Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:33:
Ik heb rechts op mijn 55vt50 een gele vlek van ongeveer de gehele hoogte en ongeveer 10cm breed.
Dit heb ik alleen bij vast wit (dus niet bewegend), bv als ik Google oproep op mijn browser.

Meer mensen hier last van? Ik heb een professional schema ingesteld staan waar je het erg in ziet, als ik hem op THX Bright zet is het nagenoeg weg dus het lijkt me iets met helderheid vandoen te hebben.
Ja, dat is een stuk paneel denk ik. Gewoon e-care la ten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-10 20:59
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:25:
[...]

True mode, belangrijkste dan is gamma op 2.4, kontrast staat bij mij tussen 46 en 50 (zit nogal in een lichte omgeving) helderheid op nul, kleur tussen 28 en 30, scherpte op 5 (bij Bluray kan je een stuk lager), alle beeldverbeteraars af. Let er op dat ECO mode zeker af staat. In sommige situaties help die je beeld volledig om zeep.

Voor witbalans dan vertrokken van de settings van Cap en wat meer rood er uit gehaald. Als je een search doet op 'settings' vind je ze zo terug.
Thanks, ik ga het vanavond eens proberen. Al had ik de settings al in die richting staan :)
En de pixel omloop kan die uit, omdat hij er is om inbranden te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Adlermann schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:34:
[...]

Ja, dat is een stuk paneel denk ik. Gewoon e-care la ten komen.
Echt waar? Geen zin om hem te moeten missen eigenlijk.

Hoewel een creditatie wel leuk zou zijn, twijfelde toen tussen 65 en 55 maar toch voor 55 gegaan waar ik een beetje spijt van heb.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:53

Kluus

Gang is alles

Donstil schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:39:
[...]

Echt waar? Geen zin om hem te moeten missen eigenlijk.

Hoewel een creditatie wel leuk zou zijn, twijfelde toen tussen 65 en 55 maar toch voor 55 gegaan waar ik een beetje spijt van heb.
Wat ik begrepen heb van e-care is dat ze de meeste reparaties on the spot doen en indien niet dusdanig te repareren je je oude toestel mag houden tot je een nieuwe krijgt... In dat geval hoef je hem dus niet te missen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TjaBske schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:47:
[...]

Wat ik begrepen heb van e-care is dat ze de meeste reparaties on the spot doen en indien niet dusdanig te repareren je je oude toestel mag houden tot je een nieuwe krijgt... In dat geval hoef je hem dus niet te missen ;).
Ook een keurige oplossing lijkt me.

Edit: Net even met e-Care gesproken (geen Serienummer bij me op de zaak dus ze konden nog niet echt iets doen). Ze zetten een terug bel afspraak in het systeem zodat ik even kan overleggen met een monteur, anders komen ze langs.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 31-01-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

soms nemen ze hem ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ah ok, dat wist ik dan weer niet... Nog geen ervaring mee gelukkig :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-10 17:09
Donstil schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:55:
[...]

Ook een keurige oplossing lijkt me.

Edit: Net even met e-Care gesproken (geen Serienummer bij me op de zaak dus ze konden nog niet echt iets doen). Ze zetten een terug bel afspraak in het systeem zodat ik even kan overleggen met een monteur, anders komen ze langs.
Kan alleen wel eventjes duren voordat ze een afspraak maken. Vorige week donderdag gebeld en werd vrijdag teruggebeld dat ze mijn tv direct zouden omruilen voor een nieuw toestel en dat de aanvraag nu bij Panasonic lag. Vandaag toch nog maar eens opnieuw gebeld om te vragen wat de status was en ze wachten bij E-care nog steeds op een reactie van Panasonic. Volgens de dame die ik aan de lijn had duurt het gemiddeld 8 werkdagen voordat zij een reactie krijgen van Panasonic dus ik moet nog even geduld hebben.

Gelukkig is het mankement van de tv niet in die mate dat ik geen tv meer kan kijken want als die echt niks meer deed zou ik het wel wat lang vinden voordat ze een afspraak maken. Ik denk dat het in dit geval wat langer duurt omdat zij al aangegeven direct het toestel te zullen omruilen en hiervoor een goedkeuring nodig hebben van Panasonic.

Ondanks het mankement blijf ik me verbazen hoe mooi het beeld is van deze tv ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Afrojan op 31-01-2013 15:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afrojan schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:29:
[...]
Ondanks het mankement blijf ik me verbazen hoe mooi het beeld is van deze tv ;)
Dat heb ik dus ook, gele vlek is duidelijk aanwezig op wit maar de rest is super mooi.
Ach als ze aan de deur komen is het geen moeite dus laat ik er toch maar iemand voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Eerder dan verwacht maar morgen brengen ze de 50vt50.
Hoop echt dat deze wel goed is, spannend.
Kan ik meteen luisteren of de Bose set goed klinkt.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
[...]

Ik heb zelf ik net weer sinds woensdag een 55ST50, 2 weken een drama van een leentoestel gehad.
Mijn "oude" 55ST50 is gecrediteerd vanwege inbranden. Hij werd opgehaald door E-care en ik zou een nieuwe krijgen van de winkel hier in mijn woonplaats, hij was daar echter niet meer vooradig.
Dus met wat pech ben je toch even je tv kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, na de 50gt50 nog geen week in bezit te hebben, pronkt het rtl 4 logo links bovenin het scherm.
Heb de scrolling bar al een tijd aan gehad, maar geen verbetering. |:(
Dacht dat de 50-serie ondertussen wel wat beter tegen inbranden kon.. Mijn oudere panasonic plasma's hadden nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:11:
Helaas, na de 50gt50 nog geen week in bezit te hebben, pronkt het rtl 4 logo links bovenin het scherm.
Dacht dat de 50-serie ondertussen wel wat beter tegen inbranden kon.. Mijn oudere panasonic plasma's hadden nergens last van.
laat het echt eens heel fors aanstaan, dus elke nacht die balk. De eerste week is het paneel het meest gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohino
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-01-2022
Mede dankzij positieve reviews en enthousiaste gebruikers op dit forum ga ik morgen een Panasonic Viera TX-P42ST50 halen. Zit alleen nog een klein beetje te twijfelen om niet een grotere tv te kopen. Geld is op zich het probleem niet. Ik zit alleen ongeveer drie meter van de tv af, dan is een 42 inch-tv het meest ideaal toch?

En uiteraard hopen dat die technische mankementen mij bespaard blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:11:
Ik had dat ook na 1 week, nu nog 1,5 week (!) verder en het is bijna weg. Op de schuifbalk is het niet meer zichtbaar, alleen hele specifieke kleuren zoals die gele sunweb reclame. Ik heb wel een aantal keer meerdere uren achter elkaar schuifbalken/break in dvd gedraait en vriendin afgelopen week gedwongen om rtl4 gezoomed te kijken. Nu ben ik er achter gekomen dat THX geen forced pixel orbiting toe staat (kan dan alleen op auto). Dus nu staat tv op gewoon cinema, met iets lager ontrast en pixel orbiter aan ;) .

