Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Adlermann schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:43:
Ik vind het lightoutput misschien vervelender.
Ach ja, slechter zwart én slechter wit, mooi toch, op "de" tv van het moment. Wat een sukkels, werkelijk waar.
Maar ja, ik zou denk ik zelf kiezen voor beter contrast.
Yup, same here.
En ik vermoed dat je met een tweepuntskalibratie van thx al de meeste verbeteringen maakt.
En da's uiteraard niet gedaan hier en dus baal ik nu "iets". Moét nu kijken naar een niet zwart/niet wit beeld :)
Cap schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:47:
[...]
Maar ik ben het met je eens, het is het grootste bezwaar van de VT50. Voordat anderen gaan denken dat het een k*t tv is: dit is het niveau "mierenneuken voor enthousiastelingen" en de VT50 is nog steeds (veel) beter dan 98% van de verkrijgbare tv's. :)
Veel beter, ja. Had 'ie nóg veel beter kunnen zijn, ja. Was dat énige moeite geweest, nee. Geïrriteerd, ja.

[ Voor 29% gewijzigd door Brad Pitt op 19-03-2013 15:51 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:47:
[...]

Vandaar dus de greyscale kalibratie van de THX modus. :Y Nog steeds niet helemaal ideaal maar gelukkig is de afstelling van het cms minder belangrijk dan goed contrast en witbalans.
Ik moet even een maandje wachten hierrmee. Moest mijn auto gister naar de garage brengen. Even 500 euro aftikken :(

maar het service-menu-handleiding gelezen. Dat gaat wel lukken.
Maar ik ben het met je eens, het is het grootste bezwaar van de VT50. Voordat anderen gaan denken dat het een k*t tv is: dit is het niveau "mierenneuken voor enthousiastelingen" en de VT50 is nog steeds (veel) beter dan 98% van de verkrijgbare tv's.
Ik kan het niet bewijzen, maar ik vermoed dat het door een update van de firmware komt. De eerdere reviews hadden namelijk exact dezlefde zwartwaarden in thx en professional. Maar toen zat er een bug in professional dat ie niet de degradaties liet zien. Bij een bugfix is toen dat veranderd (latere reviews hadden opeens wel een verschil tussen thx/prof)

En ik weet ook vrij zeker (ik ben zo'n mierenneuker) dat ik in het begin echt nergens last van had (bij de 50") maar later wel :)

Maar ja, ik kijk wel met wat omgevignslicht (niet veel) dus dan valt het eigenlijk neit eens zo op. Alleen als het echt donker is, maar dat vind ik ook niet fijn kijken. Daar krijg ik hoofdpijn van namelijk.

[edit]

En wat ook kut is: de 60 serie heeft een panelbrightness optie.

Misschien dat ik de vt50 eruit gooi voor de vt60 als ik de zt60 niet kan betalen :)

[ Voor 55% gewijzigd door Adlermann op 19-03-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:48
laat me even weten wanneer je 'm eruit gooit zodat ik klaar kan gaan staan om 'm op te vangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToWi1989 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:00:
laat me even weten wanneer je 'm eruit gooit zodat ik klaar kan gaan staan om 'm op te vangen
Ik wacht wel weer totdat ik een mierenneukerig-foutje vind en panasonic de tv weer laat crediteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:04:
Ik wacht wel weer totdat ik een mierenneukerig-foutje vind en panasonic de tv weer laat crediteren :)
Met crediteren zou ik óók niet eens blij zijn omdat de aankoopsprijs zo ridicuul laag was. Can never win ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:50:
[...]

Veel beter, ja. Had 'ie nóg veel beter kunnen zijn, ja. Was dat énige moeite geweest, nee. Geïrriteerd, ja.
Ze zijn naar mijn mening in de professional mode gewoon de mist in gegaan met de uitruil van zwartwaarde en witwaarde voor meer gradatiestappen, die er best zullen zijn maar ik dus niet kan ontdekken. Inderdaad had een optie "optimaliseer voor" met keuze contrast / gradaties niet misstaan. Hoe het onder de motorkap in elkaar steekt weet ik natuurlijk niet maar je zou zeggen dat dit moet kunnen zonder al te veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Mijn TX-P42G20E gaat niet meer aan ;( Rode led knippert 4x. TV is in februari 2011 gekocht, dus net geen maand buiten de garantie. Aanstaande vrijdag komt E-care voor de reparatie. Wil daarna wel nog even contact opnemen met Panasonic om te kijken of ze iets van een coulanceregeling hebben. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:05:
[...]

Met crediteren zou ik óók niet eens blij zijn omdat de aankoopsprijs zo ridicuul laag was. Can never win ;)
Ja, dat is wel jammer. Ik heb nog de 'hoge' aanschafprijs van 2050 voor de 55"
wizl schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:11:
Mijn TX-P42G20E gaat niet meer aan ;( Rode led knippert 4x. TV is in februari 2011 gekocht, dus net geen maand buiten de garantie. Aanstaande vrijdag komt E-care voor de reparatie. Wil daarna wel nog even contact opnemen met Panasonic om te kijken of ze iets van een coulanceregeling hebben. Iemand daar ervaring mee?
Gewoon via je winkelier spelen. Die moet wettelijk gezien de garantie regelen. Ook na 25 maanden.

[edit]
The averaged light output is 86cd/m2 and the averaged black level is 0.018 which gives an ANSI contrast ratio of 4,778:1, which is again excellent. You are never looking at just a black or white screen, which is why the intra-frame performance is so important and these measurements show that the P65VT50 can deliver a fantastic contrast ratio and dynamic range with real world material. For this reason, whilst there might be an absolute difference between the THX Cinema and Professional picture modes, there was no real perceivable difference between them with normal viewing content.
Dit is trouwens hoe ze bij avforums erover denken... Weet niet of ik er 100% eens mee ben. Maar ja.

[ Voor 52% gewijzigd door Adlermann op 19-03-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:12:
[...]

Dit is trouwens hoe ze bij avforums erover denken... Weet niet of ik er 100% eens mee ben. Maar ja.
Ik in ieder geval niet :), zie duidelijk meer contrast in THX modus, vooral dat ie helderder is. En bij films met de bekende balken zie je natuurlijk ook gewoon dat het zwarter is, maar goed, laten we die balken dan maar even niet tot "normal viewing content" rekenen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 19-03-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:23:
[...]

