Acties:
  • 0 Henk 'm!
Basekid schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:17:
Hebben mensen ervaring met het upscaling van 2D naar 3D met de UT50? Zit er aan te denken wat brillen te kopen, maar weet niet of dat het waard is.

Native 3d heb ik even geen toegang tot, want mij htpc heeft geen HDMI 1.4 :(
Daarvoor zou ik het niet doen (alleen de conversie). Maar je hebt geen hdmi1.4 nodig voor side by side 3d.

Je kan gewoon native 3d kijken (alleen lagere resolutie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Adlermann schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:58:
[...]

Beide tv's zijn prima.

vt50:

+design
+thx mode (ootb accuracy)
+filter
+4 hdmi poorten
+usb recording
-minder contrast in professional mode

st60:
+beter contrast
+- true cinema ootb misschien iets minde dan thx volens de reviews. Echter zie ik dat niet zo bij zelf meten.
-processing lag
-design
Moet ik onder processing lag verstaan dat hij beeldwijzigingen niet snel genoeg kan verwerken en daardoor het beeld wat blurry wordt als je bijvoorbeeld een shooter gaat spelen?

Hebben ze beide vergelijkbare zwartwaardes of zit daar nog verschil tussen? Qua contrast hoe merkbaar is dat. Of kan de ST60 een stuk beter met omgevingslicht omgaan.

Hoop vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r0p schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:32:
[...]

Moet ik onder processing lag verstaan dat hij beeldwijzigingen niet snel genoeg kan verwerken en daardoor het beeld wat blurry wordt als je bijvoorbeeld een shooter gaat spelen?

Hebben ze beide vergelijkbare zwartwaardes of zit daar nog verschil tussen? Qua contrast hoe merkbaar is dat. Of kan de ST60 een stuk beter met omgevingslicht omgaan.

Hoop vragen :)
Nee het wordt niet blurry, alleen het duurt gewoon even voordat het beeld op tv aan de werkelijkheid voldoet. Dus de reactie zie je wat later. je kan het beste vergelijken als volgende. Ik heb 1 dvd-speler. Die sluit ik tegelijkertijd aan op de vt50 en de st60. Als ik een dvd ga afspelen, dan loopt het beeld op de st60 iets achter.

st60 heeft betere zwart-waarden, echter ga je niet kalibreren en gebruik je thx mode van de vt50 dan ga jij dat niet zien.

St60 is slechter (minder goed) in omgevingslicht dan de vt50 doordat de vt50 een beter filter heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Adlermann schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:29:
[...]

Daarvoor zou ik het niet doen (alleen de conversie). Maar je hebt geen hdmi1.4 nodig voor side by side 3d.

Je kan gewoon native 3d kijken (alleen lagere resolutie).
Oh wist ik niet! Zal eens een native 3d film binnenhalen en kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p

r0p

Ok bedankt dat is dan ook weer duidelijk. Neig iets meer naar de VT50

Als jij zou mogen/moeten kiezen. Voor welk model zou je dan zelf gaan. De VT50 of de ST60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r0p schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:04:
Ok bedankt dat is dan ook weer duidelijk. Neig iets meer naar de VT50

Als jij zou mogen/moeten kiezen. Voor welk model zou je dan zelf gaan. De VT50 of de ST60.
Ik heb nu een vt50 en die zal ik zeker niet upgraden voor een st60. Zelfs niet voor een vt60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7561337/tweakers/verkleind/IMAG0004.jpg

de VT50 staat na 2 weken weer op z'n plek (een nieuwe welliswaar) Het blijft een prachtig toestel. De VT60 heeft een nieuw baasje gevonden en het restant gaat richting een HTPC oid.

[ Voor 18% gewijzigd door san.okk op 25-04-2013 21:09 . Reden: plaatje aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Help!!!! schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:49:
Ik had een 42PZ85 en ben naar een 50ST50 gegaan. Niet dat de oude slecht was maar het is wel degelijk een forse stap vooruit. Ben erg blij mee.
fijn te weten, hier hangt ook nog een 42PZ85 aan de muur en de bedoeling is dat deze binnenkort plek moet maken voor een VT60.

mijn insteek voor vervanging is niet dat deze tv slecht is, maar ik wil graag een groter model, als de beeldkwaliteit daarmee ook nog eens vooruit gaat is dat een win/win situatie.
ik kan namelijk nog steeds genieten van m'n plasma als ik die vergelijk met mensen die een LCD paneel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Adlermann schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:08:
[...]

Ik heb nu een vt50 en die zal ik zeker niet upgraden voor een st60. Zelfs niet voor een vt60.
Er is er inderdaad maar één waarvoor ik mijn VT50 zal upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zo vandaag een hele lastige st50 gekalibreerd. Kreeg je op de metingen perfect tussen ire 30 en 100 eigenlijk, maar wat een ontzettend lelijke roodzweem op near black. nog nooit zo erg gezien eigenlijk.

Maar een afweging gemaakt en wat meer fouten geintroduceerd in de rest (op het oog goed gezet). Nog steeds wel een aardig resultaat.

Naja nog steeds een super vooruitgang van wat het was. Ook ene mooi voorbeeld van settings overnemen werkt contraproductief. Al mijn aanpassingen waren compleet de andere kant op :)

En nu snel wat bier in de vriezer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 25-04-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

shameete schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:54:
[...]

fijn te weten, hier hangt ook nog een 42PZ85 aan de muur en de bedoeling is dat deze binnenkort plek moet maken voor een VT60.

mijn insteek voor vervanging is niet dat deze tv slecht is, maar ik wil graag een groter model, als de beeldkwaliteit daarmee ook nog eens vooruit gaat is dat een win/win situatie.
ik kan namelijk nog steeds genieten van m'n plasma als ik die vergelijk met mensen die een LCD paneel hebben.
Groter was voor mij ook een belangrijke reden. Veel films zijn uitgesneden en zijn op een 42" voor mij wat aan de kleine kant. In die paar jaar (pz85, 10,20,30,50,60) zijn ze echt wel stukken vooruit gegaan, ook qua uiterlijk, energieverbruik en gebruiksgemak.

Op een grotere tv vallen kleine fouten wel meer op. In eerste instantie vond ik bijv de "motion/ghosting" iets minder en zag ik ook meer flikkering. Echter na verloop van tijd zie je veel (kleine) dingen amper meer en de oude TV had ook diverse beeldfouten. We hebben vaak de neiging extreem kritisch te zijn. Op het onredelijke af. :P

Wat ik ook top vind vd nieuwe tv is dat hij MKV's goed afspeelt via de USB poort. Heb een snelle USB stick, dat werkt erg goed. Beeld is een plaatje bij een bluray(rip). Zit nog regelmatig te genieten hoe fantastisch mooi dingen (menselijke gezichten bijv.) er uitzien. Dat lukte die oude TV echt niet zo goed.
En dan heb ik niks laten calibreren, alleen op het oog kleine dingen aangepast in de settings. (THX cinema, meeste beeld verbetereraars uit of minimaal, gamma op 2.4, contrast staat nu op 38 en paar andere dingen heel klein beetje omhoog)

Prijs kwaliteit verhouding vd ST50/60 is imo echt erg goed.

ps: Zou inmiddels wel een 55" aandurven op nog geen 3m afstand.

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 25-04-2013 22:31 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Adlermann schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:52:
zo vandaag een hele lastige st50 gekalibreerd. Kreeg je op de metingen perfect tussen ire 30 en 100 eigenlijk, maar wat een ontzettend lelijke roodzweem op near black. nog nooit zo erg gezien eigenlijk.

Maar een afweging gemaakt en wat meer fouten geintroduceerd in de rest (op het oog goed gezet). Nog steeds wel een aardig resultaat.

