Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:24
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:19:
[...]

Dat jouw tv, net als elke andere plasma die er tot nu toe is gemaakt, ook "last" heeft van retentie. Blijkbaar in een geringe mate of zodanig dat het jou niet opvalt/je het niet ziet. Maar ook jij hébt het wel degelijk.
Aha, nu snap ik je opmerking. Die ik dan overigens wel als irrelevant beschouw. Het gaat natuurlijk enkel om de zichtbare IR. Niet om de theoretische IR.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Rossi46 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:49:
Die ik dan overigens wel als irrelevant beschouw. Het gaat natuurlijk enkel om de zichtbare IR. Niet om de theoretische IR.
Really? Ik beschouw dit soort opmerkingen als onwaar en misleidend voor mensen met minder productkennis:

"Ik heb ook een ST30 en heb echt totaal geen IR. Nooit gehad ook."

Pure nonsens werkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 26-03-2013 11:52 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vraag is of het theoretisch is, of het zichtbaar is hangt ook af van de toeschouwer. :)
Als jij een uurtje NED1 kijkt en er dan meteen een 100% witte slide bij pakt en er rustig voor gaat zitten om de rechterbovenhoek te bekijken, dan ben ik er van overtuigd dat jij de contouren van het NED1 logo kan zien in die rechterbovenhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:53:
De vraag is of het theoretisch is, of het zichtbaar is hangt ook af van de toeschouwer. :)
Het IS gewoon zichtbaar, bij iedere plasma die ooit gemaakt is. Welk merk en model dan ook. Beweren dat het er niet IS is dan ook onwaar. Zeggen dat men het niet ziét is uiteraard prima, dat geloof ik meteen :P

En daar is echt geen uur voor nodig hoor, je ziet zoiets echt veel en veel eerder ook al ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 26-03-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:53:
Als jij een uurtje NED1 kijkt en er dan meteen een 100% witte slide bij pakt en er rustig voor gaat zitten om de rechterbovenhoek te bekijken, dan ben ik er van overtuigd dat jij de contouren van het NED1 logo kan zien in die rechterbovenhoek.
Als je weet waar je naar moet k ijken dan zie je het ook.

Vriend van me had net een plasma voor een week. Hij keek met plezier ernaar. Ik kom binnen, kijk 3 seoncen. Hoi je rtl 4 logo staat ook op rtl 5 in beeld. Succes ermee. Was hem niet eens opgevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 19:31
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:19:
[...]

Dat jouw tv, net als elke andere plasma die er tot nu toe is gemaakt, ook "last" heeft van retentie. Blijkbaar in een geringe mate of zodanig dat het jou niet opvalt/je het niet ziet. Maar ook jij hébt het wel degelijk.
probeer is te zappen en dan gedurende het overzappen (als je donker grijs beeld krijgt links bovenin kijken wedden dat je een lichte retentie ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wbtje schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:02:
probeer is te zappen en dan gedurende het overzappen (als je donker grijs beeld krijgt links bovenin kijken wedden dat je een lichte retentie ziet ;)
Bij mij niet hoor, mijn VT50 heeft geen retentie, strepen rechts, fluctuerende zwartwaarde bij het overschakelen tussen THX Cinema en Professioneel, irritant gezoem bij lichte content, het apparaat is perfect O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:55:
[...]

Het IS gewoon zichtbaar, bij iedere plasma die ooit gemaakt is. Welk merk en model dan ook. Beweren dat het er niet IS is dan ook onwaar. Zeggen dat men het niet ziét is uiteraard prima, dat geloof ik meteen :P

En daar is echt geen uur voor nodig hoor, je ziet zoiets echt veel en veel eerder ook al ;)
Ben het met je eens hoor, mijn reactie was gericht aan Rossi. ;) Mijn punt was volgens mij precies hetzelfde. Wat voor de een zo "is", "is" feitelijk nog niet zo. :P
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:05:
[...]

Bij mij niet hoor, mijn VT50 heeft geen retentie, strepen rechts, fluctuerende zwartwaarde bij het overschakelen tussen THX Cinema en Professioneel, irritant gezoem bij lichte content, het apparaat is perfect O-)
Heb ik ook allemaal, wat een baggerapparaat toch! :P Hoewel het zoemen bij deze VT50 me alles meevalt t.o.v. de 50ST50, echt stukken minder en voor mij totaal niet meer storend aanwezig. De 42ST50 was ook lekker stil.

[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 27-03-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:08:
Ben het met je eens hoor, mijn reactie was gericht aan Rossi. ;)
Hahaha wilde er nog een disclaimer bij zetten dat het niét voor jou was maar dacht dat je dat wel snapte ;)
Hoewel het zoemen bij deze VT50 me alles meevalt t.o.v. de 50ST50, echt stukken minder en voor mij totaal niet meer storend aanwezig.
Ik merk het dagelijks tijdens het Ruzzle'n :$ Kan mij niet concentreren als er (teveel) geluid is en wil wél dolgraag winnen dus doe dan volume op nul. En tijdens het spelen is het dan <stilte> <bzzzz> ff snel tv kijken, ja hoor, lichte k*t reclame <stilte> <stilte> <BZZZZZZZZZ> ja hoor k*t reclame met gehéél wit scherm, etc. :P

Tijdens dat soort, imho geheel normale en praktijkgerichte situaties hoor ik het paneel overduidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijkbaar ben ik toch minder slim. :P

