Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieD
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10-2024
Nog even wachten tot de eerste reviews van de ST60, maar hier al wel de eerste resultaten in vergelijking met de VT50 en ST50.

http://www.digitalversus....-lab-face-off-n28647.html

[ Voor 5% gewijzigd door RobbieD op 12-03-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou mijn vt50 is vandaag opgehaald door Ecare en ik heb de bekende creditbrief gekregen. Panasonic had al contact opgenomen met mijn dealer maar er is helaas nog geen prijs bekend,

Ik hoop dat het een beetje vlot gaat zodat ik er een 65vt50 voor kan terug kopen voor dat deze niet meer leverbaar is. De 65vt60 zal waarschijnlijk wel een een heel stuk duurder zijn dan de 65vt50 nu.

Afwachten maar weer.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Laatst online: 14-10 13:25
Als ik de testresultaten zo bekijk lijkt het alsof de st60 tenopzichte van de st50 op de nieuwe smartomgeving na niet veel is verbeterd. Valt me tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
jasper2603 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:11:
Als ik de testresultaten zo bekijk lijkt het alsof de st60 tenopzichte van de st50 op de nieuwe smartomgeving na niet veel is verbeterd. Valt me tegen..
Contrast en helderheid zijn wel mooi verbeterd. Volgens mij is dit een van de weinige plasma's die je in een showroom naast een led tv kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De review staat al online op de Franse site: http://www.lesnumeriques....-p50st60-p15314/test.html

Helaas is de test niet erg diepgaand en onderbouwd met metingen, dus ik denk dat we niet teveel conclusies moeten trekken op basis van deze "review".

Het komt er op neer dat ze zeggen dat de beeldkwaliteit identiek is aan die van de ST50, op het vergelijk van de contrastwaarden met de ST50 gaan ze zelf gek genoeg niet in. Input lag is gelijk. De afstandsbediening mist de toetsverlichting. Nieuwe smart-tv omgeving is uitgebreider. Aan de geluidsmeting grafiek te zien klinkt ie doffer, dus dat betekend de hoge tonen nog meer opschroeven. That's about it, niet veel onderbouwde info dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasper2603 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:11:
Dat komt natuurlijk ook dat de GT eigenlijk de ST is dit jaar. Panasonic heeft wat met modeleln zitten rommelen.

Onze GT is de ST in de VS (met wat wijzigingen). De ST moet je meer vergelijken met de UT van vorig jaar.

Het is niet meer 1 op 1 te vergelijken.

Onze ST60 is eigenlijk ook een ST50. Met wat updates om het consistent te maken met de 2013 line-up. Die geruchten gingen al op bepaalde fora. Dat blijkt dus wel redelijk te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:06
Adlermann schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:13:
[...]

Dat komt natuurlijk ook dat de GT eigenlijk de ST is dit jaar. Panasonic heeft wat met modeleln zitten rommelen.

Onze GT is de ST in de VS (met wat wijzigingen). De ST moet je meer vergelijken met de UT van vorig jaar.

Het is niet meer 1 op 1 te vergelijken.

Onze ST60 is eigenlijk ook een ST50. Met wat updates om het consistent te maken met de 2013 line-up. Die geruchten gingen al op bepaalde fora. Dat blijkt dus wel redelijk te kloppen.
Qua prijs hebben ze niet zitten rommelen. De ST60 kost (net als de ST50) bij launch €849.

Ik ben benieuwd naar de reviews maar ga mijn ST50 lekker niet weg doen. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:22:
[...]

Qua prijs hebben ze niet zitten rommelen. De ST60 kost (net als de ST50) bij launch €849.

Ik ben benieuwd naar de reviews maar ga mijn ST50 lekker niet weg doen. :P
Onder het motto ik moet maar eens bezuinigen ipv elk jaar 10.000 euro uit te geven aan gadgets ga ik mijn vt50 waarschijnlijk niet vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huidige situatie:

Voor de UT50 is geen alternatief meer in de 60 serie, je koopt of goedkoper een inferieur model (X60), of betaalt meer voor een ST60 die wel voorzien is van een anti-reflectiefilter, wifi, en het dunnere design heeft.

"Onze" ST60 is goed vergelijkbaar met de ST50. De US ST60 zit tussen onze ST60 en GT60 in: wel logisch want zij hebben geen GT model. VT60 is vergelijkbaar met de VT50, grootste updates zijn speakers langs de zijkanten van het scherm, nieuw rood fosfor en de smart tv omgeving.

En dan is er de ZT60, die staat nu online bij Panasonic Nederland. Nog geen prijzen.

http://www.panasonic.nl/h...index.html?trackInfo=true

P42ST60 wel, kost bij Panasonic 900 euro:
http://shop.panasonic.nl/...=3D%20PLASMA%20TV&start=4

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 13-03-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 13:24
is de rand van de ST60 eigenlijk dunner dan bij de V20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja stukken, de rand van de ST60 komt overeen met die van de ST50, in totaal ongeveer 3 cm waarvan 0,75 cm doorzichtig plexiglas is. Bij de ST60 is dat geen plexiglas maar een metaalglans rand ("chroom"). Als je echt naar de rand t.o.v. het beeld kijkt dan komt er nog 0,5 cm bij, vanwege de dunne inactieve rand in het paneel zelf.

Ps de onderrand is wat breder ivm speakers etc, meer in de richting van 4 cm + een doorzichtig stukje rand van een cm.

