Probeer het dan hier eens op V&A? Je komt hier toch meer fans / kenners tegen en minder tokkies, het is toch meer "ons kent ons".
Inmiddels gedaanCap schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:43:
Probeer het dan hier eens op V&A? Je komt hier toch meer fans / kenners tegen en minder tokkies, het is toch meer "ons kent ons".
De GT50 is ook wel een wat moeilijker model omdat de kenners weten hoe goed de ST50 is en dat diegenen die dan wat meer uit kunnen geven vaak eerder direct voor een VT of een grotere ST willen gaan denk ik.
Dat denk ik ook,. Ik vond de GT er mooier uitzien. Qua beeld vond ik de GT iets mooier van kleur. Ze stonden allebei op de stand normaal. Moeilijk te zien in de winkel.Indiaan706 schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:23:
De GT50 is ook wel een wat moeilijker model omdat de kenners weten hoe goed de ST50 is en dat diegenen die dan wat meer uit kunnen geven vaak eerder direct voor een VT of een grotere ST willen gaan denk ik.
Als je de philips interface 32pfl9604 gewend bent is de panasonic interface een verademingCartman! schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:50:
Ik zou sowieso gaan voor een losse mediaplayer, een raspberry pi heb je voor een paar tientjes en dan heb je nooit gedoe met mergen/converten/transcoden en zit er meteen een prettige interface omheen. Bijkomend voordeel zijn de vele plugins waardoor je bijv. ook YouTube/Vimeo kan kijken en je het brakke smart tv kunt omzeilen.
Ik zie het nu nog even aan, kan altijd nog via de ps3 afspelen.
Ik heb even gekeken op marktplaats, maar ik kan je advertentie niet vinden. Er staat geen enkele GT50 op volgens mijn zoekresultaten.. Heb je een linkje?Qapla1 schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:39:
[...]
Nee, hij staat al een poosje op Marktplaats. Vraagprijs is uiteraard lager dan de laagste prijs nieuw. Maar blijkbaar nog niet laag genoeg.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lrDuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:46:
[...]
Ik heb even gekeken op marktplaats, maar ik kan je advertentie niet vinden. Er staat geen enkele GT50 op volgens mijn zoekresultaten.. Heb je een linkje?
Klopt als een bus, de GT is een beetje ondergesneeuwd maar er is natuurlijk helemaal niets mis mee. Hoe bevalt trouwens je ST50?Indiaan706 schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:23:
Ik heb de GT50. Ging inderdaad ook initieel voor de ST50. Echter bij de MM actie had ik of de keus uit de laatste 55ST50 die al een tijdje als winkel model stond of een 50GT50 nieuw in doos. En dan voor hetzelfde bedrag. Vrouwtje vond 55" te groot, dus de keus was makkelijk gemaakt. Achteraf wel blij. Want vind de GT50 qua styling toch mooier. En prima TV.
Zo vandaag een samsung plasma 530 proberen te kalibreren. De witbalans kreeg ik echt goed. Maar een dE van 70 op primair rood is toch euh wat anders. Probleem is, met de afwijkingen die normaal in het witbalans zitten geven het beeld wel wat correctie (ja heel raar). Dus het was kiezen tussen mooie achtergronden die correct waren of huidskleuren die niet normaal waren, of normale huidskleuren en roze lucht (dat was default zo )
Dat was vast wortelkleurig rood dan. Heel herkenbaar. Toch andere koek dan een Panasonic plasma he. Zowel wat betreft de kalibratiemogelijkheden als de bereikte beeldkwaliteit. Vermoed ik. Je bent na vandaag vast weer héél tevreden over je eigen tv. 
PS Niet dat er iets mis is met Samsung plasma's, de recente hogere modellen 6500/8000/8500 zijn volgens mij gewoon prima.
PS Niet dat er iets mis is met Samsung plasma's, de recente hogere modellen 6500/8000/8500 zijn volgens mij gewoon prima.
[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 08-04-2013 22:48 ]
Wat gek, ik kijk dagelijks op MP naar plasma's maar die van jou heb ik blijkbaar gemist.. Helaas voor mij te ver weg en buiten budget..
Verder verbaas ik me af en toe wel over de prijzen die voor tv's gevraagd wordt. Plasma's van 4 of 5 generaties oud durven ze nog zo 400-500 voor te vragen.. Als je dan mailt met de vraag of er over de prijs te praten valt krijg je nul reactie..

www.teamgenie.nl
Eens, daarom is het aanbod van Qapla m.i. zo slecht nog niet...! Het "ik heb 4 jaar geleden 1800 euro betaald" probleem speelt daarbij een rol, hoewel natuurlijk volledig irrelavant voor de koper. 
Denk trouwens dat je hem niet kon vinden omdat ie niet onder de afdeling "plasma/lcd/led tv's" staat maar onder "overige tv's", in die laatste categorie kan je namelijk gratis adverteren.
Denk trouwens dat je hem niet kon vinden omdat ie niet onder de afdeling "plasma/lcd/led tv's" staat maar onder "overige tv's", in die laatste categorie kan je namelijk gratis adverteren.
[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 08-04-2013 22:46 ]
Ja helderheid was wel okish te krijgen maar x en y van rood waren echt 690, 300...Cap schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:37:
Dat was vast wortelkleurig rood dan. Heel herkenbaar. Toch andere koek dan een Panasonic plasma he. Zowel wat betreft de kalibratiemogelijkheden als de bereikte beeldkwaliteit. Vermoed ik. Je bent na vandaag vast weer héél tevreden over je eigen tv.
PS Niet dat er iets mis is met Samsung plasma's, de recente hogere modellen zijn volgens mij gewoon prima.
Ik heb maar op het einde de 'huidskleurcorrectie optie' toegepast. die mengt meer rood door huidskleuren en was het wel okish.
Maar ik kijk nu naar mijn eigen tv, en dat is echt een wereld van verschil En om na te gaan, voor 100 euro meer (en 5 " minder) had die kameraad van me gewoon ene 55" st50 gehad. Dat is echt 100x beter.
Lijkt me sterk, want ik gooi gewoon altijd de zoekterm "plasma" in catagorie "Audio/tv/foto".. Maar misschien dat ik hem gemist heb omdat er geen prijs bij staat, ik scan namelijk altijd vlot door de lijst heen.. Zonder prijs valt blijkbaar minder op voor mij
Of ik was gewoon niet helemaal wakker gister/vanochtend..
www.teamgenie.nl
Jamergenoeg blijkt mkvmerge niet te werken...je zou denken van welCartman! schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:50:
Ik zou sowieso gaan voor een losse mediaplayer, een raspberry pi heb je voor een paar tientjes en dan heb je nooit gedoe met mergen/converten/transcoden en zit er meteen een prettige interface omheen. Bijkomend voordeel zijn de vele plugins waardoor je bijv. ook YouTube/Vimeo kan kijken en je het brakke smart tv kunt omzeilen.
Apart om te lezen. Vindt het beeld van de e550 niet slechter dan van de st50. Zal wel een ander paneel in de e530 zitten lijkt me. Want die 100x beter kan ik niet begrijpen? Of bedoel je de zwartwaarde?Adlermann schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:49:
[...]
Ja helderheid was wel okish te krijgen maar x en y van rood waren echt 690, 300...
Ik heb maar op het einde de 'huidskleurcorrectie optie' toegepast. die mengt meer rood door huidskleuren en was het wel okish.