Ik in ieder geval niet :), zie duidelijk meer contrast in THX modus, vooral dat ie helderder is. En bij films met de bekende balken zie je natuurlijk ook gewoon dat het zwarter is, maar goed, laten we die balken dan maar even niet tot "normal viewing content" rekenen.
Ja, ik eigenlijk ook wel. Maar ik weet niet zeker hoe groot ik heb een probleem vind. Maar ja, ik heb ook tijden thx > gevonden dan professional (gekalibreerd). Daarom ook mijn wens om thx te kalibreren :)

Maar ja eerst geld voor een meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbolle
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-08 16:33
_/-\o_ Zo 50GT60 is besteld bij mijn dealer.... die hoopt dat hij volgende week binnnenkomt...... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bumptious van avforums is nu bezig met het kalibreren van een st60.

http://www.avforums.com/f...-2013-plasma-part3-2.html

Als calibrator vind ik hem wel goed. Als 'tv technologie engineer /expert' is het gewoon een mbo-er die te veel wil nadenken :)

[ Voor 29% gewijzigd door Adlermann op 19-03-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij moet dingen wel een beetje in perspectief blijven zien. Rood is standaard dus net zo oranje als vorig jaar maar je kunt hem in plaats van naar Delta94=1 naar Delta94=0.5 krijgen. Lijkt me niet boeiend. :) Eigenlijk was de grootste verbetering te halen bij de gradatie/verzadiging van blauw, die was nooit helemaal goed te krijgen. Maar goed dan nog praten we over een delta van 1.5 dus ook dat boeit niet echt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:03:
Hij moet dingen wel een beetje in perspectief blijven zien. Rood is standaard dus net zo oranje als vorig jaar maar je kunt hem in plaats van naar Delta94=1 naar Delta94=0.5 krijgen. Lijkt me niet boeiend. :) Eigenlijk was de grootste verbetering te halen bij de gradatie/verzadiging van blauw, die was nooit helemaal goed te krijgen. Maar goed dan nog praten we over een delta van 1.5 dus ook dat boeit niet echt. :P
Alles onder de 3 is wel prima eigenlijk, dan vidn k het al niet meer de moeite waard om die extra uren erin te steken :)

ok,

volgens bumptious (foto's) is het zwart van de st60 donkerder dan van de gt50. zulle nze het dan toch voor elkaar krijgen dit jaar ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Adlermann op 19-03-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:06:
[...]
volgens bumptious (foto's) is het zwart van de st60 donkerder dan van de gt50. zulle nze het dan toch voor elkaar krijgen dit jaar ;)
Als ze dan ook maar meteen de lichtopbrengst nóg verder cappen is het weer zoals vanouds d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol die reacties op avsforum alleen al, aan de hand van wat fotootjes "jeez those reds look red!". Dat kun je toch niet serieus nemen. :) Ik ben bang dat er daar weer een overdreven euforie gaat ontstaan, but we shall see. Wat het rood betreft kunnen ze me niet overtuigen, wat contrast betreft wel.

Maar ik ga wel mee met die Nick74, ik vind de uniformiteit het grootste probleem over de 2012 en 2011 ranges, ik heb nu 4 sets gezien en allemaal hebben ze op een 25% grijs scherm overduidelijk vbi/dse. En bij voetbal zie ik dat uiteindelijk dus altijd, het hangt alleen af van de uitzending/instelling van de tv hoe snel ik het zie (donkerder veld = sneller zichtbaar). Maar ja, ik heb eerlijk gezegd nog geen enkele plasma gezien die het helemaal niet had.

Ergernis 2: beperkte helderheid in pro-mode
Ergernis 3: mindere zwartwaarde in pro-mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:33:
Lol die reacties op avsforum alleen al, aan de hand van wat fotootjes "jeez those reds look red!". Dat kun je toch niet serieus nemen. :) Ik ben bang dat er daar weer een overdreven euforie gaat ontstaan, but we shall see. Wat het rood betreft kunnen ze me niet overtuigen, wat contrast betreft wel.

Maar ik ga wel mee met die Nick74, ik vind de uniformiteit het grootste probleem over de 2012 en 2011 ranges, ik heb nu 4 sets gezien en allemaal hebben ze op een 25% grijs scherm overduidelijk vbi/dse. En bij voetbal zie ik dat uiteindelijk dus altijd, het hangt alleen af van de uitzending/instelling van de tv hoe snel ik het zie (donkerder veld = sneller zichtbaar). Maar ja, ik heb eerlijk gezegd nog geen enkele plasma gezien die het helemaal niet had.

Ergernis 2: beperkte helderheid in pro-mode
Ergernis 3: mindere zwartwaarde in pro-mode
Ja mee eens. Mijn nieuwe vt50 heeft nu ook beperkte vbi. 1 streepje wat ik ongeveer 3x zie per voetbalwedstrijd. Stuk beter dan de 7 streepjes bij elke camerabeweging bij mijn vorige set :)

Maar contrast daar zit ik op te wachten. Maar volgens mij klaagde bumptious altijd al over rood (en dan over kleurverzadiging). Maar ja. Het enige wat je van die foto's kan zien is dat a) er meer opties zijn en b op die foto dat zwart iets zwarter lijkt. Maar ja, als de gt50 in de pro modus staat en de st60 in true cinema dan is dat verschil sowieso wel te verklaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Uniformiteit moet zeker verbeterd worden.

Maar het belangrijkste: Die moet ook goed BLIJVEN !

Dat zullen we pas met een paar maanden weten.

Vorig jaar was men ook zo enthousiast voor de daadwerkelijke release, maar veel kwamen van een wat lauwe kermis thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 16:39
Een update: laatst had ik het over dat ik totaal geen last had van image retention. Gisteren viel mij voor het eerst op dat er rechts een logo van NED1 wat zichtbaar was en links bovenin ook wat van een logo. Dus toch even scrolling bar aangezet. Retentie is haast niet te zien maar is er wel.

Maar goed heb ook de TV niet ingespeeld en gewoon op THX cinema gezet en alles gewoon gekeken.

tijdens scrolling bar kwam ik erachter dat ik een pixel heb die niet helemaal mee doet. Die blijft hangen op rood. Ergens rechts op het scherm. Ik ga er nu niets meer doen want het valt me compleet niet op tijdens TV kijken. Maar heb je garantie op dit soort dingen ook?

Overigens vond ik de logos al zwaar irritant uberhaupt voordat ik last had van retentie. Sommige kanalen hebben zulke bizarre grote logos. Ik zou ze liever kleiner zien zodat ik gewoon TV kijk en niet betaal voor een 50" waar voor 5" in de hoek een logo zit (misschien wat overdreven, maar soms zijn logos echt irritant aanwezig)

[ Voor 20% gewijzigd door dangerpaki op 20-03-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:24:
Een update: laatst had ik het over dat ik totaal geen last had van image retention. Gisteren viel mij voor het eerst op dat er rechts een logo van NED1 wat zichtbaar was en links bovenin ook wat van een logo. Dus toch even scrolling bar aangezet. Retentie is haast niet te zien maar is er wel.

