Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Renegade666 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 18:42:
Nou, tvtje staat op zijn plek. Moet toch nog maar even een beugel bestellen, want dit staat niet..
ik zit ook te kijken voor een mooie beugel, ik wil er 1 hebben die én strak tegen de muur zit én beweegbaar is, niet zozeer om tv te kijken, maar om makkelijk achter de tv te komen om stekkers te wisselen oid.

ik zit nu vooral te kijken naar de Sanus VLT15 (min. afstand 2,1 cm met een 'service' stand) of de Sanus VLF311 (min afstand 3,2 cm maar wel draaibaar) maar ja.. niet goedkoop.

[ Voor 33% gewijzigd door Shanquish op 17-05-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:45
Ik heb nu net deze besteld: pricewatch: Newstar LED-W560

Bij hoeft hij namelijk niet strak tegen de muur, en ik wou graag een beetje kunnen draaien.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Zojuist in Service menu gekeken: 14 minuten en 5x aan gezet. Dit klopt wel want ik was bijna een kwartier bezig en heb de tv een paar uit gezet omdat ik maar niet in het menu kon komen :)

Het lijkt wel of de 65 inch 2x zo groot is dan de 50 inch! WTF! Prachtige tv! Ik hou m lekker..

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerden:

Dit weekend is er 10% korting op de al aantrekkelijke prijzen bij bobshop.nl op een hele reeks tv's waaronder ook de 42/50/55ST60. De actiecode is TVSALE2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mandrake466 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:21:
Zojuist in Service menu gekeken: 14 minuten en 5x aan gezet. Dit klopt wel want ik was bijna een kwartier bezig en heb de tv een paar uit gezet omdat ik maar niet in het menu kon komen :)

Het lijkt wel of de 65 inch 2x zo groot is dan de 50 inch! WTF! Prachtige tv! Ik hou m lekker..
Dan was hij ook niet gebruikt/teruggestuurd denk ik. 14 minuten is echt freaking weinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Hier even een kleine pic hoe het er uitziet.
Morgen even fatsoenlijk ophangen als de muur dat kan.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/21mdwr4.jpg

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Je meubel is te klein :P :+

Overigens... Bij foka kun je nog je slag slaan. Daar is ie nu 2099
Kan dus goed merken dat ie overal plaats moet maken voor de vt60

[ Voor 55% gewijzigd door Shanquish op 17-05-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:43
Zie op de site van plasmavisie ook interessante prijzen voor de nieuwe 2013 lijn.
https://www.plasmavisie.nl/c/plasma-televisie.html

/edit/ en niks op voorraad..

[ Voor 11% gewijzigd door Bever! op 17-05-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Adlermann schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:33:
[...]

Dan was hij ook niet gebruikt/teruggestuurd denk ik. 14 minuten is echt freaking weinig ;)
Zeker! Of het is gereset (als dat al mogelijk is). :+
Het beeld is prachtig en geen vlekken of andere gekke dingen opgemerkt.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee hoor, dat ding is dus gewoon nieuw. ;) Niet gaan zoeken naar gekke dingen, gewoon genieten!
TV is gewoon te groot. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 17-05-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Nee hoor, meubel is niet te klein en tv niet te groot, morgen zal het anders lijken. Komt helemaal goed! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Bij het aanzetten van de VT50 hoor je 'KLIK-KLIK' door het hele huis (niet overdreven). Is dit normaal?

De ST50 geeft maar 1 'KLIK' en niet zo hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:14
Wellicht niet geheel correct geplaatst maar omdat ik zo gok dat al meer mensen in dit draadje er ooit mee te maken hebben gehad, aangezien het een "typische" Panasonic maat lijkt te zijn:

Nu ik mijn 50GT60 heb gekocht geef ik mijn Panansonic 42PY70 weg, deze gaat echter opgehangen worden wat ik zelf nooit gedaan heb. Ik ben er nu alleen achter dat de 42PY70 een "bijzondere" VESA maat heeft die voor zover ik zie niet goed te krijgen is. De maat is 660x320 (zelf opgemeten) ik vind alleen een niet draaibare oplossing, maar misschien is hier een truc voor zoals een VESA 800x400 geschikte beugel kopen en dan hopen dat de gaten goed uit komen* of een soort VESA adapter? . Verder vroeg ik me af of de bouten die in de tv moeten minimaal M6x50 zijn en of dat die meegeleverd zouden moeten zijn bij de tv of dat ik die zelf moet vinden. In de handleiding vind ik niets over de bouten

*Ik doel dan op zo'n systeem waar je links-rechts zelf kan stellen en waar op-en-neer een keur aan gaten zit."

[ Voor 3% gewijzigd door tomaat23 op 18-05-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mandrake466 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 05:20:
Bij het aanzetten van de VT50 hoor je 'KLIK-KLIK' door het hele huis (niet overdreven). Is dit normaal?
Doet hier op de GT60 ook 2x klik. Weet niet hoe groot je huis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Mandrake466 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:21:

Is ook bijna wel zo als je uitgaat van schermoppervlak. Ca. 12.000 cm2 vs 7.000 cm2 :)

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mandrake466 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 05:20:

De ST50 geeft maar 1 'KLIK' en niet zo hard!
die van mij doet het bij het uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Hier ook dus dat lijkt wel normaal zo te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier 1 bescheiden klik bij aanzetten, en weer eentje bij het uitzetten. Dat is gewoon het voedingsrelais zoals je dat zo vaak hoort bij tv's en versterkers, ik vind dat juist een geruststellend geluid. :) Klinkt ook niet harder dan die van mijn receiver. Ik heb een 50 inch VT50, het kan best dat er bij een 65 inch 2 relais zijn ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50 inch VT60 geeft ook 2 kliks bij het aan en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10-2018
Heppiebuddah!

Volgens mij ben jij degene die al het langst een 50GT60 in huis hebt.
Je gaf al een paar eerste indrukken.
Mijn 50GT60 wordt rond 1 juni hier verwacht.
Heb je inmiddels ook al wat tweede indrukken verzameld? Ben daar uiteraard erg benieuwd naar...
Ben je (nog) happy?
Bij voorbaat dank voor je reactie en prettig weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:27:
Voor de geïnteresseerden:

Dit weekend is er 10% korting op de al aantrekkelijke prijzen bij bobshop.nl op een hele reeks tv's waaronder ook de 42/50/55ST60. De actiecode is TVSALE2013.
Bij mij werkt dit niet. Bij iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 12:47
Bonkdoos schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 19:09:
[...]