Geduld dus, even voorzichtig zijn, settings checken en dan verdwijnt het wel weer, ook al kan het erg hardnekkig zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 31-01-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:05
Yohino schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:34:
Geld is op zich het probleem niet. Ik zit alleen ongeveer drie meter van de tv af, dan is een 42 inch-tv het meest ideaal toch?
Drie meter en 65 inch hier. Is prima te doen. Nog geen enkele gast gehoord dat het "te groot" is, integendeel.
Zou dan ook als ik jou was zeer zeker géén 42 inch nemen... Op die afstand zou ik serieus minimaal 50 inch nemen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:37
Ik zit hier op 3 meter afstand met een 50" en wou dat ik een grotere had gekocht.
De volgende wordt dus ook een 55 of 65".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohino
Bedankt voor jullie reacties. De woonkamer is 3,30 meter breed, dus als ik op een bank zit en de tv op een meubel staat, zal de afstand tussen mij en de tv effectief wel iets van 2,80 meter zijn. Ik stel de aankoop denk ik nog even uit ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Yohino op 31-01-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10 18:51
De USB mediacenter functie is toch wel erg beperkt. Wat MKV bestanden op mn externe HD gezet. De ene speelt wel af de andere weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
dangerpaki schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:52:
De USB mediacenter functie is toch wel erg beperkt. Wat MKV bestanden op mn externe HD gezet. De ene speelt wel af de andere weer niet.
Neem een eminent em7380, ben je van alles af, speelt full HD 3D en alles af, heb al jaren een mediaspeler van eminent.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohino schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:42:
Bedankt voor jullie reacties. De woonkamer is 3,30 meter breed, dus als ik op een bank zit en de tv op een meubel staat, zal de afstand tussen mij en de tv effectief wel iets van 2,80 meter zijn. Ik stel de aankoop denk ik nog even uit ;)
Ik heb de 42ST50 en zit ongeveer op dezelfde afstand. Er doen regeltjes de ronde: diagonaal x3 = zitafstand. 46 inch was ideaal maar aangezien die er niet is, werd mij door verschillende verkopers in winkels aangeraden om voor de 42'' te gaan, de 50'' zou te groot zijn.

Ik heb wel degelijk getwijfeld en het eerste wat ik dacht als de 42'' geïnstalleerd was en op zijn nieuw tv meubel stond was: damn ik had de 50 inch moeten nemen! Ik heb nog altijd spijt nu. Onlangs naar een 80 inch staan kijken op 3 meter in een winkel. Dat stoorde helemaal niet. Wel integendeel :-)

Mijn nieuw motto is dan ook kies het grootste formaat dat binnen je budget en in je interieur past (ook du als de tv uit staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:38:
[...]

Drie meter en 65 inch hier. Is prima te doen. Nog geen enkele gast gehoord dat het "te groot" is, integendeel.
Zou dan ook als ik jou was zeer zeker géén 42 inch nemen... Op die afstand zou ik serieus minimaal 50 inch nemen.
Ikzit op 2,50-270 en 55" is een stuk beter dan 50". Misschien dat 65" ook nog wel net ging, maar ja die was me te duur (vt50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohino
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:42:
[...]

Ik heb de 42ST50 en zit ongeveer op dezelfde afstand. Er doen regeltjes de ronde: diagonaal x3 = zitafstand.
Dat is dus precies de reden dat ik in eerste instantie een 42" wilde halen, maar ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat een 50" een betere keuze is.

Maar ik heb geen haast, dus ik wacht nog even af op een goede aanbieding voor de 50"-versie (voor zover die aanbieding er nog komt ivm het opraken van de voorraden). Mogelijk wacht ik tot mei totdat de nieuwe modellen verschijnen, mijn huidige tv kan nog wel een paar maanden mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Adlermann schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:47:
[...]

Ikzit op 2,50-270 en 55" is een stuk beter dan 50". Misschien dat 65" ook nog wel net ging, maar ja die was me te duur (vt50)
Volgensmij zit ik op vergelijkbare afstand en ik kwam van een 42 en zit nu op 50.
55 zou misschien nog gaan maar 65 zou ik niet echt snel doen op die afstand.

Waar men vaak overheen kijkt bij de keuze voor een diagonaal is dat veel films niet beeldvullend zijn. Effectief benut je dan wellicht maar 42" vd 50 die je hebt. Bij een 42" zit je dan eigenlijk misschien op 36" ofzo.

Dus als je veel films kijkt wil je sowieso eigenlijk al een grotere diagonaal hebben. Althans ik wel :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Help!!!! schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:42:
Waar men vaak overheen kijkt bij de keuze voor een diagonaal is dat veel films niet beeldvullend zijn. Effectief benut je dan wellicht maar 42" vd 50 die je hebt. Bij een 42" zit je dan eigenlijk misschien op 36" ofzo.

Dus als je veel films kijkt wil je sowieso eigenlijk al een grotere diagonaal hebben. Althans ik wel :)
Films met een AR van 2.35:1 vind ik op de 65 inch zelfs nóg klein. Altijd maar dan ook echt altijd het grootste kopen dat je neer kan zetten/budget-wise kan verantwoorden. Welke maat dan ook, het went sowieso (te) snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de knoop doorgehakt en het wordt de 55VT50 en aankomende maandag wordt die geleverd. volgende week woensdag wordt de 55ST50 opgehaald door Ecare.

Ik moet zeggen dat het allemaal snel is geregeld door wehkamp.
In een week alles rond.
Vorige week vrijdag zijn ze geweest en gekeken. woensdag te horen gekregen dat hij niet meer te repareren is, en dat ik mijn geld terug krijg.

Door de goede service toch weer bij wehkamp besteld.

Ik kan niet wachten tot de tv er is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-care is vanmorgen langs geweest.
De defect omschrijving vooraf was : LESI SU of SD board defect.
Het SD board is vervangen en daarmee lijkt het probleem opgelost te zijn.

Het meeste werk zat in het verwijderen en terug plaatsen van de achterkant !
( een stuk of 30 schroeven )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:30
Nu ruim een maand in het bezit van een Panasonic Viera TX-P42ST50.
Ik ben er helemaal lyrisch over. Beeld is goed, design vind ik prachtig (meningen verschillen!) en de tv overtreft al mijn verwachtingen. Momenteel nog geen enkel last gehad van ingebrande zenderlogo's en/of overduidelijke retentie. De 3D functie nog niet echt goed getest maar ik ben wel in het bezit van twee 3D brillen (Samsung SSG-4100GB en de TY-ER3D4ME). 3D is voor mij meer een gimmick. Kortom; de televisie komt goed tot zijn recht op mijn slaapkamer.

Toch ben ik tegen 1 probleem aangelopen. De ARC functie (HDMI 2) krijg ik maar niet aan de praat. Ik ben dus in het bezit van een Panasonic Viera TX-P42ST50 met een bijbehorend home cinema set, welteverstaan een Pioneer VSX-422-K receiver, Harman/Kardon boxen (5.1) en een Jamo Sub 210. Tevens heb ik een AC Ryan Playon!HD Mini 2. Mijn digitale provider is UPC (geen UPC CI+ Module) en ik heb via de instellingen van de receiver de ARC functie aangezet maar niks lijkt te werken. Overal zitten HDMI 1.4 kabels tussen. Daar ligt het probleem dus (ook) niet. Iemand tips of tricks?

Nu ik toch op dreef ben..
Mijn muziekcollectie op de computer en op de externe harde schijf kan ik gemakkelijk koppelen aan de mediaplayer (AC Ryan Playon!HD Mini 2). Het afspelen van afzonderlijke nummers in de door mij ingedeelde mappen werkt uitstekend. Toch vind ik het elke keer weer erg omslachtig om met de afstandsbediening te moeten scrollen op de televisie en dus elk nummer afzonderlijk aan moet klikken. Het mooiste zou zijn dat wanneer ik op een of andere manier mijn playlist op de laptop af kan spelen via de 5.1 set, en dat ik dan dus ook simpelweg een nummer op de laptop aan kan klikken en dat die prompt begint af te spelen. Hoe zou ik dit met het apparatuur van mij het beste kunnen regelen? Het liefst draadloos.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
henidde schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:38:
Daar ligt het probleem dus (ook) niet. Iemand tips of tricks?
Ben ook wel benieuwd want da's hier ook het enige dat niet werkt. Krijg met geen mogelijkheid het tv-geluid uit de receiver, niet via optical als ook tulp. De audio van de tv gaat wel vanzelf uit als ik de receiver aan zet "dus" dat heeft 'ie wel door maar tonen er uit poepen heeft 'ie dan weer minder zin in.
Versterker uit en hoppa, tv volume gaat weer vanzelf aan. Kijk zélden met de receiver aan bij tv kijken dus op zich is het helemaal geen ramp maar moet gewoon kunnen, als je een keer iets moois op tv ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
henidde schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:38:
Nu ruim een maand in het bezit van een Panasonic Viera TX-P42ST50.
Ik ben er helemaal lyrisch over. Beeld is goed, design vind ik prachtig (meningen verschillen!) en de tv overtreft al mijn verwachtingen. Momenteel nog geen enkel last gehad van ingebrande zenderlogo's en/of overduidelijke retentie. De 3D functie nog niet echt goed getest maar ik ben wel in het bezit van twee 3D brillen (Samsung SSG-4100GB en de TY-ER3D4ME). 3D is voor mij meer een gimmick. Kortom; de televisie komt goed tot zijn recht op mijn slaapkamer.

