Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:28:
[...]

De Viera Android app(s) is/zijn ook vandaag geüpdate voor de 2013 modellen :P
Yes en ze werken ook nog met de 2012 modellen. De "kalibratie"shit van die app is alleen niet aanwezig voor de ST50 modellen, weet niet hoe dat met de GT- en VT50 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Cap schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 00:01:
[...]
weet niet hoe dat met de GT- en VT50 zit.
Nope :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Cap schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 00:01:
[...]

Yes en ze werken ook nog met de 2012 modellen. De "kalibratie"shit van die app is alleen niet aanwezig voor de ST50 modellen, weet niet hoe dat met de GT- en VT50 zit.
Meen ook gelezen te hebben dat het kalibreer gedeelte alleen voor de 60 serie is.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanoontje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-10 08:54
Hallo Tweakers,

Zojuist gezocht gelezen en gedacht, maar niks kunnen vinden over mijn vraag. Wellicht staat het er ergens toch in.. dan mijn exuses ;(

De vraag: Als ik 3D kijk zie ik zowel links als rechts 2 balken bij side to side waar wazig het beeld overheen gaat. Daarnaast zie ik ook een kleine verschuiving in het beeld zelf. Eenerzijds denk ik; logisch want hij legt twee beelden half over elkaar heen dus dat ga je zien, anderszijds denk ik: Misschien kan dat met wat instellingen worden gefixed. In het kort; het wordt wat wazig.

Ofwel, klopt mijn eerste of tweede redenatie? Het gaat trouwens gewoon om een 1080 3D film met Side to Side functie. Ik zit niet te ver weg en de brillen doen het prima. Ik heb echter in de winkel gewoon een net iets beter effect gehad.. geen randen aan de buitenkant. Ook zoomen werkt niet trouwens.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 14:18
Ook een vraag over 3D. Mijn mediaplayer speelt alleen SBS 3D af en mijn receiver kan niet eens 3D weergeven. Nu las ik dat je een externe HD kan aansluiten op je TV. Zo kan je alle 3D afspelen, hoe werkt dit? Met welke player speelt de TV de film af? Als laatste, kan je iedere 3D kopen voor een panasonic TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versteegrob schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:04:
Ook een vraag over 3D. Mijn mediaplayer speelt alleen SBS 3D af en mijn receiver kan niet eens 3D weergeven. Nu las ik dat je een externe HD kan aansluiten op je TV. Zo kan je alle 3D afspelen, hoe werkt dit? Met welke player speelt de TV de film af? Als laatste, kan je iedere 3D kopen voor een panasonic TV?
Je kan niet alle 3d afspelen met een externe hd, alleen side by side en boven/onder. Gewoon de speler aan de tv hangen en de interne speler opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hmmmm dat kan dus ook met de Dune Smart D1, vanavond is testen.

TV is binnen, heb hem zelf niet ontvangen maar wat is die sick groot! Heb wat foto's gezien en het ding is echt huge. De bezorgers zeiden dat ik gek was. Ze bezorgen zulke tv's bij bedrijven of beurzen :)

Gaat een leuke film maand worden:) Iemand nog tips voor vette blue-ray docu/films?

[ Voor 73% gewijzigd door Wackmack op 20-02-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Adlermann schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:13:
[...]

Dat is geen kalibreren, dat is alleen afstellen. En heel eerlijk heb je die bij de panasonics niet nodig.
Zet ze op: thx, professional of standaard (warm) sharpness uit. En de rest default en dat zit je al vrij goed
Heeft kalibreren weinig meerwaarde? Hier http://www.avforums.com/r...TV-Review_302/Review.html geven ze ook aan dat de TV nog mooier wordt. Zal me is inlezen hoe ik de mooiste kleuren krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versteegrob schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:11:
[...]

Heeft kalibreren weinig meerwaarde? Hier http://www.avforums.com/r...TV-Review_302/Review.html geven ze ook aan dat de TV nog mooier wordt. Zal me is inlezen hoe ik de mooiste kleuren krijg.
Kalibreren geeft betere kleuren, alleen die dvd's zijn geen kalibratie. Daar kun je alleen wat mee instellen en dat is niet kalibreren. Kalibreren = met een meter en software.

En die dvds voor het instellen zijn voor een panasonic plasma zonde van het geld.

Dus kalibreren = meter aansluiten op een computer, voor de tv hangen, meten wat de afwijkingen zijn en dan corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Beetje zoals dit http://www.spectrumkalibratie.nl/index.html

Lees hier prijzen van 200e maar deze site heeft een aanbieding voor 125e. Niet heel goedkoop maar als het beeld echt beter wordt heb ik het er graag voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Versteegrob schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:28:
Lees hier prijzen van 200e maar deze site heeft een aanbieding voor 125e. Niet heel goedkoop maar als het beeld echt beter wordt heb ik het er graag voor over.
Die komt hier op 8 maart het beestje instellen. Ben erg benieuwd (lees: voornamelijk sceptisch ;) ) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-10 20:59
Brad Pitt schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:45:
[...]

Die komt hier op 8 maart het beestje instellen. Ben erg benieuwd (lees: voornamelijk sceptisch ;) ) d:)b
Ben benieuwd naar jouw ervaring, wellicht dat ik daarna ook een telefoontje ga plegen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
hdtracer schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:05:
Ben benieuwd naar jouw ervaring, wellicht dat ik daarna ook een telefoontje ga plegen :')
Ik dénk dat ik minder lyrisch ga zijn als de gemiddelde persoon maar als er euforische woorden geopperd gaan worden zou ik zeer zeker ook gaan bellen ja. Dan moet het wel een redelijk resultaat op hebben geleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, goede kans dat je niet euforisch gaat zijn, gemiddeld zijn de Panasonic's al heel aardig afgesteld.
Je kunt alleen best behoorlijke uitschieters hebben. Ik heb een ST50 en VT50 gekalibreerd die beide een groene tint hadden, dat vond ik toch wel storend. De witbalans aanpassen was echt noodzakelijk.

Maar ik heb net ook een ST50 gekalibreerd die wat teveel rood heeft in de heldere regionen, maar dat vind ik helemaal niet storend.

[ Voor 62% gewijzigd door Cap op 01-03-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is spectrum kalibratie langs geweest om mijn 55 vt50 te kalibreren de man is 2 1/2 uur bezig geweest en het ziet er fantastisch uit moet ik zeggen de kleuren zijn mooier en meer diepte en detail :) dus nogmaals het is de 125 euro dik en dwars waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
"Beeld in beeld",weet iemand echt hoe het werkt,zit al weken te zoeken ,zonder resultaat.

Zelf in de winkel weten ze niet hoe het werkt.

De handleiding gevolgt,zonder resultaat...

Iemand een idee...in de vorige pagina's kan ik het ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seki schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:23:
"Beeld in beeld",weet iemand echt hoe het werkt,zit al weken te zoeken ,zonder resultaat.

Zelf in de winkel weten ze niet hoe het werkt.

De handleiding gevolgt,zonder resultaat...

Iemand een idee...in de vorige pagina's kan ik het ook niet vinden.
Heel makkelijk:

nodig: een interne tuner en een signaal op HDMI. Kijk op een HDMI beeld en druk dan op PIP. Dan werkt het al. Let op, werkt alleen met interne tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
Adlermann schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:24:
[...]

