Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:54:
[...]

En wat ik ook heel interessant vind is de uniformiteit van het scherm.
Ik weet niet of je de AVSHD testschermen (of iets soortgelijks) ter beschikking hebt, maar ik ben erg geïnteresseerd in de eventuele zichtbaarheid van lichtere/donkerdere balken en/of vlekken in vertikale richting (vertical banding, DSE), en/of verkleuringen onder de volgende voorwaarden:
- beeldstand THX cinema, cinema, custom of professional met gematigd contrast (rond de 36)
- verduisterde ruimte en ogen die aan het duister gewend zijn
- full-screen grijsschermen in de range van 15% tot 35% helderheid van AVSHD
- kritische blik ;)
heb mijn best gedaan..

Cinema contast 36:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7561337/tweakers/VT60/cinema%2036/DSC_2682.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7561337/tweakers/VT60/cinema%2036/DSC_2683.JPG

THX contrast 36:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7561337/tweakers/VT60/thx%2036/DSC_2680.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7561337/tweakers/VT60/thx%2036/DSC_2681.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:03
san.okk schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:59:
[...]

check het serienummer even en je weet het.. (AOF = goed, KA = geduld)
Heb even gekeken.Kan nergens iets ontdekken van AOF of KA.Mijn serie nummer bestaat alleen uit cijfers
4102114476.Wordt dus afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Ziet er goed uit de uniformiteit vh scherm d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
invincible30 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:20:
Ziet er goed uit de uniformiteit vh scherm d:)b
Ja, dat idee had ik ook. als jullie nog andere zaken willen zien, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank je voor het proberen san.okk. Ziet er inderdaad goed uit maar dat doet mijn VT50 ook op 40% of hoger, en al helemaal op 75%. Bij lagere helderheid zie je pas de eventuele DSE problemen. Vandaar dat ik zei bij 15% tot 30% helderheid. :)

Het kan zijn dat de camera die lage helderheid niet goed pakt maar dan geloof ik je blote oog wel. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 18-04-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Mooi ding san.okk! Maar wrom staat 'ie alweer in V&A? :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
The Legend schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 00:06:
Mooi ding san.okk! Maar wrom staat 'ie alweer in V&A? :P
kijken of ik er iemand blij mee kan maken. Ik was verder tevreden over de VT50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:22:
Dank je voor het proberen san.okk. Ziet er inderdaad goed uit maar dat doet mijn VT50 ook op 40% of hoger, en al helemaal op 75%. Bij lagere helderheid zie je pas de eventuele DSE problemen. Vandaar dat ik zei bij 15% tot 30% helderheid. :)

Het kan zijn dat de camera die lage helderheid niet goed pakt maar dan geloof ik je blote oog wel. :)
Ik zal vanavond nog even de lagere percentages erbij pakken en proberen vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@san.okk, huh vertel? Ik dacht dat je de VT50 omgeruild had voor de VT60. Als de VT60 weggaat, wat komt er dan voor in de plaats? Als je weer een VT50 wilt dan heb ik er nog wel een staan... :*)

Thanks dat je die lagere helderheid nog wilt proberen, de Calman Fields 21-step greyscale is daar echt perfect voor, ff rustig langs 5, 10, 15, 20, 25, 30% en dan goed kijken of er wat te zien is.

Resultaat is erg afhankelijk van de omstandigheden: alleen als ik in een schemerverlichte kamer met 2.4 gamma op een cinema / professional stand kijk naar die lage percentage schermen dan is het zichtbaar. Kijk ik in een meer verlichte kamer dan valt het bij mijn VT50 sowieso niet op. Kijk ik op de stand normaal, dynamic etc. of een stand met lage gamma (2.2 of lager) dan ziet het er ook prima uit, net als vanaf pakweg 35% helderheid.

[ Voor 82% gewijzigd door Cap op 19-04-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:14
Kun je met modellen zoals deze(60-serie die net uit is) moeilijker of makkelijker korting bedingen? Zal een verkoper makkelijker meegaan als ik een 50GT60(1600 eu in de MM) wil kopen en deze voor 1500 eu mee wil nemen omdat er nu juist de meeste marge opzit, of blijft die marge gewoon ongeveer gelijk naarmate de tijd vordert? Of zal een verkoper zeggen dat ze nu nieuw en gewild zijn en hem voor 1500 euro laten hangen?

Bedankt voor het antwoord hieronder, dat zal zeker helpen in mijn onderhandelingen (weten dat die prijs gevraagd kan worden). Wil je prijsgeven wie jou die prijs gaf?

[ Voor 16% gewijzigd door tomaat23 op 19-04-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korting bedingen zal in deze tijd van crisis toch niet echt een probleem zijn.

Ik kan in ieder geval wel wat winkels bedenken waar je deze tv ook wel voor 1500.- of nog net wat minder kunt krijgen.

gewoon wat rondmailen naar wat online aanbieders en dan krijg je vanzelf wel wat mooie aanbiedingen.
Ik heb zelf al een prijs van 1469.- gekegen voor de TX-P50GT60E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 16:14
Upscaling van de 55VT50

Hoe goed is die eigenlijk?

Ga binnenkort een nieuwe receiver aanschaffen.

Kan bv een Marantz nemen of Pioneer die doen upscalen
Maar een NAD weer niet.

Nu kan je wel 3 x upscalen waarbij er maar 1 natuurlijk de beste is.

Je AV receiver , je Blu ray speler of de 55VT50

(weet niet of bv de Dune D1/B1 ook aan upscalen doet van content)

Vandaar mijn vraag.

Laat je het upscalen over aan de receiver of aan de VT ?

Welke zou het beste zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich kan de VT50 prima upscalen, of receiver X het beter doet is zonder gebuikerservaring met receiver X niet te voorspellen. Aan de andere kant, hoe belangrijk is dat hele upscalen? Gewoon zorgen dat je naar 1080p materiaal kijkt, of desnoods 1080i. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:52
Cap schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:22:
Op zich kan de VT50 prima upscalen, of receiver X het beter doet is zonder gebuikerservaring met receiver X niet te voorspellen. Aan de andere kant, hoe belangrijk is dat hele upscalen? Gewoon zorgen dat je naar 1080p materiaal kijkt, of desnoods 1080i. :P
Blu-ray laat ik gewoon "zo" door de receiver lopen maar digitale tv mét deïnterlacing vanuit de receiver. Vind dat de Onkyo dat zichtbaar beter doet dan de VT50 zelf. Geen wereldschokkende verschillen uiteraard, maar genoeg om dat zo te laten doen. Moet zeggen dat ik meestal alsnog tv kijk zonder de receiver aan te zetten aangezien dat op jaarbasis ong. 1200 Euro aan stroom scheelt ;) Met filmpje/game gaat ie wel aan of course.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 16:14
ok thx

Stel je speelt een DVD via speler of via de Dune als content.
Indien deze eerste dan upscaled zal de receiver niks meer doen en de vt ook niet.
Zelfs niet als de receiver een veel betere upscaler tot zijn beschikking heeft , tenzij
je het upscalen van dvd/blu ray speler cq dune uitzet.

