Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:09
hallo,

Ik zit tv te kijken en in een keer schakeld hij uit en knippert het rode lampje.Spanning eraf gehaald weer ingeschakeld maar helaas niks,alleen weer een knipperende led.Het gaat om TX-50VT30.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn.Wat kan ik nog doen.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kimone66 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:11:
hallo,

Ik zit tv te kijken en in een keer schakeld hij uit en knippert het rode lampje.Spanning eraf gehaald weer ingeschakeld maar helaas niks,alleen weer een knipperende led.Het gaat om TX-50VT30.

bvd
Jij kan niets doen. Dat is een intern component. Gewoon een garantieverzoek indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
kimone66 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:11:
hallo,

bvd
Ik had dit met de vt50.
Ik heb toen gelijk een nieuwe gekregen.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 20:20
Nou mijn UT50 is binnen! Wat een qualiteit! Scherm is ook een stuk dunner dan ik had verwacht. Zit nu "Timescapes" erop te kijken, en wow.

Moet wel even wennen dat standaard de helderheid van een scherm wat minder is dan gewend (heb de gamma op 2.4 gezet, na aanleiding van diverse fora).

Lijkt me ook leuk om ooit een skype camera er voor te gaan kopen, maar die zijn wel erg duur :S

[ Voor 14% gewijzigd door Basekid op 30-03-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan het contrast gerust wat omhoog zetten voor wat meer helderheid. In het begin zou ik daar wel wat voorzichtiger mee zijn, maar na een uurtje of 100 kan ie wel richting de 45. Veel hoger zou ik niet gaan, dan krijg je namelijk naast meer helderheid vooral white crush, m.a.w. de details verdwijnen meer en meer uit het wit, iets wat je goed kan zien bij witte wolken aan de hemel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:07:
Je kan het contrast gerust wat omhoog zetten voor wat meer helderheid. In het begin zou ik daar wel wat voorzichtiger mee zijn, maar na een uurtje of 100 kan ie wel richting de 45. Veel hoger zou ik niet gaan, dan krijg je namelijk naast meer helderheid vooral white crush, m.a.w. de details verdwijnen meer en meer uit het wit, iets wat je goed kan zien bij witte wolken aan de hemel.
hehe, op mijn vt50 gaat de helderheid al niet zichtbaar meer omhoog na de 38 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 13-10 20:20
Cap schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:07:
Ok, zal dat over een paar weken eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:09
Dreke008 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:53:
[...]

Ik had dit met de vt50.
Ik heb toen gelijk een nieuwe gekregen.
Dat is interresant om te weten.De garantie van 2 jaar loopt in mei af.Zou mooi zijn als ik dan een nieuwe vt50 zou krijgen.Hoe snel is e-care met dat soort zaken wat betreft afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kimone66 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:35:
[...]

Dat is interresant om te weten.De garantie van 2 jaar loopt in mei af.Zou mooi zijn als ik dan een nieuwe vt50 zou krijgen.Hoe snel is e-care met dat soort zaken wat betreft afhandeling.
Ik zou het altijd eerst via je retailer doen. Die is verplicht je wettelijke garantie af te handelen, dan ehb je namelijk ook nog veel lagner garantie! Als die e-care inschakelen gaat je wettelijke garantie ook niet weg. Ga je achter de rug van je retailer om danvervalt je wettelijke garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-10 16:20
Ik heb wel goede vertrouwen in die 60 series, toch maar voor de st60... Alleen even wachten op vakantiegeld :)

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

kllinkt veelbelovend , 55 inch staat nog steeds op binnenkort verkrijgbaar op de verschillende winkelsites , kleiner is wel al een tijdje leverbaar maar 55 is een mooi maatje voor mij ;)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
[...]

Ik kan geen slecht woord over E-care zeggen, telkens correct geholpen geworden.
Bij het voorbeeld wat ik jou gaf ging het om een tv die net 2 uur aangestaan had, gloedjes nieuw was die dus nog.
Of ze ook meteen overgaan naar een nieuwe zou ik niet kunnen zeggen, misschien gaan ze wel eerst het kapotte component proberen te vervangen.
Zou zeggen vervolg de procedure en het gaat zeker weer goedkomen.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 17:21
Eindelijk de eerste serieuze review van de st60 op hdtvtest :) kenners weten dat deze reviews representatief zijn

Nou njoy

http://www.hdtvtest.co.uk...-p42st60-201303312779.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
okio schreef op maandag 01 april 2013 @ 01:28:
Eindelijk de eerste serieuze review van de st60 op hdtvtest :) kenners weten dat deze reviews representatief zijn

Nou njoy

Ik ben vooral benieuwd naar de ST60 tov de vt50. Mocht dat elkaar niet ver ontlopen dan ga ik voor een 65St60 tov een 65vt50.
[...]

Dan zal ik maar alvast beginnen, ik heb 6 weken geleden voor het eerst een monteur thuis gehad voor een defecte 55vt50. Toen 3 weken later is de tv opgehaald en ben ik het Creditatie traject in beland. Nog niet bekend helaas.

Een nieuwe VT50 krijg je niet meer trouwens want die schijnen ze niet meer te hebben, alle defecte vt50 modellen wordt nu gecrediteerd vertelde de e-Care mevrouw mij.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 01-04-2013 04:47 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
okio schreef op maandag 01 april 2013 @ 01:28:

Nou njoy

Als ik het ge-OH weglaat komt het in de kern neer op ST60 vs ST50:

- ansi zwartwaarde van 0,007 cd/m2 vs 0,012 cd/m2
- ansi luminance van 120+ cd/m2 vs 108 cd/m2
- 10-punts kalibratie van greyscale en gamma vs 2 punts greyscale en 1 punts gamma
- CMS kalibratie ST60 minder goed dan op de ST50 (niet lineair m.b.t. verzadiging)
- motion resolution gelijk
- uniformiteit is goed, maar dat was die van hun ST50 in het begin ook, dus "time will tell"
- input lag 47 ms vs 16 ms

Kortgezegd, beter contrast en meer controls voor kalibratie.

Wel grappig dat ene Bumptious op het avsforum zo enthousiast was over het CMS van dit jaar terwijl in deze review een achteruitgang opgemerkt wordt. Ook opvallend dat de reviewer net als ik wat het design betreft het glass&gunmetal design van vorig jaar prefereert boven het chrome&pianoblack design van dit jaar. De meeste mensen zullen waarschijnlijk toch zwart met "chroom" prefereren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:47:
[...]

Als ik het ge-OH weglaat komt het in de kern neer op ST60 vs ST50:

- ansi zwartwaarde van 0,007 cd/m2 vs 0,012 cd/m2
- ansi luminance van 120+ cd/m2 vs 108 cd/m2
- 10-punts kalibratie van greyscale en gamma vs 2 punts greyscale en 1 punts gamma
- CMS kalibratie ST60 minder goed dan op de ST50 (niet lineair m.b.t. verzadiging)
- motion resolution gelijk
- uniformiteit is goed, maar dat was die van hun ST50 in het begin ook, dus "time will tell"
- input lag 47 ms vs 16 ms

Kortgezegd, beter contrast en meer controls voor kalibratie.

Wel grappig dat ene Bumptious op het avsforum zo enthousiast was over het CMS van dit jaar terwijl in deze review een achteruitgang opgemerkt wordt. Ook opvallend dat de reviewer net als ik wat het design betreft het glass&gunmetal design van vorig jaar prefereert boven het chrome&pianoblack design van dit jaar. De meeste mensen zullen waarschijnlijk toch zwart met "chroom" prefereren. ;)
Ja, bumptious neem ik al niet zo serieus meer. Ik vind hdtvtest.co.uk eigenlijk een betere review site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:29
Hmm, Als de ST60 al zo'n goeie tv is, hoe zullen de GT/VT/ZT dan wel niet zijn! Zelf ga ik waarschijnlijk voor de 50GT60 als hij in de zomer wat fatsoenlijk geprijsd is.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 06:26
Die woorden over de ZT60 lijken nu wel aardig betrouwbaar als de st60 al zo dicht tegen een kuro zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:02:
[...]

Ja, bumptious neem ik al niet zo serieus meer. Ik vind hdtvtest.co.uk eigenlijk een betere review site.
Eens! Komt vooral door David Mackenzie. Maar wat wel zo is: de reviews van de 50-serie zowel hdtvtest als avforums komen prima overeen, tot in de details. En ze komen overeen met mijn eigen bevindingen. Ze hadden het o.a. goed gezien m.b.t. het slechtere contrast in pro-mode van de VT50, de roodtint in het near-black, etc. Je merkt echt dat ze zelf uitgebreid hebben zitten pielen met de kalibratieinstellingen. Dus de reviews zijn zo slecht nog niet.
Renegade666 schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:06:
Hmm, Als de ST60 al zo'n goeie tv is, hoe zullen de GT/VT/ZT dan wel niet zijn! Zelf ga ik waarschijnlijk voor de 50GT60 als hij in de zomer wat fatsoenlijk geprijsd is.
Waarschijnlijk net als vorig jaar bij de 50 serie: GT/VT afgezien van het agressievere schermfilter waarschijnlijk ongeveer net zo goed als de ST60. ;) Overigens kan het verhaal dat de Europese ST60 een ST50 in een nieuw zwart jasje is nu gelukkig eindelijk ook de prullenbak in.

Eerlijk gezegd zie ik weinig bestaansrecht voor de GT60 nu de ST60 ook al 10-punts kalibratie heeft... ik zie niet in waarom je het extra geld zou uitgeven aan de GT. Het is niet voor niets dat de VS geen GT model heeft...

VT60 heeft dan wel weer bestaansrecht: o.a. het design met glasplaat ervoor, het Ultra schermfilter, betere speakers aan de zijkanten van de tv.

De ZT is een ander verhaal, ander paneel, andere fabricage, andere aansturing etc. Die mag gezien de prijs ook wel wat beter zijn!

[ Voor 44% gewijzigd door Cap op 01-04-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:13:
[...]

Eens! Komt vooral door David Mackenzie. Maar wat wel zo is: de reviews van de 50-serie zowel hdtvtest als avforums komen prima overeen, tot in de details. En ze komen overeen met mijn eigen bevindingen. Ze hadden het o.a. goed gezien m.b.t. het slechtere contrast in pro-mode van de VT50, de roodtint in het near-black, etc. Je merkt echt dat ze zelf uitgebreid hebben zitten pielen met de kalibratieinstellingen. Dus de reviews zijn zo slecht nog niet.
Ja dat klopt. Maar waar hdtvtest het wint is de toegankelijkheid. Als je op avforums 1x linked naar een andere website heb je al bijna een ban te pakken. Ook als resultaten van een andere website afwijken van die van avforums dan zijn ze daar heel naar over. Daarom vind ik hdtvtest.co.uk beter. Ze accepteren meer discussie en user-input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Ja toch weer behoorlijke stap voorwaarts tov de st50 die ik nu ook heb. Ben het met de review van hdtvtest eens dat ik het design van de 50 ook mooier vind...

Hamvraag ga ik upgraden, denk het wel :)

Wil nog wel even review van vt60 afwachten. Zt is helaas ver buiten budget.

Obv deze review kun je al concluderen dat de st60 beter is dan de vt50 van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:47
okio schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:50:
...