Kan me goed voorstellen dat het buzzen bij een 65 inch paneel harder is dan bij een 50 inch, er moet toch een stukkie meer stroom door de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:17:
Kan me goed voorstellen dat het buzzen bij een 65 inch paneel harder is dan bij een 50 inch, er moet toch een stukkie meer stroom door de voeding.
Vraag mij echt af of de voeding van een 65 inch zoveel groter is dan die van een 60/55/50/etc. inch. Zal wel weer sceptisch zijn maar ook op die onderdelen zal mega bespaard worden en zullen ze niet voor elk model een andere voeding hebben, denk ik dan hè... :P

De plaatsing van de tv zal ook best wel van invloed zijn, plus de afstand van de kijker t.o.v. de tv. Geen idee of een plasma die aan een wand hangt bijv. meer of minder hoorbare buzz zal hebben. Heb hem nu op een 35-40 cm vanaf de achterwand denk ik, totdat er een passend videomeubel is, dan gaat ie aan de wand. Misschien is het buzzen dan wel minder. Of nog meer, kan natuurlijk ook. Nou ja, dan maar geen Ruzzle topscore meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:25:
haha ja. Naja buzzing is heir geen probleem omdat ik altijd op 120 decibel film kijk.
Je hebt Dynamic Volume aan staan ja? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:05:
[...]

ik had het ook tegen degene waarop jij reageerde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:21:
[...]

Vraag mij echt af of de voeding van een 65 inch zoveel groter is dan die van een 60/55/50/etc. inch. Zal wel weer sceptisch zijn maar ook op die onderdelen zal mega bespaard worden en zullen ze niet voor elk model een andere voeding hebben, denk ik dan hè... :P

De plaatsing van de tv zal ook best wel van invloed zijn, plus de afstand van de kijker t.o.v. de tv. Geen idee of een plasma die aan een wand hangt bijv. meer of minder hoorbare buzz zal hebben. Heb hem nu op een 35-40 cm vanaf de achterwand denk ik, totdat er een passend videomeubel is, dan gaat ie aan de wand. Misschien is het buzzen dan wel minder. Of nog meer, kan natuurlijk ook. Nou ja, dan maar geen Ruzzle topscore meer :)
Voeding zou best hetzelfde kunnen zijn maar dan nog, als er in totaal meer stroom doorheen moet dan lijkt het me dat eenzelfde voeding harder buzzt (even los dus van exemplarische verschillen)?

Plasma aan de wand geeft naar mijn ervaring juist extra hoorbare buzz vanwege de reflectie van het geluid tegen de harde muur. Althans, er ontstaan een soort zeer lokale buzz "hotspots". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:43
Moet ik om op te kunnen nemen op een usb HD die hele HD door de tv laten formatteren of kan dat ook gewoon 1 partitie zijn? Dat laatste lukt me nog niet namelijk en wil ik eigenlijk wel, want geen zin om een hele HD er aan 'op te offeren' voor die enkele keer dat ik het waarschijnlijk ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja helaas, ik weet ook geen manier om hem gedeeltelijk te formatteren. Ook weet ik niet wat voor fs de tv ervan maakt, ik zou denken ext2 of ext3. Het enige dat ik kan bedenken is de hdd eerst door de tv laten formatteren en dan op de pc (bijv vanuit linux) proberen te achterhalen wat het fs is en dan de partitie te verkleinen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 26-03-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Net even contact gehad met ECare over mijn Tv, deze is twee weken geleden opgehaald bij mij thuis maar daarna is het stil geworden, de winkel geeft aan dat het wel 3 maanden kan duren tot een creditatie ook daadwerkelijk plaatsvind en dat lijkt me onnodig lang.

Nu kon ECare me echter geen extra informatie verschaffen omdat dit een zaak is tussen Panasonic en de groothandel waar de tv gekocht is (welke op hun beurt weer de winkel betalen). Nu las ik echter hier wel verhalen van mensen die contact hadden gehad met Panasonic en daar wat druk op de ketel hadden uitgevoerd.

Weet iemand hier welk nummer ik dan moet bellen? E-Care kan me niet helpen en als ik de Panasonic Helpdesk bel kom ik weer bij ECare terecht.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:25:
Net even contact gehad met ECare over mijn Tv, deze is twee weken geleden opgehaald bij mij thuis maar daarna is het stil geworden, de winkel geeft aan dat het wel 3 maanden kan duren tot een creditatie ook daadwerkelijk plaatsvind en dat lijkt me onnodig lang.

Nu kon ECare me echter geen extra informatie verschaffen omdat dit een zaak is tussen Panasonic en de groothandel waar de tv gekocht is (welke op hun beurt weer de winkel betalen). Nu las ik echter hier wel verhalen van mensen die contact hadden gehad met Panasonic en daar wat druk op de ketel hadden uitgevoerd.

Weet iemand hier welk nummer ik dan moet bellen? E-Care kan me niet helpen en als ik de Panasonic Helpdesk bel kom ik weer bij ECare terecht.
In principe zit de druk bij jou en bij je winkel. Je hebt niets met panasonic en de winkel te maken. Als de winkel het heeft gescaleerd naar e-care en e-care neemt de tv in, dan is de winkel geowon verplicht hun koopvereenkomst en hun garantieverplichtingen met jou na te komen. Je hoeft NIET te wachten op dat de winkel hun geld terug krijgt.
Nu een nette brief schrijven, naar de winkel sturen waarin je dit uitlegt en dat je nu dus een vervangende tv wilt. Stel daarin een nette termijn van 14 dagen. Hebben ze daarna niets gedaan ga je de koop ontbinden en je geld terug vorderen. Dit kan gewoon met een kort geding.

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 26-03-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Adlermann schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:35:
[...]

