Kunnen ze toch gewoon bij de groothandel inkopen?
Nou ik heb het even getest.Adlermann schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:05:
[...]
Zou jij even iets voor me kunnen doen vanavond. TV in professional mode zetten, compleet verduisteren. Kun je dan kijken of de plekken met vbi/etc dan ook groenig op z wart worden.
in thx (minder gradaties) gaat dat weg.
Wat ik met volledig zwarte bron, in volledig donkere kamer, vooral zie is 2 vage grijze vlekken aan de zijkant. Beide zijkanten ongeveer 1/6e vh scherm breed en 2/3e vh scherm hoog, ovaal, wat onregelmatig van vorm. Ook meen ik heel vaag de VBI sporen aan de zijkant te ontdekken. De kleur is grijs naar het groene, misschien blauwe toe.
Zet ik hem in professional mode dan zie ik dit het duidelijkste: in THX Cinema- of normaal-modus (inderdaad minder gradaties) is het wel stukken minder zichtbaar, maar nog steeds een beetje aanwezig.
Ook met de grijsschermen zie ik op de plekken dat het wat groeniger is t.o.v. het midden, waar het dus roder oogt. Daarnaast zie ik tussen 15-40% grijs duidelijk de VBI strepen, met name rechts meerdere van enkele centimeters breed, vlokkig patroon. De strepen zijn iets lichter net zoals de zijkanten van het scherm.
Damn, voor 2379 stond de 55 al lang bij mij thuis. Vond de 2500 hier in België al mooi, maar nog eens een 100€ er af zou mij vrouw wel kunnen overtuigen denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:18:
In Almere staat de VT60 al bij meerdere winkels en als je een beetje rondvraagt is een wat lagere prijs prima te krijgen.
Momenteel heb ik als beste prijzen 1899/2379/3199 voor de 50/55/65vt60 serie. Als iemand nog betere prijzen heeft dan hoor ik dit graag in een PM of op het Forum.
Ik zit zelf te twijfelen tussen 55 en 65 inch en heb nog een vrouw te overtuigen die helemaal niet van een grote tv houdt.
ja exact hetzelfdeCap schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:19:
[...]
Nou ik heb het even getest.
Wat ik met volledig zwarte bron, in volledig donkere kamer, vooral zie is 2 vage grijze vlekken aan de zijkant. Beide zijkanten ongeveer 1/6e vh scherm breed en 2/3e vh scherm hoog, ovaal, wat onregelmatig van vorm. Ook meen ik heel vaag de VBI sporen aan de zijkant te ontdekken. De kleur is grijs naar het groene, misschien blauwe toe.
Zet ik hem in professional mode dan zie ik dit het duidelijkste: in THX Cinema- of normaal-modus (inderdaad minder gradaties) is het wel stukken minder zichtbaar, maar nog steeds een beetje aanwezig.
Ook met de grijsschermen zie ik op de plekken dat het wat groeniger is t.o.v. het midden, waar het dus roder oogt. Daarnaast zie ik tussen 15-40% grijs duidelijk de VBI strepen, met name rechts meerdere van enkele centimeters breed, vlokkig patroon. De strepen zijn iets lichter net zoals de zijkanten van het scherm.
Ja, dit krijgen ze ook allemaal gok ik
Verwijderd
Niet persé want ik lees vaak zat dat het beeld "echt perfect!" is bij een hoop mensen
Schrok me recentelijk nog kapot over de mate van retentie van de VT50 maar gelukkig is dat tijdens normale content (voor mij) niet zichtbaar. De Kuro had daar echter ook bizar veel "last" van dus ben het wel gewend
Het is echt heel mild ook hoor. Met een beetje bias lightning zie je het al niet meer.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:08:
[...]
Niet persé want ik lees vaak zat dat het beeld "echt perfect!" is bij een hoop mensenDaar iets op zeggen resulteert meestal in een reactie dat je een azijnpisser of troll bent of aan het bashen bent. Ach ja.
Schrok me recentelijk nog kapot over de mate van retentie van de VT50 maar gelukkig is dat tijdens normale content (voor mij) niet zichtbaar. De Kuro had daar echter ook bizar veel "last" van dus ben het wel gewend
Verwijderd
Stond te rommelen met de HDMI kabels (en dus met m'n hoofd 30cm er vanaf) met bias lighting aan en schrok me kapot over hoeveel meuk er nog op het scherm stond. Vanaf de zitplek uiteraard gelukkig niet zichtbaar.Adlermann schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:09:
Het is echt heel mild ook hoor. Met een beetje bias lightning zie je het al niet meer.
Ik ik bedoelde op de vlekken.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:13:
[...]
Stond te rommelen met de HDMI kabels (en dus met m'n hoofd 30cm er vanaf) met bias lighting aan en schrok me kapot over hoeveel meuk er nog op het scherm stond. Vanaf de zitplek uiteraard gelukkig niet zichtbaar.
ja die retentie kan wel zichtbaar zijn. Heb ik ook van dichtbij. Ik heb de menu's er redelijk geod in staan door al het kalibreren.
Trekt gewoon weer weg.
Niet altijd, het rtl4 logo trekt bij mij niet meer weg. Ik kan uren de schuifbalk draaien waardoor het iets vervaagt maar na paar keer kijken zit er gewoon weer.
Verwijderd
Bij mijn ouders ST50 ook. Die hebben nu letterlijk >100 uur de schuifbalk gedraaid maar dat helpt gewoon helemaal niéts. Logo's en "Music" (van het afspelen van MP3's via de Blu-ray speler) blijven heerlijk staan.SanduTje schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:29:
Niet altijd, het rtl4 logo trekt bij mij niet meer weg. Ik kan uren de schuifbalk draaien waardoor het iets vervaagt maar na paar keer kijken zit er gewoon weer.
Welke beeldmodus gebruik je eigenlijk?SanduTje schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:29:
[edit]
Ik haal mensen door elkaar, ik ga naar iemand anders toe dit weekend
[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 23-05-2013 10:39 ]
Professional met verlaagd contrast (vanwege Pixel Orbiter).
Schuurpapier laat maar thuis dan plak ik het wel af
EDIT
Ik wacht nog met smart...
EDIT
[ Voor 14% gewijzigd door SanduTje op 23-05-2013 10:46 ]
Ik zou contast gewoon rond de 45 laten hoor. Dat zou niet zoveel uit moeten maken.SanduTje schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:43:
Professional met verlaagd contrast (vanwege Pixel Orbiter).
EDIT
Maar ik moet bekennen. Een vriend van me heeft een samsung plasma (e530) en daar zit nu ook rtl4 redelijk vast in. Hij ziet het niet, zikjn vriendin ziet het niet. Ik kijk 5 seconden, he logo staat erin
Ik denk dat wij ook meer dingen zien dan de gemiddelde gebruiker.