Of zie ik dat verkeerd
Immers 3 x upscalen werkt niet

Dus eigenlijk uiteraard het beste altijd 1080p content afspelen , en indien niet mogelijk dan maar laten upscalen in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
samuel123 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:33:
ok thx

Stel je speelt een DVD via speler of via de Dune als content.
Indien deze eerste dan upscaled zal de receiver niks meer doen en de vt ook niet.
Zelfs niet als de receiver een veel betere upscaler tot zijn beschikking heeft , tenzij
je het upscalen van dvd/blu ray speler cq dune uitzet.

Of zie ik dat verkeerd
Immers 3 x upscalen werkt niet

Dus eigenlijk uiteraard het beste altijd 1080p content afspelen , en indien niet mogelijk dan maar laten upscalen in ?
Er is altijd maar een apparaat wat upscaled naar 1080p. Dit kun je het beste overlaten aan het apparaat wat het beste om kan gaan met upscalen.
Geen idee hoe jouw Dune dat doet, maar het zou kunnen dat je VT het beter doet dan jouw Dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je ziet het goed. Maar welke het beste is, dat is niet te voorspellen. Dus alledrie de varianten proberen: bron laten deïnterlacen en upscalen, bron native en receiver het laten doen, bron native en receiver op "through" stand en tv het laten doen. Dan weet je het...

Bijv. bij de Horizon van UPC laat ik de Horizon upscalen, want dat is waar ie goed in is. De Horizon is in heel veel dingen slecht maar daarin niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbolle
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-08 16:33
hier dan even wat plaatjes van de 50GT60, moet toegeven dat mediaserver me toch tegenvalt en helaas heeft de mediaspeler (volgens mij) geen throughputt van dts op de optische uitgang. beeld vind ik prachtig. heb hem op dit moment wel donker staan omdat ik toch angstig ben voor inbranden.. (gt50 2 maand gehad) ook de beelden bekeken van AVSHD dat ziet er naar mijn optiek goed uit. persoonlijk vind ik de keus niet bijzonder van de apps. 3D is echt leuk, tenminste de HalfSBS wat ik u heb gezien. Moet er toch maar een streamer komen die volledig 3d blu ray ondersteund. de brillen zijn niet oplaadbaar.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/j4p8213nr47cz36/P1010638kl.jpg

Als ik me niet vergis zit hier het antireflectie scherm in van de VT50 , ik denk dit omdat als je er scheef en dicht bij gaat staan dan word het scherm heel donker. dat was me bij de GT50 nooit opgevallen

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/5k9ga06cy0o7eau/P1010637kl.jpg

Het enigste wat veranderd is aan de afstandsbediening is de help knop bij de 50 serie kon je daarme surround regelen

Heb hem aan de muur hangen met een ultraflat beugel van vogel.lijkt het scherm een stuk kleiner :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.dropbox.com/s/gph4e173i3jh6vn/P1010629kl.jpg

@CAP als ik wat moet testen hoor ik het wel.. Mijn calibratiekennis is ver beneden peil, ben meer type van kijken is like'n, en ik zie redelijk wat verschillende tv's overdag en dan komt hij GOED uit de bus

[ Voor 11% gewijzigd door badbolle op 19-04-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 19:35
Dat effect hebben alle louvre filters hoor. Zelfs mijn vt30 zie je dat goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
Ik probeer de firmware van mijn TH-42PZ85 te updaten met de firmware die in de startpost staat, echter wanneer ik deze op een 8gb sb kaartje zet en in de tv doe, dan vind hij de update wel, maar tijdens het controleren van het flashbestand krijg ik een error dat het flashbestand niet goed is.
Is dit bestand wel compatible met mijn tv, of doe ik wat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Je kan een 2012 firmware niet op zon oude bak flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bever! schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:16:
Je kan een 2012 firmware niet op zon oude bak flashen
? Als die firmware specifiek voor het goede toestel is (wat in dit geval uiteraard niet op gaat) is dat natuurlijk geen enkel probleem. Laatst nog m'n oude Onkyo receiver geüpdate met een firmware uit 2012 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
weet iemand waar ik dan wel firmware kan vinden voor een 42PZ85EA?
Automatisch updaten heeft bij mij nog nooit gewerkt, vraag me ook af hoe hij internetverbinding maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 10-10 14:11
GodLiker schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 12:44:
weet iemand waar ik dan wel firmware kan vinden voor een 42PZ85EA?
Automatisch updaten heeft bij mij nog nooit gewerkt, vraag me ook af hoe hij internetverbinding maakt?
Internet doet ie gewoon via de LAN kabel als je hem erin hebt gestoken. Of als je model wifi heeft dan kan dat natuurlijk via dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
mijn model heeft echter geen van beide, vandaar dat ik me afvraag hoe hij dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
GodLiker schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:16:
mijn model heeft echter geen van beide, vandaar dat ik me afvraag hoe hij dat doet?
http://www.kieskeurig.be/...76016/hans_peters/4419507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
Daar staat:
Om de firmware te updaten, moet je eerst een (binnenhuis)antenne aansluiten en afstemmen op een DVB kanaal. Vervolgens kan je in het instellingen menu kiezen om het systeem bij te werken

Betekend dat, dat ik de signaalkabel die nu de hd ontvanger ingaat in de tv moet doen?
Op welk DVB kanaal moet ik afstemmen? Ik heb Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GodLiker schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 14:02:
Daar staat:
Om de firmware te updaten, moet je eerst een (binnenhuis)antenne aansluiten en afstemmen op een DVB kanaal. Vervolgens kan je in het instellingen menu kiezen om het systeem bij te werken

Betekend dat, dat ik de signaalkabel die nu de hd ontvanger ingaat in de tv moet doen?
Nee, dat betekent dat je een losse antenne (dvb-t) moet halen en die erin steken. En op welk kanaal dat weet niemand hier. Lees je handleiding, zoek op het internet. DAt moeten wij ook. Dus dat kan je zelf prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
badbolle schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:45:

@CAP als ik wat moet testen hoor ik het wel.. Mijn calibratiekennis is ver beneden peil
Het gaat mij niet om de kalibratie maar om VBI/DSE, dus een blik op de fullscreen grijze schermen van AVSHD van 10-30%, in stapjes van 5. Verder onder de voorwaarden zoals eerder omschreven aan san.okk., een foto van het 20% grey screen zou leuk zijn als het lukt:
Cap schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:54:
[...]

In welk opzicht springt THX eruit? Contrast? Kleuren? Gamma? Of iets anders? Ik ben benieuwd naar de custom/pro modes die bij de VT60 goed contrast én goed instelbare witbalans en gamma zou moeten geven.

Vind je het contrast überhaupt opvallend beter? En de zwartwaarde (letterboxbalken bij films, aftitelingen)?

En wat ik ook heel interessant vind is de uniformiteit van het scherm.
Ik weet niet of je de AVSHD testschermen (of iets soortgelijks) ter beschikking hebt, maar ik ben erg geïnteresseerd in de eventuele zichtbaarheid van lichtere/donkerdere balken en/of vlekken in vertikale richting (vertical banding, DSE), en/of verkleuringen onder de volgende voorwaarden:
- beeldstand THX cinema, cinema, custom of professional met gematigd contrast (rond de 36)
- verduisterde ruimte en ogen die aan het duister gewend zijn
- full-screen grijsschermen in de range van 15% tot 35% helderheid van AVSHD
- kritische blik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
GodLiker schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 14:02:
Daar staat:

Dit is flauwekul, Panasonic verspreidt geen nieuwe firmware via de kabel.

