Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Brad Pitt schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:41:
Wacht met smart op de tijd waarop het paneel gewoon echt helemaal onzichtbaar is zoals bij een local dimming LED zonder enige content. Waarbij er uiteraard niet mega black crush moet zijn dan :P
OLED *O* Duurt nog effe voordat het normaal te betalen is, maar dan heb je ook wat :Y)
Brad Pitt schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:43:
Het ergst is dat het eindigt bij de 65" ;) Al zijn maten daarboven wel weer meteen zó veel duurder, dat wel.
Ja dat 152 inch model mag nou weleens in massa produktie gaan :+
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:55:
Beste Tweakers,

Ik heb een paar weken geleden een ST50 plasma gekocht en wil graag mijn notebook aansluiten op de TV (via HDMI). Maar hoe zorg ik er voor dat de beelden op de TV goed worden weergegeven (ik heb vaak schokkerige beelden ofwel het loopt niet geheel vloeiend zeker bij snelle beelden)? kan ik iets instellen op mijn laptop met ATI catalyst control center?......

Ik hoor graag van jullie..
Refresh rate checken en spelen met je IFC settings :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn VT50 gaat terug naar wehkamp.
Ik heb gisteren eindelijk even tijd gehad om te testen.
Ging voetbal kijken maar het was voor mij niet te doen. Het gras flikkerde continu. :'(
Ik heb alles geprobeerd met de beeld instellingen maar geen resultaat.

De st50 die ik had, had daar geen last van.

Dus vrijdag gaat de VT50 eruit en komt er weer een ST50 voor terug. :)

Poging twee voor de ST50.

Moet wel zeggen dat voor mijn ogen (of ik wilde het gewoon zo zien :) ) de vt50 iets zwarter is dan de st50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:24

Kluus

Gang is alles

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 07:28:
Nou mijn VT50 gaat terug naar wehkamp.
Ik heb gisteren eindelijk even tijd gehad om te testen.
Ging voetbal kijken maar het was voor mij niet te doen. Het gras flikkerde continu. :'(
Ik heb alles geprobeerd met de beeld instellingen maar geen resultaat.

De st50 die ik had, had daar geen last van.

Dus vrijdag gaat de VT50 eruit en komt er weer een ST50 voor terug. :)

Poging twee voor de ST50.

Moet wel zeggen dat voor mijn ogen (of ik wilde het gewoon zo zien :) ) de vt50 iets zwarter is dan de st50.
Ik weet niet of dat type gebonden is. Toen ik voor de mijne op zoek was hingen een st50 en vt50 naast elkaar en daar had de st50 het weer veel meer.

Toen mijn vt50 binnen kwam zag ik het ook heel erg, maar sinds zo'n 50 kijkuren was dat helemaal weg. Geen idee of dat gewenning is, of dat het paneel gewoon even rustig moet "opwarmen" maar ik heb er nooit meer last van gehad, ook niet bij hele witte beelden. (Staat nu 180 op de teller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TjaBske schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:22:
[...]

Ik weet niet of dat type gebonden is. Toen ik voor de mijne op zoek was hingen een st50 en vt50 naast elkaar en daar had de st50 het weer veel meer.

Toen mijn vt50 binnen kwam zag ik het ook heel erg, maar sinds zo'n 50 kijkuren was dat helemaal weg. Geen idee of dat gewenning is, of dat het paneel gewoon even rustig moet "opwarmen" maar ik heb er nooit meer last van gehad, ook niet bij hele witte beelden. (Staat nu 180 op de teller)
Bij de ST50 had ik er totaal geen last van. Bij de VT50 is het heel erg waarneembaar. Ik zit in de afkoelingsperiode en dan mag je de tv niet te lang gebruiken en dat vindt ik ook niet netjes.

Misschien heb ik pech met deze tv dat de tv er meer last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:43
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:54:
[...]

Bij de ST50 had ik er totaal geen last van. Bij de VT50 is het heel erg waarneembaar. Ik zit in de afkoelingsperiode en dan mag je de tv niet te lang gebruiken en dat vindt ik ook niet netjes.

Misschien heb ik pech met deze tv dat de tv er meer last van heb.
aantal IFC standen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:55:
[...]

aantal IFC standen geprobeerd?
Ja heb alles geprobeerd. van de IFC standen tot helderheid en contrast aanpassingen.Niks hielp.

Als ik dit eerder had gezien was de tv al weg geweest maarja als je in het begin van de week krijgt te horen dat je *O* vader *O* wordt dan is de tv niet belangrijk op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:27:
[...]

Ja heb alles geprobeerd. van de IFC standen tot helderheid en contrast aanpassingen.Niks hielp.

Als ik dit eerder had gezien was de tv al weg geweest maarja als je in het begin van de week krijgt te horen dat je *O* vader *O* wordt dan is de tv niet belangrijk op dat moment.
Ten eerste gefeliciteerd, ten tweede: een vt50 hoort niet meer te flikkeren dan een st50. zitten dezelfde panelen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-10 17:09
Adlermann schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:35:
[...]

Ik vermoed dat je creditatie krijgt.
Nou zojuist gebeld door E-care en de TV zal inderdaad worden gecrediteerd. Is het gebruikelijk dat deze creditatie verloopt via de winkel waar de tv is gekocht en dat ik daar een nieuwe tv moet uitzoeken?

Probleem is namelijk dat ze dit type tv bij de winkel waar ik hem heb gekocht niet meer hebben en alleen maar de VT50 (50 inch) of de ST50 (55 inch) die beiden toch aanzienlijk duurder zijn dan wat ik voor de GT50 had betaald...

Baal een beetje van de oplossing. Had liever het geld zelf terggestort gekregen dan had ik ergens anders nog de gt50 nog kunnen kopen gezien die elders nog wel beschikbaar is :?

[ Voor 0% gewijzigd door Afrojan op 07-02-2013 10:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:38:
[...]

Ten eerste gefeliciteerd, ten tweede: een vt50 hoort niet meer te flikkeren dan een st50. zitten dezelfde panelen in :)
Ja dank je wel. :) :)
Nee dat dacht ik ook maar misschien ben ik niet de gelukkige met deze.
Dan gaan we voor poging drie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afrojan schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:21:
[...]

