Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Vanmiddag ook maar eens langs Hobo. Misschien staat er nog wel één aangezien ze de 60-serie nog niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Demomodel lijkt me een prima deal, maar dan moet de prijs wel een stukkie goedkoper zijn dan een nieuwe. Voor 100 euro verschil zou ik het niet doen. Eigenlijk is het aantal branduren alleen een reden om meer af te dingen, op zich is het namelijk helemaal geen probleem, ook al heeft dat ding er 1500 uur op staan. Alleen maar handig, dan is ie ingespeeld en kan je laten kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Adlermann schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:33:
[...]

Haha, ja daar had ik de mijne ook gekocht :)
Hehe ja altijd goeie ervaringen gehad met aanschaf audio. Het kost dan misschien wel iets meer maar ik koop zoiets liever daar dan via een webshop voor een paar tientjes goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:43:
[...]

Hehe ja altijd goeie ervaringen gehad met aanschaf audio. Het kost dan misschien wel iets meer maar ik koop zoiets liever daar dan via een webshop voor een paar tientjes goedkoper.
Daarom drufde ik daar ook wel een demo-model te halen. Gewoon 0 krassen, vingervlekken en iets van 120 branduren. Naja, prima. Geef mee dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Dat in tegenstelling tot een MM demo model waar gegarandeerd krassen en 1000+ vingerafdrukken op zitten :)

Nog op zoek naar 65VT50? Mocht er wat staan dan laat ik je wel weten. Ze versturen die toestellen zonder probleem tussen de vestigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 09:29
vanochtend monteur langsgeweest voor mijn tx-p42gt50: had melding gemaakt van verticale strepen en vaak niet werkend wifi. TV wordt nu omgeruild wegens ingebrande logo's :-) Die had het ding ook nog.

Anyway, Panasonic gaat nu de Mediamarkt crediteren voor het aankoopbedrag en daar mag ik dan bij MM een nieuwe tv voor uitzoeken. Weet iemand of de TX-p42gt60 al bij de MM verkrijgbaar is? en wat kost-ie daar?

Is dit een gewone gang van zaken trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:55:
Dat in tegenstelling tot een MM demo model waar gegarandeerd krassen en 1000+ vingerafdrukken op zitten :)

Nog op zoek naar 65VT50? Mocht er wat staan dan laat ik je wel weten. Ze versturen die toestellen zonder probleem tussen de vestigingen.
Ik zag net dat mijn hobo dealer (hifi studio c ity) failliet is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:14
(Heb een 50GT60 gekocht, had eerst een 42PY70)

Ik kan maar niet wennen aan de DFC/posterization, die ik op mijn vorige plasma totaal niet zag. Ik vraag me zelfs af of de mate waarin de DFC zichtbaar is normaal is, want ik me niet voorstellen dat alle plasma kijkers dit als acceptabel ervaren.

Is het echt normaal dat je bij een bewegend gezicht een gele waas ziet bewegen?

Ook zie ik bij wit bewegende dingen (dokter in een witte dokterjas) een groene streep aan de ene kant en een rode streep aan de andere kant. Is dit hetzelfde probleem? DFC dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grmpf schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:28:
vanochtend monteur langsgeweest voor mijn tx-p42gt50: had melding gemaakt van verticale strepen en vaak niet werkend wifi. TV wordt nu omgeruild wegens ingebrande logo's :-) Die had het ding ook nog.

Anyway, Panasonic gaat nu de Mediamarkt crediteren voor het aankoopbedrag en daar mag ik dan bij MM een nieuwe tv voor uitzoeken. Weet iemand of de TX-p42gt60 al bij de MM verkrijgbaar is? en wat kost-ie daar?

Is dit een gewone gang van zaken trouwens?
Er zijn hier ook verhalen bekend dat het oude exemplaar direct omgeruild werd met het nieuwe, bijv. de GT50 voor GT60. Ik kan me voorstellen dat zoiets van de winkel afhangt. Heb je het via MM afgehandeld of ben jezelf direct met je klacht naar e-Care gestapt?

Ik moet dus even wachten totdat de ZT60 flink in prijs gezakt is, en dan melding gaan maken van ingebrande logo's op mijn VT50. >:)
tomaat23 schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:19:
(Heb een 50GT60 gekocht, had eerst een 42PY70)

Ik kan maar niet wennen aan de DFC/posterization, die ik op mijn vorige plasma totaal niet zag. Ik vraag me zelfs af of de mate waarin de DFC zichtbaar is normaal is, want ik me niet voorstellen dat alle plasma kijkers dit als acceptabel ervaren.

Is het echt normaal dat je bij een bewegend gezicht een gele waas ziet bewegen?

Ook zie ik bij wit bewegende dingen (dokter in een witte dokterjas) een groene streep aan de ene kant en een rode streep aan de andere kant. Is dit hetzelfde probleem? DFC dus?
Doktersjas: dat lijkt me phosphor trailing. Weet je zeker dat (geel)groene streep en (rood)blauwe streep is? Zie hier voor een aardige uitleg: http://www.hdtvtest.co.uk...phor-trail-2007040133.htm

Hoe groter de tv is, en hoe dichter je bij zit, en hoe hoger het contrast (wit op zwart): des te meer je het ziet. Wellicht verklaart dat deels het verschil met je oude tv. En er is weinig aan te doen: de responstijd van de groene/rode/blauwe fosfor verschilt nu eenmaal.

Gele waas: vermoedelijk geen DFC? Ik heb er geen last van (kan zijn dat ik het simpelweg niet opmerk), tenzij het gaat om over-exposed videomateriaal of een slecht afgestelde tv. Het kan dus in de bron zitten (slechte camera, slechte belichting, zender met veel compressie) of het kan zijn dat je contrast, gamma en witbalans zodanig beroerd staan ingesteld dat iedereen spontaan gekleurde plekken op zijn gezicht krijgt, met name op plekken waar bij goede afstelling highlights te zien zijn (puntje neus, kin, jukbeenderen, voorhoofd).

http://www.avforums.com/forums/15144020-post48.html

[ Voor 49% gewijzigd door Cap op 29-04-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
Cap schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:20:
[...]

