Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier nog mensen in de buurt die een kalibratie nodig hebben? Ik heb zojuist een i1 display pro gekocht. Ik kalibreer mijn tv, die van vrienden en die van mijn ouders en andere mensen die het graag willen. En dan verkoop ik dat ding weer. Goedkoopste kalibratie ooit ;)

Enschede dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:12

VPI

Heb de 50vt50 net voor het eerst opgestart. Eerste gevoel wat is het groot (kom van een 32 inch).
Welke instelling kan ik het best gebruiken ter voorkoming van inbranden?

Beeld is overigens erg mooi, nu valt op dat schotel aanzienlijk beter beeld geeft dan kpn glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VPI schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:51:
Heb de 50vt50 net voor het eerst opgestart. Eerste gevoel wat is het groot (kom van een 32 inch).
Welke instelling kan ik het best gebruiken ter voorkoming van inbranden?

Beeld is overigens erg mooi, nu valt op dat schotel aanzienlijk beter beeld geeft dan kpn glasvezel.
Ik zou me niet eens druk maken om inbranden. Maar ik zou dan het contrast op default waarde laten staan. Ook zou ik de beeldmodi thx en thx brightroom negeren dan.

Op standaard (kleurtemp warm, levendige kleuren uit) heb je al een mooi helder beeld voor overdag.

In de avonduren zou ik dan de professional mode gebruiken (moet je wel even aanzetten bij instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:38

MazeWing

The plot thickens...

Ik zou eigenlijk altijd THX gebruiken. Overdag kun je THX bright room gebruiken en 's avonds gewoon de normale THX stand. Pixel orbiter heb je in de praktijk niets aan, aangezien de meeste zenderlogo's (en andere statische content) vaak groter is dan 4x4 pixels. Wel zou ik zeker in het begin oppassen met zender logo's en wanneer je langere tijd naar een zender kijkt met penetrerend zenderlogo (zoals NED1), gebruik maken van de zoom mode.

Verder zal je ongetwijfeld last gaan krijgen van image retention. Dit betreft geen permanente inbranding, maar tijdelijke inbranding die na verloop van tijd weg gaat. De ene tv heeft hier meer last van dan de andere.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:05:
Ik zou eigenlijk altijd THX gebruiken. Overdag kun je THX bright room gebruiken en 's avonds gewoon de normale THX stand. Pixel orbiter heb je in de praktijk niets aan, aangezien de meeste zenderlogo's (en andere statische content) vaak groter is dan 4x4 pixels. Wel zou ik zeker in het begin oppassen met zender logo's en wanneer je langere tijd naar een zender kijkt met penetrerend zenderlogo (zoals NED1), gebruik maken van de zoom mode.

Verder zal je ongetwijfeld last gaan krijgen van image retention. Dit betreft geen permanente inbranding, maar tijdelijke inbranding die na verloop van tijd weg gaat. De ene tv heeft hier meer last van dan de andere.
thx bright room moet je negeren als de pest. Standaard is net zo helder en heeft een veel betere gamma tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 11:59
Adlermann schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:38:
Zijn er hier nog mensen in de buurt die een kalibratie nodig hebben? Ik heb zojuist een i1 display pro gekocht. Ik kalibreer mijn tv, die van vrienden en die van mijn ouders en andere mensen die het graag willen. En dan verkoop ik dat ding weer. Goedkoopste kalibratie ooit ;)

Enschede dus.
Ooohhhh, daar zou ik graag gebruik van willen maken! Maar ik woon in Rotterdam... :/

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 14:18
2013 plasma TV’s ogen mogelijk scherper dan 4K Ultra HD LCD TV’sMartijn Chel 02 april 2013Nieuws

2013 is het jaar van TV’s met de zeer hoge 4K Ultra HD resolutie. Maar, zorgt deze resolutie ook daadwerkelijk voor een scherper ogend beeld? Niet alleen de resolutie is namelijk belangrijk voor een scherp ogend beeld, ook het contrast speelt een belangrijke rol.
Resolutie en contrast

HDGuru voert een belangrijk argument aan waarom de komst van 4K Ultra HD TV’s niet per se betekent dat je met een dergelijk model een scherper ogend beeld voorgeschoteld krijgt dan bij een Full HD plasma TV. Dat klinkt op zich vreemd aangezien de resolutie viermaal zo hoog is maar ook het contrast speelt hierbij een belangrijke rol. Het contrast ratio van een TV is het verschil tussen het donkerste en het lichtste deel van een beeld. Wanneer het contrast laag is zorgt dit al snel voor een minder levendig en scherp ogend beeld.
4K LCD TV’s met LED verlichting

Voor LCD TV’s met LED achtergrondverlichting geldt dat het optimale contrast alleen bereikt kan worden wanneer de LED’s zich direct achter het display bevinden (Full LED) en deze lokaal gedimd kunnen worden. De meeste nieuwe 4K Ultra HD TV’s worden echter met Edge Lit LED uitgerust waarbij de LED’s zich aan de zijkanten van de TV bevinden en dus niet lokaal gedimd kunnen worden om het contrast van het beeld te verhogen. Om bijvoorbeeld een helder verlichte toren in een donkere nacht weer te geven zouden eigenlijk de LED’s achter deze toren ‘open’ moeten staan terwijl de overige LED’s gedimd worden. Met LED’s die zich aan de zijkanten bevinden is dit erg lastig en wordt vaak het totale beeld lichter om één bepaald deel van een donker beeld te verlichten.
Plasma TV’s

De nieuwe plasma TV’s die in 2013 door onder meer Samsung en Panasonic gelanceerd worden beschikken over een zeer hoge contrastverhouding maar de cijfers zeggen natuurlijk niet alles. Wat meer zegt is de manier waarop plasma werkt en de reputatie van plasma. De plasma techniek staat namelijk bekend om de diepe zwartwaarden en het hoge contrast. De reden hiervoor is dat bij de plasma techniek elke pixel individueel gedimd kan worden en dus een groter bereik van zeer licht naar zeer donker kan weergeven.
Hierdoor kunnen high-end plasma TV’s een scherper ogend en levendiger beeld weergeven dan Edge Lit LCD TV’s met 4K Ultra HD resolutie. Natuurlijk is dit alles ook afhankelijk van de kijkafstand en de specifieke modellen die je naast elkaar zou zetten. Het is echter wel een goed argument voor het feit dat resolutie niet alles zegt over een scherpe en goede weergave.
http://www.homecinemamaga...scherper-4k-ultra-hd-tvs/

[ Voor 3% gewijzigd door Wackmack op 04-04-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:55:
[...]

Ooohhhh, daar zou ik graag gebruik van willen maken! Maar ik woon in Rotterdam... :/
Ja dat is mij te ver weg :)

je staat altijd vrij om je tv langs te brengen, maar dan kun je ne zo goed iemand laten langskomen voor 125 piek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:01
Adlermann schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:38:

Enschede dus.
Wat moet het kosten als je hem verkoopt ?
Maar je mag ook gerust even langskomen hier in Friesland 8)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renegade666 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:27:
[...]

Wat moet het kosten als je hem verkoopt ?
Maar je mag ook gerust even langskomen hier in Friesland 8)
100 piek ofzo. Maar friesland, nee daar kom ik niet zo snel. Mijn tijdmachine werkt niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
..... Jammer van die laatste opmerking.....

ik wou hem eventueel wel overnemen als je hem weg doet, maar als men zo doet..... :-(

Maar als je hem nog steeds kwijt wilt, mag je mij wel een berichtje sturen. 8)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renegade666 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:46:
..... Jammer van die laatste opmerking.....

ik wou hem eventueel wel overnemen als je hem weg doet, maar als men zo doet..... :-(

Maar als je hem nog steeds kwijt wilt, mag je mij wel een berichtje sturen. 8)
haha ok. Naja ik maak hetzelfde grapje als ik naar mijn geboortedorp ga in de veluwe.

Het is groen en geel en rijdt terug in de tijd, de bus naar de Heerde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

TF0

Adlermann schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:37:
[...]

100 piek ofzo. Maar friesland, nee daar kom ik niet zo snel. Mijn tijdmachine werkt niet meer :P
Heb afgelopen zaterdag een 50VT50 gekocht (de laatste bij Franklin, vandaar dat de prijs weer omhoog is, haha) en het beeld is werkelijk super! Ik had eigenlijk nog geen zin/geld over om het te laten kalibreren maar als het zo makkelijk kan :). Woon namelijk binnen een straal van 25 km van Enschede.

Dacht alleen gelezen te hebben dat het nog niet zinvol is om hem nu al te kalibreren (met een paar branduren op de teller). Is dat zo?

PS om nogmaals te onderstrepen dat plasmaschermen in de winkels totaal niet goed uit de verf komen: dat had ik ook. Een LCD ziet er in de WINKEL een stuk sprankelender uit en ik begon zelfs te twijfelen :X . Maar aangezien ik een zwak heb voor plasma (/fan ben) en alle reviews goed zijn, toch een plasma gekocht en nog geen seconde spijt van! Heel bizar hoe groot het verschil is tussen winkel en thuis. Totaal niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TF0 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:08:
[...]

