv is met -20 gebracht. Uitgepakt door de dealer en aangezet door de dealerCap schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:03:
Ach ja, dat is een soort standaard advies voor apparaten, uit voorzorg ivm mogelijke condensvorming door vocht en temperatuurverschillen tijdens het transport. Zolang ie ingepakt zit verdampt eventueel aanwezige condens natuurlijk lastiger. Maar het zal allemaal wel meevallen. Ik houd me er nooit aan.
Wel jammer dat dealer nu failliet is ;P
Renegade gefeliciteerd met je nieuwe TV! Ik krijg die van mij, st60 pas na het weekend..
Op welke beeldinstellingen kun je het beste beginnen bij deze tv? Wat geeft het mooiste beeld?
Op welke beeldinstellingen kun je het beste beginnen bij deze tv? Wat geeft het mooiste beeld?
Ik zou hem op true cinema zetten (kleur temp warm als je dat daar kunt wijzigen). sharpness op 0, noise onderdrukking uit, euh contrast op 2/3 ongeveer. brightness default.jasper2603 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:25:
Renegade gefeliciteerd met je nieuwe TV! Ik krijg die van mij, st60 pas na het weekend..
Bij advanced; ifc uit, cadence detection aan, cats uit(eco mode)
vivid colours ook uit.
Bedankt, ga dit proberen zodra de tv binnen is.Adlermann schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:28:
[...]
Ik zou hem op true cinema zetten (kleur temp warm als je dat daar kunt wijzigen). sharpness op 0, noise onderdrukking uit, euh contrast op 2/3 ongeveer. brightness default.
Bij advanced; ifc uit, cadence detection aan, cats uit(eco mode)
vivid colours ook uit.
Nou duidelijk. Zet hem vanavond keurig op zijn plekje en gaan met de banaan. Zal ook even die instellen proberen. Moet ook nog even zo'n kalibratie ding halen (i1 die Adler ook heeft
)
Vanavond even pics posten, ben alleen bang dat ik vanavond niet kan genieten van het scherm, moet nog wat werk verrichten
@jasper, jammer inderdaad dat je moet wachten. Ik zat zelf even met het issue dat er overdag niet altijd iemand thuis was, maar had afgesproken om te van te voren even te bellen en dat is gedaan. Toen kon mijn vader de deur even open doen, was toen nog even thuis.
Vanavond even pics posten, ben alleen bang dat ik vanavond niet kan genieten van het scherm, moet nog wat werk verrichten
@jasper, jammer inderdaad dat je moet wachten. Ik zat zelf even met het issue dat er overdag niet altijd iemand thuis was, maar had afgesproken om te van te voren even te bellen en dat is gedaan. Toen kon mijn vader de deur even open doen, was toen nog even thuis.
Voor de VT50 bezitters: Mijn 65VT50 is zijuist bezorgd alleen ik heb zo'n vermoeden dat dit een 'gebruikt' exemplaar is.
- De plastic hoesje waar de voedingskabel, afstandbediening en Touchpad Controller etc in zit is niet afgeplakt en verfrommeld.
- Er zit niet zo'n sticker op het beeldscherm, wel een label met vebruik.
- Bij de VT30 zat er aan weerskantn van de tv ook een soort plastic label tusse het glas en behuizing dacht ik die je zo af kon strippen. Dit mis ik bij de VT50.
- De plastic verpakking om de tv is verfrommeld.
- Een van de 3D brillen mist een doos. Nu zat 1 bril in een kliendoosje, 1 los. beide brillen zitten in een groter doos.
Ik wil dan ook aan mede VT50 bezitters vragen of dit allemaal wel zo hoort, zoals de brillen en geen stickers.
Ik baal hier echt van want wie weet om wtf voor reden de tv retour is gegaan door iemand anders!
- De plastic hoesje waar de voedingskabel, afstandbediening en Touchpad Controller etc in zit is niet afgeplakt en verfrommeld.