Toch ben ik tegen 1 probleem aangelopen. De ARC functie (HDMI 2) krijg ik maar niet aan de praat. Ik ben dus in het bezit van een Panasonic Viera TX-P42ST50 met een bijbehorend home cinema set, welteverstaan een Pioneer VSX-422-K receiver, Harman/Kardon boxen (5.1) en een Jamo Sub 210. Tevens heb ik een AC Ryan Playon!HD Mini 2. Mijn digitale provider is UPC (geen UPC CI+ Module) en ik heb via de instellingen van de receiver de ARC functie aangezet maar niks lijkt te werken. Overal zitten HDMI 1.4 kabels tussen. Daar ligt het probleem dus (ook) niet. Iemand tips of tricks?

Nu ik toch op dreef ben..
Mijn muziekcollectie op de computer en op de externe harde schijf kan ik gemakkelijk koppelen aan de mediaplayer (AC Ryan Playon!HD Mini 2). Het afspelen van afzonderlijke nummers in de door mij ingedeelde mappen werkt uitstekend. Toch vind ik het elke keer weer erg omslachtig om met de afstandsbediening te moeten scrollen op de televisie en dus elk nummer afzonderlijk aan moet klikken. Het mooiste zou zijn dat wanneer ik op een of andere manier mijn playlist op de laptop af kan spelen via de 5.1 set, en dat ik dan dus ook simpelweg een nummer op de laptop aan kan klikken en dat die prompt begint af te spelen. Hoe zou ik dit met het apparatuur van mij het beste kunnen regelen? Het liefst draadloos.
Dat arc niet werkt komt door de AC Ryan, plug die er maar eens tussenuit en je zult merken dat het wel werkt, mits de rest goed aangesloten is.
Ik had de samsung all in one set op hdmi2 aangesloten, werkte perfect, aan-uit volume harder zachter alles werkte.
Toen ik de eminent em7080 aansloot op de samsung, uiteraard alles met hdmi 1.4 kabels werd de arc functie verbroken, plugde ik de eminent weer af was die er wel weer.
Nu is eminent geen AC Ryan, maar ben er heilig van overtuigd dat dit ook het euvel bij jou is.
Als dat het niet is kan het aan UPC kastje kunnen liggen, maar verwacht het niet.
Kort door de bocht zeg maar, er is 1 of meerdere apparaten die niet met mekaar overweg kunnen qua arc protocollen.
Zou zeggen bouw stap voor stap alles op en test, dan kom je er ook wel achter, maar begin maar met de mediaspeler, meestal zijn die de boosdoener.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreke008 op 01-02-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

McBoom

Broem

Ik moet zeggen dat ik het geluid van de ST50 absoluut niet vind tegenvallen voor een TV. Ik weet niet hoe het met andere TV's zit tegenwoordig, maar op onze vorige TV (een 32" Samsung LCD) had ik maar een Creative 2.1 setje aangesloten om toch nog wat kleur er in te krijgen. Natuurlijk kan het niet tegen een receiver en goede speakers op, maar voor een TV helemaal niet slecht, zelfs de bas is aardig aanwezig :) De Creatives heb ik aan de kant gegooid (dat ruimt op :P) en in afwachting van de aanschaf van een receiver + speakers ben ik zo wel content eerst.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 19:28
Dreke008 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:10:
[...]

Dat arc niet werkt komt door de AC Ryan, plug die er maar eens tussenuit en je zult merken dat het wel werkt, mits de rest goed aangesloten is.
Ik had de samsung all in one set op hdmi2 aangesloten, werkte perfect, aan-uit volume harder zachter alles werkte.
Toen ik de eminent em7080 aansloot op de samsung, uiteraard alles met hdmi 1.4 kabels werd de arc functie verbroken, plugde ik de eminent weer af was die er wel weer.
Nu is eminent geen AC Ryan, maar ben er heilig van overtuigd dat dit ook het euvel bij jou is.
Als dat het niet is kan het aan UPC kastje kunnen liggen, maar verwacht het niet.
Kort door de bocht zeg maar, er is 1 of meerdere apparaten die niet met mekaar overweg kunnen qua arc protocollen.
Zou zeggen bouw stap voor stap alles op en test, dan kom je er ook wel achter, maar begin maar met de mediaspeler, meestal zijn die de boosdoener.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn Mede8er, je moet pin 13 (CEC) er afbreken/terugbuigen en dan werkt alles weer.
Je moet wel oppassen, want voordat je het weet mol je je kabel (al eens gebeurd) en dan heb je nog 1 nodig.Wat ook men doet is de mantel voorzichten (aan de player kant) open snijden en dan testen welke kabel pin 13 is en dan die er tussenuit knippen. Hiermee mol je hooguit alleen de mantel die je met tape weer netjes kunt maken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
shazada schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:11:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad met mijn Mede8er, je moet pin 13 (CEC) er afbreken/terugbuigen en dan werkt alles weer.
Je moet wel oppassen, want voordat je het weet mol je je kabel (al eens gebeurd) en dan heb je nog 1 nodig.Wat ook men doet is de mantel voorzichten (aan de player kant) open snijden en dan testen welke kabel pin 13 is en dan die er tussenuit knippen. Hiermee mol je hooguit alleen de mantel die je met tape weer netjes kunt maken.

Succes!
Hier ook gedaan, 2x hdmi1.4 van de action gekocht.
Eentje bij de plug gestript en gekeken welke kleur het was pin13.
2e kabel mantel voorzichtig ontmanteld, oranje doorgeknipt want dat was bij die eerste pin13.
Had geen meter voor te kunnen meten, dus op deze wijze gedaan.
Inpluggen en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom ARC bij sommigen niet werkt weet ik niet, maar het kán in ieder geval wel werken.

Ik heb op de HDMI2 poort van mijn 42ST50 zowel een Pioneer VSX-922 als een Yamaha RX-V773 receiver aangesloten gehad via een HDMI1.4 kabel (wel 10 meter want mijn apparatuur staat uit het zicht ivm niet mooi vinden :)). In beide gevallen werkte ARC zonder problemen nadat ik in het receiver menu CEC/HDMIControl en ARC aangezet had. De Yamaha receiver switchte zelfs automatisch naar de juiste ingang op het moment dat ik de tv-tuner of mediaspeler ging gebruiken.

Of andere apparaten aangesloten op de TV roet in het eten gooien weet ik niet, alleen de receivrer is direct aangesloten op de tv. De rest (Horizon / Samsung Blu-ray en Xtreamer mediaspeler) heb ik aangesloten op de receiver. Wat ik wel weet dat een HDMI switch tussen de tv en de receiver de ARC kan vernaggelen: ik had er een HDMI 1.4 switch tussen die verder alles prima deed, maar ARC was dan no-go. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje ivm de pixelomloop functie.
Die heeft 2 standen: auto of aan.

Wat is het verschil juist want logischerwijs betekenen beide standen toch dat hij aan staat?

Heb hem altijd op auto gezet. Sinds gisteren op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Ik ben erachter gekomen dat ik door op Viera Tools te klikken, ik de playlist in Windows Media Player kan benaderen (draadloos!) en af kan spelen via de laptop zelf. Ideaal!
Weliswaar is het zo dat het geluid nog niet via de 5.1 set gaat maar gewoon via de televisie zelf.
Kan ik dit veranderen? Het geluid moet dan dus als het ware naar de receiver toe, die vervolgens de boxen weer aanstuurt. Moet dit via de HDMI 2-aansluiting (ARC)?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 19:23
Yohino schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:02:
[...]

