Ja ok, maar wat zou dat veranderen aan de functionaliteit van de tv?
Heeft een gamer in dit forum praktische ervaring met de inputlag van de 2012 panasonic plasma-line en in het bijzonder van de st55 (neem aan dat de st50 niet meer leverbaar is)?. Ik lees bij verschillende reviews dat de inputlag een probleem kan zijn bij games. Ik ben een trouwe en fanatieke battlefield speler, dus ik wil uiteraard zo min mogelijk lag.
Ik speel Battlefield 3 online via de PS3 op de 55ST50. Nergens problemen mee hier =) Zolang de modus maar op game staat.Shisheido schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 20:36:
Heeft een gamer in dit forum praktische ervaring met de inputlag van de 2012 panasonic plasma-line en in het bijzonder van de st55 (neem aan dat de st50 niet meer leverbaar is)?. Ik lees bij verschillende reviews dat de inputlag een probleem kan zijn bij games. Ik ben een trouwe en fanatieke battlefield speler, dus ik wil uiteraard zo min mogelijk lag.
Nou ik heb weer wat anders raars met mijn 55VT50 het lijkt wel een Maandag morgen model zo langzamerhand.
Had ik eerder al een enorme gele vlek rechts in de tv (alleen te zien op puur wit), deze vlek is nu ook links ineens ontstaan. Rechts is hij ongeveer 20cm hoog en 5cm breed, links iets kleiner.
Oke dat keek ik nog even aan, Tv van de muur, tijdje kwijt enz enz had ik geen zin in.
Nu sinds vanmorgen is de "plasma Buzz" die hier wel bekend is bij veel wit met een Factor 50 toegenomen.
Hoorde je hem eerst alleen als je toevallig iets pakte uit het kastje onder de tv (en dan al zacht) nu komt hij boven het gesprek uit als we gewoon op de bank zitten. Iets wat geluid lijkt me oke maar dit is echt niet normaal.
Maandag toch maar weer even terugbellen met de reparatie afdeling, misschien is het nu toch wel handig als er even iemand komt kijken
Had ik eerder al een enorme gele vlek rechts in de tv (alleen te zien op puur wit), deze vlek is nu ook links ineens ontstaan. Rechts is hij ongeveer 20cm hoog en 5cm breed, links iets kleiner.
Oke dat keek ik nog even aan, Tv van de muur, tijdje kwijt enz enz had ik geen zin in.
Nu sinds vanmorgen is de "plasma Buzz" die hier wel bekend is bij veel wit met een Factor 50 toegenomen.
Hoorde je hem eerst alleen als je toevallig iets pakte uit het kastje onder de tv (en dan al zacht) nu komt hij boven het gesprek uit als we gewoon op de bank zitten. Iets wat geluid lijkt me oke maar dit is echt niet normaal.
Maandag toch maar weer even terugbellen met de reparatie afdeling, misschien is het nu toch wel handig als er even iemand komt kijken

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Yellow blob ben ik ook wel eens tegengekomen op het avforums in het plasma forum, daar is de tv door Panasonic vervangen: http://www.avforums.com/f...-poll-2.html#post16967918
Als er dan ook nog een harde buzz hoorbaar is boven het geluid uit weet ik wel zeker dat dit gefixed gaat worden, waarschijnlijk nieuwe tv, die gele plekken zullen in het paneel zitten.
Als er dan ook nog een harde buzz hoorbaar is boven het geluid uit weet ik wel zeker dat dit gefixed gaat worden, waarschijnlijk nieuwe tv, die gele plekken zullen in het paneel zitten.
[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 17-02-2013 10:36 ]
Waarom wordt in dit topic alleen over de P55VT50 gepraat van de 55 inch modellen?
Was gisteren bij een vriend en die heeft de L55DT50. Mooie tv, niet duur maar er wordt met geen woord over gesproken in dit topic. Is de tv zo slecht?
Was gisteren bij een vriend en die heeft de L55DT50. Mooie tv, niet duur maar er wordt met geen woord over gesproken in dit topic. Is de tv zo slecht?
Je leek me ook wel, ik ga dat topic nog even doorlezen voor de zekerheid (dank daarvoor) maar morgen ook de klantenservice ff bellen.Cap schreef op zondag 17 februari 2013 @ 10:34:
Yellow blob ben ik ook wel eens tegengekomen op het avforums in het plasma forum, daar is de tv door Panasonic vervangen: http://www.avforums.com/f...-poll-2.html#post16967918
Volgens mij heeft Led/lcd een eigen topic. Door het te splitsen voorkom je veel <techniek > is beter discussies.Versteegrob schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:03:
Waarom wordt in dit topic alleen over de P55VT50 gepraat van de 55 inch modellen?
Prima led/lcd maar dit is plasma topicVersteegrob schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:03:
Ik was vanaf november een trotse bezitter met van de p50gt50 maar je raad het al "ingebrand" dus gebeld met dealer die heeft e-care ingeschakeld. binnen 3 dagen contact met me opgenomen en iemand langsgestuurd die foto's heeft genomen van het "fenomeen".
week later bericht van E-care mijn toestel word gecrediteerd.
geld is teruggestort naar de dealer die dus vorige week naar Nice is geweest. nu word het afwachten...
volgens hem worden de prijsen 3 maart bekent gemaakt voor nederland. nu ben ik benieuwd wat het verschil word met de vt50 qwa meerprijs want als dat niet te veel is dan is dat misschien de overstap waard i.v.m. de ingebouwde webcam. (a 125 euro los). als ik de britse prijsen lees met een verschil van 500 euri word het een optie.... een groot voordeel van dit gebeuren is dat bij de 60 serie brillen worden bijgeleverd en die had ik nog steeds niet aangeschaft. mooi verhaal voor de vrouw ehhh 200 voor brillen en 125 voor camera = 325 euro dus voor 175 euro betere tv.........
in grote afwachting..
week later bericht van E-care mijn toestel word gecrediteerd.
geld is teruggestort naar de dealer die dus vorige week naar Nice is geweest. nu word het afwachten...
volgens hem worden de prijsen 3 maart bekent gemaakt voor nederland. nu ben ik benieuwd wat het verschil word met de vt50 qwa meerprijs want als dat niet te veel is dan is dat misschien de overstap waard i.v.m. de ingebouwde webcam. (a 125 euro los). als ik de britse prijsen lees met een verschil van 500 euri word het een optie.... een groot voordeel van dit gebeuren is dat bij de 60 serie brillen worden bijgeleverd en die had ik nog steeds niet aangeschaft. mooi verhaal voor de vrouw ehhh 200 voor brillen en 125 voor camera = 325 euro dus voor 175 euro betere tv.........
in grote afwachting..
Begin hier ook een beetje simpel te worden van het RTL4 logo dat na een half uur per dag (GTST) al snel weer te zien is. Ieder weekend draai ik de schuifbalk voor een paar uur en dan wordt het wel wat minder weer maar helemaal verdwijnt het niet. Bij normale content is het vaag zichtbaar en met de 'grey slide' vrij duidelijk.
Je moet het echt een keer er helemala uit krijgen. Dan blijft het wel ok. Een paar dagen geen rtl4 kijken en heel fors die schuifbalk doen (elke nacht, gewoon 8-10 uur). Dan gaat het weg.SanduTje schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:06:
Begin hier ook een beetje simpel te worden van het RTL4 logo dat na een half uur per dag (GTST) al snel weer te zien is. Ieder weekend draai ik de schuifbalk voor een paar uur en dan wordt het wel wat minder weer maar helemaal verdwijnt het niet. Bij normale content is het vaag zichtbaar en met de 'grey slide' vrij duidelijk.
Daarna: contrast altijd op default laten (op normaal, cinema/ etc). Geen dynamisch gebruiken.
Dan moet het goed gaan.
En hoe langer het goed gaat hoe minder snel je er last van gaat hebben..
Het irritante er aan is dat ik al voorzichtig ben en 90% van de tijd films kijk op alleen THX of Pro met contrast op 36. Na het het draaien van de schuifbalk is het redelijk weg maar binnen de kortste keren weer terug. Het helpt dus om het logo eerst helemaal (indien nog mogelijk) weg te poetsen?
Hoe gaat een creditatie eigenlijk in zijn werk? Panasonic crediteert aan de winkel neem ik aan maar heb ik als consument dan recht op mijn aankoop bedrag of alleen recht op een nieuwe tv?
Ik Heb namelijk 2489,- betaald voor een 55vt50 terwijl deze nu 1710,- kost bij de zelde winkel.
Nu begrijp ik wel dat een nieuwe 55vt50 al een prima oplossing is maar liever zie ik voor 2500 creditatie dan een 65" komen natuurlijk (met een kleine bijbetaling).
