Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:23:
Werkt niet, je moet geen IR maar een RF (bluetooth) bril hebben, en wel eentje compatible met de standaard van het "Full HD 3D Glasses initiative". Dus koop gewoon de TY-ER3D4ME die Panasonic als accessoire aanbiedt - die kost ook 100 euro advies - of de goedkopere Samsung SSG-4100GB.
Of de MA van panasonic. Dat zijn de brillen bij de vt50. Die moet je wel tweedehands kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 14:18
Werkt niet, je moet geen IR maar een RF (bluetooth) bril hebben, en wel eentje compatible met de standaard van het "Full HD 3D Glasses initiative". Dus koop gewoon de TY-ER3D4ME die Panasonic als accessoire aanbiedt - die kost ook 100 euro advies - of de goedkopere Samsung SSG-4100GB.
super relax dat je het zegt, twijfelde al. De verkoper zei van wel. Even verder zoeken.
Heb je nog meer suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is er mis met de Pana of Samsung bril? Daarvan is bekend dat ze werken.

Je kunt nog op veilingsites als ebay gaan graven naar meer obscure merken, maar dan moet je afgaan op wat je in de advertentie leest en hopen dat het klopt. In ieder geval moet er expliciet bij staan dat het met de ST/GT/VT50's werkt, oftewel de 2012 Panasonic modellen. Brillen voor de 2011 modellen en eerder gebruiken geen RF maar IR dus die moet je niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:56:
Dit is het plasma topic, het Panasonic lcd (led) topic is hier te vinden: \[LCD/LED] Panasonic 2012-2013 ervaringen topic
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:43:
Een kalibratiemeter kalibreren lol

Ik ga eens zien of ik wat vrienden / familie kan vinden die mee willen betalen. Dat is wel het voordeel van een eigen meter, hoef je niet zelf bijna 200 euro op te hoesten.
Een politie-auto met snelheidsmeter moet zelf ook gekalibreerd worden om de zoveel tijd.. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mogen ze wel vegeten, kan je onder de boetes uit :P

Ik ga nu de oude crt bak van 150 kilo het huis uitslepen, straks de nieuwe tv in ontvangst nemen en verkassen naar het led / lcd topic, had niet door dat ik in het plasma topic zit. Zelf geen plasma genomen omdat ik de tv aan een gasbetonnen wand hang en de plasma in die afmeting die ik wil werd dan een stuk zwaarder dan led. Maar alles beter dan de crt bak die er nu staat, dus lekker genieten.

Bedankt voor de adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:19
Van het weekend was het eindelijk zover. Ik heb een huis gekocht, en heb dus wat meer ruimte.Dat wou ik dan maar vieren met een grotere tv. Afgelopen vrijdag de 55vt50 besteld:D Kan eerlijk gezegd niet wachten:P

Nu heb ik dit topic al lange tijd in de gaten gehouden, en zag toen wel eens tips en trucs voorbij komen die zegmaar universeel zijn. Over brightness, contrast, modus, etc.

Zou het niet handig zijn om zoiets in de beginpost op te nemen?

In ieder geval bedankt iedereen die hier regelmatig post, echt nuttige informatie!

P.S de verkoper (plattetvdiscounter.nl) had ze niet meer op voorraad, alleen de 65st50 en de 65vt50. Ook de 55vt50 is nu 'op' bij Panasonic nederland, hij had de laatste 4 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
De TY-ER3D4ME ziet er mooi uit alleen wat is het verschil met de Samsung? Alleen betere weergave omdat de zijkant dichter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Dan had ik 'm net op tijd. Had de mijn zaterdag gehaald bij PlatteTV in Doetinchem, toen bleek dat de enige VT50 die ze in Arhnem nog hadden, al gereserveerd was.
Gisteren mijn 6 jaar oude 42" Samsung plasma ingeruild bij ze (onderdeel van de aankoop) en er nog €150 voor gekregen.

Mijn VT50 hangt dus sinds zaterdag aan een Vögel 305 ultrathin (wel met afstandshouders anders red je het niet met de stroomstekker van de Pana). Nu nog een mooi dressoir/TV meubel eronder en dan is het mooi geweest :)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Defnosh schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:36:
P.S de verkoper (plattetvdiscounter.nl) had ze niet meer op voorraad, alleen de 65st50 en de 65vt50. Ook de 55vt50 is nu 'op' bij Panasonic nederland, hij had de laatste 4 besteld.
Wat gek: de Panasonic webshop vermeldt dat juist de 55 inch VT50 nog wel op voorraad is (98 stuks), plus enkele 50 inch exemplaren (8 stuks). 2 weken geleden nog 150 stuks van elk, plus 50 stuks 65VT50. De rest (ST/GT/VT) is allemaal niet meer op voorraad, de ST is zelfs al weken geleden uitverkocht.

En dan klopt plattetvdiscounter z'n voorraadsysteem niet best, 3x op voorraad met 3 groene stippen:
http://www.plattetvdiscou...-txp50vt50e/?ref=tweakers
http://www.plattetvdiscou...-txp55vt50e/?ref=tweakers
http://www.plattetvdiscou...-txp65vt50e/?ref=tweakers

Overigens heeft PTVD de 50VT50 prijs de laatste weken wel lekker hard naar beneden getrokken. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 25-02-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
Cap schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:09:
[...]

Wat gek: de Panasonic webshop vermeldt dat juist de 55 inch VT50 nog wel op voorraad is (98 stuks), plus enkele 50 inch exemplaren (8 stuks). 2 weken geleden nog 150 stuks van elk, plus 50 stuks 65VT50. De rest (ST/GT/VT) is allemaal niet meer op voorraad, de ST is zelfs al weken geleden uitverkocht.