Maar ik kijk nu naar mijn eigen tv, en dat is echt een wereld van verschil En om na te gaan, voor 100 euro meer (en 5 " minder) had die kameraad van me gewoon ene 55" st50 gehad. Dat is echt 100x beter.
Trouwens op st50 van familie zijn ook weer de groene vlekken tevoorschijn gekomen. Echt waardeloos.
En een aantal logos die niet weggaan. Wat ben ik blij dat ik daarvan af ben
Die groene vlekken op grijs neem ik echt voor lief toe.invincible30 schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:11:
[...]
Apart om te lezen. Vindt het beeld van de e550 niet slechter dan van de st50. Zal wel een ander paneel in de e530 zitten lijkt me. Want die 100x beter kan ik niet begrijpen?
Trouwens op st50 van familie zijn ook weer de groene vlekken tevoorschijn gekomen. Echt waardeloos.
En een aantal logos die niet weggaan. Wat ben ik blij dat ik daarvan af ben
Dat heeft die e530 ook trouwens. Ook heeft het een hele rare ABL. Die zorgen ook voor hele vervelende tinten.
Het enige voordeel van die samsung is dat het vrij makkelijk 200 cd/m2 haalt in film mode
Geen groene vlekken hier hoor. Ahja, ik verkies die brightness pops boven die groene drek en banding.Adlermann schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:14:
[...]
Die groene vlekken op grijs neem ik echt voor lief toe.
Dat heeft die e530 ook trouwens. Ook heeft het een hele rare ABL. Die zorgen ook voor hele vervelende tinten.
Het enige voordeel van die samsung is dat het vrij makkelijk 200 cd/m2 haalt in film mode
Ieder zijn ding
Je hebt nu toch al een aantal maal je tv laten omruilen vanwege die groene vlekken. En nu neem je ze maar voor lief, klinkt wat tegenstrijdig.
Hij staat niet onder lcd/plasma's anders moet je inderdaad betalen voor de advertentie. Onbeschofte mensen heb je altijd. Heel vervelend.DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:43:
[...]
Wat gek, ik kijk dagelijks op MP naar plasma's maar die van jou heb ik blijkbaar gemist.. Helaas voor mij te ver weg en buiten budget..
Verder verbaas ik me af en toe wel over de prijzen die voor tv's gevraagd wordt. Plasma's van 4 of 5 generaties oud durven ze nog zo 400-500 voor te vragen.. Als je dan mailt met de vraag of er over de prijs te praten valt krijg je nul reactie..
Inmiddels met 2 mensen aan het onderhandelen. Ze hebben hetzelfde bod gedaan. Even afwachten nog.
Omdat die groene vlekken maar relatief zijn. het overall plaatje is gewoon verschrikkelijk goed met wat er is.invincible30 schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:18:
[...]
Geen groene vlekken hier hoor. Ahja, ik verkies die brightness pops boven die groene drek en banding.
Ieder zijn ding![]()
Je hebt nu toch al een aantal maal je tv laten omruilen vanwege die groene vlekken. En nu neem je ze maar voor lief, klinkt wat tegenstrijdig.
Helemaal mee eens, ik heb de GT50 blind besteld na de ST50 in het echt te hebben gezien.dangerpaki schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:56:
Ik heb de GT50. Ging inderdaad ook initieel voor de ST50. Echter bij de MM actie had ik of de keus uit de laatste 55ST50 die al een tijdje als winkel model stond of een 50GT50 nieuw in doos. En dan voor hetzelfde bedrag. Vrouwtje vond 55" te groot, dus de keus was makkelijk gemaakt. Achteraf wel blij. Want vind de GT50 qua styling toch mooier. En prima TV.
Nog steeds erg blij mee. Heb ZELF niet het idee dat ik iets te kort kom door geen VT gekocht te hebben.
Iedere dag erg happy met het beeld. Gebruik 's avonds THX en overdag THX Bright room.
Dat ben ik zeker met je eens. Beeld is top. Alleen jammer van het "onstabiele" gedrag van het scherm.Adlermann schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:20:
[...]
Omdat die groene vlekken maar relatief zijn. het overall plaatje is gewoon verschrikkelijk goed met wat er is.
Prima hoor. Moet zeggen dat ik pas een paar keer tijd heb gehad om echt uitgebreid voor een film te gaan zitten, maar dan is het ook genieten.Cap schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:51:
[...]
Klopt als een bus, de GT is een beetje ondergesneeuwd maar er is natuurlijk helemaal niets mis mee. Hoe bevalt trouwens je ST50?
En volgende week komt, als het goed is, de bank, dat verhoogt het kijkplezier ook nog behoorlijk tov het bed dat er nu even tijdelijk staat waarschijnlijk
Mee eens. Alhoewel ik nu een v rij goede heb hoor. Is wel iets minder geworden, maar nog steeds maar 1 streep die ik maar 1x per voetbalwedstrijd zie. Wel iets groenige drek weer, maar nauwelijks zichtbaar.invincible30 schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:35:
[...]
Dat ben ik zeker met je eens. Beeld is top. Alleen jammer van het "onstabiele" gedrag van het scherm.
Dit is wel de uniformiteit waarvoor ik teken. Die 530 van gister had slchtere uniformiteit. Langs de randen een donkere wolk en ook overal groenige vlekken.
Maar damn wat kunnen die samsung schermen helder zeg.
Ik heb een ST50 op een Yamaha RX-V473 receiver aangesloten en de Yamaha geeft aan de de ST50 geen "auto lip-sync" ondersteunt...
Een service vraag richting Panasonic bevestigde dit helaas ook....
Weet iemand welke Panasonic plasma's de HDMI 1.3a optie "auto lip-sync" wel ondersteunen?
Weet iemand welke Panasonic plasma's de HDMI 1.3a optie "auto lip-sync" wel ondersteunen?
Als ik er op google zie i kdat de st50 (usa) het wel ondersteunt. Zoiets zou dan bij viera link instellingen moeten staan. Ik kan vanavond thuis even kijken of er zoiets ziet. Mij staat wel iets bij dat ik het op mijn receiver wel aan kon zettenbird-of-prey schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:44:
Ik heb een ST50 op een Yamaha RX-V473 receiver aangesloten en de Yamaha geeft aan de de ST50 geen "auto lip-sync" ondersteunt...
Wanneer je er naar zou willen kijken, graag!Adlermann schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:23:
[...]
Als ik er op google zie i kdat de st50 (usa) het wel ondersteunt. Zoiets zou dan bij viera link instellingen moeten staan. Ik kan vanavond thuis even kijken of er zoiets ziet. Mij staat wel iets bij dat ik het op mijn receiver wel aan kon zetten
Het antwoord van Panasonic verbaasde mij trouwens wel:
"Op de ST50 zitten enkel de optie om inderdaad manueel lipsync toe te passen. De TV heeft helaas geen automatisch lipsnyc functie."
Gelukkig heeft de ST50 niet zo'n grote lag, ik heb nu een manuele vertraging van 10ms op de Yamaha ingesteld.
Ik vind auto lip-sync redelijke onzin, want ik heb nog nooit meegemaakt dat het echt goed klopt. Ik stel het dus gewoon lekker handmatig in, bij mijn VT50 i.c.m. de Horizon box komt dat bijvoorbeeld neer op om en nabij de 50 ms, maar het kan ook 1 of 2 ms meer of minder zijn, dat weet ik niet uit m'n hoofd. 