Obv deze review kun je al concluderen dat de st60 beter is dan de vt50 van vorig jaar.
Ben alleen wel benieuwd in hoeverre de input lag echt zichtbaar is. De ST60 scoort hier slechter dan de VT50. Vanaf hoeveel MS ga je echt verschil merken bij games? Als de input lag meevalt in de realiteit, dan is de ST60 inderdaad aan te raden boven de VT50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bsmpower schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:09:
[...]

Ben alleen wel benieuwd in hoeverre de input lag echt zichtbaar is. De ST60 scoort hier slechter dan de VT50. Vanaf hoeveel MS ga je echt verschil merken bij games? Als de input lag meevalt in de realiteit, dan is de ST60 inderdaad aan te raden boven de VT50.
De relatie stx0 en vt50 is wmb helemaal niet gewijzigd met de st60. De unique sellingpoints van de vt50 (afgezien van de kalibratie) staan nog verder wel.

Maar ik ben nu echt wel benieuwd naar de zt60 :)

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de 'schoonheid' van het beeld. De heldere beeldmodi (standaard en thx) zijn veel onrustiger met meer dithering artefacts. Professional mode is veel schoner. Vanaf mijn kijkafstand kan ik dat zien in egale schermen (bv wit is erg rasterig in standaard). Ik ben benieuwd hoe dat met de nieuwe schermen gaat zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Adlermann op 01-04-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Budgettair gezien hoop ik dat de ZT60 enorm tegen valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat een VT50 voor de prijs waarvoor ie nu verkrijgbaar is nog steeds geen slechte koop is. Voor ongeveer dezelfde prijs heb je een ST60 met beter contrast (in ieder geval in een donkere ruimte) maar meer beperkingen op andere gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:22:
Ik denk dat een VT50 voor de prijs waarvoor ie nu verkrijgbaar is nog steeds geen slechte koop is. Voor ongeveer dezelfde prijs heb je een ST60 met beter contrast (in ieder geval in een donkere ruimte) maar meer beperkingen op andere gebieden.
Hoe is vergelijkt trouwens true cinema op een st50 met normaal. is true cinema ook 'rustig en schoon'.

En hoevergelijkt dat weer met de vt50 op professional. En dan met name op dithering / noise/ niveau etc.

Die vegelijking heb ik toen nooit gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dithering / noise storen me op de ST50 net zo min als op de VT50, ik zou niet kunnen zeggen dat de VT50 merkbaar beter is. Het enige echte verschil afgezien van de kalibratieopties is voor mij het betere filter bij daglicht van de VT50 (met helaas wel wat meer spiegeling door het diepere zwart van het filter en de glasplaat) en de hogere lichtoutput van de ST50 in de kalibratiemode. Verder bij de VT natuurlijk wat strakkere gamma/greyscale/cms door de kalibratieopties. Maar wat beeldkwaliteit betreft vind ik afgezien van het contrast de andere verschillen niet aanwezig/subjectief/marginaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik ga mij 50ST50 zeker niet upgraden. Denk ik. :D

Denk dat ik het nog wel uithou tot er betaalbare 4K is.

[ Voor 40% gewijzigd door Help!!!! op 01-04-2013 14:55 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10-2018
Hi Folks,
Heb ook de laatste maanden weer veel plezier beleefd aan het volgen van dit forum en dan vooral aan de felle Brad Pitt en de (oude?) wijze mannen als Adlermann en vooral ook CAP (de enige ook die mij antwoordde op mijn vraag op 27 december, nog mijn hartelijke dank daarvoor!).
Mag toch best wel eens gezegd worden!

Tja, problemen ... problemen... stap ik vorige week binnen bij m'n winkel (HIFIKLUBBEN, Amsterdam) en staat daar de 50VT50, laatste exemplaar (heel kort demo, dus al wel beetje ingespeeld) voor EUR 1328 + EUR 70 voor bezorgen, installeren en oude afvoeren. Overigens wél heel slecht afgesteld daar, want slechtste beeld (vaal, lusteloos) van alle opgestelde modellen. Stond b.v. ook naast een 42GT50.
Maar ja, moet (veel) beter kunnen denk je dan en ... bestel hem de volgende dag telefonisch, zo maar!...
Motivering: nieuwe 60-serie zal toch niet beter zijn(?) en over 4 a 5 jaar zijn alle technieken toch weer sterk verbeterd en komt er weer een nieuwe.
Toch nog even doorgegaan met lezen laatste pagina's van forum en zie dus net ... die review van de 42ST60. Dit schopt dan wel weer even de rust de tent uit!
Want dat klonk toch wel héél goed en gamen doe ik niet.
Heb op zich niet echt haast met aanschaf nieuwe TV en wil eventueel ook nog wel tot zo'n EUR 1800 - 2000
gaan.
Nou, levering zal pas a.s. zaterdag plaats vinden, dus nog tijd genoeg om keurig te cancelen denk ik.

WAT ZOUDEN JULLIE MIJ IN DEZE SPECIFIEKE SITUATIE AANRADEN???
Bij voorbaat dank voor jullie mening / advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ersy schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:50:
Hi Folks,
Heb ook de laatste maanden weer veel plezier beleefd aan het volgen van dit forum en dan vooral aan de felle Brad Pitt en de (oude?) wijze mannen als Adlermann en vooral ook CAP (de enige ook die mij antwoordde op mijn vraag op 27 december, nog mijn hartelijke dank daarvoor!).
Mag toch best wel eens gezegd worden!

Tja, problemen ... problemen... stap ik vorige week binnen bij m'n winkel (HIFIKLUBBEN, Amsterdam) en staat daar de 50VT50, laatste exemplaar (heel kort demo, dus al wel beetje ingespeeld) voor EUR 1328 + EUR 70 voor bezorgen, installeren en oude afvoeren. Overigens wél heel slecht afgesteld daar, want slechtste beeld (vaal, lusteloos) van alle opgestelde modellen. Stond b.v. ook naast een 42GT50.
Maar ja, moet (veel) beter kunnen denk je dan en ... bestel hem de volgende dag telefonisch, zo maar!...
Motivering: nieuwe 60-serie zal toch niet beter zijn(?) en over 4 a 5 jaar zijn alle technieken toch weer sterk verbeterd en komt er weer een nieuwe.
Toch nog even doorgegaan met lezen laatste pagina's van forum en zie dus net ... die review van de 42ST60. Dit schopt dan wel weer even de rust de tent uit!
Want dat klonk toch wel héél goed en gamen doe ik niet.
Heb op zich niet echt haast met aanschaf nieuwe TV en wil eventueel ook nog wel tot zo'n EUR 1800 - 2000
gaan.
Nou, levering zal pas a.s. zaterdag plaats vinden, dus nog tijd genoeg om keurig te cancelen denk ik.

WAT ZOUDEN JULLIE MIJ IN DEZE SPECIFIEKE SITUATIE AANRADEN???
Bij voorbaat dank voor jullie mening / advies.
Ik zou het laten afhangen hoe je de tv gaat gebruiken. Staat hij ook in een kamer waarin het licht moeilijk te controleren is en wil je in de avonduren ook met lampen aan kijken: dan de vt50.

Wil je USB-HDD recordign, dan ook de VT50 en wil je out of the box betere performance, dan ook de vt50.

Kun je overdag gordijnen dichtdoen (en wil je dat ook) en verduister je in de avonduren iets en / of ga je het laten kalibreren. Dan kun je voor de st50/st60 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
vergeet het design van de vt serie niet he.. De st van dit jaar heeft een simpele plastic voet ipv de alu voet op de duurdere modellen. En VT ziet er nog stukken chiquer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
*Update: moest in het 2012-2013 topic.

[ Voor 95% gewijzigd door bsmpower op 01-04-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ersy, op zich is er niets mis met de VT50. Maar als je de ST60 net zo mooi vindt om te zien, of het uiterlijk je niet kan schelen, dan kan je ook voor die gaan. Zie verder de opmerkingen van Adlermann.

Afgezien daarvan zag ik 2 maanden geleden de 50VT50 ook al bij Hifi Klubben Amsterdam (RAF) staan, en hij stond er vast al langer. En de tv's staan daar de hele dag aan... dus of ie "heel kort demo" is waag ik te betwijfelen. Hoe heb je dat geverifieerd? Daarbij vind ik 1400 euro voor een demomodel geen super prijs, aangezien je de tv ook helemaal nieuw voor 1200 inclusief bezorgen online kan bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 02-04-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:52

Japser

Jeej!

Zit met een klein probleempje met mn VT50, er is namelijk in mijn ogen (dus wat ik waarneem) sprake van verticale banden over het beeld op 2 plekken. Ik zie dit vooral met het kijken van voetbal en nu staat de zwart/wit balk aan en zie je de 2 banden lopen over het beeld (beiden zo ongeveer 10~15 cm vanaf links en rechts.

Moet ik nu direct naar E-Care bellen of wat zou het beste advies zijn wat je kan doen in dit soort gevallen? Heb de TV sinds November zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 50 series schermen zijn gewoon niet perfect uniform. Ik heb bij alle 50-series (2x ST50 en 1x ST50) vertikale balken gezien bij voetbal, volgens mij is het meer regel dan uitzondering dat je balken ziet. Het aantal, de plek en de mate waarin het zichtbaar is kan verschillen. Stel ik het beeld helderder in met hoger contrast (bijv normal mode ipv professional) dan zie ik het minder sterk.

Je kunt het goed checken met een volledig grijs scherm van 20-40% helderheid (download de AVSHD kalibratie iso), dan zie je als je lekker in het donker kijkt duidelijk verschillende oneffenheden in het grijs, de plekken grotendeels vertikaal van vorm maar kunnen van boven naar beneden in breedte verschillen.

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 01-04-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Gisteren de 42ST60 gezien in de Mediamarkt. Volgens mij wilden ze hem niet verkopen want de instellingen leken niet te kloppen en de tv had geen prominente plek tussen de "high end" tv's? Wit leek wel grijs en maakte geen indruk tussen de andere tv's die er naast stonden. Daarnaast vond mijn vriendin de tv (uiterlijk) lelijk. Laten we zeggen dat mijn vriendin de gemiddelde consument is, dan wordt deze tv alleen verkocht als iemand (als ik) af gaat op puur de specs en reviews. Na vanmiddag neig ik toch meer naar de VT50. (veel mooier om te zien en nagenoeg dezelfde specs en prijs... Wel een beetje een domper na het lezen van de review op hdtvtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is de standaard reactie, en dit is al heel vaak uitgelegd in dit topic. Zoek eens goed in dit topic op termen als winkel, torch (van torch-mode), verlichting, mediamarkt, saturn, etc. met de zoekbalk hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 02-04-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bsmpower schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:41:
Gisteren de 42ST60 gezien in de Mediamarkt. Volgens mij wilden ze hem niet verkopen want de instellingen leken niet te kloppen en de tv had geen prominente plek tussen de "high end" tv's? Wit leek wel grijs en maakte geen indruk tussen de andere tv's die er naast stonden. Daarnaast vond mijn vriendin de tv (uiterlijk) lelijk. Laten we zeggen dat mijn vriendin de gemiddelde consument is, dan wordt deze tv alleen verkocht als iemand (als ik) af gaat op puur de specs en reviews. Na vanmiddag neig ik toch meer naar de VT50. (veel mooier om te zien en nagenoeg dezelfde specs en prijs... Wel een beetje een domper na het lezen van de review op hdtvtest.
Hoe vaak kijk jij tv onder 500 lumen tl-licht? Ik nooit. Je moet nooit en dan ook NOOIT een tv uitzoeken op de 'felheid' bij de mediamarkt?!

