Koop een st60?
Het uiterlijk/de behuizing?Buggle schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 04:20:
Of zie ik nu nog iets over het hoofd?
Nickname does not reflect reality
Is out-of-the-box betere calibratie niet meer een toevalstreffer dan een feit, zou je niet tientallen ST50's en GT50's moeten controleren voordat je daar iets over kan zeggen? Wat doet een fabrikant eigenlijk aan calibratie?
De meesten: niets.tomaat23 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:11:
Wat doet een fabrikant eigenlijk aan calibratie?
Voor zover ik begrepen heb betekent die THX certificicering een betere basiscalibratie. Voor de rest beroep ik mij op de reviews van HDTVtest.
Uiterlijk, tsja. Een groot zwart vlak met een klein dun randje wat bij de een er iets anders uitziet dan bij de ander; hardly een game changer zullen we maar zeggen
Edit: ST60 is behoorlijk buiten budget overigens; (veel) meer dan 1k wil ik er niet voor betalen.
Uiterlijk, tsja. Een groot zwart vlak met een klein dun randje wat bij de een er iets anders uitziet dan bij de ander; hardly een game changer zullen we maar zeggen
Edit: ST60 is behoorlijk buiten budget overigens; (veel) meer dan 1k wil ik er niet voor betalen.
[ Voor 14% gewijzigd door Buggle op 12-04-2013 11:50 ]
YMMV uiteraard, ik vind een ST50 er relatief cheap uit zien. VT50 is ook niet alles hoor, maar beter, imho.Buggle schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:48:
Hmm, inderdaad. Het grote nadeel van de ST50 is dat de rand niet dezelfde kleur heeft als het scherm zelf. Daardoor valt dat bakbeest meer op, en dat moeten we niet hebben.
Ik zit sowieso al meer naar de GT te tenderen, ook omdat hij bijvoorbeeld Bluetooth heeft; ik heb nog een bluetooth headset, dat zou wel handig zijn met skype bijvoorbeeld. Ook multitasken in de connect interface en voornamelijk dus het hebben van de THX stand(en) en meer mogelijkheden om calibreren vooral ook makkelijker te maken. Hebben jullie allemaal thuis zo'n calibreerding?
Ik zit sowieso al meer naar de GT te tenderen, ook omdat hij bijvoorbeeld Bluetooth heeft; ik heb nog een bluetooth headset, dat zou wel handig zijn met skype bijvoorbeeld. Ook multitasken in de connect interface en voornamelijk dus het hebben van de THX stand(en) en meer mogelijkheden om calibreren vooral ook makkelijker te maken. Hebben jullie allemaal thuis zo'n calibreerding?
Cap wel, Adlermann heeft/had er een, zelf de tv láten calibreren. Geen schokkende veranderingen hoorBuggle schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:04:
Hebben jullie allemaal thuis zo'n calibreerding?
En die beroepen zich op maar liefst 1 exemplaar, dat is dus juist mijn punt.Buggle schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:48:
Voor de rest beroep ik mij op de reviews van HDTVtest.
Ik geloof dat er hier wat calibrateurs* zitten, dus die kunnen er hopelijk een beter beeld bij schetsen. Want ik zeg niet dat het zo is, ik heb alleen dat vermoeden. Mijn ongefundeerde stelling: De ene keer wijkt een ST meer af dan een GT, dan andere keer andersom. Dit beïnvloed de review een beetje (niet echt want een tv zal harder afgerekend worden op zijn afwijking(en) die overblijven na calibratie).
En hoe zit dat eigenlijk met gecalibreerde sets, heb je dan ook weleens dat de ene GT50 wel zo goed als perfect te calibreren valt en de andere je het blauw gewoon niet krijgt waar je het hebben wil?
*Hoe noem je zo iemand?
De af-fabriek afwijkingen maken niet uit aangezien dat soort sites de tv na het calibreren testen.tomaat23 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:31:
De ene keer wijkt een ST meer af dan een GT, dan andere keer andersom. Dit beïnvloed de review een beetje (niet echt want een tv zal harder afgerekend worden op zijn afwijking(en) die overblijven na calibratie).
Dat lijkt mij vrij stug. Op kleine percentuele afwijkingen na zou iedere tv wel goed te calibreren moeten zijn.En hoe zit dat eigenlijk met gecalibreerde sets, heb je dan ook weleens dat de ene GT50 wel zo goed als perfect te calibreren valt en de andere je het blauw gewoon niet krijgt waar je het hebben wil?
Brad Pitt schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:36:
[...]
De af-fabriek afwijkingen maken niet uit aangezien dat soort sites de tv na het calibreren testen.
Tnx ik ga deze ook eens proberen misschien dat het helpt.Adlermann schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:57:
[...]
true cinema mode, gmma 2.4, colour misschien1 tikje terug, sharpness 0, helderheid 0, contrast rond de 42.
levendige kleuren uit.
Maar in alle reviews/threads op het internet praten ze over een custom mode en allerlei andere instellingen.
Krijgen wij deze niet omdat wij een europees model hebben en zij een amerikaans model of moet ik iets activeren. Ik vind de instellingen wat karig.
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Dat zijn kalibratieinstellingen en daar heb je geen Dick aanthe squaler1 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:55:
[...]
Tnx ik ga deze ook eens proberen misschien dat het helpt.
Maar in alle reviews/threads op het internet praten ze over een custom mode en allerlei andere instellingen.
Krijgen wij deze niet omdat wij een europees model hebben en zij een amerikaans model of moet ik iets activeren. Ik vind de instellingen wat karig.
Niet helemaal waar. St. 50. Beeft twee pubtekalibratie en alles onder Irr 20. Is bijna niet perfect te krijgenBrad Pitt schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:36:
[...]
De af-fabriek afwijkingen maken niet uit aangezien dat soort sites de tv na het calibreren testen.
[...]
Dat lijkt mij vrij stug. Op kleine percentuele afwijkingen na zou iedere tv wel goed te calibreren moeten zijn.
Op het gevaar af dat het nutteloos / oninteressant / overbodig is ga ik toch maar wat vertellen over kalibratie, misschien helpt het sommigen er een wat beter beeld bij te krijgen.
Allereerst: zowel de ST50 als GT50 zijn prima te kalibreren, de GT50 als het goed is nog iets prima-der
dan de ST50 dankzij de 10-punts witbalans instelling. Maar de verschillen zullen subtiel zijn, ook met de ST50 kom je echt een heel end.
Wat je wel altijd houdt is dat iedere tv zijn eigen "fingerprint" heeft en het kalibreren altijd compromissen maken is. Hiermee bedoel ik dat elk scherm zijn eigen karakteristiek heeft en dat tot bepaalde hoogte ook houdt. Heeft een exemplaar bijvoorbeeld de neiging tot teveel rood in de donkere regionen, teveel groen in het midden, en teveel rood in de hoogste dan krijg je dat nooit helemaal 100% weg. En pak je een 20- of meerstaps grijsverloop dan krijg ie krijg je nooit helemaal 100% perfect, om meerdere redenen.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor het CMS. Als je rood met een 20% window testscherm "perfect" instelt op 75% verzadiging is ie niet perfect op 100% verzadiging. Als je vervolgens een 75% APL scherm pakt dan is rood ook niet perfect.
En hetzelfde geldt ook voor de gamma: je kunt de gamma vrijwel perfect op 2.4 krijgen op 20% windows met de 10-punts instelling, maar de tussenliggende punten zullen niet perfect zijn, en pak je een APL scherm dan zijn de gemeten waarden ook weer anders.
Het kalibreren van een scherm is dus een en al compromissen maken, perfectie bestaat niet.
Wat ik echter wel durf te beweren is dat al deze schermen, dankzij de bruikbare witbalans en cms controls die goed onafhankelijk van elkaar werken, zodanig te kalibreren zijn dat gewoon beeldmateriaal er in praktijk "identiek" uit ziet. Je kunt 2 schermen dan zelfs direct naast elkaar zetten zonder dat mensen verschil zien. Zelfs een voor iemand met een geoefend oog die op de hoogte is van de verschillen zou het dan niet opvallend / storend, of bij 95% van de beelden zelfs maar gemakkelijk te zien zijn. De minieme tintverschillen die er zijn, zijn in het algemeen het best waarneembaar op grote grijze (witte) vlakken.