[ Voor 0% gewijzigd door D-TECH op 20-04-2013 19:23 . Reden: verspreid moet verspreidt zijn. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
D-TECH schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:23:
Dit is flauwekul, Panasonic verspreidt geen nieuwe firmware via de kabel.
Er staat dan ook duidelijk "Pas op, dit werkt dus niet met een kabelaansluiting." bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
Gisteren de 50GT60 gehaald bij de MM. Eerste moment van kijken in daglicht viel het zwart me zwaar tegen, maar toen het maar half ging schemeren kwam alles weer goed, alleen zie je in sommige situatie de "metalen" rand waardoor je nog steeds ziet dat het beeld van een frame komt (vreemde keuze). De erbij gekregen CI+ module werkt, maar zegt in het begin altijd dat hij fout zit of er niet in zit(heb ik al bij veel tv's gezien dus ik neem aan een "normaal" verschijnsel is) zappen of wachten werkt meestal.

De 3D-brillen zijn een ramp het glimmende materiaal icm met mijn bril zorgt ervoor dat ik constant door heb dat ik door een bril kijk (veel erger dan in de bios). Ook zijn de randen zo dik en is het tussen je oog zo dik dat mensen die geen bril dragen het ook merken.

De menu's zijn echt te groot geworden, 3 pagina's en dan nog het submenu met de naam "beeld instellingen" in het instellingen menu van beeld?!.

Grootste probleem is de flikkering van witte vlakken wat veel erger is dan bij mijn oudere PY70. Is dat te verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tomaat: hoewel ik het onlogisch vind heb ik sterk de indruk dat het knipperen na verloop van tijd vermindert. Toen ik de VT50 hier kreeg viel het knipperen daarvan me enorm op, zelfs bij het groene gras bij een voetbalwedstrijd. Nu niet meer. Ik had al 2 ST50's staan, dus gewenning aan plasma was het niet. De VT50 knipperde gewoon meer dan de ST50 die ernaast stond. Nu heb ik alleen nog de VT50. De instellingen kunnen ook invloed hebben op de waargenomen knippering, zoals contrast en ook de IFC instelling.

Verder: kijken bij een behoorlijke hoeveelheid daglicht is sowieso behelpen, met welke tv dan ook. Mooi beeld krijg je pas bij een beperkte hoeveelheid omgevingslicht.

Metalen rand: onnodige opsmuk, en hij lijkt helaas wel elk jaar dikker te worden.

Aspecten van de menu-indeling vind ik sowieso irritant: de opties die ik het meest gebruik zijn naast de beeldmodus: IFC en de schuifbalk. Elke keer weer naar menu, beeld, taptaptaptap, naar geavanceerde instellingen, taptap ahhhh "schuifbalk", "ok". Terwijl een waardeloze optie als "kleurengamma" wel gewoon in de toplevel van het beeldmenu zit. Zucht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
@Cap

Misschien dat het gewoon minder op gaat vallen, contrast/helderheid verhelpen het wel een stuk iig

LED van mijn ouders is overdag zwarter(lees zwart), 's avond is die van mij duidelijk beter.

Menu=ramp ja, ik zou het aanpasbaar willen hebben. functies niet zichtbaar maken, submenufuncties in het hoofdmenu zetten, zoals overscan aan/uit (eigenlijk zou dat per zender instelbaar moeten zijn). Er is een functie die opeens voor alle HDMI ingangen in te stellen is, maar hij zegt niet op welke HDMI ingang je nu bent. Gelukkig ben ik er nu achter dat de programma+/- knop een hele pagina omhaag/omlaag doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overscan is er ook zo eentje ja: als de zender besloten heeft het beeld zo door te geven zodat de bekende widescreen-sturingsstreepjes linksbovenin zichtbaar worden... nou dan wil ik wel overscannen hoor. :)

Wat ook zo heerlijk is: die "reset" optie onderaan op de verschillende niveaus. En dan zonder te vragen om bevestiging. Dan scroll je voor de 100ste keer ongeduldig naar "geavanceerd" en druk je net te vroeg/laat op "ok", gevolg je hebt een reset te pakken. Heerlijk.

Er zijn ook wel dingen goed aan het menu hoor: het is vrij "to-the-point" en duidelijk gestructureerd, super snel en er zijn veel dingen in te stellen. Het menu zoals dat op veel van de nieuwere Philips tv's zit is echt een ramp: vorm boven functie. Onoverzichtelijk, het neemt het volledige beeld in beslag, veel opties zitten verborgen in totaal onlogische uithoeken van het menu en tot overmaat van ramp is het gewoon traag. Daarbij is het Panasonic menu echt een verademing. Van het Sony menu met zijn PS3 stijl (Xross media bar anyone :?) word ik ook helemaal niet blij. LG doet het wel goed met de snelle menu's (ik vind alleen de zuurtjeskleuren wat minder).
tomaat23 schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:37:

LED van mijn ouders is overdag zwarter(lees zwart), 's avond is die van duidelijk beter.
Mijn stelling blijft: bij dat soort omgevingslicht is onze perceptie van het getoonde beeld sowieso redelijk bout, wat voor tv je ook neemt. Je ogen zijn vooral bezig met zich aan te passen aan het omgevingslicht, en de details in het beeld gaan voor een groot deel verloren. Voor goed zicht op het tv beeld zelf moet het omgevingslicht beperkt worden.

PS Dat is trouwens nou juist het punt waarop de VT het beter doet dan zijn broertjes: door het Ultra filter van de VT is het zwart bij veel omgevingslicht beter dan bij het Pro filter van de andere modellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 21-04-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
Ik zie vaak een groen tint in huidskleuren, is dat DFC, of een iets wat met een instelling veranderd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomaat23 schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:24:
Ik zie vaak een groen tint in huidskleuren, is dat een DFC, of een iets wat met een instelling veranderd kan worden?
Nee, gewoon de green push van de sets.

Daarvoor moet je de set dus kalibreren om het weg tek rijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd, mijn VT50 had ook teveel groen in het donkere en vooral middengebied (pak er een grijstrap bij), met name in THX Cinema modus. En dat valt vooral op bij huidtinten omdat wij mensen geprogrammeerd zijn om die goed te herkennen. Richting het heldere gebied neigen de 50's vaak weer iets meer naar rood, maar dat stoort veel minder.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 21-04-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:05:
Idd, mijn VT50 had ook teveel groen in het donkere en vooral middengebied (pak er een grijstrap bij), met name in THX Cinema modus. En dat valt vooral op bij huidtinten omdat wij mensen geprogrammeerd zijn om die goed te herkennen. Richting het heldere gebied neigen de 50's vaak weer iets meer naar rood, maar dat stoort veel minder.
Mijn 55vt50 heeft hetzelfde probleem. Teveel groen in alle modussen. Ik heb de witbalans moeten aanpassen en heb dus niks aan de THX modus, omdat ik daar geen witbalans kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:21:
[...]