Naja nog steeds een super vooruitgang van wat het was. Ook ene mooi voorbeeld van settings overnemen werkt contraproductief. Al mijn aanpassingen waren compleet de andere kant op :)

En nu snel wat bier in de vriezer :)
Past er nog meer bier in die vriezer van je? :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Vraag voor de mensen die de plasma ophangen (zoals t heurt... ;))

Gisteravond geprobeerd mijn 65st50 op te hangen (woonkamer is eindelijk zover klaar dat het kan). Maar omdat het trekken van alle bekabeling door de muren heen en het testen van de tv met de nieuwe bekabeling (voordat ik hem ophang) meer tijd in beslag nam dan gedacht gaan we hem vanavond pas ophangen. Ik gebruik gewoon een standaard Vogels-steun, zonder flexibiliteit etc. Gewoon strak tegen de muur.

De vraag: er zitten spacers bij de Vogels steun. Kunt per bout maximaal 3 spacers er tussen zetten, 2 kleinere en 1 grotere. Ik heb ze er nu alle 3 tussen, wat ongeveer 3 a 4 cm scheelt. In de handleiding van de ST50 staat dat deze minimaal 7 cm v/d muur moet (ivm warmteafgifte). Maar ik zie hier ook diverse plasma's die toch een stukje dichter op de muur zitten. Heeft iemand eerder met dit dilemma geworsteld. Dichter op de muur is natuurlijk mooier.

Ook kan ik mij herinneren dat mijn oude 42PV70 plasma wat warmteplekken op de muur veroorzaakte. Ik doel dan op vlekken veroorzaakt door de hoeveelheid warmte die de plasma afgeeft. De muur waar de tv aanhangt is een lichte grijs/blauwige kleur. Relatief licht.

Overigens: vader en moeder waren even op bezoek en hun ogen vielen bijna uit hun kassen toen ik even Avatar in 1080p liet zien. Mooi dat die oudjes het ook kunnen waarderen, ondanks de 'wat is ie groot he'-commentaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Help!!!! schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:49:
Ik had een 42PZ85 en ben naar een 50ST50 gegaan. Niet dat de oude slecht was maar het is wel degelijk een forse stap vooruit. Ben erg blij mee.
Kom je even met mijn vrouw spreken?
Ik heb ook nog een 42PZ85 staan maar wil o zo graag naar een 55VT60. Alleen vind mijn vrouw het te duur (heeft ze ook wel een punt, alleen koop ik natuurlijk niet jaarlijks nieuwe kleedjes >:) )

Ik heb denk ik maar 1 probleem. In de nieuwe woning zit een mooie kabelgoot klaar maar volgens mij komt die te hoog. Mss dan toch maar een 65 inch?

Grrr, wou vorig jaar al kopen en hapt die vt60 nog feller richting achterzak.
shameete schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:54:
[...]

Ik geniet nog steeds van mijn PZ85, en hij komt dan ook op de slaapkamer als ik groen licht krijg van mijn baas thuis. (Een bijkomend argument om de vrouw te overtuigen)
Wat ik nu nog steeds grappig vind is dat bepaalde mensen klagen over de onnatuurlijke kleuren van mijn beeld. Het is allemaal wat minder kleurrijk! Als je dan bij hun thuis komt dan zie je dat er steeds teveel rood of groen aanwezig is.... zou zie je maar dat alles voor interpretatie vatbaar is :)

[ Voor 41% gewijzigd door Ekfad op 26-04-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bramberk15: die plekken op de muur lijkt me niet erg, je ziet ze toch niet want de tv hangt ervoor. :) Ik heb hier ST50's en nu de VT50 zo strak mogelijk tegen de muur gehangen, dat wil zeggen dat het meest uitstekende deel, de powerconnector, net tegen de muur zit (klemmetje er zelfs afgehaald, dat scheelt weer diepte :P). De afstand is dan zodanig dat je nog net met je hand achter de tv kan. Verder geen problemen gehad met de warmte, thermometer bovenop de achterkant gelegd en het werd niet warmer dan zo'n 38 graden. Ik vind het wel prima. Het kan natuurlijk wel zijn dat een 65 inch iets heter wordt dan een 50 inch...

@san.okk: leuk vergelijken zo, de VT50 en 60 op dezelfde plek. Dat geeft een goeie indruk. Vind jij de VT50 ook wat strakker ogen? Alleen het beeld van de VT60 is waarschijnlijk toch een stukkie beter hè. Hoewel ik niet de indruk had dat jij echt verschil zag. :P De kleur van het schermfilter lijkt trouwens ook anders: blauwig vs groenig. Klopt dat of is dat de foto?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10157455/VT50.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10157455/VT60.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 26-04-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dat de VT60 wat hoger op z'n pootjes staat vind ik niet zo mooi, dan vind ik de VT50 strakker in dat opzicht.
Help!!!! schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:23:
[...]

ps: Zou inmiddels wel een 55" aandurven op nog geen 3m afstand.
ik zit dadelijk met een 65" op ± 3,5 meter afstand. O-)
Ik geniet nog steeds van mijn PZ85, en hij komt dan ook op de slaapkamer als ik groen licht krijg van mijn baas thuis.
ik durf dat niet goed aan, ik heb namelijk geen goeie plek voor het apparaat om stevig op te hangen/neer te zetten, veel te bang dat er iemand tegenaan stoot.
dus gaat ie naar m'n schoonouders :)

[ Voor 8% gewijzigd door Shanquish op 26-04-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de 65ST60 een week in huis en bevalt zeer goed. Getwijfeld tussen 55VT50 en 65ST60. Uiteindelijk toch voor het formaat gekozen :)

Ik hoor veel mensen "klagen" over het design van de ST60. Snap eerlijk gezegd niet wat er mis mee is. Het aanzicht van dee piano-black met chroom-kleurige plastic rand valt enorm mee. Totale breedte van de rand is 2.5cm en vind ik zeker niet storend.

Momenteel gebruik ik nog de standaard af-fabriek instellingen en hierbij is het beeld prima. Zwart is inderdaad echt zwart en bij donker beeld is de grens tussen beeld en rand nauwelijks waarneembaar.

Dit is mijn eerste 3D TV, dus ik heb geen referentie, maar vind de 3D kwaliteit behoorlijk goed. Ondanks dat ik zo'n ruim 5 meter van de TV zit, is het 3D kwaliteit nog steeds goed. Natuurlijk wel jammer dat er maar 1 bril bij de ST60 wordt geleverd. Wat mij betreft hadden ze de touch-pen achterwege mogen laten en daarvoor in de plaats een 2de bril erbij mogen doen.

Ik ben geen hardcore-gamer, maar speel slechts paar uurtjes per week op de X360. Beeldkwaliteit vind ik gewoon goed. Als recreant-gamer merk ik geen vertragingen ofzo.

De interne mediaplayer is inderdaad beperkt, maar ja, dat is ergens toch wel te verwachten. Leuk voor foto's en MP3, maar speelt bijv. geen ISO's af. Bij video met ingebakken ondertiteling ontbreken de subs. Heb er dus toch maar een Mede8er 600X3D op aangesloten.

Over de geluidskwaliteit kan ik niks zeggen, omdat geluid via receiver gaat.

Hierbij 2 foto's (gemaakt met telefoon dus geen goede kwaliteit)
En kabels worden dit weekend netjes weggewerkt :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8272619/WP_000307a.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8272619/WP_000309b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er keurig uit toch? Lekker grote plaat. :) Alleen hoe hoog heb jij je tv wel niet hangen? Het lijkt wel minimaal een meter vanaf de onderkant.