Allereerst: zowel de ST50 als GT50 zijn prima te kalibreren, de GT50 als het goed is nog iets prima-der
Wat je wel altijd houdt is dat iedere tv zijn eigen "fingerprint" heeft en het kalibreren altijd compromissen maken is. Hiermee bedoel ik dat elk scherm zijn eigen karakteristiek heeft en dat tot bepaalde hoogte ook houdt. Heeft een exemplaar bijvoorbeeld de neiging tot teveel rood in de donkere regionen, teveel groen in het midden, en teveel rood in de hoogste dan krijg je dat nooit helemaal 100% weg. En pak je een 20- of meerstaps grijsverloop dan krijg ie krijg je nooit helemaal 100% perfect, om meerdere redenen.
- Als je 10-punts witbalans afstelling hebt dan kun je de grijswaarden op die 10 aangrijpingspunten (10-100 IRE) perfect krijgen, echter de stappen ertussen zullen dan nog steeds niet perfect zijn. Bij zo'n grijsverloop met balken dat al die grijsstappen tegelijk in beeld brengt kun je dat met een scherp oog altijd wel ergens zien. In de lage IRE's (< 40%) is het ook zichtbaar bij full-field of window grijsschermen, stap je van 5% naar 10%, 15% etc dan zul je subtiele tintverschillen blijven zien. Bij de schermen hogere helderheid is het veel minder zichtbaar. Ook blijft er altijd een tintverschil in de allerlaagste regionen ergens tussen de 0 en 10%, dit kun je duidelijk zien bij de near-black balken het Black-clipping scherm van AVSHD. Deze moeilijke regio kun je nauwelijks aanpakken met de 10 IRE instelling, de 10-punts instellingen kennen (terecht) een steile afval dus bij 5% heeft de 10% instelling al geen invloed meer.
- Ook al stel je de 10 punten perfect af met een bepaald testscherm (bijvoorbeeld gecentreerde windows die 20% van het beeld beslaan), dan nog zal de grijstint niet perfect zijn bij een ander scherm met dezelfde grijswaarde, bijv een full-field, een 10% window of een APL scherm. Dit o.a. in verband met de brightness limiter in het scherm.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor het CMS. Als je rood met een 20% window testscherm "perfect" instelt op 75% verzadiging is ie niet perfect op 100% verzadiging. Als je vervolgens een 75% APL scherm pakt dan is rood ook niet perfect.
En hetzelfde geldt ook voor de gamma: je kunt de gamma vrijwel perfect op 2.4 krijgen op 20% windows met de 10-punts instelling, maar de tussenliggende punten zullen niet perfect zijn, en pak je een APL scherm dan zijn de gemeten waarden ook weer anders.
Het kalibreren van een scherm is dus een en al compromissen maken, perfectie bestaat niet.
Wat ik echter wel durf te beweren is dat al deze schermen, dankzij de bruikbare witbalans en cms controls die goed onafhankelijk van elkaar werken, zodanig te kalibreren zijn dat gewoon beeldmateriaal er in praktijk "identiek" uit ziet. Je kunt 2 schermen dan zelfs direct naast elkaar zetten zonder dat mensen verschil zien. Zelfs een voor iemand met een geoefend oog die op de hoogte is van de verschillen zou het dan niet opvallend / storend, of bij 95% van de beelden zelfs maar gemakkelijk te zien zijn. De minieme tintverschillen die er zijn, zijn in het algemeen het best waarneembaar op grote grijze (witte) vlakken.
Ze geven 2 beoordelingen eentje voor en na kalibratie. Helaas ontbreekt daarbij inderdaad een statistiek die aangeeft hoe herhaalbaar/betrouwbaar deze uitkomsten zijn over meerdere exemplaren, wat zeker de ongekalibreerde waarde tamelijk nutteloos maakt. Naar mijn mening kunnen ze die dan ook beter weglaten gezien de grote spreiding onder de apparaten. Er valt geen zinnig woord te zeggen over hoe een specifiek exemplaar er uit zal gaan zien, voorzien van groenzweem of juist roodzweem of een combinatie ervan afhankelijk van helderheid, het kan van alles zijn. Wat in praktijk wel blijkt is dat de afstelling van deze schermen in het algemeen niet heel vreselijk is, zolang je maar kiest voor de juiste beeldmodus en/of kleurtemperatuur warm. Wat in praktijk ook blijkt is dat ze goed te kalibreren zijn.tomaat23 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:57:
[...]
Ik hoef jou toch geen waslijst aan screenshots en stukken tekst te laten zien van testresultaten voor calibratie, of bedoel je wat anders te zeggen? Zoals: ze laten hun uiteindelijke waardeoordeel niet afhangen van de uitkomsten van de gemeten pre-calibrated waardes. Bij AVforums betwist ik zelfs dat, daar staat het zelfs in twee van de aangevinkte vakjes. Greyscale out of the box , Colour reproduction out of the box.
Dan is het resultaat van ST50-1 en ST50-2 alsnog na het matige calibreren relatief vergelijkbaar. Hoe je beeld er uit ziet als je hem vers uit de doos haalt is puur random. Na calibreren zal dit verschil normaal gesproken kleiner zijn. Daarom heeft een pre-calibratie waardering mijns inziens niet heel veel zin. Wel iets, niet veel.Adlermann schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:27:
Niet helemaal waar. St. 50. Beeft twee pubtekalibratie en alles onder Irr 20. Is bijna niet perfect te krijgen
Maar houdt die THX certificering niet ook in dat ze aan strengere eisen moeten voldoen wat betreft die variabelen die ook bij calibratie ingesteld zouden worden?
What Does It Mean To Be THX Certified?
It means each TV and projector has gone through a rigorous design and laboratory testing process, which includes more than 400 data points to ensure exceptional image quality and signal processing performance in your home theater.
Elke tv, het lijkt me wat onwaarschijnlijk, maar ze zeggen het.
It means each TV and projector has gone through a rigorous design and laboratory testing process, which includes more than 400 data points to ensure exceptional image quality and signal processing performance in your home theater.
Thx is een prima stand, verschillen zijn erg klein voor en na kalibratie en dan moet je ze vaak naast een wel gecalibreert scherm hebben staan om het goed te zien.
Ja dat is weer geschreven door zo'n marketingnitwit. Ik kan me altijd zo opwinden over dat soort woordendiarrae. Als je niet in staat bent om een antwoord op een vraag te geven (degene die dat geschreven heeft bedoel ik dan natuurlijk), schrijf dan gewoon niets denk ik dan.tomaat23 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:28:
Aldus de marketingblurb van het bedrijf THX. Maar eigenlijk staat er niets. Helemaal niets. Geen criteria, geen bandbreedtes, geen testrestultaten. 400 data points. Klinkt indrukwekkend he? De gemiddelde leek is helaas meteen onder de indruk, vrees ik. Maar het zegt niks. Ik kan 4000 datapoints maken, of 4 miljoen. Welke datapoints en waarvan precies, dat zegt wat.tomaat23 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:28:
"Each TV has gone through a rigorous design and laboratory testing process"
Alleen hieraan kun je al zien dat het hier gaat over een tv model en niet exemplaar, een tv wordt immers maar 1 keer ontworpen. Alleen is dit met opzet natuurlijk zo vaag neergezet omdat dit een site is om de onwetende nitwit consument te overtuigen extra geld neer te leggen voor een tv met het THX logo, want daar heeft vast een Japanner of Chinees dagen aan lopen sleutelen en tunen.
"THX certified" zegt dus vooral dat de betreffende TV fabrikant geld heeft betaald aan THX om het THX logo te mogen voeren, verder zegt het erg weinig. Het is waarschijnlijk dat je met een tv te maken hebt die niet heel goedkoop is, maar dat ligt niet aan de THX "certificering" (die dus niks verifieerbaars inhoudt) maar is meer een uitvloeisel van het feit dat de fabrikant alleen kosten wil maken voor zo'n logootje plus "THX beeldstand" als er genoeg marge op het product zit, en dat is alleen bij de duurdere modellen zo. Het mes snijdt voor THX en de tv fabrikant aan twee kanten, en wat de consument er precies mee opschiet is volstrekt onduidelijk. Dat ie wat euro extra kwijt is aan dat logootje is wel zeker.
Panasonic onderwerpt natuurlijk elke tv die ze maken aan een "rigorous design and laboratory testing process", THX logo of niet. En als ze dan een "THX stand" inbouwen, zullen ze natuurlijk wel zorgen dat die stand niet de meest beroerde is. Maar wezenlijk verschillend van een "Cinema" stand is het echt niet.