Er zijn hier ook verhalen bekend dat het oude exemplaar direct omgeruild werd met het nieuwe, bijv. de GT50 voor GT60. Ik kan me voorstellen dat zoiets van de winkel afhangt. Heb je het via MM afgehandeld of ben jezelf direct met je klacht naar e-Care gestapt?
Ben direct naar e-care gestapt. En inderdaad, misschien verstandig om ff te wachten voordat je garantie claimt :-)

anyway, ik wacht het af en zal de uitkomst ff posten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 20:39
veel bluerays zijn niet 16.9 dat vind ik wel jammer...heb je een mooie brede tv ( heb je alsnog die zwarte balken grrr ) wat me ook opvalt is dat veel series niet eens op blueray zijn ) dvd is natuurlijk lang niet zo mooi als hd:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:25:
veel bluerays zijn niet 16.9 dat vind ik wel jammer...heb je een mooie brede tv ( heb je alsnog die zwarte balken grrr ) wat me ook opvalt is dat veel series niet eens op blueray zijn ) dvd is natuurlijk lang niet zo mooi als hd:(
DAt is alleen maar goed dat blurays neit 16:9 zijn, want dat zijn de films die erop staan ook niet. Als je die 16:9 gaat maken dan wordt informatie van de film weggeknipt.

[edit]

en alle moderne series zijn wel op bluray hoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 29-04-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Adlermann schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:15:
[...]

Ik zag net dat mijn hobo dealer (hifi studio c ity) failliet is :(
Lekker dan. Betekent dat nog wat voor je garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:32:
[...]

Lekker dan. Betekent dat nog wat voor je garantie?
Geen idee hoe ze dat geregeld hebben.

Hij staat ook niet meer op de website van vestigingen, maar de rekeningen zijn van hobo zelf. Ook heb ik betaald aan de algemene bankrekening.

[ Voor 25% gewijzigd door Adlermann op 29-04-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
joey82 schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:25:
Dat heeft niets met Blu Ray of de kwaliteit te maken. We moeten ons gelukkig prijzen dat we de films nu nagenoeg altijd in het formaat, zoals de regisseur het bedoelt heeft, te zien krijgen. Daar is jaren lang voor gestreden door filmliefhebbers bij de filmmaatschappijen.

Er is voor 16:9 gekozen als een soort compromies tussen 4:3 en 2,35:1. Als je series op Blu Ray wil ,kijk dan even op het web bij de grote internetshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 22:03

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Kijk hier ... en nu wachten op de test der testen van de TX-P60ZT65B ;)

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Laatst online: 12-10 19:31
Hoi medetweakers

ik heb de panasonic tx-p50gt50 tv nu een 1,5 maand en een 2 weken terug heb ik gemerkt dat het beeld ineens bevriest en je zit dan alleen allemaal kleuren (soort van testbeeld), de tv schakelt zich dan zelf uit en weer aan en dan werkt alles weer tegoei. Gisterenavond hadden we hetzelfde probleem :-(, een 1 a 2 min deed de tv niets, enkel dat gekleurde blokjes scherm. Ik kon hem ook niet uitschakelen, dat deed hij nadien zelf en ook weer terug aan. De rest van de avond hebben we weer gewoon tv kunnen kijken. Vanavond had ik echter weer precies hetzelfde probleem.... iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
wbtje schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:04:
Hoi medetweakers

ik heb de panasonic tx-p50gt50 tv nu een 1,5 maand en een 2 weken terug heb ik gemerkt dat het beeld ineens bevriest en je zit dan alleen allemaal kleuren (soort van testbeeld), de tv schakelt zich dan zelf uit en weer aan en dan werkt alles weer tegoei. Gisterenavond hadden we hetzelfde probleem :-(, een 1 a 2 min deed de tv niets, enkel dat gekleurde blokjes scherm. Ik kon hem ook niet uitschakelen, dat deed hij nadien zelf en ook weer terug aan. De rest van de avond hebben we weer gewoon tv kunnen kijken. Vanavond had ik echter weer precies hetzelfde probleem.... iemand enig idee wat dit kan zijn?
Een defecte TV! Bel panasonic maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Daar was ik al bang voor..... Neem aan dat e care in duiven gebeld dient te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Eerst de winkel waar je de tv gekocht hebt eigenlijk, zij kunnen dan ecare voor je inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Cartman! schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:44:
Eerst de winkel waar je de tv gekocht hebt eigenlijk, zij kunnen dan ecare voor je inschakelen.
Ik lees van iedereen hier dat ze zelf e care inschakelen? Misschien omdat dit het proces versnelt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:47:
[...]

Ik lees van iedereen hier dat ze zelf e care inschakelen? Misschien omdat dit het proces versnelt???
Omdat als je langs de winkel heengaat je de wettelijke garantie kunt kwijtraken en die is beter dan de e-care garantie. Als zij e-cre bellen dan heb je gewoon de wettelijke garantie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Ok dat wist ik niet dus winkel verzoeken om e care te benaderen en zo een afspraak maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
En is het daarbij ook van belang dat je de doos bewaart? Want ik heb daar bijv. niet bepaald plek voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
shameete schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:08:
En is het daarbij ook van belang dat je de doos bewaart? Want ik heb daar bijv. niet bepaald plek voor.
De doos is voor garantie-doeleinden niet verplicht nee.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Brad Pitt schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:19:
[...]

Ik vind het een vaag probleem wat ik heb het is nu in
Totaal 3x voorgekomen in twee weken. Op internet
Heb ik ook maar 1 iemand gevonden die hetzelfde probleem
Had.... En die heeft er niet bijgezet hoe het probleem opgelost is

Doos heb ik wel nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:19:
[...]

goed te weten, die dozen zijn echt huge, zeker voor een 65 inch.