- Bij de VT30 zat er aan weerskantn van de tv ook een soort plastic label tusse het glas en behuizing dacht ik die je zo af kon strippen. Dit mis ik bij de VT50.
- Een van de 3D brillen mist een doos. Nu zat 1 bril in een kliendoosje, 1 los. beide brillen zitten in een groter doos.
Ik wil dan ook aan mede VT50 bezitters vragen of dit allemaal wel zo hoort, zoals de brillen en geen stickers.
Ik baal hier echt van want wie weet om wtf voor reden de tv retour is gegaan door iemand anders!
[ Voor 4% gewijzigd door Mandrake466 op 17-05-2013 10:46 ]
Klinkt om eerlijk te zijn als een Demo model!, daar halen ze ook altijd de plastic beschermlaag er af, maar laten ze bepaalde stickers zitten.
Dat laatste hoort zo.Mandrake466 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:44:
Voor de VT50 bezitters: Mijn 65VT50 is zijuist bezorgd alleen ik heb zo'n vermoeden dat dit een 'gebruikt' exemplaar is.
Ik had volgens mij ook alleen een sticker met verbruik.
De rest daarboven kan wel duiden op een return exemplaar onder koop op afstand.
Wat ik even zou doen is het volgende:
Ga naar het service menu (vol - op tv) en druk op 0 0 0, oh wacht lees de handleiding maar in topic start.
Daar kun je zien hoevaak de tv aan/uit is geweest en het aantal uren.
Als ie 2-5x aan uit is geweest en 1-2 uur heeft. Naja wel 'gebruikt' dan maar je hebt de normale garantie e.d. gewoon. Dan zou ik hem goed inspecteren op fouten en als die dat niet heeft zou ik het erbij laten. Want goedkoper dan dit ga je toch niet krigjen en dit izjn de laatste restjes die verkocht worden.
heeft het ding echt 10+ uur dan zou ik proberen om nog een grotere korting te krijgen.
Dacht denk ik ook helaas.Renegade666 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:46:
Klinkt om eerlijk te zijn als een Demo model!, daar halen ze ook altijd de plastic beschermlaag er af, maar laten ze bepaalde stickers zitten.
Ik ga eerst vavanond het beeld 's goed bestuderen. Als dit in orde is probeer ik € 500 af te dingen. of toch meer? De tv kost mij nu €2250
Anders retour
Gewoon even in het servicemenu gaan en kijken hoeveel uur er al op zitten. Dan weet je of het een nieuwe is.
EDIT
Zie post van Adlermann
EDIT
Zie post van Adlermann
[ Voor 14% gewijzigd door SanduTje op 17-05-2013 10:50 ]
Ik dacht al dat ik iets was vergeten! Of ik het aantal uren kon zien!Adlermann schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:48:
[...]
Dat laatste hoort zo.
Ik had volgens mij ook alleen een sticker met verbruik.
De rest daarboven kan wel duiden op een return exemplaar onder koop op afstand.
Wat ik even zou doen is het volgende:
Ga naar het service menu (vol - op tv) en druk op 0 0 0, oh wacht lees de handleiding maar in topic start.
Daar kun je zien hoevaak de tv aan/uit is geweest en het aantal uren.
Als ie 2-5x aan uit is geweest en 1-2 uur heeft. Naja wel 'gebruikt' dan maar je hebt de normale garantie e.d. gewoon. Dan zou ik hem goed inspecteren op fouten en als die dat niet heeft zou ik het erbij laten. Want goedkoper dan dit ga je toch niet krigjen en dit izjn de laatste restjes die verkocht worden.
heeft het ding echt 10+ uur dan zou ik proberen om nog een grotere korting te krijgen.
