Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-10 07:12
Adlermann schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:25:
[...]

Of linebleed of stuk.

Horizontaal kan vaak line bleed zijn. Maar dat zou echt niet non stop aanwezig moeten zijn.
Horizontaal is idd minder, maar bijna altijd wel bij de ondertiteling aan de zijkanten. Linebleed mmz ff googlen!

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:31:
[...]

pricewatch: Panasonic DMP-BDT220

[...]

Dat noem ik geen oud model. Ook nog eens zeer goed beoordeeld online (1, 2 en 3).

Ik ben van plan om deze bij mijn ST50 aan te gaan schaffen in de plaats van de PS3. Die verbruikt veel stroom en maakt erg veel herrie. Geen goede optie dus?
http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-105/

http://www.avforums.com/r...er-Review_448/Review.html

of deze doet het ook wel:

http://www.cambridgeaudio...ing-blu-ray-dvd-cd-player

[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 03-02-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:41
Sorry maar een beetje onderbouwing mag wel als je een speler van 1000 euro aanraadt. :?
Wat is er zo goed aan, waarom is een goedkopere speler minder etc. Zo heb ik niet veel aan je hulp, ook al is het vast goed bedoeld! :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:37:
[...]

Sorry maar een beetje onderbouwing mag wel als je een speler van 1000 euro aanraadt. :?
Wat is er zo goed aan, waarom is een goedkopere speler minder etc. Zo heb ik niet veel aan je hulp, ook al is het vast goed bedoeld! :)
De reviews bespreken dat hoor :)

Voor blurays maakt het niet zo heel veel uit, maar bestaand dvdmateriaal heeft veel betere upscaling (minder arefacts )

Maar je kan ook de goedkopere broertjes nemen als je de aparte dacs voor audio only niet wilt (die heb ik dus genomen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Adlermann schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:39:
[...]

De reviews bespreken dat hoor :)

Voor blurays maakt het niet zo heel veel uit, maar bestaand dvdmateriaal heeft veel betere upscaling (minder arefacts )

Maar je kan ook de goedkopere broertjes nemen als je de aparte dacs voor audio only niet wilt (die heb ik dus genomen :) )
Ja, ik zag dat je inmiddels wat toe had gevoegd. ;) Welke goedkopere broertjes bedoel je dan? Van de Oppo?

Ik gebruik geen DVD's, geen CD's. Alleen Blu-ray via HDMI naar receiver. Ik wil graag betere beeld- en geluidskwaliteit dan de PS3. Wat is de beste optie denk je? Ik wil er ongeveer maximaal 400 euro aan kwijt zijn. Daarboven vind ik het uit verhouding worden met de rest van mijn set. Of is alles via blu-ray afspelen gelijk qua kwaliteit?

Kanshebbers (die ik gevonden had):
Panasonic DMP-BDT500
Pioneer BDP-450
Sony BDP-S790
Panasonic DMP-BDT220

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:45:
[...]

Ja, ik zag dat je inmiddels wat toe had gevoegd. ;) Welke goedkopere broertjes bedoel je dan? Van de Oppo?

Ik gebruik geen DVD's, geen CD's. Alleen Blu-ray via HDMI naar receiver. Ik wil graag betere beeld- en geluidkwaliteit dan de PS3. Wat is de beste optie denk je? Ik wil er ongeveer maximaal 400 euro aan kwijt zijn. Daarboven vind ik het uit verhouding worden met de rest van mijn set. Of is alles via blu-ray afspelen gelijk qua kwaliteit?

Kanshebbers (die ik gevonden had):
Panasonic DMP-BDT500
Pioneer BDP-450
Sony BDP-S790
Panasonic DMP-BDT220
Ik zal even ff helpen zoeken. Het probleem is dat sommige spelers, net zoals bij tv' de beelden willen laten 'spingen, op dringen' en daardoor niet correct meer doorgegeven worden.

De panasonics zijn volgens mij 1 van de betere daarin die geen ellendige dingen met het beeld doen.

[edit]

http://www.avforums.com/r...er-Review_311/Review.html

Deze spring er wel bovenuit.

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 03-02-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
De Panasonic 500 geeft het beste beeld, ook beter dan Oppo.
De verschillen tussen BD-spelers zijn qua beeld niet heel groot, geluidverschillen zijn groter.
Ik had de Oppo 93 en nu de Marantz UD7007, qua beeld wint de Oppo en qua geluid is de Marantz (veel)beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Adlermann schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:46:
[...]

Ik zal even ff helpen zoeken. Het probleem is dat sommige spelers, net zoals bij tv' de beelden willen laten 'spingen, op dringen' en daardoor niet correct meer doorgegeven worden.

De panasonics zijn volgens mij 1 van de betere daarin die geen ellendige dingen met het beeld doen.

[edit]

Deze spring er wel bovenuit.

Maar ik lees dat de 220 en 500 qua beeld en geluid hetzelfde zijn (staat letterlijk in de review die jij aanhaalt). Het verschil in prijs is 144 euro tegen 307 euro dus dat is aanzienlijk. Neig daarom naar de Pana 220 ook al is de bouwkwaliteit wat cheaper, dat maakt me niet zo veel uit (staat achter deurtje in tv-meubel).

[ Voor 50% gewijzigd door LuPo op 03-02-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm dit gaat weer erg off-topic hier dus moet misschien eens verplaatst worden, maar voordat we hier in esoterisch ge-OH gaan uitbarsten even dit ter overweging: als je bitstream audio (dus zonder enige vorm van bewerking) rechtstreeks naar je versterker stuurt dan maakt het geen moer uit welke speler dat is. Verschillen (en... voordat de esoterische jongens met "jitter" om de hoek komen) komen pas om de hoek kijken bij de D/A conversie. Belangrijk aan een via HDMI aangesloten speler is dus dat hij schijfjes goed, stil en liefst ook snel leest, dat soort dingen. Ga je analoog aansluiten dan komen er meer verschillen aan het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:12:
Hmmm dit gaat weer erg off-topic hier dus moet misschien eens verplaatst worden, maar voordat we hier in esoterisch ge-OH gaan uitbarsten even dit ter overweging: als je bitstream audio (dus zonder enige vorm van bewerking) rechtstreeks naar je versterker stuurt dan maakt het geen moer uit welke speler dat is. Verschillen (en... voordat de esoterische jongens met "jitter" om de hoek komen) komen pas om de hoek kijken bij de D/A conversie. Belangrijk aan een via HDMI aangesloten speler is dus dat hij schijfjes goed, stil en liefst ook snel leest, dat soort dingen. Ga je analoog aansluiten dan komen er meer verschillen aan het licht.
Dit klopt wel. De enige reden waarom ik in een hoger segment zit is omdat ik nog 500 dvd's ofzo heb die ik wil kijken. En bij upscalen is een qdeo chipset echt wel relaxed :)

Als het echt alleen puur om beeld gaat, dan in theorie is elke bluray speler hetzelfde, MITS, ze dus niets met het beeld doen om het te onderscheiden van de concurrenten. Daarom zou ik zeker dan bv voor panasonic kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Adlermann schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:38:
[...]