Ik zie die dozen wel eens op mn werk staan. Die zijn dan wel van professionele panelen maar het formaat blijft hetzelfde natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Toch nog even melden voor de geintereseerden. Na een kruistocht van welgeteld 2 hele dagen ben ik op een LG uitgekomen. De samsung plasma's waren nergens echt op voorraad (fysieke winkels in de regio) of waren niet full HD of alleen het topmodel met dito prijskaartje.
Zelfde gold voor Panasonic. Vaak nog 1 model op voorraad in de winkel gekomen blijkt dat een demo met minimale korting maar wel duidelijk herkenbaar als demo zeg maar (beschadigingen, ontbrekende doos enz)
Wilde eigenlijk niet naar LG kijken maar zag de 60" versie van de 2013 modelserie en die was toch wel heel mooi beeld. Helaas is 60" buiten het budget (en denk dat de wederhelft niet zo blij zou zijn met zo'n joekel van een scherm)

Maar na wat speurwerk blijkt er toch ook een 50" versie van te zijn (ondanks dat die niet op de site van LG staat) Hij was ook bij veel winkels (nog) niet bekend en zelfs veel webwinkels hebben hem niet op voorraad en onbekende levertijd. De nederlandse versie was bij 2 webwinkels wel uit voorrraad leverbaar en 1 bood afhalen tot 21:00 aan :P

De LG 50PH6708 staat dan ook sinds gisterenavond bij mij thuis na hiervoor anderhalf uur heen en ook weer terug gereden te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.dcamotorcycles.nl/fotos/plasma2.jpg

Weet iemand of de Actieve 2012 LG brillen voldoen aan de "universele" standaard ? Volgens de handleiding zou het de AG-S3** moeten zijn wat volgens mij tot op heden alleen de AG-S350 betreft.

Deze is overigens MET protective skinn glass ;)
(volgens 3 winkels en panasonic nederland consumentenlijn heeft de vierra lijn dit NIET meer)

Dit is ook duidelijk te zien als je er praktisch recht van boven tegenaankijkt en dan alleen bij de ondertitel.
Afbeeldingslocatie: http://www.dcamotorcycles.nl/fotos/plasmaAB.jpg

Het lijkt echt heel storend op deze foto maar tijdens normaal kijken of vrij extreme hoeken merk je er echt helemaal niets van, heb best wel moeite moeten doen om het zo op de foto te krijgen nl.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Dat heeft mijn 42pz85 ook. Is niet storend inderdaad.
Alleen onder extreme kijkhoeken zichtbaar. En zo kijkt echt niemand tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:56

sjaool

Every life should have 9 cats

Is inderdaad normaal. Dit komt door de extra glasplaat die het toestel heeft. Mijn TH-50PZ80 heeft dit ook en ik ben hier wel blij mee. Toch een beetje beter bestand tegen een stootje dan een LCD-scherm.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb gister m'n 42GT50 in elkaar gezet en (misschien iets te) uitgebreid uitgeprobeerd, en nu zie ik rond de 20-30 IRE duidelijk vlekken, en ook zie ik dat de rechterkant een stuk paarser is dan de rest van het scherm. :( Ik zag met tv kijken al DSE, maar ik ging er vanuit dat het in de bron zat. Mijn vraag is nu, moet ik zeggen dat ik hem terug wil sturen, of moet ik aan plattetvdiscounter vragen of ze e-care langs laten komen om te kijken of het te repareren is, of wat?? Er zit nu 6 uur op, en qua plakkertjes heb ik alleen wat om de bezels zit er nog op gelaten, minus dat energie label dingetje, dus misschien doen ze daar moeilijk over...
Hij was op vrijdag geleverd, het was toen best koud en regenachtig. Misschien is het iets van condens schade ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
basshead91 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 04:38:
Ik heb gister m'n 42GT50 in elkaar gezet en (misschien iets te) uitgebreid uitgeprobeerd, en nu zie ik rond de 20-30 IRE duidelijk vlekken, en ook zie ik dat de rechterkant een stuk paarser is dan de rest van het scherm. :( Ik zag met tv kijken al DSE, maar ik ging er vanuit dat het in de bron zat. Mijn vraag is nu, moet ik zeggen dat ik hem terug wil sturen, of moet ik aan plattetvdiscounter vragen of ze e-care langs laten komen om te kijken of het te repareren is, of wat?? Er zit nu 6 uur op, en qua plakkertjes heb ik alleen wat om de bezels zit er nog op gelaten, minus dat energie label dingetje, dus misschien doen ze daar moeilijk over...
Hij was op vrijdag geleverd, het was toen best koud en regenachtig. Misschien is het iets van condens schade ofzo?
Terugsturen of e-care zal waarschijnlijk op hetzelfde neerkomen (wissel?), ook naar garantie daar het zo'n jong toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie je het erg in normale content? Zo nee, dan zou ik er geen probleem van maken, want elke vervanger gaat ook wel zoiets krijgen.

Want als je had opgelet in dit topic heeft elk toestel wel DSE in bepaalde mate. Is het niet ootb dan later wel. Dit zit gewoon in deze schermen.

[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 01-05-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
Weet iemand eigenlijk al of de 60-serie ook last heeft van DSE? Mijn GT50 (binnenkort om te ruilen wegens burn in) heeft 't ook. Is vooral bij voetbalwedstrijden zichtbaar en ik zit dan dus constant naar die strepen te gluren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grmpf schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:03:
Weet iemand eigenlijk al of de 60-serie ook last heeft van DSE? Mijn GT50 (binnenkort om te ruilen wegens burn in) heeft 't ook. Is vooral bij voetbalwedstrijden zichtbaar en ik zit dan dus constant naar die strepen te gluren.
Nog niet veel over bekend. Er zijn wel berichten dat de st60 het heeft. Van de andren heb ik nog niets gelezen. Ik zou zeggen: wacht 6 maanden af.