Bij mij werkt dit niet. Bij iemand anders wel?
Bij mij ook niet maar dat komt omdat er maar een aantal specifieke tv's meedoen met deze actie :X was extra vroeg wakker voor geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Tv "hangt" aan de beugel. Een klein beetje scheef lijkt het (rand onder tv), maar de beugel hangt recht, en de tv ook. Echter is de grond niet recht, en dus het kastje ook niet :(

Maar het staat.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/346kjo9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Renegade666 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 19:48:
Tv "hangt" aan de beugel. Een klein beetje scheef lijkt het (rand onder tv), maar de beugel hangt recht, en de tv ook. Echter is de grond niet recht, en dus het kastje ook niet :(

Maar het staat.

[afbeelding]
funda.nl ;)

mooie tv hoor! Veel kijkplezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Pff dat is geen geld... voor die gene die nog een 65" zoeken zou ik zeggen bestellen die handel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renegade666 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 19:48:
Niet aan gedacht om dan ook de tv maar scheef te hangen? Even scheef als de omgeving lijkt mij wel een oplossing. :P
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Moah, had gekunt, maar die beugel is kinda pain in de arse. Het is hier ook allemaal wat krap op zolder Dus het is mij wel goed. Zit toch in donker films te kijken .

Enja, funda leuke site, staan leuke huisjes op. Maar een bank moet ook meewerken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanavond eens het songfestival kijken (ja ik word oud). Je kan zeggen wat je wilt, maar de registratie daar is prima. De halve finales (niet alles gezien) zagen er spectaculair uit op mijn vt50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Cap schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:41:
Scheef of niet: dat kijken gaat vast genieten worden! :)
Dat cker. Django unchained zit nu te draaien. Very nice details:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:51:
vanavond eens het songfestival kijken (ja ik word oud). Je kan zeggen wat je wilt, maar de registratie daar is prima. De halve finales (niet alles gezien) zagen er spectaculair uit op mijn vt50.
Zeker, die gele jurk van die Spaanse dame spatte tegen het zwarte glanspodium van het scherm. Dat kon je van de zang echter niet zeggen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Renegade666 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:39:
Moah, had gekunt, maar die beugel is kinda pain in de arse. Het is hier ook allemaal wat krap op zolder Dus het is mij wel goed. Zit toch in donker films te kijken .

Enja, funda leuke site, staan leuke huisjes op. Maar een bank moet ook meewerken ....
Vilt onder de linker poten zetten, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ersy schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 14:34:
Heppiebuddah!

Volgens mij ben jij degene die al het langst een 50GT60 in huis hebt.
Je gaf al een paar eerste indrukken.
Mijn 50GT60 wordt rond 1 juni hier verwacht.
[..]
Tja, wat moet ik daar nu op antwoorden. Ben een simpele enduser, en niet zo n techie.. ;)

Maar in vergelijking met mijn oude VT30 zijn in ieder geval de zwartwaardes prima om aan te zien, en is de reflectie op het scherm bijna te verwaarlozen. Ben niet iemand die aan de gang gaat met slides om te kijken of er onregelmatigheden in/aan het scherm zitten.

Het enige waar ik op enig moment tegen aanliep was: dat bij sommige erg donkere scenes met veel zwart er in [i.e Game of thrones, Mad Men] het beeld na enkele seconden wat lichter/grijser werd, en als de scene switchte het beeld weer donkerder werd. Niet echt floating blacks, maar echt dat het wat 'grijzer'werd.

Na wat in de settings [Prof] veranderd te hebben aan de HDMI-output was dat verdwenen
Misschien een tip als je m hebt staan:

Beeld/optie-instellingen/HDMI-bestandstypen/ HDMI 1,2, en 3 alles uit en bij Automatisch detail ook alles uit.
Bij:
Beeld/optie-instellingen/HDMI-RGB-bereik, alles op normaal. Bij volledig of automatisch kreeg ik dus die fluctuatie in het beeld.

Bij de beeldinstellingen heb ik ook nog wat aan kontrast [wat hoger geschroefd] , helderheid [wat lager] gerommeld. Verder staat de tv bij altijd in de prof stand. De andere preconfigs gebruik ik zelden of nooit.

Al met al ben ik nog steeds uitermate tevreden over mij upgrade van de VT30 naar de GT60
Maandag de 27ste wordt hij door Dimitri die ook mijn VT30 heeft gecalibreerd onderhanden genomen. Zal dan de pre-calibratie en post-calibratie resultaten hier posten

En tot slot: ben het met de scribenten hierboven eens: Het songfestival was een genot om te zien. Dan bedoel ik kwa beeld, en niet de performers.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:24:
[...]

Tja, wat moet ik daar nu op antwoorden. Ben een simpele enduser, en niet zo n techie.. ;)

Maar in vergelijking met mijn oude VT30 zijn in ieder geval de zwartwaardes prima om aan te zien, en is de reflectie op het scherm bijna te verwaarlozen. Ben niet iemand die aan de gang gaat met slides om te kijken of er onregelmatigheden in/aan het scherm zitten.

Het enige waar ik op enig moment tegen aanliep was: dat bij sommige erg donkere scenes met veel zwart er in [i.e Game of thrones, Mad Men] het beeld na enkele seconden wat lichter/grijser werd, en als de scene switchte het beeld weer donkerder werd. Niet echt floating blacks, maar echt dat het wat 'grijzer'werd.

Na wat in de settings [Prof] veranderd te hebben aan de HDMI-output was dat verdwenen

Beeld/optie-instellingen/HDMI-bestandstypen/ HDMI 1,2, en 3 alles uit en bij Automatisch detail ook alles uit.
Bij:
Beeld/optie-instellingen/HDMI-RGB-bereik, alles op normaal. Bij volledig of automatisch kreeg ik dus die fluctuatie in het beeld.

Bij de beeldinstellingen heb ik ook nog wat aan kontrast [wat hoger geschroefd] , helderheid [wat lager] gerommeld. Verder staat de tv bij altijd in de prof stand. De andere preconfigs gebruik ik zelden of nooit.