Er is inderdaad weinig mis met de ST60, de breedte van de rand stoort me helemaal niet. Ik vind hem ongeveer net zo mooi als de gun-metal ST50. Die nogal dikke chromen rand is niet mijn smaak, maar ja, iets dergelijks zit ook op mijn VT50. Wat leuk is aan de VT serie is dat ie geen rand heeft waar stof/troep op komt omdat er een glasplaat voor zit. Dat toont wel mooi.

Correctie: het wordt vaak gezegd, maar zwart is dus niet echt zwart. Zoals bij elke tv zie je immers in het donker met een (vrijwel) volledig zwart scherm toch het beeld iets oplichten t.o.v. de rand. Zwart is wel heel heel veel beter dan bij 99,9% van de LCD tv's en ook de meeste plasma's. (Als je hem in dynamic mode zet is ie trouwens wel echt zwart bij een volledig zwart scherm: dan past ie dezelfde truuk toe als LCD tv's: het scherm wordt gewoon uitgezet. Misleidend truukje. ;))

PS Wat zijn bij jou de standaard instellingen? Beeldmodus normaal, kleurtemperatuur koel? Scherpte 5? Eco modus aan? Etc etc. Zo was het bij de 50 series. En dat is nogal niet mooi. Kan me nauwelijks voorstellen dat het beeld echt goed is zonder aanpassingen. Maar als jij van een LCD tv komt dan vind je het al snel mooi. :Y

En de interne mediaplayer is misschien beperkt in die zin dat ISO niet ondersteunt wordt en ook niet in alle situaties ondertitels werken (kan wel werken met behulp van Serviio trouwens), maar bij de formaten die ie wel odnersteunt doet ie het gewoon goed en is de bediening sneller dan enig andere mediaspeler die ik ben tegengekomen. In die zin is ie best prima.

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 26-04-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Apart dat de VT50 er beter uitziet dan de VT60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Cap schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:27:

@san.okk: leuk vergelijken zo, de VT50 en 60 op dezelfde plek. Dat geeft een goeie indruk. Vind jij de VT50 ook wat strakker ogen? Alleen het beeld van de VT60 is waarschijnlijk toch een stukkie beter hè. Hoewel ik niet de indruk had dat jij echt verschil zag. :P De kleur van het schermfilter lijkt trouwens ook anders: blauwig vs groenig. Klopt dat of is dat de foto?
klopt. Ik moest ook weer even wennen maar persoonlijk vindt ik het ontwerp van de VT50 mooier (speaker i.p.v. plexiglas rand onderin, zijkanten mooi smal..) en het beeld van de VT60 inderdaad wel een fractie beter. Ik heb de VT60 maar kort in huis gehad en dus lastig om een eerlijke vergelijking te maken.

Denk de foto.. De bovenste is met de HTC One gemaakt en de onderste met mn spiegelreflex..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig zeg, ik zou toch zeggen dat het uiterlijk van het scherm van de VT50 gefotografeerd met de HTC One dichter bij de werkelijkheid komt dan die van de VT60 met een spiegelreflex.... maar goed de hoek van fotograferen is ook anders en misschien heeft een flits ergens roet in het eten gegooid. :P Die VT60 ziet er wat tint betreft meer uit als een ST50 scherm dat uit staat.

@D-TECH: vind jij dat of vind je het apart dat wij dat vinden? :) Kwestie van smaak natuurlijk. Op basis van de foto vind ik de VT50 mooier, ook omdat de zijkanten van de VT60 ff wat lomper zijn uitgevallen door de nieuwe side speakers. Komt ook door de voet, die van de VT50 is meer mijn smaak

PS. Maar als iemand me een VT60 aanbiedt in ruil voor mijn VT50 doe ik het meteen hoor. Al was het alleen maar om weer ff lekker te kunnen pielen en kalibreren. :P Maar de VT50 houden is geen straf, tot nu toe is het hoe langer ik de VT50 heb, des te meer tevreden ik erover ben.

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 26-04-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ook gewoon een kwestie van smaak, de poot van een VT60 vind ik zoals gezegd te hoog, echter hang ik de tv op dus doet dat voor mij niet ter zake..

wat ook nog meespeelt: ik ben zelf altijd erg gecharmeerd van een hele dunne bezel, echter als de muur erachter druk is (behang met patroontjes bijv :X ) dan vind ik een dunne bezel juist weer storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:40:
Ziet er keurig uit toch? Lekker grote plaat. :) Alleen hoe hoog heb jij je tv wel niet hangen? Het lijkt wel minimaal een meter vanaf de onderkant.
95cm om precies te zijn :)
Ik wilde persé alle componenten eronder hebben. Doordat ik zo'n 5 meten van de tv zit, kijkt het erg prettig.

Standaardwaardes:
Beeld instelling: Normaal
Kontrast: 57
Helderheid: 0
Kleur: 50
Tint: 0
Scherpte: 50
Warmte kleur: normaal
Levendige kleuren: Aan
Omgevings sensor: Aan
Ruis reductie: Auto
MPEG Ruis Reductie: Auto
Intelligent Frame Creation: Maximum

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:50:
Grappig zeg, ik zou toch zeggen dat het uiterlijk van het scherm van de VT50 gefotografeerd met de HTC One dichter bij de werkelijkheid komt dan die van de VT60 met een spiegelreflex.... maar goed de hoek van fotograferen is ook anders en misschien heeft een flits ergens roet in het eten gegooid. :P Die VT60 ziet er wat tint betreft meer uit als een ST50 scherm dat uit staat.

@D-TECH: vind jij dat of vind je het apart dat wij dat vinden? :) Kwestie van smaak natuurlijk. Op basis van de foto vind ik de VT50 mooier, ook omdat de zijkanten van de VT60 ff wat lomper zijn uitgevallen door de nieuwe side speakers. Komt ook door de voet, die van de VT50 is meer mijn smaak

PS. Maar als iemand me een VT60 aanbiedt in ruil voor mijn VT50 doe ik het meteen hoor. Al was het alleen maar om weer ff lekker te kunnen pielen en kalibreren. :P Maar de VT50 houden is geen straf, tot nu toe is het hoe langer ik de VT50 heb, des te meer tevreden ik erover ben.
Ja ik ben ook heel tevreden iver mijn vt50. ik heb nu wel aardig wat tvs gezien en ditmis toch wel weer een verademing alsmikmweer thuis tv kan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:09:
[...]

Standaardwaardes:
Beeld instelling: Normaal
Kontrast: 57
Helderheid: 0
Kleur: 50
Tint: 0
Scherpte: 50
Warmte kleur: normaal
Levendige kleuren: Aan
Omgevings sensor: Aan
Ruis reductie: Auto
MPEG Ruis Reductie: Auto
Intelligent Frame Creation: Maximum
Allereerst: de schaal/range van de instellingen is bij de 60 serie voor sommige settings anders dan bij de vorige series. Ik neem aan contast, helderheid, kleur etc van 0-100 (was bij voorheen 0-60). Verder: sommige settings zijn niet in alle beeldmodi (normaal, True Cinema, etc) beschikbaar, en sommige settings vind je niet op de ST60 maar wel op de GT en VT60.