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 13-03-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

De 42 st 60 is pas eind maart begin april in de winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgnens de sites van Apollo / PTVD:

P42ST60 15 maart
P50ST60 15 maart
P55ST60 begin april
P65ST60 april

P43GT60 april
P50GT60 april

P55VT60 15 maart

P60ZT60 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Heb iemand van panasonic gemail die zegen eind mrt begin apr
Bij de mm weten ze ook niet

[ Voor 19% gewijzigd door 323 op 13-03-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 19:31
correct adverteert er al mee (60serie) gister me gt 50 binnen gehad moet zeggen i'm impressed!!!! Ben alleen een beetje aan het vogelen hoe of wat kon me nas nog niet benaderen. De vieralink snap ik ook nog niet helemaal maar de tijd zal het leren ;) kortom ik ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAM1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11-2021
wbtje schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:52:
correct adverteert er al mee (60serie) gister me gt 50 binnen gehad moet zeggen i'm impressed!!!! Ben alleen een beetje aan het vogelen hoe of wat kon me nas nog niet benaderen. De vieralink snap ik ook nog niet helemaal maar de tijd zal het leren ;) kortom ik ben blij.
Denk dat je op je nas wel een upnp server moet installeren dan. Ik adviseer serviio, werkt prima (wel bekabeld!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Ok ik heb een thecus nas ga even kijken of ik die module kan installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:52:
Volgnens de sites van Apollo / PTVD:

P42ST60 15 maart
P50ST60 15 maart
P55ST60 begin april
P65ST60 april

P43GT60 april
P50GT60 april

P55VT60 15 maart

P60ZT60 mei
Nog geen prijzen zie ik. De P65ST60 staat voor 2499,- op Kieskeurig (1 shop) en de 65VT50 kost ook ongeveer dat bij mijn shop (Omdat ik daar een kredit krijg).

Is er al bekend welke beter scoort? De ST60 of VT50?
(65"VT60 is me te duur).

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de ST60 vergelijkbaar scoort met de ST50, misschien is het contrast nog wat beter. De VT50 heeft een beter filter, dus kleuren en contrast blijven beter in een kamer met meer licht.

Prijzen: zeer goed te vergelijken met de introprijzen van de ST50 serie vorig jaar, zie de Panasonic site.

P42ST60 900 euro en nu leverbaar
P50ST60 1200 euro en nu leverbaar
P55ST60 1600 euro

(Bij Apollo zijn de ST60's 50 euro goedkoper)

P50VT60 2200 euro
P55VT60 2700 euro

http://shop.panasonic.nl/...tml?pmin=0&start=10&sz=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Als ik zelf zou willen calibreren met een Xrite, in welke modus zou dat dan het beste kunnen met een VT? Is dat de Professional mode? Geeft de tool van de Xrite dan ook precies aan welke setting je moet aanpassen (oftewel...kent de Xrite de VT50 als tv met al haar settings)?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:12:
Als ik zelf zou willen calibreren met een Xrite, in welke modus zou dat dan het beste kunnen met een VT? Is dat de Professional mode? Geeft de tool van de Xrite dan ook precies aan welke setting je moet aanpassen (oftewel...kent de Xrite de VT50 als tv met al haar settings)?
Het beste is greyscale in het SM te doen. Dan professional fine tunen.

De tool van xrite kun je niet gebruiken. Je moet een extra tool kopen (calman) of een gratis tool gebruiken (hcfr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:59:

De 65vt60 zal waarschijnlijk wel een een heel stuk duurder zijn dan de 65vt50 nu.
ga daar maar vanuit! De adviesprijzen liegen er niet om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:39:
[...]

Het zijn de normale adviesprijzen hoor....
Ligt het aan mij of zijn de adviesprijzen 200 euro hoger dan bij de 2012 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
BAM1 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:32:
[...]

Denk dat je op je nas wel een upnp server moet installeren dan. Ik adviseer serviio, werkt prima (wel bekabeld!)
Ik kan hem niet compleet vinden heb nu twonky erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 16:39
Tallguy schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:43:
[...]

Mijn contactpersoon bij Panasonic gaat het nu eens goed uitzoeken en koppelt terug volgende week. Dat houdt wat mij betreft in dat het dus ook niet bij Panasonic intern goed bekend is hoe en wat de mogelijkheden en eisen zijn om het aan de praat te krijgen. Ik zou nl ook willen weten of het met een simpel SD kaartje van een GB werkt ofzo...life signaal doorgeven lijkt me (maar wie ben ik) niet afhankelijk te moeten zijn van een storage device wat aan de tv hangt.
Had je al wat gehoord van je contactpersoon bij Panasonic? Ben benieuwd of en hoe je het aan de praat zou moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ow, ja...goed dat je het zegt.
Het werkt alleen maar als je TV direct een TV signaal binnen krijgt, dus als je een CI module hebt aangesloten of (wie zou dat willen) via een analoog signaal op de antennekabel je signaal krijgt.
Een extern device, zoals bijv mijn Humax die het signaal via mijn Denon doorstuurt naar een HDMI ingang bij de TV kan dus geen signaal doorsturen naar de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Adlermann schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:20:
[...]

Het beste is greyscale in het SM te doen. Dan professional fine tunen.

De tool van xrite kun je niet gebruiken. Je moet een extra tool kopen (calman) of een gratis tool gebruiken (hcfr)
OK, dus het ServiceMenu openen, de Xrite aansluiten en via die HCFR tool krijg je precies de instructies wat aan te passen. Als ik je zo hoor zou elke 'leek' dat dus moeten kunnen (snappen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Tallguy schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:58:
Ow, ja...goed dat je het zegt.
Het werkt alleen maar als je TV direct een TV signaal binnen krijgt, dus als je een CI module hebt aangesloten of (wie zou dat willen) via een analoog signaal op de antennekabel je signaal krijgt.
Een extern device, zoals bijv mijn Humax die het signaal via mijn Denon doorstuurt naar een HDMI ingang bij de TV kan dus geen signaal doorsturen naar de iPad.
Maar het zou moeten werken ook met de gt50? Heb namelijk zelf een ci module en een CD kaartje erin zitten. Zou wel mooi zijn. Maar kreeg het niet aan de praat. Hadden ze nog details over hoe het dan moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

^^ Nee, daar hadden ze verder niets over gezegd. Ook verder geen details gegeven. Ik vond eerlijk gezegd de feedback erg moeizaam gaan, misschien helpt het als je een call bij Panasonic US/UK indient?
Ik doe er zelf nl niets meer mee omdat het verder voro mij toch niet meer relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:06:
^^ Nee, daar hadden ze verder niets over gezegd. Ook verder geen details gegeven. Ik vond eerlijk gezegd de feedback erg moeizaam gaan, misschien helpt het als je een call bij Panasonic US/UK indient?
Ik doe er zelf nl niets meer mee omdat het verder voro mij toch niet meer relevant is.
De US modellen hebben helemaalge en PVR functionaliteit ivm patenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
hoe zit het met de apps je moet je creditcard gegevens registreren om te kunnen aanmelden. Wat nou als je geen creditcard hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:27:
hoe zit het met de apps je moet je creditcard gegevens registreren om te kunnen aanmelden. Wat nou als je geen creditcard hebt?
Lijkt me logisch dat het dan niet gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:24
wbtje schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:27:
Schaf op internet een prepaid creditkaart aan Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
The_Zohan schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:15:
[...]