Dit klopt wel. De enige reden waarom ik in een hoger segment zit is omdat ik nog 500 dvd's ofzo heb die ik wil kijken. En bij upscalen is een qdeo chipset echt wel relaxed :)

Als het echt alleen puur om beeld gaat, dan in theorie is elke bluray speler hetzelfde, MITS, ze dus niets met het beeld doen om het te onderscheiden van de concurrenten. Daarom zou ik zeker dan bv voor panasonic kiezen.
Bedankt Adlermann. En Cap, ook al is het misschien offtopic ik denk dat veel mensen wel op zoek zijn naar een leuke betaalbare blu-ray speler bij hun super mooie Panasonic Plasma's. :D

Ik denk dat ik voor de 220 ga. Maar nog even over nadenken want dat die 500 stiller, sneller en mooier oogt is ook wel leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begrijp ik zeker, alleen we (ook ik) blijven nu al pagina's OH-en over die spelers, over receivers en over speakers. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich daaraan storen. We hebben niet voor niets andere topics en subfora voor de dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Cap schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:46:
Begrijp ik zeker, alleen we (ook ik) blijven nu al pagina's OH-en over die spelers, over receivers en over speakers. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich daaraan storen. We hebben niet voor niets andere topics en subfora voor de dingen.
Klopt, maar voor Panasonic Blu-ray spelers (de BDT220 en 500) kon ik niets vinden. Vandaar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Adlermann schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:41:
[...]

Waarom geen idee, maar het zit er inderdaad niet in. Maar je kunt gewoon professional mode kiezen, dat is vergelijkbaar (zonder kalibratie) met thx, behalve dat er een cap op de licht output zit en op sommige toestellen het zwart minder is.

Standaard (of cinema) mode, kleurtemp warmkomt ook in de buurt van thx.
Ga dan maar even op pro kijken, eind feb komt frank doorhof om mijn tv te kalibreren! kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lupo

Als beeldkwaliteit het criterium is zou ik voor de panasonic gaan. Die komt er in verschillende reviews als beste uit. Verschil in beeldkwaliteit tussen de 220 en de 500 is bovendien nauwelijks (niet?) merkbaar.
Ik heb het zelf nog niet uitgestest maar de panasonic BR's scoren ook als 1 van de beste bij het upscalen van DVD's.

Bovendien hou ik het liever bij panasonic als ik ook een panasonic tv heb, maar dat is dan weer een persoonlijke mening.

De 220 maakt best wel wat geluid tijdens het laden en starten, maar eens je film gestart is hoor ik niets meer, ook niet met geluid op stil, behalve dan het geluid van de film zelf uiteraard :-)

Van de beelkwaliteit bluray + 42ST50 val ik achterover. WOW.

Gisteren nog eens Avatar gekeken en de film is niet blijven haperen. Misschien moet de player wat inspelen :-)

Wat het uitzicht betreft: de speler is heel simpel en strak maar als je zo een laag modern strak tv meubel hebt, staat die helemaal niet verkeerd.

@Cap sorry voor de off topic

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Zijn er tips tegen line bleeds? Ik heb flink zitten googlen maar eigenlijk zie ik geen oplossingen, ik zie vaak dat men zegt dat het er niet is, in plasmas, maar vervolgens zie ik tientallen topics en vragen erover, en dat het 'hoort' bij plasma's net zoals het geflikker van 'wit' of diep 'zwart'. Verschil is meer tussen wat men ziet en wat men niet ziet, helaas hoor ik bij de mensen die alles ziet :(

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JinShepard schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:22:
Zijn er tips tegen line bleeds? Ik heb flink zitten googlen maar eigenlijk zie ik geen oplossingen, ik zie vaak dat men zegt dat het er niet is, in plasmas, maar vervolgens zie ik tientallen topics en vragen erover, en dat het 'hoort' bij plasma's net zoals het geflikker van 'wit' of diep 'zwart'. Verschil is meer tussen wat men ziet en wat men niet ziet, helaas hoor ik bij de mensen die alles ziet :(
linebleed is nooit te voorkomen. Het ene paneel heeft er mer last van dan de andere. In principe zou je linebleed niet tijdens normale content moeten zien. Echter in menu's (zoals bij xbmc) of een desktop (os x) kun je het vrij eenvoudig zien.

Ik zou zeggen, als je het niet tijdens normale content ziet, leer dan dan mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Ik wil alvast een muurbeugel aanschaffen ivm aanschaf tv binnenkort. Dan kan ik alvast kabels door de muur trekken etc.

Nu heb ik enkel behoefte aan een simpele oplossing (niet kantelbaar of draaibaar). Keuze is tussen een VOGELS EFW 6305 of 8305. Enige verschil is volgens mij max.afstand tot de muur. Een plasma heeft vaak wat ruimte nodig ivm warmteafgifte, althans dat was wel zo.

Iemand ervaring met deze beugels icm Panasonic 55ST50 of 65ST50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bramberk15 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:04:
Ik wil alvast een muurbeugel aanschaffen ivm aanschaf tv binnenkort. Dan kan ik alvast kabels door de muur trekken etc.

Nu heb ik enkel behoefte aan een simpele oplossing (niet kantelbaar of draaibaar). Keuze is tussen een VOGELS EFW 6305 of 8305. Enige verschil is volgens mij max.afstand tot de muur. Een plasma heeft vaak wat ruimte nodig ivm warmteafgifte, althans dat was wel zo.

Ik gebruik de 8305 met een 55vt50 (st zou niet moeten verschillen).

Werkt prima, ik hang hem wl op de aanbevolen 7cm (met spacers) maar er zijn andere in dit topic die hem dichter op de muur durven te hangen.

1 voordeel, ik kan volgende week mijn led bias lights makkelijk aan de tv vastmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Adlermann schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:00:
[...]

linebleed is nooit te voorkomen. Het ene paneel heeft er mer last van dan de andere. In principe zou je linebleed niet tijdens normale content moeten zien. Echter in menu's (zoals bij xbmc) of een desktop (os x) kun je het vrij eenvoudig zien.

Ik zou zeggen, als je het niet tijdens normale content ziet, leer dan dan mee leven.
Balen, de horizontalen lijnen zie ik vaak bij teksten, helaas de verticalen bijna altijd, meestal te zien bij achtergronden van een lichte kleur. Misschien als het erger wordt of niet weg gaat toch onze gerantie checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JinShepard schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:20:
[...]

Balen, de horizontalen lijnen zie ik vaak bij teksten, helaas de verticalen bijna altijd, meestal te zien bij achtergronden van een lichte kleur. Misschien als het erger wordt of niet weg gaat toch onze gerantie checken.
De vertikale lijnen kunnen een reden zijn om je tv te laten crediteren. Dat had ik ook. Tip: pak eens een grijze slide en zet je tv in 3d mode. Als het dan echt heel erg is dan krijg je wel een nieuwe tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou wel willen, maar ik heb een mac en geen pc.

Maar ik wil eerst gewoon d6500 licht. Dat zou ervoor moeten zorgen dat ik:

a) alle lampen uit kan zetten
b) toch voor iets licht zorg zodat het niet vermoeiend kijken is en geen reflecties veroorzaken (doen mijn andere lampen nu wel iets)
c) zwart iets zwarter lijkt (bij verduisteren zie je duidelijk dat de pixels licht geven, door bias lights haal je dat optisch weg :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:38:
@Lupo

Als beeldkwaliteit het criterium is zou ik voor de panasonic gaan. Die komt er in verschillende reviews als beste uit. Verschil in beeldkwaliteit tussen de 220 en de 500 is bovendien nauwelijks (niet?) merkbaar.
Ik heb het zelf nog niet uitgestest maar de panasonic BR's scoren ook als 1 van de beste bij het upscalen van DVD's.

Bovendien hou ik het liever bij panasonic als ik ook een panasonic tv heb, maar dat is dan weer een persoonlijke mening.

De 220 maakt best wel wat geluid tijdens het laden en starten, maar eens je film gestart is hoor ik niets meer, ook niet met geluid op stil, behalve dan het geluid van de film zelf uiteraard :-)

Van de beelkwaliteit bluray + 42ST50 val ik achterover. WOW.

Gisteren nog eens Avatar gekeken en de film is niet blijven haperen. Misschien moet de player wat inspelen :-)

Wat het uitzicht betreft: de speler is heel simpel en strak maar als je zo een laag modern strak tv meubel hebt, staat die helemaal niet verkeerd.