Dat is dus precies de reden dat ik in eerste instantie een 42" wilde halen, maar ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat een 50" een betere keuze is.

Maar ik heb geen haast, dus ik wacht nog even af op een goede aanbieding voor de 50"-versie (voor zover die aanbieding er nog komt ivm het opraken van de voorraden). Mogelijk wacht ik tot mei totdat de nieuwe modellen verschijnen, mijn huidige tv kan nog wel een paar maanden mee. :)
Ik zit op ongeveer 2,6 meter en heb een 50". Wat mij betreft een ideale maat. Als je er een aanschaft spreek dan gelijk een omruilgarantie af, dit heb ik destijds met een Philips gedaan bij fotobouw.nl. de tv beviel niet en kon zonder probleem de tv ruilen voor een nieuwe 50st50 kreeg zelfs geld teruggestort op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Het is maar helemaal wat je verwacht van een TV.

Ik 4,5 meter van een TV en heb jaren naar een 32" gekeken en was tevreden. Ik heb nu een 42". Dit is een heel stuk beter. 50" had gekund maar een TV heb ik voor TV kijken, dus vind 42" voorlopig voldoende. Films kijken doe je niet op een 50 of 65" maar op minimaal 100" op 4,5 meter met een stevige 5.1 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, dat laatste is ook wel persoonlijk. Film kijken doe ik wel op mijn kleine 42 inch modelletje, en met veel plezier. Ik heb eerder ook een paar jaar een beamer gehad maar ik mis hem niet (dat ding had ook de nodige nadelen t.o.v. een tv).

Voor mij speelt daarbij dat ik dat donkere vlak aan de muur beperkt wil houden als ik geen tv kijk. Ik probeer bewust te voorkomen dat mijn woonomgeving gedomineerd wordt door apparatuur: tv, speakers, kabels, versterkers etc, daar voel ik me niet prettig bij. Zo heeft iedereen weer andere dingen die hij belangrijk vindt. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:09:
Nog een vraagje ivm de pixelomloop functie.
Die heeft 2 standen: auto of aan.

Wat is het verschil juist want logischerwijs betekenen beide standen toch dat hij aan staat?
Uit de vage tekst in de handleiding heb ik onthouden dat "Aan" altijd aan is en "Auto" alleen aan als de tv vindt dat dat nodig is op basis van het vertoonde beeld. Hoe betrouwbaar dat laatste is dat is natuurlijk gissen. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 01-02-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt de ARC perfect. Mijn Pana is aangesloten op de receiver via HDMI2 en pakt altijd het geluid van de receiver. Let wel dat het geluid van de Pana uit moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Vandaag de 50vt50 gekregen, op het eerste gezicht is deze 100%, eindelijk.
Moet zeggen dat tv kijken tegen valt met het Bose cinemate gs2, had er meer van verwacht.
De samsung set wat ik had staat nu op de slaapkamer, beter geluid boven dan onder in de woonkamer.
De eminent 7380 ga ik morgen uitproberen, kijken of het geluid dan wel goed is anders gaat de set terug.
Hij was toch iets te duur om hem maar te laten staan als ik niet tevreden ben.
Bass op max en met normaal tv kijken lijkt het net of hij uitstaat, maar goed, we gaan ons morgen eens erin verdiepen, misschien vind ik iets waardoor hij beter presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet zeggen dat ik geen Bose fan ben. Ik vind de prijs / prestatie verhouding niet optimaal, bij Bose gaat traditioneel een groot gedeelte van het geld in het marketingbudget zitten. Ik ben zelf veel meer voor een eerlijke versterker (of receiver, ze proppen er nu eenmaal een tuner in) in combinatie met traditionele luidsprekers, meestal van MDF of een ander mooi stijf en resonantiearm materiaal.

Maar goed, los daarvan is het wel heel belangrijk dat je zo'n set met een geschikt signaal voedt, als zo'n set een meerkanaals bitstream binnenkrijgt en hij kan er niet goed mee overweg dan valt er van alles weg (bijv je center kanaal en je bas). Even de meerkanaals / 2.1 settings van je Eminent uitproberen is in ieder geval een goed idee.

PS Met traditionele speakers bedoel ik niet meteen enorme vloerstaanders (hoewel die prima zijn :)), maar traditioneel in die zin dat ze op een in de audio wereld beproefde manier en met beproefde materialen gebouwd zijn, en dat kan ook bij kleine speakertjes prima het geval zijn. Bijvoorbeeld de bekende Mission M30 compactluidsprekers.

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 01-02-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:46:
Ik moet zeggen dat ik geen Bose fan ben. Ik vind de prijs / prestatie verhouding niet optimaal, bij Bose gaat traditioneel een groot gedeelte van het geld in het marketingbudget zitten. Ik ben zelf veel meer voor een eerlijke versterker (of receiver, ze proppen er nu eenmaal een tuner in) in combinatie met traditionele luidsprekers, meestal van MDF of een ander mooi stijf en resonantiearm materiaal.

Maar goed, los daarvan is het wel heel belangrijk dat je zo'n set met een geschikt signaal voedt, als zo'n set een meerkanaals bitstream binnenkrijgt en hij kan er niet goed mee overweg dan valt er van alles weg (bijv je center kanaal en je bas). Even de meerkanaals / 2.1 settings van je Eminent uitproberen is in ieder geval een goed idee.
Ik heb de set in de winkel gehoord, toen was ik toch wel ervan onder de indruk.
Zoals gezegd, nu pas alleen tv geprobeerd. En hoop morgen het geluid zoals in de winkel te horen.
Kom erop terug, maar ben blij dat deze tv wel 100% is, hopelijk blijft het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is er dan inderdaad iets mis met de instellingen. Maar 't is in de gemiddelde schreeuwtent natuurlijk wel moeilijk luisteren trouwens en je mag hopen dat ze er dan niet stiekem ook nog een dikke sub op aangesloten hadden om het geluid mooi aan te dikken. :)

Top dat je tv nu wel goed is! Hoe verhoudt de nieuwe zich tot de slaapkamer ST50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cap

Ok, thanks!

Ben naar Avatar (2D) bluray op mijn 42ST50 aan het kijken: Oh my god ! Dat is genieten. Wat een beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 00:00:
Misschien is er dan inderdaad iets mis met de instellingen. Maar 't is in de gemiddelde schreeuwtent natuurlijk wel moeilijk luisteren trouwens en je mag hopen dat ze er dan niet stiekem ook nog een dikke sub op aangesloten hadden om het geluid mooi aan te dikken. :)

Top dat je tv nu wel goed is! Hoe verhoudt de nieuwe zich tot de slaapkamer ST50?
Klinkt stom, maar de st50 heeft beter beeld dan de vt50.
Moet wel zeggen dat ik maar 15 min van alles getest had.
Ging me eerst vandaag erom om te kijken of deze tv niet gaar was.
Dus dan stel je vlug wat zaken naar gevoel in.
Wel pogingen gedaan om geluid beter te krijgen, vandaag zonder succes.
Optisch op optisch aansluiten daar kan moeilijk iets mis me gaan hahaha.
Lijkt ook dat als ik de bas op tv verhoog dat ik 0 verschil hoor.
Dus morgen me maar eens goed ervoor gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:41
Ik had laatst wat films opgenomen op een externe hardeschijf. Dus gisteren ging ik Iron Man 2 kijken en ik vond de hele tijd al dat het beeld veel te smooth liep (soap opera effect). Dus ik tegen m'n vriendin vertellen dat dat waarschijnlijk komt omdat film bedoelt is voor 24 beelden per seconde en televisieuitzendingen 50 beelden per seconde zijn. Kijk ik vervolgens even in het menu, zie ik dat de instellingen daar nog op de standaardwaarden staan. Dus IFC staat op Maximum. _O-

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 06:43
Dreke008 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 00:09:
[...]