Het verschil kan best significant zijn hoor, mijn "THX certified" VT50 had in THX stand een irritante groenzweem, ik ben binnen 2 weken het servicemenu ingedoken omdat bij te regelen. Maar dat de THX stand in ieder geval niet de beroerdste stand is lijkt me duidelijk. Maar als jij met een zak geld naar Panasonic gaat, wie weet kun je afspreken dat ze de beste beeldstand van hun topmodel de "Bever! Ultra Cinema" stand gaan noemen. Doe je dat bij meer merken en overtuig je de consument door een branding campagne goed van het voordeel van deze "Bever! Ultra Cinema" certificering, dan duurt het niet lang of fabrikanten betalen jóu voor de certificering in plaats van andersom.Bever! schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:31:
Thx is een prima stand, verschillen zijn erg klein voor en na kalibratie en dan moet je ze vaak naast een wel gecalibreert scherm hebben staan om het goed te zien.
[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 12-04-2013 17:11 ]
Ik ben persoonlijk niet zo geintereseerd in eventuele nieuwe features zolang die geen betrekking op het schermpaneel en de beeldkwaliteit hebben. Ben gewoon op zoek naar een TV om wat HDMI kabels in te prikken en aan te zetten met de AB, Verder hoeft het ding niets te kunnen buiten het feit dat hij weer jaren mee moet gaan.Adlermann schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:56:
[...]
Beide zijn prima tv's. Ik zou eerder de st60 halen ivm de nieuwe features. Maar als de gt50 veel goedkper is, dan is die misschien ook wel prima.
Het design intereseerd me ook niet echt, Zo mooi als de TH37PV7 maakt Panasonic ze al jaren niet meer.

Aangezien een 50" niet echt verstandig is gezien de kijkafstand(Ongeveer 2 meter) en de beschikbare ruimte zal het een 42" worden, Keuze komt dan op het volgende neer:
42ST50 - 699,-
42GT50 - 699,-
42ST60 - 899,-
De 42ST50 valt dan wat mij betreft af omdat je voor hetzelfde geld ook de 42GT50 kunt krijgen.
Mijn vraag is dus of de 42ST60 een beter(e) schermpaneel/beeldkwaliteit heeft dan de 42GT50 daar ik niets geef om SmartTV en 3D ondersteuning.
Zo ja dan wacht ik nog even tot de prijs richting de 700,- Euro zakt, Zo nee dan haal ik een 42GT50 in huis nu ze nog te koop zijn.
Alvast bedankt.
Ehh... het begrip "mooi" is nogal relatief, zo blijkt maar weer. 
Maar om je vraag te beantwoorden: precies gelijk is de beeldkwaliteit natuurlijk nooit. Het contrast van de ST60 is beter, maar wat betreft het CMS (color management system) zie ik in de 2 UK tests eerder een achteruitgang dan een vooruitgang.
Of dit in praktijk blijkt te kloppen en of er nog onontdekte issues zijn is helaas nog een kwestie van wachten op de gebruikerservaringen die de komende maanden her en der op de internationale fora zullen verschijnen.
Maar laten we voor het gemak aannemen dat bovenstaande de uitkomst is, dat het neer komt op beter contrast. Of jij het verschil gaat zien kan ik niet beoordelen, als je 's avonds bij weinig verlichting kijkt is de 50 serie helder zat, zeker de ST50 en GT50. Het hogere contrast betaalt zich uit wanneer meer helderheid nodig / wenselijk is, en dat is bij meer omgevingslicht sneller het geval.
Maar of jij daar 200 euro extra voor over hebt? Geen idee. Dat kan je alleen zelf beoordelen. Eigenlijk kan je het alleen goed beoordelen als je beide tv's naast elkaar zet, goed afstelt en dan in een representatieve hoeveelheid omgevingslicht zelf gaat zitten kijken.
Dus tja, wat is "beter". Bij de gemiddelde consument ben ik geneigd te zeggen, hou dat geld lekker in je zak of doe er wat leuks voor. In het geval van de veeleisende figuur met veel ervaring op het gebied van referentie plasma's die zich ergert aan de minste stijging in zwartwaarde of de "pop" in het beeld van een Pioneer Kuro gewend is (frequent poster hier
) zeg ik: meteen die 200 euro bijlappen! Of nee, dan zeg je natuurlijk dit: meteen het zevenvoudige lappen en de 60ZT60 kopen.
Maar om je vraag te beantwoorden: precies gelijk is de beeldkwaliteit natuurlijk nooit. Het contrast van de ST60 is beter, maar wat betreft het CMS (color management system) zie ik in de 2 UK tests eerder een achteruitgang dan een vooruitgang.
Of dit in praktijk blijkt te kloppen en of er nog onontdekte issues zijn is helaas nog een kwestie van wachten op de gebruikerservaringen die de komende maanden her en der op de internationale fora zullen verschijnen.
Maar laten we voor het gemak aannemen dat bovenstaande de uitkomst is, dat het neer komt op beter contrast. Of jij het verschil gaat zien kan ik niet beoordelen, als je 's avonds bij weinig verlichting kijkt is de 50 serie helder zat, zeker de ST50 en GT50. Het hogere contrast betaalt zich uit wanneer meer helderheid nodig / wenselijk is, en dat is bij meer omgevingslicht sneller het geval.
Maar of jij daar 200 euro extra voor over hebt? Geen idee. Dat kan je alleen zelf beoordelen. Eigenlijk kan je het alleen goed beoordelen als je beide tv's naast elkaar zet, goed afstelt en dan in een representatieve hoeveelheid omgevingslicht zelf gaat zitten kijken.
Dus tja, wat is "beter". Bij de gemiddelde consument ben ik geneigd te zeggen, hou dat geld lekker in je zak of doe er wat leuks voor. In het geval van de veeleisende figuur met veel ervaring op het gebied van referentie plasma's die zich ergert aan de minste stijging in zwartwaarde of de "pop" in het beeld van een Pioneer Kuro gewend is (frequent poster hier
*kuch*
Moet eerlijk zeggen dat het kijken met een el-cheapo LCD stripje er achter toch wel een waar genoegen is... Werkelijk bizar hoe je oog zich laat "neppen" daardoor. Qua zwart helemaal tevreden nu 
Net een goedkoop Nasje gekocht en als test wat audio en video dingen er op gezet om af te spelen via DLNA op de PS3. Dat viel uiteraard tegen, mkv's en dergelijke kan je zonder transcoding wel vergeten. Hmmm, eens kijken of de Viera mediaspeler dat beter doet. TV zag de Nas (op zich uiteraard, maar als netwerk n00b was ik toch serieus blij) prima en speelde alles moeiteloos af. Ook muziek spelen zag er imho mooier uit dan op de PS3, kan alleen zo snel geen shuffle-optie vinden en da's voor mij wel een key-issue eigenlijk.
Desalnietemin voorlopig weer/nog extreem blij* met de VT
* vooral dankzij die strip dan wel hè
Net een goedkoop Nasje gekocht en als test wat audio en video dingen er op gezet om af te spelen via DLNA op de PS3. Dat viel uiteraard tegen, mkv's en dergelijke kan je zonder transcoding wel vergeten. Hmmm, eens kijken of de Viera mediaspeler dat beter doet. TV zag de Nas (op zich uiteraard, maar als netwerk n00b was ik toch serieus blij) prima en speelde alles moeiteloos af. Ook muziek spelen zag er imho mooier uit dan op de PS3, kan alleen zo snel geen shuffle-optie vinden en da's voor mij wel een key-issue eigenlijk.

Gewoon een raspberry pi erbij kopen en XBMC erop installeren. Heb ik ook gedaan. Kom door de drukte nog niet echt aan gebruik toe. Maar speelt in principe alles af. Ook vanaf een nas.Brad Pitt schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 09:49:
*kuch*Moet eerlijk zeggen dat het kijken met een el-cheapo LCD stripje er achter toch wel een waar genoegen is... Werkelijk bizar hoe je oog zich laat "neppen" daardoor. Qua zwart helemaal tevreden nu
Had begrepen dat Blu-ray ISO's met DTS-HD en zo niet altijd soepel gingen. Brand dus nog steeds allesdangerpaki schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:13:
Gewoon een raspberry pi erbij kopen en XBMC erop installeren. Heb ik ook gedaan. Kom door de drukte nog niet echt aan gebruik toe. Maar speelt in principe alles af. Ook vanaf een nas.
Ik weet uit ervaring dat oppo en ca iso playback voor blurays in hun vorige modellen eruit gepatched hebben
Op mijn VT30 is de THX stand anders wel de beste hoor
Meeste licht-ouput en beste zwartwaarde's. Kan geen enkele andere modus die erop zit aan tippen.