Mijn 55vt50 heeft hetzelfde probleem. Teveel groen in alle modussen. Ik heb de witbalans moeten aanpassen en heb dus niks aan de THX modus, omdat ik daar geen witbalans kan aanpassen.
dat kan in het service menu maar dat zou ik niet zonder meter aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, zonder meter is goed instellen lastig. Maar als tomaat duidelijk een groenzweem ziet wil ik best aanraden om in het witbalans menu zowel groen-versterking als -blokkering 2 stapjes terug te zetten, dat kan al een hoop schelen en tegelijkertijd is de aanpassing zo subtiel dat je weinig schade aanricht. Of beter nog, blauw en rood 1 tikje erbij en groen 1 tikje eraf, zo verstoor je de gamma-curve minimaal. En kijk dan nog eens naar een grijsverloop. Je kan natuurlijk nog sterker gaan aanpassen, maar zonder meter loop je al snel kans dat je dan alleen maar verder van huis raakt.

Dit werkt voor normaal / cinema / pro, maar aangezien THX geen witbalans in het menu heeft is het daar helaas pindakaas. Zonder meter het service menu ingaan lijkt me redelijk zinloos.

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 21-04-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Heeft iemand een paar goede links om wat te meer te leren over kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
Hier vindt je een mooie uitleg:

http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=10457

zeer leerzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Type "AVSHD" in de zoekbalk hierboven en je vindt meermaals berichten hier voorzien van een link, dat is een prima startpunt om te gaan lezen.

Curtpalme is inderdaad ook prima, wel even opletten dat sommige zaken met name voor projectoren bedoeld zijn, maar de principes blijven hetzelfde.

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 21-04-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
"dat kan in het service menu maar dat zou ik niet zonder meter aanraden"

Ik neem ook aan dat alles terug te zetten is naar beginwaardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zondag 21 april 2013 @ 20:25:
Nee, zonder meter is goed instellen lastig. Maar als tomaat duidelijk een groenzweem ziet wil ik best aanraden om in het witbalans menu zowel groen-versterking als -blokkering 2 stapjes terug te zetten, dat kan al een hoop schelen en tegelijkertijd is de aanpassing zo subtiel dat je weinig schade aanricht. Of beter nog, blauw en rood 1 tikje erbij en groen 1 tikje eraf, zo verstoor je de gamma-curve minimaal. En kijk dan nog eens naar een grijsverloop. Je kan natuurlijk nog sterker gaan aanpassen, maar zonder meter loop je al snel kans dat je dan alleen maar verder van huis raakt.

Dit werkt voor normaal / cinema / pro, maar aangezien THX geen witbalans in het menu heeft is het daar helaas pindakaas. Zonder meter het service menu ingaan lijkt me redelijk zinloos.
Zo heb ik het in elk geval opgelost. En is een wereld van verschil gebleken. Zijn uiteindelijk wel meer dan 2 tikjes geworden, maar had daarna pas het gevoel dat het ok zat (lees, min of meer dezelfde witbalans als mijn oude Kuro). Natuurlijk is het niet perfect zonder meter, maar zeker en vast veel accurater dan hij out of the box was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En op "de" site is de VT65 nu ook gereviewed. Interessant leesvoer wellicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
maakt het er niet bepaald duidelijker op, de VT60 serie heet dus in engeland VT65 8)7
zeker linkskijkende TV's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessant leesvoer. Inderdaad is bij de 50 modellen (en blijkbaar ook de GT60) de THX modus in het donkere deel van het beeld iets korreliger dan de professional modes. Ook de dynamic/normaal/game standen zijn trouwens korreliger. Ik merk dat ik daarom ondanks het betere contrast van de THX modus bij film kijken toch meestal kies voor professional of normaal (overdag een sportwedstrijd kijken bijvoorbeeld).

De greyscale is bij de geteste VT65 ongekalibreerd net teveel "off-target", maar dat is standaard zo bij werkelijk elke tv. :) Voor de mensen die niet kalibreren willen is het mooi dat de ongekalibreerde color saturation/hue waarden al zo goed zijn, dat is mogelijk een pluspunt van de VT tov de GT. Maar om te weten of dit in het algemeen waar is heb je helaas een veel grotere steekproef nodig. De CIE grafiek na kalibratie is vergelijkbaar met wat ik meet op de VT50, en een stapje beter dan bij de GT60, die steeds wat over-/undersaturation bij de verschillende helderheidsstappen. Ik betwijfel echter sterk of je dat verschil in praktijk ziet. Ga er maar vanuit van niet.

Motion: aangezien ze al geen verschil zagen tussen 2000 en 2500 FFD is het niet verrassend dat ze dit ook niet doen bij de nieuwe 3000 FFD.

Verder zie ik dat de panel luminance op "low" vergelijkbaar is met die van de VT50. De optie om hem hoger te zetten is een welkome toevoeging. Maar wat ik mis is in hoeverre de "mid" setting een negatieve invloed heeft op andere aspecten van het beeld (zwartwaarde, gradaties/dithering, gamma). Dat de "high" setting negatieve invloed heeft vermelden ze wel specifiek. Als de andere aspecten van het beeld er niet onder lijden is het verbeterde contrast een echte plus. Aan de andere kant vraag je je dan wel weer af waarom er in godsnaam een "low" setting op zit, dus ik heb toch het vermoeden dat er ergens een compromis gemaakt moet worden.

Al met al lijkt het me een leuke step up t.o.v. de GT60 als je het geld er voor over hebt. Ze hebben de differentiatie van de ST/GT/VT modellen wel iets beter op orde dan vorig jaar, als je het mij vraagt.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 22-04-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:43:
Interessant leesvoer. Inderdaad is bij de 50 modellen (en blijkbaar ook de GT60) de THX modus in het donkere deel van het beeld iets korreliger dan de professional modes. Ook de dynamic/normaal/game standen zijn trouwens korreliger. Ik merk dat ik daarom ondanks het betere contrast van de THX modus bij film kijken toch meestal kies voor professional of normaal (overdag een sportwedstrijd kijken bijvoorbeeld).
Ik merk ook dat ik dat inderdaad best vaak doe. Ik heb mijn professional mode op een vlakke gamma 2.4 (zoaos hdtvtest.co.uk dat ook doet) en ik merk dat een lineaire gamma op 2.4 best fijn film kijkt in een donkere omgeving.

Maar het verschil me thx is nu wel behoorlijk minimaal, de gamma op 2.4 is wel het grootste verschil wat ik zie. Professional is in de avonduren ook wel meer dan licht genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In pro1 mode gamma 2.4 vlak ook hier inderdaad, plus in pro2 mode gamma 2.2 vlak voor de wat lichtere momenten. :) Naast gamma zie ik ook minder dithering noise t.o.v. THX in bijna-zwarte vlakken, valt bij tv kijken niet op maar bij langzame arthouse films e.d. des te meer. Toch die gradaties. Overigens alleen als ik voor de verandering eens op een kleine 2 meter afstand zit, normaal gesproken in de bankligstand :) is de afstand 3+ m en dan valt het niet op.

