Een 50" LED tv zit op zo'n 1000€ dus wel 300€ gekoper dan de plasma. Bron: Pricewatch.mr.paaJ schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:48:
En: vergelijk de prijs van een 65" Plasma met de aanschafprijs van een goede 65" LED, dan heb je in aanschafprijs alvast een voorsprong om het hogere verbruik te compenseren.
Echter 50 =/= 65... Verschil qua prijs boven de 60 inch is behoorlijk, mits je een goede tv wilt.bartosss schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:50:
[...]
Een 50" LED tv zit op zo'n 1000€ dus wel 300€ gekoper dan de plasma. Bron: Pricewatch.
Nickname does not reflect reality
bartosss schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:50:
[...]
Een 50" LED tv zit gemiddeld op zo'n 1000€ dus wel 300€ gekoper dan de duurste 50" plasma. Bron: Pricewatch.
Je kunt de stelling daarom met hetzelfde gemak ook omdraaien.
[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 06-03-2013 11:03 ]
Verwijderd
Ik heb eind vorig jaar een led geprobeerd maar led komt ervoor mij niet meer in. Het beeld van de panasonic plasma is vele malen beter. Dan maar meer geld kwijt aan energie dan slecher beeld maar wel zuiniger.
Zo heel veel verschil is er niet omdat plasma niet continu zijn max. output verstookt terwijl bij LED je wel continu het volledige wattage verbruikt. Alleen bij veel witte beelden loopt het verbruik dus op.Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:12:
Ik heb eind vorig jaar een led geprobeerd maar led komt ervoor mij niet meer in. Het beeld van de panasonic plasma is vele malen beter. Dan maar meer geld kwijt aan energie dan slecher beeld maar wel zuiniger.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Kortom, op kleinere schermformaten is het verschil verwaarloosbaar. Op grotere maten wordt, agv het flink grotere oppervlak, het verschil groter. Echter dan praat je ook over prijzen van 1500 euro of meer en mij lijkt dat indien je zoveel geld besteed aan een tv je voor kwaliteit gaat en die paar tientjes extra stroomkosten voor lief neemt.
Echter, het merendeel van de mensen op verjaardagen zullen geen +60" scherm hebben staan maar waarschijnlijk schermmaten waarin plasma's niet eens geleverd kunnen worden aangezien plasma nu pas bij 42" start.
Mbt marketing: tja de fabrikanten kunnen nu eenmaal veel meer winst maken op de productie van LCD tov Plasma, vandaar de push vanuit de fabrikanten. Het heeft niets met de beste tv afleveren te maken, in de meeste gevallen. Pioneer koos de andere weg, pure kwaliteit en je ziet wat daar gebeurd is.
Echter, het merendeel van de mensen op verjaardagen zullen geen +60" scherm hebben staan maar waarschijnlijk schermmaten waarin plasma's niet eens geleverd kunnen worden aangezien plasma nu pas bij 42" start.
Mbt marketing: tja de fabrikanten kunnen nu eenmaal veel meer winst maken op de productie van LCD tov Plasma, vandaar de push vanuit de fabrikanten. Het heeft niets met de beste tv afleveren te maken, in de meeste gevallen. Pioneer koos de andere weg, pure kwaliteit en je ziet wat daar gebeurd is.
Ik las net dit, post 396 en verder, dat komt je vast bekend voor. Hopelijk komt het bij jou deze keer niet zo ver.Adlermann schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:20:
Ik kan nu officieel mededelen dat mijn uniformiteit van mijn nieuwe vt50 (het was perfect) nu ook rap minder aan het worden is. Het viel me op in netflixGewoon weer balken in het grijs aan het ontstaan. Maar als het zo is en niet erger gaat worden dan wordt het geen probleem. Ook begint er weer iets groene shit te komen.
Tijdens voetballen nog niet gezien. Dus dat is nog steeds een vooruitgang

My 65VT50 has developed 2 massive green splodges,one on the left side about 10x8" and on the right 10x3" they can be seen on about 30-40% on all content and sources especially white,light blue and anything with sand colours eg black hawk down and green zone show it really well can even be seen on the Skyfall credits at the start,will get some pics up asap,also if you view the panel in a totally dark room on no input or a black slide the two areas are clearly lighter,i have no idea about hours but must be atleast 3000,i really dissapionted about it as i have had none of the reported problems,as for ir with gaming i can play for hours without problems i was really impressed as i was worried about ir on gaming,no un-normal buzzing visible VBI.
Exact hetzelfde wat ik ook bij mijn vorige vt50 had.Cap schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:32:
[...]
Ik las net dit, post 396 en verder, dat komt je vast bekend voor. Hopelijk komt het bij jou deze keer niet zo ver.![]()
My 65VT50 has developed 2 massive green splodges,one on the left side about 10x8" and on the right 10x3" they can be seen on about 30-40% on all content and sources especially white,light blue and anything with sand colours eg black hawk down and green zone show it really well can even be seen on the Skyfall credits at the start,will get some pics up asap,also if you view the panel in a totally dark room on no input or a black slide the two areas are clearly lighter,i have no idea about hours but must be atleast 3000,i really dissapionted about it as i have had none of the reported problems,as for ir with gaming i can play for hours without problems i was really impressed as i was worried about ir on gaming,no un-normal buzzing visible VBI.
Net Contact gehad met E-Care. Panasonic gaat mijn 55vt50 crediteren en hij wordt dinsdag opgehaald.
Nu weet ik alleen niet of ik hier zo blij mee moet zijn. Natuurlijk is het een degelijke oplossing maar ik hoorde van de shop waar ik hem gekocht heb dat een creditatie soms wel maanden kan duren. Iets waar ik natuurlijk niet op zit te wachten
Wat ik hierboven lees is trouwens precies waarom de mijne nu gecrediteerd wordt. Ook een grote groene vlek in het scherm.
Edit: Ik zit dan nu wel weer hard te twijfelen of ik niet naar een ST50 terug moet stappen, die heb ik inmiddels een paar keer gezien en ziet er ook super uit. 55vt50 of 65st50 was toen al de keuze en soms hebben we best een klein beetje spijt van de kleinere maat.