Nou zojuist gebeld door E-care en de TV zal inderdaad worden gecrediteerd. Is het gebruikelijk dat deze creditatie verloopt via de winkel waar de tv is gekocht en dat ik daar een nieuwe tv moet uitzoeken?

Probleem is namelijk dat ze dit type tv bij de winkel waar ik hem heb gekocht niet meer hebben en alleen maar de VT50 (50 inch) of de ST50 (55 inch) die beiden toch aanzienlijk duurder zijn dan wat ik voor de GT50 had betaald...

Baal een beetje van de oplossing. Had liever het geld zelf terggestort gekregen dan had ik ergens anders nog de gt50 nog kunnen kopen gezien die elders nog wel beschikbaar is :?
Dit is de normale gang van zaken. Jij hebt een koopcontract met de winkel, niet met panasonic. Panasonic geeft de winkel het INKOOPbedrag terug. Jij moet dus met je winkel regelen hoe je dat gaat oplossen. Niet heel praktisch.

Dus jij moet de winkel nu zover kr ijgen dat de koop ontbonden wordt (geld terug) of dat ze je een vevangend toestel aanbieden (echter moet het wel gelijkwaardig zijn).

[edit]
Heel strikt genomen als jij e-care hebt ingeschakeld ZONDER toestemming van de winkel kan je weleens een probleem krijgen. Want de garantie-afwikkeling is in Nederland wettelijk belegd bij de winkel. Als je dan zelf iets anders gaat regelen...

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 07-02-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
Adlermann schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:39:
[...]

Dit is de normale gang van zaken. Jij hebt een koopcontract met de winkel, niet met panasonic. Panasonic geeft de winkel het INKOOPbedrag terug. Jij moet dus met je winkel regelen hoe je dat gaat oplossen. Niet heel praktisch.

Dus jij moet de winkel nu zover kr ijgen dat de koop ontbonden wordt (geld terug) of dat ze je een vevangend toestel aanbieden (echter moet het wel gelijkwaardig zijn).

[edit]
Heel strikt genomen als jij e-care hebt ingeschakeld ZONDER toestemming van de winkel kan je weleens een probleem krijgen. Want de garantie-afwikkeling is in Nederland wettelijk belegd bij de winkel. Als je dan zelf iets anders gaat regelen...
Ok bedankt voor de info. Ik hoop dan dat ik dit goed kan oplossen met de winkel. Ik heb geen contact met de winkel opgenomen voordat ik met Panasonic contact had opgenomen omdat op hun site heel duidelijk stond vermeld dat mocht het toestel na 6 dagen kapot gaan (dus buiten de door hen afgegeven garantie) ik direct met Panasonic contact moest opnemen. Hoop dan ook echt dat dit geen problemen gaat opleveren :?

Ik ga ze wel even bellen alvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afrojan schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:50:
[...]

Ok bedankt voor de info. Ik hoop dan dat ik dit goed kan oplossen met de winkel. Ik heb geen contact met de winkel opgenomen voordat ik met Panasonic contact had opgenomen omdat op hun site heel duidelijk stond vermeld dat mocht het toestel na 6 dagen kapot gaan (dus buiten de door hen afgegeven garantie) ik direct met Panasonic contact moest opnemen. Hoop dan ook echt dat dit geen problemen gaat opleveren :?

Ik ga ze wel even bellen alvast...
Dan is het prima toch. Dan hebben ze je al doorverwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
Adlermann schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:59:
[...]

Dan is het prima toch. Dan hebben ze je al doorverwezen.
Zojuist contact gehad met de winkel. Zodra zij (en ik) bericht hebben gehad van creditatie door Panasonic kan ik mijn volledige aankoopbedrag in principe terugkrijgen óf een nieuw toestel uitzoeken.

Dinsdag word de tv opgehaald en krijg ik bericht van Panasonic omtrent de creditatie en kan ik het verder met de winkel oplossen.

Hopelijk heb ik dan snel weer een nieuwe Panasonic want ik wil niks anders meer. Misschien kan ik nog wel een deal maken voor de 50vt50 of voor de 55st50.

Ik laat nog wel even weten hoe het verder afloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem is iig dat de winkel niet meer kan leveren omdat Panasonic de GT's zelf ook niet meer heeft, net als de ST's (uitgezonderd een paar 65 inch modellen). Alleen van de VT hebben ze nog wat voorraad staan. Het lijkt er dus op dat vooral de ST/GT in Europa boven verwachting goed verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
bramberk15 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:32:
Voor de eigenaren van een ...ST50: indien je de tv 'wall mount' zijn er dan nog flexibele(re) hdmi-kabels nodig of 90graden verloop-stukjes of zoiets dergelijks? Ik begrijp dat de connectors vrij aan de zijkant zitten van de tv. Deze mogen natuurlijk niet zichtbaar zijn bij een 'wall mount'.

Ik vraag dit omdat ik de kabels in een kabelgoot wegwerk, door de vloer, waar de stucadoor dan overheen werkt. Dus ik moet vrij zeker weten wat ik nu nodig heb voordat ik uberhaupt de tv aanschaf.
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
De aansluitingen zitten vreselijk ver aan de buitenzijde, echt heel erg dom gemaakt vind ik dat. Dikkere en/of stugge kabels gaan zeer zeker geen succes zijn, dat heb ik wel gemerkt. Een kabel die flexibel is of, nog mooier, eentje met een haakse aansluiting is dan ook geen overbodige luxe. En zo duur is het nu ook weer niet, als je een normale HDMI-kabel haalt. Ga wellicht ook nog wel een haakse kabel halen binnenkort.

Ophangen doe ik voorlopig nog even niet, moet eerst nog geluid uit de tv naar de receiver zien te krijgen, niets werkt, geen SP/DIF en geen analoog, heel bizar. Vind toch wel leuk om als er wat op de tv is de ingebouwde brakke speakers een beetje te kunnen ontlasten :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:10:
[...]