- Scherpte: ook van 0-100 neem ik aan (was 0-10). Als ik jou was zou ik die helemaal terugzetten op 0 of maximaal op 30 zetten. Daarboven krijg je alleen maar last van edge sharpening in de fijnere details, waardoor het beeld harder ("scherper") oogt maar het juist detail verliest (en dus eigenlijk onscherper is).
- Warmte kleuren: dit is een van de belangrijkste settings, om op de beoogde D65 temperatuur uit te komen waarmee video/film geschoten is zet je deze op warm. Niet op normaal dus, want dat is niet normaal :), en al helemaal niet op koel. :)
- Levendige kleuren: wat mij betreft uit, dat verstoort alleen maar de balans van de kleurverzadiging.
- Kleuren remasteren: zelfde verhaal, uit
- Kleurengamma: Rec.709 (zit wsch. niet op de ST60?)
- Omgevingssensor uit!, dit vernaggelt alleen maar je contrast, zeker als je 's avonds zit te kijken. De omgevingssensor schroeft bij daglicht het contrast te ver op (whitecrush) en 's avonds het contrast te ver terug (vaal beeld). Pas zelf het contrast aan aan je omgevingslicht, of beter nog, gebruik bijv. de normaalstand voor overdag kijken (met bijv. contrast 60-70) en de THX cinema stand voor 's avonds kijken (met contrast bijv. 55-60).
- MPEG Ruis reductie: uit, ik neem aan dat je gewoon ruisarme bronnen kijkt dus dan doet deze vorm van ruisreductie meer kwaad dan goed (o.a. verlies van detail/scherpte).
- Intelligent frame creation: kwestie van smaak. Houd je van panshots soepel als boter met behoud van detail, dan laat je deze op max staan. Houd je van de "filmlook" van 24p materiaal, waarbij elke pan vergezeld gaat de schokjes die kenmerkend zijn voor 24p materiaal, dan zet je deze setting uit of op minimaal.

Als je de boel zo instelt lijkt het beeld in eerste instantie misschien wat "geler" en softer, maar daar wen je heel snel aan, en je wordt beloond met natuurlijkere tinten (huidskleuren!, grijstinten) en juist meer detail. *O*

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 26-04-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Kan iemand al wat melden over de mate van retentie bij de 60-serie? Aangezien dat bij de 50 nogal eens een probleem kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een week kan je over retentie nog weinig zeggen. Binnen afzienbare tijd zullen de retentie verhalen al dan niet opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Laatst online: 14:38
SanduTje schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:23:
Kan iemand al wat melden over de mate van retentie bij de 60-serie? Aangezien dat bij de 50 nogal eens een probleem kon zijn.
Ben ik ook wel benieuwt naar:),ik heb nog een v20 . Ik ben sowieso benieuwt ook wat de 60 serie doet in vergelijking met die generatie tv's.

Is er iemand die van die generatie tv's afkomt(g20v20,vt20) en hoe groot vind die het verschil.Ik moet nog even op zoek naar een winkel waar ik een goed vergelijk kan maken,

Is er iemand die in de buurt van zwolle een goede winkel weet,waar deze plasma's op een goede manier te bekijken zijn,dus zonder al dat tl licht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:23:
Ik weet/vermoed vrijwel zeker dat het niet veel anders zal zijn dan bij de 50 serie. Retentie is de afgelopen jaren niet veel gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Ik zoek mij scheel naar een 55vt60... Nergens beschikbaar. Waar hebben jullie jullie exemplaar vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De VT60 is sowieso slecht tot niet beschikbaar, niet alleen de 55 inch. Degenen die hier op het forum posten over hun VT60 zijn mensen die deze onder garantie van Panasonic gekregen hebben i.v.m. een defecte VT50. Maar hier staat bij de voorraadstatus dat er enkele stuks beschikbaar zijn...

Overigens kan het verhaal dat de 60 serie perfect uniform zou zijn - geheel conform verwachting - ook weer in de prullenbak:

Have had my TX-P55ST60 a few days now and have been utterly impressed by the first impression picture quality. The high contrast and deep black levels really does add a 3D like apperance to quality HD broadcost.

...

Unfortunately it seems as my set suffers from what looks like vertical banding when I´m watching football. My first match was Wednesday´s CL semi between Dortmund and Real Madrid. It didn´t take long for me to notice 5-6 approx. 10 cm. wide vertical lines across the screen, which was more noticeable during fast panning. A quick Google indicates this appears to be the dreadful vertical banding?!

Nu is het wachten nog op de bekende retentieklachten, dan is ook dat weer bij het oude. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:42:
De VT60 is sowieso slecht tot niet beschikbaar, niet alleen de 55 inch. Degenen die hier op het forum posten over hun VT60 zijn mensen die deze onder garantie van Panasonic gekregen hebben i.v.m. een defecte VT50. Maar hier staat bij de voorraadstatus dat er enkele stuks beschikbaar zijn...

Overigens kan het verhaal dat de 60 serie perfect uniform zou zijn - geheel conform verwachting - ook weer in de prullenbak:

Have had my TX-P55ST60 a few days now and have been utterly impressed by the first impression picture quality. The high contrast and deep black levels really does add a 3D like apperance to quality HD broadcost.

...

Unfortunately it seems as my set suffers from what looks like vertical banding when I´m watching football. My first match was Wednesday´s CL semi between Dortmund and Real Madrid. It didn´t take long for me to notice 5-6 approx. 10 cm. wide vertical lines across the screen, which was more noticeable during fast panning. A quick Google indicates this appears to be the dreadful vertical banding?!

Nu is het wachten nog op de bekende retentieklachten, dan is ook dat weer bij het oude. :)
Ik had niet anders verwacht hoor. In essentie is het gewoon een vt50 met nuttige pro mode en iets beter zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad geheel conform verwachting. Er zijn op een paar gebieden natuurlijk weer kleine stappen vooruit gemaakt, maar het is zeker geen revolutie. De hype rond het nieuwe rode fosfor van de VT60 is ook al geruisloos weggeëbt. :P

Het wachten is op de ZT60: áls er al een grote stap gemaakt wordt dan zal die daarvoor verantwoordelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:47:
Inderdaad geheel conform verwachting. Er zijn op een paar gebieden natuurlijk weer kleine stappen vooruit gemaakt, maar het is zeker geen revolutie. De hype rond het nieuwe rode fosfor van de VT60 is ook al geruisloos weggeëbt. :P

Het wachten is op de ZT60: áls er al een grote stap gemaakt wordt dan zal die daarvoor verantwoordelijk zijn.
Voor dat geld verwacht ik in principe:

uniform beeld
Zwartwaarde zoals het nu is op de vt60. Met 0.003 cd/m2 ben ik zeker tevreden :)
helderheid in ansi contrast minimaal 120 cd/m2 voor nachtmodus
helderheid voor dagmodus minimaal 160 cd/m2 (op professional mode) met een goede overdag gamma (zegge 2.2)
full resolution 3d (dat is het nu niet!)
Minder DFC
Ingebouwde biertap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukesbury
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 23:45
Zat al sinds december 2012 te kijken/kwijlen naar/op de GT50 (aan 1299 euro)... maar was aan het wachten op de GT60.

Nu heb ik eerder deze week de TX-P42VT50 voor 699 euro gezien... voor die prijs leek ie mij een koopje en ik vermoed dat de 600 euro voor de upgrade naar de huidige versie niet echt te verantwoorden is. Vrijdag wordt ie geleverd. Hopelijk geen spijt van m'n keuze!

In alle geval 1000 stappen vooruit in vergelijking m'n huidige Loewe Nemos 32 beeldbuis tv! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dukesbury schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:14:
Zat al sinds december 2012 te kijken/kwijlen naar/op de GT50 (aan 1299 euro)... maar was aan het wachten op de GT60.

Nu heb ik eerder deze week de TX-P42VT50 voor 699 euro gezien... voor die prijs leek ie mij een koopje en ik vermoed dat de 600 euro voor de upgrade naar de huidige versie niet echt te verantwoorden is. Vrijdag wordt ie geleverd. Hopelijk geen spijt van m'n keuze!

In alle geval 1000 stappen vooruit in vergelijking m'n huidige Loewe Nemos 32 beeldbuis tv! :)
Ik dacht dat de vt50 niet in 42 inch was...

Ik weet niet welke tv je krijgt, maar zeker geen 42 inch vt50, want die bestaat niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 27-04-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Adlermann schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:28:
[...]