PS En voor sport dus de normaal stand, contrast 38, lekker fel en weg met die VBI/DSE. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 22-04-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
Heb het idee dat ik naast green push ook red push heb (50GT60). Bij witte wandjes waar het licht op een bepaalde manier op valt, zie ik groene en rode cirkels.

Zijn er testsbeelden/patronen waaruit kan blijken dat dat ook echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomaat23 schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:44:
Heb het idee dat ik naast green push ook red push heb (50GT60). Bij witte wandjes waar het licht op een bepaalde manier op valt, zie ik groene en rode cirkels.

dat klopt. In ire 70 en hoger hebben de panasonics een red push.

Heel normaal verder. Gewoon laten kalibreren en het is weg.

Mind you, deze sets zijn meestal de beste out of the box vergeleken met de concurrenten. Die zijn vaak nog minder goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Leuk om te lezen die review, denk dat de belangrijkste reden om te kiezen voor vt boven gt toch de dubbele tuners zijn.. Verschil in beeldkwaliteit is te klein imho, ik ga het in ieder geval niet zien ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:41

Rudios

Lost in space?

Ik heb een VT50 en ben er erg tevreden over, echter heb ik bij sommige uitzendingen - met name bij HBO en Film zenders van ziggo een witte stippellijn rechts boven in beeld. Nu weet ik wel dat ik het beeld iets kan vergroten via het menu van de vt50, maar dan mis ik een hoop beeld/detail bij alle zenders terwijl die niet die streepjes hebben. Herkend iemand dit probleem? En wat is daar aan te doen, ligt dit aan Ziggo, de decoder of aan de vt50? Op mijn slaapkamer staat een 4 jaar oude Pana plasma en die heeft dit niet (wel geen HD

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/o0cc9eezp/image.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Rudios op 22-04-2013 21:39 . Reden: Spelling verbetering ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bever!: naast elkaar gaan de meesten sommigen het misschien zien, los van elkaar very probably not. En dat geldt vast ook voor de 50 series (VT50 vs VT60 bijv). ;)
tomaat23 schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:44:

Groene en rode cirkels? Dat vat ik niet helemaal. Dat lijkt eerder op een uniformiteitskwestie dan een een kalibratieprobleem.

Uniformiteit: AVSHD is hier al vaak genoemd. Download die en ga in Viera Media Server naar het hoofdstuk Calman Fields en dan 21 step greyscale. Loop stapsgewijs door de 0% tot 109% schermen en bekijk ze nauwkeurig, op zoek naar kleurverschillen. Zorg dat je de gewenste beeldstand te pakken hebt en de kamer niet meer dan schemerverlicht is en neem er de tijd voor.

Witbalans: zonder meter kun je niet goed bepalen of de kleurtemperatuur de juiste is. Wat je met een wat geoefend oog wel goed kunt zien is of er een verloop in de witbalans zit. Bijvoorbeeld: te blauw in het donkere deel, vervolgens te groen in het middendeel en te rood in het heldere deel. Dat kun je prima zien met AVSHD hoofdstuk Misc. Patterns, Additional en dan 2. Grayscale Steps (evt. aangevuld met 1. Grayscale Ramp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:45
Rudios schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:15:
Ik heb een VT50 en ben er erg tevreden over, echter heb ik bij sommige uitzendingen - met name bij HBO en Film zenders van ziggo een witte stippellijn rechts boven in beeld. Nu weet ik wel dat ik het beeld iets kan vergroten via het menu van de vt50, maar dan mis ik een hoop beeld/detail bij alle zenders terwijl die niet die streepjes hebben. Herkend iemand die probleem? En wat is daar aan te doen, ligt dit aan Ziggo, de decoder of aan de vt50? Op mij slaapkamer staat een 4 jaar oude Pana plasma en die heeft die niet (wel geen HD

[afbeelding]
Ik heb dit probleem ook bij sommige UPC zenders, maar het is er uit mijn hoofd maar 1.
Met overscan is het op te lossen, maar bij de meeste zenders niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudios schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:15:
Ik heb een VT50 en ben er erg tevreden over, echter heb ik bij sommige uitzendingen - met name bij HBO en Film zenders van ziggo een witte stippellijn rechts boven in beeld. Nu weet ik wel dat ik het beeld iets kan vergroten via het menu van de vt50, maar dan mis ik een hoop beeld/detail bij alle zenders terwijl die niet die streepjes hebben. Herkend iemand die probleem? En wat is daar aan te doen, ligt dit aan Ziggo, de decoder of aan de vt50? Op mij slaapkamer staat een 4 jaar oude Pana plasma en die heeft die niet (wel geen HD

[afbeelding]
Dit ligt gewoon aan de instellingen van de uitzender. Met overscan kun je dit idd oplossen. Anders niet. Is geen probleem, gewoon een fout bij de instelligen van de broadcaster.

Je oude panasonic heeft er waarschijnlijk geen last van omdat die waarschijnlijk geen 1:1 pixelmapping heeft.ß

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk staat bij die oude Panasonic idd gewoon standaard overscan aan.

Zie hier voor meer info:
Wikipedia: Widescreen signaling
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=12062

Komt trouwens vaak voor bij Film1, met name Sundance en Family.

Nog iets... bijzonder dit: TX-P60ZT60. 3-5 dagen levertijd. "normale prijs" 5999,-, "onze prijs" 4999,-. Er is eigenlijk niets dat ik niet bijzonder vind aan deze advertentie. :P

https://www.plasmavisie.nl/panasonic-tx-p60zt60.html

Panasonic adviesprijs: 4500,-

[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 23-04-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:43:
Er is eigenlijk niets dat ik niet bijzonder vind aan deze advertentie. :P
Dat ie voorradig is vind ik best wel bijzonder eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:37:
Vandaar dus mijn opmerking. :P
Ah, ben lekker wakker ook, my bad :$

Speeltje vandaag binnengekomen, eens kijken of het werkt straks. Mits achter de tv kruipen lukt :) Werkt niet :O

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/IMG_20130423_164321s.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 23-04-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
Vandaag mijn VT60 binnengekregen.Kan bevestigen dat de Ci+ module van quantis werkt.
Out of de box moet ik bekennen dat mijn VT50 er beter uitzag.Met name toen ik mijn pc opstarte schrok ik een beetje.Teksten waren gewoon blauw.Hopelijk trekt dit later nog bij.Het opschroeven van het contrast in prof en custom mode is duidelijk waarneembaar.Ook heb ik een aantal patronen van AVSHD bekeken.Bij de patronen in de lagere percentages zag ik duidelijk de aanwezigheid van rood.Wordt dus waarschijnlijk wel calibreren.Wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier verschillende mensen langs komen die ondertussen de VT60 hebben binnengekregen. Echter als ik op tweakers pricewatch kijk en in de winkels kijk kan ik nergens vinden waar deze te bestellen zijn. Heeft iemand een link van een winkel of website waar deze te bestellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:33:
Ik zie hier verschillende mensen langs komen die ondertussen de VT60 hebben binnengekregen. Echter als ik op tweakers pricewatch kijk en in de winkels kijk kan ik nergens vinden waar deze te bestellen zijn. Heeft iemand een link van een winkel of website waar deze te bestellen zijn?
Ik had een defecte VT30 waar nog twee weken garantie op zat.Deze hebben ze toe ingeruild voor de VT60.
Vond ik niet erg.Maar ik denk dat ze in de winkels nog niet te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
http://www.valueelectronics.com/

Over ruim 2 weken zullen we zien welke tv de VT50 van zijn troon zal stoten en zich de nieuwe 'King of HDTV' mag noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
Cap schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:43:
Waarschijnlijk staat bij die oude Panasonic idd gewoon standaard overscan aan.