Schaf op internet een prepaid creditkaart aan Klik
Das een goeie thx voor de tip!

Even over de DLNA setup gesproken. Weet iemand of je met de viera app ook muziek kan doorpusshen van je nas naar de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

weet het echt niet meer , onlangs de 55vt50 vergleken met de 55dt50 (LED dus)
vond de VT tegenvallen erg tegenvallen naast de DT , heb alleen 3D niet kunnen testen .
DT ziet er erg mooi en strak uit en is erg goedkoop in vergelijking met de VT (zitten alleen geen 3d brillen bij standaard)
maar ben zo bang dat het hier in huis heel anders oogt :X
ik moet ze nog maar s op het gemak gaan vergelijken van de week ...

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
kingfriko schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:02:
vond de VT tegenvallen erg tegenvallen naast de DT , heb alleen 3D niet kunnen testen .
DT ziet er erg mooi en strak uit en is erg goedkoop in vergelijking met de VT (zitten alleen geen 3d brillen bij standaard)
Persoonlijk vind ik dat plasma mooier is plus het beeld in de winkel kan je niet vergelijken met hoe het thuis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vond je tegenvallen? Ja de DT is veel feller. Maar dat is het zo'n beetje. Mijn ouders hebben de dt50 en ik zou voor geen goud willen ruilen. Het blijft een erg beperkte tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

vond het beeld van de vt zo donker en wazig , beetje blurry , misschien helemaal verkeerde instellingen in de winkel , de DT was inderdaad fel maar het sprong er wel uit ( en ik vind het design echt fantastisch)ik kijk voornamelijk films en series vanaf htpc dus zonder logo`s enz , en af en toe zet ik de ps3 s aan , de huiskamer is trouwens goed te verduisteren /weinig lichtval . de DT is wel erg goedkoop , er moet wel wat aan mankeren dacht ik toen al maar lees bijna alleen lovende reacties , ben ook een beetje huiverig na alle verhalen over inbranden / retentie bij de huidige plasma reeks , Maar ga van de week nog s goed kijken voor ik definitief beslis (nu trouwens ook een panasonic plasma waar ik op zich tevreden over ben , maar wil groter en 3d enz)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kingfriko schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:02:
vond het beeld van de vt zo donker en wazig , beetje blurry , misschien helemaal verkeerde instellingen in de winkel , de DT was inderdaad fel maar het sprong er wel uit ( en ik vind het design echt fantastisch)ik kijk voornamelijk films en series vanaf htpc dus zonder logo`s enz , en af en toe zet ik de ps3 s aan , de huiskamer is trouwens goed te verduisteren /weinig lichtval . de DT is wel erg goedkoop , er moet wel wat aan mankeren dacht ik toen al maar lees bijna alleen lovende reacties , ben ook een beetje huiverig na alle verhalen over inbranden / retentie bij de huidige plasma reeks , Maar ga van de week nog s goed kijken voor ik definitief beslis (nu trouwens ook een panasonic plasma waar ik op zich tevreden over ben , maar wil groter en 3d enz)
Hoe vaak is wel niet gezegd dat je in een winkel NIET KAN VERGELIJKEN. Daar is echt veel te veel licht en de tv's staan allemaal op torch-mode. Als je gewoon een goed natuurlijk beeld wilt met veel detail (en dan met name door de goede gamma tracking van de vt50) moet je gewoon voor de plasma gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

weinig andere manieren om veel tv`s te vergelijken toch ;) het was trouwens bij foka rotterdam , daar is de verlichting wat milder als bij mediamarkt of saturn .
Maar ik zal inderdaad nogmaals naar de VT moeten gaan kijken en dan beslissen , thuis is het heel anders kijken , moet ik gelijk in geven .
Gebruik de tv ook als pc scherm in de woonkamer omdat de htpc er dus aan hangt en dan dus wel vaak langdurig statisch beeld , val ook wel s in slaap bij een saaie film , dat het VLC logo (oranje pion midden in beeld) nog een tijdje zichtbaar is , maar op mijn huidige plasma is dat gelukkig zo weer weg , ben beetje huiverig dat dat bij de VT50 probelemen op kan leveren .Ik denk dat ik in ieder geval de sleep functie ga gebruiken om dat te voorkomen :)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
kingfriko schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 02:32:
weinig andere manieren om veel tv`s te vergelijken toch ;) het was trouwens bij foka rotterdam , daar is de verlichting wat milder als bij mediamarkt of saturn .
Maar ik zal inderdaad nogmaals naar de VT moeten gaan kijken en dan beslissen , thuis is het heel anders kijken , moet ik gelijk in geven .
Gebruik de tv ook als pc scherm in de woonkamer omdat de htpc er dus aan hangt en dan dus wel vaak langdurig statisch beeld , val ook wel s in slaap bij een saaie film , dat het VLC logo (oranje pion midden in beeld) nog een tijdje zichtbaar is , maar op mijn huidige plasma is dat gelukkig zo weer weg , ben beetje huiverig dat dat bij de VT50 probelemen op kan leveren .Ik denk dat ik in ieder geval de sleep functie ga gebruiken om dat te voorkomen :)
Dan gooi je VLC van je computer en installeer je XBMC. Het is zonde om een slechte mediaspeler zoals VLC te gebruiken waardoor je niet het maximale uit je beeldkwaliteit kunt halen.