Heb afgelopen zaterdag een 50VT50 gekocht (de laatste bij Franklin, vandaar dat de prijs weer omhoog is, haha) en het beeld is werkelijk super! Ik had eigenlijk nog geen zin/geld over om het te laten kalibreren maar als het zo makkelijk kan :). Woon namelijk binnen een straal van 25 km van Enschede.

Dacht alleen gelezen te hebben dat het nog niet zinvol is om hem nu al te kalibreren (met een paar branduren op de teller). Is dat zo?
Ik krijg dat ding dit weekend/morgen. Over een week of twee kan het dan wel makkelijk. Moeten we even kijken. Als ik moet rijden is het benzine + krat grolsch. Als je het komt brengen, naja kratje grolsch is dan ook wel aan te raden :)

Ik hoef er niets mee te verdienen, doe het graag voor mede tweakers. Maar een kratje motivatie is wel het minimale altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

TF0

Adlermann schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:13:
[...]

Ik krijg dat ding dit weekend/morgen. Over een week of twee kan het dan wel makkelijk. Moeten we even kijken. Als ik moet rijden is het benzine + krat grolsch. Als je het komt brengen, naja kratje grolsch is dan ook wel aan te raden :)

Ik hoef er niets mee te verdienen, doe het graag voor mede tweakers. Maar een kratje motivatie is wel het minimale altijd :P
Ik heb je even een berichtje gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er iemand in de omgeving Amsterdam die zijn Panasonic plasma wil kalibreren, dat kan bij mij. Ik ga er alleen niet de stad voor uit, dus dat betekent in dat geval de tv langsbrengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI

VPI

TF0 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:08:
[...]
Ik heb er vandaag ook 1 bij Franklin opgehaald, blijkbaar nog niet de laatste :P

PS om nogmaals te onderstrepen dat plasmaschermen in de winkels totaal niet goed uit de verf komen: dat had ik ook. Een LCD ziet er in de WINKEL een stuk sprankelender uit en ik begon zelfs te twijfelen :X . Maar aangezien ik een zwak heb voor plasma (/fan ben) en alle reviews goed zijn, toch een plasma gekocht en nog geen seconde spijt van! Heel bizar hoe groot het verschil is tussen winkel en thuis. Totaal niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI

VPI

Adlermann schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:13:
[...]

Ik heb ook interesse, maar eigenlijk hetzelfde te weinig uren. Ik woon in winterswijk misschien iets combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Hoeveel kratjes is Zevenaar vanaf Enschede? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:11:
Is er iemand in de omgeving Amsterdam die zijn Panasonic plasma wil kalibreren, dat kan bij mij. Ik ga er alleen niet de stad voor uit, dus dat betekent in dat geval de tv langsbrengen. :)
Ik overweeg nog altijd om een mijn plasma een keer te laten kalibreren. Hoeveel moet dat kosten? En welke buurt woon je? Ik heb geen auto en zie mijzelf al de tram instappen met mijn 50" ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:13
BAM, 65vt50 binnen. Wat een bakbeest! Maar wel lekker dun, zeker in vergelijking met mijn huidige 46G10. Nu alleen even op maandag wachten voor de "ophang-hulptroepen".

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Mocht je het toch willen overwegen (tegen een kleine vergoeding) of toevallig in de buurt komen dan houd ik me aanbevolen.

[ Voor 34% gewijzigd door SanduTje op 05-04-2013 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Adlermann schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:57:
[...]

Dat is wel ver weg :)

[...]

Een kratje per 10 km :)
Ik weet dat het uit de buurt is, woon in een dorpje naast Roermond.

Ben bereid om € 150 te betalen om mijn st50 en vt50 te laten calibreren.
Koffie, koekjes, Limburgerse vla en bier is uiteraard aanwezig.

Dit aanbod geldt ook voor Cap.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste reports dat de E versie (stw) geen kalibratie opties heeft.
I'm mad at Panasonic: The german model STW60 is not equipped with the full calibrationfunctions that the british model has.
Maar het kan ook een tukker zijn en het vergeten aan te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Adlermann op 05-04-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Adlermann schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:57:
[...]

Dat is wel ver weg :)

[...]

Een kratje per 10 km :)
Woon zelf in Apeldoorn, ligt dat in je buurt waar je woont? Wil graag mijn TV laten kalibreren tegen een vergoeding dus zeg maar als je wilt en hoeveel je wilt hebben. Kan je gelijk mijn dikke hifi set horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rossi46 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:55:
[...]

me too, hier ook Rotterdam echter heb ik m'n VT60 natuurlijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Sluuz schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:57:
BAM, 65vt50 binnen. Wat een bakbeest! Maar wel lekker dun, zeker in vergelijking met mijn huidige 46G10. Nu alleen even op maandag wachten voor de "ophang-hulptroepen".
Foto als die is opgehangen? Ben wel benieuwd.

Is het niet leuk als mensen wat foto's posten van de TV als die opgehangen(staat) is?

Hier mijn oude TV en nieuwe TV

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/n148za.jpg
42 inch en de 65 inch uit de doos
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/359csog.jpg
hier hing de TV nog te hoog
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/24b97bc.jpg
perfect

ps: de vlekken zijn al weg gehaald.

Ik heb nog een vraag over het geluid van mijn TV. Als ik TV wil kijken moet ik eerst de receiver aan doen. Hierna volgt het geluid netjes uit de speakers ipv uit de TV. Gisteren heb ik even de youtube app gebruikt van Viera en toen kwam het geluid uit de TV en het geluid uit de speakers was van eredivisielive.

Hoe kan ik het geluid van de youtube app toch uit mijn speakers laten komen?

De HDMI is aan gesloten op HDMI2 ivm ARC. Volgens mij is ARC geactiveerd op receiver echter weet ik dit niet 100% zeker. Vanavond zal ik de instelling na lopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Wackmack op 05-04-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Versteegrob schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:48:
[...]
Hoe kan ik het geluid van de youtube app toch uit mijn speakers laten komen?
Hier gaat dat gewoon vanzelf. Eventueel kan je bij Viera Tools kijken of de audio output via je versterker gaat.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 11:59
Versteegrob schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:48:
[...]

Foto als die is opgehangen? Ben wel benieuwd.

Is het niet leuk als mensen wat foto's posten van de TV als die opgehangen(staat) is?

Hier mijn oude TV en nieuwe TV

[afbeelding]
42 inch en de 65 inch uit de doos
[afbeelding]
hier hing de TV nog te hoog
[afbeelding]
perfect

ps: de vlekken zijn al weg gehaald.
Strak hoor, ze tegen de muur. Ook gaaf dat het een donkere muur is, lijkt me zeer relax film kijken! :Y

[ Voor 28% gewijzigd door Rossi46 op 05-04-2013 10:33 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@versteegrob: Indien alleen aangesloten via HDMI moet ie natuurlijk wel in de HDMI2 ingang van de tv en op de Yamaha receiver moet ie aangesloten zijn op HDMI OUT1. Alleen deze tv ingang en receiver uitgang ondersteunen ARC.
Verder moet inderdaad ARC aangezet worden op de receiver. Menu, Setup, HDMI Control on en dan in het submenu dat verschijnt ARC op on. Dan zowel de receiver als de tv uitzetten en weer aanzetten voor een nieuwe handshake over HDMI, dan zou het moeten werken. (Heb je een HDMI switch/splitter tussen je receiver en je tv zitten dan is de kans groot dat het niet werkt, wat je ook probeert.)

@samuelsan: waar in Amsterdam woon je precies? Misschien handiger via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Ziet er inderdaad strak uit versteegrob. Mooi setje speakers ook.

Hier mijn mini thuisbios :)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2llkj06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
@Adlermann, e-care is wederom geweest. De monteur schrok toch wel van de inbrandsporen van de logo's.

Hij gaf aan dat er 2 opties zijn;

1. Creditering
2. Omruilverzoek bij pana indienen voor opvolgende serie (VT60..)

Dit zou de 2e omruiling betekenen (VT30-->VT50-->VT60...). Hij heeft al een VT60 zien staan (in de doos) op hun distributiecentrum. Heb natuurlijk aangegeven dat mijn voorkeur een vervanging is.. Dit moet natuurlijk nog worden goedgekeurd door Pana. Wordt vervolgd.

PS. ben je wel in de regio Den Haag i.v.m. een calibratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
san.okk schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:43:
@Adlermann, e-care is wederom geweest. De monteur schrok toch wel van de inbrandsporen van de logo's.

1. Creditering

Dit zou de 2e omruiling betekenen (VT30-->VT50-->VT60...). Hij heeft al een VT60 zien staan (in de doos) op hun distributiecentrum. Heb natuurlijk aangegeven dat mijn voorkeur een vervanging is.. Dit moet natuurlijk nog worden goedgekeurd door Pana. Wordt vervolgd.

Misschien moet ik dan ook even mijn vt50 laten inbranden. Ik wil ook wel een vt60 :) Maar dit gaat opvallen denk ik.

Ik ben van pz80 (omruil) pz85 (omriul) g10 gegaan. Toen vt30 gekocht. Omruil naar vt50, en toen weer een omruil naar vt50 (nou ja creditatie).