Heel makkelijk:

nodig: een interne tuner en een signaal op HDMI. Kijk op een HDMI beeld en druk dan op PIP. Dan werkt het al. Let op, werkt alleen met interne tuner.
Bedankt voor de snelle reactie.Dus interne tuner is dat de digitale kabel van Telenet(dus niet CI-module DVB-C) via Coax kabel,dit is de interne tuner ?
Heb een VT 50,de PIP heb ik niet op de afstandsbediening.
Beeld in beeld kan alleen selecteren via Beeld in de menu...

Laat maar iets weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interne tuner is de interne tuner, of dat nu DVB T, C , S of analoog is. Heb je een los apparaat om kabel te ontvangen die via HDMI / SCART verbonden is met je tv, dan gebruik je dus NIET de interne tuner.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 20-02-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
Cap schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:38:
Interne tuner is de interne tuner, of dat nu DVB T, C , S of analoog is. Heb je een los apparaat om kabel te ontvangen die via HDMI / SCART verbonden is met je tv, dan gebruik je dus NIET de interne tuner.
Heb dus een los apparaat via HDMI los van tv naar de Digitale decoder van Telenet.

Als ik het begrijp werkt het niet bij mij,omdat ik niet de interne tuner gebruik...

Kan het ook niet met USB of SD kaart,zo 2 aparte beelden..

Telenet zou deze zomer gaan werken met de DVB -C,dan zou het moeten lukken denk ik als ik het begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, de grap van een tuner is dat ie afstemt (tuned) op een bepaalde frequentie (kanaal), daar is het een tuner voor. Een HDMI verbonden apparaat is voor de tv gewoon een willekeurig apparaat, dat aan zijn HDMI ingang hangt, de tuner van de tv is dan niet van toepassing. Jouw digitale ontvanger van Telenet heeft ook een ingebouwde tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:20:
Vandaag is spectrum kalibratie langs geweest om mijn 55 vt50 te kalibreren de man is 2 1/2 uur bezig geweest en het ziet er fantastisch uit moet ik zeggen de kleuren zijn mooier en meer diepte en detail :) dus nogmaals het is de 125 euro dik en dwars waard
Bij komt frank doorhof, volgende week mijn 55vt50 kalibreren, ik ben erg benieuwd naar het resultaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:26
Cap schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:16:

PS die ST50 betreft een 50" showmodel met nog geen 200 uur op de teller en nul inbranden / retentie, dus die kon ik voor de gevraagde prijs (600) echt niet laten staan. Nu heb ik dus ook een tv voor mijn slaapkamer / vriendin (doorhalen naar keuze). :P
Wow, das wel een heel geniale deal ja :o.

Ik ben zo'n prutser die al lang een 42ST50 wil en nu te lang gewacht heeft :').
Nouja, echt eerder was ook heel onpraktisch ivm verhuizing enzo maar toch ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seki schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:56:
[...]

Telenet zou deze zomer gaan werken met de DVB -C,dan zou het moeten lukken denk ik als ik het begrijp.
Verandert dat iets naar gebruiksgemak of beeldkwaliteit toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:47:
[...]

Verder weet ik er nog niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:47:
[...]

Ligt eraan wat ze nu gebruiken. Als dat DVB-T is, zal de kwaliteit waarschijnlijk een stuk beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:14
Hoe lang moet een plasma eigenlijk ingespeeld zijn om te laten kalibreren. Ik neem aan dat als je dat een week na aankoop doet het effect zo verdwenen is, of maak ik nu een denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
200uur wordt aangeraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:27:
[...]

De THX normen kan je ook aanhouden, dan heb je sowieso die 65 inch nodig. En die héb je ook echt nodig 8)

"If your HDTV is going in a living room with limited space, THX recommends the following:

35 inch class TV = 3.5-5 feet away
40 inch class TV = 4-6 feet away
50 inch class TV = 5-7.5 feet away
60 inch class TV = 6-9 feet way

It might seem that THX is recommending a very large screen size for your room. But, it’s important to note two things:
1) THX screen size recommendations are based on recreating an immersive cinematic experience, and
2) the biggest complaint among TV buyers is that they wish they had bought a bigger set."

Vooral met punt 2 gaan de meeste twijfelende tv-kopers keihard onderuit. Het formaat went absurd snel...
Wil je ff bedanken voor je advies :)

De tv staat en het is geweldig ! Vind het beeld nu al zo mooi. Snap niet waarom de hobo 55 inch zei. Met Fr. BBC South Pacafic gekeken, ziekelijk mooi. Over 200 uur kalibreren en dan kan het niet mooier :)

Enig kritiekpuntje is dat de code voor mijn wifi niet werkt, vaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
tomaat23 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:14:
Hoe lang moet een plasma eigenlijk ingespeeld zijn om te laten kalibreren. Ik neem aan dat als je dat een week na aankoop doet het effect zo verdwenen is, of maak ik nu een denkfout?
Op het moment dat je gaat kalibreren zonder inspelen, kun je na 200 uur kijken opnieuw gaan kalibreren.
De eerste 200 uur zijn belangrijk omdat het fosfor dan het meeste slijt. Image Retention heeft hier de grootste kans om toe te slaan dus laat niet je televisie een paar uur aanstaan op een bepaald beeld.
Na 200 uur is het fosfor zo gesleten, dat je kunt kalibreren. Daarna slijt het in veel mindere maten.

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-10 11:19
Versteegrob schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:09:
[...]

Wil je ff bedanken voor je advies :)

De tv staat en het is geweldig ! Vind het beeld nu al zo mooi. Snap niet waarom de hobo 55 inch zei. Met Fr. BBC South Pacafic gekeken, ziekelijk mooi. Over 200 uur kalibreren en dan kan het niet mooier :)

Enig kritiekpuntje is dat de code voor mijn wifi niet werkt, vaag?
En, hoe is normaal tv kijken op de 65 inch? valt het mee of tegen?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:32
Wow zag bij mediamarkt de 103 inch plasma showmodel voor 5000 euro.. jammer dat hij niet door mn deur past.... anders...

• Wackmack
Defnosh schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:46:
[...]

En, hoe is normaal tv kijken op de 65 inch? valt het mee of tegen?
Panasonic 65ST50

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/n148za.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2iuxok6.jpg

Hier twee foto's. Op de eerste foto zie je een 42inch, die verbleekt helemaal, hehe. Vond het vooraf lastig in te schatten hoe groot 65 inch nou is. Hopelijk krijgen mensen hier door een betere indicatie. Groter is beter heb ik wel gemerkt. 70 inch had nog best gekund. Merk dat mensen erg conservatief zijn in de maten maar waarom? Naar mijn mening houden mensen zich te veel vast aan vage lijsten en waarom? Ben zo blij dat ik voor 65inch ben gegaan ipv de 50/55 inch wat veel mensen zeiden.

Gisteren even BBC South Pacific gekeken, blueray van 50GB. Nu zie je pas hoe mooi de beelden echt zijn. Zit er ruimte 3 meter vanaf wat prima werkt. TV kijken gaat ook nog redelijk qua kwaliteit. Het mooie van deze tv is dat die alleen nog maar beter wordt. Binnen twee a drie maanden ga ik hem laten kalibreren.

