2 suks voor 30 euro heb ik betaald. Online bij redcoon.
Heren, morgen komt hij eindelijk binnen.
Een vraag: moet je de nieuwe vt50 ook een dagje laten staan op zijn plek om het vloeistof ofzo te laten zakken voor het aandoen?
2e, ik doe graag mee met een gezamenlijke inkoop, kan ik meteen de g15 ook kalibreren
. Scheelt alweer 100€
Een vraag: moet je de nieuwe vt50 ook een dagje laten staan op zijn plek om het vloeistof ofzo te laten zakken voor het aandoen?
2e, ik doe graag mee met een gezamenlijke inkoop, kan ik meteen de g15 ook kalibreren
Zucht... nu toch weer wat gaan zoeken en nog steeds niet overtuigd.
In de Tweakers review wordt gezegd dat de nieuwe 60 serie nog VEEL mooier is, dat maakt het interessant om misschien toch maar even te wachten en pakweg 200 euro meer uit te geven.
De retentie verhalen storen me ook. Ik weet wat jullie gaan zeggen: maak je er niet druk om, het stelt niet zoveel voor, etc. Maar voor het geld wat ik neertel voor een tv toestel wil ik gewoon geen blijvende logootjes in beeld. En ik wil al zeker niet moeilijk moeten gaan doen met schuifbalken of zoomen om het te vermijden. Ik wil gewoon een tv om tv te kijken zonder al die rariteiten.
Ik lees dan ook nog dat de Samsungs misschien iets minder beeld hebben, maar wel veel beter omgaan met retentie. Interessant.
Even als achtergrond info: ik koekeloer op dit moment naar een Dell LCD scherm (TV!) van ruim 6 jaar oud. Kortom: erop vooruitgaan is niet zo lastig, en ik ben niet de meeste kritische kijker ever; gebruiksgemak e.d. tellen ook mee.
Stel nu dat ik wel iets zou willen inboeten op het perfecte beeld van de ST50 als ik een "makkelijker" toestel voor terugkrijg (onderhoud, smart tv, etc.). Welk is dan second best?
In de Tweakers review wordt gezegd dat de nieuwe 60 serie nog VEEL mooier is, dat maakt het interessant om misschien toch maar even te wachten en pakweg 200 euro meer uit te geven.
De retentie verhalen storen me ook. Ik weet wat jullie gaan zeggen: maak je er niet druk om, het stelt niet zoveel voor, etc. Maar voor het geld wat ik neertel voor een tv toestel wil ik gewoon geen blijvende logootjes in beeld. En ik wil al zeker niet moeilijk moeten gaan doen met schuifbalken of zoomen om het te vermijden. Ik wil gewoon een tv om tv te kijken zonder al die rariteiten.
Ik lees dan ook nog dat de Samsungs misschien iets minder beeld hebben, maar wel veel beter omgaan met retentie. Interessant.
Even als achtergrond info: ik koekeloer op dit moment naar een Dell LCD scherm (TV!) van ruim 6 jaar oud. Kortom: erop vooruitgaan is niet zo lastig, en ik ben niet de meeste kritische kijker ever; gebruiksgemak e.d. tellen ook mee.
Stel nu dat ik wel iets zou willen inboeten op het perfecte beeld van de ST50 als ik een "makkelijker" toestel voor terugkrijg (onderhoud, smart tv, etc.). Welk is dan second best?
Het is geen ijskast haha.shazada schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:51:
Heren, morgen komt hij eindelijk binnen.
2e, ik doe graag mee met een gezamenlijke inkoop, kan ik meteen de g15 ook kalibreren. Scheelt alweer 100€
Gewoon plaatsen of ophangen en gas erop en genieten, inspelen is ook onzin.
Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad
Dat was geen review maar een hands-on waarbij niemand weet hoe de x50 serie stond ingesteld. Dat de x60 serie "veel" mooier gaat zijn lijkt mij vrij stug. Iets beter waarschijnlijk uiteraard wel maar de verschillen die je nu al kunt zien op bepaalde websites gaan nergens over. De x50 op die plaatjes is opeens een tv die alleen grijs kan weergeven en geen zwart. Welnu, leuk, maar mijns inziens behoorlijke marketing B.S.iCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:52:
Nickname does not reflect reality
De 60 serie slaat vooral op de ZT60 en dat wordt een dure, duidelijk boven de VT60. De VT50 ziet nu ongeveer op zijn bodemprijs. De nieuwe modellen zullen in eerste instantie 1,5-2 keer zo duur als de bestaande modellen op dit moment.
De beeldkwaliteit van de ST/GT/VT60 zullen veel minder verbeterd worden. Waarbij de VT de grootste sprong zal maken en de ST bijna niet. Tenminste dat zijn de verwachtingen
De beeldkwaliteit van de ST/GT/VT60 zullen veel minder verbeterd worden. Waarbij de VT de grootste sprong zal maken en de ST bijna niet. Tenminste dat zijn de verwachtingen
[ Voor 4% gewijzigd door Athome op 28-01-2013 22:17 ]
lol, maar ik weet zeker dat de g15 min 4u uit de verpakking stil moest staan voor het aanzetten. dat stond ergens in de beschrijving .....Dreke008 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:13:
[...]
Het is geen ijskast haha.
Gewoon plaatsen of ophangen en gas erop en genieten, inspelen is ook onzin.
Ik zou gewoon gaan voor de vt50.iCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:52:
Als de 60 uitkomt betaal je de hoofdprijs en die is meer dan 200 verschil.
En met gebreken, tja je kunt pech hebben, dan bestel je gewoon een nieuwe en als die goed is dan weet je wel dat je de beste tv hebt die op dit moment gemaakt wordt, en heel betaalbaar is.
Begin aub niet met een led als je al aangeeft dat je kritisch bent, praat uit ervaring.
Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad
Kan kloppen, maar we hebben het nu over een 50 serie, bij de g15 werd misschien ook aangeraden om hem in te spelen, dat is eigenlijk al niet meer nodig vanaf de 30 serie.shazada schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:17:
[...]
lol, maar ik weet zeker dat de g15 min 4u uit de verpakking stil moest staan voor het aanzetten. dat stond ergens in de beschrijving .....
Klopt wat je zegt, bij de vt50 werd gezegd zwartkijken voor gevorderde, als je nu de review van de 60 moet geloven is de vt50 overdreven gezegd grijs.Brad Pitt schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:15:
[...]
Dat was geen review maar een hands-on waarbij niemand weet hoe de x50 serie stond ingesteld. Dat de x60 serie "veel" mooier gaat zijn lijkt mij vrij stug. Iets beter waarschijnlijk uiteraard wel maar de verschillen die je nu al kunt zien op bepaalde websites gaan nergens over. De x50 op die plaatjes is opeens een tv die alleen grijs kan weergeven en geen zwart. Welnu, leuk, maar mijns inziens behoorlijke marketing B.S.
Totale onzin.
Had het over de ST50
Die heb ik ook, kan niet anders zeggen als een magistraal beeld.iCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:25:
[...]
Had het over de ST50Ik hoef niet zo'n groot toestel, zit pakweg 2,5 meter van de TV vandaan en in mijn toch al niet te grote huiskamer hoeft de TV geen attractie op zich te worden.
Ik vind hem mooier beeld hebben dan mijn vorige vt30.
Als de st50 ook een one glas sheet had kwam er echt geen vt50, maar puur voor het uiterlijk heb ik voor de woonkamer voor de vt50 gekozen.
[ Voor 14% gewijzigd door Dreke008 op 28-01-2013 22:29 ]
Ik zou zeggen, in jouw geval: koop geen Panasonic plasma, geen VT50, ook geen ZT60 of VT60 en ook geen Samsung.iCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:52:
Want ook daarover ga je natuurlijk lezen op de fora. En wat zie je dan? Ook daar staan inbrand en retentie verhalen. Je hoeft hier in het Samsung topic ook maar een pagina terug te gaan en je ziet mensen met klachten. Natuurlijk komt er hier dan weer iemand met een Samsung plasma op de proppen die geen problemen heeft met de melding dat het bij Panasonic echt een probleem is en Samsung niet. Maar dat blijft een persoonlijke ervaring. En hoe verklaart dat die Samsung inbrand gevallen? Niet.
Je zegt, je bent niet de meest kritische kijker en gaat er al snel op vooruit tov wat je nu hebt, stoort je aan het idee van inbranden of retentie van logo's en hebt geen zin om daar moeilijk voor te gaan doen.
Lijkt me duidelijk toch? Koop een leuke LED tv en be happy!
Ik heb zelf de 42ST50 en kan me in geen van de genoemde problemen herkennen. Ook mijn ouders met een 3 jaar oude G10 hebben nog nooit van retentie gehoord.
