Hoi Ik heb pas 1 iemand gevonden op internet die hetzelfde probleem had. (die persoon had alleen niet erbij gezet hoe het opgelost is) Bij mij speelt het geluid gewoon door over de home cinema set. Het is de tv die gewoon vastloopt en automatisch opstart. ok heb ik weleens een groene fijne streep door het beeld. Ik zou als ik jou was ecare inschakelen.Sluuz schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:26:
[...]
Aiii, ik heb nu bijna een maand een nieuwe 65VT50 en heb dit dus ook al twee keer gehad. Soms blijft het geluid dan ook nog hangen en hoor je een hele irritante pieptoon (zelfs over de homecinema set). Ik twijfel of dit aan de tv ligt of aan de receiver. Het is wel precies zoals je beschrijft: een soort testbeeld met heel veel gekleurde blokjes. Het lijkt ook een beetje op gescrambled beeld zoals je dat vroeger zag bij zenders die je niet kon bekijken (canal+ enzo).
Ligt dit aan de tv? Zijn er mensen waarbij dit gerepareerd was of is de enige oplossing een vervanging?
Voor de mensen die het interessant vinden is de Samsung 8500 ook gereviewed bij HDTVTest
Nickname does not reflect reality
Ja een ansi contrast van 0.012 en 160cd/m2 helderheid is euh best impressive. ) 0.012 is ogneveer wat de panasonic vt50 in pro mode doet. (0.006 is alleen op een geheel zwart scherm).Brad Pitt schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:00:
Voor de mensen die het interessant vinden is de Samsung 8500 ook gereviewed bij HDTVTest
Het aan/uit contrast is echt goed, dat is 1:26000 en een ansi contrast van 1 op 13:000
Ter vergelijking mijn VT50 doet in thx mode: 1 op 10:000 aan / uit (ansi wel vergelijkbaar trouwens).
In pro mode pakt mijn vt50 een nog lager contrast.
Plus ik vind hem er echt super space uit zien (mooier dan een VT65 i.i.g.) plus is 'ie way cheaper. Oh wellAdlermann schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:25:
Ja een ansi contrast van 0.012 en 160cd/m2 helderheid is euh best impressive. ) 0.012 is ogneveer wat de panasonic vt50 in pro mode doet. (0.006 is alleen op een geheel zwart scherm).
Ja, maar hij heeft brightness pops. Dat is echt zoiets waar ik me gigantisch aan ga ergerenBrad Pitt schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:31:
[...]
Plus ik vind hem er echt super space uit zien (mooier dan een VT65 i.i.g.) plus is 'ie way cheaper. Oh well
Schijnt reeds een firmware-update voor te zijn. In hoeverre dat gaat werken: geen idee though.Adlermann schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:41:
Ja, maar hij heeft brightness pops. Dat is echt zoiets waar ik me gigantisch aan ga ergeren
Die samsung lijkt me echt prima hoor. Maar als ik een nieuwe TV ga halen dan wordt het een vt60/zt60. Die helderheid kan me wel gestolen worden eigenlijk. Ik vind de vt50 ook helder zat. Dan heb ik liever dat het zwart iets beter is in professional mode. 0.003/120 cd/m2 contrast ratio is 1:40.000 bij de vt60 (very impressive).Brad Pitt schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:43:
[...]
Schijnt reeds een firmware-update voor te zijn. In hoeverre dat gaat werken: geen idee though.
Maar ik heb niet zo veel zino m weer een panel lottery te hebben. Ik heb nu een bijna perfect uniform scherm (voor zolang het duurt, vergeleken met mijn vorige schermen). En dat vind ik eigenlijk wel prima. Bij het voetbal zie ik maar 1 a 2 x per wedstrijd een streep van 1 cm. En de groene blob (ja hij komt weer) is echt heel heel beperkt.
[ Voor 24% gewijzigd door Adlermann op 02-05-2013 11:01 ]
Even samengevat:jasper2603 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:36:
In het Duitse Audiovision tijdschrift heeft in een duel test tussen de vt60 en de sony led W900, de W900 nipt gewonnen!
- De Sony kon feller dan de VT60, maar had "iets" mindere zwartwaarde's.
- De kijkhoek van de Sony was verschrikkelijk slecht.
Conclusie:
Ik vind de VT60 de winnaar.
Wat is het verschil eigenlijk tussen de gt en de vt60, Vt heeft een betere filter toch?
O.a.jasper2603 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:17:
Wat is het verschil eigenlijk tussen de gt en de vt60, Vt heeft een betere filter toch?
Dat is in dit topic al regelmatig besproken. Even een paar pagina's terugbladeren.jasper2603 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:17:
Heb je nog tijd gehad om te kijken Adlermann?Adlermann schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:23:
[...]
Als ik er op google zie i kdat de st50 (usa) het wel ondersteunt. Zoiets zou dan bij viera link instellingen moeten staan. Ik kan vanavond thuis even kijken of er zoiets ziet. Mij staat wel iets bij dat ik het op mijn receiver wel aan kon zetten
Ja,m aar ik ben ook alweer vergeten wat de uitkomst was. Ik denk negatief.bird-of-prey schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:50:
[...]
Heb je nog tijd gehad om te kijken Adlermann?
Verwijderd
De 50GT60 staat inmiddels. Het eerste wat mij opviel in vergelijking met mijn oude 42VT30 is de reflectie op het scherm. Deze is aanmerkelijk minder.
Staat op Prof1, alle beeldverbeteraars uit. Kontrast 50; Helderheid 0; Kleur 50; Tint 0; Scherpte 40; Warmte kleur op warm; Adaptieve gammacontrole 0; Zwart versterking 0; Kleurengamma Rec709; en Gamma 2.2
Esthetisch ziet hij er iets minder uit dan de VT30 met de oneglass. De zilveren voet hadden ze zwart mogen maken.
SD ziet er prima uit, en native HD is een genot om te zien.
De 3D blu-ray, Despicable Me, afgespeeld. Nu lijkt het op 3D..
Denk dat je voor een echt 3D effect toch lekker naar de bioscoop moet, maar op een 50 inch is het te doen...
Eens kijken hoe het er vanavond uitziet als het schemer/donker is.
Voorlopig geen spijt van de upgrade van de VT30 naar de GT60
Nu maar even gewoon gebruiken, en over 200 a 250 uur maar laten ISF calibreren.
Tot zover mijn eerste bevindingen.
Staat op Prof1, alle beeldverbeteraars uit. Kontrast 50; Helderheid 0; Kleur 50; Tint 0; Scherpte 40; Warmte kleur op warm; Adaptieve gammacontrole 0; Zwart versterking 0; Kleurengamma Rec709; en Gamma 2.2
Esthetisch ziet hij er iets minder uit dan de VT30 met de oneglass. De zilveren voet hadden ze zwart mogen maken.
SD ziet er prima uit, en native HD is een genot om te zien.
De 3D blu-ray, Despicable Me, afgespeeld. Nu lijkt het op 3D..
Eens kijken hoe het er vanavond uitziet als het schemer/donker is.
Voorlopig geen spijt van de upgrade van de VT30 naar de GT60
Nu maar even gewoon gebruiken, en over 200 a 250 uur maar laten ISF calibreren.
Tot zover mijn eerste bevindingen.
Net voor de grap eens met een alternatieve manier gekalibeerd. Ik had mijn vt50 gekalibreerd met 15% windows. Maar men zei dat misschien de kleine apl patterns een beter resultaat hadden.
Er zit inderdaad een klein verschil in. Maar in echte content niet echt te zien. Op een greyscale ramp wel iets. Alleen gamma is op zo'n klein veldje echt niet goed, die moet wmb wel op een 15% window gedaan worden.
Ook gekeken naar kalibreren op 75% color saturation en 100%. Als ik op 100% kalibreer dan is bij 75% color alles nog onder dE3. Kalibreer ik op 75% dan is 100% echt heel slecht (vooral blauw). Dus 100% werkt wel prima zo te zien.
Dat waren mijn laatste bevindingen. Eigenlijk maakt voor real content het niet echt uit of je 6% apl gebruikt of 15% windows. 15% windows is heeeel iets groener. Zichtbaar: side by side soms, Maar meestal niet. Resultaat blifjt gewoon op beide goed.
Er zit inderdaad een klein verschil in. Maar in echte content niet echt te zien. Op een greyscale ramp wel iets. Alleen gamma is op zo'n klein veldje echt niet goed, die moet wmb wel op een 15% window gedaan worden.
Ook gekeken naar kalibreren op 75% color saturation en 100%. Als ik op 100% kalibreer dan is bij 75% color alles nog onder dE3. Kalibreer ik op 75% dan is 100% echt heel slecht (vooral blauw). Dus 100% werkt wel prima zo te zien.
Dat waren mijn laatste bevindingen. Eigenlijk maakt voor real content het niet echt uit of je 6% apl gebruikt of 15% windows. 15% windows is heeeel iets groener. Zichtbaar: side by side soms, Maar meestal niet. Resultaat blifjt gewoon op beide goed.
sinds gisteren ook een 55VT50 staan , beeld nu redelijk goed gekregen .
Kom van een 42 inch Panasonic maar ben nu blij dat ik niet kleiner heb genomen , afmetingen vallen me reuze mee .