Contrast staat op 36 (thx op 38) omdat hoger voor mij geen zichtbaar verschil meer geeft.
Het is inderdaad zo dat als je er zoals 'wij' veel mee bezig zijn je het eerder opvalt (of er op let
) en anderen zich afvragen waar je het over hebt. Bij m'n vriendin moet ik het echt aanwijzen en krijg ik de opmerking "is dat alles?"
Het is inderdaad zo dat als je er zoals 'wij' veel mee bezig zijn je het eerder opvalt (of er op let
op 45 krijg ik mijn set (of iets lager) op 80 cd/m2 op een 10% window. En dan stopt het idd.SanduTje schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:03:
Contrast staat op 36 (thx op 38) omdat hoger voor mij geen zichtbaar verschil meer geeft.
Het is inderdaad zo dat als je er zoals 'wij' veel mee bezig zijn je het eerder opvalt (of er op let) en anderen zich afvragen waar je het over hebt. Bij m'n vriendin moet ik het echt aanwijzen en krijg ik de opmerking "is dat alles?"
Voor ansi contrast stopt het al rond de 38 idd.
Als ik hoger ga dan 45 dan gaan de WTW details weg. Nu nog niet
Waarom post je niet onder je nick Brad Pitt?
Verwijderd
Ben gebanned dus dit leek mij, even voor nu, een redelijke oplossing. Geestig dat dat zó snel duidelijk isCap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:14:
Waarom post je niet onder je nick Brad Pitt?Of is dit vanaf nu je nick?

hoe krijg je dat voor elkaar??Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:20:
[...]
Ben gebanned dus dit leek mij, even voor nu, een redelijke oplossing. Geestig dat dat zó snel duidelijk is
Vanaf bericht 1, alinea 1.
Apart dat je gebanned bent trouwens, maar goed laten we het daar maar niet over gaan hebben.
Verwijderd
Hahaha okay dan!
offtopic:
"Apart dat je gebanned bent trouwens, maar goed laten we het daar maar niet over gaan hebben."
Niet iedereen weet deze schrijfwijze te waarderen zo blijkt het. Weigerde dat aan te passen, en dan... Tsja...
"Apart dat je gebanned bent trouwens, maar goed laten we het daar maar niet over gaan hebben."
Niet iedereen weet deze schrijfwijze te waarderen zo blijkt het. Weigerde dat aan te passen, en dan... Tsja...
Gisteren Drive gekeken. Veel donkere scenes. I.c.m. brakke LCD stripje en 9.1 sound dan toch wel érg kicken kijken
Heb net m'n 50st60 bestelling geannuleerd, aangezien de levertijd 3 weken zou zijn.. Heb geen zin om nog 3 weken te moeten wachten. Balen. Nu een andere winkel gevonden, iets duurder. Maar wel alle tv's op voorraad. Na in de winkel te zijn geweest toch weer twijfels over welke tv, de 50st60 of de 50vt50. Volgens de verkoper heeft de vt50 wel een wifi ingebouwd en de st60 niet? vt50 wel schoteltuner, lager inputlag voor gamen.
Kan iemand hier nog iets over zeggen, heeft deze verkoper gelijk? Ik was voor een st60 gegaan omdat deze meer contrast zou hebben en misschien minder retentie problemen?
Kan iemand hier nog iets over zeggen, heeft deze verkoper gelijk? Ik was voor een st60 gegaan omdat deze meer contrast zou hebben en misschien minder retentie problemen?
Keuze tussen een vt50 en een st60 is niet heel makkelijk.jasper2603 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:56:
Heb net m'n 50st60 bestelling geannuleerd, aangezien de levertijd 3 weken zou zijn.. Heb geen zin om nog 3 weken te moeten wachten. Balen. Nu een andere winkel gevonden, iets duurder. Maar wel alle tv's op voorraad. Na in de winkel te zijn geweest toch weer twijfels over welke tv, de 50st60 of de 50vt50. Volgens de verkoper heeft de vt50 wel een wifi ingebouwd en de st60 niet? vt50 wel schoteltuner, lager inputlag voor gamen.
vt50 heeft het betere filter en meer features. Ook natuurlijk een lagere inputlag.
st60 beter contrast.
Als je gaat gamen, dan zou ik denk ik een vt50 halen ivm lagere processing lag.
Of, 200/300 euro meer uitgevenvoor een gt60. Best of both worlds
Lekkere verkoper... lees de specsheets er ff op na verkoper (en klant
)
Retentie: vergeet het, hebben ze uiteindelijk toch allemaal.
Contrast: heeft de ST60 inderdaad meer. Mits in een kamer met weinig licht (donker en sfeerverlichting). Bij veel licht haalt de VT50 dat in door het betere schermfilter.
Contrast: heeft de ST60 inderdaad meer. Mits in een kamer met weinig licht (donker en sfeerverlichting). Bij veel licht haalt de VT50 dat in door het betere schermfilter.
Misschien moeten we de start-post toch eens updaten met een soort FAQ over plasma tvs en een mod vragen bij 'let op' een link daarheen te zettenCap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:01:
Lekkere verkoper... lees de specsheets er ff op na verkoper (en klant)
De vt50 is 150 euro duurder dan de st60 maar heeft wel 2 3d brillen, st60 maar 1, de gt60 is nog weer 250 euro duurder als de vt50. verschil tussen st en gt60 is 400 euro! Vind ik best veel.
@Adlermann: Op zich wel, maar zoals Peppernoot in zijn vorige jasje al eens zei: het heeft wellicht weinig zin omdat te verwachten is dat bijna niemand het leest, zelfs niet als je er met koeieletters naar verwijst in het rode vak hier boven de quickreply. Zie de vragen over Hotel Menu en inspelen van de TV. 
Van mij mag dat rode vak trouwens weg, ik vind het alleen maar irritant dat op ELKE pagina plusminus 10 regels ruimte worden opgeofferd aan een standaardtekst + rode achtergrond, alleen maar omdat er met regelmaat hetzelfde gevraagd wordt, en dat natuurlijk in 99% van de gevallen door de mensen die dat rode vak toch niet zien, laat staan lezen of opvolging geven aan de inhoud ervan.
@jasper Yep, daarom is de VT50 nu gewoon de dikste bang voor de buck imho. De meest complete uitrusting en het strakste design, en prima beeld, en +/-50% afgeprijsd.
Van mij mag dat rode vak trouwens weg, ik vind het alleen maar irritant dat op ELKE pagina plusminus 10 regels ruimte worden opgeofferd aan een standaardtekst + rode achtergrond, alleen maar omdat er met regelmaat hetzelfde gevraagd wordt, en dat natuurlijk in 99% van de gevallen door de mensen die dat rode vak toch niet zien, laat staan lezen of opvolging geven aan de inhoud ervan.