De aansluitingen zitten vreselijk ver aan de buitenzijde, echt heel erg dom gemaakt vind ik dat. Dikkere en/of stugge kabels gaan zeer zeker geen succes zijn, dat heb ik wel gemerkt. Een kabel die flexibel is of, nog mooier, eentje met een haakse aansluiting is dan ook geen overbodige luxe. En zo duur is het nu ook weer niet, als je een normale HDMI-kabel haalt. Ga wellicht ook nog wel een haakse kabel halen binnenkort.

Ophangen doe ik voorlopig nog even niet, moet eerst nog geluid uit de tv naar de receiver zien te krijgen, niets werkt, geen SP/DIF en geen analoog, heel bizar. Vind toch wel leuk om als er wat op de tv is de ingebouwde brakke speakers een beetje te kunnen ontlasten :P
optical out zou toch wel virj eenvoudig moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Heeft iemand de beste beeld instellingen voor de VT 50 soms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seki schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:13:
Heeft iemand de beste beeld instellingen voor de VT 50 soms...
Die kun je alleen met kalibratie bepalen.....

Wat je wel op elke vt50 kan doen:

als je standaard gebruikt: kleur temp warm, sharpness 0, contrast op 30, colour op 30 en brightness standaard (0), levendige kleuren uit, eco mode uit, ifc uit, etc, clear cinema mag wel aan.

thx cinema, eigenlijk hetzelfde waar de opties toepasbaar zijn
Professional ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koop in ieder geval een kabel met geïntegreerde haakse aansluiting en ga niet aan de slag met losse koppelstukjes, dat is vragen om problemen bij een 1080p signaal. Met een korte kabel kom je er wel mee weg, maar ga je over wat meters dan kom je in de problemen, ook met goede kabels en koppelstukken. Ik spreek uit ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:12:
optical out zou toch wel virj eenvoudig moeten werken?
Dat zal dan ook wel een monteur die langs moet komen gaan worden ja helaas. Komt niets uit. Wellicht een keer een factory reset uitvoeren. Enige reden dat ik het überhaupt wil is vanwege het bizar lage geluidsniveau dat uit de Cisco decoder komt. Moet versterker zó absurd hard zetten om iets te horen. Als je dan terug zou schakelen naar een Blu-ray of zo kan ik weer een nieuwe woofer gaan bestellen, niet zoveel zin in :P

Had dus even getest of het met een CI+ kaartje er in wel zou werken, welnu neen dus. Wel trouwens enorm cool, dat blad-omslaan-effect van de tv, als je een CI+ kaartje gebruikt en je zapt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 07-02-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
Cap schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:32:
Probleem is iig dat de winkel niet meer kan leveren om dat Panasonic de GT's zelf ook niet meer heeft, net als de ST's (uitgezonderd een paar 65 inch modellen). Alleen van de VT hebben ze nog wat voorraad staan. Het lijkt er dus op dat vooral de ST/GT in Europa boven verwachting goed verkocht is.
Klopt Panasonic melde mij al dat ze deze niet meer op voorraad hadden anders hadden ze het toestel omgeruild. De winkel waar ik hem heb gekocht heeft de gt50 ook niet meer maar wel de 50vt50 of de 55st50. Als ik daar een goede deal voor kan krijgen probeer ik een van deze 2 te regelen.

Lukt dat niet krijg ik mijn aankoopbedrag terug en bestel ik de 50gt50 bij een andere winkel waar ze nog wel wat voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Adlermann schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:16:
[...]

Die kun je alleen met kalibratie bepalen.....

Wat je wel op elke vt50 kan doen:

als je standaard gebruikt: kleur temp warm, sharpness 0, contrast op 30, colour op 30 en brightness standaard (0), levendige kleuren uit, eco mode uit, ifc uit, etc, clear cinema mag wel aan.

thx cinema, eigenlijk hetzelfde waar de opties toepasbaar zijn
Professional ook.
Bedankt,die kalibratie waar moet ik dit vinden,dit is mijn 1e plasma tv ziet U...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Brad Pitt schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:10:
[...]

Ok, dat klinkt niet echt goed vooral omdat ik verplicht ben om een 10 meter HDMI-kabel te gebruiken aangezien ik mijn versterker aan de andere zijde van de kamer heb staan. Alleen ben tot nu toe enkel haakse aansluitingen van max. 5 meter tegengekomen. Moet wel de juiste kabel(s) kiezen want eenmaal in de grond is het lastig vervangen.

Mbt geluid: ik ga zelf werken met een optische kabel en HDMI. Het is een kwestie van zoveel mogelijk kabels door de muur trekken, ook al heb ik ze op dit moment niet perse nodig.

Verder heb ik volgens mij gelezen dat jij van een ... naar een 65ST50 naar een 65VT50 bent gegaan. Wil je nog wat ervaringen delen? Zit toch ook wel sterk aan een 65ST50 te denken (of een Samsung 60" plasma). Hoe zien bv. 720p rips eruit op 65" en een afstand tussen de 3 en 4,5 meter bv. En NL-zenders (kijk niet veel maar toch) zowel digitaal SD als HD? Alle extra info is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
bramberk15 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:36:
Verder heb ik volgens mij gelezen dat jij van een ... naar een 65ST50 naar een 65VT50 bent gegaan.
Nee ben van een Pioneer naar de 65VT50 gegaan. Had een 65ST50 besteld maar kon zo'n absurd goede deal maken met de VT50 dat ik de eerste heb gencancelled en geld ben terug gaan halen. Niet thuis gehad dus...
Wil je nog wat ervaringen delen? Zit toch ook wel sterk aan een 65ST50 te denken (of een Samsung 60" plasma). Hoe zien bv. 720p rips eruit op 65" en een afstand tussen de 3 en 4,5 meter bv. En NL-zenders (kijk niet veel maar toch) zowel digitaal SD als HD? Alle extra info is welkom.
Als je de ruimte hebt en het budget ervoor zou ik zeggen: doén! Het went bizar snel. Zelfs nu, bij een 2.35:1 film, is het beeld "mwa" qua formaat. Met 16:9 content is het wel weer heel erg fijn en kicken en wow :)
Zit op net geen 3 meter en het gaat eigenlijk erg goed. SD digitale tv is afhankelijk van de uitzending goed, redelijk of hmmm-toch-maar-doorzappen. Op 4 meter zal dat uiteraard weer een stuk beter zijn.
Rips die ik bekijk zijn eigenlijk alleen maar 1080p-versies. Echter op de Pioneer hiervoor nooit iemand gehoord dat het beeld zo brak of korrelig was en dat was slechts een 1368x720 paneel, op 50 inch. Ook dat ging prima. Eigenlijk is resolutie enorm overrated. Tot een bepaalde grens uiteraard. Echter op de door jou genoemde afstand zou ik zeer zeker een 65 inch overwegen. Té groot is het absoluut niet, no kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