Op Forums lees je vooral problemen en mensen zonder problemen hoor je vrijwel niet. Er lijkt wel wat willekeur in de afzonderlijke apparaten te zitten. Mensen als Alderman kunnen dit vast wel bevestigen.
Laat je niet afschrikken. Koop gewoon een ST50, zet 'm op True Cinema en je hebt een heel fraai beeld.
Wellicht na 200 uur een keer laten caliberen voor de Finishing Touch en je hebt een pracht TV thuis staan.
Op Forums lees je vooral problemen en mensen zonder problemen hoor je vrijwel niet. Er lijkt wel wat willekeur in de afzonderlijke apparaten te zitten. Mensen als Alderman kunnen dit vast wel bevestigen.
Laat je niet afschrikken. Koop gewoon een ST50, zet 'm op True Cinema en je hebt een heel fraai beeld.
Wellicht na 200 uur een keer laten caliberen voor de Finishing Touch en je hebt een pracht TV thuis staan.
Trouwens, aan iedereen die nu nog twijfelt om een ST50 te kopen, als je hem wilt hebben doe het nu. Zeker als je in de pricewatch kijkt bij de 42 en 50ST50 dan is het aantal winkels dat hem nog op voorraad heeft snel geslonken. Mede daardoor gaan prijzen gaan alweer wat omhoog, de voorraden raken leeg.
Voor de GT/VT modellen lijkt er wat minder haast.
@Athome, inbranden even daar gelaten: van een bepaalde mate van retentie is bij plasma toch altijd wel sprake, maar als mensen het niet zien en/of er niet naar op zoek gaan, of zich er simpelweg niet aan storen, dan is er natuurlijk geen probleem. Zeker niet als zo'n retentielogootje binnen de kortste tijd van moeilijk zichtbaar in vrijwel niet meer zichtbaar verandert. Kijk je veel naar logorijk materiaal (zoals ik, ned1/2/3, NOS sport, etc) en zet je dan een mooie egaal witte/groene/rode slide op dan kunnen de logo's je niet ontgaan. Maar bij dagelijks gebruik ervaar ik geen problemen.
@Athome, inbranden even daar gelaten: van een bepaalde mate van retentie is bij plasma toch altijd wel sprake, maar als mensen het niet zien en/of er niet naar op zoek gaan, of zich er simpelweg niet aan storen, dan is er natuurlijk geen probleem. Zeker niet als zo'n retentielogootje binnen de kortste tijd van moeilijk zichtbaar in vrijwel niet meer zichtbaar verandert. Kijk je veel naar logorijk materiaal (zoals ik, ned1/2/3, NOS sport, etc) en zet je dan een mooie egaal witte/groene/rode slide op dan kunnen de logo's je niet ontgaan. Maar bij dagelijks gebruik ervaar ik geen problemen.
[ Voor 45% gewijzigd door Cap op 28-01-2013 22:44 ]
Volledig met je eens, als het alleen om prachtig beeld gaat is op dit moment de st50 de beste keuze die je kunt maken.Cap schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:34:
Trouwens, aan iedereen die nu nog twijfelt om een ST50 te kopen, als je hem wilt hebben doe het nu. Zeker als je in de pricewatch kijkt bij de 42 en 50ST50 dan is het aantal winkels dat hem nog op voorraad heeft snel geslonken. Mede daardoor gaan prijzen gaan alweer wat omhoog, de voorraden raken leeg.
Ok, ga het toch maar doen denk ik. En als het niks is geef ik jullie de schuld
Wat ik overigens wel raar vind, je vind links en rechts mensen die zeggen dat je na 200 uur ruis draaien op hoger contract het inspelen hebt gehad en je veel minder voorzichtig hoeft te zijn. Kunnen ze zo'n trucje dan niet gewoon in de fabriek al doen in gecontroleerde setting? Zou de problemen stukken minder maken. Zelfde principe als dat je een auto tegenwoordig niet meer in hoeft te rijden waar dat vroeger nog wel moest.
Voor de st50 geldt voor mij het zelfde verhaal, vanaf minute 1 subliem beeld.Athome schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:31:
Ik heb zelf de 42ST50 en kan me in geen van de genoemde problemen herkennen. Ook mijn ouders met een 3 jaar oude G10 hebben nog nooit van retentie gehoord.
Ook al kijk ik 2 uur 1 zender, stel Ned.1, als dan beeld komt zonder logo dan moet ik echt gaan zoeken om ook maar iets aan retentie te zien.
Helaas is het verhaal van de vt50 minder haha, maar goed, de nieuwe is besteld dus dat gaat ook wel goedkomen.
Kan ik me in vinden wat je aangeeft.iCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:43:
Ok, ga het toch maar doen denk ik. En als het niks is geef ik jullie de schuldWat ik overigens wel raar vind, je vind links en rechts mensen die zeggen dat je na 200 uur ruis draaien op hoger contract het inspelen hebt gehad en je veel minder voorzichtig hoeft te zijn. Kunnen ze zo'n trucje dan niet gewoon in de fabriek al doen in gecontroleerde setting? Zou de problemen stukken minder maken. Zelfde principe als dat je een auto tegenwoordig niet meer in hoeft te rijden waar dat vroeger nog wel moest.
Dan voorkom je ook de ergernis wat ik en vele anderen hadden, vanaf minute 1 2 grote groene wolken in het beeld, uiteraard bevestigd door CE repair Dordrecht, in overleg met Panasonic is een nieuwe besteld.
Kan duiden op het feit dat ze niet iedere plasma wat van de band rolt grondig controleren.
ARGH!@-28938_+)(@)*(#
Het is me niet gegund zo blijkt... Ik had de 42ST50 in het winkelmandje van plattetvdiscounter.nl staan voor 638 euro. Nu is de complete productpagina verdwenen, lijkt erop alsof ze niet meer leveren. Winkelmandje geeft nog steeds 2 stuks aan, maar in het overzicht staat alleen nog de receiver. Mooi is dat
Het is me niet gegund zo blijkt... Ik had de 42ST50 in het winkelmandje van plattetvdiscounter.nl staan voor 638 euro. Nu is de complete productpagina verdwenen, lijkt erop alsof ze niet meer leveren. Winkelmandje geeft nog steeds 2 stuks aan, maar in het overzicht staat alleen nog de receiver. Mooi is dat
Ik blijf erbij, stel je geen al te hoge eisen aan het beeld en maak je je bij voorbaat al veel zorgen om retentie, inbranden en gedoe met screenwashes, waarom zou je dan een plasma kopen?iCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:43:
De prijzen gaan alweer iets omhoog, de voorraden raken leeg. Wat ik overigens wel raar vind, je vind links en rechts mensen die zeggen dat je na 200 uur ruis draaien op hoger contract het inspelen hebt gehad en je veel minder voorzichtig hoeft te zijn. Kunnen ze zo'n trucje dan niet gewoon in de fabriek al doen in gecontroleerde setting? Zou de problemen stukken minder maken. Zelfde principe als dat je een auto tegenwoordig niet meer in hoeft te rijden waar dat vroeger nog wel moest.
Wat betreft de ruis. Als het zou werken wel ja. Maar helaas maakt het geen drol uit. In de hoop problemen uit te bannen doen mensen gekke dingen en zeggen achteraf dat het helpt.
Fosofor veroudert, of de tv nu hagelnieuw is of 200 uur oud. Daarom zul je altijd verschil in helderheid krijgen als je een bepaalde set pixels continu op 100% laat branden terwijl je de omringende pixels op 50% laat branden. Dit is burn-in. Het is niet anders.
Retentie wordt veroorzaakt door MgO sputtering en is reversibel, door simpelweg tv te kijken (naar ander beeld dan he
Hey mensen, ik heb nu een week lang mijn 50ST50 staan en ben er behoorlijk blij mee. Wat me wel opvalt is dat ik tijdens voetbalwedstrijden, en ook bij het softwareupdate scherm, aan de rechterkant van het scherm een toch vrij duidelijk verticale lijn zie. Bij andere content valt het niet op, en bij voetbal valt het ook alleen op als ik naar dat gedeelte van het scherm kijk op dat moment. Het is wel iets waar ik me uiteindelijk overheen zou kunnen zetten in ieder geval. Maar toch blijft het een beetje knagen dat het aanwezig is.
Wat hier mee te doen? Ik lees op internet dat heel veel ST50's maar ook VT50's daar last van hebben. En dat sommige mensen de TV wel tot vijf keer toe moeten omruilen voordat ze pas een model hebben die het probleem niet heeft. Zou het ook nog enigsinds weg kunnen trekken als ik de TV wat meer gebruikt heb, of zou het juist erger kunnen worden? Ik zag hier volgens mij wel een post verschijnen van een andere user die zijn TV om deze reden heeft laten omruilen.