(Ik heb 2569,- voor een 55vt50 betaald terwijl een 65vt50 nu 2589,- kost. Het liefst leg ik er iets bij en doe ik dat natuurlijk
)
Nu weet ik alleen niet of ik hier zo blij mee moet zijn. Natuurlijk is het een degelijke oplossing maar ik hoorde van de shop waar ik hem gekocht heb dat een creditatie soms wel maanden kan duren. Iets waar ik natuurlijk niet op zit te wachten
Wat ik hierboven lees is trouwens precies waarom de mijne nu gecrediteerd wordt. Ook een grote groene vlek in het scherm.
Edit: Ik zit dan nu wel weer hard te twijfelen of ik niet naar een ST50 terug moet stappen, die heb ik inmiddels een paar keer gezien en ziet er ook super uit. 55vt50 of 65st50 was toen al de keuze en soms hebben we best een klein beetje spijt van de kleinere maat.
(Ik heb 2569,- voor een 55vt50 betaald terwijl een 65vt50 nu 2589,- kost. Het liefst leg ik er iets bij en doe ik dat natuurlijk
[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 06-03-2013 13:37 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zodra ze bij mij de tv kwamen ophalen kreeg ik een brief. Met die brief mocht ik bij de leverancier meteen een nieuwe uitzoeken. De afhandeling was gewoon voor hun risico volgens hoboDonstil schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:35:
Net Contact gehad met E-Care. Panasonic gaat mijn 55vt50 crediteren en hij wordt dinsdag opgehaald.
(Ik heb 2569,- voor een 55vt50 betaald terwijl een 65vt50 nu 2589,- kost. Het liefst leg ik er iets bij en doe ik dat natuurlijk)
Super dealer.
Ik heb hem gekocht bij QPlaza. Die heb ik gesproken maar ze gaven aan eerst het geld van de groothandel retour te moeten hebben welke op zijn beurt weer moet wachten op het geld van Panasonic.Adlermann schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:39:
[...]
Zodra ze bij mij de tv kwamen ophalen kreeg ik een brief. Met die brief mocht ik bij de leverancier meteen een nieuwe uitzoeken. De afhandeling was gewoon voor hun risico volgens hobo
Super dealer.
Mocht je iets uitzoeken ter waarde van je aanschaf of ter waarde van de huidige prijs van je toestel?
Huidige prijs, dus vergelijkbaar toestel. En dat is prima. Heb een koopcontract met de retailer he, neit met panasonic.Donstil schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:43:
[...]
Ik heb hem gekocht bij QPlaza. Die heb ik gesproken maar ze gaven aan eerst het geld van de groothandel retour te moeten hebben welke op zijn beurt weer moet wachten op het geld van Panasonic.
Mocht je iets uitzoeken ter waarde van je aanschaf of ter waarde van de huidige prijs van je toestel?
Ja vind ik ook prima hoor reparatie of vervanging is normaal bij garantie afhandeling. Dus daar ben ik prima tevreden mee maar ben ook Hollands genoeg om er nog wat uit te trekken
Zeker als het maanden duurt.
Hier bedoel ik dus 1300 voor mijn 50vt50 en 1000 voor een (boven)gemiddeld LED tv met zelfde formaat. Doet er verder niet toe, het is mij nu duidelijkCap schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:00:
[...]
Je kunt de stelling daarom met hetzelfde gemak ook omdraaien.
[ Voor 8% gewijzigd door bartosss op 06-03-2013 14:07 ]
Toen mijn tv zou worden gecrediteerd werd er ook aangegeven door de leverancier dat ze eerst een bericht van Panasonic moesten ontvangen omtrent de creditatie van Panasonic aan de leverancier.Donstil schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:02:
Ja vind ik ook prima hoor reparatie of vervanging is normaal bij garantie afhandeling. Dus daar ben ik prima tevreden mee maar ben ook Hollands genoeg om er nog wat uit te trekken![]()
Op dezelfde dag dat zij de tv bij mij opgehaald hebben kreeg ik vervolgens al een bericht van de leverancier dat Panasonic al contact met hen had opgenomen betreft de creditatie.
Kan me niet voorstellen dat dat maanden moet duren. Hoop het in ieder geval niet voor je...
Crap, ik breek vandaag mijn TV-kabel ingang af, tijdens een lompe "verschuif tv-meubel" actie. Ik ga verhuizen, vandaar...

Al contact opgenomen met e-care, ben benieuwd wat de reparatie ervan gaat kosten...
Vanavond lekker TV kijken via de kabel en kaartje in TV gaat dus niet door. Nou ja, nog genoeg om in te pakken...
Al contact opgenomen met e-care, ben benieuwd wat de reparatie ervan gaat kosten...
Vanavond lekker TV kijken via de kabel en kaartje in TV gaat dus niet door. Nou ja, nog genoeg om in te pakken...
[ Voor 21% gewijzigd door NaN op 06-03-2013 15:44 ]
Ja maar waarom die vergelijking maken? De VT is natuurlijk het topmodel. Neem dan ook pakweg een ST50 ter vergelijk, en dan is de prijs hetzelfde. De kleinere plasma's kosten net zoveel als LEDs alleen het beeld is beter. En de grotere plasma's zijn goedkoper maar nog steeds beter dan de LED varianten.bartosss schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:06:
[...]
Hier bedoel ik dus 1300 voor mijn 50vt50 en 1000 voor een (boven)gemiddeld LED tv met zelfde formaat. Doet er verder niet toe, het is mij nu duidelijk
Goed om te horen dat het ook anders kan. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen. Ze konden morgen al maar ik ben wat dagen vrij dus laat ze dinsdag komen.Afrojan schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:30:
[...]
Toen mijn tv zou worden gecrediteerd werd er ook aangegeven door de leverancier dat ze eerst een bericht van Panasonic moesten ontvangen omtrent de creditatie van Panasonic aan de leverancier.
Op dezelfde dag dat zij de tv bij mij opgehaald hebben kreeg ik vervolgens al een bericht van de leverancier dat Panasonic al contact met hen had opgenomen betreft de creditatie.
Kan me niet voorstellen dat dat maanden moet duren. Hoop het in ieder geval niet voor je...
We gaan het zien.
Ik pakte simpelweg een LED tv uit de pricewatch met wat ik dacht het om een scherm ging dat ook een topmodel gaat. Maar bedankt voor deze verduidelijking.Cap schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:21:
[...]