Ik Heb namelijk 2489,- betaald voor een 55vt50 terwijl deze nu 1710,- kost bij de zelde winkel.
Nu begrijp ik wel dat een nieuwe 55vt50 al een prima oplossing is maar liever zie ik voor 2500 creditatie dan een 65" komen natuurlijk (met een kleine bijbetaling).
In principe is dat aan de winkel. Jij hebt daar een koopovereenkomt mee. Als ze exact dezelfde tv komen brengen, heb je geen poot om op te staan. Maar je moet gewoon in overleg gaan. Goede winkel doet dat wel.Donstil schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:47:
Hoe gaat een creditatie eigenlijk in zijn werk? Panasonic crediteert aan de winkel neem ik aan maar heb ik als consument dan recht op mijn aankoop bedrag of alleen recht op een nieuwe tv?
Een nieuwe 55vt50 vind ik een prima oplossing hoor begrijp me niet verkeerd, alleen nu ik mogelijk de kans heb betaal ik dan liever iets bij voor een 65"
Maar goed binnen garantie kunnen ze het ook nog maken natuurlijk, dat is bij een grote groep producten al meer dan goed natuurlijk.
Maar goed binnen garantie kunnen ze het ook nog maken natuurlijk, dat is bij een grote groep producten al meer dan goed natuurlijk.
Vanavond ga ik naar de MM in Deventer om de Panasonic in het echt te zien. Weten jullie welke ze hebben? Wil een 55/60inch model.
Hoe is jullie ervaring met voetbal op een plasma?
Om naar te kijken: erg goed. Om op te spelen: erg klein.Versteegrob schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:42:
Nickname does not reflect reality
wel lekker veldverwarming danBrad Pitt schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:29:
[...]
Om naar te kijken: erg goed. Om op te spelen: erg klein.
Plus fijn dat je alleen maar links de doellijn moet tekenen aangezien die rechts al af-fabriek er in staat
Prima om naar de rand van de tv te kijken, maar niet op het beeld letten. Dat is zinloos in onder de TL-bakken van de MM. Dus niet gaan vergelijken met lcd (LED) en dan gaan klagen over het doffe beeld van de plasma.Versteegrob schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:42:
Vanavond ga ik naar de MM in Deventer om de Panasonic in het echt te zien. Weten jullie welke ze hebben? Wil een 55/60inch model.
Leg die eens uit, heb je een probleem met jouw VT50?Brad Pitt schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:03:
[...]
Plus fijn dat je alleen maar links de doellijn moet tekenen aangezien die rechts al af-fabriek er in staat
Weet iemand dit toevallig? Ik kan hem in mijn eentje niet van de muur krijgen en zou vandaag e-care terug bellen.Donstil schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:10:
Kan ik ergens het Serienummer zien in het menu? Staat niet op de Bon en tv hangt aan de muur
Ergens bij instellingen en systeeminformatie. OidDonstil schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:41:
[...]
Weet iemand dit toevallig? Ik kan hem in mijn eentje niet van de muur krijgen en zou vandaag e-care terug bellen.
Nee hoor, buiten de gebruikelijke dingen die bij plasma horen geen enkel negatief ding kunnen vinden (nog). Bijzonder tevreden mee. Enige dat beter zou kunnen is de zwartwaarde bij een scherm zonder content (ambient setje onderweg, kijken of dat werkelijk scheelt) maar buiten dat eigenlijk super super blij mee.Cap schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:32:
Leg die eens uit, heb je een probleem met jouw VT50?
Ja leek me ook, kan het alleen nergens vinden.Adlermann schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:43:
[...]
Ergens bij instellingen en systeeminformatie. Oid
Donstil, klopt, gek genoeg staan er allerlei nummers bij Systeeminformatie en ook een ESN bij Apparaatinformatie, maar het serienummer van achterop de sticker staat er niet bij.
LED strips? Ben benieuwd naar de ervaringen daarmee.Brad Pitt schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:50:
[...]
Nee hoor, buiten de gebruikelijke dingen die bij plasma horen geen enkel negatief ding kunnen vinden (nog). Bijzonder tevreden mee. Enige dat beter zou kunnen is de zwartwaarde bij een scherm zonder content (ambient setje onderweg, kijken of dat werkelijk scheelt) maar buiten dat eigenlijk super super blij mee.
[ Voor 59% gewijzigd door Cap op 18-02-2013 11:15 ]
Goed om te weten, dan moet ik de keus van te voren al maken.Cap schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:32:
[...]
Prima om naar de rand van de tv te kijken, maar niet op het beeld letten. Dat is zinloos in onder de TL-bakken van de MM. Dus niet gaan vergelijken met lcd (LED) en dan gaan klagen over het doffe beeld van de plasma.
[...]
Leg die eens uit, heb je een probleem met jouw VT50?
Was pas met een vriend van mij bij Correct in Rotterdam om een receiver te kopen. Toen we ook even naar een muur van televisies toeliepen waren ze eigenlijk van een afstandje al allemaal bagger niet geweldig op twee na. Eenmaal dichtbij bleken de twee "goede" tv's een GT50 en een VT50 te zijn. Dat was wel coolVersteegrob schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:19:
Goed om te weten, dan moet ik de keus van te voren al maken.
Bij de MM viel het beeld van een 65ST50 die daar aan stond ook enorm mee, beter dan verwacht eigenlijk onder die omstandigheden. Ook het 60 inch topmodel plasma van Samsung vond ik echt heel erg mooi daar.
@Pitt Je hebt gelijk, maar jij kijkt volgens mij wel met een ander oog dan de meeste consumenten. Hoe vaak we hier in dit topic al niet hebben kunnen lezen van mensen die de plasma's er in de winkel maar flets uit vonden zien, minder scherp en dat het wit niet wit was, dit alles t.o.v. de lcd tv's die daar hingen. Oordeel was dan "LED is mooier / helderder / scherper / etc".
Heb het idee dat veel mensen kijken naar hoe harder/feller, dus "indrukwekkender" hoe beter, dus een enorme bak licht (gratis hoofdpijn) en dan heel veel oververscherping (incl artefacts) en oververzadiging van kleuren (incl. tintfouten) en OMO-wast-door-en-door-schoon wit (10K Kelvin blauwwit dus), en verder dingen als bewegingsscherpte en kleurechtheid niet beoordelen. Om over uniformiteit, backlightbleeding/clouding, zwartwaarde en kijkhoek nog maar te zwijgen.
PS de stelling "wit is niet wit bij volledig scherm maar grijs", daar kan ik bij plasma nog wel in meegaan, hoewel erg afhankelijk van omgevingslicht (en bottomline natuurlijk is dat wit ook maar een grijstint is, d.w.z. maximaal helder grijs, en dat de mate van helderheid van dat grijs verschilt per tv)
Naja, versteegrob weet iig inmiddels al beter waar ie wel en niet teveel op moet letten.
PS bij de BCC waar ik laast was stond de VT50 in een smal gangpad op de onderste plank, dus op kniehoogte. Daar sta je dan op max 2m van de tv onder een hoek van tig graden. Je kunt je voorstellen wat er dan van het beeld overblijft met de vertikaal werkende louvrefilter...
Om over de "dynamic mode" instellingen nog maar te zwijgen. Er zijn zo vaak zo veel factoren in de winkel niet in orde dat het erg moelijk is om op basis daarvan tot een goed oordeel te komen. Helaas!
Heb het idee dat veel mensen kijken naar hoe harder/feller, dus "indrukwekkender" hoe beter, dus een enorme bak licht (gratis hoofdpijn) en dan heel veel oververscherping (incl artefacts) en oververzadiging van kleuren (incl. tintfouten) en OMO-wast-door-en-door-schoon wit (10K Kelvin blauwwit dus), en verder dingen als bewegingsscherpte en kleurechtheid niet beoordelen. Om over uniformiteit, backlightbleeding/clouding, zwartwaarde en kijkhoek nog maar te zwijgen.
PS de stelling "wit is niet wit bij volledig scherm maar grijs", daar kan ik bij plasma nog wel in meegaan, hoewel erg afhankelijk van omgevingslicht (en bottomline natuurlijk is dat wit ook maar een grijstint is, d.w.z. maximaal helder grijs, en dat de mate van helderheid van dat grijs verschilt per tv)
Naja, versteegrob weet iig inmiddels al beter waar ie wel en niet teveel op moet letten.
PS bij de BCC waar ik laast was stond de VT50 in een smal gangpad op de onderste plank, dus op kniehoogte. Daar sta je dan op max 2m van de tv onder een hoek van tig graden. Je kunt je voorstellen wat er dan van het beeld overblijft met de vertikaal werkende louvrefilter...