@jasper Yep, daarom is de VT50 nu gewoon de dikste bang voor de buck imho. De meest complete uitrusting en het strakste design, en prima beeld, en +/-50% afgeprijsd.
Mee eens. En met een mooie gamma van 2.4 is de dark room performance ook nog eens zeer goed. Ik stoor me eigenlijk nauwelijks aan de iets mindere zwartwaarden. Alleen als ik naar de balken bij films kijk en ga vergelijken met de bezel dan zie je het iets. In thx zit nauwelijks verschil, maar met een gamma van 2.2 in thx is het in de avonduren minder plezierig kijken dan professional met gamma 2.4.Cap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:10:
ST60 heeft gewoon Wi-Fi ingebouwd.jasper2603 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:56:
Volgens de verkoper heeft de vt50 wel een wifi ingebouwd en de st60 niet?
Liep vanmiddag even langs de scheer en foppen. Wat blijkt de st60 serie is daar in de aanbieding. De 50st60 kost daar nu slechts 991 euro tot zaterdag! Of 1199 euro voor de 50vt50? Moeilijk moeilijk..
De ST60 kan volgens mij ook niet opnemen op HDD, de VT50 wel.. kan ook meewegen in de beslissing..
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Moet de VT50 aanstaan om op te kunnen nemen of is voorprogrammeren + standby ook goed?
zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
ik denk het laatse is ook goed aangezien dat ook zo werkt bij mijn huidige VT20: ik kan voorprogrameren om op te nemen op USB HDD en dan in standby zetten gaat primaBonkdoos schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:53:
Moet de VT50 aanstaan om op te kunnen nemen of is voorprogrammeren + standby ook goed?
en ik vermoed dat deze functionaliteit in latere modellen gewoon bewaard is gebleven...
[ Voor 11% gewijzigd door mindwarper op 23-05-2013 19:00 ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Ok maar hoe werkt dit dan met UPC? Moet de UPC box dan ook aan staan? Dan is het, als ik er zo over nadenk, vrij zinloos aangezien ik via die box ook kan opnemen. Of kan ik mijn smartcard in de VT50 doen en nooit meer de mediabox hoeven te gebruiken??
[ Voor 6% gewijzigd door Bonkdoos op 23-05-2013 19:06 ]
zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
Inderdaad is er bij S&F sprake van een BTW-vrij actie, maar de website schept onduidelijkheid.jasper2603 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:32:
Liep vanmiddag even langs de scheer en foppen. Wat blijkt de st60 serie is daar in de aanbieding. De 50st60 kost daar nu slechts 991 euro tot zaterdag! Of 1199 euro voor de 50vt50? Moeilijk moeilijk..
De P42ST60 staat in de folder (te zien op de website) voor 742,97 "na 21% btw-vrij", en voor die prijs staat ie ook op de site van S&F, maar dan niet als "btw-vrij" prijs maar als reguliere "van / voor"aanbieding. En de P50ST60 staat "van 1249 voor 1179" op de site, etc etc. Dus ze maken op de site wel melding van de btw vrij actie, inclusief de folder, maar ik kan de btw-vrij prijzen op de site niet ontdekken.
http://www.scheerenfoppen...and%5B30%5D=1&cf=&cf=&cf=
Maar voor 991 euro zou ik de ST60 nemen, scheelt weer 200 euro.
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 23-05-2013 20:11 ]
ci kaart bij upc regelen en deze in je tv steken.Bonkdoos schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:01:
Ok maar hoe werkt dit dan met UPC? Moet de UPC box dan ook aan staan? Dan is het, als ik er zo over nadenk, vrij zinloos aangezien ik via die box ook kan opnemen. Of kan ik mijn smartcard in de VT50 doen en nooit meer de mediabox hoeven te gebruiken??
Upc box is dan idd overbodig
Klopt viel mij ook op, maar de verkoper zegt dat dit tm zaterdag geld in de winkels. De 55st60 kost voor de liefhebbers 1329 euro. Ook een prima prijs. Ze moeten wel besteld worden, ze hebben alleen de 42 inch op voorraad. Prijzen gelden bij alle S&F's.
De verkoper bij S&F vertelde me nog dat een extra 3D bril 99 euro kost van Panasonic en dat het 3D beeld van de nieuwe 60 serie beter is dan de 50 serie, de brillen schijnen minder donker te zijn? Waardoor het 3D beeld lichter is. Is dat zo?
Bedankt voor de reacties allemaal, blijf het een erg moeilijke keus vinden, opnemen ga ik er niet mee doen. Wel Films kijken, voetbal en gamen.
De verkoper bij S&F vertelde me nog dat een extra 3D bril 99 euro kost van Panasonic en dat het 3D beeld van de nieuwe 60 serie beter is dan de 50 serie, de brillen schijnen minder donker te zijn? Waardoor het 3D beeld lichter is. Is dat zo?
Bedankt voor de reacties allemaal, blijf het een erg moeilijke keus vinden, opnemen ga ik er niet mee doen. Wel Films kijken, voetbal en gamen.
Cap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:14:
[...]
Inderdaad is er bij S&F sprake van een BTW-vrij actie, maar de website schept onduidelijkheid.
De P42ST60 staat in de folder (te zien op de website) voor 742,97 "na 21% btw-vrij", en voor die staat ie ook op de site van S&F, maar dan niet als "btw-vrij" prijs maar als reguliere "van / voor"aanbieding. En de P50ST60 staat "van 1249 voor 1179" op de site, etc etc. Dus ze maken op de site wel melding van de btw vrij actie, inclusief de folder, maar ik kan de btw-vrij prijzen op de site niet ontdekken.
http://www.scheerenfoppen...and%5B30%5D=1&cf=&cf=&cf=
Maar voor 991 euro zou ik de ST60 nemen, scheelt weer 200 euro.
[ Voor 6% gewijzigd door jasper2603 op 23-05-2013 19:52 ]
Ach als je keuze gaat tussen een goedkope VT50, een (tijdelijk) nog goedkopere ST60 en een iets duurdere GT60 dan is het helemaal niet zo moeiljik: je kan geen verkeerde keus maken.
Kies voor de prijs en/of kies voor welke TV je er mooi uit vindt zien, ze geven allemaal prima beeld.
PS 3D zal iets lichter zijn bij de 60 serie, niet zozeer vanwege de brillen denk ik maar omdat de lichtopbrengst (helderheid van het wit) wat hoger is bij de 60 serie. Maar goed, naar mijn mening is 3D behoorlijk tot geheel onbelangrijk, want de praktijk leert dat je zelden tot nooit met zo'n irri bril op je neus gaat zitten. Misschien in het begin 3x per jaar, aflopend naar 0 keer per jaar? Dus ook dat is niet zo'n punt hoor.