In principe zit de druk bij jou en bij je winkel. Je hebt niets met panasonic en de winkel te maken. Als de winkel het heeft gescaleerd naar e-care en e-care neemt de tv in, dan is de winkel geowon verplicht hun koopvereenkomst en hun garantieverplichtingen met jou na te komen. Je hoeft NIET te wachten op dat de winkel hun geld terug krijgt.
Nu een nette brief schrijven, naar de winkel sturen waarin je dit uitlegt en dat je nu dus een vervangende tv wilt. Stel daarin een nette termijn van 14 dagen. Hebben ze daarna niets gedaan ga je de koop ontbinden en je geld terug vorderen. Dit kan gewoon met een kort geding.
Nou ik heb zelf E-Care ingeschakeld in dit geval maar dat staat hier misschien los van.
De winkel geeft nu aan dat er tussen ophalen van de TV en de eerste creditbrief (met bedrag) wel een maandje kan zitten, de winkel heb ik vandaag alweer gesproken, die gingen even met Panasonic contact opnemen over de gang van zaken.

Maar ik dacht misschien kan ik er zelf ook nog achteraan bellen.

Het probleem is ook wel weer dat ik liever een Credit bedrag heb dan een nieuwe 55vt50, aangezien de 65vt50 nu erg goedkoop is (2500,-) betaal ik liever ietsie bij. Daarom kan ik niet te hard zeuren natuurlijk, straks zeggen "kom maar een 55vt50 halen" om van mijn "Gezeur" af te zijn.

Lastig lastig dus :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:22
Devian schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:16:
Bij mij valt IR erg mee, een uur NLD1 gekeken, met een gloednieuwe VT50 en ik had geen IR. Mijn vorige plasma had dit al wel erg snel.

Het is overigens ook niet iets waar ik me aan stoor, met normaal beeld zie je het niet, met een zwart/grijs beeld komt het wel eens voor. Hoort er nu eenmaal bij. LED heeft ook zijn mankementen en OLED gaat ook zeer zeker issues hebben in de begin jaren.

P.s dat mijn 3D niet goed werkt komt waarschijnlijk door de ingebouwde HD4200 videokaart. Heb een user meer gevonden op het net die dezelfde problemen ervaarde (de beelden komen met beeld op niet netjes over elkaar en er izjn doorzichtigebalken zichtbaar links en rechts van het scherm). Heb er echter nog geen oplossing voor gevonden. Ga vanmiddag later een HDMI/DVI verloop halen om te testen met een andere VGA kaart.
Weer een stap verder.

Dit is hoe mijn 3d via pc eruit ziet(plaatje gevonden van iemand anders met soortgelijk issue):
Afbeeldingslocatie: http://i1169.photobucket.com/albums/r520/BoxJock/photo.jpg

Schijnt te komen door de overscan functie in de Radeon drivers.
Ik heb het nu gedeeltelijk opgelost door overscan bijna op 0% te zetten op de pc, en ook overscan op de TV uit te zetten.

Het beeld is dan nog iets te groot, en het 3d een stuk beter zonder zwarte balken aan de zijkanten.

Echter zet ik de overscan op 0% dan gaat mijn tv knipperen en storing/ruis vertonen. Iemand nog een tip voor deze laatste stap? Ik vermoed namelijk dat als ik overscan op 0% heb, en de tv dit accepteert dat ik en beeldvullend ben, en mijn 3d top werkt.

P.s:

http://www.3d-forums.com/...de-by-side-mkv-files.462/ hier vond ik er meer info over, mocht iemand anders ook ooit zoiets tegenkomen.

Ik had het ook met een ATI HD 4200 vga kaart en met een HD6950 had ik hetzelfde.

Edit:
Opgelost! De reden dat ik overscan niet geheel op 0% kreeg kwam doordat mijn receiver er tussenhing. Zonder receiver heb ik nu een 1:1 beeld, zonder overscan/underscan en doet 3D het ook goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Devian op 26-03-2013 16:27 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Devian schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:48:
[...]
Edit:
Opgelost! De reden dat ik overscan niet geheel op 0% kreeg kwam doordat mijn receiver er tussenhing. Zonder receiver heb ik nu een 1:1 beeld, zonder overscan/underscan en doet 3D het ook goed.
Dan zet je toch de vast nu wel op "iets" aan staande image processing onzin op je receiver uit? En als alles al daadwerkelijk uit stond en hij het beeld "zo" doorgaf is het geen bijster apparaat imho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sokar24
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-01-2024
Beste mensen ik heb al tijden de gt50 en nu heb ik iets gelezen over hbbtv. Hoe activeer ik dit? Ik heb in het menu data service applicatie al aan gezet... op de rode knop drukken werkt echter niet.... wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 20:20
Zo, krijg aanstaande zaterdag de 42UT50.

Ben benieuwd! Heb Planet Earth al klaar staan om te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51
En zoals gewoonlijk was ik weer eens te ongeduldig om nog langer te wachten. Dus op de valreep toch nog een P42GT50 besteld. Hopelijk wordt deze wel geleverd, i.t.t. de P42ST50 die ik eerder probeerde te bestellen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:31:
[...]

Dan zet je toch de vast nu wel op "iets" aan staande image processing onzin op je receiver uit? En als alles al daadwerkelijk uit stond en hij het beeld "zo" doorgaf is het geen bijster apparaat imho :P
Er staat niets geen beeldverbetering aan, het is een Onkyo. Maar dat was niet het originele probleem.

Bij default lijkt ATI/AMD Overscan aan te zetten, op -15% ongeveer (uit mijn hoofd nu).
Deze default waarde zorgt ervoor dat je 3D niet goed werkt.

Het nare is dat als je het niet weet, 3D er gewoon ruk uit ziet, de 2 over elkaar liggende beelden komen te ver uit elkaar te liggen waardoor je continu scheel kijkt. Als je het niet weet dan denk je dus dat 3D ruk is, terwijl het foute instellingen zijn.