@Cap sorry voor de off topic
Bedankt voor je reactie. Dat klinkt goed! :D

Ik ga vanavond nog even surfen en kijken want tussen de 220 en 320 zit maar 30 euro. Dus wellicht bestel ik dan de 320 omdat die net wat steviger en degelijker wordt ervaren. De 500 vind ik te duur denk ik. Scheelt 130 euro met de 320 en 160 euro met de 220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 19:23
Adlermann schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:10:
[...]

Werkt prima, ik hang hem wl op de aanbevolen 7cm (met spacers) maar er zijn andere in dit topic die hem dichter op de muur durven te hangen.

1 voordeel, ik kan volgende week mijn led bias lights makkelijk aan de tv vastmaken :)
Is dat echt zo? Ik heb de tv op ongeveer 3 cm vd muur, misschien maar een temperatuurmeter bij de tv ophangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Nog een vraag over retentie.
Ik heb de schuifbalk een gestart (groot wit vlak en groot zwart vlak). Wanneer het witte vlak voorbij komt licht langzaam het RTL4 logo op en vlak voordat het witte vlak afgewisseld wordt door het zwarte vlak is het logo het best zichtbaar.

Is dit een normaal verschijnsel of moet de retentie direct volop zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het geen optische illusie? Je kijkt naar het logo, de witte balk komt eraan, je ogen moeten zich aanpassen aan het helle wit en zien weinig logo, dat aanpassen gebeurt dan en bovendien nadert het begin van het zwart weer zodat je minder verblind wordt en het logo beter zichtbaar is. Is maar een idee hoor.

Heb jij trouwens ook dat bij een standaard 100% wit scherm het bijna niet te zien is, maar met de schuifbalk vele malen duidelijker? Op geen gewone witte slide moet ik het een ander echt gaan aanwijzen anders ziet ie het niet, bij die balk is het wel duidelijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 03-02-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:27
Cap schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:06:
Heb je Apollo en CoolBlue al geprobeerd? Daar staat ie toch echt nog op voorraad en dat zijn prima winkels. Of is 699 euro je teveel?
Nee, nog niet. Ik moet van plattetv nog een definitieve annulering krijgen, morgen even bellen maar. Dan kan ik het nog proberen, maar bij de vorige 2 winkels stond de voorraad ook op groen, binnen 1 a 2 dagen leverbaar. Bleek toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Adlermann schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:10:
[...]

Ok klinkt goed. Die spacers, zitten die bij de beugel of schaf je die apart aan en zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vt50
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Vandaag bij ibood vogels beugel t/m 80 inch voor 49,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-10 20:59
bramberk15 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:04:

Ik heb de Panasonic 55ST50 en ik gebruik deze muurbeugel:
pricewatch: Vogel's Wall 1305

Werkt erg goed en je kan de tv nog beetje schuiven mocht hij niet in de midden hangen. Daarnaast kan je hem er ook weer makkelijk eraf halen. En je hebt ruimte om je hdmi kabels nog aan te passen.

Er zitten ook verlengstukken bij om de tv verder van de muur te hangen maar deze heb ik niet gebruikt. De tv is nog nooit echt super warm geworden dus die ruimte wat hij standaard heeft is wel genoeg :)

Dat ziet er overigens zo uit:
http://i50.tinypic.com/t9ih4l.jpg
http://i45.tinypic.com/5ewlt4.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door hdtracer op 04-02-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo heb ik hem ook hangen, alleen dan aan een HQ beugel maar het komt op hetzelfde neer. Ik heb een avondje een thermometer bovenop de achterplaat gelegd en die kwam tot ergens in de 30-35 graden, vond ik wel prima.

Maar wat zie ik daar? Toch de RX-V373 gekocht? Ik zag er 2 staan op mp voor 150 nieuw in doos, leek me een goede aanbieding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Cap schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:03:
Zo heb ik hem ook hangen, alleen dan aan een HQ beugel maar het komt op hetzelfde neer. Ik heb een avondje een thermometer bovenop de achterplaat gelegd en die kwam tot ergens in de 30-35 graden, vond ik wel prima.

Maar wat zie ik daar? Toch de RX-V373 gekocht? Ik zag er 2 staan op mp voor 150 nieuw in doos, leek me een goede aanbieding. :)
Ziet er best strak uit he ^^

Haha dat klopt, ik heb hem afgelopen zaterdag opgehaald. Ik heb er wat minder voor neergelegd. Ook nieuw in de doos.

Bevalt me tot nu toe goed en hij start en gaat uit zodra de tv aan of uit gaat. Ben nog een beetje aan het kijken wat de beste DSP mode voor films is, gebruik nu standard of spectacle. Was ook makkelijk neer te zetten en af te stellen met die microfoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Cap schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:19:
Is het geen optische illusie? Je kijkt naar het logo, de witte balk komt eraan, je ogen moeten zich aanpassen aan het helle wit en zien weinig logo, dat aanpassen gebeurt dan en bovendien nadert het begin van het zwart weer zodat je minder verblind wordt en het logo beter zichtbaar is. Is maar een idee hoor.

Heb jij trouwens ook dat bij een standaard 100% wit scherm het bijna niet te zien is, maar met de schuifbalk vele malen duidelijker? Op geen gewone witte slide moet ik het een ander echt gaan aanwijzen anders ziet ie het niet, bij die balk is het wel duidelijk.
Zou een optische illusie kunnen zijn. Daar heb ik ook aangedacht.

Ik heb de retentie juist voor het eerst met de schuifbalk gezien. Ik let er al weken op maar met gewoon TV kijken (ook zonder zenderlogo's, zoals films/series) heb ik het nog nooit kunnen vinden.

Ik kan me dus ook wel vinden in jouw opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry als dit off topic is maar het gaat over mijn 42ST50 in combinatie met de Telenet Digicorder. Weet niet waar ik de vraag anders zou moeten plaatsen.

Tot vandaag had ik nog geen digitale kabel, maar ik kon al een aantal gratis ongeëncrypteerde zenders digitaal bekijken via DVB-C tuner. Vandaag is Telenet langs geweest om de niewe modem te installeren, en de digicorder af te droppen (pre-installatie noemen ze dat :-)) Ik ging er vanuit dat alle digitale zenders nu op DVB-C te vinden zouden zijn maar dat is blijkbaar niet het geval.

De digicorder werd verbonden met de HDMI AV in, zoals moet denk ik.
Als ik nu digitale tv wil kijken moet ik niet TV input kiezen, maar AV en dan de goede HDMI ingang.

Klopt dit of ben ik helemaal verkeerd bezig. Ook nieuwe ingang/toestel dus opnieuw callibreren.

Eerste indruk van die digitale tv van telenet, ben nu toch echt geen leek in die zaken, maar het wijst zich toch niet zo allemaal vanzelf uit. En wat een gedoe met die twee afstandsbedieningen.

Ben aan het knoeien denk ik. Alle hulp welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:49:
Sorry als dit off topic is maar het gaat over mijn 42ST50 in combinatie met de Telenet Digicorder. Weet niet waar ik de vraag anders zou moeten plaatsen.

Tot vandaag had ik nog geen digitale kabel, maar ik kon al een aantal gratis ongeëncrypteerde zenders digitaal bekijken via DVB-C tuner. Vandaag is Telenet langs geweest om de niewe modem te installeren, en de digicorder af te droppen (pre-installatie noemen ze dat :-)) Ik ging er vanuit dat alle digitale zenders nu op DVB-C te vinden zouden zijn maar dat is blijkbaar niet het geval.

De digicorder werd verbonden met de HDMI AV in, zoals moet denk ik.
Als ik nu digitale tv wil kijken moet ik niet TV input kiezen, maar AV en dan de goede HDMI ingang.

Klopt dit of ben ik helemaal verkeerd bezig. Ook nieuwe ingang/toestel dus opnieuw callibreren.