Maar goed heb ook de TV niet ingespeeld en gewoon op THX cinema gezet en alles gewoon gekeken.

tijdens scrolling bar kwam ik erachter dat ik een pixel heb die niet helemaal mee doet. Die blijft hangen op rood. Ergens rechts op het scherm. Ik ga er nu niets meer doen want het valt me compleet niet op tijdens TV kijken. Maar heb je garantie op dit soort dingen ook?
volgens mij zit er geen pixel perfect garantie meer op. In de handleiding staat dat sommige pixels het niet mogen doen.

Wat ze weleens doen, ik had een boel dode sub pixels. Ze kijken dan hoe veel er zijn en waar ze op het scherm zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 20-03-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De mijne had aanvankelijk een alleen op lichte achtergronden zichtbare mangeta gekleurde pixel echt precies midden in het scherm. Op zich niet heel erg want van verder dan 1m afstand zag je het niet. Na 2 nachtjes spelen/schuifbalk was ie echter weg.

Edit: er waren bij het gebruik van de schuifbalk en wit of greyscale testscherm ook 2 geelgroene blobs zichtbaar van plusminus 10 bij 10 cm, eentje middenonder en eentje linksmidden. Maar ook die zijn verdwenen. Inspelen (iig met de schuifbalk) kan dus helpen. Nu is het wachten totdat de DSE strepen duidelijker zichbaar worden. :X :)

Dankzij de panel drive blijf je verder bij fullscreen greys (tot ca 80%) zien dat het niet helemaal uniform is, je ziet op zo'n scherm toch afwisselend gebieden met een blauw- en roodzweem. Bij de 50ST50 precies hetzelfde. Eigenlijk was mijn P42ST50 wat dat betreft nog het beste.

[ Voor 59% gewijzigd door Cap op 20-03-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 16:39
Thanks voor de reacties heren.

Ik kijk het gewoon even aan. Die pixel was me niet eens opgevallen bij normaal gebruik. Is het straks weg dan is het mooi. Blijft ie rood dan valt het me toch niet op.
TV is verder prachtig en zoals verwacht. Dus maak me hier verder geen zorgen om. Retentie inmiddels iets minder maar nog wel te zien. Zal wel vanzelf wegtrekken. Zo niet en wordt het irritant dan bel ik pana wel.

Heb trouwens gisteren een Raspberry op de kop getikt waar ik OpenElec op ga zetten. Vond de media functies en GUI daarvan toch wel matig op de pana (had het ook niet anders verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:11:

Dankzij de panel drive blijf je verder bij fullscreen greys (tot ca 80%) zien dat het niet helemaal uniform is, je ziet op zo'n scherm toch afwisselend gebieden met een blauw- en roodzweem. Bij de 50ST50 precies hetzelfde. Eigenlijk was mijn P42ST50 wat dat betreft nog het beste.
Dat heb ik met groen. al het grijs wordt dankzij de ABL wat groenig (ook na kalibratie). let maar eens op. Zet full screen white op. eerste 2 seconden volledig wit, daarna krijgt het een groene tint zodra het doffer gaat worden.

Dit heb ik ook bij fullscreen grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 13:24
dangerpaki schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:03:
Thanks voor de reacties heren.

Ik kijk het gewoon even aan. Die pixel was me niet eens opgevallen bij normaal gebruik. Is het straks weg dan is het mooi. Blijft ie rood dan valt het me toch niet op.
TV is verder prachtig en zoals verwacht. Dus maak me hier verder geen zorgen om. Retentie inmiddels iets minder maar nog wel te zien. Zal wel vanzelf wegtrekken. Zo niet en wordt het irritant dan bel ik pana wel.

Heb trouwens gisteren een Raspberry op de kop getikt waar ik OpenElec op ga zetten. Vond de media functies en GUI daarvan toch wel matig op de pana (had het ook niet anders verwacht).
mooie is dat je xbmc met de afstandbediening van de pana kunt bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
oh, dat is wel netjes, heb je daar nog speciale dingen voor nodig ?
ik heb momenteel een philips ovi? iR receiver erop aangesloten icm. een harmony.
en natuurlijk met de app op m'n telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:02

The Legend

*Plop*

matty___ schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:39:
[...]

mooie is dat je xbmc met de afstandbediening van de pana kunt bedienen :)
Echt? XBMC draaiende op een HTPC aangesloten op de Pana? Out of the box of moet je daar wat voor instellen? Ik klooi nu steeds met m'n telefoon als AB, maar die van de TV is natuurlijk veel handiger :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
The Legend schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:46:
[...]

Echt? XBMC draaiende op een HTPC aangesloten op de Pana? Out of the box of moet je daar wat voor instellen? Ik klooi nu steeds met m'n telefoon als AB, maar die van de TV is natuurlijk veel handiger :)
Dit werkt op een Raspberry PI ja, maar niet zomaar op een willekeurige HTPC. De HTCP moet namelijk voorzien zijn van HDMI-CEC, wat de RPI heeft, wil dit werken en dat zit niet zomaar op een HTPC. XBMC biedt alleen software ondersteuning hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 13:24
.

[ Voor 99% gewijzigd door matty___ op 20-03-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik gebruik zelf een ION330 icm XBMC, ik kan niet terugvinden of deze is voorzien van CEC.
wat ik terug kan vinden op de diverse wiki sites is dat CEC een optionele 'add-on' is voor HDMI en dus niet specifiek geïmplementeerd is bij een bepaalde HDMI versie.

nou ja, met een Harmony remote speelt dit verhaal toch eigenlijk niet voor mij, maar had leuk geweest als het werkt.. maar niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:12:
[...]

Dat heb ik met groen. al het grijs wordt dankzij de ABL wat groenig (ook na kalibratie). let maar eens op. Zet full screen white op. eerste 2 seconden volledig wit, daarna krijgt het een groene tint zodra het doffer gaat worden.

Dit heb ik ook bij fullscreen grijs.
Dat is volgens mij een ander verschijnsel dan waar ik op doel met de onregelmatige plekken met een rode en blauwe waas, wat in mijn ogen gewoon gebrekkige uniformiteit is. Het treedt ook al op bij een donker grijs scherm, zeg 30%. Ik zit net wat fullscreen greyslides te bekijken en een helderheidssprong na 2 seconden + verandering van tint richting groen kan ik niet ontdekken, maar ik zal nog eens opletten bij het films en reclames.