Bedankt Adlermann en SanduTje
Kijk als dat ding alelen een keer uit de doos is geweest, naja dan is het wmb geen probleem. (dan mag ie ook gewoon als nieuw verkocht worden, dus van kijk eens. zo ziet het er uit, en nu weer terug in het doosje)Mandrake466 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:50:
[...]
Ik dacht al dat ik iets was vergeten! Of ik het aantal uren kon zien!
Bedankt Adlermann en SanduTje
heeft ie echt lang aangestaan en echt gebruikt, dan is het een iets ander verhaal.
[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 17-05-2013 10:52 ]
Nee, inderdaad. Ik ben benieuwd.Adlermann schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:51:
[...]
Kijk als dat ding alelen een keer uit de doos is geweest, naja dan is het wmb geen probleem.
heeft ie echt lang aangestaan en echt gebruikt, dan is het een iets ander verhaal.
Zeker niet!
Stel nou dat de tv in orde is (voor zover ik het kan zien natuurlijk) is het dan irrationeel om een nieuw exemplaar te vragen? Of korting?
Als de tv aantoonbaar gebruikt is dan zou ik om een korting vragen. Je hebt immers betaalt voor een nieuw/ongebruikt model.
Ja, maar dan zou ik niet moeilijk doen als ie 1x vaker aan/uit is geweest. Dan vind ik (persoonlijk) dat het nog wel nieuw is.SanduTje schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:09:
Als de tv aantoonbaar gebruikt is dan zou ik om een korting vragen. Je hebt immers betaalt voor een nieuw/ongebruikt model.
Staan er echt uren op, dan is het een ander verhaal. Dan zou ik proberen voor iets van 100 euro extra korting te krijgen voor elke 10 uur.
Meer korting is niet echt realistisch. Want je hebt in principe gewoon de volwaardige wettelijke garantie en de extra fabrieksgarantie. Mits het toestel geen beschadigingen heeft.
[edit]
Ben je nu al in het service menu geweest dan? Dan weet je het zeker namelijk
[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 17-05-2013 11:19 ]
@Adlermann
Vanavond na werk weet ik meer.
Edit: ik heb alvast mijn bevindingen doorgegeven aan de verkoper en dat ik vanavond een uren-chech ga doen want ik wil straks geen gezeik voor het geval de tv zoveel branduren heeft.
Vanavond na werk weet ik meer.
Edit: ik heb alvast mijn bevindingen doorgegeven aan de verkoper en dat ik vanavond een uren-chech ga doen want ik wil straks geen gezeik voor het geval de tv zoveel branduren heeft.
[ Voor 69% gewijzigd door Mandrake466 op 17-05-2013 13:05 ]
ik heb hetzelfde gehad bleek dat ie 1600 uur gedraaid had..... boos opgebeld naar de winkel omruiling was niet mogelijk vanwege niet op voorraad toen geld terug gehad.. het enige nadeel in dit soort situaties is dat het veel energie kost....Mandrake466 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:07:
[...]
Zeker niet!![]()
Stel nou dat de tv in orde is (voor zover ik het kan zien natuurlijk) is het dan irrationeel om een nieuw exemplaar te vragen? Of korting?
ja 1600 is echt uit den boze. Dat is echt zwaar gebruikt.wbtje schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:45:
[...]
ik heb hetzelfde gehad bleek dat ie 1600 uur gedraaid had..... boos opgebeld naar de winkel omruiling was niet mogelijk vanwege niet op voorraad toen geld terug gehad.. het enige nadeel in dit soort situaties is dat het veel energie kost....
toen ik in de winkel kwam zei een verkoper nog ja waarschijnlijk dan een demo model geweest. Ik zeg ja hadden ze van te voren moeten checken en niet zeggen dat het een nieuwe in een dichte doos is...Adlermann schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:00:
[...]
ja 1600 is echt uit den boze. Dat is echt zwaar gebruikt.