Klinkt stom, maar de st50 heeft beter beeld dan de vt50.
Moet wel zeggen dat ik maar 15 min van alles getest had.
Ging me eerst vandaag erom om te kijken of deze tv niet gaar was.
Dus dan stel je vlug wat zaken naar gevoel in.
Wel pogingen gedaan om geluid beter te krijgen, vandaag zonder succes.
Optisch op optisch aansluiten daar kan moeilijk iets mis me gaan hahaha.
Lijkt ook dat als ik de bas op tv verhoog dat ik 0 verschil hoor.
Dus morgen me maar eens goed ervoor gaan zitten.
normaal en kleur warm geeft voor overdag het beste beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Nu heb ik me toch wat aan de hand hahahaah.
Vrouwtje wil dat ik de boseset terugbreng.
Ze vind het zelfs een verslechtering tov de samsung HT-D5200, die staat nu op de slaapkamer.
Geluid is niet in de kamer zo noemde ze het, te centraal.
En we hebben het over het tv geluid en de radio via de tv, via de eminent nog niet eens getest, zal zeker beter zijn ivm een betere bron, maar als tv kijken zeg maar geen verbetering is dan houd het op.
Kosten destijds €280, Bose Cinemate GSII zonder korting €800.
Geweldig zo'n vrouwtje, niet hahahah.
Maar nu, wat moet ik in godsnaam kopen.
Boxen moeten klein zijn en we willen alleen een 2.1 systeem, meer boxen en kabels willen we niet.
Alle tips zijn even welkom, gaan achter een uur terug naar de winkel.

Update tv, deze is tot op heden 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:41:
Nu heb ik me toch wat aan de hand hahahaah.
Vrouwtje wil dat ik de boseset terugbreng.
Ze vind het zelfs een verslechtering tov de samsung HT-D5200, die staat nu op de slaapkamer.
En we hebben het over het tv geluid en de radio via de tv, via de eminent nog niet eens getest, zal zeker beter zijn ivm een betere bron, maar als tv kijken zeg maar geen verbetering is dan houd het op.
Kosten destijds €280, Bose Cinemate GSII zonder korting €800.
Geweldig zo'n vrouwtje, niet hahahah.
Maar nu, wat moet ik in godsnaam kopen.
Boxen moeten klein zijn en we willen alleen een 2.1 systeem, meer boxen en kabels willen we niet.
Alle tips zijn even welkom, gaan achter een uur terug naar de winkel.

Update tv, deze is tot op heden 100%.
Wat is klein? Als je budget rond de 1k ligt dan kun je alwel een redelijk receiver halen + boxen. Als je budget beperkt is kan ik bijvoorbeeld een receiver van rond de 400 euro aanraden, wharfedale diamond 10.1 speakers (als front). Heb je misschien niet eens een sub nodig. Want een sub in die kleine setjes doet ook nauwelijks iets. Fatsoenlijke sub begint bij 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Dreke008 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:41:

Wat werkt die Bose marketing toch weer goed. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Adlermann schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:49:
[...]

Wat is klein? Als je budget rond de 1k ligt dan kun je alwel een redelijk receiver halen + boxen. Als je budget beperkt is kan ik bijvoorbeeld een receiver van rond de 400 euro aanraden, wharfedale diamond 10.1 speakers (als front). Heb je misschien niet eens een sub nodig. Want een sub in die kleine setjes doet ook nauwelijks iets. Fatsoenlijke sub begint bij 500 euro.
Heb ze net bekeken de boxen, maar zijn afgekeurd, te groot hahaha.
Ja vrouwtje heeft eisen, maar wil wel perfect geluid hebben.
Volgende optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:25:
[...]

Volgende optie ?
perfect geluid met kleinere boxen is niet mogelijk :)

Boekenplank modellen zijn het laatste waar nog goed geluid uit kan komen :)

Misschien moet je even extra onderhandelen. Die speakers en dan mag zij euh je nieuwe kleren uitzoeken. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies, die Wharfedale Diamond 10.1's en Mission M30's zijn zo ongeveer de kleinste netjes gemaakte + betaalbare speakers die nog net geluid geven en daarom al vele jaren populair. Die Diamonds zijn nog ietsje groter dan de M30's en gaan daardoor waarschijnlijk iets lager, maar dat laag kan je sowieso oplossen met een subwoofer die je vast wel ergens weg kan moffelen.

Verder haal je dan een eenvoudige versterker van Denon/Onkyo/Pioneer/Yamaha/Marantz en je zit gebakken. Genoemde speakertjes beide even beluisteren bij een nette HiFi winkel.

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 02-02-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Adlermann schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:28:
[...]

perfect geluid met kleinere boxen is niet mogelijk :)

Boekenplank modellen zijn het laatste waar nog goed geluid uit kan komen :)

Misschien moet je even extra onderhandelen. Die speakers en dan mag zij euh je nieuwe kleren uitzoeken. Klaar.
werkt niet, heeft eigen inkomen lol.
Probleem is de ruimte, voor instaleren van boxen is de woonkamer 0 geschikt.
3 deuren op zeg 6 meter, en de draaingen daarvan is ook niet gunstig, boxen op standaards is dus ook geen optie. en daartussen hangt ook nog eens de tv, vandaar dat ik ook niet groter kan dan 50 inch.

harman kardon bds 470 zou die een beetje klinken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:38:
[...]

werkt niet, heeft eigen inkomen lol.
Probleem is de ruimte, voor instaleren van boxen is de woonkamer 0 geschikt.
3 deuren op zeg 6 meter, en de draaingen daarvan is ook niet gunstig, boxen op standaards is dus ook geen optie. en daartussen hangt ook nog eens de tv, vandaar dat ik ook niet groter kan dan 50 inch.

harman kardon bds 470 zou die een beetje klinken ?
http://www.avforums.com/r...em-Review_364/Review.html

Ik heb ook een kleine woonkamer (3 bij 8 meter (inclusief keuken)

Maar met een beetje passen en meten krijg je een prima plek voor de speakers hoor. Alleen ze zijn dan wel meteen onderdeel van het interieur :)

[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 02-02-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dreke: ik heb nog nooit zo'n setje gehoord, willekeurig welk merk, waarvan ik dacht: "ja". En als jij die Bose niks vond, denk ik dat je hiervan ook zult vinden "nee". :)

Maar je wilt dus "ophangspeakers"?

@Adlermann probleem blijft daarbij toch dat je ze ergens neer moet zetten en dat kan blijkbaar niet bij Dreke?

Overigens, was dit hier al geplaatst? VS modellen en VS prijzen:

We’re expecting for the 2013 HDTVs to be available from February 2013. Panasonic has revealed pre-order pricing on their mid range ST60 and S60 series.

Panasonic ST60

TC-P50ST60 | 50-inch, $1300
TC-P50ST60 | 55-inch, $1600
TC-P60ST60 | 60-inch, $1900
TC-P50ST60 | 65-inch, $2800

Panasonic S60

TC-P42S60 | 42-inch, $730
TC-P50S60 | 50-inch, $900
TC-P55S60 | 55-inch, $1100
TC-P60S60 | 60-inch, $1300
TC-P65S60 | 65-inch, $1900

http://www.hdtv-news.com/panasonic/st60-s60-prices/

[ Voor 70% gewijzigd door Cap op 02-02-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:42:
@Dreke: ik heb nog nooit zo'n setje gehoord, willekeurig welk merk, waarvan ik dacht: "ja". En als jij die Bose niks vond, denk ik dat je hiervan ook zult vinden "nee". :)

@Adlermann probleem blijft daarbij toch dat je ze ergens neer moet zetten en dat kan blijkbaar niet bij Dreke?

We’re expecting for the 2013 HDTVs to be available from February 2013. Panasonic has revealed pre-order pricing on their mid range ST60 and S60 series.