De ingebouwde mediaspeler is prima, speelt inderdaad mkv's e.d. moeiteloos af en bovendien reageert hij lekker vlot op de commando's. Wat ontbreekt is ondersteuning voor het afspelen van ISO's en als je graag met ondertitels kijkt dan is de beperkte ondersteuning van .srt bestanden misschien irritant. Shuffle ontbreekt inderdaad, maar voor muziek gebruik ik de TV niet, ik doe dat via smartphone/tablet i.c.m. de app van de receiver (of een DLNA app, of airplay).Brad Pitt schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 09:49:
Dus? Wat is je punt? Is dat omdat Panasonic gekozen heeft om de beste modus "THX" te noemen of is dat vanwege een magisch iets dat ervoor zorgt dat zodra iets "THX" heet superieur is aan al het overige?D-TECH schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:45:
Op mijn VT30 is de THX stand anders wel de beste hoorMeeste licht-ouput en beste zwartwaarde's. Kan geen enkele andere modus die erop zit aan tippen.
Bij de VT50 heeft de "normaal" stand veel meer lichtopbrengst dan de "THX Cinema" stand, en de "THX Brightroom" stand is niet om aan te zien met zijn totaal vernaggelde gamma. En de ST50 heeft geen "THX Cinema" stand maar wel een "True Cinema" stand met vergelijkbare zwartwaarde en lichtopbrengst (en bovendien witbalans en full cms). Hij heet alleen geen "THX".
[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 13-04-2013 11:12 ]
Voor diegene die nog een 2012 model willen kopen, hier kan je ze nog vrijwel allemaal krijgen:
http://www.besthomecinema.nl/beeld/tv-s/plasma-tv-s.html
Die prijzen zijn absurd hoog; geen aanrader.hdtracer schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:19:
Voor diegene die nog een 2012 model willen kopen, hier kan je ze nog vrijwel allemaal krijgen:
Een gamme van 1.5. Is praaaachtigCap schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:02:
[...]
Dus? Wat is je punt? Is dat omdat Panasonic gekozen heeft om de beste modus "THX" te noemen of is dat vanwege een magisch iets dat ervoor zorgt dat zodra iets "THX" heet superieur is aan al het overige?
Bij de VT50 heeft de "normaal" stand veel meer lichtopbrengst dan de "THX Cinema" stand, en de "THX Brightroom" stand is niet om aan te zien met zijn totaal vernaggelde gamma. En de ST50 heeft geen "THX Cinema" stand maar wel een "True Cinema" stand met vergelijkbare zwartwaarde en lichtopbrengst (en bovendien witbalans en full cms). Hij heet alleen geen "THX".
Dat ligt eraan. Wil je DTS afspelen zonder dat je een receiver hebt dan moet de raspberry het DTS signaal omzetten. Dat gaat inderdaad op de standaard kloksnelheden niet soepel. Een kleine overklok lost dat op. Heb je een receiver dan stuurt de raspberry het signaal gewoon door naar je receiver en hoeft deze dan niet om te zetten.Brad Pitt schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:18:
[...]
Had begrepen dat Blu-ray ISO's met DTS-HD en zo niet altijd soepel gingen. Brand dus nog steeds alles
Ik heb zelf de raspberry gekocht omdat ik bij het afspelen van MKVs via de ingebouwde media player geen THX standen kon selecteren voor beeldkwaliteit. Dat kan wel nu ik gewoon via de raspberry.
Cinema warm is bijna exact hetzelfde als thx.dangerpaki schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:52:
[...]
Dat ligt eraan. Wil je DTS afspelen zonder dat je een receiver hebt dan moet de raspberry het DTS signaal omzetten. Dat gaat inderdaad op de standaard kloksnelheden niet soepel. Een kleine overklok lost dat op. Heb je een receiver dan stuurt de raspberry het signaal gewoon door naar je receiver en hoeft deze dan niet om te zetten.
Ik heb zelf de raspberry gekocht omdat ik bij het afspelen van MKVs via de ingebouwde media player geen THX standen kon selecteren voor beeldkwaliteit. Dat kan wel nu ik gewoon via de raspberry.
over een jaar ook nog wel met die prijzenhdtracer schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:19:
Je kunt ook gewoon zo'n leuke low-power APU van AMD op de kop tikken; heb je wel wat meer headroom. Ik snap dat met die Raspberry niet zo, omdat je volledig afhankelijk bent van dedicated hardware. Er is geen flexibiliteit in het geval iets net niet werkt, zoals het geval wat je noemt. Ik wil altijd sowieso een software-fallback hebben, omdat er altijd wel iets voorbij komt dat niet doet wat je wil.
Het is volgens mij vooral een goedkope, zuinige, compacte en dus leuke oplossing om XBMC te kunnen draaien en mee te hobby-en, en ook een beetje mode / gimmick.
[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 13-04-2013 13:36 ]
Gamer=VT50
Geen gamer=ST60
Geen gamer=ST60
[ Voor 40% gewijzigd door tomaat23 op 13-04-2013 17:59 ]
Ik vind het een close call. De CNET reviewer vindt op het ene punt (contrast) de ST60 beter, op het andere punt de VT50 (kleur). En houd er rekening mee dat in een lichtere ruimte het contrastvoordeel van de ST60 met zijn Pro filter waarschijnlijk weer teniet gedaan door het Ultra filter van de VT50. Uiterlijk speelt wellicht ook een rol.
Oh en waar ik laatst achter kwam: volgens de specs op de Panasonic site heeft de ST60 geen USB HDD recording. Dat hebben de 50 series modellen wel.
Edit: wel handig dat die reviewer ze echt naast elkaar heeft gezet. Zijn bevindingen over de beeldeigenschappen tov de VT50: black level gelijk, gamma bijna gelijk, kleurenweergave wat minder, filter ergens tussen de VT50 en ST50 in (VT50 is zichtbaar beter in lichte omgeving dan ST50), 3D weergave minder vanwege crosstalk.
Black level: "Between the ST60 and VT50, it was a virtual tie. I placed the TVs directly next to one another, and during the darkest scene of a very dark film, the beginning of Chapter 12 from "Harry Potter and the Deathly Hallows, Part 2," they looked nearly identical."
Gamma: "The ST60's gamma was a bit bright overall according to our measurements, but in person that issue was almost impossible to detect. Sure, some shadows might have looked very slightly too-bright compared to the VT50, but they were so close that any difference would be impossible to discern outside a side-by-side lineup."
Color accuracy: "Color accuracy: The ST60 maintains Panasonic's superb 2012 record in this area, and if anything improves upon it. A lot of the reason is due to superior controls during calibration; the new color management system works beautifully to fix the slightly desaturated look of default Cinema, and as a result colors are rich and natural, and again nearly the equal of the VT50's.
During the Snape memory sequence (Chapter 19) for example, the skin tone of young Lily looked as pale and delicate as it should, and her fiery red hair wasn't too red. The green of the grass and blue of the sky were likewise well-represented. Tones in dark areas appeared true as well, and while not quite as neutral as on the VT50, they did look better than the slight green of the ST50 and the more obvious green of the S60.
I did see a redder tinge in the ST60 during the darkest parts of the Creation sequence from "Tree of Life," but that was mainly due to a decision I made during calibration to preserve the accuracy of brighter scenes. This issue, and a slight edge in apparent saturation, put the VT50 ahead of the ST60 in this department, but just barely."
Bright lighting:"Under bright lights, the ST60 performed quite well, thanks to an improved screen filter. It maintained black level fidelity almost as well as the VT50, slightly better than the ST50 and about the same as the Samsung E6500, if not quite as well as the Sony."
3D:"On Panasonic's 2012 plasmas, including the ST50 and VT50, switching the "24p Direct in" setting from the default 60Hz to 48Hz reduced crosstalk dramatically. On the ST60, however, that setting is grayed-out in 3D mode and stuck on 60Hz. As a result, the 3D performance of the ST60 is actually worse than those others."
Oh en waar ik laatst achter kwam: volgens de specs op de Panasonic site heeft de ST60 geen USB HDD recording. Dat hebben de 50 series modellen wel.
Edit: wel handig dat die reviewer ze echt naast elkaar heeft gezet. Zijn bevindingen over de beeldeigenschappen tov de VT50: black level gelijk, gamma bijna gelijk, kleurenweergave wat minder, filter ergens tussen de VT50 en ST50 in (VT50 is zichtbaar beter in lichte omgeving dan ST50), 3D weergave minder vanwege crosstalk.