Ja maar waarom die vergelijking maken? De VT is natuurlijk het topmodel. Neem dan ook pakweg een ST50 ter vergelijk, en dan is de prijs hetzelfde. De kleinere plasma's kosten net zoveel als LEDs alleen het beeld is beter. En de grotere plasma's zijn goedkoper maar nog steeds beter dan de LED varianten.

Verwijderd
Bij mij duurde hetde 1ste keer 4 weken en de afgelopen omruiling 6 weken (plasma discounter) en de laatste 2 weken daarvan elke dag aan de telefoon.Donstil schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:35:
Gebeurd mij geen 2de keer. Volgende keer gewoon ff met kassa of radar met camera naar de winkel, krijg je gelijk een nieuwe en nog een paar inch`s extra als compensatie voor al het leed.
Advies Donstil is vanaf dag 1 bellen.
Hoop ook voor je dat ze het netjes afhandelen. Bij de BCC wouden ze mij een lg plasma aansmeren ter vervanging van een defecte pana plasma. Kreeg uiteindelijk maar 80% vd aankoopwaarde terug. (toestel was nog geen jaar oud.
Als je 80% terug krijgt en je kan er tegen die tijd een vervangend en gelijkwaardig toestel voor terugkopen vind ik het een prima deal. Na een klein jaar 100% terug krijgen zou ik persoonlijk nogal vaag vinden.invincible30 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:24:
Hoop ook voor je dat ze het netjes afhandelen. Bij de BCC wouden ze mij een lg plasma aansmeren ter vervanging van een defecte pana plasma. Kreeg uiteindelijk maar 80% vd aankoopwaarde terug. (toestel was nog geen jaar oud.
Die van mij was ook bij de plasma discounter. Op dezelfde dag dat de tv werd opgehaald door E-care kreeg ik een mail van hen dat zij bericht hadden van Panasonic omtrent creditatie. 3 dagen later had ik een nieuwe tv (eerst gt50 nu vt50 met en kleine bijbetaling). Was echt netjes opgelostVerwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:08:
[...]
Bij mij duurde hetde 1ste keer 4 weken en de afgelopen omruiling 6 weken (plasma discounter) en de laatste 2 weken daarvan elke dag aan de telefoon.
Gebeurd mij geen 2de keer. Volgende keer gewoon ff met kassa of radar met camera naar de winkel, krijg je gelijk een nieuwe en nog een paar inch`s extra als compensatie voor al het leed.
Advies Donstil is vanaf dag 1 bellen.
Kan dus nogal verschillen per persoon...
Ik had een 50g30. Was niet meer leverbaar toen. Kon wel met 350 euro bijbetaling een st50 krijgen.Brad Pitt schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:27:
[...]
Als je 80% terug krijgt en je kan er tegen die tijd een vervangend en gelijkwaardig toestel voor terugkopen vind ik het een prima deal. Na een klein jaar 100% terug krijgen zou ik persoonlijk nogal vaag vinden.
LG is niet een gelijkwaardig toestel vind ik.
Ontopic:
Verwacht iemand dat de ZT60 nu eindelijk de Kuro vd troon gaat stoten? En wat gaat die tv kosten?
Als ik nu 80% van de waarde krijg om vrij te besteden bij de webshop dan ben ik daar eigenlijk best blij mee.invincible30 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:24:
Ik heb de 55VT50 namelijk gekocht voor 2550,- (toen was hij er net) terwijl een 65vt50 nu 2500,- kost en ik het verschil er graag bij zou leggen.
Ik ben alleen een beetje bang dat de Webshop 2x aan mij gaat verdienen, eerste keer natuurlijk toen ik het toestel kocht (logisch) en dan nu de 2de keer. Stel ze krijgen 80% gecrediteerd (2000,-) en een nieuwe kost 1750 verkoop (inkoop dus veel minder) dan zouden ze ook kunnen zeggen "nou meneer stil u kunt een nieuwe 55vt50 ophalen" en er nog eens 250,- aan verdienen.
Een nieuwe 55vt50 is dan wel een prima oplossing, 2x verdienen is niet netjes natuurlijk. Zeker aangezien ze er geen werk voor doen.
Maar goed het blijft speculeren natuurlijk. De webshop heeft hier niet direct aanleiding toe gegeven, ze hadden het wel over een inkoop prijs en afschrijving daarop maar dat was niets echt concreets.
Edit: Als ik 2000,- zou mogen besteden stap ik misschien wel over naar een 65st50, die heb ik laatst gezien en zag er ook super uit. Of een Samsung 64E8000 (wat hier waarschijnlijk vloeken in de kerk is
Ach ik wacht het maar af. Ik hou de druk een beetje op de ketel maar niet te overdreven, ze moeten me wel tegemoet komen natuurlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 06-03-2013 22:57 ]
Verwijderd
Bij wehkamp kreeg ik de volledig aankoopbedrag terug.
De eerste was de G30 was 1 jaar oud en volledig bedrag terug gekregen.
Het terugkrijgen van het geld gaat ook zeer snel.
De laatste keer was het binnen een week.
De eerste was de G30 was 1 jaar oud en volledig bedrag terug gekregen.
Het terugkrijgen van het geld gaat ook zeer snel.
De laatste keer was het binnen een week.
nieuws: Topmodel Viera ZT60-plasma-tv van Panasonic gaat 4500 euro kosten
42ST60 900,- ben ik even blij dat ik 2 weken geleden de 42ST50 (laatste exemplaar) voor 670,- heb meegenomen bij de Block!
42ST60 900,- ben ik even blij dat ik 2 weken geleden de 42ST50 (laatste exemplaar) voor 670,- heb meegenomen bij de Block!
Oef. Prijzig.
Binnenkort als er meer info/plaatjes/weetikveel is de TS maar eens updaten!
Oef. Prijzig.
Voor zo'n exclusief model kan ik heel goed begrijpen dat hij zo duur is. Als ik het geld had, zou ik er een kopen.yannickie111 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:00:
Oef. Prijzig.
Prijs van de ZT60 was al eens eerder genoemd in dit topic en valt voor mij voor 100% zeker af. Prijzen van de 50 en 55" VT60 vallen me op zich nog wel mee, zeker als je ziet wat de VT50 bij launch deed. Het gat naar de 65" is wel erg groot. Keuze is eigenlijk een 55" VT60 of een 65" VT50...yannickie111 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:00:
Oef. Prijzig.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Goed teken voor de prijsdaling van de 2012 modellen.