En dan klopt plattetvdiscounter z'n voorraadsysteem niet best, 3x op voorraad met 3 groene stippen:
http://www.plattetvdiscou...-txp50vt50e/?ref=tweakers
http://www.plattetvdiscou...-txp55vt50e/?ref=tweakers
http://www.plattetvdiscou...-txp65vt50e/?ref=tweakers

Overigens heeft PTVD de 50VT50 prijs de laatste weken wel lekker hard naar beneden getrokken. :)
Tja, dat is wat hij mij vertelde, dus ik denk laat ik het erbij vermelden, wie weet kan iemand er zn voordeel mee doen. Maargoed misschien keek hij verkeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geloof direct dat dat is wat hij je vertelde, de sites zijn er alleen zo mee in tegenspraak. Vage toestanden. :)

Als je de voorraden de afgelopen maand een beetje gevolgd hebt dan ziet het er wel naar uit dat Panasonic al van zijn oude modellen af is voordat de nieuwe leverbaar zijn. Of er moet nog een nalevering komen. :)

PS: P60ZT50, EU model: 4599 muntjes. :/ Daar word je niet blij van als je het vergelijkt met de US prijzen van VE: TC-P65ZT60 $3,949, TC-P60ZT60 $3,399 (ook al zitten die waarschijnlijk wat onder MRSP en moet daar dan nog 5 tot 10% sales tax bij). Hopelijk is de marktprijs iets lager dan die 4600...

http://www.panasonicstore...p60zt65-smart-3d-viera-tv

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 25-02-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:39:
Geloof direct dat dat is wat hij je vertelde, de sites zijn er alleen zo mee in tegenspraak. Vage toestanden. :)

Als je de voorraden de afgelopen maand een beetje gevolgd hebt dan ziet het er wel naar uit dat Panasonic al van zijn oude modellen af is voordat de nieuwe leverbaar zijn. Of er moet nog een nalevering komen. :)

PS: P60ZT50, EU model: 4599 muntjes. :/ Daar word je niet blij van als je het vergelijkt met de US prijzen van VE: TC-P65ZT60 $3,949, TC-P60ZT60 $3,399 (ook al zitten die waarschijnlijk wat onder MRSP en moet daar dan nog 5 tot 10% sales tax bij). Hopelijk is de marktprijs iets lager dan die 4600...

Pff dan zou ik een jaar de ibg aflossing moeten opschorten. Ga ik het van mijn geweten winnen om mijn zt60 te betalen met studieschuld afbetalen uitstellen.

Euh nee ;)

ik blijf maar bij de vt50 voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:40:
[...]

ik blijf maar bij de vt50 voorlopig.
Ook geen straf toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele weken een rare "veeg" op mijn VT50. De veeg loopt geheel vertikaal over het scherm, ongeveer 5-6cm van de rechtse rand en is zelf zo'n 3 a 4cm breed (aan de onderkant zelfs iets breder).

Het is vrij duidelijk te zien bij lichtere scene's, zelfs als je helemaal recht voor de tv zit. Het rare is is dat de veeg ook te zien is als de tv helemaal uit staat. Dit doet mij vermoeden dat er een probleem is met de coating/glasplaat van het scherm en het lijkt aan de binnenkant te zitten.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen ? En zo ja, wat adviseren jullie mij ? E-care inschakelen of contact opnemen met de webshop waar ik de tv gekocht heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:13:
Ik heb sinds enkele weken een rare "veeg" op mijn VT50. De veeg loopt geheel vertikaal over het scherm, ongeveer 5-6cm van de rechtse rand en is zelf zo'n 3 a 4cm breed (aan de onderkant zelfs iets breder).

Het is vrij duidelijk te zien bij lichtere scene's, zelfs als je helemaal recht voor de tv zit. Het rare is is dat de veeg ook te zien is als de tv helemaal uit staat. Dit doet mij vermoeden dat er een probleem is met de coating/glasplaat van het scherm en het lijkt aan de binnenkant te zitten.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen ? En zo ja, wat adviseren jullie mij ? E-care inschakelen of contact opnemen met de webshop waar ik de tv gekocht heb ?
Eerst webshop, altijd eerst webshop. Die izjn je wettelijk aanspreekpunt voor de garantie. Wijzen die je door prima: dan staan zij sowieso altijd nog garant. Ga je zelf naar panaosnic toe en laat hem dan repareren dan hoeft de retailer geen garantie meer te verlenen (ooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 21:38
Cap schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:39:

Al die webshops kopen via een distributeur hoor, geloof niet dat dat direct via panasonic gaat. Is ook vaak als een tv op voorraad staat bij een distributeur die ook de sites verzorgd voor veel webshops. Lijkt het alsof hij bij 15 shops op voorraad is terwijl er feitelijk bijv maar eentje op voorraad is in een centraal magazijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Heeft iemand de Viera view aan de praat gekregen? Ik kan beelden van mijn ipad prima naar de vt50 sturen etc, maar andersom krijg ik geen life view op mijn ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zal je altijd zien, woensdag komt de monteur en mijn problemen zijn voor 95% verdwenen.
Die meneer zal wel denken "wat een zeikerd" als ik hem de plek van aanwijzen. Vest balen want het is heel erg geweest.

Zou het kunnen dat de plasma buzz erger is als mijn gele vlek ook groter is? Het lijkt namelijk vanaf rechts te komen en daar zit de vlek ook, nu de vlek weg is blijft het geluid ook uit, althans is het niet erger dan de normale plasma buzz

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
hopen dat het weg blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister is het duidelijk bevestigd: ik zie geen pop-out bij 3d beelden (wel diepte). Gister Dredd3d gekeken met vrienden. Die zaten op het laatste van: wooow allemaal glas door je woonkamer. Ik zo, ik krijg alleen hoofdpijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de BCC Amstelveen hadden ze die LG 4K reus staan met een of andere demo erop van o.a. een astronaut in de ruimte. Echt een hele vette pop-out van zijn hand die je bijna bij het hoofd grijpt, niet normaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Cap schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:16:
Bij de BCC Amstelveen hadden ze die LG 4K reus staan met een of andere demo erop van o.a. een astronaut in de ruimte. Echt een hele vette pop-out van zijn hand die je bijna bij het hoofd grijpt, niet normaal. :)
Voor 13.000 Euro minder was ik hem gaan halen. Nu kunnen ze het bekijken >>|

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de bekende internetshops is ie maar liefst 5k goedkoper dan bij de BCC low service, high pricing suckers, dan kom je nog maar 8k tekort. :P
Bever! schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:35:
[...]

Al die webshops kopen via een distributeur hoor, geloof niet dat dat direct via panasonic gaat. Is ook vaak als een tv op voorraad staat bij een distributeur die ook de sites verzorgd voor veel webshops. Lijkt het alsof hij bij 15 shops op voorraad is terwijl er feitelijk bijv maar eentje op voorraad is in een centraal magazijn.
En waarom zou die distributeur niet Panasonic kunnen zijn? Heb hier nog de DHL sticker op de doos van mijn ST50 liggen, rechtstreeks van Panasonic Benelux naar Apollo Almere, de winkel dus.