Wat hier mee te doen? Ik lees op internet dat heel veel ST50's maar ook VT50's daar last van hebben. En dat sommige mensen de TV wel tot vijf keer toe moeten omruilen voordat ze pas een model hebben die het probleem niet heeft. Zou het ook nog enigsinds weg kunnen trekken als ik de TV wat meer gebruikt heb, of zou het juist erger kunnen worden? Ik zag hier volgens mij wel een post verschijnen van een andere user die zijn TV om deze reden heeft laten omruilen.
E-care bellen en hun laten beoordelen.Minoeske schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:53:
Hey mensen, ik heb nu een week lang mijn 50ST50 staan en ben er behoorlijk blij mee. Wat me wel opvalt is dat ik tijdens voetbalwedstrijden, en ook bij het softwareupdate scherm, aan de rechterkant van het scherm een toch vrij duidelijk verticale lijn zie. Bij andere content valt het niet op, en bij voetbal valt het ook alleen op als ik naar dat gedeelte van het scherm kijk op dat moment. Het is wel iets waar ik me uiteindelijk overheen zou kunnen zetten in ieder geval. Maar toch blijft het een beetje knagen dat het aanwezig is.
Dat klinkt zinnig en op mij van toepassing. Maar ik wil uiteraard wel het beste uit m'n centen halen. Dus een alternatief op LCD/LED gebied moet wel minstens in de buurt komen. Het hoeft niet even perfect te zijn wat mij betreft, maar in de richting. Ik ben ook geen plasma gewend, dus wat dat betreft weet ik niet eens wat ik mis (vrienden hebben allemaal LCD volgens mij, en mijn ouders hebben een tv... dat gaat helemaal nergens over).Cap schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:52:
[...]
Ik blijf erbij, stel je geen al te hoge eisen aan het beeld en maak je je bij voorbaat al veel zorgen om retentie, inbranden en gedoe met screenwashes, waarom zou je dan een plasma kopen?
Maar goed, dan wordt de volgende puzzel: welk toestel komt er dan het beste in de buurt...
@Minoeske: het bekende banding/DSE probleem is dat. Ik heb het ook, in zeer beperkte mate. Heel veel mensen kunnen er wat van zien bij met name zaken als voetbal.
De 50 series Panasonics hebben het wel vaker, maar ik lees er ook vaak over bij andere tv's, plasma maar ook led (ik heb er op GOT al over gelezen in de LG, Sony, Philips en Samsung topics). Uniformiteit is gewoon een van de grootste problemen bij moderne, grote, platte tv's.
Als het je stoort kan je proberen contact op te nemen met E-care om te kijken of ze het binnen of buiten de specs vinden vallen. Met wat geluk krijg je dan een nieuwe tv. De vraag is alleen of die beter of slechter is. Bij mij zijn de klachten zo beperkt en ben ik verder zo tevreden over mijn exemplaar dat ik vooralsnog heb besloten om deze te houden. Maar als je een 30% grijze slide opzoekt en deze op de tv draait en even een fotootje maakt dan kunnen we beter beoordelen hoe ernstig het is.
De 50 series Panasonics hebben het wel vaker, maar ik lees er ook vaak over bij andere tv's, plasma maar ook led (ik heb er op GOT al over gelezen in de LG, Sony, Philips en Samsung topics). Uniformiteit is gewoon een van de grootste problemen bij moderne, grote, platte tv's.
Als het je stoort kan je proberen contact op te nemen met E-care om te kijken of ze het binnen of buiten de specs vinden vallen. Met wat geluk krijg je dan een nieuwe tv. De vraag is alleen of die beter of slechter is. Bij mij zijn de klachten zo beperkt en ben ik verder zo tevreden over mijn exemplaar dat ik vooralsnog heb besloten om deze te houden. Maar als je een 30% grijze slide opzoekt en deze op de tv draait en even een fotootje maakt dan kunnen we beter beoordelen hoe ernstig het is.
Geen voor die prijsiCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:58:
[...]
Dat klinkt zinnig en op mij van toepassing. Maar ik wil uiteraard wel het beste uit m'n centen halen. Dus een alternatief op LCD/LED gebied moet wel minstens in de buurt komen. Het hoeft niet even perfect te zijn wat mij betreft, maar in de richting. Ik ben ook geen plasma gewend, dus wat dat betreft weet ik niet eens wat ik mis (vrienden hebben allemaal LCD volgens mij, en mijn ouders hebben een tv... dat gaat helemaal nergens over).
Maar goed, dan wordt de volgende puzzel: welk toestel komt er dan het beste in de buurt...
@Dreke008 nee dat was me inmiddels duidelijk. Maar je gaat me ook niet vertellen dat het eerste toestel dat ook maar een beetje in de buurt komt meteen dubbel zo duur moet zijn, dat geloof ik niet. Goed, ik geloof dat ik hier te maken heb met puristen die al het andere meteen zo slecht vinden dat het de moeite niet waard is, dus misschien kan ik beter elders advies zoeken. No offence hoor, maar dan wordt het zo'n apple-microsoft stijl discussie, smaken verschillen nu eenmaal.
Dat is wel een beetje tegenstrijdig, niet de hoogste eisen stellen maar wel het beste uit je centen willen halen.iCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:58:
[...]
Dat klinkt zinnig en op mij van toepassing. Maar ik wil uiteraard wel het beste uit m'n centen halen. Dus een alternatief op LCD/LED gebied moet wel minstens in de buurt komen. Het hoeft niet even perfect te zijn wat mij betreft, maar in de richting. Ik ben ook geen plasma gewend, dus wat dat betreft weet ik niet eens wat ik mis (vrienden hebben allemaal LCD volgens mij, en mijn ouders hebben een tv... dat gaat helemaal nergens over).
(Volgens mij ben je best veeleisend, je twijfelt veel, maakt je snel zorgen over mogelijke problemen, vraagt je veel af en wilt het beste uit je centen. Niet erg want herkenbaar hoor.
Wat LED betreft: Waarom ga je niet gewoon eens in de winkel kijken naar pakweg een Sony 850 of 750 serie? Die staan best goed bekend. Of een van de hogere Philips of Samsung series.
PS Ik ben het wel eens met de stelling dat een LED van hetzelfde formaat als een plasma met een vergelijkbare - maar nooit hetzelfde! de kenmerkende eigenschappen van plasma vs LED zijn gewoon te verschillend - beeldkwaliteit al snel het dubbele kost. Maar of jij dat ook vindt, en in hoeverre jij zelf een "purist" bent kan alleen jijzelf beoordelen.
Ik ken bijvoorbeeld zat mensen die het beeld van een LED tv op supernovastand, totaal ruisvrij gemaakt met zware NR, met knallende foute kleuren en zwaar oververscherpte randen eerlijk waar prachtig vinden. Zo mooi helder en scherp! En dat is prima. Want wie bepaalt of iemand uit is op natuurgetrouwe weergave? (Natuurlijk zijn ook LED tv's prima in te stellen voor natuurgetrouwere weergave maar dat terzijde).
[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 28-01-2013 23:13 ]
Vorige maand een philips 40pfl 5507 gehad daarna de samsung 40es6100, zoek de prijzen op, waren niet om naar te kijken als je plasma gewent bent, doe met de info wat je wil.iCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:04:
@Dreke008 nee dat was me inmiddels duidelijk. Maar je gaat me ook niet vertellen dat het eerste toestel dat ook maar een beetje in de buurt komt meteen dubbel zo duur moet zijn, dat geloof ik niet. Goed, ik geloof dat ik hier te maken heb met puristen die al het andere meteen zo slecht vinden dat het de moeite niet waard is, dus misschien kan ik beter elders advies zoeken. No offence hoor, maar dan wordt het zo'n apple-microsoft stijl discussie, smaken verschillen nu eenmaal.
@Cap haha, je assessment klopt inderdaad. Het is simpel, ik vind 600-800 euro gewoon een hoop geld voor een televisie. Ik wil geen toestel kopen waarvan ik later denk "hmmm, die andere was toch beter geweest.". Maar zoals gezegd: een televisie is voor mij een televisie, geen kunstobject waar ik liefdevol mee om ga. Vandaar dus de twijfels over zaken als retentie / inbranden en op basis daarvan misschien beter geen plasma zoals al eerder opgemerkt. Vind overigens het mileu / stroom aspect ook nog wel een ding.
Maar goed, dat betekent niet dat ik vervolgens m'n eurootjes richting de eerste de beste LED televisie gooi omdat het dan toch niet meer uit maakt. En er lopen hier wat mensen rond die er veel meer verstand van hebben dan ik, dus daarom de vraag wat dan eventueel een aardig alternatief zou zijn in dezelfde prijsklasse. Maar met die vraag kan ik beter ergens anders naartoe geloof ik. no problem.