Kun je tevens instellen dat, wanneer de video klaar is met spelen, het scherm gedimd wordt of zelfs helemaal uitgeschakeld. Geef je inbranding geen kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

wbtje schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:17:
[...]

Das een goeie thx voor de tip!

Even over de DLNA setup gesproken. Weet iemand of je met de viera app ook muziek kan doorpusshen van je nas naar de tv?
Via Viera Tools? Ja, ik heb een Synology NAS en die werd meteen gevonden. Kon ook audio doorsturen naar tv, los van films. Is dat wat je wilde weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kingfriko schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 02:32:
Je moet naar een fatsoenlijke dealer toe die een speciale demo-ruimte heeft. In zo'n ruimte zul je zien dat de vt50 een uitstekend plaatje geeft.

De vt50 gebruik ik ook als beeldscherm. Dat gaat echt prima. Vertrouw me, een vt50 geeft veel beter beeld dan een dt50. Contrast van een dt50 (ondanks dat het feller is) is zeer belabberd. DAardoor heeft een image in werkelijke beelden veel minder punch en diepgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Tallguy schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 07:17:
[...]

Via Viera Tools? Ja, ik heb een Synology NAS en die werd meteen gevonden. Kon ook audio doorsturen naar tv, los van films. Is dat wat je wilde weten?
via viera tools kan ik me nas wel benaderen. Maar ik bedoelde via de app swipe and share van viera-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieD
  • Laatst online: 06-10-2024
De eerste (voor zover ik kon vinden) review wat betreft de ST60 Klik

*edit* Correctie : de 1ste NL review :*)

[ Voor 11% gewijzigd door RobbieD op 17-03-2013 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 13-10 15:52
KickinAzz schreef op zondag 17 maart 2013 @ 08:51:
*edit* Correctie : de 1ste NL review :*)
Correctie: ik denk niet eens dat ze de tv zélf ergens hebben gehad. Opsomming van specs, plaatjes van de fabrikant zelf, geen enkele meetwaarde, allemaal loze woorden onder de noemer "review". Welnu, neen 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Tutorial: live view TV op iOS met 2012 modellen

Goed nieuws dus. Ik heb het voor elkaar gekregen om live view op mijn iPad aan de praat te krijgen. In andere woorden. TV kijken op mijn iPad via de ingebouwde tuner van de TV.

Ik zal ook meteen erbij zeggen dat ik dit niet heb uitgevonden of ontdekt. Na wat googlen kwam ik dit tegen in een andere taal.

Instellingen op TV:
Vanuit hoofdmenu onder "Network --> Newtork Link settings" het volgende instellen:
  • "DLNA Remote Control --> On"
  • "DLNA Remote Volume --> On"
  • "Network Remote Control --> On"
In datzelfde menu onder "DLNA Server Settings"
  • "DLNA Server --> On"
  • "Registration Type --> Auto"
Vanuit hoofdmenu onder "Setup --> Recording Setup" het volgende instellen:
  • "Rew Live TV --> Off"
Instellen op iPad:
Eigenlijk erg simpel. Gewoon de "Viera Remote 2" applicatie downloaden. Connecten met je televisie. Op m'n iPad verschijnt dan in de applicatiescherm een minischerm met (in mijn geval omdat ik DVB-S gebruik) een icoon van een schotel. Als ik daarop klik dan wordt er gebufferd en zie ik live TV. Werkt het niet dan kan je het proberen door in het "Swipe en Share" menu je TV te selecteren en wat ermee te spelen.

Uiteraard moet je op een thuisnetwerk zitten met dezelfde subnet om dit aan de praat te krijgen.

Ik weet overigens niet of dit werkt op de non-dual core modellen. De GT50 doet het bij mij. In de video waar ik het uit heb werkt het ook op de VT50. De ST50 is het enige single core model in 2012. Dus ik weet niet of dat werkt. Misschien kan iemand dat proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door dangerpaki op 17-03-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:36:

Goed nieuws dus. Ik heb het voor elkaar gekregen om live view op mijn iPad aan de praat te krijgen. In andere woorden. TV kijken op mijn iPad via de ingebouwde tuner van de TV.

Ik zal ook meteen erbij zeggen dat ik dit niet heb uitgevonden of ontdekt. Na wat googlen kwam ik dit tegen in een andere taal.

Instellingen op TV:
Vanuit hoofdmenu onder "Network --> Newtork Link settings" het volgende instellen:
  • "DLNA Remote Control --> On"
  • "DLNA Remote Volume --> On"
  • "Network Remote Control --> On"
In datzelfde menu onder "DLNA Server Settings"
  • "DLNA Server --> On"
  • "Registration Type --> Auto"
Vanuit hoofdmenu onder "Setup --> Recording Setup" het volgende instellen:
  • "Rew Live TV --> Off"
Instellen op iPad:
Eigenlijk erg simpel. Gewoon de "Viera Remote 2" applicatie downloaden. Connecten met je televisie. Op m'n iPad verschijnt dan in de applicatiescherm een minischerm met (in mijn geval omdat ik DVB-S gebruik) een icoon van een schotel. Als ik daarop klik dan wordt er gebufferd en zie ik live TV. Werkt het niet dan kan je het proberen door in het "Swipe en Share" menu je TV te selecteren en wat ermee te spelen.

Uiteraard moet je op een thuisnetwerk zitten met dezelfde subnet om dit aan de praat te krijgen.