Nu alleen nog mijn 3D downloads aan de praat krijgen , alleen met SBS 3D krijg ik wel 3D beeld maar niet zoals het hoort geloof ik , ondertitels kloppen dan niet , moet hier nog eens naar kijken .
Ik speel ze nu vanaf de htpc , die zit dus rechtstreeks op de tv aangesloten , neem aan dat het niet verandert als ik een harddisk aan de tv hang via USB ?
Misschien loopt het dan wel wat vloeiender , nu heel af en toe aan hapering bij 1080P materiaal .
Verder voorlopig dik tevreden over de tv
Kom van een 42 inch Panasonic maar ben nu blij dat ik niet kleiner heb genomen , afmetingen vallen me reuze mee .
Nu alleen nog mijn 3D downloads aan de praat krijgen , alleen met SBS 3D krijg ik wel 3D beeld maar niet zoals het hoort geloof ik , ondertitels kloppen dan niet , moet hier nog eens naar kijken .
Ik speel ze nu vanaf de htpc , die zit dus rechtstreeks op de tv aangesloten , neem aan dat het niet verandert als ik een harddisk aan de tv hang via USB ?
Misschien loopt het dan wel wat vloeiender , nu heel af en toe aan hapering bij 1080P materiaal .
kingfriko
Nieuwe dag nieuwe bladzijden in mijn eigen Panasonic Gate.
Toestel in Juni 2012 gekocht voor 2500,- en na 6Maanden en 2 weken voor het eerst aangemeld voor Repair. Nu vandaag na 2 maanden geduld kreeg de winkel waar ik hem had aangeschaft bericht van zijn Groothandel. Panasonic heeft 1099,- ex btw gecrediteerd
Wat een flut zeg, het beeldje is prachtig als hij werkt maar dit doet me toch wel heel sterk twijfelen over mijn volgende Panasonic.
De winkel gaat er morgen werk van maken voor me want ook de winkel vond dit uiteraard onacceptabel. Zeker na 2 maanden.
Wordt dus wederom vervolgt
,
Toestel in Juni 2012 gekocht voor 2500,- en na 6Maanden en 2 weken voor het eerst aangemeld voor Repair. Nu vandaag na 2 maanden geduld kreeg de winkel waar ik hem had aangeschaft bericht van zijn Groothandel. Panasonic heeft 1099,- ex btw gecrediteerd
Wat een flut zeg, het beeldje is prachtig als hij werkt maar dit doet me toch wel heel sterk twijfelen over mijn volgende Panasonic.
De winkel gaat er morgen werk van maken voor me want ook de winkel vond dit uiteraard onacceptabel. Zeker na 2 maanden.
Wordt dus wederom vervolgt

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dit klopt, omdat 3D-SBS gezien wordt als 1 beeld door de meeste players wordt de ondertiteling in het midden geplaatst, als een 3D tv deze beelden dan over elkaar legt klopt het niet meer.kingfriko schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:30:
sinds gisteren ook een 55VT50 staan , beeld nu redelijk goed gekregen .
Je moet daarvoor een ander soort subs downloaden of maken. Toontjes zat (3D subtiler bv) welke een SRT kunnen omvormen naar een 3D sub.
Maar waarom stoeien met 3D-SBS met een FullHD 3D plasma neem je daar toch zeker geen genoegen mee. Hop downloaden die iso's en echt 3D kijken.
Dit is normaal: de winkel krijgt haar inkoopbedrag terug (zij hoeven toch niet het verkoopbedrag te krijgen). De bedoeling is dat jij dan een nieuwe tv kunt uitzoeken tegen het inkoopbedrag van de winkel (ergo: dezelfde tv weer terug kunt kopen zonder geld bij te leggen)Donstil schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:19:
Nieuwe dag nieuwe bladzijden in mijn eigen Panasonic Gate.
Toestel in Juni 2012 gekocht voor 2500,- en na 6Maanden en 2 weken voor het eerst aangemeld voor Repair. Nu vandaag na 2 maanden geduld kreeg de winkel waar ik hem had aangeschaft bericht van zijn Groothandel. Panasonic heeft 1099,- ex btw gecrediteerd![]()
Wordt dus wederom vervolgt,
De winkel moet je een nieuwe tv geven, niet panasonic he. De winkel is nu compleet schadeloos gesteld en nu moet jij dor de winkel gewoon hetzelfde toestel terug krijgen.
Bij mij ging het zo: de winkel kreeg haar laatste verkoopbedrag terug en ik mocht dan weer een vt50 meenemen tegen de nieuwe verkoopprijs die bij die inkooprpijs hoorde (dus 0 euro bijleggen).
[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 02-05-2013 21:38 ]
Een toestel van 2500,- heeft toen geen 1099,- ex inkoop gekost natuurlijk.Adlermann schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:36:
[...]
Dit is normaal: de winkel krijgt haar inkoopbedrag terug (zij hoeven toch niet het verkoopbedrag te krijgen). De bedoeling is dat jij dan een nieuwe tv kunt uitzoeken tegen het inkoopbedrag van de winkel (ergo: dezelfde tv weer terug kunt kopen zonder geld bij te leggen)
De winkel moet je een nieuwe tv geven, niet panasonic he. De winkel is nu compleet schadeloos gesteld en nu moet jij dor de winkel gewoon hetzelfde toestel terug krijgen
Voor 1099,- koopt de winkel geen 55vt60 in en een 55vt50 is niet meer leverbaar dus dat valt ook af.
Daarbij komt ook dat de winkel een tweede case heeft lopen met creditering, dat toestel was bijna 2 jaar oud en gekocht voor 1200,- Inc btw verkoop. In die case crediteert Panasonic 925,- ex.
Er klopt dus iets niet..
[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 02-05-2013 21:46 ]
Het gaat niet om toen, maar om de allerlaatste inkoopprijs.Donstil schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:41:
[...]
Een toestel van 2500,- heeft toen geen 1099,- ex inkoop gekost natuurlijk.
Daarbij komt ook dat de winkel een tweede case heeft lopen met creditering, dat toestel was bijna 2 jaar oud en gekocht voor 1200,- Inc btw verkoop. In die case crediteert Panasonic 925,- ex.
Er klopt dus iets niet. Voor 1099,- koopt de winkel geen 55vt60 in trouwens en een 55vt50 is niet meer leverbaar via hun groothandel.
Maar in principe heb je niets met panasonic te maken. De winkel moet je een vervangen toestel leveren. Niet panasonic. Dat zij heel sneaky de garantie via -ecare laten lopen ontslaat ze niet van hun verantwoordelijkheid. Zij zijn gewoon verantwoordelijk voor een nieuw toestel. En dat hoeft je geen geld te kosten voor een vt50. Bijbetalen voor een vt60 (lees: 100 euro oid) is geen rare eis trouwens.
Maar 1099 kan wel te laag zijn. Mijn vt30 van een jaar oud is voor 1600 euro gecrediteerd toen. (50"). Ik mocht voor 1900 euro toen een vt30 meenemen o voor 1987 een vt50.
Mijn vt50 is gecrediteerd en toen kon ik voor 2100 een 55" meenemen (100 euro bijbetalen).
[ Voor 11% gewijzigd door Adlermann op 02-05-2013 21:48 ]
Volgens de winkel is de laatste inkoopprijs van de 55vt50 hoger geweest dan 1099,- en kan hij nu nergens een 55vt60 (laat staan vt60) inkopen voor die prijs.
Die prijzen die jij noemt lijken me een stuk redelijker. Begrijp me niet verkeerd, bijbetalen vind ik geen probleem maar 1000,- gaat me voor een 7maanden oude tv net iets te ver.
Die prijzen die jij noemt lijken me een stuk redelijker. Begrijp me niet verkeerd, bijbetalen vind ik geen probleem maar 1000,- gaat me voor een 7maanden oude tv net iets te ver.
Wettelijk is het wel duidelijk. Toch weet ik niet of de manier waarop het nu dan gaat helemaal correct is. De winkel is dan wel schadeloos gesteld maar als ze het vervangende toestel (55VT50) niet meer voor die prijs, of helemaal niet meer, bij Panasonic kunnen inkopen dan hebben ze toch een strop. Ik zou zeggen dat Panasonic de winkel de inkoopprijs zou moeten vergoeden van een gelijkwaardig en verkrijgbaar toestel, in dit geval dus de 55VT60. Of nog handiger gewoon meteen een 55VT60 opsturen. Nu ligt de strop (ook) bij de winkel terwijl de fabricagefout bij de fabrikant lag.
1099 kan wel als inkoopprijs hoor. Mijn VT30 had een adviesprijs van 2000 euro en een inkoopprijs van 900.
Ja als het toestel langer op de markt is zakken de prijzen maar de adviesprijs zakt niet altijd mee.D-TECH schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:13:
1099 kan wel als inkoopprijs hoor. Mijn VT30 had een adviesprijs van 2000 euro en een inkoopprijs van 900.
Daar door heb je vooral aan het einde van het levens jaar grote verschillen.