Ik weet niet welke tv je krijgt, maar zeker geen 42 inch vt50, want die bestaat niet :)
Officieel in NL is ie er mogelijk nooit geweest maar als model schijnt deze toch echt te bestaan, zegt Google

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 27-04-2013 15:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:42:
[...]

Officieel in NL is ie er mogelijk nooit geweest maar als model schijnt deze toch echt te bestaan, zegt Google
Dat is een vt20.

De vt20 en vt30 waren in 42". de vt50 niet.
En google zegt niets. Er staan alleen wat vage links :)

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 27-04-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

http://www.rgbdirect.co.u...a-TV/Panasonic/TXP42VT50B

Zegt ook niet veel maar mogelijk zijn ze in het buitenland wel beschikbaar geweest?

[ Voor 35% gewijzigd door hardware-lover op 27-04-2013 15:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik denk dat je gelijk hebt hoor. Mogelijk wel aangekondigd maar nooit in productie gekomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

na alle (meest) goede berichten hier gelezen te hebben over de VT 50 toch maar een 55VT50 besteld , zal wel eind van de week worden met al die rare dagen ertussen ...
Word mijn eerste 3D TV 8)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

Na lang twijfelen toch maar bij plasma gebleven ;)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Zul je zeker geen spijt van krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:01
als je een plasma alleen puur gebruikt voor het kijken van films en series vanaf blueray/dvd heb je dan ook kans op inbranden / retentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Laatst online: 15:06
Wel op retentie, niet op inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
oke dankjewel voor je antwoord..............

retentie trekt weer weg toch?

bedoel je dan retentie van de ondertiteling?

[ Voor 7% gewijzigd door joey82 op 27-04-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
joey82 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 23:05:
als je een plasma alleen puur gebruikt voor het kijken van films en series vanaf blueray/dvd heb je dan ook kans op inbranden / retentie?
Als je veel 2.35:1 content kijkt zal je sowieso na een tijdje de plek van de zwarte balken op een egaal scherm zien. Dit trekt nooit meer weg. Niet dat je het erg zal zien tijdens normale (16:9) content, maar het is er wel.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p

r0p

Vandaag wat inkoopprijzen gecheckt op het werk. Begon erg enthoustiast te worden over de 50VT50 alleen deze bleek niet zo voordelig met de inkoop. Verschilt per leverancier blijkbaar.

De St60 is goed betaalbaar. Ik twijfel nog over eventueel een GT60, echter zit deze wel aan mijn maximum budget en er net iets overheen. De GT60 kost me ongeveer 250 euro meer. Is het deze meerprijs waard ten opzichte van de ST60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r0p schreef op zondag 28 april 2013 @ 05:08:
Vandaag wat inkoopprijzen gecheckt op het werk. Begon erg enthoustiast te worden over de 50VT50 alleen deze bleek niet zo voordelig met de inkoop. Verschilt per leverancier blijkbaar.

De St60 is goed betaalbaar. Ik twijfel nog over eventueel een GT60, echter zit deze wel aan mijn maximum budget en er net iets overheen. De GT60 kost me ongeveer 250 euro meer. Is het deze meerprijs waard ten opzichte van de ST60?
Dit kun je alleen zelf bepalen. Maar als ik moest kiezen dan zou ik een gt/vt halen (vt) boven de st60. Er lijkt dit jaar flink wat verschil in het contrast te zitten.

Echter, de st60 is geen slechte tv! Alleen jij kunt deze keuze maken. En eerlijk gezegd, als je dit moet vragen dan ga je het ook niet zien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je wat functies / uiterlijk betreft niks aan de ST60 mist en je hebt hem nooit side by side met de GT60 gezien denk ik dat de kans klein is dat je minder van het beeld geniet bij de ST60 dan de GT60. :)

Als het wat budget betreft eigenlijk niet uitmaakt dan geef je dat extra geld uit, maar anders houd je het geld lekker in je zak voor wat anders...

PS joey is back. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 28-04-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Laatst online: 13:46
De GT60 is alleen voor gamen beter toch? Verder zit daar ook maar een 3d bril bij en 3 hdmi aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja 23 ms vs 47 ms lag voor de ST60. Of je koopt een VT50 of GT50, ook weinig lag. ST50 is nog het snelste met 16 ms lag. :)

PS de Europese ST60 heeft ook 3 HDMI inputs. En je krijgt er een touch pen bij, whoehoe! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Pas vanaf de vt serie krijg je 4 hdmi aansluitingen. Ik heb er nu 3 en zou graag 4 hdmi aansluitingen willen met het oog op de komst van de nieuwe ps4 dit jaar. ;) Twijfel nu tussen een 50gt60 en de oude 50vt50..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meeste mensen gebruiken een receiver en hebben dan dit probleem niet, alles gaat dan via de receiver. Dan heb je maar 2 HDMI aanslutingen nodig, eentje vrij om even snel wat in te pluggen blijft namelijk handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasper2603 schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:57:
Pas vanaf de vt serie krijg je 4 hdmi aansluitingen. Ik heb er nu 3 en zou graag 4 hdmi aansluitingen willen met het oog op de komst van de nieuwe ps4 dit jaar. ;) Twijfel nu tussen een 50gt60 en de oude 50vt50..
vt60 heeft ook maar 3 hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasper2603 schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:57:
Pas vanaf de vt serie krijg je 4 hdmi aansluitingen. Ik heb er nu 3 en zou graag 4 hdmi aansluitingen willen met het oog op de komst van de nieuwe ps4 dit jaar.[..]
Als je nu echt verlegen zit om HDMI poorten is er altijd nog een HDMI-switch. Zou in ieder geval mijn keus niet af laten hangen van het aantal HDMI-poorten/ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Zag dat de vt50 wel 4 hdmi aansluiting heeft, leek me wel handig. Mijn receiver Harman Kardon AVR 2550 heeft geen hdmi aansluitingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Misschien een stomme vraag maar ik kan nergens echt een bevestiging vinden. zijn er plasma TV's met gorilla glas naast die van LG ? Dus een panasonic of Samsung ?
Want de mijne is zojuist gesneuveld :(
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/922611_251395825006648_374166844_o.jpg
En nu heb ik de LG 50PA6500 gezien welke dit oa aan zou moeten kunnen
YouTube: Durability Test on 2012 LG Plasma TVs with Protective Skin Glasses

Maar de reviews spreken over last van image retention.
Mijn huidige was een Samsung PS50C550 welke er ook wel wat last van had maar niet echt heel storend als je maar geen htpc een paar uur aan liet staan ;)
Verder was ik tevreden met het beeld, geluid had ik wel opmerking over, die liep niet altijd synchroon met het beeld.
Probleem is vooral dat ik eigenlijk niet kleiner wil, maar ook geen budget voor een nieuwe TV heb (aanstaande bruiloft in september) Nou zag ik deze: pricewatch: Panasonic Viera TX-P50VT30 maar dat is modelletje van vorig jaar en TVaudio.nl zijn niet de meest betrouwbare zaak gebleken. Helaas zijn ze op zondag niet bereikbaar (ondanks de koopzondag in breda waar hij nog op voorraad zou staan) want ik vermoed dat of de prijs niet klopt of dat het een showmodel betreft.
Heb zojuist ook de VT50 ervan gezien bij maxwell in de stad maar 1299,- kan en wil ik gewoon niet aan een tv uitgeven.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harley schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:50:
Misschien een stomme vraag maar ik kan nergens echt een bevestiging vinden. zijn er plasma TV's met gorilla glas naast die van LG ? Dus een panasonic of Samsung ?
[afbeelding]