Ik weet overigens niet of dit werkt op de non-dual core modellen. De GT50 doet het bij mij. In de video waar ik het uit heb werkt het ook op de VT50. De ST50 is het enige single core model in 2012. Dus ik weet niet of dat werkt. Misschien kan iemand dat proberen.
Het was toch ook gee nieuws dat dit moet werken. Stond zelfs in de handleiding van de oude app :)

Ik heb echt regelmatig op het toilet voetbal gekeken op de ipad dankzij dat ;)

het werkt trouwens idd alleen op de dual core modellen. De optie veschijnt gewoon niet bij de st50. (heb beide tv's gehad)

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 17-03-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
dangerpaki schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:36:

werkt overigens niet op de iPad1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Hehe. Wist niet dat dit al heel bekend was. Laatst nog een discussie gehad hierover. Toen was het ergbstil op het forum. Leek alsof niemand dit wist aan de praat te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mensen met UPC kan ik aanraden om simpelweg de Horizon app te downloaden, hoeft het niet via je TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Nou dit is toch wat minder nieuws:

http://www.heise.de/newst...m-Pruefstand-1824339.html
" Laut Nikkei will Panasonic in den nächsten drei Jahren sein TV-Business massiv zurückfahren, auch die Plasma-TV-Produktion in Japan soll eingestellt werden, neue Plasma-TV-Geräte werden nicht mehr entwickelt. Auch die Produktion von LCD-TVs soll zurückgefahren werden. Panasonic erhoffe sich dagegen von der Kooperation mit Sony bei OLED-TVs einen Schub, hieß es."

Er worden geen nieuwe pasma's meer ontwikkeld en met mindere productie cq geen productie meer in Japan. Ze gaan vol voor OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matty___ schreef op maandag 18 maart 2013 @ 08:32:
Nou dit is toch wat minder nieuws:

http://www.heise.de/newst...m-Pruefstand-1824339.html
" Laut Nikkei will Panasonic in den nächsten drei Jahren sein TV-Business massiv zurückfahren, auch die Plasma-TV-Produktion in Japan soll eingestellt werden, neue Plasma-TV-Geräte werden nicht mehr entwickelt. Auch die Produktion von LCD-TVs soll zurückgefahren werden. Panasonic erhoffe sich dagegen von der Kooperation mit Sony bei OLED-TVs einen Schub, hieß es."

Er worden geen nieuwe pasma's meer ontwikkeld en met mindere productie cq geen productie meer in Japan. Ze gaan vol voor OLED.
Over drie jaar. Dat klopt dan toch ook wel redelijk. Kon je verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Adlermann schreef op maandag 18 maart 2013 @ 08:50:
[...]

Over drie jaar. Dat klopt dan toch ook wel redelijk. Kon je verwachten.
niet over 3 jaar. binnen 3 jaar. Vraag mij alleen af of OLED dan reeds de betaalbaarheid heeft van de plasma's van nu

[ Voor 15% gewijzigd door matty___ op 18-03-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Staat nu ook op nu.nl een bericht over dat Panasonic zou willen stoppen met productie van plasma's en dat de ontwikkeling nu al stil zou liggen. Erg jammer als je het mij vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 19:37
Slecht nieuws, eerst Pioneer en nu Panasonic.. Volgend jaar maar snel nog een vervanger aanschaffen voor mijn 50G20.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M@cer schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:04:
Slecht nieuws, eerst Pioneer en nu Panasonic.. Volgend jaar maar snel nog een vervanger aanschaffen voor mijn 50G20.
Valt wel mee hoor. Als OLED gewoon wat meer mainstream wordt dan mag plasma van mij ook wel gaan. Ik ben niet gebonden aan de techniek. Ikb en gebonden aan beeldkwaliteit. En ik gok echt wel dat over een jaar of 3 OLEDS rond de 3k komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Ik las het nieuws net ook. Wat ik zo lees, is dat er geen nieuwe plasma modellen meer gemaakt gaan worden dus ik gok dat de huidige lineup ook de laatste tvs zijn. Dat ze binnen drie jaar af gaan bouwen lijkt mij logisch. De huidige tv-lineup houden ze er nog wel een jaar in. De overige twee jaar zullen gebruikt worden voor het organiseren van veranderingen (fabrieken sluiten, eventueel ombouwen naar andere modellen enz.).

Het grootste probleem waar plasma tegenaan gaat lopen is de 4K-revolutie. Wat ik op avs-forum lees, is dat "kleine" schermen (onder de 60") lastig is om die 4K-plasma te maken zonder dat er consessies gedaan moeten worden op de brightness. Met andere woorden, als ze nu met de huidige techniek een 4K-plasma voor pakweg 50" maken, dan zal die een heel stuk minder vel zijn dan een reguliere 1080P variant.

Ik zit zelf nog te twijfelen. Op dit moment heb ik nu een vier jaar oude KDL32W5500 van Sony. Ik zou wel een stap groter willen omdat mijn woonkamer ook een stuk groter is geworden. Daarnaast begint mijn Sony wat flets te worden en geeft hij minder ligt vooral als de zon er half op staat. Ik zit alleen een beetje te twijfelen. Koop ik nu voor 680 euro een ST50 42" of voor 1150 euro een VT50 50", of wacht ik nog twee of drie jaar en dan voor wat meer geld een 4K-tv als die een beetje betaalbaar worden (~1500 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Robkazoe schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:17:
...of wacht ik nog twee of drie jaar en dan voor wat meer geld een 4K-tv als die een beetje betaalbaar worden (~1500 euro).
Nóg drie jaar kijken naar 32 inch lijkt mij persoonlijk geen succes dus kópen die handel man, mfg! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Dit zat er aan te komen. Het was echter nog de vraag wanneer het zou gaan gebeuren en Panasonic heeft hiermee dus een tijd gegeven. Dat betekent dus dat ze flink aan de slag moeten gaan met het door ontwikkelen van OLED. Dat is goed nieuws, want OLED heeft wel de toekomst.

Het grootste probleem van OLED zijn de kinderziektes zoals de korte levensduur van de blauwe OLED en de hoge kosten. Dat is wel een nadeel, want dan ben je straks veel meer geld kwijt voor een OLED met dezelfde kwaliteit als een plasma televisie.