Den Haag is ook euh ver van Twente. Ik ben af en toe wel zakelijk in Den Haag. Dan zou het dan moeten. Maar ik ga er niet speciaal heen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
san.okk schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:43:

1. Creditering

Kun je eens een foto plaatsen van je inbrandsporen? Ben benieuwd hoe erg het is bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
SanduTje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:55:
[...]

Kun je eens een foto plaatsen van je inbrandsporen? Ben benieuwd hoe erg het is bij je.
Ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Oke bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Cap schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:38:
@versteegrob: Indien alleen aangesloten via HDMI moet ie natuurlijk wel in de HDMI2 ingang van de tv en op de Yamaha receiver moet ie aangesloten zijn op HDMI OUT1. Alleen deze tv ingang en receiver uitgang ondersteunen ARC.
Verder moet inderdaad ARC aangezet worden op de receiver. Menu, Setup, HDMI Control on en dan in het submenu dat verschijnt ARC op on. Dan zowel de receiver als de tv uitzetten en weer aanzetten voor een nieuwe handshake over HDMI, dan zou het moeten werken. (Heb je een HDMI switch/splitter tussen je receiver en je tv zitten dan is de kans groot dat het niet werkt, wat je ook probeert.)

Volgens mij zit het in viera tools. Als ik de TV gebruik hoor ik tenslotte de geluiden uit de speakers komen. Zal het vanavond uitzoeken.
SanduTje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:41:
Ziet er inderdaad strak uit versteegrob. Mooi setje speakers ook.

Hier mijn mini thuisbios :)

[afbeelding]
Mooi erg mooi straks, zie geen kabels. Net een schilderij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Adlermann schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:48:
[...]

Misschien moet ik dan ook even mijn vt50 laten inbranden. Ik wil ook wel een vt60 :) Maar dit gaat opvallen denk ik.

Den Haag is ook euh ver van Twente. Ik ben af en toe wel zakelijk in Den Haag. Dan zou het dan moeten. Maar ik ga er niet speciaal heen rijden.
Lijkt me niet dat dit opvalt. Laten inbranden gaat weer wat ver, maar zodra er blijvende sporen ontstaan zou ik gewoon weer aan de bel trekken. Je hebt recht op 2 jaar garantie op je VT50.

Mocht je toch is in de buurt van Den Haag zijn, dan hoor ik het graag. Hier verkopen ze ook Grosch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was op de minuut nauwkeurig thuis om mijn meter in ontvangst te nemen :)

Ik zal straks in mijn koffiepauze even de out of the box performance posten van mijn vt50.
En dan met name de standaard mode en de thx cinema mode. Vanavond zal ik mijn toestel kalibreren. Eerst alleen professional zodat k het verschil goed kan zien. Dan een reset en dan in eht SM voor thx mode en dan de professional mode again.

[edit]
kon me niet inhouden. Dit is professional out of the box bij mij. Ik zou de zwart waarde negeren, want daar zijn die meters gewoon niet zo goed in.

Afbeeldingslocatie: http://sinas.rename-it.nl/~wilco/vt50/1.png

Afbeeldingslocatie: http://sinas.rename-it.nl/~wilco/vt50/2.png

Afbeeldingslocatie: http://sinas.rename-it.nl/~wilco/vt50/3.png

Afbeeldingslocatie: http://sinas.rename-it.nl/~wilco/vt50/4.png

Het gaat nog wel wat tijd kosten om de lagere regionen goed te krijgen. Maar de kern is echt al goed out of the box.

Thx laat vergelijkbare dingen zien. Eigenlijk exact hetzelfde. Alleen daar geeft ie black level op 0.02 aan en 90 cd/m2 voor 100 ire

[ Voor 48% gewijzigd door Adlermann op 05-04-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10-2018
Cap schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:05:
[...]

- Héél lastig lijkt me wat overdreven, een kwestie van goed lezen op de site van de betreffende shop of contact opnemen met de webshop lijkt me en gewoon vragen: "levert u op 3 hoog"? Maar alle shops waar ik een tv/grote apparatuur besteld heb sjouwden het gewoon naar drie hoog hier. Ik denk dus dat dat wel meevalt. En anders lijkt het me ook geen onoverkomelijk probleem een kennis te charteren die 10+ kilo omhoog kan tillen, met zijn tweeen moet het dan toch met gemak lukken.
- De probeertijd van 2 uur is eigenlijk al een soort coulance, in principe mag je het product uit zijn verpakking halen bekijken maar niet gebruiken. De grens is daarbij echter vaag. Alle beschermfolie er overal af trekken, de batterijen in de afstandsbediening stoppen, etc, dat is al bedenkelijk. Dat de internetwinkels met een lage marge niet zitten te wachten op een retour van een onverkoopbaar beduimeld en gebruikt product in open verpakking dat lijkt me duidelijk. Mensen die een dergelijke service verwachten kunnen beter naar de lokale electroboer gaan, het product daar ter plekke uitpakken en uitproberen onder het genot van een slap bakje koffie, de 50% onzin die de man uitkraamt op de koop toenemen en vervolgens die paar honderd euro extra betalen aan de vriendelijke man.
- Het lijkt me sowieso onzinnig om eerst alle zenders te gaan programmeren als je aan die 2 uur grens zit. Sluit iets aan via HDMI, bijv een DVD speler, en ga lekker kijken.
- Als je denkt dat je de voet niet kan monteren (iets wat wij niet kunnen beoordelen) dan kan je toch beter voor het "ik kan niet tillen / schroeven / aansluiten" pakket gaan, iets wat de lokale electroboer zeker ook tegen geringe meerprijs doet, maar ook internetshops hebben vaak installatieservice tegen bijbetaling.
- Een beetje zelfdenkendheid/proactiviteit zou denk ik helpen met je aankoopbeslissing. ;)
Hi Allen!
Jawel CAP, Leerzaam/herkenbaar ook wel.
Geen reacties gezien op mijn "bekend zijn met QPlaza"-vraag en daarom de gok genomen en de 50VT50 aldaar besteld. Zal ergens volgende week wel komen. Spannend & nagelbijten...
Ben duidelijk roestig met de procedures daaromheen. Zie je toch het verschil tussen mensen die zo'n 4 x per jaar een nieuw scherm krijgen (waar ik een aantal geharde forumdeelnemers op inschat) en mijzelf met 1 x in de 4 - 6 jaar! En die internetwinkels waren er de laatste maal nog niet eens. Had overigens wel degelijk al een aantal shops benaderd, maar tot dan toe bot gevangen op mijn 3-hoog wens. En iemand charteren... ben wat terughoudend.
Leuk te zien dat een vraag van het domste jongetje van de klas de meesters tot een mooie discussie kan uitdagen! Het onderwerp proberen/gebruiken dus. Overigens volstrekt eens, dat je hier wel zeer terughoudend/voorzichtig moet zijn en elke aso-gedachte dient te worden uitgebannen.
En bedacht natuurlijk zelf jouw tip: geen zenders programmeren, maar via HDMI Blu Raytje gaan testkijken.
Wat zijn overigens in een korte probeerperiode de "must do onderwerpen" om zo'n nieuw scherm op te testen, zoals jullie dat routineus zullen doen?
Ach, die voet (en dat soort zaken) zal ook mij wel lukken. Mogelijk een reactie verwacht a la: "ben je niet handig, blijf er dan maar liever van af" of zo. En dan betaalde hulp inschakelen...
CAP: bied jij je serieus aan voor kalibratie binnen Amsterdam? Daar zou ik wellicht dan graag eens gebruik van willen maken. Eerst inspelen (ca 150 a 200 uur toch?) en dan nog vakantie. Zou dan misschien rond eind mei eens kunnen gebeuren. Komen daar op terug.
Prettig weekend voor allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Adlermann schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:18:
Ik was op de minuut nauwkeurig thuis om mijn meter in ontvangst te nemen :)

Ik zal straks in mijn koffiepauze even de out of the box performance posten van mijn vt50.
En dan met name de standaard mode en de thx cinema mode. Vanavond zal ik mijn toestel kalibreren. Eerst alleen professional zodat k het verschil goed kan zien. Dan een reset en dan in eht SM voor thx mode en dan de professional mode again.

[edit]
kon me niet inhouden. Dit is professional out of the box bij mij. Ik zou de zwart waarde negeren, want daar zijn die meters gewoon niet zo goed in.
Het gaat nog wel wat tijd kosten om de lagere regionen goed te krijgen. Maar de kern is echt al goed out of the box.

Thx laat vergelijkbare dingen zien. Eigenlijk exact hetzelfde. Alleen daar geeft ie black level op 0.02 aan en 90 cd/m2 voor 100 ire
Ben benieuwd!
Laat maar horen wanneer je hem niet meer nodig hebt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ersy schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:58:
[...]