PS 3D zal iets lichter zijn bij de 60 serie, niet zozeer vanwege de brillen denk ik maar omdat de lichtopbrengst (helderheid van het wit) wat hoger is bij de 60 serie. Maar goed, naar mijn mening is 3D behoorlijk tot geheel onbelangrijk, want de praktijk leert dat je zelden tot nooit met zo'n irri bril op je neus gaat zitten. Misschien in het begin 3x per jaar, aflopend naar 0 keer per jaar? Dus ook dat is niet zo'n punt hoor.
[ Voor 46% gewijzigd door Cap op 23-05-2013 20:38 ]
Bij welke s&f heb je de prijs van de 50vt50 gezein/gehoord heb vanochtend gebeld met de lokale s&f en ben teruggebeld kreeg toen 1500 te horen voor een demomodeljasper2603 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:32:
Bij geen S&F... hij heeft het toch duidelijk over de ST60 serie? Die is dus tijdelijk goedkoop verkrijgbaar bij de S&F winkels, en de VT50 kost online bij andere winkels vanaf 1200 euro.
[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 23-05-2013 20:47 ]
Het zijn zeer interessante TVs die plasma's van Panasonic. De meeste reviews zijn lovend, maar als ik een beetje de reacties lees op diverse fora, en zelf naar een scherm ga kijken in de winkel, zo ook hier begin ik toch te twijfelen...
Ik wil eigenlijk een 50inch TV (Wat de meeste LEDs hebben, 46inch is eigenlijk net te klein, en 55inch is te duur), dus dan zijn de Panasonics perfect. Het hogere stroomverbruik neem ik op de koop toe...
Maar eerlijk gezegd heb ik niet zoveel zin om zoals ik in dit topic lees voor meer dan 100 euro mijn TV jaarlijks te calibreren... En ook, omdat ik mijn TV geregeld als tweede scherm wil gebruiken van mijn PC om bijvoorbeeld makkelijk beelden te streamen ben ik erg bang voor inbranden (de taakbalk bijvoorbeeld)...
Daarnaast was ik in de winkel, waar ik verschillende Panasonic plasma's zag staan, maar naast een LED scherm vond ik het echt wel mindere kwaliteit. Niet een klein beetje, maar heel veel... Ook het knipperen viel me op. Nu kan iedereen wel zeggen dat dat aan de verlichting in de zaak, en de instelling van de TV ligt, maar om dan maar op de gok een scherm te kopen vind ik ook lastig
Wie o wie kan me overtuigen
Ik wil eigenlijk een 50inch TV (Wat de meeste LEDs hebben, 46inch is eigenlijk net te klein, en 55inch is te duur), dus dan zijn de Panasonics perfect. Het hogere stroomverbruik neem ik op de koop toe...
Maar eerlijk gezegd heb ik niet zoveel zin om zoals ik in dit topic lees voor meer dan 100 euro mijn TV jaarlijks te calibreren... En ook, omdat ik mijn TV geregeld als tweede scherm wil gebruiken van mijn PC om bijvoorbeeld makkelijk beelden te streamen ben ik erg bang voor inbranden (de taakbalk bijvoorbeeld)...
Daarnaast was ik in de winkel, waar ik verschillende Panasonic plasma's zag staan, maar naast een LED scherm vond ik het echt wel mindere kwaliteit. Niet een klein beetje, maar heel veel... Ook het knipperen viel me op. Nu kan iedereen wel zeggen dat dat aan de verlichting in de zaak, en de instelling van de TV ligt, maar om dan maar op de gok een scherm te kopen vind ik ook lastig
Wie o wie kan me overtuigen
Bij de S&F gaat het alleen om de st60 serie helaas. De gt60 serie valt er niet onder helaas.
De 50vt50 kun je via de pricewatch hier op tweakers voor 1199 euro krijgen.
En als je een film liefhebber bent, moet je echt voor plasma gaan, echt een wereld van verschil, dat zie je in de winkel ook wel al. Veel minder van die felle nepkleuren.
De 50vt50 kun je via de pricewatch hier op tweakers voor 1199 euro krijgen.
En als je een film liefhebber bent, moet je echt voor plasma gaan, echt een wereld van verschil, dat zie je in de winkel ook wel al. Veel minder van die felle nepkleuren.
Wingie schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:43:
[...]
Bij welke s&f heb je de prijs van de 50vt50 gezein/gehoord heb vanochtend gebeld met de lokale s&f en ben teruggebeld kreeg toen 1500 te horen voor een demomodel
Verwijderd
Ik denk juist dat als je film liefhebber bent, dat je beter voor lcd kan kiezen. Immers sport en gaming zijn meer plasma gericht.
Hmm, Juist als je film liefhebber bent moet je plasma nemen voor de betere zwartwaardes en kleuren en contrast..
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Filmliefhebbers verkiezen natuurlijk een plasma boven led/lcd elke dag van de weekVerwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:30:
Ik denk juist dat als je film liefhebber bent, dat je beter voor lcd kan kiezen. Immers sport en gaming zijn meer plasma gericht.
Voor natuurgetrouwe kleuren, zeker bij films, heeft plasma altijd de voorkeur. Er is nog geen LED/LCD die hier aan kan tippen.
"When you grow up your heart dies"
De Panas zijn out of the box al extreem accuraat, en je hoeft hem absoluut niet te laten calibreren.CrabpPeople schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:51:
Er zitten in het plasma topic en overigens ook op de bekende fora mensen die extreem kritisch zijn en daarom die extra stap willen zetten voor een 100% reference beeld. Bij het streamen van beelden zet je het gewoon fullscreen en van een kwartiertje windowsbalken brandt er niks in.
En watvoor motivatie heb je nog meer nodig dan meerdere reference status awards van de meest bekende reviewsites.
Overgens vandaag de 64f8500 gezien naast de vt60 en die samsung flikkerde echt enorm op de heldere vlakken tijdens een demo filmpje, veel meer dan de pana waar het echt minimaal was.
[ Voor 14% gewijzigd door Bever! op 23-05-2013 22:44 ]
Voor mensen die de VT60 willen kopen. Ben lid van twee van hifi tijdschriften, moet even zoeken hoe ze heetten maar in beide tijdschriften kreeg de VT60 een 9. Er bestaat geen betere TV dan dit topmodel van Panasonic.
Verwijderd
Goedendag allemaal, mijn tv 55vt50 word vandaag omgeruild voor een vt60 had op de vt50 een ingebrand logo rtl4 en 2 groene vlekken rechts verticaal en linksboven allemaal goed geregeld door panasonic en e-care binnen 1 1/2 week super service
Vraagje. een P65ST60 voor €2066 of een P65VT50 voor €2098. Wat is een betere deal? Ik game weleens, en de lag op de ST60 zou hoger zijn. Ook zou image retention in de 2012 panelen meer aanwezig zijn dan de nieuwe panelen.