Black level: "Between the ST60 and VT50, it was a virtual tie. I placed the TVs directly next to one another, and during the darkest scene of a very dark film, the beginning of Chapter 12 from "Harry Potter and the Deathly Hallows, Part 2," they looked nearly identical."
Gamma: "The ST60's gamma was a bit bright overall according to our measurements, but in person that issue was almost impossible to detect. Sure, some shadows might have looked very slightly too-bright compared to the VT50, but they were so close that any difference would be impossible to discern outside a side-by-side lineup."
Color accuracy: "Color accuracy: The ST60 maintains Panasonic's superb 2012 record in this area, and if anything improves upon it. A lot of the reason is due to superior controls during calibration; the new color management system works beautifully to fix the slightly desaturated look of default Cinema, and as a result colors are rich and natural, and again nearly the equal of the VT50's.
During the Snape memory sequence (Chapter 19) for example, the skin tone of young Lily looked as pale and delicate as it should, and her fiery red hair wasn't too red. The green of the grass and blue of the sky were likewise well-represented. Tones in dark areas appeared true as well, and while not quite as neutral as on the VT50, they did look better than the slight green of the ST50 and the more obvious green of the S60.
I did see a redder tinge in the ST60 during the darkest parts of the Creation sequence from "Tree of Life," but that was mainly due to a decision I made during calibration to preserve the accuracy of brighter scenes. This issue, and a slight edge in apparent saturation, put the VT50 ahead of the ST60 in this department, but just barely."
Bright lighting:"Under bright lights, the ST60 performed quite well, thanks to an improved screen filter. It maintained black level fidelity almost as well as the VT50, slightly better than the ST50 and about the same as the Samsung E6500, if not quite as well as the Sony."
3D:"On Panasonic's 2012 plasmas, including the ST50 and VT50, switching the "24p Direct in" setting from the default 60Hz to 48Hz reduced crosstalk dramatically. On the ST60, however, that setting is grayed-out in 3D mode and stuck on 60Hz. As a result, the 3D performance of the ST60 is actually worse than those others."
[ Voor 81% gewijzigd door Cap op 13-04-2013 19:00 ]
Laat maar.
Ik heb een vraag gesteld in een ander deel v.h. forum, maar wilde vragen of jullie er ook even naar wilden kijken, vond het hier alleen wat OT: Niet oplopende wit/grijs/zwart volgorde testbeeld .
Opgelost
Ik heb een vraag gesteld in een ander deel v.h. forum, maar wilde vragen of jullie er ook even naar wilden kijken, vond het hier alleen wat OT: Niet oplopende wit/grijs/zwart volgorde testbeeld .
Opgelost
[ Voor 5% gewijzigd door tomaat23 op 14-04-2013 13:33 ]
Afgelopen vrijdag is de monteur van E-care langs geweest.Vier printplaten vervangen echter geen resultaat.kimone66 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:11:
hallo,
Ik zit tv te kijken en in een keer schakeld hij uit en knippert het rode lampje.Spanning eraf gehaald weer ingeschakeld maar helaas niks,alleen weer een knipperende led.Het gaat om TX-50VT30.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn.Wat kan ik nog doen.Tv is van mei 2011.
bvd
Hij heeft hem meegenomen.Ben benieuwd wanneer ik wat hoor.
Leuke bijkomstigheid was dat hij nadat hij klaar was vroeg of ik even de plasma alleen naar beneden wilde dragen.Ik woon 4 hoog zonder lift.

Uiteindelijk heeft hij toch meegeholpen.
Kwam dit tegen en het gehele verhaal verbaasde me:
https://www.plattetvdisco...tenservice/omruilservice/
Praktijkvoorbeeld
Het bovenstaande klinkt misschien ingewikkeld, daarom geven we je hieronder een voorbeeld uit de praktijk. Het gaat hierbij om het retourneren van producten in het kader van de wet herroepingsrecht.
Je koopt een televisie via de website van PlatteTVdiscounter.nl. Nadat je er een paar dagen mee hebt gekeken, besluit je dat deze televisie niet voldoet aan jouw verwachtingen. Mag je deze tv retourneren?
Helaas, omdat de tv een aantal dagen is gebruikt en daardoor een flink aantal branduren heeft, mag deze niet geretourneerd worden. Het aantal branduren is door ons afleesbaar.
Wat mag dan wel?
Je mag de televisie aanzetten en beoordelen of bijvoorbeeld het beeld goed is. Intensief gebruik is niet toegestaan en een avond tv-kijken valt onder de noemer ‘onnodig gebruik’. Daarmee is het recht op retour vervallen. De norm die wij hiervoor hanteren is een maximale speelduur van 2 uur. Dit zal door ons worden gecontroleerd bij binnenkomst. Heeft het scherm meer speeluren, dan zal deze helaas niet worden behandeld onder de Wet Koop op Afstand en retour worden gezonden. Een tv aan de muur monteren valt onder onnodig gebruik en is derhalve ook niet toegestaan.
2 uur? Dat lijkt me nogal kort. Met de stopwatch in de hand gevoel. Maar mag een verkoper dit zo stellig zeggen?
Praktijkvoorbeeld
Het bovenstaande klinkt misschien ingewikkeld, daarom geven we je hieronder een voorbeeld uit de praktijk. Het gaat hierbij om het retourneren van producten in het kader van de wet herroepingsrecht.
Je koopt een televisie via de website van PlatteTVdiscounter.nl. Nadat je er een paar dagen mee hebt gekeken, besluit je dat deze televisie niet voldoet aan jouw verwachtingen. Mag je deze tv retourneren?
Helaas, omdat de tv een aantal dagen is gebruikt en daardoor een flink aantal branduren heeft, mag deze niet geretourneerd worden. Het aantal branduren is door ons afleesbaar.
Wat mag dan wel?
Je mag de televisie aanzetten en beoordelen of bijvoorbeeld het beeld goed is. Intensief gebruik is niet toegestaan en een avond tv-kijken valt onder de noemer ‘onnodig gebruik’. Daarmee is het recht op retour vervallen. De norm die wij hiervoor hanteren is een maximale speelduur van 2 uur. Dit zal door ons worden gecontroleerd bij binnenkomst. Heeft het scherm meer speeluren, dan zal deze helaas niet worden behandeld onder de Wet Koop op Afstand en retour worden gezonden. Een tv aan de muur monteren valt onder onnodig gebruik en is derhalve ook niet toegestaan.
2 uur? Dat lijkt me nogal kort. Met de stopwatch in de hand gevoel. Maar mag een verkoper dit zo stellig zeggen?
[ Voor 3% gewijzigd door tomaat23 op 15-04-2013 16:11 ]
Buiten het feit dat dit hier off-topic is (shopping forum is betere plek lijkt mij) is dit toch al uitvoerig besproken?tomaat23 schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:09:
Hier is ene hel discussie over geweest. In het kort: het is een probeerperiode en niet een gebruiksperiode. Twee uur is redelijk om te kijken wat het toestel kan.tomaat23 schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:09:
Kwam dit tegen en het gehele verhaal verbaasde me:
Praktijkvoorbeeld
Wat mag dan wel?
Dit zijn hele redelijke voorwaarden. Echter mogen ze de tv niet terugsturen. Want het recht op ontbinden blijft. Ze mogen dan wel een gebruiksvergoeding vragen.
[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 15-04-2013 17:08 ]
Ik heb die strip ook besteld (op 2 april verstuurd maar wacht nog totdat-ie binnen komt). Ik moet nog kiezen of ik hem achter mn TV ga gebruiken of ergens anders in de kamer.Brad Pitt schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 09:49:
*kuch*Moet eerlijk zeggen dat het kijken met een el-cheapo LCD stripje er achter toch wel een waar genoegen is... Werkelijk bizar hoe je oog zich laat "neppen" daardoor. Qua zwart helemaal tevreden nu
Werkt die die afstandsbediening een beetje fatsoenlijk? De vorige keer las ik namelijk dat er al wat problemen waren om de goede kleur te kiezen oid.
NOSIG
Gt60 is binnen... vanmidag ophalen... zeer nieuwsgierig of ik ook verschil ziet met gt50
Nee heeft het hooguit een paar keer goed gedaan. Nu is een kleur kiezen een random aangelegenheid. Niet heel erg aangezien ik toch meestal op "wit" kijk maar heb toch maar een losse remote weer besteld_Christiaan_ schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:33:
[...]