PS ik weet bijna zeker dat dit niet in te stellen valt op de ST50/VT50, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet ondersteunt wordt: het kan best dat de tv aan het HDMI signaal (1.3/1.4) herkent dat er gelip-synct moet worden, volgens mij hoort het zo te werken. Maar een expliciete optie om hierop handmatig in te grijpen zit iig niet in het menu. Het kan evt wel zijn dat aan/uitzetten van HDMI control (Viera Link) hier indirect invloed op heeft.
Maar goed, omdat auto lip-sync voor mij nogal suckt is het een "moot point".
PS ik weet bijna zeker dat dit niet in te stellen valt op de ST50/VT50, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet ondersteunt wordt: het kan best dat de tv aan het HDMI signaal (1.3/1.4) herkent dat er gelip-synct moet worden, volgens mij hoort het zo te werken. Maar een expliciete optie om hierop handmatig in te grijpen zit iig niet in het menu. Het kan evt wel zijn dat aan/uitzetten van HDMI control (Viera Link) hier indirect invloed op heeft.
Maar goed, omdat auto lip-sync voor mij nogal suckt is het een "moot point".
[ Voor 51% gewijzigd door Cap op 09-04-2013 14:08 ]
Ik heb volgens mij nog nooit de behoefte gehad omdat te doen..Cap schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:03:
Ik vind auto lip-sync redelijke onzin, want ik heb nog nooit meegemaakt dat het echt goed klopt. Ik stel het dus gewoon lekker handmatig in, bij mijn VT50 i.c.m. de Horizon box komt dat bijvoorbeeld neer op om en nabij de 50 ms, maar het kan ook 1 of 2 ms meer of minder zijn, dat weet ik niet uit m'n hoofd.
Geloof me, bij de Horizon box is het echt nodig, anders vind ik het echt geen kijken. Maar ja, het is sowieso iets waar ik me altijd aan erger als ik ergens tv zit te kijken. Good old CRT.... 
Overigens bedenk ik me nu dat ik het niet op de receiver maar de Horizon zelf ingesteld heb, volgens mij dus +50 ms, maar dat terzijde. Bij het afspelen van films via mijn mediaspeler is het weer een hele andere waarde, iets van 125 ms. Daar zit ook een "auto" functie op maar dat vond ik dus niet goed genoeg.
Op de receiver zelf heb ik ook iets rond de 50 ms ingesteld, maar dat is dus omdat ik naast de speakers van de receiver ook de tv speaker graag aan heb (ik heb geen center speaker), dus dat betreft speaker-speaker sync en geen lip-sync.
Overigens bedenk ik me nu dat ik het niet op de receiver maar de Horizon zelf ingesteld heb, volgens mij dus +50 ms, maar dat terzijde. Bij het afspelen van films via mijn mediaspeler is het weer een hele andere waarde, iets van 125 ms. Daar zit ook een "auto" functie op maar dat vond ik dus niet goed genoeg.
Op de receiver zelf heb ik ook iets rond de 50 ms ingesteld, maar dat is dus omdat ik naast de speakers van de receiver ook de tv speaker graag aan heb (ik heb geen center speaker), dus dat betreft speaker-speaker sync en geen lip-sync.
Ja ok, maar ik gebruk geen horizon box (ik heb een ci+ unit).Cap schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:13:
Geloof me, bij de Horizon box is het echt nodig, anders vind ik het echt geen kijken. Maar ja, het is sowieso iets waar ik me altijd aan erger als ik ergens tv zit te kijken. Good old CRT....
Maar bij blurays heb ik ook geen last eigenlijk.
Lucky you
CI+ is vrij goed met een Panasonic tv vind ik, ik zit er ook over te denken om weer terug te gaan. Ik heb ook nog een Samsung blu-ray speler en met blu-rays zelf gaat het behoorlijk goed. Er zit echter ook een ingebouwde DLNA mediaplayer op die Samsung (All Share of zoiets), en als ik dan bepaalde mkv's met een flinke bitrate afspeel gaat het toch al snel zwaar mis. Het hangt dus ook erg af van de bon. Maar goed, ik heb nu gelukkig een manier gevonden waarop de Horizon/blu-ray/mediaspeler, receiver en tv soepeltjes samenwerken... dat alleen al is een reden om voorlopig nog ff niet te veel te veranderen.
Ja klopt, dlna gebruik ik ook nietCap schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:21:
Lucky youCI+ is vrij goed met een Panasonic tv vind ik, ik zit er ook over te denken om weer terug te gaan. Ik heb ook nog een Samsung blu-ray speler en met blu-rays zelf gaat het behoorlijk goed. Er zit echter ook een ingebouwde DLNA mediaplayer op die Samsung (All Share of zoiets), en als ik dan bepaalde mkv's met een flinke bitrate afspeel gaat het toch al snel zwaar mis. Het hangt dus ook erg af van de bon. Maar goed, ik heb nu gelukkig een manier gevonden waarop de Horizon/blu-ray/mediaspeler, receiver en tv soepeltjes samenwerken... dat alleen al is een reden om voorlopig nog ff niet te veel te veranderen.
Er is inderdaad niets (weinig) storender dan audio out of sync en dan vooral spraak
(disclaimer: ongezouten)
@ Quapla1
Bijzonder dat je het raar vind dat een tv die 690 euro kost tweedehands niet te verkopen is voor 650 euro.
Jij hebt er aan gezeten/jij hebt hem ingebrand/jij hebt hem heen en weer geschud/jij hebt er aan lopen likken. Althans ik heb geen bewijs maar ik vermoed het wel. Dat vermoeden drijft de prijs minstens 25% omlaag naar (700-25%=) 525 euro.
Hoe dan ook is net aan 50 euro eraf te weinig voor een gebruikt model.
Bij MP had je hem verkeerd ingedeeld. Daar kijk ik nooit voor Plasma's, zo zullen er meer zijn die hem dus missen.
@ Quapla1
Bijzonder dat je het raar vind dat een tv die 690 euro kost tweedehands niet te verkopen is voor 650 euro.
Jij hebt er aan gezeten/jij hebt hem ingebrand/jij hebt hem heen en weer geschud/jij hebt er aan lopen likken. Althans ik heb geen bewijs maar ik vermoed het wel. Dat vermoeden drijft de prijs minstens 25% omlaag naar (700-25%=) 525 euro.
Bij MP had je hem verkeerd ingedeeld. Daar kijk ik nooit voor Plasma's, zo zullen er meer zijn die hem dus missen.
Dat is wel heel ongezouten. Ik heb een maand oude st50 nog kunnen verkopen voor 900 euro (aanschafprijs was 1000 euro).tomaat23 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:57:
(disclaimer: ongezouten)
@ Quapla1
Week later was hij in de pricewatch ook 899
Plus, de gemiddelde Marktplaats bezoeker biedt sowieso tussen de 10 en 40 procent van hetgeen je vraagt zodat je wel wat hoger moét inzetten. Waarbij bieder twee dan 1 Euro daarboven gaat zitten zodat je toch wel na dertig maanden een noemenswaardige stijging hebt kunnen aanschouwen van het geboden bedrag.
Buiten dat, mocht je alsnog accoord gaan met zo'n achterlijk bod en je reageert er op hoor je in 99% van de gevallen toch niets meer. Ook thuis blijven na een concrete afspraak is zinloos, er zal heus niemand komen.
Nee, Marktplaats is niet mijn ding, zullen we maar zeggen
Buiten dat, mocht je alsnog accoord gaan met zo'n achterlijk bod en je reageert er op hoor je in 99% van de gevallen toch niets meer. Ook thuis blijven na een concrete afspraak is zinloos, er zal heus niemand komen.