Maar het heeft ook weer zo zijn voordelen. Zoals diep zwart op elk moment van de dag en in elke omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Laatst online: 14-10 13:25
Ik las het nieuws net ook. Wat ik zo lees, is dat er geen nieuwe plasma modellen meer gemaakt gaan worden dus ik gok dat de huidige lineup ook de laatste tvs zijn. Dat ze binnen drie jaar af gaan bouwen lijkt mij logisch. De huidige tv-lineup houden ze er nog wel een jaar in. De overige twee jaar zullen gebruikt worden voor het organiseren van veranderingen (fabrieken sluiten, eventueel ombouwen naar andere modellen enz.).

Het grootste probleem waar plasma tegenaan gaat lopen is de 4K-revolutie. Wat ik op avs-forum lees, is dat "kleine" schermen (onder de 60") lastig is om die 4K-plasma te maken zonder dat er consessies gedaan moeten worden op de brightness. Met andere woorden, als ze nu met de huidige techniek een 4K-plasma voor pakweg 50" maken, dan zal die een heel stuk minder vel zijn dan een reguliere 1080P variant.

Ik zit zelf nog te twijfelen. Op dit moment heb ik nu een vier jaar oude KDL32W5500 van Sony. Ik zou wel een stap groter willen omdat mijn woonkamer ook een stuk groter is geworden. Daarnaast begint mijn Sony wat flets te worden en geeft hij minder ligt vooral als de zon er half op staat. Ik zit alleen een beetje te twijfelen. Koop ik nu voor 680 euro een ST50 42" of voor 1150 euro een VT50 50", of wacht ik nog twee of drie jaar en dan voor wat meer geld een 4K-tv als die een beetje betaalbaar worden (~1500 euro).
Waarom een oud model, wacht even een paar weken en je koopt een st60 of vt60. Op die paar weken komt het toch ook niet aan, of heb je liever de oude modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens

En dan heb je een 4K televisie, en dan wat? Content is er nog niet en het gaat nog wel even duren voordat 4K content actief beschikbaar is. Dan ben je dus alles aan het kijken op basis van upscaling.

Tevens zul je over 3 jaar waarschijnlijk geen 4K televisie hebben voor €1500,- op groot formaat. Want dat moet je dus direct ook kopen, een groot formaat. Want anders heb je niets aan die scherpte omdat het verschil niet zichtbaar is. Of je moet heel dichtbij gaan zitten.

Je kunt inderdaad beter nu een plasma televisie kopen en langer wachten tot de technieken verder door ontwikkeld en goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasper2603 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:25:
[...]

Waarom een oud model, wacht even een paar weken en je koopt een st60 of vt60. Op die paar weken komt het toch ook niet aan, of heb je liever de oude modellen?
Ik kan nog wel een argument maken om een vt50 over een st60 te verkiezen. Beeldkwawliteit zal denk ik niet veel verschillen. Ik weet alleen niet of de st60 hetzelfde filter krijgt als de vt50.

maar design speelt bv ook wel een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk niet dat de ST60 hetzelfde filter krijgt als de VT50, ik denk dat het gewoon hetzelfde filter wordt als de ST50: ze noemen het voor de ST nog steeds Infinite Black Pro en voor de VT Ultra. Hoogstens is het filter marginaal verbeterd maar eigenlijk verwacht ik zelfs dat niet. Ik denk dat de ST60 gewoon neerkomt op hetzelfde paneel als de ST50 met een wat verder getunede panel drive en daardoor hopelijk ook nog beter beeld.

Redenen om voor de VT50 te kiezen los van het design kunnen o.a. zijn beter beeld bij meer lichtinval (filter + THX modus), wat beter geluid en de uitgebreidere opties (dvb-s tuner, meer inputs, bluetooth apparaat support, etc). Dus nu de VT50 net zo veel kost als een ST60 is de keuze nog niet zomaar gemaakt.

Theoretisch heeft de VT50 betere beeldprocessing als meer kleurgradaties, 1080p pure direct (en nog meer twijfelachtige zaken als facial retouch, pure image creation). Maar ik heb de VT50 en ST50 hier al een tijdje naast elkaar staan en kan gerust zeggen dat ik de extra kleurgradaties niet heb kunnen ontdekken, en ik heb er toch echt naar gezocht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Het 4K materiaal moet nog komen, maar dat gebeurt op de termijn ook wel. Vooral de prijs is nu gunstig voor de ST50, 42". De VT50 vind ik voor de 50" beter geprijsd. ST60 en VT60 kunnen ook prima tv's worden maar die zullen aan het begin nog wel wat duurder zijn. Daarnaast ook nog maar even de recensies afwachten. Ik hou het in ieder geval even in de gaten. Wil eigenlijk nog wel een keer een plasma in huis gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 15:12
Er is heel licht een deeltje van een game interface (Ni no Kuni) ingebrand in m'n P50VT50. :( Ik heb de hele dag al die scrolling bar aanstaan maar het zit er nog steeds. Ik vind het raar, want ik heb die game nooit langer dan drie uur achter elkaar gespeeld, en het deel dat ingebrand is zie je alleen tijdens battles die hooguit 2 minuten duren, bossfights niet mee gerekend.

Damnit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:49
Disfigured schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:22:
Er is heel licht een deeltje van een game interface (Ni no Kuni) ingebrand in m'n P50VT50. :( Ik heb de hele dag al die scrolling bar aanstaan maar het zit er nog steeds. Ik vind het raar, want ik heb die game nooit langer dan drie uur achter elkaar gespeeld, en het deel dat ingebrand is zie je alleen tijdens battles die hooguit 2 minuten duren, bossfights niet mee gerekend.

Damnit!
Op wat voor instellingen staat je TV?