Ben nu 4 3d films verder, en had bij 2 films nog ghosting in de letters die ik weg kon krijgen door 3d adjustment aan te zetten en op -1 te zetten bij de ene film, en juist op +1 bij de andere. Ook dat verbeterde het 3D en voorkwam hoofdpijn. Of je - of + moet doen kun je zien door te kijken aan welke kant van een letter je ghosting hebt. Bij normaal beeld is het moeilijk te zien.

3D via de pc is dus niet helemaal plug&play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Devian schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:26:
Er staat niets geen beeldverbetering aan, het is een Onkyo.
Ook geen upscaling en dergelijke? Heb zelf ook een Onkyo en moest een paar dingen veranderen om het beeld gewoon "zo" er doorheen te laten lopen (per bron ook) zonder dat de receiver er iéts mee deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Brad Pitt schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:28:
[...]

Ook geen upscaling en dergelijke? Heb zelf ook een Onkyo en moest een paar dingen veranderen om het beeld gewoon "zo" er doorheen te laten lopen (per bron ook) zonder dat de receiver er iéts mee deed.
Zal vanavond nogmaals door de settings lopen of er toch niet nog wat verborgen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik heb wat aparts met mijn setup (WII met Denon AVR-1909 en VT50). Bij mijn vorige TV kreeg ik gewoon beeld op de TV als de WII aan de Denon was gekoppeld via de tulpstekkers. De Denon hangt weer met HDMI aan de TV.

Sinds ik de VT50 heb werkt dat niet meer....ik krijg geen beeld (zwart) tenzij ik de Denon in het setupmenu zet...dan zie ik dat menu op de TV met het beeld van de WII op de achtergrond.

De WII direct aan de TV hangen werkt uiteraard wel via de verloopstekkers, maar ja...dan is het geluid weer 'slecht'.

Wat kan dit zijn? Zou het komen omdat de TV en de Denon via de HDMI2 poort (ARC) aan elkaar hangen en de WII om een of andere reden daar toch last van heeft?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 13:23
Ik heb momenteel een 46G10 (uit 2009 komt ie) en zit toch te overwegen voor een nieuwe tv te gaan. Sowieso moet hij groter zijn (60 of 65 inch) en het moet weer een Panasonic plasma zijn. Nu zie ik dat de VT50 serie lekker in prijs aan het dalen is en de 65VT50 rond de 2400 hangt. Dat zal natuurlijk een uitlopend model zijn dus heel lang moet ik er niet mee wachten om die aan te schaffen.
Moeilijke aan dit verhaal is natuurlijk de twijfel of ik zal wachten op de 2013 tv's. Voor hetzelfde geld zal ik dan wel óf een kleinere óf een "minder" model moeten nemen.

Wat zouden jullie doen?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies. Ik zou zeggen, koop de grootste 50 serie die je je kan veroorloven. Mag ook een GT of ST zijn trouwens, maar het prijsverschil is waarschijnlijk niet erg indrukwekkend meer met de super lage VT50 prijzen nu (dank de over-stock in de VT50 serie er maar voor, de ST modellen zijn lang niet zo ver gedaald).

Een 65 inch VT50 kost je nu 2400 en een 55 inch VT60 kost je 2700 euro. 10 inch minder beelddiameter, dat is echt véél kleiner. En toch 300 euro bijbetalen. De VT60 zal vast weer wat beter zijn (waarschijnlijk meer contrast) maar de VT50 blijft gewoon een hele goede tv, dat gaat echt geen verschil van dag en nacht zijn. Dus houd je van groot dan koop je voor minder geld liever de grootste VT50 dan voor meer geld een kleinere VT60. Lijkt me een no-brainer. Edit: als het design je verder niet uitmaakt is de 65ST60 voor bijna hetzelfde geld natuurlijk ook een optie. Alleen nog wel een kwestie van wachten tot die leverbaar is...

Disclaimer: ik ga er vanuit dat je je tv gaat gebruiken voor tv/film kijken, wil je de ingebouwde smart-tv veel gaan gebruiken dan kan dat eventueel een punt zijn voor de 60 serie. Eventueel, want hoe prachtig mooi en bruikbaar de nieuwe smart-tv omgeving van Panasonic is moet eerst nog maar eens blijken. Maar dat weten we pas echt over een paar maandjes.

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 27-03-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Laatst online: 13:25
Ik begrijp ook niet waar de eerste st60 reviews blijven, tv is er toch alweer zo'n 2 weken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:15:
Het schiet inderdaad niet op, vorig jaar waren om deze tijd zowel de ST50 als VT50 al gereviewed door avforums (UK).
Wat mij betreft wachten ze er nog een jaar mee :) Ga "iets" trippen als de VT60 zwaar beter gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha. Alvast even alle angelsaksische euforie van een dikke korrel zout voorzien: het wachten is totdat de eerste serieuze tweaker ze side-by-side heeft staan en dan eerlijk zegt hoe groot het verschil is. Net als bij de ST50 en VT50 zeg maar. Ik ben alleen bang dat jij dat zelf wordt. :Y Of anders misschien Adlermann. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 27-03-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:21:
Net als bij de ST50 en VT50 zeg maar. Ik ben alleen bang dat jij dat zelf wordt. :Y Of anders misschien Adlermann. _/-\o_
Zal eerder hij worden, ik verander voorlopig echt helemaal niéts meer. Cash = echt zero nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Als de st60 niet veel beter is dan ga ik voor een nieuwe vt50, anders koop ik de st60. Maar de eerste berichten zijn wel goed, lijkt erop dat de st60 beter gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jasper2603 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:23:
Maar de eerste berichten zijn wel goed, lijkt erop dat de st60 beter gaat worden..
De nieuwe haring is ook elk jaar beter dan de vorige. Wil het eerst met eigen ogen zien, al die gesponsorde hype berichten zeggen niet zoveel imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Ik wacht wel een jaartje tot de ZT60 enigszins betaalbaar wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SanduTje schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:27:
Beter wordt het toch nooit meer, want da's al een Beyond Reference tv. Wat wil je nog meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
SanduTje schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:27:
Als je dan nog een jaartje wacht koop dan gelijk een OLED. ;)