ik twijfel steeds meer of ik wel zal wachten op de nieuwe modellen of toch een VT ga bestelen (nu ze er nog zijn ;) )
De 55VT50 is geeneens zo gek duur meer maar na wat rondgelezen te hebben hier heb je met de 55ST50 een bijna identiek zo niet vaak beter) beeld ...
misschien toch nog maar even afwachten op de eerste recensies van de 55VT60 , die kost natuurlijk wel de hoofdprijs .... moeilijk moeilijk moeilijk ;)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kingfriko schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:18:
De 55VT50 is geeneens zo gek duur meer maar na wat rondgelezen te hebben hier heb je met de 55ST50 een bijna identiek zo niet vaak beter) beeld ...
Beter zou ik niet zo gauw zeggen, vind het beeld van m'n VT50 toch echt wel ietsjes mooier dan m'n ouders ST50, met "goede" instellingen (beiden niet gecalibreerd). Wel is de ST50 wat helderder overdag. Met wat omgevingslicht lijkt/is (louvre filter) de VT wel weer wat zwarter en zou niet willen ruilen daardoor. Waarbij wel gezegd moet worden dat de ST een super beeld heeft hoor, had niet verwacht dat dat in die prijsklasse nu mogelijk was. Heel verschil met de instapmodellen van een aantal jaren terug, die waren echt veel en véél minder. De ST50 is dé bang for the buck tv van 2012 imho.

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 07-02-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Door te lange levertijd toch iets bijbetaald voor de 2113 versterker.
Wat een geluid kan ik jullie vertellen, thuis nog mooier dan in test ruimte.
Ook arc werkt perfect met de vt50.
Wat ook top is dat de eminent em7380 nu geen conflict veroorzaakt zoals bij de samsung soundset, nu kan ik alles aangesloten laten zonder iets af te koppelen om arc tussen tv en versterker te krijgen.
Heb hem nu nog staan zoals automatisch is afgesteld met de Calibratie microfoon.
Internet radio heb ik even overgeslagen, duurde te lang, was al 15 min aan het wachten en nog was hij aan het zoeken.
Gelijk een film opgezet en zowel de vt50 en de nieuwe soundset voldoen zeker naar behoren.
Ben helemaal blij, nu morgen maar eens wat gaan fijnafstellen.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10 18:51
Dreke008 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:03:
[...]

Neem een eminent em7380, ben je van alles af, speelt full HD 3D en alles af, heb al jaren een mediaspeler van eminent.
Thanks. Heb al zitten kijken voor een mediaspeler. Maar ga denk ik echt voor een HTPC waar ik XBMC op ga zetten. Was eigenlijk van plan al te bestellen. Enige wat me nu opeens tegenhoudt is die berichten over de PS4. Als die (gok van niet) fatsoenlijk met media kan omgaan zou een aparte HTPC opeens overbodig worden.

Ondertussen weer bijna 2 weken met de GT50 hier. Volledig tevreden. Beeld staat op THX cinema. Kijkt gewoon SD en HD via de ingebouwde DVB-S2 tuner. Echt 0,0 last van retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dangerpaki schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:37:
Enige wat me nu opeens tegenhoudt is die berichten over de PS4. Als die (gok van niet) fatsoenlijk met media kan omgaan zou een aparte HTPC opeens overbodig worden.
PS4 = Cinavia = geen feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:52:
[...]

Dali Zensor 7's had ie gekocht toch, lijkt me niet verkeerd afgaande op wat een Zensor 1 al kan. :)
Morgen ga ik de zenzor 1 ook nog halen, als aanvulling voor nog meer surroundset effect te krijgen.
Maar de kracht van de zensor 7 is echt niet meer normaal, zo hard, zo loep zuiver, hoog laag en midden alles komt perfect eruit.
Of ik de subwoofer E12-F nog erbij ga halen weet ik niet, de vraag is wil ik nog meer bas haha.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Met alle respect, maar had in de luisterruimte ook geluisterd naar wharfedale, sorry maar ze konden echt er niet tegen op wat de Dali's produceerde, niet alleen qua volume maar ook in alle lagen, zoals gezegd waren alleen de kef q700 iets mooier geluid, maar ja die kosten ook per stuk wat de dali in set kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
dangerpaki schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:37:
[...]

Thanks. Heb al zitten kijken voor een mediaspeler. Maar ga denk ik echt voor een HTPC waar ik XBMC op ga zetten. Was eigenlijk van plan al te bestellen. Enige wat me nu opeens tegenhoudt is die berichten over de PS4. Als die (gok van niet) fatsoenlijk met media kan omgaan zou een aparte HTPC opeens overbodig worden.

Ondertussen weer bijna 2 weken met de GT50 hier. Volledig tevreden. Beeld staat op THX cinema. Kijkt gewoon SD en HD via de ingebouwde DVB-S2 tuner. Echt 0,0 last van retentie.
Al iet bekent over het kennen en kunnen van de ps4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 09:43
Dreke008 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:14:
[...]

Morgen ga ik de zenzor 1 ook nog halen, als aanvulling voor nog meer surroundset effect te krijgen.
Maar de kracht van de zensor 7 is echt niet meer normaal, zo hard, zo loep zuiver, hoog laag en midden alles komt perfect eruit.
Of ik de subwoofer E12-F nog erbij ga halen weet ik niet, de vraag is wil ik nog meer bas haha.
Als je een subwoofer koopt zou ik een echt subwoofermerk pakken. De luidsprekermerken verkopen bijpassende subs bij de sets maar die zijn vaak van inferieure kwaliteit, zeker gezien de prijs. Kijk eens naar SVS, Velodyne, BK Subwoofers etc. Vooral de SVS PB-1000 of SB-1000 zijn leuk geprijsd. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:18:
[...]