Panasonic ST60

Panasonic S60

Ik vind dat helemaal nog niet zo goedkoop. Eens afwachten wat ze hier gaan kosten. Als de zt60 bekend is qua prijs en ook qua performance dan wil ik volgend jaar nog wel ff upgraden. Lees, mei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:42:

Panasonic ST60

Panasonic S60

nope, geen ophangboxen, opmerking vrouwtje was, voor interieur hebben we meubels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Voordeel van de harman kardon bds 470 is volgens mij wel dat hij een eigen reciever heeft.
De boseset is rechtstreeks aangesloten op de tv via de optische aansluiting.
En wat je ook instelt op de tv aan bass of hoge tonen, je hoort geen verschil, wordt dus 1 op 1 naar boxen gestuurd, je kunt alleen op de bassbox aan de knop draaien.

Zou het een optie zijn om de bose boxen aan te sluiten op een reciever, zeg een marantz of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Punt blijft, als je geen boxen groter dan een melkpak mag hebben dan moet ze niet zeuren over het geluid.

Als je dan al iets van de melkpakmodelletjes gaat proberen zoek het dan tenminste in de hoek van de echte speakerfabrikanten, dus geen Harman Kardon / Philips / Sony etc setjes maar merken als Bowers & Wilkins, KEF, Wharfedale, Mission.

Je kunt ook nog voor inbouw gaan, B&W heeft bijvoorbeeld zo'n serie, maar reken dan op een ander prijskaartje en reken niet op geluid dat net zo goed is al vrijstaande boxen. :)

Edit: als je dan toch voor een receiver gaat koop dan geen alles-in-1 setje zoals die HK, maar koop een losse receiver van een gerespecteerd merk (het eerder genoemde rijtje, HK mag daar ook nog wel bij) en losse speakertjes van een gerespecteerd speakermerk (zoals de hier vlak boven genoemde, geen Bose).

Dan heb je keuzevrijheid en optimale performance in een. Die HK alles-in-1 is 99% kans dat alles (receiver, blu-ray speler, speakers) toch "net niet" is in kwaliteit en mogelijkheden.

Ga naar een goede Hifi/HT zaak om te kijken en luisteren, daar hebben ze al die merken. Liever geen MediaMarkt of BCC dus, daar kan je maar weinig goed beluisteren, alleen de dure meuk staat in een luisterruimte. Ik weet niet wat er bij jou in de buurt zit.

Maar goed, ik moet mezelf op de vingers tikken: we gaan hier wel erg off-topic zo. :)

PS laatste tip, Hobo heeft een leuke selectie luidsprekers en daar mag je altijd rustig luisteren en ze nemen de tijd voor je. Zit volgens mij ook nog redelijk bij jou in de buurt? Zie hier, in jouw geval denk ik bij "surround" en "inbouw": http://www.hobo.nl/defaul...id=596&title=Luidsprekers

[ Voor 53% gewijzigd door Cap op 02-02-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:58:
Punt blijft, als je geen boxen groter dan een melkpak mag hebben dan moet ze niet zeuren over het geluid.

Als je dan al iets van de melkpakmodelletjes gaat proberen zoek het dan tenminste in de hoek van de echte speakerfabrikanten, dus geen Harman Kardon / Philips / Sony etc setjes maar merken als Bowers & Wilkins, KEF, Wharfedale, Mission.

Je kunt ook nog voor inbouw gaan, B&W heeft bijvoorbeeld zo'n serie, maar reken dan op een ander prijskaartje en reken niet op geluid dat net zo goed is al vrijstaande boxen. :)

Edit: als je dan toch voor een receiver gaat koop dan geen alles-in-1 setje zoals die HK, maar koop een losse receiver van een gerespecteerd merk (het eerder genoemde rijtje, HK mag daar ook nog wel bij) en losse speakertjes van een gerespecteerd speakermerk (zoals de hier vlak boven genoemde, geen Bose).

Dan heb je keuzevrijheid en optimale performance in een. Die HK alles-in-1 is 99% kans dat alles (receiver, blu-ray speler, speakers) toch "net niet" is in kwaliteit en mogelijkheden.

Ga naar een goede Hifi/HT zaak om te kijken en luisteren, daar hebben ze al die merken. Liever geen MediaMarkt of BCC dus, daar kan je maar weinig goed beluisteren, alleen de dure meuk staat in een luisterruimte. Ik weet niet wat er bij jou in de buurt zit.

Maar goed, ik moet mezelf op de vingers tikken: we gaan hier wel erg off-topic zo. :)
We gaan zo maar eens terug, eerst kijken hoe het verloopt met het terugnemen van de bose set.
Losse recievers hadden ze genoeg, boxen niet zo naar gekeken eigenlijk.
Maar bedankt voor de tips, zal ze meenemen.

ff on-topic.
Had ik al vermeld dat de 50vt50 100% was ? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Receivers zijn inderdaad het probleem niet, die hebben ze van al die merken. En ze hebben ook wel boxen maar weinig goeds en veel meuk. Probleem is dat je niet goed kan luisteren daar. Zie mijn edit hierboven: ga naar Hobo Hifi, dan sluiten ze aan wat je maar wilt in een aparte luisterruimte en kan je echt rustig luisteren.

On-topic: prachtig dat je VT50 100% is, alleen toch raar dat je de ST50 beter blijft vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 02-02-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
receiver van marantz/denon/pioneer combineren met speakers van Dali Zensor 1/Boston Acoustics A25. Perfect geluid en niet te groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:27:
receiver van marantz/denon/pioneer combineren met speakers van Dali Zensor 1/Boston Acoustics A25. Perfect geluid en niet te groot!
Misschien moeten we deze discussie verplaatsen naar het correcte forum daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:22:
Receivers zijn inderdaad het probleem niet, die hebben ze van al die merken. En ze hebben ook wel boxen maar weinig goeds en veel meuk. Probleem is dat je niet goed kan luisteren daar. Zie mijn edit hierboven: ga naar Hobo Hifi, dan sluiten ze aan wat je maar wilt in een aparte luisterruimte en kan je echt rustig luisteren.

On-topic: prachtig dat je VT50 100% is, alleen toch raar dat je de ST50 beter blijft vinden.
Wat natuurlijk wel kan, is dat hij nu gewoon een paneel heeft wat m eer afwijkt. Dus misschien wat groeniger is dan de voorgaande. Dat valt meteen op bij de punch en pop van een scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat vermoeden heb ik ook, ik ben benieuwd Dreke wat je nou beter aan jouw ST50 vindt dan jouw VT50. Je bevindt je in de gelukkige omstandigheid dat je beide hebt staan dus je kunt ze mooi naast elkaar zetten en de een op de ander afregelen. Dan zou het toch weinig meer uit moeten maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:40:
[...]

Misschien moeten we deze discussie verplaatsen naar het correcte forum daarvoor :)
Strak plan:

Audio en HiFi

Of een topic starten in 'algemeen' om jullie slowchat voort te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intussen dus een drietal blurays bekeken op mijn Panasonic BDT220. Elke film is gemiddeld 1 à 2 keer blijven 'hangen'. De film gaat dan na wat horten en stoten na een paar seconden verder, ofwel moet ik handmatig wat doorspoelen. Zowel de BDT220 als de Blurays zijn nieuw. Dat zou toch niet mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:35:
Intussen dus een drietal blurays bekeken op mijn Panasonic BDT220. Elke film is gemiddeld 1 à 2 keer blijven 'hangen'. De film gaat dan na wat horten en stoten na een paar seconden verder, ofwel moet ik handmatig wat doorspoelen. Zowel de BDT220 als de Blurays zijn nieuw. Dat zou toch niet mogen?
Probeer een firmware upgrade. Kan zijn dat de blurays te nieuw zijn voor je speler. de 220 is al een oudtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:38:
[...]

Probeer een firmware upgrade. Kan zijn dat de blurays te nieuw zijn voor je speler. de 220 is al een oudtje.
Al een oudje !? Ik heb hem juist gekocht :)

Firmware is meest recente versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelanceerd in 2012, en al een oud model. Ik mag hier niet te veel meer komen lezen. Niet goed voor de portemonnee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De BDT220 wordt over het algemeen toch goed beoordeeld dus dat zou inderdaad niet moeten mogen.