Nou precies, wettelijk gezien zal het allemaal vast anders liggen maar daar heb je als Consument gewoon weinig aan in dit geval. Een zaak opstarten kost veel tijd en dus geld en je krijg je tv er geen seconde sneller door terugduw dat valt eigenlijk af.Cap schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:02:
Wettelijk is het wel duidelijk. Toch weet ik niet of de manier waarop het nu dan gaat helemaal correct is. De winkel is dan wel schadeloos gesteld maar als ze het vervangende toestel (55VT50) niet meer voor die prijs, of helemaal niet meer, bij Panasonic kunnen inkopen dan hebben ze toch een strop. Ik zou zeggen dat Panasonic de winkel de inkoopprijs zou moeten vergoeden van een gelijkwaardig en verkrijgbaar toestel, in dit geval dus de 55VT60. Of nog handiger gewoon meteen een 55VT60 opsturen. Nu ligt de strop (ook) bij de winkel terwijl de fabricagefout bij de fabrikant lag.
[ Voor 54% gewijzigd door Donstil op 02-05-2013 22:24 ]
Allemaal raar hoe winkels verschillen van afhandelen van retour tv's.Donstil schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:21:
[...]
Ja als het toestel langer op de markt is zakken de prijzen maar de adviesprijs zakt niet altijd mee.
Daar door heb je vooral aan het einde van het levens jaar grote verschillen.
[...]
Nou precies, wettelijk gezien zal het allemaal vast anders liggen maar daar heb je als Consument gewoon weinig aan in dit geval. Een zaak opstarten kost veel tijd en dus geld en je krijg je tv er geen seconde sneller door terugduw dat valt eigenlijk af.
Heb meerdere defecte tv's gehad, alle keren volledige aankoopbedrag terug gekregen.
Bij de laatste was het kassa voor mij, €1799 betaald voor een 50vt30, had ned1 logo ingebrand, was 1,5 jaar oud.
Geld geheel teruggekregen en voor €1207 een 50vt50 gekocht.
Update: de st50 en vt50 zijn tot op heden werkelijk perfect, beiden schermen zijn 100% goed.
Geen trage of dode pixels, geen groene vlek of vlekken, als ik uren een zender met een fel logo op heb staan dan is na 3 min zeg maar alles weg.
Ben ik blij met beide tv's, zoals jullie in de afgelopen tijd hebben kunnen lezen ook gedonder genoeg gehad.
Het kan dus wel
Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad
Perfect en 100% goed, nou nee
Je begrijpt toch wel wat ik bedoel.
De perfecte tv bestaat niet.
Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad
Ik heb nu al meer dan een half jaar een P50UT50 waar regelmatig urenlang mijn wallpaper opstaat wanneer ik hem als 2e beeldscherm gebruik. Ook na uren nederland 1 of 2 erop te hebben gehad heb ik nog nooit gezien dat een logo in beeld blijft hangen.
Ik ben zeer tevreden met mijn tv alleen reflecteert hij wel heel erg(iets waar ik me overigens wel van bewust was tijdens aankoop.
Ik ben zeer tevreden met mijn tv alleen reflecteert hij wel heel erg(iets waar ik me overigens wel van bewust was tijdens aankoop.
ecare op de koffie gehad en het moederbord van de tv is vervangen... zou het probleem moeten oplossen volgens de monteur. Hij was nog geen minuut de deur uit en ik constateerde flikkeringen tijdens het tv kijken (nooit eerder gehad) ik er snel achteraan monteur mee terug en gekeken. Nou zegt ie dan moet er toch een ander moederbord in want dat kan het enige probleem zijn... ook gaf die nog aan dat het uitvallen van de tv misschien wel aan mijn onkyo tx nr 414 kon liggen. Hij e-care bellen en gevraagd voor een vervolg afspraak. Nadat hij de vervolg afspraak maakte gaf hij toch aan dat het wellicht aan me onkyo versterker kon liggen dat hij uitval (allerlei kleuren blokken op de tv en vervolgens opnieuw opstart) nou hij zegt ik kan nu weinig meer doen en e care neemt contact met u op. vijf minuten later belt hij me op en zegt het kan ook aan de voeding liggen (hij had overleg gepleegd met een collega) die wordt nu dus ook in de vervolg afspraak vervangen. Kortom een nieuwe tv (maand oud) met de nodige ellende... ik weet niet of ik hier blij van moet worden.wbtje schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:50:
[...]
Hoi Ik heb pas 1 iemand gevonden op internet die hetzelfde probleem had. (die persoon had alleen niet erbij gezet hoe het opgelost is) Bij mij speelt het geluid gewoon door over de home cinema set. Het is de tv die gewoon vastloopt en automatisch opstart. ok heb ik weleens een groene fijne streep door het beeld. Ik zou als ik jou was ecare inschakelen.
ik heb zelf een nieuwe humax geclaimed omdat ik dacht dat het daar aan lag en alle hdmi kabels vervangen. en nog blijft het probleem zich voordoen. volgens de monteur kan het alleen met de moederbord te maken hebben.
Vervelend, maar hij is wel snel gekomen en gelukkig komt er een vervolgafspraak. Ik ben vooral benieuwd naar de flikkeringen, hoe zag dat eruit en wanneer zag je die? Ik vraag me dit af omdat ik initieel mijn VT50 ook meer zag flikkeren dan de ST50. Het viel me op bij het voetbal kijken, terwijl dit op de ST50 nooit het geval was geweest.
heb je dit wel gezien in een compleet donkeren ruimte, of er niks is ingebrand, je kan het vaak alleen goed zien als je een compleet zwart scherm hebt en dus in het donker.Lomp schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:44:
Ik heb nu al meer dan een half jaar een P50UT50 waar regelmatig urenlang mijn wallpaper opstaat wanneer ik hem als 2e beeldscherm gebruik. Ook na uren nederland 1 of 2 erop te hebben gehad heb ik nog nooit gezien dat een logo in beeld blijft hangen.
Een plasma is nou helaas eenmaal niet bedoelt als monitor, plus elke plasma heeft in meer of mindere mate retentie
[ Voor 8% gewijzigd door freaky35 op 03-05-2013 14:00 ]
Op een compleet zwart scherm zie je niets ingebrand hoor. Daarvoor moeten de pixels lichtgeven, grijs werkt over het algemeen goed. Maar als je geen last hebt van ingebrande logo's en dergelijke moet je er vooral niet naar gaan zoeken..
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
daar heb je wel gelijk in ja,
Nou ik heb het wel gehad met een plasma(oude tv) dat het op zwart te zien was, op een witte ondergrond of grijze kan je het inderdaad waarschijnlijk ook wel beter zien
Nou ik heb het wel gehad met een plasma(oude tv) dat het op zwart te zien was, op een witte ondergrond of grijze kan je het inderdaad waarschijnlijk ook wel beter zien
Op zwart zie je geen inbranding (= teruggang in maximale helderheid fosfor, dus donkerdere plekken op lichte achtergrond). Wat jij bedoelt is de retentie veroorzaakt door de afterglow van de fosfor in het paneel. Hetzelfde verschijnsel had je vroeger bij CRT televisies.
ok weer wat geleerdCap schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:55:
Op zwart zie je geen inbranding (= teruggang in maximale helderheid fosfor, dus donkerdere plekken op lichte achtergrond). Wat jij bedoelt is de retentie veroorzaakt door de afterglow van de fosfor in het paneel. Hetzelfde verschijnsel had je vroeger bij CRT televisies.
Tijdens het tv kijken en vooral met het overzappen tijdens het zwarte beeld valt het op.Cap schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:45:
Vervelend, maar hij is wel snel gekomen en gelukkig komt er een vervolgafspraak. Ik ben vooral benieuwd naar de flikkeringen, hoe zag dat eruit en wanneer zag je die? Ik vraag me dit af omdat ik initieel mijn VT50 ook meer zag flikkeren dan de ST50. Het viel me op bij het voetbal kijken, terwijl dit op de ST50 nooit het geval was geweest.
Dat is inderdaad wel heel raar, knipperend beeld bij zwart beeld! Dat is dan iets anders dan gewone plasma flikkering.
De monteur heeft het ook geconstateerd en op geschreven. Maar wat ik niet snap is waarom alles aan het moederbord verweten wordt en deze vervangen wordt en er vervolgens flikkeringen ontstaan. Ik heb eigenlijk geen zin dat ze een zgan tv (1 maand oud) gaan versleutelen. Eigenlijk ben ik het hier helemaal niet mee eens maar weet niet wat ik hier tegen kan doen.Cap schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 18:08:
Dat is inderdaad wel heel raar, knipperend beeld bij zwart beeld! Dat is dan iets anders dan gewone plasma flikkering.
Zo'n tv is modulair opgebouwd, als het in het moederbord of in de voeding zit dan kan dat prima verholpen worden door deze te vervangen. Dus op zich is dat geen probleem. Het wordt wel een probleem als de monteur niet in staat is de juiste diagnose te stellen. Helaas is dat de eerste keer niet gelukt. Als het de tweede keer ook niet lukt met het vervangen van de voeding dan zou ik het ook niet accepteren.
Wanneer een defect in het paneel zelf zit dan wordt het een lastige zaak, vervangen is dan duurder dan gewoon een hele nieuwe tv leveren. Anders zouden ze dat wel doen.