Wat ik wel heb is dat de VT50 toch iets van een sluiertje blijft houden in vergelijk met de ST50, komt natuurlijk door de mindere lichtsterkte (mede door sterkere filter?). Een wit scherm is en blijft op de ST50 toch helderder wit. Grappig is ook dat het filter (+glasplaat) van de VT50 meer naar glimmend en blauwpaars gaat terwijl de ST50 matter en groen is. De ST50 valt daardoor als ie uit staat wat meer weg tegen omgeving, de VT50 blijft meer opvallen. Je ziet daardoor jezelf ook duidelijker zitten in de weerspiegeling van de VT50 dan de ST50.

Het beeld is verder echt gelijkwaardig. Al met al zeg ik, als het design je niet kan schelen, je niet in een helder verlichte kamer kijkt en je de extra functies vd VT50 ook niet nodig hebt, absoluut voor de ST50 gaan en met het geld dat je bespaart wat leuks doen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 20-03-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:03:
[...]

Dat is volgens mij een ander verschijnsel dan waar ik op doel met de onregelmatige plekken met een rode en blauwe waas, wat in mijn ogen gewoon gebrekkige uniformiteit is. Het treedt ook al op bij een donker grijs scherm, zeg 30%. Ik zit net wat fullscreen greyslides te bekijken en een helderheidssprong na 2 seconden + verandering van tint richting groen kan ik niet ontdekken, maar ik zal nog eens opletten bij het films en reclames.

Wat ik wel heb is dat de VT50 toch iets van een sluiertje blijft houden in vergelijk met de ST50, komt natuurlijk door de mindere lichtsterkte (mede door sterkere filter?). Een wit scherm is en blijft op de ST50 toch helderder wit. Grappig is ook dat het filter (+glasplaat) van de VT50 meer naar glimmend en blauwpaars gaat terwijl de ST50 matter en groen is. De ST50 valt daardoor als ie uit staat wat meer weg tegen omgeving, de VT50 blijft meer opvallen. Je ziet daardoor jezelf ook duidelijker zitten in de weerspiegeling van de VT50 dan de ST50.

Het beeld is verder echt gelijkwaardig. Al met al zeg ik, als het design je niet kan schelen, je niet in een helder verlichte kamer kijkt en je de extra functies vd VT50 ook niet nodig hebt, absoluut voor de ST50 gaan en met het geld dat je bespaart wat leuks doen. :)
Hoe donker kijk jij films? Als ik wat omgevingslicht heb (ik dim altijd 1 lamp, maar ik laat de andere lampen wat verder weg wel aan). Daar heeft het filter van de VT50 echt minder moeite mee dan van de ST50. (het is dan wel schemerig hoor). helemaal donker kijken kijkt niet echt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1 of 2 schemerlampen aan, dus 25 watt werk. Eentje naast de tv en eentje naast mijzelf. De ST en de VT staan nu gebroederlijk naast elkaar, en op dat moment is eigenlijk de extra helderheid van de ST50 (True Cinema) meer een pluspunt dan het filter van de VT50 (Professional), het beeld oogt gewoon net ff beter, contrastrijker. De kleurgetrouwheid is gelijkwaardig. Verschil in gradaties heb ik niet kunnen ontdekken. Beeld is even scherp. Misschien is de motion op de VT50 net wat beter maar dat is ook moeilijk te ontdekken, het is meer omdat ik weet dat de VT 2500FFD heeft dat ik het denk, dan dat ik het zie. :) Overdag op een lichte dag, als buiten de zon schijnt, dan neemt de VT50 het wel over, want ook als de smalle luxaflexen dicht zijn lekt er nog genoeg licht doorheen met 4 grote ramen op het zuiden.

Ps met meer licht vind ik de reflectie van het licht op de muren gaan storen, gewoon net genoeg licht om om je heen te kunnen kijken, een drankje te pakken, lopen zonder over dingen te struikelen is ideaal. Net een tikje lichter dan in de bios dus. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 20-03-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reutulus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-09 21:25
Over de ST60:
http://www.hdtv.com.pl/forum/t/96003/011_P1500621.JPG

Dit lijkt me een wel heel erg vreemde plaats om die power connector te plaatsen... Dit is voor mij al een reden om hem niet te kopen aangezien ik hem niet zou kunnen wallmounten.
Afbeelding komt van die poolse review en lijkt te kloppen als ik de handleiding bekijk.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, had ik ook gezien, bij de 50 serie zit de aansluiting wat meer verzonken dus het lijkt erop dat ie daar wat minder uitsteekt, zeker als je het onzinnige klemmetje erop verwijdert (scheelt weer een centimeter).

Overigens moet ie officieel ook zo'n 7 cm van de muur dus dan speelt dat geen rol. Maar goed, ik heb mijn VT50 ook een stuk strakker aan de muur hangen zonder problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:46
Iemand een oplossing hiervoor?

Ik heb momenteel een TH-42PZ85, al een iets ouder toestel, maar werkt nog super en beeldkwaliteit is nog steeds top voor mij.

Ik heb nu een SONOS playbar gekocht, aangesloten via optical . Maar ik krijg het niet klaar om mijn interne boxen van de PZ85 uit te schakelen... In de handleiding staat er een optie in het optiemenu 'geluid', maar verscheidene opties ontbreken mij bij elke input. Als ik bv HDMI 1 kies, optie sound input preference ontbreekt .., eveneens bij hdmi 2, TV, ... Iemand een oplossing? Iemand nog ervaring met de PZ85?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik kijk nog steeds dagelijks met veel plezier naar een TH-42PZ85, geluid laat ik via een AV-receiver lopen waarop al mijn apparatuur op is aangesloten.
het geluid van de interne speakers wordt bij mij uitgeschakeld doordat ik viera link heb ingeschakeld.