Bijvoorbeeld meteen op Dynamic mode op vol contrast is niet aan te raden als je em net uit de doos hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 15:12
Eigenlijk altijd THX Cinema, maar heb een tijdje op "Professional 1" en "Game Mode" gespeeld, wel met contrast op 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:54
Als het er na een maand nog in staat zou ik eens gaan bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is wellicht toch geen inbranden maar hardnekkige retentie, nog even een paar dagen geduld hebben en de scrollbar aan laten staan, en dan nog eens kijken. De pest aan de THX modes is dat de pixel orbiter niet aan staat, dus dat verbetert de boel niet. Hoewel die natuurlijk niet alles kan voorkomen, want veel statische logo's etc zijn breder dan de pixel oribter het beeld verschuift, maar het "blurt" de boel wel waardoor de overgangen in ieder geval een stuk minder opvallend zijn. Op THX bright modus een hele voetbalwedstrijd kijken met het NOS logo in beeld is dus ook niet een heel goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanavond is de power indicator LED van mijn VT50 oranje / rood aan het knipperen als hij in standby staat, en brand continu oranje als de TV gewoon aan staat. Nu ben ik aan het rondzoeken geweest wat dit kan betekenen, maar heb totaal niets kunnen vinden. Weet iemand wat dit kan betekenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Timer/opname geprogrammeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha ik voel me nu echt stom. Het lijkt er dus op dat mijn zoontje met de afstandsbediening heeft lopen spelen. Er stond inderdaad een timer opname ingesteld. Heb deze functie zelf nog nooit gebruikt. Was al bang dat er een fan ofzo kapot zou zijn. Mijn dank is in ieder geval groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Overigens zit ik me nu een beetje te verdiepen in de 2013 modellen van Panasonic. Zoals gezegd zit ik nu op 32" maar zou best wel eens een nieuwe willen hebben. De 42" en 50" modellen van de ST50 en VT50 serie zijn mooi en bij 50" heb je al grote vooruitgang. De nieuwe ZT60 en VT60 zijn helaas alleen in 55"+ te verkrijgen en ik vrees dat daar ook een aardig prijskaartje aan komt te hangen (groot scherm + nieuw model + highest end model). Enige waar ik dan nog wel oren naar heb is de 50" variant van de ST60 maar das afhankelijk van recensies en het prijskaartje. Daarnaast zal de schok van 32" naar 50" de grootste zijn :P

Wanneer worden de modellen verwacht? Want dat kan ik niet helemaal terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robkazoe, de VT60 is er ook in 50 inch hoor. Zie voor de leverbaarheid en prijzen mijn verhaaltje van een paar dagen geleden, dit is leverbaar / binnenkort leverbaar en dit gaat het voorlopig kosten, hoogstens enkele tientjes goedkoper:
Cap schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:51:
Ik denk dat de ST60 vergelijkbaar scoort met de ST50, misschien is het contrast nog wat beter. De VT50 heeft een beter filter, dus kleuren en contrast blijven beter in een kamer met meer licht.

Prijzen: zeer goed te vergelijken met de introprijzen van de ST50 serie vorig jaar, zie de Panasonic site.

P42ST60 900 euro en nu leverbaar
P50ST60 1200 euro en nu leverbaar
P55ST60 1600 euro

(Bij Apollo zijn de ST60's 50 euro goedkoper)

P50VT60 2200 euro
P55VT60 2700 euro

http://shop.panasonic.nl/...tml?pmin=0&start=10&sz=10
Reken erop dat het nog wel een maandje duurt voordat de VT60's en P65ST60 een beetje leverbaar gaan zijn, P55ST60 begin april.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 19-03-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Is het leverbaar zijn van de x60 modellen geen goede reden voor een nieuw topic? 2012-2013 modellen ofzo?
edit:
Hmm, ze staan nog niet in de pricewatch

[ Voor 19% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 19-03-2013 09:34 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien ish et handig om gewoon dit topic aan te passen. Anders verdeel je de expertise over twee topics. Want ik vermoed neit dat de controls en eigenschappen van de 60 modellen veel zullen af wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Irritante euforische woorden over de ZT60, wil gewoon niet dat 'ie beter is dat de VT50! :(

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wordt al geregeld. :) yannickie111 maakt binnenkort ongetwijfeld een nieuw topic aan.
yannickie111 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:00:
nieuws: Topmodel Viera ZT60-plasma-tv van Panasonic gaat 4500 euro kosten
Oef. Prijzig.
Binnenkort als er meer info/plaatjes/weetikveel is de TS maar eens updaten!
@BP ik maak me op basis van dat blabla verhaaltje n iet teveel zorgen, er staat niets in dat niet al gemeld was op de buitenlandse fora. Maar goed, dat ie beter zal zijn dan de VT50 lijkt me onontkoombaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:11:
Maar goed, dat ie beter zal zijn dan de VT50 lijkt me onontkoombaar. :P
Mag hopen van wel ja...Irriteer me elke dag meer aan de serieus belabberde "zwart"waarde d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 01:54
Zeg dat wel... als ik geld ervoor had dan had ik het wel geweten :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:16:
[...]

Mag hopen van wel ja...Irriteer me elke dag meer aan de serieus belabberde "zwart"waarde d:)b
het belabberd noemen is wel een beetje overdreven. Dit is het beste op de markt op dit moment. Ok in professional mode is het wel iets minder goed. Maar in thx is het bijna echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:48
Ik heb precies hetzelfde als jou, ook ik twijfel tussen deze beide. In de winkel vind ik plasma een beetje tegenvallen. Zou ze graag beiden thuis willen zien. Wat ik vooral mooi vind aan de Led Lcd vind is dat het er zo super strak uitziet. Een maat van me heeft de LED lcd van panasonic en in combinatie met de ps3 zien games er zo strak en scherp uit dat ik me niet indenken kan dat het nog mooier is met de plasma variant.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
zwembroek schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:23:
[...]

Ik heb precies hetzelfde als jou, ook ik twijfel tussen deze beide. In de winkel vind ik plasma een beetje tegenvallen. Zou ze graag beiden thuis willen zien. Wat ik vooral mooi vind aan de Led Lcd vind is dat het er zo super strak uitziet. Een maat van me heeft de LED lcd van panasonic en in combinatie met de ps3 zien games er zo strak en scherp uit dat ik me niet indenken kan dat het nog mooier is met de plasma variant.
LCD blijft helemaal niet scherp tijdens het gamen. Tijdens het gamen wordt frame interpolation uitgeschakeld waardoor je dus een lage motion resolution krijgt. Plasma heeft geen frame interpolation nodig voor een hogere bewegingsresolutie, die blijft dus ook scherp tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Cap schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:49:
Leuk toch altijd, die eeuwige misverstanden over wat scherpte en kleurgetrouwheid is :)
Wat bedoel je hiermee te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dimens schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:00:
[...]