Maar goed, dat betekent niet dat ik vervolgens m'n eurootjes richting de eerste de beste LED televisie gooi omdat het dan toch niet meer uit maakt. En er lopen hier wat mensen rond die er veel meer verstand van hebben dan ik, dus daarom de vraag wat dan eventueel een aardig alternatief zou zijn in dezelfde prijsklasse. Maar met die vraag kan ik beter ergens anders naartoe geloof ik. no problem.
We geven je het antwoord, ik geef aan dat je kwalitatief geen led kunt kopen voor het zelfde geld, cap gaf je alternatieven.iCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:10:
@Cap haha, je assessment klopt inderdaad. Het is simpel, ik vind 600-800 euro gewoon een hoop geld voor een televisie. Ik wil geen toestel kopen waarvan ik later denk "hmmm, die andere was toch beter geweest.". Maar zoals gezegd: een televisie is voor mij een televisie, geen kunstobject waar ik liefdevol mee om ga. Vandaar dus de twijfels over zaken als retentie / inbranden en op basis daarvan misschien beter geen plasma zoals al eerder opgemerkt. Vind overigens het mileu / stroom aspect ook nog wel een ding.
Ik zou hier nog op terug komen. Daarnet mijn meter uit de kast gehaald en dit zijn de resultaten. P42ST50, alles gemeten bij 100% wit en maximaal contrast (60), percentage geeft aan hoeveel van het beeldoppervlak wit is:Cap schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:26:
Wat de helderheid (edit: misschien verwarrende term in dit geval ivm de krom genaamde "brightness" setting, ik bedoel dus de luminantie) betreft: het maakt wel heel veel uit of we praten over 180 cd/m2 bij fullscreen white, 50% window, 20%, 10%, etc.
Ik heb hier nog een van de kalibratiereports liggen van mijn 42ST50 met de AVSHD windows, wat zullen die zijn, zo'n 20% van het beeld?
Anyway, gekalibreerd in True Cinema mode op een kontrast van 38 zat ie op ruim 136 cd/m2, dus hoger dan 150 cd/m2 bij vol kontrast op een plusminus 20% window zal zeker lukken.
Anders hang ik vanavond ofzo mijn meter er nog wel even aan.
100% field: 60 cd/m2 in alle modi (ABL kicking in
50% ANSI patroon: 109 cd/m2 alle modi (nog steeds ABL)
20% window: dynamic mode 259 cd/m2, true cinema mode 148 cd/m2
small APL (10 kleine blokjes van zwart naar 100% wit in beeld): dynamic mode 312 cd/m2, true cinema 159 cd/m2
Het paneel is dus in staat tot een eye-piercing > 300 cd/m2 helderheid, niet slecht.
Wat verder opviel: "normal" mode heeft duidelijk een gelimiteerd contrast, ook al zet je die op 60 dan nog is de maximale lichtoutput lager dan bij de cinema/dynamic/game modi. Oeps, gevalletje eco-mode staat standaard aan was dat.
Dat zijn indrukwekkende waardes, als ik niet beter wist zou je haast denken dat het waardes zijn van een led.Cap schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:56:
[...]
Ik zou hier nog op terug komen. Daarnet mijn meter uit de kast gehaald en dit zijn de resultaten. P42ST50, alles gemeten bij 100% wit en maximaal contrast (60), percentage geeft aan hoeveel van het beeldoppervlak wit is:
100% field: 60 cd/m2 in alle modi (ABL kicking in)
small APL (10 kleine blokjes van zwart naar 100% wit in beeld): dynamic mode 312 cd/m2, true cinema 159 cd/m2
Het paneel is dus in staat tot een eye-piercing > 300 cd/m2 helderheid, niet slecht.
Wat verder opviel: "normal" mode heeft duidelijk een gelimiteerd contrast, ook al zet je die op 60 dan nog is de maximale lichtoutput lager dan bij de cinema/dynamic/game modi. Oeps, gevalletje eco-mode staat standaard aan was dat.
http://www.avforums.com/reviews/index.phpiCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:04:
excellent getest:
samsung es7000/es8000
panasonic dt50
sony hx853
[ Voor 4% gewijzigd door Bever! op 29-01-2013 09:29 ]
Kijk, dat is mooie info. Bedankt!Bever! schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:23:
[...]
http://www.avforums.com/reviews/index.php
excellent getest:
samsung es7000/es8000
panasonic dt50
sony hx853
als ik het me goedherinner is de sony eigenlijk de beste keuze toch? Goede uniformiteit voor een LEDBever! schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:23:
[...]
http://www.avforums.com/reviews/index.php
excellent getest:
samsung es7000/es8000
panasonic dt50
sony hx853
Ik zou denk ik ook voor de sony kiezen, goede blacks, mooi design en veel mooiere afwerking dan de samsung. En uniform scherm, pana heeft trouwens ook weinig problemen met clouding maar IPS heeft wat mindere zwartwaardes
Verwijderd
Even kijken of foto plaatsen lukt.
http://www.flickr.com/photos/92689499@N03/8425648643/
E-care moet nog langskomen.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 10:41 ]
volgens mij durf ik veilig te zeggen: dat is stuk. Of het alternatief: het is nieuwigheidVerwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:38:
Even kijken of foto plaatsen lukt.
[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 29-01-2013 10:59 ]
Ik heb vorig jaar voor mijn ouders een dt30 gekocht. Prima tvtje.Bever! schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:37:
Ik zou denk ik ook voor de sony kiezen, goede blacks, mooi design en veel mooiere afwerking dan de samsung. En uniform scherm, pana heeft trouwens ook weinig problemen met clouding maar IPS heeft wat mindere zwartwaardes
Kan iemand die veel games speelt op GT50 mij vertellen hoe de input lag is. Ik heb nu een samsung es6800 en dat ding is de grootste miskoop van 2012 (erg oneven beeld, clouding, etc). Nu game ik nogal vaak dus een redelijk lage input lag is gewenst (rond 20-30ms). Ik speel geen fps shooters online (not my cup of tea), dus een super lage input lag is ook weer niet nodig. Ook heb een vraag of de GT50 4:4:4 kleuren signaal goed kan weergeven, omdat ik mijn pc er soms wel eens aangesloten voor games.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
[ Voor 6% gewijzigd door [rogi] op 29-01-2013 13:53 ]
Volgens hdtvtest zit de inputlag op 24ms vergeleken met een CRT.[rogi] schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:52:
Kan iemand die veel games speelt op GT50 mij vertellen hoe de input lag is. Ik heb nu een samsung es6800 en dat ding is de grootste miskoop van 2012 (erg oneven beeld, clouding, etc). Nu game ik nogal vaak dus een redelijk lage input lag is gewenst (rond 20-30ms). Ik speel geen fps shooters online (not my cup of tea), dus een super lage input lag is ook weer niet nodig. Ook heb een vraag of de GT50 4:4:4 kleuren signaal goed kan weergeven, omdat ik mijn pc er soms wel eens aangesloten voor games.
Alvast bedankt
4:4:4 gaat alelen goed op de gt50/vt50 die in 1080p direct mode staan (oid). Dat moet je wel aanzetten.
[edit]
Deze informatie is wel in elke review te vinden trouewns.
[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 29-01-2013 14:05 ]
Jammer dat plasma tv's verliezen op de markt tegen de lcd's vanwege die stomme (LED) marketing.
İedereen (ook mensen die de ballen verstand van hebben) meent dat "LED" veel beter is, maar als je vraagt of ze dat kunnen uitleggen dan valt er opeens een stilte, het enige wat ze aanhalen is dat LED de nieuwe techniek zou zijn en zuiniger. Zuiniger klopt misschien wel, maar ik vraag me af wat dat scheelt per jaar.
Ik wordt bijna letterlijk voor gek verklaard omdat ik een plasma gekocht heb, haha gelukkig weet ik wel veel beter:)
Laten we hopen dat de plasma fabrieken niet gaan sluiten in de toekomst door de marketingmolen van de LCD fabrikanten.
İedereen (ook mensen die de ballen verstand van hebben) meent dat "LED" veel beter is, maar als je vraagt of ze dat kunnen uitleggen dan valt er opeens een stilte, het enige wat ze aanhalen is dat LED de nieuwe techniek zou zijn en zuiniger. Zuiniger klopt misschien wel, maar ik vraag me af wat dat scheelt per jaar.
Ik wordt bijna letterlijk voor gek verklaard omdat ik een plasma gekocht heb, haha gelukkig weet ik wel veel beter:)
Laten we hopen dat de plasma fabrieken niet gaan sluiten in de toekomst door de marketingmolen van de LCD fabrikanten.
[ Voor 9% gewijzigd door Hunter20 op 29-01-2013 18:46 ]
Maar wel beperkte kijkhoeken. Dit is iets typisch Sony. Bij 150 graden kijkhoek beginnen de kleuren al heel duidelijk te veranderen.Adlermann schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:31:
[...]
als ik het me goedherinner is de sony eigenlijk de beste keuze toch? Goede uniformiteit voor een LED
Een Panasonic met IPS Paneel heeft dit weer veel minder.