Eerste indruk van die digitale tv van telenet, ben nu toch echt geen leek in die zaken, maar het wijst zich toch niet zo allemaal vanzelf uit. En wat een gedoe met die twee afstandsbedieningen.

Ben aan het knoeien denk ik. Alle hulp welkom.
Dit is inderdaad de manier van werken met de digicorder van Telenet. Het is een extern toestel dat net zoals een blu ray speler best via hdmi wordt aangesloten en volledig autonoom wordt bediend met eigen afstandsbediening etc. Dus via tv enkel de juiste hdmi input kiezen en de kanalen kies je met de afstandsbediening van de digicorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:03:
[...]

Dit is inderdaad de manier van werken met de digicorder van Telenet. Het is een extern toestel dat net zoals een blu ray speler best via hdmi wordt aangesloten en volledig autonoom wordt bediend met eigen afstandsbediening etc. Dus via tv enkel de juiste hdmi input kiezen en de kanalen kies je met de afstandsbediening van de digicorder.
Thanks. Kwa gebruiksgemak kunnen ze nog iets leren van Apple.

Is er geen manier om via de afstandsbediening van de Digicorder zowel de Digicorder als de tv aan te zetten en dat je dan via de afstandbediening direct in de digitale kanalen van Telenet zit?

Verder de Self Starter activering lijkt om een of andere reden niet te werken.

En ik ben automatisch, maar uiteraard ongewild geabonneerd op ALLE betalende extra pakketten! Das voor een paar honderd EUR per maand. Dat wordt morgenvroeg de klantendienst bellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:17:
[...]

Thanks. Kwa gebruiksgemak kunnen ze nog iets leren van Apple.

Is er geen manier om via de afstandsbediening van de Digicorder zowel de Digicorder als de tv aan te zetten en dat je dan via de afstandbediening direct in de digitale kanalen van Telenet zit?

Verder de Self Starter activering lijkt om een of andere reden niet te werken.

En ik ben automatisch, maar uiteraard ongewild geabonneerd op ALLE betalende extra pakketten! Das voor een paar honderd EUR per maand. Dat wordt morgenvroeg de klantendienst bellen :-)
Bij mijn weten is er geen manier om met de tv controle te krijgen over de digicorder of omgekeerd.

Je krijgt altijd voor enkele weken toegang tot de extra betalende pakketten, wanneer je pas klant bent van het digitaal kijken. Dit om de smaak te pakken te krijgen. Vooral de prime kanalen zijn interessant omdat je gedurende die periode ook veel kan opnemen en dat blijft op je recorder staan, ook na die proefperiode. Ik heb nu nog films van prime opgenomen op mijn digicorder staan. Je houdt het misschien best in het oog, maar zou er mij verder geen zorgen in maken en ervan profiteren zolang het gratis wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:32:
[...]

Bij mijn weten is er geen manier om met de tv controle te krijgen over de digicorder of omgekeerd.

Je krijgt altijd voor enkele weken toegang tot de extra betalende pakketten, wanneer je pas klant bent van het digitaal kijken. Dit om de smaak te pakken te krijgen. Vooral de prime kanalen zijn interessant omdat je gedurende die periode ook veel kan opnemen en dat blijft op je recorder staan, ook na die proefperiode. Ik heb nu nog films van prime opgenomen op mijn digicorder staan. Je houdt het misschien best in het oog, maar zou er mij verder geen zorgen in maken en ervan profiteren zolang het gratis wordt aangeboden.
Thanks again, man :)

Zit op nogal wat fora maar zelden eentje gezien waar je zoveel te weten komt en men zo behulpzaam is.

Keep up the good work !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:05
[...]
Met de remote van m'n vorige Pioneer tv bediende ik zowel de tv zelf als ook de decoder. Ging moeiteloos, zat een apart knopje op de remote voor. Het kan op zich dus wel. Op de Panasonic kan dit inderdaad helaas niet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaak zit bij een receiver ook een learning functie op de remote. Dan kun je de gechikte apparaatcode van je decoder en tv invoeren of je kunt de knoppen een voor een programmeren met behulp van je bestaande afstandbediening. Even controleren in de handleiding van je receiver. Andere optie is gewoon een eenvoudige Logitech Harmony remote kopen en alles daarmee bedienen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 04-02-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukt dus blijkbaar wel om met de afstandsbediening zowel de digicorder als de tv aan/uit te zetten.

http://klantenservice.tel...voor-mijn-tv-te-gebruiken

Jammer genoeg nogal omslachtig en niet met 1druk op de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou sinds gisteren heb ik de 55vt50 binnen gekregen maar kan nog niet echt zeggen dat ik de tv veel beter vindt dan de st50.

Moet er wel bijzeggen dat ik gisteren niet te veel tijd had om te testen. Heb wel gauw gekeken of de tv banding had maar tot zover niks kunnen waarnemen.

Heel opvallend is wel dat de tv geen buzzz heeft tijdens lichte beelden.
De st50 had een behoorlijke buzzz.

Vormgeving is prachtig.

Ik probeer nu wel zoveel mogelijk de logo's te mijden. Vooral 538....

Vandaag ga ik de tv uitvoerig testen..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 08:45 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van die buzz waar iedereen het over heeft vind ik raar. Ik hoor er niets van. Misschien moet ik eens langs de oorarts gaan.

Nu ik eindelijk digitaal kijk via de digIcorder blijk het beeld nog een stuk beter te zijn dan voorheen 'digitaal' via dvb-c. Wel een stuk scherper dus heb scherpte van 5 naar 2 gezet. Maar ik blijf onder de indruk van het beeld. Wat ben ik blij dat ik geen LED heb gekocht. En spijt dat ik niet voor de 50'' ben gegaan. Zo is het altijd iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet iedereen hoort een buzz, ff los van doofheid, omgevingsgeluid, en maandagmorgenexemplaar. Mijn ervaring: die hoogfrequente toon is vaak sterk gelokaliseerd: op de de ene plek hoor je er niets van, maar verplaats je je hoofd 10 cm dan hoor je het opeens wel. Toen mijn tv nog op zijn voet stond hoorde ik het nooit. Sinds de tv aan de muur hangt hoor ik op 1 plek, op 3,5 meter precies, maar dan ook precies recht voor de tv, een buzz. Gelukkig heel erg zacht, dus het geluid van de uitzending / omgeving overstemt het meteen. Loop ik richting de tv dan hoor ik het weer niet, totdat ik echt vlakbij de muur komt waar ie aan hangt en mijn oor de goede richting op draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 11-10 10:52

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb ook een Buzz maar als je je geluid op normaal hebt staan (en geen egaal wit vlak op tv hebt) merk je er als het goed is weinig van... (50ST50)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-10 17:09
Afrojan schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:29:
[...]

Kan alleen wel eventjes duren voordat ze een afspraak maken. Vorige week donderdag gebeld en werd vrijdag teruggebeld dat ze mijn tv direct zouden omruilen voor een nieuw toestel en dat de aanvraag nu bij Panasonic lag. Vandaag toch nog maar eens opnieuw gebeld om te vragen wat de status was en ze wachten bij E-care nog steeds op een reactie van Panasonic. Volgens de dame die ik aan de lijn had duurt het gemiddeld 8 werkdagen voordat zij een reactie krijgen van Panasonic dus ik moet nog even geduld hebben.

Gelukkig is het mankement van de tv niet in die mate dat ik geen tv meer kan kijken want als die echt niks meer deed zou ik het wel wat lang vinden voordat ze een afspraak maken. Ik denk dat het in dit geval wat langer duurt omdat zij al aangegeven direct het toestel te zullen omruilen en hiervoor een goedkeuring nodig hebben van Panasonic.