Al met al ben ik nog steeds uitermate tevreden over mij upgrade van de VT30 naar de GT60
Maandag de 27ste wordt hij door Dimitri die ook mijn VT30 heeft gecalibreerd onderhanden genomen. Zal dan de pre-calibratie en post-calibratie resultaten hier posten

En tot slot: ben het met de scribenten hierboven eens: Het songfestival was een genot om te zien. Dan bedoel ik kwa beeld, en niet de performers.. 8)
Let op dat de 60 serie erg veel drift heeft in het begin. ER moet minimaal 300 uur op de teller staan voordat je hem kan kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:40:
Ik zou zelfs zeggen doe gerust 500-600 uur voordat je gaat kalibreren. :)
Als je zelf een meter hebt, prima dan kan het out of the box en moet je om de week ff bijsteleln. Als je 300 euro lapt dan zou i kzeker idd langer wachten :)

500 is misschien nog wel veiliger ja. Better safe than recal :)

[edit]

Ik ben er inmiddels ook wel uit dat het voor mijn praktischer is om zelf een meter te hebben. Misschien nog even upgraden met een spectro erbij. Ik koop zovaak een tv dat laten kalibreren duurder is ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Adlermann op 19-05-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je zelf een meter tot je beschikking hebt dan kan je natuurlijk nooit 600 uur wachten en begin je na 100 uur ofzo al met pielen. :) Maar inderdaad, een paar honderd euro aan een kalibratie uitgeven die vervolgens na een paar honderd uur weer verlopen is, dat is wel zonde. Mijn VT50 vertoont sinds 400+ uur voorlopig geen noemenswaardige shift meer, maar goed de 60 serie schijnt dus wat gevoeliger te zijn, dus ik houd het op 600 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:34:
[...]

Let op dat de 60 serie erg veel drift heeft in het begin. ER moet minimaal 300 uur op de teller staan voordat je hem kan kalibreren.
Had dat stukle inderdaad gelezen, dat weerhoudt mij echter niet.. ;)

Die 300 uur zijn hier zo gehaald..Ding staat zo n 10 á 12 uur per dag aan. Mijn oude VT30 ging hier na 2 jaar met 5913 uur de deur uit.. :Y

Verder heb ik er niet zo veel problemen mee om 1x per jaar te laten kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:20:
[...]

Had dat stukle inderdaad gelezen, dat weerhoudt mij echter niet.. ;)

Die 300 uur zijn hier zo gehaald..Ding staat zo n 10 á 12 uur per dag aan. Mijn oude VT30 ging hier na 2 jaar met 5913 uur de deur uit.. :Y

Verder heb ik er niet zo veel problemen mee om 1x per jaar te laten kalibreren.
probleem is als je het te vroeg doet is dat het een maand later alweer zichtbaar ander is :) Zovele drift zit er in de nieuwe serie.

Je kan beter een maand wachten dan in juni voor de tweede keer moeten laten kalibreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk er vooralsnog niet veel van. Misschien dat ik het gewoon niet zie. En wat ik al eerder opmerkte: zit er niet zo mee. ..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:24:
[...]

Bij:
Dit probleem heb ik ook maar dit is zo ver ik weet niet op de 50-serie zo in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welk probleem heb je precies? Als je het hebt over soms grijs soms zwart beeld, hoe weet je dan dat het niet in de bron zit? Als een bepaald beeld in een scene vanuit het niets van zwart naar grijs gaat dan zou ik het een paar keer opnieuw afspelen om te controleren of het niet in de bron zit. As het steeds op precies hetzelfde punt, op de 10e van een seconde nauwkeurig optreedt dan heb ik toch het idee dat het in de bron zit. Natuurlijk kan je de helderheid v.d. tv zo donker instellen dat je het in die scene dan niet meer ziet, maar dan is het vrijwel zeker dat je de helderheid te ver terugschroeft waardoor bij andere content je gewoon detail mist in het zwart. HDMI bestandstype kan je trouwens ook UIT zetten op de VT/GT/ST50, kwestie van zoeken in de menu's maar ik denk Instellingen, Link Instellingen. Volgens mij staat ie default op UIT.

PS Heppieboeddah, als je sowieso denkt dat je niet al te kritisch bent en zaken als greyscale drift, DSE, banding, gekleurde blobs enzo niet opmerkt (en er ook niet naar wilt zoeken ;)), dan kan ik me voorstellen dat je ook niet hoeft te laten kalibreren. Als het gratis is natuurlijk doen, maar als je 100+ euro's kwijt bent dan lijkt het me zonde van het geld. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 19-05-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Het beeld is na opnieuw afspelen nog steeds grijs dus ik vermoed inderdaad dat het in de bron ook grijs is. Aangezien ik geen andere tv is het altijd lastig te beoordelen of het de bron is of dat het een verkeerde instelling/afstelling is, maar laat ik er maar vanuit gaan dat aan de tv niet mankeert.

Het songfestival zag er qua beeld namelijk verbluffend uit met mooi contrast en kleur d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:29:

PS Heppieboeddah, als je sowieso denkt dat je niet al te kritisch bent en zaken als greyscale drift, DSE, banding, gekleurde blobs enzo niet opmerkt (en er ook niet naar wilt zoeken ;)), dan kan ik me voorstellen dat je ook niet hoeft te laten kalibreren. Als het gratis is natuurlijk doen, maar als je 100+ euro's kwijt bent dan lijkt het me zonde van het geld. :)
Dat is tekort door de bocht. Wat ik al in eerdere post schreef: op zijn minst wil ik dat theoretisch het scherm optimaal naar omstandigheden is ingesteld. Dat is de ISF norm. Weet dan dat dat goed zit. Onregelmatigheden is dan iets wat je wel of niet constateert, en waar ik niet specifiek naar op zoek ga. Het is wat afhangt van de persoonlijke waarneming. Vandaar de kalibratie.

En en geld boeit echt voor geen meter..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:13:
[...]

Dat is tekort door de bocht. Wat ik al in eerdere post schreef: op zijn minst wil ik dat theoretisch het scherm optimaal naar omstandigheden is ingesteld. Dat is de ISF norm. Weet dan dat dat goed zit. Onregelmatigheden is dan iets wat je wel of niet constateert, en waar ik niet specifiek naar op zoek ga. Het is wat afhangt van de persoonlijke waarneming. Vandaar de kalibratie.