Ga naar een goede winkel toe, zoals hobo-hifi oid. die hebben een mooie demo-ruimte met de vt50/vt60/zt60 (zodra ze beschikbaar zijn). En dan kun je pas goed demo-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien moeten we even een plasma-koop-sticky-post schrijven hier ofzo. want ik word een beetje moe van al die vragen naar de bekende weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Hij zegt toch juist dat hij wel weet hoe het werkt in de winkel en dat zijn vriendin degene is die de "gemiddelde consument" is?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:19:
Hij zegt toch juist dat hij wel weet hoe het werkt in de winkel en dat zijn vriendin degene is die de "gemiddelde consument" is?
Dan moet je niet eindigen met 'domper na het lezen van de review'. Dan geeft aan dat hij dus niet tevreden was met wat hij zag en dus een waardeoordeel hecht aan de opstelling in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allen!

Ik ben sinds zaterdag de trotse eigenaar van een Panasonic TX-L50ET60. Ik ben zeer tevreden over deze LED TV. Vooral de beeldkwaliteit is geweldig en ook de mediaserver werkt uitstekend (met gebruik van Mezzmo). Nu heb ik 1 probleem en hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Ik verbind mijn PC met de TV met een HDMI kabel (5m), maar aangezien mijn GPU geen HDMI uitgang heeft gebruik ik een DVI > HDMI dingeske. Dit werkt goed behalve wanneer ik een flash filmpje van het internet in full screen op m'n TV wil zien (bijvoorbeeld Twitch.tv). Dan verschijnt er een soort distortion lijn die bovenaan het scherm begint en zo van boven naar onder beweegt.. Zeer lastig dus! Wanneer ik het niet in full screen mode afspeel verschijnt deze lijn enkel bovenaan het scherm en stopt na een 5cm te zijn gezakt.
Heeft er iemand enig idee wat hiervaan de oorzaak zou kunnen zijn en wat ik kan proberen om dit op te lossen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:07:
Heeft er iemand enig idee wat hiervaan de oorzaak zou kunnen zijn en wat ik kan proberen om dit op te lossen?

Alvast bedankt
Misschien deze vraag even in het LCD topic posten, dit is eigenlijk puur een plasma topic... :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:08:
[...]

Misschien deze vraag even in het LCD topic posten, dit is eigenlijk puur een plasma topic... :)
Ow damn! Mijn excuses. Ik zie nu pas het [plasma] staan.. Hop naar het LCD topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:27:
[...]

Dan moet je niet eindigen met 'domper na het lezen van de review'. Dan geeft aan dat hij dus niet tevreden was met wat hij zag en dus een waardeoordeel hecht aan de opstelling in de winkel.
Dat "grijze wit" en "beeld in de winkel valt me tegen" verhaal geloof ik inmiddels wel. ;)

Ben eigenlijk vooral benieuwd naar waarom zijn vriendin, de "gemiddelde consument", de tv als "lelijk" bestempelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Adlermann schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:27:
[...]
Het was een domper om te zien dat de tv tegenviel terwijl ik er met hoge verwachtingen heen ging. Ik had gehoopt dat ik helemaal enthousiast was weg gegaan uit de MM, want dit leek met de ideale prijs/kwaliteit tv en goede opvolger van mijn 6 jaar oude Panasonic plasma. Ik vermoed dat het de instellingen waren die niet goed waren, anders kan ik die grijze wit niet verklaren? Ik heb er eerlijk gezegd ook geen inkoper op aangesproken (wat ik had kunnen doen).
Cap schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:25:
[...]
Dat "grijze wit" en "beeld in de winkel valt me tegen" verhaal geloof ik inmiddels wel. ;)

Ben eigenlijk vooral benieuwd naar waarom zijn vriendin, de "gemiddelde consument", de tv als "lelijk" bestempelt!
Ik noem het even de gemiddelde consument omdat ik vermoed dat deze ook zo reageren. Ze doelde met name op de brede rand van de tv. Inmiddels worden de randen van (LED) tv's zo dun dat je eigenlijk alleen nog maar een scherm ziet. Plasma tv's lopen daar in achter en dit valt extra op tussen al die slanke LED tv's. Ik denk dat dit ook 1 van de redenen is dat plasma tv's minder worden verkocht, men wil ook een mooi design op de momenten dat de tv uit staat. Voor mij niet zo'n punt want ik wil een goede beeldkwaliteit, maar mijn vriendin kijkt ook naar het design van de tv zelf en hoe dit staat in de woonkamer. Ik was het hier deels ook wel mee eens. De zilveren/metalen rand zag er wat nep uit (net zoals dat plastic wat op glas moet lijken bij enkele Samsung tv's), en de zilveren voet was ook "net niet". Zoals ik al zei ziet de VT50 serie er kwalitatief beter uit (betere keuze van de materialen).

Ik ben daarom ook benieuwd naar de GT60 die volgens mij een luxer design heeft, echter ook weer een paar honderd euro duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bsmpower schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:13:
[...]

Het was een domper om te zien dat de tv tegenviel terwijl ik er met hoge verwachtingen heen ging. Ik had gehoopt dat ik helemaal enthousiast was weg gegaan uit de MM, want dit leek met de ideale prijs/kwaliteit tv en goede opvolger van mijn 6 jaar oude Panasonic plasma. Ik vermoed dat het de instellingen waren die niet goed waren, anders kan ik die grijze wit niet verklaren? Ik heb er eerlijk gezegd ook geen inkoper op aangesproken (wat ik had kunnen doen).
Dat grijze wit blijf je altijd houden op een volledig scherm, dat is de ABL. Maar het valt nu a) veel meer op omdat de andere tv's dat minder hebben en B) omdat alle tv's waarschijnlijk blauw wit laten zien en dat lijkt veel witter.

De plasma kan gewoon d65 wit geven (alleen minder helder op een volledig scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bsmpower, als je je oude plasma naast de LEDs in de winkel zet ben je waarschijnlijk ook, zo niet nog meer, teleurgesteld in het wit van die plasma.

Aan de andere kant moet je je realiseren dat een tv maar tot een bepaalde hoogte een wedstrijdje "wie kan het felst" is, en dat 98% van de LED televisies op de stand "OMO-wit" staan.
Met het eerste wil ik zeggen dat wat in een woonkamer voorzien van zonwering fel genoeg is (feller wil je niet want dan binnen een uur hoofdpijn en zere ogen) voor in de TL verlichte winkel totaal niet toereikend is, en dus dof/grauw oogt.
Met OMO-wit bedoel ik het wit dat door dit wasmiddel bereikt wordt met optische witmakers, die vooral extra veel blauw terugkaatsen zodat de kleren helderder en dus ook "witter" lijken. Om dezelfde reden staan LED televisies in de winkel (en helaas ook bij veel teveel mensen thuis) op OMO-wit afgesteld. Het enige jammere is dat dit geen daglichtwit (D65, en dat is de bedoeling bij het kijken naar video- & filmmateriaal) is maar blauwwit, houd er voor de grap eens een A4tje naast ofzo en beoordeel dan de kleur nog eens.

Wat betreft het uiterlijk kan ik het wel met je vriendin eens zijn, hoewel ik de breedte van de rand geen issue vind, die blijft erg binnen de perken. Helemaal zonder rand vind ik niet per se mooier. Ik vind de oude ST50 zelfs mooier dan de ST60. De "pianolak" afwerking die geen lak is maar gewoon glimmend zwart plastic oogt niet chique, het doet me aan de goedkopere LG plasma's van afgelopen jaar denken. Ik vind pianolak mooi, maar dan moet het wel lak zijn (denk aan piano's, luidsprekers) en geen glimmend plastic. Daarnaast is de "chromen" rand nogal nep en lomp uitgevallen. Dan liever het het meer eigen gun-metal grey van de ST50 met een doorzichtige acryl afwerking. De VT50 heeft het "pianolak" probleem niet door de glasplaat ervoor, en de chromen rand ziet er ook netter uit (hoewel die van mij weggelaten had mogen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Cap schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:35:
bsmpower, als je je oude plasma naast de LEDs in de winkel zet ben je waarschijnlijk ook, zo niet nog meer, teleurgesteld in het wit van die plasma.

Aan de andere kant moet je je realiseren dat een tv maar tot een bepaalde hoogte een wedstrijdje "wie kan het felst" is, en dat 98% van de LED televisies op de stand "OMO-wit" staan.
Met het eerste wil ik zeggen dat wat in een woonkamer voorzien van zonwering fel genoeg is (feller wil je niet want dan binnen een uur hoofdpijn en zere ogen) voor in de TL verlichte winkel totaal niet toereikend is, en dus dof/grauw oogt.
Met OMO-wit bedoel ik het wit dat door dit wasmiddel bereikt wordt met optische witmakers, die vooral extra veel blauw terugkaatsen zodat de kleren helderder en dus ook "witter" lijken. Om dezelfde reden staan LED televisies in de winkel (en helaas ook bij veel teveel mensen thuis) op OMO-wit afgesteld. Het enige jammere is dat dit geen daglichtwit (D65, en dat is de bedoeling bij het kijken naar video- & filmmateriaal) is maar blauwwit, houd er voor de grap eens een A4tje naast ofzo en beoordeel dan de kleur nog eens.

Wat betreft het uiterlijk kan ik het wel met je vriendin eens zijn, hoewel ik de breedte van de rand geen issue vind, die blijft erg binnen de perken. Helemaal zonder rand vind ik niet per se mooier. Ik vind de oude ST50 zelfs mooier dan de ST60. De "pianolak" afwerking die geen lak is maar gewoon glimmend zwart plastic oogt niet chique, het doet me aan de goedkopere LG plasma's van afgelopen jaar denken. Ik vind pianolak mooi, maar dan moet het wel lak zijn (denk aan piano's, luidsprekers) en geen glimmend plastic. Daarnaast is de "chromen" rand nogal nep en lomp uitgevallen. Dan liever het het meer eigen gun-metal grey van de ST50 met een doorzichtige acryl afwerking. De VT50 heeft het "pianolak" probleem niet door de glasplaat ervoor, en de chromen rand ziet er ook netter uit (hoewel die van mij weggelaten had mogen worden).
Je vermeld het helemaal zoals ik het bedoelde ;). Ik ben absoluut een plasma fan en mijn bericht was ook niet bedoelt als een grote brok negativiteit, maar zoals ik het ervaarde in de winkel. Het is jammer dat plasma tv's minder goed naar voren komen naast al die (te) felle LED tv's. Maar goed, omdat ik (we) zowel vormgeving van de tv als de beeldkwaliteit belangrijk vinden zou ik nu eerder kiezen voor de VT50 (voor hetzelfde geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Is het onderhand niet tijd geworden voor een 2013 modellen topic? Misschien iets voor de nummer 1 en 2 plasmafielen CAP en Adlermann om te starten?

[ Voor 4% gewijzigd door Bever! op 02-04-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yannickie111 heeft een tijdje geleden aangekondigd dat ie net als vorig jaar van plan was weer een nieuw topic aan te maken.