Bedankt
Bedankt
Dat is een moeilijke. Maar ik zou voor de vt50 gaan denk ikSolidSoul schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:36:
Vraagje. een P65ST60 voor €2066 of een P65VT50 voor €2098. Wat is een betere deal? Ik game weleens, en de lag op de ST60 zou hoger zijn. Ook zou image retention in de 2012 panelen meer aanwezig zijn dan de nieuwe panelen.
Bedankt
Toch wel een veel beter filter en mooier design en lagere processing lag
Ik ben zelf aan het kijken naar een 42ST50 of een 42ST60, maar voor zover ik kan lezen is er op features na niet echt een groot verschil tussen de twee. 900 euro voor de ST60 vind ik toch wel een hoop geld, ook al heb ik dan wel het nieuwste. Ik vond echter ook de 42S60 op internet, die ik op de Nederlandse site van Panasonic niet terug kan vinden. Is dat een budget model dat alleen in bijvoorbeeld de VS uitkomt?
Mijn ST60 komt vandaag binnnenAdlermann schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:40:
[...]
Dat is een moeilijke. Maar ik zou voor de vt50 gaan denk ik
Toch wel een veel beter filter en mooier design en lagere processing lag
Huh? Ga je eerst vragen wat een betere deal is, VT50 voor bladiebla of ST60 voor bladiebla, en dan meld je 15 minuten later dat de ST60 vandaag binnen komt? Dus dan laat je de mensen hier lekker voor Jan L. je eerste vraag beantwoorden? Not very nice.
Spiegeling: dat klopt, het oppervlak van de VT50 met zijn extra glasplaat glanst wat meer dan die van de ST modellen. Daarnaast toont het VT scherm als ie uit staat dieper (blauw)zwart dan het groenzwart van de ST, wat maakt dat je de spiegeling van je woonkamer wat meer ziet. Maar het beeld is wel contrastrijker.
Spiegeling: dat klopt, het oppervlak van de VT50 met zijn extra glasplaat glanst wat meer dan die van de ST modellen. Daarnaast toont het VT scherm als ie uit staat dieper (blauw)zwart dan het groenzwart van de ST, wat maakt dat je de spiegeling van je woonkamer wat meer ziet. Maar het beeld is wel contrastrijker.
In nederland bestaat een 14 dagen bedenktijdtermijn bij koop op afstand. Ik ben gaan twijfelen nadat ik de st60 heb besteld. Hierdoor blijft het een legitieme vraag, want ik kan de st60 als ik me bedenk gewoon retour sturen.Cap schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:02:
Huh? Ga je eerst vragen wat een betere deal is, VT50 voor bladiebla of ST60 voor bladiebla, en dan meld je 10 minuten later dat de ST60 vandaag binnen komt? Dus dan laat je de mensen hier lekker voor Jan L. je eerste vraag beantwoorden? Not very nice.
Verder bedankt voor de reactie. Ik denk toch dat, vanwege de spiegeling, de st60 een veiligere keuze is.
Ok, excuus. Ik dacht dat je puur op zoek was naar aankoopbevestiging en niet serieus overwoog om een VT50 te nemen. Anders had je meteen wel vermeld dat je de ST60 vandaag binnen kreeg?
). Als geld een rol speelt is een ST50 voor zo'n 300 euro minder zeker een overweging waard.
PS ST60 heeft verbeterd contrast, maar dat is juist bij de ST50 ook al prima. De ST50 heeft minder input lag dan de ST60, mocht je willen gaan gamen dan is dat een overweging.
Inderdaad weinig verschil in features, sterker nog: met de ST50 kun je opnemen via een USB HDD, de ST60 kan dat niet. ST60 heeft dan weer een nieuwere versie van Panasonic smart-tv dan de ST50, en een 3D-bril (hoezeeRichard P schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:41:
Ik ben zelf aan het kijken naar een 42ST50 of een 42ST60, maar voor zover ik kan lezen is er op features na niet echt een groot verschil tussen de twee. 900 euro voor de ST60 vind ik toch wel een hoop geld, ook al heb ik dan wel het nieuwste. Ik vond echter ook de 42S60 op internet, die ik op de Nederlandse site van Panasonic niet terug kan vinden. Is dat een budget model dat alleen in bijvoorbeeld de VS uitkomt?

PS ST60 heeft verbeterd contrast, maar dat is juist bij de ST50 ook al prima. De ST50 heeft minder input lag dan de ST60, mocht je willen gaan gamen dan is dat een overweging.
[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 24-05-2013 12:18 ]
Bedenk dat het geen gebruikstermijn is he. Dus aanzetten kijken wat het is (inclu uitpakken enzo) mag. Maar twee weken elke avond kijken is niet onderdeel daarvan. je kan de koop dan nog wel ontbinden, maar dan mag de winkelier een forse gebruiksvergoeding vragen. Ongeveer 2 uur gebruik zou moeten kunnen.SolidSoul schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:05:
[...]
In nederland bestaat een 14 dagen bedenktijdtermijn bij koop op afstand. Ik ben gaan twijfelen nadat ik de st60 heb besteld. Hierdoor blijft het een legitieme vraag, want ik kan de st60 als ik me bedenk gewoon retour sturen.
Verder bedankt voor de reactie. Ik denk toch dat, vanwege de spiegeling, de st60 een veiligere keuze is.
Nu je het zo zegt kan ik de ST50 nergens meer vinden online. Stoppen ze zo snel met het verkopen van de vorige versie zodra er een nieuwe uitkomt?Cap schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:15:
Ok, excuus. Ik dacht dat je puur op zoek was naar aankoopbevestiging en niet serieus overwoog om een VT50 te nemen. Anders had je meteen wel vermeld dat je de ST60 vandaag binnen kreeg?
[...]
Inderdaad weinig verschil in features, sterker nog: met de ST50 kun je opnemen via een USB HDD, de ST60 kan dat niet. ST60 heeft dan weer een nieuwere versie van Panasonic smart-tv dan de ST50, en een 3D-bril (hoezee). Als geld een rol speelt is een ST50 voor zo'n 300 euro minder zeker een overweging waard.
Ja, al vrij snel (2 weken na het bekend maken van de 2013 modellen) waren de oude modellen al bijna nergens meer te vinden. Op wat demo modellen na. Toen maar voor de 50ST60 gegaan. Zeker geen spijt van gehad!Richard P schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:40:
[...]
Nu je het zo zegt kan ik de ST50 nergens meer vinden online. Stoppen ze zo snel met het verkopen van de vorige versie zodra er een nieuwe uitkomt?
Iemand enig idee hoe je subtitles kan selecteren bij het afspelen van een dvd (video_TS) via USB of DLNA met de ST60 serie?
Waar blijven de foto's van de trotse 60-serie eigenaren?