Mijn huidige was een Samsung PS50C550 welke er ook wel wat last van had maar niet echt heel storend als je maar geen htpc een paar uur aan liet staan ;)
Verder was ik tevreden met het beeld, geluid had ik wel opmerking over, die liep niet altijd synchroon met het beeld.
Probleem is vooral dat ik eigenlijk niet kleiner wil, maar ook geen budget voor een nieuwe TV heb (aanstaande bruiloft in september) Nou zag ik deze: pricewatch: Panasonic Viera TX-P50VT30 maar dat is modelletje van vorig jaar en TVaudio.nl zijn niet de meest betrouwbare zaak gebleken. Helaas zijn ze op zondag niet bereikbaar (ondanks de koopzondag in breda waar hij nog op voorraad zou staan) want ik vermoed dat of de prijs niet klopt of dat het een showmodel betreft.
Heb zojuist ook de VT50 ervan gezien bij maxwell in de stad maar 1299,- kan en wil ik gewoon niet aan een tv uitgeven.
Ik zou proberen om ergens nog een 50" st50 op de kop te tikken dan. Maar die zijn inmiddels ook weer 999 euro :)

Maar 1000 euro voor een 50" is toch niet zo veel geld? Alles daaronder is toch puur zooi. Zou ik nog niet op het toilet willen neer hangen (vriend van me heeft een 60"e530 van samsung). Dat is toch iets wat ik echt nooit zou kopen.

[edit]

Het goedkoopste is denk ik gewoon om een nieuw panel in je huidige tv te laten zetten. Of op marktplaats een 2e hands te halen.

[edit

V&A aangeboden: Samsung PS51D550 3D Full HD

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 28-04-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Adlermann schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:54:
[...]

Ik zou proberen om ergens nog een 50" st50 op de kop te tikken dan. Maar die zijn inmiddels ook weer 999 euro :)

Maar 1000 euro voor een 50" is toch niet zo veel geld? Alles daaronder is toch puur zooi. Zou ik nog niet op het toilet willen neer hangen (vriend van me heeft een 60"e530 van samsung). Dat is toch iets wat ik echt nooit zou kopen.

[edit]

Het goedkoopste is denk ik gewoon om een nieuw panel in je huidige tv te laten zetten. Of op marktplaats een 2e hands te halen.

[edit

V&A aangeboden: Samsung PS51D550 3D Full HD
Ik stel wel minder eisen als de gemiddelde tweaker aan de TV.
Ik hoeft geen beeldverbeteraars, 3D 2500hz subfield en al dat soort zaken. Gewoon een degelijke full hd TV zonder al te veel poespas.
De PS50C550 was ook "maar" 700 euro en was ik op het geluidsynchroon probleem na goed over tevreden.
46 of 47" vind ik ook geen probleem maar 42 vind ik wel weer veel minder als wat we nu hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 28-04-2013 17:07 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 12-10 19:35
harley schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:50:
[afbeelding]

YouTube: Viera Tough Panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Aha ze hebben het dus allemaal, Wel jammer dat de meeste winkels dat niet duidelijk vermelden (maar het is dus niets speciaals tov de andere vierra tv's van panasonic)

edit:
Ik kijk net bij panasonic en bij sommige modellen staat het er wel bij maar bijvoorbeeld bij de
TX-P50VT30staat het er weer niet bij :(

Iemand toevallig ook al ervaring mee in die zin dat het echt een klap heeft gehad?

[ Voor 55% gewijzigd door harley op 28-04-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij hoeven die beeldverbeteraars ook niet, en ook geen 3D, maar die tv's zijn toch echt wel een klasse beter dan het goedkopere segment hoor. Je moet het zo zien: als je een goede tv koopt krijg je 3D en beeldverbeteraars er gewoon bij. De meesten zullen er echter weinig gebruik van maken.

Wat zeg je van een 50GT50 voor < 1000 euro? Je kunt er bij die winkels een mailtje aan wagen voor bijvoorbeeld 900 euro, ze moeten er toch van af.

pricewatch: Panasonic Viera TX-P50GT50

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 28-04-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
harley schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:10:
Aha ze hebben het dus allemaal, Wel jammer dat de meeste winkels dat niet duidelijk vermelden (maar het is dus niets speciaals tov de andere vierra tv's van panasonic)

edit:
Ik kijk net bij panasonic en bij sommige modellen staat het er wel bij maar bijvoorbeeld bij de
TX-P50VT30staat het er weer niet bij :(

Iemand toevallig ook al ervaring mee in die zin dat het echt een klap heeft gehad?
als je een beetje zoekt kan je vast nog wel ergens een 50ut50 vinden voor 6 a 700 euro, daar staat op de pana site ook tough panel bij. Volgens mij zit het op alle modellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou me alleen niet al teveel voorstellen van de toughheid van het "tough" panel, het is een blijft een nogal dun glasplaatje... als je er lichtjes op drukt veert het al lekker mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 28-04-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

harley schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:04:
[...]

Ik stel wel minder eisen als de gemiddelde tweaker aan de TV.
Ik hoeft geen beeldverbeteraars, 3D 2500hz subfield en al dat soort zaken. Gewoon een degelijke full hd TV zonder al te veel poespas.
De PS50C550 was ook "maar" 700 euro en was ik op het geluidsynchroon probleem na goed over tevreden.
46 of 47" vind ik ook geen probleem maar 42 vind ik wel weer veel minder als wat we nu hebben.
Je kan ook eens kijken naar een nieuw samsung plasma scherm. Ik heb een model van vorig jaar (51 e550).
Was 800 euro toen.

Ik zou dit eerder kopen dan een Panasonic plasma van 2012. Tweakers op dit forum weten ook wel waarom denk ik ;)

Je loopt gewoon een grotere kans op heftige retentie (inbranden), met een pana 2012 plasma dan met een samsung plasma.

Uniformiteit van Panasonic plasmas is ook niet goed. Je hebt kans op verticale strepen, groene vlekken.

Begrijp met niet verkeerd, het beeld van Panasonic schermen is erg mooi, maar er zitten ook minpunten aan vast.

De opmerking dat alles onder de 1000 euro op plasmagebied rommel is, dat moet je totaal niet serieus nemen hoor :O . Ik zou de st50 die ik heb gehad nog geen eens op het toilet willen ophangen :P haha

Ik heb ook een st50 gehad van Panasonic, maar ik vind het beeld van mijn samsung e550 echt niet minder ofzo.

Ik kijk er iedere dag weer met plezier naar.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
zeg dat maar tegen de mensen met ingebrande schermen in het samsung topic..
En de E550 is een pentile scherm met een effectief lagere resolutie dan een echt full hd scherm.

[ Voor 39% gewijzigd door Bever! op 28-04-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Bever! schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:17:
zeg dat maar tegen de mensen met ingebrande schermen in het samsung topic..
Daar zijn er niet zo veel van. Kijk maar eens goed op avforum, avsforum etc.

Daar lees je heel veel over retentie, inbranden van pana schermen. Samsung echt stuk minder.

Ik heb het over 2012 modellen. Nieuwe lijn weten we nu nog niet ;)

De 60 inch is pentile, ik heb de 51 inch :)

[ Voor 5% gewijzigd door invincible30 op 28-04-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ieder zijn stokpaardje invincible. Dat van jou is inmiddels wel duidelijk. ;)

Maar net zoals bij de opmerking dat alles onder 1000 rommel is kan je ook bij de opmerkingen over uniformiteit en retentie vraagtekens zetten. Er zijn simpelweg geen betrouwbare statistieken over. Althans, ik lees al die fora en kan hem niet ontdekken. Als jij die statistieken wel hebt hoor ik het graag.
Kijk je hier of elders op een forum dan lees je over problemen retentie en uniformiteit. Bij Panasonic, en ook bij Samsung. En ook bij LG. Ook hier op tweakers. Dat een persoonlijke ervaring anders is doet daar weinig aan af.