Nickname does not reflect reality
Dit is ook mijn ervaring. Maar hier ook wel hoor. Ik heb zelfs slechte reviews gehad omdat ik iemand een slechte review gaf (na aangaan overeenkomst op eens niets meer zeggen en dan met een kut smoes komen)Brad Pitt schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:16:
Plus, de gemiddelde Marktplaats bezoeker biedt sowieso tussen de 10 en 40 procent van hetgeen je vraagt zodat je wel wat hoger moét inzetten. Waarbij bieder twee dan 1 Euro daarboven gaat zitten zodat je toch wel na dertig maanden een noemenswaardige stijging hebt kunnen aanschouwen van het geboden bedrag.
Volgende keer ga ik gewoon naar de kantonrechter toe en laat ik de koop doorgaan, want dat kun je gewoon afdwingen
MP denkt daar anders overAdlermann schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:21:
Volgende keer ga ik gewoon naar de kantonrechter toe en laat ik de koop doorgaan, want dat kun je gewoon afdwingen
"Biedingen niet bindend
Marktplaats is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. In beginsel is een bod niet bindend en verplicht het u niet tot aan- of verkoop. Dit geldt echter niet indien een adverteerder in zijn advertentie op dit punt uitdrukkelijk andere regels hanteert. Er is geen sluitingstermijn, de advertentie en dus tevens het bod worden verwijderd als de advertentie ouder is dan twee maanden"
Biedinge niet, maar overeenkomsten kunnen gewoon per e-mail gesloten worden.Brad Pitt schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:23:
[...]
MP denkt daar anders over
"Biedingen niet bindend
Marktplaats is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. In beginsel is een bod niet bindend en verplicht het u niet tot aan- of verkoop. Dit geldt echter niet indien een adverteerder in zijn advertentie op dit punt uitdrukkelijk andere regels hanteert. Er is geen sluitingstermijn, de advertentie en dus tevens het bod worden verwijderd als de advertentie ouder is dan twee maanden"
Dus als ik reageer op een advertentie met Ik koop het voor 500 euro dan is dit een legale koopovereenkomst. Dan kan er staan op marktplaats wat er staat, maar dat is een geldige overeenkomst. Wet gaat boven algemene voorwaarden.
Ik denk dat het wat lastig/zinloos is om de zestienjarige Cyb3rgladiat0r1997@hotmail.com te gaan suen
Ja dat klopt. Maar soms weet je wel het normale adres enz enzv. En dan gaat het welBrad Pitt schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:32:
[...]
Ik denk dat het wat lastig/zinloos is om de zestienjarige Cyb3rgladiat0r1997@hotmail.com te gaan suen
Ik heb geen idee wat ik verkeerd heb gedaan, maar goed. Prijzen zakken nu eenmaal. Kan ik ook niks aan doen. Ik heb er 27 februari 878,00 voor betaald en hij is in totaal 3 weken gebruikt (en voorzichtig). Die prijs die tomaat noemt heb ik gisteren niet gezien.
die prijs staat naast je advertentieQapla1 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:37:
Ik heb geen idee wat ik verkeerd heb gedaan, maar goed. Prijzen zakken nu eenmaal. Kan ik ook niks aan doen. Ik heb er 27 februari 878,00 voor betaald en hij is in totaal 3 weken gebruikt (en voorzichtig). Die prijs die tomaat noemt heb ik gisteren niet gezien.
Gisteren met plaatsen niet. Wat een prijsdaling in zo'n korte tijd
Ik bied 950 Euro. Moet hem wel snel hebben! Verstuur je ook naar Nigeria?Qapla1 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:51:
Gisteren met plaatsen niet. Wat een prijsdaling in zo'n korte tijd
Ah excuus als de desbetreffende TV hard gedaald is in prijs in korte tijd. Dan kan je het als ongelezen beschouwen.
btw: Staat de 42GT50 nu zo hoog in de pricewatch vanwege ons prijschecken?
Ik zie geen verschil (nou ja 5 Euro) tussen de prijs nú en vanmorgen eigenlijk...tomaat23 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:35:
Nee ik bedoel hoog in de resultaten (populair dus).
Gisteren met plaatsen stond de prijs er ook al naast, maar die was gisteravond nog 785 euro (kan er een paar euro naast zitten), dus het is helemaal geen gekke gedachte van Qapla1. Gewoon dikke pech. Platte TV Discounter en Plasma Discounter volgen elkaar altijd op de voet met de prijzen. Helaas voor Qapla1 zie ik dat Plasma Discounter nog aardig wat voorraad heeft van dit specifieke model (20+). 

Maar ik moet zeggen dat ik toch heel veel spullen op Marktplaats verkocht heb, uiteindelijk naar tevredenheid van mezelf en de koper (heb nog nooit iets terug gehad of discussie achteraf gehad). Soms moet je alleen geduld hebben en veel berichten in gebrekkig/onbegrijpelijk/onbeschoft Nederlands of afkomstig van vreemde mailadressen (lekkerwijtwee?
) vrijwel ongezien verwijderen, en soms moet je ook diep ademhalen en nog eens 10-20% van de prijs af doen.
Hoe herkenbaar. Helemaal als het om iets gaat wat nogal Sjaak/Achmed (sorry aan de lieve Sjaakjes en Achmeds trouwens) gevoelig is zoals telefoontjes, of alles van Apple. Maar ook met andere spullen is het meestal drama.Brad Pitt schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:16:
Maar ik moet zeggen dat ik toch heel veel spullen op Marktplaats verkocht heb, uiteindelijk naar tevredenheid van mezelf en de koper (heb nog nooit iets terug gehad of discussie achteraf gehad). Soms moet je alleen geduld hebben en veel berichten in gebrekkig/onbegrijpelijk/onbeschoft Nederlands of afkomstig van vreemde mailadressen (lekkerwijtwee?
[ Voor 72% gewijzigd door Cap op 09-04-2013 18:41 ]
Zojuist brillen binnen gehad van amazon. Valt me niks tegen, stevige kwaliteit en werken direct prima. Ik heb geen originele pana's, dus ik kan niet vergelijken. Maar deze kostten me 66 euro voor 2, gezien de prijs van de pana's kan ik me niet echt voorstellen dat die de meerwaarde waard zijn.

Denk het ook niet. Zijn ze net als de los verkrijgbare brillen van Panasonic oplaadbaar (die geleverd bij de VT50 zijn dat trouwens niet)?
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 09-04-2013 18:48 ]
Ik heb vandaag Samsung brillen binnen, nieuw in doos van Ebay voor 32€ voor 2, zien er iets minder degelijk uit maar ach.
Zat er zelf op te wachten, eerder dan verwacht de review van de VT60!
http://www.avforums.com/r...Plasma-TV_507/Review.html
Tsjah zeg het maar
http://www.avforums.com/r...Plasma-TV_507/Review.html
Tsjah zeg het maar
Gt60 wordt wel het model dit jaar. Weinig verschil met vt..
Dat was vorig jaar ook al zoBever! schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:07:
Gt60 wordt wel het model dit jaar. Weinig verschil met vt..
[quote]Cap schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:20:
Nu ga ik hieronder weer zo duidelijk en ongezouten mogelijk mijn mening verwoorden, houd je vast.
Gee man, are you ever that sharp!?...
Dan rest alleen nog het post mortem.