Mij boeit het niet zo, als de lengte van het topic technisch geen beperking heeft hoef ik niet zo nodig een nieuw jaar. Dan blijf je maar zoeken tussen het 2012 en 2013 topic, en mensen met een 2012 model moeten dan blijven posten in het 2012 topic terwijl 60 serie eigenaren naar het 2013 topic gaan. Dat maakt het voor mij niet overzichtelijker. Wat mij betreft gaat dit topic gewoon "[Plasma] Panasonic - alle series" heten. En als het topic dan echt vol is een deel 2, 3, etc. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 02-04-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:07:
yannickie111 heeft een tijdje geleden aangekondigd dat ie net als vorig jaar van plan was weer een nieuw topic aan te maken.

Mij boeit het niet zo, als de lengte van het topic technisch geen beperking heeft hoef ik niet zo nodig een nieuw jaar. Dan blijf je maar zoeken tussen het 2012 en 2013 topic, en mensen met een 2012 model moeten dan blijven posten in het 2012 topic terwijl 60 serie eigenaren naar het 2013 topic gaan. Dat maakt het voor mij niet overzichtelijker. Wat mij betreft gaat dit topic gewoon "[Plasma] Panasonic - alle series" heten. ;)
Hier ben ik het mee eens.

Zo hou je de kennis een beetje bij elkaar. Anders zit ik straks in m'n eentje in het zt60 topic te posten :)

Of als het toch in een nieuwe moet, dan per twee jaar te doen, dus 2012, 2013 en dan 2013,2014, etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 02-04-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zit alleen met de openingspost, maar wellicht is er een mogelijkheid om deze informatie wat te condenseren. Desnoods door middel van nieuwe posts met de modellen per jaar en dan in de openingspost gewoon linkjes. En de openingspost mag ook wel worden bijgewerkt met antwoorden op enkele hier zeer vaak gestelde vragen. ;)

Edit: ehh topicstart wordt dat hier genoemd, geloof ik. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 02-04-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:33:
En de openingspost mag ook wel worden bijgewerkt met antwoorden op enkele hier zeer vaak gestelde vragen. ;)
Op basis van ervaringen in fora over welk onderwerp dan ook gaat dat niet werken. Het feit dat iets in de openingspost staat, al dan niet in 72 punts bold onderlijnd en rood plus waarbij het onderwerp waarschijnlijk nog op dezelfde pagina (liefst één post erboven) is besproken doet geen afbreuk aan de kans dat zo'n vraag gewoon alsnog gesteld gaat worden ;)

Desalnietemin kan het uiteraard geen kwaad om het er in te zetten, al is het maar voor de verwijzing ernaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfff da's dan mooi klote, ik had er in mijn ijver al een paar neergekalkt. Komt je vast bekend voor. :)

Hoe kan ik (voor de hand liggende functie) -> RTFM
Een "review" site xxx zegt dat de nieuwste en duurste plasma veel beter is dan die van vorig jaar, is dit waar? Zo niet, waarom beweren ze dit?
Plasma ziet er niet uit in de winkel, LED zag er veel beter uit. Waarom?
Waarom bestaat plasma nog steeds, LED is toch veel beter?
Plasma gebruikt ongelofelijk veel energie, je kunt toch veel beter een LED kopen?
Waarom is plasma zo onscherp? Mijn LED tv heeft veel scherper beeld.
Heeft plasma TV xxx retentie? Mijn oude plasma had echt helemaal nul retentie.
Kan mijn plasma inbranden?
Knippert een plasma tv? / Waarom knippert elke plasma tv?
Mijn plasma heeft vertikale strepen/vlekken, is dit normaal?
Mijn plasma heeft line-bleed, is dit normaal?
Welke brillen passen er op mijn plasma? Zijn er geen goedkopere?
Heeft kalibratie zin / wordt het beeld beter als ik kalibreer?
Kan ik zelf kalibreren zonder meter?
Kan ik zelf kalibreren met de 10 euro 2e hands colorimeter die ik gevonden heb op marktplaats?
Zijn de prijzen al bekend van plasma tv X?
Is Y een goede prijs voor plasma tv X?
Klopt het dat ik als ik op een afstand van X meter zit mijn tv niet groter mag zijn dan Y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enige tijd heb ik dit topic gevolgd en uiteindelijk de knoop doorgehakt om afscheid te nemen van mijn trouwe crt van JVC :)

Wilde in eerste instantie de 65ST50 kopen, maar toen ik het vrij kleine prijsverschil met de 65ST60 zag, was de keuze snel gemaakt. Hoop de 6ST60 eind volgende week te ontvangen, samen met de DMP-BDT130. TV Komt aan de muur te hangen met een Wall 1305.

Zat te twijfelen tussen een 65" ST of 55" VT. Uiteindelijk toch de grotere ST geworden. Ik betwijfel of ik het betere beeld van de VT daadwerkelijk opmerk en voor het design koop ik geen tv ;)
Ik zit ook nog eens ca. 5 meter van de tv vandaan en is keuze op het grotere formaat ST gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Er komt heel snel weer een hele goede review aan vrolijke tweakvrienden...

Een van mijn favoriete sites. Trouwens je kan verzoeken doorgeven met dingen die je getest wil. Leef je uit :)

http://flatpanelshd.com/n...on=showfull&id=1364895222

Acties:
  • 0 Henk 'm!
okio schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:24:
Er komt heel snel weer een hele goede review aan vrolijke tweakvrienden...

Een van mijn favoriete sites. Trouwens je kan verzoeken doorgeven met dingen die je getest wil. Leef je uit :)

http://flatpanelshd.com/n...on=showfull&id=1364895222
naja flatpanels vind ik niet zo goed. Beetje vergelijkbaar met de tv reviews van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Als ik de ST60 review lees van HDTVtest.co.uk dan ben ik blij dat ik voor de 65ST50 heb gekozen ipv de 65ST60. Beeldkwaliteit is een evolutie ipv een revolutie, de ST50 tov de ST30 kwam qua beeldverbetering toch dichter in de buurt van eerstgenoemde revolutie. Ook kan het design mij minder bekoren. De zwarte pianolak zal in menig interieur toch veel feller uit de toon vallen tov het wat gematigdere antraciet grijs. Oja en een prijsverschil van 800 euro is ook best wel 'fors' op een aanschafprijs van 1700 euro.

Wel blijft de ST60 natuurlijk een indrukwekkende TV en zal ook deze TV niet de credits krijgen van het normale publiek, wat het wel verdiend. Het is gewoon belachelijk dat mensen 'geilen' op dergelijke dunne randen, ik vind het er in veel gevallen eigenlijk vaak maar belabberd uitzien. Maar goed, de marketingmachine van Samsung doet goed zijn werk. Alhoewel ik moet zeggen dat op een 65" de randen van de ST50 nou niet bepaalde dik kunnen worden genoemd. Valt een beetje weg zullen we maar zeggen. Daarnaast wordt ik niet vrolijk van de bak kunstmatig licht die een 65" LED je kamer inzend als je rustig een filmpje zit te kijken. Maar goed, dit is een beetje 'schoppen' dus ik hou ermee op.

Nog een vraag voor de mede ST50-bezitters. Ik heb de instellingen nog niet helemaal goed gezet etc, ben nog aan het inspelen met voornamelijk 1:85-1 materiaal. Maar wat me wel opvalt is dat zwart echt ontzettend zwart is (bij weinig daglicht op het scherm) maar ook dat het wel lijkt alsof de TV wat minder schaduwdetail laat zien tov mijn oude Pana plasma 42PV70. Iemand hier ook ervaringen mee?

[ Voor 3% gewijzigd door bramberk15 op 02-04-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan zijn dat je op je oude 42PV70 de gamma lager had staan, als je de gamma van de ST50 op 2.4 hebt staan dan kom je uit om en nabij een werkelijke waarde van 2.2 (instelling 2.2 levert je eerder een waarde van 2.0 op). Hoe lager het getal, hoe sneller het beeld "uit het zwart" komt, nadeel is wel dat het beeld dan fletser is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Geloof niet dat gamma instelbaar was op de pv70..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10-2018
Hi again!
Hartelijk dank voor de beantwoorders van mijn vraag op page 318, maandag 1 april.
Heeft de 50VT50 wel weer op voorsprong gezet.
(MedeAmsterdammer?) CAP hartelijk dank voor je twijfels aan de demoduur van de 50VT50 bij HiFiKlubben Amsterdam. Heb de bestelling vandaag gecancelled (kon de verkoper daar toch al niet pruimen...).

Ben nu bezig met internetshops. Is echter héél lastig, omdat ik aflevering op 3-hoog met mijn zwakke ruggetje wel een must vind. QPlaza komt nog het meest in de buurt daarmee. Ervaringen please!
Vind hun probeertijd van 2 uur alleen wel absurd kort. Heb ik al nodig voor zenderinstelling en basisinstellingen aanbrengen. En dan heb je nog niets kunnen zien of uitproberen.
Zijn er anders nog alternatieve zaken met een scherpe prijs en toch wat van de door mij gewenste service?

Zou een megakluns als ik trouwens de voet degelijk kunnen monteren???
Blij met jullie reacties!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 15:09
Ook ik zit met een vraagje :)

Ik heb nu een Pioneer PDP 427XA staan maar ik wil eigenlijk een stap groter.

Dus ik zit een beetje te twijfelen... Zit te denken aan de 55VT50 maar de nieuwe serie komt er natuurlijk aan. De verkoper van de plaatselijke speciaalzaak raadde mij aan te wachten op de nieuwe serie, maar kon de VT50 nog wel bestellen geloof ik. Hij zei ook dat ik eigenlijk heel erg verwend ben met de plasma die ik nu heb staan en dat er dus maar weinig modellen te krijgen zijn die een beter beeld geven.

Ik moet dus eigenlijk kiezen tussen de 55VT50 of de 55VT60, waar ik het uiterlijk van de VT50 prefereer. Of m'n Pioneer laten staan en wachten tot een televisie die echt heel veel beter is. Ook zat ik te denken om m'n Pio te verkopen maar wat zou ik daar nog voor kunnen krijgen? 300-400 max?

Advies iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
omnom schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:42:
Ook ik zit met een vraagje :)

Ik heb nu een Pioneer PDP 427XA staan maar ik wil eigenlijk een stap groter.

Dus ik zit een beetje te twijfelen... Zit te denken aan de 55VT50 maar de nieuwe serie komt er natuurlijk aan. De verkoper van de plaatselijke speciaalzaak raadde mij aan te wachten op de nieuwe serie, maar kon de VT50 nog wel bestellen geloof ik. Hij zei ook dat ik eigenlijk heel erg verwend ben met de plasma die ik nu heb staan en dat er dus maar weinig modellen te krijgen zijn die een beter beeld geven.

Ik moet dus eigenlijk kiezen tussen de 55VT50 of de 55VT60, waar ik het uiterlijk van de VT50 prefereer. Of m'n Pioneer laten staan en wachten tot een televisie die echt heel veel beter is. Ook zat ik te denken om m'n Pio te verkopen maar wat zou ik daar nog voor kunnen krijgen? 300-400 max?

Advies iemand? :)
Dat is een 7e generatie pioneer, dus nog geen kuro als ik het goed begrijp. De nieuwe panasonics geven beduidend beter beeld dan de 7e generatie. Daar ga je echt wel op vooruit. Ik denk dat je voor die tv hooguit 150 euro kunt krijgen :) Want voor 600-700 euro heb je een nieuwe full hd plasma van panasonic die wel beter beeld geeft dan dat hoor.

Het contrast van die TV is 500:1... Zwartwaarden die heel erg slecht zijn. Ik denk dat een v10 van panasonic alwel beter b eeld geeft dan dat :)

Het is een model uit 2007. Die is echt compleet afgeschreven en nooit maar dan nooit 400 euro waard. 100 euro max.