Ondanks het mankement blijf ik me verbazen hoe mooi het beeld is van deze tv ;)
Inmiddels zijn we alweer 8 werkdagen verder en krijg ik van E-Care een mailtje met de volgende vraag:

"Zou u ons de aankoopbon van uw Panasonic televisie willen sturen? Wij zijn een aanvraag aan het doen voor een oplossing bij Panasonic maar hiervoor willen zij de aankoopbon hebben.".

Als ze dit nou gelijk hadden gevraagd had ik dat gelijk de eerste keer al opgestuurd. Nu moet ik waarschijnlijk weer langer wachten voordat er een "oplossing" komt vanuit Panasonic. Zoals gezegd kan ik nog wel prima tv kijken maar had wel een wat betere/snellere service verwacht van ze.

Wat ik ook vreemd vind is dat E-Care mij in eerste instantie belt en zegt dat de tv zal worden omgeruild en ik nu vanuit de mail lees dat er naar een oplossing word gezocht. Je zou haast gaan denken dat ze de 50GT50 niet meer op voorraad hebben ofzo (hoop van niet).

Heb de tv nog maar sinds 14 januari en ik hoop dat ze het ook goed gaan oplossen. Ik wacht nog maar weer wat langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 20:02
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een P50GT50 , echt prachtig beeld en helemaal niks op aan te merken.
Maar nu zag ik toen de tv uit stond een soort rand aan de zijkanten van he scherm , mijn vraag is dus of dit normaal is? Het is mij en elk geval bij mijn vorige tv's nog nooit opgevallen.

http://i307.photobucket.c...opski/20130205_125343.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door FredjeK op 05-02-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
De vt50 begint nu na wat branduren beter te presteren, gewoon kijken en niks in te spelen.

Even een update wat betreft de audio, ben vandaag naar Poulissen te Roermond gegaan en kan alleen maar lof spreken, wat een service, ze begeleiden je naar een audio studio waar je uitleg krijgt hoe het bedieningspaneel werkt, je kunt eigen muziek of dergelijken meenemen desgewenst, je proeft dat ze willen dat je als tevreden klant naar buiten gaat.
Terwijl je zelf bent aan het testen wordt de koffie gebracht, met koekje erbij ook nog hahahah.
Vervolgens laten ze je lekker alleen om niet afgeleid te kunnen testen.
Na een tijdje komt de medewerker terug en vraagt of alles naar wens is en je een keuze hebt kunnen maken, alle vragen worden keurig beantwoord.
Nadat de keuze van de boxen gemaakt was maakt hij een selectie waarvan hij denkt welke versterker er het best bij past, ook vertelt hij erbij wat een bepaald type wel en niet kan.
Zelf had ik een andere keuze versterker voor ik erheen ging, had de Yamaha RX-473 gekozen na het lezen van wat gebruikerservaringen, met de boxen zat ik wel goed, die ik wilde klonken ook in die prijsklasse het beste. Kreeg duidelijke uitleg waarom ik een andere versterker moest kiezen.

Uiteindelijk is het de Denon AVR-1713 geworden in combinatie met de Dali Zenzor 7 luidsprekers..
Ik had uiteraard mijn huiswerk gedaan wat betreft de prijzen van diverse artikelen.
Kan jullie zeggen dat je internet niet hoeft af te stormen om betere prijzen te krijgen.
Was uiteindelijk nog een paar euro goedkoper uit dan als ik alles los op internet zou kopen bij diverse internet bedrijven.

Al met al kan ik iedereen adviseren mocht je in de buurt wonen van Roermond om eens bij Poulissen langs te gaan.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Dreke008 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:24:

Zelf had ik een andere keuze versterker voor ik erheen ging, had de Yamaha RX-473 gekozen na het lezen van wat gebruikerservaringen, met de boxen zat ik wel goed, die ik wilde klonken ook in die prijsklasse het beste. Kreeg duidelijke uitleg waarom ik een andere versterker moest kiezen.
Wat was de reden waarom de Yamaha niet goed genoeg was? Het is verder heel normaal dat je in zo'n serieuze hifi shop rustig mag zitten frutten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
BARACUS schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:26:
[...]

Wat was de reden waarom de Yamaha niet goed genoeg was? Het is verder heel normaal dat je in zo'n serieuze hifi shop rustig mag zitten frutten :)
Hij zei dat de Denon beter het geluid produceerde, kwalitatief beter dus. Kort door de bocht gezegd, het zou beter klinken.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZOU. :)

Ik neem dat soort opmerkingen altijd met een dikke korrel zout, het verschil in geluid zit hem vooral in het inregelen van de versterker met de in dit geval Audessey / YPAO software. Doe je dat niet optimaal dan klinkt het echt anders.

Waarschijnlijk persoonlijke merkvoorkeur van de verkoper, het zal elkaar allemaal weinig ontlopen. Zie ook deze twee tests, http://www.areadvd.de/hardware/2012/denon_avr1713.shtml en http://www.areadvd.de/hardware/2012/yamaha_rx_v473.shtml, beide "Referenz" in hun prijsklasse. :) Prijsklasse Yamaha 1 treetje lager. Opbouw van binnen zoals bijna alle versterkers van Denon/Onkyo/Pioneer/Yamaha in die prijsklasse is erg vergelijkbaar, zie de fotootjes.

Gewoon kopen waar jij je wat functies/bediening/prijs/merk betreft goed bij voelt dus. :)

PS prima aankoop hoor, zal met die deftige speakertjes vast beter klinken dan die BOSE!

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 05-02-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 20:21
[...]

Kan dit niet met viera link?
Ik ben namelijk ook geinteresseerd hierin, iemand die dit weet misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:32:
ZOU. :)

Ik neem dat soort opmerkingen altijd met een dikke korrel zout, het verschil in geluid zit hem vooral in het inregelen van de versterker met de in dit geval Audessey / YPAO software. Doe je dat niet optimaal dan klinkt het echt anders.

Waarschijnlijk persoonlijke merkvoorkeur van de verkoper, het zal elkaar allemaal weinig ontlopen. Zie ook deze twee tests, http://www.areadvd.de/hardware/2012/denon_avr1713.shtml en http://www.areadvd.de/hardware/2012/yamaha_rx_v473.shtml, beide "Referenz" in hun prijsklasse. :) Prijsklasse Yamaha 1 treetje lager. Opbouw van binnen zoals bijna alle versterkers van Denon/Onkyo/Pioneer/Yamaha in die prijsklasse is erg vergelijkbaar, zie de fotootjes.

Gewoon kopen waar jij je wat functies/bediening/prijs/merk betreft goed bij voelt dus. :)

PS prima aankoop hoor, zal met die deftige speakertjes vast beter klinken dan die BOSE!
Toen ik hem zei dat ik boseset Cinemate GSII had gehad kreeg die een kleine grijns op het gezicht, sprak boekdelen hahaha.
Wacht maar zei hij als je de spullen geïnstalleerd hebt.
En wat je zei over de versterker, tuurlijk zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur, Denon zou wel zijn voorkeur genieten, kan niet wachten tot de spullen binnen zijn, zou voor zaterdag binnen zijn.