Maar jee gaan we weer off-topic. Misschien kan een modje die hele eerdere discussie verplaatsen in een nieuw topic in Aankoopadvies? Kunnen we daar verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:22:

Nu na wat fijn afstellingen zijn ze gelijk. verder moeilijk te beoordelen er zit een verdieping tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Adlermann schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:47:
[...]

Wat natuurlijk wel kan, is dat hij nu gewoon een paneel heeft wat m eer afwijkt. Dus misschien wat groeniger is dan de voorgaande. Dat valt meteen op bij de punch en pop van een scherm.
Denk dat de focus en ergenis even lagen bij de boseset, echt een teleurstelling.
Bly-ray kijken was machtig mooi, geluid ook, maar tv kijken en radio luisteren was echt teleurstellend.
We hebben ook geregeld dat de boseset terug gaat.
Maar ben er nog niet uit wat de vervangers gaan worden, denk wel een losse reviever met een van de genoemde boxen.
Denk dat ik van de week eens naar een echt hifiboer rij en daar me eens fatsoenlijk laten informeren, kun je ook beter luisteren dan bij MM.
Maar ben wel heel blij met de tv nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:55:
Dat vermoeden heb ik ook, ik ben benieuwd Dreke wat je nou beter aan jouw ST50 vindt dan jouw VT50. Je bevindt je in de gelukkige omstandigheid dat je beide hebt staan dus je kunt ze mooi naast elkaar zetten en de een op de ander afregelen. Dan zou het toch weinig meer uit moeten maken. :)
Achter een maand of 4 laat ik ze beide kalibreren, heb al gebeld met iemand erover, de link heeft hier al eens in dit topic gestaan, €250 voor beide, daar ga ik niet zelf voor lopen hoddelen heb ik besloten.
Daarna kunnen we echt een beoordeling geven en zal die zeker met jullie delen.
Ga er ook vanuit dat de VT50 uiteindelijk beter uitkomt dan de ST50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

Dreke008 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:25:
[...]

Volgende optie ?
Luister `s naar de welbekende KEF eitjes ;)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:35
Great. Vandaag plattetv.nl aan de telefoon, na de plasmadiscounter lijkt het erop dat ook zij niet kunnen leveren. Kortom; het begint redelijk onmogelijk te worden om een P42ST50 in huis te krijgen, heb er nu toch echt moeite voor gedaan.

On the plus side: ik heb inmiddels een inkoop kanaal bij Panasonic weten te vinden wat me misschien wel redelijk snel aan een 60 kan helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
LuPo schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 09:51:
Kijk ik vervolgens even in het menu, zie ik dat de instellingen daar nog op de standaardwaarden staan. Dus IFC staat op Maximum. _O-
Ben ongelooflijk blij met IFC op maximum _/-\o_ Eindelijk weer het smoothe beeld dat ik ook had op de werkelijk sublieme Philips 36 inch CRT. Toen fan van, nu weer. Kan niet tegen dat vreselijke 24fps geschokschokschokschok. Vier jaar lang aan lopen irriteren op de Pioneer. En nee, het is niet perfect en in sommige gevallen werkt het alleen maar averechts maar ik vind het echt héérlijk.

Zo zie je maar, ieder mens is anders. En ja, ik weet dat 99.99% van de mensen het verafschuwd, so what B-)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 02-02-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Brad Pitt schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 23:50:
[...]

Ben ongelooflijk blij met IFC op maximum _/-\o_ Eindelijk weer het smoothe beeld dat ik ook had op de werkelijk sublieme Philips 36 inch CRT. Toen fan van, nu weer. Kan niet tegen dat vreselijke 24fps geschokschokschokschok. Vier jaar lang aan lopen irriteren op de Pioneer. En nee, het is niet perfect en in sommige gevallen werkt het alleen maar averechts maar ik vind het echt héérlijk.

Zo zie je maar, ieder mens is anders. En ja, ik weet dat 99.99% van de mensen het verafschuwd, so what B-)
Geen probleem hoor. Ik vind het zelf niets maar kan begrip opbrengen dat een ander hier anders over denkt. d:)b Je moet je niet op laten leggen wat 'de mensen' vinden. Als jij het maar fijner vindt, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

iCe01 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:40:
Great. Vandaag plattetv.nl aan de telefoon, na de plasmadiscounter lijkt het erop dat ook zij niet kunnen leveren. Kortom; het begint redelijk onmogelijk te worden om een P42ST50 in huis te krijgen, heb er nu toch echt moeite voor gedaan.

On the plus side: ik heb inmiddels een inkoop kanaal bij Panasonic weten te vinden wat me misschien wel redelijk snel aan een 60 kan helpen :D
:P wat is redelijk snel ? en heb je ook al iets van prijzen opgevangen toevallig :P

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriknetsch
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-10 11:06
Mensen, ik heb jullie hulp/ervaringen nodig. Ik volg dit topic al een tijd en ik ben van plan om de Panasonic Viera TX-P50VT50 of de Panasonic Viera TX-P42ST50 te kopen. Dus ik denk ga naar de MediaMarkt in Den Haag.... sorry meneer wij verkopen geen plasma's meer.
Gisteren in hoofddorp met mijn vrouwtje naar de saturn, ik denk misschien is die daar wel, en ja hoor daar stond hij in al zen pracht en praal onderaan zodat de meeste bezoekers hem over het hoofd zagen. Wat een prachtig beeld zeg. Ik denk ga even de verkoper erbij halen of ze ook de st50 hebben zodat ik kan vergelijken, hebben ze niet. Vraagt ie of ik geen led wil, ik zeg nee wil ik niet, loopt die lul naar me vrouwtje en gaat daar over led beginnen. Ze zegt, daar gaat me man over en ik krijg hoofdpijn van LED, veel te fel. ( pfieew ) Begint de verkoper over het dimmen van led blablabla dus ik zeg joh we willen plasma, geen led. De verkoper had niet meer nuttige informatie dus was blij dat hij weg ging. Laatste waar hij over begon was inbranden. Nu weet ik dat zeker bij de vt50 dit een probleem is.

Nu kom ik op 2 vragen uit:
Is de VT50 qua beeldkwaliteit veel beter als de ST50?

en

Hebben jullie veel last van inbranden, en zo ja kan je de TV zonder problemen terugbrengen.

Bedankt alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
adriknetsch schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:26:

en

Hebben jullie veel last van inbranden, en zo ja kan je de TV zonder problemen terugbrengen.

Bedankt alvast ;)
Deze informatie staat uitgebreid in dit topic beschreven. En zelfs met de zoekfunctie heel makkelijk te vinden, try it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ben een beetje met de beeld instellingen van mijn 55vt50 bezig maar ik zie dat ik bij de interne media player niet de mogelijkheid heb om THX cinema te kiezen. waarom is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brimme schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:37:
Ben een beetje met de beeld instellingen van mijn 55vt50 bezig maar ik zie dat ik bij de interne media player niet de mogelijkheid heb om THX cinema te kiezen. waarom is dit?
Waarom geen idee, maar het zit er inderdaad niet in. Maar je kunt gewoon professional mode kiezen, dat is vergelijkbaar (zonder kalibratie) met thx, behalve dat er een cap op de licht output zit en op sommige toestellen het zwart minder is.