[ Voor 19% gewijzigd door Athome op 29-01-2013 18:53 ]
100% wit bij 60 cd/m2 is gewoon weinig licht voor een TVCap schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:56:
[...]
Ik zou hier nog op terug komen. Daarnet mijn meter uit de kast gehaald en dit zijn de resultaten. P42ST50, alles gemeten bij 100% wit en maximaal contrast (60), percentage geeft aan hoeveel van het beeldoppervlak wit is:
100% field: 60 cd/m2 in alle modi (ABL kicking in)
Dit verklaart dus ook waarom grote witte vlakken wat grijzig zijn (door de beperkte lichtopbrengst) en witte tekst (ondertitels bijv) in een kleurrijke omgeving wel goed wit.
De sony hx850/hx853 is als beste gekozen tussen de LED tv's door hdtvtest.co.uk, vooral vanwege de hoge zwartwaarden(dankzij local array dimming), soort van wanna-be plasma haha:)
Zo van we kunnen de pixels niet uitschakelen, dus laten we dan maar ledjes aan en uitschakelen.
http://www.hdtvtest.co.uk...v-plasma-201212232482.htm
Zo van we kunnen de pixels niet uitschakelen, dus laten we dan maar ledjes aan en uitschakelen.
http://www.hdtvtest.co.uk...v-plasma-201212232482.htm
[ Voor 14% gewijzigd door Hunter20 op 29-01-2013 18:57 ]
Hoe vaak kijk je naar 100% wit fullscreen. Nooit.Athome schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:51:
[...]
100% wit bij 60 cd/m2 is gewoon weinig licht voor een TV
Dit verklaart dus ook waarom grote witte vlakken wat grijzig zijn (door de beperkte lichtopbrengst) en witte tekst (ondertitels bijv) in een kleurrijke omgeving wel goed wit.
je moet wel kijken naar de content die het meest voorkomt. Ansi checkerboard is wel een goed oatroon wat je kan gebruiken. Dan haalt ie wel 100 cd m2
Ik heb een 50st50 en speel ps3 oa black ops 2. Totaal geen last van input lag of zo, gaat prima. Hiervoor een Philips 6877 en hier kon ik wel lag waarnemen.[rogi] schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:52:
Alvast bedankt
Ik zie het iedere dag in reclames voorbij komen.Adlermann schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:06:
[...]
Hoe vaak kijk je naar 100% wit fullscreen. Nooit.
Ik stoor me er niet aan maar het valt me wel op.
De dag dat ik een tv beoordeel op de kwaliteit van de reclames is de dag dat ik een touw om mijn nek ga hangenAthome schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:57:
[...]
Ik zie het iedere dag in reclames voorbij komen.
Ik stoor me er niet aan maar het valt me wel op.
Vrouwtje heeft hekel aan reclames, die zept dan net zo lang dat het voorbij is hahahaAdlermann schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:14:
[...]
De dag dat ik een tv beoordeel op de kwaliteit van de reclames is de dag dat ik een touw om mijn nek ga hangen
Met name bij onze commerciele vrienden vind ik de beeldkwaliteit van de reclame echter vaak beduidend beter dan die van het daadwerkelijke programma zelfAdlermann schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:14:
[...]
De dag dat ik een tv beoordeel op de kwaliteit van de reclames is de dag dat ik een touw om mijn nek ga hangen
Iemand trouwens tips voor calibratie blu-ray's? Ik lees op diverse plekken over Disney World of Wonder, die schijnt erg beginner-friendly te zijn en er zouden aardige demo's in zitten.
Vandaag wat samsung 3d brillen ontvangen en even wat demo's en korte stukjes film bekeken op de st50. Gemengde gevoelens over, ik ben er lang niet zo van onder de indruk dan van het gewone 2d beeld.
Er is soms erg veel crosstalk zichtbaar, al varieert dit zeer per bronbestand. Animaties en demo's zijn veelal mooi en schoon, maar normale films een stuk minder comfortabel. Popout is redelijk, diepte is goed. Wel duidelijk voor mij: LG wint het op 3d vlak makkelijk, ondanks (dankzij?..) hun passieve techniek.
Best irritant dat youtube 3d demo's amper te kijken zijn, de tv switched soms opeens uit 3d terug naar SBS met melding dat 3d signaal is gevonden. Laat ik die automatische meldingen nou net uit hebben gezet... De vierra 3d demo app heeft maar weinig interessants te bieden.
Er is soms erg veel crosstalk zichtbaar, al varieert dit zeer per bronbestand. Animaties en demo's zijn veelal mooi en schoon, maar normale films een stuk minder comfortabel. Popout is redelijk, diepte is goed. Wel duidelijk voor mij: LG wint het op 3d vlak makkelijk, ondanks (dankzij?..) hun passieve techniek.
Best irritant dat youtube 3d demo's amper te kijken zijn, de tv switched soms opeens uit 3d terug naar SBS met melding dat 3d signaal is gevonden. Laat ik die automatische meldingen nou net uit hebben gezet... De vierra 3d demo app heeft maar weinig interessants te bieden.
Bekijk Avatar in Full 3D en geef dan eens je mening. Er is best veel rommel op 3D gebied te krijgen. SBS 3D is over het algemeen ook minder fraai.
Begrijp me goed. Ik ben ook geen fan van 3D op de TV maar ik heb wel gemerkt dat er erg veel verschil in het aanbod zit.
Begrijp me goed. Ik ben ook geen fan van 3D op de TV maar ik heb wel gemerkt dat er erg veel verschil in het aanbod zit.
Wellicht dat jullie mij kunnen helpen. Viera Link werkt niet meer met deze vt50. Mijn home cinema staat op hdmi 1, bij hdmi 3 staat wel iets van (acc).
En hoe laat ik deze meteen aan gaan op een hdmi ingang ipv analoog?
btw geweldig beeld, nu nog iets in 3d bekijken.
Hdmi 2 heeft de arc functie.shazada schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:10:
Wellicht dat jullie mij kunnen helpen. Viera Link werkt niet meer met deze vt50. Mijn home cinema staat op hdmi 1, bij hdmi 3 staat wel iets van (acc).
Toch op de valreep een P42ST50 besteld. Dit weekend ophalen en dan maar eens kijken of jullie echt gelijk hebben
Natuurlijk hebben we gelijk hier hahahahiCe01 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:07:
Toch op de valreep een P42ST50 besteld. Dit weekend ophalen en dan maar eens kijken of jullie echt gelijk hebben

is de Philips PTA508/00 (3D bril) te gebruiken icm de ST50?....
die sammy brillen zijn zo oer-lelijk
Damn it's good 2b a Tweaker!
Tutorial:TjaBske schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:27:
[...]
Met name bij onze commerciele vrienden vind ik de beeldkwaliteit van de reclame echter vaak beduidend beter dan die van het daadwerkelijke programma zelf.
Iemand trouwens tips voor calibratie blu-ray's? Ik lees op diverse plekken over Disney World of Wonder, die schijnt erg beginner-friendly te zijn en er zouden aardige demo's in zitten.
http://lifehacker.com/585...ity-in-30-minutes-or-less
De calibratie dvd:
http://www.avsforum.com/t...9-blu-ray-mp4-calibration
Ik ga het op deze manier proberen. Die Disney world of wonder heb ik ook over gelezen maar die torrent schiet echt niet op
[ Voor 9% gewijzigd door hdtracer op 30-01-2013 10:39 ]
En? Kijk jij in de spiegel als je een 3D film aan het kijken bent?spanx schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:34:
is de Philips PTA508/00 (3D bril) te gebruiken icm de ST50?....
Dat eerste wil ik geen kalibreren noemen, dat is het op een nette manier instellen van je tv. Pas als je een meter gaat gebruiken kun je van kalibratie spreken. Overigens kun je daar die AVSHD uitstekend bij gebruiken. De gratis AVSHD is veel beter dan die Disney DVD dus je kunt je de moeite besparen om die te piraten.hdtracer schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:38:
[...]
Tutorial:
De calibratie dvd:
Ik ga het op deze manier proberen. Die Disney world of wonder heb ik ook over gelezen maar die torrent schiet echt niet op
[ Voor 58% gewijzigd door Cap op 30-01-2013 13:36 ]
Verwijderd
Nou vandaag een emailbericht gehad van Wehkamp en ik krijg mijn geld terug en ze komen mijn TV ophalen. Dus wederom een goede service van wehkamp.
Ze hebben alleen de 55st50 niet meer. dat is wel minder.
Ze hebben alleen de 55st50 niet meer. dat is wel minder.
Gelukkig maar. Boden ze aan je het geld terug te geven omdat ze de tv niet meer konden leveren of repareren? Of had je expliciet om een nieuwe tv (niet repareren) gevraagd ofwel geld terug?