Dat je voor onder de 1000 ook een prima plasmatelevisie kan krijgen geloof ik trouwens best, het hangt daarbij natuurlijk wel af van je verwachtingen en eisen. Voor een 42 inch plasma slaag je sowieso. Bij een 50 inch of hoger moet je wat meer je best doen natuurlijk. Bij plasma is het in ieder geval goed opletten op omgevingslicht en reflecties. Zeker als er geen goed filter of zelfs helemaal geen filter op de glasplaat zit. En daarnaast zijn er natuurlijk nog wel meer verschillen tussen de schermen. Kleurweergave, bewegingsscherpte, dithering en andere ruis, aantal grijsgradaties, zwartwaarde, maximale luminantie, gammaverloop, witbalans, mogelijkheid tot instellen witbalans/kleur/gamma, mate van flikkeren, input lag, etc etc.

PS Ik lees de fora die jij noemt en meer. Ik kom niet tot jouw conclusie. Heb jij naast statistieken over het aantal inbrandingen/retentiegevallen/uniformiteitsproblemen bij Panasonic en Samsung ook statistieken van het aantal verkochte exemplaren per merk/model? Anders is er m.i. weinig zinnigs over te zeggen namelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 28-04-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Cap schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:23:
Ieder zijn stokpaardje invincible. Dat van jou is inmiddels wel duidelijk. ;)

Maar net zoals bij de opmerking dat alles onder 1000 rommel is kan je ook bij de opmerkingen over uniformiteit en retentie vraagtekens zetten. Er zijn simpelweg geen betrouwbare statistieken over. Althans, ik lees al die fora en kan hem niet ontdekken. Als jij die statistieken wel hebt hoor ik het graag.
Kijk je hier of elders op een forum dan lees je over problemen retentie en uniformiteit. Bij Panasonic, en ook bij Samsung. En ook bij LG. Ook hier op tweakers. Dat een persoonlijke ervaring anders is doet daar weinig aan af.

Dat je voor onder de 1000 ook een prima plasmatelevisie kan krijgen geloof ik trouwens best, het hangt daarbij natuurlijk wel af van je verwachtingen en eisen. Bij plasma is het in ieder geval goed opletten op omgevingslicht en reflecties. Zeker als er geen goed filter of zelfs helemaal geen filter op de glasplaat zit.
Blij dat ik duidelijk overkom ;)

Is natuurlijk ook gewoon puur mijn mening en ervaring.

Ik geef ook toe, het enige wat ik mis zijn de zwartwaardes vd pana. En het betere filter voor overdag.
Mijn scherm reflecteert wat meer.
Dus als je een kamer hebt met veel omgevingslicht doe je er verstandig aan om een gt, of vt te nemen denk ik.

Statistieken heb ik helaas ook niet. Ik heb alleen die van mijzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:59
Bij de mediamarkt arena is de 42st50 nu 560 euro en de 42gt50 610 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:33:
[...]

Vind ik ook logisch hoor, als je zelf slechte ervaring(en) hebt met Panasonic en een goede met Samsung, logisch dat je dan die voorkeur hebt. ;) Dat zou voor mij niet anders zijn.
SOEDARKMASTER schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:36:
Bij de mediamarkt arena is de 42st50 nu 560 euro en de 42gt50 610 euro.
Nice die prijzen! Mooie kans om nog te profiteren. Op de site van Media Markt kom ik ze niet meer tegen.

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 28-04-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

invincible30 schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:33:
[...]

[...]

[..]
Jammer is het dan altijd weer dat men in eerste instantie een aantal beweringen doet die niet feitelijk onderbouwd zijn. En dat je het dan wat eerst als waar zou moeten worden gezien dan meteen weer afzwakt naar: het is maar mijn mening en ervaring.

Ach ja

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:32:
[...]

Jammer is het dan altijd weer dat men in eerste instantie een aantal beweringen doet die niet feitelijk onderbouwd zijn. En dat je het dan wat eerst als waar zou moeten worden gezien dan meteen weer afzwakt naar: het is maar mijn mening en ervaring.

Ach ja
Ik kan wel meerdere links geven die mijn mening onderbouwen hoor. Maar wat is het nut daarvan?
Ik krijg dan toch een reactie (die ik al meerdere keren gekregen heb) in de trant van: " ja maar samsung en lg hebben hier ook last van hoor".

Iedereen heeft zijn eigen mening en ervaringen met toestellen.

En wat ik over pana plasmas heb gezegd is voor mijzelf een "waarheid". Is ook niet bedoeld als dat het de "waarheid" voor iedereen moet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Brad Pitt schreef op zondag 28 april 2013 @ 00:41:
[...]

Als je veel 2.35:1 content kijkt zal je sowieso na een tijdje de plek van de zwarte balken op een egaal scherm zien. Dit trekt nooit meer weg. Niet dat je het erg zal zien tijdens normale (16:9) content, maar het is er wel.
hmmm....beetje jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Laatst online: 14:38
Ik heb inderdaad gezien bij een kameraad die alleen maar films kijkt dat ie mooi die zwarte balken hebt,permanent in zijn beeld heeft staan

Echter wat ik doe ik is afwisselen van films en series kijken.
En ik heb dus nergens last van(ik heb een panasonic v20)

Er zullen vast wel weer mensen zijn die zeggen dat het onzin is,maar plasma's hebben zeker als ze nieuw zijn toch een gerbuiksaaanwijzing en als je die opvolgt dan word je beloont met een prachtig beeld :)

Gewoon de eerste paar honderd uur zoveel mogelijk volbeeld en de kans word daarna kleiner, het is vooral in het begin dat de fosfor snel veroudert..En als je dus een zwarte balken hebt dan veroudert dat gedeelte dus niet mee...
De veroudering vertraagt daarna sterk,dus dan heb je er ook veel minder last van.

[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 29-04-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Ik zit hier met een dilemma/luxe probleem.

Al bijna sinds de aanschaf van mijn 50VT50 had ik al een soort van spijt dat ik niet voor de 55VT50 ben gegaan. Nu is de prijs van de 55 inch op z'n laagst en raken de voorraden op dus nu zou de tijd zijn om een maatje groter te gaan. Of is het verstandiger om een paar maanden te wachten op de 55VT60? Het 'probleem' is dat ik de VT60 niet zo mooi vind ogen als de VT50.

Iemand een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:41:
Ik zit hier met een dilemma/luxe probleem.

Al bijna sinds de aanschaf van mijn 50VT50 had ik al een soort van spijt dat ik niet voor de 55VT50 ben gegaan. Nu is de prijs van de 55 inch op z'n laagst en raken de voorraden op dus nu zou de tijd zijn om een maatje groter te gaan. Of is het verstandiger om een paar maanden te wachten op de 55VT60? Het 'probleem' is dat ik de VT60 niet zo mooi vind ogen als de VT50.