Ik heb vorig jaar een maand oude st50 (50 inch) verkocht voor 900 euro :)

Nieuw is een ut50 nu volgens de pricewatch 500 euro. En dat is een veel betere TV.
Dead pixels Passed
Screen Uniformity Uneven (Dirty Screen effect)
Overscanning (HDMI) 2-3 percent
Blacker than black Passed
Black level Below average . Greyish blacks
Black level retention Stable
Primary chromaticity Excellent
Scaling Fair
Video mode deinterlacing Excellent
Film mode deinterlacing Good with PureCinema
Viewing angle Excellent
Motion blur None
Digital noise Not noticeable at 8 feet
Sharpness Defeatable edge enhancement
For me, the Achilles heel for this plasma is its black level. It is disappointing to see a greyish black level that is subjectively worse than a LCD (Sharp LC42XD1E or Sony KDL40W2000). This will have an effect on other picture aspects as we will explore later.

The Pioneer plasma accepts blacker than black data so you can be assured that the signal is not compromised along the video chain. Black retention patterns are stable.
We only achieved a dynamic contrast ratio of 469:1 because of poor black level and lowered peak brightness (contrast, white level) setting to achieve a more stable greyscal
Ter vergelijking, moderne schermen hebben een contrast ratio tussen de 5000:1 tot 10000:1

[ Voor 39% gewijzigd door Adlermann op 03-04-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bramberk15 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:46:
.... Oja en een prijsverschil van 800 euro is ook best wel 'fors' op een aanschafprijs van 1700 euro....
Klopt als je de actieprijs van de ST50 vergelijkt met de adviesprijs van de ST60 :)
Afgelopen weekend laagste prijs voor de 65ST50 die ik vond was 1.899. (misschien niet goed gezocht?)
Een rondje bellen levert je al snel ruim 350-400 euro korting op de 65ST60. En bij de ST50 dien je zelf nog 2 3D brilletjes bij te kopen, terwijl die standaard bij de ST60 zijn. (alleen van toepassing als je uberhaupt iets om 3D geeft natuurlijk)

Al met al, zijn natuurlijk allebei top-tv's! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
Adlermann schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:53:
[...]

Dat is een 7e generatie pioneer, dus nog geen kuro als ik het goed begrijp. De nieuwe panasonics geven beduidend beter beeld dan de 7e generatie. Daar ga je echt wel op vooruit. Ik denk dat je voor die tv hooguit 150 euro kunt krijgen :) Want voor 600-700 euro heb je een nieuwe full hd plasma van panasonic die wel beter beeld geeft dan dat hoor.

Het contrast van die TV is 500:1... Zwartwaarden die heel erg slecht zijn. Ik denk dat een v10 van panasonic alwel beter b eeld geeft dan dat :)

Het is een model uit 2007. Die is echt compleet afgeschreven en nooit maar dan nooit 400 euro waard. 100 euro max.

Ik heb vorig jaar een maand oude st50 (50 inch) verkocht voor 900 euro :)

Nieuw is een ut50 nu volgens de pricewatch 500 euro. En dat is een veel betere TV.

[...]

[...]

[...]

Ter vergelijking, moderne schermen hebben een contrast ratio tussen de 5000:1 tot 10000:1
Zo. Ik sta weer met beide benen op de grond, haha. Bedankt voor de reactie :)

Het grappige is dat ik met min of meer dit verhaald de winkel binnenstapte, omdat ik hier ook al een tijdje mee aan het lezen ben. Maar de man waarmee ik gesproken heb bracht me eigenlijk een beetje aan het twijfelen... Ik vond het ook wel netjes dat hij niet direct een andere tv wilde verkopen. Maar goed, het is ook lastig zo'n heel gesprek in een paar regels samen te vatten.

Maar ik ga er dik op vooruit dus, en de Pio is niks meer waard (wat ik al dacht eigenlijk). Die moet dan maar naar de slaapkamer of zo. Dan maar weer eens gaan kijken :) Budget ligt rond de 1.500 euro met wat marge. Wilde eigenlijk zo groot mogelijk maar ik merk dat ik het design toch ook wel belangrijk vind. En dan kom ik al snel op de VT serie uit. En aangezien ik de niewe serie niet kan betalen moet het eigenlijk de 55VT50 worden. Of groter maar dan moet ik naar de ST serie... Lastig, lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso is het kijken naar een 55 inch tv op dezelfde afstand natuurlijk weer een hele andere ervaring dan kijken naar een 42 inch... dat is echt een groot verschil in formaat.

Verder vind ik het leuk dat de winkelier je adviseert om te wachten, maar het zou helemaal leuk zijn als ie dan vertelt dat een 55VT50 nog geen 1600 euro kost (goed, misschien wil je de lokale elektroboer best 100 euro extra betalen) en de nieuwe 55VT60 2700 euro, en reken erop dat die pas over een maand of anderhalf verkrijgbaar is. Je kunt in plaats van de VT50 ook nog besluiten voor de ST60, die wel al leverbaar is en vergelijkbaar in prijs, met de voordelen van de nieuwe serie.

Bron prijzen: pricewatch en nieuws: Topmodel Viera ZT60-plasma-tv van Panasonic gaat 4500 euro kosten

(Let bij het laatste artikel niet op de onzinregel "Verder valt nog te melden dat de VT60- en ST60-modellen vanaf 11 maart in de winkels liggen, terwijl de GT60 een week later volgt." De VT60 is, uiteraard, pas later leverbaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 14:18
omnom schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:33:
[...]

Zo. Ik sta weer met beide benen op de grond, haha. Bedankt voor de reactie :)

Het grappige is dat ik met min of meer dit verhaald de winkel binnenstapte, omdat ik hier ook al een tijdje mee aan het lezen ben. Maar de man waarmee ik gesproken heb bracht me eigenlijk een beetje aan het twijfelen... Ik vond het ook wel netjes dat hij niet direct een andere tv wilde verkopen. Maar goed, het is ook lastig zo'n heel gesprek in een paar regels samen te vatten.

Maar ik ga er dik op vooruit dus, en de Pio is niks meer waard (wat ik al dacht eigenlijk). Die moet dan maar naar de slaapkamer of zo. Dan maar weer eens gaan kijken :) Budget ligt rond de 1.500 euro met wat marge. Wilde eigenlijk zo groot mogelijk maar ik merk dat ik het design toch ook wel belangrijk vind. En dan kom ik al snel op de VT serie uit. En aangezien ik de niewe serie niet kan betalen moet het eigenlijk de 55VT50 worden. Of groter maar dan moet ik naar de ST serie... Lastig, lastig.
Zelf heb ik ook voor deze keus gestaan. De 65ST50 of de 55VT50. Ben voor de eerste gegaan en heb nog geen moment spijt gehad. Groter = BETER! Kan niet anders zeggen. Iedere keer wordt je weer weg geblazen door het scherm :9~ Zet eens een film van pixar op en laat vrienden komen. Scherper dan dit ga je het niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ersy schreef op woensdag 03 april 2013 @ 01:27:
Ben nu bezig met internetshops. Is echter héél lastig, omdat ik aflevering op 3-hoog met mijn zwakke ruggetje wel een must vind. QPlaza komt nog het meest in de buurt daarmee. Ervaringen please!
Vind hun probeertijd van 2 uur alleen wel absurd kort. Heb ik al nodig voor zenderinstelling en basisinstellingen aanbrengen. En dan heb je nog niets kunnen zien of uitproberen.
Zijn er anders nog alternatieve zaken met een scherpe prijs en toch wat van de door mij gewenste service?

Zou een megakluns als ik trouwens de voet degelijk kunnen monteren???
Blij met jullie reacties!...
- Héél lastig lijkt me wat overdreven, een kwestie van goed lezen op de site van de betreffende shop of contact opnemen met de webshop lijkt me en gewoon vragen: "levert u op 3 hoog"? Maar alle shops waar ik een tv/grote apparatuur besteld heb sjouwden het gewoon naar drie hoog hier. Ik denk dus dat dat wel meevalt. En anders lijkt het me ook geen onoverkomelijk probleem een kennis te charteren die 10+ kilo omhoog kan tillen, met zijn tweeen moet het dan toch met gemak lukken.
- De probeertijd van 2 uur is eigenlijk al een soort coulance, in principe mag je het product uit zijn verpakking halen bekijken maar niet gebruiken. De grens is daarbij echter vaag. Alle beschermfolie er overal af trekken, de batterijen in de afstandsbediening stoppen, etc, dat is al bedenkelijk. Dat de internetwinkels met een lage marge niet zitten te wachten op een retour van een onverkoopbaar beduimeld en gebruikt product in open verpakking dat lijkt me duidelijk. Mensen die een dergelijke service verwachten kunnen beter naar de lokale electroboer gaan, het product daar ter plekke uitpakken en uitproberen onder het genot van een slap bakje koffie, de 50% onzin die de man uitkraamt op de koop toenemen en vervolgens die paar honderd euro extra betalen aan de vriendelijke man.
- Het lijkt me sowieso onzinnig om eerst alle zenders te gaan programmeren als je aan die 2 uur grens zit. Sluit iets aan via HDMI, bijv een DVD speler, en ga lekker kijken.
- Als je denkt dat je de voet niet kan monteren (iets wat wij niet kunnen beoordelen) dan kan je toch beter voor het "ik kan niet tillen / schroeven / aansluiten" pakket gaan, iets wat de lokale electroboer zeker ook tegen geringe meerprijs doet, maar ook internetshops hebben vaak installatieservice tegen bijbetaling.
- Een beetje zelfdenkendheid/proactiviteit zou denk ik helpen met je aankoopbeslissing. ;)

PS ik vind de verkopers die ik gesproken heb bij HiFi Klubben ook vreselijk. Ze behandelen je standaard als een no-no terwijl het zelf no-no's zijn. Het eerste wat ze roepen is dat de VT60 een stuk beter is, als ik vraag waarom dan komt daar geen antwoord op of een hele hoop nergens aan gerelateerde onzin. Maar dat is niet alleen bij HiFi Klubben, maar ook bij de BCC, Media Markt, Saturn, etc etc etc etc etc etc. Vrijwel overal zijn de verkopers ingesteld op het "bedienen" van de onwetende klant. Bedienen tussen aanhalingstekens, want eigenlijk zou daar "uitbuiten" moeten staan, maar dat klinkt niet zo leuk. Maar zodra ze merken dat ze met een "wetende" klant te maken hebben wordt het gesprek ongemakkelijk, verandert hun houding en willen ze eigenlijk van je af als je niet met ze meepraat. Kom je echter een keer een echte liefhebber tegen die wel van klok en klepel weet, dan heb je een leuk gesprek. Maar dit gebeurt in dergelijke winkels zeer, zeer zelden.

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 03-04-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
Cap schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:47:

Verder vind ik het leuk dat de winkelier je adviseert om te wachten, maar het zou helemaal leuk zijn als ie dan vertelt dat een 55VT50 nog geen 1600 euro kost (goed, misschien wil je de lokale elektroboer best 100 euro extra betalen) en de nieuwe 55VT60 2700 euro, en reken erop dat die pas over een maand of anderhalf verkrijgbaar is. Je kunt in plaats van de VT50 ook nog besluiten voor de ST60, die wel al leverbaar is en vergelijkbaar in prijs, met de voordelen van de nieuwe serie.
Heeft 'ie ook verteld ;) Heeft ook voor me gekeken of 'ie nog leverbaar was en wat het ongeveer zou gaan kosten. Prijzen van de nieuwe serie kon hij nog niet precies geven maar het was een open verhaal hoor. Aardige vent. Mijn Pioneer komt daar overigens ook vandaan. En het is een goede zaak.

