Tja, wat moet ik daar nu op antwoorden. Ben een simpele enduser, en niet zo n techie..
Maar in vergelijking met mijn oude VT30 zijn in ieder geval de zwartwaardes prima om aan te zien, en is de reflectie op het scherm bijna te verwaarlozen. Ben niet iemand die aan de gang gaat met slides om te kijken of er onregelmatigheden in/aan het scherm zitten.
Het enige waar ik op enig moment tegen aanliep was: dat bij sommige erg donkere scenes met veel zwart er in [i.e Game of thrones, Mad Men] het beeld na enkele seconden wat lichter/grijser werd, en als de scene switchte het beeld weer donkerder werd. Niet echt floating blacks, maar echt dat het wat 'grijzer'werd.
Na wat in de settings [Prof] veranderd te hebben aan de HDMI-output was dat verdwenen
Misschien een tip als je m hebt staan:
Beeld/optie-instellingen/HDMI-bestandstypen/ HDMI 1,2, en 3 alles uit en bij Automatisch detail ook alles uit.
Bij:
Beeld/optie-instellingen/HDMI-RGB-bereik, alles op normaal. Bij volledig of automatisch kreeg ik dus die fluctuatie in het beeld.
Bij de beeldinstellingen heb ik ook nog wat aan kontrast [wat hoger geschroefd] , helderheid [wat lager] gerommeld. Verder staat de tv bij altijd in de prof stand. De andere preconfigs gebruik ik zelden of nooit.
Al met al ben ik nog steeds uitermate tevreden over mij upgrade van de VT30 naar de GT60
Maandag de 27ste wordt hij door Dimitri die ook mijn VT30 heeft gecalibreerd onderhanden genomen. Zal dan de pre-calibratie en post-calibratie resultaten hier posten
En tot slot: ben het met de scribenten hierboven eens: Het songfestival was een genot om te zien. Dan bedoel ik kwa beeld, en niet de performers..