Vraag, ben op zoek naar een mooie beugel om de tv op te hangen, maakt het nog uit welke ik koop?

ps: sorry voor de slechte foto's. De eerste kreeg ik via whatsapp en de tweede is snel genomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wackmack op 21-02-2013 10:28 ]

• Bever!
  • Laatst online: 22:32
Past eigenlijk prima op die afstand... die 42 is net een pc monitor joh vergeleken met de pana

• Brad Pitt
Versteegrob schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:26:
[...]
Groter is beter heb ik wel gemerkt. 70 inch had nog best gekund.
Dat heb ik hier nu ook ja, alleen het nadeel is dat >65 inch opeens echt bizar veel duurder wordt...
Merk dat mensen erg conservatief zijn in de maten maar waarom? Naar mijn mening houden mensen zich te veel vast aan vage lijsten en waarom? Ben zo blij dat ik voor 65inch ben gegaan ipv de 50/55 inch wat veel mensen zeiden.
Klopt. Er is echt maar één regel bij het kopen van een tv: koop hem zo groot als de ruimte en het budget toelaten waarbij je hopelijk niet wordt afgeremd door WAF-zaken. Anders heb je alsnog een probleem ;)
Bever! schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:40:
Past eigenlijk prima op die afstand... die 42 is net een pc monitor joh vergeleken met de pana
Vanaf rond de drie meter afstand is 65 inch geen enkel probleem. Wat al die zinloze grafiekjes ook vaak laten zien, of wat men ook vaak meent te beweren. Grootte went *altijd* (te) snel. Koop zo groot mogelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Brad Pitt op 21-02-2013 10:42 ]

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24
Versteegrob schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:26:
Vraag, ben op zoek naar een mooie beugel om de tv op te hangen, maakt het nog uit welke ik koop?
Het ligt vooral aan het soort beugel. Gewoon vlak tegen de wand, of draaibaar (al dan niet elektrisch, enz)
Als ik het zo zie op de foto is gewoon een vlakke (zo dicht mogelijk tegen de muur aan) het beste in jouw geval.

Let wel op dat de beugel groot en stevig genoeg is voor 65", en voor het gewicht. (Een plasma tv van zo'n formaat is wel even iets anders om op te hangen dan een 30" LED-tv :9 )

Verder qua formaat ben ik het met je eens. The bigger the better (tot een bepaald punt uiteraard). Hier thuis hebben we een 50" plasma, kijkafstand een meter of 4-5. De muur waar hij tegenaan hangt is groot genoeg, had dus best 65" kunnen zijn. Maar een paar jaar terug was 50" al belachelijk groot :)
Brad Pitt schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:40:
waarbij je hopelijk niet wordt afgeremd door WAF-zaken. Anders heb je alsnog een probleem ;)
WAF _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door yannickie111 op 21-02-2013 10:49 ]

• Brad Pitt
yannickie111 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:41:
Het ligt vooral aan het soort beugel. Gewoon vlak tegen de wand, of draaibaar (al dan niet elektrisch, enz)
Als ik het zo zie op de foto is gewoon een vlakke (zo dicht mogelijk tegen de muur aan) het beste in jouw geval.
Ik ga er eentje nemen die je kan draaien en/of naar je toe kan trekken. Okay, hangt 'ie inderdaad niet mooi "vlak" tegen de wand maar kan je hem wel naar je toe trekken om een nóg wat imposanter beeld te hebben :P

• Wackmack
Brad Pitt schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:40:
[...]

Dat heb ik hier nu ook ja, alleen het nadeel is dat >65 inch opeens echt bizar veel duurder wordt...

[...]

Klopt. Er is echt maar één regel bij het kopen van een tv: koop hem zo groot als de ruimte en het budget toelaten waarbij je hopelijk niet wordt afgeremd door WAF-zaken. Anders heb je alsnog een probleem ;)

[...]

Vanaf rond de drie meter afstand is 65 inch geen enkel probleem. Wat al die zinloze grafiekjes ook vaak laten zien, of wat men ook vaak meent te beweren. Grootte went *altijd* (te) snel. Koop zo groot mogelijk.
WAF, hehe >:) Mijn vriendin is echt super :)
Beeld

65 inch
Full HD (3D) NeoPlasma TV
Actief 3D, 2D naar 3D conversie
Hier staat toch dat de TV Full 3D ondersteunt? Punt is hoe ga je dat afspelen? Mijn Dune Smart D1 speelt alleen SBS 3D af :( Wat zijn de opties om Full 3D af te spelen?

• Wackmack
Brad Pitt schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:43:
[...]

Ik ga er eentje nemen die je kan draaien en/of naar je toe kan trekken. Okay, hangt 'ie inderdaad niet mooi "vlak" tegen de wand maar kan je hem wel naar je toe trekken om een nóg wat imposanter beeld te hebben :P
Suggesties?

• Wackmack
yannickie111 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:41:
[...]

Let wel op dat de beugel groot en stevig genoeg is voor 65", en voor het gewicht. (Een plasma tv van zo'n formaat is wel even iets anders om op te hangen dan een 30" LED-tv :9 )

Verder qua formaat ben ik het met je eens. The bigger the better (tot een bepaald punt uiteraard). Hier thuis hebben we een 50" plasma, kijkafstand een meter of 4-5. De muur waar hij tegenaan hangt is groot genoeg, had dus best 65" kunnen zijn. Maar een paar jaar terug was 50" al belachelijk groot :)

[...]

WAF _/-\o_
Ben het met je eens dat gewoon vlak het mooiste is. Zo komt de TV nog een stuk hoger waardoor het gelijk hoger en mooier hangt. Ga eerst de muur verven en een nieuwe tv meubel kopen.

Hoe lang deden jullie over 200 kijk uren?

• Brad Pitt
Versteegrob schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:02:
Hier staat toch dat de TV Full 3D ondersteunt? Punt is hoe ga je dat afspelen? Mijn Dune Smart D1 speelt alleen SBS 3D af :( Wat zijn de opties om Full 3D af te spelen?
Een mediaspeler die wél FullHD in 3D afspeelt, PS3, opties zat :)
Suggesties?
Gaat een Vogel's 1325 of 1345 worden.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iOLGX7u695Q]
Hoe lang deden jullie over 200 kijk uren?
Ik laat hem nu dagelijks gewoon vanaf een USB-device allemaal mooie kleuren slides loopen. Hiervoor ook gedaan met m'n Kuro. Niet dat dat iéts heeft geholpen tegen retentie en dergelijke maar wil nu gewoon zo snel mogelijk zoveel mogelijk uren er op hebben :P

En please, gebruik multi-quote... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 21-02-2013 11:12 . Reden: Video toegevoegd ]

[...]

[...]

een bluray speler kopen en 3d films kopen.

• Brad Pitt
Adlermann schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:32:
een bluray speler kopen en 3d films kopen.
En dan verplicht moeten kijken naar Thou Shalt Not Steal!!! meuk terwijl je notabene ervoor hébt gelapt :/

Zolang een recente film op Blu-ray (mijns inziens) relatief onbetaalbaar is plus je naar die onzin moet gaan zitten kijken koop ik geen 3D Blu-ray speler en hou ik het lekker bij het oude, Cinavia vrije, apparaat. Die enkele 3D film die moet worden afgespeeld wordt dan maar op een andere manier geregeld, so be it.

Brad Pitt schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:37:
[...]