Wanneer een defect in het paneel zelf zit dan wordt het een lastige zaak, vervangen is dan duurder dan gewoon een hele nieuwe tv leveren. Anders zouden ze dat wel doen.
Niet zoveel, tot 2 a 3 reparaties is 'normaal'. Pas daarna kan je echt een vervanging eisen.wbtje schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 18:28:
[...]
De monteur heeft het ook geconstateerd en op geschreven. Maar wat ik niet snap is waarom alles aan het moederbord verweten wordt en deze vervangen wordt en er vervolgens flikkeringen ontstaan. Ik heb eigenlijk geen zin dat ze een zgan tv (1 maand oud) gaan versleutelen. Eigenlijk ben ik het hier helemaal niet mee eens maar weet niet wat ik hier tegen kan doen.
Je krijgt ookg ewoon weer nieuwe onderdelen terug en zoals CAP al zei, het zijn gewoon modules. Zolang hij de tv niet bekrast oid, is er niets aan dehand.
[edit]
Behoorlijke kritiek op de 2013 modellen uit de VS. het paneel verandert fors van eigenschappen (colour shift en greyscale)
http://www.highdefjunkies...870&viewfull=1#post381870
Je moet het bijna non stop kalibreren....
[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 03-05-2013 20:52 ]
Nog beter: gewoon de 3D Blu-ray kopen of huren!Donstil schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:25:
[...]
Maar waarom stoeien met 3D-SBS met een FullHD 3D plasma neem je daar toch zeker geen genoegen mee. Hop downloaden die iso's en echt 3D kijken.
En avjunkie gaat behoorlijk over de rooie... hij wordt altijd wel heel snel erg defensief zodra er een kritische opmerking gemaakt wordt, vermoeiend. Hij gaat ook alleen in op het zijdelings genoemde VT30 issue en negeert de rest van het bericht.Adlermann schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:31:
[...]
Behoorlijke kritiek op de 2013 modellen uit de VS. het paneel verandert fors van eigenschappen (colour shift en greyscale)
http://www.highdefjunkies...870&viewfull=1#post381870
Je moet het bijna non stop kalibreren....
Guys. This is RIDICULOUS. DOESN'T ANYONE HAVE A MEMORY OF CNET REPORTING THE SAME THING FOR THIS SAME MODEL???????!!
http://m.cnet.com/news/article/57362126
All also note cnet has much MORE time on other tvs (no change ) and vt30 was the only model to display such an issue and they explained why. Last January???!!!!! ..so a repeat of old news isn't news to me. It's just old news.
It's pretty amazing the reactions some are having. I'm taking note. . But by all accounts buy whatever you want ! It's less issues with zt inventory for everyone else.
Enjoy the day. . Peace and love.
http://www.highdefjunkies...887&viewfull=1#post381887
en
Lets not try to make sense to anyone. Let them be and go on there way. Just wish them luck in lg ,Samsung or Sony. Like I said its another tv for someone else.
http://www.highdefjunkies...893&viewfull=1#post381893
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 03-05-2013 22:13 ]
Een beetje kritisch mag jentoch wel zijnnwmb. Als dat waar is... He pt mooie van de 50 srienisdat het gedrag zo voorspelbaar is. Je kunt die schermen bijna op dag 1 kalibreren en 2000 uurnlater nog mooi.Cap schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:12:
[...]
En avjunkie gaat behoorlijk over de rooie... hij wordt altijd wel heel snel erg defensief zodra er een kritische opmerking gemaakt wordt, vermoeiend. Hij gaat ook alleen in op het zijdelings genoemde VT30 issue en negeert de rest van het bericht.
Guys. This is RIDICULOUS. DOESN'T ANYONE HAVE A MEMORY OF CNET REPORTING THE SAME THING FOR THIS SAME MODEL???????!!
http://m.cnet.com/news/article/57362126
All also note cnet has much MORE time on other tvs (no change ) and vt30 was the only model to display such an issue and they explained why. Last January???!!!!! ..so a repeat of old news isn't news to me. It's just old news.
It's pretty amazing the reactions some are having. I'm taking note. . But by all accounts buy whatever you want ! It's less issues with zt inventory for everyone else.
Enjoy the day. . Peace and love.
http://www.highdefjunkies...887&viewfull=1#post381887
en
Lets not try to make sense to anyone. Let them be and go on there way. Just wish them luck in lg ,Samsung or Sony. Like I said its another tv for someone else.
http://www.highdefjunkies...893&viewfull=1#post381893
Kijk het is 1 ovservatie, maar toch even in de gaten houden..
(Ipad reactie dus wat moeilijk tyoen na veel bier
[edit]
bumptious zit ook al helemaal weer in de verdediging
Maar ik heb daar nog steeds mijn twijffels over. Het is veel makkelijker om 1 core tv te maken en die aan te passen aan de markt dan voor elke markt een aparte tv te ontwikkelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 04-05-2013 10:44 ]
Nou vandaag weer een hoop gebeld met de Winkel en de winkel met Panasonic.
Uiteindelijk op een Creditatie van 1599,- uitgekomen (De laatst bekende prijs van een 55vt50 bij deze winkel). Opzich prima want hier had ik een nieuwe 55vt50 voor maar die wilde ik eigenlijk niet meer, ik wilde graag naar een 65" namelijk waar we een jaartje geleden al over twijfelde.
Nu ben ik daarom maar voor een 65ST50 gegaan welke ik na 250uur waarschijnlijk zal laten kalibreren. Ik zag laatst een gekalibreerde st50 en die was een stuk mooier dan mijn vt50 zonder kalibratie.
Ik moest nog wel wat bijbetalen maar oké dat moet ik maar snel vergeten, ik heb nu immers 2500,- EN de bijbetaling betaald voor een 65St50 terwijl ik in juni2012 die tv voor 2499,- had kunnen kopen.
Volgende week zaterdag ga ik hem halen, ben benieuwd hoe lang deze mee gaat
Uiteindelijk op een Creditatie van 1599,- uitgekomen (De laatst bekende prijs van een 55vt50 bij deze winkel). Opzich prima want hier had ik een nieuwe 55vt50 voor maar die wilde ik eigenlijk niet meer, ik wilde graag naar een 65" namelijk waar we een jaartje geleden al over twijfelde.
Nu ben ik daarom maar voor een 65ST50 gegaan welke ik na 250uur waarschijnlijk zal laten kalibreren. Ik zag laatst een gekalibreerde st50 en die was een stuk mooier dan mijn vt50 zonder kalibratie.
Ik moest nog wel wat bijbetalen maar oké dat moet ik maar snel vergeten, ik heb nu immers 2500,- EN de bijbetaling betaald voor een 65St50 terwijl ik in juni2012 die tv voor 2499,- had kunnen kopen.
Volgende week zaterdag ga ik hem halen, ben benieuwd hoe lang deze mee gaat
Denk dat de panelen uit dezelfde fabriek komen, maar assembly van eu modellen is in tjechie en voor us ergens anders..Adlermann schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 00:06:
[...]
Een beetje kritisch mag jentoch wel zijnnwmb. Als dat waar is... He pt mooie van de 50 srienisdat het gedrag zo voorspelbaar is. Je kunt die schermen bijna op dag 1 kalibreren en 2000 uurnlater nog mooi.
[edit]
bumptious zit ook al helemaal weer in de verdediging'eu models zijn niet gelijk een us models')
Maar ik heb daar nog steeds mijn twijffels over. Het is veel makkelijker om 1 core tv te maken en die aan te passen aan de markt dan voor elke markt een aparte tv te ontwikkelen.
Dat is ook zo. Maar in essentie blijven het dan gewoon dezelfde tv's met dezelfde onderdelen. Er zal wel wat verschil zitten in de voeding en in de firmware. Dus daar kan wel een verschil optreden, maar ik vermoed ook dat gewoon de software vrij generiek ontwikkeld is en ook aangepast wordt per regio. Dus er zouden gewoon grote verschillen in moeten zitten. Doen ze dat anders dan is dat niet heel logisch en kunne nze nog wel wat optimaliseren qua productieprocesBever! schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:32:
[...]
Denk dat de panelen uit dezelfde fabriek komen, maar assembly van eu modellen is in tjechie en voor us ergens anders..
Moet zeggen dat ik die eerder genoemde problemen redelijk storm in glas water gehalte vind hebben.. misschien een onderdeel van de nieuwe samsung marketing strategie.
http://www.ibtimes.co.uk/...stigation-attacks-ifa.htm
Overigens komende dinsdag ZT launch event van Panasonic!
Nou ja, greyscale shifting en colour shiftng is misschien voor de gemiddelde gebruiker geen probleem. Maar ik zou daarom de tv niet kopen. Nou ja ik kan zelf herkalibreren, dus misschien ook wel. Maar het is wel een vervelend probleem.Bever! schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:43:
Moet zeggen dat ik die eerder genoemde problemen redelijk storm in glas water gehalte vind hebben.. misschien een onderdeel van de nieuwe samsung marketing strategie.
Argh dat mag ik niet hopen, ik wacht het wel even af, maar dit is juist 1 van de redenen dat ik een andere plasma wil, mijn v20 heeft last van shifts.