Althans als je in mijn schuitje zit best handig natuurlijk.
Althans als je in mijn schuitje zit best handig natuurlijk.
Denk niet dat ze met deze introductieprijzen nog erg veel hoeven te zakken met de prijzen voor de VT50 serie, die zijn voor de 50 en 55 inch toch zo'n 40% goedkoper. 
Overigens wel bijzonder dat de VT60 volgens het artikel over een paar dagen al in de winkels komt te liggen terwijl er nog geen review is van de bekende HDTV sites.
Overigens wel bijzonder dat de VT60 volgens het artikel over een paar dagen al in de winkels komt te liggen terwijl er nog geen review is van de bekende HDTV sites.
[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 07-03-2013 22:04 ]
Volgens mij komen die reviews altijd een stuk later, nadat de modellen al lang en breed in de winkels staan. Althans de echte reviews, niet de hands-on's waar je eigenlijk weinig tot niks aan hebt.
Vorig jaar waren de r eviews ruim voordat de toestellen te koop waren.tomaat23 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:39:
Volgens mij komen die reviews altijd een stuk later, nadat de modellen al lang en breed in de winkels staan. Althans de echte reviews, niet de hands-on's waar je eigenlijk weinig tot niks aan hebt.
De reviews waren rond maart/april. De toestellen werden leverbaar in mei.
Ik ben benieuwd of jullie het hier weten:
We hebben thuis een Plex server draaien met al onze series en films erop. Nu heeft mijn huisgenoot een LG LM602S LCD scherm met native Plex support. Hij heeft geen externe mediaplayer meer nodig, omdat via de tv afstandsbediening alles op de tv zelf kan worden afgespeeld.
Ik heb een Panasonic 42UT50 en heb daar een losse mediaplayer aan hangen. Nu is er wel een media server functie in de Viera software, maar die blijft eeuwig laden/bufferen om vervolgens afspeelfouten te geven. Heeft iemand enig idee of dit kán werken, en zo ja, hoe?
We hebben thuis een Plex server draaien met al onze series en films erop. Nu heeft mijn huisgenoot een LG LM602S LCD scherm met native Plex support. Hij heeft geen externe mediaplayer meer nodig, omdat via de tv afstandsbediening alles op de tv zelf kan worden afgespeeld.
Ik heb een Panasonic 42UT50 en heb daar een losse mediaplayer aan hangen. Nu is er wel een media server functie in de Viera software, maar die blijft eeuwig laden/bufferen om vervolgens afspeelfouten te geven. Heeft iemand enig idee of dit kán werken, en zo ja, hoe?
als de 50 serie echt uitverkocht zou zijn zullen ze toch wel toestellen bijmaken neem ik aan ? de 60 serie vind ik te duur en weet niet of ik kan wachten tot de prijzen wat gaan zakken
kingfriko
@ The_Zohan,
Wat dacht je van de mediaplayer zijn werk laten doen ipv de Pana? Gewoon via HDMI aansluiten en niet via USB dus.
Wat dacht je van de mediaplayer zijn werk laten doen ipv de Pana? Gewoon via HDMI aansluiten en niet via USB dus.
Dat is wat ik momenteel ook doe. Ik vond het echter zijn charmes hebben om alles via de tv zelf te doen. Ik snap ook niet helemaal waar het probleem zit.tomaat23 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:49:
@ The_Zohan,
- Wanneer ik via de Panasonic vanaf een usb stickje/SD kaartje film x start, speelt hij soepel af
- Wanneer ik via de mediaplayer via de LAN vanaf de Plex server afspeel, speelt hij soepel af
- Wanneer ik via de Panasonic via de LAN vanaf de Plex server afspeel, lukt het hem niet. Het lijkt een snelheidsprobleem, aangezien een klein (+/- 200mb) avi bestand wel afgespeeld kan worden via de mediaserver optie. Een 720p .mkv van 600-1200mb blijft hij echter op laden totdat hij na (letterlijk) 20 minuten een afspeelfout geeft. Datzelfde .mkv bestand is wel gewoon vloeiend afspeelbaar vanaf de mediaplayer en/of usb stick/SD kaartje in de tv
[url="mailto:BigBoss@panasonic.jp?subject=WTF shortage of 50-series plasma televisions!?&body=Please make one more tv just for me! Greetz, kingfriko"]Alstublieft[/url]kingfriko schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:48:
als de 50 serie echt uitverkocht zou zijn zullen ze toch wel toestellen bijmaken neem ik aan ? de 60 serie vind ik te duur en weet niet of ik kan wachten tot de prijzen wat gaan zakken
LOLBrad Pitt schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:01:
[...]
[url="mailto:BigBoss@panasonic.jp?subject=WTF shortage of 50-series plasma televisions!?&body=Please make one more tv just for me! Greetz, kingfriko"]Alstublieft[/url]
gelijk een klacht indienen ja
kingfriko
hahahaBrad Pitt schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:01:
[...]
[url="mailto:BigBoss@panasonic.jp?subject=WTF shortage of 50-series plasma televisions!?&body=Please make one more tv just for me! Greetz, kingfriko"]Alstublieft[/url]
Verwijderd
Ik vind het doodzonde dat de ZT60 in Europa geen 65 inch versie krijgt. Juist de mensen die gaan voor beeldkwaliteit kijken vaak wat groter.
Zeker gezien het geringe prijsverschil in Amerika tussen de 60 en 65 inch, doet mij besluiten gewoon niets te kopen, omdat ik graag een ZT60 wil maar dan wel in 65 inch.
Het zou fijn zijn als Panasonic wat meer naar zijn klanten luistert in plaats van de keuzes voor hen te maken.
Zeker gezien het geringe prijsverschil in Amerika tussen de 60 en 65 inch, doet mij besluiten gewoon niets te kopen, omdat ik graag een ZT60 wil maar dan wel in 65 inch.
Het zou fijn zijn als Panasonic wat meer naar zijn klanten luistert in plaats van de keuzes voor hen te maken.
