Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn weten is de UT50 serie en de ST50 serie volledig uitverkocht. hooguit nog een enkele winkel die zijn winkelmodel opruimt of iets dergelijks.

De ST60 serie komt deze maand al in de winkels te liggen in 42 en 50 inch en 55 en 65 inch uitvoering in April. De GT60 serie komt ook In april evenals de VT60 Serie in 50 en 55 inch. De 65vt60 en de ZT60 serie komen in Mei.

Tenminste dit is wat Panasonic zelf aangeeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
Ik ben inderdaad nog een winkel tegen gekomen die een demo model had staan. Maar koop liever geen demo model. Jammer maar helaas, dan toch maar wachten op de ST60 serie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:51
Tallguy schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:43:
[...]

Mijn contactpersoon bij Panasonic gaat het nu eens goed uitzoeken en koppelt terug volgende week. Dat houdt wat mij betreft in dat het dus ook niet bij Panasonic intern goed bekend is hoe en wat de mogelijkheden en eisen zijn om het aan de praat te krijgen. Ik zou nl ook willen weten of het met een simpel SD kaartje van een GB werkt ofzo...life signaal doorgeven lijkt me (maar wie ben ik) niet afhankelijk te moeten zijn van een storage device wat aan de tv hangt.
Handig zo'n contactpersoon. Hou ons op de hoogte. Ik ben er benieuwd naar. Gisteren geprobeerd met de Viera remote2 app. Kon wel content vanaf m'n iphone naar de TV sharen maar andersom niet. Ik ben benieuwd. Hoop dat het werkt. Zou wel mooi zijn. Heb overigens momenteel geen hardeschijf eraan hangen waarop ik opneem of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

^^ ik wil er ook geen HDD aan. Heb een Syno NAS waar min films op staan, dat is meer dan genoeg. ZOu dus mooi zijn als het werkt zoals (vlgs mij) advertised is door Panasonic.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bij ons in de winkel een 16gb geheugenkaart in een TX-P50GT50 stop is het mogelijk om de foto`s die op dit geheugenkaartje staan op mijn Iphone 4 te kunnen bekijken.
Dit kan met behulp van de Viera Remote 2 app en dan de swipe functie in deze app.

Om een 800kb foto over te sturen duurt het hier wel zo`n 1,5 minuut maar dat kan ook aan ons netwerk in de winkel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
Zojuist toch nog een winkel gevonden die de TX-P50ST50 aanbied voor 994 euro. Wat zouden jullie doen? Wachten op de ST60 of toch voor deze gaan?

Wil eigenlijk wel onder de 1000 euro blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 15:12
Net m'n P50VT50 binnen gekregen, alles aangesloten... Maar hij gaat niet aan. Stekker zit erin maar het standby lampje brandt niet en er gebeurt niks. :( Zit er ergens een power knop die ik over het hoofd zie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:50
Rechter zijkant?
AB aan-knop vasthouden?
Stekker goed erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Oh mijn god.. er zit gewoon een Power Knop op (DUH!). Haha! Af en toe heb je van die momenten.. Dat je gewoon tè dom bent. :D

Hij doet het iig gewoon. Nu ga ik ermee spelen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Hahaha hij blijft leuk om zulk soort dingen te lezen. :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan_ schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:12:
Zojuist toch nog een winkel gevonden die de TX-P50ST50 aanbied voor 994 euro. Wat zouden jullie doen? Wachten op de ST60 of toch voor deze gaan?

Ga je iets met 3d doen, zo ja dan zou ik wachten want bij de st60 serie wordt in ieder geval 1x 3d bril meegeleverd.
Daarbij is de adviesprijs van de 50ST60E 1149.- en dit betekend in de praktijk dat de prijs al gauw richting de 1000.- zal gaan als hij goed leverbaar wordt.
Tel daarbij op dat er aan de tv nog wel een paar verbeteringen gedaan zijn.

Ik zou even wachten totdat de TX-P50ST60 leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 08:37
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:38:
[...]

Ga je iets met 3d doen, zo ja dan zou ik wachten want bij de st60 serie wordt in ieder geval 1x 3d bril meegeleverd.
Daarbij is de adviesprijs van de 50ST60E 1149.- en dit betekend in de praktijk dat de prijs al gauw richting de 1000.- zal gaan als hij goed leverbaar wordt.
Tel daarbij op dat er aan de tv nog wel een paar verbeteringen gedaan zijn.

Ik zou even wachten totdat de TX-P50ST60 leverbaar is.
Ligt er een beetje aan hoe snel hij de tv nodig heeft, als je de trend van de 50ST50 ziet, kan het wel een aantal maanden duren voordat hij onder de 1000 komt, maar zoals je al aangeeft, kan die gratis 3D bril wel een doorslaggevende factor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan_ schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:12:

Het hangt af van je gebruik. Denk je heel veel smart-tv functies te gaan gebruiken dan is de ST60 het misschien waard met het nieuwe "home screen" (het nut moet zich nog wel uitwijzen natuurlijk). Doe je dat niet dan zal je weinig aan de smart-tv van de ST50 missen. Voor de beeldkwaliteit hoef je het niet te doen, die zal voor de ST serie weinig verschillen. Zelfs de woordvoerders van Panasonic zelf bevestigen dat.

De prijs is niet onredelijk. Reken er maar op dat je een paar honderd euro extra kwijt bent voor de ST60, of je moet nog minimaal een half jaar willen wachten. Zie verder mijn PM aan jou.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:38:
[...]

Het is wel een leuke extra bij de ST60, maar 2 tientjes voor de prima werkende Samsung bril is natuurlijk niet het probleem. Ik moet het nog maar zien hoe snel die prijs zakt. Viel ook niet mee met de 50 serie. Maar als je genoeg geduld hebt zakt alles. Zo koop je nu voor een leuke prijs een VT50. Wel een jaartje wachten. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 01-03-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:51
Tallguy schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:33:
^^ ik wil er ook geen HDD aan. Heb een Syno NAS waar min films op staan, dat is meer dan genoeg. ZOu dus mooi zijn als het werkt zoals (vlgs mij) advertised is door Panasonic.
Op zich vind ik het niet erg om er een hardeschijf aan te hangen voor de opnames van TV. Heb er nu af en toe één aan hangen voor m'n films. Zo eentje met 2 USB connectoren om voor stroom te zorgen (zit een 7200rpm 2.5" schijf in). Maar ik merk gewoon dat er qua stroom toch te weinig geleverd wordt aan dat ding en dan zelfs 720p ripjes op een gegeven moment gaan stotteren omdat de hardeschijf gewoon niet harde kan qua lezen.