Je ziet het beeld veranderen per scene bij mijn tv, ik ben er ondertussen aardig aan gewend, maar het is funest voor de black level in bepaalde scenes, het is net of de brightness een paar stappen hoger word gezet..
Word dat hier ook bedoelt trouwens of is dit wat anders?
Je ziet het beeld veranderen per scene bij mijn tv, ik ben er ondertussen aardig aan gewend, maar het is funest voor de black level in bepaalde scenes, het is net of de brightness een paar stappen hoger word gezet..
Dat is weer wat anders. DAt zijn brightness pops/fluctuating blacksfreaky35 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:06:
Argh dat mag ik niet hopen, ik wacht het wel even af, maar dit is juist 1 van de redenen dat ik een andere plasma wil, mijn v20 heeft last van shifts.
waar je al niet op moet letten als je een tv koopt, bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 04-05-2013 12:12 ]
Ik heb met mijn 42gt50 verschillende probleempjes. In de kleuren zitten van die regenboog lijnen (hoe je het noemt weet ik niet;)). Als ik het contrast te hoog zet zie je op de hoogtepunten van het contrast op gezichten dat het gezicht nasleept wanneer ik ifc niet aan heb staan.
Voor de rest ziet de tv er geweldig uit. Vooral wanneer de mediaplayer staat op 50hz en 24p aan en op de tv ifc op max. Dan is de motion soepel (maar niet te soepel) zonder hinderlijke haperingen die ik wel krijg wanneer 24p uit staat.
Voor de rest ziet de tv er geweldig uit. Vooral wanneer de mediaplayer staat op 50hz en 24p aan en op de tv ifc op max. Dan is de motion soepel (maar niet te soepel) zonder hinderlijke haperingen die ik wel krijg wanneer 24p uit staat.
Dat zijn problemen die bij de techniek horen die panasonic gebruikt. Elk paneel gaat dat hebben.SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:39:
Ik heb met mijn 42gt50 verschillende probleempjes. In de kleuren zitten van die regenboog lijnen (hoe je het noemt weet ik niet;)). Als ik het contrast te hoog zet zie je op de hoogtepunten van het contrast op gezichten dat het gezicht nasleept wanneer ik ifc niet aan heb staan.
Je kunt de TV beter op 60hz zetten dan, dan is de motion prima. Met ifc op max doe je dat eigenlijk al.
Je weet natuurlijk dat bij 24p materiaal er gewoon niet meer frames zijn en het dus hoort te 'schokken'.
Ik prefereer dat boven het soap opera effect.
[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 04-05-2013 13:08 ]
Ik had de tv op 60hz, maar dan klopt het beeld niet met het geluid. Heel vreemd. Met 50hz, 24p aan en ifc op max moet ik ook nog lip sync gebruiken, maar dan kan ik het beeld en geluid gelijk krijgen, met 60hz niet.Adlermann schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:07:
[...]
Dat zijn problemen die bij de techniek horen die panasonic gebruikt. Elk paneel gaat dat hebben.
Je kunt de TV beter op 60hz zetten dan, dan is de motion prima. Met ifc op max doe je dat eigenlijk al.
Je weet natuurlijk dat bij 24p materiaal er gewoon niet meer frames zijn en het dus hoort te 'schokken'.
Ik prefereer dat boven het soap opera effect.
En dat is heel erg k*t.Adlermann schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:09:
[...]
Dat is weer wat anders. DAt zijn brightness pops/fluctuating blacks
Je leest het aantal biertjes er wel aan af.Adlermann schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 00:06:
[...]
Een beetje kritisch mag jentoch wel zijnnwmb. Als dat waar is... He pt mooie van de 50 srienisdat het gedrag zo voorspelbaar is. Je kunt die schermen bijna op dag 1 kalibreren en 2000 uurnlater nog mooi.
[edit]
bumptious zit ook al helemaal weer in de verdediging'eu models zijn niet gelijk een us models')
Wat betreft dat gezeur over EU modellen v.s. US modellen geloof ik er ook geen snars van. Natuurlijk gaat Panasonic niet de moeite doen om helemaal andere panelen te ontwikkelen voor de Europese markt. Veel te duur. Bovendien zou het dan zinloos zijn om tegelijk wel hetzelfde typenummer te gebruiken voor beide markten. Natuurlijk zijn er kleine aanpassingen maar dit is idd 99% uiterlijk, meegeleverde accessoires en met name software/menu opties. De voeding daar twijfel ik ook al aan, tegenwoordig is bijna alles universeel 50/60 Hz switched power supply...
PS en dit soort dingen is toch elk jaar zo, een boel ophef en als het stof neerdaalt is het weer ongeveer hetzelfde als vorig jaar... een goed product met een paar eigenaardigheden / verbeterpunten.
[ Voor 81% gewijzigd door Cap op 04-05-2013 14:34 ]
Ja precies. En dat is bij elke TV zo. Iedereen vergeet de DSE verhalen van de kuro. Die had echt gigantische vertikale dse.Cap schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:20:
[...]
En dat is heel erg k*t.
[...]
PS en dit soort dingen is toch elk jaar zo, een boel ophef en als het stof neerdaalt is het weer ongeveer hetzelfde als vorig jaar... een goed product met een paar eigenaardigheden / verbeterpunten.
het is en blijft een consumentenproduct.
Omdat ik het zelf ook altijd leuk vindt om te zien, en het handig is voor mensen die overwegen om eea te doen, bij deze wat foto's van hoe mijn 65ST50 inmiddels hangt.
De tv enkele maanden geleden aangeschaft en deze heeft tijdelijk boven gestaan. Nu is de woonkamer redelijk af en kon hij opgehangen worden zoals bedoeld. De kabels zijn weggewerkt via een afvoerbuis die in de muur is gemaakt. Daar is dan weer overheen gestuced. Er komen aan de voorzijde geen extra speakers te hangen, deze komen aan de achterzijde. Alles is aangesloten op een Onkyo 606-receiver, kabels lopen via de kabelgoot onder de houten vloer door. Aan de Onkyo heb ik heb twee staande Mordaunt-Short speakers aangesloten die aan de achterzijde van de bank)en) komen te staan. Hoogstwaarschijnlijk blijft het hier voorlopig bij. Wellicht nog wel een extra sub binnenkort maar ik wil geen grote speakers die direct in het zicht staan. Ik ben ook best tevreden over de Mordaunt-Short speakers moet ik zeggen.

De tv enkele maanden geleden aangeschaft en deze heeft tijdelijk boven gestaan. Nu is de woonkamer redelijk af en kon hij opgehangen worden zoals bedoeld. De kabels zijn weggewerkt via een afvoerbuis die in de muur is gemaakt. Daar is dan weer overheen gestuced. Er komen aan de voorzijde geen extra speakers te hangen, deze komen aan de achterzijde. Alles is aangesloten op een Onkyo 606-receiver, kabels lopen via de kabelgoot onder de houten vloer door. Aan de Onkyo heb ik heb twee staande Mordaunt-Short speakers aangesloten die aan de achterzijde van de bank)en) komen te staan. Hoogstwaarschijnlijk blijft het hier voorlopig bij. Wellicht nog wel een extra sub binnenkort maar ik wil geen grote speakers die direct in het zicht staan. Ik ben ook best tevreden over de Mordaunt-Short speakers moet ik zeggen.
Je fotos doen het niet..
bramberk15 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:03:
Omdat ik het zelf ook altijd leuk vindt om te zien, en het handig is voor mensen die overwegen om eea te doen, bij deze wat foto's van hoe mijn 65ST50 inmiddels hangt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar via jou post wel Jasper
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Verwijderd
Bij mijn st50 merk ik sinds kort de aanwezigheid van witte spikkeltjes op een zwarte achtergrond
Het lijkt een soort ruis die je dus alleen ziet op zwart
Mijn instellingen staan verder goed.
Het viel me op toen ik een donkere film aant kijken was op rtl 5
Het is echter op andere zenders ook te zien.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Probeer Brightness eens een tikje lager te zetten.
Nicebramberk15 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb hem ook zo weggewerkt: bij mij komt de stroomkabel er aan de andere kant v.d. muur weer uit om daar op een onopvallende plek te eindigen in een gewoon stopcontact. Ligt natuurlijk geheel aan je woonsituatie. Maar je kan natuurlijk ook gewoon een sleuf in je muur frezen, elektrakabeltje met C13 connector aanleggen en dan meteen naar het dichtstbijzijnde elektrapunt in de muur, geen stopcontact nodig. Uiteraard daarna weer ff gladstuken en schilderen. 
Het kan natuurlijk zijn dat je helderheid een tikje te hoog staat maar dit kun je checken met volledig zwarte testschermen in een volledig donkere ruimte: zet de brightness zo hoog als kan zonder dat de helderheid van het beeld begint op te lopen. Dat is bijna altijd 0, hoogstens 1 of 2 tikken daar vanaf.