Info: Van alle speakers die ze daar hadden (de ruimte waar ik in geloodst werd, ze hebben 8 ruimtes) was er maar 1 die ik persoonlijk beter vond klinken dan de Dali Zenzor 7 en dat was de Kef Q700, maar dat was me toch te veel geld, moet ook leuk blijven. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dreke008 op 05-02-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even goed inregelen met de inbegrepen microfoon en ik denk niet dat jij nog gaat klagen over het geluid! Je vrouw trouwens wel, vanwege de nieuwe "meubels", maar dat is bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:56:
Even goed inregelen met de meegekomen microfoon en ik denk niet dat jij nog gaat klagen over het geluid! Je vrouw trouwens wel, vanwege de nieuwe "meubels", maar dat is bijzaak.
Heb haar typenummers geappt, kon ze al op het werk kijken, en ze was meer dan tevreden ppppffffff hahaha _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:56:
Even goed inregelen met de inbegrepen microfoon en ik denk niet dat jij nog gaat klagen over het geluid! Je vrouw trouwens wel, vanwege de nieuwe "meubels", maar dat is bijzaak.
Vind hier het geluid zonder dat inregeling/microfoon-gedoe echt substantieel beter. Heb dan wel een Pioneer maar hun MCACC-systeem staat niet bekend als ultiem brak. Zit nu een Onkyo te overwegen met XT32 en lees daar allemaal lofzang verhalen over maar weet nu al 90% zeker dat ik ook dat resultaat erg vlak ga vinden.

De receiver op Pure/Direct/hoe het ook mag heten vind ik persoonlijk eigenlijk altijd het beste. Hoogstens bij een filmpje wil ik wel eens MCACC aanzetten maar voor muziek is Pure Direct (voor mij) het beste. By far.

Maar goed, vreselijk off-topic weer allemaal, dit is en blijft wel een Panasonic tv-topic;)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 05-02-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt ook een beetje aan je speakers en akoestiek denk ik. Voor mij werkte de methode eerst de automatische inregeling doen als grove benadering en dan zelf goed naregelen met behulp van testtonen over de hele frequentierange (van de Calibrator dvd geloof ik) het beste, ik haalde er toch wel wat lelijke bulten en dips die mijn kamer veroorzaakte mee uit. Was uiteindelijk tevreden met mijn Pioneer (MCACC-symmetric, anders brak) en Yamaha (YPAO-flat: natural en front vond ik brak).

Pure direct is zeker het beste bij goede speakers+speakeropstelling+kamerakoestiek natuulijk, zooi uitzetten die je niet nodig hebt is altijd een goed idee. :)

Wat kopen van een Panasonic Plasma TV betreft :), voor wie er nog zit te azen op lagere prijzen: zat ff bij de voorraden van Panasonic online te spieken, de VT50's hebben ze er afhankelijk van formaat nog 45 tot 145 stuks van, GT50's zijn al op bestelling, 42/50ST50's uitverkocht, 55ST50's op bestelling, 65ST50's een paar stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
Heeft iemand ervaring met viera link? Is het zo dat de recorder/tuner dan geheel geintegreerd wordt in de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De bediening ervan wel ja. :) ALS het apparaat al werkt met CEC, en voor zover de knoppen uberhaupt op de TV AB aanwezig zijn, dus cursortoetsen, OK, misschien een menu/optietoets, dat soort dingen.

Ik zou me er niet blind op staren, wil je 1 AB koop dan een Harmony AB en programmeer deze netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Heeft er toevallig iemand ervaring met deze 3D bril
pricewatch: Hama 95565 3D Shutterbril voor Panasonic 3D Shutterbril voor Panasonic - Bril voor 3D Televisie, Zwart, IR con

En werkt deze op de 2012 modelen? Ik heb een ST50. Ik zie dat bij veel brillen de 2012 serie niet ondersteund wordt.

Zag er een voor een leuk prijsje staan en ben nu ook wel eens benieuwd naar het 3D beeld =)

[ Voor 12% gewijzigd door hdtracer op 05-02-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
hdtracer schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:59:
Heeft er toevallig iemand ervaring met deze 3D bril
pricewatch: Hama 95565 3D Shutterbril voor Panasonic 3D Shutterbril voor Panasonic - Bril voor 3D Televisie, Zwart, IR con

En werkt deze op de 2012 modelen? Ik heb een ST50. Ik zie dat bij veel brillen de 2012 serie niet ondersteund wordt.

Zag er een voor een leuk prijsje staan en ben nu ook wel eens benieuwd naar het 3D beeld =)
Is infrarood, niet bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
Cap schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:52:
De bediening ervan wel ja. :) ALS het apparaat al werkt met CEC, en voor zover de knoppen uberhaupt op de TV AB aanwezig zijn, dus cursortoetsen, OK, misschien een menu/optietoets, dat soort dingen.

Ik zou me er niet blind op staren, wil je 1 AB koop dan een Harmony AB en programmeer deze netjes.
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. 1) Je hebt dus panasonic tuners die viera link hebben 2) tuners die CEC certificering hebben werken net zo goed met viera link dus?

Ik wil dus een panasonic tuner (voor satteliet) kopen met viera link en alles besturen met de tv afstandsbediening. Is het zo dat de kanalen dan gewoon zichtbaar zijn in de lijst net als bij een ci+ module, of zit ik gewoon te dromen :9~ (Aah ik had gewoon de gt50 moeten kopen waar een satteliet tuner in zit gebakken, als ik dat eerder had geweten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Viera Link = merknaampje Panasonic voor CEC. Elke fabrikant plakt er zijn eigen etiket op maar het is en blijft CEC. De disclaimer per fabrikant is alleen dat ze de werking alleen met hun eigen apparatuur garanderen. Uiteraard.

Nee, het heeft verder niets te maken met de interne tuner van de TV, het is puur een HDMI bedieningsprotocol. Je TV stuurt de ontvangen AB signalen dus door via de HDMI kabel naar het apparaat, niets meer, niets minder.
hdtracer schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:59:
....
Koop gewoon die goedkope Samsungs die hier al 100x genoemd zijn of de bij de 2012 modellen horende Panasonics als je meer dan het dubbele drievoudige uit wilt geven. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 05-02-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu enkele dagen de 55vt50 in huis. Eerste indruk was een beetje teleurstellend, ik kwam van een Pioneer Kuro. Het grootste probleem was dat er teveel groen in het beeld zat, bij alle beeldinstellingen, ook de thx. Ik heb nu in de normaal stand (cinema was mij iets te donker) redelijk veel groen weggetrokken in de witbalans instellingen en ben nu wel tevreden. Had wel meer verwacht out of the box, vooral in de thx stand. Verder geen noemenswaardige problemen. Voorlopig geen spoor van retentie (de Vlaamse kanalen hebben gelukkig iets subtielere logo's dan sommige Nederlandse). 3D vind ik heel overtuigend en kwam van 42 inch, dus op blu ray echt wel fenomenaal. Waarschijnlijk zal het beeld nog verbeteren, maar aan mijn kuro kan hij momenteel toch net niet tippen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kuro was hier ook gewoon ongecalibreerd, en mooier. Niet voor niets is Kuro nu nog steeds dé tv hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, hier gaan we weer :-)

Ik zit met een nogal lange maar ook dikke en stugge coaxkabel die ik nog moet wegwerken en onder andere rond een deur moet krijgen. Op zoek naar een goede oplossing hiervoor (nog niet gevonden) las ik dat lange coaxkabels tot signaalverlies kunnen leiden.

Daarom even in het menu signaalsterkte gedoken en bekom volgend waarden:

- S/N ratio: schommelt tusen 30 en 37
- Signaalkwaliteit: 70% bij de 'slechtere zenders', 90 tot 96% bij de betere
- Signaalsterkte: schomelt rond -20 dBmV of lager

Zijn die waarden normaal? Sommige lijken mij toch op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:22:
Zijn die waarden normaal? Sommige lijken mij toch op het randje.
Heb hier ook van die (brakke) waarden maar zo lang je BER fouten op nul staan is het geen probleem imho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:08:
Ik heb nu enkele dagen de 55vt50 in huis. Eerste indruk was een beetje teleurstellend, ik kwam van een Pioneer Kuro. Het grootste probleem was dat er teveel groen in het beeld zat, bij alle beeldinstellingen, ook de thx. Ik heb nu in de normaal stand (cinema was mij iets te donker) redelijk veel groen weggetrokken in de witbalans instellingen en ben nu wel tevreden. Had wel meer verwacht out of the box, vooral in de thx stand. Verder geen noemenswaardige problemen. Voorlopig geen spoor van retentie (de Vlaamse kanalen hebben gelukkig iets subtielere logo's dan sommige Nederlandse). 3D vind ik heel overtuigend en kwam van 42 inch, dus op blu ray echt wel fenomenaal. Waarschijnlijk zal het beeld nog verbeteren, maar aan mijn kuro kan hij momenteel toch net niet tippen.
Probleem is vaak niet dat er teveel groen in zit, maar dat er te weinig rood en blauw in zitten. Groen naar beneden trekken is dan ook niet ideaal.