En en geld boeit echt voor geen meter..:)
En dankzij de vrij extreme drift die de 60 serie heeft is je tv (als je te vroeg kalibreert) een paar weken later al niet meer volgens isf norm afgesteld ;)

Dat is een beetje zonde van de tijd/moeite en geld en nog niet te spreken over dat je een maand later effectief weer naar ene niet gekalibreerd scherm kijkt...

Wat er gebeurt bij de 60 serie is dat bij de greyscale het % van R G B in grijs erg veranderd de eerste paar honderd uur. De 50 serie is heel stabiel, maar de 60 een stuk minder.

In andere woorden, als je op 100 uur gaat kalibreren kijk je effectief op 200 uur weer naar een scherm die niet gekalibreerd is.. Dat is gewoon zonde. Maar ja, moet je zelf weten. Ik zelf zou wachten totdat de drift grotendeels voorbij is, zodat je maar 1x per jaar hoeft te kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Adlermann schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:27:
[...]

En dankzij de vrij extreme drift die de 60 serie heeft is je tv (als je te vroeg kalibreert) een paar weken later al niet meer volgens isf norm afgesteld ;)

Dat is een beetje zonde van de tijd/moeite en geld en nog niet te spreken over dat je een maand later effectief weer naar ene niet gekalibreerd scherm kijkt...

Wat er gebeurt bij de 60 serie is dat bij de greyscale het % van R G B in grijs erg veranderd de eerste paar honderd uur. De 50 serie is heel stabiel, maar de 60 een stuk minder.

In andere woorden, als je op 100 uur gaat kalibreren kijk je effectief op 200 uur weer naar een scherm die niet gekalibreerd is.. Dat is gewoon zonde. Maar ja, moet je zelf weten. Ik zelf zou wachten totdat de drift grotendeels voorbij is, zodat je maar 1x per jaar hoeft te kalibreren.
nemen die drift wel af,gaat het wel weg, is dat eigenlijk al een beetje bekend?
Ik ben nog steeds aan het twijfelen over een ander toestel, maar ik wil wel een beetje zekerheid dat dit wegtrekt.

ik heb al eerder meegemaakt dat ik een toestel had die maar niet stabiel wou worden, daar werd ik niet vrolijk van...

[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 19-05-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freaky35 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:47:
[...]

nemen die drift wel af,gaat het wel weg, is dat eigenlijk al een beetje bekend?
Ik ben nog steeds aan het twijfelen over een ander toestel, maar ik wil wel een beetje zekerheid dat dit wegtrekt.

ik heb al eerder meegemaakt dat ik een toestel had die maar niet stabiel wou worden, daar werd ik niet vrolijk van...
Dat is d-nice nu aan het testen. Die heeft nu een vt60 24/7 aanstaan om de drift in de gaten te houden. Hij verwacht van wel, maar hij raadt een absoluut minimum aanvan 300 uur voordatje gaat kalibreren. En daarbij biedt hij herkalibraties aan tegen een reduceert tarief voor de 60 serie.

De 50 serie is echt stabieler wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ik kon zo snel geen 'het grote ISF calibratie topic' vinden, dus maar even hier..

Ik zou zelf ook wel eens willen kijken of het me lukt om zelf een tv te calibreren, zijn er bepaalde apparaten aan te bevelen speciaal voor plasma of maakt de gebruikte paneeltechniek niet uit?

ik heb bijvoorbeeld deze gezien: pricewatch: Datacolor Spyder4TV HD
geen geld maar is het daadwerkelijk ook goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Deze pricewatch: X-Rite i1Display Pro gebruikt Adlermann, is wel wat duurder. Echter als ik de specs lees, is deze voornamelijk voor beeldschermen, dus weet niet hoe goed hij daadwerkelijk is voor Plasma tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shameete schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:07:
Ik kon zo snel geen 'het grote ISF calibratie topic' vinden, dus maar even hier..

Ik zou zelf ook wel eens willen kijken of het me lukt om zelf een tv te calibreren, zijn er bepaalde apparaten aan te bevelen speciaal voor plasma of maakt de gebruikte paneeltechniek niet uit?

ik heb bijvoorbeeld deze gezien: pricewatch: Datacolor Spyder4TV HD
geen geld maar is het daadwerkelijk ook goed genoeg?
Een spyder is troep. Haal de i1 display pro. Dat zou ik echt de ondergrens noemen.
Renegade666 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:37:
Deze pricewatch: X-Rite i1Display Pro gebruikt Adlermann, is wel wat duurder. Echter als ik de specs lees, is deze voornamelijk voor beeldschermen, dus weet niet hoe goed hij daadwerkelijk is voor Plasma tv's.
1 display 3 / pro is prima voor plasmaschermen. Dit is de 'hobby'meter. Je moet wel de juiste correctie tabellen gebruiken om de accuracy echt redelijk goed te krijgen. De afwijkingen van de meter zijn ongeveer dE 3 van een spectrometer (variatie tussen de units is ongeveer dE 3)

[ Voor 33% gewijzigd door Adlermann op 20-05-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:49:
[...]

Een spyder is troep. Haal de i1 display pro. Dat zou ik echt de ondergrens noemen.
waar kun je zoiets uit afleiden? ervaring of is dat daadwerkelijk uit de specs te halen?
[...]

1 display 3 / pro is prima voor plasmaschermen. Dit is de 'hobby'meter. Je moet wel de juiste correctie tabellen gebruiken om de accuracy echt redelijk goed te krijgen. De afwijkingen van de meter zijn ongeveer dE 3 van een spectrometer (variatie tussen de units is ongeveer dE 3)
en waar kan ik die tabellen vinden? een gerichte google search of moet je deze ergens aanschaffen specifiek voor de meter die je in het bezit hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shameete schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:16:
[...]

waar kun je zoiets uit afleiden? ervaring of is dat daadwerkelijk uit de specs te halen?

[...]

en waar kan ik die tabellen vinden? een gerichte google search of moet je deze ergens aanschaffen specifiek voor de meter die je in het bezit hebt?
1) reviews en ervaringen van mensen. De spyders hebben grote afwijkingen tussen de verschillende units. Dus je weet niet hoe betrouwbaar je meet.