Ik zou toch echt heel graag willen weten wat jij nou (natuurlijk volstrekt hypothetisch want jij komt daar niet in) zou doen in mijn situatie.
Dus: geld voor de 50VT50 al gestort en de tests van de 50GT60 net gelezen.
De meerprijs (inmiddels ca. 400 EUR) kan je wil missen. De extra meerprijs voor een 50VT60 (en hoger) liever niet en gaat ook nog weer langer duren.
Doet het gelezene vermoeden dat de bekende XX50 problemen (zoals retentie, groene blob etc.) zich in GT60 en beter in mindere mate zullen gaan voordoen?
Los van het bovenstaande: denk je bij eventueel kalibreren met de GT60 even makkelijk uit de voeten te kunnen als met een XX50? Ik vermoed van wel, maar...
Nu ga ik hieronder weer zo duidelijk en ongezouten mogelijk mijn mening verwoorden, houd je vast.
Gee man, are you ever that sharp!?...
Dan rest alleen nog het post mortem.
Ik zou toch echt heel graag willen weten wat jij nou (natuurlijk volstrekt hypothetisch want jij komt daar niet in) zou doen in mijn situatie.
Dus: geld voor de 50VT50 al gestort en de tests van de 50GT60 net gelezen.
De meerprijs (inmiddels ca. 400 EUR) kan je wil missen. De extra meerprijs voor een 50VT60 (en hoger) liever niet en gaat ook nog weer langer duren.
Doet het gelezene vermoeden dat de bekende XX50 problemen (zoals retentie, groene blob etc.) zich in GT60 en beter in mindere mate zullen gaan voordoen?
Los van het bovenstaande: denk je bij eventueel kalibreren met de GT60 even makkelijk uit de voeten te kunnen als met een XX50? Ik vermoed van wel, maar...
Retentie, groene blob, etc of een nieuwe probleemvariant (pink flashing lines, of verzin zelf een leuke
), ik zou het werkelijk niet kunnen zeggen. Bij de 50 serie werd er melding gemaakt van groene blobs. Bij de 30 serie van het jaar ervoor ook. Bij de 20 serie ook. Zou goed kunnen dat blijkt dat de 60 serie het ook heeft. Het is een soort traditie bij Panasonic schermen.
Maar je moet daar wel de orde van grootte van het probleem in de gaten houden: hele volksstammen kijken naar die tv's zonder ooit maar een blob op te merken.
Retentie: als de GT60 echt geen retentie blijkt te hebben dan zou dat me oprecht verbazen: type in google het woord "retention" en een willekeurig plasmatype X uit jaar Y in en je zult waarschijnlijk hits vinden waarbij iemand klaagt over retentie. (Plus hits van mensen die bij dat model beweren nulkommanul, helemaal niets, totaal geen retentie te hebben bij datzelfde model, maar dat terzijde
)
Het meest realistisch is om te veronderstellen dat ook de GT60 zijn issues zal hebben, de perfecte tv moet nog uitgevonden worden, en ik ga er vanuit dat dat over een X aantal jaar ook nog wel zo is.
Bij de VT50 heb je kalibratiemogelijkheden te over, dus ik denk eerlijk waar niet dat je wat dat betreft gemakkelijker uit de voeten komt met de 60 modellen. Hetzelfde geldt voor de GT50. 10-punts greyscale, 10-punts gamma, full cms, ik zo niet weten wat je meer nodig hebt. En eigenlijk is zelfs de ST50 al prima met zijn 2-punts witbalans, gamma setting 2.2 / 2.4 of 2.6 en rgb cms. In praktijk kun je daarmee real life content op een ST50 er "identiek" aan de VT50 uit laten zien, het verschil in schermfilter (de coating) buiten beschouwing gelaten.
Als jij het bedrag dat de 50GT60 kost in je hoofd had en wilt uitgeven dan hou ik je niet tegen hoor.
Er valt verder weinig zinnigs over te zeggen, het is een persoonlijke keuze. Maar om je vraag te beantwoorden: ik vermoed dat als ik mijn VT50 zou inruilen ik waarschijnlijk voor de VT60 zou kiezen. Jij wilt de GT60, ook goed. Een ander zal weer nooit die 400 extra uitgeven ten opzichte van eenzelfde formaat VT50. Of die zal voor datzelfde budget liever een maat of 2 maten groter kopen in een VT/ST50.
Retentie: als de GT60 echt geen retentie blijkt te hebben dan zou dat me oprecht verbazen: type in google het woord "retention" en een willekeurig plasmatype X uit jaar Y in en je zult waarschijnlijk hits vinden waarbij iemand klaagt over retentie. (Plus hits van mensen die bij dat model beweren nulkommanul, helemaal niets, totaal geen retentie te hebben bij datzelfde model, maar dat terzijde
Het meest realistisch is om te veronderstellen dat ook de GT60 zijn issues zal hebben, de perfecte tv moet nog uitgevonden worden, en ik ga er vanuit dat dat over een X aantal jaar ook nog wel zo is.
Bij de VT50 heb je kalibratiemogelijkheden te over, dus ik denk eerlijk waar niet dat je wat dat betreft gemakkelijker uit de voeten komt met de 60 modellen. Hetzelfde geldt voor de GT50. 10-punts greyscale, 10-punts gamma, full cms, ik zo niet weten wat je meer nodig hebt. En eigenlijk is zelfs de ST50 al prima met zijn 2-punts witbalans, gamma setting 2.2 / 2.4 of 2.6 en rgb cms. In praktijk kun je daarmee real life content op een ST50 er "identiek" aan de VT50 uit laten zien, het verschil in schermfilter (de coating) buiten beschouwing gelaten.
Als jij het bedrag dat de 50GT60 kost in je hoofd had en wilt uitgeven dan hou ik je niet tegen hoor.
Er valt verder weinig zinnigs over te zeggen, het is een persoonlijke keuze. Maar om je vraag te beantwoorden: ik vermoed dat als ik mijn VT50 zou inruilen ik waarschijnlijk voor de VT60 zou kiezen. Jij wilt de GT60, ook goed. Een ander zal weer nooit die 400 extra uitgeven ten opzichte van eenzelfde formaat VT50. Of die zal voor datzelfde budget liever een maat of 2 maten groter kopen in een VT/ST50.
Jup, zit een USB kabeltje bij waarmee je ze weer kunt opladen. Volgens mij zijn het grotendeels kopietjes.Cap schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:48:
Denk het ook niet. Zijn ze net als de los verkrijgbare brillen van Panasonic oplaadbaar (die geleverd bij de VT50 zijn dat trouwens niet)?
En mensen gaan ook zeuren over het verschil tussen 0.002 en 0.005 mll. Dat zie je met het blote oog echt niet hoor
[edit]
Als je trouwens kijkt naar het ansi contrast van de vt65 dan heb ik opeens geen behoefte meer om te upgraden naar dat model. Ok op een 100% white window is het bright, maar op gemiddelde content is het precies hetzelfde als op de vt50. Alleen de lagere mll is relaxed.
Alhoewel mijn vt50 doet in thx (en die isn u echt goed) ook 0.008 cd/m2 op zwart.
[ Voor 33% gewijzigd door Adlermann op 10-04-2013 09:30 ]
Gt60 lijkt inderdaad wel het model te zijn qua prijs/kwal...natuurlijk nog wel even review hdtvtest afwachten. Alhoewel dat meestal in lijn is met avforums...