Op een verdwaalde 50VT50 na is het nu trouwens al gebeurd met de 50 serie: :(
http://shop.panasonic.nl/...PLASMA%20TV,nl_NL,sc.html

Dat laatste wat je zegt klopt wel, er zijn webshops die gebruik maken van hetzelfde magazijn, met andere woorden de werkelijke voorraad is nog minder dan lijkt op basis van de pricewatch lijstjes... en bovendien is een product wat "op voorraad" staat in praktijk nogal vaak helemaal niet "op voorraad" (m.a.w. brak voorraadsysteem shop).

[ Voor 88% gewijzigd door Cap op 26-02-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

Hopelijk betekent dit dat ze er vaart achter zullen gaan zetten om de 60 serie eerder op de markt te brengen , ze moeten toch iets verkopen zou je zeggen :)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk niet dat dat veel uit gaat maken, die zijn al lang in productie en de uitlevering is al gepland. :)
Denk gewoon dat ze eerder uitverkocht zijn dan verwacht, gezien het succes van de 50 serie. Tenzij er dus nog een nalevering als verrassing komt. Wel anders dan vorig jaar, want de 30 serie was nog wel een tijdje te koop. Natuurlijk hebben ze nog zat LED tv's en andere apparaten te verkopen, plasma is maar een beperkte markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Brad Pitt schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:23:
Voor 13.000 Euro minder was ik hem gaan halen. Nu kunnen ze het bekijken >>|
Ik vind het eerder te klein : De Panasonic 4K 3D Plasma van 152 inch is veel leuker en heb je gelijk een video wall thuis :*) 8)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Tweetal vragen/onderwerpen voor gebruikers van een Pana 2012-model.

1) CI+ module: Is er nog een voorkeur voor welke CI + module? Ik lees dat de Quantis module fijner/beter is, klopt dit of zijn er ook negatieve ervaringen? Ik heb nu nog een bestaande Samsung-decoder. Is het dan enkel smartcard eruit, in de CAM en gaan? Ook valt me op dat de modules voor 50 euro te halen zijn online, maar bij Ziggo ze 90 euro moeten kosten.

2) TimeShift: Ik heb een ST50 aangeschaft. Nu kun je er een usb-stick in plaatsen tbv bv. TimeShift. Wie gebruikt dit en wat is de maximale buffer/benodigde capaciteit? Ik lees hier dat de max. buffer 4 GB is. Klopt dat? Lijkt me namelijk wel een mooie feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedopje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-03-2023
Hallo mensen,
Ben nieuw hier op het forum dus ik hoop dat ik het goed doe.

Ik heb de Panasonic VT50-50 een plaatje van een plasma maar.
Mijn vraag is, ik moet het geluid als ik wat wil horen op 50% van de sterkte zetten.
Volgens mij klopt dat niet, nou weet ik niet of dat komt door dat ik een decoder aan de TV heb hangen want ik heb ook een CI+ eraan gehad en toen had ik dat niet. De TV is 2 weken oud hebben nog meer mensen last van dit probleem ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bramberk: CI+ module heb ik buiten de UPC module geen ervaring mee, de UPC module werkt overigens goed.

Timeshift: waar lees je wat de maximale buffercapiciteit is, doe eens een quote van die reactie? Ben benieuwd. Voor zover ik weet werkt een USB stick niet en een SD kaart alleen bij de VT50. Verder werkt bij VT/GT/ST50 een USB HDD. De handleiding van de ST50 spreekt voor zover ik weet alleen van een USB HDD. Volgens mij kan ie een HDD van wel 2TB aan (staat ook ergens in de handleiding), en dan kan je heeeeel lang timeshiften / opnemen (is precies hetzelfde) voordat die vol is. :)

De benodigde buffercapaciteit hangt af van de lengte van de timeshift die je wilt toepassen. M.a.w. als je over 3 uur wilt timeshiften dan heb je een hele andere capaciteit nodig dan als het om 3 minuten gaat. Wat het maximum is zou ik niet weten. Ik gok dat je een heel end kunt gaan, wellicht de volledige capaciteit van de schijf.

@robbedopje dat komt dan door je decoder. Welke heb je? Heb je het volume van de decoder zelf (dus niet de tv) wel maximaal gezet? Doet de decoder niet stiekem iets met meerkanaals geluid waardoor de stereokanalen (fronts) zacht doorkomen (m.a.w. zorg dat de decoder in zijn instellingen op stereo staat).

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 26-02-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:32:
@robbedopje dat komt dan door je decoder. Welke heb je? Heb je het volume van de decoder zelf (dus niet de tv) wel maximaal gezet? Doet de decoder niet stiekem iets met meerkanaals geluid waardoor de stereokanalen (fronts) zacht doorkomen (m.a.w. zorg dat de decoder in zijn instellingen op stereo staat).
Heb hetzelfde hier, met een Cisco. Heb in de receiver het decoder-signaal al op +12dB gezet maar nog steeds is omswitchen tussen bijv. tv kijken en gamen een "aparte ervaring". Zit een klein verschil in qua volume :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okee dan, vreemd. Ik het het in ieder geval nooit als storend ervaren als ik het volume van mijn Horizon box vergelijk met het volume van de interne mediaspeler of andere apparaten. En ik kan me ook niet herinneren dat de CI+ nou zo knalhard was toen ik die had. Maar goed, zou kunnen.

Overigens, als het om het volume via de tv speakers gaat en niet om het volume via de receiver dan kan je per ingang nog corrigeren met de optie Volume Correctie in het geluidmenu van de tv. Zet je die lekker maximaal voor je decoder.

PS om een idee te geven: als ik met de Horizon box het tv volume op de nederlandse zenders op "15" heb staan (het tv-speaker-only geluid dus) dan valt er prima te luisteren, dat is geluid op rustig gespreksniveau. "30" is echt al een beetje een stand voor doven. :) De Horizon geeft overigens via HDMI het geluid door, ik gebruik geen spdif.

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 26-02-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedopje
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:03:
[...]