Iemand hier nog een idee voor hoe ik dat het best zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 14:18
Wow! Net mijn ziekste 3D ervaring ooit gehad, wow.
Had een test blueray 3d opgezet. Mijn kamer was in een oceaan verandert.
Had niet verwacht dat het zo realistisch kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Holy shit, Game of Thrones in 1080p ziet er bizar uit. Ik vind de overstap van LCD naar plasma het nu al waard. Wat een ongelofelijk mooi beeld! :D Binnenkort maar even shoppen voor een paar 3D Blurays.

Ik heb er overigens 2 3D brillen bijgekregen, terwijl ik ergens las dat Panasonic ze er niet bij levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Disfigured schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:22:
Ik heb er overigens 2 3D brillen bijgekregen, terwijl ik ergens las dat Panasonic ze er niet bij levert?
Bij de VT-serie wel...
Versteegrob schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:18:
Had een test blueray 3d opgezet. Mijn kamer was in een oceaan verandert.
Had niet verwacht dat het zo realistisch kon zijn.
En de zwartwaardes en volle kleuren down the drain en binnen tien minuten koppijn. Ja écht vet kijken zo :P

[ Voor 42% gewijzigd door Brad Pitt op 01-03-2013 15:26 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Ah okay, dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Versteegrob schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:53:
Gisteren de 65ST50 opgehangen. Alleen iets te hoog denk ik.
Wat vinden jullie op het eerste gezicht?

[afbeelding]

Let nog niet op de kabels enzo. Moet alles nog werken maar dit kan pas als alles is aangesloten, receiver enzo.
Oei dienaangaande flink te hoog.
Ik ben toen op de bank gaan zitten, de hoogte van grond tot ogen opgemeten en dat als midden van de Tv aangehouden.

Hangt nu top,

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Hoe lossen jullie het op als je iets van de TV wil kijken (Youtube of iets via een DLNA device) zodat het geluid via de versterker gaat?

In mijn situatie heb ik een Humax5050c via HDMI aan mijn Denon versterker hangen. Die Denon hangt weer aan HDMI#2 van de TV. Geluid van de humax gaat dus netjes over de Denon.
Echter zal geluid van de TV nooit terug naar de Denon gaan, want die luistert primair naar zijn 'inkomende' HDMI poorten, niet naar zijn HDMI -out poort.

Ik kan uiteraard wel alles omgooien dat de Humax naar de TV gaat en dat er via een glaskabel het geluid naar OPT-in van de Denon gaat, maar dat lijkt me een 'onhandige' manier.

Nu dacht ik zo...HDMI#2 van de VT50 is een ARC poort, Audio Return Channel. Dat zou, in mijn lekenkennis van hoe Pana het écht bedoelt, inhouden dat geluid van de TV terug zou kunnen van de TV naar een aangesloten versterker (het woordje 'return'). Zou dat dan inhouden dat de Denon wellicht niet goed ingesteld is om het geluid terug te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tallguy schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:04:
Zou dat dan inhouden dat de Denon wellicht niet goed ingesteld is om het geluid terug te ontvangen?
Dat, of hij heeft helemaal geen ARC mogelijkheid. Als op alle apparaten HDMI-CEC aan staat zou ARC "gewoon" moeten werken en je geluid moeten hebben via je receiver, als je naar YouTube kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbolle
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-08 16:33
een optische kabel tussen je tv en je Denon moet voldoende zijn, gebruikte ci+ met mijn gt50 en dat werkte perfect. Dan hoef je alleen maar je bron te veranderen op je Denon als je youtube achtige dingen aan het doen bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

De Denon kan HDMI-CEC aan vlgs de handleiding. Ik denk dat ik eens moet kijken naar de instellingen qua input waar de Denon naar luistert, dat lijkt me de reden.

Dat Viera popup menu bij het aanzetten van de tv kon toch uitgezet worden? Dacht dat het in het hotel menu zat, maar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:44:
De Denon kan HDMI-CEC aan vlgs de handleiding. Ik denk dat ik eens moet kijken naar de instellingen qua input waar de Denon naar luistert, dat lijkt me de reden.

Dat Viera popup menu bij het aanzetten van de tv kon toch uitgezet worden? Dacht dat het in het hotel menu zat, maar niet dus.
CEC!= ARC
Brad Pitt schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:07:
[...]

Dat, of hij heeft helemaal geen ARC mogelijkheid. Als op alle apparaten HDMI-CEC aan staat zou ARC "gewoon" moeten werken en je geluid moeten hebben via je receiver, als je naar YouTube kijkt...
de 1909 is idd 'maar' hdmi 1.3a dus geen ARC.

[ Voor 47% gewijzigd door Adlermann op 02-03-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tallguy schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:44:
TV Instellingen / Viera Connect Banner (pag. 48).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Sinds kort ben ik in het bezit van een ST50. Het probleem dat ik ondervind is dat in de linker onderhoek (van voren gezien) enige resonantie optreedt. De trilling door bepaalde geluidstonen is vrij irritant en gped merkbaar. Hebben meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij normale luistervolumes (10-30) niet. Wat is jouw volume en hoe hoog heb je de bass instelling staan, en heb je de instelling van de afstand tot de muur op kleiner of groter dan 30 cm staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Het volume varieert tussen de 30-50. Meestal zet ik het tv-volume wat hoger en regel ik het verdere volume met de upc afstandsbediening. De tv staat minder dan 30cm van de muur. Dit heb ik ook ingestels op de tv. De bass-instelling is conform de fabrieksinstelling. Ondervind jij dit probleem ook zo nu en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volumes vergelijken is vrij lastig omdat jij dus het volume regelt met je UPC box (Horizon? die heb ik) en niet met de tv zelf, maar als jij dan de UPC box niet op max volume hebt staan en de tv op 30-50 dan ga ik er vanuit dat dit normaal luisterniveau is.

Nee, ik hoor geen resonerende geluiden op normale geluidsniveaus. Keihard (> 50) heb ik de tv nog niet gezet en dat ga ik ook niet doen, maar uiteraard zal er in dat geval bij een lekker basrijk geluid een overstuurd krakend geluid te horen zijn: het is immers een platte tv met butt speakertjes.