@Ryan: "Hoe" impliceert al dat het zou (moeten) kunnen, maar het kan niet. Als de subtitle niet beschikbaar is via het tv-menu dan is ie niet beschikbaar: er valt weinig aan te configureren, zie ook de handleiding. Ook zijn video_ts bestanden nou niet bepaald een standaard formaat voor streamen (idd specifiek bedoeld voor dvd's), zeker niet icm subtitles. Wil je kans op ondertitels dan moet het toch minstens een MKV of AVI container zijn en dan waarschijnlijk ook nog een bepaalde videocodec (DivX wordt genoemd in de handleiding icm subtitles). Je kunt eventueel kijken of je het aan de server kant kan oplossen (serviio is hier al eerder genoemd) door daar bijv iets met ondertitel embedding te doen. Maar je blijft afhankelijk van de ondersteunde videoformaten icm subtitles. Wil je van alles afspelen en verwacht je daarbij ook ondertitels dan ontkom je niet aan een dedicated mediaplayer.
plus minimaal 100 euro afdingen lijkt me een reële optie, ze moeten immers ook een keer van die dingen af. Dan heb je imo een goede deal.
http://www.plattetv.nl/in...42st50-nl-model-8289.htmlRichard P schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:40:
[...]
Nu je het zo zegt kan ik de ST50 nergens meer vinden online. Stoppen ze zo snel met het verkopen van de vorige versie zodra er een nieuwe uitkomt?
plus minimaal 100 euro afdingen lijkt me een reële optie, ze moeten immers ook een keer van die dingen af. Dan heb je imo een goede deal.
[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 24-05-2013 15:13 ]
Verwijderd
Wat is nu de beste methode om inbranden van tvzender logo's tegen te gaan graag reactie aub
Niet te lang naar dezelfde zender kijken. En contrast op 2/3 zetten (hooguit). Regelmatig de schuifbalk gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:48:
Wat is nu de beste methode om inbranden van tvzender logo's tegen te gaan graag reactie aub
Pixel-orbiter aan/uit kan helpen. Maar daar ben ik niet zo overtuigd van. Je verliest wel wat resolutie daardoor.
Nog meer bevelen?
Heb 0 last van inbranden op mijn 2 maanden oude UT50. Dus ik denk niet dat je speciale dingen hoeft te doen...Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:48:
Sommige mensen draaien 1x per week een nacht lang het witte scherm schuifbalk dat een van de opties is op de TV. Lijkt ook goede resultaten te geven.
Verwijderd
Alleen maar films kijken vanaf DVD/Blu-ray? Anders gewoon af en toe zappen dan wel de schuifbalk draaien.Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:48:
Er zijn geen failsafe normale opties.
Absurd lang en vaak gedaan op de ST50 van mijn ouders. Resultaat nada. Logo's staan en blijven er in.Basekid schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:52:
[...]
Sommige mensen draaien 1x per week een nacht lang het witte scherm schuifbalk dat een van de opties is op de TV. Lijkt ook goede resultaten te geven.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 15:54 ]
Dat werkte bij mij wel redelijk hoor. Mijn EL logo's gingen wel weg. Maar ja, panel afhankelijk denk ik dan maar. En ook met wat lichte inbranding kan ik ook wel leven.Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:53:
[...]
Alleen maar films kijken vanaf DVD/Blu-ray? Anders gewoon af en toe zappen dan wel de schuifbalk draaien.
Er zijn geen failsafe normale opties.
[...]
Absurd lang en vaak gedaan op de ST50 van mijn ouders. Resultaat nada. Logo's staan en blijven er in.
DE beste fail-safe methode is gewoon de tv uit laten
[edit]
Zo de spulletjes klaar gezet om een tweaker vanavond te helpen. Voor bier uiteraard

[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 24-05-2013 16:31 ]
Bedankt.Bever! schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:41:
[...]
De Panas zijn out of the box al extreem accuraat, en je hoeft hem absoluut niet te laten calibreren.
Er zitten in het plasma topic en overigens ook op de bekende fora mensen die extreem kritisch zijn en daarom die extra stap willen zetten voor een 100% reference beeld. Bij het streamen van beelden zet je het gewoon fullscreen en van een kwartiertje windowsbalken brandt er niks in.
En watvoor motivatie heb je nog meer nodig dan meerdere reference status awards van de meest bekende reviewsites.
Overgens vandaag de 64f8500 gezien naast de vt60 en die samsung flikkerde echt enorm op de heldere vlakken tijdens een demo filmpje, veel meer dan de pana waar het echt minimaal was.
Ik ga denkik voor de P50ST60. In principe zal ik hem pas vanaf over ongeveer een maandje nodig hebben (hij past nu nog niet in de kamer, en pas rond die tijd zal ik gaan verhuizen, dus kan hij in mn nieuwe huis afgeleverd worden). Zal ik hem nu al kopen, of verwachten jullie dat hij binnen nu en een maand nog wel ergens in de aanbieding is zoals nu bij S&F?
Hij zal niet duurder worden en hij zal ook niet uitverkocht zijn gok ik. Ik zou wachten op een leuke aanbieding.CrabpPeople schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:38:
[...]
Bedankt.
Ik ga denkik voor de P50ST60. In principe zal ik hem pas vanaf over ongeveer een maandje nodig hebben (hij past nu nog niet in de kamer, en pas rond die tijd zal ik gaan verhuizen, dus kan hij in mn nieuwe huis afgeleverd worden). Zal ik hem nu al kopen, of verwachten jullie dat hij binnen nu en een maand nog wel ergens in de aanbieding is zoals nu bij S&F?
Btw actie volgende week lijkt me best interessant moment?
Bij de Saturn? Daar is hij uitgesloten van die actie...Bever! schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:17:
Btw actie volgende week lijkt me best interessant moment?
Zelfde verhaal als mediamarkt, als je erheen gaat krijg je ze gewoon voor de actieprijs.CrabpPeople schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:29:
[...]
Bij de Saturn? Daar is hij uitgesloten van die actie...
Dat is een beetje afhankelijk van de Saturn/MediaMarkt die je bezoekt en het humeur van de betreffende verkoper. Succes is zeker niet gegarandeerd maar wel mogeljk (ervaringen daarmee kan je wel terugvinden in dit topic).Bever! schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:57:
[...]
Zelfde verhaal als mediamarkt, als je erheen gaat krijg je ze gewoon voor de actieprijs.
PS: net binnen, de Spears & Munsil HD Benchmark 2nd Edition (2013). Leuk speeltje met lekker veel testschermen.
@Ceesio je moet je foto ergens online zetten (je eigen server of site, dropbox, picasa, flickr, etc) en dan in je bericht ernaar linken met [img]linkjenaarjefoto[/img] (wat hetzelfde is als klikken op de "voeg foto toe" knop in de teksteditor van tweakers).