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 18-02-2013 12:47 ]
Eigenlijk moet je drie gelijkwaardige schermen in je huis naar elkaar hangen en dan een film kijken.
Verder blijft een keuze altijd moeilijk als je het niet echt kan vergelijken. Ja in de winkel maar dat telt niet.
Verder blijft een keuze altijd moeilijk als je het niet echt kan vergelijken. Ja in de winkel maar dat telt niet.
Klopt! Tussen het hangen en kijken moet je nog wel invoegen: kalibreren, of minimaal uitgebreid & zorgvuldig instellen.
Het is duidelijk dat ik voor de Panasonic ga alleen twijfel ik tussen de volgende twee modellen
Panasonic Viera TX-P55VT50
Panasonic Viera TX-P65ST50
De prijs is gelijkwaardig alleen de onderste is 10inch groter, welke zouden jullie kiezen?
De prijs is gelijkwaardig alleen de onderste is 10inch groter, welke zouden jullie kiezen?
Dat is echt een no-brainer: de 65 inch. Punt. Gesloten. Klaar. Next!Versteegrob schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:00:
VT50. Het betere filter zorgt voor een beter zichtbare zwartwaarde met omgevingslicht (ook in de avonduren).Versteegrob schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:00:
Het is duidelijk dat ik voor de Panasonic ga alleen twijfel ik tussen de volgende twee modellen
[edit]
Met backlights en verder geen lampen, dan ST50.
[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 18-02-2013 15:09 ]
Ze hebben allebei gelijk. 
Het hangt er vanaf wat je belangrijk vindt.
- design: de meesten zullen de VT50 mooier vinden dan de ST50
- zwartwaarde: VT50 ongetwijfeld beter dan de ST50
- lichtopbrengst ("pop") in gekalibreerde modus: ST50 True Cinema mode beter dan VT50 Professional mode
- grootte: duidelijk verhaal.
Overigens zijn de beeldverschillen naar mijn mening niet wereldschokkend, je kan met beide modellen niet verkeerd gaan. Wat dat betreft ben ik het wel eens met Brad Pitt: vind je groot geen bezwaar (interieurtechnisch, en het energieverbruik ook niet), ga dan voor groot. Zeker voor film. Voor tv kijken vind ik heel groot niet altijd optimaal, om meerdere redenen.
PS wat je vraag over voetbal kijken betreft: ja dat kan. Primadeluxe zelfs. Beter dan op 99% van de tv's. Je moet alleen wel een beetje geluk hebben met het exemplaar dat je koopt, er wil hier en daar nog wel eens een lichte/donkere vertikale band in beeld zitten die dan bij uitstek zichtbaar is op het middengroen van het voetbalveld, als de camera zijdelings over het veld gaat. Voor meer info zoek maar eens op de termen DSE en banding in dit topic.
Het beste zou eigenlijk zijn als je het exemplaar dat je zou willen kopen even in de winkel kan instellen (thx cinema / professional / true cinema modus), ruimte met een beetje gedimd licht, en testen met voetbal.
Het hangt er vanaf wat je belangrijk vindt.
- design: de meesten zullen de VT50 mooier vinden dan de ST50
- zwartwaarde: VT50 ongetwijfeld beter dan de ST50
- lichtopbrengst ("pop") in gekalibreerde modus: ST50 True Cinema mode beter dan VT50 Professional mode
- grootte: duidelijk verhaal.
Overigens zijn de beeldverschillen naar mijn mening niet wereldschokkend, je kan met beide modellen niet verkeerd gaan. Wat dat betreft ben ik het wel eens met Brad Pitt: vind je groot geen bezwaar (interieurtechnisch, en het energieverbruik ook niet), ga dan voor groot. Zeker voor film. Voor tv kijken vind ik heel groot niet altijd optimaal, om meerdere redenen.
PS wat je vraag over voetbal kijken betreft: ja dat kan. Primadeluxe zelfs. Beter dan op 99% van de tv's. Je moet alleen wel een beetje geluk hebben met het exemplaar dat je koopt, er wil hier en daar nog wel eens een lichte/donkere vertikale band in beeld zitten die dan bij uitstek zichtbaar is op het middengroen van het voetbalveld, als de camera zijdelings over het veld gaat. Voor meer info zoek maar eens op de termen DSE en banding in dit topic.
Het beste zou eigenlijk zijn als je het exemplaar dat je zou willen kopen even in de winkel kan instellen (thx cinema / professional / true cinema modus), ruimte met een beetje gedimd licht, en testen met voetbal.
[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 18-02-2013 15:37 ]
Het verschil te kunnen zien tussen een ST en een VT als deze niet direct naast elkaar hangen is denk ik kleiner dan het verschil te kunnen zien tussen een 55 en 65 inchAdlermann schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:09:
VT50. Het betere filter zorgt voor een beter zichtbare zwartwaarde met omgevingslicht (ook in de avonduren).
De THX Cinema stand doet niet echt onder voor de True Cinema stand en pop't ook wel redelijk imhoCap schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:23:
[ Voor 22% gewijzigd door Brad Pitt op 18-02-2013 15:27 ]
True, maar in THX Cinema helaas geen full CMS kalibratie (toch?), dat heeft de ST50 dan voor met zijn True Cinema. Geloof overigens best dat de kleuren in THX stand best heel ok zijn (kan je ook weer geluk/pech hebben per exemplaar), maar wil persoonlijk gewoon zowel witbalans als CMS kunnen kalibreren.
[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 18-02-2013 15:35 ]
thnx kan je kalibreren in het SM.Cap schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:29:
True, maar in THX Cinema helaas geen full CMS kalibratie (toch?), dat heeft de ST50 dan voor met zijn True Cinema. Geloof overigens best dat de kleuren in THX stand best heel ok zijn (kan je ook weer geluk/pech hebben per exemplaar), maar wil persoonlijk gewoon zowel witbalans als CMS kunnen kalibreren.
Wel alleen greyscale (twee punts) maar de kleuren zijn vaak wel redelijk spot on als je grey scale goed is.
Ja precies, maar geen CMS dus. Blijf ik toch irri vinden, standaard is het rood toch net wat te oranje.
Althans, bij de modellen die ik wat uitgebreider bekeken heb dan. Ik heb overigens de witbalans van mijn ST50 ook via het SM gekalibreerd, zodat de Normal en Cinema modes zo goed mogelijk overeenkomen met True Cinema, dat is wel lekker om ff snel te schakelen bij kijken overdag, als buiten de zon schijnt.
[ Voor 64% gewijzigd door Cap op 18-02-2013 15:52 ]
Dit ziet "niemand" als er geen direct vergelijk naast hangt. Het formaat van 65 inch zie je wel redelijk goedCap schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:50:
Ja precies, maar geen CMS dus. Blijf ik toch irri vinden, standaard is het rood toch net wat te oranje.Althans, bij de modellen die ik wat uitgebreider bekeken heb dan.
Haha zeker, formaat valt een stuk meer op. Ik ben dus niemand niet, maar een kniesoor die het wel ziet.
Maar goed, ook weer een gevalletje exemplarische verschillen etc.
Kortom versteegrob, vergeet ff al die dingen als zwartwaarde / lichtopbrengst / kalibratie, je weet straks in de winkel snel genoeg wat je wilt op basis van het design en formaat van beide schermen.
Kortom versteegrob, vergeet ff al die dingen als zwartwaarde / lichtopbrengst / kalibratie, je weet straks in de winkel snel genoeg wat je wilt op basis van het design en formaat van beide schermen.
Nou, ik weet niet heel zeker of ik 65" in mijn huiskamer wil (formaat boeit me niet). Maar bij m'n 55" zie ik 30 cm van mijn bank nog de plasma dithering heel goed (en alle noise) Visus van 160% is dan ff kut 
Dus ik ben bang dat als ik een 65" neem dat ik mijn bank eruit moet halen
[edit]
Dus misschien dat de 60" zt net kan
Dus ik ben bang dat als ik een 65" neem dat ik mijn bank eruit moet halen
[edit]
Dus misschien dat de 60" zt net kan
[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 18-02-2013 16:01 ]
Je moet wel bizar goede ogen hebben wil je vanaf een "normale" afstand (lees: >2.50 meter) PWM crap zien op een 65 inch televisie. Ik denk dat dát dan ook een non-issue is. Het formaat zélf is wat anders
Hehe. Op 1,5 meter van m'n 42 inch zie ik het nog wel lichtelijk bij bijv een near-black achtergrond, maar het stoort met niet. Als ik een 65ZT60 laat overkomen en de doos bij Adlermann voor zijn neus zet, wedden dat ie hem meeneemt?