Ik denk dus dat er bij jou een onderdeeltje niet goed vast zit of een kabeltje intern tegen de kast aan het resoneren is. Je kunt sowieso de schroefjes op de achterplaat allemaal even nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 19:31
Hoi allen sta op het punt om een tx-p50gt50 aan te schaffen voor 1089 euro. Nu vroeg ik me af dit een beetje een goeie plasma tv is? Nu zie ik tot nog toe alleen maar positieve reviews over deze tv. Mis een beetje advies. Ik was als eerste geïnteresseerd in de tx-p50st50 maar volgens diverse reviews blijkt dat deze tv veel minder is dan de 50gt50. Het budget wat ik heb is rond de 1000 euro. Waarom een panasonic? ik heb altijd meegekregen dat panasonic de nr 1 op het gebied van plasma is (naast pioneer want die zijn niet betaalbaar ) ;) Wellicht kunnen jullie me helpen. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:23:
Ik was als eerste geïnteresseerd in de tx-p50st50 maar volgens diverse reviews blijkt dat deze tv veel minder is dan de 50gt50.
Dat is niet waar. Ik ben benieuwd welke reviews je gelezen hebt. Het zijn beide hele goeie tv's en de beeldkwaliteit is gelijk of nagenoeg gelijk. De gt50 heeft een andere styling en een paar extra toeters en bellen. Dat laatste kun je gemakkelijk opzoeken door op de Panasonic site even de GT50 en ST50 naast elkaar te zetten met de vergelijkingsfunctie. Binnen 5 minuten weet je de verschillen. Ook kan je dit topic doorlezen/zoeken. Maar op zich is de keuze niet moeilijk, want de GT50 is nog wel op een paar plekken verkrijgbaar en de ST50 is al uitverkocht.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 03-03-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Hoi bedankt voor je reactie.

Ik had de review op kieskeurig gelezen. En de verkoper van platte tv.nl gaf het advies ook aan de gt

maar inderdaad de gt is nog als enige leverbaar. Maar is het nou ook echt zo dat een panasonic plasma tv beter is dan die van een samsung bijv?
Cap schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:46:
[...]

Dat is niet waar. Ik ben benieuwd welke reviews je gelezen hebt. Het zijn beide hele goeie tv's en de beeldkwaliteit is gelijk of nagenoeg gelijk. De gt50 heeft een andere styling en een paar extra toeters en bellen. Dat laatste kun je gemakkelijk opzoeken door op de Panasonic site even de GT50 en ST50 naast elkaar te zetten met de vergelijkingsfunctie. Binnen 5 minuten weet je de verschillen. Ook kan je dit topic doorlezen/zoeken. Maar op zich is de keuze niet moeilijk, want de GT50 is nog wel op een paar plekken verkrijgbaar en de ST50 is al uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Nice ben het aandachtig aan het doornemen. Ik denk dat het toch de gt50 wordt aangezien de st nergens meer leverbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosss
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 17:33
Ik twijfel tussen de GT50 of VT50. Is het de ~200€ extra waard om voor de VT50 te kiezen? De VT50 heeft welliswaar een (mooiere) chrome rand, maar is hij technisch beter dan de GT50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartosss schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:30:
Ik twijfel tussen de GT50 of VT50. Is het de ~200€ extra waard om voor de VT50 te kiezen? De VT50 heeft welliswaar een (mooiere) chrome rand, maar is hij technisch beter dan de GT50?
Beter filter. En dat is het qua technisch wel. Beter filter heeft als gevolg dat de beleefde zwart beter is (als er omgevingslicht is dan kan het filter het beter tegenhouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
dus 200 euro voor een filter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosss
Haha, oke. De TV komt wel in de buurt van een groot raam te staan dus daar zou het een voordeel voor zijn. Aan de andere kant kijk ik het meeste 's avonds en heb ik de gordijntjes dicht. Toch ga ik voor de VT50 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wbtje schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:41:
Ik denk dat je de meerwaarde hiervan en de benodigde ontwikkelingskosten om een enigszins goed werkend filter te maken hier iets onderschat... Zonder een goed filter is een tv gewoon geheel waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:41:
Het filter is misshcien wel het belangrijkste onderdeel na het panel zelf. De eigenschap om omgevingslicht goed te blokkeren is zeer belangrijk. Hierdoor blijft het contrast ratio namelijk ook met omgevingslicht zeer goed.

De st50/gt50 zijn prima tv's. Alleen met omgevingslicht zijn ze beduidend minder dan de vt50. Ik heb ze side by side gehad en ook in de avonduren met enkele (niet veel) lampen aan heeft de vt50 gewoon een beter zichtbaar contrast.

Ga je echter verduisteren en maak je bv alleen gebruik van backlights. Dan is het verschil minimaal.

[edit]

Alle reviews maken ook gebruik van contactmeters, daardoor wordt er effectief altijd gemeten in een 'donkere' toestand. Ga je echter naar real world viewing toe dan komt er omgevingslicht bij. Hoe beter het filter hoe minder het effect.

[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 04-03-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
wbtje schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:04:
Nice ben het aandachtig aan het doornemen. Ik denk dat het toch de gt50 wordt aangezien de st nergens meer leverbaar is
Hier is nog wel een ST leverbaar, wel de 65inch maar kleiner moet je ook niet willen :9

Heb mijn TV vorige week hier gehaald

http://www.tvstore.nl/cat...-panasonic-plasma-tv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, ik kijk altijd tv in een kamer met gezellig gedimd licht, en dan is er geen enkel probleem. Als je echt van een film wil genieten dan ga je toch niet in een normaal tot sterk verlichte kamer zitten kijken, dat leidt alleen maar af. Dus wat gedimde lampjes of kaarslicht, dat is gezellig en prima.

Ga je in een goed verlichte kamer kijken dan maakt het filter natuurlijk uit, alleen het probleem vind ik dan toch dat je sowieso al 50% van de bereikbare beeldkwaliteit mist vanwege het omgevingslicht. In die zin is dat filter dus meer een praktische overweging. Overigens heb ik in mijn kamer met grote ramen op het zuiden ook overdag helemaal geen probleem als ik de luxaflex maar wat in werking zet. Uiteraard zal een VT50 het dan nog beter doen dan een ST50, maar het is echt niet zo dat je dan met de ST50 een probleem hebt.
bartosss schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:30:
De GT50 heeft óók een chromen rand, alleen een subtiel smallere. Overigens vind ik die chromen rand juist niet mooi maar cheesy. Verder is het een hele nette tv. :P Het unieke van de VT zit hem in het "one sheet of glass" design, de glasplaat die over de hele tv heen gaat, dus ook de rand zit achter glas.

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 04-03-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
het filter zal ongetwijfeld uitmaken maar denk de gt50 niet veel onderdoet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wbtje schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:52:
het filter zal ongetwijfeld uitmaken maar denk de gt50 niet veel onderdoet ;)
Naast elkaar gezien ja? Filter is zo mogelijk het allerbelangrijkste aspect aan de VT50. Maar goed, als iemand daar geen 200 Euro voor over heeft, even goede vrienden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
hahaha ik zeg niet dat ik er geen 200 euro voor over heb maar zo kan je bezig blijven toch dat bedoel ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wbtje schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:04:
hahaha ik zeg niet dat ik er geen 200 euro voor over heb maar zo kan je bezig blijven toch dat bedoel ik meer.
Als je dan toch een x-aantal jaar er naar gaat kijken kan je het beter meteen in één keer goed doen. Nee, bedoel daarmee niet dat je met een S/G niet blij zal zijn want die tv's zijn óók waanzinnig goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alles heeft zijn prijs, zeker de ST heeft bestaansrecht om die reden naast de VT. Of de GT echt bestaansrecht heeft weet ik niet, in de VS verkopen ze hem al niet en ik denk dan je koopt óf de ST (bang for buck wbt beeldkwaliteit) óf de VT (the max). :) Het is wel zo dat de VT50 nu relatief erg goedkoop is omdat ze daar nog aardig wat 50/55 inchen van op voorraad hadden en PTVD is gaan stunten met de prijs en de rest volgde. 1295 euro voor het 50 inch model as we speak.

