Na een kleine week hier de eerste ervaringen met een 65ST50, komende van een 42PV70.
- Na uitpakken eerst:WOW, dat is wel flink groot. Maar gisteravond dacht ik tijdens het kijken, wat was mijn 42" toch ook klein eigenlijk
- Erg mooi design. Ben wel gecharmeerd van een antraciete rand ipv zwart, en bij een 65" model lijkt de rand ook nog dunner tov bv een 42"
- De vergevingsgezindheid van het scherm valt me alleszins mee. Omdat ik een 42" HDReady plasma had heb ik veel 720p rips, en dat ziet er verbazend goed uit. Ik zit momenteel op ongeveer 2,5 a 3 meter afstand, dit ivm een verbouwing. Straks zal het ongeveer 4 a 5 meter zijn. Ook het afspelen van internetvideo's die wss 480p of 540p zijn valt me niet tegen qua kwaliteit.
- 1080p of Blu-ray is erg mooi. Ik moet wel zeggen dat je nu kwaliteitsverschil binnen de blu-ray's beter opmerkt. Zo is mijn Planet Eart blu-ray geloof ik 1080i (Engels/Amerikaanse import) en dat ziet er niet altijd 'super' uit. Sommige wide-shots van vlaktes vallen tegen, maar dat kan ook met de gebruikte camera's etc te maken hebben. Echter ik heb ook een blu-ray van Apocalypto (Mel Gibson's film over de maya's) en dat is niets minder dan spectaculair. Ook zijn 1:85 films nu ineens overweldigender dan 2:35 films
- zwart is echt zwart, kan me niet voorstellen dat OLED hier nog veel gaat 'winnen'.
- ga later nog de kleuren wat 'tweaken'maar out-of-the-box vind ik de true cinema stand best goed/mooi
Als laatste nog een grappige anekdote: Mijn vriendin vertelde laatst dat ze een hekel heeft aan grote tv's omdat deze altijd zo dominant aanwezig zijn in woonkamers, ze had het over een 'ongezellige/afleidende/storende BAK LICHT'. Omdat we nog niet samenwonen dacht ik, snel nog even een grote 65" halen alvorens we gaan samenwonen en ik dat niet meer geregeld krijg (I know, sue me). Maar ze komt bij mij en ze gaat zitten en zegt vrij snel: "wat een mooie, fijne tv. Deze is niet zo fel en irritant aanwezig. Een mooi natuurlijk beeld. Is dit geen LED?", 'Nee, schatje, dit is PLASMA"..

Kijk, en weer een 'believer' erbij.