Vanmorgen de 65ST50 besteld als de opvolger van mijn TH-42PV500E. De 42PV500 heeft meer als 6jaar trouwe dienst achter de rug, en nog steeds als er mensen langs komen vinden ze het mooi beeld. Nog nooit last gehad van retentie of inbranden. Hij gaat een tweede leven tegemoet bij mijn dochter. Nu met spanning wachten op de nieuwe plasma.
Heeft er iemand ervaring met een VT30 en een VT50 ivm zwartwaardes. Gisteren de VT30 bij een vriend bekeken en vind toch het zwart nog enigzins tegenvallen (bij 2.39:1 films in donkere scenes zie ik nog steeds dat de balken onder en boven toch wat grijs zijn). Is dit bij VT50 verbeterd?
Cap schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:18:
Hehe. Op 1,5 meter van m'n 42 inch zie ik het nog wel lichtelijk bij bijv een near-black achtergrond, maar het stoort met niet. Als ik een 65ZT60 laat overkomen en de doos bij Adlermann voor zijn neus zet, wedden dat ie hem meeneemt?
2,50M ofzo.Brad Pitt schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:09:
Je moet wel bizar goede ogen hebben wil je vanaf een "normale" afstand (lees: >2.50 meter) PWM crap zien op een 65 inch televisie. Ik denk dat dát dan ook een non-issue is. Het formaat zélf is wat anders
En op een 55" zie ik op 2,20 nog noise, 1 stap naar achteren en het is weg
In een gehéél donkere ruimte en met nul content op het beeld zie je het hele paneel gewoon "gloeien" helaas. Met wat content op het beeld verdwijnen de zwarte balken echter in >90% van de gevallen en zijn dan even donker/zwart als de omranding van de tv zelf. Dit laatste viel mij, als azijnpisser 1a, enorm mee achteraftomaat23 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:29:
Heeft er iemand ervaring met een VT30 en een VT50 ivm zwartwaardes. Gisteren de VT30 bij een vriend bekeken en vind toch het zwart nog enigzins tegenvallen (bij 2.39:1 films in donkere scenes zie ik nog steeds dat de balken onder en boven toch wat grijs zijn). Is dit bij VT50 verbeterd?
[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 18-02-2013 16:41 ]
Duidelijk. Gevoel zegt 65inch, verstand 55 inch. Zit er namelijk niet al te ver vanaf. Denk max 3 meter.Brad Pitt schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:07:
[...]
Dat is echt een no-brainer: de 65 inch. Punt. Gesloten. Klaar. Next!
5 jaar geleden kocht ik een 42inch terwijl ik eigenlijk de 46inch wilde, veel spijt van gehad.
Zal vanavond de afstand is opmeten. Maar is de TX-P65ST50 wel te koop bij de MM? In de onlineshop niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Wackmack op 18-02-2013 16:48 ]
Als je in de buurt woont kan je altijd even langskomen, zit er op 2.75 meter vanaf en dat gaat prima.Versteegrob schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:46:
Zal vanavond de afstand is opmeten.
De voorraden zullen wel slinken ja... Je kan toch hier even kijken waar hij nog voorradig isMaar is de TX-P65ST50 wel te koop bij de MM? In de onlineshop niet.
Balen zeg, ik heb een Vogel beugel waarmee hij strak aan de muur hangt, het was een heel gedoe om hem aan de muur te krijgen en daarom wilde ik hem eigenlijk pas van de muur halen als de monteur kwam.Cap schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:02:
Donstil, klopt, gek genoeg staan er allerlei nummers bij Systeeminformatie en ook een ESN bij Apparaatinformatie, maar het serienummer van achterop de sticker staat er niet bij.
Ik heb geen plek om hem tot komst van de monteur neer te zetten ipv te hangen.
Vanavond wat te doen dus

Edit: In een review kom ik deze foto tegen

Misschien is er dus toch nog hoop
Als je nu al twijfelt tussen 55 en 65 dan absoluut 65 nemen.Versteegrob schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:46:
[...]
Duidelijk. Gevoel zegt 65inch, verstand 55 inch. Zit er namelijk niet al te ver vanaf. Denk max 3 meter.
5 jaar geleden kocht ik een 42inch terwijl ik eigenlijk de 46inch wilde, veel spijt van gehad.
Zal vanavond de afstand is opmeten. Maar is de TX-P65ST50 wel te koop bij de MM? In de onlineshop niet.
Mijn vriendin en ik twijfelde tussen de 65vt50/65st50 en de 55vt50 en hebben toen de 55vt50 genomen omdat we niet langer wilde wachten (mei2012). Hebben we soms best wat spijt van, het beeld is super maar door onze grote woonkamer oogt hij soms toch wat klein.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 18-02-2013 17:02 ]
Zelfde ervaring, zit je in een donker hok dan kun je nog wel wat van de balken zien bij de echt donkere scenes, schemerlampje naast de tv aan op zijn laagste stand en het is prima. Je moet wel met je fikken van de helderheidsregeling afblijven (max 1, misschien 2 tikken omhoog) want anders gaat de zwartwaarde snel achteruit. Dat kan evt. het probleem zijn bij die VT30.Brad Pitt schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:38:
[...]
In een gehéél donkere ruimte en met nul content op het beeld zie je het hele paneel gewoon "gloeien" helaas. Met wat content op het beeld verdwijnen de zwarte balken echter in >90% van de gevallen en zijn dan even donker/zwart als de omranding van de tv zelf. Dit laatste viel mij, als azijnpisser 1a, enorm mee achteraf
Zou wel mooi zijn, bij mijn ST50 zit daar iig geen sticker.Donstil schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:57:
[...]
Balen zeg, ik heb een Vogel beugel waarmee hij strak aan de muur hangt, het was een heel gedoe om hem aan de muur te krijgen en daarom wilde ik hem eigenlijk pas van de muur halen als de monteur kwam.
Ik heb geen plek om hem tot komst van de monteur neer te zetten ipv te hangen.
Vanavond wat te doen dus![]()
Edit: In een review kom ik deze foto tegen
[afbeelding]
Misschien is er dus toch nog hoop
Als je de voet nog hebt laat je hem daar zo op zakken. Staat ie ff op de grond, niet erg toch? Vastmaken van de voet-panel schroefjes hoeft dan verder niet.
Maak voor volgende keer alvast ff een fotootje/notitie van de sticker achterop!
PS over uitverkocht raken: oei oei oei die prijs, dat heb ik er een half jaar geleden ook voor betaald: pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST50 Als iemand nog een 42/50 inch ST50 wil, niet meer wachten. 55/65 inch gaat nog wel.
[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 18-02-2013 17:10 ]
Hmm wat vreemd, ik had meer het omgedraaide effect, alleen bij goed lichte scenes zag ik de balk en omlijsting als een. Hebben jullie het over de VT30 of VT50, dat is me niet duidelijk. Ik was dan wel 300 aan het kijken, die bevat veel donkere/schemer scenes.
[ Voor 16% gewijzigd door tomaat23 op 18-02-2013 17:21 ]
Dat zeggen wij toch ook...tomaat23 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:20:
Hmm wat vreemd, ik had meer het omgedraaide effect, alleen bij goed lichte scenes zag ik de balk en omlijsting als een.
Vraag: ik ben bezig om diverse kabels te bestellen voor de aanschaf van m'n nieuwe tv. Dit zijn kabels van minimaal 10 meter omdat de tv wordt opgehangen en de kabels door de muur/vloer naar de versterker en pc gaan. Nu zie ik dat de ST50 ook een mogelijkheid heeft tot opnemen via USB. Ik verwacht het zelf niet veel te gebruiken maar wie weet in de toekomst.
Mijn vraag is dus: Wie neemt er tv op via de usb-poort? Werkt dit fijn en maakt het uit of de usb-kabel 2.0 of 3.0 is? Ik heb al gedacht aan hdmi/ethernet/optisch maar heb mn twijfels over de usb-aansluiting.
Mijn vraag is dus: Wie neemt er tv op via de usb-poort? Werkt dit fijn en maakt het uit of de usb-kabel 2.0 of 3.0 is? Ik heb al gedacht aan hdmi/ethernet/optisch maar heb mn twijfels over de usb-aansluiting.
Ja stom, heb er helemaal niet aan gedacht om het serienummer op te schrijven.Cap schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:06:
[...]
Zou wel mooi zijn, bij mijn ST50 zit daar iig geen sticker.
Als je de voet nog hebt laat je hem daar zo op zakken. Staat ie ff op de grond, niet erg toch? Vastmaken van de voet-panel schroefjes hoeft dan verder niet.
Maak voor volgende keer alvast ff een fotootje/notitie van de sticker achterop!