In principe hebben ze naar hun klanten geluisterd, want de beschikbare modellen zijn gebaseerd op de verkoopcijfers van vorig jaar. Wat voor zin heeft het om tv's te produceren die volgens hun modellen toch niet verkocht gaan worden.Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 07:51:
Ik vind het doodzonde dat de ZT60 in Europa geen 65 inch versie krijgt. Juist de mensen die gaan voor beeldkwaliteit kijken vaak wat groter.
Soort "review" (vertaald vanuit Pools) maar in ieder geval (heel) veel plaatjes van een ST60 alhier
Ben vooral erg benieuwd hoeveel last de nieuwe serie zal hebben van retentie. Bij mijn VT50 lijkt het er niet echt minder op te worden naar verloop van tijd.
Aangezien de panelen van sowieso de ST en GT-serie niet fundamenteel anders zijn zal de retentie "dus" ook niet beter zijn. Denk ook niet dat de ZT daartegen bestand is.SanduTje schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:39:
Ben vooral erg benieuwd hoeveel last de nieuwe serie zal hebben van retentie. Bij mijn VT50 lijkt het er niet echt minder op te worden naar verloop van tijd.
Brad Pitt schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 10:40:
Soort "review" (vertaald vanuit Pools) maar in ieder geval (heel) veel plaatjes van een ST60 alhier
Links VT50, rechts ST60.. Als dat echt is, in de zin van beide gekalibreerd, is het wel een vooruitgang..
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Ik vrees het ook niet. Blijft toch een van de (weinige) minpunten van plasma waar op zich ook nog mee te leven valt. Het waanzinnige beeld compenseert dat prima
Dat is uiteraard, althans dat lijkt mij, nogal B.S. Maar we zullen het zien. Dit soort beelden al zo vaak voorbij zien komen waarbij het in de praktijk "iets" anders was dat ik hier afgerond naar boven nul waarde aan hechtDuDePrOdUcTiOnS schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:45:
[...]
[afbeelding]
Links VT50, rechts ST60.. Als dat echt is, in de zin van beide gekalibreerd, is het wel een vooruitgang..
Plus je krijgt geen betere zwartwaarde door calibreren. Het beeld is ervoor én erna gewoon donkergrijs
[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 09-03-2013 13:47 ]
Volgens mij staat er een meter bij de helderheid laat zien o.i.d.. Deze waarde staat bij de linker een stuk hoger dan bij de rechter. Dat zou het diepere zwart kunnen verklaren
Hoe is je TV aangesloten.The_Zohan schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:56:
[...]
Dat is wat ik momenteel ook doe. Ik vond het echter zijn charmes hebben om alles via de tv zelf te doen. Ik snap ook niet helemaal waar het probleem zit.
- Wanneer ik via de Panasonic vanaf een usb stickje/SD kaartje film x start, speelt hij soepel af
- Wanneer ik via de mediaplayer via de LAN vanaf de Plex server afspeel, speelt hij soepel af
- Wanneer ik via de Panasonic via de LAN vanaf de Plex server afspeel, lukt het hem niet. Het lijkt een snelheidsprobleem, aangezien een klein (+/- 200mb) avi bestand wel afgespeeld kan worden via de mediaserver optie. Een 720p .mkv van 600-1200mb blijft hij echter op laden totdat hij na (letterlijk) 20 minuten een afspeelfout geeft. Datzelfde .mkv bestand is wel gewoon vloeiend afspeelbaar vanaf de mediaplayer en/of usb stick/SD kaartje in de tv
Wireless of met een draadje.
Voor video streamen is Wireless nooit aan te raden. Daarnaast zou Plex ook het probleem kunnen zijn.
Ik heb zelf de TV aangesloten met een draadje en heb Serviio als mediaserver. Dit gaat boven verwachting goed. 1080P mkv met of zonder subs tot ongeveer 40 mbit/s gaat goed. Daarboven gaat het haperen
Een mediaspeler kent deze beperking eigenlijk niet.
Die meter laat het stroomverbruik zienAthome schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:51:
Volgens mij staat er een meter bij de helderheid laat zien o.i.d.. Deze waarde staat bij de linker een stuk hoger dan bij de rechter. Dat zou het diepere zwart kunnen verklaren
Er zit een cat6 kabel in achter een gigabit switch, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Ik had hoop op een Viera app for Plex toen ik zag hoe soepel het loopt op de LG van mijn huisgenoot, maar helaas niks van dit alles. Heb al geprobeerd de streamkwaliteit te verlagen puur for the sake van kijken of het dan wel werkt. Helaas geen resultaat.Athome schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:02:
[...]
Hoe is je TV aangesloten.
Wireless of met een draadje.
Voor video streamen is Wireless nooit aan te raden. Daarnaast zou Plex ook het probleem kunnen zijn.
Ik heb zelf de TV aangesloten met een draadje en heb Serviio als mediaserver. Dit gaat boven verwachting goed. 1080P mkv met of zonder subs tot ongeveer 40 mbit/s gaat goed. Daarboven gaat het haperen
Een mediaspeler kent deze beperking eigenlijk niet.
Snap ook niet helemaal waar het probleem in zou zitten. Fullhd youtube wordt soepel gestreamd, mkv kan hij bijzonder soepel afspelen, 100mbit is ruim voldoende voor full hd af te spelen, dus heb geen idee wat de beperking dan is :-/
Na het bekijken van de site ben ik daar ook achter gekomen.

@The_Zohan:
Blijkbaar werkt Plex en Panasonic niet goed samen.
Overigens is 40 mbit/s als beperking niet vreemd hoor voor de mediaspeler in een TV. Mediaspelers in TV worden steeds gebruiksvriendelijker en krijgen een betere ondersteuning maar een losse mediaspeler doet op dit moment nog steeds beter.
[ Voor 39% gewijzigd door Athome op 09-03-2013 19:12 ]
Denken jullie dat het nog zin heeft om nu nog een TX-P42UT50 te kopen, of 2 maandjes wachten tot de nieuwe generatie uitkomt? Ik nijg er naar om deze te kopen, want in de nieuwe line-up kon ik geen opvolger (UT60) vinden, en ik weet ook niet of ze meteen zo betaalbaar als de huidige generatie (rond de 500 euro) worden.
Je kan altijd wachten op een nieuwer model maar die zijn volgende maand ook alweer oud bewijzen van. Als je wat meer wil uitgeven kan je wachten op de nieuwe lijn.