Werkt die die afstandsbediening een beetje fatsoenlijk? De vorige keer las ik namelijk dat er al wat problemen waren om de goede kleur te kiezen oid.
Plus zo'n music controller. De kosten zijn het niet en gewoon leuk om even te kijken hoe het is
Okee, hopelijk heb ik meer geluk met de AB.
Ik heb al een uitgebreide review gezien van het ding, en daarbij kwam het probleem niet naar voren, dus ws is de jouwe defect oid. Hopelijk is het niet je LED controller.
Kan niet wachten totdat de mijne binnen is
Ik heb al een uitgebreide review gezien van het ding, en daarbij kwam het probleem niet naar voren, dus ws is de jouwe defect oid. Hopelijk is het niet je LED controller.
Kan niet wachten totdat de mijne binnen is
NOSIG
Ieman binnenkort nog in zuid holland kalibreren? wellicht met een kratje bier erbij!!
Ik heb gisteren geprobeerd een 1080p mkv bestand (Game of Thrones S02E01) af te spelen op mijn ST50 alleen krijg ik allemaal artefacts en loopt hij niet soepel. De kleuren kloppen ook niet terwijl dat op de laptop wel gewoon goed is.
Op de DMP-BDT220 Blu-ray speler herkent hij m'n hele 500GB Samsung S2 2,5" externe hardeschijf niet eens. Vreemd! Iemand ervaring met afspelen van mkv? In de container zitten alle subs die ik in VLC wel af kan spelen. Klopt het dat de subs niet werken op de ST50?
Misschien moet ik toch maar kijken naar een simpele mediaspeler waar ik dan mijn externe hardeschijf met films/series aan hang. Is zoiets daarvoor prima geschikt (dus afspelen van 1080p mkv met de ingebouwde subs die in het bestand zitten)? pricewatch: Western Digital TV Live (2011)
Op de DMP-BDT220 Blu-ray speler herkent hij m'n hele 500GB Samsung S2 2,5" externe hardeschijf niet eens. Vreemd! Iemand ervaring met afspelen van mkv? In de container zitten alle subs die ik in VLC wel af kan spelen. Klopt het dat de subs niet werken op de ST50?
Misschien moet ik toch maar kijken naar een simpele mediaspeler waar ik dan mijn externe hardeschijf met films/series aan hang. Is zoiets daarvoor prima geschikt (dus afspelen van 1080p mkv met de ingebouwde subs die in het bestand zitten)? pricewatch: Western Digital TV Live (2011)
[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 16-04-2013 17:10 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Zet je bevindingen hier maar neer.badbolle schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:06:
Gt60 is binnen... vanmidag ophalen... zeer nieuwsgierig of ik ook verschil ziet met gt50
Hoe groot is die mkv (of wat is de bitrate) en hoe speel je die af? D.w.z. afspeelapparaat, type verbinding (bedraad / draadloos netwerk, USB HDD, whatever).LuPo schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:09:
Ik heb gisteren geprobeerd een 1080p mkv bestand (Game of Thrones S02E01) af te spelen op mijn ST50 alleen krijg ik allemaal artefacts en loopt hij niet soepel. De kleuren kloppen ook niet terwijl dat op de laptop wel gewoon goed is.
Ik heb hier een hele bak 1080p mkv's die prima lopen via de ingebouwde mediaspeler, met als bron mijn via bedraad netwerk aangesloten Synology NAS met daarin notebookschijfjes. Laatst nog Apocalypto gekeken, bestand van iets van 10 GB, geen gestotter, geen artefacts en prima kleuren. Ik kwam er op de helft van de film pas achter dat ik hem via de ingebouwde mediaspeler afspeelde en niet via mijn Xtreamer. Zelfs met draadloos netwerk gaat het nog vrij lang goed trouwens. Maar ja, de afstand tussen de tv en de wifi router is ook maar een paar meter.
[ Voor 68% gewijzigd door Cap op 16-04-2013 18:01 ]
Dit "probleem" heb ik vaker gezien en meegemaakt. Dit komt waarschijnlijk omdat jij een remux hebt van de Blu-Ray en daar zit het probleem. Game Of Thrones gebruikt namelijk 10-Bit colordepth waar de meeste normale films 8-Bit colordepth gebruiken. VLC heeft support voor 10-Bit terwijl veel (ingebouwde) mediaspelers dat niet hebben en niet aankunnen. Dan krijg je dus macroblocking.LuPo schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:09:
Oeh, ben benieuwdbadbolle schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:06:
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
morgenochtend word de VT60 afgeleverd!
[pics volgen..]
[pics volgen..]
[ Voor 5% gewijzigd door san.okk op 16-04-2013 19:07 ]
Ah, bedankt voor dit technische antwoord! Kan een WD Live TV 2011 dan bijvoorbeeld uitkomst bieden? Of werkt dat ook niet?Dimens schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:58:
[...]
Dit "probleem" heb ik vaker gezien en meegemaakt. Dit komt waarschijnlijk omdat jij een remux hebt van de Blu-Ray en daar zit het probleem. Game Of Thrones gebruikt namelijk 10-Bit colordepth waar de meeste normale films 8-Bit colordepth gebruiken. VLC heeft support voor 10-Bit terwijl veel (ingebouwde) mediaspelers dat niet hebben en niet aankunnen. Dan krijg je dus macroblocking.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Vergeet dat maar. Die heeft al moeite met hoge bitrate bestanden op 8-Bit, laat staan op 10-Bit. Je kunt trouwens beter een versie zoeken met 8-Bit colordepth aangezien de televisie zelf niet in staat is 10-Bit te verwerken en maar 8-Bit weergeeft. Je kan dit ook zelf doen, heb ik toentertijd ook gedaan, door met Handbrake de video's te encoderen met een hoge bitrate zodat je de kwaliteit behoudt. Maar dan moet je wel even weten hoe je Handbrake op de juiste manier instelt.LuPo schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:41:
[...]
Ah, bedankt voor dit technische antwoord! Kan een WD Live TV 2011 dan bijvoorbeeld uitkomst bieden? Of werkt dat ook niet?
Ik zou voordat je daar heel veel moeite voor gaat doen eerst even de eigenschappen van de stream bekijken met mediainfo (even op sourceforge zoeken). Daar staat bij wat de kleurdiepte is, dan weet je het zeker.
50GT60 hangt.... op eerste gezicht geen verschillen zichtbaar met de GT50. maar ja is ook niet te beoordelen na 1 uur tv kijken in het zonlicht :-) . ik kijk via CI+ en bij zappen word er niet meer een "blaadje"afgetrokken zoals bij de 50 serie. voor de rest ziet het er qwa uitterlijk het zelfde uit, (wat ik me kan herinneren, is al weer 2 maand geleden dat ze de GT50 hebben opgehaald
)...
foto's volgen.
foto's volgen.
Dat 'blaadje' kon je gewoon uitzetten in het menu....badbolle schreef op woensdag 17 april 2013 @ 07:51:
50GT60 hangt.... op eerste gezicht geen verschillen zichtbaar met de GT50. maar ja is ook niet te beoordelen na 1 uur tv kijken in het zonlicht :-) . ik kijk via CI+ en bij zappen word er niet meer een "blaadje"afgetrokken zoals bij de 50 serie. voor de rest ziet het er qwa uitterlijk het zelfde uit, (wat ik me kan herinneren, is al weer 2 maand geleden dat ze de GT50 hebben opgehaald)...
foto's volgen.
ben benieuwd ik heb namelijk een maand de gt50
De VT60 is binnen. Wat me als eerste opviel is dat het toestel een stuk hoger op z'n voet staat t.o.v. de VT50. De ruimte tussen het meubel en de tv is groter waardoor de kabels meer zichtbaar zijn.
Daarnaast lijkt het toestel nog niet ondersteund te worden door ziggo waardoor de ci+ module nog niet werkt. Ben nu dus genoodzaakt om een decoder te gebruiken totdat er (hopelijk snel!) een oplossing is. Ik ontvang enkel NED1 en bij de overige zenders krijg ik de melding dat deze gecodeerd zijn. Hebben jullie hier ervaring mee? mijn VT50 werkte vlekkeloos qua menustructuur zie ik weinig verschil..
plaatje..
Daarnaast lijkt het toestel nog niet ondersteund te worden door ziggo waardoor de ci+ module nog niet werkt. Ben nu dus genoodzaakt om een decoder te gebruiken totdat er (hopelijk snel!) een oplossing is. Ik ontvang enkel NED1 en bij de overige zenders krijg ik de melding dat deze gecodeerd zijn. Hebben jullie hier ervaring mee? mijn VT50 werkte vlekkeloos qua menustructuur zie ik weinig verschil..
plaatje..