Hij kan daar niet op de grond staan helaas, kastje eronder is erg laag en daar staat de versterker plus AppleMini al op. Als ik daar de tv nog voor moet zetten wordt dat geen gezicht.
Zeker niet als het nog een aantal weken is tot de monteur komt.
Zo maar even kijken of ik die sticker heb.
Wat ik bedoelde is dat ik 90% van de tijd de balken zag gloeien, ipv 90% niet.
Tomaat, welke settings? Helderheid op 0? Input HDMI of iets anders?
Moet kunnen voor eventjes toch. Er kwamen hier laatst ergere foto's langs.Donstil schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:31:
[...]
Als ik daar de tv nog voor moet zetten wordt dat geen gezicht.
Ja dat werkt, of je het fijn vindt? Realiseer je dat er 1 tuner in de ST50 zit, dus wat je kijkt = wat je opneemt, zappen is er dan niet bij. Opnemen in stand-by stand gaat natuurlijk ook.bramberk15 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:28:
Vraag: ik ben bezig om diverse kabels te bestellen voor de aanschaf van m'n nieuwe tv. Dit zijn kabels van minimaal 10 meter omdat de tv wordt opgehangen en de kabels door de muur/vloer naar de versterker en pc gaan. Nu zie ik dat de ST50 ook een mogelijkheid heeft tot opnemen via USB. Ik verwacht het zelf niet veel te gebruiken maar wie weet in de toekomst.
Het verschil in USB 2/3 zit hem meer in het protocol en dus de device dan de kabel (hoewel die ook wel iets verschilt, zeker aan de HDD kant). De tv heeft USB 2, dus een USB 2 device is voldoende, hoewel een USB 3 device ook zal werken (in USB 2 modus, backwards compatible).
Echterrr: ik lees iets over 10 meter kabel. USB over 10 meter is niet echt een goed idee, zeker niet als het gaat om het transport van grote hoeveelheden data. Bij een meter of 4, 5 houdt het wel op. Maar dat maakt verder niet uit: je neemt een kort USB kabeltje en een 2,5 inch usb schijfje wat zijn voeding uit de USB kabel zelf krijgt, en die maak je met plakband of klitteband vast achterop de tv, werkt prima, geen lange kabel nodig.
[ Voor 76% gewijzigd door Cap op 18-02-2013 18:00 ]
@Cap->thanks voor de uitleg en het aandragen van een betere optie. Ik weet voldoende.
Dat van een single tuner: tja het is ook geen feature die ik snel verwacht te gebruiken maar ik kan me voorstellen dat het vriendinnetje het fijn vindt om eens een keer wat op te nemen van de tv. Ze kijkt graag docu's enzo en dan is het mooi om haar een optie te kunnen bieden. Al is uitzending gemist etc er ook maar ik neem aan dat dat geen 720p is en dan dat bekijken op een 55 of 65 inch toestel lijkt me ook niet top. Maar goed, al met al meer uitzondering dan regel maar mooi dat het kan.
Dat van een single tuner: tja het is ook geen feature die ik snel verwacht te gebruiken maar ik kan me voorstellen dat het vriendinnetje het fijn vindt om eens een keer wat op te nemen van de tv. Ze kijkt graag docu's enzo en dan is het mooi om haar een optie te kunnen bieden. Al is uitzending gemist etc er ook maar ik neem aan dat dat geen 720p is en dan dat bekijken op een 55 of 65 inch toestel lijkt me ook niet top. Maar goed, al met al meer uitzondering dan regel maar mooi dat het kan.
Als je slechts af en toe iets opneemt kun je misschien ook volstaan met een USB stick, dat schijnt ook te werken.
Voor uitzending gemist is geen app aanwezig in de Viera Connect omgeving, en van de ingebouwde browser hoef je ook niet te alles te verwachten: je komt op de uitzendinggemist.nl site bijv al niet langs de cookie melding. Dus dan zal je al snel een ander apparaat voorzien van uitzending gemist (pc, mediaspeler) moeten aansluiten.
Voor uitzending gemist is geen app aanwezig in de Viera Connect omgeving, en van de ingebouwde browser hoef je ook niet te alles te verwachten: je komt op de uitzendinggemist.nl site bijv al niet langs de cookie melding. Dus dan zal je al snel een ander apparaat voorzien van uitzending gemist (pc, mediaspeler) moeten aansluiten.
[ Voor 59% gewijzigd door Cap op 18-02-2013 18:37 ]
Ik gebruik de USB recording functie eigenlijk alleen voor het pauzeren van Live TV. Dit werkt naar behoren.
Een opname maken werkt ook goed maar een losse PVR is duidelijk veelzijdiger dan de TV. Het feit dat een PVR een dubbele tuner heeft tel ik niet mee.
Een opname maken werkt ook goed maar een losse PVR is duidelijk veelzijdiger dan de TV. Het feit dat een PVR een dubbele tuner heeft tel ik niet mee.
Stickertje zit op een onmogelijke plek zeg als de tv aan de muur hangt, uit eindelijk met een spiegeltje van mijn vriendin aan een touwtje achter de tv laten zakken, zaklamp erbij en proberen te kijken,
Uiteindelijk gevonden en aangemeld bij e-care. Ze komen 27Feb dus ben benieuwd.
Ben ik weer.
De MM had helaas weinig tot geen modellen.
De P65ST50 / P65VT50 / P50VT50
De reden is dat ze de modellen niet meer kunnen verkopen en in maart/april komen de nieuwe modellen. Ze hadden alleen de P50ST50. Kan er weinig over zeggen vond alleen de rand niet zo mooi.
De MM had helaas weinig tot geen modellen.
De P65ST50 / P65VT50 / P50VT50
De reden is dat ze de modellen niet meer kunnen verkopen en in maart/april komen de nieuwe modellen. Ze hadden alleen de P50ST50. Kan er weinig over zeggen vond alleen de rand niet zo mooi.
Op zich niet verrassend, ik zou gewoon een winkel uit de pricewatch kiezen waar ie op voorraad staat. De ST modellen zijn al moeilijker leverbaar, VT modellen nog wat beter.
Yep dat is een leuke app, maar er staat wel een stukje onzintekst uit het artikel:
"Toch is het geen volledig automatische professionele kalibratie aangezien je wanneer je alles optimaal wilt instellen nog steeds software nodig hebt om de grijswaarden en kleuren van je TV te meten, en de TV met een sensor moet koppelen aan je computer."
Sterker nog, het is helemaal geen kalibratie, hiervoor heb je inderdaad een meter nodig (200 euro). De app is alleen voor het zien/veranderen van de beeldsettings van de tv, ter vervanging van het tv menu + afstandbediening dus.
Maar mooi dat het gelukt is! Toch niet in spiegelschrift opgeschreven he?
Yep dat is een leuke app, maar er staat wel een stukje onzintekst uit het artikel:
"Toch is het geen volledig automatische professionele kalibratie aangezien je wanneer je alles optimaal wilt instellen nog steeds software nodig hebt om de grijswaarden en kleuren van je TV te meten, en de TV met een sensor moet koppelen aan je computer."
Sterker nog, het is helemaal geen kalibratie, hiervoor heb je inderdaad een meter nodig (200 euro). De app is alleen voor het zien/veranderen van de beeldsettings van de tv, ter vervanging van het tv menu + afstandbediening dus.
Ik zie het helemaal voor me.Donstil schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:45:
Stickertje zit op een onmogelijke plek zeg als de tv aan de muur hangt, uit eindelijk met een spiegeltje van mijn vriendin aan een touwtje achter de tv laten zakken, zaklamp erbij en proberen te kijken,
[ Voor 65% gewijzigd door Cap op 19-02-2013 00:05 ]
Best wel klote als je (ik dus) wacht tot je een 42ST50 voor ~€600 vind, gaan de prijzen weer omhoog. En m'n vervoer had ook net een buik operatie achter de rug tijdens de afgelopen BTW dagen, dus daar een goede deal scoren ging ook mooi niet door. Nou voelt het best wel lullig om er dan een te gaan kopen voor €700, terwijl die al sinds september/oktober rond die prijs zat.Cap schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:06:
[...]
PS over uitverkocht raken: oei oei oei die prijs, dat heb ik er een half jaar geleden ook voor betaald: pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST50 Als iemand nog een 42/50 inch ST50 wil, niet meer wachten. 55/65 inch gaat nog wel.
Ach, dan wacht ik maar nog een keer tot de 42ST60 goedkoop genoeg is.
Dus je adviseert niet om te wachten op de nieuwe modellen? Las dat die in maart/april uitkomen. De prijzen zijn ook al bekendCap schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:56:
Op zich niet verrassend, ik zou gewoon een winkel uit de pricewatch kiezen waar ie op voorraad staat. De ST modellen zijn al moeilijker leverbaar, VT modellen nog wat beter.