2) als je hcfr gaat gebruiken staat het wel in het hcfr topic op avsforums. Anders heb ik ze wel.

Ga je retialsoftware gebruiken dan zitten die tabellen in de retail software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ok tnx, dan ga ik binnenkort eens aan de gang met zo'n i1, moet niet al te moeilijk zijn.
gaat een ISF calibratie nog veel verder (zoals je bijv. op htforum kunt boeken) of komt het wel in de buurt ?
gezien de prijs van zo'n calibratie gok ik het eerste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shameete schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:41:
ok tnx, dan ga ik binnenkort eens aan de gang met zo'n i1, moet niet al te moeilijk zijn.
gaat een ISF calibratie nog veel verder (zoals je bijv. op htforum kunt boeken) of komt het wel in de buurt ?
gezien de prijs van zo'n calibratie gok ik het eerste :P
Het voordeel van een ISF kalibratie (en dan bedoel ik met name op Frank, de rest ken ik niet) is dat hij erg ervaren is en echt goede spullen heeft. Hij komt niet met een i1 display pro aanzetten :)

Hij zal wel iets betere resultaten krijgen. Persoonlijk zou ik elke kalibratie waarvoor ik echt moest betalen waarbij een i1 display pro werd gebruikt (die niet geijkt wordt met een spectrometer) niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Adlermann schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:49:
[...]

Het voordeel van een ISF kalibratie (en dan bedoel ik met name op Frank, de rest ken ik niet) is dat hij erg ervaren is en echt goede spullen heeft. Hij komt niet met een i1 display pro aanzetten :)

Hij zal wel iets betere resultaten krijgen. Persoonlijk zou ik elke kalibratie waarvoor ik echt moest betalen waarbij een i1 display pro werd gebruikt (die niet geijkt wordt met een spectrometer) niet doen.
Ik vind dit toch ook wel interessant om met zo'n i1 pro een eigen callibratie te doen maar vroeg mij steeds af of je wel goede resultaten kan bereiken door gewoon gebruik te maken van de standaard instelmogelijkheden?
Anders mss ook zo'n spul aanschaffen als ik een VT60 in huis haal (en dan kan ik oefenen op mijn TH42PZ85B die naar de slaapkamer verhuist!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekfad schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:56:
[...]

Ik vind dit toch ook wel interessant om met zo'n i1 pro een eigen callibratie te doen maar vroeg mij steeds af of je wel goede resultaten kan bereiken door gewoon gebruik te maken van de standaard instelmogelijkheden?
Anders mss ook zo'n spul aanschaffen als ik een VT60 in huis haal (en dan kan ik oefenen op mijn TH42PZ85B die naar de slaapkamer verhuist!)
Met een i1 display pro heb je zichtbaar b etere resultaten dan ootb settings. Het is de investering wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Adlermann schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:57:
[...]

Met een i1 display pro heb je zichtbaar b etere resultaten dan ootb settings. Het is de investering wel waard!
Maar moet je dan niet in het servicemenu gaan instellin ipv in het standaardmenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekfad schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:11:
[...]

Maar moet je dan niet in het servicemenu gaan instellin ipv in het standaardmenu?
Nee.

Het kan gewoon in het user menu.

bij de pz85 wel trouwens (naar het service menu).

Je kan beter op je vt60 oefenen, want daar kan je een reset doen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Adlermann op 20-05-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 16:35
Inmiddels een paar weken onderweg en nog steeds ernstig blij met m'n P42GT50! Steeds een beetje zitten spelen met allerlei instellingen, beeld wordt steeds fijner. Inmiddels ook genoeg uren gespeeld dus ben niet meer zo huiverig voor 't inbranden. Retentie is af en toe wel zichtbaar (logo van Nederland 1 is echt 'n bitch) maar verdwijnt binnen 5 minuten.

Inmiddels ook m'n nieuwe 5.1 setje aangesloten en kabels netjes weggewerkt enzo, dus ff showen:

Afbeeldingslocatie: http://www.repsaj.nl/Content/WP_20130520_008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.repsaj.nl/Content/WP_20130520_006.jpg

Ook met de audio heel erg blij. Ik weet wat de algemene mening over kleine speakers is, maar ik vind deze (Canton) toch echt geweldig. Je mist uiteraard het volume van een kast, maar daar heb ik de ruimte niet voor (of beter: wil er de ruimte niet aan opofferen). Kwestie van goed combineren met een goede sub. In mijn geval een REL T5, wat echt een briljant ding is. Vorige subje was ruim 2x zo groot maar kwam niet in de buurt van het geluid van dit beestje :9~ Receiver (Onkyo) goed inregelen, crossover bepalen en het stereobeeld is subliem.

Oh en nog even opvolgend: die goedkopere 3D brillen werken perfect! Laatst Alice in Wonderland gekeken, wederom een beetje tunen met de settings (mijn ogen vonden de standaard setting niet relaxed), maar uiteindelijk prima beleving. Ik kan me wel goed voorstellen dat dat op een wat grotere beeldbuis leuker is overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Adlermann schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:21:
[...]

Nee.

Het kan gewoon in het user menu.

bij de pz85 wel trouwens (naar het service menu).

Je kan beter op je vt60 oefenen, want daar kan je een reset doen :)
Als dat kan dan is dat zeker de moeite om te overwegen, kan mij meestal wel verdiepen in die zaken.
Ben ooit eens in het service menu gegaan en er toen wijselijk opnieuw uit. Het was toen net wat te overdonderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
nou, ik heb 'm gisteren al werkend bewondert bij de MM (65VT60) , ook bij Correct schijnt ie leverbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Laatst online: 10-10 22:18
Bij de expert in Leeuwarden staat een 55" VT60. Ben benieuwd naar locaties van de "65 VT60 en de ZT60 om deze in levende lijve te bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxHardcore schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:20:
Bij de expert in Leeuwarden staat een 55" VT60. Ben benieuwd naar locaties van de "65 VT60 en de ZT60 om deze in levende lijve te bewonderen.
Dan zal ik eens in de stad rondkijken (Enschde). Alleen jammer dat mijn dealer weg is :(

Ik had hem wel weer wat omgezet gegund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Mandrake466 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:53:
[...]