Je kan ook bij de 50 serie wel een goede krijgen. Ik heb er nu een aantal gezien, maar bij de meeste valt het echt wel mee.

De eerste berichten over hardnekkige IR bij de vt65 komen ook al naar voren. Dit kun je ook verwachten. Er gaat echt geen revolutie plaatsvinden. Dit is gewoon de trade-off bij een panasonic. Prachtig beeld, maar uniformiteit is wat moeizaam soms.

DSE en IR kan ik prime mee leven (groene drek wat minder:) )

[ Voor 20% gewijzigd door Adlermann op 01-05-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Hoi medetweakers

Zojuist Platte TV ingeschakeld (waar ik de TV heb gekocht) via de chat melding gemaakt van het defect aan mij tv. Platte TV heeft mij doorgestuurd naar e-care, welke ik zojuist heb gebeld. Ze gaan overleggen en nemen vandaag of morgen contact met me op voor de afspraak..... Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:49:
[...]

Zojuist Platte TV ingeschakeld (waar ik de TV heb gekocht) via de chat melding gemaakt van het defect aan mij tv. Platte TV heeft mij doorgestuurd naar e-care, welke ik zojuist heb gebeld. Ze gaan overleggen en nemen vandaag of morgen contact met me op voor de afspraak..... Ben benieuwd
E-care lost dat altijd heel netjes op hoor! Prima ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:28
heb je de tv wel eerst een beetje op temp laten komen, voordat je de tv aanzette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Das iig goed om te horen dat er Prima ervaringen mee zijn. Vind het wel zonde tv is net een maand oud. Maar goed ken iedereen overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freaky35 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:16:
[...]

heb je de tv wel eerst een beetje op temp laten komen, voordat je de tv aanzette?
Daar krijg je echt geen DSE van. En is wmb ook compleet onzin. Zolang er geen water op zit (condens) moet je dat ding meteen kunnen gebruiken. Als dat niet zo is dan moet de verkoper dat gezegd hebben. Dus ligt het compleet bij de verantwoordelijkheidv an de retailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grmpf schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:03:
Als je er gevoelig voor bent is er geen ontkomen aan een bepaalde mate van strepen bij voetbal, het ene exemplaar heeft het natuurlijk wel minder dan de ander, of op minder opvallende plekken (helemaal aan de zijkant).

Ik heb nu 6 Panasonics en 2 Samsungs gezien en allemaal hadden ze DSE / VBI. Wat i.h.a. helpt is het contrast verhogen voor een sportwedstrijd. Daarom kijk ik ook op de normaal stand naar voetbal, weinig tot geen problemen. Maar het hangt van de uitzending/stadionverlichting af. Kijk ik een wedstrijd van Barcelona dan heb ik weinig problemen in de professional mode, kijk ik in die stand naar Ajax dan is de DSE niet om aan te zien (veld donkerder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:46:
[...]

Als je er gevoelig voor bent is er geen ontkomen aan een bepaalde mate van strepen bij voetbal, het ene exemplaar heeft het natuurlijk wel minder dan de ander, of op minder opvallende plekken (helemaal aan de zijkant).

Ik heb nu 6 Panasonics en 2 Samsungs gezien en allemaal hadden ze DSE / VBI. Wat i.h.a. helpt is het contrast verhogen voor een sportwedstrijd. Daarom kijk ik ook op de normaal stand naar voetbal, weinig tot geen problemen. Maar het hangt van de uitzending/stadionverlichting af. Kijk ik een wedstrijd van Barcelona dan heb ik weinig problemen in de professional mode, kijk ik in die stand naar Ajax dan is de DSE niet om aan te zien (veld donkerder).
Wat mensen ook weleens vergeten is dat zelfs de kuro's verschrikkeljke DSE hebben/hadden. Niet elke tv in dezelfde mate, maar ik denk dat je dit niet gaat voorkomen op consumentenniveau.

Als het echt heel erg is, ja dan moet je omruilen. Maar als je 1 of 2 strepen hebt dan zou ik er wel mee kunnen leven. Ik heb er nu ook 2 van ogneveer 1 cm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Adlermann schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:18:
[...]

Daar krijg je echt geen DSE van. En is wmb ook compleet onzin. Zolang er geen water op zit (condens) moet je dat ding meteen kunnen gebruiken. Als dat niet zo is dan moet de verkoper dat gezegd hebben. Dus ligt het compleet bij de verantwoordelijkheidv an de retailer.
Grote temperatuurs verschillen zijn nooit goed, zekers niet voor electronica.

Ik zeg ook niet perse dat het daar van komt, echter ik was daar wel benieuwt naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
freaky35 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:00:
Grote temperatuurs verschillen zijn nooit goed, zekers niet voor electronica.
DSE heeft niéts te maken met electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevoeging nog voor basshead: op 20-30% grijs is die DSE maximaal zichtbaar, dat is dus de torture test voor DSE. En ook kleurverschillen zie je in het 20-50% gebied maximaal.

Mijn VT50 had eerst ook paars aan de rechterzijkant, maar dat is langzaam weggetrokken. Hij had zelfs 2 neongroene vlekken ongeveer in het midden, die zijn nu volledig weg. Ik zou de tv zo'n 200-400 uur de kans geven voordat ik naar E-Care stap.

Remedie: naast het contrast verhogen helpt het natuurlijk ook om de gamma te verlagen omdat het beeld dan sneller uit het zwart komt, m.a.w. bij voetbal is het veld dan lichter. Dus sport kijken op gamma 2.2. ipv 2.4

Ik heb op de fora nu dus van de ST60, GT60 en VT65 meldingen gelezen van DSE. Het kan zijn dat het minder is dan bij de 50 serie, maar het probleem is dus niet "verholpen" zoals werd gesuggereerd in de eerste "reviews" van overenthousiaste gebruikers en gesponsorde websites. ;) Voor retentie zal uiteraard hetzelfde gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
Ik heb op de fora nu dus van de ST60, GT60 en VT65 meldingen gelezen van DSE. Het kan zijn dat het minder is dan bij de 50 serie, maar het probleem is dus niet "verholpen" zoals werd gesuggereerd in de eerste "reviews" van overenthousiaste gebruikers en gesponsorde websites. ;) Voor retentie zal uiteraard hetzelfde gelden.
ok thanks, dan weet ik wat ik kan verwachten ;-) Ik had overigens de hulp van e-care ingeroepen in verband met die DSE, maar de monteur sloeg vooral aan op de ingebrande VARA/NED1-logo's. Waar ik dan weer minder zwaar aan tilde. Ah well, ik krijg in elk geval een vervangende tv. Ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:02:
[...]