[...]
Ik zie het helemaal voor me.![]()
Panasonic
50 inch TX-P50ST60 1.300 dollar
55 inch TX-P55ST60 1.600 dollar
60 inch TX-P60ST60 1.900 dollar
65 inch TX-P65ST60 2.800 dollar
730 dollar voor de 42 inch TX-P42S60 tot 1.900 dollar voor de 65 inch TX-P65S60.
http://www.homecinemamaga...en-s60-plasma-tvs-bekend/
Ik krijg het niet voor elkaar om op te nemen op een simpele usb stick. Sticks worden gewoon niet herkend. De enige melding die ik krijg is geen beeldopname mogelijkheid. Het afspelen van een gekopieerd avi of divx ed werkt ook niet.
Ik heb er een aantal (vaak van die usb flash sticks die je als relatie geschenk krijgt) geprobeerd.
Ook de verschillende formats waaronder fat, fat32 en exfat. Dezelfde sticks heb ik ook gebruikt op andere (zelfs veel oudere) tv's en nooit problemen ervaren.
Zijn er misschien voorgeschreven merken of slikt panasonic alleen een bepaald format?
welk type/merk usb stick gebruiken jullie?
Ik heb geen zin om er een usb hdd eraan te hangen omdat ik alles stream vanaf mijn xmbc mediaplayer of mijn synology server. Is er wellicht een andere mogelijkheid om programma's op te nemen (via mediaplayer?)
Ik heb er een aantal (vaak van die usb flash sticks die je als relatie geschenk krijgt) geprobeerd.
Ook de verschillende formats waaronder fat, fat32 en exfat. Dezelfde sticks heb ik ook gebruikt op andere (zelfs veel oudere) tv's en nooit problemen ervaren.
Zijn er misschien voorgeschreven merken of slikt panasonic alleen een bepaald format?
Ik heb geen zin om er een usb hdd eraan te hangen omdat ik alles stream vanaf mijn xmbc mediaplayer of mijn synology server. Is er wellicht een andere mogelijkheid om programma's op te nemen (via mediaplayer?)
Een SD kaart moet wel werken.le dj schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:51:
Ik krijg het niet voor elkaar om op te nemen op een simpele usb stick. Sticks worden gewoon niet herkend. De enige melding die ik krijg is geen beeldopname mogelijkheid. Het afspelen van een gekopieerd avi of divx ed werkt ook niet.
VS is een andere markt, hier geen S serie maar een X serie. Daar zou ik niet voor gaan, dan kan je beter de ST50 nemen. De ST60's in de VS verschillen verder ook wat van die in Europa. Zij hebben geen GT60 serie, hun ST60 zit tussen de ST en GT60 van hier in, als we de beschikbare info mogen geloven.Versteegrob schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:50:
[...]
Dus je adviseert niet om te wachten op de nieuwe modellen? Las dat die in maart/april uitkomen. De prijzen zijn ook al bekend
Panasonic
50 inch TX-P50ST60 1.300 dollar
55 inch TX-P55ST60 1.600 dollar
60 inch TX-P60ST60 1.900 dollar
65 inch TX-P65ST60 2.800 dollar
730 dollar voor de 42 inch TX-P42S60 tot 1.900 dollar voor de 65 inch TX-P65S60.
Reken voor de ST maar op april, VT op mei. Of je wilt wachten op de nieuwe serie, tja dat is aan jou. Even zoeken in dit topic en je vindt genoeg info over de ST60.
Als er bij de vernieuwingen iets zit wat jij belangrijk vindt is het het misschien waard. Maar het wachten is uiteindelijk op de reviews die moeten uitwijzen hoe goed de beeldkwaliteit van de 60 serie is tov de 50 serie. De 50 serie was in ieder geval goed, dus als je daarvoor kiest is er zeker geen probleem.
(Onbevestigde) prijzen van hier: http://www.highdefjunkies...006&viewfull=1#post370006
Panasonic TX-P42ST60E: € 900
Panasonic TX-P50ST60E: € 1 150
Panasonic TX-P55ST60E: € 1 600
Panasonic TX-P65ST60E: € 2 500
Panasonic TX-P50VT60E: € 2 000
Panasonic TX-P55VT60E: € 2 500
Panasonic TX-P65VT60E: € 3 000
Panasonic TX-P60ZT60E: € 4 000
Het zal misschien iets schelen maar dit zal dicht in de buurt zitten. Het duurt nog een maand of 2 / 3 (ST/VT) totdat ie goed leverbaar is, en dan betaal je nog de volle mep: over een half jaar begint de prijs met zakken. Zet die prijzen af tegen de volgende en je ziet dat je voor het geld van een ST60 straks nu ongeveer een VT50 van hetzelfde formaat hebt.
pricewatch: Panasonic Viera TX-P55ST50
pricewatch: Panasonic Viera TX-P65ST50
pricewatch: Panasonic Viera TX-P55VT50
pricewatch: Panasonic Viera TX-P65VT50
Dat meende ik ook ergens gelezen te hebben (maar waar?), de handleiding heeft het echter alleen over een USB-HDD. @le_dj Formatteren moet overigens vanuit het menu: instellingen, opname-instelling, USB-HDD instellen. USB stick wordt daar wel getoond maar formatteren lukt niet, dus opnemen ook niet. Met SD kaart is het me ook niet gelukt.
...Ah gevonden: vt50 wel SD card recording, gt50 en st50 niet.
http://panasonic.net/avc/...plasma.html#easyrecording
[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 19-02-2013 10:18 ]
ipv te laten calibreren op ISF kan je toch ook zelf calibreren? Althans...ik lees daar het nodige over. Zou voor een non-professional (zonder ook maar die ambities te hebben) een Datacolor Spyder goed genoeg zijn? Kosten technisch geen deuk in de portemonnee én je kan zelf om de zoveel tijd de boel na kijken en eventueel bijsturen.
Heeft gebruiker CAP ^^ niet zelf zijn Panna gecalibreerd??
Ik zit nl, zoals meerdere mensen vermoed ik
te twijfelen tussen een 65ST50 en een 55VT50. Ik heb de afgelopen tijd dit topic helemaal doorgenomen en de nodige UK fora bekeken omdat ze daar ook erg nittpicking zijn mbt de kwaliteit vs de prijs.
Ja, de VT heeft een aantal voordelen, maar ik maak me toch ook zorgen over het 'gebrek' aan helderheid in een lichte kamer. Voorts zit ik om zo'n 4 mtr van mijn TV af, en merk dat mijn huidige oude 42" best wel groter mag. De diagonaal van mijn huidige TV (Die nog dikke randen heeft) scheelt nauwelijks met een 55"....maar misschien zou een 65" tóch een betere keuze zijn. Prijsteschnisch liggen ze dicht bij elkaar, moet dan alleen nog 3D brillen erbij kopen een wil ook een platte muurbeugel.
Qua calibratie is de VT weer beter in te stellen dan een ST, maar...met een Spyder is dat verschil naw weer weg te werken.
Ik zit nl, zoals meerdere mensen vermoed ik
Ja, de VT heeft een aantal voordelen, maar ik maak me toch ook zorgen over het 'gebrek' aan helderheid in een lichte kamer. Voorts zit ik om zo'n 4 mtr van mijn TV af, en merk dat mijn huidige oude 42" best wel groter mag. De diagonaal van mijn huidige TV (Die nog dikke randen heeft) scheelt nauwelijks met een 55"....maar misschien zou een 65" tóch een betere keuze zijn. Prijsteschnisch liggen ze dicht bij elkaar, moet dan alleen nog 3D brillen erbij kopen een wil ook een platte muurbeugel.
Qua calibratie is de VT weer beter in te stellen dan een ST, maar...met een Spyder is dat verschil naw weer weg te werken.
[ Voor 52% gewijzigd door Tallguy op 19-02-2013 11:41 ]
Persoonlijk zou ik een i1 display pro kopen. Die heb ik ook gebruikt. snel en redelijk accuraat. Betrouwbaarder dan een Spyder.Tallguy schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:32:
ipv te laten calibreren op ISF kan je toch ook zelf calibreren? Althans...ik lees daar het nodige over. Zou voor een non-professional (zonder ook maar die ambities te hebben) een Datacolor Spyder goed genoeg zijn? Kosten technisch geen deuk in de portemonnee én je kan zelf om de zoveel tijd de boel na kijken en eventueel bijsturen.
Ik zit nl, zoals meerdere mensen vermoed ikte twijfelen tussen een 65ST50 en een 55VT50. Ik heb de afgelopen tijd dit topic helemaal doorgenomen en de nodige UK fora bekeken omdat ze daar ook erg nittpicking zijn mbt de kwaliteit vs de prijs.