En dan verplicht moeten kijken naar Thou Shalt Not Steal!!! meuk terwijl je notabene ervoor hébt gelapt :/

Zolang een recente film op Blu-ray (mijns inziens) relatief onbetaalbaar is plus je naar die onzin moet gaan zitten kijken koop ik geen 3D Blu-ray speler en hou ik het lekker bij het oude, Cinavia vrije, apparaat. Die enkele 3D film die moet worden afgespeeld wordt dan maar op een andere manier geregeld, so be it.
Je moet films kopen bij amazon.co.uk. Na een maand ouzo schijntje van de prijs hier.

Ik heb er al 150 gekocht daar :(

• Brad Pitt
Adlermann schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:39:
Je moet films kopen bij amazon.co.uk. Na een maand ouzo schijntje van de prijs hier.
Dat doe ik ook hoor, koop (zo goed als) nul dingen in Nederland. Films, games, horloges, allemaal import :)
Ik heb er al 150 gekocht daar :(
Okay... Baas boven baas dan! ;)

• Wackmack
Brad Pitt schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:37:
[...]

Voor mij even geen Full 3D. Mijn receiver gaat helaas tot HDMI 1.1 en mijn Dune D1 is pas 1 dag oud. SBS 3D is volgens mij prima en normale blue-ray is al geweldig.
Brad Pitt schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:42:
[...]

Dat doe ik ook hoor, koop (zo goed als) nul dingen in Nederland. Films, games, horloges, allemaal import :)

[...]

Okay... Baas boven baas dan! ;)
Ja, maar ik moet er mee stoppen van mezelf :) Ik kocht altijd al veel, maar toen ik een jaar ziek thuis zat kocht ik echt voor een godsvermogen aan nieuwe spullen en films en games. Ik moet sparen, want mijn ford is 11 jaar oud :P Die gaat vast wel een keer stuk.

• Brad Pitt
Adlermann schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:51:
Ik moet sparen, want mijn ford is 11 jaar oud :P Die gaat vast wel een keer stuk.
Hahaha m'n Volvo is 17 jaar oud en still going strong. Ben nu ook even cashloos door tv/receiver/speakers :P

Indiaan706 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:18:
[...]

Ik ben zo'n prutser die al lang een 42ST50 wil en nu te lang gewacht heeft :')
Als je echt op zoek bent dan valt er misschien wat te regelen. Stuur dan maar een DM. ;)
[...]

[...]

Wat zijn de opties om Full 3D af te spelen?
Een 3D blu-ray speler kopen (vanaf 80 euro) blu-rays kopen en de ergernissen zoals Pitt die meldt op de koop toe nemen. Of een mediaspeler kopen met de Realtek 1186 en dan wat de ergernis van hier een daar wat bugs op de koop toe nemen. Die dingen spelen verder zowat alles af en ondertitelbestandjes zijn meestal ook geen probleem. Ca 130 euro voor een Mede8er, Iconbit, Xtreamer of Eminent. Dune heeft er nu ook eentje op basis van een Sigma chipset, die kost alleen wel een stuk meer, 200 euro.
Brad Pitt schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:52:
[...]

Ben nu ook even cashloos door tv/receiver/speakers :P
Pijnlijk herkenbaar. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 21-02-2013 12:48 ]

Cap schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:47:
[...]

Als je echt op zoek bent dan valt er misschien wat te regelen. Stuur dan maar een DM. ;)

[...]

Een 3D blu-ray speler kopen (vanaf 80 euro) blu-rays kopen en de ergernissen zoals Pitt die meldt op de koop toe nemen. Of een mediaspeler kopen met de Realtek 1186 en dan wat de ergernis van hier een daar wat bugs op de koop toe nemen. Die dingen spelen verder zowat alles af en ondertitelbestandjes zijn meestal ook geen probleem. Ca 130 euro voor een Mede8er, Iconbit, Xtreamer of Eminent. Dune heeft er nu ook eentje op basis van een Sigma chipset, die kost alleen wel een stuk meer, 200 euro.

[...]

Ik kan gewoon al die waarschuwingen met mijn CA next next next next doen, dus vrij snel de film :)

• Wackmack
Cap schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:47:
[...]

[...]

[...]

Heb gisteren de Dune gekocht :9 alleen hij speelt SBS 3D af. Eerst maar is kijken hoe mooi ik dat vind.

• hdtracer
Versteegrob schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:08:
[...]

Heb gisteren de Dune gekocht :9 alleen hij speelt SBS 3D af. Eerst maar is kijken hoe mooi ik dat vind.
Ik heb hier de Mede8er MED600X3D pricewatch: Mede8er MED600X3D. Top apparaat wat echt alles afspeelt en erg snel is. Full3D ziet er ontzettend mooi uit op de 55ST50.

[ Voor 15% gewijzigd door hdtracer op 21-02-2013 15:32 ]

Die RTL1186 varianten (o.a. die Mede8er, de Eminent 7380, 7385 en Xtreamer Sidewinder 3) lijken allemaal erg op elkaar wat snelheid en mogelijkheden betreft. Soms kun je intern de HDD aansluiten, bij andere alleen extern. De software is allemaal gebaseerd op dezelfde Realtek API. Grotendeels dezelfde features en ze delen dus ook een aantal bugs. :) Maar voor het geld leuke apparaatjes hoor.

Oepsss we gaan weer off-topic... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 21-02-2013 15:41 ]

• Wackmack
hdtracer schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:31:
[...]

Ik heb hier de Mede8er MED600X3D pricewatch: Mede8er MED600X3D. Top apparaat wat echt alles afspeelt en erg snel is. Full3D ziet er ontzettend mooi uit op de 55ST50.
Niet duur dan, die Dune is 100e duurder en kan niet eens Full 3D afspelen, apart. Eerst maar is kijken hoe SBS 3D is, lees er goede verhalen over. Moet eigenlijk ook mijn receiver vervangen maar dat zien we later wel.

Nu een concrete vraag. Wil mijn tv zo snel mogelijk 200 speel uur laten maken, kan ik de tv 24/7 aan laten op een willekeurige zender? Of is er inbrand gevaar? Anders duurt het twee maanden langer.
Als je dat al wilt, dan lijkt me de ingebouwde schuifbalk een prima optie. Auto-off timer uitzetten in het timer menu en gaan. Door het heldere, witte beeld worden alle kleuren fosfor evenredig aangesproken. Anders een niet afgestemd analoog kanaal met de bekende ruis. Je kunt ook moeilijk gaan doen met slides enzo maar dat is m.i. niet nodig. Geen zender gebruiken, dan zit je met die verrekte felle logo's en zwarte balken bij letterboxed films en 4:3 content, en maak je juist meer kans op inbranden / hardnekkige retentie.

Maar goed, ik zou me niet druk maken en gewoon lekker tv gaan kijken. Zet je beeldmodus niet op dynamisch of een andere mode met hoog contrast, dus bijv True Cinema (ST50 had je toch?) met contrast ergens rond de 30-36, ECO modus ook uit (anders verhoogt ie het contrast bij lichtinval overdag!) en zap wel met regelmaat. Dus niet meteen 5 uur lang achter elkaar ned1 kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 21-02-2013 16:46 ]

• Wackmack
Cap schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:43:
Als je dat al wilt, dan lijkt me de ingebouwde schuifbalk een prima optie. Auto-off timer uitzetten in het timer menu en gaan. Door het heldere, witte beeld worden alle kleuren fosfor evenredig aangesproken. Anders een niet afgestemd analoog kanaal met de bekende ruis. Je kunt ook moeilijk gaan doen met slides enzo maar dat is m.i. niet nodig. Geen zender gebruiken, dan zit je met die verrekte felle logo's en zwarte balken bij letterboxed films en 4:3 content, en maak je juist meer kans op inbranden / hardnekkige retentie.