Waarschijnlijker is dat het in de bron zit. En dan bedoel ik niet het apparaat, maar de bron zelf, de uitzending. vaak hebben ze daar zelf het zwartniveau zo afgeregeld dat je naar grijs zit te kijken ipv zwart. Komt vaak voor hoor, niet alleen bij films, maar ook bij reclames en tv uitzendingen. In het eerste geval zie je vaak "zwarte" balken of "zwarte" achtergrond die (al dan niet bewust) totaal niet zwart blijken te zijn, dat ligt dan echt niet aan je tv want bij een volgende reclame zijn de zwarte balken opeens diep zwart. Vaak zie je het ook bij live uitzendingen buiten in de avond/nacht en registraties van optredens (theater, muziek), het diepste zwart in beeld zijn dan de schaduwen op het podium en de donkere lucht, die zijn dan dus grijs en niet zwart. Als je je daaraan ergert is het enige dat helpt op dat moment tijdelijk de brightness wat terugzetten.
En dan kom je op het volgende punt, wat is goed/correct? De lucht in Nederland is immers niet diep zwart want vervuild met licht, helemaal in de steden en dorpen. De vraag als regisseur/cameraman is natuurlijk wat je wilt: het dichtst bij de werkelijkheid komen of het mooiste beeld creëren. Wil je het eerste dan is zo'n beetje alleen de heldere hemel middenin de woestijn of rimboe pikzwart, aangevuld met sterren. Wil je het tweede dan stel je het zwartpunt van de opname zo in dat datgene in beeld wat het donkerste is als zwart weergegeven wordt, zo maximaliseer je het contrast.
Dat je witte spikkels ziet komt door beeldruis in de bron plus de dither van de plasma tv. Daar is verder weinig aan te doen. Professional/Cinema modes doen het daar trouwens beter dan de overige (normaal, THX, etc) modes vanwege het surplus aan grijsgradaties.Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:42:
Bij mijn st50 merk ik sinds kort de aanwezigheid van witte spikkeltjes op een zwarte achtergrond
Het kan natuurlijk zijn dat je helderheid een tikje te hoog staat maar dit kun je checken met volledig zwarte testschermen in een volledig donkere ruimte: zet de brightness zo hoog als kan zonder dat de helderheid van het beeld begint op te lopen. Dat is bijna altijd 0, hoogstens 1 of 2 tikken daar vanaf.
Waarschijnlijker is dat het in de bron zit. En dan bedoel ik niet het apparaat, maar de bron zelf, de uitzending. vaak hebben ze daar zelf het zwartniveau zo afgeregeld dat je naar grijs zit te kijken ipv zwart. Komt vaak voor hoor, niet alleen bij films, maar ook bij reclames en tv uitzendingen. In het eerste geval zie je vaak "zwarte" balken of "zwarte" achtergrond die (al dan niet bewust) totaal niet zwart blijken te zijn, dat ligt dan echt niet aan je tv want bij een volgende reclame zijn de zwarte balken opeens diep zwart. Vaak zie je het ook bij live uitzendingen buiten in de avond/nacht en registraties van optredens (theater, muziek), het diepste zwart in beeld zijn dan de schaduwen op het podium en de donkere lucht, die zijn dan dus grijs en niet zwart. Als je je daaraan ergert is het enige dat helpt op dat moment tijdelijk de brightness wat terugzetten.
En dan kom je op het volgende punt, wat is goed/correct? De lucht in Nederland is immers niet diep zwart want vervuild met licht, helemaal in de steden en dorpen. De vraag als regisseur/cameraman is natuurlijk wat je wilt: het dichtst bij de werkelijkheid komen of het mooiste beeld creëren. Wil je het eerste dan is zo'n beetje alleen de heldere hemel middenin de woestijn of rimboe pikzwart, aangevuld met sterren. Wil je het tweede dan stel je het zwartpunt van de opname zo in dat datgene in beeld wat het donkerste is als zwart weergegeven wordt, zo maximaliseer je het contrast.
[ Voor 82% gewijzigd door Cap op 06-05-2013 13:23 ]
Verwijderd
De vraag is dan ook: wat heeft de cameraman precies beoogt te willen weergeven. Welke filters heeft hij gebruikt etc. Dat zal je nooit weten natuurlijk..Cap schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:59:
[...] De vraag als regisseur/cameraman is natuurlijk wat je wilt: het dichtst bij de werkelijkheid komen of het mooiste beeld creëren. Wil je het eerste dan is zo'n beetje alleen de heldere hemel middenin de woestijn of rimboe pikzwart, aangevuld met sterren. Wil je het tweede dan stel je het zwartpunt van de opname zo in dat datgene in beeld wat het donkerste is als zwart weergegeven wordt, zo maximaliseer je het contrast.
Is mijn conclusie juist dat je in ieder geval de weergavebron zodanig afgesteld moeten hebben opdat in ieder geval theoretisch gezien de weergavebron aan alle specificaties voldoet. En met name daarom een calibratie gewoon gedaan moet worden.
Bij reclames zie je dat vaak. Sommigen zijn ietwat diffuus, flets. Terwijl de volgende reclame spathelder is met diepe contrasten en scherpte. Bij films meestal idem dito.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 14:18 ]
In welke mate kan dat verschil zijn?
Het valt mij namelijk regelmatig op dat in vooral donkere scenes het beeld soms ontzettend overbelicht/flets/grijs is. Terwijl een volgende scene weer diepzwart is. Ik heb al geprobeerd dit op foto te krijgen maar zonder succes.
Het valt mij namelijk regelmatig op dat in vooral donkere scenes het beeld soms ontzettend overbelicht/flets/grijs is. Terwijl een volgende scene weer diepzwart is. Ik heb al geprobeerd dit op foto te krijgen maar zonder succes.
Ja dat dacht ik ook maar het vreemde is juist dat dit in dezelfde film gebeurd. Het ene shot zwart=zwart het volgende shot zwart=grijs
Dat heeft de regisseur voor jou gedaan, de hele scene wordt als het ware overbelicht, zodat je de details beter ziet.SanduTje schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:15:
Ja dat dacht ik ook maar het vreemde is juist dat dit in dezelfde film gebeurd. Het ene shot zwart=zwart het volgende shot zwart=grijs
Sommige films zijn zo grijs van zichzelf, dat je aan die goede zwartwaarde's helemaal niks hebt. Een film die het wel goed doet is Prometheus, daar is echt over lichtgebruik nagedacht.
Daar ben ik het mee eens, dat is het doel. Bijregelen doe je vervolgens alleen tijdelijk, en alleen als de bron zo irritant afwijkt dat je wel moet.Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:14:
[...]
Is mijn conclusie juist dat je in ieder geval de weergavebron zodanig afgesteld moeten hebben opdat in ieder geval theoretisch gezien de weergavebron aan alle specificaties voldoet. En met name daarom een calibratie gewoon gedaan moet worden.
Bij reclames vallen dit soort dingen snel op omdat verschillende producties elkaar in korte tijd afwisselen. Zo krijg je heel snel achter elkaar van alles van goed tot heel slecht om je oren. Ik erger me daarbij ook aan de lelijke achtergronden die vaak gebruikt worden om grote reclameteksten op weer te geven, die achtergronden hebben vaak een slecht helderheidsverloop en/of lelijke textuur. Dat ligt dan niet aan de tv maar echt aan de achtergrond zelf. Ik heb bijv. veel liever gewoon een egale achtergrond dan een lelijk uitgevoerde vignettering.
Daar zit wel wat is maar echt mooier wordt het er niet echt op. Sommige films, zoals o.a. Prometheus, spatten inderdaad van het scherm en daar zul je dit soort effecten niet tegenkomen. Ik denk dat de Panasonics en/of plasma in z'n algemeen wat minder vergevingsgezin is wat betreft slechte bronnen.D-TECH schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:39:
[...]
Dat heeft de regisseur voor jou gedaan, de hele scene wordt als het ware overbelicht, zodat je de details beter ziet.
Sommige films zijn zo grijs van zichzelf, dat je aan die goede zwartwaarde's helemaal niks hebt. Een film die het wel goed doet is Prometheus, daar is echt over lichtgebruik nagedacht.
Zou een kalibratie dit nog kunnen verminderen?
Ja ik kijk alleen maar tv in het donker. met mijn oude lcd zag ik na 15 minuten ps3 beeld al uren lang nog dat alles bleef, dat trok soms pas na 2 dagen weg. Bij deze pana heb ik nog helemaal niks ervan gezien.freaky35 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:58:
[...]
heb je dit wel gezien in een compleet donkeren ruimte, of er niks is ingebrand, je kan het vaak alleen goed zien als je een compleet zwart scherm hebt en dus in het donker.
Een plasma is nou helaas eenmaal niet bedoelt als monitor, plus elke plasma heeft in meer of mindere mate retentie
Leuk is dat wanneer je een 16 bit game pauzeert... dan had je echt afgrijselijke pixels die maar bleven hangen
Edit: weet iemand zo of het mogelijk is om met iera de ondertitels te veranderen? Als iets japans is of turks dan blijft dat zo, ik zou niet weten hoe ik dat moet veranderen.( het gaat om MKV bestanden)
[ Voor 20% gewijzigd door Lomp op 06-05-2013 19:34 ]
Verwijderd
Dat je witte spikkels ziet komt door beeldruis in de bron plus de dither van de plasma tv. Daar is verder weinig aan te doen. Professional/Cinema modes doen het daar trouwens beter dan de overige (normaal, THX, etc) modes vanwege het surplus aan grijsgradaties.