En hoe erg waren die groene plekken bij jou? Ik heb bij een volledig witte achtergrond (reclame bijv) linksboven en helemaal rechts namelijk ook iets groenigs (niet neon-groen maar iig minder helder dan de rest vh beeld).
[ Voor 42% gewijzigd door Cap op 24-05-2013 20:31 ]
Verwijderd
Rechts een verticale vlek van ongv 10 cm breed van boven naar beneden en linksboven een rondevlek 10 cm doorsnee
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 21:03 ]
Dat heb ik ook alweer.Cap schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:40:
[...]
En hoe erg waren die groene plekken bij jou? Ik heb bij een volledig witte achtergrond (reclame bijv) linksboven en helemaal rechts namelijk ook iets groenigs (niet neon-groen maar iig minder helder dan de rest vh beeld).
Elke vt50/st50 die ik heb gezien heeft dat na een tijdje. Maar lang niet zo erg als eerst. En dat zijn hier ook de plekken die in een complete donkere kamer zichtbaar worden. Als het zo blijft vind ik het weer prima. Ik zie ze niet terugkomen in de meeste content. Bij mijn vorige vt50 zag je die plekken ook bv bij de reclames van comedy central. En dan gaat ie gewoon terug.
[edit]
zo weer ene mede-tweaker geholpen. Blijft wel leuk dat mensen toch het verschil kunnen waarderen. Het scherm (st50) ws echt fors te rood.
IK heb ook een stukje laten zien van the avengers, die heeft een paar leuke scenes met veel donker (kun je mooi kijken of de rood zweem niet aanwezig is in echte content en de verbeterde gamma laten zien) en veel lichte scènes, daar is echt het grootste verschil te zien.
OP een 42" is een bluray trouwens echt heel scherp
Wat ook wel leuk was om te zien, tv was gewoon normaal gebruikt en geen sporen van burn-in e.d. En scherm was echt redelijk uniform, alleen rechts heel iets groenige op een full screen grey.
[ Voor 58% gewijzigd door Adlermann op 24-05-2013 21:51 ]
zo weer ene mede-tweaker geholpen. Blijft wel leuk dat mensen toch het verschil kunnen waarderen. Het scherm (st50) ws echt fors te rood.
IK heb ook een stukje laten zien van the avengers, die heeft een paar leuke scenes met veel donker (kun je mooi kijken of de rood zweem niet aanwezig is in echte content en de verbeterde gamma laten zien) en veel lichte scènes, daar is echt het grootste verschil te zien.
OP een 42" is een bluray trouwens echt heel scherp
Wat ook wel leuk was om te zien, tv was gewoon normaal gebruikt en geen sporen van burn-in e.d. En scherm was echt redelijk uniform, alleen rechts heel iets groenige op een full screen grey.
Ik ben toch malle pietje niet!
Vandaag mijn i1 display pro ook binnen. Morgen even proberen op de st60. Op mijn mnitoren ging het redelijk. Dus ben benieuwd.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Is hier op dit forum dan werkelijk niemand geïnteresseerd in de GT60-serie? Als ik nu een Panasonic plasma zou moeten kopen zou ik voor de TX-P50GT60 gaan (50 inch is bij mij de limiet, vandaar). Heeft fenomenale reviews in Engeland gekregen, met de beste prijs-prestatie verhouding.
Ik zou nu nooit een model uit de 50-serie meer kopen, gezien alle problemen daarmee. Bij de 60-serie schijnen de meeste problemen namelijk opgelost te zijn, al zal een pixel-peeper allicht nog wel wat ontdekken.
Ik zou nu nooit een model uit de 50-serie meer kopen, gezien alle problemen daarmee. Bij de 60-serie schijnen de meeste problemen namelijk opgelost te zijn, al zal een pixel-peeper allicht nog wel wat ontdekken.
Er zijn toch al een aantal users hier die wel een 60 serie hebben aangeschaft. Bovendien speelt prijs een belangrijke rol. De 50 series zijn voor een goede prijs te krijgen en zijn image quality wise goed genoeg.
Adlerman en overige meer technische/kritische users kunnen je wel nog het een en ander vertellen over de verschillen op basis van reviews en eigen ervaringen, maar zoals ik het nu heb gelezen is de 60 serie nou niet schokkend veel beter dan de 50 serie.
Adlerman en overige meer technische/kritische users kunnen je wel nog het een en ander vertellen over de verschillen op basis van reviews en eigen ervaringen, maar zoals ik het nu heb gelezen is de 60 serie nou niet schokkend veel beter dan de 50 serie.
Sowieso schrijf je zo!
Verwijderd
Nah..medunkt, ik heb er welzeker enige aandacht aan besteedt. Even teruglezen?mh1956 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 09:05:
Is hier op dit forum dan werkelijk niemand geïnteresseerd in de GT60-serie? [..]
Ik heb gister de 50GT60 besteld, toch maar voor de meerprijs het beste van twee werelden gekozen. Aangezien ik toch wel graag een spelletje speel, is de st60 voor mij misschien te traag. GT60 heeft ook 2 3D brillen en THX modus en 3000 hz en volgens het Duitse hifi forum ook geen last meer van de 50 hz bug die vanaf de GT serie en verder niet meer te horen moet zijn. Ben benieuwd. Waarschijnlijk dinsdag krijg ik de tv.
Bedankt leden voor het meedenken over m'n keuze!
Hoop dat er hier iemand is de me kan vertellen op welke settings ik het beste kan beginnen bij de GT60?
Bedankt leden voor het meedenken over m'n keuze!
Hoop dat er hier iemand is de me kan vertellen op welke settings ik het beste kan beginnen bij de GT60?
[ Voor 4% gewijzigd door jasper2603 op 25-05-2013 10:37 ]
VanmiddagSanduTje schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:55:
Waar blijven de foto's van de trotse 60-serie eigenaren?
Ben trouwens wel benieuwd. Heb hem bij correct besteld en daarbij staat:
TX-P42ST60E FHD 3D Active, Viera Connect, met 2 brillen zwart
Terwijl overal 1 bril staat. Dus als er maar 1 bril bij zit, ga ik natuurlijk wel een belletje plegen dat ik er 1 te weinig heb
[ Voor 17% gewijzigd door _ferry_ op 25-05-2013 10:47 ]
Verwijderd
Bij deze alvast een voorproefje..
Voor wat het waard is..jasper2603 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:32:

Verwijderd in "[Plasma] Panasonic - Alle series"
Verwijderd in "[Plasma] Panasonic - Alle series"
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2013 11:07 ]
Ik heb er maar 1 bril bij gekregen. Echter lijkt het dat mijn ogen niet goed zijn als ik die 3d bril op heb_ferry_ schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:44:
[...]