Wat bedoel je hiermee te zeggen?
OA dat mensen het scherpe (harde) beeld van een lcd als scherp beoordelen. Terwijl scherp eigenlijk gewoon mate van detail is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Adlermann schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:05:
[...]

OA dat mensen het scherpe (harde) beeld van een lcd als scherp beoordelen. Terwijl scherp eigenlijk gewoon mate van detail is.
Ah zo, dan begrijp ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:48
Cap schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:49:
Leuk toch altijd, die eeuwige misverstanden over wat scherpte en kleurgetrouwheid is :)
Het is een kwestie van smaak, en heeft mijn inziens dan ook niets te maken met misverstanden.
Je vind iets mooi of niet toch? Ik wil eerst nog veel meer winkels bezoeken om uiteindelijk de keuze te maken tussen een VT50 of een WT50. Om de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten. Mijn huidige 52 inch LCD is alweer 6 jaar oud. (Die koste destijds wel de hoofdprijs)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Ik dacht dat vroeger ook altijd "het is een kwestie van smaak". Pas nadat je de plasma hebt weet je wat je mist bij een LCD tv. Zolang je het niet weet is er natuurlijk niks aan de hand, maar als je voor een plasma gaat, kun je niet meer terug.*

*Behalve dan de HX850, de enige tv die bij mijn VT30 in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:58:
het belabberd noemen is wel een beetje overdreven. Dit is het beste op de markt op dit moment. Ok in professional mode is het wel iets minder goed. Maar in thx is het bijna echt prima.
Het *is* gewoon te stom voor woorden dat de énige goed calibreerbare stand van het tópmodel televisie het laagste contrast heeft. Zwart is meteen donkergrijs, je ziét het verspringen. Slaat gewoon helemaal nergens op. Dat je anno 2013 alsnog zit te kijken naar het beeld wat er 4 jaar geleden ook al was. Progress zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is nou juist het misverstand, naast de verwarring over wat een begrip als scherpte nu eigenlijk is (zoals Adlermann al uitgelegd heeft is dat dus niet het "harde" beeld dat je vaak tegenkomt bij LCD's in de standaard, of erger nog, winkel instelling).

Juist hoe scherp iets is of hoe kleuren goed weergegeven worden heeft niets met smaak te maken, er zijn standaarden voor waarin precies is afgesproken hoe een weergever de bron weer zou moeten geven en je kunt meten in hoeverre dat gehaald wordt.

Natuurlijk kan je verder een smaak hebben die van die standaard afwijkt, met andere woorden je kan het fijn vinden om naar een vervormd beeld te kijken - bijvoorbeeld te blauw, zoals gemiddeld hele volksstammen doen op hun pc. Maar zelfs dan kan het een goed idee zijn om een weergever te kopen die in de basis juist neutraal is en om dan de gewenste afwijking (blauw beeld) zelf in te stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:38:
[...]

Het *is* gewoon te stom voor woorden dat de énige goed calibreerbare stand van het tópmodel televisie het laagste contrast heeft. Zwart is meteen donkergrijs, je ziét het verspringen. Slaat gewoon helemaal nergens op. Dat je anno 2013 alsnog zit te kijken naar het beeld wat er 4 jaar geleden ook al was. Progress zero.
Je ziet het inderdaad verspringen, maar ja 0.014 vs 0.009 is nou niet zo'n groot probleem :) Ik vind het lightoutput misschien vervelender.

het enige voordeel op beeldkwaliteit van de professionele modus is natuurlijk de extra grijsgradaties. Maar ja, ik zou denk ik zelf kiezen voor beter contrast.

En ik vermoed dat je met een tweepuntskalibratie van thx al de meeste verbeteringen maakt. Bij al mijn x50 series hoefde ik bij het kleuren CMS niet zoveel te veranderen. Grootste afwijkingen zaten altijd in de greyscale en zodra die goed was dan wren de kleuren ook vaak spot-on (afgezien van de secundaire).

[ Voor 17% gewijzigd door Adlermann op 19-03-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:38:
[...]

Vandaar dus de greyscale kalibratie van de THX modus. :Y Nog steeds niet helemaal ideaal maar gelukkig is de afstelling van het cms minder belangrijk dan goed contrast en witbalans.

Maar ik ben het met je eens, het is het grootste bezwaar van de VT50. Voordat anderen gaan denken dat het een k*t tv is: dit is het niveau "mierenneuken voor enthousiastelingen" en de VT50 is nog steeds (veel) beter dan 98% van de verkrijgbare tv's. :)
Adlermann schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:43:
[...]

Ik vind het lightoutput misschien vervelender.
Me too. :)
het enige voordeel op beeldkwaliteit van de professionele modus is natuurlijk de extra grijsgradaties.
Ik heb ze niet kunnen ontdekken, heb hier thuis als een gek zitten vergelijken met 2 50 inch modellen ST50 en VT50. Wellicht heeft iemand een geschikt testbeeld? :P
En ik vermoed dat je met een tweepuntskalibratie van thx al de meeste verbeteringen maakt.
Die is hier in ieder geval een stuk opgeknapt dankzij het service menu.
Bij al mijn x50 series hoefde ik bij het kleuren CMS niet zoveel te veranderen. Grootste afwijkingen zaten altijd in de greyscale en zodra die goed was dan wren de kleuren ook vaak spot-on (afgezien van de secundaire).
Hier dezelfde ervaring, ik vond de -25 cyaan kalibratie (of wat was het :P) van Brad Pitt al erg opmerkelijk. Het zit bij de 4 tv's die ik gekalibreerd heb allemaal in de volgende range: gradatie +/-5, verzadiging +/-12, helderheid +/-8, waarbij het gemiddeld misschien 2 of 3 tikjes is.

[ Voor 45% gewijzigd door Cap op 19-03-2013 16:02 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.