Heb hetzelfde hier, met een Cisco. Heb in de receiver het decoder-signaal al op +12dB gezet maar nog steeds is omswitchen tussen bijv. tv kijken en gamen een "aparte ervaring". Zit een klein verschil in qua volume :P
Ik heb ook een Cisco decoder, met het volume op max. ik heb in het menu gekeken en heb het op stereo gezet maar blijft hetzelfde :'( . Moet de decoder misschien maar er tussen uit halen en alleen maar de CI+ terug stoppen, krijg dan wel ruzie met de vrouw want die neemt nogal graag iets op van TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vraagje over het ophangen van de TV. Weet het antwoord voor 99% maar wil het toch even checken voor de zekerheid.

Deze muurbeugel heb ik gekocht http://www.muurbeugelcent...el-s-wall-1305-zwart.html

Afbeeldingslocatie: http://www.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/images/panasonic/Panasonic_TX_P65ST50B.jpg

De vier middelste schroeven moet ik er toch uit halen en hier de twee staven van Vogel opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dan zit ik gelukkig goed. Zou lullig zijn als ik een foutje maakt en de tv valt kapot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedopje
Cap schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:42:
Okee dan, vreemd. Ik het het in ieder geval nooit als storend ervaren als ik het volume van mijn Horizon box vergelijk met het volume van de interne mediaspeler of andere apparaten. En ik kan me ook niet herinneren dat de CI+ nou zo knalhard was toen ik die had. Maar goed, zou kunnen.

Overigens, als het om het volume via de tv speakers gaat en niet om het volume via de receiver dan kan je per ingang nog corrigeren met de optie Volume Correctie in het geluidmenu van de tv. Zet je die lekker maximaal voor je decoder.
PS om een idee te geven: als ik met de Horizon box het tv volume op de nederlandse zenders op "15" heb staan (het tv-speaker-only geluid dus) dan valt er prima te luisteren, dat is geluid op rustig gespreksniveau. "30" is echt al een beetje een stand voor doven. :) De Horizon geeft overigens via HDMI het geluid door, ik gebruik geen spdif.
Cap, het gaat om mijn volume van de tv-speakers. Met mijn Marantz gaat het goed ik heb alleen niet altijd de receiver aan. ik ga morgen kijken hoe het zit met de instellingen van de tv.

Ik heb Ziggo en ik moet het op "25 a 30" zetten wil ik het op spreek niveau hebben en alles is via hdmi aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kun je eigenlijk als je een ci+ kaart hebt en een hdd aan 1 van de usb poorten hebt zitten ook programma' s opnemen?
Dan zou ik namelijk de huidige upc decoder kunnen vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-10 20:59
Versteegrob schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:10:
Dan zit ik gelukkig goed. Zou lullig zijn als ik een foutje maakt en de tv valt kapot :)
Ik heb dezelfde muurbeugel en vroeg me in het begin precies hetzelfde af haha. Wel echt een fijn beugeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Eerste ervaringen met e-Care beginnen al goed, kreeg ik gister keurig een sms'je (en mailtje) met de verwachte tijd voor de monteur wordt ik net ook nog gebeld door de monteur dat hij nu weg rijd en ongeveer 30minuten verwacht nodig te hebben.

Keurig, kunnen een hoop bedrijven wat van leren,

Nu mijn probleem nog constateren en ik ben helemaal blij.

Edit: ik ben helemaal verbaasd over de keurige afhandeling van e-Care. Super nette man aan de deur, wist echt waar hij over praten en heeft de klacht geconstateerd en foto's genomen.

Ze nemen het nu in overleg met Panasonic en dan hoor ik daarna de oplossing.

Ben benieuwd,

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 27-02-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

shameete schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:56:
Kun je eigenlijk als je een ci+ kaart hebt en een hdd aan 1 van de usb poorten hebt zitten ook programma' s opnemen?
Dan zou ik namelijk de huidige upc decoder kunnen vervangen
Yep, dat kan. Maar je kan dan niet meer naar een andere zender kijken dan degene die je opneemt.

Daarom heb ik mijn HD-decoder (Humax 5500 of zo) niet weggedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Sangroid schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:55:
[...]

Yep, dat kan. Maar je kan dan niet meer naar een andere zender kijken dan degene die je opneemt.

Daarom heb ik mijn HD-decoder (Humax 5500 of zo) niet weggedaan.
Begrijpelijk. Je hebt immers maar 1 tuner..
In de vt60 zitten 2 ci slots, dan zou dat probleem ook verleden tijd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:09:
[...]

Daar ben ik vooral benieuwd naar! :)
Zie boven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:32:
Eerste review van 2013 panaosnic modellen vandaag op avforums. Impressive so far was het commentaar tot nu toe. Zal wel de gt60 zijn.
Linkje? Kan op avforums (site / forum) geen review vinden, wel een review van een 2013 Pana lcd tv op hdtvtest! Of bedoel je misschien avsforum uit de US?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:04:
[...]

Linkje? Kan op avforums (site / forum) geen review vinden, wel een review van een 2013 Pana lcd tv op hdtvtest! Of bedoel je misschien avsforum uit de US?
Hij staat er nog niet, maar op twitter staat dat ze vandaag de review online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Waarschijnlijk de ET60, als ik zo naar de review pagina kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
D-TECH schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:10:
Waarschijnlijk de ET60, als ik zo naar de review pagina kijk.
Niet écht interessant imho, tenzij dit al een VT50-killer is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Gisteravond voor 1680 euro incl bezorgen een 65ST50 besteld. Vandaag werd ik gebeld: Morgen bezorgen? 'Nou, dat is wel erg snel..laten we vrijdag doen?'..'de tv is niet bepaald klein en zal 1 trap op moeten, een probleem?', 'Nee hoor, regelen we. De chauffeur belt 1 uur vtv zodat u netjes vanuit uw werk op tijd thuis kan zijn'...

Tot nu toe mooie service. Vrijdag dus hopelijk binnen. Kan mijn Pana plasma 42PV70 na 6 (?) jaar trouwe dienst naar de slaapkamer. Als de TV hangt zal ik wel wat pics posten, vind het zelf ook altijd wel leuk om te zien hoe anderen dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:51:
@Donstil, waar heeft ie foto's van genomen, de vlek was toch opeens weer weg?
Ja was twee dagen weg idd maar gelukkig zat hij er vanmorgen weer in. Het geratel wat ik heb is trouwens de achterplaat, daar tikte hij tegen en die zit wat los.