Als je toch voor de UT50 wilde gaan pak die nu dan lekker, de ST60 komt het dichtste in de buurt maar kost je wel 300-400 euro meer. Er komt dus geen vergelijkbare, betaalbare versie meer in het productaanbod van Panasonic.
Afhankelijk van de wensen kan het voor bepaalde mensen de meerprijs best waard zijn. Bijvoorbeeld als je gaat kijken in een ruimte met meer licht (reflecties op het scherm), of als je de nieuwe smart-tv omgeving wilt gaan gebruiken. En mogelijk presteert het paneel dit jaar weer iets beter. Maar aan de andere kant is van de UT50 al bekend dat ie prima presteert, dus daar kun je je nooit een buil aan vallen.
Afhankelijk van de wensen kan het voor bepaalde mensen de meerprijs best waard zijn. Bijvoorbeeld als je gaat kijken in een ruimte met meer licht (reflecties op het scherm), of als je de nieuwe smart-tv omgeving wilt gaan gebruiken. En mogelijk presteert het paneel dit jaar weer iets beter. Maar aan de andere kant is van de UT50 al bekend dat ie prima presteert, dus daar kun je je nooit een buil aan vallen.
[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 11-03-2013 10:32 ]
Idd, zolang je niet in fel licht hoeft te kijken is de UT50 prima. Waarschijnlijk ga ik de 50UT50 naar boven verhuizen als de 55ST60 er is
De 42PZ85 gaat dan op Tweakers V&A
Mijn 42PZ85 gaat naar m'n schoonouders toe, die hebben nu een 32" LCD staan die problemen geeft.
ik ben gisteren hier even de Saturn binnen gelopen om wat formaten van tv's te vergelijken, maar zo'n 65" formaat is toch wel erg gaaf hoor, met 55" is niks mis maar aangezien ik nu een 42" heb ben ik bang dat ik spijt ga krijgen.
qua afmeting en kijkafstand thuis maakt het niet zoveel uit, ik moet alleen voor mijzelf bepalen of ik het de meerprijs van een 65VT60 t.o.v. een 55VT60 waard vind.
Ik zie overigens de 2013 VT lijn nog niet bij de grote webshops online staan, ondanks dat panasonic bekend heeft gemaakt dat ze vanaf 11 maart verkrijgbaar zouden zijn --> nieuws: Topmodel Viera ZT60-plasma-tv van Panasonic gaat 4500 euro kosten
ik ben gisteren hier even de Saturn binnen gelopen om wat formaten van tv's te vergelijken, maar zo'n 65" formaat is toch wel erg gaaf hoor, met 55" is niks mis maar aangezien ik nu een 42" heb ben ik bang dat ik spijt ga krijgen.
qua afmeting en kijkafstand thuis maakt het niet zoveel uit, ik moet alleen voor mijzelf bepalen of ik het de meerprijs van een 65VT60 t.o.v. een 55VT60 waard vind.
Ik zie overigens de 2013 VT lijn nog niet bij de grote webshops online staan, ondanks dat panasonic bekend heeft gemaakt dat ze vanaf 11 maart verkrijgbaar zouden zijn --> nieuws: Topmodel Viera ZT60-plasma-tv van Panasonic gaat 4500 euro kosten
[ Voor 37% gewijzigd door Shanquish op 11-03-2013 12:43 ]
@shameete: het is al eerder gezegd hier, maar ik als 65"-er kan het bevestigen;indien je budget/woonsituatie het toelaat ga dan voor een 65".. Voor de WOW-ervaring zullen we maar zeggen
Ja toch wel minimaal 2500 uur. Perfecte calibratie-instellingen voor jouw specifieke tv staan op AVForumswbtje schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:09:
jongens de 50gt50 plasma moet die inspelen? en waar kan ik de beste instellingen vinden?
2500 uurrr! zal je wat leuks vertellen ik naar de .......zaterdag hmm txp50gt50 999 is deze nieuw???? ja zeker hij zit nog in doos niet open geweest ivm met nieuwe lijn in aanbieding. Weet u dit zeker??? De verkoper maakt de doos open alles netjes!!! ik zeg nou ook neem hem...... Kom ik thuis kras op voet en een missend schroefje.... Ik bellen van hee een kras op de voet en miss een schroefje...... ok maken we in orde meneer. Ik denk dit zit me niet lekker!!!! ik ga toch even kijken naar het aantel uren... en ja hoor 147 x aan en uit en 1137 uur aan....... ik heb hem gister terug gebracht en ze even verrot gescholden.
ps heb je mis een link voor me..........
[ Voor 3% gewijzigd door wbtje op 11-03-2013 15:46 ]
@wbtje. Weet je dat een nieuwe zin altijd met een hoofdletter begint en dat één punt achter een zin meer dan genoeg is?
Sure! Je moet wel even een member worden geloof ik maar het is het dan ook méér dan waard... Hier!wbtje schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:46:
Klopt, heb de naam alleen niet genoemd. Die verving dmv de puntjes.
En hij kon een glimlach niet onderdrukken.Brad Pitt schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:52:
[...]
Sure! Je moet wel even een member worden geloof ik maar het is het dan ook méér dan waard... Hier!
+1!Adlermann schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:53:
[...]
En hij kon een glimlach niet onderdrukken.
Okay, weird, doet prima hier. Maar ben dan ook een member hè.wbtje schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:59:
link werkt niet.... teminste zie niks

<clickable>
Moest je daarvoor niet minimaal 6 maanden lid zijn en 200+ posts gedaan hebben?
Ben benieuwd hoeveel de winkelprijzen gaan afwijken van de adviesprijzen uit het nieuwsbericht laatst...
Ben benieuwd hoeveel de winkelprijzen gaan afwijken van de adviesprijzen uit het nieuwsbericht laatst...
vage shit hoe kan het ook dat mijn naam bij jou erin staat ? waar kan ik dat topic vinden? welk pad te bewandelen
[ Voor 30% gewijzigd door wbtje op 11-03-2013 16:10 ]
Ok duidelijk, hopelijk over minder dan een maand een nieuwe TV (UT50)
Nadenken.wbtje schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:09:
vage shit hoe kan het ook dat mijn naam bij jou erin staat ? waar kan ik dat topic vinden? welk pad te bewandelen
Ohh was jij ook serieus dan toen je die vraag hiér stelde terwijl dat al tig maal besproken is??