DSE heeft niéts te maken met electronica.
ok duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:o

Het verhaaltje is naar gewoonte natuurlijk nogal wervend geschreven, maar dan zijn er altijd nog de metingen.

De gemeten zwartwaarden zijn erg mooi, helderheid is niet bijzonder t.o.v. de andere modellen (zeker niet de 50 cd/m2 in EBU mode), CMS is over de hele verzadigingsrange zo te zien misschien nog ietsje beter dan de VT modellen (blauw).

De scores zijn uiteindelijk gelijk aan die van de VT65 (hoewel de 3D glasses er opeens weer een tikje bij hebben gekregen :P). Alleen het geluid is een stapje minder, maar dat was te verwachten. Bij de VT65 hebben ze dit jaar extra moeite gedaan voor het geluid, met als gevolg bredere zijkanten.

We zouden het natuurlijk eerst in het echt moeten zien, maar op basis van het verhaaltje zie ik weinig reden om het dubbele neer te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Het dimmen/uitzetten van de powerled vind ik wel degelijk een reden om er 4000 euro voor te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:48:
Klopt, 1 vierkante centimeter zwart isotape is echt not done. :P
Ja maar het paneel is nu zó zwart dat je nooit meer kan weten of ie dan aan of uit staat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:42:
:o

Het verhaaltje is naar gewoonte natuurlijk nogal wervend geschreven, maar dan zijn er altijd nog de metingen.

De gemeten zwartwaarden zijn erg mooi, helderheid is niet bijzonder t.o.v. de andere modellen (zeker niet de 50 cd/m2 in EBU mode), CMS is over de hele verzadigingsrange zo te zien misschien nog ietsje beter dan de VT modellen (blauw).

De scores zijn uiteindelijk gelijk aan die van de VT65 (hoewel de 3D glasses er opeens weer een tikje bij hebben gekregen :P). Alleen het geluid is een stapje minder, maar dat was te verwachten. Bij de VT65 hebben ze dit jaar extra moeite gedaan voor het geluid, met als gevolg bredere zijkanten.

We zouden het natuurlijk eerst in het echt moeten zien, maar op basis van het verhaaltje zie ik weinig reden om het dubbele neer te tellen.
Ja, ik wacht nog even de review af van hdtest.co.uk. Die zijn vaak een stukje kritischer. Ik denk dat de metingen van de zwartwaarden wel iets zullen afwijken bij hdtvtest (die meet vaak lager). Ik heb zo'n gevoel dat alhoewel ze dezelfde hardware gebruiken david/vincent toch zorgvuldiger zijn.

Ik weet het unique selling point van de zt nog niet echt.. Zal het beeld dan zoveel minder noise bevatten? Ik heb gister een groot stuk van de kroning gekeken op mijn vt50 (gekalibreerd). En ik moet zeggen: het zag er echt goed uit. De NOS had z'n spullen goed voor elkaar. Mooi neutraal beeld. zulk soort uitzendingen zijn vaak wel een goede graadmeter naar mijn mening. Veel films en series gebruiken filters om bepaalde dingen te accentueren.

Eigenlijk zijn reclames vaak ook wel goed om de tv te boordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:52:
Eigenlijk zijn reclames vaak ook wel goed om de tv te boordelen :)
Het is inderdaad van de zotte hoe scherp en kleur-echt reclames vaak zijn in vergelijking met de gemiddelde oranje-hoofden series of programma's die je ervoor en erna ziet. Spatten vaak van het scherm, en erna zit je je weer kapot te ergeren aan die brakke f*cked up nepkleuren. Echt onbegrijpelijk zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
Klopt! Kroning was qua beeld echt genieten geblazen. Valt dan wel des te meer op hoe waardeloos de beeldkwalitiet van het acht uur-journaal is. Hoog tijd dat dat native HD wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door grmpf op 01-05-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:54:
[...]

Het is inderdaad van de zotte hoe scherp en kleur-echt reclames vaak zijn in vergelijking met de gemiddelde oranje-hoofden series of programma's die je ervoor en erna ziet. Spatten vaak van het scherm, en erna zit je je weer kapot te ergeren aan die brakke f*cked up nepkleuren. Echt onbegrijpelijk zoiets.
Ik heb gister ook eens goed gekeken naar het verschil tussen thx en professional mode (ook overdag even). Alhoewel mijn thx echt wel bijna perfect is is en een veel beter contrast heeft, is professional mode ook echt fijn hoor. Echt mooi schoon beeld met heel veel diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:56:
Ik heb gister ook eens goed gekeken naar het verschil tussen thx en professional mode (ook overdag even). Alhoewel mijn thx echt wel bijna perfect is is en een veel beter contrast heeft, is professional mode ook echt fijn hoor. Echt mooi schoon beeld met heel veel diepte.
Er is met de Pro-modes uiteraard wel te leven. Je moet ook wel :P Maar het had gewoon helaas beter gekúnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Vandaar de ZT wellicht al heb ik m'n twijfels of dit de ultieme tv is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:18:
Vandaar de ZT wellicht al heb ik m'n twijfels of dit de ultieme tv is.
De VT en GT hebben de problemen van 2012 al neit meer. Ik denk dat je met een vt65 een vergelijkbaar beeld krijgt. (mbt contrast), de vbi, ir doe ik geen uitspraken over.