Hij zit natuurlijk wel wat boven de internetshops maar dat kan ook niet anders met een winkel erbij. Ik ben ook wel bereid daarvoor iets extra's te betalen. De eerste speciaalzaak in de pricewatch is Apollo denk ik? Zal wel rond die prijs liggen dan (voor de 55VT50 bedoel ik).

Ik ga inderdaad op dezelfe kijkafstand zitten als met de Pioneer dus groter zal het zeker zijn, ben alleen bang dat ik daar weer zo snel aan gewend raak dat ik spijt krijg. Aan de andere kant is 65 weer erg groot natuurlijk. Zeker met tv kijken wordt het beeld er niet mooier op waarschijnlijk. Nou kijk ik amper tv dus dat is niet zo erg maar toch. En die 65 is, zeker als je 'm niet bij een internetshop koopt, toch een stukje duurder ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:05:
[...]

in principe mag je het product uit zijn verpakking halen bekijken maar niet gebruiken. De grens is daarbij echter vaag. Alle beschermfolie er overal af trekken, de batterijen in de afstandsbediening stoppen, etc, dat is al bedenkelijk. Dat de internetwinkels met een lage marge niet zitten te wachten op een retour van een onverkoopbaar beduimeld en gebruikt product in open verpakking dat lijkt me duidelijk. Mensen die een dergelijke service verwachten kunnen beter naar de lokale electroboer gaan, het product daar ter plekke uitpakken en uitproberen onder het genot van een slap bakje koffie, de 50% onzin die de man uitkraamt op de koop toenemen en vervolgens die paar honderd euro extra betalen aan de vriendelijke man.
Correctie. Je mag het wel proberen, maar niet gebruiken. Dus alle stickers erop laten en iets aansluiten en kjken of het allemaal aan verwachtingen voldoet dat mag onder koop op afstand. Wat je in de winkel kunt moet je ook thuis doen. Dat is de stelregel ongeveer.

Dus 2-3 uur proberen is prima. 1 week elke avond tv kijken niet.

En webshops hebben dat maar te accepteren. Als ze moeilijk doen gewoon voor de rechter gooien. Sterker nog ze mogen de ontbinding niet eens stoppen. Maar als je het teveel gebruikt hebt (en dus onverjkoop baar geworden) dan mogen ze wel een verbruiksvergoeding vragen (niet als het maar 2-3 uur was trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het stond niet in je verhaal, vandaar dat ik het erbij vermeldde want ik vind dat gat van 1100 euro wel een essentieel onderdeel van de aankoopbeslissing. ;) Als het een aardige vent is en hij levert je de 55VT50 voor 100 euro extra dan zou ik daar prima mee kunnen leven. Wordt het 2, 300 euro dan zou ik het echt een ander verhaal vinden.

Prijs van de nieuwe serie 55VT60 is bij introductie precies die 2700 euro, ga daar maar vanuit. Goed, het kan zijn dat een enkele winkel tijdelijk pakweg 50 euro van de prijs afhaalt, maar dat is het dan wel. Kijk maar in de pricewatch bij de huidige modellen van de 60 serie, die gaan overal weg tegen de adviesprijs. Maar als je nog een half jaar, of beter een jaar wacht dan zijn ze wel weer een stuk goedkoper. Alleen dan komt wel de 70 serie... :)

Apollo is echt een prima shop waar je ook gewoon langs kan gaan om de tv eerst te bekijken. Bovendien behoren ze tot de eersten die de nieuwe modellen in voorraad hebben. Ze bieden bij afhalen voor degenen die er prijs op stellen een garantieuitbreiding van 6 jaar tegen een prijs die veel schappelijker is dan elders, bovendien met een no-claim cash back. Normaal ben ik geen fan van die garantieuitbreidingen, maar deze vind ik het overwegen waard.

Of je een 55 of 65 inch wilt kan je alleen zelf beslissen. Ongeacht de afstand: het is alleen te groot als jij het te groot vindt (om beeldtechnische of esthetische redenen). ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 03-04-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:31:
[...]

Correctie. Je mag het wel proberen, maar niet gebruiken. Dus alle stickers erop laten en iets aansluiten en kjken of het allemaal aan verwachtingen voldoet dat mag onder koop op afstand. Wat je in de winkel kunt moet je ook thuis doen. Dat is de stelregel ongeveer.

Dus 2-3 uur proberen is prima. 1 week elke avond tv kijken niet.

En webshops hebben dat maar te accepteren. Als ze moeilijk doen gewoon voor de rechter gooien. Sterker nog ze mogen de ontbinding niet eens stoppen. Maar als je het teveel gebruikt hebt (en dus onverjkoop baar geworden) dan mogen ze wel een verbruiksvergoeding vragen (niet als het maar 2-3 uur was trouwens).
Ja, hier hebben we het al eens eerder over gehad, wat nou precies het onderscheid is tussen "proberen" en "gebruiken". Daarom vermeldde ik ook dat de grens wat mij betreft vaag is, waarvan jouw "ongeveer" ook getuigt. ;)

Voorbeeld: ik weet zeker dat ik als winkelier veel liever heb dat iemand het product keurig uitgepakt heeft en de folie op de bezel/afstandsbediening etc heeft laten zitten, de boekjes in de verpakking, en dat ie vervolgens 2 dagen uitgebreid heeft gekeken (12 gebruiksuren) en daarna de boel weer keurig ingepakt.
Het typische standaard geval is natuurlijk omgekeerd: verpakking onzorgvuldig opengemaakt, alle folie eraf, beduimelde afstandsbediening met zelfs al een paar krasjes hier en daar (door het "proberen" (gebruiken?) en/of onzorgvuldig in/uitpakken) en daarna heel anders dan oorspronkelijk weer ingepakt of zelfs niet helemaal compleet. Maar wel slechts 2 uur op de teller.

Wie van de twee heeft het product "gebruikt" en wie van de 2 "geprobeerd"? Ik zou het wel weten. :)

Ik snap het idee van de wet maar ik snap ook het probleem dat de webshop er mee heeft: het is gewoon geen haalbare kaart om met hele lage marges te verkopen als (veel) klanten ten volle gebruik gaan maken van die consumentenbescherming. En dan doel ik niet op de bedenktijd van 14 dagen zelf, maar juist het feit dat een klant het product gebruikt/probeert en dan overkoopbaar terug in de verpakking stopt en de winkelier dan opzadelt met het probleem. Want de volgende klant wil óók weer een nieuw product en geen beduimeld gevalletje dat ze als "nieuw" verkocht is, zo is de realiteit. Ik snap dus wel waar de wens van de shop om het product in ongeopende verpakking te retourneren vandaan komt, hoewel ze wettelijk inderdaad geen poot hebben om op te staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 03-04-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:48:
[...]

Het typische standaard geval is natuurlijk omgekeerd: verpakking onzorgvuldig opengemaakt, alle folie eraf, beduimelde afstandsbediening met zelfs al een paar krasjes hier en daar (door het "proberen" (gebruiken?) en/of onzorgvuldig in/uitpakken) en daarna heel anders dan oorspronkelijk weer ingepakt of zelfs niet helemaal compleet. Maar wel slechts 2 uur op de teller.
Dit mag ook niet. Je mag alleen kapot maken van de verpakking wat nodig is om het product uit te proberen. Dus batterijen in de afstandsbediening mag (maar geen krassen maken). je mag alleen het broodnodige kapot maken. Dat moet natuurlijk wel individueel geval bekeken worden. Zit alles in een luchtdicht zakje. Dan amg je dat gewoon los maken. En daarvoor morgen ook geen kosten in rekening worden gebracht.
Echter scheur je de doos in 100 stukken. Dan mag de winkelier hier best 50 euro voor in rekening brengen.

Wat de winkelelier wil boeit niet. Dit izjn de regels in nederland. Hij weet dat van te voren. Dit hoort bij zijn ondernemersrisico. Wil hij dat niet, dan moet hij maar gaan punniken ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 03-04-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En tijdens het openmaken een krant van vandaag erbij houden en het allemaal filmen of zo? Want stel dat je zo'n doos openmaakt waarvan de tv reeds IS gebruikt en jij hem niet hoeft. Lekker dan als de winkel gaat beweren dat jij dat zo hebt gedaan. Vind het allemaal maar een lastige materie.

Het mogen terug geven is aan de ene kant een zegen en aan de andere kant een nadeel imho, voor de eerlijke en zuinig op zijn spulletjes zijnde consument. Zou absoluut geen exemplaar willen hebben dat ook maar bij een ander heeft gestaan eigenlijk. Geen idee waarom hoor, maar ding moet gewoon nieuw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:19:
En tijdens het openmaken een krant van vandaag erbij houden en het allemaal filmen of zo? Want stel dat je zo'n doos openmaakt waarvan de tv reeds IS gebruikt en jij hem niet hoeft. Lekker dan als de winkel gaat beweren dat jij dat zo hebt gedaan. Vind het allemaal maar een lastige materie.

Het mogen terug geven is aan de ene kant een zegen en aan de andere kant een nadeel imho, voor de eerlijke en zuinig op zijn spulletjes zijnde consument. Zou absoluut geen exemplaar willen hebben dat ook maar bij een ander heeft gestaan eigenlijk. Geen idee waarom hoor, maar ding moet gewoon nieuw zijn.
Tja, maar de winkelier mag het apparaat wel weer gewoon als nieuw verkopen (mits geen schade). Het apparaat heeft ook gewoon de normale wettelijke garantie.

En als je dat ziet, dan geef je zelf de TV toch ook lekker terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou geef ik meteen toe dat ik de letterlijke wettelijke bepalingen niet ken. Ik vraag me dus af of de details van "proberen" zo duidelijk omschreven staat in de wet, of dat het in dit geval jouw interpretatie is (eentje waar ik me overigens prima in kan vinden)?

In de onduidelijkheid, dat bekijken per individueel geval waar jij het over hebt, schuilt volgens mij het probleem. Wie bepaalt in het individuele geval wat redelijk is?

Gewoon wat gedachten die bij me opkomen:
Om te bepalen of 50 euro voor een kapotte doos redelijk is heb je al snel een rechter nodig: het kan net zo goed zijn dat de klant een tientje echt zat vindt, of dat de winkelier 150 euro vraagt, en dan zit je in een twist.

En het probleem is dat die twist, die moeite, het inschakelen van de rechter, etc de marge van zowel de klant als de winkelier natuurlijk al snel in tijd en kosten overschrijdt. Dus in die zin begrijp ik de winkels best, wet of geen wet.

Wat ik me nu ook afvraag: hoe zit het met het "proberen" van een koffiemachine? Ik kan hem uitpakken, het bakje erin doen. Maar doe ik water in het reservoir en mag ik hem dan aanzetten? Mag ik er zelfs koffie in doen? Eigenlijk vind ik van wel, hoe kan ik hem anders proberen? Maar eigenlijk vind ik dan ook dat ik hem gebruikt heb. :) Maar ja, wie bepaalt dat? Al snel roept iemand vast iets met "hygiëne", maar ja, als ik hem helemaal netjes weer schoonmaak is dat ook geen argument, eerlijk is eerlijk. Maar stel dat ik dus niet mag proberen waar ie voor bedoeld is, koffie zetten. Waarom zou ik een tv dan wel aan mogen sluiten en aan mogen zetten? Etc etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:19:
Vind het allemaal maar een lastige materie.