Wat zijn overigens in een korte probeerperiode de "must do onderwerpen" om zo'n nieuw scherm op te testen, zoals jullie dat routineus zullen doen?
Ach, die voet (en dat soort zaken) zal ook mij wel lukken. Mogelijk een reactie verwacht a la: "ben je niet handig, blijf er dan maar liever van af" of zo. En dan betaalde hulp inschakelen...
CAP: bied jij je serieus aan voor kalibratie binnen Amsterdam? Daar zou ik wellicht dan graag eens gebruik van willen maken. Eerst inspelen (ca 150 a 200 uur toch?) en dan nog vakantie. Zou dan misschien rond eind mei eens kunnen gebeuren. Komen daar op terug.
Geen zaken waar je per se op moet testen, gewoon lekker gaan kijken. Gebruik in het begin alleen niet de THX standen, zeker niet de THX brightroomstand. Kies voor normaal, cinema of professional en zorg dat je het contrast onder de 40 laat, gebruik gewoon standaard 36. En let in het begin (pakweg de eerste 100, 200 uur) op dat je niet alleen uren en uren achter elkaar kijkt naar films met boven en onder zwarte balken, en ook niet steeds naar eenzelfde zender met het logo op dezelfde plek. Dat is vragen om onevenredige veroudering van het scherm. Maar dus gewoon een beetje relaxed zappen en film kijken, geen enkel probleem. 's avonds gebruik je dan een kwartiertje de schuifbalkoptie (zie de handleiding) en je tv is weer klaar voor de volgende dag.

De voet in elkaar zetten is een kwestie van een kruiskopschroevendraaier uit de gereedschapsdoos pakken en uit mijn hoofd 3 onderdelen in elkaar klikken en 2 maal 4 bijgeleverde schroeven erin draaien. Dat staat ook nog eens in plaatjes uitgelegd op de bovenkant van de doos (heel slim van Panasonic) en ook in de handleiding.

Kalibratie is van later zorg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Cap schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:38:

De instellingen staan goed. Als km TV kijk staat er hdmi1 op de receiver. Als ik vervolgens de YouTube app start staat er AV4 op de receiver. Is dit de reden waarom het geluid niet uit de speaker komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zo, bijna klaar. Morgen ff afronden. IK heb nu een lichtvlek in mijn oog. Uren bezig geweest en het effect is overal alle dE ruim onder de 3 en op greyscale < 1. Echter het effect is in real content minimaal. Alleen in donker en lichte gebieden is he goed te zien. Huidskleur e.d verandert nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Adlermann schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 19:56:
zo, bijna klaar. Morgen ff afronden. IK heb nu een lichtvlek in mijn oog. Uren bezig geweest en het effect is overal alle dE ruim onder de 3 en op greyscale < 1. Echter het effect is in real content minimaal. Alleen in donker en lichte gebieden is he goed te zien. Huidskleur e.d verandert nauwelijks.
daar ben je best nog even zoet mee geweest! Tevreden over het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoyriderZZ
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Zo, na al een hele tijd rond te lurken in dit forum en wikken en wegen heb ik donderdag een 55VT50 besteld en hij is gisteren al geleverd! In een woord, WOW!

Ik kwam van een Philips 37pfl8605 af en wilde een grotere TV. Nadat ik ook een tijdje de 46pfl9706 in bruikleen had van mijn werk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik voor de beste beeldkwaliteit wilde gaan niet voor de beste prijs/kwaliteits verhouding. Maar die philips was best prijzig en zodoende ben ik ook eens naar andere merken gaan kijken en kwam bij plasma terecht. Ik zit nu dus al weer een half jaar de bedenken wat ik ga doen en deze week zag ik de 55VT50 voor zo'n 1500 euro staan bij franklin.nl. Aangezien de VT60 voor 2500+ op de markt zal komen was dit dus het moment om een beslissing te nemen, nu kopen of meer geld uitgeven of wachten tot de VT60 in prijs zou zakken. Impulsaankoper als ik ben is het dus het eerste geworden, nou ik ben er nu al super tevreden over!!

1. Prachtig beeld, super vloeiend, mooie natuurlijke kleuren, in het begin zag ik nog een trilling in het beeld maar die is nu inmiddels verdwenen zo lijkt het.
2. Nu kan ik pas echt genieten mijn filmcollectie, op 2,5 m zit je echt veel meer 'in het beeld' dan met zo'n 37 inch toestel. Ook absoluut geen spijt dat ik voor de 55 inch ben gegaan en niet voor de 50 inch zoals ik eerst van plan was.

Enige nadeeltje is het gemis van amblight waar ik na 3 jaar toch wel aan gehecht ben, maar aangezien ik de amblight vaak op een vaste kleur zette kan ik dat ook mooi oplossen met een led strip achter op de TV! Maar daar moet ik nog even voor rondneuzen (iemand nog tips hiervoor?).

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1h9qj8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2lx776e.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door JoyriderZZ op 06-04-2013 10:39 . Reden: foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:26
GT60 review, reference black levels!
http://www.avforums.com/r...on-Review_505/Review.html

Problems like floating blacks, brightness pops and green blobs can all be consigned to history, as can the 50Hz bug of which we saw no evidence
ah en op hdtvtest reference badge
http://www.hdtvtest.co.uk...-p50gt60-201304052795.htm

input lag is ook drastisch lager bij de gt60, die hexa processor werkt dus stuk beter dan mediatek in st60.

[ Voor 60% gewijzigd door Bever! op 06-04-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Nice, nu komt er zeker een GT60 dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bever! schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 09:35:

Problems like floating blacks, brightness pops and green blobs can all be consigned to history, as can the 50Hz bug of which we saw no evidence

input lag is ook drastisch lager bij de gt60, die hexa processor werkt dus stuk beter dan mediatek in st60.
Ben al heel tevreden met de 50ST50, maar wat een beest is die GT60. :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

damn, ik vermoed dat een zt60 niet eens nodig gaat zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje

WTF

Iemand VT50 kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 15:09
Als iemand van z'n 55VT50 af wil, dan hoor ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
omnom schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:23:
Als iemand van z'n 55VT50 af wil, dan hoor ik het wel ;)
Ik vermoed dat zodra de vt60 beschikbaar is dat ik wel ga upgraden. Ik denk dat een zt60 al niet eens echt nodig gaat zijn. Contrast ratios van 25000: 1 op een gt. wtf ;)
MIjn vt50 doet at best 5000:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 17:21
Wow mooie reviews!

Wel voor het eerst dat de gt serie echt de moeite waard is :)

Heel erg jammer dat 50 de max size is; nou ja. Vt review nog maar even afwachten en de prijzen.

Byebye st50 :) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deze maand mijn 5 jaar in dienst bonus, volgende maand vakantiegeld. Dat is ongeveer een 65" vt60 :) Ok, verdomme ik moet echt eens leren tevreden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even de hdtvtest review gescand, niet helemaal gelezen.

"The only small inaccuracy we were left with after calibrating this way was at 5% stimulus: just above black. These areas of the picture were now slightly red tinted."

Heel herkenbaar en niks veranderd dus, en goed dat ze dit neerzetten. 99% van de reviews noemt dit niet en vermoedelijk 90% van de kalibrators houden hier geen rekening mee.

Ook opvallend dat een gamma setting van 2.2 bij de GT60 weer dichterbij 2.4 is, zoals vorig jaar bij de ST50.

Verder zie ik aan CIE chart dat ze de 100% primaries allemaal een beetje onderverzadigd hebben, waarschijnlijk omdat dan de 25/50/75% levels daarvan profiteren.

Het hoge contrast is heel mooi, maar wat ik net als vorig jaar mis in de review is ruime aandacht voor de schermuniformiteit. Ik heb inmiddels een redelijk aantal 50 series plasma's gezien en wat ik graag zou willen is veel minder DSE / VBI, met andere woorden bij sommige horizontale pans met egale achtergrondkleur zichtbare rotzooi die voornamelijk vertikaal gericht is van vorm, waarbij bij de 50 series meestal het merendeel op de rechterhelft van het scherm te vinden is. (Ik maak hierbij met opzet geen onderscheid tussen VBI en DSE omdat het naar mijn mening een pot nat is bij deze tv's. waar de plekken/strepen zitten is dat in meer of mindere mate ook te zien in de pans.)

Ik zou tekenen voor hetzelfde contrast als de 50 serie met een "perfect" uniform scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

Adlermann schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:35:
deze maand mijn 5 jaar in dienst bonus, volgende maand vakantiegeld. Dat is ongeveer een 65" vt60 :) Ok, verdomme ik moet echt eens leren tevreden te zijn.
5 jaar in dienstbonus ? geef mij zo`n baas ! toen ik ooit s 10 jaar in dienst was kreeg ik een polsklokkie van 100 euo en voor 12,5 jaar nog geeneens een felicitatie :+

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Jammer dat de VT60 zo duur is. Mijn VT30 zal waarschijnlijk niet omgeruild worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 15:09
Adlermann schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:49:
[...]

Ik vermoed dat zodra de vt60 beschikbaar is dat ik wel ga upgraden. Ik denk dat een zt60 al niet eens echt nodig gaat zijn. Contrast ratios van 25000: 1 op een gt. wtf ;)
MIjn vt50 doet at best 5000:1
Ik ben eventueel wel geïnteresseerd mocht je tegen die tijd een koper zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:51:
Even de hdtvtest review gescand, niet helemaal gelezen.

"The only small inaccuracy we were left with after calibrating this way was at 5% stimulus: just above black. These areas of the picture were now slightly red tinted."

Heel herkenbaar en niks veranderd dus, en goed dat ze dit neerzetten. 99% van de reviews noemt dit niet en vermoedelijk 90% van de kalibrators houden hier geen rekening mee.