Maar goed, ik zou me niet druk maken en gewoon lekker tv gaan kijken. Zet je beeldmodus niet op dynamisch of een andere mode met hoog contrast, dus bijv True Cinema (ST50 had je toch?) met contrast ergens rond de 30-36, ECO modus ook uit (anders verhoogt ie het contrast bij lichtinval overdag!) en zap wel met regelmaat. Dus niet meteen 5 uur lang achter elkaar ned1 kijken.
Doe het wel zo, alle tijd nemen. Nu een filmpje, straks voetbal, komt goed.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
Heb sinds kort een VT50. Ik heb alleen een oudere versterker met geen mogelijkheid tot digitaal geluid. Dus alles gaat nog via de ouderwetse RCA aansluitingen voor geluid.

Is mijn enige optie voor die versterker zoiets: http://www.kabeltje.com/3...adaptor-verguld-p-11.html
Er zit namelijk wel een headphone aansluiting op de TV.
Ik zit te twijfelen of zoiets goed klinkt (zal niet veel verschil zijn met normaal denk ik).

En ik denk er ook over na om een nieuwe versterker te nemen zodat ik over kan stappen naar digitale audio. Maar daar moet ik sowieso nog even op wachten.

Moet zeggen dat het ingebouwde "surround" sound van de TV best goed te pruimen is ;)

• Seki
Kashika schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:23:
Heb sinds kort een VT50. Ik heb alleen een oudere versterker met geen mogelijkheid tot digitaal geluid. Dus alles gaat nog via de ouderwetse RCA aansluitingen voor geluid.

Is mijn enige optie voor die versterker zoiets: http://www.kabeltje.com/3...adaptor-verguld-p-11.html
Ik zit te twijfelen of zoiets goed klinkt (zal niet veel verschil zijn met normaal denk ik).

En ik denk er ook over na om een nieuwe versterker te nemen zodat ik over kan stappen naar digitale audio. Maar daar moet ik sowieso nog even op wachten.

Moet zeggen dat het ingebouwde "surround" sound van de TV best goed te pruimen is ;)
Had dat probleem ook met een oude Sony versterker zonder digitale uitgangen.
Heb een Onkyo HT-R558 gekocht bij Coolblue voor een redelijke prijs.

Ben er zeer tevreden over de mogelijkheden en het geluid van de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:28

Wimmel

Hello

Kashika schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:23:

Ik had hetzelfde probleem, een oude Marantz stereo-versterker waar ik geen afstand van wil doen, maar wel het geluid van mijn 42ST50 willen kunnen weergeven. Ik heb het opgelost via Deal extreme. Een toslink naar rca converter. Tegelijk met een toslink kabel en plugconverter voor de adapter voor 20 euro aangeschaft. Nu is mijn tv via de toslink uitgang altijd aangesloten op mijn versterker, maar blijven de speakers van mijn tv functioneren. Wanneer je de koptelefoon uitgang wilt gebruiken worden de interne speakers namelijk uitgeschakeld, dus moet je steeds handmatig ingrijpen.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Cap schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:41:
[...]

VS is een andere markt, hier geen S serie maar een X serie. Daar zou ik niet voor gaan, dan kan je beter de ST50 nemen. De ST60's in de VS verschillen verder ook wat van die in Europa. Zij hebben geen GT60 serie, hun ST60 zit tussen de ST en GT60 van hier in, als we de beschikbare info mogen geloven.

Reken voor de ST maar op april, VT op mei. Of je wilt wachten op de nieuwe serie, tja dat is aan jou. Even zoeken in dit topic en je vindt genoeg info over de ST60.

Als er bij de vernieuwingen iets zit wat jij belangrijk vindt is het het misschien waard. Maar het wachten is uiteindelijk op de reviews die moeten uitwijzen hoe goed de beeldkwaliteit van de 60 serie is tov de 50 serie. De 50 serie was in ieder geval goed, dus als je daarvoor kiest is er zeker geen probleem.

(Onbevestigde) prijzen van hier: http://www.highdefjunkies...006&viewfull=1#post370006

Panasonic TX-P42ST60E: € 900
Panasonic TX-P50ST60E: € 1 150
Panasonic TX-P55ST60E: € 1 600
Panasonic TX-P65ST60E: € 2 500

Panasonic TX-P50VT60E: € 2 000
Panasonic TX-P55VT60E: € 2 500
Panasonic TX-P65VT60E: € 3 000

Panasonic TX-P60ZT60E: € 4 000
zoals ik er nu tegenaan kijkt ga ik de Panasonic TX-P55VT60E bestellen zodra die leverbaar wordt.
ik heb nu een 42PZ85, prima ding maar ik wil graag een slag groter + dat de berichten over de nieuwe VT serie lovend zijn (oa: video: Panasonic ZT60 ).

daarnaast wil ik meteen een 3D bluray speler (Pioneer BDP-450) kopen, wel met een dubbele HDMI uitgang omdat m'n huidige Onkyo AV-receiver geen HDMI 1.4 heeft, ik vind het onzin om die te vervangen vanwege die enkele keer dat ik 3D wil kijken. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Shanquish op 22-02-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird59
  • Laatst online: 25-03-2020
Ik heb nu 3 dagen mijn 65st50 hangen en het is iedere keer weer, wauw wat een mooi beeld.

Nu mijn vraag heeft iemand een draadloos usb toetsenbordje aan zijn pana hangen en zo ja, welke?

En werkt dit een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shameete, kan je niet wat compacter quoten? Leest een beetje onprettig zo.

Die video moet je met een korrel zout nemen, die is opgenomen in de waan van de CES en er is totaal geen kritisch-onderzoekende blik te bespeuren. Ik zie op basis van de beschikbare informatie niet in waarom de nieuwe VT serie zoveel beter is dan de oude VT serie, en voor de oude betaal je een stuk minder.

Het rode fosfor is een hype, elke serieuze calibrator / reviewer stelt zijn vragen bij het geadverteerde nut ervan voor de kleurenweergave (de panelen van de 50 serie bestrijken met gemak heel de Rec.709 kleurruimte). De wederom verhoogde FFD zal het verschil ook niet maken: of bij de 50-series het verschil tussen 2000 en 2500 FFD waarneembaar was stond al ter discussie. Het design is ook niet beter. Nee, als je al een nieuwe VT wilt dan doe je dat mijns inziens als je graag de nieuwe smart-TV functies wilt, zoals het home-screen en de touch-pen mocht je daar erg prijs op stellen.

Maar goed, ik moet er elke keer bij zeggen: we moeten eerst een aantal diepgaande reviews van sites als hdtvtest.co.uk, avsforum, en hopelijk ook tweakers afwachten voor het definitieve oordeel.
thunderbird59 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:38:
Ik heb nu 3 dagen mijn 65st50 hangen en het is iedere keer weer, wauw wat een mooi beeld.

Nu mijn vraag heeft iemand een draadloos usb toetsenbordje aan zijn pana hangen en zo ja, welke?