Maar ook met de VT50 is het bijna gebeurd, Panasonic heeft nog 10 stuks 50 inch en dat is het, de rest van de 50 series is al helemaal uitverkocht. Plasmadiscounter had vorige week nog een kleine 50 stuks 50 inchers en nu is het daar voor alle formaten < 10 stuks. Ik denk dus dat het zeer binnenkort afgelopen is met de VT50 en dat men dan iets van 2000 euro of meer moet neertellen voor de VT60. Die ongetwijfeld weer wat beter is, dat wel. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 04-03-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:27:
...en dat men dan iets van 2000 euro of meer moet neertellen voor de VT60. Die ongetwijfeld weer wat beter is, dat wel. :)
Een 65VT60 voor 2000 Euro en er komt een nog niet eens ingespeelde 65VT50 te koop te staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dan gaat 'ie wel naar de slaapkamer. Wil eigenlijk sowieso iets groters dus mooie maat voor daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
hahaha ik ben uit frustratie net naar de mediamarkt gelopen in me pauze en ze stonden naast elkaar qua design vind ik persoonlijk de gt mooier dan de vt maar ja gt heeft weer geen brillen.... en een mindere filter ... hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
<nvm ook, zonde van de tijd>

[ Voor 89% gewijzigd door Brad Pitt op 04-03-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:29
Ik heb een vraag over de g30. Ik heb er vandaag een hoofdtelefoon op aangesloten, maar er blijft sound uit de speakers komen. De enige oplossing die ik heb gevonden, is het volume van de tv op 0 zetten en het volume van de hoofdtelefoon in het menu hoger zetten. Ik vind dit geen elegante oplossing. Iemand een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Brad Pitt schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:58:
[...]

hahaha moet nog ff vuilniszakken inslaan.

Koop je brillen van Samsung, kosten geen dr*l en kijk je met wat minder omgevingslicht. GT it is. Win-win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
Vandaag is een monteur van E-care langsgeweest voor mijn TX50-GT30. Ik heb aan de rechterkant last van artefacten, rode pixels die door het beeld heen "knipperen", een soort sneeuw.
Monteur heeft 2 printplaten vervangen maar het probleem blijft. Dus heeft ie foto's gemaakt en stuurt dit dan door naar Panasonic. Hij geeft aan dat het scherm zelf waarschijnlijk defect is. Waarschijnlijk een andere TV. Panasonic zal binnenkort contact met me opnemen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zullen ze me een nieuw toestel aanbieden? Een GT30 ter vervaning, of wellicht een nieuwere serie? Zit hier nog onderhandelingsruimte, als ik bijvoorbeeld iets bijbetaal voor een tv uit de nieuwe serie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kgb545 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:14:
Vandaag is een monteur van E-care langsgeweest voor mijn TX50-GT30. Ik heb aan de rechterkant last van artefacten, rode pixels die door het beeld heen "knipperen", een soort sneeuw.
Monteur heeft 2 printplaten vervangen maar het probleem blijft. Dus heeft ie foto's gemaakt en stuurt dit dan door naar Panasonic. Hij geeft aan dat het scherm zelf waarschijnlijk defect is. Waarschijnlijk een andere TV. Panasonic zal binnenkort contact met me opnemen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zullen ze me een nieuw toestel aanbieden? Een GT30 ter vervaning, of wellicht een nieuwere serie? Zit hier nog onderhandelingsruimte, als ik bijvoorbeeld iets bijbetaal voor een tv uit de nieuwe serie ?
Ik weet niet of het nog in de garantieperiode zit, zo ja dan gok ik creditatie mbt laatst bekend inkoopbedrag @ leverancier.

Dan moet jij met je leverancier eruit komen voor een vervangend toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
iemand enig idee wanneer de nieuwe modellen te koop zullen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Zijn de prijzen al bekent en ergens terug te vinden kon Zelf niks vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik kon voor onderstaand verhaal er niet echt een toepasselijk topic voor vinden..
shameete schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:57:
Ik ben me naast de vt60 serie ook meteen voor een muurbeugel aan het orienteren.
De huidige zal straks te klein zijn. Dus heb ik me zinnen gezet op de Vogels rc355.
Geen goedkope beugel maar ik wil voorkomen dat de tv straks vol vette vingers komt te zitten met verdraaien..

Edit: misschien moet ik toch een andere beugel kiezen. De vt50 weegt al ruim 30 kg. Vermoed dat de opvolger niet veel lichter wordt.
En de beugel mag max. 25 hebben :(
weet iemand of er fatsoenlijke elektrische muurbeugels te koop zijn voor 55" die wél 30+ kg kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan nu officieel mededelen dat mijn uniformiteit van mijn nieuwe vt50 (het was perfect) nu ook rap minder aan het worden is. Het viel me op in netflix :( Gewoon weer balken in het grijs aan het ontstaan. Maar als het zo is en niet erger gaat worden dan wordt het geen probleem. Ook begint er weer iets groene shit te komen.

Tijdens voetballen nog niet gezien. Dus dat is nog steeds een vooruitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:20:
Ik kan nu officieel mededelen dat mijn uniformiteit van mijn nieuwe vt50 (het was perfect) nu ook rap minder aan het worden is. Het viel me op in netflix :( Gewoon weer balken in het grijs aan het ontstaan. Maar als het zo is en niet erger gaat worden dan wordt het geen probleem. Ook begint er weer iets groene shit te komen.

binnenkort maar weer even bellen met e-care... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
shameete schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:51:
ik kon voor onderstaand verhaal er niet echt een toepasselijk topic voor vinden..

[...]

weet iemand of er fatsoenlijke elektrische muurbeugels te koop zijn voor 55" die wél 30+ kg kunnen hebben?
http://www.avkabels.com/s...tion-mount-37-56inch.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gewoon inderdaad deze Various Troubles 50 serie zo laten en wachten op de Zero Troubles 60 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Adlermann schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:20:

Ik zou het nog paar maanden aankijken. Dus wachten op de ervaringen met de 2013 lijn. Anders geld terugeisen.