Met alle respect, maar had in de luisterruimte ook geluisterd naar wharfedale, sorry maar ze konden echt er niet tegen op wat de Dali's produceerde, niet alleen qua volume maar ook in alle lagen, zoals gezegd waren alleen de kef q700 iets mooier geluid, maar ja die kosten ook per stuk wat de dali in set kost :)
Mijn excuses, ik dacht dat je nog die oude speakers had en dat echte niet mochten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 20:21
heeft een calibratie-dvd nut om het beeld iets te verbeteren?
Eigenlijk wil ik mijn 42st50 het liefts calibreren, maar daar heb ik geen 180 euro voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hunter20 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:34:
heeft een calibratie-dvd nut om het beeld iets te verbeteren?
Eigenlijk wil ik mijn 42st50 het liefts calibreren, maar daar heb ik geen 180 euro voor over.
Bij de st50/ et al serie. Niet echt. Brightness en contrast staan default al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Adlermann schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:41:
[...]

Mijn excuses, ik dacht dat je nog die oude speakers had en dat echte niet mochten :)
Tuurlijk, ik mag alles van het vrouwtje ;) .
Moet wachten tot na de carnaval totdat ik de zensor 1 kan toevoegen aan de set.
Waren net verkocht het set wat ze nog hadden staan, dus hebben ze een nieuwe bestelling gedaan.
Vrouwtje zei wel, nog harder haha, zei nee voor het vollere effect te krijgen schat, ooohhhh dan is het goed.
Ja de deze mag niet mopperen met het vrouwtje lol, hoorde wel de opmerking fashioncheque vallen.
Iemand een flauw idee wat ze daar nu mee bedoeld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:36
Leuk die PB-1000. Als ik niet in een flat woonde (met nu al genoeg gezeik) had ik die meteen besteld voor bij mijn Jamo S608 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:38:
[...]

Tuurlijk, ik mag alles van het vrouwtje ;) .
Moet wachten tot na de carnaval totdat ik de zensor 1 kan toevoegen aan de set.
Waren net verkocht het set wat ze nog hadden staan, dus hebben ze een nieuwe bestelling gedaan.
Vrouwtje zei wel, nog harder haha, zei nee voor het vollere effect te krijgen schat, ooohhhh dan is het goed.
Ja de deze mag niet mopperen met het vrouwtje lol, hoorde wel de opmerking fashioncheque vallen.
Iemand een flauw idee wat ze daar nu mee bedoeld |:(
Nou ja, ik kon me herinneren dat er iemand in dit topic was die dat niet mocht, ik daht dat jij dat was.

Maar ja dat zijn mooie speakers, wel iets beter dan die van mij :( Grootste probleem met de wharfedales is wel timing. Voor films uitstekend, maar snelle complexe muziek doet ie wat minder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Adlermann schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:49:
[...]

Nou ja, ik kon me herinneren dat er iemand in dit topic was die dat niet mocht, ik daht dat jij dat was.

Maar ja dat zijn mooie speakers, wel iets beter dan die van mij :( Grootste probleem met de wharfedales is wel timing. Voor films uitstekend, maar snelle complexe muziek doet ie wat minder :(
Nee ik was het niet die het niet mocht :)
Ach wat is beter, je hebt neem ik aan destijds een keuze gemaakt waar jij tevreden mee was en te koop was.
Nu zijn weer verbeterde versies van diverse merken, blijf je toch houden.
Aankoop van alles is een kwestie van geld en smaak, hoofdzaak is dat je zelf met iets tevreden bent.
En wat de een mooi vindt haalt misschien een ander zijn schouders bij op. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
LuPo schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:09:
[...]

Als je een subwoofer koopt zou ik een echt subwoofermerk pakken. De luidsprekermerken verkopen bijpassende subs bij de sets maar die zijn vaak van inferieure kwaliteit, zeker gezien de prijs. Kijk eens naar SVS, Velodyne, BK Subwoofers etc. Vooral de SVS PB-1000 of SB-1000 zijn leuk geprijsd. :)
Thxs voor de tip, maar vooralsnog geen subwoofer nodig. Maar mocht de tijd komen zal ik het meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:55:
[...]

Nee ik was het niet die het niet mocht :)
Nouuuu... O-)

(Over Diamond 10.1's)
Dreke008 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:25:
[...]

Heb ze net bekeken de boxen, maar zijn afgekeurd, te groot hahaha.
Ja vrouwtje heeft eisen, maar wil wel perfect geluid hebben.
Volgende optie ?
Dreke008 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:51:
[...]

nope, geen ophangboxen, opmerking vrouwtje was, voor interieur hebben we meubels.
PS fashioncheque = ze wil geld om kleren te shoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:29:
[...]

Nouuuu... O-)

(Over Diamond 10.1's)

[...]

[...]

PS fashioncheque = ze wil geld om kleren te shoppen :)
Helemaal gelijk 8)7 , dit was voor we een hifiwinkel in waren gegaan, ze was gelijk om.
Laten we het erop houden dat ze eerst tegenstribbelde en toen kreeg ik groen licht.
Kan ik me ook iets bij voorstellen, de samsungset daar had ik de boxen zo gemonteerd zodat niemand ze zag.
Zie je dat hoe snel ik die opmerkingen al vergeten was hahahahah

Alweer geld voor kleren ppppfffff, relatie is geven en nemen, dus komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dreke gebruik aub de edit en multi quote knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Cap schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:33:
Dus het kan tóch beter dan Bose. ;)
Da's tegenwoordig niet zo lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-10 22:17
Adlermann schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:11:
[...]

Zelf een meter kopen a 200 piek (plus software) of laten doen voor eur 250.
ITC Emmeloord kost calibratie 125 euro. Wel daar naar toe met je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Athome schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:04:
[...]