[/quote]
het was me nog nooit opgevallen,waarschijnlijk omdat het ook niet altijd aanwezig is
Het ligt in ieder geval niet aan mijn tv dus.
Klinkt ook wel aannemelijk dat het in de bron zit. bij bepaalde reclames had ik het ook niet meer waargenomen,bij andere reclames ook weer wel trouwens.
Je ziet inderdaad wel grote verschillen tussen uitzendingen.
Vaak zien reclames er beter uit dan een of andere geupscalede film.Als je het echt op zijn mooist wil zien dan moet je discovery HD opzetten (upc Horizon tv)
Of de blu-ray: Earth. (Die laat ik altijd zien als ik mijn geweldige beeld wil showen aan vrienden.)
De ene blu-ray is ook duidelijk de andere niet.[/b]
[/quote]
het was me nog nooit opgevallen,waarschijnlijk omdat het ook niet altijd aanwezig is
Het ligt in ieder geval niet aan mijn tv dus.
Klinkt ook wel aannemelijk dat het in de bron zit. bij bepaalde reclames had ik het ook niet meer waargenomen,bij andere reclames ook weer wel trouwens.
Vaak zien reclames er beter uit dan een of andere geupscalede film.Als je het echt op zijn mooist wil zien dan moet je discovery HD opzetten (upc Horizon tv)
Of de blu-ray: Earth. (Die laat ik altijd zien als ik mijn geweldige beeld wil showen aan vrienden.)
De ene blu-ray is ook duidelijk de andere niet.[/b]
review up:
http://www.hdtvtest.co.uk...2961.htm?page=Performance
Al een stuk minder verkopend geschreven dan bij avforums (wel reference level)
http://www.hdtvtest.co.uk...2961.htm?page=Performance
Al een stuk minder verkopend geschreven dan bij avforums (wel reference level)
De 65VT60 is bij de Correct Rotterdam volgens de site op voorraad en de volgende dag geleverd. Vragen ze wel €3699,- voor. Twijfel nu echt om dan maar de 65VT50 te bestellen. Ik zie de 65VT60 wel iets in prijs dalen, maar het verschil is nu bijna 1500 euro tussen de VT50 en VT60 voor 65", dat trekken ze niet zomaar recht.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
3699 vs 2249. Lijkt me een no-brainer eerlijk gezegd. Of weer een half jaar tot een jaar wachten.
[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 06-05-2013 21:49 ]
2x 2250Cap schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:48:
3699 vs 2249. Lijkt me een no-brainer eerlijk gezegd. Of weer een half jaar tot een jaar wachten.
Toen ik twijfelde tussen de 55vt50 en 65vt50 afgelopen kaar was de laatst genoemde ook overal 3750a3999. 8 maanden later is hij 2250,-. Afschrijving oké maar een 65" top model zal ik hierdoor nooit meer kopen,FeaR schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:58:
De 65VT60 is bij de Correct Rotterdam volgens de site op voorraad en de volgende dag geleverd. Vragen ze wel €3699,- voor. Twijfel nu echt om dan maar de 65VT50 te bestellen. Ik zie de 65VT60 wel iets in prijs dalen, maar het verschil is nu bijna 1500 euro tussen de VT50 en VT60 voor 65", dat trekken ze niet zomaar recht.
Lijkt me een enorm makkelijke keuze om dus nu voor een vt50 te gaan voor 2250,-
De vt60 is echt geen 1500,- beter.
Ik had eerst een extra lange stroomkabel online besteld, zo'n 3-pins aansluiting. Echter de aansluiting op de pana is haaks, waardoor deze mooi naar beneden loopt. De bestelde kabel had dit niet, en stak dus te ver naar achteren. Oeps... Gelukkig had ik een nogal dikke platte pijp, meen ik oorspronkelijk bedoeld als afvoerpijp voor een afzuigkap. Daar kon dus net een losse stekker met kabel in. Stekker in stekker en voila, stroom. Stopcontact zit dus gewoon rechtsonder in de hoek van de muur, kabel is 3 meter lang. Alle kabels vtv getest, nu maar hopen dat ze heel blijven. Wat ik wel verwacht...Freakster86 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 00:19:
[...]
NiceHoe heb je de stroomkabel zo weggewerkt? Stopcontact achter de tv?
Meeste werk zat hem overigens om met een pneumatische boormachine die dikke sleuf te frezen, die is denk ik toch wel 5 cm diep en 9 cm breed. Maar dan heb je ook wat
Verwijderd
Ik heb destijds een voorzet wandje gemaakt waar je alle snoeren netjes kan wegwerken. Hierdoor kan de Pana ook strak tegen de muur (voorzet wand) Heb je deze keuze ook overwogen bramberk15?
= 60ZT60? Dan liever 2x 65VT50
Net de review gelezen. Veel prettiger leesbaar dan die van avforums, en de conclusie is duidelijk: het paneel meet na kalibratie op enkele punten (ANSI-zwart, CMS) een heel klein beetje beter dan de VT65 (VT60), maar dit is niet zichtbaar voor het oog. Verder lost de verlijmde glasplaat een probleem (interne reflecties) op dat er naar hun mening al niet was bij de VT65, en is het schermfilter bij daglicht subjectief marginaal beter (hoewel niet gemeten, ze hadden de VT65 niet meer staan natuurlijk).
De panelen van de VT65 en de ZT60 zijn op de verlijming v.d. glasplaat na hetzelfde. Dat maakt veel duidelijk.
Het enige echte voordeel zou kunnen zijn dat ze de panelen voor de ZT60 strenger selecteren op uniformiteit (kleurvlekken, DSE, VBI). Helaas is dat maar hoop/vermoeden en geen zekerheid.
Met andere woorden je betaalt wellicht heel erg veel extra voor vrijwel niets. Ja, een boekje met de handtekening van de chief engineer.
PS En gaat er op achteruit wat betreft het tv geluid in vergelijk met de VT60.
[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 06-05-2013 23:30 ]
Inderdaad een prachtige tv maar het verschil tussen de VT rechtvaardigt het verschil in prijs zeker niet. Misschien als de prijs een keer rond de 3k komt dat ik het wellicht ga overwegen maar dan zullen ze al wel niet meer geproduceerd/leverbaar zijn.
Maar als ik de centen er voor had dan wist ik het wel
Maar als ik de centen er voor had dan wist ik het wel
Nee, 2x vt50 dus ;PCap schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:24:
[...]
= 60ZT60? Dan liever 2x 65VT50
Net de review gelezen. Veel prettiger leesbaar dan die van avforums, en de conclusie is duidelijk: het paneel meet na kalibratie op enkele punten (ANSI-zwart, CMS) een heel klein beetje beter dan de VT65 (VT60), maar dit is niet zichtbaar voor het oog. Verder lost de verlijmde glasplaat een probleem (interne reflecties) op dat er naar hun mening al niet was bij de VT65, en is het schermfilter bij daglicht subjectief marginaal beter (hoewel niet gemeten, ze hadden de VT65 niet meer staan natuurlijk).
De panelen van de VT65 en de ZT60 zijn op de verlijming v.d. glasplaat na hetzelfde. Dat maakt veel duidelijk.
Het enige echte voordeel zou kunnen zijn dat ze de panelen voor de ZT60 strenger selecteren op uniformiteit (kleurvlekken, DSE, VBI). Helaas is dat maar hoop/vermoeden en geen zekerheid.
Met andere woorden je betaalt wellicht heel erg veel extra voor vrijwel niets. Ja, een boekje met de handtekening van de chief engineer.Maar duur of niet, het blijft natuurlijk gewoon een prachtige tv.
PS En gaat er op achteruit wat betreft het tv geluid in vergelijk met de VT60.
Ik denk dat ik de 65" vt60 prefereer boven de zt60.
Maar laten we eens afwachten m.b.t verhalen. Ik ga niet meer als eerste een nieuwe serie kopen en dan na 6 maanden tot de conclusie komen dat er toch weer iets raars in zit
Maar fijne review verder.
Het verschil in filter was ook flink tussen de st50 en zt60, wist niet dat het zoveel kan schelen
ik zit met hetzelfde, de VT60 vind ik mooier dan de VT50, maar dat is me dat verschil niet waard.FeaR schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:58:
smart tv gedeelte is leuk als gadget, maar geloof niet dat ik daar veel tijd mee zoet zal zijn.
ik hoop dat de 65VT50 nog eventjes leverbaar is, in elk geval tot eind deze maand.
of wordt de nog bestaande voorraad verkocht en that's it ?
'gelukkig' is plasma onder het klootjesvolk niet zo heel populair, dus met wat geluk is de VT50 nog eventjes leverbaar.
[ Voor 25% gewijzigd door Shanquish op 07-05-2013 13:27 ]
Ik vraag me af of je dat ziet zolang ze niet side by side staan323 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:57:
Ik heb sinds vrijdag de 42st60
Hij is mooier en de beeld is beter dan de 42 st50
Zie je de witte spikkels bij kijken via een set top box? Dan kan het ook een brakke HDMI kabel zijn!Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:39:
De ene blu-ray is ook duidelijk de andere niet.
@sikkek Da's een goeie, dat kan inderdaad. Maar dan zie je, mits je dezelfde resolutie gebruikt, ze wel de hele tijd en niet bij de ene film wel en de andere niet. Het kan wel zijn dat het dan bij een lagere resolutie nog wel goed gaat.