Misschien dat het studiomasterpanel wel betere uniformiteit heeft over de lange termijn. Dat mag ik toch wel verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 01-05-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:58
Heeft er iemand misschien ervaring met het verschil tussen de ST50 en de ST60 (op het feit dat de ST60 brillen er bij heeft zitten na)?
Ik zit te twijfelen tussen een 50ST60 en een 55ST50. Ze kosten allebei ongeveer evenveel en was al van plan om oplaadbare brillen te kopen want mijn focus voor de tv ligt vooral op 3D. Helaas geeft geen review echt duidelijk een verschil aan op een paar calibratie opties na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JorisTheWise schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:42:
Heeft er iemand misschien ervaring met het verschil tussen de ST50 en de ST60 (op het feit dat de ST60 brillen er bij heeft zitten na)?
Ik zit te twijfelen tussen een 50ST60 en een 55ST50. Ze kosten allebei ongeveer evenveel en was al van plan om oplaadbare brillen te kopen want mijn focus voor de tv ligt vooral op 3D. Helaas geeft geen review echt duidelijk een verschil aan op een paar calibratie opties na.
En dat is ook het enige verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
e-care komt vrijdag op de koffie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Adlermann schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:20:
[...]

De VT en GT hebben de problemen van 2012 al neit meer. Ik denk dat je met een vt65 een vergelijkbaar beeld krijgt.

Misschien dat het studiomasterpanel wel betere uniformiteit heeft over de lange termijn. Dat mag ik toch wel verwachten.
Voor dat geld zeker weten. Ben benieuwd hoe lang en in welke hoeveelheden deze geproduceerd gaan worden. Aangezien het blijkbaar complex en kostbaar is kan de prijs nog wel eens lang hoog blijven en daarnaast ook moeilijk te leveren. Kan me voorstellen dat men dit toestel niet in grote aantallen op voorraad wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SanduTje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:30:
[...]
Aangezien het blijkbaar complex en kostbaar is kan de prijs nog wel eens lang hoog blijven en daarnaast ook moeilijk te leveren.
Dat kan allemaal uiteraard ook gewoon kunstmatig zijn... Zal me weinig verbazen ook eigenlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 01-05-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:30:
[...]

Voor dat geld zeker weten. Ben benieuwd hoe lang en in welke hoeveelheden deze geproduceerd gaan worden. Aangezien het blijkbaar complex en kostbaar is kan de prijs nog wel eens lang hoog blijven en daarnaast ook moeilijk te leveren. Kan me voorstellen dat men dit toestel niet in grote aantallen op voorraad wil hebben.
Ik vermoed dat het studiomaster panel volgend jaar gewoon in de VT zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Zou me idd ook niets verbazen om zo bij potentiële kopers de aanschafprijs te rechtvaardigen. Als je dat er voor uit geeft wil je op z'n minst toch wel het idee hebben dat er bloed, zweet en tranen in het toestel zijn gestopt en dat Panasonic medewerkers slapeloze nachten hebben gehad om jouw toestel tot in perfectie in elkaar te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Net mijn samsung brillen ontvangen voor mn UT50. Net heel even getest, en het flikkeren viel me wel op. Hopelijk went dat nog... Vanavond maar eens Jurassic Park kijken :)

edit: Even een letter weggehaald Mijn excuus is dat ik net 1/3 van mijn leven in het buitenland heb gewoond, en Nederlands was al nooit mijn sterktste kant

[ Voor 33% gewijzigd door Basekid op 01-05-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Basekid schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:05:
Net mijn samsung brillen ontvangen voor mn UT50. Net heel even getest, en het flikkeren viel me wel op. Hopelijk wendt dat nog... Vanavond maar eens Jurassic Park kijken :)
Overdag blijft dat opvallen en nee dat went overdag nooit :) (in de avonduren valt het minder op)

[offtopic]

Hallo he, hoe kun je went met DT schrijven.. Er zit niet eens een D in het woord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Hoe je het ook wendt of keert :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisTheWise schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:42:
Even opletten: bij de ST60 wordt slechts één 3D bril geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Laatst online: 10-10 21:22
En het schijnt zo te zijn dat de inputlag van de st60 stukken hoger is dan de st50 dus voor gaming is de nieuwe st60 minder geschikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort bericht over de ST60 met betrekking tot retentie.

Gisteren behoorlijk lang (TV heeft uren aan gestaan) naar Ned1 gekeken. Zowel logo Ned1 als NOS links- en rechtsboven prominent in beeld. 's Avonds maar eens van zender gewisseld, maar er was niets te zien van beide logo's.

TV is pas 2 weken oud en ik heb geen idee of retentie pas in een later stadium voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Adlermann schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 08:26:
[...]

Zie je het erg in normale content? Zo nee, dan zou ik er geen probleem van maken, want elke vervanger gaat ook wel zoiets krijgen.

Want als je had opgelet in dit topic heeft elk toestel wel DSE in bepaalde mate. Is het niet ootb dan later wel. Dit zit gewoon in deze schermen.
Nu ik wat filpmjes zit te bekijken merk ik er eigenlijk nauwelijks iets van. Die DSE die ik meende te zien met tv kijken zat toch in de bron (analoog 7(8)7). Denk dat ik het maar even moet aan zien, hopelijk trekt die paarse vlek ook wat weg zoals bij Cap.
Maar als ik de schuifbalk draai dan ziet het scherm er wel uit alsof het vies is. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:50:
Kort bericht over de ST60 met betrekking tot retentie.

Gisteren behoorlijk lang (TV heeft uren aan gestaan) naar Ned1 gekeken. Zowel logo Ned1 als NOS links- en rechtsboven prominent in beeld. 's Avonds maar eens van zender gewisseld, maar er was niets te zien van beide logo's.