wellicht is het voor jou een optie om via het hotelmenu het geluid standaard op 0 te zetten? (het initial vol. dus )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:46
shameete schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:31:

wellicht is het voor jou een optie om via het hotelmenu het geluid standaard op 0 te zetten? (het initial vol. dus )
Dacht ik ook aan, maar aangezien mijn afstandsbediening gekoppeld is met de playbar van sonos, kan ik de volume verhogen / verlagen, en zal de initiële 0 verhoogd worden waarschijnlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch de vt50 gekocht inplaats van de st50 afgelopen week, echt wat een plaatje zo mooi.
Maar nu wil ik nog meer uit het beeld halen (als dat kan) is er iets of heeft iemand al iets gedaan aan instelling mbt deze tv. Het wiel nogmaals uitvinden is onzin, als iemand mij wat zou kunnen geven, kan ik dat eens testen en zelf ver fijne.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:07:
Maar nu wil ik nog meer uit het beeld halen (als dat kan) is er iets of heeft iemand al iets gedaan aan instelling mbt deze tv.
Alle instellingen die je zelf kan doen en wat algemene tips zijn al meermaals aangekaart in dit topic...
Het wiel nogmaals uitvinden is onzin, als iemand mij wat zou kunnen geven, kan ik dat eens testen en zelf ver fijne.
Kan niet, elk paneel heeft zijn individuele "perfecte" instellingen nodig. Je kan zelf de basis dingen doen die in dit topic vermeld staan en dan eventueel over een paar honderd uur jouw tv laten calibreren. Meer kan niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:06
Ik heb toch de vt50 gekocht inplaats van de st50 afgelopen week, echt wat een plaatje zo mooi.
Maar nu wil ik nog meer uit het beeld halen (als dat kan) is er iets of heeft iemand al iets gedaan aan instelling mbt deze tv. Het wiel nogmaals uitvinden is onzin, als iemand mij wat zou kunnen geven, kan ik dat eens testen en zelf ver fijne.

Alvast bedankt
Instellingen uitwisselen heeft geen zin want elke tv (ook hetzelfde model) is anders. Jouw VT50 is dus anders dan die van Adlermann bijv.

Een kalibratie heeft wel zin!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alvast bedankt
het heeft alleen zin om:

standaard mode (colour temp warm) contrast en brightness staan meestal default goed.
Sharpness uit, levendige kleuren uit, en eco mode uit.

Bij thx: alles op default laten.

professional; rec 709, levendige kleuren (als die erin zit), r est op default. sharpness 0

instellingen gamma, witbalans en CMS: overnemen heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
En als je True Cinema gebruikt? :D

Ik heb sharpness idd op 0. Gamma op 2.4 (ipv 2.2). En verder alle beeldverbeteraars uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:56:
En als je True Cinema gebruikt? :D

Ik heb sharpness idd op 0. Gamma op 2.4 (ipv 2.2). En verder alle beeldverbeteraars uit.
ja die heb ik niet :P Gamma kan je inderdaad nog wel instellen op 2.4. Gamma heb ik overdag op 2.2 en in de avonduren op 2.4.

1080p pure direct : aan natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 22-03-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Wat doet de gamma precies? Ik zie dat de helderheid vh scherm veranderd. Maar het is geen brightness setting toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:20:
Wat doet de gamma precies? Ik zie dat de helderheid vh scherm veranderd. Maar het is geen brightness setting toch?
Het is een niet-linieaire functie die de helderheid van grijstinten bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Adlermann schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:26:
[...]

Het is een niet-linieaire functie die de helderheid van grijstinten bepaald.
Je bedoelt hiermee ook dat een gamma waarde van 2.2 in werkelijkheid (gemeten) een waarde van 2.3 kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:56:
[...]

Je bedoelt hiermee ook dat een gamma waarde van 2.2 in werkelijkheid (gemeten) een waarde van 2.3 kan zijn?
Nee, (ja dat kan wel, maar dat heeft een andere oorzaak).

Het beste kun je even de wiki lezen over gamma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Adlermann schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:19:
[...]

Nee, (ja dat kan wel, maar dat heeft een andere oorzaak).

Het beste kun je even de wiki lezen over gamma :)
Ga ik zeker even doen, wel interessant denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:55
Een paar vragen aan de VT50 bezitters hier. Ik heb in een review hier op tweakers gelezen dat de verticale kijkhoek niet erg goed is en mogelijk problemen kan geven bij het gebruik van de playstation move wanneer je rechtopstaat en naar het beeldscherm kijkt. Heeft iemand hier ervaring mee? En behoord de 3D ervaring van de VT50 tot de top van de TV's? Ik lees in veel gebruikers ervaringen dat het beeld in 3D mode veel donkerder wordt. Ik kan mijn huidige LCD voor 300 euro verkopen, dus nu wordt een 55VT50 toch erg aantrekkelijk.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Laatst online: 13:25
Beter wachten op de st60 of hoger, beeld is stuk lichter geworden in de nieuwe st60. Dus ook 3D is dan beter. Zie fotos twitter van TPS. ;) Waar ze gt50 en st60 naast elkaar hebben gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
jasper2603 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:08:
Beter wachten op de st60 of hoger, beeld is stuk lichter geworden in de nieuwe st60. Dus ook 3D is dan beter. Zie fotos twitter van TPS. ;) Waar ze gt50 en st60 naast elkaar hebben gezet!
"The Active 3D perfomance on the ST60 is fully immersive with colors that pop and show a great amount of detail. The only complaint we could find is a slight dimming from the 3D glasses"

Ik wil eigenlijk niet meer dan 1500 - 1700 uitgeven aan een TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
zwembroek schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:00:
Een paar vragen aan de VT50 bezitters hier. Ik heb in een review hier op tweakers gelezen dat de verticale kijkhoek niet erg goed is en mogelijk problemen kan geven bij het gebruik van de playstation move wanneer je rechtopstaat en naar het beeldscherm kijkt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Je moet wel héél dichtbij staan of de VT50 moet echt héél laag staan wil je daar echt last van hebben denk ik. Zie het zelf uiteraard ook hoor, het beeld wordt heel donker als je van boven kijkt maar met de Kinect (heb geen Move) geen last van gehad. Sta er dan 2 meter van af of zo en de onderkant van de tv is op ong. 50 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Brad Pitt schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:37:
[...]

Je moet wel héél dichtbij staan of de VT50 moet echt héél laag staan wil je daar echt last van hebben denk ik. Zie het zelf uiteraard ook hoor, het beeld wordt heel donker als je van boven kijkt maar met de Kinect (heb geen Move) geen last van gehad. Sta er dan 2 meter van af of zo en de onderkant van de tv is op ong. 50 cm.
Ah dat er perfect dan, denk dat mijn LCD op dit moment nog iets hoger staat en ik sta er zowiezo ook 2 meter vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft gamma: dit verschilt tussen de VT50 en de ST50. Bij de VT50 is 2.2 ook echt rond de 2.2 (fijnafstelling om de curve helemaal recht te krijgen), bij de ST50 is 2.2 eerder 2 en 2.4 in werkelijkheid dichter bij 2.2. Kortom, bij de VT50 op 2.2 laten staan en bij de True Cinema stand van de ST50 kiezen voor 2.4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:10
Jeej, zojuist de 55vt50 besteld! Word morgen als het goed is geleverd!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Cap schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:50:
Wat betreft gamma: dit verschilt tussen de VT50 en de ST50. Bij de VT50 is 2.2 ook echt rond de 2.2 (fijnafstelling om de curve helemaal recht te krijgen), bij de ST50 is 2.2 eerder 2 en 2.4 in werkelijkheid dichter bij 2.2. Kortom, bij de VT50 op 2.2 laten staan en bij de True Cinema stand van de ST50 kiezen voor 2.4 :)
Vandaar het verschil tussen settings van mensen met VT50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Weet iemand toevallig waar een show model van de VT50 staat opgesteld in de buurt van Leeuwarden of Groningen? Ben vanavond bij de Mediamarkt in Leeuwarden geweest, maar daar hadden ze al ruimte gemaakt voor de nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guoy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-04-2016
Hoi allemaal, ik heb sinds vandaag een Panasonic Viera TX-P42ST50 en ik snap de mediaplayer van de tv niet goed. Als iemand hier een vergelijkbare tv heeft zou hij/zij me misschien kunnen helpen?