Ook opvallend dat een gamma setting van 2.2 bij de GT60 weer dichterbij 2.4 is, zoals vorig jaar bij de ST50.

Verder zie ik aan CIE chart dat ze de 100% primaries allemaal een beetje onderverzadigd hebben, waarschijnlijk omdat dan de 25/50/75% levels daarvan profiteren.

Het hoge contrast is heel mooi, maar wat ik net als vorig jaar mis in de review is ruime aandacht voor de schermuniformiteit. Ik heb inmiddels een redelijk aantal 50 series plasma's gezien en wat ik graag zou willen is veel minder DSE / VBI, met andere woorden bij sommige horizontale pans met egale achtergrondkleur zichtbare rotzooi die voornamelijk vertikaal gericht is van vorm, waarbij bij de 50 series meestal het merendeel op de rechterhelft van het scherm te vinden is. (Ik maak hierbij met opzet geen onderscheid tussen VBI en DSE omdat het naar mijn mening een pot nat is bij deze tv's. waar de plekken/strepen zitten is dat in meer of mindere mate ook te zien in de pans.)

Ik zou tekenen voor hetzelfde contrast als de 50 serie met een "perfect" uniform scherm. :)
ergens ben ik het hier wel mee eens. Maar op dit moment is mijn grootste ergenis toch wel het gebrek aan helderheid. Uniformiteit is nu orima, maar niet perfect. Mijn perfece scherm heeft deze uniformiteit maar dan met hoger contrast.

het verschil trouwens tussen gekalibreerd en niet gekalibreerd is op dit scherm zo ontzettend minimaal dat thx eigenlijk een hitstekend alternatief is. Alleen in wit en lichte scenes is veel verschil te zien. Maar dan nog vrij minimaal. Alhoewel wit niet meer gebroken wit is en dat is ook wel wat..

Even nadenken of ik vanavond het servicemenu nig in ga. Grootste verschil was toch wel na greyscale fixen. het cms bracht geen zichtbare verbeteringen.

De twee puntskalibratie van gister was eigenlijk na 10 min al klaar. Dus dat is het werk niet. Het meeste werk zat in gamma, ire 10 en ire 20 met de 10 puntskalibratie en het cms. Daar ben ik twee uur ofoz mee bezig geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 06-04-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook wel geïnteresseerd. De hamvraag daarbij is natuurlijk tegen welke prijs. :+

@Adlermann: ik ben gewoon erg gevoelig voor "tralies" en aanverwante plekken op mijn scherm, zoveel weet ik inmiddels.
Ik heb verder dezelfde ervaring: de impact van het aanpassen van de CMS is van minder belang dan de greyscale. Maar zowel voor de ST50 als de VT50 hielp bij mij het aanpassen van die greyscale wel degelijk. Wat daarbij natuurlijk erg hielp is dat ik beide schermen naast elkaar had staan: tegen een vaste referentie wordt opeens heel duidelijk hoe groot de impact van je wijzigingen is. (Of die referentie dan perfect is of niet doet dan even niet ter zake.) Uiteraard is die impact groter op een greyscale scherm dan op real life beelden, maar desalniettemin pikte ik de fouten in de greyscale er snel uit in huidtinten, near-black en near white. Zonder referentie is dat al veel lastiger.

[ Voor 83% gewijzigd door Cap op 06-04-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:26:
Ik ben ook wel geïnteresseerd. De hamvraag daarbij is natuurlijk tegen welke prijs. :+

@Adlermann: ik ben gewoon erg gevoelig voor "tralies" en aanverwante plekken op mijn scherm, zoveel weet ik inmiddels.
Ik heb verder dezelfde ervaring: de impact van het aanpassen van de CMS is van minder belang dan de greyscale. Maar zowel voor de ST50 als de VT50 hielp bij mij het aanpassen van die greyscale wel degelijk. Wat daarbij natuurlijk erg hielp is dat ik beide schermen naast elkaar had staan: tegen een vaste referentie wordt opeens heel duidelijk hoe groot de impact van je wijzigingen is. (Of die referentie dan perfect is of niet doet dan even niet ter zake.) Uiteraard is die impact groter op een greyscale scherm dan op real life beelden, maar desalniettemin pikte ik de fouten in de greyscale er snel uit in huidtinten, near-black en near white. Zonder referentie is dat al veel lastiger.
Ja, tralies vind ik ook kut. Ik heb net even een 20 tot 30% ire pattern bekeken. Ik heb alleen 1 tralie rechts nog. Naja daar kan ik mee leven.

Klopt en dat is ook de reden waarom ik eerst professional 1 heb gekalibreerd en twee niet. Als ik switch tussen die twee zie ik wel verschil hoor. Maar het is echt subtiel. Het middenstuk was gewoon al vrij goed. Dus als ik de wereld draait door kijken en switch tussen prof 1 en 2 zie ik niet tot nauwelijks verschil (afgezien van het NL3 logo, die wordt witter). Switch ik tussen een shot met een mooie lichtblauwe lucht en wolken dan is het verschil duidelijker. De lucht wordt blauwer en de wolken witter.

out of the box (na de correctie files, dus niet de metingen die ik hier heb gepost) was het tot ire 70 alles onder de 3-4, maar 80 90 en 100 hadden rood zweem en deE tot 10.

Dus wat ik ervaar klopt ook wel met de metingen. Ik denk dat ik straks toch thx corribeer met een twee punts kalibratie. Dat deed echt het meeste. Professional zal ik dan wel afmaken maar ik betwijffel of ik die ga gebruiken. DAn blijf ik gewoon thx gebruiken. En thx is en helder genoeg en donker genoeg..

Ik zit nog na te denken om standaard voor ovedag te gaan gebruiken. Mooi helder, maar het heeft nu een gemiddelde gamma van 1.4 ;)

[edit]

btw, jij woont in amsterdam toch? Ik ben wel eens op bezoek bij m'n zus daar. Ik zou mijn meter graag wel ene keer willen ijken met een spectrometer....hint ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 06-04-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk inderdaad dat THX icm een 2 puntskalibratie in het SM het optimum is voor de VT50. Voordeel is ook dat je meteen "normaal" (standaard) in de stand warm ook aanpakt met die SM kalibratie, dat is dan inderdaad een prima alternatief voor overdag kijken. Er blijven verschillen hoor. Je kalibreert in het SM "Cinema Warm" en dan is de THX greyscale weer net anders door o.a. de andere gamma tracking, evenals de normaal stand. Maar je zit dan wel in de "sweetspot".

Meters vergelijken / ijken is altijd mogelijk natuurlijk. ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Cap op 06-04-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:48:
Ik denk inderdaad dat THX icm een 2 puntskalibratie in het SM het optimum is voor de VT50. Voordeel is ook dat je meteen "normaal" (standaard) in de stand warm ook aanpakt met die SM kalibratie, dat is dan inderdaad een prima alternatief voor overdag kijken. Er blijven verschillen hoor. Je kalibreert in het SM "Cinema Warm" en dan is de THX greyscale weer net anders door o.a. de andere gamma tracking, evenals de normaal stand. Maar je zit dan wel in de "sweetspot".

Meters vergelijken / ijken is altijd mogelijk natuurlijk. ;)
Ik heb net thx cinema gemeten en cinema warm en prof uncal.

Er zitten inderdaad subtiele verschillen tussen (meeste tussen thx en de rest). Maar de grafieken hebben wel hetzelfde verloop. TE weinig blauw en rood in lage ire, en rood die oploopt van te weinig naar te veel.

Gamma bijna overal 2.2 met een 2.1 op ire 10 en 2.3 op ire 90

de rest strak op 2.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
Dank & Wat nou?
Dat is ook het mooie van dit forum: nieuwe ontwikkelingen worden direct gevonden en opgepakt en doorgegeven aan "de volgers"!...
Wel, deze volger had dus enkele dagen geleden zijn bestelling voor een 50VT50 geplaatst bij QPlaza, ook al betaald, maar tot op heden nog geen afleveringsdatum vastgesteld. Leek me een goed moment om in te breken en de 50GT60 ter sprake te brengen. Heb ook helemaal geen haast met een nieuw toestel.
De (aardige) man had daar (GT60) nog niets over gehoord, maar ze gaan hem uiteraard wel leveren.
Het was, zijn eerste reactie, geen probleem om de 50VT50 eventueel te cancelen en verder te gaan voor de 50GT60. Belt mij daar maandag over.

Ik heb sterk het gevoel dat, puur op basis van die 2 recensies, ik er verstandig aan doe om te gaan voor die 50GT60 en dat dat ook een meerprijs (van misschien EUR 500) waard zal zijn.
OF MAAK IK HIER EEN DENKFOUT. Zo ja dan hoor ik vóór maandag graag welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ersy schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:21:
Dank & Wat nou?
Dat is ook het mooie van dit forum: nieuwe ontwikkelingen worden direct gevonden en opgepakt en doorgegeven aan "de volgers"!...
Wel, deze volger had dus enkele dagen geleden zijn bestelling voor een 50VT50 geplaatst bij QPlaza, ook al betaald, maar tot op heden nog geen afleveringsdatum vastgesteld. Leek me een goed moment om in te breken en de 50GT60 ter sprake te brengen. Heb ook helemaal geen haast met een nieuw toestel.
De (aardige) man had daar (GT60) nog niets over gehoord, maar ze gaan hem uiteraard wel leveren.
Het was, zijn eerste reactie, geen probleem om de 50VT50 eventueel te cancelen en verder te gaan voor de 50GT60. Belt mij daar maandag over.

