Interessant leesvoer. Inderdaad is bij de 50 modellen (en blijkbaar ook de GT60) de THX modus in het donkere deel van het beeld iets korreliger dan de professional modes. Ook de dynamic/normaal/game standen zijn trouwens korreliger. Ik merk dat ik daarom ondanks het betere contrast van de THX modus bij film kijken toch meestal kies voor professional of normaal (overdag een sportwedstrijd kijken bijvoorbeeld).
De greyscale is bij de geteste VT65 ongekalibreerd net teveel "off-target", maar dat is standaard zo bij werkelijk elke tv.

Voor de mensen die niet kalibreren willen is het mooi dat de ongekalibreerde color saturation/hue waarden al zo goed zijn, dat is mogelijk een pluspunt van de VT tov de GT. Maar om te weten of dit in het algemeen waar is heb je helaas een veel grotere steekproef nodig. De CIE grafiek na kalibratie is vergelijkbaar met wat ik meet op de VT50, en een stapje beter dan bij de GT60, die steeds wat over-/undersaturation bij de verschillende helderheidsstappen. Ik betwijfel echter sterk of je dat verschil in praktijk ziet. Ga er maar vanuit van niet.
Motion: aangezien ze al geen verschil zagen tussen 2000 en 2500 FFD is het niet verrassend dat ze dit ook niet doen bij de nieuwe 3000 FFD.
Verder zie ik dat de panel luminance op "low" vergelijkbaar is met die van de VT50. De optie om hem hoger te zetten is een welkome toevoeging. Maar wat ik mis is in hoeverre de "mid" setting een negatieve invloed heeft op andere aspecten van het beeld (zwartwaarde, gradaties/dithering, gamma). Dat de "high" setting negatieve invloed heeft vermelden ze wel specifiek. Als de andere aspecten van het beeld er niet onder lijden is het verbeterde contrast een echte plus. Aan de andere kant vraag je je dan wel weer af waarom er in godsnaam een "low" setting op zit, dus ik heb toch het vermoeden dat er ergens een compromis gemaakt moet worden.
Al met al lijkt het me een leuke step up t.o.v. de GT60 als je het geld er voor over hebt. Ze hebben de differentiatie van de ST/GT/VT modellen wel iets beter op orde dan vorig jaar, als je het mij vraagt.
[
Voor 4% gewijzigd door
Cap op 22-04-2013 16:45
]