Het mogen terug geven is aan de ene kant een zegen en aan de andere kant een nadeel imho, voor de eerlijke en zuinig op zijn spulletjes zijnde consument.
Gehéél mee eens.
Adlermann schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:21:
[...]

En als je dat ziet, dan geef je zelf de TV toch ook lekker terug :)
En dat is precies dat punt waarop de bedoeling van de wet volgens mij overschreden wordt, en als dit te vaak blijkt te gebeuren de wet wordt aangepast zodat het reëel en haalbaar blijft. :P

Nou ja, wetten kunnen niet duidelijk genoeg zijn maar aan de andere kant niet precies / gedetailleerd genoeg, blijft altijd een probleem.

[ Voor 63% gewijzigd door Cap op 03-04-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:26:
Nou geef ik meteen toe dat ik de letterlijke wettelijke bepalingen niet ken. Ik vraag me dus af of de details van "proberen" zo duidelijk omschreven staat in de wet, of dat het in dit geval jouw interpretatie is (eentje waar ik me overigens prima in kan vinden)?

In de onduidelijkheid, dat bekijken per individueel geval waar jij het over hebt, schuilt volgens mij het probleem. Wie bepaalt in het individuele geval wat redelijk is?

Gewoon wat gedachten die bij me opkomen:
Om te bepalen of 50 euro voor een kapotte doos redelijk is heb je al snel een rechter nodig: het kan net zo goed zijn dat de klant een tientje echt zat vindt, of dat de winkelier 150 euro vraagt, en dan zit je in een twist.

En het probleem is dat die twist, die moeite, het inschakelen van de rechter, etc de marge van zowel de klant als de winkelier natuurlijk al snel in tijd en kosten overschrijdt. Dus in die zin begrijp ik de winkels best, wet of geen wet.

Wat ik me nu ook afvraag: hoe zit het met het "proberen" van een koffiemachine? Ik kan hem uitpakken, het bakje erin doen. Maar doe ik water in het reservoir en mag ik hem dan aanzetten? Mag ik er zelfs koffie in doen? Eigenlijk vind ik van wel, hoe kan ik hem anders proberen? Maar eigenlijk vind ik dan ook dat ik hem gebruikt heb. :) Maar ja, wie bepaalt dat? Al snel roept iemand vast iets met "hygiëne", maar ja, als ik hem helemaal netjes weer schoonmaak is dat ook geen argument, eerlijk is eerlijk. Maar stel dat ik dus niet mag proberen waar ie voor bedoeld is, koffie zetten. Waarom zou ik een tv dan wel aan mogen sluiten en aan mogen zetten? Etc etc. :P
De wet zegt alleen proberen. Jurisprudentie zegt, aanzetten van een computer mag. Verpakking kapot maken om het ding aan te zetten ook. Dus ja, er zal ook vaak wel weer een rechter bij te pas moeten komen. Maar ja. Geen probleem. Dat procedurele doet mijn zus wel voor me. Zelf op komen dagen bij de kantonrechter kan ook. Maar ik denk dat zodra de dagvaarding de deur uit is de winkelier wel rustig gaat doen.

Sommige producten zijn inderdaad uitgesloten om hygiene. De stelregel is, wat in de winkel kan moet thuis ook kunnen. Vaak kun je in de winkel ook niet eerst koffie zetten :)

edit
https://ictrecht.nl/ictre...-bij-een-koop-op-afstand/
http://blog.iusmentis.com...ijn-en-geen-zichttermijn/

wow er mag veel meerl. Zelfs een wasmachine mag je een keer uitproberen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 03-04-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bestel gewoon tegen die tijd een VT60, een ZT60, een Samsung 8500 en voor de lol een paar andere tv's erbij. Lekker thuis bekijken, de leukste houden en de rest weer terug. Liefst bij een winkel in de buurt, breng ik de hele meuk in één keer zelf terug en bespaar zodoende x-maal verzenden. Fijn hoor, die wet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:29:
[...]

Sommige producten zijn inderdaad uitgesloten om hygiene. De stelregel is, wat in de winkel kan moet thuis ook kunnen. Vaak kun je in de winkel ook niet eerst koffie zetten :)
Dank voor de link. :)

Volgens mij kan je dus best koffie zetten want in de winkel krijg je ook vaak zat koffie uit de nespresso machientjes die ze verkopen. :)

Ah je komt zelf al met de wasmachine.

Mijn punt blijft dan, theoretisch heel mooi voor de consument maar economisch onhaalbaar voor de winkels, tenzij ze zorgen dat consumenten er niet al teveel gebruik van maken. Wat precies is wat ze nu doen. Als we massaal zo gaan kopen mag er standaard een paar uur arbeidsloon extra op de prijs (communicatie, verzending, controle product, etc etc), en dat loopt snel in de papieren. En dan betalen we gezamelijk allemaal voor elkaars onzorgvuldigheid in keuze / behandeling van het product etc. Een beetje Amerikaanse toestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:35:
[...]

Dank voor de link. :)

Volgens mij kan je dus best koffie zetten want in de winkel krijg je ook vaak zat koffie uit de nespresso machientjes die ze verkopen. :)

Ah je komt zelf al met de wasmachine.

Mijn punt blijft dan, theoretisch heel mooi voor de consument maar economisch onhaalbaar voor de winkels, tenzij ze zorgen dat consumenten er niet al teveel gebruik van maken. Wat precies is wat ze nu doen. Als we massaal zo gaan kopen mag er standaard een paar uur arbeidsloon extra op de prijs (communicatie, verzending, controle product, etc etc), en dat loopt snel in de papieren. En dan betalen we gezamelijk allemaal voor elkaars onzorgvuldigheid in keuze / behandeling van het product etc. Een beetje Amerikaanse toestanden.
Het zou gewoon al helpen als winkeliers gewoon de wet respecteren en de intentie daarachter. Ik heb daar echt geen medelijden mee. Dat is gewoon zoals het hier in Nederland EN in de rest van Europa is. Ik heb er echt geen probleem om er een rechtszaak van te maken (alhoewel ik koop bijna alles bij een fysieke winkel).

Maar het moet wel van twee kanten komen. Ik zou nooit een product echt misbruiken. Maar gewoon proberen. In het geval van een TV, netjes in de doos laten. Stickers erop. En dan even aansluiten en testen hoe het werkt.
Brad Pitt schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:33:
Bestel gewoon tegen die tijd een VT60, een ZT60, een Samsung 8500 en voor de lol een paar andere tv's erbij. Lekker thuis bekijken, de leukste houden en de rest weer terug. Liefst bij een winkel in de buurt, breng ik de hele meuk in één keer zelf terug en bespaar zodoende x-maal verzenden. Fijn hoor, die wet :)
Ja dat kan ja. Dat is je recht ook. In de winkel kan je zin in theorie ook zo vergelijken :)

Uitgangspunt is natuurlijk consumentenbescherming.
Het mogen passen van een kledingstuk.
Een proefwasje draaien met een wasmachine.
Een kopje koffie zetten met een koffiezetter.
Mag gewoon :)

[ Voor 58% gewijzigd door Adlermann op 03-04-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Het probleem in Nederland is dat we iedereen als gelijk beschouwen en wetten maken op basis van fatsoenlijk gedrag. Ga je dit combineren met hele volkstammen van aso's en paupers krijg je hele rare situaties.

Winkels klinken vaak erg streng maar als jij normaal doet gaat het meestal wel prima. Koop een zakjes sealer, gebruik je eigen batterijen etc. dat scheelt al een hoop. Ik kan me voorstellen dat winkeliers af en toe echt troep retour ontvangen met een grote bek erbij. Sommige winkels willen ook alleen maar de vruchten plukken van internetshoppen en hebben schijt aan de wet, vooral verzendkosten terugbetalen :X

Ik check ook altijd het tape op de doos, kun je meteen zien of het vers is. Dubbel tape of afgescheurd reepje doos = foute boel :P Retourexemplaren moeten ze maar met korting verkopen, ik betaal de volle mep :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:36:
[...]
Uitgangspunt is natuurlijk consumentenbescherming.
Vind desalnietemin een bepaalde restocking-fee geheel niet onterecht, als het toestel gewoon goed is maar je wil alsnog wat anders. Waarbij dan bijv. dat toestel dat terug is gegaan ook voor bedrag min restocking-fee weer naar de volgende eigenaar gaat. U wilt geheel nieuw? Geen probleem, 2000 Euro. U wilt iets minder betalen? Zie hier een terug gebracht exemplaar voor slechts 1850 Euro. Ik roep maar wat.
BARACUS schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:40:
Retourexemplaren moeten ze maar met korting verkopen, ik betaal de volle mep :w
Ah, GMTA aldus 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 03-04-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BARACUS schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:40:
Het probleem in Nederland is dat we iedereen als gelijk beschouwen en wetten maken op basis van fatsoenlijk gedrag. Ga je dit combineren met hele volkstammen van aso's en paupers krijg je hele rare situaties.

Winkels klinken vaak erg streng maar als jij normaal doet gaat het meestal wel prima. Koop een zakjes sealer, gebruik je eigen batterijen etc. dat scheelt al een hoop. Ik kan me voorstellen dat winkeliers af en toe echt troep retour ontvangen met een grote bek erbij. Sommige winkels willen ook alleen maar de vruchten plukken van internetshoppen en schijt hebben aan de wet, vooral verzendkosten terugbetalen :X

Ik check ook altijd het tape op de doos, kun je meteen zien of het vers is. Dubbel tape of afgescheurd reepje doos = foute boel :P Retourexemplaren moeten ze maar met korting verkopen, ik betaal de volle mep :w
Ook mee eens.

Een goede tip: betaal online altijd met credit-card. Terugsturen en je krijgt je geld neit terug? Charge-back en fraude aangifte bij de CC maatschappij doen. Succes winkelier dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:41:
[...]

Vind desalnietemin een bepaalde restocking-fee geheel niet onterecht, als het toestel gewoon goed is maar je wil alsnog wat anders. Waarbij dan bijv. dat toestel dat terug is gegaan ook voor bedrag min restocking-fee weer naar de volgende eigenaar gaat. U wilt geheel nieuw? Geen probleem, 2000 Euro. U wilt iets minder betalen? Zie hier een terug gebracht exemplaar voor slechts 1850 Euro. Ik roep maar wat.
Europese rechters hebben bepaald dat dat onterecht is. het schrikt klanten/consumeten af om gebruik te maken van hun recht. Daardoor mag dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas 1: de gemiddelde consument is niet zo fatsoenlijk als wij hier. :P
Helaas 2: veel online shops accepteren geen credit card, niet alleen om deze reden, maar omdat de CC maatschappij geheel onterecht een veel te fiks percentage van de winkelier afsnoept, wat ik ook maar een bedenkelijke praktijk vind want uiteindelijk komt de rekening indirect toch weer bij onszelf terecht. Of de shop berekent de extra kosten van de CC maatschappij al direct door.