TV is pas 2 weken oud en ik heb geen idee of retentie pas in een later stadium voorkomt.
laat het scherm gewoon veel aanstaan op zenders zonder logo(bbc), zodat ie zo snel mogelijk uit de erg gevoelige periode is(eerste 200 a 300 uur)

En wat je ziet er normaal, dat is retentie, dat heeft elke plasma wel.
En het begin zijn ze het gevoeligst, ik zie die burn in berichten ook vooral op fora met nieuwe schermen(logisch de tv's zijn net te koop), echter als je een plasma hebt gehad, dan weet je dat je in het begin erg voorzichtig ermee moet zijn.

En de kans op burn in is het grootst wanneer die nieuw is...
Dus wees gewoon extra voorzichtig in het begin

Dat was ook al met de Pioneer Kuro's zo(die heb ik gehad)ook die hadden er last van in het begin, echter als je er veel uren op draaide ging de retentie steeds sneller weg en was het scherm minder gevoelig voor inbranden,veel minder zelfs. En naar een paar honderd uur was ie bijna gewoon resistent voor retentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basshead91 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:24:
[...]

Nu ik wat filpmjes zit te bekijken merk ik er eigenlijk nauwelijks iets van. Die DSE die ik meende te zien met tv kijken zat toch in de bron (analoog 7(8)7). Denk dat ik het maar even moet aan zien, hopelijk trekt die paarse vlek ook wat weg zoals bij Cap.
Maar als ik de schuifbalk draai dan ziet het scherm er wel uit alsof het vies is. Is dat normaal?
Ja dat heb ik ook wel. Nogmaals, je gaat een tv toch niet beoordelen hoe hij eruit ziet als je een anti ir schuifbalk laat zien.

Is het in normale content niet aanwezig: dan is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

freaky35 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:21:
[...]

laat het scherm gewoon veel aanstaan op zenders zonder logo(bbc), zodat ie zo snel mogelijk uit de erg gevoelige periode is(eerste 200 a 300 uur)

En wat je ziet er normaal, dat is retentie, dat heeft elke plasma wel.
En het begin zijn ze het gevoeligst, ik zie die burn in berichten ook vooral op fora met nieuwe schermen(logisch de tv's zijn net te koop), echter als je een plasma hebt gehad, dan weet je dat je in het begin erg voorzichtig ermee moet zijn.

En de kans op burn in is het grootst wanneer die nieuw is...
Dus wees gewoon extra voorzichtig in het begin

Dat was ook al met de Pioneer Kuro's zo(die heb ik gehad)ook die hadden er last van in het begin, echter als je er veel uren op draaide ging de retentie steeds sneller weg en was het scherm minder gevoelig voor inbranden,veel minder zelfs. En naar een paar honderd uur was ie bijna gewoon resistent voor retentie...
Retentie kan juist ook erger worden na langer gebruik. Heb dat 2 maal meegemaakt helaas. Ongeveer rond de 1000 uur begon de ellende.

Je moer er gewoon een beetje geluk mee hebben. En ook niet onbelangrijk, hoe kritisch is je blik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Damm dat is wel erg @#$@,geluk is zeker nodig, maar 2 keer over toe, dat is wel erg zuur dan.

Maar dan heb je ook daadwerkelijk een defect panel dan, normaal moet het juist minder worden en gedurende een heel aantal uur ook zo blijven.

Zo ervaar ik het ook met mijn v20 tenminste zo en ook met de pioneers die ik gehad heb...
Ik mag hopen dan dat het bi de 60 serie ook zo werkt!

Anders houd ik mijn v20 wel,ook die heeft zijn problemen( fluctuerende brightness),maar erge retentie, blobs,DSE ect heeft ie gelukkig niet!

[ Voor 38% gewijzigd door freaky35 op 01-05-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wbtje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:58:
e-care komt vrijdag op de koffie!!!
Gecondoleerd

Ik had ook E-Care op de koffie (keurige monteur) maar kon het niet fixen, inmiddels wacht ik aanstaande Dinsdag 2 maanden op mijn creditatie.

Panasonic zegt het de 22ste van maart verwerkt te hebben maar de Winkel en de groothandel van de Winkel hebben het nog niet gezien.

Morgen 09:00 is me uitsluitsel belooft door de groothandel waar de winkel mijn TV heeft besteld.

Inmiddels is de 65VT50 zo goedkoop geworden (2300,-) dat dit wel goed zit icm de creditatie maar ik ben het wachten wel meer dan beu. Als het morgen weer een verhaaltje wordt (zoals al weken) dan gaat mijn rechtsbijstand adviseur het overnemen want dan kan het niet langer.

Wees dus voorbereid.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Donstil schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:44:
[...]

Gecondoleerd

Ik had ook E-Care op de koffie (keurige monteur) maar kon het niet fixen, inmiddels wacht ik aanstaande Dinsdag 2 maanden op mijn creditatie.

Panasonic zegt het de 22ste van maart verwerkt te hebben maar de Winkel en de groothandel van de Winkel hebben het nog niet gezien.

Morgen 09:00 is me uitsluitsel belooft door de groothandel waar de winkel mijn TV heeft besteld.

Inmiddels is de 65VT50 zo goedkoop geworden (2300,-) dat dit wel goed zit icm de creditatie maar ik ben het wachten wel meer dan beu. Als het morgen weer een verhaaltje wordt (zoals al weken) dan gaat mijn rechtsbijstand adviseur het overnemen want dan kan het niet langer.

Wees dus voorbereid.
Jeetje das niet niks!! Maar hoezo creditatie en niet gewoon een nieuwe tv?
Wat was jou probleem precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
wbtje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:59:
[...]

Jeetje das niet niks!! Maar hoezo creditatie en niet gewoon een nieuwe tv?
Wat was jou probleem precies ?
Ik had een 55VT50 welke Panasonic niet meer kon leveren, althans via E-care. Daarom de creditatie molen in gegaan.

Ik had een groene vlek aan de rechter kant, vlink groot ook nog. Ook was de bekende "plasma" buzz bij mij aan het eind ongeveer een factor 50 erger dan gebruikelijk.