De VT50 begint echt op te raken, bestaande voorraad en that's it. Neem Plasmadiscounter, die had de afgelopen maand nog een behoorlijke voorraad van tientallen stuks per model terwijl Panasonic zelf al lang uitverkocht was. PD heeft inmiddels de 50VT50 al niet meer, en nog 2 stuks van de 55 inch en 3 stuks van de 65 inch. Maar goed, gelukkig nog veel "groene 24u wagentjes" bij het 65 inch model in de pricewatch, dus mocht je het niet erg vinden eventueel iets meer te betalen zal het ook over een maand nog wel lukken.
Nou ja niet naast elkaar wellicht maar hij heeft ook een ST50 gehad. De beargumentatie is verder misschien wat dunnetjes.
323 in "[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series"
Klopt, ik heb de ST50 en VT50 hier beide naast elkaar gehad en met mijn kamer met grote ramen op het zuiden wil de zon midden op de dag ondanks de luxaflex het kijkgenot nog wel eens verminderen. Het zwart van de VT50 bleef onder die omstandigheden duidelijk beter overeind - maar de ST50 had dan weer het voordeel dat ie feller kon in True Cinema mode. 's avonds maakte het natuurlijk niks uit. Zo zal het ook zijn met de ZT60. Maar dan nog ietsje beter.Bever! schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:39:
Het verschil in filter was ook flink tussen de st50 en zt60, wist niet dat het zoveel kan schelen
Mooier, het uiterlijk? Vind ik namelijk juist niet. Ik vermoed dat ik hem wel beter ga vinden als het gaat om de rest, maar dan moet ik hem natuurlijk wel eerst aan de tand hebben kunnen voelen side by side met de VT50.shameete schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:53:
[...]
ik zit met hetzelfde, de VT60 vind ik mooier dan de VT50, maar dat is me dat verschil niet waard.
smart tv gedeelte is leuk als gadget, maar geloof niet dat ik daar veel tijd mee zoet zal zijn.
ik hoop dat de 65VT50 nog eventjes leverbaar is, in elk geval tot eind deze maand.
'gelukkig' is plasma onder het klootjesvolk niet zo heel populair, dus met wat geluk is de VT50 nog eventjes leverbaar.
De VT50 begint echt op te raken, bestaande voorraad en that's it. Neem Plasmadiscounter, die had de afgelopen maand nog een behoorlijke voorraad van tientallen stuks per model terwijl Panasonic zelf al lang uitverkocht was. PD heeft inmiddels de 50VT50 al niet meer, en nog 2 stuks van de 55 inch en 3 stuks van de 65 inch. Maar goed, gelukkig nog veel "groene 24u wagentjes" bij het 65 inch model in de pricewatch, dus mocht je het niet erg vinden eventueel iets meer te betalen zal het ook over een maand nog wel lukken.
Uiteráárd heeft ie dat.Adlermann schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:59:
[...]
Ik vraag me af of je dat ziet zolang ze niet side by side staan
[ Voor 122% gewijzigd door Cap op 07-05-2013 13:37 ]
Ik heb zo de indruk dat ze het bij panasonic ook niet helemaal weten.
Stuur ik anderhalve week terug een mail met de vraag hoe het nu zit met de bescikbaarheid van de TX-55VT60.
Kreeg ik eerst een mail terug "we zoeken het zo snel als mogelijk voor u uit".
Na anderhalve week geen tegenbericht een herinnering gestuurd, kreeg ik onmiddellijk een bericht terug " het toestel staat op de site en is voorradig"... euhm niet dus.
Antwoord ik dat het fijn is dat ze dat stellen maar dat het momenteel echt nergens te vinden is en als dat wel zo is dat ik graag de juiste richting uitgestuurd wordt. Krijg ik nu de link "zoek het dichtsbijzijnde verkooppunt" teruggestuurd...
Hallo Panasonic, daar ben ik dus werkelijk overal langsgeweest en niemand kan hem binnen de 4 weken leveren laat staan dat ze ook maar beloven dat ik hem na 4 weken heb!
Iemand die mij in de juiste richting kan helpen (binnen België)?
Stuur ik anderhalve week terug een mail met de vraag hoe het nu zit met de bescikbaarheid van de TX-55VT60.
Kreeg ik eerst een mail terug "we zoeken het zo snel als mogelijk voor u uit".
Na anderhalve week geen tegenbericht een herinnering gestuurd, kreeg ik onmiddellijk een bericht terug " het toestel staat op de site en is voorradig"... euhm niet dus.
Antwoord ik dat het fijn is dat ze dat stellen maar dat het momenteel echt nergens te vinden is en als dat wel zo is dat ik graag de juiste richting uitgestuurd wordt. Krijg ik nu de link "zoek het dichtsbijzijnde verkooppunt" teruggestuurd...
Hallo Panasonic, daar ben ik dus werkelijk overal langsgeweest en niemand kan hem binnen de 4 weken leveren laat staan dat ze ook maar beloven dat ik hem na 4 weken heb!
Iemand die mij in de juiste richting kan helpen (binnen België)?
Zoals gebruikelijk bij een klantenservice dus. Telefonisch: gespeend van enige specifieke kennis lezen ze voor wat er op het beeldscherm staat. En mailtjes lezen ze standaard niet of half, dus ook als je letterlijk en duidelijk aangeeft wat je zelf allemaal al gedaan hebt met uitleg dat daar de informatie niet te vinden is, krijg je zonder enige gêne een link toegestuurd naar de non-info waarvan je net gezegd hebt dat die niet voldoende was. Dat is allemaal vrij standaard, helaas.
En tja België... dit is natuurlijk wel een Nederlandse site hè.
PS Maar als je haast hebt, waarom niet bestellen bij Correct Rotterdam? Daar staan ze zoals eerder gemeld "op voorraad" en levering is ook naar België.
En tja België... dit is natuurlijk wel een Nederlandse site hè.
PS Maar als je haast hebt, waarom niet bestellen bij Correct Rotterdam? Daar staan ze zoals eerder gemeld "op voorraad" en levering is ook naar België.
[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 07-05-2013 15:10 ]
Zowel voorzetwand als een uitstekende koof als optie overwogen.Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:12:
Ik heb destijds een voorzet wandje gemaakt waar je alle snoeren netjes kan wegwerken. Hierdoor kan de Pana ook strak tegen de muur (voorzet wand) Heb je deze keuze ook overwogen bramberk15?
Omdat de plasma echter aan een lange muur (9m) komt te hangen waren met een voorzetwand de kabels nog steeds zichtbaar. Al is dat minimaal. Ook is de wand dan zichtbaar en verlies je wat woonruimte. Staat je wand in een ruimte waar je vrij vlak op de wand kijkt dan is dat inderdaad een mooie optie. Voorzetwand in dezelfde kleur als de achterwand en hij valt weg. Bij mij was dat nu geen optie (voor mij).
Ook een uitstekende koof, zodat ik niet de muur in hoefde, is overwogen. Dit nadat ik bij een oom een 60" Samsung plasma had zien hangen, waarbij hij onder de plasma nog een rechthoekige inbouwhaard had gemaakt. Stukje vakmanschap. Alleen hangt zijn tv, naar mijn mening, veel te hoog daardoor. Echter hier dezelfde reden als bij de voorzetwand. Omdat ik zo'n lange wand heb vind ik het er visueel niet uitzien dat deze onderbroken wordt door ofwel een voorzetwand danwel een koof.
Verwijderd
Ik kijk via een box ja, heb al naar de kabel gekeken maar die zat goed en is ook nieuw.Sikkek schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:16:
[...]
Zie je de witte spikkels bij kijken via een set top box? Dan kan het ook een brakke HDMI kabel zijn!
Gisteravond heb ik de spikkels niet meer gezien dus ik gok toch op de bron.
Ik heb zelf de 42 st 50 gehadAdlermann schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:59:
[...]
Ik vraag me af of je dat ziet zolang ze niet side by side staan
Die had niet zoveel instelling klaar beeld
En de beeld is mooier
Als de beeld beter is , wat wil een mens dan nog meer
kingfriko
Ik sprak Qplaza over de 65VT50 afgelopen week. Deze was toen even niet leverbaar (nu weer uit voorraad te leveren). Is gewoon nog te bestellen bij de groothandels want die hebben voorraad maar hoe lang is niet zeker.shameete schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:53:
[...]
ik zit met hetzelfde, de VT60 vind ik mooier dan de VT50, maar dat is me dat verschil niet waard.
Mijn eerste 3D tv dus voor mij allemaal nieuw , maar waarmee speel ik dat af dan ? heb wel een paar van die iso`s maar geen enkele player speelt ze af (pc hangt dus rechtstreeks aan de tv ...)Donstil schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:25:
[...]
Dit klopt, omdat 3D-SBS gezien wordt als 1 beeld door de meeste players wordt de ondertiteling in het midden geplaatst, als een 3D tv deze beelden dan over elkaar legt klopt het niet meer.
Je moet daarvoor een ander soort subs downloaden of maken. Toontjes zat (3D subtiler bv) welke een SRT kunnen omvormen naar een 3D sub.
kingfriko
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.