hahahhaah nou kon de instellingen niet terug vinden vandaar mijn vraag.
Om het nog maar te herhalen: je kan GEEN instellingen overnemen. Elke tv is anders en heeft andere afwijkingen. je kan net zo goed willekeurig wat invullen.wbtje schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:33:
hahahhaah nou kon de instellingen niet terug vinden vandaar mijn vraag.
Klopt helemaal. Hier wat waarden van de calibratie van m'n tv. Echt bizar sommige dingen, cyaan -27Adlermann schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:45:
Om het nog maar te herhalen: je kan GEEN instellingen overnemen. Elke tv is anders en heeft andere afwijkingen. je kan net zo goed willekeurig wat invullen.

Je witbalans heeft echt nauwelijks aanpassingen gehad. Dat is altijd wel relaxed.Brad Pitt schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:52:
[...]
Klopt helemaal. Hier wat waarden van de calibratie van m'n tv. Echt bizar sommige dingen, cyaan -27
Gamma en kleur wel heel veel.
Oh okay, geen idee waarom dat gunstig is. Ja voor de insteltijd, daar kan ik mij wel iets bij indenkenAdlermann schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:57:
Je witbalans heeft echt nauwelijks aanpassingen gehad. Dat is altijd wel relaxed.
Hier de screens van voor en na. Niet dat het nu raaaadicaal anders is qua beeld hoor, maar met heen en weer switchen kan je natuurlijk wel leuk de verschillen zien. Is allemaal erg natuurgetrouw, zonder kleurzweem.Gamma en kleur wel heel veel.

Hoe vind je het resultaat uiteindelijk? Nog 170 uur en dan komen ze mijn tv kalibreren.Brad Pitt schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:14:
[...]
Oh okay, geen idee waarom dat gunstig is. Ja voor de insteltijd, daar kan ik mij wel iets bij indenken
[...]
Hier de screens van voor en na. Niet dat het nu raaaadicaal anders is qua beeld hoor, maar met heen en weer switchen kan je natuurlijk wel leuk de verschillen zien. Is allemaal erg natuurgetrouw, zonder kleurzweem.
[afbeelding]
Trend is gemiddeld zo'n 10 %Cartman! schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:07:
Moest je daarvoor niet minimaal 6 maanden lid zijn en 200+ posts gedaan hebben?
Maar ben erg benieuwd. Hopelijk wordt het gat tussen de 55 en de 65 inch wat gedicht.
Ja what can one say. Ziet er prima uit. Wit is wit, groen is groen zoals het "is" of moet zijn, blauw is blauw zoals het "is" of moet zijn. Zet je hem naast een LED zullen de meeste mensen dat denk ik mooier (als in: vetter) vinden. Ben er zelf erg tevreden over. Nog niet écht veel kunnen kijken dit weekend, had andere dingen.Versteegrob schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:48:
Hoe vind je het resultaat uiteindelijk? Nog 170 uur en dan komen ze mijn tv kalibreren.
Netjes... wat voor meter gebruikte ie?Brad Pitt schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:14:
[...]
Hier de screens van voor en na. Niet dat het nu raaaadicaal anders is qua beeld hoor, maar met heen en weer switchen kan je natuurlijk wel leuk de verschillen zien. Is allemaal erg natuurgetrouw, zonder kleurzweem.
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 11-03-2013 19:43 ]
X-Rite i1Display Pro.Cap schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:10:
Netjes... wat voor meter gebruikte ie?
Heeft ie de witbalans eerst in het service menu gekalibreerd?
Dat is bij de VT50 optimaal omdat de THX modi geen instelbare witbalans hebben, maar wel het beste contrast (zowel de hoogste helderheid als ook de diepste zwartwaarde).
Als je in het servicemenu (op de stand cinema + warm in het SM) kalibreert dan wordt dat de basis voor de witbalans bij alle beeldmodi, ook THX. Vervolgens kun je de professional modes finetunen met de uitgebreide witbalans, de gammainstelling en het cms.
Ik heb op deze manier laatst een VT50 gekalibreerd waarbij de witbalans in THX mode duidelijk teveel aan groen vertoonde, wat helemaal storend was als je van de gekalibreerde professional mode naar THX switchte.
Dat is bij de VT50 optimaal omdat de THX modi geen instelbare witbalans hebben, maar wel het beste contrast (zowel de hoogste helderheid als ook de diepste zwartwaarde).
Als je in het servicemenu (op de stand cinema + warm in het SM) kalibreert dan wordt dat de basis voor de witbalans bij alle beeldmodi, ook THX. Vervolgens kun je de professional modes finetunen met de uitgebreide witbalans, de gammainstelling en het cms.
Ik heb op deze manier laatst een VT50 gekalibreerd waarbij de witbalans in THX mode duidelijk teveel aan groen vertoonde, wat helemaal storend was als je van de gekalibreerde professional mode naar THX switchte.
Nope, dus hele verhaal daar onder helaas niet relevantCap schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:38:
Heeft ie de witbalans eerst in het service menu gekalibreerd?
Haha nee inderdaad, maar goed wel een tip voor anderen. 
Service menu heeft trouwens geen cms en gamma, maar die witbalans standaard zo goed mogelijk krijgen over alle (cinema) beeldmodi met standje warm is al heel lekker. Je kan overigens maar 1 witbalans instellen in het servicemenu, de andere standen (normal en dynamic) worden met een rekentruukje afgeleid van de cinema stand.
Service menu heeft trouwens geen cms en gamma, maar die witbalans standaard zo goed mogelijk krijgen over alle (cinema) beeldmodi met standje warm is al heel lekker. Je kan overigens maar 1 witbalans instellen in het servicemenu, de andere standen (normal en dynamic) worden met een rekentruukje afgeleid van de cinema stand.
[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 11-03-2013 19:51 ]
Corrigeert hij die meter wel adv een spectrometer elk jaar? Want dat is wel een belangrijke vraag
Vergeten te vragen naar zijn ID, calibratie en/of aankoop datum van zijn meter en z'n pincode, sorry...Adlermann schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:23:
Corrigeert hij die meter wel adv een spectrometer elk jaar? Want dat is wel een belangrijke vraag
Edit: die verhoogde zwartwaarde van de Professioneel standen is zó killing, kan m'n hele mood bederven, iets dat het gisteren avond dan ook deed uiteraard
[ Voor 24% gewijzigd door Brad Pitt op 12-03-2013 08:31 ]
Voor €125 wil ik er nog wel een keer over nadenken. Bij anderen kost een kalibratie al snel €200 en dat vind ik echt teveel geld. Zeker omdat mijn ST50 maar €549 heeft gekost. Dat voelt toch niet goed. 