Ik heb nu dus al bijna twee maanden alleen een beugel aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Donstil schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:21:
[...]

Ik had een 55VT50 welke Panasonic niet meer kon leveren, althans via E-care. Daarom de creditatie molen in gegaan.

Ik had een groene vlek aan de rechter kant, vlink groot ook nog. Ook was de bekende "plasma" buzz bij mij aan het eind ongeveer een factor 50 erger dan gebruikelijk.

Ik heb nu dus al bijna twee maanden alleen een beugel aan de muur.
Zo das minder man en de vt60 is geen optie?? Ik hoop dat er bij niet zo een gezeik is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
wbtje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:29:
[...]

Zo das minder man en de vt60 is geen optie?? Ik hoop dat er bij niet zo een gezeik is
De vt60 was toen nog niet beschikbaar helaas.
Daarom nu maar voor een 65vt50 gaan (of 65st60) als het geld ooit nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Is ook geen straf lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Donstil schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:36:
[...]

De vt60 was toen nog niet beschikbaar helaas.
Daarom nu maar voor een 65vt50 gaan (of 65st60) als het geld ooit nog komt.
ja ik vind het raar dat een bedrijf als panansonic zo met ze klanten omgaat terwijl ik hier ook een hoop positieve verhalen voorbij heb zien komen over e-care... ik snap ook niet waarom ze je zo lang laten wachten wat is hun argument daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou mijn ecare ervaring is ook wel (erg) positief.l maar het probleem in deze ligt bij die groothandel of Panasonic.

Of het geld is wel overgemaakt maar die groothandel heeft het over het hoofd gezien of bij Panasonic is wat fout gegaan. Geen idee maar het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Donstil schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:56:
Nou mijn ecare ervaring is ook wel (erg) positief.l maar het probleem in deze ligt bij die groothandel of Panasonic.

Of het geld is wel overgemaakt maar die groothandel heeft het over het hoofd gezien of bij Panasonic is wat fout gegaan. Geen idee maar het duurt.
Ik hoop echt voor je dat het snel is opgelost.... Ik neem dit zeker mee.. Hoe is het gegaan monteur kwam langs tv werdt kapot verklaart?? hoe werkt zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:40:
[...]

ja ik vind het raar dat een bedrijf als panansonic zo met ze klanten omgaat terwijl ik hier ook een hoop positieve verhalen voorbij heb zien komen over e-care... ik snap ook niet waarom ze je zo lang laten wachten wat is hun argument daarvoor?
In principe is natuurlijk Panasonic ook niet verantwoordelijk voor de afhandeling, maar de retailer. Die heeft de wettelijke verantwoordeljkheid om garantie te verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Adlermann schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:11:
[...]

In principe is natuurlijk Panasonic ook niet verantwoordelijk voor de afhandeling, maar de retailer. Die heeft de wettelijke verantwoordeljkheid om garantie te verlenen.
in dit geval de winkel waar de tv is gekocht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
wbtje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:01:
[...]

Ik hoop echt voor je dat het snel is opgelost.... Ik neem dit zeker mee.. Hoe is het gegaan monteur kwam langs tv werdt kapot verklaart?? hoe werkt zoiets?
Ja er komt een monteur, die breng verslag uit van het probleem en E-Care gaat dit dan overleggen met Panasonic.
Adlermann schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:11:
[...]

Absoluut waar, het probleem is echter dat er in de wet geen richtlijn staat hoe lang een garantie afhandeling mag duren. Er wordt geen strakke grens getrokken op bv 5 weken (om maar iets te noemen).

Daar door zal elke winkel zich toch achter de fabrikant schuilen omdat er ook in de richtlijnen staat dat je de winkel/fabrikant de kans moet geven het voor je op te lossen, loopt het uit de hand dan komt pas de wettelijke verantwoordelijkheid om de hoek kijken.

Daarom heb ik afgelopen vrijdag mijn juridisch adviseur maar even gebeld, deze vertelde me dat het allemaal te lang duurt naar zijn mening maar dat ik nog wel schriftelijk een ultimatum moet stellen. bv dat ze tot 15 mei de tijd hebben het probleem op te lossen en dat je anders een volledige terug draai van de koop eist. Gaan ze hier niet mee akkoord zal er een zaak opgestart moeten worden.

Echter zal niemand daar blij van worden, althans ik persoonlijk niet. Gaat dan nog wel wat langer duren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
ik vind het echt balen voor je waar had je tv gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Laatst online: 10-10 21:22
In het Duitse Audiovision tijdschrift heeft in een duel test tussen de vt60 en de sony led W900, de W900 nipt gewonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 19:35
jasper2603 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:36:
In het Duitse Audiovision tijdschrift heeft in een duel test tussen de vt60 en de sony led W900, de W900 nipt gewonnen!
Op welk vlak is de sony beter dan?
Hij delft wrs. het onderspit op kijkhoek, contrast, zwartwaardes, motion performance en zo kan je nog wel even doorgaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Welke test vergelijkt er ook een led met een plasma :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:35
Hoi medetweakers

Aiii, ik heb nu bijna een maand een nieuwe 65VT50 en heb dit dus ook al twee keer gehad. Soms blijft het geluid dan ook nog hangen en hoor je een hele irritante pieptoon (zelfs over de homecinema set). Ik twijfel of dit aan de tv ligt of aan de receiver. Het is wel precies zoals je beschrijft: een soort testbeeld met heel veel gekleurde blokjes. Het lijkt ook een beetje op gescrambled beeld zoals je dat vroeger zag bij zenders die je niet kon bekijken (canal+ enzo).

Ligt dit aan de tv? Zijn er mensen waarbij dit gerepareerd was of is de enige oplossing een vervanging?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Bever! schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 00:03:
[...]

Op welk vlak is de sony beter dan?
Hij delft wrs. het onderspit op kijkhoek, contrast, zwartwaardes, motion performance en zo kan je nog wel even doorgaan..
Ja maar zuinig!!!

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Pagina: 1 ... 86 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.