Tutorial: live view TV op iOS met 2012 modellen
Goed nieuws dus. Ik heb het voor elkaar gekregen om live view op mijn iPad aan de praat te krijgen. In andere woorden. TV kijken op mijn iPad via de ingebouwde tuner van de TV.
Ik zal ook meteen erbij zeggen dat ik dit niet heb uitgevonden of ontdekt. Na wat googlen kwam ik dit tegen in een andere taal.
Instellingen op TV:
Vanuit hoofdmenu onder "Network --> Newtork Link settings" het volgende instellen:
- "DLNA Remote Control --> On"
- "DLNA Remote Volume --> On"
- "Network Remote Control --> On"
In datzelfde menu onder "DLNA Server Settings"
- "DLNA Server --> On"
- "Registration Type --> Auto"
Vanuit hoofdmenu onder "Setup --> Recording Setup" het volgende instellen:
I
nstellen op iPad:
Eigenlijk erg simpel. Gewoon de "Viera Remote 2" applicatie downloaden. Connecten met je televisie. Op m'n iPad verschijnt dan in de applicatiescherm een minischerm met (in mijn geval omdat ik DVB-S gebruik) een icoon van een schotel. Als ik daarop klik dan wordt er gebufferd en zie ik live TV. Werkt het niet dan kan je het proberen door in het "Swipe en Share" menu je TV te selecteren en wat ermee te spelen.
Uiteraard moet je op een thuisnetwerk zitten met dezelfde subnet om dit aan de praat te krijgen.
Ik weet overigens niet of dit werkt op de non-dual core modellen. De GT50 doet het bij mij. In de
video waar ik het uit heb werkt het ook op de VT50. De ST50 is het enige single core model in 2012. Dus ik weet niet of dat werkt. Misschien kan iemand dat proberen.
[
Voor 19% gewijzigd door
dangerpaki op 17-03-2013 11:42
]