Gebrek aan helderheid hoeft geen probleem te zijn. De modus Normaal (warm) is zeer helder. En is ook met een twee punts kalibratie goed genoeg te krijgen: overdag krijg je toch nooit perfect beeld.
ISF is alleen een norm, je kunt zelf ook volgens de ISF normen kalibreren als je voldoende kennis vergaart en de tijd neemt.
Wat betreft de hardware. Je hebt een heleboel verschillende Spyders (1, 2, 3, 4 in allermaal verschillende pakketvormen), maar ze staan helaas niet bekend om hun nauwkeurigheid: exemplarisch zijn er flinke afwijkingen, bovendien is de ene versie minder geschikt voor plasma dan de ander. Hetzelfde geldt voor de goedkope Eye-one (i1) Display (niet-pro) apparaten en aanverwanten. Bovendien vergaan de filters met de tijd, als je 2e hands gaat kopen dan weet je dus al helemaal niet wat er van de nauwkeurigheid over is. En een meetinstrument waarvan je de meetfout/nauwkeurigheid niet weet, daar heb je weinig aan.
Ik heb zelf een gebruikte Spyder2 en een i1Display tegen mijn spectrofotometer aan gehouden en de afwijkingen waren schrikbarend, helemaal van de i1Display. Na ijken mbv een correctiematrix op basis van mijn spectro waren ze prima bruikbaar, maar zonder die ijking kon je zeker bij de i1Display nog beter op het oog instellen.
Wat kalibratie betreft is de VT beter in te stellen dan de ST omdat die o.a. een tienpunts witbalans afstelling heeft in plaats van een tweepunts, en uitgebreidere gamma instellingen. Je kunt een VT dus altijd nóg nauwkeuriger kalibreren dan een ST. Dat lijkt belangrijker dan het is, want de ST is ook uitstekend te kalibreren. Een gekalibreerde tv is sowieso beter dan een ST of VT met de fabrieksinstelling.
Mijn advies: kijk vooral naar prijs / formaat en eventuele functies die je gaat gebruiken, en design als je dat belangrijk vindt. Maak je dus niet al te druk om zwartwaarde of helderheid, beide tv's kunnen een puik beeld neerzetten en zijn met kalibratie nog beter te krijgen.
Wat betreft de hardware. Je hebt een heleboel verschillende Spyders (1, 2, 3, 4 in allermaal verschillende pakketvormen), maar ze staan helaas niet bekend om hun nauwkeurigheid: exemplarisch zijn er flinke afwijkingen, bovendien is de ene versie minder geschikt voor plasma dan de ander. Hetzelfde geldt voor de goedkope Eye-one (i1) Display (niet-pro) apparaten en aanverwanten. Bovendien vergaan de filters met de tijd, als je 2e hands gaat kopen dan weet je dus al helemaal niet wat er van de nauwkeurigheid over is. En een meetinstrument waarvan je de meetfout/nauwkeurigheid niet weet, daar heb je weinig aan.
Ik heb zelf een gebruikte Spyder2 en een i1Display tegen mijn spectrofotometer aan gehouden en de afwijkingen waren schrikbarend, helemaal van de i1Display. Na ijken mbv een correctiematrix op basis van mijn spectro waren ze prima bruikbaar, maar zonder die ijking kon je zeker bij de i1Display nog beter op het oog instellen.
Wat kalibratie betreft is de VT beter in te stellen dan de ST omdat die o.a. een tienpunts witbalans afstelling heeft in plaats van een tweepunts, en uitgebreidere gamma instellingen. Je kunt een VT dus altijd nóg nauwkeuriger kalibreren dan een ST. Dat lijkt belangrijker dan het is, want de ST is ook uitstekend te kalibreren. Een gekalibreerde tv is sowieso beter dan een ST of VT met de fabrieksinstelling.
Mijn advies: kijk vooral naar prijs / formaat en eventuele functies die je gaat gebruiken, en design als je dat belangrijk vindt. Maak je dus niet al te druk om zwartwaarde of helderheid, beide tv's kunnen een puik beeld neerzetten en zijn met kalibratie nog beter te krijgen.
Een i1 display pro is inderdaad ook geen aanslag op de portemonnee
Dus die hou ik in gedachten. En tsja...ST of VT..Ik denk dat ik beide TV's ook gewoon moet zien. Ik hou zelf wel van een strak uiterlijk als het kan en ik lees ook veel opmerkingen over de single glass-sheet van de VT die men erg(!) mooi vindt.
Ik ben nl ook bang dat een 65" meteen zo overkomt als een grote zwarte vlek aan de muur als hij uit staat. Bij mijn huidge plasma heb ik een poor man's backlight gemaakt van wat LED strips (Ikea spul) zodat het toch wat prettiger kijkt. Dat zou bij een 65" nóg belangrijker zijn (vermoed ik) dan bij de 55" gezien het uiterlijke formaat wat sterk overeenkomt met mijn huidige 42".
Verder ben ik wel voorstander ervan met deze nieuwe TV te kunnen doen totdat de OLEDS goed betaalbaar zijn geworden..dus minimaal een jaar of 5. Op dát vlak zou een VT mijn voorkeur hebben.
Het is dus een raar vergelijk waar ik mee zit: grootte (ST) of (nèt iets betere) kwaliteit (VT).
Ik ben nl ook bang dat een 65" meteen zo overkomt als een grote zwarte vlek aan de muur als hij uit staat. Bij mijn huidge plasma heb ik een poor man's backlight gemaakt van wat LED strips (Ikea spul) zodat het toch wat prettiger kijkt. Dat zou bij een 65" nóg belangrijker zijn (vermoed ik) dan bij de 55" gezien het uiterlijke formaat wat sterk overeenkomt met mijn huidige 42".
Verder ben ik wel voorstander ervan met deze nieuwe TV te kunnen doen totdat de OLEDS goed betaalbaar zijn geworden..dus minimaal een jaar of 5. Op dát vlak zou een VT mijn voorkeur hebben.
Het is dus een raar vergelijk waar ik mee zit: grootte (ST) of (nèt iets betere) kwaliteit (VT).
Ik hoop dat die prijzen correct zijn, maar ik denk het niet. De 65" scheelt dan nog geen 500 euro van waar je nu een VT50 voor hebt en die is er al een jaar. Denk dat er nog wel iets van 500 bij komt.Cap schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:41:
[...]
Panasonic TX-P50VT60E: € 2 000
Panasonic TX-P55VT60E: € 2 500
Panasonic TX-P65VT60E: € 3 000
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Zou best kunnen inderdaad, het is niet duidelijk waar die prijzen van afkomstig zijn. Misschien komt er nog een paar honderd euro bij. Het zou op zich wel passen in de trend dat grotere formaten elk jaar naar verhouding steeds wat goedkoper worden.
Ook zitten de VT60 prijzen van VE in de VS ook redelijk in de buurt, en die zitten altijd zeer dicht op het vuur dus die vind ik wel geloofwaardig. Het kan zijn dat ze wel iets onder MRSP zitten.
http://tc-p65zt60.com/TC-P65VT60_Series.php
65" TC-P65VT60 $3,349, TC-P60VT60 $3,149, 55" TC-P55VT60 $2,249
Ook zitten de VT60 prijzen van VE in de VS ook redelijk in de buurt, en die zitten altijd zeer dicht op het vuur dus die vind ik wel geloofwaardig. Het kan zijn dat ze wel iets onder MRSP zitten.
http://tc-p65zt60.com/TC-P65VT60_Series.php
65" TC-P65VT60 $3,349, TC-P60VT60 $3,149, 55" TC-P55VT60 $2,249
Voor de mensen die twijfelen tussen de 65ST50 en de 55VT50. Je kan hem bestellen bij http://www.tvstore.nl/ en dan kan je hem 14 dagen. Zij hebben geen kaders hoeveel uur die mag. Natuurlijk niet te veel maar een je mag sowieso een x aantal films kijken.
De goedkoopste concurrent biedt maximaal 2 uur in 14 dagen.
De goedkoopste concurrent biedt maximaal 2 uur in 14 dagen.
Donstil schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:13:
Mijn vriendin en ik waren vandaag aan het bekvechten (in de goeie zin van het woord) of we een 65" of 55" moesten nemen.
Mijn vriendin wil graag de 65" maar mij lijkt die te groot, toen hebben we het maar even op de ouderwetse manier opgelost.
Het hele karton is een 65st50 de lijnen daarin zijn het 55v50 model. Verschil is te verwaarlozen in een ruimte van 40m2 dus ik laat mijn order voor de 65" toch nog maar niet aanpassen naar een 55". Een auto kopen is makkelijker zeg![]()
[afbeelding]

Thnx Donstil, super handig om het zo te testen.