Zeker! Of het is gereset (als dat al mogelijk is). :+
Het beeld is prachtig en geen vlekken of andere gekke dingen opgemerkt.
Ik wil je niet ongerust maken, maar bij een firmware upgrade op mijn samsung waren de uren in ieder geval weg.

Weet niet hoe dit zit met panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
nou, ik heb 'm gisteren al werkend bewondert bij de MM (65VT60) , ook bij Correct schijnt ie leverbaar te zijn.
Welke MM is dat?
Adlermann schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:34:
[...]

Dan zal ik eens in de stad rondkijken (Enschde). Alleen jammer dat mijn dealer weg is :(

Ik had hem wel weer wat omgezet gegund.
Ik ben nog niet heel actief geweest in dit topic, maar heb volgens mij gelezen dat jij op dit moment een 65" VT50 hebt. Niet gewoon lekker rustig aan tot de topmodellen wat zijn gezakt? :)

Ik moet eerlijjk zeggen dat ik de bezel van de VT50 mooier vindt dan de VT60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dat was MM rotterdam centrum, geen ZT60 gezien overigens.
Jammer dat alle samsungs prominent waren neergezet, en de vt60 een beetje achteraf gewoon in een rek.

[ Voor 70% gewijzigd door Shanquish op 21-05-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:43
vt60 staat al bij meer winkels.. maar blijkbaar niet via internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bever! schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:46:
vt60 staat al bij meer winkels.. maar blijkbaar niet via internet?
Misschien dat ze dezelfde strategie doen als in de UK, dasar mogen de zt65 en ce vt65 niet in online winkels verkocht worden, maar alleen in geselecteerde kwaliteitswinkels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

Adlermann schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:49:
[...]

Misschien dat ze dezelfde strategie doen als in de UK, dasar mogen de zt65 en ce vt65 niet in online winkels verkocht worden, maar alleen in geselecteerde kwaliteitswinkels...
Mja, zo begint Panasonic elk jaar met hun topmodellen.Met de VT30 en VT50 was de winkeliers ook al beloofd dat het nu echt een high-end product zou blijven en de prijs stabiel zou zijn....

Mijn TX-P65VT50 staat nu nog wat onwennig op een oud TV-meubel, maar hopelijk krijg ik snel een ander meubel en kan de TV tegen de muur. Ben er al wel achter dat de center speaker in het meubel moet, anders komt de TV veel te hoog te hangen. Vind het jammer dat ik snel vermoeid wordt van 3D, want Asselassin's Creed in 3D zag er toch heel tof uit. Ook in het Hotel Menu even de standaard input op HDMI 1 gezet. En natuurlijk het aantal uren gecontroleerd. Heb de TV al vier keer aan en uit gezet en in totaal 1 uur en 41 minuten aan gestaan. Oftewel, echt helemaal nieuw in doos :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:29
ZT60 mag maar in 40 tot 45 verschillende winkels verkocht worden..En dan hebben we het echt over winkeldeuren, Saturn Tilburg mag het toestel bijvoorbeeld wel verkopen terwijl Saturn Venlo dit weer niet mag van Panasonic. Er is dus een mix van 40 á 45 winkels verspreid door heel Nederland waar je de ZT60 kunt aanschaffen, online is ie sowieso uitgesloten maar dat geldt voor meer Panasonic TV's.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 10:37
Iemand enig idee hoe je subtitles kan selecteren bij het afspelen van een dvd (video_TS) via USB of DLNA met de ST60 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schizo007nl schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:29:
ZT60 mag maar in 40 tot 45 verschillende winkels verkocht worden..En dan hebben we het echt over winkeldeuren, Saturn Tilburg mag het toestel bijvoorbeeld wel verkopen terwijl Saturn Venlo dit weer niet mag van Panasonic. Er is dus een mix van 40 á 45 winkels verspreid door heel Nederland waar je de ZT60 kunt aanschaffen, online is ie sowieso uitgesloten maar dat geldt voor meer Panasonic TV's.
Ik had gelezen dat de vt65 (hier vt60) ook uitgesloten wordt (iig in de UK). van online v ekroop. Ik ben gister de stad ingeweest en daar is de v t60 inderdaad leverbaar. Alleen online staat ie nog nergens.

Dit vind ik eigenlijk wel een fijne zet, echt high-end tv's gewoon bij je fatsoenlijke dealer (helaas zit mediamarkt e.d. daar ook tussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle bedoelingen ten spijt, kwestie van tijd voordat ie ook bij de online winkels verkrijgbaar is lijkt me. Ze willen toch verkopen en zonder die online verkoop prijs je jezelf tegenwoordig voor pakweg 50% uit de markt. Hetzelfde geldt voor de prijs: de prijzen van de andere modellen en andere merken gaan kort na introductie gewoon zakken, dus ook die van de vt60 zal weer mee gaan.

Daarnaast nemen de trouwe, grote online winkels er natuurlijk geen genoegen mee dat ze de hogere serie opeens niet meer mogen verkopen. Denk dat Panasonic niet zal weigeren gezien de hoeveelheid tv's die die online winkels afnemen. Ik verwacht dat ze daar hoogstens een paar weken tot paar maanden later verkrijgbaar zijn, inderdaad om de "kwaliteits" (?) dealers ter wille te zijn zodat ze een tijdje kunnen cashen tegen de adviesprijs voor wie de volle mep maar wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:00:
Alle bedoelingen ten spijt, kwestie van tijd voordat ie ook bij de online winkels verkrijgbaar is lijkt me. Ze willen toch verkopen en zonder die online verkoop prijs je jezelf tegenwoordig voor pakweg 50% uit de markt. Hetzelfde geldt voor de prijs: de prijzen van de andere modellen en andere merken gaan kort na introductie gewoon zakken, dus ook die van de vt60 zal weer mee gaan.

Daarnaast nemen de trouwe, grote online winkels er natuurlijk geen genoegen mee dat ze de hogere serie opeens niet meer mogen verkopen. Denk dat Panasonic niet zal weigeren gezien de hoeveelheid tv's die die online winkels afnemen. Ik verwacht dat ze daar hoogstens een paar weken tot paar maanden later verkrijgbaar zijn, inderdaad om de "kwaliteits" (?) dealers ter wille te zijn zodat ze een tijdje kunnen cashen tegen de adviesprijs voor wie de volle mep maar wil betalen.
Ik denk dat ze de ZT wel redelijk kunnen tegenhouden, aangezien ze er maar 20k verwachten te maken (voor de hele wereld)...