KLopt, maar in een tour kost het 250 bij Frank. En ik ga niet mijn TV naar emmeloord slopen. Dan ben ik ook 100 euro kwijt aan benzine namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Dat is op zich nog te doen ,
Is het alleen niet mogelijk dat dit gelijk in de fabriek gedaan word voordat ze hem inpakken ?
Vind dit nogal vreemd , het bevordert de beeldkwaliteit dus waarom doen ze dit niet meteen ?? verkoop je gelijk meer toestellen lijkt mij :?

250 vind ik echt veel te gek worden ....

[ Voor 7% gewijzigd door kingfriko op 08-02-2013 23:04 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, voor 250 tuf ik ook wel ergens heen met mijn metertje om onder het genot van wat koffie een teeveetje af te stellen, voor 125 euro is het al een ander verhaal. :)

@kingfriko: tijd = geld. Goed afstellen is mensenwerk, kost aardig wat tijd en is dus kostbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 08-02-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:03:
@kingfriko: tijd = geld. Goed afstellen is mensenwerk, kost aardig wat tijd en is dus kostbaar.
Daarom snap ik dit ook niet helemaal:

Panasonic ISF VT SERIE kalibratie
Wij sluiten onze hardware aan op uw toestel waarna onze kalibratiesoftware uw toestel uitleest, meet en aanpast naar de isf normen.

Is dat dan een automatische calibratie en daarna doeiii? Lees op fora (in Amerika dan wel) vaak verhalen dat ze er vier uur mee bezig zijn geweest. Dan vind ik 250 (en zeker 125 Euro uiteraard) nog wel acceptabel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Ik heb die man van de link zeker een uur aan de lijn gehad, heel aardig en legt ook alles duidelijk uit.
Bij mij komt hij beide tv's kalibreren als ze genoeg branduren hebben.
Calman 5.0 comfort heeft inderdaad auto kalibratie aanboort.
Hij heeft het getest maar was daar niet tevreden mee.
Dus hij doet het ouderwets handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dreke008 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:29:
Ik heb die man van de link zeker een uur aan de lijn gehad, heel aardig en legt ook alles duidelijk uit.
Bij mij komt hij beide tv's kalibreren als ze genoeg branduren hebben.
Goed nieuws! Thx voor de update. Weet niet of de prijs dan nog iets lager wordt, kan 'ie meteen de tv van mijn ouders meepikken maar die hebben er zelfs no way 125 Euro voor over. Zal wel even vragen :P
Ah okay dan... Nou dan maar zo snel mogelijk wat uurtjes op het ding zien te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Brad Pitt schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:31:
[...]

Goed nieuws! Thx voor de update. Weet niet of de prijs dan nog iets lager wordt, kan 'ie meteen de tv van mijn ouders meepikken maar die hebben er zelfs no way 125 Euro voor over. Zal wel even vragen :P

[...]

Ah okay dan... Nou dan maar zo snel mogelijk wat uurtjes op het ding zien te krijgen :)
S'nachts tv aanlaten gaat het sneller :) .
Enigste manier dat je korting kreeg was als je hem 5 klanten bezorgde, dan was je eerst volgende kalibratie gratis.

En ben eerlijk, €125 is niet veel voor een erkende kalibreerder, daar ga ik niet zelf voor hoddelen.
Die man doet niks anders de hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dreke008 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:37:
S'nachts tv aanlaten gaat het sneller :) .
Hij staat nu as we speak witte schuif balkjes te scrollen. Als ik zie wat voor een immense retentie (hoop ik zelfs...) mijn ouders hebben met de 42ST50 wil ik dat niet hier ook hebben :X
En ben eerlijk, €125 is niet veel voor een erkende kalibreerder, daar ga ik niet zelf voor hoddelen.
Die man doet niks anders de hele dag.
Helemaal mee eens hoor... Ga ook een afspraak maken, al zijn de ISF-mogelijke standen op de VT eigenlijk veel te donker daarvoor. Maar ja, is dan maar niet anders, weet je wel dat dié instellingen goed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:29:
Inderdaad, autocal is leuk en tijdbesparend maar handwerk is nog altijd stukken beter imho. Dat hij het met de hand doet vind ik dus vertrouwenwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Athome schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:04:
[...]

Ik heb mijn 50ST50 in januari thuis voor €125,- incl. reiskosten door Spectrum Kalibratie laten doen.
Verschil voor en na was groter dan ik had verwacht. Heb nog steeds dat ik soms tv kijk en dan denk...sow dit is mooi beeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik heb e-mail contact met hem gehad en leek me een vriendelijk en deskundig persoon. Twijfel alleen over die kalibratie omdat ik €125 best wel wat geld vind. Ondanks dat het goedkoop is vergeleken met anderen als ze aan huis komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:43:
[...]

Hij staat nu as we speak witte schuif balkjes te scrollen. Als ik zie wat voor een immense retentie (hoop ik zelfs...) mijn ouders hebben met de 42ST50 wil ik dat niet hier ook hebben :X

[...]

Helemaal mee eens hoor... Ga ook een afspraak maken, al zijn de ISF-mogelijke standen op de VT eigenlijk veel te donker daarvoor. Maar ja, is dan maar niet anders, weet je wel dat dié instellingen goed zijn :)
Je kan ook de greyscale van normala laten kalibreren voor overdag (of thx in het service menu). Niet zo accuraat (allene 2 punts greyscale) maar voor overdag prima.
In de avonduren heb je dan professional mode:d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
LuPo schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 08:22:
Ik heb e-mail contact met hem gehad en leek me een vriendelijk en deskundig persoon. Twijfel alleen over die kalibratie omdat ik €125 best wel wat geld vind. Ondanks dat het goedkoop is vergeleken met anderen als ze aan huis komen..
Ik heb voor de ST met kalibratie gekozen omdat dat veel goedkoper is dan de VT en het beeldverschil erg klein. Het blijft natuurlijk veel geld, maar om het beste beeld te krijgen, noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 09:06:
Je kan ook de greyscale van normala laten kalibreren voor overdag (of thx in het service menu). Niet zo accuraat (allene 2 punts greyscale) maar voor overdag prima.
Dat is een goeie tip! Zal dat, als ik reactie krijg, meteen even aankaarten, thanks! :)
Kan mij bijna niet voorstellen dat een gecalibreerde Professional mode zoveel mooier/accurater is dan THX Cinema eigenlijk, vind het beeld daarvan eigenlijk, zo op het oog althans, erg okay en natuurgetrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Adlermann schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 09:06:
[...]