Iemand een advies?
Als je het kunt betalen, altijd upgraden :)

Ik zou niet zomaar de vt60 kopen op dit moment. Maar als je toch geld gaat uitgeven, dan is het misschien een ander v erhaal. Maak je veel gebruik van de professional mode? doe je dat, dan raad ik misschien wel aan om te upgraden. Kijk je alleen thx. Dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Bedankt voor je snelle reactie :)

Films kijk ik altijd op THX en standaard tv op professional ivm Pixel Orbiter (als dat al nut heeft). De VT60 is nu sowieso te duur om enkel aan te schaffen voor een grotere maat, vandaar dat het misschien nu interessant is om naar een grotere VT50 over te stappen. Het bedrag dat ik daarvoor betaal zal behoorlijk lager zijn dan een upgrade denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:54:
Bedankt voor je snelle reactie :)

Films kijk ik altijd op THX en standaard tv op professional ivm Pixel Orbiter (als dat al nut heeft). De VT60 is nu sowieso te duur om enkel aan te schaffen voor een grotere maat, vandaar dat het misschien nu interessant is om naar een grotere VT50 over te stappen. Het bedrag dat ik daarvoor betaal zal behoorlijk lager zijn dan een upgrade denk ik.
duidelijk. Een vt50 is niet opeens een slechte tv namelijk. Gewoon de grotere aanschaffen. maar ik moet zeggen het verschil tussen 50 en 55" valt best wel mee hoor. :) dus misschien moet je gelijk voor de 65" gaan.

http://www.avforums.com/r...elevision_525/Review.html

zt review

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 29-04-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
De VT50 is zeker geen slechte tv, integendeel, daarom denk ik er ook over om weer een terug te nemen. Prachtig beeld en een strak design zonder poespas.

Aan een 65 inch heb ik ook aan zitten denken maar dat is toch echt te groot en te aanwezig voor onze woonkamer. Als het dan toch moet dan gelijk de 60ZT60 als ultieme tv maar totdat deze enigszins betaalbaar is lijkt me 55 een mooie grootte, ook al went dit weer te snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In jouw geval dus gewoon een VT50 halen, dat spaart een hoop geld uit. Als je hem niet gekalibreerd hebt dan zou ik de "normaal" stand gebruiken voor gewoon tv kijken i.p.v. professional. Aan professional heb je alleen echt wat als je kalibreert. Ok, professional heeft meer grijsgradaties, dus de donkere delen van een donkere scène zien er wat beter uit (minder dither). Maar je kijkt toch naar hoogstens 1080i tv beeld, dus het beeld is toch al niet optimaal. De normaal modus heeft meer contrast, dus dan is de VT60 niet nodig. :)

Als ik THX modus gebruik voor tv kijken dat heb ik ook meer last van logo retentie dan in normaal of professional stand. Ondanks dat de pixel orbiter het beeld maar een beperkt aantal kolommen verschuift werkt het blijkbaar toch om tenminste de logo retentie te vervagen.

PS heb je de VT60 al in het echt gezien? Misschien vind je hem in werkelijkheid wel prima ogen, dan is het een kwestie van wachten tot eind dit jaar op de lage prijzen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 29-04-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukesbury
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 23:45
dukesbury schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:14:

Nu heb ik eerder deze week de TX-P42VT50 (moest dus GT50 zijn) voor 699 euro gezien... voor die prijs leek ie mij een koopje en ik vermoed dat de 600 euro voor de upgrade naar de huidige versie niet echt te verantwoorden is. Vrijdag wordt ie geleverd. Hopelijk geen spijt van m'n keuze!

Adlermann schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:28:

[...]

Jaha... moest het natuurlijk de TX-P42GT50 zijn ipv VT50...
man man... post ik ook eens iets op een forum ;)

Direct verwarring gezaaid! Mea culpa dus... het gaat weldegelijk om de GT50, niet VT.

[ Voor 39% gewijzigd door dukesbury op 29-04-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Cap schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:42:
Bedankt voor de reactie. Ik zoek echter een Belgische leverancier.... Panasonic België werkt trouwens ook niet echt mee. Heb een week terug gevraagd naar de beschikbaarheid van het toestel en tot nu toe nog geen reactie mogen ontvangen. Ze zullen het ook niet weten zeker? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Cap schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:50:
In jouw geval dus gewoon een VT50 halen, dat spaart een hoop geld uit. Als je hem niet gekalibreerd hebt dan zou ik de "normaal" stand gebruiken voor gewoon tv kijken i.p.v. professional. Aan professional heb je alleen echt wat als je kalibreert. Ok, professional heeft meer grijsgradaties, dus de donkere delen van een donkere scène zien er wat beter uit (minder dither). Maar je kijkt toch naar hoogstens 1080i tv beeld, dus het beeld is toch al niet optimaal. De normaal modus heeft meer contrast, dus dan is de VT60 niet nodig. :)

Als ik THX modus gebruik voor tv kijken dat heb ik ook meer last van logo retentie dan in normaal of professional stand. Ondanks dat de pixel orbiter het beeld maar een beperkt aantal kolommen verschuift werkt het blijkbaar toch om tenminste de logo retentie te vervagen.

PS heb je de VT60 al in het echt gezien? Misschien vind je hem in werkelijkheid wel prima ogen, dan is het een kwestie van wachten tot eind dit jaar op de lage prijzen. ;)
Deze is niet gekalibreerd omdat ik wist dat de 55+ inch er toch een keer van zou komen. De volgende, welke dat dan ook mogen zijn, zal zeker gekalibreerd worden.

Ik neig weer erg naar de VT50 omdat deze naast inderdaad natuurlijk goedkoper ook gewoon een geweldige tv is. Maar eerlijk is eerlijk, de VT60 heb ik nog niet in het echt gezien en valt deze in het echt wel mee. Van de doorzichtige onderrand ben ik in ieder geval al niet kapot van maar we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Ik kan een showmodel van de 50vt50 voor een leuke prijs krijgen. Is dat aan te raden? Heb geen idee hoeveel branduren deze al heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dat kun je denk ik allen voor jezelf bepalen, als hetecht veel scheelt met een onbespeelde, waarom niet?
zeker als je 'm van te voren even kan zien, volgens mij kun je in een menu checken hoeveel uren deze al heeft aan gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Het aantal branduren kun je inderdaad opvragen in het toestel. Daarnaast zou ik voor aanschaf eerst wat slides erop laten draaien om te checken of het paneel geen mankementen kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Ok, hoor het al riskant dus. Was een internetbedrijf die me dit aanbood, kan de tv niet in real life zien. Afstand is me te groot. Bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasper2603 schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:08:
Ok, hoor het al riskant dus. Was een internetbedrijf die me dit aanbood, kan de tv niet in real life zien. Afstand is me te groot. Bedankt voor de antwoorden.
Als het toestel gewoon de normale garantie heeft dan is eht sowieso geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Vanwege de prijs zal deze wel niet of nauwelijks aanwezig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:12:
Vanwege de prijs zal deze wel niet of nauwelijks aanwezig zijn ;)
Niet per se. je hebt gewoon je wettelijke garantie nog. Als een toestel een jaartje ofzo aangestaan heeft dan ku nje verwachten dat ie nog wel een paar jaar mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
In dat geval hoop je bijna dat er wat mis is zodat je gelijk E-care kan inschakelen en met een beetje geluk een nieuwe VT60 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:16:
In dat geval hoop je bijna dat er wat mis is zodat je gelijk E-care kan inschakelen en met een beetje geluk een nieuwe VT60 krijgt.
Mijn vt30 was ook een demo-model. Maar was toen maar 100 piek goedkoper doordoor. Die is stuk gegaan heb daarvoor een vt50 gekregen (tot 2x toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Dat is nog eens mazzel hebben. Ik hoop nog steeds dat de mijne het begeeft maar tot dusver, op wat retentie na, is het toestel probleemloos.

Dan kun je inderdaad de gok nog eens wagen met een demo model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:24:
Dat is nog eens mazzel hebben. Ik hoop nog steeds dat de mijne het begeeft maar tot dusver, op wat retentie na, is het toestel probleemloos.

Dan kun je inderdaad de gok nog eens wagen met een demo model.
Naja, wel vrijwel de normale prijs betaald en toestel was 2 maanden oud. Zag er nog goed uit (hing in plastic in een demo-ruimte). Ik kon wel wachten op een nieuwe, maar ik had geen geduld.
Pagina: 1 ... 85 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.