PlatteTVdiscounter of Bobshop hebben hem nog wel, de ervaringen met die winkels zijn ook niet slecht dus dat is wellicht een optie voor je?
PlatteTVdiscounter of Bobshop hebben hem nog wel, de ervaringen met die winkels zijn ook niet slecht dus dat is wellicht een optie voor je?
Thanks en het lag weer aan mijn Mede8er die stoorde met de Viera Link. Nu is de HDMI kabel kapot volgens mij.....De kabel erin en geen Viera Link, kabel eruit en hij werkt

Ligt aan dat de Mede8er over dat Viera Link pinnetje ook vage signalen verstuurd.
BTW, weet iemand wat de vesa maat is van de 65vt50? ik zie wel veel beugels, maar niet direct de maat.
Handleiding, pagina 7.shazada schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:50:
[...]
BTW, weet iemand wat de vesa maat is van de 65vt50? ik zie wel veel beugels, maar niet direct de maat.
Verwijderd
Ze deelde mij mee dat de tv niet meer te repareren is en dat ze de tv niet meer hadden dus ook niet konden omruilen.Cap schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:47:
Gelukkig maar. Boden ze aan je het geld terug te geven omdat ze de tv niet meer konden leveren of repareren? Of had je expliciet om een nieuwe tv (niet repareren) gevraagd ofwel geld terug?
Ik krijg het geld terug. Ik heb daar niet om gevraagd. Zo is de vorige keer ook gegeaan en toen duurde het een stuk langer. afgelopen vrijdag waren ze bij mij thuis en nu al bericht dat ik mijn geld terug krijg.
Ik ga nu kijken wat ik ga doen. Misschien wellicht de VT50.
Ben er alleen niet uit of er echt veel kwaliteit verschil in zit.
Ik had geen last van banding en nu maar hopen dat de volgende het ook niet heb.
Linebleeding heb ik 1 keer gezien bij de film He got game. voor de rest niet.
Wat zijn de grote verschillen tussen de VT50 en de ST50?
Uiterlijk, louvre filter, tweede remote, twee 3D-brillen, dual-core processor, 2500Hz gedinges, beter calibreren.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:58:
[...]
Wat zijn de grote verschillen tussen de VT50 en de ST50?
[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 30-01-2013 14:01 ]
De prijs, het design van de kast/glasplaat ervoor, touch remote, een snellere cpu en daardoor kan de paneelaansturing nog wat sneller. Edit: oh ja 2 brilletjes idd.
En idd 10-punts kalibratie t.o.v. 2-punts. Maar die met die 2-punts kom je een heel end hoor. Beeldkwaliteit zal elkaar niet veel ontlopen, maar theoretisch is de VT50 beter, exemplarische verschillen even buiten beschouwing gelaten.
[ Voor 51% gewijzigd door Cap op 30-01-2013 14:02 ]
Kan ik niet voor je bepalen, als jij de tv er heel veel mooier uit vindt zien en wilt bijv. graag die brilletjes hebben dan vind je het het prijsverschil minus die 2 brillen misschien wel waard.
Verwijderd
Zitten er grote verschillen in de beeldkwaliteit?
Ik moet vanavond in overleg met mijn vriendin wat het gaat worden. Ik hoop niet dat ze nu gaat zeggen dat ze een led(lcd) wil.
Ik neig meer naar de VT50.. Waarom weet ik niet echt.
De vormgeving vind ik wel iets mooier maar ik denk dat het nu meer het gevoel is.
De VT30 had ik ook geen problemen mee en die werkt bij mijn ouders ook nog steeds zeer goed.
Geen rententie (laatst stiekem gekeken) wel iets last van banding maar dat valt bijna niet op. Hun zien dat niet dan is het goed. Ze hebben de tv ook gekregen van mij en ik heb de px80 ervoor terug gekregen.
Ik moet vanavond in overleg met mijn vriendin wat het gaat worden. Ik hoop niet dat ze nu gaat zeggen dat ze een led(lcd) wil.
Ik neig meer naar de VT50.. Waarom weet ik niet echt.
De vormgeving vind ik wel iets mooier maar ik denk dat het nu meer het gevoel is.
De VT30 had ik ook geen problemen mee en die werkt bij mijn ouders ook nog steeds zeer goed.
Geen rententie (laatst stiekem gekeken) wel iets last van banding maar dat valt bijna niet op. Hun zien dat niet dan is het goed. Ze hebben de tv ook gekregen van mij en ik heb de px80 ervoor terug gekregen.
Wij waren het er direct over eens dat het een VT50 zou moeten worden. Die vinden we qua design stukken mooier dan ST en de GT, door het one-sheet-of-glass ontwerp. Ik vind 'm nu zelfs mooi aan de muur hangen, als hij niet eens aanstaat (ok, beetje overdreven
).
De brilletjes zijn mooi meegenomen, maar zoals ik al verwachte, heb ik er twee films mee gekeken, aan bezoek laten zien hoe dat 3D er uitziet en heb ze vervolgens in de kast gelegd en daar liggen ze nu al een paar weken.
De brilletjes zijn mooi meegenomen, maar zoals ik al verwachte, heb ik er twee films mee gekeken, aan bezoek laten zien hoe dat 3D er uitziet en heb ze vervolgens in de kast gelegd en daar liggen ze nu al een paar weken.
Dat heb ik hier ook met de eminent em7380.shazada schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:50:
[...]
Thanks en het lag weer aan mijn Mede8er die stoorde met de Viera Link. Nu is de HDMI kabel kapot volgens mij.....De kabel erin en geen Viera Link, kabel eruit en hij werkt.
Ligt aan dat de Mede8er over dat Viera Link pinnetje ook vage signalen verstuurd.
Nu ik een nieuwe geluidset heb gaat de samsung all in 1 weg, probleem opgelost.
Zit met wmp wel nog steeds met een subtitle probleem bij mkv bestanden. Verder wel met je eens over het geluid. Heb zelf sinds kort een 42st50 en stoei al dagen met een goede dlna server op pc voor het streamen van hd bestanden met dts geluid en externe subs. Vind het jammer dat de mediaspelers in tv's zo achterblijven. Smart TV wordt pas echt slim als er gewoon een popcorn achtige mediaspeler in zit, wat daar zo moeilijk aan is...BAM1 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:11:
[...]
Ik deed ook alles met Serviio (op zich zeer tevreden mee) totdat ik gisteren even ging stoeien met windows media player. Tot mn grote verbazing zag ik dat het beeld mooier, scherper en zwarter was dan via Serviio. Verder merkte ik op dat Serviio alles naar 5.1 dolby digital downmixte (zelfs als er alleen een dts spoor is) terwijl ik nu via windows media player gewoon DTS binnen krijg op mn receiver(50st50 optisch aangesloten op receiver) . Verder speelt windows media player (bij mij dan) net zoveel als Serviio. Alleen dus met beter beeld en geluid...keuze snel gemaakt! Ik blijf voorlopig dus met windows mediaplayer draaien.

Na het uitzetten van transcoderen in Serviio ook DTS. Heb je deze aan of uit? Subtitles is een beetje trial and error... inderdaad jammer, maar is mee te leven. Ik ben, na de Serviio update en het uitvinken van transcoding, ook weer terug naar Serviio en ben hier eigenlijk erg tevreden over. Anders nog een htpc met xbmc erop dus eigenlijk kan ik nagenoeg alles spelen nu.Qli-max schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:48:
[...]
Zit met wmp wel nog steeds met een subtitle probleem bij mkv bestanden. Verder wel met je eens over het geluid. Heb zelf sinds kort een 42st50 en stoei al dagen met een goede dlna server op pc voor het streamen van hd bestanden met dts geluid en externe subs. Vind het jammer dat de mediaspelers in tv's zo achterblijven. Smart TV wordt pas echt slim als er gewoon een popcorn achtige mediaspeler in zit, wat daar zo moeilijk aan is...
Had bij transcoding onder audio channels al op keep original staan, maar nog steeds geen goed geluid, vanaf tv optisch naar mijn marantz versterkertje die wel met dts om kan gaan...zal eens kijken of reinstall het oplost...
Die optie kun je alleen selecteren als transcoding is aangevinkt...uitzetten dus en alles komt goed...re-install is niet nodig ;-)Qli-max schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:19:
Had bij transcoding onder audio channels al op keep original staan, maar nog steeds geen goed geluid, vanaf tv optisch naar mijn marantz versterkertje die wel met dts om kan gaan...zal eens kijken of reinstall het oplost...
Als ik het zo zie word er maar weinig van 3d gebruik gemaakt en is de enige film die er echt goed uitziet avatar ? zelf liever ook een top tv zonder 3d , misschien leuk voor spellen op de ps3 maar meer ook niet denk ik ...
kingfriko
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:26:
Zitten er grote verschillen in de beeldkwaliteit?