Zal wel een maandag morgen ding geweest zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ah, crap, handleiding niet goed gelezen, ik wilde live opnemen op een SD-kaartje, maar dat kan niet.

Alleen op USB-harddisk live opnemen, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sangroid schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:11:
Ah, crap, handleiding niet goed gelezen, ik wilde live opnemen op een SD-kaartje, maar dat kan niet.

Alleen op USB-harddisk live opnemen, dus...
VT-serie moeten nemen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Adlermann schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:04:
[...]

Hij staat er nog niet, maar op twitter staat dat ze vandaag de review online zetten.
Heb misschien een link voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pffff allebei de sites dus dezelfde lcd tv, alleen het formaat verschilt:

http://www.hdtvtest.co.uk...l47et60b-201302272699.htm
http://www.avforums.com/r...on-Review_483/Review.html

Nog even geduld voor de plasma's...ik gok dat de ST60 het eerst aan de beurt komt, die is namelijk het eerst leverbaar.
Hey hey hey... wij zijn ook zeerrr tevreden over onze pauper ST-serie hoor. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 27-02-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ben net twee uur bezig geweest om mijn TV op te hangen. Na heel wat verstellen hangt die eindelijk super recht alleen...... ben bang dat ik de TV te hoog heb gehangen. Heb de 65ST50 op 1 meter vanaf de muur hangen. Als ik in de bank lig/zit moet ik iets me ogen omhoog doen. Even een weekje aan kijken maar denk dat die 30 cm naar beneden moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:00:
Ben net twee uur bezig geweest om mijn TV op te hangen. Na heel wat verstellen hangt die eindelijk super recht alleen...... ben bang dat ik de TV te hoog heb gehangen. Heb de 65ST50 op 1 meter vanaf de muur hangen. Als ik in de bank lig/zit moet ik iets me ogen omhoog doen. Even een weekje aan kijken maar denk dat die 30 cm naar beneden moet.
Mja, zou best kunnen dat hij 30 cm te hoog hangt. Hier hangt hij op 60 cm boven de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Kwestie van wennen...?

Ik ben me naast de vt60 serie ook meteen voor een muurbeugel aan het orienteren.
De huidige zal straks te klein zijn. Dus heb ik me zinnen gezet op de Vogels rc355.
Geen goedkope beugel maar ik wil voorkomen dat de tv straks vol vette vingers komt te zitten met verdraaien..

Edit: misschien moet ik toch een andere beugel kiezen. De vt50 weegt al ruim 30 kg. Vermoed dat de opvolger niet veel lichter wordt.
En de beugel mag max. 25 hebben :(

[ Voor 22% gewijzigd door Shanquish op 28-02-2013 00:06 ]

• Wackmack
Heb zelf deze gekocht http://www.muurbeugelcent...el-s-wall-1305-zwart.html

Werkt prima en is zo in elkaar gezet.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik kreeg gisteravond reactie van Panasonic over het swipe & Share verhaal van mijn VT50. Het werkt maar 1 kant op, nl van mijn Ipad/Iphone naar de TV. Ik dacht echter begrepen te hebben dat het ook andersom zou moeten werken.

Panasonic zegt echter dat dat alleen bij de 2013 modellen zou moeten werken. Is dat zo??

AVforum zegt nl ook dat het zou moeten werken (bron)
quote: Quite simply, if something is playing on your tablet or smartphone, using the VIERA Remote app you hold your finger down on the device's screen and move it upwards (or 'swipe' it), the content will then begin playing on the P55VT50B. Conversely you can also move content playing from a memory device or the airwaves on the P55VT50B to your tablet or smartphone using a similar approach. This is a particularly useful feature as it allows you to continue watching broadcast TV on your tablet or smartphone, even when the P55VT50B is turned off. However this latter feature is only available on TVs with dual core processing.
Hier staat ongeveer hetzelfde verhaal.

De VT50 is een dualcore dus zou het moeten werken. Vreemd dat panasonic iets anders zegt.

Ook de site van Pana zegt het: http://www.panasonic.co.u...ration/8935800/index.html

Heeft een van jullie het aan de praat gekregen om het TV beeld naar de Ipad te krijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door Tallguy op 28-02-2013 08:38 ]

Tallguy schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:33:
Ik kreeg gisteravond reactie van Panasonic over het swipe & Share verhaal van mijn VT50. Het werkt maar 1 kant op, nl van mijn Ipad/Iphone naar de TV. Ik dacht echter begrepen te hebben dat het ook andersom zou moeten werken.

Panasonic zegt echter dat dat alleen bij de 2013 modellen zou moeten werken. Is dat zo??

quote: Quite simply, if something is playing on your tablet or smartphone, using the VIERA Remote app you hold your finger down on the device's screen and move it upwards (or 'swipe' it), the content will then begin playing on the P55VT50B. Conversely you can also move content playing from a memory device or the airwaves on the P55VT50B to your tablet or smartphone using a similar approach. This is a particularly useful feature as it allows you to continue watching broadcast TV on your tablet or smartphone, even when the P55VT50B is turned off. However this latter feature is only available on TVs with dual core processing.

De VT50 is een dualcore dus zou het moeten werken. Vreemd dat panasonic iets anders zegt.

Ook de site van Pana zegt het: http://www.panasonic.co.u...ration/8935800/index.html

Heeft een van jullie het aan de praat gekregen om het TV beeld naar de Ipad te krijgen?
Bij de VT50 moet je een usb recording device aangesloten hebben om tv te kunnen doorsturen. Het heeft gewerkt want ik heb regelmatig EL gekeken tijdens het toiletbezoek :)

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@Adlermann : wacht even, dus je moet eerst iets van een recordable device op je TV aansluiten voordat je life TV op je iPad kan kijken?
Zo ja, dan klopt het antwoord van Pana sonic voor geen meter. Ik kom nl nog een hele waslijst aan websites tegen die aangeven dat het gewoon hoort te werken....Dat het voor 2013 modellen zou gelden is dus incorrect.
Zou any device kunnen werken, dus bijv een standaard 16GB USB 2.0 stick bijv al? Wat zijn de minimale eisen dan, want daar vind ik weinig over terug.