Dan spaar ik dat geld liever door voor een ST60 bij wijze van spreken.
Dan spaar ik dat geld liever door voor een ST60 bij wijze van spreken.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Nou ja, ik vind het een relevante vraag, omdat hij meet met een budgety meter (wel goede) maar na een jaar is die meter ook gewoon niet accuraat meerBrad Pitt schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:24:
[...]
Vergeten te vragen naar zijn ID, calibratie en/of aankoop datum van zijn meter en z'n pincode, sorry...
Edit: die verhoogde zwartwaarde van de Professioneel standen is zó killing, kan m'n hele mood bederven, iets dat het gisteren avond dan ook deed uiteraardHeen en weer switchen is soms niet aan te raden
Ja, het zwartniveau valt echt op he. Het is echt net te veel. Ontzettende zonde
Daarom wil ik alleen een kalibratie van de grijsschaal in thx. professional mode is wel prima, maar het contrast is zo kut
Dilemma, Nu een 55VT50 kopen of straks een 55ST60? Voor en nadelen?
Zit een 3D bril en HDMI poort extra bij de VT50. Ben benieuwd naar de meningen van de experts hier?
Zit een 3D bril en HDMI poort extra bij de VT50. Ben benieuwd naar de meningen van de experts hier?
Voorgelegd aan de calibratie meneer, antwoord net terug gekregen:Adlermann schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:46:
[...]
Daarom wil ik alleen een kalibratie van de grijsschaal in thx. professional mode is wel prima, maar het contrast is zo kut
"We kunnen dan eventueel nog de THX stand alsnog doen via het service menu, maar dat betekent dat u uw garantie kwijt bent.
Het is wel zo dat kalibratie via het servicemenu buiten de normale tarieven valt die ik hanteer omdat dit een volledige extra kalibratie is, dus ook afgelopen 8 maart zou ik dan niet va het service menu hebben gewerkt.
Daarnaast is het de vraag of de gamma niveaus per 10 IRE kunnen worden aangepast (dat weet ik niet). Want een juiste witbalans en cms wordt sterk beïnvloed door de gamma curve."
Hmmm, laat dan maar zo I guess... Dan maar brak zwart en mooie kleurtjes, is (voor nu) niet anders
Tja dat vind ik dus wel een heel erg veilig / broodje aap antwoord, "garantie kwijt" waarop? Op zijn kalibratie? Zou vreemd zijn. Op het toestel? Dat vind ik echt onzin. Er zijn in totaal 6 variabelen (RGB high / low) waarvan er 4 worden aangepast en die kun je ook prima weer terug zetten naar de beginstand. Dat kan echt geen kwaad. Bovendien staat exact dit verhaal in de service manual van panasonic vermeld voor het instellen van de witbalans naar D65. Je doet dus niets anders dan de technicus in de fabriek al had moeten doen. (Ok, probleem is dat ie het niet echt goed kan doen omdat het paneel nog niet ingespeeld is.)
Natuurlijk, als door het doen van vreemde instellingen in het service menu de tv stuk gaat dan kan de fabrikant terecht zeggen dat je het zelf verkloot hebt. Voor zover dat al mogelijk is, want de opties die in het service menu staan kunnen wat mij betreft echt geen kwaad, met uitzondering wellicht van VSUS op hoog zetten.
Zoals gezegd, gamma / CMS kan niet worden aangepast, uitsluitend de witbalans. Dus de gammacurve is een gegeven waarmee je moet werken in THX, en de witbalans kan je daarop aanpassen.
Kan me verder zijn reactie wel voorstellen hoor, want als ie de witbalans in het SM instelt moet de kalibratie voor professional mode opnieuw.
Het blijft gewoon jammer, die combinatie van een niet instelbare THX modus en gehandicapte professional mode. Dat laatste is trouwens een bewuste keuze van Panasonic: in pro-mode gaat het maximaal aantal gradaties grijswaarden voor op het maximale contrast. Niets mis mee, maar geef dan ook de maximaal-contrast modus (THX, met minder gradaties dus) de volledige kalibratiecontrols, dan kun je tenminste zelf kiezen.
PS service manual is online te vinden, daar staat exact het witbalans verhaal in.
Natuurlijk, als door het doen van vreemde instellingen in het service menu de tv stuk gaat dan kan de fabrikant terecht zeggen dat je het zelf verkloot hebt. Voor zover dat al mogelijk is, want de opties die in het service menu staan kunnen wat mij betreft echt geen kwaad, met uitzondering wellicht van VSUS op hoog zetten.
Zoals gezegd, gamma / CMS kan niet worden aangepast, uitsluitend de witbalans. Dus de gammacurve is een gegeven waarmee je moet werken in THX, en de witbalans kan je daarop aanpassen.
Kan me verder zijn reactie wel voorstellen hoor, want als ie de witbalans in het SM instelt moet de kalibratie voor professional mode opnieuw.
Het blijft gewoon jammer, die combinatie van een niet instelbare THX modus en gehandicapte professional mode. Dat laatste is trouwens een bewuste keuze van Panasonic: in pro-mode gaat het maximaal aantal gradaties grijswaarden voor op het maximale contrast. Niets mis mee, maar geef dan ook de maximaal-contrast modus (THX, met minder gradaties dus) de volledige kalibratiecontrols, dan kun je tenminste zelf kiezen.
PS service manual is online te vinden, daar staat exact het witbalans verhaal in.
[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 12-03-2013 12:44 ]
Dat is uiteraard zo, hadden echter vooraf besproken zowel THX als wel Professioneel aan te pakken. Ben het die bewuste ochtend echter vergeten te melden. Dan nog, dag ervoor nog gemaild en daarin expliciet vermeld.Cap schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:37:
Ja I know, maar ga daar zelf niet mee rommelen, hetgeen ook lastig is zonder meter natuurlijkPS service manual is online te vinden, daar staat exact het witbalans verhaal in.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.