Nogmaals, of jij de VT mooier en het prijsverschil waard vindt dat moet je zelf bepalen. Behalve dat zijn er niet echt zwaarwegende redenen om de VT te nemen boven de ST. Voor iemand die meer dan 3 HDMI ingangen nodig heeft kan de VT ook een overweging zijn. Hoewel een HDMI switch of alles netjes aansluiten via een receiver normaalgesproken daarvoor de beste oplossing is.Cap schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:01:
Beeldkwaliteit zal elkaar niet veel ontlopen, maar theoretisch is de VT50 beter, exemplarische verschillen even buiten beschouwing gelaten.
[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 30-01-2013 17:45 ]
Als je wel met wat omgevingslicht kijkt, dan lijkt het zwart iets z warter op een vt50 (ook in de avonduren) maar dat zie je echt alleen side by side.Cap schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:43:
[...]
[...]
Nogmaals, of jij de VT mooier en het prijsverschil waard vindt dat moet je zelf bepalen. Behalve dat zijn er niet echt zwaarwegende redenen om de VT te nemen boven de ST. Voor iemand die meer dan 3 HDMI ingangen nodig heeft kan de VT ook een overweging zijn. Hoewel een HDMI switch of alles netjes aansluiten via een receiver normaalgesproken daarvoor de beste oplossing is.
Verwijderd
Okay bedankt voor de reacties en de tips.
Ik ga dan toch is kijken voor een VT50.
Dan maar is wat meer geld ertegen aan gooien.
Ik ga dan toch is kijken voor een VT50.
Dan maar is wat meer geld ertegen aan gooien.
Thanks, daar ga ik ook eens mee aan de slag. Ik wil hem in de toekomst ook wel echt calibreren, maar zolang er nog niet zo veel branduren op zitten kan ik mn VT50 voor nu in ieder geval optimaal instellen.hdtracer schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:38:
[...]
Tutorial:
De calibratie dvd:
Verwijderd
De laatste dagen wat blurays gekeken, voor de eerste maal (ooit), de beeldkwaliteit van mijn 42ST50 vond ik al wow, gecombineerd met mijn BDT220 player is het 2 maal WOW :-)
Toch een paar vraagjes:
1. Het lukt mij niet om internetconnectie te krijgen, bijvoorbeeld om de firmware van mijn BR speler te updaten, nochtans krijg ik connectie met WIFI en heb goede ontvangst (5 streepjes).
Bij eenvoudige netwerkinstellingen krijg ik:
Verbinding met draadloze netwerk: passeren
Ip adresinstelling: passeren
Verbinding gateway: mislukken
Verbinding internet: mislukken
Met als resultaat: alleen thuisnetwerk is beschikbaar, geen internet,
Bij mijn tv ging connectie met WIFI en internet als vanzelf. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
2. Wanneer ik een bluray opstart zie ik bij de beeldinstelling van mijn tv dat ik de callibratie kwijt ben.
Wil dit zeggen dat je per toestel opnieuw moet callibreren?
Kan ik gewoon de callibratieinstellingen van DVB-C overnemen of is het zo makkelijk niet.
3. En om het helemaal te gek te maken heb je op de bluray zelf nog een hele hoop instellingen en callibratiemogelijkheden. Momenteel heb ik daar niets aan veranderd. Moet je dan per toestel op tv callibreren of op het toestel of op beide ?
Samengevat: help ! :-)
Avast bedankt voor de hulp!
Toch een paar vraagjes:
1. Het lukt mij niet om internetconnectie te krijgen, bijvoorbeeld om de firmware van mijn BR speler te updaten, nochtans krijg ik connectie met WIFI en heb goede ontvangst (5 streepjes).
Bij eenvoudige netwerkinstellingen krijg ik:
Verbinding met draadloze netwerk: passeren
Ip adresinstelling: passeren
Verbinding gateway: mislukken
Verbinding internet: mislukken
Met als resultaat: alleen thuisnetwerk is beschikbaar, geen internet,
Bij mijn tv ging connectie met WIFI en internet als vanzelf. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
2. Wanneer ik een bluray opstart zie ik bij de beeldinstelling van mijn tv dat ik de callibratie kwijt ben.
Wil dit zeggen dat je per toestel opnieuw moet callibreren?
Kan ik gewoon de callibratieinstellingen van DVB-C overnemen of is het zo makkelijk niet.
3. En om het helemaal te gek te maken heb je op de bluray zelf nog een hele hoop instellingen en callibratiemogelijkheden. Momenteel heb ik daar niets aan veranderd. Moet je dan per toestel op tv callibreren of op het toestel of op beide ?
Samengevat: help ! :-)
Avast bedankt voor de hulp!
1. Het lijkt erop alsof je toch niet goed verbonden bent. Mogelijk staat de gateway en/of dns server niet goed ingesteld. Ik zou het eerst bedraad proberen. Wat je ook kan doen is de settings van je ST50 bekijken en dan je BDT220 op handmatig IP adres instellen en dezelfde gegevens invullen, met uitzondering van het IP adres zelf, want elk apparaat moet een uniek IP adres hebben. Neem daar dus een ander nummer voor, bijv eentje hoger.
2. Elke ingang heeft zijn eigen beeldinstellingen. Als je die van de gekalibreerde ingang overneemt dan zal het dicht in de buurt komen, zeker als het allebei HDMI verbonden apparaten zijn. Maar er blijven kleine verschillen.
3. Maar aan een kant kalibreren, nooit aan 2 kanten gaan klooien. Je tv heeft uitgebreide instellingsmogelijkheden, dus op de BR alles op neutraal en ook geen beeld"verbeteraars" aan.
2. Elke ingang heeft zijn eigen beeldinstellingen. Als je die van de gekalibreerde ingang overneemt dan zal het dicht in de buurt komen, zeker als het allebei HDMI verbonden apparaten zijn. Maar er blijven kleine verschillen.
3. Maar aan een kant kalibreren, nooit aan 2 kanten gaan klooien. Je tv heeft uitgebreide instellingsmogelijkheden, dus op de BR alles op neutraal en ook geen beeld"verbeteraars" aan.
DNS is meestal wel de boosdoener (mits je weet waar je mee bezig bent, en de rest enigszins juist hebt ingesteld).
Daar liep ik hier tenminste elke keer tegenaan.
Maar heb dan ook alles een vast ip gegeven en de standaard DNS van Ziggo gewijzigd voor Google DNS en OpenDNS.
Maar punt is dus: als DNS niet overeen komt, dan krijg je geen internetverbinding.
Daar liep ik hier tenminste elke keer tegenaan.
Maar heb dan ook alles een vast ip gegeven en de standaard DNS van Ziggo gewijzigd voor Google DNS en OpenDNS.
Maar punt is dus: als DNS niet overeen komt, dan krijg je geen internetverbinding.
Ik heb een 46st30 plasma tv en een Panasonic sc-btt282
Opmhet moment dat ik mij tv aanzet start de home cinema set op maar ik moet nog steeds selecteren dat ik hdmi1 op de HC moet selecteren om beeld via mijn decoder te krijgen.
Decoder ->hdmi-> hdmi1 op homecinema --> hdmi1 tv
Wat ik wil.
Tv aanzetten, start home cinema automatisch op hdmi1 van HC op zodat ik beeld en geluid van mijn decoder via de HC laat lopen.
Beeld op TV geluid via HC, hoe zorg ik dat mij HC auto automatisch op hdmi1 opstart ?
Opmhet moment dat ik mij tv aanzet start de home cinema set op maar ik moet nog steeds selecteren dat ik hdmi1 op de HC moet selecteren om beeld via mijn decoder te krijgen.
Decoder ->hdmi-> hdmi1 op homecinema --> hdmi1 tv
Wat ik wil.
Tv aanzetten, start home cinema automatisch op hdmi1 van HC op zodat ik beeld en geluid van mijn decoder via de HC laat lopen.
Beeld op TV geluid via HC, hoe zorg ik dat mij HC auto automatisch op hdmi1 opstart ?
Verwijderd
Nou hier na een tijdje met de TV gespeeld te hebben, eindelijk me nieuwe Panasonic TX-50GT50
na een hoop dingen hier op het forum gelezen te hebben, ONT-ZET-TEND blij mij. Wat een fenomenaal beeld. Na het uitpakken Avatar aan gezet, alle beeldbewerkers uitgezet. Kleur op warm, contrast iets omhoog en 1080 pure direct aangelaten ... owjaa en natuurlijk eco modus uit. Wat een plaaaatje!
"hier mijn crappy camera foto"

Worden nog wel wat dingetjes gedaan:
-Coax kabel wegwerken.