Wel erg balen dat 50 inch dan de max is
Ik zou de zwart-waarde meting van de gt60 met een korrelzout nemen. Ik weet vrijwel zeker dat de zwartwaarde van de gt60 en vt60 gewoon exact hetzelfde zullen zijn. De verschillen die je ziet zijn verschillen in meetapparatuur en mensen.okio schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:51:
Gt60 lijkt inderdaad wel het model te zijn qua prijs/kwal...natuurlijk nog wel even review hdtvtest afwachten. Alhoewel dat meestal in lijn is met avforums...
Enige wat typisch is dat de gt60 in ansi contrast wel een hogere helderheid heeft (90 cd/m2 vs 65 cd /m2 is wel een groot verschil en geeft echt meer punch)
Maar ik denk dat het komt doordat het een 50" model is vs een 55" model. We zullen de 50" vt60 moeten vergelijken met de 50" gt60.
[edit]
Ik wil ook even gebruik maken van de ruimte om te vermelden dat de reviews van avforums erg rushed zijn. Panelen die niet ingespeeld worden, copy en paste uit vorige reviews. Niet goed uitleggen waarom de resultaten verschillen e.d. Het is een race geworden tussen wie de eerste review kan uitbrengen en de kwaliteit heeft daar zeker onder te lijden.
[edit]
Zojuist ook een st50 gekalibreerd. Maar die zijn toch wel een stuk minder lief te kalibreren dan een vt50. Mijn vt50 is met een tweepunts kalibratie al bijna perfect op grijsschaal, maar bij deze st50 was grey wel een uitdaging en de gamma was all over the place. Maar uiteindelijk wel redelijk gelukt. Een grote verbetering was wel zichtbaar.
[ Voor 29% gewijzigd door Adlermann op 10-04-2013 20:08 ]
En voor de mensen die vergelijken leuk vinden, ook de Samsung 8500 is nu gereviewed
Als ik het oz lees doet het toestel vergelijkwaardit met de 2012 modellen van panasonic (naja er iets boven) en net iets minder dan die van 2013.Brad Pitt schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:27:
En voor de mensen die vergelijken leuk vinden, ook de Samsung 8500 is nu gereviewed
Prima tv verder. Samsung heeft altijd wel betere motion handling gehad en video processing. Alleen panasonic heeft altijd een beter contrast ratio en dynamisch bereik.
Ik kan beide tv's denk ik wel aanraden
Klopt. Maar dan wel met een, voor mij althans, way en way mooier uiterlijk en materiaal gebruikAdlermann schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:30:
Als ik het oz lees doet het toestel vergelijkwaardit met de 2012 modellen van panasonic (naja er iets boven) en net iets minder dan die van 2013.
Ja dat doet samsung nog steeds beter.Brad Pitt schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:32:
[...]
Klopt. Maar dan wel met een, voor mij althans, way en way mooier uiterlijk en materiaal gebruik
Maar als (en lees als) ik ga upg raden dan gaat het de zt60 worden. Maar ik weet het nog niet zeker. Ik ben nu wel tevreden over mijn vt50 nu mijn thx mode gekalibreerd is
nieuws: Panasonic stopt verdere ontwikkeling van plasmapanelen
[ Voor 25% gewijzigd door Adlermann op 11-04-2013 10:41 ]
Ik hoop het ook maar eerlijk gezegd verwacht ik daar voorlopig nog niet zo veel van. Tegen de tijd dat het einde echt in zicht komt, ga ik dan nog maar snel mijn GT30 vervangen zodat ik nog een tijd vooruit kan.
^ Precies.
Ben nog superblij met mijn 50ST50. Alleen hoe lang duurt het nog voordat OLED (incl 4k) betaalbaar is / net zo goed als plasma
Wellicht volgend jaar een 55GT70 kopen ofzo en dan de 50ST50 naar de slaapkamer...
Doodzonde dat die LED hype plasma gekilled heeft. Video 2000 all over....
Ben nog superblij met mijn 50ST50. Alleen hoe lang duurt het nog voordat OLED (incl 4k) betaalbaar is / net zo goed als plasma
Wellicht volgend jaar een 55GT70 kopen ofzo en dan de 50ST50 naar de slaapkamer...
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
I.c.m. de milieu mafia imho. Wonderlijk dat je wel een auto mag/kan kopen die 1 op 3 rijdt maar een grotere tv mag niet teveel elektra gebruiken. Okay dan >>|Help!!!! schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:20:
Video 2000 was een andere oorzaak. Ja een technisch beter product, maar te laat op de markt gekomen.Help!!!! schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:20:
^ Precies.
Zojuist ook het nieuws vernomen. Gecondoleerd iedereen! Het positieve is wel dat ze de huidige plasma lijn blijven verkopen. Dus misschien nóg lagere prijzen (door geen ontwikkelingskosten) ?
Jammer dat Pana stopt met de plasmas. Leek juist de positieve kant op te gaan met de laatste berichten dat ze met wat heen en weer schuiven de TV devisie toch door konden zetten. Lijkt dus dat helaas al dat gemaakte negatieve nieuws de plasma toch gaat nekken.
Maar goed anderszijds, Pana zal echt niet meteen overstappen op OLED helemaal. En de Plasmas van nu geven nog steeds beduidend beter beeld dan de meeste LCDs. Dus tegen de tijd dat we moeten upgraden heeft Pana echt wel een prima alternatief wat qua beeldkwaliteit minstens net zo goed is (OLED).
En uiteindelijk maakt het (mij) niets uit. OLED of plasma. Zolang de beeldkwaliteit maar goed is en het betaalbaar is. En tegen de tijd dat ik ga upgraden is OLED denk ik wel betaalbaar.
Maar goed anderszijds, Pana zal echt niet meteen overstappen op OLED helemaal. En de Plasmas van nu geven nog steeds beduidend beter beeld dan de meeste LCDs. Dus tegen de tijd dat we moeten upgraden heeft Pana echt wel een prima alternatief wat qua beeldkwaliteit minstens net zo goed is (OLED).
En uiteindelijk maakt het (mij) niets uit. OLED of plasma. Zolang de beeldkwaliteit maar goed is en het betaalbaar is. En tegen de tijd dat ik ga upgraden is OLED denk ik wel betaalbaar.
Het lijkt me eigenlijk geen probleem: ze blijven voorlopig nog prima plasma's verkopen. Daarbij weet Panasonic zelf het beste hoe het er met de voortgang van OLED voor staat, de research afdelingen draaien op volle toeren. Blijkbaar hebben ze daar zoveel vertrouwen in dat ze denken binnen enkele jaren plasma niet meer nodig te hebben, en misschien LCD ook niet. De techniek is niet heilig.
Ik snap je punt natuurlijk maar daar moet je in dit voorbeeld de lobby van de olieindustrie vooral op aankijken, daar kan de milieumaffia niet aan tippen.Brad Pitt schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:23:
[...]
I.c.m. de milieu mafia imho. Wonderlijk dat je wel een auto mag/kan kopen die 1 op 3 rijdt maar een grotere tv mag niet teveel elektra gebruiken. Okay dan >>|
Betamax all over again dan?Adlermann schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:29:
[...]
Video 2000 was een andere oorzaak. Ja een technisch beter product, maar te laat op de markt gekomen.
Vraagje, ik weet dat plasma buzz nu eenmaal hoort bij een plasma tv maar wat is "normaal"
Mijn tv 50st50 maakt in mijn opinie erg veel geluid. Op lichte achtergronden, hoeft niet eens wit te zijn, komt het geluid boven normaal gesproken tekst uit. Ik zit 4,5 meter van de tv en de buzz is goed hoorbaar. Zelfs als ik in de andere hoek van de kamer ga staan hoor ik het nog steeds.