[ Voor 0% gewijzigd door san.okk op 17-04-2013 17:04 . Reden: typfoutje ]
Ja, de vt60 maakt gebruikt van nieuwe ci+ standaard. Die kent ziggo in z'n geheel nog niet. Kan nog wel ff duren dus.san.okk schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:02:
De VT60 is binnen. Wat me als eerste opviel is dat het toestel een stuk hoger op z'n voet staat t.o.v. de VT50. De ruimte tussen het meubel en de tv is groter waardoor de kabels meer zichtbaar zijn.
plaatje..
[afbeelding]
Gefeliciteerd met je nieuwe tv! Ik ben er nog niet uit welke het word. De nieuwe gt60 of de oude vt50. Ben benieuwd naar je ervaringen van de vt60 ten op zichte van je oude tv.
serieus?? De monteur gaf aan dat dit de eerste VT60 is die hij installeerde maar dat een collega van hem dit probleem niet had.. Ze zijn er nog mee bezig en komen erop terug.. Wordt vervolgdAdlermann schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:13:
[...]
Ja, de vt60 maakt gebruikt van nieuwe ci+ standaard. Die kent ziggo in z'n geheel nog niet. Kan nog wel ff duren dus.
Die nieuwe ci+ standaard die kent ziggo wel zijn ze mee aan het testen... heb ik gehoord maar ci+ 1.3 moet wel compatible zijn met de oude standaard dus lijkt me wel dat het moet werken. misschien dat hij moeite heeft met 2 tuners. mijn upc ci+ werkt dus wel in de gt60
Mooi hoor!san.okk schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:02:
plaatje..
[afbeelding]
Valt me wel op dat het scherm nog behoorlijk spiegelt? Veel lichtinval?
Nice!san.okk schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:02:
De VT60 is binnen.
Zo dan, inderdaad... Op de meeste meubels zal deze tv in de grotere maten écht te hoog komen imho...Wat me als eerste opviel is dat het toestel een stuk hoger op z'n voet staat t.o.v. de VT50.
Dat is ook wel zó stom gemaakt werkelijk... Eerst de bizar kleine afstand tussen de connectors en de rand waardoor dikkere kabels een hel zijn om weg te werken en nu dit weer. Onbegrijpelijke missers vind ik dat.De ruimte tussen het meubel en de tv is groter waardoor de kabels meer zichtbaar zijn.
Als iemand die een XX60 binnen heeft een foto wil maken van de volgende situatie:
Donker buiten, licht uit, film met zwarte balken met een bijna volledig donkere scene. Althans daar zou ik in geintresseerd zijn. Misschien even spelen met de sluiter totdat de foto hetzelfde verschil laat zien tussen balk en tv-rand.
Dan zou ik gelukkig zijn
"Dat is ook wel zó stom gemaakt werkelijk... Eerst de bizar kleine afstand tussen de connectors en de rand waardoor dikkere kabels een hel zijn om weg te werken en nu dit weer. Onbegrijpelijke missers vind ik dat."
Zwarte voetstandaard, alle ingangen naar het midden gecentreerd... een mens met hersenen zou het kunnen bedenken ja.
Donker buiten, licht uit, film met zwarte balken met een bijna volledig donkere scene. Althans daar zou ik in geintresseerd zijn. Misschien even spelen met de sluiter totdat de foto hetzelfde verschil laat zien tussen balk en tv-rand.
Dan zou ik gelukkig zijn
"Dat is ook wel zó stom gemaakt werkelijk... Eerst de bizar kleine afstand tussen de connectors en de rand waardoor dikkere kabels een hel zijn om weg te werken en nu dit weer. Onbegrijpelijke missers vind ik dat."
Zwarte voetstandaard, alle ingangen naar het midden gecentreerd... een mens met hersenen zou het kunnen bedenken ja.
[ Voor 33% gewijzigd door tomaat23 op 17-04-2013 17:39 ]
klopt, en daarbij hebben ze ook nog is de optical out naar de zijkant (onder HMDI-aansluitingen) verplaatst.. Best irritant aangezien ik geen hdmi op de reciever heb..Brad Pitt schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:34:
[...]
Dat is ook wel zó stom gemaakt werkelijk... Eerst de bizar kleine afstand tussen de connectors en de rand waardoor dikkere kabels een hel zijn om weg te werken en nu dit weer. Onbegrijpelijke missers vind ik dat.
[ Voor 6% gewijzigd door san.okk op 17-04-2013 17:46 ]
Dat is nog best lastig... Heb tientallen foto's gezien van perfect zwarte balken, op Panasonic, Pioneer, etc. In de praktijk is dat echter vaak toch anders. Ons oog is enorm gevoelig voor dat soort dingen, zeker bij het ontbreken van enig ander licht dan uit de tv komt. Weet 100% zeker dat een ST/GT/VT en wellicht ook een ZT60 in die omstandigheden niet een perfect zwart er uit weten te persen. Wel donkerder dan nu, niet zwart.tomaat23 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:36:
Als iemand die een XX60 binnen heeft een foto wil maken van de volgende situatie:
Donker buiten, licht uit, film met zwarte balken met een bijna volledig donkere scene. Althans daar zou ik in geintresseerd zijn. Misschien even spelen met de sluiter totdat de foto hetzelfde verschil laat zien tussen balk en tv-rand.![]()
Dan zou ik gelukkig zijn
uiteraard.. foto is 's middags gemaakt met de volle zon naar binnen. Normaal ben ik aan het werk en zal ik er weinig last van ondervinden.invincible30 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:29:
[...]
Valt me wel op dat het scherm nog behoorlijk spiegelt? Veel lichtinval?
[ Voor 8% gewijzigd door san.okk op 17-04-2013 17:45 ]
OK dat klinkt hoopgevend. welke module gebruik je? Ik heb de SMIT en de monteur gebruikte zijn Neotion (zonder resultaat..)badbolle schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:20:
Die nieuwe ci+ standaard die kent ziggo wel zijn ze mee aan het testen... heb ik gehoord maar ci+ 1.3 moet wel compatible zijn met de oude standaard dus lijkt me wel dat het moet werken. misschien dat hij moeite heeft met 2 tuners. mijn upc ci+ werkt dus wel in de gt60
Verwijderd
Vanmiddag vernomen dat mijn leverancier ook de nieuwe tv's van Panasonic heeft ontvangen. Deze week wordt mijn 65ST60 (incl. BDT130) uitgeleverd
hij herkent hem wel ongeacht in welke sleuf hij zitbadbolle schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:20:
Verwijderd
Dank voor de tip. 
Het geval is, ik kan dus een 50VT60 terug krijgen voor mijn defecte 50VT30. Omdat ik graag naar een 65' inch wil, is er nu een verzoek uitgegaan naar Panasonic voor een 65VT50. (mogelijk met bijbetaling)
Mocht mijn verzoek afgewezen worden zet ik mijn 50VT60 te koop voor een mooi prijsje.
Het geval is, ik kan dus een 50VT60 terug krijgen voor mijn defecte 50VT30. Omdat ik graag naar een 65' inch wil, is er nu een verzoek uitgegaan naar Panasonic voor een 65VT50. (mogelijk met bijbetaling)
Mocht mijn verzoek afgewezen worden zet ik mijn 50VT60 te koop voor een mooi prijsje.
Ik zal morgen even navraag doensan.okk schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:35:
[...]
hij herkent hem wel ongeacht in welke sleuf hij zit
Die hoge voet van de VT60 is inderdaad heel erg oenig, en ik vind het ook niet mooi staan. Het idee was natuurlijk iets in de trant van: we maken een "mooie" voet dus dan moet je hem wel zien. Maar niet goed nagedacht over de kabels etc. Wat mij betreft moet een voet zo laag mogelijk zijn en inderdaad voorzien in kabelafvoer.
Er is maar 1 oplossing: aan de muur met dat ding!
Er is maar 1 oplossing: aan de muur met dat ding!
Heb even navraag gedaan. de nieuwe SMIT module (met smartcardlogo) en de Quantis module behoren te werken, niet getest... heb hier natuurlijk geen VT60 staansan.okk schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:51:
[...]
OK dat klinkt hoopgevend. welke module gebruik je? Ik heb de SMIT en de monteur gebruikte zijn Neotion (zonder resultaat..)