En werkt dit een beetje?
Ja, elk draadloos "Windows compatible" USB toetsenbordje werkt in princpe (kijk eens bij Logitech, Rapoo). En dan alleen het toetsengedeelte, ingebouwde touchpads werken voor zover ik weet niet. Waar je wel op moet letten is dat zo'n nano USB ontvanger achteraan komt te zitten en de ontvangst dan via aardig wat metalen platen gaat (achterplaat, interne plaat van het panel). Dit beperkt de afstand waarop je het kan gebruiken, het kan best dat op 3-4 meter de ontvangst dan slecht wordt. Mocht dit het geval zijn dan kan je de ontvanger met een USB verlengsnoertje naar de onderkant van de tv leiden zodat ie net een beetje onder de metalen platen uit komt.

[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 22-02-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
shameete schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:13:
[...]

zoals ik er nu tegenaan kijkt ga ik de Panasonic TX-P55VT60E bestellen zodra die leverbaar wordt.
ik heb nu een 42PZ85, prima ding maar ik wil graag een slag groter + dat de berichten over de nieuwe VT serie lovend zijn (oa: video: Panasonic ZT60 ).

daarnaast wil ik meteen een 3D bluray speler (Pioneer BDP-450) kopen, wel met een dubbele HDMI uitgang omdat m'n huidige Onkyo AV-receiver geen HDMI 1.4 heeft, ik vind het onzin om die te vervangen vanwege die enkele keer dat ik 3D wil kijken. :)
Met dat probleem zit ik ook maar dan kijk je dus een 3D film met het geluid uit je TV.
Dat vind ik dus echt drie keer niks. Nieuwe receiver die ik wil is 300e, dat is nog te betalen.
Ben je gelijk toekomst proof en nieuwe mediaplayer was ook al 300e.

Vraag, de wifi van mijn tv pakt mijn wachtwoord niet 8)7
Heb twee verschillende ontvangpunten van de Horizon maar bij beide punten is het wachtwoord niet goed.
Terwijl het wachtwoord wel goed, de Note 2, HTC en Ipad werken wel allemaal. Wat zou ik kunnen doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Wackmack op 22-02-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Cap schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:42:
shameete, kan je niet wat compacter quoten? Leest een beetje onprettig zo.
excuses, is aangepast :)
Versteegrob schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:01:
[...]

Met dat probleem zit ik ook maar dan kijk je dus een 3D film met het geluid uit je TV.
Dat vind ik dus echt drie keer niks. Nieuwe receiver die ik wil is 300e, dat is nog te betalen.
Ben je gelijk toekomst proof en nieuwe mediaplayer was ook al 300e.
Nee, want er zit een zgn. Dual mode op de BDP450, daarmee worden de 2 HDMI aansluitingen tegelijk aangestuurd en gaat het geluid alsnog via de AV-receiver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versteegrob schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:01:
[...]

Vraag, de wifi van mijn tv pakt mijn wachtwoord niet 8)7
Heb twee verschillende ontvangpunten van de Horizon maar bij beide punten is het wachtwoord niet goed.
Terwijl het wachtwoord wel goed, de Note 2, HTC en Ipad werken wel allemaal. Wat zou ik kunnen doen?
Dan doe je toch iets niet goed, hier ook Horizon en geen enkel probleem om de tv te verbinden. Zit je niet in de knoop met je wachtwoord, o ipv 0, hoofd/kleine letters?

Kan straks wel even naar de Horizon instellingen kijken als ik weer thuis ben maar da's volgens mij gewoon WPA2-PSK, en zowel 5 als 2.4GHz werkt. Uiteraard de DHCP server aan, anders zelf ff een correct IP etc inkloppen.

Edit ok, mijn Horizon instellingen:
Radio - 2.4 en 5 GHz beide enabled / SSID niet verborgen (en verschillende SSID voor 2.4 en 5 GHz) / 802.11n only (opzouten met die legacy zooi) / kanalen 8 resp. 36 (uiteraard geen "auto") / bandbreedte 20/40Mhz / vermogen 100.
Beveiliging - WPA-Personal / WPA2 / AES
Geavanceerd - alles standaard
Toegangsbeperking - UIT (of netjes al je MAC adressen invullen, dus ook die van je tv)
WPS - UIT (uiteraard)

Verder natuurlijk de DHCP server ingeschakeld bij Local Area Network, poolsize voldoende groot zodat al je apparaten erop kunnen.

Lijken me redelijk voor de hand liggende settings. Als het dan nog niet lukt is toch echt het advies: type een nieuw wachtwoord in je Horizon en probeer opnieuw. :P

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 22-02-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 21:35
Ik heb het idee dat hoe langer ik de st50 heb hoe sneller ik image retention hrb. Het is nu echt heel snel zichtbaar als ik bijv 10 minuten NL1 kijk.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
LuPo schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 09:22:
Ik heb het idee dat hoe langer ik de st50 heb hoe sneller ik image retention hrb. Het is nu echt heel snel zichtbaar als ik bijv 10 minuten NL1 kijk.
Op welke modus en met welke instellingen kijk je TV dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 21:35
hdtracer schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:03:
[...]

Op welke modus en met welke instellingen kijk je TV dan?
Ik heb hem staan op True Cinema. Contrast 39, Kleur 30 en verder alles op 0 (zoals sharpness) en alle beeldverbeteraars uit. Toen ik hem net had zag ik na 10 minuten NL1 geen IR. Nu dus wel en ik zie het steeds sneller. Overigens verdwijnt het wel weer na een tijdje maar het is gewoon niet erg prettig. Ik heb m'n vriendin (en mezelf) dus al aangewend om continu te 'zoomen' bij het kijken naar TV-zenders.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:50
Ik merk wel, en weet niet of dat normaal is, dat wanneer ik de TV aanzet het oude beeld (van toen de TV uitging) nog even doordrukt/schijnt.
TV heeft natuurlijk totaal geen tijd gehad om retentie op te bouwen aangezien het meestal als volgt gaat: zap, zap, uit. Maar krijg toch wel even de schrik hoor, aangezien het ong. zo'n 5 seconden aanhoudt.
Volledig beeld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
Ik heb mijn VT50 ook net en als ik de TV uitzet dan is het beeld meteen zwart. Klinkt vreemd dat je het beeld even behoudt nadat je het uitzet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kashika, wat Toyota zegt is andersom, als je de TV aanzet en hij krijgt geen invoersignaal, dan zie je soms nog even het oude beeld licht doorschemeren op het zwarte beeld. Kan gebeuren als je daarvoor een statisch hoog contrasterend beeld aan hebt had. Niet direct iets om je zorgen te maken volgens mij.

LuPo, het NED1 logo kan inderdaad hardnekkig zijn. Ik zou als je je zorgen maakt toch eens goed bijhouden hoe snel je het ziet, om zeker te weten of het wel erger wordt. Zo lang het snel weer verdwijnt is er nog geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:51
He tweakers. Effe een update van mijn zijde.

Veel verhalen hier gelezen over retentie/inbranden. Bij de vorige plasma (Samsung van m'n ouders) nog minimaal ingespeeld. En nu had ik zoiets ik ga gewoon lekker mijn TV gebruiken. Heb de GT50 gewoon normaal gebruikt op THX Cinema mode. Wel voor gezorgd dat er altijd beeldvullend materiaal is. En moet zeggen heb tot nu toe echt helemaal niets gemerkt in de zin van retentie. Beeld is echt fantastisch mooi.