Ik snap dat het natuurlijk allemaal natte vinger werk is maar ik vraag me toch af wat acceptabel is in dit geval.
Mijn tv 50st50 maakt in mijn opinie erg veel geluid. Op lichte achtergronden, hoeft niet eens wit te zijn, komt het geluid boven normaal gesproken tekst uit. Ik zit 4,5 meter van de tv en de buzz is goed hoorbaar. Zelfs als ik in de andere hoek van de kamer ga staan hoor ik het nog steeds.
Ik snap dat het natuurlijk allemaal natte vinger werk is maar ik vraag me toch af wat acceptabel is in dit geval.
Wat is normaal geluid. Als ik alleen mijn tv gebruik dan hoor ik de buzz als het volume op ogneveer 15-20 staat. Dat heb ik met al mijn plasmas gehad.Dracula schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:10:
Vraagje, ik weet dat plasma buzz nu eenmaal hoort bij een plasma tv maar wat is "normaal"
Het probleem is dat het per exemplaar erg kan verschillen maar dat het moeilijk vergelijken is als je ze niet thuis hebt staan. Ik heb hier 4 50 series toestellen in huis gehad, de mate van buzz verschilde op zijn zachtst gezegd nogal. Maar hoorbaar buzzen bij helder beeld doen ze allemaal tot op bepaalde hoogte.
Klopt en dan heb je ook nog variabelen zoals op voet, aan de muur, afstand tot muur. Dat werkt allemaal mee.Cap schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:43:
Het probleem is dat het per exemplaar erg kan verschillen maar dat het moeilijk vergelijken is als je ze niet thuis hebt staan. Ik heb hier 4 50 series toestellen in huis gehad, de mate van buzz verschilde op zijn zachtst gezegd nogal. Maar hoorbaar buzzen bij helder beeld doen ze allemaal tot op bepaalde hoogte.
Oke dat is duidelijk. De tv staat op zijn voet ongeveer 20 cm van de muur.
Het volume van mijn receiver staat meestal op 30 ( dit is redelijk hard, bij een ontploffing oid zit je goed rechtop).
Mijn vorige plasma ( 42pv60) hoorde ik helemaal niet en ik erger me eerlijk gezegt nogal aan de buzz. Ik vraag me alleen af of als ik hiervoor e-care laat komen of ze er wel wat aan zullen doen.
Ik heb even getest met een deken achter tegen de muur en dat helpt zeker maar ja acoustic foam oid in de woonkamer is ook niet alles.
Het volume van mijn receiver staat meestal op 30 ( dit is redelijk hard, bij een ontploffing oid zit je goed rechtop).
Mijn vorige plasma ( 42pv60) hoorde ik helemaal niet en ik erger me eerlijk gezegt nogal aan de buzz. Ik vraag me alleen af of als ik hiervoor e-care laat komen of ze er wel wat aan zullen doen.
Ik heb even getest met een deken achter tegen de muur en dat helpt zeker maar ja acoustic foam oid in de woonkamer is ook niet alles.
[ Voor 14% gewijzigd door Dracula op 11-04-2013 15:15 ]
Haal hem eens van de muur. Als het dan minder is dan tja, zou ik zeggen within spec. je hebt ook grote kans dat ze zeggen dat het binnen spec is. Je kan ze gewoon langs laten komen hoor.Dracula schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:14:
Oke dat is duidelijk. De tv staat op zijn voet ongeveer 20 cm van de muur.
Hoe ver hangt hij eigenlijk van de muur? Als hij dichter dan die 7 cm hangt dan zou het misschien ook weleens daarvoor kunnen zijn.
Kijk als eht echt boven een receiver uit komt dan zou ik het ook vervelend vinden. Maar een volledig wit beeld met spraak (ook via de receiver) ja dan hoor ik het ook wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 11-04-2013 15:23 ]
Zou iemand een verklarende woordenlijst kunnen geven voor de veelgebruikte afkortingen van beeldproblemen/opties etc. ? Lees nu mee met allerlei fora en soms wordt er een afk. gebruikt waarvan ik misschien zelfs wel weet wat het is, maar het niet herken als afkorting.
Kan me er zo twee herinneren, als je er meer kan verzinnen/tegenkomt mag je het erbij zetten.
MLL (MML?!)
DFC
Kan me er zo twee herinneren, als je er meer kan verzinnen/tegenkomt mag je het erbij zetten.
MLL (MML?!)
DFC
LMGTFY wellichttomaat23 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:16:
Minimum Luminance leveltomaat23 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:16:
Zou iemand een verklarende woordenlijst kunnen geven voor de veelgebruikte afkortingen van beeldproblemen/opties etc. ? Lees nu mee met allerlei fora en soms wordt er een afk. gebruikt waarvan ik misschien zelfs wel weet wat het is, maar het niet herken als afkorting.
MLL (MML?!)
DFC
Dynamic False Contouring
Beide geen problemen trouwens. MLL is gewoon hoe zwart het beeld kan worden en DFC is een bij-effect van plasma. Dus op conceptueel niveau niet een probleem
Sorry de wetenschapper in me.
[ Voor 22% gewijzigd door Adlermann op 11-04-2013 16:27 ]
Ok ik zou zeggen dat het wel probleemonderwerpen zijn, zolang MLL niet 0 is of zo laag dat het voor een menselijk oog niet waarneembaar in een donkere ruimte. DFC is toch sowieso een probleem? Is dat niet hetzelfde als banding wat ik ook als een probleem zou bestempelen?
MLL moet zo laag mogelijk zijn, maar is geen probleem.tomaat23 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:38:
Ok ik zou zeggen dat het wel probleemonderwerpen zijn, zolang MLL niet 0 is of zo laag dat het voor een menselijk oog niet waarneembaar in een donkere ruimte. DFC is toch sowieso een probleem? Is dat niet hetzelfde als banding wat ik ook als een probleem zou bestempelen?
DFC is een schaduweffect bij bewegingen en gewoon een bijproduct van plasma. Dit is wel iets wat ongewenst is, maar geen probleem. Een probleem betekent dat het stuk is of buiten specificaties (design) werkt.
Banding kan een bijproduct zijn van de techniek (zie bij colour banding bij led schermen). Maar de VBI in plasmas is wel een probleem.
Conceptueel dingen indelen is soms moeilijk ik weet het. Maar ik leg de lat graag hoog.
MLL is trouwens zelfs bij de beste plasma in een donkere ruimte zichtbaar. Je moet nooit maar dan nooit in een complete donkere ruimte kijken naar een display die zelf verlichtend is.
[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 11-04-2013 16:46 ]
Toch maar even tegen je dringende advies ingegaanAdlermann schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:42:
[...]
MLL is trouwens zelfs bij de beste plasma in een donkere ruimte zichtbaar. Je moet nooit maar dan nooit in een complete donkere ruimte kijken naar een display die zelf verlichtend is.
Waarom geeft een amoled eigenlijk nog licht af? Bij lcd en plasma weet ik/snap ik het bij oled gebaseerde schermen nog niet.
[ Voor 9% gewijzigd door tomaat23 op 11-04-2013 17:10 ]
tomaat23 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:08:
Is er voor de grap wel eens gemeten hoeveel dat nog is? Dus bij een Samsung Galaxy S2 of zo?