Toen ik een meter aan mijn andere vt50 en st50 hing was groen altijd spot on, alleen rood en blauw haddne op beide tv's een push nodig. Het beste kun je even tijdelijk een meter kopen, goed instellen en dan weer verkoipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Plasma kenners. De plasma van pana hebben mij altijd geïnteresseerd, laatst heb ik de P65ST50 mogen bewonderen en uitvoerig getest. Beeld was goed tijdens hd uitzendingen, vond alleen het beeld tijdens een voetbalgame op de ps3 (pes) tegenvallen, maar ook een echte voetbalwedstrijd vond ik tegenvallen. Terwijl de tv toch een hoge refresh rate heeft.

de samsung ps64e8000 vond ik ook interessant, maar ik vond echt dat die teveel bromde! Terwijl ik gewoon in de winkel stond (ken je nagaan als je hem thuis hebt).

Ik hoor graAg jullie input over vergelijkbare plasmas 65 inch, prijsklasse tussen 1750 en 2500.
Wellicht zeggen jullie ga voor een led van 65 inch van merk x. Ik hoor graag van jullie.

Op het oog:
- sharp 70le730
- panasonic p65st50
- samsung ps64e8000
- panasonic p65vt30

Of even te wachten op de st60?

Eisen:
- snel een mkvtje afspelen via usb
- ziggo ci plus
- rtl xl

Huidige tv sharp lc42 serie.

[ Voor 11% gewijzigd door jzoin2 op 05-02-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:31:
[...]

Probleem is vaak niet dat er teveel groen in zit, maar dat er te weinig rood en blauw in zitten. Groen naar beneden trekken is dan ook niet ideaal.

Toen ik een meter aan mijn andere vt50 en st50 hing was groen altijd spot on, alleen rood en blauw haddne op beide tv's een push nodig. Het beste kun je even tijdelijk een meter kopen, goed instellen en dan weer verkoipen.
Bedankt. Zo had ik het nog niet bekeken. Maar je had dus min of meer hetzelfde fenomeen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohino
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-01-2022
Wat kopen van een Panasonic Plasma TV betreft :), voor wie er nog zit te azen op lagere prijzen: zat ff bij de voorraden van Panasonic online te spieken, de VT50's hebben ze er afhankelijk van formaat nog 45 tot 145 stuks van, GT50's zijn al op bestelling, 42/50ST50's uitverkocht, 55ST50's op bestelling, 65ST50's een paar stuks.
Handige info. Denk je dat dit betekent dat de VT50 (50") op een termijn van 1-2 maand nog wel redelijk in prijs gaat zakken? Ik heb geen haast met het aanschaffen van een nieuwe tv, maar mijn keuze voor dit model is inmiddels wel gemaakt, dus ik pak natuurlijk het liefst de beste aanbieding mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zakken zal ie nog wel tegen de tijd dat de VT60 leverbaar is, maar reken er maar op dat de grootste prijsdaling al geweest is. Kijk voor het prijsverloop maar in de pricewatch naar de VT30 modellen van vorig jaar. Andere kaper op de kust: hij kan tegen de tijd dat de VT60 leverbaar is (nog minimaal 2 maar reken maar op 3 maanden) ook al (grotendeels) uitverkocht zijn, wat de concurrentie en dus de prijs niet ten goede komt. :) Kijk maar naar de prijs/leverbaarheid van de kleinere ST50's nu.

Oftewel: als een nieuw model net uit is loont een paar maanden wachten zodat er wat hondertjes af gaan (en/of een btw actie ;)), wil je daarna nog dik minder betalen dan moet je gokken op het "overjarig model en toch nog leverbaar" scenario.

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 05-02-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohino
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-01-2022
Cap schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:16:
Oftewel: als een nieuw model net uit is loont een paar maanden wachten zodat er wat hondertjes af gaan (en/of een btw actie ;)), wil je daarna nog dik minder betalen dan moet je gokken op het "overjarig model en toch nog leverbaar" scenario.
Haha, ja dat is ook de reden dat ik maar niet op de nieuwe modellen van Panasonic wacht, dan betaal je natuurlijk wel de hoofdprijs. De huidige prijzen voor de VT50 bieden denk ik behoorlijk wat value for money en ik had al niet het idee dat daar nog heel veel euro af zou gaan, binnenkort dus maar eens bestellen. Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft de VT60, ik ben nog niet helemaal overtuigd van dat extra stukje "glas" dat ze onderaan geplakt hebben:

Afbeeldingslocatie: http://faceit.lt/wp-content/uploads/2013/01/PDP-VIERA-VT60-Neck-Left-Slant.jpg

En die speakers aan de zijkant met die extra richel, dat heb je toch niet op de VT50? Lijkt er wat dat betreft minder strak uit te zien, ik zie nu zilveren rand, nog een rand, speaker, glas: hobbel, hobbel, hobbel. Zie ook het CNET filmpje vanaf 50 seconden zoomt in op de rand: http://ces.cnet.com/1606-34451_1-50138601.html

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10157455/CNET.png

Ter vergelijk de VT50:
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/dvd/panasonic/tx-pr50vt50/corner.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:06:
Wat betreft de VT60, ik ben nog niet helemaal overtuigd van dat extra stukje "glas" dat ze onderaan geplakt hebben:

[afbeelding]

En die speakers aan de zijkant met die extra richel, dat heb je toch niet op de VT50? Lijkt er wat dat betreft minder strak uit te zien, ik zie nu zilveren rand, nog een rand, speaker, glas: hobbel, hobbel, hobbel. Zie ook het CNET filmpje vanaf 50 seconden zoomt in op de rand: http://ces.cnet.com/1606-34451_1-50138601.html

[afbeelding]

Ter vergelijk de VT50:
[afbeelding]
Ik vind persoonlijk het er niet op vooruit gaan.
Dat swipe gebeuren en share gedoe daar hou ik me niet mee bezig, het is een tv.
Boxen extra in het zicht, wie zit daar nu op te wachten.
Denk dat 95% van de gebruikers toch via soundsetjes het geluid krijgen.
Nog zwarter, kan dat wel, misschien volgens de meters ja, maar een menselijk oog is geen meter, verwacht niet dat iemand het verschil gaat zien.
Nee laat mij maar lekker het bij de vt50 houden. Mooi strak zonder toeters en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dreke008 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:17:
[...]
Nog zwarter, kan dat wel, misschien volgens de meters ja, maar een menselijk oog is geen meter, verwacht niet dat iemand het verschil gaat zien.
Zwarter dan 'ie nu is zou erg gewaardeerd zijn, in een verduisterde kamer en met nul content zie je het paneel donkergrijs gloeien, zoals op elke tot nu toe gemaakte consumentenplasma. Dat kan wel degelijk beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 01:57:
Absoluut, zwart is zeker nog niet zwart. In mijn herinnering deed een knappe CRT het vroeger beter.
Dan moet ik naar de oogarts haha, laten we het erop houden dat ik het zwart genoeg vindt.
Misschien als ze beide straks gekalibreerd zijn dat ik dan zoiets heb van ohh ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dreke008 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 02:18:
Dan moet ik naar de oogarts haha, laten we het erop houden dat ik het zwart genoeg vindt.
Oh er zijn zat mensen die zeggen dat hun (plasma) tv gewoon perfect zwart kan weergeven hoor ;)
Misschien als ze beide straks gekalibreerd zijn dat ik dan zoiets heb van ohh ja
Het beeld wordt niet zwarter na een calibratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:18:
[...]