Dus voor toekomstige gebruikers. Ik zou dat hele inspelen misschien overwegen laten.

[ Voor 8% gewijzigd door dangerpaki op 23-02-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dangerpaki schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:28:
Dus voor toekomstige gebruikers. Ik zou dat hele inspelen misschien overwegen laten.
Het zegt natuurlijk niet zoveel aangezien jij de retentie niet hebt (lees: ziet) en ander wellicht weer wel met precies hetzelfde gebruik. Wat de één ziet ziet een ander weer niet. Het niet hebben is meestal niet zién :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:40:
[...]

Het zegt natuurlijk niet zoveel aangezien jij de retentie niet hebt (lees: ziet) en ander wellicht weer wel met precies hetzelfde gebruik. Wat de één ziet ziet een ander weer niet. Het niet hebben is meestal niet zién :P
klopt, maar er zit daadwerkelijk verschil tussen de toestillen mbt retentie.

Ik heb zojuist mijn os x dektop 6 uur aangehad zonder screensaver en nu last van een beetje retentie en bij m'n oude vt50 had ik het al na een uurtje NL1 kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:51:
klopt, maar er zit daadwerkelijk verschil tussen de toestillen mbt retentie.
Yes yes, daarom zeg ik ook dat zo'n "tip" relatief nutteloos is aangezien het niet bij iedereen zó zal werken :P

Ga er zelf gewoon van uit retentie en mega ageing van de boven-en zijbalken te krijgen, easy state of mind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:52:
[...]

Yes yes, daarom zeg ik ook dat zo'n "tip" relatief nutteloos is aangezien het niet bij iedereen zó zal werken :P

Ga er zelf gewoon vanuit retentie en mega ageing van de boven en zijbalken te krijgen, easy state of mind ;)
Ik ook. Ik misbruik elk scherm wat ik heb tot het punt dat het zichtbaar wordt :) Bij de ene is het wat meer dan bij de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik heb m'n 42PZ85 ook nooit ingespeeld, gewoon gebruiken waar ie voor is gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
shameete schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:47:
ik heb m'n 42PZ85 ook nooit ingespeeld, gewoon gebruiken waar ie voor is gemaakt. :)
Hier ook, ophangen en met normale instellingen kijken met die banaan.
Aangezien ik er al meerdere gehad heb kan ik rustig zeggen dat je afhankelijk bent van de degelijkheid van de panasonics, ervaringsgewijs mag ik dan zeggen dat er veel verschil zit in tv's, de ene vt50 is de andere niet, raar maar waar.
De beide wat ik nu heb daar zijn 0 problemen mee. Kijk ik 5 uur nl1 dan is het binnen een minute weg als ik overschakel naar een ander kanaal.
Maar het blijft raar, ze hangen inderdaad in een andere ruimte dus een 1 op 1 vergelijking kan ik niet maken, maar gevoelsmatig kan ik zeggen dat ik het beeld van de st50 beter vind dan die van de vt50.
Kom hier op terug als beide gekalibreerd zijn.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:21
Heb mijn 42ST50 ook uit de doos gehaald en meteen gaan met die banaan. En heb nog nooit iets van retentie of inbranden gemerkt(ik moet wel zeggen dat wij vaak zappen thuis)

Had tot nu toe de instellingen helemaal niet aangeraakt. Naar aanleiding van de calibratie bij de tweakers review van de 42st50 heb ik m vandaag op true cinema modus gezet met contrast op 39, kleur op 30, sharpness op 2, eco modus off, gamma op 2.4, alles off behalve filmritmedetectie(kan deze ook uit?)
Moet zeggen dat het nu een stuk beter is, het is een stuk rustiger omdat hij minder fel licht geeft. Dit komt door de eco-modus die aan stond denk ik (contrast op 30, met eco is echt heel erg fel vind ik)

Weet iemand wat die filmritmedetectie doet en of hij beter aan of uit kan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik heb net een vt50 gekocht en opgehangen. Ik wil audio van mijn humax5050 via mijn De on 1909 hebben en beeld uiteraard ook via de Denon. Als ik de hdmi in poort1 doe heb ik beeld en geluid via de tv. Als ik de hdmi kabel in poort 2 doe heb ik geen beeld en geen geluid.

Hoe moet ik het nou voor elkaar krijgen? Het is lastiger dan dat ik dacht :(

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tallguy schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:53:
Ik heb net een vt50 gekocht en opgehangen. Ik wil audio van mijn humax5050 via mijn De on 1909 hebben en beeld uiteraard ook via de Denon. Als ik de hdmi in poort1 doe heb ik beeld en geluid via de tv. Als ik de hdmi kabel in poort 2 doe heb ik geen beeld en geen geluid.

Hoe moet ik het nou voor elkaar krijgen? Het is lastiger dan dat ik dacht :(
Dat is nogal vreemd want eigenlijk "moet" je juist HDMI-2 gebruiken vanwege de ARC-functie. Neem eigenlijk niet aan dat HDMI-CEC aan moet staan om überhaupt beeld te hebben maar dit moet wel op beide apparaten aan staan uiteraard. HDMI kabel is geen brak ding die soms wel en soms geen signaal doorgeeft of zo? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 23-02-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik heb nu geluid via versterker dmv Viera link. Nu zie ik alleen at alles op 720 wordt getoont. En met de stekker op hdmi2 heb ik ook geluid via Denon, maar geen beeld.
Ik heb ook geen antenne aangesloten, doe al het beeld (tv kijken) via de humax.
Kabel is zelf goed.

[ Voor 50% gewijzigd door Tallguy op 23-02-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tallguy schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:01:
Nu zie ik alleen at alles op 720 wordt getoont.
Dan staat de Denon het beeldsignaal aan te passen. In dit geval staat 'ie dus fixed op 720p. Al die onzin ff uitzetten en het beeld gewoon onaangetast er doorheen laten gaan. Nu is het sowieso een b*tch van een apparaat om in stellen las ik net maar dit ligt sowieso allemaal aan de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Vanaf de humax direct naar hdmi1 geeft de tv ook 720p aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tallguy schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:38:
Vanaf de humax direct naar hdmi1 geeft de tv ook 720p aan
Dan staat de Humax ook op 720p. Dat kan je daar ook op instellen. Gewoon ff op 1080i zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Yes, humax was de schuldige! Bedankt Brad! Nu eerst even lezen wat ik allemaal uit moet zetten qua instellingen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tallguy op 25-02-2013 08:32 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:39:
[...]

Dan staat de Humax ook op 720p. Dat kan je daar ook op instellen. Gewoon ff op 1080i zetten.
Dat vind ikn u het voordeel van een ci+ en een interne decoder. Die pakt gewoon 1080i bij de zenders die dat zijn en 720p bij andere zenders (hd). Gewoon nooit omzetproblemen daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:25:
Dat vind ikn u het voordeel van een ci+ en een interne decoder. Die pakt gewoon 1080i bij de zenders die dat zijn en 720p bij andere zenders (hd). Gewoon nooit omzetproblemen daardoor.
Klopt! Plus het beeld is/vind ik dan mooier. Maar laat nu de Onkyo het deïnterlacen en upscalen doen en dat is al een stuk beter dan ervoor. Plus kan blijven opnemen én kijken en da's ook weer iets waard. Of-of hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen wordt mijn bestelling bezorgd, te weten:

Panasonic TX-L47ET5E 3D LED tv
Panasonic SC-BTT282 2.1 3D Home cinema set met blu-ray speler

Nu heb ik deze instellingen voor de tv gevonden (op www.amazon.com in een review van een buyer). Ik heb zelf geen apparaat om de instellingen goed te krijgen en helaas is er niet op tweakers een review van deze tv met instellingen te vinden.