Bij mijn SGS2 zie ik in het pikkedonker echt letterlijk helemaal niéts. Zou willen dat de VT50 zo wasWaarom geeft een amoled eigenlijk nog licht af? Bij lcd en plasma weet ik/snap ik het bij oled gebaseerde schermen nog niet.
Op mijn SGS+ zie ik het na een +/- 1 minuut in een pik maar dan ook pikzwarte ruimte*, als ik hem dan bij mijn oog houdt is het gewoon weer donkergrijs. Daarvoor dacht ik dus ook dat het gewoon oneindig zwart was.
*badkamer zonder raampje, met de deur dicht die vrij netjes afsluit (niet echt een reallife situatie).
*badkamer zonder raampje, met de deur dicht die vrij netjes afsluit (niet echt een reallife situatie).
[ Voor 20% gewijzigd door tomaat23 op 11-04-2013 17:23 ]
Mijn HTC One S geeft ook nog een heel lichte gloed in pitch-black. Komt door de lekstroom die altijd nog door de LEDjes loopt..
www.teamgenie.nl
Nou ja die lekstroom is dan i.i.g. een factor 1000 minder goed zichtbaar dan de brakke zwartwaarden van de 2012-modellen in ieder geval
En dna moet je nagaan dat dat toen het beste out there was...Brad Pitt schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:33:
Nou ja die lekstroom is dan i.i.g. een factor 1000 minder goed zichtbaar dan de brakke zwartwaarden van de 2012-modellen in ieder geval
kan iemand met een p50ut50 mij helpen wat de beste kleurinstellingen zijn?
ben in de toekomst ook van plan om het te laten calibreren.
tnx in advance!
tnx in advance!
true cinema mode, gmma 2.4, colour misschien1 tikje terug, sharpness 0, helderheid 0, contrast rond de 42.krmn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:46:
kan iemand met een p50ut50 mij helpen wat de beste kleurinstellingen zijn?
tnx in advance!
levendige kleuren uit.
Vreemd probleem: heb een p50st50 (heel blij mee!) en de klok heeft zich niet aangepast aan de zomertijd... Nu nog steeds niet. Blijkt dat dat ook niet handmatig aan te passen is. Heb er een ci+ kaartje in en ook is wifi geactiveerd. Doe liever geen reset ofzo. Iemand enig idee?
[ Voor 3% gewijzigd door DJH op 11-04-2013 21:02 ]
Als je de tijdzone eens handmatig aanpast? Ik weet het niet ideaal. Maar misscien dat het werkt.DJH schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:01:
Vreemd probleem: heb een p50st50 (heel blij mee!) en de klok heeft zich niet aangepast aan de zomertijd... Nu nog steeds niet. Blijkt dat dat ook niet handmatig aan te passen is. Heb er een ci+ kaartje in en ook is wifi geactiveerd. Doe liever geen reset ofzo. Iemand enig idee?
Vaak zie ik zo'n comment:
Quote:
Originally Posted by usman24
Am I correct in saying that the GT60 has deeper blacks than the VT65?
Steve and I got slightly different measures but see Phil's post on 1st page of this thread. Unless you're watching in a fully light controlled room, or at least with all lights off, it's a moot point anyhow.
Ben ik dan gek om te denken dat iedereen die zich in dergelijke fora ophoudt alleen maar kijkt in een kamer met alle lichten uit en hij dus een zinloos punt maakt. Als ik een film kijk wil ik geen andere lichtbron in mijn ogen hebben, of weerspiegelingen in de tv.
Quote:
Steve and I got slightly different measures but see Phil's post on 1st page of this thread. Unless you're watching in a fully light controlled room, or at least with all lights off, it's a moot point anyhow.
Ben ik dan gek om te denken dat iedereen die zich in dergelijke fora ophoudt alleen maar kijkt in een kamer met alle lichten uit en hij dus een zinloos punt maakt. Als ik een film kijk wil ik geen andere lichtbron in mijn ogen hebben, of weerspiegelingen in de tv.
Iets omgevingslicht bij een plasma is wel aan te raden (niet direct in het scherm natuurlijk, maar gewoon er achter bv). De zwartwaarden worden gerwoon beter met een beetje licht. Daar passen je ogen zich op aan. In compleet donkere kamers zul je altijd iets grijzig zwarts zien. Met iets meer licht zie je dat niet.tomaat23 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:00:
Vaak zie ik zo'n comment:
Quote:
En ik denk niet dat de gt60 donker zwart heeft. Dat zijn gewoon afwijkingen door meetfouten. Dat weet ik wel vrijwel zeker.
De reviews van hdtvtest.co.uk zijn veel beter. Ik word ook meegenomen in de pm's tussen de beheerders daar en daar hebben ze goede kritiek op de meetwijze bij avforums. Daar worden schermen niet goed ingespeeld, gemeten met verschillende instrumenten die niet opnieuw gekalibreerd worden en reviews worden gerushed.
[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 11-04-2013 22:11 ]
Het nieuws van vandaag herinnerde me eraan dat mijn TH37PV7 onderhand wel eens vervangen mag worden voor een 42" FullHD exemplaar (TV staat op 50cm van het voeteneinde van mijn bed.)
Nu had ik daar enige tijd geleden de 42ST50 voor uitgekozen maar er kwamen andere dingen tussen, Nu keek ik zojuist in de pricewatch en zag dat de 42GT50 momenteel net zo duur is als de 42ST50.
Die keuze is dan wel snel gemaakt, Wordt dan uiteraard de 42GT50.
Maar mijn vraag aan jullie heeft betrekking op de nieuwe modelen, Heeft het zin om voor de 42ST60 te kiezen? Kan niet echt een zinnig antwoord vinden met google.
Alvast bedankt.
Nu had ik daar enige tijd geleden de 42ST50 voor uitgekozen maar er kwamen andere dingen tussen, Nu keek ik zojuist in de pricewatch en zag dat de 42GT50 momenteel net zo duur is als de 42ST50.
Maar mijn vraag aan jullie heeft betrekking op de nieuwe modelen, Heeft het zin om voor de 42ST60 te kiezen? Kan niet echt een zinnig antwoord vinden met google.
Alvast bedankt.
Beide zijn prima tv's. Ik zou eerder de st60 halen ivm de nieuwe features. Maar als de gt50 veel goedkper is, dan is die misschien ook wel prima.Sato schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:41:
Het nieuws van vandaag herinnerde me eraan dat mijn TH37PV7 onderhand wel eens vervangen mag worden voor een 42" FullHD exemplaar (TV staat op 50cm van het voeteneinde van mijn bed.)
Alvast bedankt.
Mijn ogen duizelen ondertussen van de reviews met allerhande gamma's en delta-nogwats, en ik ben tot de conclusie gekomen dat het enige relevante verschil tussen de GT50 en de ST50 de betere standaardkalibratie van de GT50 is t.o.v. de ST50. Oftewel: als je van plan bent ooit nog te calibreren kun je beter een ST50 kopen, en als je een luie donder bent (zoals ik) of geen calibratieapparatuur hebt of dat niet wilt kopen (ben je toch ook alweer een paar honderd euro verder...) kun je beter voor de GT50 gaan. Het prijsverschil is 80 euro (929 voor de ST50 bij de Saturn en 1009 voor de GT50 online) - daar kun je geen calibratiespul voor kopen lijkt me?
Of zie ik nu nog iets over het hoofd?
Of zie ik nu nog iets over het hoofd?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.