Ik weet alleen niet hoeveel VT's ze gaan produceren, als dat massa is, dan komen er op den duur idd wel genoeg voorraden om af te zetten.

[edit]
de MediaMarkt Enschede had 1 vt60 op voorraad. Maar eigenlijk wil ik hem in een verduisterde kamer een keer zien om te kijken of het de upgrade waard is...

[ Voor 17% gewijzigd door Adlermann op 22-05-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuurlijk, de ZT60 is bewust "exclusief" gemaakt, dus daar zal het wel meevallen. Is ook niet zo lastig om dat te doen: als je de prijs maar genoeg omhoog gooit betekent dat vanzelf dat de markt veel kleiner wordt dus hoef je er minder voor te produceren. En de markt die er is, die is vanzelfsprekend bereid het maximale te betalen, als ik het maar voor het idee / de status om "het beste" te hebben. VT60 is gewoon een ander verhaal, dat is de opvolger van een massaproduct, toplijn of niet.

Je moet een plek zien te vinden waar ze zowel de VT50 als de VT60 in sfeerverlichting en aangesloten op dezelfde, goede, bron hebben staan. En dan de tv's natuurlijk ook naar eigen believen mogen instellen, want dat in een winkel de instellingen hetzelfde zijn én zinvol (dus geen dynamic mode bijv), dat is echt zeldzaam. Succes! :)

Zoiets zou voor mij dus het labeltje "kwaliteit" inhoud geven bij een dealer. Dus niet alleen een "persoonlijke behandeling" (kopje koffie, vriendelijk praatje, de tijd nemen maar je ook op het juiste moment gewoon een tijd met rust laten, als verkoper weten en accepteren als de klant over iets beter geinformeerd is, etc.) en goede (eigenlijk normale) houding bij de afhandeling van de garantie igv een defect.
Ik kan me voorstellen dat het voor de leek anders ligt hoor, en dat daar de meerwaarde van een uitgebreid praatje met (hopelijk juiste) informatieverstrekking meer van belang is. Maar wij zijn nu eenmaal geen publiek dat afgaat op de praatjes van de verkoper, maar op onze eigen ogen gecombineerd met een goede testopstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:40:

Je moet een plek zien te vinden waar ze zowel de VT50 als de VT60 in sfeerverlichting en aangesloten op dezelfde, goede, bron hebben staan. En dan de tv's natuurlijk ook naar eigen believen mogen instellen, want dat in een winkel de instellingen hetzelfde zijn én zinvol (dus geen dynamic mode bijv), dat is echt zeldzaam. Succes! :)

Zoiets zou voor mij dus het labeltje "kwaliteit" inhoud geven bij een dealer. Dus niet alleen een "persoonlijke behandeling" (kopje koffie, vriendelijk praatje, de tijd nemen maar je ook op het juiste moment gewoon een tijd met rust laten, als verkoper weten en accepteren als de klant over iets beter geinformeerd is, etc.) en goede (eigenlijk normale) houding bij de afhandeling van de garantie igv een defect.
Ik kan me voorstellen dat het voor de leek anders ligt hoor, en dat daar de meerwaarde van een uitgebreid praatje met (hopelijk juiste) informatieverstrekking meer van belang is. Maar wij zijn nu eenmaal geen publiek dat afgaat op de praatjes van de verkoper, maar op onze eigen ogen gecombineerd met een goede testopstelling.
Hifi studio city in Enschede was zo'n winkel. Daar kon ik in een verduisterde kamer 2 uur lang dev t30 instellen, film kijken, etc etc (niet side by side met een andere tv trouwens). Maar ja, failliet is failliet.

Het enige waar ik echt benieuwd naar ben is de verbeterde contrast ratio en dan met name de ondergrens van eht zwart. Ik denk dat het verschil tussen 0.02 (wat het nu ongeveer is in prof) en 0.003 helaas wel zichtbaar gaat worden :) Vanaf een uurtje of 21:00 nu zie je het zwart wel wat grijs worden (ook niet heel storend veder).

En de lichtopbrengst kan natuurlijk meer pop geven, maar ik zag al in de ansi vergelijking dat dan de lichtopbrengst wel weer gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Op www.plasmavisie.nl kun je ze bestellen, maar zijn ze nog niet op voorraad. Wel 500 korting op de adviesprijs op de vt60 en de zt60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
65VT60 voor 3.699,- bij MM Arena. Lijkt me wel wat duur.

[ Voor 25% gewijzigd door Bonkdoos op 22-05-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bonkdoos schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:38:
65VT60 voor 3.699,- bij MM Arena. Lijkt me wel wat duur.
Wat een geld man. Voorlopig nog extreem tevreden met de VT50, voor de prijs that is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
klopt, bij MM Rotterdam was ie ook dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Almere staat de VT60 al bij meerdere winkels en als je een beetje rondvraagt is een wat lagere prijs prima te krijgen.

Momenteel heb ik als beste prijzen 1899/2379/3199 voor de 50/55/65vt60 serie. Als iemand nog betere prijzen heeft dan hoor ik dit graag in een PM of op het Forum.

Ik zit zelf te twijfelen tussen 55 en 65 inch en heb nog een vrouw te overtuigen die helemaal niet van een grote tv houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 14:34
Ik ben zelf aan het kijken én sparen voor een TX-P60ZT60 ter vervanging van mijn TX-P50VT20...
Maar ik heb nog geduld... Komt wel goed...
Alleen ben ik wel benieuwd waar men de ZT60 in een winkel kan zien of bewonderen/testen in de regio Den Haag... en evt. ook kopen

[ Voor 4% gewijzigd door mindwarper op 22-05-2013 17:25 . Reden: typo's ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mindwarper schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:24:
Ik ben zelf aan het kijken én sparen voor een TX-P60ZT60 ter vervanging van mijn TX-P50VT20...
Maar ik heb nog geduld... Komt wel goed...
Alleen ben ik wel benieuwd waar men de ZT60 in een winkel kan zien of bewonderen/testen in de regio Den Haag... en evt. ook kopen
De vraag die je jezelf moet stellen is: hoeveel licht heb je in je woonkamer? Darkroom performace tussen zt en vt is gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 09:29
Kleine update qua 42gt60: er is bij snelle pans soms een heel klein beetje DSE te zien, maar dat is verwaarloosbaar. Ook beter dan bij de GT50: retentie. De vermaledijde logo's van Ned1 en VARA laten nog steeds wat retentie achter, maar die is heel snel weer verdwenen.