Even een tip voor diegene die zelf kalibreren.
Hij hanteert de 30 en 80 om te kalibreren bij een ST.
Had hij de beste ervaringen mee, en met de uitleg wat ik kreeg kon ik me er wel wat bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Brad Pitt schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 09:37:
[...]

Dat is een goeie tip! Zal dat, als ik reactie krijg, meteen even aankaarten, thanks! :)

[...]

Kan mij bijna niet voorstellen dat een gecalibreerde Professional mode zoveel mooier/accurater is dan THX Cinema eigenlijk, vind het beeld daarvan eigenlijk, zo op het oog althans, erg okay en natuurgetrouw.
Zal er wel mee te maken hebben dat je nu niet kunt vergelijken denkbeeldig, maar gezien meerdere reacties hier kun je ervan uitgaan dat het nog mooier wordt na kalibratie.
Heb dat met name ook met de st, denk dan zou het nog mooier kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Stel je bent iemand aan het quoten, en tikt er onder dus je reactie. Als je dan naar beneden scrollt zie je de oudere reacties van andere mensen met helemaal rechts dan het woordje Quote. Als je daar op klikt komt er in je reactie window weer automatisch de tekst te staan van dié poster waar jij dan weer op kan reageren :)

Houdt het allemaal wat netter en overzichtelijker :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Brad Pitt schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 09:57:
[...]

Stel je bent iemand aan het quoten, en tikt er onder dus je reactie. Als je dan naar beneden scrollt zie je de oudere reacties van andere mensen met helemaal rechts dan het woordje Quote. Als je daar op klikt komt er in je reactie window weer automatisch de tekst te staan van dié poster waar jij dan weer op kan reageren :)

Nooit naar onder gescrolld, thxs voor de tip, is inderdaad overzichtelijker als je meerdere tegelijk beantwoord. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 09:57:
[...]

[offtopic]

Dat wisti k ook niet, ik type het altijd handmatig over van een ander venster dat openstond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
offtopic:
Als je nou zei copy/paste kon ik het nog wel begrijpen.
Maar handmatig overtypen? :D

[ Voor 5% gewijzigd door NeutraleTeun op 09-02-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Om het maar weer over TV's te hebben, mijn ST50!

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-jZd8jiJ9kWI/URJYm0imMbI/AAAAAAAAA_M/odBkPGKyByY/s640/IMG_7790.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
NeutraleTeun schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:26:

[afbeelding]
Vind de rest er beter uitzien. :) mooie combinatie, mijn complimenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

zijn die speakers nou zo diep ? welke zijn dat als ik vragen mag ? erg cool !
en welk fomaat heeft die tv , 50 inch neem ik aan ? oogt zo klein ;)

edit : volgens mij zie ik nu jamo staan ;)

[ Voor 13% gewijzigd door kingfriko op 09-02-2013 11:57 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Jamo S608 HCS3.

Gewoon van bovenaf gemeten:

Speakers zijn 38 diep en staan 19 van de muur af (ruimte voor reflexpoort)
Meubel is 45 diep en staat 10 van de muur af (ruimte voor stekkerdoos erachter)
Zorgt er meteen voor dat de voorkant alles op 1 lijn staat.
En het is inderdaad maar een 50", had ik de 1e dag ook meteen al spijt van :+

(UWA objectief vertekent ook wat)

[ Voor 5% gewijzigd door NeutraleTeun op 09-02-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 09:47:
[...]

Even een tip voor diegene die zelf kalibreren.
Hij hanteert de 30 en 80 om te kalibreren bij een ST.
Had hij de beste ervaringen mee, en met de uitleg wat ik kreeg kon ik me er wel wat bij voorstellen.
Probleem van de lage regionen 0-30 is dat de witbalans daar nogal op een neer gaat in vergelijk tot de behoorlijk vloeiend verlopende 30-100 regio, dus ik kan me er wat bij voorstellen. Potentieel nadeel van "kalibreren op 30" tov 20 kan wel zijn dat je, hoe verder je van de onderkant af gaat, kans hebt dat je blijft zitten met een rode gloed in je schaduwen ergens in de 0-5% regio. Dat kan erg irritant zijn bij bijv. fade-outs, aftitelingen, etc.

Maar goed, dit is precies de reden dat handwerk beter is: als je bij kalibreren op 30 de 0-5% regio goed in de gaten houdt hoeft er geen probleem te zijn. Goed kalibreren is een iteratief proces waarbij je steeds verifieert wat de gevolgen van je aanpassing zijn op andere gebieden en dan weer bijstelt, net zo lang totdat een wijziging geen verbetering meer brengt.

PS Ik heb ook wel eens het idee dat sommigen reports maken met witbalans op basis van de 20-100 range of zelfs 30-100 range omdat het lijntje er dan zo mooi vlak uit komt, dat staat erg leuk maar daar heb je natuurlijk geen donder aan wat betreft het beeld. Het is juist de bedoeling dat je het "moeilijke gebied" van 0-30 ook acceptabel krijgt, zonder daarbij de 30-100 regio te vernaggelen.

M.a.w. ik vind dat in het kalibratiereport altijd minimaal de 10-100 range getoond moet worden, anders houd je de boel voor de gek (en als het niet tonen van de 10% waarde is omdat je meter geen betrouwbare waarden geeft onder de 20% dan mag je voor je kalibratie geen geld vragen imho... koop eerst een betere meter!).