Ik hak na de paasdagen zodra de eerste reviews er zijn de knoop door, ik wacht niet langer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Ja precies, aangezien er wellicht wel helemaal geen pana's meer zijn over een paar jaar dan maar het laatste en beste toestel in huis halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
De eerste reviews komen pas als de oude voorraad van panasonic er door is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me nu ook de UT50 50 inch versie gekocht i.c.m. de Onkyo 3100 BT 2.1 speaker setje.

De Onkyo speaker set kan de signalen van mijn afstandbediening ook opvangen om de volume bv. op te krikken. Echter moet ik uiteraard de speakers van mijn tv uitschakelen wil ik geen echo's horen doordat de tv en speakers set aanstaat.

Kortom, hoe schakel ik de intern tv speakers uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Heeft het nu nog zin om een 50" (of groter) van deze generatie aan te schaffen of zijn de laagste prijzen nu weer op hun retour (en dus beter wachten tot jan/feb 2014) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Dit is het moment om de huidige (50) generatie aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ST50 i.i.g. niet meer. VT en GT zijn nog (redelijk) goed verkrijgbaar...

Ik had een 42" ST50 voor familie gekocht. Die willen die tv nu naar de slaapkamer doen en een grotere in de woonkamer :P Eenmaal gewend en het wil gelijk meer haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Hoi ik heb even rond geneusd in het topic maar kon niet echt de ervaringen vinden van de 3d brillen.

iemand ervaring met onderstaande brillen?

http://www.panasonic.nl/h...index.html?trackInfo=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Scheer&Foppen in Nijmegen hadden ze wel een 42ST50 (~680 euro) en 42ST60 (~899 euro geloof ik) naast elkaar staan. Heb er wel ff naar gekeken maar kon verschil in beeld niet zo snel zien. Wel een enorm prijsverschil zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gisteren de el-cheapo eBay LED strip op de tv geplakt. Ging op zich best redelijk vanwege het aanwezige plakspul op de strip. Wel van tevoren de tv een beetje ontvet, voor de zekerheid. Die mess onderaan in het midden is tijdelijk, wil de tv op gaan hangen en de voet zit nu dus in de weg om de strip helemaal rondom te laten lopen. Laatste stukje wordt dus recht geplakt als de voet er af is en de beugel er weer op :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/IMG-20130327-WA0004s.jpg

Komt echt een bizarre hoeveel licht uit die LEDjes, niet normaal :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/IMG-20130327-WA0005s.jpg

Stom genoeg geen plaatje gemaakt nog met een witte belichting (hetgeen eigenlijk niet "wit" is omdat het allemaal RGB ledjes zijn, als die tegelijk aan staan lijkt het uiteraard wit maar "is" het niet). Er zit wel een coole remote* bij waarmee je je eigen RGB kleur helemaal naar wens kunt instellen, erg leuk! Voor nu even:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/IMG-20130327-WA0035s.jpg

Echter, dé test!

Gisterenavond even alle verlichting uit gedaan en de tv op een niet-actieve ingang gezet. Uiteraard, en dan zeker op de Professioneel stand, een zeer goed zichtbaar en gewoon zwaar oplichtend paneel. Klik, de strip aan, op de laagste "witte" stand, en jawel hoor, een 100% perfect zwart ZT60-paneel. Helemaal blij nu :P

* heef het 3x goed gedaan, nu is drukken op een kleur een random affair. Geel? Nee ik doe groen. Rood? Nee ik doe blauw. Ach ja :')

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 28-03-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ziet er netjes uit, welke strip heb je precies besteld op ebay ?
bij Ikea verkopen ze ook strips, die wilde ik eerst kopen, tot jij dit postte.... ;)
Brad Pitt schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:16:
[...]

Wat mij betreft wachten ze er nog een jaar mee :) Ga "iets" trippen als de VT60 zwaar beter gaat zijn.
helegaar niks ervan, ik zit te popelen om de 65VT60 te bestellen :>

[ Voor 80% gewijzigd door Shanquish op 28-03-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
shameete schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:48:
ziet er netjes uit, welke strip heb je precies besteld op ebay ?
bij Ikea verkopen ze ook strips, die wilde ik eerst kopen, tot jij dit postte.... ;)
Die Ikea strip ook aan gedacht maar vond deze, persoonlijk, echt veel cooler. Bizarre prijs werkelijk... :)
helegaar niks ervan, ik zit te popelen om de 65VT60 te bestellen :>
Hahaha, ja snap ik wel. Jammer alleen dat 'ie véél minder goed is dan de ZT60, maar ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:46:
Ik heb me nu ook de UT50 50 inch versie gekocht i.c.m. de Onkyo 3100 BT 2.1 speaker setje.

De Onkyo speaker set kan de signalen van mijn afstandbediening ook opvangen om de volume bv. op te krikken. Echter moet ik uiteraard de speakers van mijn tv uitschakelen wil ik geen echo's horen doordat de tv en speakers set aanstaat.