Ik verbind de externe harde schijf via de usb met de TV en ga naar de mediaplayer en vervolgens naar videoplayer. Het laden van de externe harde schijf duurt ontzettend lang en het resultaat is dat de tv de gehele mapstructuur van de externe harde schijf door elkaar gehaald. Ik heb op mijn externe harde schijf een map met films en een map met series. De series staan weer onderverdeeld in mapjes per seizoen. Als de TV na een paar minuten de harde schijf heeft geanalyseerd staat alles in een bizarre volgorde. Films en series staan door elkaar heen. Ik heb ineens een stuk of zeven mapjes achter elkaar die "season 1" heten. Ik snap totaal niet waarom de TV de mapstructuur van de harde schijf uit elkaar trekt. Kan iemand me uitleggen hoe ik het zo kan instellen dat de mapstructuur niet gesloopt wordt?

Alvast bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Guoy schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:14:
Hoi allemaal, ik heb sinds vandaag een Panasonic Viera TX-P42ST50 en ik snap de mediaplayer van de tv niet goed. Als iemand hier een vergelijkbare tv heeft zou hij/zij me misschien kunnen helpen?

Ik verbind de externe harde schijf via de usb met de TV en ga naar de mediaplayer en vervolgens naar videoplayer. Het laden van de externe harde schijf duurt ontzettend lang en het resultaat is dat de tv de gehele mapstructuur van de externe harde schijf door elkaar gehaald. Ik heb op mijn externe harde schijf een map met films en een map met series. De series staan weer onderverdeeld in mapjes per seizoen. Als de TV na een paar minuten de harde schijf heeft geanalyseerd staat alles in een bizarre volgorde. Films en series staan door elkaar heen. Ik heb ineens een stuk of zeven mapjes achter elkaar die "season 1" heten. Ik snap totaal niet waarom de TV de mapstructuur van de harde schijf uit elkaar trekt. Kan iemand me uitleggen hoe ik het zo kan instellen dat de mapstructuur niet gesloopt wordt?

Alvast bedankt!! _/-\o_
Dat is dus het probleem met ingebouwde mediaspelers. Dit kun je dus niet wijzigen en je kunt geen mappenstructuur krijgen. Daarvoor is een mediaspeler gewoon een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij gebruik van een NAS via DLNA gebeurt dat in ieder geval niet: je ziet keurig de mapjes zoals ze gedefinieerd staan in de DLNA server van de NAS. De ingebouwde mediaspeler is best goed. Hij is vooral ook snel, zowel wat browsen als ffw/rewind/spelen/stoppen betreft ben ik nog geen mediaspeler tegengekomen die het beter doet.

Maar ja, wel gedoe met ondertitels (met Serviio DLNA mediaserver schijnt het te lukken) en hij slikt geen .ISO files natuurlijk. Maar buiten die beperkingen is het een prima mediaspeler.

[ Voor 55% gewijzigd door Cap op 23-03-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-10 16:20
@Guoy kan je laten weten wat je verder van de tv vind? Want ik ben erg geïnteresseerd in de 42st50. Een dezer dagen wil ik mijn huidige tv vervangen :)

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit je reactie kan ik niet opmaken dat je het al gedaan hebt, maar ik zou zeggen zoek eens op "P42ST50" of doe eens gek en zoek op "ST50" in dit topic (zie de grote witte balk hierboven), en je vindt bakken met reacties. Ander punt is de de P42ST50 nauwelijks meer verkrijgbaar is, dus "een dezer dagen" is misschien wat te ruim gedacht. Zie de pricewatch.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 23-03-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 13-10 20:20
Ik ga Maandag de TX-P42UT50 bestellen, heb er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-10 16:20
Cap schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:22:
Uit je reactie kan ik niet opmaken dat je het al gedaan hebt, maar ik zou zeggen zoek eens op "P42ST50" of doe eens gek en zoek op "ST50" in dit topic (zie de grote witte balk hierboven), en je vindt bakken met reacties. Ander punt is de de P42ST50 nauwelijks meer verkrijgbaar is, dus "een dezer dagen" is misschien wat te ruim gedacht. Zie de pricewatch.
Tnx voor de tip, ga ff kijken

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Vandaag uitgebreid de VT50 kunnen bezichtigen en alle instellingen gezien, maar ik ben toch niet een plasma man. De kleuren zijn inderdaad heel erg natuur getrouw, maar het hele plaatje mist toch het "WOW"gehalte voor mij. Ik werd er niet opgewonden van. En dat gold al helemaal voor de lagere series van Panasonic. Ik mis een bepaalde scherpte en diepte in het beeld. Het zal compleet aan mij liggen, maar ook mijn vriendin was not amused toen ze de demonstratie zag. Het beeld van de WT50 vonden we wel erg mooi, maar het was toch de Samsung UE55ES8000 die het "WOW" gevoel bij ons beide opriep. Er werd een demo aan ons getoond waarbij het beeld wel 3D leek, maar dan zonder bril. Zoveel diepte heb ik nog nooit in een televisie gezien. De keuze is dus wederom op een Samsung gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
In een fel verlichte winkel denk ik? Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mja, thuis heeft een 8000-serie Samsung ook meer Wow! natuurlijk voor de meeste mensen, snap dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

Die samsung is ook wel gelijk behoorlijk duurder ...
waar ben je trouwens gaan vergelijken ?