Eerlijk gezegd verwacht ik niet veel verbetering qua uniformiteit met de 60 serie. M.u.v. de ZT60 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Dubbel, sorry

[ Voor 97% gewijzigd door kgb545 op 04-03-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Adlermann schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:22:
[...]

Ik weet niet of het nog in de garantieperiode zit, zo ja dan gok ik creditatie mbt laatst bekend inkoopbedrag @ leverancier.

Dan moet jij met je leverancier eruit komen voor een vervangend toestel
Ik ben rechtstreeks via panasonic gegaan, Dus nog geen contact met de leverancier gehad. Tv 14 maanden geleden gekocht, alles dus nog binnen de garantie. Laatste inkoopbedrag als zijnde laatst bekende nieuwwwaarde? Hmm ik hoop toch op een gt50 :)

[ Voor 22% gewijzigd door kgb545 op 04-03-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kgb545 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:46:
[...]

Ik ben rechtstreeks via panasonic gegaan, Dus nog geen contact met de leverancier gehad. Tv 14 maanden geleden gekocht, alles dus nog binnen de garantie. Laatste inkoopbedrag als zijnde laatst bekende nieuwwwaarde? Hmm ik hoop toch op een gt50 :)
Panasonic geeft alleen de leverancier geld terug. Voor een garantieverzoek dan ben je toch echt aangwezen op de leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Na een kleine week hier de eerste ervaringen met een 65ST50, komende van een 42PV70.

- Na uitpakken eerst:WOW, dat is wel flink groot. Maar gisteravond dacht ik tijdens het kijken, wat was mijn 42" toch ook klein eigenlijk
- Erg mooi design. Ben wel gecharmeerd van een antraciete rand ipv zwart, en bij een 65" model lijkt de rand ook nog dunner tov bv een 42"
- De vergevingsgezindheid van het scherm valt me alleszins mee. Omdat ik een 42" HDReady plasma had heb ik veel 720p rips, en dat ziet er verbazend goed uit. Ik zit momenteel op ongeveer 2,5 a 3 meter afstand, dit ivm een verbouwing. Straks zal het ongeveer 4 a 5 meter zijn. Ook het afspelen van internetvideo's die wss 480p of 540p zijn valt me niet tegen qua kwaliteit.
- 1080p of Blu-ray is erg mooi. Ik moet wel zeggen dat je nu kwaliteitsverschil binnen de blu-ray's beter opmerkt. Zo is mijn Planet Eart blu-ray geloof ik 1080i (Engels/Amerikaanse import) en dat ziet er niet altijd 'super' uit. Sommige wide-shots van vlaktes vallen tegen, maar dat kan ook met de gebruikte camera's etc te maken hebben. Echter ik heb ook een blu-ray van Apocalypto (Mel Gibson's film over de maya's) en dat is niets minder dan spectaculair. Ook zijn 1:85 films nu ineens overweldigender dan 2:35 films
- zwart is echt zwart, kan me niet voorstellen dat OLED hier nog veel gaat 'winnen'.
- ga later nog de kleuren wat 'tweaken'maar out-of-the-box vind ik de true cinema stand best goed/mooi

Als laatste nog een grappige anekdote: Mijn vriendin vertelde laatst dat ze een hekel heeft aan grote tv's omdat deze altijd zo dominant aanwezig zijn in woonkamers, ze had het over een 'ongezellige/afleidende/storende BAK LICHT'. Omdat we nog niet samenwonen dacht ik, snel nog even een grote 65" halen alvorens we gaan samenwonen en ik dat niet meer geregeld krijg (I know, sue me). Maar ze komt bij mij en ze gaat zitten en zegt vrij snel: "wat een mooie, fijne tv. Deze is niet zo fel en irritant aanwezig. Een mooi natuurlijk beeld. Is dit geen LED?", 'Nee, schatje, dit is PLASMA".. :) Kijk, en weer een 'believer' erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
bramberk15 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:14:
Na een kleine week hier de eerste ervaringen met een 65ST50, komende van een 42PV70.

- Na uitpakken eerst:WOW, dat is wel flink groot. Maar gisteravond dacht ik tijdens het kijken, wat was mijn 42" toch ook klein eigenlijk
- Erg mooi design. Ben wel gecharmeerd van een antraciete rand ipv zwart, en bij een 65" model lijkt de rand ook nog dunner tov bv een 42"
- De vergevingsgezindheid van het scherm valt me alleszins mee. Omdat ik een 42" HDReady plasma had heb ik veel 720p rips, en dat ziet er verbazend goed uit. Ik zit momenteel op ongeveer 2,5 a 3 meter afstand, dit ivm een verbouwing. Straks zal het ongeveer 4 a 5 meter zijn. Ook het afspelen van internetvideo's die wss 480p of 540p zijn valt me niet tegen qua kwaliteit.
- 1080p of Blu-ray is erg mooi. Ik moet wel zeggen dat je nu kwaliteitsverschil binnen de blu-ray's beter opmerkt. Zo is mijn Planet Eart blu-ray geloof ik 1080i (Engels/Amerikaanse import) en dat ziet er niet altijd 'super' uit. Sommige wide-shots van vlaktes vallen tegen, maar dat kan ook met de gebruikte camera's etc te maken hebben. Echter ik heb ook een blu-ray van Apocalypto (Mel Gibson's film over de maya's) en dat is niets minder dan spectaculair. Ook zijn 1:85 films nu ineens overweldigender dan 2:35 films
- zwart is echt zwart, kan me niet voorstellen dat OLED hier nog veel gaat 'winnen'.
- ga later nog de kleuren wat 'tweaken'maar out-of-the-box vind ik de true cinema stand best goed/mooi

Als laatste nog een grappige anekdote: Mijn vriendin vertelde laatst dat ze een hekel heeft aan grote tv's omdat deze altijd zo dominant aanwezig zijn in woonkamers, ze had het over een 'ongezellige/afleidende/storende BAK LICHT'. Omdat we nog niet samenwonen dacht ik, snel nog even een grote 65" halen alvorens we gaan samenwonen en ik dat niet meer geregeld krijg (I know, sue me). Maar ze komt bij mij en ze gaat zitten en zegt vrij snel: "wat een mooie, fijne tv. Deze is niet zo fel en irritant aanwezig. Een mooi natuurlijk beeld. Is dit geen LED?", 'Nee, schatje, dit is PLASMA".. :) Kijk, en weer een 'believer' erbij.
Das mooi dat betekent wanneer je gaat samen wonen de ST de slaapkamer in kan en dat de VT60 aangeschaft kan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:34:
[...]

Gewoon inderdaad deze Various Troubles 50 serie zo laten en wachten op de Zero Troubles 60 8)
haha, ja, an sich. Als het weer erger wordt dan gewoon weer voor een creditatie gaan. Ik k rijg alleen medelijden met mijn retailer.