Zie hier voor meer info:
Wikipedia: Widescreen signaling
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=12062

Komt trouwens vaak voor bij Film1, met name Sundance en Family.

Nog iets... bijzonder dit: TX-P60ZT60. 3-5 dagen levertijd. "normale prijs" 5999,-, "onze prijs" 4999,-. Er is eigenlijk niets dat ik niet bijzonder vind aan deze advertentie. :P

https://www.plasmavisie.nl/panasonic-tx-p60zt60.html

Panasonic adviesprijs: 4500,-
Ik heb ze even een mailtje gestuurd met wat vragen omtrent de 60ZT60 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:02:
Het wordt steeds mooier, hij is er nu zelfs "DIRECT LEVERBAAR". Nog wel voor de 499-euro-boven-adviesprijs aanbiedingsprijs, dat wel.
Dat was ie ook toen ik jou beantwoordde, daarom was ik ook zó verrast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 08:46
Wellicht interessant voor mensen die nog een 3D bril zoeken: Meestal staat hier de samsung 4100 genoemd, maar die lijkt wat minder goed leverbaar te worden. Ik heb een 42GT50, en kan bevestigen dat de 5100 bril van Samsung hier ook goed op werkt. Deze kan je als set van 2 bestellen bij Amazon.de en kost dan voor een set van 2 nog geen 38 euro, inclusief verzenden. Zoek op SSG-P51002/XC. Per stuk kosten ze dacht ik 19 euro, maar omdat onder de 20 is betaal je wel verzendkosten, vandaar dat jeer beter 2 kan kopen. Koop er trouwens geen batterijen bij, dan betaal je iets van 10 euro verzendkosten... Batterijen haal je bij de Action.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
elhopo schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:06:
Wellicht interessant voor mensen die nog een 3D bril zoeken: Meestal staat hier de samsung 4100 genoemd, maar die lijkt wat minder goed leverbaar te worden. Ik heb een 42GT50, en kan bevestigen dat de 5100 bril van Samsung hier ook goed op werkt. Deze kan je als set van 2 bestellen bij Amazon.de en kost dan voor een set van 2 nog geen 38 euro, inclusief verzenden. Zoek op SSG-P51002/XC. Per stuk kosten ze dacht ik 19 euro, maar omdat onder de 20 is betaal je wel verzendkosten, vandaar dat jeer beter 2 kan kopen. Koop er trouwens geen batterijen bij, dan betaal je iets van 10 euro verzendkosten... Batterijen haal je bij de Action.
Fijn om te weten!

edit: via amazon.co.uk is het 24 pond voor 2 van de brillen (duo pack) wat neer komt op 28 euro. Verzenden is gratis dus scheelt weer een paar euros met de .de site.

[ Voor 9% gewijzigd door Basekid op 24-04-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:33:
Hier is ie ook te koop: http://www.correct.nl/cat...LCD+en+Plasma&CAT_ID=1241

geen idee waarom dit nog niet goed staat in de PW eigenlijk... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
Cap schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:02:
Het wordt steeds mooier, hij is er nu zelfs "DIRECT LEVERBAAR". Nog wel voor de 499-euro-boven-adviesprijs aanbiedingsprijs, dat wel.
Heb vanochtend een mailtje retour gehad. Toestel is niet leverbaar, prijs is meer een gok en men heeft geen idee wanneer hij komt want dat heeft Panasonic nog niet aaggeven! Schokkend nieuws dus, not! |:(

Zet dan niks op je website!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Twijfel geval. WIlde eerst de st60 halen maar lees dat deze toch vrij traag is. Tv moet allround goed worden. Zowel voor tv, game als film. Maar ben nog student en zit gebonden aan een beperkt budget. Kan de tv's tegen inkoopprijs krijgen via het werk. Komt alleen nog btw bij. Wilde eerst voor de ST60 50 inch gaan maar twijfel nu ook over een GT60 of een VT50.

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Zou de st60 proberen en als hij te langzaam is, wat ik betwijfel, kan je hem upgraden naar een gt60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p

r0p

Misschien dat ik dit gemist heb maar is er een upgradekit voor te krijgen dan? Gaat mij erom dat als ik er een keer op game dat hij niet van de brakke responsetijden heeft.

Als hij up te graden valt dan zou dat het overwegen waard zijn idd. In de reviews van HDTV lees ik echter wel dat er een behoorlijk snelheidsverschil tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Ik bedoelde omruilen. . Op papier heeft hij meer lag maar zoals veel dingen in reviews wordt het vaak opgeblazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zojuist van een 50vt30 naar een 65vt50 gegaan. Jezus, wat een beeld zeg.
Maar... toch merk ik een aantal dingen op. Mijn vt50 heeft last van horizontal line bleeding, wel stukken minder met het contrast hoger, maar toch. Dit is niet iets wat ik bij mijn vt30 ben tegengekomen in deze mate.
Ook zie ik op verschillende standen een soort van lichtelijke ghosting bij zowel SD als HD materiaal van verschillende bronnen. Deze tv zou toch stukken beter motion moeten kunnen handlen dan mijn oudere vt30?
De beeldverbeteraars staan allen uit. Behalve IFC die staat op min.
Iemand nog een idee wat ik anders zou kunnen instellen?
Image retention heb ik gelukkig nog niet gezien, das erg fijn, want daar had ik bij de vt20 en 30 wel veel last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird-of-prey
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-07 11:43
Ik ben nu een week een tevreden bezitter van een ST50 :)
Helaas heb ik nu al 2 keer de volgende melding gekregen na het aanzetten van de TV:

"geen kanalen gevonden..... druk op ok om de auto set-up te starten"

Mijn kabelaar is Ziggo en ik kijk via DVB-C met een Quantis CI+ module.

Na het weer doorlopen van de setup worden alle kanalen weer gevonden en kan er weer TV gekeken worden.
Op tweakers en ziggo-gebruikers.nl zijn er meer mensen die er last van hebben, maar dan vooral in 2011.
Is er al een oplossing bekend of heeft iedereen er maar mee leren leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 01:25:
Ik ben zojuist van een 50vt30 naar een 65vt50 gegaan. Jezus, wat een beeld zeg.
Maar... toch merk ik een aantal dingen op. Mijn vt50 heeft last van horizontal line bleeding, wel stukken minder met het contrast hoger, maar toch. Dit is niet iets wat ik bij mijn vt30 ben tegengekomen in deze mate.
Ook zie ik op verschillende standen een soort van lichtelijke ghosting bij zowel SD als HD materiaal van verschillende bronnen. Deze tv zou toch stukken beter motion moeten kunnen handlen dan mijn oudere vt30?
De beeldverbeteraars staan allen uit. Behalve IFC die staat op min.
Iemand nog een idee wat ik anders zou kunnen instellen?
Image retention heb ik gelukkig nog niet gezien, das erg fijn, want daar had ik bij de vt20 en 30 wel veel last van.
Line bleeding hoort b ij de tech en is neits aan te doen. Dit zal per exemplaar iets erger zijn of iets minder. Het valt mij iig nooit echt erg op tijdens films.

ghosting (dfc) zou niet heel erg veel voor moeten komen (als dat is wat je bedoelt). het is het ergst op 50hz materiaal. 24hz en 60hz zouden een stuk beter moeten zijn.