Kortom, hoe schakel ik de intern tv speakers uit?
Vrees dat mijn vraag is overzien, heeft iemand ervaring met het uitschakelen van de interne tv speakers (TX-P50UT50)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:57:
Vrees dat mijn vraag is overzien, heeft iemand ervaring met het uitschakelen van de interne tv speakers (TX-P50UT50)?
Normaal gesproken gaat dat helemaal vanzelf. Erna bedien je dan ook met de afstandsbediening van je tv bijvoorbeeld het volume van de versterker. Zet je de versterker uit wordt het weer normale tv-bediening.

In het Viera Tools menu kan je eventueel wel handmatig kiezen over welke speakers je je audio wilt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Hop, laatste exemplaar van de 65VT50 gescoord bij Plasma-discounter! Prijs was zo laag omdat ze er nog maar een paar hadden. Heb nu totaal 2388 betaald inclusief Vogel muurbeugel.

Ik verwacht een flinke vooruitgang t.o.v. mijn huidige 46G10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
-

[ Voor 98% gewijzigd door D-TECH op 28-03-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BP Wat een kermis! Jij hebt geen kerstboom meer nodig. Hoop dat ze niet te fel zijn, zou mijn humeur danig verpesten.
Sluuz schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:00:
Hop, laatste exemplaar van de 65VT50 gescoord bij Plasma-discounter! Prijs was zo laag omdat ze er nog maar een paar hadden. Heb nu totaal 2388 betaald inclusief Vogel muurbeugel.
Hopelijk heb je dan geen 3000 uur+ showmodel te pakkem voor de prijs van nieuw. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Cap op 28-03-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:20:
@BP Wat een kermis! Jij hebt geen kerstboom meer nodig. Hoop dat ze niet te fel zijn, zou mijn humeur danig verpesten.
Voorbeeld plaatjes waren op max brightness hoor :P Kijk er naar op de minimale stand, en die is wel okay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Cap schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:20:
Hopelijk heb je dan geen 3000 uur+ showmodel te pakkem voor de prijs van nieuw. ;)
Grapjas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:58
Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:40:
Gisteren de el-cheapo eBay LED strip op de tv geplakt.
Heb je een link naar eBay voor deze LED strip?

EDIT, deze dus:

http://www.ebay.com/itm/B...hting&hash=item5d397b85f3

[ Voor 28% gewijzigd door BigSurf op 28-03-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:40:
Gisteren de el-cheapo eBay LED strip op de tv geplakt.
Ik kan je een music controller aanraden voor zo'n 6 euro op Ebay, leuk voor bij muziekbeelden :)

YouTube: LED Music Controller with RGB Strips-http://www.ledstriphome.com

[ Voor 19% gewijzigd door BARACUS op 28-03-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hahaha mijn god, voel ik me alsnog genept, wat een prijs man! Misschien nog maar een paar bestellen dan.
BARACUS schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:55:
Ik kan je een music controller aanraden voor zo'n 6 euro op Ebay, leuk voor bij muziekbeelden :)
Snap dat drie kanaals gebeuren niet helemaal. Je koopt zo'n ding en die stuurt dan drie separate LED strips aan of zo? Dan koop ik nog twee van die strips en plak die achter op m'n front speakers. Lekker camp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:58
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 01:18:
[...]
Hahaha mijn god, voel ik me alsnog genept, wat een prijs man! Misschien nog maar een paar bestellen dan.
[...]
Je moet er nog wel een voeding bij rekenen (9 dollar) zoals deze:

http://www.ebay.com/itm/A...-Strips-RGB-/350731510692

Dus 20 euro voor een setje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BigSurf schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 08:09:
[...]
Je moet er nog wel een voeding bij rekenen (9 dollar) zoals deze:

Dus 20 euro voor een setje..
Oh okay, zelfde als ik heb betaald dus ongeveer, gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Laatst online: 14-08 17:14
Volgens mij nog niet eerder gepost hier:

http://www.tedpublication...65zt60-plasma-tv-preview/

“Better than Kuro”
Demonstrations of the model, which is THX certified for both 2D and Active Shutter 3D, were certainly compelling. Lined up for a dark room shootout against the final iteration of the Pioneer Kuro, and last year’s VT50, the new screen offered visibly deeper blacks and far greater dynamic range. Incidentally, another former Pioneer Kuro engineer who wished to be unnamed – also a friend of mine during our Pioneer-tenure, now with Panasonic, re-iterate Spike Komatsu’s claim. “Yes, it is better than Kuro,” he confirmed.

Maar hoe zit het nou met de ST60/VT60 reviews? Het is zo eng stil, of heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomaat23 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:06:
Volgens mij nog niet eerder gepost hier:

http://www.tedpublication...65zt60-plasma-tv-preview/

“Better than Kuro”
Demonstrations of the model, which is THX certified for both 2D and Active Shutter 3D, were certainly compelling. Lined up for a dark room shootout against the final iteration of the Pioneer Kuro, and last year’s VT50, the new screen offered visibly deeper blacks and far greater dynamic range. Incidentally, another former Pioneer Kuro engineer who wished to be unnamed – also a friend of mine during our Pioneer-tenure, now with Panasonic, re-iterate Spike Komatsu’s claim. “Yes, it is better than Kuro,” he confirmed.