Maar eerlijk is eerlijk, het is nu nog niet echt een probleem hoor. Maar ik zie wel dat het weer minder wordt op exact dezelfde plek. Maar zolang ik niet in normale content strepen zie (in 3d modus was dat altijd zo) en groen in normale content vind ik het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Apocalypto is dan ook echt reference qua beeld- en geluidskwaliteit! d:)b

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:22
Vraagje mbt vertical lines. Ik zie momenteel in sommige series die ik kijk op egale vlakken (bijvoorbeeld muren oid) af en toe hele dunne lijntjes over het beeld lopen.

Op verschillende fora lees ik over vertical lines dat het bredere balken zijn van 1 of meerdere centimeters breed.
De lijntjes die ik zie zijn net net potlood streepjes in een iets andere kleur (meestal donkerder)

Is dit een ook te kwalificeren onder vertical lines en iets waarmee ik bij e-care een case kan starten?
Ik zie het niet altijd maar in bepaalde series zie ik regelmatig voorbij komen.

De reden dat ik het vraag is dat ik de tv eventueel vrijdag wil laten kalibreren maar ik nu toch wel een beetje ga twijfelen aan die lijntjes (op een computer monitor zie ik de lijntjes niet terug, wel wat oneffenheden op de egale vlakken maar zeker geen lijntjes(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
bramberk15 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:14:

Hehe mooi werk. Kan me helemaal vinden in jou. Ben twee weken geleden ook van een 42 inch naar een 65inch gegaan. Gelukkig zit ik er maximaal 3 meter vanaf ipv 5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1t
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-06-2023

w1t

Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:17:
Bij mijn weten is de UT50 serie en de ST50 serie volledig uitverkocht. hooguit nog een enkele winkel die zijn winkelmodel opruimt of iets dergelijks.

De ST60 serie komt deze maand al in de winkels te liggen in 42 en 50 inch en 55 en 65 inch uitvoering in April. De GT60 serie komt ook In april evenals de VT60 Serie in 50 en 55 inch. De 65vt60 en de ZT60 serie komen in Mei.

Tenminste dit is wat Panasonic zelf aangeeft.....
Same here. Ik dacht slim te zijn door in Maart/April een afgeprijst 2012-model (ST50) te kopen. Is deze alleen niet afgeprijst. Dan maar geen TV.. :X

[ Voor 3% gewijzigd door w1t op 05-03-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dracula, dat komt me niet bekend voor en valt zeker niet onder vertical banding of dirty screen effect, dat gaat inderdaad om bredere banen / plekken van een wat onregelmatige structuur.

Zoals je het omschrijft lijkt het me een defect, aan de andere kant zeg je dat je het steeds weer ziet bij bepaalde series dus dan kan het toch brongerelateerd zijn. Kan je er een foto van maken en hier plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdb83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-11-2020
Ik heb een P55VT50 en heb een klein probleempje met de youtube app. Standaard worden de filmpjes in de hoogste beschikbare kwaliteit afgespeeld (1080p), maar bij sommige filmpjes trekt mijn internetverbinding dat niet en moet er nogal veel gebufferd worden. Weet iemand hier waar ik precies de afspeelkwaliteit kan instellen want ik kan 't nergens vinden? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien kan dat wel niet? ;) Smart-tv != pc dus veel beperkter. What you see is what you get.

Overigens, ik kom deze prijzen tegen op beslist.nl (link naar Apollo, op de site van de winkel zelf staat de releasedatum en niet de prijs weergegeven):

TX-P42ST60E 849,-
TX-P50ST60E 1149,-
TX-P55ST60E 1549,-
TX-P65ST60E 2499,-

TX-P50GT60E 1499,-

TX-P50VT60E 1999,-
TX-P55VT60E 2399,-
TX-P65VT60E 3499,-

Het lijkt er dus op dat de 55/65 inch modellen wat gezakt zijn in prijs t.o.v. vorig jaar, en de 42/50 inch modellen gelijk gebleven zijn.

Verder ashtontv.co.uk prijzen in pond en omgerekend in euro (1,16):
TX-P42ST60E 799 = 927,-
TX-P50ST60E 999 = 1159,-
TX-P55ST60E 1299 = 1507,-

TX-P42GT60E 1099 = 1275,-
TX-P50GT60E 1199 = 1391,-

TX-P50VT60E 1599 = 1855,-
TX-P55VT60E 1999 = 2319,-
TX-P65VT60E 2899 = 3363,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:09
kgb545 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:46:
[...]

Kan je nu alvast vertellen dat je geen nieuwe 50GT50 van Panasonic gaat krijgen omdat zij deze niet meer hebben.

Zoals Adlerman al aangaf zullen zij het aankoopbedrag van je gt30 crediteren aan de leverancier en dan kun je daar óf je geld terugkrijgen óf een nieuw toestel uitzoeken (dat scheelt volgens mij per winkel hoe dit opgelost word).

Heb zelf niet zo lang geleden een defecte 50gt50 gehad die omgeruild zou worden door Panasonic maar zij hadden het toestel niet meer dus heb ik een creditatie gehad via de leverancier en nu gelukkig eigenaar van de 50VT50 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Afrojan op 05-03-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Versteegrob schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:54:
[...]

Hehe mooi werk. Kan me helemaal vinden in jou. Ben twee weken geleden ook van een 42 inch naar een 65inch gegaan. Gelukkig zit ik er maximaal 3 meter vanaf ipv 5 meter.
Great minds think a like...kuch kuch

Maar zonder dolle, 65 inch is echt spectaculair. Blij dat ik dit nog heb kunnen regelen en eigenlijk opzienbarend hoe betaalbaar een 65 inch geworden is. Paar jaar terug was dit ondenkbaar voor mij. Ik weet nog dat ik in een electrozaak een 60 inch Pioneer Kuro zag hangen en dacht: holy shit wat is dit gaaf, en onbetaalbaar. Nu heb ik een 65 inch die qua beeldkwaliteit toch erg in de buurt komt.

Mbt afstand: zal bij mij van de positie in de woonkamer afhangen, tussen de 3 en 4,5 meter. Maar 3 meter is inderdaad prima te doen en zorgt zeker voor de WOW-ervaring. Vond games er trouwens ook behoorlijk uitzien ondanks dat deze (heb een PS3) vaak native minder dan 720p zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Afrojan schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:56:
[...]

Kan je nu alvast vertellen dat je geen nieuwe 50GT50 van Panasonic gaat krijgen omdat zij deze niet meer hebben.

Zoals Adlerman al aangaf zullen zij het aankoopbedrag van je gt30 crediteren aan de leverancier en dan kun je daar óf je geld terugkrijgen óf een nieuw toestel uitzoeken (dat scheelt volgens mij per winkel hoe dit opgelost word).