Oh er zijn zat mensen die zeggen dat hun (plasma) tv gewoon perfect zwart kan weergeven hoor ;)

[...]

Het beeld wordt niet zwarter na een calibratie :)
De huidige plasma's geven perfect zwart weer, mits er een bebepaalde hoeveel licht in de kamer is. En een klein beetje licht moet ook, omdat het anders te vermoeiend kan zijn voor de ogen. (Daarom mijn led strips die ik achter mijn tv ga plakken).

Echter inderdaad, in een donkere ruimte zie je de plasmacellen gewoon oplichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:38:
De huidige plasma's geven perfect zwart weer, mits er een bebepaalde hoeveel licht in de kamer is.
Dat is ook wel weer waar. En het scheelt ook als er wat content op het beeld is. Ben elke keer toch stiekem weer verrast hoe de boven en onderbalk geheel onzichtbaar zijn tijdens 95% van het film kijken.
En een klein beetje licht moet ook, omdat het anders te vermoeiend kan zijn voor de ogen. (Daarom mijn led strips die ik achter mijn tv ga plakken).
Klopt, al doen de meeste gasten hier toch zelf het licht helemaal uit als we iets spannends gaan kijken. Lekker donker, volume "enthousiast" aan, erg kicken met zo'n buis. Led strip hier ook onderweg ja. Geen speciale 6500K-versie maar een simpele generieke strip. Gewoon benieuwd hoe dat er dan uit ziet :)
Echter inderdaad, in een donkere ruimte zie je de plasmacellen gewoon oplichten ;)
Wacht met smart op de tijd waarop het paneel gewoon echt helemaal onzichtbaar is zoals bij een local dimming LED zonder enige content. Waarbij er uiteraard niet mega black crush moet zijn dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update van de US Pana 2013 prijzen + start levering afkomstig van VE. Ik heb ter vergelijk de introductieprijzen in USD en EUR van de 2012 50 series ernaast gezet.

Prijzen zijn in US excl. taxes dus ik reken op ongeveer dezelfde prijs in euro's en een maand later leverbaar. Waarschijnlijk heet de ST serie hier GT, ik hoop alleen niet dat ze de prijzen dan ook naar GT niveau tillen: in de US zijn de ST prijzen iig iets lager dan vorig jaar.

ZT shipping end of may
TC-P65ZT60 $3849
TC-P60ZT60 $3449

VT shipping end of april
TC-P65VT60 $3149 (2012 model intro $3999 / €3999 / huidig €2748 )
TC-P60VT60 $2899
TC-P55VT60 $2099 (2012 model intro $2499 / €2499 / huidig €1714)

ST (GT europa) shipping end of march
TC-P65ST60 $2799 (2012 model intro $2999 / €2699 / huidig €1699)
TC-P60ST60 $1899 (2012 model intro $2099 / -)
TC-P55ST60 $1599 (2012 model intro $1699 / €1799 / huidig €1179)
TC-P50ST60 $1299 (2012 model intro $1399 / €1149 / huidig €969)

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 06-02-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:50:
Update van de US Pana 2013 prijzen + start leveriong afkomstig van VE. Ik heb ter vergelijk de introductieprijzen in USD en EUR van de 2012 50 series ernaast gezet.

Prijzen zijn in US excl. taxes dus ik reken op ongeveer dezelfde prijs in euro's en een maand later leverbaar. Waarschijnlijk heet de ST serie hier GT, ik hoop alleen niet dat ze de prijzen dan ook naar GT niveau tillen: in de US zijn de ST prijzen iig iets lager dan vorig jaar.

ZT shipping end of may
TC-P65ZT60 $3849
TC-P60ZT60 $3449

VT shipping end of april
TC-P65VT60 $3149 (2012 $3999 / €3999)
TC-P60VT60 $2899
TC-P55VT60 $2099 (2012 $2499 / €2499)

ST (GT europa) shipping end of march
TC-P65ST60 $2799 (2012 $2999 / €2699)
TC-P60ST60 $1899 (2012 $2099 / -)
TC-P55ST60 $1599 (2012 $1699 / €1799)
TC-P50ST60 $1299 (2012 $1399 / €1149)
De zt60 is niet eens zo gek duur. Ik denk dat ik maar even moet sparen en dan eind volgend jaar upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er inderdaad goed uit. Alles onder voorbehoud natuurlijk, hoewel VE wat mij betreft een zeer betrouwbare bron is.

Ik weet nu al bijna zeker dat het weer een ST gaat worden, tenzij de reviews echt een hele andere richting uitwijzen. Hopelijk dit jaar geen gedoe met capped ISF modes, want dat vind ik toch wel het struikelblok bij de VT50. Ik wil kunnen kalibreren én goede lichtsterkte. Anders had ik waarschijnlijk al een VT50 gehad. :)

PS Eind volgend jaar? Als in: december 2014? Ik denk dat jij in augustus dit jaar al een ZT60 hebt. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 06-02-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

Vind het anders nog een behoorlijk bedrag voor de ZT60 :) hoop stil dat de 55 vt 60 wat goedkoper uit gaat vallen in europa !

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwa, is maar hoe je het bekijkt. Topmodel = veel centjes + niet de beste prestatie/prijsverhouding. Daar is 't het topmodel voor. :)

Dus in dat licht bezien, en vergeleken met de introductieprijs van de VT50 vorig jaar, is de ZT60 niet slecht geprijsd. Goedkoper mag natuurlijk altijd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk hebben ze het irritante geknipper/geflikker van het scherm op weten te lossen.... dan heb ik er wel interesse in. Zolang dat niet het geval is zal ik weer een jaartje moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:03:
Hopelijk hebben ze het irritante geknipper/geflikker van het scherm op weten te lossen.... dan heb ik er wel interesse in. Zolang dat niet het geval is zal ik weer een jaartje moeten wachten.
Ik denk het niet. Dat zit er al zo lang in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Voor de eigenaren van een ...ST50: indien je de tv 'wall mount' zijn er dan nog flexibele(re) hdmi-kabels nodig of 90graden verloop-stukjes of zoiets dergelijks? Ik begrijp dat de connectors vrij aan de zijkant zitten van de tv. Deze mogen natuurlijk niet zichtbaar zijn bij een 'wall mount'.

Ik vraag dit omdat ik de kabels in een kabelgoot wegwerk, door de vloer, waar de stucadoor dan overheen werkt. Dus ik moet vrij zeker weten wat ik nu nodig heb voordat ik uberhaupt de tv aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Laatst online: 10:27
In reactie op die prijslijstjes: begint het nu echt bij 50"??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iCe01 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:39:
In reactie op die prijslijstjes: begint het nu echt bij 50"??
In europa komen denk ik nog wel een paar kleinere maten, dat zijn de VS lijsten. Maar inderdaad, daar begint het bij 50". En dat is al klein ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:41:
Maar inderdaad, daar begint het bij 50". En dat is al klein ;P
Het ergst is dat het eindigt bij de 65" ;) Al zijn maten daarboven wel weer meteen zó veel duurder, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb een paar weken geleden een ST50 plasma gekocht en wil graag mijn notebook aansluiten op de TV (via HDMI). Maar hoe zorg ik er voor dat de beelden op de TV goed worden weergegeven (ik heb vaak schokkerige beelden ofwel het loopt niet geheel vloeiend zeker bij snelle beelden)? kan ik iets instellen op mijn laptop met ATI catalyst control center?......

Ik hoor graag van jullie..
Pagina: 1 ... 69 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.