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 09-02-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
NeutraleTeun schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:26:

[afbeelding]
Heb je nu 5.0 van voren? Dan kun je beter 3.0 neerzetten want zo krijg je een rommelig geheel tijdens een film. Stel een auto rijdt langs en die hoor je normaal eerst voor en dan achter dan hoor jij hem twee keer voor. Lijkt me een vreemde gewaarwording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
(Zit midden in een verbouwing nog, in de reflectie zie je nog een ladder/bouwlamp etc staan en langs de receiver zie je nog losse speakerkabels liggen :p.
Op dat moment had ik nog geen plaats voor die 2 kleine, komen later op het dressoir achter de bank.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal vanavond eens testen hoe goed een vt50 tegen retentie kan. Ik geef een feestje vanavond en ik kan al raden dat een grote groep nerds met air play mirroring gaat spelen, want je er moeten wel filmpjes afgespeeld worden. En natuurlijk vergeten ze dat weer uit te zeggen. Muziek moet natuurlijk ook on the fly gespeeld en gewijzigd worden etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
NeutraleTeun schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:40:
(Zit midden in een verbouwing nog, in de reflectie zie je nog een ladder/bouwlamp etc staan en langs de receiver zie je nog losse speakerkabels liggen :p.
Op dat moment had ik nog geen plaats voor die 2 kleine, komen later op het dressoir achter de bank.)
Ah vandaar. Ik dacht al. ;)

Ik heb trouwens de stekkerdoos in m'n kastje gelegd. Kan het kastje dichter naar de muur en alles is netjes weggewerkt. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wY9Mo9SNunkYR83xNBZCmdjx/full.jpg

En zo is het dan als er een rijtje boxsets voor staan. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aWyNpB7YRtxOZruKCEuFHTxj/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Was een mogelijkheid geweest, maar ook een afweging.
Deze stekkerdoos is zowat 58cm lang. Het was ook al een hele klus om een kast te vinden waar alles in zou passen.
Ik zou inderdaad net zoals jou een blok kunnen kopen, maar onder staat bij mij dus de receiver, links de PS3 en rechts de Wii.
Zou dus eventueel rechts erbij kunnen aangezien de Wii niet zo heel groot is, maar de ruimte achter de kast is wel handig voor mijn "cable management" :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
NeutraleTeun schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:51:
Was een mogelijkheid geweest, maar ook een afweging.
Deze stekkerdoos is zowat 58cm lang. Het was ook al een hele klus om een kast te vinden waar alles in zou passen.
Ik zou inderdaad net zoals jou een blok kunnen kopen, maar onder staat bij mij dus de receiver, links de PS3 en rechts de Wii.
Zou dus eventueel rechts erbij kunnen aangezien de Wii niet zo heel groot is, maar de ruimte achter de kast is wel handig voor mijn "cable management" :p.
Ik denk dat mijn kastje dan wat groter is. Want ik heb links receiver + blu-ray speler. Midden boven center en onder blu-rays + stekkerdoos. En rechts heb ik nog twee hele vakken aan ruimte waar nu de afstandsbedieningen en 3D brilletjes liggen etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-10 22:17
Adlermann schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:26:
[...]

KLopt, maar in een tour kost het 250 bij Frank. En ik ga niet mijn TV naar emmeloord slopen. Dan ben ik ook 100 euro kwijt aan benzine namelijk :)
Ik woon nog geen 30 min rijden van Frank, dus loont het voor mij wel de moeite om de TV in de auto leggen. Ik heb dat dus ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Athome schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 20:46:
[...]

Ik woon nog geen 30 min rijden van Frank, dus loont het voor mij wel de moeite om de TV in de auto leggen. Ik heb dat dus ook gedaan.
Blijft een feit dat je het dubbele betaald voor het zelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-10 19:49
Ik ben erachter gekomen dat ik door op Viera Tools te klikken, ik de playlist in Windows Media Player kan benaderen (draadloos!) en af kan spelen via de laptop zelf. Ideaal!
Weliswaar is het zo dat het geluid nog niet via de 5.1 set gaat maar gewoon via de televisie zelf.
Kan ik dit veranderen? Het geluid moet dan dus als het ware naar de receiver toe, die vervolgens de boxen weer aanstuurt. Hoe kan ik dit bewerkstelligen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
henidde schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:37:
Ik ben erachter gekomen dat ik door op Viera Tools te klikken, ik de playlist in Windows Media Player kan benaderen (draadloos!) en af kan spelen via de laptop zelf. Ideaal!
Weliswaar is het zo dat het geluid nog niet via de 5.1 set gaat maar gewoon via de televisie zelf.
Kan ik dit veranderen? Het geluid moet dan dus als het ware naar de receiver toe, die vervolgens de boxen weer aanstuurt. Hoe kan ik dit bewerkstelligen?
Hdmi 2 gebruiken ivm arc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-10 19:49
Dreke008 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:40:
[...]

Hdmi 2 gebruiken ivm arc ?
Dat is dus het punt. Die lijkt niet te werken. Heel vaag.
Ik heb de mediaplayer als eens losgekoppeld (op verzoek) maar alsnog doet ARC het niet..
Krijg het geluid dus niet naar de receiver en ARC werkt helemaal niet, terwijl de televisie en de receiver het dan toch echt ondersteunen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
henidde schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:45:
[...]

Ik heb de mediaplayer als eens losgekoppeld (op verzoek) maar alsnog doet ARC het niet..
Krijg het geluid dus niet naar de receiver en ARC werkt helemaal niet, terwijl de televisie en de receiver het dan toch echt ondersteunen.
Dus het werkt wel als je alleen tv via hdmi2 op de reciever aansluit, dus alleen die 2 apparaten aangesloten op mekaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henidde schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:45:
[...]

heb je al die vieralink zooi aanstaan bij instellingen? En heb je bij je receiver ook alles goed ingesteld (ik moet bij mijn denon bij HDMI opties het 1 en ander instellen voor ARC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Adlermann schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:58:
[...]

heb je al die vieralink zooi aanstaan bij instellingen? En heb je bij je receiver ook alles goed ingesteld (ik moet bij mijn denon bij HDMI opties het 1 en ander instellen voor ARC).
Dan heeft Denon een update gedaan op dat gebied, ik heb helemaal niks hoeven in te stellen.
Alles inpluggen op de juiste manier en kalibratie microfoon erop en klaar, en gelukkig werkt alles in 1 keer perfect.

Pagina: 1 ... 70 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.