Mooi dat je weinig IR hebt. maar dit verschilt ook weer per individueel niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p

r0p

Bever! schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:50:
Ik bedoelde omruilen. . Op papier heeft hij meer lag maar zoals veel dingen in reviews wordt het vaak opgeblazen
Wordt lastig. Mijn baas verdiend hier niks op. Plus aangezien het normale volk alleen maar LED wil hebben verkoopt plasma voor geen meter. In een winkel met veel omgevingslicht ziet LED er top uit.
Ik moet dus in 1 keer de goede keus maken. Maar het had een optie kunnen zijn. Bedankt voor het meedenken.

Iemand anders nog ervaring/ tips? VT50, ST60 of GT60?

ZIt vast aan een beperkt budget en de GT60 wordt wel een stuk duurder. Is deze zijn prijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r0p schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:01:
Twijfel geval. WIlde eerst de st60 halen maar lees dat deze toch vrij traag is. Tv moet allround goed worden. Zowel voor tv, game als film. Maar ben nog student en zit gebonden aan een beperkt budget. Kan de tv's tegen inkoopprijs krijgen via het werk. Komt alleen nog btw bij. Wilde eerst voor de ST60 50 inch gaan maar twijfel nu ook over een GT60 of een VT50.

Wat raden jullie aan?
Je haalt dingen door elkaar. Het is neit traag in responsetijden, maar in beeldverversing. Dat zijn twee compleet verschillende dingen. Ok, het is allebei lag en gemeten in miliseconden. Verschil is:

bij inputlag is er tijd tussen handeling en verwerking. Bij processinglag is er tijd tussen wat er op het beeld komt.

Voor gamen nog steeds niet ideaal, maar compleet anders dan de lag die je hebt bv bij online gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou in jouw geval niet voor de GT60 gaan, als je als student al met een beperkt budget zit. VT50 is nu voor een hele goede prijs verkrijgbaar, de ST60 is vergelijkbaar in prijs.

Als lag echt zo'n issue voor je is probeer dan de 50ST50 op de kop te tikken, 16 ms input lag in game mode. De 50VT50 hebben ze gemeten op 24 ms. ST60 het dubbele.

Ik denk niet dat de VT50 en ST60 elkaar veel ontlopen wat betreft beeldkwaliteit. En ook de ST50 blijft echt niet ver achter hoor. De meesten zullen in praktijk het verschil niet zien.

CNET editor David Katzmaier heeft de ST60 en VT50 side-by-side vergeleken en vind ze wat beeldkwaliteit betreft zo'n beetje om het even, als je goed leest lijkt wat hem betreft de VT50 op de meeste punten nog net een streepje voor te hebben. Maar laten we het gelijk noemen, de accenten liggen net even anders. Zoek op deze pagina op "VT50" voor een snel vergelijk:

http://reviews.cnet.com/f...05-6482_7-35567256-2.html

PS Weer een nieuwe review, de P50VT65 (VT60):

http://www.avforums.com/r...TV-Review_518/Review.html

Opvallend aan de scores is dat tov het 55 inch model de "3D Glasses comfort/performance" van "Reference" naar "Excellent" gedaald is. ;) Verder alles gelijk. Verder opvallend dat de lichtopbrengst van de 50 inch rond de 90 cd/m2 zit terwijl de 55 inch op 70 cd/m2 zat. ABL. Waarschijnlijk gevolg van de poging om de 55 inch nog een bepaalde energielabel te kunnen geven. :X

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 25-04-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Laatst online: 13:46
Ik zit met hetzelfde dilemma, de 50st60 of meer betalen voor de 50gt60 of op de valreep toch nog een 50vt50 kopen? Moeilijk, hoop dat er snel een review op tweakers komt. Vind een beetje lekker gamen ook wel belangrijk, call of duty speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is wijsheid?

Heb nu een 42VT30E, en ik wou eigenlijk naar 50 inch. Dat is zo n beetje het grootste wat ik hier kwijt kan.

De keuze valt natuurlijk nu op de ZT, VT of GT60. De ZT, valt budgetaire af, en de VT wordt naar ik heb begrepen niet in 50 inch geleverd, en zal waarschijnlijk echt aan de grens zitten van het budget. Eigenlijk eroverheen..:-)

De 50GT60E lijkt dan de enige optie. Is dat een goede optie? Of gewoon de 42VT30E houden, en opbranden...

Hij gaat alleen gebruikt worden voor tv kijken, en films via de mediaplayer

Op HDTVtest.uk las ik best een prima review die me bijna over de streep trekt. Nu het laatste zetje nog..:-)

Ah, de poster boven mij ook een dilemma...soms moet je even F5-en...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:54:
Wat is wijsheid?

Heb nu een 42VT30E, en ik wou eigenlijk naar 50 inch. Dat is zo n beetje het grootste wat ik hier kwijt kan.

De keuze valt natuurlijk nu op de ZT, VT of GT60. De ZT, valt budgetaire af, en de VT wordt naar ik heb begrepen niet in 50 inch geleverd, en zal waarschijnlijk echt aan de grens zitten van het budget. Eigenlijk eroverheen..:-)

De 50GT60E lijkt dan de enige optie. Is dat een goede optie? Of gewoon de 42VT30E houden, en opbranden...

Hij gaat alleen gebruikt worden voor tv kijken, en films via de mediaplayer

Op HDTVtest.uk las ik best een prima review die me bijna over de streep trekt. Nu het laatste zetje nog..:-)

Ah, de poster boven mij ook een dilemma...soms moet je even F5-en...
ZT is ook alleen in 60" te koop. Je keuze is een ST60 of een gt60. Ik denk dat het wel een grote vooruitgang is. De 30 serie is toch wel een stukje minder dan de 50/60 serie.
VT60 wordt wel in 50" verkocht naar ik weet.

Tja de keuze tussen de gt60 en de vt60 is niet eenvoudig. Ik zou voor de vt60 gaan om:

filter
design
grotere formaten

Boeit dat niet: gt60 is dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als je toch denkt over de VT30 opbranden en een beperkt budget hebt, koop de VT60 of GT60 dan niet nu maar over een half jaar of beter nog driekwart jaar, dat scheelt een hoop geld. Zie het prijsverloop van de 50 serie.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 25-04-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:01:
[...]