Standaard (of cinema) mode, kleurtemp warmkomt ook in de buurt van thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
adriknetsch schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:26:
Mensen, ik heb jullie hulp/ervaringen nodig. Ik volg dit topic al een tijd en ik ben van plan om de Panasonic Viera TX-P50VT50 of de Panasonic Viera TX-P42ST50 te kopen. Dus ik denk ga naar de MediaMarkt in Den Haag.... sorry meneer wij verkopen geen plasma's meer.
Gisteren in hoofddorp met mijn vrouwtje naar de saturn, ik denk misschien is die daar wel, en ja hoor daar stond hij in al zen pracht en praal onderaan zodat de meeste bezoekers hem over het hoofd zagen. Wat een prachtig beeld zeg. Ik denk ga even de verkoper erbij halen of ze ook de st50 hebben zodat ik kan vergelijken, hebben ze niet. Vraagt ie of ik geen led wil, ik zeg nee wil ik niet, loopt die lul naar me vrouwtje en gaat daar over led beginnen. Ze zegt, daar gaat me man over en ik krijg hoofdpijn van LED, veel te fel. ( pfieew ) Begint de verkoper over het dimmen van led blablabla dus ik zeg joh we willen plasma, geen led. De verkoper had niet meer nuttige informatie dus was blij dat hij weg ging. Laatste waar hij over begon was inbranden. Nu weet ik dat zeker bij de vt50 dit een probleem is.

en

Bedankt alvast ;)
Ik heb ze beiden, bij beiden is het nu zo dat ik er geen last van heb.
Al kijk ik 3 uur naar de zelfde zender, retentie zie ik niet langer dan 2 sec van een logo.
Laten we het er op houden dat ze er standaard geen last van hebben, beiden niet ingespeeld.
Je kunt pech hebben met panelen die niet geheel 100% zijn.
Maar uit ervaring weet ik dat er niet moeilijk gedaan wordt om deze toestellen dan te ruilen.
Heb je een paneel dat wel 100% is dan mag je in de handen klappen en genieten van het beste beeld wat er op dit moment te koop is, en wil je helemaal smullen dan laat je hem tzt kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TjaBske schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:38:
[...]

Ik had dat ook na 1 week, nu nog 1,5 week (!) verder en het is bijna weg. Op de schuifbalk is het niet meer zichtbaar, alleen hele specifieke kleuren zoals die gele sunweb reclame. Ik heb wel een aantal keer meerdere uren achter elkaar schuifbalken/break in dvd gedraait en vriendin afgelopen week gedwongen om rtl4 gezoomed te kijken. Nu ben ik er achter gekomen dat THX geen forced pixel orbiting toe staat (kan dan alleen op auto). Dus nu staat tv op gewoon cinema, met iets lager ontrast en pixel orbiter aan ;) .

Geduld dus, even voorzichtig zijn, settings checken en dan verdwijnt het wel weer, ook al kan het erg hardnekkig zijn.
Sorry voor de late reactie op je behulpzame post.

Ik zal idd de schuifbalken een paar nachten laten draaien, heb je tijdens de schuifbalken het contrast en helderheid wel omhoog gezet?
Gebruik je de break in dvd van de startpost (hier ook de vraag of je contrast en helderheid omhoog hebt gezet)?
SBS 6 logo was ook zichtbaar, maar die is na een nacht schuifbalken draaien verdwenen. Dus geeft nog hoop dat het RTL 4 logo ook nog kan verdwijnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:35
kingfriko schreef op zondag 03 februari 2013 @ 09:51:
[...]
:P wat is redelijk snel ? en heb je ook al iets van prijzen opgevangen toevallig :P
Heb nog geen antwoord gehad, maar wanneer dat komt laat ik het weten. Dit inkoopkanaal zit niet aan de consumenten kant, maar in de entertainment branche. Daar zijn de data (en prijzen) nog wel eens anders van aard.

Vind het een raar verhaal dat je de ene serie uitfaseert en de volgende pas maanden later weer op de markt brengt, dan wil je echt graag van je omzet af blijkbaar :S Blijkbaar hebben ze een slechte berekening gemaakt voor de uitlopende voorraad ofzo.

Gaat dit overigens alleen over de P42ST50? Zijn andere modellen als de GT50 nog wel te leveren? Want die verschilt verder niet heel veel toch? Wel 259 euri's duurder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:57:
[...]

Sorry voor de late reactie op je behulpzame post.

Ik zal idd de schuifbalken een paar nachten laten draaien, heb je tijdens de schuifbalken het contrast en helderheid wel omhoog gezet?
Gebruik je de break in dvd van de startpost (hier ook de vraag of je contrast en helderheid omhoog hebt gezet)?
SBS 6 logo was ook zichtbaar, maar die is na een nacht schuifbalken draaien verdwenen. Dus geeft nog hoop dat het RTL 4 logo ook nog kan verdwijnen..
Ik had het idee dat schuifbalken zelf al redelijk fel gaan, dus die heb ik zo gelaten. De break-in dvd wel op dynamic gedraait. Maar wat volgens nog het allerbeste werkt is lekker tv kijken en zorgen dat er content op die pixels komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TjaBske schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:10:
[...]

Ik had het idee dat schuifbalken zelf al redelijk fel gaan, dus die heb ik zo gelaten. De break-in dvd wel op dynamic gedraait. Maar wat volgens nog het allerbeste werkt is lekker tv kijken en zorgen dat er content op die pixels komt. ;)
Heb de break-in dvd net gebrand, zal m vannacht aanzetten.

Mijn 42g10 heb ik met de Finding Nemo dvd in laten spelen, daar kon je na de break-in periode mee doen en laten wat je wou: geen retentie/inbranden.

Had het idee dat de 50-serie vanaf het unboxen beter bestand zou zijn, weer een lesje geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij heeft het omhoogzetten van contrast en helderheid geen zin als je de schuifbalk gebruikt, zet je hem aan dan spuugt ie al het maximale uit dat ie kan geven. Wel eens geprobeerd om contrast op 0 te zetten en schuifbalk te draaien? Maakt vermoedelijk geen moer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
henidde schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:14:
Ik ben erachter gekomen dat ik door op Viera Tools te klikken, ik de playlist in Windows Media Player kan benaderen (draadloos!) en af kan spelen via de laptop zelf. Ideaal!
Weliswaar is het zo dat het geluid nog niet via de 5.1 set gaat maar gewoon via de televisie zelf.
Kan ik dit veranderen? Het geluid moet dan dus als het ware naar de receiver toe, die vervolgens de boxen weer aanstuurt. Moet dit via de HDMI 2-aansluiting (ARC)?
Iemand hier nog een oplossing voor?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-10 07:12
Hey!

Ik heb een vraag. Ik heb een aantal maandjes nu een VT50, en ondanks de mooie kleuren zijn er toch een hoop negatieve dingen, het geflikker van diep wit of zwart het ergste, maar nu ook steeds meer rare balken door het beeld. Omdat ik al 20+ jaar achter schermen zit zie ik ze beter dan gemiddeld persoon. Maar mijn vraag is, hoe kan het, dat logo's inbranden of retentie is, snap ik, maar verticalen of horizontale balken niet, hier voorbeelden wat ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img72/5389/41840057.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img16/556/13190729.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img849/8153/54304366.jpg

Ter illustratie ietsjes erger gemaakt dan in het echt maar je ziet het, het is of vertical of horizontaal ( bizar.. ) Bij voetbal kijken zijn de strepen vaak dikker.

Contrast is 30, aantal uur is boven de 200 a 300 denk ik.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JinShepard schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:12:
Hey!

Ik heb een vraag. Ik heb een aantal maandjes nu een VT50, en ondanks de mooie kleuren zijn er toch een hoop negatieve dingen, het geflikker van diep wit of zwart het ergste, maar nu ook steeds meer rare balken door het beeld. Omdat ik al 20+ jaar achter schermen zit zie ik ze beter dan gemiddeld persoon. Maar mijn vraag is, hoe kan het, dat logo's inbranden of retentie is, snap ik, maar verticalen of horizontale balken niet, hier voorbeelden wat ik bedoel.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ter illustratie ietsjes erger gemaakt dan in het echt maar je ziet het, het is of vertical of horizontaal ( bizar.. ) Bij voetbal kijken zijn de strepen vaak dikker.

Contrast is 30, aantal uur is boven de 200 a 300 denk ik.
Of linebleed of stuk.

Horizontaal kan vaak line bleed zijn. Maar dat zou echt niet non stop aanwezig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
pricewatch: Panasonic DMP-BDT220
Zaterdag 17 maart 2012
Dat noem ik geen oud model. Ook nog eens zeer goed beoordeeld online (1, 2 en 3).

Ik ben van plan om deze bij mijn ST50 aan te gaan schaffen in de plaats van de PS3. Die verbruikt veel stroom en maakt erg veel herrie. Geen goede optie dus?

Pagina: 1 ... 68 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.