Vanmiddag
Ben trouwens wel benieuwd. Heb hem bij correct besteld en daarbij staat:
TX-P42ST60E FHD 3D Active, Viera Connect, met 2 brillen zwart
Terwijl overal 1 bril staat. Dus als er maar 1 bril bij zit, ga ik natuurlijk wel een belletje plegen dat ik er 1 te weinig hebIs wellicht een actie vanuit correct zelf? Want een tv met maar 1 bril is ook tamelijk onhandig, eigenlijk kijk je bijna altijd met 2 personen of zelfs meer. (voor zover je 3D uberhaupt gebruikt
)
Verwijderd
Als je dubbel ziet, zal het SBS zijn, en staat je bril niet aan..Renegade666 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:08:
[...]
[..] Echter lijkt het dat mijn ogen niet goed zijn als ik die 3d bril op heb
Wat gaat er mis?Renegade666 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:08:
[...]
Ik heb er maar 1 bril bij gekregen. Echter lijkt het dat mijn ogen niet goed zijn als ik die 3d bril op heb
Je kan nog ook flink wat instellen in de tv.
Je kan de beeldvolgorde verwisselen (moet ik niet doen
en je kan de diepte van 3d aanpassen. je kan het dieper in de tv wegzetten of je kan het meer eruit laten komen.
Heel typisch, voordat ik pas pop-out kan zien, moet ik het algemene beeld iets verder in de tv stoppen (anders kunnen mijn oguen niet focussen)
No Shit sherlockVerwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:10:
[...]
Als je dubbel ziet, zal het SBS zijn, en staat je bril niet aan..
Het zelfde probleem, krijg ze niet altijd gefocust. Vooral mijn rechter oog. Beeldvolgorde heb ik geprobeerd, wordt het niet bepaald beter vanAdlermann schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:14:
[...]
Wat gaat er mis?
Je kan nog ook flink wat instellen in de tv.
Je kan de beeldvolgorde verwisselen (moet ik niet doen)
en je kan de diepte van 3d aanpassen. je kan het dieper in de tv wegzetten of je kan het meer eruit laten komen.
Heel typisch, voordat ik pas pop-out kan zien, moet ik het algemene beeld iets verder in de tv stoppen (anders kunnen mijn ogen niet focussen)
Zal straks eerst even het beestje even aan de i1 overlaten, zal ik later wel naar 3D kijken
[ Voor 63% gewijzigd door Renegade666 op 25-05-2013 12:00 ]
Vertel... interessant!mh1956 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 09:05:Ik zou nu nooit een model uit de 50-serie meer kopen, gezien alle problemen daarmee. Bij de 60-serie schijnen de meeste problemen namelijk opgelost te zijn (..)
Hier trotse eigenaar van een televisie uit de 50-serie.
''Ik zou nu nooit een model uit de 50-serie meer kopen, gezien alle problemen daarmee''
Of zat er een tiental jaren tussen deze twee (productie)lijnen. Als je het mij vraagt is de 50-serie top of the building. Of de 60-serie (zelfs) beter is laat ik in het midden. Lijkt me wel overduidelijk dat de 50-serie top televisies biedt aan de consument.
''Ik zou nu nooit een model uit de 50-serie meer kopen, gezien alle problemen daarmee''
Of zat er een tiental jaren tussen deze twee (productie)lijnen. Als je het mij vraagt is de 50-serie top of the building. Of de 60-serie (zelfs) beter is laat ik in het midden. Lijkt me wel overduidelijk dat de 50-serie top televisies biedt aan de consument.
.
Misschien een beetje kleurenblind? Hier deutanmild en 3D gaat er bij mij dus niet in. Does not computeRenegade666 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:08:
[...]
Ik heb er maar 1 bril bij gekregen. Echter lijkt het dat mijn ogen niet goed zijn als ik die 3d bril op heb
Niet dat ik weet, heb normaal geen moeite met kleuren en in het algemeen met mijn ogen, dus zou het niet weten.
De 60 serie lost zelfs de wereldenergieproblemen op!
Uit de review van de TX-P50GT60 van avforums.com:
"As for all the issues that have been reported about Panasonic plasmas in previous years, almost none were in evidence. Problems like floating blacks, brightness pops and green blobs can all be consigned to history, as can the 50Hz bug of which we saw no evidence. Screen uniformity was also excellent, as evidenced by the ANSI measurements and confirmed using full screen rasters. There were also no problems with image retention, line bleed or dirty screen effect. There was some very minor noise in parts of the picture just above black but these were impossible to see from any sensible viewing distance. In fact the only issue that we had the P50GT60's image was that very occasionally we saw some dynamic false contouring. This tended to be on handheld footage where peoples' faces were filling the screen and you would see some contouring on their cheeks or foreheads. We noticed it occasionally in Argo for example which has a very handheld documentary look. However with most of the content that we watched, from broadcast TV to Netflix and especially to Blu-rays such as Lincoln and Les Miserables, the results were just stunning. If this is to be plasma's last days, they've never looked better."
Dat zeggen ze elk jaar!mh1956 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:57:
[...]
Uit de review van de TX-P50GT60 van avforums.com:
"As for all the issues that have been reported about Panasonic plasmas in previous years, almost none were in evidence. Problems like floating blacks, brightness pops and green blobs can all be consigned to history, as can the 50Hz bug of which we saw no evidence. Screen uniformity was also excellent, as evidenced by the ANSI measurements and confirmed using full screen rasters. There were also no problems with image retention, line bleed or dirty screen effect. There was some very minor noise in parts of the picture just above black but these were impossible to see from any sensible viewing distance. In fact the only issue that we had the P50GT60's image was that very occasionally we saw some dynamic false contouring. This tended to be on handheld footage where peoples' faces were filling the screen and you would see some contouring on their cheeks or foreheads. We noticed it occasionally in Argo for example which has a very handheld documentary look. However with most of the content that we watched, from broadcast TV to Netflix and especially to Blu-rays such as Lincoln and Les Miserables, the results were just stunning. If this is to be plasma's last days, they've never looked better."
Over een paar maanden kun je pas meer zeggen of die problemen tot het verleden behoren aangezien de green blobs bijv. vaak pas na honderden uren verschijnen.
Klopt. Ik heb inmiddels ook besloten dat als mijn green blobs weer doorzetten dat ik gewoon weer de tv terugstuurSanduTje schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:59:
Over een paar maanden kun je pas meer zeggen of die problemen tot het verleden behoren aangezien de green blobs bijv. vaak pas na honderden uren verschijnen.
Ik zit daar ook over te denken maar het probleem is dat ik met name het design van de VT60 behoorlijk vind tegenvallen tegenover de prachtige VT50 want qua beeld zal er niet heel veel verschil tussen zitten denk ik. Anders misschien maar wachten dat ik over een tijdje ergens een ZT voor een mooi prijsje kan meepikken
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.