Heb zelf niet zo lang geleden een defecte 50gt50 gehad die omgeruild zou worden door Panasonic maar zij hadden het toestel niet meer dus heb ik een creditatie gehad via de leverancier en nu gelukkig eigenaar van de 50VT50 :)
Nouja, prima, ik zal het wel merken. Heb je trouwens het volledige aankoopbedrag terug gekregen? Of de "dagwaarde" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kgb545 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:48:
[...]

Nouja, prima, ik zal het wel merken. Heb je trouwens het volledige aankoopbedrag terug gekregen? Of de "dagwaarde" ?
Ik kreeg bij mijn retailer de verkoopprijs behorende bij de laatste inkoopprijs terug. Dus in principe de waarde van hetzelfde nieuwe toestel. (dus als de verkoopprijs van 1900 naar 1800 was gegaan, kreeg ik dus 1800 terug of een nieuw toestel).

Prima regeling.

Maar in principe moet je dat met je leverancier uitvechten. Bij een toestel wat bijna twee jaar oud is kan je nog wel verlangen dat je een vergelijkbaar toestel terug dient te krijgen. Dat zou best kunnen betekenen dat dat nu een st gaat worden ipv een gt.

[ Voor 20% gewijzigd door Adlermann op 05-03-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
bramberk15 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:06:
Mbt afstand: zal bij mij van de positie in de woonkamer afhangen, tussen de 3 en 4,5 meter. Maar 3 meter is inderdaad prima te doen en zorgt zeker voor de WOW-ervaring. Vond games er trouwens ook behoorlijk uitzien ondanks dat deze (heb een PS3) vaak native minder dan 720p zijn.
Net was m'n broer hier om de tv te komen bekijken (die 'ie uiteraard erg mooi vond). We hebben even Forza 4 gespeeld. Vanaf een Playseat en daardoor rond de 2 meter van de tv. Niks te zien qua "matige" resolutie, bijzonder mooi allemaal. Volume wat enthousiast opengedraaid en gamen is nog nooit zo vet geweest. Bizar kicken echt :) Qua kleine afstanden hoef je echt niet bang te zijn voor grote(re) tv's. Indien plek/budget: doen!

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 05-03-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
kgb545 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:48:
[...]

Ik heb gewoon het volledige aankoopbedrag teruggekregen maar dat zal wel verschillen per leverancier vermoed ik.

Misschien dat de winkel waar je de tv gekocht hebt de gt50 nog wel op voorraad heeft en bereid is deze ter vervanging van je gt30 aan te bieden.

Ik ben in ieder geval achteraf blij dat ik nu de VT50 heb ipv de GT50 want ik vind hem toch nog net een stukje mooier qua design, wel hadden ze de chromen lijst iets subtieler mogen maken. Qua beeldkwaliteit zie ik geen grote verschillen (bij veel omgevingslicht blijft het beeld op de VT iets mooier maar in mijn geval kijk ik weinig tv overdag). Wat wel duidelijk een verbetering is bij mijn huidige VT50 is de retentie. Waar bij de gt50 het logo van net5 na een uurtje of 2 kijken daarna nog 5 dagen was te zien is het bij de VT50 na enkele seconden/minuten al weg. Dit zal wel liggen aan dat ene model wat ik had want zoals ik hier in het topic tegenkom kan dit nogal wisselend zijn binnen alle series.

Al met al zeer tevreden met het toestel. Enige waar ik een beetje van baal is dat mijn vriendin niets groter dan 50 inch in huis wou hebben. Dat is dus iets waar ik haar de komende jaren wel van zal proberen te overtuigen (eerst was het limiet al 40 inch dus gaat al de goede kant op) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Afrojan schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:55:
[...]

Ik heb gewoon het volledige aankoopbedrag teruggekregen maar dat zal wel verschillen per leverancier vermoed ik.

Misschien dat de winkel waar je de tv gekocht hebt de gt50 nog wel op voorraad heeft en bereid is deze ter vervanging van je gt30 aan te bieden.

Ik ben in ieder geval achteraf blij dat ik nu de VT50 heb ipv de GT50 want ik vind hem toch nog net een stukje mooier qua design, wel hadden ze de chromen lijst iets subtieler mogen maken. Qua beeldkwaliteit zie ik geen grote verschillen (bij veel omgevingslicht blijft het beeld op de VT iets mooier maar in mijn geval kijk ik weinig tv overdag). Wat wel duidelijk een verbetering is bij mijn huidige VT50 is de retentie. Waar bij de gt50 het logo van net5 na een uurtje of 2 kijken daarna nog 5 dagen was te zien is het bij de VT50 na enkele seconden/minuten al weg. Dit zal wel liggen aan dat ene model wat ik had want zoals ik hier in het topic tegenkom kan dit nogal wisselend zijn binnen alle series.

Al met al zeer tevreden met het toestel. Enige waar ik een beetje van baal is dat mijn vriendin niets groter dan 50 inch in huis wou hebben. Dat is dus iets waar ik haar de komende jaren wel van zal proberen te overtuigen (eerst was het limiet al 40 inch dus gaat al de goede kant op) ;)
Tja we zullen wel zien wat voor aanbieding ze gaan doen. Ben eventueel wel bereid wat bij te betalen voor een nieuwere versie of VT50 variant. Afwachten ...
En wat betreft WAF, zo'n 50 went snel hoor. Ik heb nu dus de 50 inch GT30 en heb nu al zoiets van "mwah, kan nog wel groter". Nou ben ik niet je vriendin maargoed, het went wel snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
kgb545 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:24:
[...]