Zo had ik jaren terug van It's een Philips breedbeeld gekocht. Werd afgeleverd en UITGEPAKTdoor de filiaalmanager zelf. Wat een service! De pipo dacht slim te zijn natuurlijk. Als hij het uitpakt zou ik niet zien dat het al was uitgepakt. De stof op de tv viel mij achteraf op dus ik begon s in de menu te neuzen en zag dat de tv paar honderd uren aan had gestaan. Foto van menu gemaakt en geprint (in kleur nog welwbtje schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:51:
[...]
toen ik in de winkel kwam zei een verkoper nog ja waarschijnlijk dan een demo model geweest. Ik zeg ja hadden ze van te voren moeten checken en niet zeggen dat het een nieuwe in een dichte doos is...
De volgende ochtend om openingstijd stond ik weer voor zijn neus met de doos. Eerst ontkennen natuurlijk. Een van de verkopers bemoeide zich er ook mee en wees mij naar een plank waar een showmodel stond: 'Kijk maar de showmodel staat er nog!'. Wat een domme kloot ook. IK terug van: 'Jullie hebben maar 1 filiaal en maar 1 showmodel?'. Toen keek ik naar de filiaalmanager duwde het printje voor zijn neus en eiste mijn geld terug. Intussen had hijal een kop als een tomaat natuurlijk.
Later die week heb ik de tv ergens anders (goedkoper) gekocht!
Edit: de manager vroeg stomverbaasd nog: "maar hoe kom je in het menu?" hehe zoek dat maar lekkah zelf uit!
[ Voor 8% gewijzigd door Mandrake466 op 17-05-2013 15:14 ]
Dit is normaal:Mandrake466 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:44:
- Geen plastic label o.i.d. tussen glas en behuizing
- Sticker met verbruik slingerde bij mij los in de doos rond, was dus niet op de tv geplakt. Was ook zo bij de ST50 trouwens. Maar die had dan wel weer een doorzichtige folie op de bezel (bij de VT50 heb je natuurlijk geen bezel maar een glasplaat).
- 3D brillen zitten inderdaad zo bijzonder ingepakt: eentje met en eentje zonder doos in een groter omdoosje (eentje heeft natuurlijk een doosje zodat ze elkaar niet kunnen beschadigen)
- Een beetje frommel kan best, hoewel de hoes om de tv nauwelijks frommel had in mijn herinnering. Die hoesjes om de accessoires zaten er niet allemaal super strak omheen, dat weet ik wel. Voor zover ik weet wel allemaal / bijna allemaal dichtgemaakt met een doorzichtig stukje tape.Mandrake466 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:44:
Urencheck: kan me best voorstellen dat er een paar uur opstaat i.v.m. in factory tests, maar heb dit zelf niet meteen gecontroleerd. Maar bij 10+ uur denk ik inderdaad dat ie gewoon aan gestaan heeft in de winkel of bij iemand thuis.
PS IT's, dat was dus ook echt een enorme boutzaak. Gelukkig zijn ze failliet, geheel terecht.
[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 17-05-2013 16:12 ]
Verwijderd
Zojuist naar de lokale elektronica zaak gegaan om te kijken of de VT60 al op voorraad was. Daar aangekomen hadden zij deze net op demo gezet. Dit was tevens het laatste model wat ze hadden. Ze hadden de tv verder ook niet op voorraad dus het kon wel weer een tijdje duren voordat ze er weer een hadden die nog in doos zat. Hierdoor besloten om het huidige model wat ze hadden staan aan te schaffen.
Omdat wij nog geen blu-ray speler hadden maar eens even gevraagd wat de prijs van de tv plus blu-ray speler zou zijn. De tv stond zoals normaal aangeprijsd voor 2199 en de blu-ray speler voor 149. De blu-ray speler was echter wel in de aanbieding waardoor er standaard 10% vanaf ging. Echter de verkoper besloot bij de aanschaf van de tv de blu-ray speler er gratis bij te geven.