Ik heb sterk het gevoel dat, puur op basis van die 2 recensies, ik er verstandig aan doe om te gaan voor die 50GT60 en dat dat ook een meerprijs (van misschien EUR 500) waard zal zijn.
Ik denk als design niet uitmaakt dat het een verstandige keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:14
Hoe zit het eigenlijk met HDD-recording van de CI+ bron en van HDMI inputs op de GT en hoger series? Kan Ziggo voorkomen dat ik iets opneem, en zijn HDMI bronnen uitgesloten?

Overigens ben ik 100% overtuigd de 42PY70 (ja het werd tijd) gaat de deur uit, het wordt al minimaal de GT60, en ik heb al een WD USB3 schijf (toevallig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomaat23 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:49:
Hoe zit het eigenlijk met HDD-recording van de CI+ bron en van HDMI inputs op de GT en hoger series? Kan Ziggo voorkomen dat ik iets opneem, en zijn HDMI bronnen uitgesloten?

Overigens ben ik 100% overtuigd de 42PY70 (ja het werd tijd) gaat de deur uit, het wordt al minimaal de GT60, en ik heb al een WD USB3 schijf (toevallig).
Volgens mij kan er wel een flag gezet worden om opnemen te voorkomen. Maar ik heb het nog niet gemerkt.

HDMI bronnen zijn uitgesloten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste ST50 bezitters; op welke wijze kan ik de GAMMA van mijn ST50 wijzigen?
Deze kan ik nergens weer vinden bij de beeld instellingen.

B.v.d.,

Robert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... die optie (gamma) tref ik daar niet aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... gelukt; bij algemene instellingen had ik de optie Geavanceerd uit staan... daardoor maar beperkte mogelijkheden bij beeldinstellingen. Is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ersy schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:21:
Dank & Wat nou?

Zo blijf je bezig. hifi klubben cancellen. Qplaza cancellen. Straks weer cancellen want er is altijd mogelijk iets beters/goedkopers. Altijd weer.

Ik denk dat je je niet druk moet maken en gewoon een van die tv's halen als de prijs voor jou goed is. Wat vele nieuwkomers niet door hebben is dat het mieren*k gehalte van de freaks hier hoog is, st/gt/vt/50/60 allemaal prima tv's, ik denk dat de meesten het verschil niet eens zien tenzij ze erop gewezen worden of de toestellen direct naast elkaar gezet en beide optimaal afgesteld (let vooral ook op de laatste voorwaarde, daar is nooit maar dan ook nooit aan voldaan in de winkel). Ik vind het dus helemaal niet vanzelfsprekend dat de verbetering in contrast jou 500 euro extra waard is.

Kortom wil je goed beeld dan koop je een van die tv's. die zijn allemaal beter dan 99% van de verkrijgbare tv's dus een verkeerde keus bestaat niet. bepaal je budget/formaat/design en koop er eentje die daaraan voldoet. Heb je een hele specifieke wens (bijv 4 HDMI inputs) dan zet je de specs van de tv's naast elkaar op de Panasonic site en kijk je welke voldoet.

Dit is juist gewoon een vervelend side effect van dit forum, dat de leken/nieuwkomers overstelpt worden met info en nodeloos blijven twijfelen. Als je zo wilt redeneren dan adviseer ik om nog een jaartje te wachten op nieuwe verbeteringen. En dan nog eentje. En nog eentje. :P

Voor ervaren gebruikers/freaks die precies weten wat ze zoeken en/of welke gebreken ze storend vinden is het een ander verhaal: daar kan een minieme verbetering ze misschien wel 2000 euro extra waard zijn (de ZT serie :P). Maar het essentiele verschil is dat ze zelf (vaak door schade en schande) precies weten wat de verbetering inhoudt en dus zelf kunnen beoordelen of dat ze 2000 euro waard is. Iemand diemhet niet precies weet kan gewoon niet weten of de verbetering het hem waard is.

Als het om het gevoel gaat "het beste" te hebben: Daarbij wil ik je ook gerust stellen dat als je nu de ZT koopt voor 4500 euro je nog steeds kan twisten of dat de beste tv is en over een jaar is ie dat in ieder geval al niet meer. Dat is dus een zinloze wens, tenzij je elke x maanden upgrade en genoeg geld en tijd hebt. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 06-04-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Waarheid als een koe en een post dat haast een sticky zou moeten zijn.

Als bezitter of toekomstige bezitter wordt je op fora's zoals deze overstelpt met informatie en meningen die je keuze kunnen beïnvloeden om iets wel of niet te kopen. Reuze informatief allemaal maar o zo dodelijk voor de twijfelaars onder ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:01:
Waarheid als een koe en een post dat haast een sticky zou moeten zijn.

Als bezitter of toekomstige bezitter wordt je op fora's zoals deze overstelpt met informatie en meningen die je keuze kunnen beïnvloeden om iets wel of niet te kopen. Reuze informatief allemaal maar o zo dodelijk voor de twijfelaars onder ons :)
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 15:06
Is helemaal niet nodig om te twijfelen, als je je als een van de vele slowchatters/hulpvragers in dit topic gedraagt wel, niet als Tweaker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met wat goede uitleg van CAP heb ik thx-mode nu ook perfect gekalibreerd. Greyscale is echt helemaal perfect bij thx mode nu.

[edit]

professional heeft alleen op 10 ire nu een passing nodig.

Gamma dead on 2.2 nu na aanpassingen in service menu (toeval :P )

[ Voor 36% gewijzigd door Adlermann op 06-04-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

is het beeld ook echt veel beter geworden als je er nu naar kijkt ? vraag me dat nog steeds af bij zoiets , iedereen heeft toch zijn eigen voorkeuren over hoe het beeld het beste moet staan lijkt mij ...

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kingfriko schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:24:
is het beeld ook echt veel beter geworden als je er nu naar kijkt ? vraag me dat nog steeds af bij zoiets , iedereen heeft toch zijn eigen voorkeuren over hoe het beeld het beste moet staan lijkt mij ...
Het verschilt per toestel Mijn vorige vt50 ging er amssive op vooruit.

Deze wat subtieler, maar toch duidelijk zichtbaar. Wit is wit nu ipv gebroken wit. En dat is alles alwel waard.

En bij de lichtere scenes is het gewoon wat schoner qua beeld. Minder 'grauwig'.

[edit]

Een gekalibreerde thx mode is toch echt wel de sweet spot voor een vt50. De fouten die er nu nog in zitten zijn echt heel subtiel. Als ik bv prof 1 (cms ook gebruikt) met prof 2 dan is het zo minimaal.

thx cinema heeft zoveel meer punch nu. Echt goed contrast en perfect beeld. Ik ben nu wel tevreden.

[ Voor 21% gewijzigd door Adlermann op 06-04-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI

VPI

Gisteravond film gekeken, onbegrijpelijk waarom plasma niet meer populair is!
Zwartwaarde en kleuren kan geen lcd tegenop, helemaal bij 1080p bronmateriaal.

Gisteren film gekeken (mkv bestand) met ondertiteling (bestandsnaam precies hetzelfde als film).
Op de pc zie ik netjes ondertiteling.
Helaas op de tv niet, waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:14
VPI schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:35:
Laat dat maar aan de verkopers/winkels over. Van de week even gekeken of ST60 in de MM stond, en ja daar stond ie dan. Ik was snel weer weg. Er was 0 aandacht aan besteed, alle beeld leek dof en grauw naast het LCD/LED geweld, wit was echt grijs. Als een verkoper er aandacht aan zou besteden en er een fatsoenlijke bron op aan zou sluiten zou het gewoon een heel ander verhaal geweest zijn. Alleen mensen die weten wat die TV kan doen zouden hem kopen, mensen die daar zouden snuffelen zouden snel naar de volgende kijken.

Daarnaast herinner ik me van een paar jaar geleden dat mijn ouders in de winkel stonden en van de verkoper hoorden dat Plasma er toch uitging, alsof dat een reden zou zijn het niet te willen (ver)kopen. En dan is er natuurlijk de angst voor inbranden, het gezever over hoger stroomverbruik etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Dat hoger stroomverbruik vind ik altijd zo'n dom verkoop gebeuren. Mijn 42G30 verbruikt tijdens een bluray nog geen 100W (dit is incl de speler/versterker/tv)

Een gemiddelde pc verbruikt meer!
Zelf de grotere LED (voornamelijk FullLed tv's) verbruiken ook nogal wat.

Dus zolang het kan, koop plasma en ga niet van verkopers uit.
Zoals je zegt, wordt er weinig aandacht aan besteed. Hier in EP dichtbij hadden ze een 50ST50 een tijdje terug hangen. Naast het raam... Tja, daar wordt het niet beter van... Terwijl het een goeie tv is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 11:39
VPI schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:35:
Zwartwaarde en kleuren kan geen lcd tegenop, helemaal bij 1080p bronmateriaal.