@versteegrob, prima winkel, tvstore (Coolblue). Welke heb je besteld?
Nog niet besteld maar besteld vrijdag (99% zeker)de 65ST50. Dan is mijn vriendin thuis dus moet nog even wachten. Heb nog even gekeken naar de afstand en las toen dit.Cap schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:32:
@versteegrob, prima winkel, tvstore (Coolblue). Welke heb je besteld?
Dus de afstand moet geen probleem zijn. Ga zo eerst mijn kartonnen tv ophangenKijkafstand: HD content
Wil je de optimale afstand voor het kijken naar HD content dan kun je de beelddiagonaal vermenigvuldigen met 2 tot 2,5. Je kunt natuurlijk verder weg dan de optimale kijkafstand zitten maar dan is het niet meer mogelijk om alle kleine details, welke het voordeel zijn van een Full HD scherm, te zien.
http://www.homecinemamaga...ion/optimale-kijkafstand/
De THX normen kan je ook aanhouden, dan heb je sowieso die 65 inch nodig. En die héb je ook echt nodigVersteegrob schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:02:
Heb nog even gekeken naar de afstand en las toen dit.
"If your HDTV is going in a living room with limited space, THX recommends the following:
35 inch class TV = 3.5-5 feet away
40 inch class TV = 4-6 feet away
50 inch class TV = 5-7.5 feet away
60 inch class TV = 6-9 feet way
It might seem that THX is recommending a very large screen size for your room. But, it’s important to note two things:
1) THX screen size recommendations are based on recreating an immersive cinematic experience, and
2) the biggest complaint among TV buyers is that they wish they had bought a bigger set."
Vooral met punt 2 gaan de meeste twijfelende tv-kopers keihard onderuit. Het formaat went absurd snel...
Helemaal mee eens. Ben eruit, ga de 65ST50 bestellen. Was net nog even in de HOBO en daar zeiden dat ik voor de 55VT50 moet gaan. Het formaat en zij verkopen de ST niet eens omdat het een instap model is. Verder zeiden ze dat veel 1080P materiaal geen 1080P materiaal is omdat het niet op genomen is met HD camera's. Als laatste was normale TV bijna niet te kijken met zo'n tv. Ach ja we zien het wel. Nu maximaal blue ray rips downloaden.
Mensen nog tips voor een mooie beugel? Als ik de TV binnen heb wat moet ik dan doen qua kalibreren? Moet ik gelijk aan de gang gaan? Las dat sommige mensen hem 100 uur in een bepaalde modus laten staan voor het beeld.
Mensen nog tips voor een mooie beugel? Als ik de TV binnen heb wat moet ik dan doen qua kalibreren? Moet ik gelijk aan de gang gaan? Las dat sommige mensen hem 100 uur in een bepaalde modus laten staan voor het beeld.
Hobo moet zich gewoon bij audio houden. Daar zijn ze beter in.
Met de ST kan je heel goed gewoon TV kijken beter dan met een LED/LCD
Ik heb pas sinds ongeveer een maandje de 42ST50, helemaal tevreden met het beeld, maar wist niet dat de GT50 ingebouwde satteliet had in tegenstelling to de ST50.
Aan de ene kant zou het echt mooi zijn als ik kan upgraden als ik wat bij zou leggen, maar aan de andere kant zijn de btw-dagen voorbij.
Ik twijfel nu of ik de ST50 weg zal doen voor een GT50, hoeveel zal hij nu kunnen opleveren?
Aan de ene kant zou het echt mooi zijn als ik kan upgraden als ik wat bij zou leggen, maar aan de andere kant zijn de btw-dagen voorbij.
Ik twijfel nu of ik de ST50 weg zal doen voor een GT50, hoeveel zal hij nu kunnen opleveren?
Ik heb prima ervaringen met hobo (hifi studio city) in Enschede.Athome schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:04:
Hobo moet zich gewoon bij audio houden. Daar zijn ze beter in.
Damn, net even met karton het formaat van een 65" gemaakt (zoals versteegrob had gedaan)... Wàt een bigass tv zeg, tė groot voor de muur. 99% kans dat het toch een 55VT50 dan zal worden.
Want? De Hobo's die ik ken zijn prima winkels maar ik en ze alleen van de HiFi. Wat ze hier zeggen is niet beargumenteerd. "Je moet voor de VT50 gaan." Ik zie geen uitleg waarom, behalve een vage reden "ST=instapmodel", die niet klopt. De X(T) serie, dat is een instapmodel, de U serie een stapje hoger en de ST kun je met alle recht de middenklasse noemen, die wat beeldeigenschappen juist zo'n beetje alles overerft van de VT serie. Optimale bang "for the buck".Versteegrob schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:17:
Helemaal mee eens. Ben eruit, ga de 65ST50 bestellen. Was net nog even in de HOBO en daar zeiden dat ik voor de 55VT50 moet gaan. Het formaat en zij verkopen de ST niet eens omdat het een instap model is.
We hebben hier al precies uitgelegd op basis waarvan je moet kiezen tussen de ST en VT, en dat dat een persoonlijke keuze is afhankelijk van je voorkeuren. Laat ze dat maar eens zien. Oh nee, doe maar niet, dat wordt heel vermoeiend. Men voelt zich dan aangetast in hun verkoperseer/expertise en gaat allemaal andere niet steekhoudende argumenten verzinnen waarom ze gelijk hebben.
Overigens zijn de de Panasonic nl site aan het updaten: de ZT60 staat er al op.
Het probleem is: bij HOBO bepaalt het hoofdkantoor welke modellen ze mogen verkopen. Daar moeten de winkels zich aan houden. Dus dan zoeken ze denk ik een (flauw) excuus om maar die niet aa nte bieden.Cap schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:23:
[...]
Want? De Hobo's die ik ken zijn prima winkels maar ik en ze alleen van de HiFi. Wat ze hier zeggen is niet beargumenteerd. "Je moet voor de VT50 gaan." Ik zie geen uitleg waarom, behalve een vage reden "ST=instapmodel", die niet klopt. De X(T) serie, dat is een instapmodel, de U serie een stapje hoger en de ST kun je met alle recht de middenklasse noemen, die wat beeldeigenschappen juist zo'n beetje alles overerft van de VT serie. Optimale bang "for the buck".
We hebben hier al precies uitgelegd op basis waarvan je moet kiezen tussen de ST en VT, en dat dat een persoonlijke keuze is afhankelijk van je voorkeuren. Laat ze dat maar eens zien. Oh nee, doe maar niet, dat wordt heel vermoeiend. Men voelt zich dan aangetast in hun verkoperseer/expertise en gaat allemaal andere niet steekhoudende argumenten verzinnen waarom ze gelijk hebben.
Helemaal mee eens. Ze hebben inderdaad veel verstand van HiFi. De mensen in kwestie stellen alleen andere eisen dan ik. Helemaal op audio gebied. Verder zijn ze wel erg duur naar mijn mening. Ze hadden de 65VT50 staan voor € 3999Cap schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:23:
[...]
Want? De Hobo's die ik ken zijn prima winkels maar ik en ze alleen van de HiFi. Wat ze hier zeggen is niet beargumenteerd. "Je moet voor de VT50 gaan." Ik zie geen uitleg waarom, behalve een vage reden "ST=instapmodel", die niet klopt. De X(T) serie, dat is een instapmodel, de U serie een stapje hoger en de ST kun je met alle recht de middenklasse noemen, die wat beeldeigenschappen juist zo'n beetje alles overerft van de VT serie. Optimale bang "for the buck".

Verder erg mooie zaak met heel veel speakers. Ga binnenkort is langs voor nieuwe frontspeaker.
De Viera Android app(s) is/zijn ook vandaag geüpdate voor de 2013 modellenCap schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:23:
[...]
U ontvangt uw bestelling.
U ontvangt woensdag 20 februari uw bestelling.
Hopelijk komen ze morgen vroeg of in de na middag, kan niet wachten
Met deze twee bluerays kan je een tv ook kalibreren, iemand ervaring mee?
http://www.amazon.com/Dis...der-Blu-ray/dp/B0045ASBLG
http://www.amazon.com/Dig...TF8&qid=1330708922&sr=1-1
[ Voor 48% gewijzigd door Wackmack op 19-02-2013 21:07 ]
Dat is geen kalibreren, dat is alleen afstellen. En heel eerlijk heb je die bij de panasonics niet nodig.Versteegrob schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:58:
U ontvangt uw bestelling.
Zet ze op: thx, professional of standaard (warm) sharpness uit. En de rest default en dat zit je al vrij goed
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.