[ Voor 31% gewijzigd door kingfriko op 24-03-2013 10:35 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
LuPo schreef op zondag 24 maart 2013 @ 00:22:
In een fel verlichte winkel denk ik? Jammer!
Ja en nee. :)
kingfriko schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:33:
Die samsung is ook wel gelijk behoorlijk duurder ...
waar ben je trouwens gaan vergelijken ?
Bij plasma discounter in Naarden en bij de Expert. Bij de Expert werd het licht gedimd omdat het bijna 17:00 (sluitingstijd) was. De verkoper bij de Expert deed erg veel moeite en was zelf ook een liefhebber.
En het beeld werd er zeker beter van in een gedimde ruimte, maar dat gold ook voor de Samsung 8000.
Ik vond bij een UPC HD kanaal (Discovery) het beeld ook wat onrustig bij de VT50.
De prijs is zeker behoorlijk wat hoger, en ook veel hoger dan vooraf gepland.
Mijn vriendin had het vooraf niet relaxed / verantwoord gevonden (Net 8 maanden vader van een tweeling) als ik zei ik ga ff een nieuwe tv halen voor 2100. Maar nu ze het zelf heeft gezien is ze ineens ook enthousiast geworden. En ik krijg nog een aardig bedrag van mijn vrienden van de belastingdienst terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Hoe erg zijn de reflecties van een panasonic plasma (de UT50 vooral)? Alle reviews geven aan dat de tv een hele goede beeldqualiteit heeft, mits je niet in een te lichte omgeving zit.

Nu gaat bij mij de TV wel in de buurt van een raam staan, maar daar staat alleen in de ochtend de zon op. Verder vind ik het ook geen probleem om laat in de middag de gordijnen half dicht te doen als ik TV wil kijken indien nodig.

Zal ik dan nog steeds erg last hebben van een reflectie? Of moet ik inderdaad in het donker gaan zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Simpel en zoals al heel vaak gezegd in dit topic: de UT50 komt het best tot z'n recht in schemer en donker. Is het dat: prima, is het dat niet: reflectie. Of jij die reflectie erg vind is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is simpel: je zal op een lichte dag nog steeds reflecties zien (m.n. in de donkere delen van het beeld) tenzij je (bijna) verduisterende gordijnen hebt en deze helemaal dicht doet. Of je je stoort aan die reflecties kan je uiteindelijk alleen zelf bepalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 24-03-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ok, duidelijk.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Vraagje,

Ik heb nu als ik 3d kijk met mijn vt50, via youtube of via mediaplayer clasis, zodra 3d aanstaat dat ik zowel aan de linker als aan de rechterkant een doorzichtige zwarte balk zie. hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met IR op de nieuwe panasonics, ik heb namelijk een ST30 en hierbij is het toch wel erg zichtbaar! ik hoorde dat de samsungs hier minder last van hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 19:31
Sinds anderhalve week in het bezit van een tx-p50gt50 instellingen toch op safe gezet beeld instellingen op normaal scherpte op 0 en de rest op 30 en sommige op 0. Nu zaten we zaterdag even twee uurtjes op sbs 6 tv te kijken en toen ik daarna overzapte zag ik tot mijn verbasing lichtjes sbs logo toen ik over zapte. Toen ik nog iets verder ging kijken zag ik ook het rtl4 logo lichtjes staan omdat ik hier daarvoor twee uurtjes naar rtl4 had gekeken. Daarna een film gekeken via me mediaplayer en even met de schuifbalk gespeeld. Resultaat dat ik het logo niet meer kon zien.

Is dit normaal? en iemand nog tips voor het verdere inspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:57:
Sinds anderhalve week in het bezit van een tx-p50gt50 instellingen toch op safe gezet beeld instellingen op normaal scherpte op 0 en de rest op 30 en sommige op 0. Nu zaten we zaterdag even twee uurtjes op sbs 6 tv te kijken en toen ik daarna overzapte zag ik tot mijn verbasing lichtjes sbs logo toen ik over zapte. Toen ik nog iets verder ging kijken zag ik ook het rtl4 logo lichtjes staan omdat ik hier daarvoor twee uurtjes naar rtl4 had gekeken. Daarna een film gekeken via me mediaplayer en even met de schuifbalk gespeeld. Resultaat dat ik het logo niet meer kon zien.

Is dit normaal? en iemand nog tips voor het verdere inspelen?
Dit is retentie en 1200% normaal. Hier zul je altijd last van blijven houden. Dit verdwijnt meestal vrij snel weer. IK heb het ook met bv nederland 1. Als ik het journaal kijk dan zie ik daarna ook 5 minuten ofzo het nederland 1 logo op andere kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
ok dit heeft dus niks te maken met inbranden. Het zou vanzelf weg moeten gaan? of is het een advies om regelmatig de schuifbalk te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wbtje schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:15:
ok dit heeft dus niks te maken met inbranden. Het zou vanzelf weg moeten gaan? of is het een advies om regelmatig de schuifbalk te gebruiken?
Het forum al eens gelezen waar je dit nu in zit te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Ja heb het forum gelezen maar als ik inbranden intoetste kon ik het niet vinden maar begrijp nu dat het retentie is. probeer zoveel mogelijk te lezen alleen de 300+ pagina's lees je niet 123 door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wbtje schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:33:
alleen de 300+ pagina's lees je niet 123 door ;)
Als je bovenaan zoekt op schuifbalk bijvoorbeeld vind je een hoop relevante posts. Duurt niet zó lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:36:
[...]

Als je bovenaan zoekt op schuifbalk bijvoorbeeld vind je een hoop relevante posts. Duurt niet zó lang :)
Lol, ja dat wilde ik ook net zeggen (en had ik net gedaan). Blijkbaar gebruik ik het woord schuifbalk best veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies... en als je dan nog steeds lui bent zoek je met je browserearch (find) op een ander steekwoord als "retentie" bínnen die schuifbalkresultaten. Zoeken, zo doe je dat. :)

Ik las overigens wel een duidelijk statement van avjunkie op het HDJ forum betreffende DSE (ihkv het fabricageproces van het aan de glasplaat gelamineerde paneel van de ZT60):

"Will this process have any effects to suppress or eliminate DSE?"

"Dse has always been a part of the pdp filter world. If someone said there was a method to measure dse and thereby could state they have a method to reduce it.. I'll call them a liar. It's inherit in filters we use..which is the better way to do it. Pioneer knew this too. But if anyone would be more or less sensitive to dse or if its present in 2013 product idk. It's not something I look for. It's never been a bother on my personal sets and frankly customers who go looking/returning for panels with what some deem more or less dse is someone I'd say perhaps pdp isn't for them."