Gisteren film gekeken (mkv bestand) met ondertiteling (bestandsnaam precies hetzelfde als film).
Op de pc zie ik netjes ondertiteling.
Helaas op de tv niet, waar kan dit aan liggen?
Hoe heb je de film gekeken.
Via een externe mediaspeler of via de interne mediaspeler. Indien via de interne mediaspeler, is dit via HDD op je TV of via DLNA (netwerk dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI

VPI

Afgespeeld op de interne mediaspeler, via een usb HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI

VPI

Heb inmiddels een oplossing gevonden met mkvmerge, dit programma voegt film en ondertiteling samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou sowieso gaan voor een losse mediaplayer, een raspberry pi heb je voor een paar tientjes en dan heb je nooit gedoe met mergen/converten/transcoden en zit er meteen een prettige interface omheen. Bijkomend voordeel zijn de vele plugins waardoor je bijv. ook YouTube/Vimeo kan kijken en je het brakke smart tv kunt omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:50:
Ik zou sowieso gaan voor een losse mediaplayer, een raspberry pi heb je voor een paar tientjes en dan heb je nooit gedoe met mergen/converten/transcoden en zit er meteen een prettige interface omheen. Bijkomend voordeel zijn de vele plugins waardoor je bijv. ook YouTube/Vimeo kan kijken en je het brakke smart tv kunt omzeilen.
Ik kan een Mac Mini als mediaplayer aanraden :)

[edit]

Vanavond ga ik trouwens een Samsung Plasma (530) kalibreren. Eens kijken wat daar mogelijk is. Out of the Box is dat ding behoorlijk beroerd, dus veel moet mogelijk izjn :)

En woensdag een ST50 in deventer (allebei bij vrienden van me).

[ Voor 20% gewijzigd door Adlermann op 08-04-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht goed nieuws voor mensen die Uitzending gemist via de ingebouwde web browser willen gebruiken:

nieuws: Publieke omroep haalt cookiemuur neer

De cookiemuur is straks in ieder geval weg, of de video's willen spelen is dan nog een tweede. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
Cap schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:49:
[...]

Zo blijf je bezig. hifi klubben cancellen. Qplaza cancellen. Straks weer cancellen want er is altijd mogelijk iets beters/goedkopers. Altijd weer.

Ik denk dat je je niet druk moet maken en gewoon een van die tv's halen als de prijs voor jou goed is. Wat vele nieuwkomers niet door hebben is dat het mieren*k gehalte van de freaks hier hoog is, st/gt/vt/50/60 allemaal prima tv's, ik denk dat de meesten het verschil niet eens zien tenzij ze erop gewezen worden of de toestellen direct naast elkaar gezet en beide optimaal afgesteld (let vooral ook op de laatste voorwaarde, daar is nooit maar dan ook nooit aan voldaan in de winkel). Ik vind het dus helemaal niet vanzelfsprekend dat de verbetering in contrast jou 500 euro extra waard is.

Kortom wil je goed beeld dan koop je een van die tv's. die zijn allemaal beter dan 99% van de verkrijgbare tv's dus een verkeerde keus bestaat niet. bepaal je budget/formaat/design en koop er eentje die daaraan voldoet. Heb je een hele specifieke wens (bijv 4 HDMI inputs) dan zet je de specs van de tv's naast elkaar op de Panasonic site en kijk je welke voldoet.

Dit is juist gewoon een vervelend side effect van dit forum, dat de leken/nieuwkomers overstelpt worden met info en nodeloos blijven twijfelen. Als je zo wilt redeneren dan adviseer ik om nog een jaartje te wachten op nieuwe verbeteringen. En dan nog eentje. En nog eentje. :P

Voor ervaren gebruikers/freaks die precies weten wat ze zoeken en/of welke gebreken ze storend vinden is het een ander verhaal: daar kan een minieme verbetering ze misschien wel 2000 euro extra waard zijn (de ZT serie :P). Maar het essentiele verschil is dat ze zelf (vaak door schade en schande) precies weten wat de verbetering inhoudt en dus zelf kunnen beoordelen of dat ze 2000 euro waard is. Iemand diemhet niet precies weet kan gewoon niet weten of de verbetering het hem waard is.

Als het om het gevoel gaat "het beste" te hebben: Daarbij wil ik je ook gerust stellen dat als je nu de ZT koopt voor 4500 euro je nog steeds kan twisten of dat de beste tv is en over een jaar is ie dat in ieder geval al niet meer. Dat is dus een zinloze wens, tenzij je elke x maanden upgrade en genoeg geld en tijd hebt. ;)
Dank voor je uitgebreide reactie. In feite een statement, waar eigenlijk met bijna alles de spijker perfect op de kop wordt geraakt.
Toch waag ik het om nog iets te sputteren, aangezien ik enige nuancering op z’n plaats acht.

Natuurlijk komen er ook leken/nieuwkomers op dit forum terecht. Maar dan wel degenen die in feite al overtuigd zijn van de superioriteit van de plasma TV. En dat is al heel wat, denk ik. Goedwillende/ -ziende mensen die te midden van het LCD-geweld om hen heen het gevoel hebben daar toch niet thuis te horen en zich niet willen laten overschreeuwen
En waar moeten ze heen, als in de winkels de plasmaplaatjes er bijna altijd beroerd uitzie en je zelden goede demo’s en voorlichting kan krijgen? Natuurlijk zijn er de testen op internet en de bladen, ze helpen zeker om de richting te bepalen die je op wilt maar zelfs daar weet je niet zeker of er niet ook commerciële bijbedoelingen zijn.
Dan is een forum als dit eigenlijk je enige houvast, toch? En natuurlijk wordt er soms, voor ons dan, op te hoog technisch niveau gediscussieerd en ook worden er veel tegenstrijdige standpunten ingenomen, waardoor inderdaad twijfels worden gezaaid, maar daar moeten we dan maar doorheen leren zien.
En ben zeker ook eens dat we niet te vaak steeds maar weer met dezelfde vragen moeten komen, die even vaak steeds weer worden beantwoord door de kenners. Luiheid moet niet worden gehonoreerd!

Waar je m.i. wat chargeert mijn kant op:” HiFiKlubben cancelen” etc: jazeker, op impliciet en zéér gewaardeerd advies van … CAP! (prijs, demoduur). Dan wordt door het Forum toch de 50V50 geadviseerd (na mijn vraag n.a.v. de S60 test) en O.K. dan maar. Maar juist door het Forum intensief te volgen heb ik twijfels rond de 50VT50 opgebouwd… Na het lezen van de eerste 50GT60 reviews voelde ik het: hier moet voor mij, in dit tijdsgewricht, de optimale prijs/kwaliteitverhouding liggen en die zoek ik. Niet zo zeer “de beste”!
En als ik de testen goed gelezen heb gaat het niet alleen om een beter contrast, maar óók om een beter geluid, meer afregelingsmogelijkheden en meer smart-tv features. En dat alles lijkt mij echt die meerprijs wel waard.
Ik houd er van, als ze mijn keuze bestempelen als de “best buy” ….
Kortom: ook mijn tweede canceling is veel meer het resultaat van overtuiging dan van eeuwigdurende twijfels die jij me nu een beetje in de schoenen schuift…
En nu maar hopen dat ik gelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Sinds een paar weken de Panasonic 42gt50 weer naar beneden gezet. Hij staat te koop, maar niemand die er interesse in heeft. Begrijp er niets van. Hij is helemaal goed. Ingespeeld inmiddels. Beeld is 's avonds echt prachtig, maar ja, overdag heeft ie moeite. Doorzonkamer en we zitten aan de zonkant. Durfde niet voor een lcd te gaan, want ik ben een plasma gewend. Al een mail gestuurd naar een webwinkel die inruilt. Je moet toch wat. Boven zetten vind ik ook zonde. Zaterdagavond Avatar gegeken en dat is echt wow. 3d ook prachtig. De nieuwe gt60 is veelbelovend, maar ook 400 tot 500 euro duurder en je moet maar weer afwachten of deze werkelijk zo goed is. Reviews zeggen veel, maar niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-10 21:29
Ik ben in het bezit van de Panasonic TX-P50UT50E waar ik ontzettend tevreden over ben.

Een dingetje blijf ik me wel afvragen. Wanneer ik een film laat afspelen via mijn mede8er 600x3d met intelligent frame creation (of 24p smooth film) op normaal of minimum dan loopt het scherm heerlijk vloeiend. Helaas is het bijna altijd na verloop van tijd dat audio video out of sync gaat lopen. Dat is natuurlijk verschrikkelijk storend. Zet ik IFC of 24P SF op uit dan loopt het gewoon weer goed al loopt het beeld dan natuurlijk niet meer zo mooi vloeiend als toen de optie nog aanstond.