Deze instellingen zijn gemaakt door het bedrijf Geek Squad met ISF calibratie. Dat lijkt mij toch een prima calibratie en dan hoef ik zelf niet iets te doen (afgezien van zien hoe dit eruit ziet als ik straks de tv heb)?
Picture Mode: Custom
Picture Temperature: Warm
Contrast (Picture): 88
Brightness: 62
Color (Saturation): 65
Hue (Tint) +3
Sharpness 50
Backlight: 35
Red Drive (Gain, High) 78
Green Drive ( Gain, High) 59
Blue Drive (Gain, High) 41
Red Cutoff (bias, offset) 88
Green Cutoff (Bias offset) 80
Blue Cutoff (bias, offset) 89
Of zijn er wellicht sites met deze instellingen?

En is het aan te raden de bluray speler en de tv in te stellen op Amerika (met http://unbound.us waar ik een abonnement op heb of is de Nederlandse store beter)? Ik weet trouwens niet of ik die store uberhaupt ga gebruiken, maar ik heb wel even een switch gekocht zodat ze naast mijn mediaspeler ook een internet aansluiting (bedraad) krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:57:

Panasonic SC-BTT282 2.1 3D Home cinema set met blu-ray speler

Nu heb ik deze instellingen voor de tv gevonden (op www.amazon.com in een review van een buyer). Ik heb zelf geen apparaat om de instellingen goed te krijgen en helaas is er niet op tweakers een review van deze tv met instellingen te vinden.

Deze instellingen zijn gemaakt door het bedrijf Geek Squad met ISF calibratie. Dat lijkt mij toch een prima calibratie en dan hoef ik zelf niet iets te doen (afgezien van zien hoe dit eruit ziet als ik straks de tv heb)?

[...]

Of zijn er wellicht sites met deze instellingen?
het is onzin om de geavanceerde instellingen over te nemen. Je kan net zo goed willekeurig getallen invoeren. Elk toestel heeft andere afwijkingen. Je kan niet zomaar instellingen overnemen. Grote kans dat het beeld gewoon slechter gaat worden.

Kalibreren kan je alleen doen met een meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah thanks, dat vermoeden had ik al.

Nu lijkt mij calibreren verstandig. Ik las ergens een tijdje terug dat een Tweaker een calibratietool (een soort spin) had gekocht, maar ik kan dat bericht niet meer terugvinden...

Ik lees wel zaken over een DVE HD Basic disc.

Wat zou jij aanraden voor calibratie? Een bedrijfje het laten doen of zo'n "spin" kopen die je op de tv plakt of zo'n disc of zelf wat proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:02:
Ah thanks, dat vermoeden had ik al.

Nu lijkt mij calibreren verstandig. Ik las ergens een tijdje terug dat een Tweaker een calibratietool (een soort spin) had gekocht, maar ik kan dat bericht niet meer terugvinden...

Ik lees wel zaken over een DVE HD Basic disc.

Wat zou jij aanraden voor calibratie? Een bedrijfje het laten doen of zo'n "spin" kopen die je op de tv plakt of zo'n disc of zelf wat proberen?
Zo'n spyder zal ik zelf niet kopen. Eerder een i1 display PRO (let op de pro).

Maar het beste resultaat geeft een professionele kalibratie. Maar alsj e geduld hebt en een redelijke goede meter hebt (en dat is vanaf de pro, maar dat is ook niet het beste van het beste) dan kun je zelf ongeveer hetzelfde wel bereiken. Kost je ongeveer evenveel.

Nadeel van de i1 display pro is dat hij maar een jaar accuraat is, dan moet je de meter kalibreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kalibratiemeter kalibreren lol

Ik ga eens zien of ik wat vrienden / familie kan vinden die mee willen betalen. Dat is wel het voordeel van een eigen meter, hoef je niet zelf bijna 200 euro op te hoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik ben erg tevreden over de VT50. Het enige waar ik nog mee zit is die HDMI aansluiting. Mijn apperatuur stuurt alles via HDMI naar de Denon. Deze stuurt alles door naar de VT50. De HDMI kabel zit in HDMI#1 zodat ik beeld heb. Als ik de kabel in HDMI#2 doe heb ik geen beeld meer.
Als ik de postings hier zo mag geloven had de kabel wél in #2 moeten zitten. Op die manier zou ik dan (denk ik) mijn geluid van een film die ik vanaf mijn Synology afspeel, óók via de Denon afgespeeld worden (daarvoor is het ACR toch?).

Heb ik bovenstaande nu goed begrepen en zo ja, waarom heb ik dan geen beeld als ik de Denon op HDMI #2 aansluit op de VT50?
Anders moet ik alle films dan maar via de Dune HD-101 afspelen, ook geen straf hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat heb je goed begrepen (het heet alleen ARC, geen ACR), maar waarom je geen beeld hebt weten wij niet. Misschien is ie stuk, die HDMI2 poort. Misschien is je HDMI kabel gaar waardoor ie het net wel doet op HDMI1 en net niet op HDMI2. Er valt genoeg te proberen. Probeer eens andere HDMI kabels uit, probeer het eens zonder de Denon ertussen. Sluit direct een apparaat met een korte kabel aan op HDMI2 (laptop, mediaspeler, dvd speler, whatever) en kijk of je dan wel beeld hebt. Lukt het je op geen enkele manier om beeld te krijgen, neem contact op met de winkel voor garantie.
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:57:

Dit is het plasma topic, het Panasonic lcd (led) topic is hier te vinden: \[LCD/LED] Panasonic 2012-2013 ervaringen topic

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 24-02-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Pff, het lag aan de kabel! Ding gaf prima beeld op HDMI1 maar dus niet op HDMI2. Net kabel vervangen door eentje die bij een Popcornhour zat en voila, beeld! Direct maar via het hotelmenu aangepast :)
Zou het nog zin hebben om een HDMI1.4 kabel te gebruiken ook al kan de Denon maar 1.3 aan? Ik snap wel dat er uiteindelijk maar 1.3 wordt gebruikt, maar misschien dat de kwaliteit nèt iets beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tallguy schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:54:
Zou het nog zin hebben om een HDMI1.4 kabel te gebruiken ook al kan de Denon maar 1.3 aan? Ik snap wel dat er uiteindelijk maar 1.3 wordt gebruikt, maar misschien dat de kwaliteit nèt iets beter is?
Nee, nul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hello,

Ik wil deze bril kopen http://www.hamaholst.nl/n...-aktief-voor-samsung.html
Werkt die voor de 65ST50?

Sommige mensen zeggen van wel en sommige van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt niet, je moet geen IR maar een RF (bluetooth) bril hebben, en wel eentje compatible met de standaard van het "Full HD 3D Glasses initiative". Dus koop gewoon de TY-ER3D4ME die Panasonic als accessoire aanbiedt - die kost ook 100 euro advies - of de goedkopere Samsung SSG-4100GB.
Pagina: 1 ... 73 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.