Maar hoe zit het nou met de ST60/VT60 reviews? Het is zo eng stil, of heb ik wat gemist?
dit is geen review maar meer een preview. WAcht op de objective reviews met metingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Laatst online: 14-08 17:14
Ik zeg toch nergens dat ik een review post, ik wacht overigens wel op reviews. Dat kwam misschien verwarrend over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomaat23 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:37:
Ik zeg toch nergens dat ik een review post, ik wacht overigens wel op reviews. Dat kwam misschien verwarrend over.
Dat was het ook :)

Geduld :d Zodra er een review is staat eht 5 seconden later hier denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Over drie dagen ga ik de ZT60 bekijken tijdens een speciale "preview" avond in Rotterdam. Erg spannend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:43:
Over drie dagen ga ik de ZT60 bekijken tijdens een speciale "preview" avond in Rotterdam. Erg spannend :P
ik zie je vt50 wel op marktplaats verschijnen naast die van mij gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:54:
ik zie je vt50 wel op marktplaats verschijnen naast die van mij gok ik :)
Gemiddelde MP koper ziet liever een Samsung "LED" dan een gecalibreerde doffe saaie vale VT50 denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:01:
[...]

Gemiddelde MP koper ziet liever een Samsung "LED" dan een gecalibreerde doffe saaie vale VT50 denk ik :P
Dat klopt :( Ik kon op marktplaats mijn oude LED (jaren terug) makkelijker verkopen dan een 6 maanden oude g10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:59:
[...]

Normaal gesproken gaat dat helemaal vanzelf. Erna bedien je dan ook met de afstandsbediening van je tv bijvoorbeeld het volume van de versterker. Zet je de versterker uit wordt het weer normale tv-bediening.

In het Viera Tools menu kan je eventueel wel handmatig kiezen over welke speakers je je audio wilt hebben...
Bedankt voor de reactie, maar ook via de Viera Tools niet veel wijzer geworden.

De Onkyo LS3100 is zo opgezet dat als mijn tv wakker wordt het speaker systeem ook aan gaat.
Als ik de volume nu verhoog dan gaan de Onkyo Speakers en de interne TV speakers omhoog wat tot een
echo zorgt. Helaas schakelt de TV de interne speakers niet automatisch uit.

Iemand die hetzelfde probleem heeft en deze heeft weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:12:
[...]

De Onkyo LS3100 is zo opgezet dat als mijn tv wakker wordt het speaker systeem ook aan gaat.
Als ik de volume nu verhoog dan gaan de Onkyo Speakers en de interne TV speakers omhoog wat tot een

De interne speakers moet ik ook handmatig uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:14:
[...]

De interne speakers moet ik ook handmatig uitzetten.
Ik zelf heb de P50UT50, ik vraag me af of het mogelijk en de grote vraag hoe?

Zie namelijk dat jij de VT50 hebt en deze misschien wel deze optie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:00:
[...]

Ik zelf heb de P50UT50, ik vraag me af of het mogelijk en de grote vraag hoe?

Zie namelijk dat jij de VT50 hebt en deze misschien wel deze optie heeft.
Ik zet gewoon het volume op 0 elke keer als ik via de receiver het geluid laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:26
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:43:
Cool bij welke winkel is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Omg :$

Ik dacht dat de datum toch wel een "kleine hint" zou zijn m.b.t. de geloofwaardigheid van het geheel -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:03:
[...]

Ik zet gewoon het volume op 0 elke keer als ik via de receiver het geluid laat lopen.
Het issue zit hem in het feit dat de Onkyo zo is ingesteld dat ik de tv afstandbediening kan gebruiken om de Onkyo harder dan wel zachter te zetten. Hier wil ik dus gebruik van maken alleen gaan nu ook de interne speakers aan.

Ben onderhand verschillende sites af gestruind maar nog steeds geen prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:18:
[...]
Zal straks thuis even kijken of het misschien input/ARC-afhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:18:
[...]

Het issue zit hem in het feit dat de Onkyo zo is ingesteld dat ik de tv afstandbediening kan gebruiken om de Onkyo harder dan wel zachter te zetten. Hier wil ik dus gebruik van maken alleen gaan nu ook de interne speakers aan.

Bij de nad wat ik had was de oplossing door hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen de oplossing van het probleem.
Na controle bleek dat alles goed stond, maar toch was het probleem opgelost.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 01:18:
[...]

Snap dat drie kanaals gebeuren niet helemaal. Je koopt zo'n ding en die stuurt dan drie separate LED strips aan of zo? Dan koop ik nog twee van die strips en plak die achter op m'n front speakers. Lekker camp ;)
1 snoer in stukken geknipt en met clipjes en kabel op maat gemaakt. Je kunt makkelijk 10 meter leds aansturen, ligt wel aan het vermogen van je adapter.

Achterop je tv zitten de bochten ook niet heel lekker. Je hebt daar L clipjes voor of snoertjes om zo bochten te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.iaminthestore.com/media/catalog/product/cache/1/image/dca5dbeb0da86656ca8438b075f39329/1/0/10mm_PCB_FPC_Connector_Adapter_for_SMD_5050_RGB_LED_Strip_Light_Two_Plug_LT00177010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/742100346_1/10pcs-Lot-10mm-4pin-for-5050-font-b-RGB-b-font-Color-font-b-Strip-b.jpg_250x250.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BARACUS schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:10:
1 snoer in stukken geknipt en met clipjes en kabel op maat gemaakt. Je kunt makkelijk 10 meter leds aansturen, ligt wel aan het vermogen van je adapter.
Hahaha ja dat snap ik wel, maar alle aangesloten strips gaan dan dezelfde kleur knipperen ga ik van uit. Op die video heeft de tv vaak een andere kleur dan de luidsprekers, dat vind ik dan wel cool.
Achterop je tv zitten de bochten ook niet heel lekker. Je hebt daar L clipjes voor of snoertjes om zo bochten te maken.
Ja I know maar ik vond die te duur en ik zie die bochtjes toch niet. Zowel letterlijk als qua lichtresultaat :P

Thx though! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:12:
[...]