Mooie test qua zwartwaarden/contrast trouwens: de nieuwe reclame van Heinz. Die ketchup lijkt me vies, de plaatjes zijn schitterend :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grmpf schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:32:
Kleine update qua 42gt60: er is bij snelle pans soms een heel klein beetje DSE te zien, maar dat is verwaarloosbaar. Ook beter dan bij de GT50: retentie. De vermaledijde logo's van Ned1 en VARA laten nog steeds wat retentie achter, maar die is heel snel weer verdwenen.

Mooie test qua zwartwaarden/contrast trouwens: de nieuwe reclame van Heinz. Die ketchup lijkt me vies, de plaatjes zijn schitterend :-)
hmm ja, dat zegt nu allemaal nog niets. Mijn vt50 was ootb ook perfect, nu richting de 1000 uur is het toch wel wat minder hoor :)

Ook retentie is nu wat erger dan eerst. Niet dat ik er me druk om maak, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogmaals bevestigd dus, gewoon retentie en DSE bij de 60 serie, net als bij de 50 serie.

Bij mijn VT50 zie ik het vrijwel nooit, eigenlijk alleen met regelmaat bij full-view pans bij voetbalwedstrijden, wanneer het betreffende veld niet zo sterk uitgelicht is. Maar dan zet ik hem op Normaal ipv Professional (hogere helderheid en lagere gamma, beeld komt dus sneller uit het zwart) en is het probleem "opgelost". :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 22-05-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:41:
Nogmaals bevestigd dus, gewoon retentie en DSE bij de 60 serie, net als bij de 50 serie.

Bij mijn VT50 zie ik het vrijwel nooit, eigenlijk alleen met regelmaat bij full-view pans bij voetbalwedstrijden, wanneer het betreffende veld niet zo sterk uitgelicht is. Maar dan zet ik hem op Normaal ipv Professional (hogere helderheid en lagere gamma, beeld komt dus sneller uit het zwart) en is het probleem "opgelost". :)
Zou jij even iets voor me kunnen doen vanavond. TV in professional mode zetten, compleet verduisteren. Kun je dan kijken of de plekken met vbi/etc dan ook groenig op z wart worden.

in thx (minder gradaties) gaat dat weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn herinnering was het grijs op zwart en dan alleen uiterst rechts, weet niet zeker of dat wel overeen komt met de VBI/DSE strepen/vlekken. Bij volledig zwart scherm dus. Zal het ff checken als het donker is. ;)

THX gebruik ik niet meer, het is professional 2 (2.4 gamma), professional 1 (2.2 gamma) of normaal (2.2 gamma) voor mij. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 22-05-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Adlermann schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:18:
[...]

De vraag die je jezelf moet stellen is: hoeveel licht heb je in je woonkamer? Darkroom performace tussen zt en vt is gelijk ;)
OK bedankt ;)
Maar hoe moet ik jouw bericht nu interpreteren? Anders gezegd: Hoe bedoel je hoeveel licht? Hoe bepaal/meet ik dat?
Darkroom performance? Hoe, wat in welk opzicht?

Sorry for my ignorance...

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mindwarper schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:24:
[...]

OK bedankt ;)
Maar hoe moet ik jouw bericht nu interpreteren? Anders gezegd: Hoe bedoel je hoeveel licht? Hoe bepaal/meet ik dat?
Darkroom performance? Hoe, wat in welk opzicht?

Sorry for my ignorance...
Alleen overdag gaat de zt een beter beeld geven. Zodra het donkerder wordt is de vt gelijkwaardig aan de zt.
Cap schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:22:
In mijn herinnering was het grijs op zwart en dan alleen uiterst rechts, weet niet zeker of dat wel overeen komt met de VBI/DSE strepen/vlekken. Bij volledig zwart scherm dus. Zal het ff checken als het donker is. ;)

THX gebruik ik niet meer, het is professional 2 (2.4 gamma), professional 1 (2.2 gamma) of normaal (2.2 gamma) voor mij. :)
Ja, ik gebruik hetzelfde ongeveer Alleen is professional 1 bij mij 2.0 gamma voor overdag. Ik heb best wel wat zon af en toe. Als ik de gordijnen dicht doe dan gebruik ik gewoon 2.4 gamma :)

Kalibreren naar je eigen voorkeuren is fijn :P

[ Voor 24% gewijzigd door Adlermann op 22-05-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann bedoelt denk ik donker of sfeerverlichting, dan maakt het geen verschil. Bij invallend daglicht of bij verlichting op TL-niveau zal de ZT meer contrast geven vanwege het betere schermfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:26:
Adlermann bedoelt denk ik donker of sfeerverlichting, dan maakt het geen verschil. Bij invallend daglicht of bij verlichting op TL-niveau zal de ZT meer contrast geven vanwege het betere schermfilter.
correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Precies, en ik kijk gemiddeld evenveel overdag als gedeelte van de nacht TV, dus een ZT60 is wel op zijn plaats vind ik... (nog werklooos, vandaar ook het sparen... >:))
maar verder heb je gelijk dat wellicht een VT60 ook zal voldoen... ik ben a.h.w. nog aan het oriënteren

[ Voor 8% gewijzigd door mindwarper op 22-05-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 11-10 16:29
MaxHardcore schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:37:
Op www.plasmavisie.nl kun je ze bestellen, maar zijn ze nog niet op voorraad. Wel 500 korting op de adviesprijs op de vt60 en de zt60.
Die gaan die toestellen nooit krijgen.. Gaan je een alternatief proberen aan te smeren.. Doet beste keus ook al een tijdje met diverse Panasonic's. Panasonic Nederland levert niet aan Plasmavisie.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Pagina: 1 ... 90 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.