-TV ophangen aan achterwandje
-Front speakers vervangen
Nu maar begonnen aan de nieuwe Top Gear aflevering.. Jeremy Clarkson wat een held
na een hoop dingen hier op het forum gelezen te hebben, ONT-ZET-TEND blij mij. Wat een fenomenaal beeld. Na het uitpakken Avatar aan gezet, alle beeldbewerkers uitgezet. Kleur op warm, contrast iets omhoog en 1080 pure direct aangelaten ... owjaa en natuurlijk eco modus uit. Wat een plaaaatje!
"hier mijn crappy camera foto"

Worden nog wel wat dingetjes gedaan:
-Coax kabel wegwerken.
-TV ophangen aan achterwandje
-Front speakers vervangen
Nu maar begonnen aan de nieuwe Top Gear aflevering.. Jeremy Clarkson wat een held
Ook ik heb vandaag, dankzij de vele suggesties in dit topic en nog een aankoopadvies topic wat ik zelf had gestart, een 50st50 in mijn woonkamer opgehangen. Ongelofelijk wat een beeld, ik heb nog helemaal niets aan de instellingen gedaan en vind de kleuren nu al zeeer mooi. Wel is het wit niet echt wit, en vind ik alles wat ' dof' ogen maar dat komt waarschijnlijk omdat ik van een samsung 32" LCD kom die ik altijd op dynasmisch contrast had staan met zeer hoge helderheid en contrast..
Zal me misschien nog wel een keer verder verdiepen in het kalibreren maar voorlopig denk ik dat het vooral wennen is, en zolang je niet anders gezien hebt ben ik een gelukkig mens
Kortom, wederom een zeer tevreden panasonic plasma fan!
Zal me misschien nog wel een keer verder verdiepen in het kalibreren maar voorlopig denk ik dat het vooral wennen is, en zolang je niet anders gezien hebt ben ik een gelukkig mens
Kortom, wederom een zeer tevreden panasonic plasma fan!
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
De Eco stand staat wel uit hè? Met dat op aan is het echt een waardeloos dof en vaal plaatje.twit schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:11:
Wel is het wit niet echt wit, en vind ik alles wat ' dof' ogen maar dat komt waarschijnlijk omdat ik van een samsung 32" LCD kom die ik altijd op dynasmisch contrast had staan met zeer hoge helderheid en contrast..
Verwijderd
Cap, thanks mate, you did itCap schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:28:
1. Het lijkt erop alsof je toch niet goed verbonden bent. Mogelijk staat de gateway en/of dns server niet goed ingesteld. Ik zou het eerst bedraad proberen. Wat je ook kan doen is de settings van je ST50 bekijken en dan je BDT220 op handmatig IP adres instellen en dezelfde gegevens invullen, met uitzondering van het IP adres zelf, want elk apparaat moet een uniek IP adres hebben. Neem daar dus een ander nummer voor, bijv eentje hoger.
Voor diegenen die met hetzelfde probleem zouden kampen:
Noteer alle data van je tv: ipadres, gateway, dns enz.
Enige wat ontbreekt en dat je BD player ook nodig heeft is het secondary dns, dat heb ik op mijn ipad/iphone terug gevonden.
Dan alles manueel ingeven op je BD player. Daardoor geraakte ik voorbij de gateway maar nog niet op internet. Verander dan het laatste cijfer van je IP adres (voor een nog niet gebruikte IP) en toen werkte het :-)
@Cap ik heb nagenoeg alle (callibratie) settings die ik op internet vond uitgeprobeerd. De jouwe ware de beste voor mijn tv, mits wat verder finetunen (nog iets te veel rood in de witbalans). Toeval maar toch bedankt :-)
Ik was gister bij een vriend van me, die heeft een samsung PS60E530 (budget panel) gekocht. Maar prima beeld. Het zwart is duidelijk minder goed, maar voor de rest duidelijk een plasma.
En ook samsung plasmas hebben forse retentie. Hij had het zelf nog neit gezien, maar zijn vriendin kijkt 24/7 rtl4. Ik kwam gister binnen, het eerste wat ik zei, rtl 4 logo is al ingebrand :d
En ook samsung plasmas hebben forse retentie. Hij had het zelf nog neit gezien, maar zijn vriendin kijkt 24/7 rtl4. Ik kwam gister binnen, het eerste wat ik zei, rtl 4 logo is al ingebrand :d
is maar goed dat er dan 24/7 rlt4 op staat. Dan val het inbranden niet zo opAdlermann schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:22:
Ik was gister bij een vriend van me, die heeft een samsung PS60E530 (budget panel) gekocht. Maar prima beeld. Het zwart is duidelijk minder goed, maar voor de rest duidelijk een plasma.
Welke settings zijn dat precies? En gebruik je deze in True cinema mode?Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:06:
[...]
@Cap ik heb nagenoeg alle (callibratie) settings die ik op internet vond uitgeprobeerd. De jouwe ware de beste voor mijn tv, mits wat verder finetunen (nog iets te veel rood in de witbalans). Toeval maar toch bedankt :-)
Ja, ik heb het contrast maar lager gezet, sharpness uit, pixel orbiter aan.matty___ schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:11:
[...]
is maar goed dat er dan 24/7 rlt4 op staat. Dan val het inbranden niet zo op
En het advies gegeven, gebruik de scroll balk. krijg ik een berichtje, top doe ik volgende week wel. euh euh. dan is het te laat jongen
Verwijderd
True mode, belangrijkste dan is gamma op 2.4, kontrast staat bij mij tussen 46 en 50 (zit nogal in een lichte omgeving) helderheid op nul, kleur tussen 28 en 30, scherpte op 5 (bij Bluray kan je een stuk lager), alle beeldverbeteraars af. Let er op dat ECO mode zeker af staat. In sommige situaties help die je beeld volledig om zeep.hdtracer schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:13:
[...]
Welke settings zijn dat precies? En gebruik je deze in True cinema mode?
Voor witbalans dan vertrokken van de settings van Cap en wat meer rood er uit gehaald. Als je een search doet op 'settings' vind je ze zo terug.
Ik heb mijn rtl4 logo er nu bijna uit, na mijn vriendin een week lang te dwingen alles wat ze op RTL4 kijkt (en dat is bijna alles wat ze kijkt) op Zoom2 te kijken. Nu zie is deze retentie na 1,5 week bijna weg en wil ik haar maar weer toe staan normaal te gaan kijken ;-).Adlermann schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:20:
[...]
Ja, ik heb het contrast maar lager gezet, sharpness uit, pixel orbiter aan.
En het advies gegeven, gebruik de scroll balk. krijg ik een berichtje, top doe ik volgende week wel. euh euh. dan is het te laat jongen
Ik dacht dat de VT50 deze functie niet had maar lees net na wat googlen dat dat komt omdat ik al mijn invoer bronnen op een THX stand had staan en dat hij daar dus niet in werkt

Pixel orbiter werkt wel op THX, alleen moet dan overscan aan /uit staan. Ik weet niet precies of eht nu aan of uit wasTjaBske schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:26:
[...]
Ik heb mijn rtl4 logo er nu bijna uit, na mijn vriendin een week lang te dwingen alles wat ze op RTL4 kijkt (en dat is bijna alles wat ze kijkt) op Zoom2 te kijken. Nu zie is deze retentie na 1,5 week bijna weg en wil ik haar maar weer toe staan normaal te gaan kijken ;-).
Ik dacht dat de VT50 deze functie niet had maar lees net na wat googlen dat dat komt omdat ik al mijn invoer bronnen op een THX stand had staan en dat hij daar dus niet in werkt. Is het echt aan te raden hem hierin te zetten of is het meer "peace of mind"?
Ik heb rechts op mijn 55vt50 een gele vlek van ongeveer de gehele hoogte en ongeveer 10cm breed.
Dit heb ik alleen bij vast wit (dus niet bewegend), bv als ik Google oproep op mijn browser.
Meer mensen hier last van? Ik heb een professional schema ingesteld staan waar je het erg in ziet, als ik hem op THX Bright zet is het nagenoeg weg dus het lijkt me iets met helderheid vandoen te hebben.
Dit heb ik alleen bij vast wit (dus niet bewegend), bv als ik Google oproep op mijn browser.
Meer mensen hier last van? Ik heb een professional schema ingesteld staan waar je het erg in ziet, als ik hem op THX Bright zet is het nagenoeg weg dus het lijkt me iets met helderheid vandoen te hebben.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Aan denk ik dan, want nu heb ik het uit staan. Op zich is dat ook wel logisch nu je het zegt, want hij heeft natuurlijk wat ruimte nodig om het beeld heen en weer te moven.Adlermann schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:29:
[...]
Pixel orbiter werkt wel op THX, alleen moet dan overscan aan /uit staan. Ik weet niet precies of eht nu aan of uit was
Maar werkt het ook echt? Want wat ik ervan begrijp wordt het beeld zo weinig verschoven dat de binnenste pixels alsnog voordurend branden...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.