[...]Tja de keuze tussen de gt60 en de vt60 is niet eenvoudig. Ik zou voor de vt60 gaan om:

filter
design
grotere formaten

Boeit dat niet: gt60 is dan prima.
Filter zal hier niet zoveel uitmaken denk ik. Heb weinig lichtinval op het scherm zelf.
Design is een kwestie van smaak, en wat ik gezien heb aan plaatjes van de GT60, is dat geen item
Groter dan 50 inch is hier vanwege de behuizing een NOGo

En , ik heb meteen een nieuwe satellietadapter kabeltje... :+
Cap schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:06:
En als je toch denkt over de VT30 opbranden en een beperkt budget hebt, koop de ST60 of GT60 dan niet nu maar over een half jaar of beter nog driekwart jaar, dat scheelt een hoop geld. Zie het prijsverloop van de 50 serie.
Ook daar zit ik aan te denken....even wachten en kijken of er voor de VT30 nog een aardige prijs te krijgen is...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:06:
[...]

Ook daar zit ik aan te denken....even wachten en kijken of er voor de VT30 nog een aardige prijs te krijgen is...
Ik denk dat het prijsverschil tussen wat je nu nog voor de VT30 kunt krijgen en over een jaartje véél kleiner is dan het prijsverschil tussen een VT60 of GT60 nu en over datzelfde jaartje. M.a.w. wat de VT30 betreft heb je de afschrijving al wel te pakken, dus houden is altijd een voordeligere optie. :P

En als je echt op dit moment moet kopen dan is de VT50 of de GT50 de voordelige keus.

De 60 serie is voor als je per se nu een nieuwe tv wilt hebben en budget geen groot issue is. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 25-04-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:23:
[...]

[..] M.a.w. wat de VT30 betreft heb je de afschrijving al wel te pakken, dus houden is altijd een voordeligere optie. :P

En als je echt op dit moment moet kopen dan is de VT50 of de GT50 de voordelige keus.

De 60 serie is voor als je per se nu een nieuwe tv wilt hebben en budget geen groot issue is. :P
Tuurlijk wil ik na twee jaar wat nieuws.. ;)

Denk dat ik uiteindelijk ga voor de GT60. Zal denk ik in mijn geval een prima keus zijn. Ben her en der al wat leveranciers aan het mailen. Laagste aanbieding zit nu op €1480,=

Wordt vervolgd..:-)

Mag jij m bij mij komen calibreren. Volgens mij woon je vlak bij mij in de buurt.. ;)

Krijg net denk ik een aardige offerte binnen. €525,= retour voor mijn VT30. €1560, voor de GT60. Bij betalen €1035 .... Mzzzzz spannend..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geeft de winkel je 525 retour? Zo ja dan wel zo gemakkelijk t.o.v. al het gezeur op Marktplaats. Ik zou zelf geen 1000 euro over hebben voor die upgrade, dan zou ik toch wel minstens een groter formaat willen. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Als het geld een gat in je zak brandt... :P

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 25-04-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:34:
[...]

Tuurlijk wil ik na twee jaar wat nieuws.. ;)
Jij bent echt 'gek'! Als je het over kapitaalvernietiging hebt dan is dat het wel. Een moderne TV gaat minstens 7 tot 10 jaar mee. Mijn Panasonic plasma is uit 2007 en geeft nog steeds een subliem beeld en kent geen van de mankementen die de huidige generaties zo plagen. Ik schrijf 150 euro per jaar op mijn TV af, maar geen hoofd op mijn haar die er aan denkt om na twee jaar al weer een nieuwe plasma te kopen. Zoveel beter zijn ze echt niet geworden, misschien zelfs eerder slechter, door al die "beeldverbeteraars" en volstrekt onnodige toeters en bellen die vrijwel niemand gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mh1956 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:26:
[...]

Jij bent echt 'gek'! Als je het over kapitaalvernietiging hebt dan is dat het wel. Een moderne TV gaat minstens 7 tot 10 jaar mee. Mijn Panasonic plasma is uit 2007 en geeft nog steeds een subliem beeld en kent geen van de mankementen die de huidige generaties zo plagen. Ik schrijf 150 euro per jaar op mijn TV af, maar geen hoofd op mijn haar die er aan denkt om na twee jaar al weer een nieuwe plasma te kopen. Zoveel beter zijn ze echt niet geworden, misschien zelfs eerder slechter, door al die "beeldverbeteraars" en volstrekt onnodige toeters en bellen die vrijwel niemand gebruikt.
Onzin, de panasonics uit 2007 zijn neit te vergelijken met de moderne panasonics. Jij vindt je tv uit 2007 misschien subliem beeld geven, maar dat doet ie niet. Ik weet vrijwel zeker dat het contrast een stuk minder is, grotere kleurafwijkingen en ook vrijwel zeker een mindere motion resolution heeft. Ik weet ook zeker dat de moderne plasmas veel betere filters hebben. Minder dithering en noise durf ik ook nog wel mijn vinger voor in het vuur te steken.

Alle beeldverbeteraars kun je uitzetten.

En als je eht geld hebt? Wat boeit het. Ik koop het liefst ook elk jaar nieuwe spullen. Ik heb sinds 2008 bijna elk jaar een nieuwe tv gekocht en vanaf 2009 alleen maar nieuwe panasonic plasma's. Er zaten echt best wel grote verschillen tussen de verschillende generaties. De vt30 was een hele verbetering op de G10 en mijn vt50 een hele verbetering op de vt30 (duidelijk zichtbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik had een 42PZ85 en ben naar een 50ST50 gegaan. Niet dat de oude slecht was maar het is wel degelijk een forse stap vooruit. Ben erg blij mee.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:58:
Geeft de winkel je 525 retour? Zo ja dan wel zo gemakkelijk t.o.v. al het gezeur op Marktplaats. Ik zou zelf geen 1000 euro over hebben voor die upgrade, dan zou ik toch wel minstens een groter formaat willen. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Als het geld een gat in je zak brandt... :P
Uiteindelijk uitonderhandeld op €1000,= rond all in.

Voor mij is het in ieder geval een behoorlijke upgrade, waarbij ik dit prijskaartje wel acceptabel vind. Je mag me gek noemen, maar zo heeft iedereen wel een fetish..

De 3D brillen bij de VT30 had ik al doorverkocht omdat ik geen enkele waarde hecht aan 3D. Binnenkort zullen er dan ook weer twee 3D brillen in V&A staan.. ;)

En Cap..na de 200 eerste uren nodig ik je uit om hier te komen calibreren.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p

r0p

Beperkt budget. Wensen: allround goede tv, geschikt voor zowel normale tv, gamen en films.

Keuze uit de TXP50VT50 of de TXP50ST60.

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan. Of is dat appels met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r0p schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:53:
Beperkt budget. Wensen: allround goede tv, geschikt voor zowel normale tv, gamen en films.

Keuze uit de TXP50VT50 of de TXP50ST60.

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan. Of is dat appels met peren vergelijken.
Beide tv's zijn prima.

vt50:

+design
+thx mode (ootb accuracy)
+filter
+4 hdmi poorten
+usb recording
-minder contrast in professional mode

st60:
+beter contrast
+- true cinema ootb misschien iets minde dan thx volens de reviews. Echter zie ik dat niet zo bij zelf meten.
-processing lag
-design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Hebben mensen ervaring met het upscaling van 2D naar 3D met de UT50? Zit er aan te denken wat brillen te kopen, maar weet niet of dat het waard is.

Native 3d heb ik even geen toegang tot, want mij htpc heeft geen HDMI 1.4 :(
Pagina: 1 ... 84 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.