Ik ga wel Panasonic nog even van een reactie voorzien, want hun antwoord was wel erg kort door de bocht.

• Wackmack
Gisteren de 65ST50 opgehangen. Alleen iets te hoog denk ik.
Wat vinden jullie op het eerste gezicht?

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/fbhmpy.jpg

Let nog niet op de kabels enzo. Moet alles nog werken maar dit kan pas als alles is aangesloten, receiver enzo.
Ik vind het een stukkie te hoog, opgehangen volgens het "schilderij aan de muur" effect. Ik hou van een tv op ooghoogte bij lekker onderuitgezakt op de bank, ongeveer het midden. Dat houdt bij mij in dat als ik in rechtop "visitestand" zit mijn ogen tot dicht aan de bovenkant van het scherm komen.

"officiele" aanbeveling = ooghoogte op 1/3 van de bovenkant van het scherm.

Bijkomend voordeel van lager vind ik dat de tv minder prominent aanwezig is de kamer. Nadeel van veel te hoog of laag is dat je de waargenomen beeldverhouding ook verandert omdat de kijkhoek geen 90 graden meer is. Er zijn ook mensen die hem hoger hangen maar dan onder een hoek naar beneden, zodat de kijkhoek 90 graden blijft. Maar het gaat er om wat jij prettig vindt.

Mijn 50 inch hangt dus een kleine 50 cm van de grond, bij een 65 inch zou dat dus nog lager zijn als ik het midden op ooghoogte aanhoud. Alleen zou ik dan in de knoop komen met een leuning van de bank. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 28-02-2013 09:04 ]

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Versteegrob schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:53:

[afbeelding]

Let nog niet op de kabels enzo. Moet alles nog werken maar dit kan pas als alles is aangesloten, receiver enzo.
Ik heb net even gemeten.
Ik heb mijn tv 67cm van de grond hangen, gemeten tot onderkant tv.
Kan je zeggen dat ik persoonlijk dit een ideale hoogte vind als ik half onderuit gezakt tv zit/lig te kijken.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-10 19:49
Even een specificatie vraagje. Als het goed is komt de film The Hobbit binnenkort uit als film zijnde met 48 fps. Heeft de ST50 out-of-the-box het vermogen om dit gelijk met 48 fps af te spelen, of moeten hier nog bepaalde instellingen voor worden geraadpleegd?

Ik ben van plan om het af te spelen met mijn mediaplayer, de Ac Ryan HD Mini 2. Is dit mogelijk?

.

henidde schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:31:
Even een specificatie vraagje. Als het goed is komt de film The Hobbit binnenkort uit als film zijnde met 48 fps. Heeft de ST50 out-of-the-box het vermogen om dit gelijk met 48 fps af te spelen, of moeten hier nog bepaalde instellingen voor worden geraadpleegd?

Ik ben van plan om het af te spelen met mijn mediaplayer, de Ac Ryan HD Mini 2. Is dit mogelijk?
Nee, dat wordt 24 fps, 25 fps of 60 fps.

Ik gok dat de bluray helemaal niet 48 fps gaat zijn, maar gewoon 24.

Ik weet het wel zeker, 48fps is niet onderdeel van de bluray standaard.

Er gaan dus gewoon frames gedropped worden, en het wordt een 1080p 24ps 3d bluray release.

[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 28-02-2013 09:46 ]

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-10 20:59
henidde schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:31:
[...]

Adlermann schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:37:
[...]

Nee, dat wordt 24 fps, 25 fps of 60 fps.

Ik gok dat de bluray helemaal niet 48 fps gaat zijn, maar gewoon 24.

Ik weet het wel zeker, 48fps is niet onderdeel van de bluray standaard.

Er gaan dus gewoon frames gedropped worden, en het wordt een 1080p 24ps 3d bluray release.
Aangezien hij het met zijn AC Ryan wil afspelen denk ik dat hij op een pirate versie doelt.
Deze hebben vrijwel altijd een framerate van: 23.976.

Zo ook The Hobbit:

Release.Date: 28.02.2013
Video.......: X264 9600Kbps
Frame.Rate..: 23.976
Resolution..: 1920x800
Audio.......: DTS
Language....: English
Length......: 2h 50m
Source......: Retail BluRay
Size........: 13440MB

Deze kun je dus prima met je AC Ryan afspelen.
hdtracer schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:10:
[...]

[...]

Aangezien hij het met zijn AC Ryan wil afspelen denk ik dat hij op een pirate versie doelt.
Deze hebben vrijwel altijd een framerate van: 23.976.

Zo ook The Hobbit:

Release.Date: 28.02.2013
Video.......: X264 9600Kbps
Frame.Rate..: 23.976
Resolution..: 1920x800
Audio.......: DTS
Language....: English
Length......: 2h 50m
Source......: Retail BluRay
Size........: 13440MB

Deze kun je dus prima met je AC Ryan afspelen.
Hij vroeg of 48fps kon, en dat gaat dus idd niet.
de2 4fps versie gaat primaj a.

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Heb ik. :) TX-P55VT50E

Handleiding, pagina 73:

Doorlopend opnemen [REW LIVE TV]
(alleen USB HDD)

Ik kan wel opnemen op de kaart, maar niet live televisie pauzeren. En da's jammer.. 8)

[ Voor 36% gewijzigd door NaN op 28-02-2013 10:57 ]

• Wackmack
Dreke008 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:06:
[...]

Ik heb net even gemeten.
Ik heb mijn tv 67cm van de grond hangen, gemeten tot onderkant tv.
Kan je zeggen dat ik persoonlijk dit een ideale hoogte vind als ik half onderuit gezakt tv zit/lig te kijken.
Thnx, die maat wil ik ook aannemen. Zit nu op 100cm, iets te hoog.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:50
55cm onderkant TV hier.
Zithoogte bank ongeveer 42cm.

Conclusie: als ik onderuit een filmpje kijk, kijk ik recht naar het gedeelte tussen de onderkant en midden van het beeld.
1/3 dus, maar vanaf de onderkant.
Als dat duidelijk is :')

Vind het zelf iig zeer prettig kijken.