Alternatieve oplossing:
Koop een logitech harmony remote.
Kun je alles instellen precies zoals je het wil hebben. Dus ook dat het volume van je tv op nul moet bij activering van de activiteit "tv kijken" ;)
Ik heb de 900 die vrij prijzig is maar er zijn ook goedkopere versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Woehoew. Eindelijk staat er hier een P42GT50 in doos, nu uitpakken :)

Ik heb het topic even doorgespit voor de beste instellingen "om mee te beginnen" (contract niet te hoog enzo). Ik vond een post van Cap waarin staat dat het in de openingspost zou staan, maar ik lees er of gigantisch overheen, of het staat er niet? Kan iemand me die nog even opsommen (of wijzen waar ze staan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou kiezen voor de stand "Professioneel" (of anders "Normaal" met kleurtemperatuur "Warm", nog ff niet THX want daar staat de pixel orbiter niet aan (functie die retentie/inbranden tegenwerkt)), contrast 36, helderheid 0, kleur 30, scherpte 0-3, eco mode UIT, levendige kleuren uit, klaar! De meeste instellingen staan standaard al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Ok, thanks. Waar moet ik die stand "Professioneel" vandaan halen? (of hoe heet ie in het Engels? :)). Ik kan kiezen uit Dynamic, Normal, Cinema, THX Cinema, THX Bright Room, Game.

De pixel orbiter staat in advanced settings op Auto. Overigens net alleen film gekeken (zonder logootjes), dus weinig inbrandgevaar :) Logootjes kijk ik even aan, als ik er last van krijg ga ik voorlopig zoom 2 gebruiken. En daarbij ben ik een enthousiast zapper, over het algemeen staat er niet snel een hele avond dezelfde zender op.

Wat stellen jullie overigens in op bronapparaten? Bijvoorbeeld RGB of CVBS (maakt dat uberhaupt echt iets uit?).

Mijn huidige setup:
- WD TV Live; HDMI op reso setting auto, CVBS, en CEC aan (heeft dat zin?)
- Cisco kast van Ziggo, 1080i (heeft geen progressive) CVBS
- Onkyo receiver, HDMI op through, wide op auto, picture mode op through, HDMI Control aan (zelfde als CEC)

Het enige waar ik nog een klein beetje last van heb is het trillen van 't beeld. Maar dat zie je alleen goed bij stilstaande frames, went vast wel.

Maar het beeld mensen. Amai :) Maar goed, ik kom van een 6 jaar oude LCD af, dus die verbetering was te verwachten. Maar toch. 8)

[ Voor 61% gewijzigd door jsiegmund op 29-03-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:45
Iemand nog een 50ST60 ? 3 beschikbaar.

https://www.franklin.nl/_...ingDetails.asp?o=656&d1=1

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ging er even vanuit dat mijn st50 bluetooth zou hebben want de brillen werken hier ook op dacht ik.
Heb namelijk een wireless speaker gekocht en wilde het geluid draadloos naar de tv sturen via bluetooth 3.0
maar dit schijnt niet te lukken.
Jammer maar goed,had de speaker niet speciaal hiervoor gekocht en kan wel via aux maar die wilde ik eigenlijk ergens anders voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje/verzoek van een geheel andere orde..

Wil weer via de satelliet kijken. Nu wordt er bij de VT30, misschien ook wel de VT50 een satellietadapterkabeltje geleverd. Dat ding ben ik ergens kwijt geraakt. Panasonic gebeld, Ecare gebeld, wat dealers benaderd..maar die geven allemaal niet thuis..

Iemand misschien zo n kabeltje over wat hij/zij kan missen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 11:49:
Even een vraagje/verzoek van een geheel andere orde..

Wil weer via de satelliet kijken. Nu wordt er bij de VT30, misschien ook wel de VT50 een satellietadapterkabeltje geleverd. Dat ding ben ik ergens kwijt geraakt. Panasonic gebeld, Ecare gebeld, wat dealers benaderd..maar die geven allemaal niet thuis..

Iemand misschien zo n kabeltje over wat hij/zij kan missen... :)
dat is toch gewoon een coax kabeltje...elke boer heeft die. Of heb je een ander kabeltje nodig. Als je ff laat zien welke dat is, ik heb zoveel 50 series gehad. Ik heb alles 3 dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabeltje is wat dunner. De normale coax past dus niet zonder te forceren. Maar in de handleiding op pagina 6 staat het bij de accessoires.

http://tda.panasonic-euro...I/853455/TQB0E2131B-1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is het wat Adlermann zegt. De out van de VT30 is gewoon coax out, want daar kan natuurlijk de standaard coax van de UPC's / Ziggo's van deze wereld in. En jij wilt naar een standaard F-connector voor coax, dat kom je inderdaad vaak tegen bij set-top boxen voor satelliet, kabel etc. Je hebt dus gewoon een coax naar F connectortje nodig, dit is een plugje (hoeft niet eens een kabel te zijn, maar kan ook) van plusminus 50 eurocent bij de lokale winkel. Vaak zit zo'n plugje al in het standaard TV/internet installatiepakket van je kabelboer trouwens. Let wel even op het mannetje/vrouwtje verhaal aan elke kant.

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 30-03-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels al contact gehad met Adlerman. Het probleem zit m erin dat de connectoren welke standaard op de coax zitten niet passen of moeilijk aan te sluiten zijn op de tv-aansluiting. Dit a.g.v. de bouw van het toestel. Derhalve leveren ze er ook een RF-connector, en satellietkabelconnector bij welke wat dunner, en flexibeler is dan de standaard coax.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 15:58 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.