Weet iemand hier een oplossing voor of is die functie van ICF/24p SF gewoon voor spek en bonen erin gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qapla1 schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:05:
Sinds een paar weken de Panasonic 42gt50 weer naar beneden gezet. Hij staat te koop, maar niemand die er interesse in heeft. Begrijp er niets van. Hij is helemaal goed. Ingespeeld inmiddels. Beeld is 's avonds echt prachtig, maar ja, overdag heeft ie moeite. Doorzonkamer en we zitten aan de zonkant. Durfde niet voor een lcd te gaan, want ik ben een plasma gewend. Al een mail gestuurd naar een webwinkel die inruilt. Je moet toch wat. Boven zetten vind ik ook zonde. Zaterdagavond Avatar gegeken en dat is echt wow. 3d ook prachtig. De nieuwe gt60 is veelbelovend, maar ook 400 tot 500 euro duurder en je moet maar weer afwachten of deze werkelijk zo goed is. Reviews zeggen veel, maar niet alles.
In een echt heel zonnige omgeving werkt geen enkelep lasma. En geen enkele review werkt met een zonnige kamer.

Je zou een VT kunnen proberen en dan thx brightroom of normaal op maximaal vermogen. Maar een LED zal in zo'n omgeving altijd beter zocjtbaar zijn. Maar ja zodra het donkerder wordt is een led weer kut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
Ik heb ook nog een Pioneer kuro hd ready. Deze heeft een beter filter en een hogere helderheid naar mijn idee. En heb ik 3 jaar geleden laten kalibreren. Ik wilde graag naar full hd en 3d en ik ging ervan uit dat er een zelfde soort filter op zou zitten. Helaas. De VT valt af, want ik kan geen 50 inch kwijt. Ik weet ook eerlijk gezegd niet wat ervoor in de plaats moet komen. Misschien een lcd van LG of Panasonic. Kijkhoek is ook belangrijk. Moeilijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qapla1 schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:05:
Sinds een paar weken de Panasonic 42gt50 weer naar beneden gezet. Hij staat te koop, maar niemand die er interesse in heeft. Begrijp er niets van.
Heb je het toestel hier op tweakers in V&A gezet? Ik denk dat er dan wel belangstelling is, als de prijs maar aantrekkelijk genoeg is. Dat laatste is vaak het voornaamste struikelblok. Ik kan me de discussie tussen iemand die een half jaar geleden de volle mep heeft betaald en iemand die de goedkoopste aanbieding in de pricewatch van de opvolger heeft weten te vinden wel voorstellen. ;)
ersy schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:38:
[...]

Waar je m.i. wat chargeert mijn kant op:” HiFiKlubben cancelen” etc: jazeker, op impliciet en zéér gewaardeerd advies van … CAP! (prijs, demoduur).
Naar mijn meing was die reactie niet gechargeerd: wellicht wat ongezouten, maar wel duidelijk en eerlijk. Ik wil je in ieder geval niets in de schoenen schuiven. :)

Had jij een mededeling gedaan in de trant van: "ik heb me ingelezen en afgewogen, en heb besloten toch model X (ST60, VT60, of whatever) te pakken" dan zou ik dat verhaal niet opgehangen hebben. Maar jouw reactie was uitnodigend want in de trant van (vrij vertaald): "Wat nu?... Ik heb op basis van 2 reviews het gevoel dat ik moet cancellen en 500 euro extra moet gaan uitgeven, of is dit een verkeerde gedachte, help!". Voeg daarbij je eerdere vragen en ik denk dat mijn uitleg wel verklaarbaar is.

Edit: en achter mijn advies betreffende de VT50 bij Hifi Klubben sta ik nog steeds, een paar honderd euro duurder dan bij de internetshops, extreem hoge afleverkosten, een demomodel ipv een nieuwe en voorgelogen over dat ie zeer weinig aan zou hebben gestaan, lijkt me duidelijk. :)

Nu ga ik hieronder weer zo duidelijk en ongezouten mogelijk mijn mening verwoorden, houd je vast. :)
[...]
Dan wordt door het Forum toch de 50V50 geadviseerd (na mijn vraag n.a.v. de S60 test) en O.K. dan maar. Maar juist door het Forum intensief te volgen heb ik twijfels rond de 50VT50 opgebouwd
Dat is dus precies mijn punt in mijn vorige reactie.
[...]
Na het lezen van de eerste 50GT60 reviews voelde ik het: hier moet voor mij, in dit tijdsgewricht, de optimale prijs/kwaliteitverhouding liggen en die zoek ik. Niet zo zeer “de beste”!

En als ik de testen goed gelezen heb gaat het niet alleen om een beter contrast, maar óók om een beter geluid, meer afregelingsmogelijkheden en meer smart-tv features.

En dat alles lijkt mij echt die meerprijs wel waard.
Ook dit relaas onderschrijft voor mij wat ik eerder gezegd heb. :)

Ten eerste vind ik dat je testen zeker moet lezen, maar daarbij proberen feiten en vorm/toon zoveel mogelijk van elkaar te scheiden. Dat is lastig: de betere reviews (zoals de reviews in kwestie) staan boordevol informatie maar zijn net als de minder goede reviews op zijn zachtst gezegd "welwillend" geschreven richting de fabrikant (en ook het koopgrage publiek). Om werkelijk te concluderen op welk pakket van punten essentiele vooruitgang is geboekt en welke niet blijkt in praktijk helaas dat je een redelijke hoeveelheid gebruikerservaringen nodig hebt. Daarvoor moeten we nog wel 1 of 2 maanden geduld hebben. Allerlei mogelijke eigenschappen, issues, bevindingen, eigenaardigheden over de 50 serie (en het jaar daarvoor de 30 serie, etc) kwamen ook na verloop van tijd naar boven via de fora.

Maar goed, even puntsgewijs jouw speerpunten:

- De conclusie over het contrast lijkt me gezien de reviews en de ervaringen met de VT50 en ST/GT50 onomstreden. Ik heb ook niet nagelaten die te noemen. :)

- De conclusie dat het geluid van de GT60 beter is (beter dan wat?).
Ik heb in de AVforums review een redelijk positieve alinea gelezen met samengevat iets als "reasonable performance, clear soundstage, voor een tv dan, vergelijk het vooral niet met speakers of zelfs een soundbar". Dat het geluid beter is dan de GT50, laat staan VT50, staat daar wat mij betreft niet. Ook staat in de scorelijst het vinkje voor "sound quality" op dezelfde plaats als die van de GT50 van een jaar geleden, namelijk "good". (Niet dat dat vinkje alles zegt hoor: de oplettende lezer van de reviews van vorig jaar heeft gezien dat sommige vinkjes van eenzelfde serie maar verschillende grootte soms op een andere plek belanden, en dan heb ik het niet over de exemplarisch verschillende ongekalibreerde kwaliteit.)
Wat ik weet uit eigen ervaring, side by side ST50 en VT50, is dat het geluid van de 50 inch VT50 beter is dan de 50 inch ST50, zowel de lage als de hoge tonen. Ook is het geluid van de 50ST50 weer beter dan de 42ST50, met name de lage tonen. De GT50 heb ik zelf niet gehoord dus daar heb ik geen oordeel over.

- Meer afregelingsmogelijkheden. Ik weet niet precies op welke je doelt, maar als het gaat om mogelijkheden het beeld in optimaal te stellen: de VT50 is daarin ook ruim (zat) voorzien. De meeste "features" moet je zelfs gewoon uit zetten voor het beste beeld. :) De beperking van de VT50 tov de 60 serie voor de kniesoren zit hem in het maximaal haalbare contrast (oftewel de combinatie zwartwaarde + luminance), zeker in de professional mode. Maar dat contrast hadden we al benoemd. Tenzij ik iets gemist heb is dit dus hetzelfde punt als "contrast".

- Smart-TV features: in hoeverre daar in praktijk nu precies meerwaarde in zit (los van of je het uberhaupt gebruikt, een laptop of zelfs tablet blijft een stuk sneller en velzijdiger :P) is mij op basis van de reviews nog niet duidelijk. Wat ik tot nu toe heb kunnen zien houdt vooral een andere presentatie in van dezelfde apps (zelfde browser, you-tube en twitter apps) vanuit het startscherm, dat ze tot "my home screen" gedoopt hebben. Ook is het nog niet zeker dat de VT/GT50 geen update krijgen die ook voorziet in de nieuwe "home screen" layout.
[...]
Ik houd er van, als ze mijn keuze bestempelen als de “best buy” ….
Als ze hetzelfde label ze op het apparaat stempelen als je zelf zou doen op basis van je ervaringen met het apparaat dan is dat natuurlijk leuk want een blijk van (h)erkenning, maar laten we wel wezen: het label op zich zal me worst wezen en mijn aankoopbeslissing totaal niet beïnvloeden. Maar als jij er blij van wordt dan is dat natuurlijk prima. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 09-04-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
Cap schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:20:
[...]

Heb je het toestel hier op tweakers in V&A gezet? Ik denk dat er dan wel belangstelling is, als de prijs maar aantrekkelijk genoeg is. Dat laatste is vaak het voornaamste struikelblok. Ik kan me de discussie tussen iemand die een half jaar geleden de volle mep heeft betaald en iemand die de goedkoopste aanbieding in de pricewatch van de opvolger heeft weten te vinden wel voorstellen. ;)
Nee, hij staat al een poosje op Marktplaats. Vraagprijs is uiteraard lager dan de laagste prijs nieuw. Maar blijkbaar nog niet laag genoeg.
Pagina: 1 ... 81 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.