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:19

VPI

[afbeelding]

Als je op een barkruk zit hangt ie goed ;)

Mooiste vindt ik als je op de bank zit en de tv op oog hoogte hangt, pak 'm beet op een cm of 80.
Hoe groter de tv, hoe dichter ie natuurlijk bij de grond komt te hangen want je rekent niet vanaf de onderkant van het scherm. :) Ik zou zelf dus zeker lager gaan dan 67 cm vanaf de grond met een 65 inch formaat. Ik zou hem gewoon vlak boven het kastje hangen, altijd met een beetje speling en eventueel rekening houdend met een centerspeaker, als je die nog wilt aanschaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 28-02-2013 12:39 ]

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik heb mijn 55" 88cm van de grond hangen omdat ik nog een TV meubel eronder wil zetten en nog iets ruimte voor de centerspeaker over wil houden. Qua hoogte vind ik dat geen vervelende hoogte. Prima als je gewoon op de bank zit.

• Struktron
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 18:18
Ik heb het volgende probleem misschien weten jullie een oplossing.

Zelf heb ik een Panasonic 42st50 tv en een Denon avr-1612 receiver

Als ik via een usb stick een film afspeel op de usb uitgang van de tv krijg ik met geen mogelijkheid het geluid uit mijn receiver. (van alles geprobeerd)
Ik stel jullie input zeer op prijs.

Mvg,

Struktron

p.s. echt super tevreden over de beeldkwaliteit en voor een plat scherm is het geluid bovengemiddeld ook al heb ik een 5.1 set er aan hangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Struktron op 28-02-2013 14:03 ]

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 15:12
Ik heb gister een P50VT50 besteld en hoop hem morgen te ontvangen. Kan echt niet wachten!

Ben van plan om gedurende 100-200 uur een break-in DVD af te laten spelen, maar is dit echt noodzakelijk of is het een beetje paranoïde? :P
Disfigured schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:01:
Ik heb gister een P50VT50 besteld en hoop hem morgen te ontvangen. Kan echt niet wachten!

Ben van plan om gedurende 100-200 uur een break-in DVD af te laten spelen, maar is dit echt noodzakelijk of is het een beetje paranoïde? :P
Niet nodig.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Struktron schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:01:
Ik heb het volgende probleem misschien weten jullie een oplossing.

Zelf heb ik een Panasonic 42st50 tv en een Denon avr-1612 receiver

Als ik via een usb stick een film afspeel op de usb uitgang van de tv krijg ik met geen mogelijkheid het geluid uit mijn receiver. (van alles geprobeerd)
Ik stel jullie input zeer op prijs.

Mvg,

Struktron
Staat de Viera Options goed ingesteld dat je TV je TV gebruikt voor de speakers of je Denon? Ik heb nl ook ' soort van last' hiervan: alles werkt prima door via Viera Options het geluid via mijn Denon af te spelen, maar geluid van bijv Youtube op mijn TV gaat niet naar buiten, ook al zit de kabel in de ARC HDMI#2 poort. Dan moet ik dus tijdelijk het geluid-uit omzetten naar de TV speakers.

• Disfigured
Thanks. :) Ga er vooral op gamen en HD films/series mee kijken. Zolang er niet te lang een statisch beeld op staat is het dus geen probleem? :) Heb er wel zin in, wordt mijn eerste plasma televisie en heb hoge verwachtingen!

Verwijderd

Ik ga binnen kort de TX-P42ST50 of de TX-P50ST50 aanschaffen, maar als ik zo naar de prijzen kijk van een 3d bril zijn die echter wel aan de hogekant (vind ik) zijn er alternatieven (ander merk ofzo) en waar kan ik vinden of die geschikt zijn voor deze 2 tv's?
Disfigured schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:13:
[...]

Thanks. :) Ga er vooral op gamen en HD films/series mee kijken. Zolang er niet te lang een statisch beeld op staat is het dus geen probleem? :) Heb er wel zin in, wordt mijn eerste plasma televisie en heb hoge verwachtingen!
Contrast en brightness gewoon op default laten, modus: normaal, temp warm, sharpness 0, levendige kleuren uit, dnr uit. En dan gaan met die banaan.

Bovenstaande kan ook ,maar dan met cinema of thx

• Disfigured
Was inderdaad van plan om hem op de THX setting te zetten. Nice, komt wel goed dan!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Tallguy schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:48:
@Adlermann : wacht even, dus je moet eerst iets van een recordable device op je TV aansluiten voordat je life TV op je iPad kan kijken?
Zo ja, dan klopt het antwoord van Pana sonic voor geen meter. Ik kom nl nog een hele waslijst aan websites tegen die aangeven dat het gewoon hoort te werken....Dat het voor 2013 modellen zou gelden is dus incorrect.
Zou any device kunnen werken, dus bijv een standaard 16GB USB 2.0 stick bijv al? Wat zijn de minimale eisen dan, want daar vind ik weinig over terug.

Ik ga wel Panasonic nog even van een reactie voorzien, want hun antwoord was wel erg kort door de bocht.
Volgens mij klopt dat niet. Je moet hem wel aansluiten op een netwerkkabel, dus niet via wifi. Dan werkt het volgens mij niet.

• bramberk15

[afbeelding]

Ik heb zelf ook een 65ST50 gekocht, moet hem nog ophangen maar heb rekening gehouden dat de onderkant van het scherm op ongeveer 70 cm van de grond komt. Dat ivm diverse aanbevelingen voor ooghoogte. Meen dat 1/3 van je scherm onder ooghoogte moet. Ooghoogte zal bij mij rond de 100 cm liggen, tv is 90 cm hoog dus +/- 70 cm. Als ik dit zie denk ik: te hoog.

• Brad Pitt
bramberk15 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:12:
[...]
Meen dat 1/3 van je scherm onder ooghoogte moet.
Ik denk dat dat andersom moet zijn, 1/3de bóven. Omhoog kijken is (c.q. vind ik) geen succes. Ga hem daarom ook ophangen met de onderkant maximaal een cm of 50 vanaf de grond.

• bramberk15
Brad Pitt schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:15:
[...]