Je hebt natuurlijk een "wetboek in de hand" wereld en een echte wereld waar de ongeschreven regels net anders zijn. Zou ik steeds met het wetboek in de hand op deze wereld rondlopen dan zou ik een hele lamme arm krijgen en ook geestelijk heel moe worden. Heb je iemand in je omgeving die dat klotewerk voor je doet dan is het een ander verhaal. :P

[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 03-04-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:44:
Helaas 1: de gemiddelde consument is niet zo fatsoenlijk als wij hier. :P
Helaas 2: veel online shops accepteren geen credit card, niet alleen om deze reden, maar omdat de CC maatschappij geheel onterecht een veel te fiks percentage van de winkelier afsnoept, wat ik ook maar een bedenkelijke praktijk vind want uiteindelijk komt de rekening indirect toch weer bij onszelf terecht. Of de shop berekent de extra kosten van de CC maatschappij al direct door.

Je hebt natuurlijk een "wetboek in de hand" wereld en een echte wereld waar de ongeschreven regels net anders zijn. Zou ik steeds met het wetboek in de hand op deze wereld rondlopen dan zou ik een hele lamme arm krijgen en ook geestelijk heel moe worden. Heb je iemand in je omgeving die dat klotewerk voor je doet dan is het een ander verhaal. :P
Recht hebben is inderdaad niet hetzelfde als recht krijgen. Maar ja mocht ik ooit in een situatie komen waarbij ik 2500-3500 heb uitgeven bij een koop op afstand en de winkelier doet moeilijk. Dan is het al snel waard om het te laten escaleren. Vooral bij een CC aankoop (ik koop alleen met CC). Gewoon laten ontbinden die koop (aangetekend ook nog eens even). Terugsturen en storneren / charge-back die hap. laat de winkelier dan maar naar de rechter stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:14:
Maar ja mocht ik ooit in een situatie komen waarbij ik 2500-3500 heb uitgeven bij een koop op afstand en de winkelier doet moeilijk. Dan is het al snel waard om het te laten escaleren.
Laatste weken een akkefietje met een webshop gehad over een artikel van 8.95 Euro. Reactie op mijn mails @ nul. Trok dat niet. Laatste kans gegeven en gedreigd er uit principe werk van te gaan maken. Opeens was reageren wel mogelijk, waren ze niet gediend van dat soort mails en kon ik het artikel terug sturen.

Da's uiteraard ook weer een andere kant van het verhaal, (web)shops die lastig doen, ondanks de "regels".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Cap schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:02:
Het kan zijn dat je op je oude 42PV70 de gamma lager had staan, als je de gamma van de ST50 op 2.4 hebt staan dan kom je uit om en nabij een werkelijke waarde van 2.2 (instelling 2.2 levert je eerder een waarde van 2.0 op). Hoe lager het getal, hoe sneller het beeld "uit het zwart" komt, nadeel is wel dat het beeld dan fletser is.
Thnx, ik zal eens kijken als ik weer thuis ben en ik mijn plasma in de huiskamer ga hangen. Voorlopig nog maar ff inspelen en ik ben al dik tevreden over het huidige beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik dus tegen die credit cards heb is dat die maatschappijen voor een simpele transactie zo 3-4% van de waarde van de transactie in rekening brengen bij de winkel. Wat de winkel vervolgens dus gaat verrekenen in de prijs van zijn producten, of, erger en officieel wellicht niet eens toegestaan (heb je dat wetboek weer :)), direct aan de consument in rekening brengt als 1% tot wel 6% toeslag bij de betaling.

Ik vind het prima dat er CC maatschappijen bestaan, en nog meer prima dat ze een soort verzekering voor de koper bieden doordat deze de transactie terug kan draaien, maar voor die service 3% of meer over de waarde in rekening brengen vind ik van de zotte, in ieder geval als het over grotere bedragen gaat. Bij een transactie van 3000 euro gaat er al snel iets van 100 euro naar de CC maatschappij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51
Ik ben nog even aan het kijken voor een bril, wil het 3D verhaal toch minstens een keer uitgeprobeerd hebben. De originele Panasonics vind ik veel te duur, die Samsungs zien er weer wat krakkemikkig uit. Ik zag op Ebay deze voorbij komen:

http://www.amazon.co.uk/S...B0088WP2O6/ref=pd_cp_ce_0

Goedkopere Chinese kopietjes. Reviews zijn prima, iemand al ervaring mee? Ik wilde ze bestellen maar krijg ze niet bezorgd hier. Iemand die een adresje weet wat deze dingen wel in NL kan bezorgen?

Edit: amazon.de levert ze wel, kosten dan 45.92 incl verzenden... Da's nog wel te overzien in vergelijk met die originele brillen.

[ Voor 10% gewijzigd door jsiegmund op 03-04-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:34

FreakNL

Well do ya punk?

Even wat ervaringen/advies gevraagd;

Mijn ouders hebben momenteel Panasonic plasma 42" uit 2009 (weet het precieze model niet) en zijn begin dit jaar verhuist. Ze hebben nu een apartement met een zeer ruime woonkamer met veel lichtinval. Tel daarbij de slechte ogen (leeftijd ;-) ) op en je komt tot de conclusie dat de 42-incher echt te klein is.

Mijn vader wil nu dus een nieuwe TV (geen haast). Ze willen toch wel graag bij plasma blijven (bevalt goed, wie kan ze ongelijk geven) en ze willen het lieft 65". Dit kan ook prima, aangezien ze toch wel een meter of 6 a 7 van de TV vandaag zitten.

Ze zitten verder niet vast aan Panasonic maar dit is natuurlijk (nog steeds) een van de betere merken. Het lijkt mij dat de 65VT50 een prima keuze zou zijn voor mijn ouders? Ik had ook al ergens gelezen dat deze goed met erg lichte omgevingen omgaat?

Anyways, het budget is rond de 2000 euro en die 65VT50 kost nu nog rond de 2400/2500 euro.. Ik denk dat mijn pa best 2200 euro wil uitgeven, maar hij vind hem nu nog net iets te duur.

Aangezien mijn ouders totaal geen haast hebben vroeg ik me af of wat er gaat gebeuren als de nieuwe modellen uitkomen? Gaat de 65VT50 er dan heel snel uit, of gaat deze juist in prijs zakken voor een tijdje? Want in dat laatste geval kan ik me voorstellen dat hij misschien wel richting de 2100/2200 euro gaat..

Een andere mogelijkheid is natuurlijk een nieuw model, maar die zullen best duur zijn in het begin..

Wat is wijsheid in deze?

Natuurlijk is er ook P65ST50, maar het prijsverschil tussen die en de P65VT50 is er (lijkt mij?) niet voor niets? En mijn ouders gaan toch weer wel ff met deze TV doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Wellicht even snel wat pagina's van dit topic doorlezen want elk punt is (al zo vaak) besproken... My 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreakNL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:13:

Mijn ouders hebben momenteel Panasonic plasma 42" uit 2009 (weet het precieze model niet) en zijn begin dit jaar verhuist. Ze hebben nu een apartement met een zeer ruime woonkamer met veel lichtinval. Tel daarbij de slechte ogen (leeftijd ;-) ) op en je komt tot de conclusie dat de 42-incher echt te klein is.

Mijn vader wil nu dus een nieuwe TV (geen haast). Ze willen toch wel graag bij plasma blijven (bevalt goed, wie kan ze ongelijk geven) en ze willen het lieft 65". Dit kan ook prima, aangezien ze toch wel een meter of 6 a 7 van de TV vandaag zitten.

Ze zitten verder niet vast aan Panasonic maar dit is natuurlijk (nog steeds) een van de betere merken. Het lijkt mij dat de 65VT50 een prima keuze zou zijn voor mijn ouders? Ik had ook al ergens gelezen dat deze goed met erg lichte omgevingen omgaat?

Anyways, het budget is rond de 2000 euro en die 65VT50 kost nu nog rond de 2400/2500 euro.. Ik denk dat mijn pa best 2200 euro wil uitgeven, maar hij vind hem nu nog net iets te duur.

Aangezien mijn ouders totaal geen haast hebben vroeg ik me af of wat er gaat gebeuren als de nieuwe modellen uitkomen? Gaat de 65VT50 er dan heel snel uit, of gaat deze juist in prijs zakken voor een tijdje? Want in dat laatste geval kan ik me voorstellen dat hij misschien wel richting de 2100/2200 euro gaat..

Een andere mogelijkheid is natuurlijk een nieuw model, maar die zullen best duur zijn in het begin..

Wat is wijsheid in deze?

Natuurlijk is er ook P65ST50, maar het prijsverschil tussen die en de P65VT50 is er (lijkt mij?) niet voor niets? En mijn ouders gaan toch weer wel ff met deze TV doen...
De vt50 gaat niet goedkoper meer worden. Deze maand / begin volgende maand komen de nieuwe modellen uit. De huidige voorraden van de vt50 worden opgemaakt en dan is het op. Die gaan niet meer lager worden.

Als design niet zoveel uitmaakt dan zou ik gewoon de 65" st60 halen (of de st50 als die nog leverbaar is). Het gaat moeilijk worden hoor. Ze zijn echt bijna op. Je zou haast vandaag dan nog een 50 srie moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:12

VPI

Deze serie gaat er uit, het laatste wat overblijft zijn vaak de grotere modellen. Ik raad je aan regelmatig kieskeurig.nl te bekijken.

Ik ga zo de 50VT50 ophalen, waarschijnlijk 1 van de laatsten. Heb nog zitten twijfelen aan de nieuwe serie, prijstechnisch is het nu niet interessant.
FreakNL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:13:

Wat is wijsheid in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@VPI groot gelijk vind ik, gezien het prijsverschil.

@FreakNL, ik ga mee met het advies van Adlermann.

Dus in dit geval gezien de doelgroep: bespaar ze een bom duiten en koop pricewatch: Panasonic Viera TX-P65ST50 voor 1800 euro. Maar dat moet dan wel snel want hij is er bijna niet meer voor die prijs (prijs is zoals je ziet alweer gestegen, bodem was iets meer dan 1600 euro).
Wil je het "mooiste" (?) design dan koop je toch de pricewatch: Panasonic Viera TX-P65VT50 voor 700 euro extra. Die is nog iets beter verkrijgbaar maar dat zal ook echt niet lang meer duren.
Wil je het nieuwste van het nieuwste met waarschijnlijk nog iets beter beeld maar wel weer een minder design dan koop je voor die 700 extra de nieuwe pricewatch: Panasonic Viera TX-P65ST60E Zilver, die nog niet verkrijgbaar is. Voordat die significant in prijs gezakt is zijn we weer een half jaar verder.
Of... als het design het je waard is wacht je op de 65VT60 en lap je nog meer bij: 3700 euro. :P

Beeldkwaliteit ST/VT50 is nagenoeg gelijk, daarvoor hoef je het niet te doen. De ST50 heeft het neusje voor wat betreft contrast in de kalibratiemodus, de VT50 heeft de normaal en THX-brightroom stand (zonder kalibratie). De VT50 heeft beter contrast in een lichte woonkamer door het betere filter. En met lichte woonkamer bedoel ik dan een kamer die eigenlijk al te licht is om optimaal van het tv kijken te genieten.
Stel je niet al te veel van de verschillen voor: stel je beide tv's netjes in en zet je ze in een gezellig verlichte kamer naast elkaar, dan denk ik dat desgevraagd 95% van de mensen geen verschil ziet. En als mensen het verschil naast elkaar al niet zien dan kun je je voorstellen dat je er al helemaal niets van merkt als je ze niet naast elkaar hebt staan... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 04-04-2013 14:30 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.