Blijkbaar ben ik overdreven gevoelig voor DSE want ik zie het toch altijd. En misschien kijkt avjunkie nooit naar veldsporten op tv. :)

[ Voor 78% gewijzigd door Cap op 25-03-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Devian schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:57:
Vraagje,

Ik heb nu als ik 3d kijk met mijn vt50, via youtube of via mediaplayer clasis, zodra 3d aanstaat dat ik zowel aan de linker als aan de rechterkant een doorzichtige zwarte balk zie. hebben jullie dat ook?
Daarnaast nog een vraag.
Hebben jullie de TV ook op een pc aangesloten en wleke settings gebruiken jullie?
De PC heb ik op 24hz 1080P staan, echter is het niet beeldvullend, pas als ik overscan op de pc aanzet en de slider ophoog krijg ik hem beeldvullend.

Het aanpassen van de settings op de tv maakt hier niet bij uit (overscan aan/uit, 1080p input, etc...wel verschil maar allen niet beeldvullend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devian schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:15:
[...]

Daarnaast nog een vraag.
Hebben jullie de TV ook op een pc aangesloten en wleke settings gebruiken jullie?
De PC heb ik op 24hz 1080P staan, echter is het niet beeldvullend, pas als ik overscan op de pc aanzet en de slider ophoog krijg ik hem beeldvullend.

Het aanpassen van de settings op de tv maakt hier niet bij uit (overscan aan/uit, 1080p input, etc...wel verschil maar allen niet beeldvullend)
Dat ligt gewoon aan de output van je videokaart. Bij mijn nvidia-kaart nergens last van. Ook bij mijn mac mini ook nergens last van.

Ik heb het beeld gewoon staan op 60hz voor games e.d. Ga ik films afspelen dan pas ik de refresh rate aan aan de content. 24p 24hz etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Ok,ga ik dat nog eens proberen.

Iemand nog een idee waarom ik tijdens 3d doorzichtie zwarte balken aan de zijkant heb? Het lijkt er een beetje op dat met bril op het beeld ook net niet netjes overlapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:38:
hoe zit het met IR op de nieuwe panasonics, ik heb namelijk een ST30 en hierbij is het toch wel erg zichtbaar! ik hoorde dat de samsungs hier minder last van hebben!
de nieuwe series (vanaf xT50) maakt gebruik van RF techniek.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Laatst online: 16-02-2024
Op 27 maart de gok gewaagd en een 42gt50 gekocht. Na bijna 5 jaar genoten te hebben van een gekalibreerde pioneer Kuro 4280xa hd ready plasma. Wilde toch graag naar full hd en een tv met een smaller randje. In eerste instantie, wow, wat een mooi beeld. Wat een mooie kleuren, maar na een paar dagen begon me toch wat minpuntjes op te vallen. Het filter is behoorlijk minder dan van de pioneer. Overdag kijken is alleen te doen op de stand normaal met eco modus aan. Ik woon in een doorzon woning en ik heb dus veel lichtinval. De luxaflex dicht doen hielp wel, alleen word het zwart dan erg grijs. Dit is op de pioneer veel minder. Motion doet de pioneer veel beter. Kleuren en light output ook. Na lang twijfelen, Te lang, want de tv kan niet meer terug gebracht worden, de Pioneer weer naar beneden gehaald en de panasonic naar boven. Deze staat inmiddels op marktplaats. Wat meteen opviel, was het veel lichtere beeld van de pioneer en het mindere zwart, maar daardoor is overdag tv kijken veel beter. Erg jammer, want met SD, zwartweergave en scherpte is de Panasonic beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Qapla1 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:56:

Overdag kijken is alleen te doen op de stand normaal met eco modus aan.
Damn, dat dit niet pijn aan je ogen doet!? ;)

Zonde, want het beeld van "zelfs" een st50 vind ik een stuk mooier dan die Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:24
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:38:
Ik heb ook een ST30 en heb echt totaal geen IR. Nooit gehad ook. Blijkbaar kan het verschillen per exemplaar?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Laatst online: 16-02-2024
invincible30 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:50:
[...]

Damn, dat dit niet pijn aan je ogen doet!? ;)

Zonde, want het beeld van "zelfs" een st50 vind ik een stuk mooier dan die Pioneer.
Niet als er zon in de kamer schijnt. Het beeld van de Pioneer is softer en kleuren natuurlijk. De panasonic vond ik erg groen en rood. Het is ook een kwestie van gewenning denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rossi46 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:51:
Ik heb ook een ST30 en heb echt totaal geen IR. Nooit gehad ook.
Lees: jij ziét het niet. Het is er, uiteraard, wel degelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zie het zeker vooral NED 1 en SBS logo blijven hangen! transpirante logo's geen problemen mee!
Ik zit nu te denken om te switchen naar een LED tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:48:
Ik zit nu te denken om te switchen naar een LED tv.
Dan moet je nog heel even geduld hebben ben ik bang. Maar ze komen er vast wel aan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:24
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 00:59:
[...]

Lees: jij ziét het niet. Het is er, uiteraard, wel degelijk :)
Dit snap ik even niet. Wat bedoel je precies?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Bij mij valt IR erg mee, een uur NLD1 gekeken, met een gloednieuwe VT50 en ik had geen IR. Mijn vorige plasma had dit al wel erg snel.

Het is overigens ook niet iets waar ik me aan stoor, met normaal beeld zie je het niet, met een zwart/grijs beeld komt het wel eens voor. Hoort er nu eenmaal bij. LED heeft ook zijn mankementen en OLED gaat ook zeer zeker issues hebben in de begin jaren.

P.s dat mijn 3D niet goed werkt komt waarschijnlijk door de ingebouwde HD4200 videokaart. Heb een user meer gevonden op het net die dezelfde problemen ervaarde (de beelden komen met beeld op niet netjes over elkaar en er izjn doorzichtigebalken zichtbaar links en rechts van het scherm). Heb er echter nog geen oplossing voor gevonden. Ga vanmiddag later een HDMI/DVI verloop halen om te testen met een andere VGA kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rossi46 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:16:
Dit snap ik even niet. Wat bedoel je precies?
Dat jouw tv, net als elke andere plasma die er tot nu toe is gemaakt, ook "last" heeft van retentie. Blijkbaar in een geringe mate of zodanig dat het jou niet opvalt/je het niet ziet. Maar ook jij hébt het wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
o.a. NED1/2/3 en SBS6 zijn erg, maar wat werkelijk de kroon spant is die überlelijke blob die Lite TV op je beeld mietert. Echt ongelofelijk onzinnig groot en voorzien van een lekker harde combinatie van roze/paars/magenta met wit. Erg fijn voor je plasma. :N

Afbeeldingslocatie: http://radio.nl/I/88862/bodytext_image/458/970/hoge-kijkcijfers-voor-lite-tv-bij-vrouwen

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 26-03-2013 11:31 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.