Tja we zullen wel zien wat voor aanbieding ze gaan doen. Ben eventueel wel bereid wat bij te betalen voor een nieuwere versie of VT50 variant. Afwachten ...
En wat betreft WAF, zo'n 50 went snel hoor. Ik heb nu dus de 50 inch GT30 en heb nu al zoiets van "mwah, kan nog wel groter". Nou ben ik niet je vriendin maargoed, het went wel snel :P
Begrijp me niet verkeerd hoor want ik vond de gt50 ook super alleen had ik ik de pech dat ik er eentje had die na een week defect was. Die pech kan iedereen hebben natuurlijk...
'
En wat betreft het formaat gaat het me wel lukken bij een volgende tv groter te gaan ;) geleidelijk aan steeds een stapje groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosss
Vandaag mijn VT50 binnen gekregen en wat een verschil met mijn vorgie Samsung LCD TV van 5 jaar geleden. Qua beeld als formaat natuurlijk niet te vergelijken. Gelijk uit de doos op THX cinema gezet en dit kijkt toch het beste weg. Supermooi!.
Als enige minpunt kan ik alleen Viera connect noemen, de apps zijn niet boeiend genoeg en hier ga ik (op dit moment) geen gebruik van maken.
Even over het verbruik. Wat ik in mijn omgeving hoor is dat ze het gek vinden dat ik een plasma scherm heb gekocht. Alsof plasma pasé is en waarom ik niet voor LED LCD heb gekozen. Dit is nieuw, hot en natuurlijk veel beter verbruik dan een plasma scherm. Hierdoor heb ik even mijn verbruik gemeten van mijn complete set (vt50+receiver+tv ontvanger) en ik kom op een verbruik van 340W. Dit vermogen kost mij bij 8 uur per dag en 340 dagen per jaar en bij 0,22€ per kWh zo'n €240,-. Dit vindt ik dus best meevallen.
Waar ik dus benieuwd naar ben is wat het verbruik van een hedendaagde LED LCD TV verbruikt bij een zelfde formaat (50"). Heeft hier iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartosss schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 01:12:
Vandaag mijn VT50 binnen gekregen en wat een verschil met mijn vorgie Samsung LCD TV van 5 jaar geleden. Qua beeld als formaat natuurlijk niet te vergelijken. Gelijk uit de doos op THX cinema gezet en dit kijkt toch het beste weg. Supermooi!.
Als enige minpunt kan ik alleen Viera connect noemen, de apps zijn niet boeiend genoeg en hier ga ik (op dit moment) geen gebruik van maken.
Even over het verbruik. Wat ik in mijn omgeving hoor is dat ze het gek vinden dat ik een plasma scherm heb gekocht. Alsof plasma pasé is en waarom ik niet voor LED LCD heb gekozen. Dit is nieuw, hot en natuurlijk veel beter verbruik dan een plasma scherm. Hierdoor heb ik even mijn verbruik gemeten van mijn complete set (vt50+receiver+tv ontvanger) en ik kom op een verbruik van 340W. Dit vermogen kost mij bij 8 uur per dag en 340 dagen per jaar en bij 0,22€ per kWh zo'n €240,-. Dit vindt ik dus best meevallen.
Waar ik dus benieuwd naar ben is wat het verbruik van een hedendaagde LED LCD TV verbruikt bij een zelfde formaat (50"). Heeft hier iemand ervaring mee?
Moderne leds zitten tegenwoordig op alleen de tv rond de 100 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Zoiets ja.

Maar lcd tv's hebben een statisch verbruik.
Wat er ook geprojecteerd wordt, het verbruik wordt daar niet door beïnvloed.

Dit in tegenstelling tot plasma die max. Verbruiken als er een egaal wit vlak wordt weergegeven.
Veel donkere stukken betekend dus een lager verbruik.

Ik durf gerust te zeggen dat daardoor het werkelijke verbruik tussen beide technieken niet eens zover uit elkaar ligt in de praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
shameete schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:31:
Zoiets ja.

Maar lcd tv's hebben een statisch verbruik.
Wat er ook geprojecteerd wordt, het verbruik wordt daar niet door beïnvloed.

Dit in tegenstelling tot plasma die max. Verbruiken als er een egaal wit vlak wordt weergegeven.
Veel donkere stukken betekend dus een lager verbruik.

Ik durf gerust te zeggen dat daardoor het werkelijke verbruik tussen beide technieken niet eens zover uit elkaar ligt in de praktijk
Is toch ook met led zo, athans je kan hem zo instellen dat led minder gaat branden bij donkere scenes en dus minder stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
devil-strike schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:47:
[...]

Is toch ook met led zo, athans je kan hem zo instellen dat led minder gaat branden bij donkere scenes en dus minder stroom verbruikt.
Volgens mij pas je daarmee de achtergrondverlichting niet aan, maar het contrast van het paneel.
Ik ga dan voor het gemak even uit van edgeLED. Bij local dimming zal het vast anders zijn maar die techniek ken ik niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LED's gebruiken inderdaad een constante hoeveelheid stroom onafhankelijk van het getoonde beeld (geavanceerde local dimming technieken die wellicht het verbruik beïnvloeden daargelaten). Wel kan bij LED's vaak de backlight worden ingesteld op hoog of laag, dit zal natuurlijk wat invloed hebben op het verbruik.

Het verbruik van een 50 inch Panasonic 50 serie op de gekalibreerde stand en met standaard contrast zit bij gewoon tv beeld rond de 140-150 watt te schommelen, dus dat valt erg mee. Films zijn meestal wat donkerder en hebben meestal zwarte balken, dan zal het eerder 120-130 watt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosss
Ik zal vanavond mijn tv eens verder meten maar ik verwacht niet dat ik in de THX setting onder de 150W uit kom. Als dit wel zo is, is het verschil met LED verwaarloosbaar klein.
Wat ik veel bewonderlijker vindt is dat mensen Plasma om deze reden links laten liggen en niet kijken naar de voordelen. Komt dit door de marketing van de LED fabrikanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:27:
Het verbruik van een 50 inch Panasonic 50 serie op de gekalibreerde stand en met standaard contrast zit bij gewoon tv beeld rond de 140-150 watt te schommelen, dus dat valt erg mee.
Een Sony 55 inch LED verbruikt ongeveer een derde daarvan dus het verschil qua verbruik blijft relatief significant. Als je vier uur per dag tv zou kijken scheelt dat op jaarbasis echter iets meer dan drie tientjes. Da's voor de een "veel" en voor een ander weer een no-brainer om dat voor het fijnere beeld uit te geven. Denk dat de meeste mensen in dit forum wel tot de tweede groep zullen behoren :P

Bij de grotere formaten is het verschil echter wel wat aanzienlijker. Vier uur per dag naar een 65 inch plasma kijken kost je op jaarbasis ongeveer 85 Euro, da's niet echt "niks" natuurlijk, maar ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben het met je eens hoor, het verschil met de huidige LEDs is significant. Maar ik vind het meevallen in die zin dat een LCD tv van groot formaat een paar jaar geleden hetzelfde verstookte, en inderdaad behoren we tot categorie 2. :)

Bij 65 inch praten we over een bijna 70% groter beeldoppervlak t.o.v. 50 inch dus dat mag dan ook wel iets meer verbruiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

En: vergelijk de prijs van een 65" Plasma met de aanschafprijs van een goede 65" LED, dan heb je in aanschafprijs alvast een voorsprong om het hogere verbruik te compenseren.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mr.paaJ schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:48:
En: vergelijk de prijs van een 65" Plasma met de aanschafprijs van een goede 65" LED, dan heb je in aanschafprijs alvast een 'kleine' voorsprong om het hogere verbruik te compenseren.
Had liever gehad dat die achterlijke milieu-maatregelen er niet op zouden zitten en ik de tv gewoon zo bright zou kunnen instellen als ik zélf zou willen. Al zou ie dan kilowatt trekken, my choice.

Pagina: 1 ... 75 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.