THX is inderdaad vooral marketing onzin, namelijk een labeltje waarvoor men geld moet betalen aan het bedrijf THX, waarvan men dan hoopt dat de consument automatisch denkt dat het beter is. Het mes snijdt aan twee kanten: ze kunnen meer vragen voor een TV waarop het labeltje staat, maar dat moet ook wel omdat ze wat moeten afdragen aan THX voor het voeren van het labeltje. Dat de ST in plaats hiervoor een True Cinema modus heeft waarvoor door Panasonic geen geld hoeft te worden afgedragen, wil helemaal niet zeggen dat dat meteen slechter is.
Wat lees je in de THX marketing blurb op de site van THX zelf?
What Does It Mean To Be THX Certified?
It means each TV and projector has gone through a rigorous design and laboratory testing process, which includes more than 400 data points to ensure exceptional image quality and signal processing performance in your home theater.
Klinkt mooi maar zegt niets, je moet hierbij wel weten
wat de tests zijn die worden uitgevoerd en wat de
criteria zijn voor het
succesvol afleggen van die tests. Dus er staat eigenlijk niks.
What Are The Key Benefits Of THX Certification?
Exclusive THX Movie Mode: Comes as close as possible to reproducing the HD Color Standard used by filmmakers in the studio with THX Movie Mode.
Smooth motion for every type of content: THX certification improves de-interlacing and scaling performance, ensuring smooth motion for action-oriented content.
Optimized video scaling: Presents all content in the best resolution possible, including standard definition video.
Weer allemaal kwalitatieve praat, maar geen criteria. "As close as possible" komt namelijk maar precies 1 enkele set, namelijk degene die het nu het aller-aller-allerbeste doet van allemaal. "THX certification improves de-interlacing and scaling performance". Hmmm lijkt me heellll bijzonder, dat een
test/certificaat de eigenschappen van een product
verbetert. "Presents all content in best resolution possible", tja dat mag ik hopen van elke HD tv, en verder geldt hetzelfde verhaal als bij de HD color standard, er is maar precies 1 tv die het het allerbeste doet. Dus er staat eigenlijk niks.
Color, Black Levels And Beyond In Your Home Theater
Sports fans and home theater junkies often complain of jaggy lines and image softening when a TV’s motion becomes too intense. THX works closely with manufacturers to minimize these types of distracting artifacts, letting you experience clean, smooth motion and vivid colors with every frame.
Volgens mij doet THX hier geen ene moer aan, en moet de tv fabrikant dit toch echt zelf oplossen met zijn beeldprocessing.

Dus er staat eigenlijk niks.
Veel wazig gepraat dus. Verder kan ik op de THX site nergens een specificatie vinden van de tests die worden uitgevoerd en de gestelde criteria die behaald moeten worden bij die tests voordat een apparaat het predikaat "passed" krijgt.
[
Voor 69% gewijzigd door
Cap op 13-02-2013 17:50
]