http://www.ci-plus.nl/ind...roup_id=11&aid=34&lang=NL
http://www.ci-plus.nl/ind...=page&group_id=16&lang=NL
[ Voor 4% gewijzigd door badbolle op 18-04-2013 13:02 ]
netjes hoor, kabels zou je wellicht mooi weg kunnen werken door een ty-wrap waardoor ze precies achter de "V" vallen ?san.okk schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:02:
plaatje..
[afbeelding]
in elk geval fijn dat er nu live foto's van de VT60 voorhanden zijn
Zou je mij de hoogte van het geheel kunnen geven (de TV op zijn voet)? Ik zou willen weten of ik wel genoeg plaats heb, kan geen toestel aan de muur hangen tenzij in een erg onpraktische opstelling.san.okk schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:02:
Héél mooi, dan heb je zo'n práchtigeshameete schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:50:
[...]
netjes hoor, kabels zou je wellicht mooi weg kunnen werken door een ty-wrap waardoor ze precies achter de "V" vallen ?
Nee hoor, dat wordt accepteren dat je gewoon kabels ziet lopen, of ophangen die handel. En in dat laatste geval liefst meteen echt netjes, dus gat in de muur achter de tv en kabels daar doorheen, anders zit je weer tegen zo'n lelijke zwarte / alu / witte kabelgoot aan te staren.
Zijn de pootjes van de voet niet hol aan de achterkant zodat er ruimte is voor de kabels? met een oogje boven- en onderaan voor een tie-wrap om de kabels strak tegen de pootjes uit het zicht te bevestigen?
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Als dat zo is heb ik niets gezegd, maar als ik het zo op de foto zie vrees ik met grote vreze...
Ja, precies boven het interne motortje waarmee je, via de mooie stevige aluminium remote, de tv op afstand kan draaien of meteen bij het aanzetten kan laten gaan naar de geprogrammeerde positieDuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:18:
Zijn de pootjes van de voet niet hol aan de achterkant zodat er ruimte is voor de kabels? met een oogje boven- en onderaan voor een tie-wrap om de kabels strak tegen de pootjes uit het zicht te bevestigen?
euh, geen ty-wrap om die voet natuurlijkCap schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:01:
[...]
Héél mooi, dan heb je zo'n práchtigevoet en dan doe je daar zo'n tie-wrap omheen. Dat staat natuurlijk lelijk, welk kleurtje je ook probeert. En bovendien blijf je de kabels natuurlijk gewoon zien zodra je niet recht voor de tv staat, die buisjes zijn nogal dun.
Nee hoor, dat wordt accepteren dat je gewoon kabels ziet lopen, of ophangen die handel. En in dat laatste geval liefst meteen echt netjes, dus gat in de muur achter de tv en kabels daar doorheen, anders zit je weer tegen zo'n lelijke zwarte / alu / witte kabelgoot aan te staren.

maar heb net de voet even goed bekeken (zeg: ingezoomd) en die lijkt me wat dun om kabels erachter weg te verstoppen, dus inderdaad... ophangen die hap.
kabelgootje zou je overigens net als mij nog in de kleur van je muur kunnen verven, bij mij was frezen écht geen optie.
offtopic:
Tie-wrap...
Tie-wrap...
Was er nou al iemand die Ziggo + VT/GT60 werkende heeft gekregen via de CI+ module?
) is dit weer een lastig verhaal.. Misschien zo'n verstelbare beugel..
Nu dus even de vraag of ik wil wachten op de update of een nieuwe module.. Tot die tijd een decoder zou echt afbreuk doen aan het kijkplezier/bedieningsgemak.. Heeft iemand hier nog een juiste CI+ module ter overname?
wat beter kwaliteit foto's:

de hoogte is 79,5 cm vanaf het meubel.kl1172 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:48:
[...]
Zou je mij de hoogte van het geheel kunnen geven (de TV op zijn voet)? Ik zou willen weten of ik wel genoeg plaats heb, kan geen toestel aan de muur hangen tenzij in een erg onpraktische opstelling.
Nope, de enige optie is ophangen. Gezien mijn zitpositie (en vriendin..DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:18:

Klopt. Ik heb waarschijnlijk het lek boven. Het heeft te maken met de CI+ module. De oudere type's (met KAxxxxxxx zijn momenteel niet ondersteund. Er word vanuit Ziggo gewerkt aan een update die naar verwachting in mei klaar is. De CI+ modules waarbij de serienummer start met: OAFxxxxxxxx zijn geschikt..tomaat23 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:01:
Was er nou al iemand die Ziggo + VT/GT60 werkende heeft gekregen via de CI+ module?
Nu dus even de vraag of ik wil wachten op de update of een nieuwe module.. Tot die tijd een decoder zou echt afbreuk doen aan het kijkplezier/bedieningsgemak.. Heeft iemand hier nog een juiste CI+ module ter overname?
De eerste uren bevallen overigens erg goed. Je kan duidelijk merken dat er veel aandacht is besteed aan de homescreens en SMART functies. De THX modus springt er weer duidelijk bovenuit. Het geluid is een grote verbetering maar door de speakers langs het scherm lijkt de bezel weer wat breder t.o.v. de VT50. De camera is een leuke gimmic maar zal ik in de praktijk weinig gebruiken. Waar ik bij de VT50 nog wel motion blur kon ontdekken, is dat hier niet het geval.Cap schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:46:
En ik ben héél benieuwd wat san.okk los van de voetperikelen vindt van de VT60 t.o.v. de VT50 (beeldkwaliteit!!, geluid, ...) en wacht ook nog met spanning op of badbolle over zijn GT60 inmiddels meer te zeggen heeft dan "op eerste gezicht geen verschillen zichtbaar met de GT50".
wat beter kwaliteit foto's:
Wat is het probleem met ophangen? Op dezelfde plek als ie nu staat lijkt het me toch weinig problemen op te leveren? Hij gaat alleen 10 cm meer naar achteren.san.okk schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:11:
[...]
Nope, de enige optie is ophangen. Gezien mijn zitpositie (en vriendin..) is dit weer een lastig verhaal.. Misschien zo'n verstelbare beugel..
Edit: ahh... mogelijk zitten de speakertjes in de weg?
Vriendin moet niet zeuren
In welk opzicht springt THX eruit? Contrast? Kleuren? Gamma? Of iets anders? Ik ben benieuwd naar de custom/pro modes die bij de VT60 goed contrast én goed instelbare witbalans en gamma zou moeten geven.san.okk schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:11:
[...]
De THX modus springt er weer duidelijk bovenuit.
Vind je het contrast überhaupt opvallend beter? En de zwartwaarde (letterboxbalken bij films, aftitelingen)?
En wat ik ook heel interessant vind is de uniformiteit van het scherm.
Ik weet niet of je de AVSHD testschermen (of iets soortgelijks) ter beschikking hebt, maar ik ben erg geïnteresseerd in de eventuele zichtbaarheid van lichtere/donkerdere balken en/of vlekken in vertikale richting (vertical banding, DSE), en/of verkleuringen onder de volgende voorwaarden:
- beeldstand THX cinema, cinema, custom of professional met gematigd contrast (rond de 36)
- verduisterde ruimte en ogen die aan het duister gewend zijn
- full-screen grijsschermen in de range van 15% tot 35% helderheid van AVSHD
- kritische blik
Voorbeelden van wat je dus zo min mogelijk wilt zien (onderstaande foto's overdrijven het effect, in werkelijkheid valt het minder op):
VB/DSE:
Verkleuring:

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 18-04-2013 21:14 ]
Ik krijg mijn VT60 as. dinsdag.Ben benieuwd of mijn ci+ module (neotion) wel gaat werken.Zoniet heb ik nog een Samsung H360 decoder ter beschikking.
Ik denk dat heel veel bezitters van Panasonic plasmas van 2011 en 2012 benieuwd zijn of de uniformiteit vd panelen nu wel in orde is.
Het zou een keer tijd worden
En eigenlijk zou bij iedereen die last heeft van blobs, vbi etc dan een 2013 model moeten krijgen
Het zou een keer tijd worden
En eigenlijk zou bij iedereen die last heeft van blobs, vbi etc dan een 2013 model moeten krijgen
check het serienummer even en je weet het.. (AOF = goed, KA = geduld)kimone66 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:48:
Ik krijg mijn VT60 as. dinsdag.Ben benieuwd of mijn ci+ module (neotion) wel gaat werken.Zoniet heb ik nog een Samsung H360 decoder ter beschikking.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.