Ik denk dat dat andersom moet zijn, 1/3de bóven. Omhoog kijken is (c.q. vind ik) geen succes. Ga hem daarom ook ophangen met de onderkant maximaal een cm of 50 vanaf de grond.
Zou ook kunnen. Ik meen echter dat ik 70 cm aan de onderkant had aangehouden. Eea hangt natuurlijk ook af van het feit of je zit, semi-onderuit ligt op de bank of echt plat op de bank ligt. Ook de zithoogte van de bank en/of stoel zelf is van invloed. Naar boven kijken is inderdaad niet top.
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:14:
Ik ga binnen kort de TX-P42ST50 of de TX-P50ST50 aanschaffen, maar als ik zo naar de prijzen kijk van een 3d bril zijn die echter wel aan de hogekant (vind ik) zijn er alternatieven (ander merk ofzo) en waar kan ik vinden of die geschikt zijn voor deze 2 tv's?
Waar ga je die kopen dan? Die 2 modellen zijn vrijwel uitgestorven. Brillen: Samsung. Zoek even in dit topic, is al tig keer over gesproken.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 28-02-2013 18:35 ]

Verwijderd

Disfigured schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:13:
[...]

Inspelen, break in DVD's: allemaal niet nodig.
Gewoon genieten van die tv!
Ik heb vanaf eerste dag contrast op 50 gezet en niets retentie, nihil, nada, nul.

Ik heb wel vanaf het begin de timer op 4u gezet en ongeveer om de andere dag 's nachts die schuifbalk 4 uurtjes laten draaien. Zet voor alle veiligheid die pixelomloop maar op aan ipv auto.

Wat je wel gaat zien is dat na ongeveer 1 tot 1,5 maand het beeld een stuk beter is dan de eerste dag. Ik zie nu details die in het begin niet zichtbaar waren.

Wat die ingebrande logos's betreft: dat is geen probleem van panasonic of van plasma maar van Holland :-p

99% van de zender logo's zijn van dat 'doorzichtig' wit. In Nederland van die goeie grote logo's met volle harde kleuren. Onlangs naar een natuurreportage willen kijken op ned1, rechts dat knalrode logo, links zo een wit Eco logo of zo. Hoe jullie daarnaar kunnen kijken snap ik niet. Die hele reportage was voor mij op zeep want mij aandacht werd altijd naar die logo's gezogen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2013 19:31 ]

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:20:
[...]

99% van de zender logo's zijn van dat 'doorzichtig' wit. In Nederland van die goeie grote logo's met volle harde kleuren. Onlangs naar een natuurreportage willen kijken op ned1, rechts dat knalrode logo, links zo een wit Eco logo of zo. Hoe jullie daarnaar kunnen kijken snap ik niet. Die hele reportage was voor mij op zeep want mij aandacht werd altijd naar die logo's gezogen.
Dat verklaart dan meteen waarom je nul niks nada aan ingebrande logo's of zelfs maar enige retentie hebt. >:)

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:51
Tallguy schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:33:

Maar dit zou dan ook op de GT50 moeten werken. Die heeft ook een dualcore processor. Heb het nog niet geprobeerd. Maar wel benieuwd.
Iemand met de GT50 die dit aan de praat heeft gekregen?

• mehmet1981
  • Laatst online: 29-10-2018
Cap schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:34:
[...]

Waar ga je die kopen dan? Die 2 modellen zijn vrijwel uitgestorven. Brillen: Samsung. Zoek even in dit topic, is al tig keer over gesproken.
Goede bedoelingen of niet, dit mag niet op GoT :)

[ Voor 10% gewijzigd door DaMarcus op 01-03-2013 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
Nou inmiddels de 55vt50 binnen en ik ben zeer tevreden over de tv. Echt een mooi toestel, en een heerlijk formaat. Blij dat ik geen 50 inch heb genomen:P

Ik zit nog wel een beetje met het flikkeren,dit lijkt me wat erger als in de winkel? Vooral als ik mn laptop aansluit op de tv (om series/films te streamen, moet voorlopig even zo xD) dan krijg je veel witte vlakken te zien, venster achtergronden enzo, maar ook de standaard windows 7 achtergrond trilt heel erg.

Een vriend van me heeft een 42st50, en die zie ik helemaal niet flikkeren...
Heeft dit te maken met bijvoorbeeld draaiuren? of grootte? of is het echt een verschil tussen de ST en de VT serie?

Welke instellingen kun je gebruiken om het minder te maken?

Thanks!

Edit: even een onzinregel verwijderen :X

[ Voor 8% gewijzigd door Defnosh op 01-03-2013 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
wordt minder als het scherm wat ouder wordt, en valt eigenlijk alleen op bij grote witte vlakken.
Als je de helderheid wat omlaag zet is het minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
Bever! schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:15:
wordt minder als het scherm wat ouder wordt, en valt eigenlijk alleen op bij grote witte vlakken.
Als je de helderheid wat omlaag zet is het minder.
Ok, maar ook IFC aan? Zijn er nog meer instellingen die het flikkeren kunnen verminderen?
Ik gebruik nu thx cinema, met alle verbeteraars op uit en de rest default..

[ Voor 5% gewijzigd door Defnosh op 01-03-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Defnosh schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:48:
Ok, maar ook IFC aan? Zijn er nog meer instellingen die het flikkeren kunnen verminderen?
Ik gebruik nu thx cinema, met alle verbeteraars op uit en de rest default..
IFC heeft weinig met het knipperen te maken, is een interpolatie techniek om bewegingen te smoothen.

Edit: Hmmm, blijkbaar heb je toch gelijk. Al geloof ik er weinig van, maar dat terzijde ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Brad Pitt op 01-03-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
Heeft iemand recent nog een 50UT50 of 50ST50 gespot in een winkel? Saturn, MM en BCC heeft ze niet meer staan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

dangerpaki schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:40:
[...]

Maar dit zou dan ook op de GT50 moeten werken. Die heeft ook een dualcore processor. Heb het nog niet geprobeerd. Maar wel benieuwd.
Iemand met de GT50 die dit aan de praat heeft gekregen?
Mijn contactpersoon bij Panasonic gaat het nu eens goed uitzoeken en koppelt terug volgende week. Dat houdt wat mij betreft in dat het dus ook niet bij Panasonic intern goed bekend is hoe en wat de mogelijkheden en eisen zijn om het aan de praat te krijgen. Ik zou nl ook willen weten of het met een simpel SD kaartje van een GB werkt ofzo...life signaal doorgeven lijkt me (maar wie ben ik) niet afhankelijk te moeten zijn van een storage device wat aan de tv hangt.

Pagina: 1 ... 74 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.