Als het allemaal vlot verloopt komt de tv vanavond nog deze kant op. Anders zal het morgen ochtend worden. Hierdoor hebben zij ook de tijd om de tv weer netjes op te ruimen en in te pakken. Als de tv hier is meteen maar even controleren of de tv inderdaad weinig uren heeft aangestaan.
Omdat wij nog geen blu-ray speler hadden maar eens even gevraagd wat de prijs van de tv plus blu-ray speler zou zijn. De tv stond zoals normaal aangeprijsd voor 2199 en de blu-ray speler voor 149. De blu-ray speler was echter wel in de aanbieding waardoor er standaard 10% vanaf ging. Echter de verkoper besloot bij de aanschaf van de tv de blu-ray speler er gratis bij te geven.
Als het allemaal vlot verloopt komt de tv vanavond nog deze kant op. Anders zal het morgen ochtend worden. Hierdoor hebben zij ook de tijd om de tv weer netjes op te ruimen en in te pakken. Als de tv hier is meteen maar even controleren of de tv inderdaad weinig uren heeft aangestaan.
Moeilijk gedoe allemaal. Je kunt toch vrij gemakkelijk aan het plakband op de doos zien of deze is uitgepakt?Mandrake466 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:44:
Dan zie je 2 lagen tape of het karton is afgeschaafd waar het tape is afgetrokken (en weer herplakt).
ER zit geen plakband op de doos.....Het is een klik-systeem en dat zie je nietBARACUS schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:57:
[...]
Moeilijk gedoe allemaal. Je kunt toch vrij gemakkelijk aan het plakband op de doos zien of deze is uitgepakt?
Dan zie je 2 lagen tape of het karton is afgeschaafd waar het tape is afgetrokken (en weer herplakt).
Waar dat?Renegade666 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:24:
Even in de war met een 42inchAdlermann schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:02:
[...]
ER zit geen plakband op de doos.....Het is een klik-systeem en dat zie je niet
Ik heb de hele familie aan de 42inch Panasonic geholpen en vergat mijn eigen 50inch doos
Nou, tvtje staat op zijn plek. Moet toch nog maar even een beugel bestellen, want dit staat niet..
Enkele minpunten ontdek zonder nog maar echt tv te hebben gezien:
1. CI+ module werkt niet, wordt niet ondersteund word aangegeven (geen grote ramp, NL tv zuigt toch...)
2. Poot is niet draaibaar, dus het hele ding moet mee draaien
En helaas was het kabeltje van de reciever naar tv net te kort natuurlijk. Dus naar de lokale Expert gegaan voor een 2 meter hdmi kabel.. Grote oplichters daar, 40 euro voor een kabeltje... Nouja,, maar meegenomen, dan ist maar klaar
Edit:
Heb nu even Avatar (BD) er in, de 2D variant. Damn, dit is zoveel beter dan mijn G30 ! Die was goed, maar dit is toch weer een stap hoger! Het lijkt gewoon bijna 3D zonder dat het 3d is zeg maar !
Enkele minpunten ontdek zonder nog maar echt tv te hebben gezien:
1. CI+ module werkt niet, wordt niet ondersteund word aangegeven (geen grote ramp, NL tv zuigt toch...)
2. Poot is niet draaibaar, dus het hele ding moet mee draaien
En helaas was het kabeltje van de reciever naar tv net te kort natuurlijk. Dus naar de lokale Expert gegaan voor een 2 meter hdmi kabel.. Grote oplichters daar, 40 euro voor een kabeltje... Nouja,, maar meegenomen, dan ist maar klaar
Edit:
Heb nu even Avatar (BD) er in, de 2D variant. Damn, dit is zoveel beter dan mijn G30 ! Die was goed, maar dit is toch weer een stap hoger! Het lijkt gewoon bijna 3D zonder dat het 3d is zeg maar !
[ Voor 15% gewijzigd door Renegade666 op 17-05-2013 19:05 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.